Már kenem a BMW-nek

  2013. május 12. - Stump András Címkék: bmw diy fényezés 02 szerelős 1602 sosem lesz kész

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Sosem tudom eldönteni, a jó vagy a rossz hírrel illik kezdeni. Mert van ez is, az is. Legyen ezúttal a rossz, hiszen utolsó posztomat a 02-esemről tavaly augusztusban írtam, és úgy fejeztem be, hogy remélhetőleg idén nyárra összeáll. Erre jelenleg nem sok esélyt látok, aminek nem örülök, viszont időközben legalább fejben kialakult a végleges koncepció. Már csak végig kell menni a terven, és nagyon jó lesz.

P1140400
Az orra már egész jól néz ki

A veteránautós projekteknél olyan a csúszás, mint a focimeccsen a fault. Elkerülhetetlen, de mindig vannak jobbnál jobb kifogások. Én a BMW esetében megpróbáltam elébe menni a magyarázkodásnak azzal, hogy eleve elég laza határidőket szabtam, de még ezeket is sikerült felrúgni. Nem bosszankodom, jól telt az idő azóta is, csak most már nagyon viszket, hogy újra beülhessek a jó kis 02-esembe, ezért folyton azon töröm a fejem, hogyan tudnám felgyorsítani a hátralevő lépéseket.

Rengeteg munkaóra ment bele tavaly nyár óta, még ha nem is nagyon látszik. Éppen az alapos előkészítés miatt nem volna lehetetlen, hogy idén még autó legyen belőle. Amikor visszaérkezett a lakatostól a garázsba, részben időhúzás miatt elkezdtem felpakolni rá a legkülönfélébb alkatrészeket: hűtőrácsot, hátsó lámpákat, díszléceket, aztán ahogy haladtam, minden egyes elemnél legjobb tudásom szerint próbálgattam fel az éppen oda való, illeszkedő csetreszeket. Így végtelen pöcsölésbe torkollt még az alapozás előkészítése is, viszont ki vannak fúrva a szükséges lyukak, össze vannak illesztve az elemek - ha egyszer elkészül a fényezés, már csak fel kell pakolni mindent. Nagyjából.

P1130475
Csinos lesz a feneke, ugye?

Aki még nem csinált ilyet, nem is sejti, mennyi időt meg lehet semmisíteni a látszat nélküli munkákkal. Nálam, mivel az alkatrészek is több rétegben, egymás mögött rejtőznek a garázsban, a keresés is abszolút számba veendő munkafolyamat. Aránylag rendesen raktároztam el a szétszedett holmikat, mert tudom, hogy ez fontos, mostanában mégis úgy érzem néha, mintha állandó mozgásban lenne a garázs.

A porréteg, ami a sok drótkorongozásban, csiszolásban, festékszórásban lerakódott a gigantikus alkatrészkáoszra, lassan olyan vastag bőrré kezd válni, ami alatt feltűnés nélkül önálló életre kelhetnek a vasak. A vezérműtengely unatkozik, közelebb kerülne a hengerfejhez, hát átmegy a bal oldalon felhalmozott dobozokból a jobb oldali polcra. A régi trapéztükrök, amiket tutira abba a zöldséges ládába tettem, ahol az újonnan beszerzett motyók vannak, átvándorolnak a satupad mellé. Nyilván a csapnivaló memóriám az oka mindennek - így kezdődik a téboly?

P1120983
Már egész jól áll, de volt mit igazítani

De ez még kevés volna kifogásnak, mind be volt kalkulálva. Az összeillesztgetés munkafázisát igazából előrehoztam a fényezés elé, hogy kevesebb legyen a szívás és jobb a korrózióvédelem. Ha előre kifúrom a lyukakat, megkapják a rendes alapozót, fillert, fedőréteget. A fényezés után fúrt lyukperemeket csak a lelkiismeretem megnyugtatására kenegetném, rendesen nem tudnám megvédeni a korróziótól. Éppen ezért az utángyártott küszöbökbe, ajtójavítókba, A oszlopokba, minden kritikus üregnél jól átgondolva kifurkáltam a lefolyókat, amiken keresztül az üregvédelmet is be tudom majd juttatni.

Ez is alig látható eredménnyel jár: tíz lyuk a küszöbökbe ránézésre megvan tíz perc alatt, és akkor már össze is söpörtük a spént. A valóságban viszont rámegy vagy két óra, mert közelebbről nézegetve észrevesszük, hogy a javítólemeznél gondoltak a lefolyásra, és bele is préseltek dudorokat az alsó peremnél, csak éppen vacak minőségben, ezért a lefolyónak szánt rés valójában egy zseb. Ezeket először felnyitjuk flexszel, aztán kireszelgetjük, átdöfjük dróttal, hogy tiszta legyen a nyílás, majd a sámlin ülve lamentálunk egy negyed órát, hogy most ezek közé vagy mellé fúrjuk a kiegészítő lefolyókat. A döntés után jöhet a jelölés, pontozás, előfúrás, fúrás, sorjázás. És ez mindennel így van.

