Ezt sohasem hittem volna!

  2013. február 06. - Motordoktor Címkék: tc flotta göbi fiat 127

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete.

DSC 1863

Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette 
és egy újabb modellt is teszteltünk már és mindenkinek nagyon tetszett. De amikor az ember megveszi a sajátját, akkor a saját bőrén tapasztalja meg, az mégis más.

Kezdődött rögtön a kötelező átnézéssel, olajcserével, szelepállítással. Váltórudazat-felújítás, pár porvédő cseréje. Mindenhol egyszerű, könnyen szerelhető és nagyon jó anyagból épített autó ez. A teljes váltórudazat gyárilag sárgára horganyzott, így tökéletesen rozsdamentes, a váltórudazat műanyag perselyei okosan kialakított kis peremmel rendelkeznek, ami a koszt távol tartja, mindenhol okos a szerkezet. Egy alap szerszámkészlettel és egy kis lelkesedéssel könnyedén szerelhető.

A szelephézag-állítás is pillanatok alatt megy, a kis Weber-karbi beállítása egy mozdulat, minden egyszerű, mint a farzseb.

DSC 1693

Ahogy kész az átnézés, felhívom a barátaimat, akik megmutatták, hogy van élet a Bogárhátún túl is.
A sárga OT rendszámos autó Torjay Lacié, aki ott volt a Velodromban legutóbb megcsodálhatta az újjá restaurált autót. A kék autó Miczkó Jánosé, amely nem restaurát, de műszakilag tökéletes autó. Akárcsak az én pirosom, nem hibátlan, de megbízható és jó műszaki állapotú. Együtt megyünk el egyet autózni, ordító motorokkal száguldunk az M0-áson, pontosan száztízzel. Mindenki megelőz és minket néz.

Minden primitívsége ellenére, ez az autó olyat tud, amit nagyon kevés autó: pillanatok alatt dönt le évtizedes dogmákat. Olyan dogmákat, amelyek helytelenségét néha, egy-egy őszintébb pillanatunkban sejtjük, de most megkapjuk, nagy nyomtatott betűkkel írva egy fehér kartonlapra. Például azt, hogy az örömautózáshoz nem kell gyorsan menni és nem kell sok lóerő.

DSC 1672

Ez az autó egy egyszerű népautó. Már amikor kiadták is egyszerűnek számított. Senki nem gondolt arra, hogy majd valaki örömautózni akar egy ilyen kis hétszáz kilós gyösszel, azonban itt volt az olasz tervezők zsenialitása. Úgy csinálták meg, hogy bevásárolni is jó vele, meg zingetni is egy hegyi szerpentinen. Pedig ez utóbbi semmilyen műszaki dologgal nem magyarázható, sőt. Van egy őskövület 47 lóerős OHV motorja, egy keresztben laprugós hátsó futóműve, 135-ös gumijai és egy szánalmasan rövid váltója. A fiatal fotelfizikus le is teszi a katalógust vagy az autós újságot, nem érdemes tovább olvasni, ez egy unalmas autó, amelyből pontosan 12 egy tucat. Ráadásul az egyes Golf GTi 110 lóerős volt és csak 850 kiló, ezeket reggelire eszi. Aztán a 323-as BMW a selymes hathengeressel, az már beleszalad a kétszázba és tízen belül van százon. Ez meg? Szánalmas.

DSC 1716

Azért ezt a két autót említettem, mert mindkettő volt nekem. És egyik sem volt ennél élvezetesebb.
Az biztos, hogy gyorsabbak voltak, de ez nem nagy szó. A 127-es nem gyors autó, bármelyik mai családi 1.4-es gyorsabb, azonban a vezetés élménye teljesen más, mint azokban.

Ez az autó a rövid áttételű váltójával, gyenge motorjával hamar adja a padlógáz élményét és még legális sebességeken belül vagyunk. Még a harmadikat is üvegelhetjük, simán elmennek mellettünk a megpakolt családi autók, nagyival a hátsó ülésen. Görbe háttal ülünk a kormány mögött, markoljuk a furcsa szögben álló kormányt, lefelé nyomjuk a furán álló pedálokat és az arcunkon pontosan az a vigyor ül, mint amikor vadul szlalomoztunk a már kitört első lámpás pedálos Moszkviccsal az udvaron. A 135-ös gumik nagyon hamar elvesztik a tapadást még száraz úton is, körforgalomban alattomosan megindul, de a tempó kicsi, van időnk korrigálni.

DSC 1727

Elhisszük, hogy mi vagyunk Walter Röhrl a Fiat 131-esben. Visszaszúrjuk a kettest, ami nagyon hamar leforog, az utolsó fordulatokat is kisajtoljuk a motorból, görnyedünk a kormány felett, szúrjuk a hármast, élvezzünk a hangját, és már majdnem elértük a kilencvenet. Daewoo Nexia kiteszi az indexet, megelőz, furán átnéz a szemüveges sofőr, mit vigyorog ez a hülye ebben az izében, nem érti. A kanyarba kicsit durvábban húzzuk be a kormányt, visszalassulunk nyolcvanra, de érezzük, hogy kezd megúszni a segge motorféknél. Padlógázzal húzzuk ki a kanyarból, a motor hörgő, szörcsögő hangot ad, a kipufogó fojtottan, de recésen ordít.
Ha ugyanezt csinálnánk az említett BMW-vel, akkor dupla sebességgel kellene beesni a körforgalomba, durvábban kellene elrúgni, mert a pontos futóműve jó tapadást ad. Ha elindul, nehezebb megfogni, mert kevesebb idő van a padkáig. Ha elforgatom üvegig a hármast, akkor átlépem az autópályatempót, közeledik a következő kereszteződés.

DSC 1732

Gyorsabb lenne? Naná, ez nyilvánvaló. Élvezetesebb? Talán az elején igen, de hozzászoknánk a gyorsuláshoz és a sebességhez is, ahogy már hozzá is szoktunk. Egyre tovább kellene feszíteni a húrt, ami aztán elpattanna egyszer, és valakit csúnyán pofán verne. Ma már egy tíz másodperc körül százon lévő autót senki sem hív gyorsnak. Megszoktuk, ezt tudják a nagy behemót családi limuzinok is. Itt nincs nagy tempó, nincs nagy gyorsulás, itt az örömöt az adja, hogy az autó képességei átlagos kézben, átlagos úton kihasználhatók és a kihasználás és a padlógáz öröme az, amit élvezünk. Sokszor, sokáig és szinte bárhol.

