Kellett az olasz a németes rendbe

Göbölyös doki autót vesz

  2012. december 27. - Motordoktor Címkék: bogár tc flotta göbi fiat 127 adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

DSC01563

Sajnos nem vagyok olyan könnyű helyzetben, mint önök, akik csak olvassák a Totalcart; én találkozom is az olyan cikkek íróival, mint ez, valamint ez, és kávézás közben könyörtelenül térítenek, győzködnek. Nem erőszakosan, hanem úgy passzív agresszív módszerrel, Göbi, neked egy jó Vespa kellene, Göbi hidd el, ezek nagyon jó autók, Göbi, ha veszel, ilyet vegyél, mert ez nagyon jó – és itt érvek jönnek, amelyek elől nem lehet félreállni. Aztán bejön Vályi Pista, fejből nyom körülbelül tíz tuninglinket, és felsorolja, mit szoktak a 127-essel csinálni, hogy igazi autó legyen belőle. Ugye nem kell tovább mentegetőznöm?

 

DSC01535

Aztán egyszer elhívtam egy vecsési barátomat hozzánk, aki váratlanul megérkezett egy kék, első szériás 127-essel, korabeli, szép Cromodora felniken, picit megültetve. Kipróbáltam, és teljesen kész voltam, számítógépem gyorstára megtelt a letöltött 127-es oldalakkal, a kedvencek között csillió link, innen más nincs visszaút.

Majd a Totalcar autósmoziban  megismertem az OT-s sárga 127-es tulajdonosát, és egy félig megrágott szendviccsel a kezemben fél órát beszélgettünk a tökéletesen restaurált első szériás 127-es mellett.
Aztán egy végzetes, bárányfelhős késő nyári napon a levelesládámban landolt egy levél, és egy autóhirdetés linkje. Rövid szöveg: Szerintem ezt a kocsit meg kellene nézni, mert nagyon sok olyan apró dolog van rajta, amik már mind hiányozni szoktak, nagyon gyáriasnak néz ki. Nincs is messze, Fehérváron van.

DSC01552

Nem ragozom, pár nap múlva már úton voltunk megnézni. 1974-es, mindhárman bent ültünk, a Jani, a kék vecsési 127-es tulajdonosa, valamint Laci a sárga OT-s tulajdonosa. Csikósnak nem mertem szólni, mert titkon azért féltem, hogy megint egy racionális-őszinte pillanatában találom, és előjön a Göbi, minek neked egy ilyen autó a Bogarak mellé szöveggel, ami nagyon utálok. Azért utálom, mert nagyon igaz, és valóban: egyáltalán nincs szükségem harmadik hobbiautóra.

DSC 0754

Megnéztük a piros autót, annyira szép és jó volt, hogy nem bírtunk belekötni, pláne figyelembe véve a kedvező árat. Látszott, hogy valóban régóta nem ment, nincs szétesve és nagyon gyárinak tűnt. Ott kellett hagyjuk, nem készültünk vásárlásra, csak megnéztük, azonban a kóros és vissza nem fordítható sejtburjánzás megindult.

Hazajöttünk, hazáig az autóban egymást fűtöttük, hogy mennyire jó, mennyire megéri, és ez mennyire jó autó a szar Bogarak mellett. Utóbbit nem én mondtam, kitalálhatják. Eltelt talán két hónap, és egy baljós napon megcsörrent a telefon. A tulaj volt, elmondta, hogy engedne az árból, mert kell neki a pénz, meg a hely a műhelyben. A feleségemmel ellentétben égi jelnek vettem, másnap már úton voltunk és elhoztuk.

DSC01542

Életemben ekkor vezettem másodszor 127-es Fiatot a GL kódú 903 köbcentis motorral, és minden igazzá vált, amit olvastam róla. Minden műszaki és konstrukciós sajátossága ellenére a motor úgy forog, mint a fogorvosi fúró, és olyan hangja van, mintha egy titánszelepes DOHC lenne elöl, hangolt szívócsövekkel. A vékony gumikon az egyenesfutás tökéletes, a kormánymű pontos, a fék pedig jól lassítja a 700 kg-os autót. A nevetséges 47 lóerő  egész jól mozgatja a kasztnit, valóban sportosnak érződik a hanghatással párosítva.
Azért volt baj bőven. Alapjárat nem volt, ezért minden lassításnál és megállásnál mint Rhoda Scott, úgy  táncoltam a pedálokon, hogy ne fulladjon le, valamint úgy torpant középtartományban, hogy néha megfejeltem a fiatos szögben álló kormányt.

DSC 0742

Itthon azonnal bekerült a műhelybe, és a szokásos ellenőrző karbantartás kezdetét vette. A kis Weber 32 IBA karburátor azonnal leugrott, alapos tisztítás. Gyújtórendszer felújítás, olajcsere, szűrők cseréje. Látszott az autón, hogy valóban keveset futott, jó állapotú minden része.

Nagyon régen nem volt kezemben Magnetti Marelli alkatrész, és ezen a ponton be is kell ismerjem, hogy mint sokan, én is lenéztem a Fiatokat korábban. Pedig a márka valaha nagyon neves és elismert volt, amit ezek a jó minőségű alkatrészek és a jó konstrukciós megoldások alapoztak meg. Aztán volt pár mélyrepülés, és kicsit elromlott az összkép, pedig ez a 127-es tényleg nagyon klassz autó.

DSC 0747

Amikor elhoztam, Csikós csak ennyit írt nekem egy mailben: Mindig voltak az autógyártásnak nagy pillanatai, a 127-es is egy ilyen nagy pillanat volt. Lenézett, alulbecsült, de te legyél rá büszke, mert nagyon jó autó ez.
Otthon egy picit rosszabb volt a fogadtatása az autónak, de arról a Fiat nem tehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr154982367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rolls 2012.12.27. 07:08:16

Hurrá, megmenekült! Gratulálok!
: )

terrorjony 2012.12.27. 07:13:35

pofás kis verda... akkor én átvenném az egyik bogarat :)

Rocko- 2012.12.27. 07:46:54

ugye nem csak én látom bele az Audi 50 műszerfalát? :)

remélem örömöd telik benne Göbi, és kíváncsi leszek a fejleményekre.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.27. 07:49:14

Nekem is volt ilyen 21 éve.az is 73 as volt mint én,sajnos széthajtottuk,az 5.sebesség nagyon hiányzott belőle.
A Seat terra 5.sebességes váltója jó hozzá,mert az is nagyon rövid.A jésöbbi szériák már nem ilyen pörgősek voltak.
A 850 es coupe karbiját tettem rá de akkor nem lett jobb.

mmjr 2012.12.27. 07:59:22

Úgy érzem ez a kis Fiat, az egyik Bogarat ki fogja túrni a flottából.

Majdénmegmondom 2012.12.27. 08:00:10

Miért ommm van feltüntetve szerzőként?