Még mindig nem tartok a kifogásoknál, mert mindehhez hozzá vagyok szokva, számolok is vele, hogy végtelen reszelgetésbe torkollik a legegyszerűbb feladat is. Ami csúnyán belerondított az időtervbe, azok az úgynevezett párhuzamos projektek voltak. Az XR2-es afférral elment jó néhány hét, amit a BMW-vel tölthettem volna - nem mintha megbántam volna, még ha egy pár ellenséget szereztem is a fordos kalandommal. Meg Rozi is valamivel több törődést igényelt, mint amivel eleinte számoltam. Ezt az egy-két hónapot, amit a másik két autó vitt el, már fel fogom hozni a bizonyítványom magyarázásánál, ahogy a Shitgunt is, amely mindig lelkiismereti konfliktusba kényszerít. Egyszerűen nem tudok ellenállni a csábításnak: úgy tűnik, az AE86-tal idén már rendesen csapatni fogunk, így aztán a gyors örömszerzés reménye néha háttérbe szorítja a régi szerelmet. Nem szép dolog, de talán megbocsátható, amíg autókról van szó.

P1130199
Vegyes emlékek maradtak az XR2-ről, kicsit ő is keresztbe tett a BMW-nek

Mindez nem mentség arra, hogy jelentősen alábecsültem a fényezés időigényét. Igen, napokat töltöttem el a lökhárítók beigazgatásával, díszlécek felpróbálásával, tükrök keresésével felfúrásával, sárvédőperemek fazonírozásával, és egy nap nagyjából egy hétnek felel meg nálam, mivel hetente körülbelül egy munkanapnyi időt tudok a garázsban tölteni. De az ördögbe is, most, nyolc hónappal, miután hazajött, tartok ott, hogy nagyjából körbeértem az autón az alapozással, és a fenéklemez még hátra van. Nyilván nem dolgozok valami hatékonyan, már a körülmények miatt sem (magyarázkodás), meg talán túl is lihegem az aprólékoskodást. Akárhogy is, ezt kicsit benéztem. Lesz megoldás, úgy érzem, most, hogy kisütött a nap, már csak meg kell kocogtatni az Ezeréves Sólyom műszerfalát, és meglesz az a hipertérugrás.

De hogy az okoskodás mellett legyen hasznos tartalom is a posztban, leírom, milyen anyagokat próbáltam és milyen tapasztalataim voltak. Az alapozásnál tartunk, amit én a korrózióvédelem szempontjából a legfontosabbnak gondolok az összes fényezési művelet közül. Éppen ezért hihetetlen tudálékossággal készültem fel rá, hogy aztán szinte a legközönségesebb módszert válasszam. De így legalább megvan az a jóleső érzés, hogy tudatosan döntöttem.

P1130645
Ahol kétségeim voltak, inkább lepucoltam a vasig

Elég sok volt a nyers vas az autón, amikor visszakaptam, lényegében minden külső lemez csupasz volt, amihez Jenő hozzányúlt. Bekente rozsdamaróval, ami vékony foszfátréteget hagy maga után - ez néhány hétig, hónapig megakadályozza, hogy megkapja a rozsda a vasat. Ezeken a részeken akartam használni a méregdrága Zn95-öt, a német csodaszert, aminek 95%-os a horganytartalma.

Kaptam egy levelet a múltkori poszt után egy tüzihorganyzó üzemben dolgozó olvasótól, aki megerősített a hitemben, hogy a horganyfesték hasznos lehet, mivel ők is ilyennel javítják az apróbb sérüléseket a horganyzott acélszerkezeteken. De én már csak a saját szememnek hiszek, és mivel az volt a mondás, hogy a Zn95 olyan remekül tapad a nyers vashoz, hogy drótkefével sem lehet lehozni, hát megtisztítottam egy kisebb részt és felkentem a sűrű trutymót. Nehéz volt szépen elkenni, nem is adott szép felületet, hígítás után is úgy viselkedett, mint valami gyengébb egykomponenses alapozó.

P1120987
Nem terül szépen

Hagytam egy hétig kötni, majd nekimentem a drótkefével, és sajnos csalódnom kellett: könnyedén le lehetett vakarni a horganyfestéket a lemezről, semmilyen szemmel látható különös kötés nem ment ott végbe, ahogy ígérték. Sőt, a bizonytalan állagú réteg annyira sem szilárdult meg, hogy rendesen csiszolni lehessen - nem volt kedvem erre az alapra építeni egy festékrendszert.

