Totalcar-Hungaroring Pályanap 2013

  2013. május 23. - ommm Címkék: rendezvény hungaroring pályanap 2013 trackday

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

magyar


Minden kérdés, óhaj-sóhaj jöhet. A Totalcar-Hungaroring Pályanap fóruma ez. Bővebb infót itt találsz!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr105314571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.05.28. 23:21:10

@oadrcm: De haragszom. :P
Komolyra fordítva a szót. Elég sok költséggel számolok, mivel 400-450 km az oda-vissza út, ha sietni fogok akkor kell pályamatrica is, félig elhasználok egy garnitúra gumit, valószinűleg fékpofákat is cserélnem fog kellenem a ringezés után, és ezen kívül természetesen a 30 ezer forint amit kicsengetek a ringen, és az üzemanyag amit ott elégetek. Ráadásul a pályanap miatt egy idő előtti olajcsere is esedékes lesz.
Ez haverok között is legalább 300-400 € és akkor még nem ettem, nem ittam semmit.
Szóval, ha megspórolhatok 50-60 eurót két olyan közepes minőségű szerszám árán, amit amúgy normális körülmények között soha az életben nem fogok használni (mivelhogy nincs pótkerekem), akkor annak csak örülök, hogy ennek a pénznek egy része a zsebemben marad.

@ommm: Nem viccelek, fogalmam sincs, hogy mi az, ami egy mobil gumis műhelynél alapnak számít, és mi az, ami nem. Az én kocsimat eddig csak nagy, hidraulikus 3-4 tonna teherbírású emelők emelték, és ilyet szerintem nem hoz magával senki sem. Aztán ki tudja, lehethogy tévedek... :)
Mindenképen jobbnak találtam feltenni egy hülye kérdést, minthogy ott álljak majd a parkolóban és ne tudjak kereket cserélni. :)

ommm 2013.05.29. 00:31:02

@e1: 3-4 tonnás emelők? Mivel jössz basszus, JCB-vel?!
Emberi méretű autón kerékcsere nehogy már gond legyen. Nálunk biztosan lesz emelő.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.05.29. 01:10:17

@e1: No para a narancs Ibizaban van minden. Nekem emelo nem kell, nekem addigra lesz egy majdnem zsir uj gumi garnitura a kocsin. Remelhetoleg szerelni sem kellesz, szoval szivesen kolcsizek.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.05.29. 03:58:11

@ommm: Tudod jól, hogy mivel jövök, és azt is tudod, hogy még a Radicalt is letolom a pályáról. :D
Amúgy minden rendes gumisnál, vagy szervizben 3-4 tonna teherbírású emelők vannak, hogy elbírják a nagyobb terepjárókat és furgonokat is. Arról én tényleg nem tehetek, hogy mindig ilyenekkel emelgetik a tankomat. :P

@M@tek@: Oké, köszi. Én a múltkori Dunlop gumikat hozom, de oda és haza úton sem azokon gurulok majd.
Az ideális az lesz, ha még itthon előkészítem őket, csak ki kell eszelnem hogyan szervezem meg logisztikailag ezt a dolgot. A másik négy kerekem a haverom garázsában pihen, és azokból kettőn téli gumi van. A négy nyári Dunlop amit pedig el akarok használni pályán, itt van helyi gumisnál. És itthon persze nincs hol tartanom a cuccot, szóval a pályanap előtti pénteken fog kellenem megoldani a gumicseréket, és egy éjszakát az autóban fognak pihenni a kerekek. :-(
Amúgy a fékeiddel mi az ábra? Lesznek újak, vagy még leharcolod a régiket?

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.05.29. 05:50:31

@e1: fékek addigra újak lesznek. Ha minden jól megy, akkor elöre Golf VR6ból megy át a rendszer és cserélek fékcsöveket is, és valszeg egy nagyon új garnitúra gumival fogok menni. :-P

oadrcm 2013.05.29. 19:48:15

@e1: koszi a korrektul megfogalmazott valaszt:) ha meg annyit megjegyezhetek,h szerintem azert megerne beruhazni egy potkerek,emelo szettre,mert egy rossz helyen kapott defekt koltsege kozel ennyi lehet. Addig is defektmentes kilometereket, es jo palyanapozast!

e1 · http://beszoltam.hu 2013.05.29. 23:28:55

@oadrcm: Megfordult már a fejemben, de ahhoz első sorban pótkereket is kellene vennem. Viszont azt meg nem nagyon akarok, mert van pár kis okom...

