Kambodzsában tudják, mi a custom

  2013. január 12. - ommm Címkék: tuktuk lol kambodzsa tico

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Zsolt nem akárhol, hanem Kambodzsában olvas minket. Most küldött egy fotót és nekünk nem marad más, csak mélyen meghajolni a mesterek előtt, akik megalkották a csodát. Mivel a két autó gyanúsan hasonló formát és megoldást mutat, így akár azt is elhisszük, hogy valaki manufakturális alapon, mégis hivatalosan alakítja át ezeket.

2013-01-10 11.14.30

Szia Winkli!
Egy ideje Kambodzsában tartózkodom, és nagyon sok érdekes dolgot tapasztaltam itt a közlekedés terén. Mivel hűséges olvasótok vagyok, meg mondjuk az én foglalkozásom sincs messze a kocsiktól (műanyagos vagyok) meglehetősen fura szerzetek keltették fel a figyelmemet ezen a vidéken.
Pár képet csatoltam, hátha valakit érdekelhet rajtam kívül.
A két kedvencem: 125 vagy 150 cm³-es lehetőleg ezer éves kínai motor után szögelt tuktuk. Nem ritka a 8 -10 ember sem a fedélzeten, ( gondolhatod, mit tud) melyet egy húzósabb menet után a gazdája nyakon önt egy kis vízzel a motorblokk tájékán . A másik itteni kedvencem, a Daewoo Tico alapú luxustuktuk.
Apukám, ez már a high-end, komolyan. Roppant igényesen megflexelve, ahogy kell. Viszont motorokhoz képest elképesztő sebességgel és motorerővel! Ez a verzió már az én súlyom alatt is megy 70-et is akár, és az emelkedő sem túl nagy akadály.
A legdurvább élmény a lejtőn lefelé kanyarodni a motoros verzióval. Látod, az az egy nyomorult dobfék küzd hősiesen, tapasztaltam. A fékhatás nem volt túl elementáris, elhiheted.
Hirtelen ennyi, ha esetleg úgy találjátok, érdekelhet mást, nyugodtan használjátok fel a képeket.
Üdv: Erdélyi Zsolt

2013-01-10 11.22.46

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr365010441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkn 2013.01.12. 14:29:03

Biztos, hogy Daewoo? Mifelénk csak az ismert, mert hát Altóból való, és még annak vannak Maruti, meg kínai, meg egyéb utódai, nem csak a Daewoo használta fel.
Jó, én így nem látok márkajelet, az író pedig ott láthatott, pl. a kormányon, csak ezért kérdezem, hogy a formából indult ki, vagy konkrétan Tico.

Ronald 2013.01.12. 15:13:43

.
Az úgynevezett Daewoo. Tico, az a gyökereinél Suzuki bizony.

De kevés típus élt meg annyi mutációt és gyártót - mint ez.
Egyébként nem érdemtelenül, mert rohadt-jó egy konstrukció, mint olyan.

A szomszédomban konkrétan Daihatsu Cuore néven fut ugyanez - 17 éves és hibátlan ma is.
Pl. csont nélkül veszi a műszaki vizsgáit, pedig a 70+ éves gazdája nemigen buherálja soha, csak simán lejár vele egy 10-est évente.

Modernizált verziója ma is "kísért" - Matiz néven - amiből a 800 cm3-is verziójából ezerszámra fut taxiként (is) a szomszédos és baráti országban (ahol gyártják is, egyébként).
.

-Gyros- 2013.01.12. 15:26:35

Arrafelé nem annyira számít a trendiség, ami itt gyakorlatilag alap. A Daewoo Tico, egy kifejezetten ronda autó egyébként, de ezek a változatok kicsit szebbek, legalábbis nekem.
Ezek igazi tákolmányok, szóval a megbízhatóságuk és a biztonságosságuk megkérdőjelezhető. Ott a funkció az első, a külső sokadlagos tényező...

dibbler 2013.01.12. 15:26:51

A Suzuki Alto-nak a régi, mechanikus karburátoros eredeti konstrukciója. Iszonyúan eltalálták a japán mérnökök, nincs sehol gyenge pont, gyártható, relative olcsó.

Nekem is van, nagyon tetszik, bár a kollégáim hülyének néznek, hogy egy ilyen alacsony presztizsü autóval be merek menni a munkahelyemre szenior létemre.

pickapu 2013.01.12. 15:45:05

Tikótuktuk-luxusslusszkulcs. :)

Ronald 2013.01.12. 16:08:43

.
@dibbler: Akkor mondd meg az észlény kollégáidnak, hogy már a csúcsgyártók is mennek vissza a 3 hengerre - mert rájöttek, hogy egyrészt elég, másrészt trendi a zseniális egyszerűség.

4 hengerrel még a román kecskepásztor is tud autót építeni - az már nem kunszt, nem igaz?

Ha ezeknek elhinted, hogy elég égős ma már a kacat 4hengeressel furikázni (amennyi hengerrel minden bedőlt Suzuki-hiteles proli is jár) - meglátod, elkezdik túrni a netet valami jó kis trendi 3 hengeres után :-))))
.