Majdénmegmondom 2012.12.27. 08:09:11

"Németes rend"-az udvar meg úgy néz ki, mint a Tarzanban az elefánttemető... :D
Rhoda Scottért a piros pont beírva!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.27. 08:13:17

Gratula, es persze minden mozzanatot legyszives megosztani :) a "csentivetteszette" ( 127 ) jo kis kocsi volt anno

atesz 2012.12.27. 08:17:19

Grat, valóban nagyon ritka autó már. Néhány személyes élményt engedj meg: 1973-at írtunk, apáék befizettek egy daciára. Mire megjött, kiderült, hogy már nem francia motorral adják (előtte R10-esünk volt, ezért a renault). Tudom-tudom, olvastam, ez valószínű városi legenda volt, hogy ti. VALAHA is francia motort kaptak az első példányok, de ez most nem lényeges. A pontos sztorit már nem tudja az öregem elmondani, de a lényeg, hogy visszamondták és egyben cválasztási lehetpséget kaptak: bogár, vagy 127-es. Ez utóbbi lett (UH 62-67). Tíz évi volt nálunk, iszonyúan rohadós volt, viszont öt tagú családot vitt nyaralni az Adriára kempingezni. Apám soha nem volt 100 kiló alatt, szóval ma eszemmel nehéz elképzelni, hogy fértünk be mindnyájan, de igen. Aztán 84 körül eladtuk, nem is tudom a pontos okát, de annyira megbántuk, hogy pár hónap múlva megvettük a szomszéd IX-es rendszámú szintén okker 127-sét. Közben, az első fityó árán vett trabit elcsréltük egy 1969-es világos homokszínű bogárra. És kedves Zsolt azt kell, mondjam, hosszú évekig ennek a két autótípusnak a "fogságában" éltem. Nagyon szerettem őket. Első saját autónk is egy késői 127-es lett. )7-ben ért véget a történet, amikor egy csere révén először lettem MB 115-ös tulaj. De ez már egy másik történet, majd Csíknak megírom egyszer... :) De vissza a 27-eshez. Majdani, egyben jelenlegi feleségemmel 1990-ben bejátruk az IX-es rendszámúval egész európát, egyszerre volt hálóhelyünk és védelmezőnk közel egy hónapig, szenzációs túra volt. Mindig jó szívvel emlékszem ezekre a kocsikra. Még egyszer gratulálok, remélem sok örömet fog okozni!

1kutya 2012.12.27. 08:18:20

nem is a Doki lett volna, ha nem kapja szét azonnal, mint majom a zsebórát :D

@Majdénmegmondom: gondolom ő rakta ki a posztot és elfelejtette átállítani!?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.12.27. 08:25:24

Gratulálok! Az első rendes autóm volt (a Kispókot se rendesnek, se autónak nem tartottam soha, ahogy a legjobb barátom mondta: "Csokis, ti ezzel az autóval kölcsönösen utáljátok egymást, és ez mindkettőtökön meglátszik"), és imádtam. Másfél köbméter lehullott avar alól ástam ki egy csúcshegyi telken, csörgött-zörgött, körben rohadt, alig vonszolta le magát Nyíregyházára, egy ismerős szerelőhöz, de akkor is szuper volt. Legközelebb a 34 Le-s Pandát szerettem ennyire.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.12.27. 08:28:07

Ja, és a sárga OT-s az Torjay Lacié, ugye? Abba a lányaim is beleszerelmesedtek, amikor meglátták a Millenárison.

Motordoktor 2012.12.27. 08:30:00

@Majdénmegmondom: Ez csak az udvar hátsó része...és csak tavaszig néz így ki, mert a pirosat nem tudom télen bontani. Együtt szállítom majd el őket.

rinpocse 2012.12.27. 08:33:00

Nem akarok szapulni senkit,és örülök az örömötöknek,de áruljátok már el mi a fenéből vesztek ennyi autót?
Ennyire nem megy jól az újságírás.

Schütii 2012.12.27. 08:34:41

@Rocko-: Idézet csak neked Wikitől: " Introduced two or three years after the Italian Fiat 127 and the French Renault 5"...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.27. 08:39:02

@rinpocse: ezek az autók bicikli árban vannak.

nagyonnagyon 2012.12.27. 08:48:45

Hajrá Doki, csodás kis járgány ! Lassan lehet TC-s öregek napközije rendezvény a nem kevés koros verdának.

Luighi 2012.12.27. 08:50:55

@rinpocse: ez annyira nembonyolult ebben az esetben: motordoki nem újságírómiki. Megvan!?

nyikk 2012.12.27. 08:51:04

@rinpocse:

Nemár, baszki!
Te nem tudod elképzelni, hogy valakinek többet fizetnek a munkájáért a minimálbérnél?Azt, hogy értesz valamihez és valaki ezt megfizeti a tudásodat?Vagy azt, hogy tudsz valamit, amire sok ember kíváncsi és így akár bevételed lehet belőle?

2012.12.27. 08:53:01

2 db almazöld 128-as Fiat utan tudom milyen elvezet ezt a "regebbi"gepet birtokolni. Fantasztikus jol oramüszerüen müködtek, elveztem öket anno 1973 körül :))

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.12.27. 08:59:16

Mielőtt a kínaiak miatt bezár az összes európai autógyár, meg kéne kérdezni egy olasz szakit hogy hogy a fenébe csinálták ezeket a pörgős tolórudas motorokat... (egy ex-Skoda tulaj)

rinpocse 2012.12.27. 09:09:11

@nyikk:
Simán el tudom képzelni,csak még nem láttam :-)

Majdénmegmondom 2012.12.27. 09:09:34

@rinpocse: Az Indexről nem tudok nyilatkozni, de egy barátom főállásban dolgozik a MÁSIK oldalnál, és 100-110 ezer forintot visz haza. Következtetés: nem az újságírásból fussa.
Tudom, hogy sokkolóan fog hatni, de vannak, akiknek több munkahelyük is van. Vagy csak egy, de tizenegynéhány órát dolgoznak naponta. Vagy olyanok, akik a tanulás oltárán beáldozták a legszebb bulizós éveiket, hogy később jobb állást kapjanak. Vagy vállalkozók, akiknek 24 órában csörög a telefonjuk.
Ha hazánkban valakinek jobban megy, az lopta a pénzét. Vagy a nemtudomkinek a rokona. Vagy gazdag szülőkkel könnyű karriert csinálni. Vagy szerencséje volt. Hogy esetleg az illető megdolgozott érte, az fel sem merül.
Én is rosszul fizetett fizikai munkát végzek, de ha nálam jobban élő embert ismerek meg, igyekszem tanulni tőle. Engem is dühít, ha éjsötét emberek alibi munkákkal az én fizetésem többszörösét keresik, de aki okos és tehetséges, attól egy fillért sem sajnálok.