DSC 1918

Szívesen raknék rá egy szép, korabeli könnyűfém felnit, de arra már a 155-ös gumit kellene tennem, amivel stabilabb lenne az autó és azt nem akarom. Akkor belekerülök abba az ördögvasútba, amiből nincs kiszállás és nem visz sehová. Ebből az autóból soha nem lesz gyors autó, de mindig élvezetes marad, ezt meg kell becsülni.
Talán két Cobra Classic ülés befigyel majd, de nem lesz tuning. Kérem öljenek meg, ha mégis.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr365065845

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A tribute to Pio Manzù – új Fiat 127 koncepcióterv 2013.03.23. 10:34:07

A Fiat 127 a szívem csücske, nem csak azért, mert nagyon csinos kisautó, meg kurva jó kis gép, hanem mert a ritka brazil változat (az az egyetlen sorozat, amit ottani fejlesztésként, de európai piacra készítettek a 147-es alapjaira, egyedi karosszériáv...

Trackback: A tribute to Pio Manzù – új Fiat 127 koncepcióterv 2013.03.22. 13:12:26

A Fiat 127 a szívem csücske, nem csak azért, mert nagyon csinos kisautó, meg kurva jó kis gép, hanem mert a ritka brazil változat (az az egyetlen sorozat, amit ottani fejlesztésként, de európai piacra készítettek a 147-es alapjaira, egyedi karosszériáv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.07. 06:41:20

"Kérem öljenek meg, ha mégis."
Nem, azért nem foglak ;) Ennek kéne még egy kicsi. Nem jobb tapadású gumi, hanem hogy egy kicsit autószerűbben erős legyen, de ez már csak az én mániám :)
Amúgy még a nem örömautózáshoz sem kell sztem a 100+ lóerő, ami a mai autókban van. És annyi vas sem. Elszaladt a piac, és az agyatlan fejlesztés, mesterségesen kreált igényekkel.
(Pl. tolatókamera - ha ki lehetne látni ezekből az akármikből, nem lenne.)

sajnosnemnyert 2013.02.07. 06:56:08

@dieselrocket524: Nem én vagyok tulajdonos, de a sárga családi darab, a kék tulaját is jól ismerem, a piros meg új játékszer:)

dirige 2013.02.07. 07:00:01

@Higany: Nekem is volt, az elsők között az országban, ezért fehér és 3ajtós. Ketten, csomaggal, mint a golyó!! Kiváló darab volt és élvezetes, soha nem jutott eszembe, hogy jaj, fogy az olaj! Nem fogyott, szerencsére.....

kzolika 2013.02.07. 07:23:35

Swift. 20-30 évvel fiatalabb, alkatrész dögivel, 90-es évekből 1.0 nem is kerül többe. Ha játszósnak kell, akkor legyen az is 3 ajtós GLS.

Rocko- 2013.02.07. 07:50:28

@Quattroman: doktorúr! mondana egy (hivatalos) elérhetőséget? ketten is keresnék munak ügyében. ;)

Shadowbull 2013.02.07. 08:02:44

@Plumper: "ma miért nincsenek ilyen egyszerű és olcsó autók?! "

Mert egyetlen letezo torvenyi eloirasnak sem felelnenek meg, azert.

Plane nem felelnenek meg a vasarloi igenyeknek.

BARANY · http://autofilia.blog.hu/tags/w123 2013.02.07. 08:10:10

@kzolika: Persze, a Swift mindennél jobb autó és mindenre használható. Terepre, autópályára, városba, játszósnak.És minden körülmény között csak 5,9-et fogyaszt.

froton 2013.02.07. 08:11:10

Aranyos kis autók....:)

Ha valakit érdekel és mivel FIAT-ról van szó: van 4 db FIAT porvédőm kerekekre. Konkrétan nem tudom melyik típushoz volt rendszeresítve, apám az ezeröcsire vette anno, aztán megmaradt. Az a fajta, ami a felni közepére megy és a kerékcsavarok tartják. Fekete, a közepén fehér FIAT felirat. Hasonló, mint az új műszerfalas kispolszkié, csak nem rozsdásodik, mert nem kazánlemezből van, hanem műanyag.
Hasonló, mint ezen a nagypókon:
www.google.hu/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/Polski_Fiat_125p.jpeg&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Polski_Fiat_125p.jpeg&h=1019&w=1527&sz=272&tbnid=-3yVMUz5K68IGM:&tbnh=90&tbnw=135&zoom=1&usg=__WZIZC-L4MHHdqPAVrOpoBMqUyvk=&docid=6jHdIcGPTYe6GM&hl=hu&sa=X&ei=W1MTUZf8FM344QSpwoHADA&ved=0CDYQ9QEwAQ&dur=314

froton 2013.02.07. 08:13:20

Ha kell valakinek, 'ingyé' + postaköltség odaadom.

Motordoktor 2013.02.07. 08:27:33

@Shadowbull: A mai ennek megfelelő autó az VW UP és társai.

kzolika 2013.02.07. 08:27:44

@furious (barika): Gondolom nem volt még és nem láttál olyat, aki all-round autónak hsználta volna. Nem írnál ilyen csacsiságokat. :-)

Shadowbull 2013.02.07. 08:43:07

@Motordoktor: de azok is nagysagrenddel bonyolultabbak mint ez.

Plumper_ 2013.02.07. 08:50:06

@Shadowbull:
1. dehogynem. mi a törvényi előírás? csak nem a tolatókamera és mindenféle szenzor?
a Dacia van jó nyomon.

2. rengeteg embernek megfelelnének.

LanciaBacci 2013.02.07. 08:52:47

@kzolika: Azt kell mondjam, tökéletesen egyetértek veled. És ezt már akkor is így éreztem, amikor még megvolt a 127-em, ráadásul Swiftem sem volt még. Nagyjából ugyanarra való a két autó, ugyanazt is tudja, csak van köztük 20 év.

Másfelől ez ugyanaz a kérdés, mint mondjuk a Vespa kontra kínai robogó. Ezek az öreg olasz vasak nagyon hozzák a korhangulatot és a nosztalgiát, mai szemmel nagyon stílusosak, az ilyesmivel pedig az ember erősítheti a burkot, amiben élni szeretne. Úgymond a mátrix része.