P1130170
A képen jobban néz ki, mint a valóságban

Közben rossz szokásom szerint beleolvastam jó néhány szakkönyvbe is, éjjelente a német fényezőfórumokat szántottam végig, illetve ami a leghasznosabb volt: Sipos úr összehozott egy fényezővel, aki évtizedek óta van a szakmában, és nem próbálja titokzatosan fekete mágiának bemutatni a mesterségét, hanem szívesen segít a magunkfajta műkedvelőknek azzal, hogy elmondja a tapasztalatait.

A sok kutatómunka mind segített megérteni a rozsda elleni harc legfontosabb alaptételét: el kell zárni a vasat a nedvességtől. Egyszerűen hangzik, a valóságban, egy közel negyven éves autónál, amit már legalább háromszor újrafényeztek, négyszer lakatoltak és ötször alvázvédtek, nem is annyira könnyű. Mindenesetre arra a végkövetkeztetésre jutottam, hogy nem a csodaszerek fogják megoldani a problémámat, hanem az alapos munka.

A javítófényezés fel van találva, komoly cégek adnak jól kitalált, bevált anyagokat a munkához - ha ezeket megfelelően használom, nem kell ide semmiféle horganyfesték vagy hasonló. Találtam egy nagykert, ahol normálisan állnak hozzá a kérdéshez és nem néznek hülyének mindenkit, aki kicsit minőségibb anyagokat szeretne és nem a legolcsóbb fillert keresi, és onnan, egyetlen gyártótól próbálok beszerezni mindent: egymáshoz kitalált, kompatibilis anyagokat.

P1140401
A motortérben kellett a legtöbbett drótkorongozni

A nyers vasról lecsiszoltam, lemostam a rozsdamaró maradékát, és ahol lépcsővel kezdődnek a régi festékrétegek, elcsiszoltam az átmenetet. Nem akartam mindenhol lemenni vasig - tudom, a fényezők azt szeretik a legjobban, de irgalmatlan munka, és fölöslegesnek tartom ott, ahol harmincnyolc éven át nem jelent meg a rozsda. A felérdesített felületre kétkomponenses epoxi-alapozót fújtam fel, nyilván alapos zsírtalanítás után. Ebben a rétegben nagyon hiszek most, keménynek, rugalmasnak tűnik, és jól tapad a vashoz. Remélem, sikerült minél tökéletesebb bőrt húznom a lemezre, mert ez lesz a legalsó vízzáró rétegem. Azért is jó az epoxi, mert nem vész össze a régebbi, ki tudja, milyen festékekkel. Szinte bármit meg lehet küldeni vele, rátapad, és elszigeteli a későbbi gittől, fillertől, fedőrétegtől.

P1130652
Varrattömítő, rücsi, festék - legalább tíz évig nem szeretnék hozzányúlni ehhez a doblemezhez

A nyers vas mellett a másik, talán még nagyobb kiterjedésű felület a fenéklemez, a doblemezek, és minden, ami kívülről nem látható helyen javítva lett: ezt a klasszikus barnás-vöröses alapozóval kente meg Jenő. Először abban gondolkodtam, hogy lemosom, mivel egykomponenses, és azt nem szeretjük. De ez egyrészt pokoli munka lett volna, másrészt nagyon jó benyomást keltett, ahogy nekimentem próba jelleggel csavarhúzóval, drótkoronggal, csiszológéppel. Ahol a gyári festékréteggel találkozik, drótkoronggal nehezebben jön le, mint amit eredetileg használtak a BMW-gyárban. Szinte lehetetlen levakarni a lemezről, ezért úgy döntöttem, ahol nem gyanús, megtartom. Megcsiszoltam, hogy szépen tapadjon rá az epoxi, és megkapta ugyanazt a szürke alapozót második rétegnek.

P1130649
Minden egyes elem lealapozása minimum egy napos előmunkát igényelt

Most nagyjából ott tartok, hogy a fenéklemez és a hátsó kerékjáratok kivételével minden le van fújva az alapozóval, amire a látható felületeken jöhet majd a gitt, alul pedig a rücsi és a fedőfesték, miután az összes hézag, varrat, lemezátlapolás precízen le lett tömítve. A múlt hétvégén a varrattömítőt kenegettem - ezzel is el lehet ütni egy-két délutánt, ha nem csak úgy tessék-lássék nyomjuk ki a hézagot, hanem tényleg mindenhová bedolgozzuk és milliméterről milliméterre ellenőrizzük, hogy nem tud-e mégis valahogy bejutni a víz. Ebben is nagyon hiszek: az a mantrám, hogy csak víz ne érje a lemezt, akkor szép lesz a jövő.