Motordoktor 2012.12.27. 09:10:12

@Make Valamit: Én is nézegettem, a 127-es esetében minden alkatrésze nagyon kicsi és könnyű. Kicsi a nyomórúd, kicsik a himbák és a szelepek is. A Bogárban egy (gyári) nyomórúd olyan nehéz, mint itt kettő. Vékony szárú, kis szelepek nagyon könnyűek és a pici dugattyúk nem kívánnak nehéz hajtórudakat, így az alternáló tömegek is kicsik.

Dr. GGG77 2012.12.27. 09:10:15

@rinpocse: Az ne zavarjon, hogy az autóik összértéke nem éri el egy jobban felszerelt, új Swiftét.

protézisesh 2012.12.27. 09:11:09

@Rocko-:
Fiat 127 --> 1971
Audi 50 --> 1974

Szóval esetleg az ódiba tudod belelátni a Fiat műszerfalát (meg az egyes Golfba a 127est, úgy kompletten), és nem fordítva...

Mazzzzu 2012.12.27. 09:13:55

ne vicceljünk már erősen félmilla alatti árkategória ez...

komolyra fordítva a szót, ezért szeretem a TC-t, sok minden mellett, mert ezeket a régebbi kicsit ritkább típusokat szeretitek és veszitek és használjátok, mint a Bianchi, az xr2es, a 02es, a Trabik, a Bogarak és most ez. imádom ezeket a korokat és autókat és általatok egy kicsit mind részesülünk belőle :)

mex900 2012.12.27. 09:16:26

Itt a tel:-) Kellett egy auto amiben van futes:-)

protézisesh 2012.12.27. 09:18:27

@rinpocse: egyrészt ezek ilyen 100-150eFt-os romok, amiket egy igen szűk kör tart autónak, ahogy ma már kevesen izgulnak rá Lollobrigidára is, hiába volt baromi jó csaj régen. Másrészt ha elböksz egy doboz cigit (800Ft) naponta, az évi 300.000Ft fix költség. Ha nem, akkor 150ért veszel egy ilyen romot, a másik 150ből meg egy évig drótozod-üzemelteted. És akkor még nem mentünk bele abba, hogy a "motordoki" név az esetleg nem csak egy nick, hanem foglalkozás is lehet.

De ahogy többen, többször megírták: EGY db 10 évre vett Ignis belépője+havi törlesztői+cascoja+kötelező szervizei simán űberelik az egész TC brigád összes hobbiautójának havi költségeit. (na jó, Karotta Hangyásza az egy második Ignis ára lenne...)
Amúgy meg a hobbiautó az olyan, hogy ha nincs rá zsé, akkor áll, nem halad, ergo nem keletkezik róla újabb cikk...

Jano 19 2012.12.27. 09:23:16

Tegnap valami oknal fogva at szaladt a gondolatt hogy milyen jo is volt ezt a 127 -est vezetni es bang ma itt van egy cikk egy par jo keppel rola. Koszi...Jo volt latni.

m20b25 2012.12.27. 09:28:22

Göbi, ennyiért mért nem vettél egy patent kis ezres suzuki swiftet? Olyan jók vannak!:)

Rocko- 2012.12.27. 09:28:52

@Schütii: @protézisesh: nem azt mondom hogy echte lopás volt, hanem hogy emlékeztet rá.
bár ugye fura kinek mi ugrik be, visszaketőpadlógáznak pl. a Skoda 1000MB-ről (vagy 1GB) a Citroen DS jött. :)

Tommi 2012.12.27. 09:29:33

Göbi, menj a sóhivatalba... ;-D Kéne ez a 127-es. Nagyon kéne.

H_M_CS 2012.12.27. 09:32:06

Basszus, megfertőztetek, megvolt az utolsó döfés. Kell egy ilyen is meg egy 601es trabi is. Irigy vagyok arra, akinek már van. És persze gratula.

Motordoktor 2012.12.27. 09:33:22

@m20b25: Ennyiért nem kapok patent ezres Swiftet! ;-)

A zsebben turkálóknak csak annyit szeretnék mondani, hogy ezeket az autókat megvenni nem nehéz, utána költi rá az ember részletekben a nagyobb pénzt annak megfelelően milyen szintre akarja hozni őket. Van aki sörre költ meg cigire, meg mittudoménmire, van aki rozsdás vasakra. Fogadjuk el ezt így, jó?

légügyi megfigyelő 2012.12.27. 09:39:38

Gratulálok! Valamikor régebben, amikor még fel-feltört bennem a régi autók iránti vágy, felmerült a 127-es is, merthogy olasz autó, és azokat szeretem. Ez a "felmerülés" akkor volt, amikor a csuda 850-est eladtam, 34 éves korában egy gyűjtőnek.

Remélem, megvan, remélem jól van! Persze a tulajdonos is!

Rocko- 2012.12.27. 09:46:20

@rinpocse: filléres autók, több lábon állás.

Phrascarica 2012.12.27. 09:49:24

@rinpocse: Nem hinném hogy 200.000 Ft-on túl van az ára, de az sem kizárt hogy olcsóbb volt mint 100.000.

cseuztompi 2012.12.27. 09:54:07

Én mint jelenleg is egy MK2es 127es büszke tulajdonosa, csak és kizárólag gratulálni tudok. Én idén nyár óta újítom fel és csak megerősíteni tudom, hogy tényleg jó vétel... Közel 40 éves kora ellenére, szinte nincsen hozzá beszerezhetetlen alkatrész (én nem tuningoltam, csak eredeti állapotra állítottam vissza), minden filléres tétel. Szerintem akkoriba 900ccm ből a GL000.000ás motor 46 lóereje messze a legjobb volt. Ehhez a 705 kilós iszonyatos tömeg :) Igazi élményautó! Volt bogarunk is, sajnálom, hogy ezt kell mondjam, de a Fiat (lévén újabb konstrukció), sokkal autószerűbb. Nekem porlasztó takarítás és beállítás + gyújtás beállítás után 80 km/h-nál 4.6-ot evett 3 személy+csomagokkal, én ezért nagyon büszke vagyok rá. A nosztalgiajármű biztosítás 4400Ft egy évre? Hát most mondja valaki, hogy ez egy rossz vétel! Igen költeni kell rá, nem is keveset ahhoz, hogy egy ilyen idős gépsárkányból tényleg harapós vérpóni legyen. De megéri. Sok problémamentes, boldog együtt töltött kilométert!("szeretném kérni 40 éves házassági évfordulómra a- Bánom én már azt a percet!")
ui: Van egy eladó blokkom hozzá :)

Tiltott Lally 2012.12.27. 09:57:31

Szép. Kívánatos. Nagy volt valamikor a Fiat.

Frw 2012.12.27. 10:11:59

Tolj rá a 32es helyett valami hengerenkénti webert, mint én anno a mantára. Utánozhatatlan hang és feeling!
kepfeltoltes.hu/view/121227/DSCN1056_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.12.27. 10:23:14

Volt 1.1-es Uno a családban, 55 lovas, az kevésbé volt pörgős a 903-as motornál, de azt is lehetett forgatni. Tudom miről beszélsz, a libabőr még megvan, ha arra gondolok, hogy a 135/80-as virsli gumikon hogyan döngettem vele.