1. Extra költség, ráadásul kellene hozzá a gyári forma (gyári áron) ami a szerszámokkal együtt helyben tartaná.
2. Ha teljes értékű pótkereket is vennék, akkor sem lenne az a méret, mint ami az autón van. Télen-nyáron egy számmal nagyobb kerekeken/gumikon gurulok, szóval az is csak vészmegoldás lenne.
3. A pótkerék helyén jelenleg van egy tárolórekesz, ahol most az olyan dolgokat tartom, amiket az autóban akarok/kell tartani, de nem akarom, hogy állandóan a csomagtartóban röpködjenek valahol és ott foglalják a helyet. Az az igazság, hogy már nem szívesen válnék meg ettől a praktikus és egyben láthatatlan tárolóhelytől az autóban.
4. A pótkerék és a szerszámok kb. +20-25 kg plusz súly. Nem mondom, hogy az autó nem vinné el, de szeretem ha nincs feleslegesen megpakolva az autó.
5. 45-ös, de merevített oldalfalú gumikat használok. A 45-ös perem az hátrány, a merevítés az előny. Egyelőre egyszer volt gondom gumikkal, idén márciusban. Mindkét első gumim oldala megsérült és púpos lett. Egyszerre! Először nem is vettem észre, csak a parkolóban, és azt is csak véletlenül. Kb. egy hétig még óvatosan jártam a gumikon, aztán mentek fel a nyáriak.
6. Az autó balesetbiztosításában van egész Európára kiterjedő segítségszolgálat.

normanrls 2013.05.31. 18:36:54

A csoport beosztással kapcsolatban köszönöm a bizalmat a halálcsoportba (II-es csoport).
Bár a kocsi erős, én kezdő pályanapozó vagyok és ha lehet cserélni én szívesebben mennék a III-asban.

Skoda 120GLS

ommm 2013.05.31. 18:55:06

@normanrls: Tudom, hiszen írtad, azért is tettelek ide, mert biztos vagyok abban, hogy akik ott vannak, azok maximálisan figyelnek majd a másikra (rád) is. Bízz ebben, ne aggódj.

_Zsoltee_ 2013.05.31. 19:16:44

Én nagyon szépen köszönöm a beosztásomat, meg vagyok vele elégedve. Látom hogy van pár Astrás, abból mintha az egyik Kupás lenne? Azon meg ne parázz normanls hogy valami baj történik, a II. pályanapon Én is először voltam és semmiféle bajom nem volt. Figyelj Te is, figyelnek a többiek is és nem lesz gond. :)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.05.31. 19:54:01

Pista!

Kinéztem a műhely elé, ez az a Shitgun, amivel menni akartok, vagy van egy másik is? :)

szecseiadam 2013.05.31. 20:37:16

Sziasztok!
mi a végleges álláspont bukósisak ügyben?
GYIK szerint kötelező, Pista 23-i bejegyzése szerint csak csövezett és puha tetejű autóknál az.

_Zsoltee_ 2013.05.31. 21:13:16

@ommm: Zsír :)
Lesz majd lehetőség kimenni a kapun tankolás céljából? :)

ommm 2013.05.31. 21:30:12

@novothauto: Tibor, csalódtam benned...
@szecseiadam: Az érvényes, amit írtam, a GYIK-ot hétfőn javítjuk
@_Zsoltee_: Természetesen. Mi sem tankolhatunk tele, a fene tudja, mi termelődött a tank felső felében hat év alatt...

_Zsoltee_ 2013.05.31. 22:15:05

@ommm: Szerintem inkább ne is nézzetek utána, amiről nem tudsz nem fáj! :D

Rocko- 2013.05.31. 22:59:43

Hangyász - Datssan. :DDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 02:41:37

Bakker, 4x25 perc? Az kuuuurva sok. En ketszer tiz percet mentem de az egy oranak tunt! Netto egy ora alatt siman ki lehet nyirni egy utcai autot. Egyszer voltam palyazni, de mar tanacsot tudok adni:) - benzint vigyetek, rengeteget fognak enni a kocsik, ketszer tiz perc alatt az enyem bekapott majdnem fel tank benzint.

Apropo: egy ora nyelgazert ennyi penz semmi, nezzetek meg mashol mennyi.... Ezt tenyleg bolond aki kihagyja.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.01. 04:57:01

A szöveget olvasva rögtön tudtam melyik csoportba kerültem, de amikor megnyitottam, csak néztem nagyokat. BMW 1M, Impreza (bár, ez lehet 1.5-ös is), Focus ST2, Saabok és egyéb Bömbik...
Azt hiszem felszerelek az autóra még két extra nagy kaminos tükröt, mert nagyon szükségem lesz rájuk. :D

Amúgy talán nem csak engem érdekel, de nincs valamilyen táblázat, amelyben benne lennének az autók alap adatai, mint pl. a teljesítmény, súly, ilyesmik?
Gondolom nincs meg mindenkitől ez az adat, de esetleg meg lehetne csinálni publikus Google excel táblázatban, és aki nem titkolja, az beleírná önként, hogy mivel jön (év, súly, teljesítmény, változtatások). A Golf IV mégiscsak lehet 1.9 SDI-től R32-ig bármi, és engem azért majd érdekel, hogy a körülöttem mozgó (engem leelőző) autók motorházteteje alatt mi van?

