Te is félsz a stopposoktól?

  2012. november 27. - baowah Címkék: stoppos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

Számos rémtörténetet hallani stopposokról, de rengeteg pozitív példa is kering. Gondolom nem vagyok magam azzal, hogy éveken át közlekedtem kezemet felemelve, egy kedves autósra várva a főutak padkáján. Máig gyakran felveszem azokat, akik fuvarra várnak – igaz, a hátizsákos fiatalok megfogyatkoztak. Talán a fapadosok megölték ezt is?

Bri Meyer animációja a Ringling College of Art and Design iskolai munkájaként készült. Ötletesen, látványosan és kellemesen feketén mutatja be a stoppolás másik oldalát.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr104929662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyallampolgar 2012.11.27. 13:57:18

Ha éppen nem csúszom le a lehetőségről, mert a belső sávban csapatom én mindig megállok.
A mai stopposok bizony igazi hardcore arcok. Legjobb útitársak!
Magányos hölgyeknek persze én sem ajánlom a műfajt egyik oldalra sem.
A legemlékezetesebb utasom egy roma srác volt. Még pénzt megpróbált adni egy néhány km-es fuvar végén, szegény nagyon hálás volt.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.27. 14:05:16

Főiskolás koromban több 100 km-eket stoppoltam, akkor még lehetett, de mostanság már stoppost is alig látok, pedig felvennék néha, ne unatkozzak.

Gomulka Béla 2012.11.27. 14:13:11

A tanulság: ha stoppolunk, legyen bennunk annyi jólneveltség, hogy szóba elegyedunk a vezetovel. Más tanulság, foképp a stoppolás másik oldalát illetoen, most nem jut eszembe.

nagyiWRX 2012.11.27. 14:21:16

A dunakanyar felől érkezve reggelente mindig van egy-egy stoppos általában lányok de őket elég gyorsan felveszik :)

Cang 2012.11.27. 14:30:13

Én is csak kellemes tapasztalatokról számolhatok be, soha semmilyen gondom nem volt stopposokkal, pedig elvittem már jópárat. Főleg az esti, vagy esős időben hálásak, olyankor valamiért nehezebben veszik fel őket. (Talán a kocsi szárazsága fontosabb, mint egy sz@rrá ázó embertársunk, ehh)

De azért nem szabad naivnak lenni, ha ritkán is, de előfordulhatnak kellemetlenkedő alakok, aki nem tart megfelelő eszközöket a kocsiban (szerintem egy gázspray a minimum) vagy nem biztos a fizikumában, inkább ne álljon meg.

Mumia 2012.11.27. 14:40:16

Én őszintén megmondom nem is értem ki vesz fel stopposokat. Lehet én vagyok túl bizalmatlan, de nekem olyan érzés mintha direkt keresné a bajt aki maga mellé ültet vadidegeneket.

Nem Penny hajója 2012.11.27. 14:40:36

A stoppolás modernebb formája lehetne az Oszkár.com és a hasonló telekocsis oldalak, de valamiért nem az igaziak. Egy időben mindig felraktam az Oszkárra, ha mentem hosszabb útra, aztán soha nem jelentkezett senki, úgyhogy már jó ideje be sem léptem.

spájdernecc 2012.11.27. 14:52:31

soha nem volt bajom a stopposokkal
csikókoromban én is sokat utaztam stoppal, most meg "visszaadom"
kb ennyi

tcsan34 (törölt) 2012.11.27. 15:00:49

Sosem stoppoltam, és ennek megfelelően bizalmatlan is vagyok az "útonállókkal". Nem kifejezetten támadástól tartok, de a franc hosszabban utazgatni valakivel, aki mondjuk nem üti meg az én higiéniai-, vagy intelligenciaszintemet. Egy-egy fiatalt felvennék, többen úgysem férnek be kényelmesen, de az idősebbek, akár a 30 körüliek is nekem már gyanúsak. Egy felnőtt embernek miért nincs pénze buszra, ha saját kocsija nincs is? Mellesleg tényleg azért porszívózom, meg ápolom az autómat rendszeresen, pénzt és időt nem kímélve, hogy a napi két óra vezetés során komfortos környezetben legyek. Ezt egy lucskos-sáros bakancsnyom a szőnyegen, vagy egy soha le nem kopó karc a kárpiton egy óvatlanul berakott táskától eléggé haza tudja vágni. Vagy csak én vagyok kekec?

we 2012.11.27. 15:09:08

Még néhány évvel ezelőtt is rengeteget stoppoltam (késő tavasztól, kora őszig). Az esetek 90%-ban gyorsabb volt, mint a tömegközlekedés. Ingyen van, kényelmes és egy csomó érdekes figurával lehet találkozni. Kellemetlen élményem nem volt. Egyszer kétszer megesett, hogy megállt az autós és mire odaértem volna elindult, de ezen csak röhögtem, hagy legyen meg a kicsi szive öröme.

Legjobb ha hátizsák van az emberen (még akkor is ha nincs benne semmi), ez szerintem nagyban növeli az esélyeket.

Ma már a másik oldalon vagyok, amit néha sajnálok. Ha stoppost látok felveszem. Velük kapcsolatban is csak pozitív élményem van.