Q-match 2012.12.27. 10:30:16

rinpocse:
...tudnod kellene különbséget tenni a dolgok között.
Habár értem én a felszólalásodat, mégis, most PONT rosszkor és rossz helyen szólaltál fel.... szerintem !

A hitelesség fontos dolog az újságírásban. Ha valaki egyenletesen elszórt megjegyzéseket tesz az anyagi helyzetére, meg hogy már a vésztartaléknak félre tett pénz felett néz farkasszemet a feleségével, meg ilyenek.... nos, akkor tényleg vicces látni, hogyan ölnek alsó hangon milliós összege(ke)t egy mégoly ízletes egzotikumba.
Ilyenkor én is megfogalmazok hasonló kérdéseket, mint rinpocse, összevetem saját sanyarú :) sorsomat a fejben kalkulált restaurálási költségekkel, és rögtön egész más színben látom a fent említett "vésztartalék-pénzt" a saját vésztartalékommal összevetve...illetve - egyébként más okok miatt is - nehezen borulnék össze sírva az illetővel - illetőkkel -, hogy milyen szar is ez a rongyos élet.

De mindez csak mellékszál, illetve a teljes igazság nevében tett apró oldalvágás rinpocse "megértése" érdekében.

De Göbölyös-doki az én szememben más "eset".
Habár ő is ebay-ez egy kisebb vagyont erre-arra, de az általa hozzáadott érték mindent überel.
Olyat meg G-doki még véletlenül sem éreztetett velem, hogy pl. szegény - azt sokkal inkább, hogy PURITÁN - és bocsánat, ha tévednék, bár ha így is van, a biztonság irányában teszem, remélem...

A PURITÁNságba pedig bőven beleillik egy gombokért vett médium az újabb agytornához. Kihívásnak, nyílván, ugyanúgy megfelelne egy háború előtti Ferrari is, de a kihívás szempontjából MINDEGY, a puritánság szempontjából nyílván nem.

VOGAben 2012.12.27. 10:36:38

Az ötszázas után a másik legaranyosabb Fiat ez. Kölökkoromban nagyon bejött fehérben meg türkizkékben. Sajnos eddig nem tellett hobbiautóra de nem mondtam le róla végleg. Ha az anyagiak megengednék rárepülnék a hahun található 8személyes 1970-es Barkasra is. Teljesen gyári a gép! Mondjuk a fiam és a barátok abban vinnének összekötözve az elmeklinikára:) Az álom a ~62-es faltdach bogár marad továbbra is!

Tomchy 2012.12.27. 10:46:07

Grat Doki, klassz a verda!

De erősits meg: ugye még hazamehetsz, amióta megvetted? Gyanúsan alacsony a kocsi feleségtűrő-faktora...

Hurri Kán 2012.12.27. 10:50:54

Hehe :)
Doki megbolondult. Összevásárol mindenféle autót, csak mert farmotoros. A következő egy Tatra, netán egy Corvair lesz? :)))

Motordoktor 2012.12.27. 10:53:47

@Frw: Hengerfejben vannak a szívócsövek, nem csak a szívócsatornák, így nem annyira egyszerű...nekem is eszembe jutott. ;-)

Motordoktor 2012.12.27. 10:56:52

@Hurri kán: Ez a kivétel, mert ez orrmotoros. ;-)

Hurri Kán 2012.12.27. 10:58:39

@Motordoktor:
Jé, és télleg. Nagyon korán van még, na, a 850-essel kevertem hirtelen. Jó szerelést és örömet az új szerzeménnyel is! :)

bigpond 2012.12.27. 10:59:05

" Otthon egy picit rosszabb volt a fogadtatása az autónak "

Nem ertem, hogy nem lehet egy ilyen autot szivesen fogadni.
En nagyon orulnek egy ilyennek.

Daev 2012.12.27. 10:59:14

@Csokis: Bizony az övé ;) Szép darab!

Inner Circle 2012.12.27. 11:12:45

@Motordoktor: "ezeket az autókat megvenni nem nehéz"

Inkább "ezeket az autókat nehéz nem megvenni". Jönnek az ember után, mint a kiskutya, aztán otthon lehet sunnyogni: "Anya, hazáig követett, ugye megtartjuk?" :D

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:23:33

@Rocko-:

Az Audi 50-be látod bele ennek a műszerfalát. 127-es már 1971-ben volt, a vele kvázi azonos belterű 128-as pedig már 1969-ben.

Amikor Giugiarónak kiadták a Golf tervezését, úgy paraméterezték fel - "legyen valami olyan kiállású autó, mint a 128-as Fiat, csak ferde háttal, nagy ajtóval". Inkább az Audikba és Volkswagenekbe lásd bele a Fiatot... :-)

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:25:29

@Gyurma73:
A 850-es Coupé karbiját azért nem teheted fel a 127-esre, mert a 850-ben hosszában van a motor, a 127-esben keresztben. Az úszóház pedig úgy van rajta a karburátoron, hogy emelkedőn dúsuljon a keverék, lejtőn szegényedjen. Ha keresztben teszed fel, mindez kanyarban következik be, egyik irányba fordulva köhög, másikba fordulva kormol.

Hurri Kán 2012.12.27. 11:28:19

@Rocko-:
Te rosszabb vagy, mint Móricka, neked is mindenről ez ugrik be. ;-)))

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:30:51

@H_M_CS:

A Trabi is egy eszement jó dolog volt. Lenézett, de utólag, a többi veteránautót vezetve el kell ismerni, hogy elképesztő, mint tudott a technikájához és a méreteihez képest. Ezt úgy mondom, hogy szoci járművem csak motor volt saját, az is kényszerből, de soha nem adtam volna ki pénzt KGST-ben gyártott autóra. De a Trabant egész különleges dolog.

Quattroman 2012.12.27. 11:32:17

@Motordoktor:

létezik erre a motorra átalakítókészlet a vezérműhöz láncról szíjasra. anno nagy divat volt lecserélni.
lehet elkezdeni keresgélni...

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:33:43

@légügyi megfigyelő:

A 127-es sokkal jobb, ráadásul fényévekkel jobban vezethető autó, mint a 850-es (MacPherson, fogasléc, patronos olajszűrő, orrmotor, másfélszer annyi fordulat ergo lóerő, tárcsafék a fő különbségek, amik mind messze repítik ezt az autót), sajnos. Volt 850-esből 5, 127-esből 3, a 850-eseim még talán jobb állapotúak is voltak a 127-eseknél. De a 127-esekre emlékszem vissza igazi lelkesedéssel.

No quarter 2012.12.27. 11:34:33

...akkor hozod a Velodromba, ugye?