@visszakettopadlogaz: Nem tudom milyen autód van, az én gépem ami tényleg egy utcai autó a 4x 25 percet a Slovakiaringen gond nélkül bírta. Teli tankkal érkeztem a pályára, és amint kezdtem kicsit érezni a pályát, nyomtam neki amennyire csak tudtam (a széria alváz azért nem pont ideális pályázni). Összesen 27 mért kört mentem (kb. 162 km). Ezen kívül fel, és levezető körök, és minden alkalommal visszahűtő kocsikázás a pályán kívül. A pályás átlagfogyasztásomat egyszer néztem menet közben, akkor 19 liter körül volt, tankoláskor az átlagfogyasztás 15-16 liter körüli értékre jött ki271 kilométer után, és ebben már benne az út az odaút és hazaút egy része. Mindez egy turbós benzinessel, amikről köztudott, hogy még a füvet is megeszik a pálya szélén, ha tolod neki. Az egyedüli cucc ami az üzemanyagon kívül láthatóan (szerencsére nem érezhetően) fogyott, azok a gumik voltak, de nem is próbáltam őket kímélni. Na jó, ne hazudjak, megevett a motor még talán egy deci olajat (vagy csak egyszerűen elégette azt a benzint, ami az olajban már előtte fel volt oldódva/keveredve).
Ezek az én tapasztalataim. Természetesen ha valaki nehezebb géppel jön, annak lehet gondja még a fékekkel, de ott is elég minden kb. harmadik kört visszahűtősre venni és nem lesz probléma. Októberben egyvalaki mondta nekem, hogy puhultak a fékei, de az illető egy kombi dízel Octaviaval tolta neki (elég rendesen a köridők alapján). Ezen kívül nem igen tudom, hogy mi az ami egy pályázáson egy rendesen karbantartott autón tönkremehet. Talán a kuplung az, ami kicsit többet kap és a váltó is, de ha valaki tud rendesen váltani és a váltóolaja sem 10 éves, akkor attól a 150-200 kilométertől a pályán nem fog széthullani a gép. Természetesen a kocsin motorilag mindennek rendben kell lennie, lehetőleg nem 25 ezret futott olajjal a motorban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 05:05:01

@e1: clk amg 55 ( w209 ) nekem kozuton is 15 l/100km evett mondjuk.

A betett brabus rugok utcan olyan kemeny volt hogy ramentem a negyedollarosra megmondtam fej vagy iras, aztan palyan meg billegett. En inkabb krosszozok, az az en vilagom nem urigyerek modjara kocsikazni az aszfaltoson :D jol van vicceltem :)

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2013.06.01. 10:30:44

Kis odafigyeléssel egyik csoportban sem lesz gond semmilyen autóval, némi családon belüli kavarás után én is a versenyautók közé keveredtem a bontószökevénnyel, de legalább lesz pár tiszta köröm a lekörözések között :)
Meg a típusok nem sokat mondanak ugye, a 3. csoportban is van szerényen csak E30-nak feltüntetett V8-as, gépkönyves pályavas.

Rocko- 2013.06.01. 12:14:40

@e1: ha voltál Slovakiaringen, akkor tudod hogy nem kell ennyire ráizgulni. :)

szpotter 2013.06.01. 17:11:33

@e1: A BMW 1M lesz valószínűleg a leglassúbb a csoportban, mert az autó még bejáratós. Mi csak gurulgatni fogunk és próbálunk szép íveket autózni, minimális fékezéssel végigmenni, stb. A lényeg az, hogy mi végig a saját ívünkön fogunk maradni, hogy a gyorsabb autókat ne zavarjuk meg...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 17:32:56

@Rocko-: ha lenne totalcar ( totalbike ) krosszverseny azon indulnek biztossan! :)))

Rocko- 2013.06.01. 17:33:41

@visszakettopadlogaz: idő kédése, többen is preferálják.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.01. 17:57:20

@szpotter: Hát, az 1M még nagypapa üzemmódban is 2x erősebb mint az én gépem, és a jobb alváznak köszönhetően messze gyorsabb lesz a kanyarokban. Persze ez nem baj, csak meglepett a nagy teljesítményszórás. Ennek persze nem az 1M az oka, hanem az, hogy kevés gyenge, civil gép van listán. Egyszerűen nem jön belőlünk össze egy csoportravaló.

