Minden kérdés, óhaj-sóhaj jöhet. A Totalcar-Hungaroring Pályanap fóruma ez. Bővebb infót itt találsz!
Totalcar-Hungaroring Pályanap 2013
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
e1 · http://beszoltam.hu 2013.05.28. 23:21:10
Komolyra fordítva a szót. Elég sok költséggel számolok, mivel 400-450 km az oda-vissza út, ha sietni fogok akkor kell pályamatrica is, félig elhasználok egy garnitúra gumit, valószinűleg fékpofákat is cserélnem fog kellenem a ringezés után, és ezen kívül természetesen a 30 ezer forint amit kicsengetek a ringen, és az üzemanyag amit ott elégetek. Ráadásul a pályanap miatt egy idő előtti olajcsere is esedékes lesz.
Ez haverok között is legalább 300-400 € és akkor még nem ettem, nem ittam semmit.
Szóval, ha megspórolhatok 50-60 eurót két olyan közepes minőségű szerszám árán, amit amúgy normális körülmények között soha az életben nem fogok használni (mivelhogy nincs pótkerekem), akkor annak csak örülök, hogy ennek a pénznek egy része a zsebemben marad.
@ommm: Nem viccelek, fogalmam sincs, hogy mi az, ami egy mobil gumis műhelynél alapnak számít, és mi az, ami nem. Az én kocsimat eddig csak nagy, hidraulikus 3-4 tonna teherbírású emelők emelték, és ilyet szerintem nem hoz magával senki sem. Aztán ki tudja, lehethogy tévedek... :)
Mindenképen jobbnak találtam feltenni egy hülye kérdést, minthogy ott álljak majd a parkolóban és ne tudjak kereket cserélni. :)
ommm 2013.05.29. 00:31:02
Emberi méretű autón kerékcsere nehogy már gond legyen. Nálunk biztosan lesz emelő.
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.05.29. 01:10:17
e1 · http://beszoltam.hu 2013.05.29. 03:58:11
Amúgy minden rendes gumisnál, vagy szervizben 3-4 tonna teherbírású emelők vannak, hogy elbírják a nagyobb terepjárókat és furgonokat is. Arról én tényleg nem tehetek, hogy mindig ilyenekkel emelgetik a tankomat. :P
@M@tek@: Oké, köszi. Én a múltkori Dunlop gumikat hozom, de oda és haza úton sem azokon gurulok majd.
Az ideális az lesz, ha még itthon előkészítem őket, csak ki kell eszelnem hogyan szervezem meg logisztikailag ezt a dolgot. A másik négy kerekem a haverom garázsában pihen, és azokból kettőn téli gumi van. A négy nyári Dunlop amit pedig el akarok használni pályán, itt van helyi gumisnál. És itthon persze nincs hol tartanom a cuccot, szóval a pályanap előtti pénteken fog kellenem megoldani a gumicseréket, és egy éjszakát az autóban fognak pihenni a kerekek. :-(
Amúgy a fékeiddel mi az ábra? Lesznek újak, vagy még leharcolod a régiket?
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.05.29. 05:50:31
oadrcm 2013.05.29. 19:48:15
e1 · http://beszoltam.hu 2013.05.29. 23:28:55
1. Extra költség, ráadásul kellene hozzá a gyári forma (gyári áron) ami a szerszámokkal együtt helyben tartaná.
2. Ha teljes értékű pótkereket is vennék, akkor sem lenne az a méret, mint ami az autón van. Télen-nyáron egy számmal nagyobb kerekeken/gumikon gurulok, szóval az is csak vészmegoldás lenne.
3. A pótkerék helyén jelenleg van egy tárolórekesz, ahol most az olyan dolgokat tartom, amiket az autóban akarok/kell tartani, de nem akarom, hogy állandóan a csomagtartóban röpködjenek valahol és ott foglalják a helyet. Az az igazság, hogy már nem szívesen válnék meg ettől a praktikus és egyben láthatatlan tárolóhelytől az autóban.
4. A pótkerék és a szerszámok kb. +20-25 kg plusz súly. Nem mondom, hogy az autó nem vinné el, de szeretem ha nincs feleslegesen megpakolva az autó.
5. 45-ös, de merevített oldalfalú gumikat használok. A 45-ös perem az hátrány, a merevítés az előny. Egyelőre egyszer volt gondom gumikkal, idén márciusban. Mindkét első gumim oldala megsérült és púpos lett. Egyszerre! Először nem is vettem észre, csak a parkolóban, és azt is csak véletlenül. Kb. egy hétig még óvatosan jártam a gumikon, aztán mentek fel a nyáriak.