P1130482
Többször is meg kell kenni, ha ilyen súlyos esetről van szó

Így a vége felé be kell vallanom, egy csodaszert mégis használtam, azt viszont mindenkinek jó szívvel merem ajánlani, meghökkentő eredményekre képes. Deox a neve, és olyan, mint a takony. Azokon a helyeken vetettem be, ahol megjelent a felületi rozsda, de vétek lett volna kivágni a lemezt. A Fertant nyugodtan el lehet felejteni, ez a szer ténylegesen eltávolítja a rozsdát. Be kell kenni a korrodált lemezt, pár óráig, súlyos esetekben egy napig kell hagyni működni, majd izgatott drótkefézéssel ki lehet bányászni a barna átkot a kráterekből. Az eredmény maga a fényes vas, miután bő vízzel lemostuk a takonyban oldott barnát. Egy-két menetben csodákra képes, az egyetlen hátránya, hogy tényleg alaposan le kell mosni a taknyot, nehogy ott maradjon valami, és keményen neki kell menni drótkefével vagy koronggal, ezért csak jól hozzáférhető helyen lehet használni.

P1130484
Már majdnem jó

A másik nem szokványos anyag, amit kipróbáltam, a Brunox. Ez szintén az enyhén korrodált részek kezelésére való, de mivel csak durván kell eltávolítani alatta a korróziót, sarkokba, zugokba is be lehet fújni. Az ígéret szerint stabilizálja a rozsdát és egyből egy vékony epoxi-alapozó réteget képez, amire aztán lehet építkezni. A dobozt alkotó homlokfalam belső részén próbáltam ki, ahol jelentős korrózió terjedt el, de az átrohadástól azért nem kell tartani. Átlátszóként fújjuk fel spray-ből, majd a vason hamar befeketedik, mint a Fertan, de mivel egyből alapozó is, remélem, működni fog. Hasonlóan kemény, rugalmas réteg lett belőle, mint a szürke alapozóból, de kényesebb helyeken nem használnám - fene tudja, mióta kiábrándultam a Fertanból, nem szeretem a befeketedős rozsdastabilizálókat.

P1130648
Ezek kevésbé kritikus helyek, ide praktikus a Brunox

Aki idáig velem tartott, megérdemli, hogy essen egy kis szó a technikáról is. Legalább fél tucatnyi elképzelés váltogatta egymást a fejemben, az első három generációs M3-as motor beépítésétől kezdve a kompresszoros feltöltésig, de végül oda jutottam, hogy visszatérek a korhű tuninghoz. Mivel már építettem néhány M10-est, ez nekem viszonylag könnyen járható út, és annak ellenére, hogy kell egy pár drága cucc hozzá, anyagilag belátható.

weberek

A nagyobb falatok ráadásul már meg is vannak: még régebben begyűjtöttem egy 292-es Schrick tengelyt, ezzel indulok majd neki a nagyvilágnak. Tavaly nyeltem egy nagyot, és befizettem két használt 45-ös Weberre - még a régi, olasz gyártmányra. Ezzel a nagyobb falatok meg is volnának, a többit szép lassan összerakosgatom.

A cél 150 egészséges lóerő, de a számoknál fontosabb, hogy jól autózható legyen. A karbik miatt nem aggódom, a gázreakció jó lesz, a tartósságra kell majd rágyúrni, mert pályanapokra is ki szeretném vinni; a feladat az, hogy bírjon tíz-tizenkét kört a Hungaroringen anélkül, hogy bármi elmelegedne, de utcán is elviselhetőnek kell lennie. Szép nagy olajhűtőt szeretnék, olajterelő lemezeket a teknőbe, valószínűleg egy méretesebb vízhűtő is kell majd. A diffi hűtését is át kell gondolnom, mert az a legérzékenyebb pontja a kis BMW hajtásláncának.

A fék, futómű fejben szintén megvan, de valószínűleg egy második fázisban készül majd el, előtte kicsit rá kell pihenni. Bár ott tartanék már - nagyon várom, hogy a fényezett kasztnit pakolhassam össze, az a legszebb fázisa az autófelújításnak.