@Rocko-: Én a benzin illatára mindig ráizgulok. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 17:58:45

@Rocko-: na akkor az lesz az en napom :) Pest kornyeken van egy csomo palya, oda eljonnenek sokan, Dunavecse/Piliscsev/Mor lengjen be mindent a kolbasz sutok es benzinadalekok szaga, visszhangozzon az erdo es a hegyoldal az uveghangtol, mar varom is a rajtgep lecsapodasat!!! :DD

Rocko- 2013.06.01. 18:05:18

@e1: :)

@visszakettopadlogaz: relatív a Slovakiaring is pestközeli neked. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 18:27:01

@Rocko-: ja mondjuk itt 2-3 ora a kocsiban nem tema. Na ezert kell a sok pohartarto!!!:D

Meg ugye Magyarorszagbol nehez egybol kulfodre menni, na de ez mar politika.

A hangyaszra es shitgunra kulonossen kivancsi vagyok, a hangyaszra azert hogy milyet megy profi gepek kozott, a shitgunra meg hogy milyen lett, "hogyan erett ossze" a technika. Remelem dokumentalva lesz erossen minden!!!:)

Rocko- 2013.06.01. 18:30:58

@visszakettopadlogaz: nem Karottát sértendő, de szerintem jövőre (vagy őszi pályanapra?) érik be a Hangyász.
de igen, én is kíváncsi vagyok rájuk, Shitgunnal kapcsolatban szerintem sok nevetés lesz. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 18:34:29

@Rocko-: oh persze, nem egy nap lesz osszecsiszolni kulonbozo autogyarak alkatreszeit egy gyors korre:) jo munkanak ido kell, a lassunak meg tobb!!! :) shitgunnal szerintem az jo eredmeny lesz ha muszaki problema nelkul vegigrepeszti az egy orat - egy ora palyan az rengeteg!!!

LSL 2013.06.02. 10:56:38

Jólvan, lesz még RenaultSport :). Akkor maradtam a szokásos Honda/Mx-5 csoportban:D

dezintegra 2013.06.02. 15:07:22

@LSL: Melyik csoportba szerettél volna kerülni?

Különben érdekes, hogy az Accordok nem a Hondás csoportban landoltak.

LSL 2013.06.02. 15:51:15

Mx-5/Civic, tökéletes kanyarvadász társaság számomra, tavaly csak opelesekkel volt rossz 'kapcsolatom', mert csak azért sem engedtek el... Persze nem általánosítok:D

Csaba Veres 2013.06.03. 15:49:55

nekem is fura, hogy az accordok átkerültek egy másik csapatba, de lehet hogy pont így jött ki szépen a csoportonként elosztott létszám.

Dseries 2013.06.04. 00:47:35

Én meg jól rábasztam a fékkel, mert szar nyerget küldtek és már rég fent kéne lennie, hogy bekopjon jövő hétig és lehessen vasalni. Erre még sehol sem áll az egész. Ha kell a pályán vasalom be és jövő héten éjjel nappal autózni fogok de ott leszek....csak kurva mód fusztráló.

_Zsoltee_ 2013.06.05. 18:42:25

@Dseries: Nekem még készül a futóművem. Arról volt szó hogy múlt héten kész, hát nem, most hétvégére ígérte a bácsi, remélem most már be is tartja. Ráadásként még jön a Duna is, hétvégén homokzsákozni kell, nagyon úgy fest. Tiszta heppi minden... :\

Antal Hajagos 2013.06.06. 18:04:54

Hány embernek vetemedett el eddig a féktárcsája az intenzív fekezestol? Már hetek óta ezen rágódom mit csináljak a fékeimmel.. Elől el vannak vetemedve a tarcsak, és igencsak ütnek. Szabályozzák fel? Vegyek másikAt aztán az is elvetemedik és kuka. Szazezreket nem akarok nagyobb fekre költeni. Szobajottek puha betétek, hogy az majd kopik és nem a tarcsak szenvednek..
Mindenki mást mond, de már fogalmam nincs milesz, lassan 15.-e:(

Dseries 2013.06.07. 23:21:22

Akkor vetemedik el általában, ha eszetlenül van bekoptatva. Nekem szerencsére fent vannak már a nagyfékek, megy a koptatás, pénteken bevasalom.

Dseries 2013.06.07. 23:23:33

(persze lehet hülyeséget mondok, de én így hallottam)

Antal Hajagos 2013.06.08. 11:00:55

Én hallottam anyagminoseg miatt, alulmeretezes miatt, (nekem 302mm a gyári) legújabban futóműben minimális logasok összefogása miatt keletkező változó féktarcsak vastagsága, ill lopás miatt, de a beosztásban is szerepet játszik.