6. Az autó balesetbiztosításában van egész Európára kiterjedő segítségszolgálat.
normanrls 2013.05.31. 18:36:54
Bár a kocsi erős, én kezdő pályanapozó vagyok és ha lehet cserélni én szívesebben mennék a III-asban.
Skoda 120GLS
ommm 2013.05.31. 18:55:06
_Zsoltee_ 2013.05.31. 19:16:44
novothauto · http://novothauto.hu 2013.05.31. 19:54:01
Kinéztem a műhely elé, ez az a Shitgun, amivel menni akartok, vagy van egy másik is? :)
normanrls 2013.05.31. 20:29:37
szecseiadam 2013.05.31. 20:37:16
mi a végleges álláspont bukósisak ügyben?
GYIK szerint kötelező, Pista 23-i bejegyzése szerint csak csövezett és puha tetejű autóknál az.
_Zsoltee_ 2013.05.31. 21:13:16
Lesz majd lehetőség kimenni a kapun tankolás céljából? :)
ommm 2013.05.31. 21:30:12
@szecseiadam: Az érvényes, amit írtam, a GYIK-ot hétfőn javítjuk
@_Zsoltee_: Természetesen. Mi sem tankolhatunk tele, a fene tudja, mi termelődött a tank felső felében hat év alatt...
_Zsoltee_ 2013.05.31. 22:15:05
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 02:41:37
Apropo: egy ora nyelgazert ennyi penz semmi, nezzetek meg mashol mennyi.... Ezt tenyleg bolond aki kihagyja.
e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.01. 04:57:01
Azt hiszem felszerelek az autóra még két extra nagy kaminos tükröt, mert nagyon szükségem lesz rájuk. :D
Amúgy talán nem csak engem érdekel, de nincs valamilyen táblázat, amelyben benne lennének az autók alap adatai, mint pl. a teljesítmény, súly, ilyesmik?
Gondolom nincs meg mindenkitől ez az adat, de esetleg meg lehetne csinálni publikus Google excel táblázatban, és aki nem titkolja, az beleírná önként, hogy mivel jön (év, súly, teljesítmény, változtatások). A Golf IV mégiscsak lehet 1.9 SDI-től R32-ig bármi, és engem azért majd érdekel, hogy a körülöttem mozgó (engem leelőző) autók motorházteteje alatt mi van?
@visszakettopadlogaz: Nem tudom milyen autód van, az én gépem ami tényleg egy utcai autó a 4x 25 percet a Slovakiaringen gond nélkül bírta. Teli tankkal érkeztem a pályára, és amint kezdtem kicsit érezni a pályát, nyomtam neki amennyire csak tudtam (a széria alváz azért nem pont ideális pályázni). Összesen 27 mért kört mentem (kb. 162 km). Ezen kívül fel, és levezető körök, és minden alkalommal visszahűtő kocsikázás a pályán kívül. A pályás átlagfogyasztásomat egyszer néztem menet közben, akkor 19 liter körül volt, tankoláskor az átlagfogyasztás 15-16 liter körüli értékre jött ki271 kilométer után, és ebben már benne az út az odaút és hazaút egy része. Mindez egy turbós benzinessel, amikről köztudott, hogy még a füvet is megeszik a pálya szélén, ha tolod neki. Az egyedüli cucc ami az üzemanyagon kívül láthatóan (szerencsére nem érezhetően) fogyott, azok a gumik voltak, de nem is próbáltam őket kímélni. Na jó, ne hazudjak, megevett a motor még talán egy deci olajat (vagy csak egyszerűen elégette azt a benzint, ami az olajban már előtte fel volt oldódva/keveredve).
Ezek az én tapasztalataim. Természetesen ha valaki nehezebb géppel jön, annak lehet gondja még a fékekkel, de ott is elég minden kb. harmadik kört visszahűtősre venni és nem lesz probléma. Októberben egyvalaki mondta nekem, hogy puhultak a fékei, de az illető egy kombi dízel Octaviaval tolta neki (elég rendesen a köridők alapján). Ezen kívül nem igen tudom, hogy mi az ami egy pályázáson egy rendesen karbantartott autón tönkremehet. Talán a kuplung az, ami kicsit többet kap és a váltó is, de ha valaki tud rendesen váltani és a váltóolaja sem 10 éves, akkor attól a 150-200 kilométertől a pályán nem fog széthullani a gép. Természetesen a kocsin motorilag mindennek rendben kell lennie, lehetőleg nem 25 ezret futott olajjal a motorban.