Most éppen a drága Toyotánk rabolja egy kicsit az időt a 02-es elől, de így jár, aki nem bírja türtőztetni magát. A csúszást jobb elfogadni, mint kapkodásba kezdeni vagy frusztráltan belesavanyodni. Ez egy hobbi: nem csak az a cél, hogy minden eddiginél keményebben újra kiguruljon a garázsból a BMW, hanem hogy az addig vezető út is boldogan teljen. Erre egy keresztben csúszó AE86 nem is olyan rossz köztes időtöltés, csak arra kell figyelni, hogy mindenre jusson idő.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr135291021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.05.12. 06:52:29

Ez a szerelem,nem múlik sohasem,tiszta mint jég,egyszerűen szép.:-) :-)

Addig jó míg nem lesz kész ,mert akkor megint kéne egy pénzvesztő!:-)
Engem mondjuk ez BMW nem fogott meg sosem.
Bár én fiatalon még elég sokat láttam.

ccvv 2013.05.12. 07:02:05

Első? :)

Jaaaaj, félek, túl szép lesz, szobor lesz ez is! Pláne, hogy játszósnak van egy jó székletmordály!

ccvv 2013.05.12. 07:05:04

@Gyurma73: Mégsemelső. Azért egy őszinte kis öreg autó 150 lóval... Én körülnyalnám a számat, ha készen hozzám vágná.

kari02 2013.05.12. 07:07:50

Ez aztán komoly lesz Bandi! Én is álmodtam már magamnak egy hasonló projectet. Eddig csak a vezérműtengely és a hengerfej van meg hozzá :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.05.12. 07:15:12

@ccvv: készen én is:-) :-) de a szívás nem az én műfajom:-)

Krakagyil 2013.05.12. 07:58:53

Esetleg ha valakit érdekel Bandi Fiestája:
ford-fiesta.autobazar.eu/16-16v-xr2-id4154821.html
Svájcból importált, egyedi darabként hirdetve :)

dreamhotep 2013.05.12. 08:08:17

ez olyan jó kis vasárnap reggeli kávékevergetős olvasmány volt, amilyet Csikós szokott rittyenteni. Csak nehogy te is átmenj szobrászba. szép napot mindenkinek!

Ciri 2013.05.12. 08:11:42

@dreamhotep:
Nehéz a két projektet összehasonlítani, mivel Csík még nem nagyon koszolta össze a kezét soha...

Schütii 2013.05.12. 08:16:46

Ha ez a Bömbi egy dupla lámpás E21 lenne, összesírnám magam. De azért hajrá Bandi bá'!

dreamhotep 2013.05.12. 08:30:39

@Ciri: erről Katit is megkérdezném... :-)

aripeti · http://www.aripeti.com/ 2013.05.12. 08:36:46

a rozsdamaratasra sok penzt elszortal, vicces markakra..., pedig:
a legfrankobb rozsdamaro foszfatsav alapu. sok helyen beszerezheto olcson, tomenyen.
igaz veszelyes anyag, de csodakra kepes.
aztan van meg a sosav es a citromsav. ezek harmas kobinaciojabol allitjak ossze a mindent lemaro kadfurdok anyagat:)
hogy ne folyjon meg es fuggoleges feluleteken is hasznalhato legyen, tapetaragasztot kell bele nyomni. na jo, nem sajat talalmany, rengeteg veteranforumot atbujtam itt eszakon (es ha valahol ertenek a rozsdagatlashoz, az Skandinavia)
dinitrol, korrostabil? ahh :)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.05.12. 08:38:09

A drótkefézős képnél tartok. Az látszik hogy kifényesedett, de tibibazmeg, a cink is fém ám, még az ecset nyoma is látszik a kifényesedett részen, az ott nem vas, hanem a méregdrága "festék", jóreggelt :)

Szóval véletlenül se vedd trollkodásnak, de lehet jó cucc az, legalábbis ennyi engem nem győz meg - sem arról hogy működik, sem arról hogy nem.

Saját kocsimon 4 éve cinkspray-jel kezeltem passziválás után különféle kényes helyeken lévő lemezfelületeket, pl. gumikéder alatti illesztések, és bár ezt akkor még főleg kontár megoldásnak tartottam (mentségem: az idő sürgetett), azt kell mondanom, ahol normálisan hozzá lehetett férni, ott azóta sincs egy darab elszíneződés se a fehér fényezésen, pedig előtte konkrétan ropogott rajta a rozsda. Na ez már közelít a meggyőzőhöz, és ha a spray ezt tudja, és axiómaként elfogadjuk hogy az ecsetelős ennél csak jobb lehet, akkor ha lehet ilyet kérni, ne intézzük el egy félmondatban annyival, hogy "ez szar". No offense ;)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.05.12. 08:57:47

@Ciri: ahem... belsoseg.blog.hu/2012/02/12/szivasdelelott_szenteste

Anno (~5 éve) én is keresgéltem kicsit, de a totálluxot tudom ajánlani, nem nézik hülyének a vevőt, van hb body 989 epoxi alapozó...

m3246 2013.05.12. 09:10:19

Ez csodás! Még irigy is vagyok, hogy van az életednek egy ilyen része... ami folyamatosan doppingol, ráadásul míg van feladat, van ami folyamatosan életet :) és végül nagyon szép lesz ez biztosan látszik :)
GRT majd a végeredményt is várjuk :)

Mérges 1234 2013.05.12. 09:13:44

Ja, ja én is vettem két doboz cink alapozót, ahol fém tisztára letakarítottam és rendesen megszáradt ott nagyon frankó, nem lehet azt letúrni. Több éve nem ütőtte át a rozsda. Én is úgy érzem, hogy jó a cucc....