Antal Hajagos 2013.06.08. 11:07:53

És bekoptatás, nem beosztás... Bocs mobilról írók.

Nyiri 2013.06.10. 06:52:17

Elég alap kérdésem lenne. Hungaroring területén van valami értékmegőrző vagy hasonló szolgáltatás? Motorral mennék ki egész napra és nem szeretnék megfőni a motoros cuccban. Átvedlenék aztán délután vissza.

Köszi

ommm 2013.06.10. 17:13:39

@Nyiri: Van, de szükség esetén a mi buszunkba is berakhatod. Boxot bérelni amúgy lehet.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.10. 17:49:49

@ommm: Lehet a ringen kártyával fizetni? Ha nem, akkor a ringen, vagy valahol a közelében van ATM? Előre köszi a választ.

Tofka Photography 2013.06.10. 17:50:40

Üdv.
Pályára kik mehetnek fel fotózni?
Akkreditálni kell valahol vagy csak a helyszínen keressek meg valakit?(Kit keressek meg?)

ommm 2013.06.10. 17:52:00

@e1: Nem, csak KP. Mogyoródon van OTP ATM.

@Tofka Photography: Nekem szólsz előre, privátban, talán egy-két mellény még akad.

zmazula 2013.06.10. 20:56:27

Sziasztok!

Vezetéstechnikai tréninggel kapcsolatban kérdeznék. Milyen gyakorlatokra lehet számítani, az 1 órából mennyi lesz az elmélet, és mennyi a valós autós csúsztatós, fékezős tréning?
Köszi, üdv

normanrls 2013.06.10. 21:47:52

A bérelt box zárható?
Egyedül megyek és biztonságban szeretném tudni a szerszámaim és kerekeimet.

ommm 2013.06.10. 23:07:08

@zmazula: A tréning abszolút gyakorlati, természetesen a szükséges, minimális elmélettel. Négy pontot látogattok végig ez alatt az idő alatt, ötösével.

@normanrls: Elméletileg igen, de eddig soha nem fordult elő, hogy bármi eltűnt volna, ha lehúzod a négyméteres ajtót. Vagy megkérsz valakit, hogy vigyázzon a cuccra.

Peetee 2013.06.11. 13:11:53

Üdv,

Kérdezni szeretném, hogy fotózni hogyan lehet majd lejutni a pálya mellé?
Voltam már többször a Slovakiringen is, és a Hungaroringen is, és a kettő - fotós/videós szempontból - ég és föld.

Amiért a szlovákok a WTCC-n (!) még nem szólnak, az itthon még egy sima nyílt napon is elképzelhetetlen és fejvesztéssel járó bűntett, komplett felszerelés és szóbeli engedély ide-oda, kizavarnak a p***ába és kész.
Kell-e esetleg előre regisztrálni, esetleg kaphatunk-e valami külön azonosítót, amivel nem üldözni való vadállanka tekintenek minket. Nem túlzok, a hungaroring biztonságáért felelős feketeruhások az ész érveket nem értik. Köszönöm előre is!!! Peti

ommm 2013.06.11. 13:26:08

@Peetee: Ezt leginkább a HRingtől kellene megkérdezni, mert én sem tudom fejből, hol vannak a fotópontok.
Minden valószínűség szerint bizonyos helyekre-kanyarokba le lehet majd menni, természetesen betartva a pálya biztonsági előírásait, amik nem viccből lettek úgy kitalálva, ahogy. (Pl. tudtad, hogy ha a szalagkorlátnak támaszkodsz és mondjuk 70 méterrel arréb becsapódik egy autó, akkor akkorát üt a korlát, hogy simán eltöri a kezed?).

Fotósmellényt 2000 forint kaució ellenében a regisztrációs pultnál lehet átvenni, ott leszek én is.

Remélem, hogy reggel kilencre minden pályanapi résztvevő megérkezik és regisztrál, ez nagyon fontos.

Peetee 2013.06.11. 13:43:28

@ommm:

"Fotósmellényt 2000 forint kaució ellenében a regisztrációs pultnál lehet átvenni, ott leszek én is."
Ez a lényeg, reméljük így nem lesz gondunk, köszönöm!

A szabályok világosak, és követendőek, és a szalagkorlát még annál is nagyobbat üt(het)!
Nem beszélve arról, hogy egy 100km/h alatti ütközésnél is 20-30méterre repülhetnek alkatrészek, amiből egy 30dekás darabot sem egészséges fejre venni. Vigyázunk magunkra, ez az első nem a legjobb fotó!

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.11. 14:14:26

Ha minden igaz, ma mennek a fékek az Ibizára. A finom új gumik már az autón. Geometria beállítva. Még jó hogy van kb. 300km, hogy bejárassam őket. Remélem elég lesz.
Meg kéne péntekről szombatra szállás Pesten. Vki befogad? :-)

Bubyking 2013.06.11. 15:14:53

Hali!