@Erdélyben Miklós: jól működik az oszkár, nekem sok fuvarom volt és utasként is sokat mentem vele. Lehet, hogy csak peched van, vagy kevésbé népszerű útvonalon jársz. (esetleg eláraztad a fuvart)

@Mumia: tényleg túl bizalmatlan vagy. Lehet, hogy nem direkt a bajt keresi, hanem segíteni akar valakin, ha már úgyis arra megy. Még nem találkoztam egyetlen emberrel sem, akinek baja lett volna. Rémtörténetek keringenek, de akkor az utcára se menjen az ember.

we 2012.11.27. 15:15:09

@tcsan34: vagy esetleg szeret stoppolni. Buszjegyre valóm mindig volt, sosem azért csináltam, mert nem utazhattam volna máshogy, hanem azért mert jó szórakozás.

Mitől lenne szutykosabb vagy butább egy stoppos mint te?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 15:18:46

Ha stoppost látok, igyekszem lefröcskölni, besározni. A stopposok mind tolvajok és nemi erőszakra készülnek. Van kivétel is, ők meg prostik és így keresnek ügyfeleket.

spájdernecc 2012.11.27. 15:22:05

@tcsan34:
az én két angyali gyermekem sokkal több foltot ejtett a kocsi belsejében egyenként, mint az összes eddigi stoppos összesen, pedig nem voltak kevesen :)
@we:
így igaz, a hátizsák fél siker
az igazsághoz hozzátartozik, hogy láthatóan elvarázsolt, agresszív, a kocsi elé ugráló egyéneknek nem állok meg.

Gomulka Béla 2012.11.27. 15:22:56

@tcsan34: Igen. Meg lehet kérni a stoppost, hogy torolje le a lábát a fuben, megmondani neki hogy hová rakja a holmiját - ami meg az intelligencia szintjét illeti, hát ha kifogsz egy tompát, aznapra megvan a felsobbségi tudat.

Giryu 2012.11.27. 15:25:57

Sosem stoppoltam és eszem ágában sincs felvenni senkit. Olyan világot élünk, ahol sajnos az élet ér a legkevesebbet. Jó a fizikumom, vannak is eszközök a kocsiban, de ha egy rossz szándékú stoppost szükség esetén véletlenül úgy ütök torkon tenyéréllel, hogy helyben megfullad, mehetek én a sittre. Mert a nagy neoliberális demokrata-anarchiában a bűnözőnek van több joga, nem a sértettnek. Sajnos a "normális" stopposok látják kárát, én tudom, de nincs senkire ráírva, hogy "csak odaérni akarok, nem rabolni, ölni, vagy erőszakoskodni". Ráadásul manapság már az sem mérvadó, hogy hogy néz ki a stoppos, mert szakadt(nak tűnő) egyetemista is lehet normális, és átlagosan kinéző stoppos is lehet, hogy elnyisszantja a torkod.

Mivel nem tudok mi alapján válogatni, inkább nem veszek fel senkit.

etwas kultur muss sein 2012.11.27. 15:28:48

Szakadó hóesésben vettem fel egyszer egy csajt. Volt már vagy 20 centi hó, és elég későn vettem észre, hogy stoppol szerencsétlen (elég gyámoltalanul csinálta), alig bírtam megállni. Ahogy csúsztam felé a hóban, tényleg nem sok kellett, hogy elgázoljam a csajt. :D Végül épségben bejutottunk a városba.
Aztán egyszer stopposként egy kamionos vett fel. Az úton végig halálfélelmem volt, elképesztő sebességgel száguldoztunk a kanyargós úton. Azóta nem stoppoltam. :-) Igaz, azóta már van saját kocsim.

we 2012.11.27. 15:33:23

@spájdernecc: Az mondjuk természetes. Szerintem a jó stoppos tudja, hogy szivességet kér és azzal, ahogy kinéz meg is tiszteli az autóst. Aki ennek - az egyébként nem túl magas normának - nem felel meg azt én sem veszem fel. De ez a törpe kisebbség, a saját tapasztalataim szerint.

Gomulka Béla 2012.11.27. 15:37:07

Fantasztikus szerkezetekben utazhatott az ember, ha stoppolt. Volt Moszkvics, amibol kiláttam a padlón át. Mercedes, amiben kinyújtott lábbal nem értem el a tuzfalat. Kamion, ami etilvanillint szállított, és az egész szerkezet egy hatalmas vanília-felhoben úszott. De volt olyan is, hogy egy tandem bicikli vett fel. So"neáltecájten.

Shadowbull 2012.11.27. 15:40:19

soha nem stoppoltam, soha nem veszek fel stoppost. egyszeru :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.27. 15:44:58

@Gomulka Béla: Én olyan kispolszkiban is ültem amiben nem volt csak kézifék :D

spájdernecc 2012.11.27. 15:46:33

@we:
egyetértek
@SzélsebesVelorex:
még valamikor '85-ben Pécsről mentem egy haveromhoz Orfűre
felvett egy koma valami szakadt Ladával. kiértünk a városból, visszakettő-trepnigáz, ment azon a keskeny, kacskarigós úton, mint az olajozott istennyila. kinézni sem mertem, a bütykeim meg fehéredtek a majrévason. az orfűig elágazónál kitett és bemutatkozott, az egyik akkor elismert pécsi rallyshoz volt szerencsém :) felajánlotta, hohy visszafelé is elvisz, de köszönettel nem éltem a lehetőséggel

