A kollégák már Szibériában zúznak

  2013. augusztus 12. - Winkler Róbert Címkék: mazda3 2013 tyumeny

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

A Mazda legújabb bátor vállalkozása, hogy a frankfurti autószalonra lábon viszik az új 3-asokat. A 2013-as Mazda3-nak volt már statikus bemutatója és előzetes tesztje is, tehát ezek a tesztautók már nem tekinthetők előszériásoknak, ennek ellenére Hiroshimától Frankfurtig lábon vinni a portékát olyan projekt, aminek van tétje. A Mazda már el is küldte az első videót a vlagyivosztoki partra szállásról.

Szerencsére nekünk is jutott egy szakasz a 15 ezer kilométeres útból, a Totalcar képviseletében magam vihetek egy Mazda3-ast a szibériai Tyumentől Moszkváig. Illetve felesben - Lővei Gergellyel az Autó-Motortól. A most kiadott videó tanúsága szerint elég rosszak az utak, bár el tudom képzelni hogy a Mazda minden hájjal megkent sajtósai hónapokig keresték a térség egyetlen kátyúját, hogy aztán drámai zenével, hatásos vágásokkal hajthassanak át rajta, imígyen is bizonyítva az új 3-as elpusztíthatatlanságát. 

Én már próbáltam kicsit szpojlerezni, és google maps-en belelesni az útvonalba - így műholdról csüggesztően jó minőségű, döntően végtelen egyenes szakaszokból álló autópályának tűnik, de ne legyen igazam, és essünk-keljünk egész úton. A magyar vonatkozású szakasz augusztus 26-án kezdődik, bár ez igazából csak a Budapest-Frankfurt-Moszkva-Tyumen repülőút kezdete, az autózás első méterének időpontja még messzebb van, de mivel nemcsak én nem jártam még Szibériában, hanem olvasóink közül is csak kevesen, igyekszem gazdagon dokumentálni az utat, és persze internet-kapcsolat függvényében közvetíteni is.


Nyolc új Mazda3 indult el öt napja Vlagyivosztokból, miután sikeresen vette a Hirosima-Frankfurt útvonal első akadályát, az átkelést a Japán-tengeren. Az első etap brit, cseh és szlovák, olasz, lengyel és portugál pilótái rendben megérkeztek Oroszország távol-keleti részére, s rögtön indultak is, hogy teljesítsék a 15,000 km-es út rájuk eső részét. Mára elérték a fél világot átszelő utazás első csoportváltós megállóját, Blagovesenszket, az első időzóna-határt – mintegy 1400km-t hagytak már maguk mögött.

Az út posztjait csokorba gyűjtve megtalálod ezen a linken.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr95451252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GekTDS 2013.08.12. 13:10:23

És akkor hogyan van máris német rendszáma, az európában sosem járt tesztautóknak? He?

sz.s. 2013.08.12. 13:19:21

Szerintem nem a kátyúkat keresték, hanem a tesztelőik már legalább háromszor megtették ezt az utat ugyanazzal az autóval, mielőtt az újságírókra bízzák... nem hiszem, hogy belevágnának, ha nem lennének 100%-ig biztosak. Egy kicsit szkeptikus vagyok az ilyen marketing-tesztekkel kapcsolatban, annak idején a Toyota is lefutott 100ezeret egy pályán...de más az a 100ezer 10 év alatt...ez a 15 ezer km sem nagy dolog, az én autómban például 210ezer van 9 év alatt, ennek sem volt még az olajcsrén kívül semmi dolga a szerelőkkel.

Bambano 2013.08.12. 13:30:12

papírkutyák... jöttek volna Hajdú-Biharba, az lenne az igazi nyúzós teszt...