35up (törölt) 2013.02.07. 08:57:00

@Zuckerbrot: A Daihatsu januar 31-gyel kivonult Europabol. Az autoertekesites es a kereskedesek is megszuntek, alkatreszt az Emil Frey meg forgalmaz.
A Copent leginkabb az ara nyirta ki, es az, hogy lenyitott tetovel a csomagter 14 (!!!) literre zsugorodott. Elsokerekes egyebkent.

froton 2013.02.07. 09:03:43

@Plumper_: Vannak bizonyos környezetvédelmi normák, amelyeket be kell tartani egy újan gyártott autó esetén. Hát egy ilyen motorú autó azon ránézésre is bukta. Tehát alapból kell katalizátor, befecskendező rendszer + hozzá a tucatnyi érzékelő, jeladó, vezértő elektronoika, ami sokszor drágább, mint maga a motorblokk a hengerfejjel....és ez csak a motor....
Biztonság: aktív és passzív, ne legyenek illúzióid, egy ilyen autóval ha 40-el csattan az ember, már simán belehalhat. Biztonságtechnikailag is megbukna, és nem csak a papírgyenge kaszni miatt, hanem mert sem övfeszítő, sem fejtámla, sem légzsák...és itt sem elég maga az eszköz, kell hozzá a háttér elektronika, ami szintén nem egy olcsó dolog.
Aktív biztonság: ma az EU-ban nem helyezhető forgalomba olyan új autó, amiben nincs ABS, ESP.

Most csak a legalapvetőbb dolgokat soroltam fel, de SB, aki szakavatottabb nálam, biztosan tud még néhány dolgot mondani. Mindenesetre az én felsorolásom is legalább 1 millió HUF, amit egyszerűen nem lehet kispórolni egy autóból, és akkor még maga az autó sehol sincs....

Rocko- 2013.02.07. 09:07:47

@Shadowbull: @Motordoktor: hah, én pont a ma megjelent 301-est (vagy épp a kategóriát) akartam mondani. amit olyan nagy eltérésnek mondhatni hogy ezek szedánok.

ElPadre 2013.02.07. 09:08:17

@Higany: hát ez az. nekem meg most augusztus óta az első autóm. 94-es. pár helyen rozsdál egy kicsit, meg van néha 1-2 öregségi hisztije, de olyan még soha nem volt, hogy pöccre ne indult volna, és hogy ne masszív vigyoros lenne vezetni, vagy egyszerűen békés és kényelmes.

valamit NAGYON eltaláltak az olaszok a puntoval.

skyrangr 2013.02.07. 09:08:36

@Shadowbull: csak egy nagyságrenddel!? :D :D :D :D :D :D

túrtam egy-két autó motorterében, de a '27-es Fityó egyszerűségét négyütemű nem űbereli! :)

pár éve csináltunk egy második kiadású 127-est, amibe a tulaj egy -állítólag- Abarth 903-as motort hozott.
asszem 75-80Le, vagy mennyi lett a gép.
de amikor próbaútra vittem, akkor: húúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú! :D

(mondjuk nekem is baromira bejön az eredeti blokkal nyújtott menetteljesítmény, de a srác ragaszkodott az általa hozott blokkhoz)

Motordoktor 2013.02.07. 09:11:06

@Shadowbull: Igen, nem lehet 2013-ban a 70-es évek autóival járni, mert nagyot változott a világ. Illetve járni még valahogy csak lehet, de gyártani és értékesíteni már nem. Pedig én is szeretném. ;-)

Motordoktor 2013.02.07. 09:15:33

@froton: ...és még itt van a kereslet is, ezek az autók eladhatatlanok lennének, illetve mennyiségben töredéke lenne a mai modellek értékesítési számainak.
Nem üzlet maroknyi őrültnek gyártani autót.

szabi1983 2013.02.07. 09:18:33

Nagyon kedves emlékeket ébreszt bennem is ez a kis műremek. Gyerekkoromban nagyon csodáltam azt a kis hófehér 127-est amit a rokonaim szomszédja(nyugdíjas miniszter volt az öreg)rejtegetett a rózsadombi garázsában. Akkoriban egy olasz fiat ujszerű állapotban csoda volt. Talán ha kétszer láttam menni de mindig mosta és patika tisztaságú volt. Valamikor 10 éve láttam utoljára. Nem tudom volt-e benne 10000 km. Nehéz megmondani mi lett vele. Talán egy szerencsés gyüjtőhöz került talán egy kispénzű egyetemista alatt lehelte ki a lekét.

Rocko- 2013.02.07. 09:20:46

@Plumper_: te is megnézheted hogy mik az előírások, de segítek: nem ezek.

@froton: így van.

Mazzzzu 2013.02.07. 09:24:41

áhh de szeretnék egy ilyen autót :) Barátom 45ös Yugoját vezettem, őrült nagy élmény és ez az amit nem értenek az okosok, szúrod az eggyest, kettest, hármast vicsorogsz és ötvennel mész...:D egyszer mentünk külön autóval városon kívül és akkor nagyon otthagyta az egykilenc tádé passzát, de az pont addig volt élmény amíg kinevettem, hogy há de lassú az a Yugó és utánna unatkoztam amíg meg nem érkeztünk :) mind1 vannak ekik ezt nem értik meg, milyen jó egy ilyen kis karbissal szaladgálni bőven a törvényes tartományban, nekem is van haverom aki a kilónegyvennel a városban, meg menjünk gyorshajtani a 'zelkerülőre dolgokra izgul... :)

halor 2013.02.07. 09:56:42

Az a strandkorlátkék mindent visz :)

Hexer 2013.02.07. 10:02:52

van nalunk is egy hasonlo gepjarmu, kovetkezo szeria...most keszul a 127 sport 1.3-as motorja 5-os valtoval, megvannak mar a bmw sokkullos alufelnik es a rugok sem gyariak. ja...megkapta a 1.1 sport muszefalat es opel ulesek :P

Shadowbull 2013.02.07. 10:02:59

@Plumper_: miota kotelezo a tolatokamera meg a "mindenfele szenzor"?

Ezek kenyelmi berendezesek, ha nem kell nem veszed meg. Bar nyilvan nem vagy olyan hulye, hogy azt feltetelezd, hogyha neked nem kell akkor masnak sem...