Giryu 2012.11.27. 15:48:56

@enpera: Nem én vezettem? :DDDD

we 2012.11.27. 15:51:15

@Gomulka Béla: jaja... trabanttól bálna merciig mindenben utaztam. Kamionban sokszor. Több ezer tojás mellett egy kisteher csomagtartójában. Román libatollas cigányokkal miközben szólt a lakodalmas és egy büdös szót sem értettünk egymásból. Egyszer valami kutató mellett aki obszervatóriumban dolgozott és meghívott, hogy menjek el egyszer és megmutat mindent. Nagyon jófej házaspárral, akik tettek egy 50km-es kitérőt, hogy hazavigyenek, csak a hecc kedvéért. Voltak akik kávéval, pizzával stb. kínáltak vendégszeretetből. Volt aki elment mellettem aztán 3km múlva visszafordult, mert azt mondta, hogy lelkiismeret furdalása volt. Hajókapitány, aki mondta, hogy menjek vele németországba és 3 nap alatt visszacsorgunk a dunán paksig (ez sajnos kimaradt). És még sorolhatnám...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.27. 15:52:38

@Giryu: őőő, arra emlékszem hogy 4-en ültünk a kispolszkiban és még nem volt teljesen kész (pl ezért nem volt fék sem)
:D

S8 Phantom 2012.11.27. 16:00:27

A stoppolás nem elsősorban pénz kérdés. Azért is kevesebb a stoppos manapság mert a 70-es 80-as évekhez képest jelentősen javult a közösségi közlekedés Magyarországon. Össze kell hasonlítani az akkori és a mai MÁV és távolsági buszjáratok menetrendjét, jelentős a különbség. Azokban az országokban ahol még nem alakult ki a miénkhez hasonló úgynevezett ütemes közlekedés Pl.: Románia ott durván nemzeti sport, persze a szegénység is szerepet játszik.
Egyébként mint sokan írták nem a hátizsák a legjobb kellék, ha nincs csomagunk egy üres benzineskanna célravezetőbb.

we 2012.11.27. 16:05:45

@S8 Phantom: ez nagy pofátlanság. Megtéveszted azt aki segíteni akar neked? Plusz jól kicseszel másokkal, mert az a koma nem biztos, hogy megáll még egyszer annak aki - tényleg szükségből - kannával integet.

Giryu 2012.11.27. 16:06:07

@enpera: Ja, az nem én voltam, mert anno az enyém (teljesen) kész volt, mégsem volt rajta más egy darabig, csak kézifék. :D Meg azért sem, mert 4-en nem fértek be, lévén, hogy az anyósülés állandóan ki volt véve.

Cpt. Flint 2012.11.27. 16:14:16

Szerettem stoppolni, nekem is nagyon kelleme s élményeim vannak. Aki normálisan néz ki, azt én is felveszem. Ennyi. Sose jártam rosszul, legfeljebb hallgattunk, de ez is elég ritka.

mt-03 2012.11.27. 16:15:28

@Giryu: rendorsegi hirekben hanyszor van olyan hogy stoppos elnyisszantja a sofor torkat? (vagy kipakolja?) en nem tom de sztem ritka.
amikor katona voltam, fel evig szinte csak stoppal jartunk, mert nem volt mas. kenyszerusegbol, nem szorakozasibol meg csorosagbol, amikor kiengedtek meg amikorra vissza kellett menni, nem volt se vonat se busz, igy nem maradt mas. sajat auto meg hasonlok elkepzelhetetlen volt. jo tudom mas idok voltak, de akkor is emberek eltek.

vontod75 2012.11.27. 16:26:47

Én sorkatona koromtól egészen fősuli végéig stoppoltam. Esetenként nevetségesen kicsi távokra, de volt hogy fél országon keresztül vittek. Nekem nem volt még rossz tapasztalatom stoposokkal, igaz én előszűrök, nem veszek fel mindenkit.
A legjobb autó amiben utaztam egy SL600as merga volt két osztrák sráccal, a legveszélyesebb meg egy ezeréves Ford Transit, amiben komoly halálfélelmem volt. A legnormálisabb meg egy kispolszkis titkárnő volt aki Nagyfaluban tett egy elég durva kört, hogy jobb helyről tudjak továbbstoppolni.

victor vacendak 2012.11.27. 17:07:22

az apácákat mindig felvesszük.

Bambano 2012.11.27. 17:10:25

A legmeredekebb stoppom, ami teljesült: szép fekete autó, megállt, beszálltam, elvitt végig. Félúton derült ki, hogy hullaszállító és hátul is van utas... Anyám sírógörcsöt kapott, mikor megtudta.

A legmeredekebb stoppom, amit visszautasítottam: megállt egy jó arc egy úthengerrel :P

Második legmeredekebb menetem az volt, amikor egy aro kikészült kardánkereszttel vett fel, nem állt meg, csak lassított, hogy ugorjak. A célnál is vetődéssel szálltam ki. Volt olyan is, még a cuccializmusban, hogy felvett egy német, mercivel, kiállt előzni. ÁÁÁ meghalunk... ÁÁÁ ámg merci, nem halunk meg :)

Fizikai félelmem sosem volt, stoppostól egyszer kaptam idegbajt, mikor tolta a politikai agitációját és nem bírtam leállítani.

Én a "én is stoppoltam anno, ezért most felveszem" kategória vagyok. Néha ébrentartó szolgálatnak is jó, de ez a ritka.

Anno a tömegnyomort untam meg a tömegközlekedésben és hamar váltottam stoppra, utána az egész egyetemet végigstoppoltam, télen-nyáron.