Rodolfo63 2013.01.12. 17:06:22

ha két 120 kilós sörhasú jürgen felül a tico üléssorára, a súlypont emelkedés a hátsó tengely mögött hogy hat az úttartásra? emelkedőt nem is említve? :)

ránézésre brutális hátra borulásokat lehet egy ilyen kis cukisággal összehozni

T54-44 2013.01.12. 17:27:22

nagyon komoly kisautók ezek, senki ne becsülje le, akármilyen szerencsétlenül is néznek ki! :D

Polifémosz 2013.01.12. 17:43:36

Nekünk is volt Suzuki Altonk, alig volt benne kilométer, és motorhiba miatt kénytelenek voltunk eladni csak motorcserével volt javítható. Állítólag eltörött a hajtókar csapszeg...
Egyébként nem bántam ,mert egy igazi tákolmány kis gyösz, úttartás nulla.

m20b25 2013.01.12. 18:39:54

Nekem marutim volt és abban is az f8c motor szolgált. Annyi a különbség, hogy a tico automata karbis. Minden szar volt már a marutin, tenyérnyi helyen jött le a festék, kopogott, zörgött. Volt, hogy hetekig be sem volt indítva, de ha nehezen is, de -20-ban is indult. A nehéz az volt, hogy be kellett jutni a kővé fagyott kocsiba:)

Ronald 2013.01.12. 18:40:09

.
@Polifémosz: Szerintem annál az autónál nem motort kellett volna cserélni - hanem szerelőt.

Egyébként, mondjuk egy Ferrarihoz képest, a te autód is csak egy szánalmas, cammogó, ócska bádoglavór - bármilyen szokványos autód is legyen.

Ezek a kisautók néha sokkal inkább mérnöki mestermunkák - mint sok nagyobb kategóriás, elbaszott proli-limuzin.
Hejj de sok példa van ilyenre - főleg újabban.
.

QuadAta 2013.01.12. 19:24:59

Roland a szívemből szólsz.
Nekem is van egy T"r"ico-m és egyszerűen a világ legjobbjának tartom.Sokan elmebetegnek fogtok engem kikiabálni, de Németország-Magyarország között ingázok tetőboxal fullra rakva a kicsikével hiba nélkül, csak olajat, szűrőket és gyertyát cserélgetek időnként.Soha nem hittem, hogy egy ilyen kis Matchbox erre képes (2 év alatt 40000 km).Minden elismerésem a tervező csapaté.

Béza Dániel 2013.01.12. 19:41:23

@Rodolfo63: nem lesz semmilyen hártaborulás. egyrészt nem fog 2 120 kilós jürgen felülni, kis 50-60 kilós figurák fognak ülni rajta.

de ha fel is ülne két 120 kilós fazon... a kocsi kerekei kint vanak a kasztni sarkában, az ülés kb pont felette. Ha a hátsó kerék a forgáspont akkor a hátraboruláshoz fel kéne emelni a kocsi orrában lévő motort-váltót, amit a hosszú erőkar miatt még a 240 kiló élőtömeg sem tud megtenni. Márcsak azért sem, mert ez egy elsőkerekes autó, amint picit emelkedne az eleje a kerék kipörögne, megszűnne a hajtás, és visszsaejtené az elejét.

Mérges 1234 2013.01.12. 20:02:35

@QuadAta:

Oké. OKé, csak ha egyzser veszel akárcsak egy középkategóriás szart is, rájösz, hogy azzokkal ezerszer jobb autópályán menni, ráadásul haladni is lehet, stb...

Trabant is jó volt annó, meg feelinges, de sokkal jobb autók vannak, csak ki kell próbálni.

DrSzoke 2013.01.12. 20:13:38

@Rodolfo63: Arrafele ritka a 120 kilos ember.Van par ugyfelem onnan,a legmagasabb er a mellkasomig.Az itteni kozosseg kb 30 emberbol all,1 sem tulsulyos.Sztem a legnehezebbje sincs tobb 70 kilonal.Dagadt turistakkal meg ovatosan!! :-)

double_A · http://clientele.blog.hu 2013.01.12. 20:57:00

Sima tuk-tukban honapokig jartunk harman, 300kg+ ossztomeggel. Egyebkent Azsiaban tenyleg sokkal kisebbek az emberek, egy kis 800-as Marutibol egyszer nyolcan szalltak ki, robogoval pedig komplett csaladok kozlekednek.

ZON 2013.01.12. 21:36:14

@DrSzoke: azokat indulás előtt megtanítják "kiülni", mint a vitorlázóknál...

TaaT 2013.01.12. 21:38:51

Biz idehaza is lenne ilyen ha hagyná az NKH...

QuadAta 2013.01.13. 12:29:53

@Mérges 1234: Igazad van, ezért vettem decemberben egy 318 Tds kombit.
Tény, hogy más dimenzió, én csak arra akartam rávilágítani, hogy egy ilyen kis kocsitól mint a Tico mekkora teljesítmény ezt végigcsinálni, ráadásul teljesen üzembiztosan.
süti beállítások módosítása