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:35:32

@Quattroman:
Nem is nehéz feltenni, egy barátomnak volt fent a Seat 127-esén. Csak ott a szíj már nem az olajtérben fut, hanem a szimering belülről, a blokk oldalán van. De azért az a lánc sem egy nagy truváj, rövid, feszítő nélküli, sokáig tart, és ha csörög, legalább jó előre jelzi a csere szükségességét.

Quattroman 2012.12.27. 11:37:03

@Csikós Zsolt:

viszont egy autó vezetési élményét az is meghatározza hol hajt.
ebben viszont a 850 a nyerő...

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:37:58

@cseuztompi:
Annyit eszik, nekem is 4,5-5,1 között volt a mérsékelt (90) tempójú országúti utazás. De városban, ha húzatod (és miért ne húzatnád, hiszen akkor boldog) bekapta a 6,8-7,2-t is. Persze ennek akkoriban nagyon örültem, mert az alig korábban használt 128 Rallym 14-gyel járt városban, és számottevően nem lehett vele jobbat autózni.

kkn 2012.12.27. 11:38:14

@Q-match: Melyik "háború előtti" Ferrarira gondolsz? Mifelénk általában a II.Vh.-t értik alatta, de a Ferrari esetében pl. csak az iraki, afganisztáni, vietnami, koreai jöhet szóba.

Quattroman 2012.12.27. 11:40:45

@Csikós Zsolt:

ezt a "szíj az olajtérben" dolgot nem értem.
a készlet egy fedélből(szimmeringházból) vezkerekekből és szíjból állt.
természetesen a fedél rásimult a blokkra hogy a szíj elférjen:)

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:44:05

@Quattroman:
Igen, de ha van egy globoidcsigás, pontatlan kormányműved, állandó zsírzást igénylő, függőcsapszeges futóműved, egy óriási öntöttvas blokkod a hátsó tengely mögött egy keskeny és könnyű kasznival elöl, egy sámlin gubbasztó üléshelyzetet, pontatlan fogáspontú, az egyforma beállításból nagyon könnyen kieső 4 dobféked, 34 lóerőd középen szerény nyomatéktartalommal, viszont 5000 fölé nem is tudod húzatni, mert nincs úgy hangolva, ráadásul az a blokk puha rugókon, önálló ingatömegként libeg-lobog a kocsi farában, akkor az már nagyon nem Porsche...

Igen, a hátul hajt, ha jó, nagyon jó. De sztereotípiákba belekapaszkodni nem mindig szerncsés. Egyszerű mechanikával, olcsón, jó vezethetőséget csinálni orrmotor-elsőkerék-hajtással lehet. Hátsókerék-hajtással messzebb lehet menni ebben a tudományban, de jóval többe is kerül.

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:46:35

@Quattroman:

A fedélházon belülről volt a szimering, ahol a főtengely és a vezér kihajtott, a külső fedél csak egy kupak volt az így már szárazon futó szíjon - tehát létrehoztak egy külön, külső teret, mint a 128-asnál (ahol persze, sokkal hosszabb ez a miskulancia lévén az OHC). A láncos hajtásnál a lánc bent fut az olajtérben, és a fedél szigetel a külvilágtól, a főtengelyszimering is a fedélen van.

Rocko- 2012.12.27. 11:48:21

@Csikós Zsolt: lehet. én nem néztem az irányokat, hogy ki honnan merre, csak azt hogy hasonlít. :)

@Hurri kán: node ha hasonlít, akkor mit csináljak? :D
most nézd meg: galeria.totalcar.hu/blogok/2012/12/26/gobi_fiatja/1
www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_P9060023k.JPG

Mc Master 2012.12.27. 11:48:51

@Motordoktor: "A zsebben turkálóknak csak annyit szeretnék mondani..." + @Majdénmegmondom @Gyurma73 @Luighi @nyikk @Dr. GGG77 @protézisesh @Rocko- @Q-match

Már múltkor, Karotta hangyászos cikkénél is volt egy troll - lehet, hogy ugyanez a rinpicsa -, aki adóhivatalt játszott. Az ilyen népművészeti cserépedényekkel egyszerűen nem kell folgalkozni. Légyszíves, ne etessétek a trollokat. Biztos ő is tudja, hogy egy ilyen autó fillérekbe kerül, csak stuffol benneteket.

Ki hogy keresi meg a pénzét és azt mire költi, az teljes mértékben magánügy. Pont.

A kocsiról: nekem már gyerekként is tetszettek ezek a Fiatok, volt bennük valami bizalomgerjesztő.

Szép autó, Göbinek gratula!

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:51:35

@Rocko-:

Akkor ez már nyelvi probléma. Elméletileg olyan sorrendben kell mondani a dolgokat, ahogy jöttek időben. Tehát nem az apuka hasonlít az újszülött Gergőkére, hanem a Gerőke az apukájára. Érteeeed? :-)

Quattroman 2012.12.27. 11:53:23

@Csikós Zsolt:
e szerint többféle létezett, én csak azt ismerem ami kissé L alakú hogy rásimuljon a blokk elejére, alul pedig lezárja az olajteknő végét. nem volt külön + kupak szíjtakarásra.

Csikós Zsolt 2012.12.27. 11:55:12

@Quattroman:
Amikor a Győző barátom vette (1990 tája), a Duóban kétfélét is lehetett kapni, az övé valami német nyelvű szett volt, kettő közül a drágábbik, nem tudom, hogy osztrák vagy német volt-e.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.27. 12:10:33

@Csikós Zsolt: pedig hidd el ,felraktam a 850 es coupéjé kéttorkú volt ,igaz két kisebb torok.
De valamiért rosszabb lett ,pedig az elwő szériás 127 ek vezérmű tengelye is ugyan az volt.
Én úgy tudtam hogy q plusz 5 lóerő az a kqrbi meg a kipufogó miatt volt .

Csikós Zsolt 2012.12.27. 12:34:14

@Gyurma73:

Nem azt mondom, hogy nem tudod feltenni (mert fizikailag lehetséges), hanem hogy nem teheted fel, ugyanis rossz lesz. Ha olvastad rendesen, amit írtam: a 127-es karbihoz képest a 850 SC-én a függőleges tengely mentén 90 fokkal elforgatva van fenn az úszóház. Tehát a 127-esen hátul van az úszóház az egytorkú 32-es Weberen, a 850 SC-n hátul van az úszóház a (valami 26/26 IMDB-n vagy mi a fene volt az), de ha felteszed a 127-sre, ugyanazon a karbin oldalra kerül.

Ezért ha a 127-esre felteszed a 850 SC-ét, kanyarban jelentkezik az a benzinelszegényedési, -dúsulási hatás, aminek lejtőn, emelkedőn kellene jelentkeznie.

Mc Master 2012.12.27. 12:45:18

@Gyurma73: látom Gyurma, Te sem otthon töltöd az ünnepeket :D
"azrt":"q plusz 5 lóerő az a kqrbi "

erokun 2012.12.27. 12:50:21

végre egy vidám olasz vas, remélem kevés gondod lesz vele

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.27. 13:30:59

@Csikós Zsolt: igazából az volt problémám a karbival hogy amikor nyitott a második torok akkor sajnos rosszabb lett ,mint a sima egytorkossal ,de még fiatalok voltunk lehet hogy azért amit mondtál.