Ma már alig látok stoppost, amerre én járok...

Pompiere 2012.11.27. 17:20:06

A stoppolós időszakom a sorkatonai szolgálatom idejére esett 22 évvel ezelőtt. A hódmezővásárhelyi laktanyából Szegedre mindig stoppal mentem haza.
Két alkalmat leszámítva nem voltak rossz élményeim. De az a kettő, na az nem volt semmi.
Még kopasz voltam amikor hárman kiálltunk stoppolni a 47-es mellé a népkerti vasútállomással szemben. Nagy köd volt. Egy Ford Sierra állt meg, egy fiatal srác és egy csajszi utazott benne. Mi hárman katonák, gyorsan bekászálódtunk hátra és elindultunk Szeged felé. Én jobb hátul ültem és tisztán ráláttam a kilométer órára. Szépen kúszott felfelé. Amikor elhagytuk a 80-at - már azt is nagyon soknak találtam mert csak két csíkot lehetett látni a terelővonalból - kezdtem ideges lenni. Végül a mutató 140-nél állt meg. Ordítani lett volna kedvem, hogy: Hová rohansz te állat!? Türtőztettem magam. Szerencsére minden baj nélkül megúsztuk, pedig volt egy-két előzés is. Akkor megfogadtam, hogy ködben soha többé nem ülök be senki mellé.

A másik eset '91 tavaszán történt. Kimaradásról mindig úgy mentem vissza Vásárhelyre, hogy hajnali ötre kimentem a buszmegállóba. Stoppoltam, ha felvettek akkor mentem stoppal, ha nem, akkor pedig a fél hatos busszal. Most is ugyanígy történt. Reggel ötre kiballagtam a buszmegállóba és stoppoltam. Egyszer csak elment előttem egy Audi 80-as. Kb. száz méterre hagyott el, amikor fékezett és visszatolatott hozzám. Ajtó nyílt, egy negyven körüli pasas kérdezte hová. Mondom hová is mennék. Ok üljek be és kössem be magam. Beszálltam és már indultunk is. Akkor kezdtem egy kicsit nyugtalan lenni, amikor még bőven lakott területen belül már 120-szal mentünk. Amikor elhagytuk a Szeged táblát akkor jött a beszaratás. A 2x1 sávos úton (akkor még nem 2x2-es volt az út Szeged és Vásárhely között) a sebesség csak növekedett és végül 180-at mutatott a kilométer óra. Mindez tök sötétben. Már az algyői hídig jutottunk mikorra - idegességemben - nagy nehezen ki tudtam számolni, hogy 50 m/s-os sebességgel haladunk. Hirtelen a gépjárművezetői tanfolyam jutott eszembe, ahol arról beszéltek, hogy a tompított fényszóró 40-45 méterre világít el. Mivel, hogy tompítottal mentünk mert szembe forgalom az volt még abban a korai órában is. A következő gondolatom az volt, hogy nehogy véletlenül biciklist "fogjunk" mert az előbb koppan minthogy meglátnánk. Végül itt is szerencsésen megérkeztünk. 8 perc alatt átértünk Vásárhelyre. Az a fél hatos busz amellyel jönni akartam még nem is ért oda a megállóba, amikor én már beléptem a laktanya kapuján.
No, ekkor fogadtam meg végérvényesen, hogy soha többé nem ülök be más mellé stopposként. Természetesen amíg katona voltam ezt a fogadalmat nem tartottam be. :-) Utána meg már nem volt szükségem erre az utazási módra. Saját autó hiányában stoppost sem kellett felvennem. Mostanra - ugyan már van saját kocsim - szerintem eléggé eldurvult a világ ahhoz, hogy ne vegyek fel senkit. No, meg alig-alig látni valakit, aki stopposként a kezét lengeti.

Bambano 2012.11.27. 17:21:17

Egyszer felvett egy szakadt építőmunkás kinézetű fickó, lelakott kétütemű trabiban. Én megismertem, ő nem... főhadnagy volt anno a seregben, ahol szolgáltam, csak kirakták. volt egy kis elégtétel érzésem...

Máskor felvett egy középkorú fickó ezerkecskével. Annak meg az volt az agybaja, hogy mezitláb vezetett. A kocsija úgy is nézett ki, sehol egy porszem, mint amit 5 percenként szilikonoznak...

Felvett egy nő, kispókkal. Sziréna, nő elkezd izzadni, kérdem, mi a gond? Friss jogsi, még sosem látott mentőt. Na akkor lassít, indexel jobbra, lehúzódik padkára, megvárja míg elmegy. Nő végrehajtja, megkérdi, hogy jól csinálta? mondom nem. Miért? mert ilyenkor menni kell utána tökiggázzal, csinálja az utat :)

Felvett fiatal csaj ezeröcsivel. Ahogy közeledtünk a cél felé, egyre jobban izzadt. Kérdem, mi a gond? Hát nagyváros, nullkilométeres jogsi, az a gond. lazán beszóltam, hogy akkor cseréljünk. Kicsit később megállt, cseréltünk, na ezen én döbbentem meg legjobban...

