Ötven éve nyitva a pokol kapuja

  2012. december 28. - ommm Címkék: születésnap lamborghini anniversary 50 éves

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Tudják, melyik 2013-as esemény az, amelyikre szívem szerint _nagyon_ el szeretnék menni? Nem, nem a Genfi Autószalon (bár ott leszünk, ha minden igaz), nem a Goodwood Festival of Speed, de még inkább a Revival (bár bakancslistás az is) de nem is a Mille Miglia. Nem. Jövőre ugyanis 50 éves fennállását ünnepli az a márka, melynek alapítója két egyszerű célt tűzött ki maga elé, miután Enzo Ferrari elhajtotta, mert szóvá tette autóinak csapnivalóan gyenge kuplungszerkezetét. Ferruccio Lamborghini a legszebb és legerősebb autókat akarta elkészíteni. 1963-ban megalapította az Automobili Lamborghinit, a többi pedig már legenda.

amiura large

Jövőre egész évben ünnepelnek, május 7-11. között pedig több száz mindenféle Lamborghini lepi az Emilia Romagna-régió útjait, összesen 1200 kilométeres szakaszt autóznak be. Na ott szeretnék lenni és csak azért, hogy csordultig töltsem hallójárataimat és emlékezetemet atmoszférikus V12-es hanggal amíg lehet, retinámba pedig pazar autók sziluettjei égjenek örökre. Az AutoEmotionen.tv-stábja már készíti az ünnepi filmet és ha van valami, amit megjelenése után mindenképpen látni akarok, akkor ez a film lesz az. Pedig szinte semmi nem történik benne: autók mennek és emberek dolgoznak. Na igen, ilyen erővel azt is írhattam volna, hogy a Renault Twizzy egy autó.

Mert tudjuk, hogy nem a Lamborghinik döntögetnek pályacsúcsokat, tudjuk, hogy vannak erősebb és gyorsabb autók, de az is biztos, hogy nincs a földön olyan ember, akinek ne tetszene valamelyik. És azt is, hogy ilyen hangja sosem lesz turbómotornak, legyen az Koenigsegg vagy Veyron. Bőszen bömbölő bika csak egy van és feketébe öltözöm azon a napon, amikor végleg kimúlik ez a szívó V12-es is. Ha más nem is, de a Lamborghini V12 számomra szent, sérthetetlen és abszolút egyedi. Mert vödörrel és hangszóróval is lehet hangot csinálni, de csak sok hengerrel és sok köbcentivel az igazi.

Jövőre megyünk, ez biztos. Boldog születésnapot, Lamborghini és köszönjük, Ferruccio.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr884983304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(---Flúgos Buszos---) 2012.12.28. 16:56:35

Ezért gyerekkorunkban mennyire odavoltunk. :) Manapság meg bele sem férnék a 193 centi magasságommal.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.28. 17:06:21

Nem tudom eldönteni sosem hogy Ferrari vagy Lamborghini..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.28. 17:07:25

De most hajlok a Lambo felé egy kicsit...

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2012.12.28. 17:07:31

Ezt a rajongást és szeretetet meg tudom érteni maximálisan.

Az én 2013-as célom feltámasztani egy lerúgott,széthajtott,a rozsdától alig látszó autót.A család persze nyüstöl,meg durcáskodik,hogy adjam el a drága roncsot.Ők nem tudják feldolgozni mi is az a Lancia Stratos,nekik csak egy rozsdásodó szarkupac az udvaron,aminek az árából annyi mindent vehettünk volna...

rashy729 2012.12.28. 17:08:40

Elkeserítő a tudat, hogy záros határidőn belül kihalnak a vérbeli, kékvérű V12-esek :(
Ezek a vödrös megoldások olyanok mint a szilikonmell...nem rossz ha nincs más, de közel sem az igazi.

esef 2012.12.28. 17:32:16

most mit kell úgy odalenni 12 hengerért? veszel három dácsiát és ugyanúgy megvan a 12, ráadásul sokkal olcsóbban :-P