Quattroman 2012.12.27. 14:14:32

@Csikós Zsolt:
ezt a problémát egy nagyon egyszerű elfordítós közbetéttel tökéletesen lehet kezelni...

jelszó: olyan nincs hogy valami nem sörnyitó...
:)))

Csikós Zsolt 2012.12.27. 15:05:26

@Gyurma73:
Aha. Akkor simán lehet, hogy a második üresjárati fúvókád volt eldugulva, ennél a karbinál az a torok pillangószelep-nyitásának az 1/3-áig minimum beleszól a keverékképzésbe, viszont nagyon szűk. Vagy a féklevegő-fúvókáddal volt valami baj, esetleg kicsi volt, és emiatt túldúsult a második torok rendszere. De soha nem volt olyan autóm, amiben annyit dugult volna a karburátor, mint a 850 SC-mben, pláne a shelles tankolások után. Aztán már csak Áforhoz és BP-hez jártam :-)

@Quattroman:
Igazad van, egy jó közdarabbal simán megoldható, igaz, akkor meg a légszűrőház megy fel hülyén. És amikor én ilyen autóval jártam, még nemigen lehetett sportlégszűrőt kapni sehol. Valamit persze lehetett volna "rásörnyitózni"... :-)

Motordoktor 2012.12.27. 15:10:05

@Quattroman: Ja, meg meghosszabítani a szívató bowdent, meg átalakítani a gázrudazatot, meg megkerülni a benzincsővela karbit...ennyit nem ér, szvsz.

hofi601 2012.12.27. 15:22:45

@Csikós Zsolt: Nekem egy Trabim volt 903-as motorral (volt előtte 2T is). Imádtam, bár nem volt valami tartós szerkezet. A hátsó kerékcsapágyat már a 2T is ette, a 903-as fogyasztotta a váltót, féltengelyt is; meg a motort is. Mondjuk ütöttem-vágtam, az igaz. Igazi meglepetésautó volt, kívülről abszolút csoffadt 2T-nek látszott. És senki nem akarta elengedni. Aki csak meglátta a trabit a tükörben, azonnal a gázra lépett. Aztán volt csodálkozás, mikor nem lett kisebb a tükörben az "üldöző". :)

2012.12.27. 16:16:09

az igazi befektetes meg mindig egy Lancia Delta Integrale lenne:)
Annakidejen az en almom egy 128 Fiat Sport Coupe lett volna :)sötetkek szinben .nem sikerült

Rocko- 2012.12.27. 17:15:21

@Hurri kán: @Motordoktor: én Tatrara tippelek.
faros is, levegős is. igaz, nem boxer, de hát csak VéNyóc.

Csikós Zsolt 2012.12.27. 17:36:37

@Rocko-:

Trabanttal? Nem, dehogy. Nem olvastad a Kati régi, 600-as Trabijáról szóló posztot? Akkor kapott el. Bár a Trabit sose néztem le, akkor sem, amikor a többség igen. Csak nagyon unalmasnak tartottam, mert borzasztó sok volt belőle.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.27. 17:49:57

@GiXXXer: az osszes olasztudasomat javitottad ki gyakorlatilag :)

Rocko- 2012.12.27. 17:56:23

@Csikós Zsolt: de, olvastam. ellenben kiment a fejemből hogy neki volt olyan is.
unalmas, ok, értem.

Csikós Zsolt 2012.12.27. 18:07:22

@Rocko-:

Hát... Unalmas. Az én gyerekkoromban (mondjuk legyen 1974-78) az utcán csak Ladák, Wartburgok, Skodák, kispókok, Trabik voltak, szinte örültünk, ha láttunk egy Zapót. Nyugati autó meg sehol. Még jó, hogy olyanra vágytunk, az volt a különleges... A Fiatok, a Bogarak és a Renault-k jelentettek egyedül némi felüdülést, mert azokból hozott be pár százat (ezret?) a Merkur.

Rocko- 2012.12.27. 18:13:25

@Csikós Zsolt: semmi emócionális felhang, csak nyugzátam.
én vagyok az aki utoljára megsértődne ezen a kijelentéseden. :)
azért a szubjektív gyerekkorodat engedelemddel nem venném reprezentatív mintavételnek, hiszen azért Datsunokhoz mérve hogyne lenne unalmas a Trabant. (még ha később is voltál Japániában.)

oval56 2012.12.27. 18:26:16

Szervusz Zsolt!

Gratula! Szép karácsonyi ajándékot vettél magadnak. Már a kollégiumban is feltűnt, hogy vannak azonos érdeklődési köreink, pl. a 127-es is az.
A nicknév készül, a 127-es meg álomként évek óta megvan...
Az otthoni zsörtölődést pedig én is átélem néha...

Lomha 8V 2012.12.27. 18:29:29

Gratulálok Doki, jó kis gép! :)

Dennis01 2012.12.27. 18:42:07

Kedvenc kisautom a Mini mellett. Egy 73-as, rozsaszin kerti-szek festekkel lelocsolt peldany volt az elso (nem hivatalosan, hiszen soha nem volt alkalmam kozuton vezetni) autom, 10000Ft-ert vettuk papirok nelkul. Azon az auton tanultam meg igazan az alapveto mechanikai elemek mukodeset, plusz pedalokat hasznalni (elotte mindig fater oleben vezettem..). Nagyon szerettem, maig elfogadnek egyet a Mini melle/helyett..

Latom, a Belsoseg blogrol maig nem lehetett kiturni a zsebben turkalo kommenteloket.
Eleg sokan neztek ram is ferdeszemmel, mikor megtudtak, hogy 20 evesen ket autom van. Azt mindnyajan elfelejtettek, hogy A: hat napot dolgozok teljes munkaidoben.
B: a teli autom erteke nem eri el a 35000Ft-nak megfelelo osszeget fontban.. :)

Bambano 2012.12.27. 18:50:33

a tc-s újságíróknál gyakori a válás? :)

egy rendesebben felhergelt bogárra én is kíváncsi lennék.

satya66 2012.12.27. 19:01:10

@Rocko-: a 127-es 1971-ben jött ki, akkor volt tervezési szakaszban az Audi 50-es. Tehát kicsit macerás lett volna a németeket másolni. Ezen az eseten kívül találhatsz még számos esetet amikor a németek idegen tollakkal ékeskedtek.