Zsótti28 2013.08.12. 13:31:38

hát én úgy tudom Szibériában tényleg rosszak az utak, sőt...
nem hogy Ny-európai viszonyokhoz képest, de a magyarhoz képest is!
Aszfaltos kátyút lehet, h tényleg keresgélni kell, mert ott sok a földutas szakasz, térdig érő sárral(tavasszal), porral(nyáron) és jéggel (télen).

megbízhatóság ügyében egy japán autónak nem itt és 15e km-el kell bizonyítani, ez az én szememben sem nagy durranás.
nálam többet ér, amit a saját tapasztalat és megbízhatósági statisztikák mutatnak--és mindkettőben jeleskednek a japánok.

sz.s. 2013.08.12. 13:33:34

...ja, és a magyar utak sem tükörsimák :-(

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.08.12. 13:42:00

Ismerős pár éve Subaru 360-nal tette meg ugyanezt az utat. Azt mesélte, a parttól távolabb volt 200-300(?) km-es szakasz, ahol földút van. Az kicsit döcögős, jobbára kamionok járják ki a csapást. Utána jobb-rosszabb aszfalt egészen Európáig.

Rocko- 2013.08.12. 13:53:27

"Budapest-Frankfurt-Moszkva-Tyumen"
eheh, szép logisztika.

sirnemes 2013.08.12. 13:54:13

Jarok oroszorszagba rendeszeresen, nem lesz gyerekjatek onnan europaig jonni. a google maps-en egyenes az ut, de gyakorlatilag akkora katyuk vannak idonkent mintha haburos bombazas erte volna oket. Remelem hogy emelt hasmagassagu modellek, spoiler nelkul es blockvedo lemezzel, kulonben konnyen rafazhatnak.. masik az orosz vezetesi stilus nem keruli a kockazatot, ha nyugat europai vagy japan a pilota izzadni fog rendesen. Jo utat nekik!

MC_Pite 2013.08.12. 14:20:55

Oroszországban sajnos a jó utat kell nagyítóval keresni - jó útjaik télen vannak, amikor a kemény hórétegen autóznak (szögesgumival).
Európai sofőröket érhet meglepetés arrafelé...

ZON 2013.08.12. 15:11:49

@sirnemes: biztosan konvojban, rendőri felvezetéssel
nyomják majd. A Mazda nem kockáztatja meg, hogy va-
laki leíródjon a reklámakció közben.

Acrocercops 2013.08.12. 15:16:58

A dashcam crash videókból kiindulva Moszkva lesz a legkeményebb:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.08.12. 15:21:03

"Szerintem nem a kátyúkat keresték, hanem a tesztelőik már legalább háromszor megtették ezt az utat ugyanazzal az autóval, mielőtt az újságírókra bízzák..."

Hát ezaz, a papírkutya jappánok.
A hüjeangolok 54-ben (vagymikor, már nem emlékszem pontosan) két SI Land Roverrel elballgatak Londonból Szingapúrba. Ahogy kiadta, nem ám autópálya, meg ilyen huncutságok. :)

HakapesziM 2013.08.12. 15:36:18

Voltam Tyumeny környékén kamionnal, arra nem olyan vészes. Jó, nem német autópálya, kb. Balkán színvonal, de nem egy nagy szám onnan eljönni. Nagyon keleten állítólag vannak földutas szakaszok, de Omszk, Tyumeny, az a rész teljesen járható. Vannak parkolók, kajáldák, benzinkutak minden. És, aki újonc a pályán, majd megtanulja mi is az a GAI - poszt.

rekspeiler 2013.08.12. 15:39:40

Tyumen? Az délnyugat Ural. Vissza az Őshazába?:))

jágör68 2013.08.12. 17:34:31

Nem is az út a legnagyobb ellenség, hanem ez:

www.youtube.com/watch?v=E-l4w-DIiXk

bizony az orosz sofőrök... Meg egy- két alacsonyan szálló helikopter, vadászrepülő, eltévedt tank.
Kíváncsi vagyok a japánok raktak-e dash cam- et a mazdáikba

Quattroman 2013.08.12. 17:35:06

@GekTDS:

úgy hogy bejelentették őket németországban és elvitték a táblákat, papírokat japánba.
ha megvan a typenschein akkor az impotőrnek kiadják rá a dokumentumokat.
csak nálunk kell a zsír új járművet műszakiztatni:-(

Pierr Kardán 2013.08.12. 17:59:00

Rövidesen ez a 7 darab Mazda3-as megjelenik a magyar Mazda kereskedésben, mint új autó...