Shadowbull 2012.12.28. 17:37:18

@(---Flúgos Buszos---): A Murcielago-ban mar el lehet ferni, Gallardoban is. Gondolom az Aventador sem kisebb, bar ahhoz meg nem volt szerencsem.

alfax 2012.12.28. 18:14:20

@Gyurma73: én is gondolkodom, hogy eladom a marutit és beruházok egyre.

srank 2012.12.28. 18:22:13

valljuk be őszintén ezeket a kocsikat csak azért veszik mert mindenki tudja róla , hogy drága, de aki napi szinten akar a vezetésnek hódolni az úgy is a Porsche-nél lyukad ki ...

SwedishRunner 2012.12.28. 18:43:07

@Gyurma73: Mi lett a karosszeriajavitas.com-al?

Godimodi 2012.12.28. 19:23:24

Tényleg elképesztő gépek ezek,nekem is örök szerelem.Remélem egyszer a jobb egybe beülhetek legalább néhány percre valamelyikbe.=)
www.youtube.com/watch?v=S0_G-VClqlc
2:11től indul a hangverseny,nincs erre szó,pedig csak egy marék pixelen meg egy membránon keresztül érezékeljük.A valóságban el sem tudom képzelni milyen lehet.

Szerintem is igaz ezekre,mint nagyjából minden másra ,amivel villantani lehet,hogy jelentős hányada az embereknek azért vesz ilyet,hogy lássák,van neki és talán soha nem látnak például versenypályát.Élményre pedig lehet,hogy bőven elégedett lenne mondjuk egy TT RS-sel is.

gromek7 2012.12.28. 19:38:12

"Mert vödörrel és hangszóróval is lehet hangot csinálni, de csak sok hengerrel és sok köbcentivel az igazi." - ilyen giccset csak omm tud elkövetni

SwedishRunner 2012.12.28. 19:47:27

@Gyurma73: Voltam Édesapádéknál, ami azt illeti adtam is nekik 2-3 munkát már, -csalódtam- ez rossz szó, MEGLEPŐDTEM olyan szempontból, hogy nem a fórumozó (aka. Te) a kordinátor ott. Nekem mindíg nehezebben megy a kommunikáció az idősebbekkel. Ettől függetlenül megértjük egymást, csak találkoznia kell a sok beszédnek... :D

livengood 2012.12.28. 19:48:33

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: És tényleg, mennyi minden mást lehetett volna helyette venni! :)

Jurájhíp 2012.12.28. 21:18:09

@Gyurma73:
Ferka... egyértelmű. És nem azért mert a Lambo nem jó. Ha csak egy autóm lehetne, és azt megválaszthatnám, ha nem számítana a pénz akkor bizony nekem nem Lamborghinim lenne. De tovább megyek, a második és a harmadik autóm sem az lenne. Ettől még persze elismerem az érdemeit, és az autós történelemben betöltött helyét.

1kutya 2012.12.28. 23:10:26

én azért - biztos, ami biztos - szeretném megérni a maserati 100. szülinapját :-DDD

kawiman 2012.12.28. 23:45:25

Motorőrült vagyok gyermekkortól fogva, számomra az autó megbízható helyváltoztató és munkaeszköz, a kétkerekű az érzelem és élvezet. De a Lamborghini volt az egyetlen négykerekű kivétel, ami meg tudta dobogtatni a szívemet. Megbízhatósága (legalábbis a 90-es évekig) csapnivaló és hihetetlen tervezési baklövéseket raktak bele, de mégis lúdbőrzök ha meglátom. Amúgy az ára (vannak sokkal drágább sportkocsik és egy Urracot már cirka 4-5 millió körül lehet kapni azaz egy középkategóriás autó áráért) vagy a feltűnősködés nem vonz, csak az a nyers gépészet, amiből épültek ezek a kocsik.

Globetrotter2014 2012.12.29. 00:09:57

Lehet hogy pont azért mert nem tartozom az ilyen autót vásárló emberek kategüriájába (de vezettem őket), én inkább maradnék a 911esnél, olcsóbb és praktikusabb autó, ill egész pnotosan az még autó, ezek (alap ferkák és kb az össze mai lambo) már nem autók hanem célszerszámok játszadozásra.