Egyszer felvettem lerobbant autó mellől két gyereklányt. Később nem mertem otthagyni őket, hiába mentek másfelé, inkább elvittem házhoz. Bajuk lett volna, én nyakamba varrják...

pickapu 2012.11.27. 17:28:50

Katonakoromban előfordult párszor, hogy stoppoltam. Kimenő egyenruhában nem is volt gond, szinte azonnal megállt valaki, viszont később, amikor civilben is lehetett eltávozásra menni, jelentősen romlottak az esélyek. Cserébe nem kellett tartani a váptól.
Mostanában kétszer meggondolom hogy felvegyek-e valakit, ha a családommal utazom, olyankor inkább nem állok meg. Legutóbb a közeli városban vettem fel egy melóst, aki lekéste a buszjáratot. Természetesen a kocsmánál kérte hogy rakjam ki. :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.11.27. 17:34:54

Én egyetem alatt stoppoltam sokat, azóta egy részét vissza is adtam, de mostanában alig van olyan, hogy lenne hely a kocsiban, meg stoppost is ritkán látok. Legutóbb 1-2 éve mentem a család után a Balatonra stoppal, elég gyorsan felvettek, 2-3 menettel leértem.

Nekem az vált be, ha kiírtam az úticélt egy kb 60x20centis fehér kartonpapírra, jó vastag, jó nagy betűkkel. Vagy ha a cél túl kis település, akkor a közelében lévő, vagy az útbaeső nagyobb várost. Legtöbbször mindkettőt a lap egy-egy oldalára.

A régi időkben voltak gyors 1-2 autós fuvarok (kb. 220 km-re), meg volt, hogy 6-8 autóval is csak a cél előtti harmadik faluig jutottam, és ott már rámsötétedett, esett az eső. Le is vontam a tanulságot, azóta inkább nem szálltam be olyanhoz, aki túl rövid távra vitt, mert miatta valószínűleg elszalasztottam jobb lehetőségeket.

Voltak érdekes fuvarok:
- Taszáron állomásozó néger, amerikai katona
- szakadt kocsival, a sztrádán is alig százzal hajtó multilevel marketinges
- két nagydarab roma fickó, Opel Monzával
- egy NB1-es fociedző (talán MTKs)
- egy száguldozó audis, aki kb. 45 perc alatt nyomott le egy 90km-es távot - falvakkal tarkított egyszámjegyű főúton

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ja, mindent értek.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.11.27. 17:38:09

@Hammer: @Bambano:
Ja, nekem is volt olyan néha, hogy nyaraló németek vettek fel.

És még egy emlékezetes:
- Skoda 120, de valami tuningolt motorral (kívülről széria), hasított a pályán 140-150 körül...

gyrgyvrs 2012.11.27. 17:46:00

Múlt évben mentem lakóhelyemről a kistérségi központon keresztül egy még távolabbi városba. Két település közt nagy füstszag, előttem megállt egy ukrán gázolajtankolásra kiválóan alkalmas öreg audi. Fickó integet, mondom megvárom. Újmagyar volt, 60 év körüli fazon, mondjam, vigyem már el a központba, onnan busszal megy tovább. Mondja, hogy régen bíró volt (valami vajdaféle), anyámat ismeri (később kiderült ő nem). Azt mondja, lányát megszöktette valaki, megy és megöli a fickót, hogy ilyet tett a lányával, az egyébként utamba eső városba. Óvatosan hallgattam, hogy oda megyek, csak bevittem a buszállomásra. Mikor szállt kifelé, láttam meg a farzsebéből kikandikáló, kb. 20 cm pengehosszúságú rozsdás kést... Na azóta ismerősökön kívül senkit, pedig régen sokat stoppoltam. Volt olyan, hogy felvett egy ukrán, egyből annyit kérdezett, mennyi pénzt adok. Összekapartam az összes stexem, igazi üzletember volt, elvitt, pedig nem volt sok pénzem.

tom656 2012.11.27. 17:57:49

Fiatal koromban nagyon sokat stoppoltam és egy-két kivételtől eltekintve nem volt negatív élményem. Egyszer felvett egy férfi Bp-en, útban Szegedre, majd néhány kétértelmű megjegyzés után kb. Kecskemétnél elárulta, hogy meleg és azért vett fel, mert fess fiatalembernek talál. Kb. 50 m-en belül szálltam volna ki, de megígérte, hogy azért elvisz Szegedig. Hosszú 80 km volt, de megúsztam.
Már autósként én is vettem fel stopposokat. Utoljára akkor, amikor egy fiatal srác beült hátra, nyomban elaludt, majd M.óvártól Bp-ig végigfingta az utat. Neki köszönhetik a mai stopposk, hogy lassítás nélkül húzok el mindegyik mellett.

Nebelraser 2012.11.27. 17:59:17

Főiskolás koromban én is stoppoltam egypárszor, többnyire semmi különös nem történt, mindössze két olyan est volt, ami emlékezetes.
Az egyik akkor, amikor valami megszállott vett fel, aki a barátnőjével utazott és valahova rettentően siettek, mert a meglehetősen tömött M7-esen mint az őrült, úgy ment a fickó az ezeröcsijével. Nyomta, mint süket a csengőt, cikázott, jópárszor a leállósávon előzött, és tiszta ideg volt, ha esetleg időnként le kellett lassítania vagy uram bocsá' fékeznie. Én meg magamban imádkoztam, hogy egy darabban Pestre érjünk, és minél előbb kikerülhessek ebből a száguldó koporsóból.
A másik meg az volt, amikor az Osztyapenkónál vártam a fuvart, megállt egy autó, én benézek - és a Benkő Laci volt az Omegából. Jót beszélgettünk a Balatonig.

bkov 2012.11.27. 18:13:58

Én is rengeteget stoppolok, főleg tavasztól őszig.. Idén is több 100km-t tettem meg így. Nem csak azért mert csóró egyetemista vagyok és a 9km-re lakó barátnőmhöz csak helyijárat megy (320ft) hanem mert mindig érdekes és értelmes emberek állnak meg hatalmas sztorikkal, és érdekes gépekkel. Amikor véletlen a családi verda nálam van (de mikor még megvolt motrral is) akkor én is megállok 1 azért mert nekem semmibe nem kerül hogy elvigyem valameddig 2 azért mert nekem is jól esik ha felvesznek 3 mert a bizalom sajnos eltűnőben van, pedig kell hogy meglegyen a minimális ember és ember között..(és itt nem azt mondom, hogy a kommerszpálinkás üveggel a kezében dölöngélő 45 éves szakadt tagot felveszem) Ha pedig valaki felvett akkor nem azért beszélgetek vele hogy úristen felvett legalább mondjak neki valamit, hanem mert valamilyen szinten hasonló a gondolkodásmódunk és érdekel mit csinál stb. plusz akárhányszor felvettek mindig hihetetlen karakterek voltak, és már csak ezért is megéri, sok emberrel aki felvett még ma is tartom a kapcsolatot.. Aki direkt lefröcsköl meg rámhúzza a kormányt annak remélem egyszer a hozzá hasonló kretén gyökérrel kell szembesülnie mikor a következő 10km-en lerobban a szara alatta.. széles utat!

It's ME! 2012.11.27. 18:52:38

Stoppoltam már én is, de nem hiszem hogy vki kocsiját összesároztam volna, vagy akár meggyilkoltam volna a sofőrt. Ha a sofőr is és a stoppos is normális, akkor sztem minden oké.

Kámasuka 2012.11.27. 19:06:14

Életemben nem stoppoltam, de már vagy 5-6x vittem stoppost, ha unatkoztam.

Jó tapasztalataim vannak, hiszen igyekszik kedves lenni akinek segítenek. Ha meg olyan lenne hogy gáz, akkor úgysem engedem be a kocsiba.

Németh András 2012.11.27. 19:22:26

@tcsan34: és azt képzeld el az milyen gáz ha intelligensebb mint te :D

Németh András 2012.11.27. 19:29:10

@Erdélyben Miklós: nekem egy oszkáros élményem volt, de akkor is csak úgy működött hogy én kerestem rá olyanokra akik arra mennek mint amerre én fogok, végül elvittem őket egész a házukig mert az 10km-es kitérő már belefért, jól elbeszélgettünk (olyan emberekkel akikkel egyébként nem hoz össze a sors, és akik másképp látják a világot) és az igazat megvallva jólesett a benzinpénz-kiegészítés is, viszont tény hogy macera mert ha van utitárs akkor már illik időben indulni és félúton nem kitalálni hogy még elmész városnézni...
na de amikor az Erdélyi kiránduláson beült a két "kalapos lókupec" amikor épp raktuk az előző stoppost az mókás egy szitu volt, úgy ledöbbentünk hogy már bent voltak mire észbe kaptunk, de úgy voltunk vele hogy sebaj, legalább jót beszélgetünk velük, erre kiderült hogy az apjuk temetését mennek szervezni így nem volt nagy anekdotázás...

Németh András 2012.11.27. 19:34:37

@Giryu: úgy gondolom hogy a te hozzáállásoddal jobb is így mindenkinek

tcsan34 (törölt) 2012.11.27. 19:34:48

@Németh András: Ha netán ilyen akad, az max neki gáz, én szeretek nálam okosabb emberekkel beszélgetni. Sajnos ritkán van rá esély 8)

Komolyra fordítva, bőven elég a munkahelyemen kényszerből dumálni a melósokkal, de nem azért, mert lenézem őket, csak nem sok közös élményünk, és témánk van, sőt néha mintha nem is ugyanabban a világban élnénk. Mindegy.

Az Jody, a feleségem 2012.11.27. 19:34:54

Én csak egyszer stoppoltam, de akkor nem vettek fel. Kétszer vettem fel stoppost: először egy srácot, valamikor talán 2003-ban, M7-es egyik lehajtójától vittem a Petőfi híd budai hídfőig. Mivel nyár eleje volt és rendesen meleg, szegény srác izzadt és nagyon büdös volt, így meg is fogadtam, hogy egy darabig nem veszek fel senkit.
Pár évvel később felvettem egy csinos lányt Tiszafüreden, Pestre ment. Először nem volt gyanús, csak pár perccel később vettem észre, hogy be van dagadva a keze, meg a sminkje is el volt kenődve . Azt mondta, hogy a barátja megverte és azért megy vissza Pestre, hogy elvigye a cuccait. Mondjuk kicsit paráztam, reméltem nem jön utánunk. Aztán gondolkoztam, hogy mi van ha látták az autótés utána megkeresnek. Mondjuk pont bérautó volt nálam, így ezen aztn nem aggódtam nagyon. Aztán a csaj elkezdte mondani, hogy menjek már el vele a lakásba, mert hátha ott lesznek a barátjának a cimborái és fél egyedül. Itt már nem igazán éreztem a boogie-t, meg kérdezgette, hogy hol lakom, stb., Hazudtam valamit, persze alig vártam ,hogy felérjünk. Ki is raktam az Árpád hídnál, aztán elhúztam. Ő még erőltette, hogy vigyem haza, meg kísérjem el, de gyorsan leráztam. Lehet, nem volt valami lovagias, de nem akrtam kockáztatni.
Azóta nem veszek fel stoppost.