1kutya 2013.05.12. 09:20:11

...csak nehogy a végén ebből is "szobor" legyen...

ttomi85 2013.05.12. 09:34:43

Valaki tudja hol lehet kapni az előbbiekben említett Deox-ot? Én is felújításban vagyok benne, egy próbát megérne nekem is :D. Előre is köszi. Üdv

Sam8888 2013.05.12. 09:52:58

Szép lesz!

Viszont a barna budaprimert le kellett volna szedni... :(
Nekem 2 éve a csomim kapott belőle, ki is verte a ragya... Kapott rendes Body wash primert, remélem jó lesz egy darabig.

Az m10-hez meg nem kell nagyhűtő, meg olajhűtő, bírja az!

Sam8888 2013.05.12. 09:56:24

Ja hozzátenném nem csak te számoltad el magad a fényezéssel. :D Kivettem 1 hét szabit, hogy elég lesz rá, erre több, mint 2 hét lett belőle úgy, hogy sokszor éjfélig 3-an csináltuk. Jó munkához idő kell... :)

ChPh 2013.05.12. 10:02:19

M10-re nem gondoltál turbót?

Igaz ha csak 150 ló a cél, akkor nem nagyon kell :)

Stump András 2013.05.12. 10:40:25

@ccvv: @dreamhotep: @1kutya: Félek én is, hogy szoborszerű lesz, de a rozsdától még jobban. Nehéz megtalálni a jó kompromisszumot, és az mindenkinél máshol is van. Nem szeretnék odáig eljutni vele, hogy esőben már nem viszem ki.
@Ciri: Ez így nagyon nem igaz. Tegnap például pont nyakig a Merga motorterében találtam Csikóst.
@aripeti: Nem drága a Deox, és jól működik. Minek kísérleteznék?
@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Sajnos nem jön át a lényeg a fényképen, és nem akartam két oldalt írni arról, miért nem tetszett a Zn95. Ha érdekel, van egy 95%-ig használatlan bödönöm, átadom féláron. Nekem nem kell, köszönöm.
@ttomi85: Angliából rendeltem, az Opie Oilstól.
@ChPh: A turbó a gázreakció halála. Nekem nem kell, köszönöm.

V12 Power 2013.05.12. 11:12:54

Nagyon jó olvasni, mert érzem, nem vagyok egyedül. A feleségem nehezen veszi az ilyen csúszásokat, és sokat könnyít, hogy látja, ez ilyen, nem csak én vagyok szerencsétlen.

Mellesleg M10-es motort égen-földön nem találok, tud valaki esetleg forrást?

SwedishRunner 2013.05.12. 11:25:54

@Gyurma73: Már én sem hiszem, hogy belefognék még egy felújítós projektbe...:) Sok az aggodalom, és még több az új feladat, ahogy halad az ember.

V12 Power 2013.05.12. 11:30:48

@Stump András: Nem olyan rossz dolog a szobor. Nekem elkészült egy hónapja, eleinte nagyon féltem, most már csak féltem (Kicsit bonyolult szójáték, remélem, az jön át, amit akartam). Szóval merem használni, akár esőben is, ha arról van szó. Nyilván nem veszem elő, ha esőre áll, de hosszabb túrákon elkerülhetetlen, hogy esőben menjek. Lassan felenged az ember záróizma, és meri használni. Persze parkolóban inkább messze állok meg, két helyre keresztben, mert nekem ne csapdossa rá senki az ajtót. Rettegek, hogy műszaki vizsgán nem úgy nyúlnak hozzá, mint egy porcelántojáshoz, de majd leküzdöm ezt is. Addig meg keresek olyan vizsgahelyet, ahol ott állok a szaki mögött egy szeneslapáttal, és tarkónborítom, ha rosszul nyúl hozzá.

RWD 2013.05.12. 12:13:30

Szép lesz, jó lesz, szívó lesz, kell ennél több? :)
Szobor meg akkor lesz, ha az én P6-om is az lesz. Tehát sosenem.

Mumia 2013.05.12. 12:41:35

Nekem sosincs türelmem meg időm ilyen alapos munkát végezni. Mivel használom is az autót, nem állhat felbakolva hónapokig amíg szöszölök. Persze nem is fog kibírni 10 évet, csak annyit, hogy a következő vizsgán még ne vágják meg.

bono92 2013.05.12. 12:49:21

@Ciri: Hát barátom, akkor Te még sose olvastál Csíktől anekdotákat, elég sűrűn koszolja be a kezeit.