Amúgy grat a vashoz, az egyik legjobb kis Fiat. :)

légügyi megfigyelő 2012.12.27. 19:02:08

@Csikós Zsolt: kétségtelen, a 850-es a régi technika, a 127-es egészen más. Sajna nem volt módom vezetni... Ám a 850-es a gyerekkorom, 76-ban vették szüleim és 2002-ben adtam el. Volt közöttünk egy év, ő volt 34... akkor. :)

127_sud 2012.12.27. 19:08:53

Ez az autó bizony nagyon jó, mondhatni az év vétele volt a Fiat-ok körében. Még én is sokat gondolkodtam megvegyem e magamnak de nem vettem el Motordoki játékát :) Jó kezekben van a gép!
Én is jártam egy ideig a 850 Coupe Weber 30 DIC karbijával és kicsit jobban ment mint a gyárival (lényegi igazán komoly változás nem volt azért). És persze tisztában voltam az úszóház elfordított helyzetével de nem volt ebből adódóan probléma.

Rocko- 2012.12.27. 19:12:22

@satya66: egy szóval se állítottam hogy bárki másolt volna bárkiről. lásd további kommentjeim.

stofilol 2012.12.27. 19:24:06

903 as GL blokkos pandával futárkodom pesten ... van benne tapasztalatom. Bírom ahogy mindenki: "b@meg, régi olasszal , normális vagy? " csak jókat röhögök rajtuk.

Pár ajánlás:

sicento vagy cinquecento GL blokkról, átkell tenni:
- hidrótőkés szelephimba sort. (nyilvánvalóan, sosem kell többet szelephézagot állítani.)
- a hozzá tartózó aluminium szelepfedőhöz (himba túl magas régi "Lemezhez") van rendes jólpasszoló gumi tömítés. Ami soha nem ereszt. (ellentétben ugye az eredeti parafával.)
- érdemes átteni a láncfeszítőt (nagyon vicces körülbelül nagyujjnyi szerkezet.)
- Kartert, szintén azokból hogy van rendes tömítése.

ezekkel sok szereléstől kíméled meg magad.

Karbirol: nekem weber 34 ICEV-el fut... illetve futott, utóbb i egy évben csak gázzal (40ezer km cirka.) sosem tudtam karbit behangolni, pedig nem ma kezdtem, volt több 34 ICEV-em, 32 IBA , sőt valami ős solex is, semmi normálisat nem értem el. Gázzal megy indul mint az álom. Fogyi 6-6.5 pesten, 5-5.5 országút.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.12.27. 19:26:38

Ilyen finom állapotban én is bevállalnám...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.12.27. 19:36:42

Mint ahogy máshol is írtam: borzalmasan irígy vagyok, ha eladó sorba kerül, kérlek jussak eszedbe!

kicsidio 2012.12.27. 19:40:44

Gratulálok a géphez!Sok sikert és örömet az autóhoz.
Szüleimnek volt egy ilyen gépezetük narancsvörös színben és édesapám a mai napig ódákat zeng róla.
Hajrá-hajrá!

jozsika1971 2012.12.27. 19:51:26

Juj, a fejem megfájdul ennyi badarságot elolvasni :)

misinator 2012.12.27. 20:28:56

Az autó FIAT, az üzemanyag BENZIN. :-)

Nyilván a szép számú kivétel erősíti a szabályt :-)))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.27. 20:37:05

Volt a régi 127 es ből abarth is ,még ezzel a nyomórudas blokkosból.
Hidrótökét amúgy valóban lehet beletenni mert a seicentohoz már van.
Seat terre 5 sebességes váltóját érdemes rárakni mert annak még egy kicsit rövedebb a difije,viszont az 5.fokozat hosszabb mint a régi váltó 4.je.
Sajnos ez a régi 100nál már úgy pörögött hogy szétesett,de ahhoz képest 150 et is ment.
Sajna sok minden elég gyenge konstrukció volt rajta,főleg a futómű.
És közel nem olyan tartós ,én 91 ben párat széthajtottam:-)
Amúgy kb úgy ment mint egy 1,3 as lada,igaz a kis kaszni miatt gyorsnak tünt:-) de versenyeztünk a haverom 1,3 as ladájával és nem maradt le:-)

dieselrocket524 2012.12.27. 21:02:07

na ne te jo ég :S ez az auto mindig is ugy vonzot mint egy mágnes még nagyon régen volt a városunkban egy kanári sárga piros bor belsovel szerelem volt elso látásra és tart is. és most fognak joni a cikek hogy mien jo nehéz lesz nem veni egyet :S

TSiga · http://alfaamore.hu 2012.12.27. 21:15:50

Szívből gratulálok az új családtaghoz! Haveromnak is van egy (asszem) Mk2-es 1.3D panoramaja. Imádni való, a 70-80 is élvezetes országúti tempó. Élvezi, bár van Dedra Integrale-je is.

TSiga · http://alfaamore.hu 2012.12.27. 21:18:00

@misinator:
- Kicsi sport Fiat: 127 75HP
- Nagy sport Fiat: Ritmo 130 Abarth

Van kérdés? Nincs kérdés... :-)

pedaz 2012.12.27. 21:29:50

Az én autóm hengerfeje is ilyen csodálatosan fekete színben pompázik. Van valami csodaszer, amivel ezt a koszt nagyrészt el lehet távolítani ? Több napos áztatgatásra nincs nagyon lehetőségem.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.27. 21:31:42

@Motordoktor:

"Ez a kivétel, mert ez orrmotoros. ;-) "

Nem vagyok benne biztos, hogy nem kerül a kalaptartóra a műszerfal :)

Quattroman 2012.12.27. 21:44:57

@Motordoktor:
várj kicsit, én egy percig sem mondtam hogy kell ra:)
csak a technikai részletekre mondtam hogy kivitelezhető, hisz én is szívesen átfarigcsálok bármit. (Smartomon már futáspróbázik a hátsó tárcsafék)
lehet hogy most Dani és Papp Tibi nevetni fog hisz látták a műhelyt, de nem "barokkos" túlzás németes rendről beszélni a kép láttán?
:DD

Dömperigyon 2012.12.27. 21:47:10

@Motordoktor: Göbi, fenemód irigyellek! Az autót régóta nézegettem én is (még eladósorban sem volt, amikor rendszeresen láttam közlekedni itt, Fehérváron, aztán meg a hahu-n is belebotlottam), ugyanis a gyerekkorom meghatározó része, 1973-83, 4 és 14 éves kor között, egy türkiz 127-esben telt (belföldön sokfelé, [akkor még] Jugoszlávia többször, egyszer Görögországba is elvitt bennünket), szóval kellemes emlékeket ébreszt. Egyszer térdelt le Jugo-ban, az AC textilbakelit lapkája kopott el annyira, hogy elfordult a helyén, és így nem nyomta a benyát, meg a benzin-betöltő gumicsöve (tanksapkától a tankig, ami megy) át van bújtatva egy karosszéria-lyukon, ott szokott kidörzsölődni, meg nem szerette a hideget, októbertől áprilisig hűtőtakaróval járt, meg (akkoriban) az volt a szöveg, hogy gyertya csak Marelli, mert a többi, egyébként nagynevűt nem szereti, ja, és a 92-esből, ha kipróbálta az ember, pont annyival evett többet, mint a 98-asból, amennyivel az olcsóbb volt... Egyébként tényleg csak szép emlékek, és, mint mondtam, az autóért nagyon irigyellek... Nem tudom, mikor járok arra, de körül fogok nézni a szülői házban, és ha találok valamit hozzá, jelezni fogom.