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 05:05:01
A betett brabus rugok utcan olyan kemeny volt hogy ramentem a negyedollarosra megmondtam fej vagy iras, aztan palyan meg billegett. En inkabb krosszozok, az az en vilagom nem urigyerek modjara kocsikazni az aszfaltoson :D jol van vicceltem :)
Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2013.06.01. 10:30:44
Meg a típusok nem sokat mondanak ugye, a 3. csoportban is van szerényen csak E30-nak feltüntetett V8-as, gépkönyves pályavas.
Rocko- 2013.06.01. 12:14:40
szpotter 2013.06.01. 17:11:33
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 17:14:02
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 17:32:56
e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.01. 17:57:20
@Rocko-: Én a benzin illatára mindig ráizgulok. :)
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 17:58:45
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 18:27:01
Meg ugye Magyarorszagbol nehez egybol kulfodre menni, na de ez mar politika.
A hangyaszra es shitgunra kulonossen kivancsi vagyok, a hangyaszra azert hogy milyet megy profi gepek kozott, a shitgunra meg hogy milyen lett, "hogyan erett ossze" a technika. Remelem dokumentalva lesz erossen minden!!!:)
Rocko- 2013.06.01. 18:30:58
de igen, én is kíváncsi vagyok rájuk, Shitgunnal kapcsolatban szerintem sok nevetés lesz. :)
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.01. 18:34:29
LSL 2013.06.02. 10:56:38
dezintegra 2013.06.02. 15:07:22
Különben érdekes, hogy az Accordok nem a Hondás csoportban landoltak.
LSL 2013.06.02. 15:51:15
Csaba Veres 2013.06.03. 15:49:55
Dseries 2013.06.04. 00:47:35
_Zsoltee_ 2013.06.05. 18:42:25
Antal Hajagos 2013.06.06. 18:04:54
Mindenki mást mond, de már fogalmam nincs milesz, lassan 15.-e:(
Dseries 2013.06.07. 23:21:22
Antal Hajagos 2013.06.08. 11:00:55
Antal Hajagos 2013.06.08. 11:03:54
Antal Hajagos 2013.06.08. 11:07:53
Nyiri 2013.06.10. 06:52:17
Köszi
ommm 2013.06.10. 17:13:39
e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.10. 17:49:49
Tofka Photography 2013.06.10. 17:50:40
Pályára kik mehetnek fel fotózni?
Akkreditálni kell valahol vagy csak a helyszínen keressek meg valakit?(Kit keressek meg?)
ommm 2013.06.10. 17:52:00
@Tofka Photography: Nekem szólsz előre, privátban, talán egy-két mellény még akad.
zmazula 2013.06.10. 20:56:27
Vezetéstechnikai tréninggel kapcsolatban kérdeznék. Milyen gyakorlatokra lehet számítani, az 1 órából mennyi lesz az elmélet, és mennyi a valós autós csúsztatós, fékezős tréning?
Köszi, üdv
normanrls 2013.06.10. 21:47:52
Egyedül megyek és biztonságban szeretném tudni a szerszámaim és kerekeimet.
ommm 2013.06.10. 23:07:08
@normanrls: Elméletileg igen, de eddig soha nem fordult elő, hogy bármi eltűnt volna, ha lehúzod a négyméteres ajtót. Vagy megkérsz valakit, hogy vigyázzon a cuccra.
Peetee 2013.06.11. 13:11:53
Kérdezni szeretném, hogy fotózni hogyan lehet majd lejutni a pálya mellé?
Voltam már többször a Slovakiringen is, és a Hungaroringen is, és a kettő - fotós/videós szempontból - ég és föld.
Amiért a szlovákok a WTCC-n (!) még nem szólnak, az itthon még egy sima nyílt napon is elképzelhetetlen és fejvesztéssel járó bűntett, komplett felszerelés és szóbeli engedély ide-oda, kizavarnak a p***ába és kész.
Kell-e esetleg előre regisztrálni, esetleg kaphatunk-e valami külön azonosítót, amivel nem üldözni való vadállanka tekintenek minket. Nem túlzok, a hungaroring biztonságáért felelős feketeruhások az ész érveket nem értik. Köszönöm előre is!!! Peti
ommm 2013.06.11. 13:26:08
Minden valószínűség szerint bizonyos helyekre-kanyarokba le lehet majd menni, természetesen betartva a pálya biztonsági előírásait, amik nem viccből lettek úgy kitalálva, ahogy. (Pl. tudtad, hogy ha a szalagkorlátnak támaszkodsz és mondjuk 70 méterrel arréb becsapódik egy autó, akkor akkorát üt a korlát, hogy simán eltöri a kezed?).