Egy olyan gyakorlati kérdésem lenne, hogy ha viszek csere gumikat (felniken), azt le lehet csak úgy tenni a padockban a földre, vagy útban lesz, ne adj isten megtetszik valakinek és hazaviszi?
Mert Szlovákiaringen működött ez a leteszem és ottmarad dolog, de úgy látom itt most jóval többen leseznek!
Esetleg ha ilyet nem javasoltok, akkor valakihez aki bérel boxot, be lehet szállni? Csak a 4 keréknek kéne valami hely..

normanrls 2013.06.11. 15:29:59

Én szándékozom boxot bérelni, mellém betársulhatsz.

Bubyking 2013.06.11. 15:45:36

@normanrls: Érdekel a lehetőség, mennyi a box? Mennyiért vennél be? :)

normanrls 2013.06.11. 16:02:06

10000Ft a bérlés.

3000Ft-ért beveszlek.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.11. 18:01:30

M@tek@ és én is bérlünk boxot, szintén elsősorban raktározás céljából, szóval hozzánk is be lehet majd társulni. :)

zmazula 2013.06.11. 21:37:09

@ommm: 1-2 naív kérdést még feltennék a tréninggel kapcsolatban :
- saját autóval megyünk e a tesztpályákra (gondolom igen)
- érdemes e menetstabilizátoros autóval menni? (tanpálya oldalán azt olvastam, hogy nyilván, hiszen akkor ezt is ki lehet ismerni)
- rendszámot is adtunk le jelentkezéskor, ez változhat e, lényeges, vagy inkább a név/személyi a mérvadó (a fenti kérdések alapján változhat a kiválasztott autó)

Köszönöm a válaszokat és a lehetőséget előre is!

NBE 2013.06.12. 07:01:05

Sziasztok:

Kérdésem: a Novoth autó szentélyéhez látogatóként is lehet-e járulni?
Az sem baj,ha ekkor nem ingyenes, de szeretném már a 23 éves, jelenlegi kisebb hibáit leginkább a hazai általános szervizes "hozzáállásnak" betudható youngtimerkémet olyan kezek közt tudni, ahol számíthatok arra, hogy lelkiismeretesen elvégeznek 2 olyan bonyolultságú dolgot, mint

-egy nyomásveszteségmérést és
-egy olajnyomásellenőrzést

Ha ez így szärrágás, nyugodtan jelezzétek - ekkor is kimegyek, csak másképp készülök + ebben az ügyben tovább keresek. :)

ommm 2013.06.12. 08:14:07

@zmazula: Igen.
Saját autóval, célszerű azzal, amelyikkel közlekedsz (ha betrtod a szabályokat, nem lesz baja). A rendszám csak az azonosíthatóság miatt kellett, jöhetsz mással is.

@NBE: Természetesen. Azért lesz ott Tibi, hogy segítsen.

Bubyking 2013.06.13. 00:07:29

@normanrls: @e1: Köszönöm mindenkinek!
Ha összejönek a kerekek, akkor csatlakoznék valakihez, esetleg, ha addtok valami elérhetőséget, vagy ha láttok egy régi szürke kicsit patkány Silviában (ismertető jegy jappán zászló a motorházomű) egy srácot aki a felnijének keres helyet, szólítsátok le kérlek :)

e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.13. 04:42:41

@Bubyking: ha látlak, akkor biztosan rádszólok, de te is (és bárki más is) nyugodtan jelezzetek, ha észreveszel minket.
Én egy halványzöld Fabiaval leszek kint, M@tek@ egy szép narancs színű Ibiziával, mindketten szlovák rendszámmal.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.13. 15:38:53

Keresnék egy olyan vállakozó szellemű egyént, akinek már van némi tapasztalata a Hungaroringről, hogy társulna-e hozzám az első 25perces menetre egy kis oktatásra. Ideális ív és féktáv terén szivesen fogadnék pár hasznos tanácsot.
Jutalom megegyezés kérdése. :-)

LSL 2013.06.13. 23:16:36

ráérek ismét :)

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.13. 23:50:31

@LSL: Ákos, én tudtam, hogy benned nem csalódom. Köszönöm.
Akkor majd ütközünk. :-)
Remélhetőleg most nem fog meglazulni a kerék, és más baj sem lesz. :-D

Rocko- 2013.06.14. 07:15:40

@M@tek@: a "majd ütközünk" szófordulat használata autós környezetben mindig vicces. :)))