Hogy a Dacia jo nyomon van-e vagy nem az nezopont kerdese, de attol fuggetlenul a legalapabb Dacia is messze bonyolultabb mint ez.

Plumper_ 2013.02.07. 10:05:37

@Shadowbull: a juppiknak és cicababáknak kitalált szemfényvesztésekre kényszerítik rá az embereket, ha más nem, akkor megindokolják az autókba belepakolt extrákat. legalább használtan sz@rt se érnek ezek, legalábbis sokan nem adnak értük lyukas garast sem, ha benne van a használt autóban.
Ha a Daciának sikerül relatív olcsón autót készíteni, akkor másoknak is sikerülhet.

Shadowbull 2013.02.07. 10:19:52

@Plumper_: "a juppiknak és cicababáknak kitalált szemfényvesztésekre kényszerítik rá az embereket"

LOL.

neked komoly gondjaid vannak.

"Ha a Daciának sikerül relatív olcsón autót készíteni"

Naja, de:

1, Valojaban nem tudjuk, sikerult-e a Dacianak, mert nem ismerjuk a penzugyi eredmenyeket.
2. Nem mindenki akar Daciaval jarni, sot a tobbseg nem akar Daciaval jarni.

Plumper_ 2013.02.07. 10:27:48

@Shadowbull: (tévedsz, Árnybika, az nem az én problémám, ha vki juppi vagy cicababa.:-)
Úgy olvastam, hogy a Renault szépen kaszál a Dacia-val, és nyugaton sok fogy belőle. Az, hogy Mo-on kevesen veszik, mert inkább egy 10éves lefingott Audi 8-as, az meg nem a Renault és a Dacia problémája.

35up (törölt) 2013.02.07. 10:29:15

@Plumper_: Te tenyleg egy frusztralt idiota vagy. Hihetetlen dolgot mondok, de a gyartok nem tartanak pisztolyt senkinek a fejehez, hogy extrakat rendeljen, ezt az ugyfel a sajat igenyei alapjan teszi meg. Sot, klima, elektromos ablak es usb nelkul uj autot eladni 2013-ban lehetetlen, es ehhez a halmazhoz hamarosan csatlakozik a tolatoradar, a kamerak, es a navi is.

Plumper_ 2013.02.07. 10:35:29

@35up: választhatsz: vagy fapados sz@rt veszel, amiben a forgatható kormánykerék is extra, vagy feljebb lépsz és pengetsz a sok finom extráért. (íme, akik soksok millió Ft-ot betesznek a rendszerbe, az új autók vásárlásába:D )
mennyibe kerül egy USB kimenet? talán 200 Ft? és mennyit kérnek érte az autóban? a navigáció 35ezer Ft - úgy értem, egy tablet vagy okostelefon a szélvédőre cuppantva. nem kell 150ezerért gyári. tolatóradar meg kamera... fókabőr heremasszírozó kéne-e?

Shadowbull 2013.02.07. 10:39:26

@Plumper_: nem, a problema ott kezdodik, hogy aki nalad jobban keres, az szerinted:

- juppi
- cicababa
- bunozo

Nyilvan az ember orokos onigazolasban van, nade nem szokott az ennyire latszani :)

Hogy mit olvasol es mit nem az nem jelent semmit. Nem ismerjuk a Daciaval elert penzugyi eredmenyeket. A renault megcelzott vele egy piaci rest, de az nem tunik tul nagynak.

Shadowbull 2013.02.07. 10:42:01

@Plumper_: az arakrol mar parszor vitaztunk, de lathatoan tok feleslegesen, mert mindig ujrakezded :)

En amikor autot kerestem, 3 fo extrat mondtam ami mindenkeppen kell:

- klima
- tempomat
- tolatoradar

Most melyik vagyok, juppi vagy cicababa? :)

Plumper_ 2013.02.07. 10:45:05

@Shadowbull: aki nálam jobban keres tisztességesen, azok nem a juppik, cicababák, bűnözők, hanem tisztességes emberek, és az jó.
hogy mit habratyolsz, az nem jelent semmit. ezzel szemben a helyzet az, hogy jól megy a rönyónak a dácsia miatt (is).

Hurri Kán 2013.02.07. 10:51:02

Nem lesz tuning... höhöhö ;-)

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2013.02.07. 10:53:45

Jó poszt ez... Ismerem ezt az érzést, jobb mint a drog. Mondjuk annál bármi jobb. :)

Egyik haverommal kb. egyidőben szereztük a jogit tizensok éve. Én egy 1990-es 1.1N Trabantot vettem, ő egy 1985-ös 601-est amibe beleekecseltek egy 1979-es FIAT 900-as motort. Én azóta a 4. kocsinál tartok, őt meg szerintem a Trabanttal fogják eltemetni. Egy darabig csak hajtotta, olyan is volt. Ette a váltót, a kuplung hetente szállt darabokra. Aztán ráfordított némi pénzmagot és rendberakta. Kapott új fényezést - kettős DeLux (szürkéskék kasztni/világosszürke tető) - motort váltót rendberakták, azóta nem no para. Kapott egy garnitúra Wartburg alufelnit, pici ültetéssel, meg egy emberes morgót hátra.
Nemrég fotóztam a kocsit a Rozsdakupac pályázatához, ( sdrv.ms/11rDxzj ) utána mentünk egy kört vele. Gyerekek... Az a gnóm valami beszarás. 1-es üveg, 2-es üveg 3-as nagygáz, 4-es nagygáz... És mentünk vagy 70-nel... Érzésre 170.

Nekem ugyanezt, vagy valami hasonló élményt ad a mostani kocsim, egy kisturbós dízel Astra F. Öregnek a 16 évével még annyira nem öreg, technikailag meg egy őskövület. Billeg, mint egy hintaló, bármelyik mai triciklinél komolyabb kocsi állvahagyja, de az a kelletlen vartyogás amivel az a vizibivaj megy... :)
Lelkük van ezeknek a dögöknek.