Fotósmellényt 2000 forint kaució ellenében a regisztrációs pultnál lehet átvenni, ott leszek én is.
Remélem, hogy reggel kilencre minden pályanapi résztvevő megérkezik és regisztrál, ez nagyon fontos.
Peetee 2013.06.11. 13:43:28
"Fotósmellényt 2000 forint kaució ellenében a regisztrációs pultnál lehet átvenni, ott leszek én is."
Ez a lényeg, reméljük így nem lesz gondunk, köszönöm!
A szabályok világosak, és követendőek, és a szalagkorlát még annál is nagyobbat üt(het)!
Nem beszélve arról, hogy egy 100km/h alatti ütközésnél is 20-30méterre repülhetnek alkatrészek, amiből egy 30dekás darabot sem egészséges fejre venni. Vigyázunk magunkra, ez az első nem a legjobb fotó!
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.11. 14:14:26
Meg kéne péntekről szombatra szállás Pesten. Vki befogad? :-)
Bubyking 2013.06.11. 15:14:53
Egy olyan gyakorlati kérdésem lenne, hogy ha viszek csere gumikat (felniken), azt le lehet csak úgy tenni a padockban a földre, vagy útban lesz, ne adj isten megtetszik valakinek és hazaviszi?
Mert Szlovákiaringen működött ez a leteszem és ottmarad dolog, de úgy látom itt most jóval többen leseznek!
Esetleg ha ilyet nem javasoltok, akkor valakihez aki bérel boxot, be lehet szállni? Csak a 4 keréknek kéne valami hely..
normanrls 2013.06.11. 15:29:59
Bubyking 2013.06.11. 15:45:36
normanrls 2013.06.11. 16:02:06
3000Ft-ért beveszlek.
e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.11. 18:01:30
zmazula 2013.06.11. 21:37:09
- saját autóval megyünk e a tesztpályákra (gondolom igen)
- érdemes e menetstabilizátoros autóval menni? (tanpálya oldalán azt olvastam, hogy nyilván, hiszen akkor ezt is ki lehet ismerni)
- rendszámot is adtunk le jelentkezéskor, ez változhat e, lényeges, vagy inkább a név/személyi a mérvadó (a fenti kérdések alapján változhat a kiválasztott autó)
Köszönöm a válaszokat és a lehetőséget előre is!
NBE 2013.06.12. 07:01:05
Kérdésem: a Novoth autó szentélyéhez látogatóként is lehet-e járulni?
Az sem baj,ha ekkor nem ingyenes, de szeretném már a 23 éves, jelenlegi kisebb hibáit leginkább a hazai általános szervizes "hozzáállásnak" betudható youngtimerkémet olyan kezek közt tudni, ahol számíthatok arra, hogy lelkiismeretesen elvégeznek 2 olyan bonyolultságú dolgot, mint
-egy nyomásveszteségmérést és
-egy olajnyomásellenőrzést
Ha ez így szärrágás, nyugodtan jelezzétek - ekkor is kimegyek, csak másképp készülök + ebben az ügyben tovább keresek. :)
Bubyking 2013.06.13. 00:07:29
Ha összejönek a kerekek, akkor csatlakoznék valakihez, esetleg, ha addtok valami elérhetőséget, vagy ha láttok egy régi szürke kicsit patkány Silviában (ismertető jegy jappán zászló a motorházomű) egy srácot aki a felnijének keres helyet, szólítsátok le kérlek :)
e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.13. 04:42:41
Én egy halványzöld Fabiaval leszek kint, M@tek@ egy szép narancs színű Ibiziával, mindketten szlovák rendszámmal.
normanrls 2013.06.13. 08:52:28
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.13. 15:38:53
Jutalom megegyezés kérdése. :-)
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.13. 23:50:31
Akkor majd ütközünk. :-)
Remélhetőleg most nem fog meglazulni a kerék, és más baj sem lesz. :-D
Rocko- 2013.06.14. 07:15:40
LSL 2013.06.14. 10:06:29
Juhdzsin 2013.06.14. 12:36:25
rbhun 2013.06.14. 14:13:54
LSL 2013.06.14. 14:46:04
Amikor etap végén jön a kockás zászló már senki ne nyomja tovább, mert nagyon kell a visszahülés, különösen a fékeknek, olajnak. Turbo-ra ugye ez hatványozottan igaz. Ha megálltál, ne húzd be a kéziféket, mert meghullámosodhat a fék. (Ez volt tavaly égéstérben). 3 éve passat-on volt füstölő fékem levezető kör után is :) akkor ott még célszerű menni egy kicsit a parkolóban. 90-100-fokig meg nyílván senki nem haszolja a motort tiltásig. Guminyomásra figyeljetek, sokat javít a tapadáson! persze a /35-40-es gumikon a túl alacsony sem jó, mert pl 3-as kanyarban kb leér a felni ha nagyon elkapja valaki a belső rázókövet
E11 Bubi 2013.06.14. 18:43:19
Odamegyek a tereppályára, 3900Ft-t fizetek és mehetek? Akár vezethetek is?