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.14. 07:27:26

@Rocko-: :-D Remélem veled is koccanok már végre. :-D

@ommm: Nem működik a GYIK,de lehet én vagyok a gyík. :-D

LSL 2013.06.14. 10:06:29

nem egy etapban megyünk, a paddockban meg vigyázunk majd :), nem lesz olyan ütközés. bár a fallal attól még lehet ütközni. majd kiablok ha féktáv:D

Rocko- 2013.06.14. 12:12:54

@M@tek@: :D oké, akkor ezen a pályanapon kereslek. ;)

Juhdzsin 2013.06.14. 12:36:25

Kecskemétről (Ceglédről) ha jönne valaki, nálam van 2 hely, szivesen elviszem: hirkag[kukac]freemail[pont]hu

rbhun 2013.06.14. 14:13:54

Szia Pista nem tudom volt e róla szó, anno a szépemlékű I. Pályanapon volt arról szó hogy kivonul valami biztosító és hajlandó sportbiztosítást kötni. Akkor azon bukott el a dolog hogy a szlovákokhoz nem tudtak kijönni. Most lesz esetleg ilyen..? Köszi

LSL 2013.06.14. 14:46:04

amúgy szerintem pár alap dolgot a kezdőknek le lehetett volna írni, mert az autózás előtti megbeszélésen em mindig jönnek elő. Aki volt annak kézenfekvő, de ha már 1 valakinek segít, már megérte leírni. Guminyomást mindenképp engedjétek le, hiszen a gumi nagyon felmelegszik. nálam 1.8ról 3.0 fölé megy, és 2.1 az utcai elől. /40-es gumin. Első hátsó guminyomás állítgatással rengeteget lehet változtatni a kocsi balance-n. próbálgatni kell. A gumi visszahűlésről még érdekes dolog, ez nekem múlt hónapban jött elő talán először, mert kicsit hidegebb volt. első fék sokkal többet kap és nagyobb is, lassabban hül vissza, szóval a gumikat valamilyen szinten melegen tartotta. ehhez képest a hátsók visszahültek, és a FWD kocsi is úgy keresztbe állt 2-es kanyarban (persze provokáltam kicsit), szóval etap elején eltérő gumihőmérsékletre is érdemes figyelni, bár egy fegyelmezett felvezető kör ezen segít.
Amikor etap végén jön a kockás zászló már senki ne nyomja tovább, mert nagyon kell a visszahülés, különösen a fékeknek, olajnak. Turbo-ra ugye ez hatványozottan igaz. Ha megálltál, ne húzd be a kéziféket, mert meghullámosodhat a fék. (Ez volt tavaly égéstérben). 3 éve passat-on volt füstölő fékem levezető kör után is :) akkor ott még célszerű menni egy kicsit a parkolóban. 90-100-fokig meg nyílván senki nem haszolja a motort tiltásig. Guminyomásra figyeljetek, sokat javít a tapadáson! persze a /35-40-es gumikon a túl alacsony sem jó, mert pl 3-as kanyarban kb leér a felni ha nagyon elkapja valaki a belső rázókövet

E11 Bubi 2013.06.14. 18:43:19

@ommm:
Odamegyek a tereppályára, 3900Ft-t fizetek és mehetek? Akár vezethetek is?

Peetee 2013.06.14. 19:59:16

@LSL: Én ugyan nem hajtok fel a pályára holnap, de ezek kiváló tippek; szuper, hogy gondoltál rá, respect!

@E11 Bubi:
Itt találtam neked:
totalcar.hu/palyanap/2013/06/10/totalcar-hungaroring_palyanap_mindenkinek/

Ezt:
"- ...Az off-road taxi 3500 Ft/autó (azaz az instruktor és három utas), a 10 hektáron elterülő pálya pedig helyenként elég dermesztő tud lenni. Ha ön úgy gondolja, hogy kipróbálná magát, akkor 3900 Ft/sofőr áron megetheti, ez esetben csak ön és az instruktor ülnek az autóban (utóbbi a jobb egyben). Mindkét program időtartama egyaránt 15-20 perc."

Hajrá!

ommm 2013.06.14. 23:53:42

@rbhun: Ah, nincs olyan biztosító valszeg a világon...

@LSL: Azért na, nem kell mindjárt túlzásokba esni. Ez nem Time Attack verseny, sem semmilyen verseny. Nyugodtan fel lehet jönni azzal, ahogy érkezett.
Fejben kell rendben lenni, nem az autót gyilkolni.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.15. 23:59:00

Szeretném megkérni a fotósokat, hogyha van valakinek pár képe a narancssárga Seat Ibizáról, az küldje el a mate@dusza.sk c9mre.
Nagyon köszi.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.16. 09:26:56

Klassz volt a tegnap, jót autóztam, köszi.