Pepejoe 2013.02.07. 10:56:44

@Plumper_:

Figyi, ha az örök okos és hisztis Herpeszes Ödönke azt mondja, hülye vagy és nincs igazad és komoly gondjaid vannak, akkor hülye vagy és nincs igazad és komoly gondjaid vannak, megértetted? Ez van, ezzel meg kell tanulnod együttélni. Megpróbálhatsz vele beszélgetni/vitatkozni de ezzel csak az ő fensőbbségét bizonyítod be mert ő az Atyaúristen, jól jegyezd meg. Minden szava arany és szentírás. A felnőttes LOL-ozással szintén nyomatékot ad a szavainak.
Ehhez tartsd magad.
És ne dohányozz mert arra ugrik, szétb@szkodja a fejed, ahogy nekem is megígérte és be is tartotta. Én már nem is merek/akarok írni neki, mert rangon aluli vagyok és megtanultam a leckét. Azóta is pszichiáterhez kell járnom.
Ha mégis dohányoznál, kérlek mindannyiunk érdekében, hogy tagadd le.

CorollaVVTI 2013.02.07. 10:57:22

@Plumper_: Sikerul, de olyan is. Ulj at mondjuk egy premium kategorias kisebb autobol (BMW 1, Merci A, Lexus CT) egy Daciaba. Erezni fogod, miert van kulonbseg az arban.

froton 2013.02.07. 11:00:07

Ki a faxnak kell egy USB kimenet az autóba? :)))) Bemenet az már esetleg.....:?D

Nekem pl nem USB a fontos, hanem az analóg bemenet...de ez egy másik téma...

Shadowbull 2013.02.07. 11:05:05

@Pepejoe: "szétb@szkodja a fejed, ahogy nekem is megígérte "

naaa, azert ekkorat nem kell kamuzni.

Nem szokasom fenyegetni senkit. Max. megmondani hogy hulye. Lathatoan az is faj elegge :)

froton 2013.02.07. 11:05:37

@immortalis: szerintem egy Messerschmitt....(komolyan,...nem vicc) A háború után az öreg ilyeneket farigcsált...

Plumper_ 2013.02.07. 11:09:31

@Pepejoe: oké, ha egy fabrikmester kioktat, de hogy dohányzásért miért öl?! :-D

@CorollaVVTI: ez kétségtelen, de a prémiumra a gatyádat ráköltöd, az eccerűre viszont nem. egy mostani, rigós cikkben írták, a márkaszervizek tapasztalata a prémiumautósokkal a legnyomorultabb: garancia időn túl mindenen spórolnak.:P

CorollaVVTI 2013.02.07. 11:17:40

@Plumper_: Koltod a francokat. 10 eves Lexusom van, koszoni, jol.

Shadowbull 2013.02.07. 11:19:39

@Plumper_: mondjuk az igaz, hogy a dohanyosokat utalom mint a xart :)

de nem irtanam ki oket, kiirtjak ok eleg stabilan sajat magukat :)

adam990 2013.02.07. 11:22:36

Én tennék fel alufelniket, simán felmegy a 155-ös alura a 135-ös gumi, még jól is mutatna szerintem;)

vikk007 2013.02.07. 11:23:54

Volt Panda-m ezzel a motorral, és tényleg a "legjobb" autóm volt.

Piroslámpánál, kettőben legyorsultam a "széttaposott" Calibrákat :-)

( igaz utánna elfogyott, de jó volt nézni, amikor egyesben picit még elmentek,kettőben lenyomtam,és elvettem a gázt, mintha kegyesen elengdtem volna... )

froton 2013.02.07. 11:25:39

@Plumper_: Olvastam a rigós cikket, sztem ez magyar sajátosság (de talán itthon sem általános). Mármint hogy az újgazdag úgy fizeti az A8-as audi szervizdíját, mintha a fogát húznák. Légszűrő csere persze nem kell, jó azt kifújatni, oszt ha elszáll a légtömeg mérő, akkor meg xar az audi...Egyetemista koromban dolgoztam a vendéglátásban, ismerem ezt a fajtát, semmi sem jó neki, mindent kritizál, mégis visszatér minden nap vacsorázni. Meg amelyik megveszi az elektromos szaunát, de az áramot már nem akarja fizetni, így valami kókler villanyszerelővel megpatkoltatja a villanyórát...Én is rühellem az ilyen embereket, de aki gazdag, az szerencsére nem automatikusan ilyen, főleg nem tőlünk nyugatra. Mellesleg a ridós cikkből számomra nem derült ki, hogy nekem miért is érné meg a 'mákraszerviz'...Konkrétumokat nem mondtak, volt egy-két pozitív példa, de nap mint nap hallja az ember ennek az ellenkezőjét is. Mikor megvettem az előző kocsimat, érdeklődtem szerviz-, alkatrészdíjak után. A márkaszerviz általában dupla árat mondott mindenre, mint az a szerelő, akihez hordom a kocsit az időszakos dolgokra. És a kisműhelyben is ugyanúgy a gyári emblémás cucc kerül a kocsimba. Mindössze annyi a különbség, hogy ők egyenesen Németországból hozzák nagyker áron, a márkaszerviz pedig a hazai importőrön keresztül.

Plumper_ 2013.02.07. 11:41:22

@froton: hmm, namost mivel a rigón ezt a cikket nem lehetett kommentálni, itt megtesszük.:-)
nem értem, miért úgy vesznek egyesek pl. A8-as Audit, hogy utána alig marad pénzük. (vagyis értem: kivagyiságból, ahogy ájfont részletre, és inkább kevesebbet eszik fél évig) Egy A6-ost is, vagyis 15 millás kocsit úgy mernék csak venni, ha legalább 10szeres összeg lenne a hátam mögött.

Nekem is jó szerelőm van. Jó áron és szépen dolgozik. Amikor eladod az autót, a vásárló úgysem hisz el semmit, fut pár kört a saját szerelőjénél (igaz, én is így teszek, ha előáll a helyzet, nem sok emberben lehet megbízni). De fontos, hogy TÉNYLEG jó műszaki állapotban legyen az autód, és ha ezt egy magánszerelőnél éred el negyed áron, akkor ott. Hogy eladáskor tényleg jó autót adj tovább, ne csapd be a vevőt.
Hiába korrekt egy márkaszerviz, ha a máshol 25ezres javítást 85ezerért végzi el, de nincs rá lóvé.

@CorollaVVTI: az korrekt, mert valszeg vigyáztak rá, vigyázol rá te is. A sokéves prémium autók állapota függ attól is, milyen márka. Mernék Lexust venni, de nagy Pözsót már nem biztos.

bigpond 2013.02.07. 11:42:12

@Shadowbull:

Viszont a tobbi gyartonal ismerjuk a penzugyi eredmenyeket, amik a donto tobbsegnel sokkoloak.