Ciri 2013.05.12. 13:22:08

@bono92: @Stump András: @Rocko-: @Make Valamit:

Még mielőtt elharapnátok a torkomat, tisztázzuk :)

1.Nem napi szerelős szituációkra gondoltam, hanem konkrétan autófelújításra (még akkor is ha például a ponton Merci felújítása nehezen említhető egy lapon a fenti autóval)

2.Nem bántásból írtam, csupán jeleztem, hogy jó olyan felújítós sztorit is olvasni, ahol nem a megbízott mester emailjeiből és fotóiból ismerjük meg a munkafolyamatokat.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.05.12. 13:24:11

@Ciri: vágom, ezért azt a cikket linkeltem be amikor Csík megfürdött rücsiben/hígítóban/forró zsírban :)

Ádi F. 2013.05.12. 13:26:19

@Stump András: Azért régen írt pár szerelős cikket... Mindig elfárad valami...

Rocko- 2013.05.12. 14:19:51

@Ciri: még korántsem értünk a Ponton sztori végére.
és gondolom az is evidens, hogy ha nincs rá kapacitás és/vagy tudás, akkor van amit az ember kiad.
nem Bandit becsmérelendő, de a BMW se OT-ra lesz felkészítve, nem kell hozzá akkora volumenű precizitás, közbe pedig a Dezső-nek kötelező lesz az OT vizsga.

ChPh 2013.05.12. 14:42:24

@Stump András: Oké, értelek, a jó szívó motornál nincs jobb. Bár nem tudom mi a fajlagos költsége annak a 150 lónak, nyilván kevesebb, mintha egy S14 ment volna bele :) Vagy egy S42 :)

Pas de probleme 2013.05.12. 15:51:38

Na vegre,vegre,vegre!!!
A multkor mar azt hittem, megholt a 02, mert OMM arrol lelkendezett, hogy a shitgun megkapta a BMW benzinszivattyujat, mer' abba mar nem fog kelleni. :)
Nem baj, ha sokaig tart, csak szep legyen, es legyen cikk!
Kirrrrrrraly lesz, mar most gyonyoru. Hajra Bandi!

kzolee 2013.05.12. 16:06:43

@ChPh: S14 jó állapotban 1 guriga.

150 lovat simán össze lehet hozni karbival, kb. 2,2l hengerűrtartalommal az M10-ből.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.12. 17:12:22

BMW Kedd? Igeny volna ra... Vagy legalabb havi egy BMW Nagy Szerda?!!! :)

Sok turelmet ( = penzt ) a melohoz!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.12. 17:13:30

Fenebe az OT val, jo legyen a vas es egeszseges :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.12. 17:16:55

Az en projektem negy evig tartott, kimerult egy festesben es negy kerek felrakasaban, fillerre pontosan annyiert adtam el amenyiben volt. Idoben ugy oszlott el a project hogy festes ket het, a tobbit allt :))))

delmarco 2013.05.12. 18:49:33

Stump Andras, korabbi BMW 02 bloggja alpjan vettem a batorsagot vettem en is ket doboz Zn95-t bontatlan, felaron elado. harminc-586-6665

ChPh 2013.05.12. 19:16:40

@kzolee: hjah, sejtem nem olcsó.
M10-et felfúrnál ennyire?
Mondjuk a blokk vasbú' van :D

Terkep8 2013.05.12. 19:31:34

Mindenkinek aki ilyen rozsdamaratásos históriába kergeti magát, ajánlanám a kisnyomásos homokszóró pisztolyt, ami koszt csinál maximum, de kárt a lemezben nem tud okozni! Az tuti hogy alaposabban kitisztítja a lemez mélyebb pontjait, és ha még parázunk, hogy maradt rozsda valahol, le lehet kenni egy rétegben a kulimásszal, hogy megnyugodjunk... szerszamwebaruhaz.hu/homokszoro/homokszoro-pisztoly
ráteheted bármelyik barkácskompresszorra, és 1,5 baron lenyomod a lemezt. Használtam már sokat, és még soha nem nyújtott meg lemezt, és a koronngal hozzáférhetetlen helyeken is leszedi a festéket. Szerintem olcsóbb mint bármelyik közömbösítő.
"várom" a mindenttudó okoskodásokat, de nem hiszem, hogy ez a rozsdafolt-közömbösítés tényleg jó lesz! Ezért kár!

kzolee 2013.05.12. 19:50:09

@ChPh: van működő ilyen blokk kishazánkban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.12. 19:58:33