Kámasuka 2012.11.27. 19:35:31

Biztonsági alapvetés:

Ajtó zárva, amikor megállsz. Arcát megnézed(sötétben vigyázni), esetleg csak az ablakot engeded le egy kicsit. Kocsi sebességben. 2 ember felvételét meg kell gondolni egyedül(2 férfiét). A stoppos előre ül.

Ennyit kell betartani, + face-scan és nincs baj.

Németh András 2012.11.27. 19:39:06

@mt-03: hát a katonáságnál a csóróság tényleg nem játszik, akkor ingyen volt a vonatjegy ha jól tudom (vagy talán tizedáron)

we 2012.11.27. 19:41:38

@gyrgyvrs: Romániában szoktak pénzt adni a fuvarért. Ez nekünk szokatlan, de ott teljesen bevett dolog. Lehet, hogy ez így van Ukrajnában is.

Azt még nem mondtam, hogy egyszer felvett egy arab gyerek egy óriási BMW-vel. Csak 15km-t vitt, de közben úgy bőgette a klímát, hogy azt hittem tüdőbajt kapok.

Másik eset: stoppolok egy falu szélén, megáll egy autó és közvetlen utána egy másik is. Na mondom, akkor már csak az elsőhöz megyek, kiderült arra megy amerre én úgyhogy intettem a másiknak és beszálltam. Nagydarab kigyúrt kopasz gyerek, bekapcsolta a magnót ami olyan hangosan szólt, hogy azt hittem kiesek a kocsiból. Csak ordítva tudtunk kommunikálni. Kb. félúton kiderült, hogy a másik kocsiban a barátnője utazik, aki nem hajlandó beülni mellé a zenehallgatási szokásai miatt :)

Németh András 2012.11.27. 19:52:15

@bkov: erről a kommersz pálinkáról ugrott be a sztori: egyszer egy téli estén mentünk a tök sötétben és az út szélén mintha feküdt volna valaki félig az árokban, fék, visszatolat. Kiderült hogy egy 65 körüli félig részeg papa, aki épp kirakott az egyik lánya és elindul a másik gyerekhez csak a kocsma miatt lekéste a buszt és elindult gyalog mert úgy emlékezett hogy közel a következő falu ahol van vonat (hát nem volt közel így ledőlt aludni), ha nem állok meg a papa szerintem meg is fagy reggelre...

Németh András 2012.11.27. 19:56:54

@tcsan34: szerintem a stoppos felvételében az a jó hogy olyan emberekkel találkozol akivel az életben nem fújt volna össze a szél másképp,
habár az is tény hogyha pölö valami ügyfélszolgáton dolgoznék (vagy más embertömeg melóhelyen) akkor biztos nem lenne bennem ilyen (felületes) megismerési vágy...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.27. 19:57:28

Stoppos? Kizart. Nem keresem a bajt.

eszkütyü 2012.11.27. 20:00:05

Katonaság alatt stoppoltam utoljára. A kopasz fejem tehette, de Győrtől Ácsig gyalogoltam, mire felvettek. Én már ritkán veszek fel valakit, valahogy vonzom a futóbolondokat (jehovások, lejmolósok, stb). Pár hete egy kihalt, kanyargós vidéki úton toppant elém egy fiatal pár a vaksötétből. Megálltam nekik, féltem hogy elütik őket. Mellém beült egy kapucnis, halkszavú lány, hátulra meg a gyerekülésen átesve fejjel a lábtérbe csapódva egy tökrészeg roma srác. Lesz ami lesz, gondoltam, majd elindultam, fejemben lejátszva a lehetséges forgatókönyveket. Semmi nem történt, amikor megérkeztünk, a lány arcán szégyenpírral kihajtogatta a beállt legényt a hátsó ajtón, illedelmesen megköszönte, és hazatámogatta.

Németh András 2012.11.27. 20:00:54

ja és még egy aranyos sztorim volt, madarászni voltam (gumicsizma, terepruha, állvány rajta távcsővel) elbóklásztam jó messzire és gondoltam hogy kiállok stoppolni mi baj lehet. Fel is vett egy fickó beszállok, elindulunk elkezdünk beszélgetni és megkérdezi hogy mi a szösz van nálam valami puska? Ez a kérdés azért benne maradt a fejemben, felvesz egy fazont az út szélén akinél úgy gondolja hogy puska van :D van itt még bizalom kérem...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.27. 20:04:27

@we: romaniaban igy volt, aki zold tizezrest lengetett az elobb kapott autot :) a kek ketezres is mar nagy vonzero volt! En anno csak ismerost, azt perszeingyen. A celtaxi ugyanennyiert vitt, szoval nem sporolni akart aki stoppolt hanem sietett. Ha jottel muszakvaltaskor ki pitestibol Rumnia Vulcea fele volt vagy 100 ember aki stoppolt, bevett szokas volt. Bukarestben volt ahol a rendorok kijeloltek a zonat ahol lehetett stoppolni es allt minidg ott rendor is. Falubelit ha meg nem vittel be a varosba abbol sertodes volt. Legtobben a kocsmaba mentek eloszor felvenni azt aki a varosba ment ( meg egy "cujka" hogy legyen batorsag vezetni a "nagy" forgalomban!:D regen a szegenyseg osszehozta az embereket.