Lehet pont a sok torvenyi szabalyozas miatt kenyszerulnek a gyartok eron felul fejleszteni, sokszor ertelmetlen dolgokat. Gondolok itt az euro 5-6-7-15-138 as emisszios normakra is! Teves az a feltetelezes is , hogy torvenyi szabalyozas nelkul meeg mindig Zsiguli kaliberu emissziokkal rendelkeznenek a jarmuveink, persze az is valoszinu , hogy nem lenne Euro 5 vagy hol is tarunk most. Mar nem birom kovetni sem. Persze meeg az is lehet , hogy nincs is Euro 5-6 stb ra szukseg!

A piacot a vasarloknak kellene szabalyozni nem egy sor idiota torvenyhozonak. Sokan nem fognak egyet erteni velem de egy politikusnak TILOS lenne belepofazni / beleavatkozni gazdasagi ugyekbe, mert a macskam okosabb mint barmelyikuk, gondolok itt az uniosokra is.
Mindenkinek szep napot.

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2013.02.07. 11:52:19

@bigpond:
"...egy politikusnak TILOS lenne belepofazni / beleavatkozni gazdasagi ugyekbe..."

Ha nem tehetnék, nem legitimálhatnák a létüket. De ne tereljük politikai síkra a három szépségről szóló posztot. Nem érdemlik meg.

etwas kultur muss sein 2013.02.07. 11:59:37

@Plumper_: "a Daciának sikerül relatív olcsón autót készíteni"

Egyszerű a megoldás a problémádra: vegyél Daciát.

etwas kultur muss sein 2013.02.07. 12:01:56

@bigpond: "Teves az a feltetelezes is , hogy torvenyi szabalyozas nelkul meeg mindig Zsiguli kaliberu emissziokkal rendelkeznenek a jarmuveink"

Mi ösztönözné a gyártókat az emissziócsökkentésre törv.i szabályozás nélkül?

Plumper_ 2013.02.07. 12:13:01

@SzélsebesVelorex: te mi az öregapád heréjéről beszélsz?

Pepejoe 2013.02.07. 12:18:27

@Plumper_:

Nem merem leírni az okokat, sokkal többet ér a saját és családom élete, testi épsége.
Már most félek, hogy Ödönke kiszúrja a beszélgetésünket...túl sokat mondtam így is.
Mindent tud, lát és hall. Ott is ott van, ahol nincs ott és tényleg mindenről mindent tud.
Ne hívd fabrikmesternek, megsértődik, maradjunk a H. Ödönkénél.
Vigyázz magadra, sorstárs...minden jót. :(

35up (törölt) 2013.02.07. 12:25:17

@CorollaVVTI: Feleslegesen magyarazod neki, pistike mar eldontotte, hogy minden auto, ami az ovenel jobban felszerelt, az szar, es csak hulyek meg buzik veszik.
Az elektronika kulonben is a satan muve, ki latott mar olyat, hogy a delej hajtja a motort, es nem a benzin vagy a szen?

Shadowbull 2013.02.07. 12:26:07

@bigpond: "Viszont a tobbi gyartonal ismerjuk a penzugyi eredmenyeket, amik a donto tobbsegnel sokkoloak."

Valahogy most nem remlenek a Renaultos gyozelmi nyilatkozatok, de majd utananezek. Egyebkent nyilvan megeri a Daciat gyartani, kulonben nem csinalnak.

"Teves az a feltetelezes is , hogy torvenyi szabalyozas nelkul meeg mindig Zsiguli kaliberu emissziokkal rendelkeznenek a jarmuveink"

Pedig de. A gyartok nem igazan szeretnek sajat maguktol nagy koltsegeket vallalni, ha nem muszaj.

"A piacot a vasarloknak kellene szabalyozni nem egy sor idiota torvenyhozonak"

Alapvetoen a vasarlok szabalyozzak, de a torvenyi eloirasokra is szukseg van. Persze nem kotelezo mindegyikkel egyeterteni, de alapvetoen nem mukodne a tarsadalom torvenyi szabalyozas nelkul.

etwas kultur muss sein 2013.02.07. 12:31:01

@Plumper_: Mi nem világos? Írod, hogy a mai kocsik teli vannak felesleges kacatokkal, de a dákó szerencsére gyárt egyszerű, olcsó autókat. Erre írom, hogy neked valszeg a dákó lesz a helyes megoldás. Dereng?

Plumper_ 2013.02.07. 12:35:51

@35up: te Ödönke segédje vagy a fabrikműhelyben? :-D

@SzélsebesVelorex: anutádnál maradt az alsógatyám. szólj neki lécci, küldje vissza.

35up (törölt) 2013.02.07. 12:42:44

@Plumper_: Odonke a portas, en a hazmester vagyok.

etwas kultur muss sein 2013.02.07. 12:44:40

@Plumper_: Jaja, azért pedálozok nála, mert azt ígérte, hogy karácsonyra kapok egy tolatóradart.

erokun 2013.02.07. 13:15:19

egy kis szeletkét a matiz is tud ebbből,persze az kicsit lelketlen ehhez képest,de nekem sokszor hasonló fílinget ad,élvezetesen lassan menni :D asszonyka szerint meg "tök jó a hangja,olyan sportos" ,hát,legalább a hangja legyen az :)

dr.oid 2013.02.07. 14:17:21

Göbölyös Úr jó napot!
s mire egy szót szólhatott
az ősz fejbe lyugatott
lézerrel egy szép nagyot
droid nézte szenvtelen
Ehh micsoda esztelen
írt súlyos ígéretet
nem értve a lényeget
mit tanít a Bushido
adott szó nyilvánvaló
kódolta az alkotó
Jamato Mindenható.
Versenyülés sportkerék
szép sportkarbi szerelék
küllős sportkormánykerék
és kipufogó toldalék.
mit tanít a Bushido
adott szó nyilvánvaló
nyihog pár szervómotor
jó droidunk bandukol
Sajnálom az Öreget
de Ő szegett Ígéretet
mit tanít a Bushido
adott szó nyilvánvaló
volt egy Steve Jobs nevű lény
zsenibe oltott görény
úgy váltogatta a szavát
mint tengeri szél vektorát
ő rossz példa droidunk
mi nem ilyet akarunk
intették a Mesterek
mikor volt droidgyerek
mit tanít a Bushido
adott szó nyilvánvaló
elmélkedve kódorog
Ez bizony hitvány dolog
kimondott szót nem szegünk
mert karddal onthatják belünk
puff egy hangos csattanás
s lett egy halom fémrakás
lesújtott Vén Mesterünk
Csikoso san senseiünk
ki csak szellemként osont
Gedorével osztott pofont
mit tanít a Bushido
adott szó nyilvánvaló
a Szent Crovát felveszi
Hejj te hitvány gépgeci
kiirtottál mérnököt
szétrúgom a fémtököd.
mit tanít a Bushido
van mikor helyénvaló
dezintegrálni gépeket
mik nem értik a lényeget..

don't 2013.02.07. 15:51:00

@papa33: Emlekezetem szerint azokban az I-s Zsigulikban sem szervokormany,se fek nem volt,esetleg a Polski 125-ben.

don't 2013.02.07. 15:52:05

@don't: Szervokormany egyikben sem volt....