Peetee 2013.06.14. 19:59:16
@E11 Bubi:
Itt találtam neked:
totalcar.hu/palyanap/2013/06/10/totalcar-hungaroring_palyanap_mindenkinek/
Ezt:
"- ...Az off-road taxi 3500 Ft/autó (azaz az instruktor és három utas), a 10 hektáron elterülő pálya pedig helyenként elég dermesztő tud lenni. Ha ön úgy gondolja, hogy kipróbálná magát, akkor 3900 Ft/sofőr áron megetheti, ez esetben csak ön és az instruktor ülnek az autóban (utóbbi a jobb egyben). Mindkét program időtartama egyaránt 15-20 perc."
Hajrá!
E11 Bubi 2013.06.14. 20:22:15
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.15. 23:59:00
Nagyon köszi.
e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.16. 09:26:56
Egy apró kritikám lenne csak, a vezetési tréninghez. Az első menet, amely tízkor indult, valahogy furcsa volt, 4x5-ös helyett 2x10-es csoportban voltunk és csak rántópadoztunk, illetve volt valami szlalomszerűség félig műgyantás talajon. A sok autó miatt csoporton belül nagyon lassan ment a dolog, azaz keveset lehetett próbálni, és hát a délutáni tréningekkel ellentétben csak 2 gyakorlat volt 4 helyett.
Dseries 2013.06.16. 20:54:02
Egyetlen dolog bosszantott fel a nap folyamán, az pedig a türhő portás, aki először leb@szott, hogy nem álltam meg (mivel tudtam, hogy hova kell menni) majd lezajlott a következő párbeszéd.
-Hova jöttek?
-Pályanapra.
-Milyen pályanapra?
-Totalcar pályanapra.
-Így már okés.
???? na mindegy, igyekeztem nem kontaktusba kerülni a nap folyamán a biztonságiakkal, mert láttam, hogy egy embernyi intelligencia szinten osztozik az egész társaság.
A rendezvény viszont pazar volt. Külön köszönet a tisztességes társaságért, meglepő volt látni, hogy van még normális ember, pláne hogy ennyi.
LSL 2013.06.16. 23:32:03
nekem tetszett, bár 4. etapra elfogyott a fék (fém a fémen), szóval az kimaradt sajnos. a vezetéstechnikainak mondjuk nem volt sok értelme ebben a formában.
1. etap-on nagyon furcsa volt. 3 év alatt még nem találkoztam ilyennel hogy a pálya ennyire DURVÁN fel legyen gumizva. célegyenes felétől több centis darabok röpködtek le a gumiról, belülről olyan hangja van, mintha kb lőtték volna az autót:D. gyors kanyarokban (4-es, 12-es) meg pláne. 1 kör után kiálltam, mert azt hittem valami felfüggesztés problémám van, mert rázott is eléggé. 2-3 cm vastagon rá volt ragadva más gumija. mire a 3. csoport 1. etapja sorra került, már nem volt vészes, és kis nyomás állításra jól reagált a kocsi. onnantól fogva már nagyon jó volt az autózás. senki nem tartott fel, remélem én sem tartottam fel senkit.
UI: az mennyire normális hogy a bal első betét 0-n van, a jobb első meg még abszolút normálisnak tűnik (kívülről)
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2013.06.16. 23:37:12
zmazula 2013.06.17. 09:06:30
e1 · http://beszoltam.hu 2013.06.17. 09:48:06
Ha már extrémeket akarsz a harmadik csoportból, akkor legyen az fekete Mazda és az Astra kombi. ;)
Amúgy talán az a jobb, ha nem egyformán erős minden autó. Néha kellemetlen volt, hogy egy autóval közel hasonló tempót mentünk (csak féktávon és kigyorsításban voltam jobb) és nem volt köztünk olyan sebességkülönbség, hogy könnyen leelőzzük egymást, főleg ha a másik pilóta egy körön keresztül nem akart elengedni.
LSL 2013.06.17. 21:54:30
www.facebook.com/events/164925610352515/
Az utolsó 100 komment: