Ha ezt nem láttad, nem láttál semmit

  2013. július 12. - ommm Címkék: anno 1937 rosemeyer caracciola nuvolari omg videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Jézus magasságos ereje! Csikóstól kaptam az imént, a világ egyik legjobb mozija. Rosemeyer, Caracciola, Nuvolari. Rövidujjúban, bőrsisakban, öv nélkül, szervó nélkül, fékrásegítés nélkül, száz meg száz lóerőket tartanak kordában négy kondomon gurulva, bicepszből-alkarból, félig az autóból kilógva, ha kell, felnin száguldva, a másiknak bemutatva kis hegyi falvakon átzúgva-driftelve. Szinte már csak a szag hiányzik, annyira magával ragadó mozi. Kétszáz mérfölddel óránként.

Puhapöcsű pudingzabáló éticsigák vagyunk, az van. Ide ember kellett, nem kisgatya. Pazar.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr305399734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2013.07.12. 10:46:02

Há'mhússzal veretnek? Azigen.

Flak 2013.07.12. 10:55:51

A videó nagyon jó, köszönjük! :) Kár, hogy ilyen hamar vége, néztem volna még egy darabig. Nagy merészség kellett hozzá, szinte védtelenül ilyen erős, ámde labilis gépekbe ülni. Épp ezért tűnhetnek ma már szinte őrültnek vagy mindent kockára tevő fenegyerekeknek az akkori versenyzők. És bizonyos szempontból valóban azok is voltak. A kor versenysportjának hősei.
Viszont engem mindig elborzaszt a látvány, ahogy gyakorlatilag az autóból félig kilógva próbálják úton tartani a több száz lóerős monstrumokat. Egy rossz mozdulat és vége a dalnak. Vagy kirepülnek, vagy a fejükön-hátukon gördül át a sok mázsányi vas. Valamilyen szinten ez hasonlít a Winkler-féle cikkben a motorozás veszélyeit taglaló témához: profik voltak, a gépek az akkori idők legjobbjai, a pálya sokszor szintén a kor legjobbja volt (tehát elvileg még így is "biztonságban" voltak), de ha megtörtént a baj, akkor az nagy baj volt. :(

Ahogy itt is látható:

www.youtube.com/watch?v=CcHIWQduLjk

deak.atti 2013.07.12. 10:57:02

Szia!

Pista,egy kis adalék: én Zwickau-ban, az August Horch-múzeumben fotóztam egész közelről középmotoros Auto Union-t (egészen mellé lehetett lépni, nem volt kordon mögött), és azért egy csípő-öv volt bennük. Nem 4-pontos, meg 6-pontos, ez igaz, csak egy derékszíj, de volt. Ettől függetlenül maximális tisztelet ezeknek a sportolóknak. Sok évvel ezelőtt MSC kipiszkálta az egyik Ezüstnyilat a múzeumból, azt hiszem, hogy Hockenheimbe, és ment vele 10-15 kört. Ő is azt mondta, hogy ezzel a futóművel ilyen motorteljesítményt uralni, na ez a nem semmi.

DA

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.12. 11:02:55

youtu.be / IrPkjkoFevQ
Zenével, ezek is szép esések.
Én azért örülök, hogy oda jutottunk a biztonságtechnikával, ahol vagyunk; látod a német GP-n így is sikerült szegény operatőrnek kulccsontját meg bordáit törni. Soha nem lehet a szórakoztatás fontosabb az emberéletnél.

Goeth 2013.07.12. 11:35:13

Mennyivel értelmesebb lett volna ha háborúzás helyett csak autóversenyekre és autókra költjük az a tömérdek pénzt....igaz ez az azóta eltelt évtizedekre is!

jk88 2013.07.12. 12:21:09

Lyaly, legalább háromszor is lehetett horogkeresztet látni a videóban... Vigyázzatok, mert jön a mazsihisz, és 'betíccsa ezt a náczifaszista oldalt... :D

Viccet félretéve brutál a videó. Megnézném, hogy egy mai "fettelgyerek", vagy egy hamilton mit tudna kezdeni egy 650 lóerős, virsliken guruló szivarral...

Shadowbull 2013.07.12. 12:24:13

@jk88: "egnézném, hogy egy mai "fettelgyerek", vagy egy hamilton mit tudna kezdeni egy 650 lóerős, virsliken guruló szivarral... "

Valoszinuleg sokkal jobban kezelne, mint az akkoriak.

eXDub 2013.07.12. 12:30:35

640 LE... bele nem ülnék :D

jk88 2013.07.12. 12:41:45

@Shadowbull: Nem mernék rá fogadni. :D

HeZ 2013.07.12. 12:46:35

Ma is van hasonló:
kétkerekű virsliken, utcai motorokkal (is), utcán (nézőktől 1-2 méterre), 300 km/óra feletti sebességgel, nem pénzdíjért hanem a dicsőségért, eddig 274 (kb) halottal (idén is volt): Man szigeti TT.

Szkotti 2013.07.12. 12:46:41

Jááj, 4:25-nél az a kanyarvétel, betyáros.

HeZ 2013.07.12. 12:48:50

@HeZ: még egy adalék: öv nélkül (se bőröv, se 6 pontos öv)...

Flak 2013.07.12. 12:52:31

@Shadowbull: Szerintem tévedsz. Tudom, nem éppen jó hasonlat (mindegyik torzít valamennyire), de amikor a barátaim akik új és "minden jóval" megáldott autókból beülnek a 33 éves Wartburgomba, ami legyen bármilyen jó állapotú is, mégis csak régi, elavult technika, vért izzadnak és csak kínlódnak (már akkor is félnek, hogy felborul a kanyarban, amikor még a közelben sincs borulás, a féket taposni kell erőből, a kormányt "erőből" tekerni, a sebességet "duplán érzed"). Ellenben én 5 éve vezetem és minden a kisujjamban van, megszoktam. Nyilván ez éppen a megszokás miatt van, de a jóhoz ezerszer könnyebb hozzászokni, mint a rosszabbhoz. Én nem hiszem, hogy a mai csodagyerekek (egy-két évnyi megszokás nélkül) jobban vezetnék ezeket a régi autókat, azok közt a körülmények közt, olyan feltételekkel. Amikor idejött ken Block, és adtak neki egy Sierrát (ha jól emlékszem), hogy próbálja ki, közel sem villantott vele olyat, mint amit a már megszokott autójával tud. és ha jól emlékszem az is volt az első mondatainak egyike, miután kiszállt: nem szokta meg, teljesen más autó, így csak kipróbálta.

Flak 2013.07.12. 13:01:03

@HeZ: Odáig sem kell menni hülyeségért: egy ideig hajdúböszörményben rendeztek motoros találkozót, ahol az volt a fő szám, hogy a rendőrök által (!!) lezárt és "biztosított" fő utcán, kb. 1-1,5 km-es szakaszon fel alá száguldoztak motorokkal, egykerekezve, nyergen állva, stb. A közönséget semmi nem védte (én is ott voltam ostoba fejjel), sőt még a rendezők szóltak néha, hogy a 10 méteres távot a közönség két, szintén az úttesten álló tömött "sorfala" közt tartani kellene, mert volt ahol már épp csak elfértek a nagy sebességgel száguldó motorok. Csak a jó Istennek és a vak szerencsének köszönhető, hogy akkor ott nem történt baj. Egy dolog az autók-motorok szeretete és egy másik a biztonság, akár a versenyzőkről, akár a nézőkről legyen szó. Mindkettőt, a szórakozást, de a biztonságot is szavatolni kell.
(Egyébként a böszörményi motoros találkozóknak az vetett véget, hogy a főszervezője ugyanezen a belvárosi útszakaszon nagy sebességgel egy 120-as Skodába rohant és szörnyethalt. Láttam a balesetet, soha nem felejtem el. :( )

Shadowbull 2013.07.12. 13:05:32

@Flak: persze hogy szokni kene nekik, de az villamgyorsan megtortenne. Es miutan megszoknak, nagy valoszinuseggel gyorsabbak lennenek.

Egesz egyszeruen azert mert ezek a sracok gyakorlatilag hamarabb tanultak meg vezetni mint jarni, es sok ezer hasonlo korulmenyek kozott trenirozott gyerek kozul nottek ki es lettek a legjobbak legjobbjai. Ilyen merteki szelekcio meg 20 eve sem vol, nemhogy 80 eve.

Nuvolari peldaul 32 eves volt amikor elkezdett autoversenyezni....

Laciii 2013.07.12. 13:13:13

@Flak:
Teljesen rossz hasonlat. Nézz utána az F1 fizikának meg edzésnek. A "fettelgyerek" jóval edzettebb, mint a videón szereplők.

akos27 2013.07.12. 13:13:34

@Shadowbull: Neked kell igazat adni. Itt egy motoros példa: www.p1race.hu/hir/redding_belekostolt_a_ketutemu_500-ba_20130708
Ott is sokszor előkerül, hogy a mostani elektronikával teletömött motorokon felnőtt generáció "elvérezne" a régi brutál ötszásokon...

Flak 2013.07.12. 13:17:08

@Shadowbull: Igen, ebben igazad van. Viszont az, hogy ők jobban alkalmasak a vezetésre, mint a már nem élő elődeik, soha nem derül ki. (Valamilyen szinten a maiak közé is "születni kell".) Ez olyan, mintha azt kérdeznéd, a mai angol válogatottat is megverné-e az Aranycsapat, mint 60 évvel ezelőtt. Természetesen mivel a foci is változott, eleve hagynánk időt úgy felkészülni nekik is. Nem lehet tudni.

Flak 2013.07.12. 13:18:15

@Laciii: Nem teljesen rossz, csak nem értetted meg. Az autók különbségéről van szó, amit meg kell szokni.

Flak 2013.07.12. 13:21:31

@akos27: Na ez érdekes, így tényleg nektek van igazatok.

Laciii 2013.07.12. 13:28:13

@Flak:
És szerinted a gokartokkal amikkel kezdtek azokban mi volt?

Laciii 2013.07.12. 13:32:27

@akos27:
Ők is egyszerű (erősebb, de elektronikus segítség nélkül) 125-ösökön kezdtek és azzal is jól kellett menni, hogy valaki feljebb kerüljön.

Rocko- 2013.07.12. 13:33:34

@Flak: - ken blocknak nagyobb a neve, min a tudása
- most nem ken blockot és az ismerősidet akarjuk összehasonlítani kimiékkel, ugye?

Flak 2013.07.12. 13:36:54

@Rocko-: Nem hát. Miért, írtam ilyet?
Akkor Neked és Laciii-nak is leírom a lényeget, remélem meg fogjátok érteni így:

jó autóból rosszabb (régebbi) autóba ülni megszokást igényel! (gondolom ez nem képezi vita tárgyát) Én csak ennyit akartam leírni és 2 példával szemléltetni. Mit nem értetek ezen? Ne kössetek belém légyszi.

Shadowbull 2013.07.12. 13:37:13

@Flak: sokan lebecsulik a mai F1-et, mert azt gondoljak, csak tekergetni kell a kormanyt, aztan kesz is. Hallottam olyan velemenyt is, hogy "a mai F1-es autokat egy majom is elvezetne"

ez butasag. Eleve ott a borzaszto tempo, minden nagyon gyorsan tortenik, aztan az ebbol adodo fizikai terheles, egy F1es autoban olyan terhelesek lepnek fel egy kor alatt, amit egy atlagember lehet ki sem birna eszmeletvesztes nelkul, es akkor ezek a sracok meg vezetnek is, korrigalnak is, boduletes pontossaggal, 70 koron keresztul. Ha azt mondjak nekik hogy most fel masodperccel lassabb koroket kerunk, akkor stabilan fel masodperccel lassabban mennek korbe. Vesenytempoban, tobb kilometeres koron. Szerintem itt nekunk meg egy biciklivel a haztomb korul sem sikerulne stabil koroket mennunk....

aki ezt tudja, az nem mindennapi fizikai kepessegekkel rendelkezik. Button peldaul szorakozasbol triatlonozik, es nem is szarul.

Flak 2013.07.12. 13:39:45

@Shadowbull: Igen, ez így igaz. Ahogy a korabeli vadászpilóták sem bírnának ki egy éles fordulóharcot a mai vadászgépekkel. Változik a világ, egyre többen vagyunk és ahol ez fontos, ott egyre nagyobb gondossággal válogatják ki a jelentkezők közül az alkalmasakat.

Flak 2013.07.12. 13:44:19

@Flak: Ja és kicsit elkanyarodtunk a témától, én ezzel nem akarom kisebbíteni a korabeli pilóták és versenyzők érdemeit, hiszen igazi legendák. :)

dr.oid 2013.07.12. 13:50:17

der Untergang

-Toto, Toto.. ist dass ein Hund?
-Nein mein Führer er ist ein sogenannten Investmentmanager.
-Unwürdigkeit!
-Und Hamilton, was für ein Kerl fährt unsere Silberpfeile?
-Na ja mein Führer er ist ein hmmm.. Einzelpersönlichkeit.
-Was Sie nicht sagen. Zeigen Sie mir dieses Foto! Ein Neger sitzt in unserem Silberpfeil!
-Nicht ganz mein Führer, er ist ein Mischling.
-Sie scherzen, ich will Sie auf die stelle erschießen lassen!

..nächste Szene..

Laciii 2013.07.12. 13:57:12

@Flak:
Értem én, ezért írtam, hogy ők se a legmodernebb kütyükkel kezdtek hanem ismerik jól az egyszerű technikát is.

Kimiről nyilatkozta az egyik barátja, hogy gokartozáskor leállt a gépe és Kimi megállt neki megjavítani és milyen menő már, hogy egy F1es versenyző szereli a géped :)

Zeppeliner 2013.07.12. 14:00:43

Tetszett ez a videó. Azért a régieket a mai pilótákkal felesleges összehasonlítani. Szerintem a mai gépeket sokkal könnyebb kezelni.
A Rush című filmet meg már nagyon várom.

Flak 2013.07.12. 14:07:12

@Laciii: Igen, ismerik, de például ezek a gokartok is inkább egyszerűnek, mint régiesnek mondhatóak. Nem többszáz lóerős, virsligumikon pattogó mozdony-szerű versenyautó-szörnyek. Ilyen szempontból a gokart is inkább a mai versenyautókhoz van közelebb (alacsony súlypont, széles gumik, tökéletes pálya, stb.), persze nem kinézetre vagy teljesítményre, hanem kezelhetőséget tekintve (azaz: viszonylag jól kezelhető).

Shadowbull 2013.07.12. 14:11:52

@Flak: pont a virsligumik meg a fekek hianya miatt nincs messze akkora dinamika mint manapsag. Nincs akkora kanyarsebesseg, a fektavok sokkal hosszabbak, mindenre sokkal tobb ido van.

Flak 2013.07.12. 14:18:00

@Shadowbull: Nem értem az összefüggést azzal amit írtam, de a gumikkal kapcsolatban igazad van. Ja és: "Mindenre sokkal több idő van" - helyett: "Minden sokkal több időt igényel". Mikor pedig nem volt annyi idő amennyire szükség lett volna, kész is volt a baleset. :(

OKAMOTO PROFESSOR 2013.07.12. 15:15:26

Borotváljátok itt a fingot egy órája..

Azt mondja meg valaki hogy kb. milyen gyors egy ilyen autó valójában. Milyen kőridőket menne a ma ismert pályákon ?
Mondjuk ez az AUDI TYP C megverné a WTCC-ket vagy DTM autókat ?
mert én kb oda saccolom a sebességét..

alfax 2013.07.12. 15:43:57

eza pálya volt a MAFIA játékban... hányszor mentem rajta :)))

Laciii 2013.07.12. 16:08:30

@roland stár lett:
Nem a sebességgel hanem a kanyarral van gond, fékek meg gumik közelében sincsenek. DTM ellen bárhol bármikor esélytelen.

OKAMOTO PROFESSOR 2013.07.12. 16:10:40

@Laciii:

nyilván kőridőről beszélgetünk...

conmorientes 2013.07.12. 16:21:23

@Shadowbull:

Teljesen igazad van, csak a pszichikai részét nagyolod el egy kissé. Bizonyosan a mai autóversenyzők kondícióban, tudásban verik a régi korok nagyjait, de abban már nem vagyok bizonyos hogy a vagáyságfaktoruk azonos. Nuvolari, vagy Fangio, Clark és még lehet sorolni adrenalinhuszárok voltak, egy merészséget igénylő korban esztelenséget igénylő feltételrendszer mellett. Nem hiszem hogy a mai F1-es versenyzők be mernének vállalni éles helyzetben olyan feltételeket mint amit abban az időben egy Mille, vagy egy Targa dobott.
Tehát nem tudhatjuk :)

Józsi a guminagykeres 2013.07.12. 16:22:06

Én csak a Scenic levélhez szeretnék kommentelni. Bocsi.
Volt alkalmam jobb1-ben és hátul is ülni Scenicben. Csak egy szimpla Bécs-Dunaújváros távról volt szó oda és vissza. Hazafelé hátul ültem. Konkrétan úgy fájt a derekam már Tatabányánál majd' beszartam. Üldögéltem viszonylag nagy távokat vagy 20féle autóban nagypoláktól kezdve 120-as skodán,e23-as,e32-es bimmeren,w201-w140-w210-11 át X5 E70 4.0d-ig bezárólag mindenben,de annyira kegyetlenül kínzóan rossz egyik sem volt,mint a Scenic hátsó ülésnek csúfolt fapadjai.
ON

madbalee 2013.07.12. 16:39:30

@Flak: A foci teljesen mas szerintem mint az autosport. Fociban lehetetlen különbözö korszakokat összehasonlitani. Az aranycsapat nagy valoszinüsegel 10-böl 9-szer kikapna a mai angol valogatotttol, holott az oroszlanosok nem epp csucs csapat manapsag. Egyszerüen a jatekosok a fizikumakkal megennek az 50 evvel ezelöttieket, eleg ha csak a jatek sebesseget megnezed.

thebigben 2013.07.12. 16:40:16

ezt a sorozatot úgy hívják, hogy (shell) history of motor racing, 3 és fél órás mozi és fent van a jútyúbon az egész.

madbalee 2013.07.12. 16:44:13

@Shadowbull: Hat igen a mostani F1-eseknek nem semmi fizikumuk lehet. Pl.:Wurz BMX es mountain bike vilagbajnok volt.

Zeppeliner 2013.07.12. 16:47:58

@conmorientes: Szerintem is ebben van a különbség a régiek javára. Nem mindegy, hogy egy száguldó műszerben ülsz és ki tudja mennyi biztonsági rendszer vigyáz az életedre, vagy egy guruló bádogdobozt vezetsz bőrsapkában.
@madbalee: Hát még ha egy mai labdával játszanák azt a meccset.

madbalee 2013.07.12. 16:50:47

@Zeppeliner: labdat szerintem könnyen megszoknak, csak neznenek elöször:)

eszgbr 2013.07.12. 17:01:37

@madbalee: ilyen alapon az autóversenyzőket sem érdemes összehasonlítani, mert Vettel fizikailag, mentálisan sokkal jobban fel van készítve mint mondjuk Caracciola volt. Vele született tehetségben viszont Nuvolari, Caracciola és Rosemeyer valószínűleg a legjobb F1-esek szintjén voltak.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.07.12. 17:22:15

Eljutottunk már végre odáig, hogy a ninják lekardoznák-e a keresztes lovagokat?

kikillelkikit? 2013.07.12. 17:22:51

@eszgbr: Hat ezzel qrva nagyot mondtal. Johogy a legjobbak szintjen voltak, hiszen az egesz vilag rajuk emlekszik azokbol az idökböl:)

kikillelkikit? 2013.07.12. 17:25:25

Mondjuk az is erdekes lehet mit tudna Grönholm Vatanen Peugeotjaban

CSÖRR-CSI££ 2013.07.12. 17:51:42

Hát, vita az van, mint mindig.
Valószínűleg soha nem tudjuk meg, hogy mire lettek volna képesek a mai nagymenők azokban az autókban és viszont, de az vitán felül áll, hogy amit ezen a filmen látunk, az hátborzongató.
Szerintem, ami ennyire komolynak és balesetveszélyesnek tűnik, az az is.

Sierrás Moretti 2013.07.12. 19:00:00

Hát ez nagyon komoly :)
A videó által pedig egy új részlegére csöppentem a youtubenak, ami tele van hasonló korú, sőt 1906-os versenyvideókkal. Piszok jó!!

Ez pedig egy kicsit durva: www.youtube.com/watch?v=SzJ0dEXm6Nw

Lomha 8V 2013.07.12. 19:53:55

Itt nem kellet a jó versenyzőt keresni, már az is kihívás volt, hogy olyat találjanak, aki beleül. :D

tom100 2013.07.12. 20:05:19

elképesztő,amit műveltek ezek a versenyzők, biztos nem hisztiztek,ha kidurrant néhány gumi...:)egyébként kár vitázni,h ki mivel tudna menni,ahhoz a motor teljesítményhez,nem volt még megfelelő futómű és gumi technika,a csúszások miatt könnyebb is kezelni,a teljesítmény kb 40%-át tudták használni,de azt pazarul,a mai gépekből már 110%-ot kihoznak,5g mellett,ez szintén pazar...

tom100 2013.07.12. 20:11:52

@Flak: ne gondold,h egy modern versenyautó vagy egy versenygokart viszonylag könnyen kezelhető,tapasztalt versenyzőnek igen,mert megTanulta kezelni és a kisujjában van,de ez azért nem úgy működik,h beülök és tök jól megyek...

gabó75 2013.07.12. 20:36:04

A hegyi felfutó volt a legjobb!

Józsi a guminagykeres 2013.07.12. 21:22:51

@Hammer: Valamelyik "ismeretterjesztő" TV-n van egy ilyen sorozat is,komolyan.

Shadowbull 2013.07.12. 21:32:47

@conmorientes: ez egy masik szempont, valamilyen szinten igaz, de az abszolut kepessegek szempontjabol lenyegtelen.

moas 2013.07.12. 22:44:42

Szerintem Batman leaprítaná Supermant!

Amúgy meg ma is tökösnek kell lenni, csak üljön be valaki bármeik pálya autóba és menjen egy versenyzővel pár dúrva kört. Tökösek voltak és most is azok. Az más tészta, hogy akkor nem tudhatta este otthon vacsizik.e vagy már csak kis kanálall kapargatják össze.

gumifust 2013.07.12. 23:15:23

Láttam itt többen is pedzegettétek hogy akkor a mai pilóták mire is lennének képesek a régi mezőnyben ha netán visszacsöppennének . A kérdés nem is az hogy versenyképesek lennének e hanem többek között az is hogy mernének e kockáztatni és mindent beleadni .

conmorientes 2013.07.12. 23:20:43

@Shadowbull:
Amennyiben arról lenne szó hogy a mai pilóták többet tudnak-e fekvenyomni, mint az 50 évvel ezelöttiek akkor igazad lehetne, de a polémia arról szól hogy ha egy mai versenyzőt beültethetnénk a virsligumis szivarokba, akkor az tudná-e ugyanazt a szintet mint az akkor klasszisok ?
Ezért nem osztom az objektivitásra hivatkozó véleményed...

akos696 · www.focusauto.hu 2013.07.12. 23:26:36

Na ja, lehet, hogy, a mai pilóták jobban képzettek, de egy mai F1 autóból nem mernének átülni egy ilyen korabeli 640 lovas szörnybe és versenytempóban a határon terelgetni, az fix. :)

Egyébként én manapság inkább a Man TT-hez tudnám hasonlítani, mint az F1-hez. Ott is eszeveszett tempóval mennek bukótér nélküli közutakon, a legapróbb hiba is a pilóta életébe kerülhet, és persze nincs biztonsági öv és gyűrődőzónás kaszni. A motorosruha + bukó 320-nál való falnak/fának csapódáskor pont annyit ér, mint erdőtűznél a vízipisztoly. A semminél jobb, de nem sokat ér. :) Oda sem kellenek kevésbé tökös legények, mint annó ezekbe a guruló szörnyekbe.

Cooper911 2013.07.13. 00:22:21

"Szerintem itt nekunk meg egy biciklivel a haztomb korul sem sikerulne stabil koroket mennunk...."
Kettővel lejjebb tekeri a nyomatékot aztán pont anniyval lassab kört megy. Vagy itt ott elveszi a gázt. Gyakorlat kérdése. Szimulátorban simán megcsinálom már én is. Ha egy évig bicikliznék a ház körül és mérnék az időm akkor azzal is meg tudnám csinálni.
A fellépő erők viszont tényleg brutálisak. Nem mingyegy mikor vesznek levegőt mert pl kanyarban nem nagyon tudnak. Na ezt oldja meg egy majom.
Hamilton egyszer kipróbálhatta a Senna féle McLaren F1es versenyautót és imádta. Azt mondta, olyan mint valami brutál gokart a mai gépekhez képest.
Szerintem az akkori autókat is viszonylag hamar megszokná.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.13. 05:37:41

Finoman fogalmazva is azt kell mondjam: "Ez odabasz!!"

Itt minden masodperc jatek az elettel.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.13. 05:40:32

A regi krosszmotoros videok epp ellentete ennek - azokon a 12 loeros motorokon 3 centi rugouttal az is kunszt volt ha valaki elengedte a kormany felkezzel a levegoben. Ugy latszik a motorsport ezen aga "kemenyedik", a F1 meg " puhul" - azert ezt a puhul szot tessek a helyen kezelni :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.13. 05:44:34

@madbalee: Pele esernyo cselet a VB n ma mar egy megye harmas hatved nem enne meg.

A Manchester Unitedben '92 ben ( pont a Backham - Giggs - Schols ere elott ) az atlageretkor 32(!!!) ev volt. Egy lassitott felvetel az egesz FA donto '92 meccs.

Felgyorsult es fiatalodott a foci drasztikussan, es nem is szoltunk a noi teremtornarol ahol 19 eves visszavonult "aggastyanok" vannak....