De ettől függetlenül messzemenően tisztelem őket és rajongok értük :)

Bambano 2012.12.29. 01:25:51

Ha már linkelted a videót, akkor a teljes verziója jobban szól :)
www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI

(---Flúgos Buszos---) 2012.12.29. 01:27:16

@Shadowbull: Tudod,úgy nem lehet egy ilyen autót "korrektül" vezetni,hogy bepréselem magam.

Nekem ezek olyanok,mint az Altok. Alig tudok egyest rakni,mert a lábam,már a kormánynak van feszítve.

DrSzoke 2012.12.29. 07:26:04

@Bambano: Nem vagyok sajnos a ferrarik es lambok potencialis vasarloja,de en ezzel a homokozolapat huzkodos valtoval nem birok kibekulni.Akkor sem ha gyorsabb mint a sima manualis,meg a koridok jobbak palyan egy ilyennel.Eleg sok ilyet vezettem,/sajnos nem lambot/ a vege az lett hogy par perc mulva hagytam sima automata modban,nem tetszik.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.12.29. 08:36:46

A TVR saját gyártmányú Speed 8-asa is szent, de pornószinészt még soha nem fényképeztek le TVR-ben. Úgyhogy a Lamborghini közönséges, még a rajongók szerint is minimum nehéz vezetni a régieket, az újak meg... én nem tudom mit szednek mostanában a tervezők.

Cooper911 2012.12.29. 09:22:01

Countach & Diablo forever! :)

Cooper911 2012.12.29. 09:24:00

"homokozolapat huzkodos valtoval"
:D :D :D

Rocko- 2012.12.29. 09:24:11

@(---Flúgos Buszos---): vitatkoznék.
ültem hátul is, vezettem is Porsche 944-est. iszonyatosan lehetetlen volt be és kimászni. viszont bent már teljesen pöpec volt, tényleg igaz volt a 'mintha rádöntötték volna' mondás.
szóval lehet a kisautókra igaz hogy kívül is kényelemtlen, de ezekre nem hiszem.

Dr. GGG77 2012.12.29. 09:55:00

Még nagyon sok boldog szülinapot a Lambonak és a V12-nek.

De nekem most ez a No. 1.:

www.youtube.com/watch?v=EkVKjEz_lD0

protézisesh 2012.12.29. 10:01:48

@1kutya: én is azt híresztelem, hogy ha egyszer miniszter, vagy valami CEO lennék, tuti nem szaros A8, 7er, vagy S-klasse figyelne az udvaron, hanem csakis Quattroporte...

Gondolom mindenki látta az Életrevalól (Les Intouchables) c. francia filmet. Nem autós film, de nagyon érdemes megnézni önmagában is, a Maseratis jelenetek meg magukért beszélnek. Ahogy ott van a decens, civilizált presztizslimó, amitől hang nélküli suhanást várna az ember, aztán meg felhördül a Ferrari V8. :)

Rocko- 2012.12.29. 10:22:33

@DrSzoke: akkor csak tudhat valamit az automata. :)

Rocko- 2012.12.29. 10:36:27

@Dr. GGG77: 0.37, ott van mögötte Pista a kredenccel. :)))

Shadowbull 2012.12.29. 11:05:33

@(---Flúgos Buszos---): minden sportkocsi passzentos egy kicsit, a Lambo ebbol a szempontbol nem rosszabb.