Gondolkodom, hogy veszek ősszel egy új Mazda3-ast, de megvárom, hogy az első 7 példány elfogyjon :-))

Mondjuk én 4 ajtóst szeretnék, azt nem láttam ezen a tartósteszten.

Ciri 2013.08.12. 19:17:19

@Quattroman:

"csak nálunk kell a zsír új járművet műszakiztatni:-("

Nálunk sem kell.

Ciri 2013.08.12. 19:19:54

@Pierr Kardán:

"Rövidesen ez a 7 darab Mazda3-as megjelenik a magyar Mazda kereskedésben, mint új autó..."

Nagyot akartál mondani csak kár, hogy hülyeség.

madbalee 2013.08.12. 19:23:52

Nekem a Cayenne szibériai túrája jut eszembe erről. Ők kicsit másképp tolták:
www.youtube.com/watch?v=6SlAS80iBq8

(Az első interview alany egy idei Le Mans győztes pilóta)

gabó75 2013.08.12. 20:52:54

Ez a 3. ilyen túrájuk. 323-al és 626 is megcsinálták már. Akkor is jó volt, most is az lesz:-)

Muzsikok közt 2013.08.12. 21:07:21

Ha Fábry Sándor/Wahorn András(cadillac drive) megcsinálta ezt az utat egy 30 éves Cadillac kabrióban akkor csak nem kihívás új Mazdáknak.

Mc Master 2013.08.12. 22:32:21

@Zsótti28: ez a video szerintem jobban megmutatja azt, hogy mi megy ott: www.youtube.com/watch?v=2sLq_riLMN8
Kb. a negyedik perctől jönnek a csodásabbnál csodásabb járművek, pl N.Sz.T.

Muzsikok közt 2013.08.12. 22:41:58

Az nem jött át senkinek, hogy a Mazda nem azért csinálja az akciót így, hogy Európának megmutassa mennyire jók az autói (azt mindenki tudja), hanem azért mert a jövőt már ez a kis cég IS az orosz és a kínai piacban látja?

dm996 (törölt) 2013.08.13. 01:49:47

@Ciri: a srác poénkodott, csak kár, hogy ez már nem jutott el az agyadig.

gigabursch 2013.08.13. 06:00:07

@Zuckerbrot:
Épp ezen merengtem én is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.13. 06:33:16

WIFI??:D

Az oszi esozesekig el kell hagyjak sziberiat mert onnantol a fagy bealltaig nem lehet kozlekedni kozuton - semmivel sem. A nyari szarazsag es a teli fagyok idejen lehet csak kozlekedni - kontinentalis eghajlat... Mondjuk Tyumen mar nem igazan Sziberia, a szo klasszikus ertelmeben de az a gyanum hogy W-t erik majd meglepetesek igy is! :D ha nem jart meg keleten akkor eros lesz! :D:D:D

Ciri 2013.08.13. 06:59:08

@dm996:
Kértelek én, hogy pofázz bele?

dm996 (törölt) 2013.08.13. 11:05:56

@Ciri: miert, teged kert valaki? :)

AIR 2013.08.15. 10:57:58

@Zuckerbrot: Mondjuk Kínába be se lépnek. Amúgy igazad van, szerintem sem a megbízhatóságot kell nekik bizonyítani, hanem egyszerű figyelemfelkeltés. Az autóvásárló már csak olyan, hogy szeret végtelen szibériai utakat nézegetni, meg lázba jön egy több mint tízezer kilométeres utazástól.
süti beállítások módosítása