MrKiraly 2013.07.13. 05:47:47

Nagyon jo ez a video! A motorhangot illetoen erdemes beutni youtube-ra Auto Union Race Cars(legfelso ablak, meg persze vannak ott meg csemegek). Osszejottek a sracok 1 par koros autokazasra:). Az meg hogy a mai F1 pilotak megallnak e a helyuket 1 ilyen oreg Merciben, vagy Union-ban, kit erdekel? Ezek hosok voltak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.13. 06:00:45

@Hammer: :D a ninjakra fogadnek mert nundzsako!!!:D

Apropo, Bruce Lee nunjakoval pingpongozik, ha valaki nem latta

youtu.be/SncapPrTusA

ON

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.13. 06:03:55

A MAN TT-t rol most jott vissza egy srac, neztuk a videokat amit csinalt - na nem az ut szelerol csinalta mert ott "zutty" azt elment hatom motor, hanem egy hazhoz jar 300m re az uttol, a tetorol kamerazik ha nem szurkol eppen az utca szelen.

Felelmetes ami ott folyik. Az is jatek az elettel.

Nyiri 2013.07.13. 09:21:03

Nagyon jó video ;) Számomra az is érdekes hogy a videón látható összes ember valószínűleg már elhunyt. 76 éve volt. Durva

=Daniken= 2013.07.13. 10:56:52

Őrület, 650 lóerős gépekkel, virsli gumikon...csípőből...madárfészek futóművel, dobfékkel, őrület.

redriot77 2013.07.13. 12:49:35

@=Daniken=: Vegyük még hozzá hogy a gumik keveréke is jóval ridegebb volt, és az aszfalt minősége is messze volt egy mai versenypályáétól. Az akkor világbajnok futóműveket kb. egy mai kisteher is übereli: néhány felvételen látszik hogy pozitív kerékdőléssel nyomták! :O

Amiről pedig sokan elfeledkeznek: a versenytáv nem a mai 300km volt hanem 500 - és akkor még nem volt szívószál vezetve a bukósisakba. Eleve bukósisak sem volt hanem csak vmi babasapka szerűség, ami szabadon hagyta az arcot így szabadon érte a versenyzőt a füst, a gumireszelék, a rovarok, a felvert por és megannyi finomság. A pályák körül nem volt kavicságy, bukózóna, még szalagkorlát sem, csak szalmabálák, telefonoszlopok, kőkerítések, flangáló nézők. Utóbbiak néha a boxutcában is!
Fékpedál kinyomásához szükséges erő is brutális lehetett, ha az ember szervó nélküli dobfékekkel akar megállítani egy ilyen dögöt 200 feletti tempóról.
Minden tiszteletem a régi nagyoké, igazi hősök voltak. Ez az igazi autósport, nem a kenblokk meg nem a dzsimkána.

Hurri Kán 2013.07.13. 20:04:21

Nem összehasonlítható a mai technikával, de akkoriban ugyanakkora kihívást jelentett, ugyanúgy koruk legjobbjai voltak, mint a mai F1 pilóták.

Dr. GGG77 2013.07.14. 11:22:45

Hatalmas videó, köszönjük!

Mai pilóták vs régiek: akkoriban a pilóták egy része dúsgazdag aranyifjú, vagy csóró fenegyerek volt, sokan csak 30-on túl kezdtek el vezetni.
Ha jól tudom csak az ötvenes évek végén Wolfgang von Trips kezdett el először arról beszélni, hogy a versenyzőket már gyerekkortól kezdve kell erre nevelni, és 1961-ben kialakította azt a gokart pályát Kerpenben, amelyet később bizonyos Rolf Schumacher vezetett... a többi történelem. :)

madbalee 2013.07.16. 15:55:08

A regi pilotakhoz köthetö: Prost fia reszt vesz a Lotus csapat szineiben a szerdai Pirelli tesztnapon

madbalee 2013.07.17. 16:09:10

Es ha valaki a regi versenyautokat(igaz ezek mind vilaghaboru utaniak) akar latni menet közben, es Stuttgart környeken jar a hetvegen akkor a Solitude klasszikus autok versenyet ajanlom:
www.solitude-revival.org/sr03-evt-13.htm

A Solitude a Nordschleifehez hasonlo hires F1-es versenypalya volt, ugyhogy megeri kimenni.
süti beállítások módosítása