GiXXXer 2012.12.27. 21:48:47

@visszakettopadlogaz: én is csak számolni, meg káromkodni tudok :D

Quattroman 2012.12.27. 21:52:52

@Bambano:

"egy rendesebben felhergelt bogárra én is kíváncsi lennék."

tégy be két szarvasbogarat egy dobozkába és kisvártatva láthatsz kettőt is:D

Bubyking 2012.12.27. 22:26:00

Gratula a szerzeményhez!

Azért nem semmi, hogy Csikós úr mennyit tud a témáról, látszik, hogy ez az élete valamennyire :)

1kutya 2012.12.27. 22:30:43

Ps: minden TC gurunak!!!

Ha találtok valamit (és nem kell senkinek!!!), ami akár orrtörlésre is érdemes, javaslom a jövő évre egy rovatban kitenni, hogy mi benzinalkoholisták ne maradjunk le olyanokról, mint ez!

Előre is köszönöm!

Blöki

vlala 2012.12.27. 23:13:25

Car of the Year 1972!

Motordoktor 2012.12.27. 23:54:58

@pedaz: Nem kell vele foglalkozni.

Motordoktor 2012.12.27. 23:57:31

@Quattroman: Másodszor is leírom, hogy a németes rend esetén a német autóimra gondoltam, ez a rész pedig a ház mögötti tároló, ahol a bontandó alkatrész donor autók vannak. Szerinted le kellene fényeznem őket? Vagy építeni föléjük egy garázst? Vagy ássam el őket? Ha kicsontoztam, mennek a vastelepre.
Legalábbis ez a terv. ;-)

Quattroman 2012.12.28. 00:40:40

@Motordoktor:

a középső 1303-at vasárban elhozzuk:-))
írtam hogy Dani jót mosolyogna, látta a "rendet" nálam:DD

Schütii 2012.12.28. 08:30:51

Na szerintem ez az igazi sleeper autó, nem az 1K lovas Golf II. Megmondom őszintén, mikor még több szaladgált belőlük az utakon, a 80-as évek elején, én semmi jót nem néztem ki a 127-esből. Olyan tyúkólszerűnek, "szükségautónak" tűnt az egész lénye, ellentétben a 850 SC-vel... Aztán itt meg kiderül (számomra) hogy micsoda kis technikai truváj volt (van). Hogy a Fiat nem csak egy induló volt a sok versenyző közül, az pedig mégis világos volt (nekem), mert a 128-as, akkori viszonyok közt, egy rakéta volt, és annak emlékszem a forgós motorjára meg a jellegzetes röfögő kipufogóhangjára. Persze ebben nyilván van némi szerepe a szerb (Jugoszláv) határ közelségének és a Zastava 101-esnek. :)

corpus alienum 2012.12.28. 09:40:56

Nagycsoportos koromban vették át a Merkurnál szüleim az UH-74-68 frsz.-ú 127-est 1974.-ben. Remek autó volt, csak rettenetesen rozsdásodott, no meg az is sokáig tartott, mire rá lett jőve, hogy az AC pumpán lévő hajszálrepedés miatt rángat gyorsításkor. Pörgött, gyorsult, ment, a fogyasztására nem emlékszem, de a 15,- Ft. körüli benzinárak mellett az ilyesmi nem igazán érdekelt senkit.

Anyám is imádta a kis bestiát. Akkor még mindketten fiatalok
voltak, és ha valaki emberkedni akart, meglepődött. "Öreg drájver vagyok én, fiam" reagált kérdő tekintetemre vigyorogva.

6 évig volt meg, kapott egy lakatolást, atyám nem volt berendezkedve a rozsda elleni állandó harcra.

KeMa 2012.12.28. 11:01:47

Gratula!

Igaz, ez 1-el kevesebb, de szeretettel várunk Téged, és minden 127-es tulajdonost a Club126 nyári találkozójára! :)

www.126.hu

xfile 2012.12.28. 11:22:14

Nekem sajnos csak zastavam volt,de az volt az első autóm.Nem a púpos,hanem a GTL55.A 128-as utódja.Lehet,hogy tényleg jobb lett volna egy öregebb,széthullóbb állapotú 128-as,de a zastit is nagyon szerettem,különösebb hibák nélkül használtam.Nagyon kényelmesnek és csendesnek tűnt,talán a legnagyobb hibája az ötödik fokozat hiánya volt.

dennisthemenace 2012.12.28. 11:32:00

@Csikós Zsolt: Vajon megvan meg a Duo?? EGyparszor felvonatoztam oda, szinte mindenuk volt a 850 hez..

KeMa 2012.12.28. 11:49:03

@dennisthemenace: AutoDuo a Kertész utcában?

Már nincs meg.

127_sud 2012.12.28. 12:08:07

A képen a karbiról hiányzik egy kar/rúd, a folytószelep tengely és a szivató csappantyúját köti össze. Azt azért érdemes visszatenni...
Csak a kötözködés miatt!

dennisthemenace 2012.12.28. 12:18:37

@KeMa: Sic Transit Gloria Mundi.. Beke poraira.

KeMa 2012.12.28. 14:54:31

@dennisthemenace: 1998-1999 környékén nagyon korrektek voltak, segítőkészek. 2005-2006 körül már látszott, hogy tele a tökük a vásárlókkal. Rendeléseket sem nagyon vettek fel. Be is zártak 2007-re (kb).

Motordoktor 2012.12.28. 15:44:08

@127_sud: A karbi még az asztalon van és a csavarjai is koszosak a képen.
Az autón (most) más minden komplett.

Quattroman 2012.12.28. 16:26:27

azon elcsodálkoztam hogy az első lökös hiánya nem tűnt fel senkinek.....

127_sud 2012.12.28. 17:19:15

@Motordoktor: Gondoltam, hogy még nincs kész de kicsit kötekedtem. Majd kíváncsi leszek az első komolyabb "beállítás/karbantartás" után milyen lesz a gép.

127_sud 2012.12.28. 17:21:18

@Quattroman: Szerintem napok kérdése és lesz rajta az is. Így meg könnyebb és gyorsabb :)

- Szerzet - 2013.01.03. 05:33:25

A FIAT 850 Sport Coupe-ban a 903 ccm blokk 52 lóerős volt és ezt írja róla a Wikipedia:

In 1967, Road & Track called
the Fiat 850 coupe "one of the
handsomest, best-balanced
designs ever seen on a small car."

- Szerzet - 2013.01.03. 05:58:17

Először - és talán utoljára is - Horvátországban láttam a kisbusz verziót ezekből, az is tetszik: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/MHV_Fiat_850T_01.jpg

Kövezzetek meg, de a fronthajtásos 127-est valahogy nem bírom megszeretni.
süti beállítások módosítása