Bazz miert nem jonnek ki egy retro 2002 vel a bajorok? Nem vagyok dizajner de konnyen mai formaba lehetne faragni. Ami tiszta letisztult es egyedi azt konnyu ( lsd mustang, bogar, mini ) beledobni egy olcsobb ( bmw modra olcsobb ) motort es kesz az uj GT86 konkurens. ( ha valaki latja shadowbullt szoljon neki :)

xfile 2013.05.12. 21:21:45

Nem lesz ez rossz,a 79-es évjáratú 323i-nk jut eszembe,amit ausztriából anno egy zsiguli áráért vettünk,de szép is volt!
Sztem ez a felújítás nem ér CSikósi magasságokba,de ha elkészül,ez is toppon lesz.
Kitartás Bandi,csak így tovább!!!

xfile 2013.05.12. 21:26:34

Apropó,150 lórol beszélünk,amit a 323i már 1979-ben tudott,és nem is akárhogyan,lett belőle 325i,aztán egyszer csak lett m3-as bömös.

nem kéne... 2013.05.12. 21:32:50

@kzolee: ja, a blokk az működik.

nem kéne... 2013.05.12. 21:38:53

@xfile: namost ez egy négyhengeres motor.
a 23i hathengeres, nagyobb lökettérfogattal.
a 25i pláne.
az m3 meg négyhengeres ugyan, van is köze bandi négyhengereséhez, de azért a két motor tervezés közt eltelt némi idő, ráadásul bandi motorja egy utcai darab, az s14 meg sosem tömegfelhasználásra épült.

Stump András 2013.05.12. 22:20:33

@ChPh: @kzolee: @nem kéne...: Egy S14-ért bármikor odaadnám a fél karotokat, sőt, visszaszerezném a tápszivattyút is a Shitguntól, de attól tartok, mindez kevés lenne. Ahogy én látom az árakat, az 1M talán nem is elég rá. És akkor még kéne hozzá egy karcsú sportváltó, mert a sajátja csak nagyon csúnya vágásokkal megy be a 02 alá, az másik 0,5M, és nagyjából fel is dupláztuk ennek az egész projektnek a költségvetését. Pedig jó lenne.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.12. 22:31:50

@xfile: ej nekem csak 320 capam volt ( igaz, '90ben ) a 323i az ket kipufogos volt es SOKKAL jobban ment mint az enyem ... 2002-m meg 96'ban volt de mar angliaban, kb egy evig volt meg, szet volt rohadva ( 1971es volt ) es elso autokent hasznaltam es nem toleraltam hogy nem indult mindig ugyhogy let it go lett a sztori vege de akkor nem is sajnaltam - barcsak most lenne egy ! :)))

Hurri Kán 2013.05.12. 22:46:26

Ahogy a képeket elnézem, nem leszek karosszérialakatos :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.13. 06:22:18

Idő b+, abból van a legkevesebb... Főleg, ha még hátráltatja is valami az embert :S A kasztni nagyon szép!

zöldi 2013.05.13. 07:10:04

Bandi a König!

Jó stílus, saját kézzel végzett aprólékos munka,
és minden sorból süt az autóbuzéria.

Még ilyen, sokat!

mennyi?husz! 2013.05.13. 09:47:57

Turbositas latom nem jott szoba pedig ehez a tombhoz ez lenne a legkezenfekfobb raadasul ismertek is embert Powered Akit aki ezt megcsinalna es gondolom nem fel milliokbol jonne ki...

Lomha 8V 2013.05.13. 13:09:30

Szuper. Gyönyörű lesz ez is, a korhű tuning ötlete pedig kimondottan tetszik. :)

kzolee 2013.05.13. 19:44:26

@nem kéne...: már egy másik autóban van, és van még egy, amiről én tudok. Ezt a konkrét darabot speciel személyesen is megvizsgáltam ;)

nem kéne... 2013.05.13. 20:30:52

@kzolee:

gondolom.
oszt potyognak-e még a kókuszok a fáról?

TBee (törölt) 2013.05.14. 09:14:20

Én azért kíváncsi lennék az alapozó epoxi márkájára mivel nálam is aktuális.
A Deox, Brunox gondolom mind ugyanazt tudja márkától függetlenül ahogy az epoxi is.

Elviekben.

Stump András 2013.05.14. 10:36:05

@TBee: Lechler alapozót használtam. A Deox és Brunox egyébként márkanevek, egy-egy gyártó készíti őket, mások nem.

TBee (törölt) 2013.05.14. 11:20:28

@Stump András:

Köszönöm a hasznos információt.
Már csak az volna a kérdésem, hol lehet beszerezni ezeket költséghatékonyan.

Egyébként sok sikert, az építéshez és kitartás...
Akkor fog legnagyobb élvezetet nyújtani ez a gép ha kész lesz, és vissza emlékezik az ember a munkára amivel eljutott idáig.
süti beállítások módosítása