Egy apró kritikám lenne csak, a vezetési tréninghez. Az első menet, amely tízkor indult, valahogy furcsa volt, 4x5-ös helyett 2x10-es csoportban voltunk és csak rántópadoztunk, illetve volt valami szlalomszerűség félig műgyantás talajon. A sok autó miatt csoporton belül nagyon lassan ment a dolog, azaz keveset lehetett próbálni, és hát a délutáni tréningekkel ellentétben csak 2 gyakorlat volt 4 helyett.

Dseries 2013.06.16. 20:54:02

Szerintem is príma volt. Abszolút építő jellegű gondolat, hogy szerintem a következő alkalommal lehetne köridő szerint csoportosítani az embereket, és akár köridő szerint indítani őket, a leggyorsabb elől stb. Így nem volna gond a nagy tömeg.
Egyetlen dolog bosszantott fel a nap folyamán, az pedig a türhő portás, aki először leb@szott, hogy nem álltam meg (mivel tudtam, hogy hova kell menni) majd lezajlott a következő párbeszéd.
-Hova jöttek?
-Pályanapra.
-Milyen pályanapra?
-Totalcar pályanapra.
-Így már okés.
???? na mindegy, igyekeztem nem kontaktusba kerülni a nap folyamán a biztonságiakkal, mert láttam, hogy egy embernyi intelligencia szinten osztozik az egész társaság.
A rendezvény viszont pazar volt. Külön köszönet a tisztességes társaságért, meglepő volt látni, hogy van még normális ember, pláne hogy ennyi.

LSL 2013.06.16. 23:32:03

1-2 kiugro autó valóban nagyon furcsa volt, pl lotus és a leaf 1 csoportban volt :)
nekem tetszett, bár 4. etapra elfogyott a fék (fém a fémen), szóval az kimaradt sajnos. a vezetéstechnikainak mondjuk nem volt sok értelme ebben a formában.
1. etap-on nagyon furcsa volt. 3 év alatt még nem találkoztam ilyennel hogy a pálya ennyire DURVÁN fel legyen gumizva. célegyenes felétől több centis darabok röpködtek le a gumiról, belülről olyan hangja van, mintha kb lőtték volna az autót:D. gyors kanyarokban (4-es, 12-es) meg pláne. 1 kör után kiálltam, mert azt hittem valami felfüggesztés problémám van, mert rázott is eléggé. 2-3 cm vastagon rá volt ragadva más gumija. mire a 3. csoport 1. etapja sorra került, már nem volt vészes, és kis nyomás állításra jól reagált a kocsi. onnantól fogva már nagyon jó volt az autózás. senki nem tartott fel, remélem én sem tartottam fel senkit.
UI: az mennyire normális hogy a bal első betét 0-n van, a jobb első meg még abszolút normálisnak tűnik (kívülről)

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.16. 23:37:12

Képeket...képeket...képeket...

zmazula 2013.06.17. 09:06:30

Köszönjük a lehetőséget, elsősorban a vezetéstechnikain voltunk kint Édesapámmal, élveztük, korrektek voltak a trénerek is! Köszi mégegyszer!

e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.17. 09:48:06

LSL, a Leaf nem is ment olyan rosszul. Illetve pontosítok, a 3. menetben láttam nagyon jól menni, ott majdnem egy egész körön keresztül ment előttem, egészen amíg nem ment ki a boxba. Csodálkoztunk is haverommal, mert előtte lassabban ment. Talán feltöltötték közben, nem tudom... :)
Ha már extrémeket akarsz a harmadik csoportból, akkor legyen az fekete Mazda és az Astra kombi. ;)
Amúgy talán az a jobb, ha nem egyformán erős minden autó. Néha kellemetlen volt, hogy egy autóval közel hasonló tempót mentünk (csak féktávon és kigyorsításban voltam jobb) és nem volt köztünk olyan sebességkülönbség, hogy könnyen leelőzzük egymást, főleg ha a másik pilóta egy körön keresztül nem akart elengedni.

LSL 2013.06.17. 21:54:30

Facebook Event-re csomo kép ki van téve, Seatodról is találtam párat Máté.
www.facebook.com/events/164925610352515/

valifi 2013.06.17. 22:54:43

sziasztok, lehet, hogy láma vagyok, de Karotta és a Shitgun milyen időket mentek?

e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.21. 09:39:14

@valifi: valifi, tudtommal nem volt transzponderük

555cipő 2013.06.22. 11:42:00

Sziasztok! Ha valakinek van képe a 4-es csoportban futott ezüst 3-as (e46 sedan) BMW-ről, hálás lennék érte. Köszi!

thedoda 2013.07.03. 21:30:20

Sziasztok! Jön valaki most szombaton a Hring-re?
süti beállítások módosítása