Attys 2013.02.07. 15:58:24

@dr.oid: már vártam :OD

@Motordoktor: kell oda a mértéktartó alu felni, meg a többi okosság is, hiszen nem lennél az aki. csak ne legyen sok (bár ez nagyon szép: farm3.static.flickr.com/2799/4406775509_d58ea435ca.jpg)

szép a 3 gép együtt, Csikósnak is írtam már mikor posztol utána a fél munkanapom azzal telik hogy megvásárolandó alanyokat keresek.
Nem akar valamelyikőtök venni Renault R5öst? most azokkal szemezgetek. :O)

Kolompár Slomó 2013.02.07. 15:59:27

Ha csak a könnyű autó, a közvetlen érzés, fapad, alacsony vezethetőségi határok kellenek az örömautózáshoz, akkor eszerint a régi 1.3 Swift az ideális jelölt.

800 kg, 65 LE.

Valahogy arról mégsem születnek hasonló posztok :-)

karlmann 2013.02.07. 16:00:14

@bigpond:
@Shadowbull:

Értem én, hogy környezetszennyezés, meg EURO ilyen-olyan norma, csak azt magyarázza már el valaki, hogy miközben alig adnak el új autókat, a használt piac se szárnyal és egyre kevesebb üzemanyagot adnak el, sőt érezhetően csökkent a forgalom is, akkor mégis mi a f...omért nő a légszennyezés?????

Kolompár Slomó 2013.02.07. 16:05:28

@karlmann:
attól függ melyik komponensét nézed a légszennyezésnek.

CO most biztos, hogy kevesebb mint régen volt.
NO2 --> lehet több, mert több a diesel
Szálló por --> régen nem mérték (és itt is a dieselek a fő ludasok a közlekedésből).

Sztavrosz_ (törölt) 2013.02.07. 16:08:52

Cukik :)
De felmerült bennem egy kérdés:
Az tökgyári benne hogy csak a gyújtáskábeleken keresztül lehet olajat beönteni?

Shadowbull 2013.02.07. 16:11:23

@karlmann: "akkor mégis mi a f...omért nő a légszennyezés????? "

Nem gondolom hogy annyira egyertelmu lenne hogy no a legszennyezes. Plane nem a szemelyautokozlekedes okozta legszennyezes.

don't 2013.02.07. 16:15:26

@Dennis01: Milyen az alkohollal toltott futomu?

kuroi inu 2013.02.07. 16:36:02

dr.oid: csodás a vers, köszönjük! Tökéletes végszó lehetett volna, ha bírnék az egómmal, de ez egy szívemnek kedves téma.

Volt szerencsém néhány hétig vezetni egy 127-est, de be kell vallanom, hogy mély emlékeket csupán azzal hagyott bennem, hogy ha a lábamat csak akkor tudtam a gázpedál alól kivenni, ha már 1-esbe kapcsoltam, különben a térdem a kormánykerék és a váltógomb közé szorult.
A élvezetet tovább rontotta a középállásban érzéketlen, de mindenhol nehéz (ladás) kormányzás.
DE! Valóban, meglepően mérgesen vitte a 900-as motor is, és a rugózás is sokkal kellemesebb volt, mint amire számítottam.

A korszakból nekem kedvesebb volt a Renault 5-ös, pedig mai mércével lehet, hogy rosszabb minősítést kapna egy műszerfalkopogtatós tv-műsorban, és leharcoltabb állapotban is került a családba, mint a 127-es.
Érzetre egyértelműen lomhább (kb. ugyanannyi lovas, 1,1,-es motor, de nehezebb bódé), meglehetősen karcos motorhanggal, szintén nehéz, de jóval pontosabb kormány, ami középállásban is jó reagált, ráadásul a puha rugózás miatt azonnal heves billegéssel nyugtázta az enyhébb kormánymozdulatokat is. A váltó sokkal pontatlanabb volt, mint a FIAT-é, de azt legalább csak a vezetőüléstől volt problémás hátramenetbe rakni (gondolom normális állapotban nem).
A kasztni ugyanolyan lekvár, de a lágy rugózás miatt nem nyúlt meg a küszöb, ahogy sok, főleg 1.3-as 127-esen.
Összességében, a csendőrfilmek korszakát idéző billegés, a városban, rövidtávon álumpuha ülések (30-40 percnél többet biztosan nem bírtam volna ki bennük), groteszk vigyort idéző ábrázat, a hátsó lámpák ötletes ('72-ben újszerű) elhelyezése számomra markánsabb autóvá tette a 127-esnél.
Persze, nem egy R4-es, vagy egy 2CV, de azok egy-egy másik korszakot konzerváltak a nyolcvanas évek végéig, ráadásul utóbbiak már sokkal durvább értéknövekedésbe kezdtek, ami számomra rontja a büntetlen nyúzhatóság élményét.

Nem szeretném azt sugallni, hogy bármelyik is jobb volt a másiknál, legfeljebb csak annyit, hogy még a '70-es években több kiautózható élvezetgombócot is gyártottak.
Ha valakinek volt GSA-a, 104-ese, Kadett C-je, Escort Mk1-2-ese gondolom hasonlóan mély emlékeket karcoltak belé, akkor is, ha manapság úgy tűnik csak Mini, Bogár meg FIAT 127-128 létezett akkoriban.

Rocko- 2013.02.07. 16:59:09

@Hurri Kán: nem is köll, arra ott Bogár.

neszkár 2013.02.07. 18:00:56

Vajon a zastavák mennyit adnak vissza ebből az érzésből? Mert olyat vezettem és tetszett.