Sword 2012.12.29. 11:45:31

Hát kövezzetek meg, de nekem sose jöttek be a Lamborghinik.
Nekem kb olyanok, mint amilyenek a koenigsegg-es lesznek 30-40 év múlva. Csúcstechnika, gyors, egyedi formaterv, de nincs igazán múltja, nem igazán szerethető. Kétségkívül egyedi és előremutató a formaterve és az is volt mindig, de sokkal inkább modern, mint amennyire olasz. Nincs meg benne az a könnyed olasz elegancia, ami a Ferrarikban. Ettől még persze biztos pokoli jó autók, de egyértelműen Ferrari kéne ha választhatnék.

uarempty 2012.12.29. 13:33:20

@Make Valamit: nem véletlen...tvreket még egy kiöregedett jó izlésű pornós bácsika sem választaná.

uarempty 2012.12.29. 13:34:35

@Sword: Lambo mindig inkább előremutató volt, mint a ferka.Van akinek az tetszik..van akinek inkább a jelen, és van akinek a múlt.
Nekem mindig a lambók tetszettek..jók a ferkák is, de sokkal inkább lambo.

Sword 2012.12.29. 13:58:50

@uarempty: Az ízlésünk eltérő, de hasonlóan gondolom én is.
A Ferrari egy stílusos, szép és gyors autó, de nem egy high tech cucc. Inkább tradícionális, semmiben sem "a leg".
A lambo technikában biztos, hogy veri, a szépség pedig szubjektív. Így van ez jól.

pyxys 2012.12.29. 16:18:37

@Sword: és akkor ezekután én simán a négyajtós szigonyost választanám, mert az elegancia az abban testesül meg. maga a szépség és elegancia. együtt.

(---Flúgos Buszos---) 2012.12.29. 16:56:09

@Rocko-: Autókereskedőkben nem láttad a szerelőgyereket? Hasonló karakter vagyok.
944-es kicsit más,mint ez. Ez a kocsi hol menne el nálunk utcai autónak?@Shadowbull: Ami volt a Cosmic Girlben is...........

Rocko- 2012.12.29. 17:06:19

@(---Flúgos Buszos---): hasonló paraméterekkel rendelkezek én is és Shadowbull is. ;)
persze nem mondom hogy automatiksuan elfér egy nagyobb ember Lamboban, de azért vannak meglepetések.

és persze eshetőségnek még mindig ott van a targatető. :)))
www.cinemaspy.com/img/user/250x210%20MAGNUM%20-%20FERRARI.jpg

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.29. 20:22:05

a sportkocsik mind kicsik nekem ( kb 2 meter ) ez jellegukbol fakad.

pl a truckok mind eleg nagyok, erdekes...

" torpeben kicsi a jo! " mert anno az orosz torpevel is az volt a baj hogy az volt a vilagon a legnagyobb.

Jurájhíp 2012.12.30. 14:55:45

@Sword:
Azért ez érdekelne közelebbről... mármint az, hogy a Ferka nem "annyira" hightech. Konkrét példákat tudnál hozni, hogy milyen megoldásokban mutat előrébb a Lambó? A helyedben nem vennék mérget arra, hogy technikában a Lambo bármikor is megverné a Ferrarit.

Globetrotter2014 2012.12.30. 15:06:37

@Sword: ez gondolom most valami irónia féle volt...

Globetrotter2014 2012.12.30. 15:11:15

@Sword: eleve olyan nincs hogy "a" Ferrari. A kis belépőmodell (458), a luxus GT (pl California, Scaglietti) és a csúcsmodell (F40, F50, FF) teljesen más piac tudás és stilus.

Valahol azt képviselik az extrém luxus ligában mint amit a német prmiumgyártók a prmiumligában, a legteljesebb módon fedik le a luxuspiacot, belpő játékszertől a luxusmodellen át a hogh tech-ig. A Porsche, Lambo vagy Aston ezeknek csak egy szeletével versenyez.

Sword 2012.12.30. 21:16:53

@Jurájhíp: Leszögeztem, hogy a ferrari nálam a favorit. Ennek ellenére dizájnban a lambo sokkal futurisztikusabb. Az én szememben a ferrari mindig egy gyors, szemkápráztató, de a tradíciókra figyelő gyártó, akinek nem elsődleges, hogy legújabb Nasa technikát pakolja az autóiba. Lehet persze, hogy a butácska összehasonlításomban a Lamborghinit túlbecsültem technikailag. Azt látom, hogy manapság egyre több kisebb-nagyobb gyártó van, aki tud gyorsabb, erősebb, bonyolultabb, vagy modernebb autót építeni, mint a Ferrari. Megkockáztatom, ott tartunk, hogy egy Audi csúcsmodell legalább olyan komoly technikát használ, mint pl egy 458-as.
Ettől függetlenül ez a név sokkal többet jelent, mint egy erős olasz motort egy szép kaszniban. Úgy gondolom, hogy náluk nem feltétlenül az számít, hogy azonos lökettérfogatú motorból 10Le-vel többet hozzanak ki, mint a konkurencia, hanem, hogy élvezet legyen vezetni, ránézni és tudja, amit egy Ferrarinak tudnia kell.

Sword 2012.12.30. 21:23:10

@pyxys: Egyetértek. Minden további nélkül elfogadnám bármelyik modelljüket. Már csak fricskaként is. Szép, gyors , 4 ajtós és nem BMW, nem Merci, stb. :D
(ezekkel sincs amúgy semmi bajom, csak az őket körüllengő sznobériával)

Jurájhíp 2012.12.31. 14:18:56

@Sword:
A Lamborghini sosem járt a Ferrari előtt semmilyen technikai dologban. Ugyanis a Lamborghini a legritkább esetben innovál új technológiákat. A futurisztikusság viszont nem jelent valamiféle technikai dominanciát. Sajnos nem tudtam előhalászni, hogy mindeddig a 2 gyártó milyen szabadalmakat védetett le, pedig jó lett volna, mert abból valamelyest lehetett volna következtetni. A Bolognai gárda részéről talán a szárnyas ajtót lehet jegyezni mint meghatározó újítást, de lehet, hogy tévedek és azt sem ők találták ki hanem a Merci. Ezt most nem tudom biztosan.

A saját logikám szerint inkább az a gyártó innovatívabb aki folyamatosan ott van a legmagasabb szintű versenysportban. Ez pedig nem a Lambo. Szerintem a Lambo csakúgy mint sok más luxus sportautó gyártó, csak az elérhető és rendelkezésre álló eszközöket használják fel. Egy pici gyártónak sose térül meg a drága innováció, mert nem áll mögöttük egy FIAT vagy egy VW mint ahogy ott áll a Ferrari vagy a Porsche mögött. A Lambo ugye annyiban más mint egy Spyker vagy Königsegg, hogy tagja a VW csapatnak. Kérdés most már csak az, hogy a Lamborghini fejlesztései mennyire köthetőek kifejezetten a márkához, és mennyiben a konszernhez. Ezt lehet sosem fogjuk megtudni.

Ui: Nekem pl. sosem jött be a Lamborghini szögletessége és futurisztikussága. Én is Ferrari hívő vagyok, pont azért ami körbelengi, az a nimbusz ami övezi. És ha nem Ferrari akkor nálam a Corvette és/vagy a Lotus ami SPORTKOCSI! Mindkettő másért mint a Ferrari. Nem arról van szó, hogy mások tudását és érdemét nem ismerem el, de nekem ezen triumvirátus autóépítési felfogása a legszimpatikusabb.

Globetrotter2014 2012.12.31. 15:12:12

@Jurájhíp: a lambo kisbbik motorját több csúcs audiba tették (ill közös fejlesztés), az R8 pedig elég sok dolgot vesz át a Galalrdótól (igazából az R8 mászaki alapját a gallardo adja).

A Ferka pedig a Maseratinak ad át fejlesztéseket.

A Ford is igyekezett inetgrálni a márkáit, az Astionnal együtt.

A Porsche pedig sokat bérfejlesztett, ill a VW mérkákkal volt pár szorosabb együttmáködés is (pl Cayenne Touareg Q7)

ommm 2012.12.31. 19:08:36

@ZF2: Vigyázz! A V10-es szívómotor teljes mértékben Audi-fejlesztés.

Globetrotter2014 2012.12.31. 21:11:56

@ommm: ezt azért a wikin pl nem merik leírni :)
süti beállítások módosítása