Motordoktor 2013.02.07. 19:13:38

@Kolompár Slomó: Sajnos a Swift valahogy nem adja. A konkrét okán még nem gondolkodtam, de nem. Talán túl műanyag, talán túl sznob vagyok. Vagy mindkettő.

Katana750 2013.02.07. 20:01:46

@DrSzoke: A 128 coupé kb a Maserati Gran Sport mai megfelelője volt akkoriban. Nemcsak lacházán,de Gyálon is.

Quattroman 2013.02.07. 21:19:12

@Rocko-:
nem írnám ide, Zácskónál megvan

Rocko- 2013.02.07. 21:39:03

@Quattroman: oké, elkérem onnan, köszi!

terrorjony 2013.02.07. 23:11:48

yay de jo :) velük találkoztam a nulláson, amikor jöttek vagy mentek (a híd irányából mentek az ötös fele)
nagyon állat verdák, öröm volt látni...

Rocko- 2013.02.07. 23:35:34

@froton: "Mármint hogy az újgazdag úgy fizeti az A8-as audi szervizdíját, mintha a fogát húznák."
miért, ki ne tenne úgy? és hívhatod fillérbaszásnak, de csak lett neki belőle egy A8-as.

"Mellesleg a ridós cikkből számomra nem derült ki, hogy nekem miért is érné meg a 'mákraszerviz'."
eseteg ha elolvasnád.

"És a kisműhelyben is ugyanúgy a gyári emblémás cucc kerül a kocsimba."
ó, én Dacia fűtéscsőre is azt a gyári logot rátesze amelyiket akarod. szarnak szar lesz, de a lelked megnyugodott.

Rocko- 2013.02.07. 23:36:53

@bigpond: "sokszor ertelmetlen dolgokat. Gondolok itt az euro 5-6-7-15-138 as emisszios normakra is!"
www.parameter.sk/sites/default/files/photos/promoted/peking_szmog.jpeg

gobolyosg 2013.02.08. 06:39:37

@Motordoktor: próbálgatom a swiftet rendesen, de ezer köbcentivel azzal valahogy csak egyenesben élmény.. de az furcsán pozitív csalódás.
Mennyi meló volt a Fiattal eddig összesen?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.02.08. 06:50:13

A seat Terra Váltója végáttétele 5,1 es ,viszont 5 sebességes.Valaki kérdezte múltkor.Minden fokozat még rövidebb viszont az 5.az hosszabb mint a 127 es 4.je.

froton 2013.02.08. 09:06:02

@Rocko-: nagy okosságokat hordasz itt össze, de nem ismersz, úgyhogy valójában baromság.
1. Az A8-as példával arra céloztam, hogy jópár olyan valóban gazdag emberrel volt már dolgom, aki irigy, minden kell neki, de fizetni nem akar. Megrendel dolgokat, házat építtet, de a vállalkozót nem fizeti ki stb....Konkrétan egy ismerősöm ilyen faxkalap miatt ment csődbe. Gyűlölöm ezt a típust. Valamiből lett A8-asa? Ja. Abból, hogy egy sunyi ingyenélő ge.ci és mindenkit átbax. (persze nem minden jómódú ember ilyen, de fura, hogy a nagyvonalúság épp azoktól áll távol, aki megtehetné)
Ha nekem nincs pénzem valamire (nem csak megvenni, hanem fenntartani is), akkor nem veszem meg. Ennyi. Ha pedig drága dolgot veszek, számolok azzal, hogy fenntartani sem lesz olcsó, épp ezért nem szívom a fogam, mert számoltam vele, hogy nem lesz két fillér.
2. Elolvastam az origós cikket, épp ezért írtam, amit írtam. Egy pozitív példát felhoztak, ezen kívül semmi konkrétum nem volt benne, ami miatt egy átlag embernek inkább kellene márkaszervizbe vinni az autóját, mint hozzáértő kisműhelybe. Nyilván van olyan probléma, amivel a géppark hiánya miatt egy kisműhely nehezebben boldogul, de én még ilyenbe nem futottam bele (koppkopp)
3. "ó, én Dacia fűtéscsőre is azt a gyári logot rátesze amelyiket akarod. szarnak szar lesz, de a lelked megnyugodott. " Na persze, újra öntöd az alkatrészt...:)))) Nem csak egy matrica van rajta....
Amúgy meg ezt márka szervszben i smeg tudják tenni. A szerelőmet kb 20 éve ismerem, már apám is hozzá vitte a transportert, egyszer sem vert át. Mellesleg márkára szakosodott szervizről van szó és ott is ugyanúgy ott lehetek végig a szervizelés alatt, ha akarok....
Persze mindenki magából indul ki, te is...

Rocko- 2013.02.08. 09:45:50

@froton: szépek a fusztrációid!

froton 2013.02.08. 10:45:40

@Rocko-: sztem az neked van...:)

Rocko- 2013.02.08. 11:42:20

@froton: "nagy okosságokat hordasz itt össze, de nem ismersz, úgyhogy valójában baromság."

froton 2013.02.08. 12:07:50

@Rocko-: :))) Örülök, hogy megegyeztünk....:))

Evil Dragon 2013.02.08. 14:23:47

Mint 3 M&M's csokigolyó :D A sárga a legvagányabb,a piros is klassz,a kéknek nem tetszik a szine...Mind 3 pöpec kis gép :)

(---Flúgos Buszos---) 2013.02.08. 16:08:22

@dieselrocket524: Egy előzött pont engem minap a 14-es főút hídján Komárnós rendszámmal.

It's ME! 2013.02.08. 19:28:30

Szerintem a Fiat Pandában (a '90es Pandákra gondolok) lett ugyan ez újraalkotva. Nem mint vezetési élmény szempontjából, hanem mint paraméterek szempontjából.

- Szerzet - 2013.02.09. 01:27:14

"Akkor
belekerülök abba az
ördögvasútba, amiből nincs
kiszállás és nem visz sehová."

Volt itt egy srác, aki pedig pont ezt csinálta a világ leglomhább autójával. (VW Bogár)

cseuztompi 2013.02.10. 23:04:18

Mióta a Doktor megírta a cikket, a 8ból 5db 127es tűnt el a hahu-ról... Ez nem véletlen...
süti beállítások módosítása