Ma mar mas vilag van, stoppost felvenni kizart.

szgy 2012.11.27. 20:07:18

egyszer olaszban találkoztam egy jófej stoppossal, montenegróbóból ment spanyolországba. egy parkolóban megálltam, ott kérdezte meg hogy elvinném-e egy darabon. volt nála egy gitár is :-) kérdeztem, mennyire lehet haladni, felveszik-e, a gitárt említette hogy sokat segít. mondtam neki hogy ha nem szólít meg, csak simán integet, nem biztos hogy megállok. akkoriban külföldön nem szívesen kockáztattam volna.

egyébként általában felveszek stopposokat, egyszer volt kellemetlen, egy idősebb ember volt, förtelmes cigi- és alkoholszag áradt belőle.

DrSzoke 2012.11.27. 20:12:49

@victor vacendak: Erre Bud Spencer rab...tt!!! :-)

mahnovist 2012.11.27. 20:23:02

@Shadowbull: "soha nem stoppoltam, soha nem veszek fel stoppost. egyszeru :) "

Egyszerű ez esetben = primitív. De minek is kellene gondolkodni, olyan fárasztó!

1kutya 2012.11.27. 20:29:36

egyszer haverral stoppoltunk a szarvasi úton csabán (a legutolsó busz már elment, a legelsőig lett volna még vagy 2-3 óra). egy középkorú angol házaspár állt meg, hogy jó úton mennek e kecskemét, ill. budapest felé. kérdezték, hova megyünk, mondtuk, csak ide kondorosra. mondták szálljunk be, elvisznek. meg is érkeztünk épségben, csak az tűnt fel, hogy nagyon rövid volt az út.
mikor kiszálltunk tűnt fel, hogy haver nagyon sápadt és mikor kérdeztem, szinte alig tudta kinyögni, hogy 200 alatt nem nagyon mentünk:)

ps: később emlékfoszlányok alapján kiderítettük, hogy valszeg egy 220-as turbo kupéban ültünk.

Ad Dio 2012.11.27. 20:32:22

Egyszer egy fenékkel jöttem haza Luxemburgból. Fáradt voltam mint a fene. Épp azon gondolkoztam hogy "szégyen-szemre" 30km-el a cél előtt fogok megállni aludni egyet, de a gyerekeimnek apa kell, úgyhogy... ekkor tűnt fel az út szélén egy stoppos. Éjjel két óra volt, és egy néger srác állt az út mellett 3 bőrönd társaságában. Elsőre azt hittem hogy elkéstem a megállással :D. Felvettem. Kiderült hogy orvostanhallgató, haza utazna Hollandiába, de a reptéri transzferen vette észre hogy az iratait a kóterban hagyta Pécsett. A gépe fél hatkor felszáll. Szó szót követett, végül felhívtam egy pár taxist és akadt egy aki bavállalta a rally-fuvart. Elénkjött, felvette a srácot, elvitte vissza Pécsre, majd irány Pest. Hajnali hatkor jött az SMS hogy "gépen ülök".

:DDD

dennisthemenace 2012.11.27. 20:51:38

Tiztizenket eves korunkban mindig a varos egyetlen szallodaja eloo logtunk, bamultuk a nyugati kocsikat. Tobbseguk osztrak, vagy nemet volt, mikor kijottek, mindig megkerdeztuk, nem vinnenek e el Ovarig (csak hogy beulhessunk egy olyan csodaba).. Vissza is stoppal jottunk, mindig felvettek es sosem lett baj.Ma mar nem mernem...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.27. 20:53:37

@dennisthemenace: akkor legyen Ramnicu Valcea, az is helyes :D legyunk roman ( szekely ) helysegnev nacik! :D:D:D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.27. 20:54:56

@dennisthemenace: benyelte az elozo kommentem bazz, csak azt irtam hogy Ramnicu Valcea is helyes es hogy legyunk halysegnev nacik! :D:D:D

fzoli415 2012.11.27. 20:57:00

@Pompiere: Piros kocka Audi, metálzöld kocka Audi vagy fekete gömbölyű Audi esetleg?

min 2012.11.27. 20:58:19

Én sokszor veszek fel stopposokat. Nem felejtettem el azokat az időket amikor Stoppal közlekedtem Pécs és Szfvár között...:-)

Általában jó arcok szoktak lenni az utitársak, vannak akik egy mukkot sem szólnak és érdekes sztorik is megjelennek.. Volt egy srác aki Debrecenből ment Szfvára a jobb munkakörülmények reményében. Semmilye sem volt a táskájának tartalmán kívűl. Nagyon normális volt és amikor kitettem egy kis pénzt is nyomtam a kezébe egy sor, ismerősök céges névjegyeinek kiséretében, hátha valakinél szerencséje lesz.
Ilyen is volt na...

MechanicGod 2012.11.27. 20:58:37

Soha nem stoppoltam és soha nem is vettem fel stoppos. Leszámítva a kapolcsi művészetek völgyét, azért ott a 19 éves bölcsész csaj különítményeken látszik hogy nem rabolnak ki.

Nem konkrét stoppos sztori:

Még egyetemista korunkban egy sikeres szigorlatozást egy - túlzottan - sikeres ünneplés követett, zuhogó esőben a koli előtti parknál kötöttünk ki. Szaktársam tőlünk 60 méterre összeesik / megbotlik részegen csúszik, fetreng; már elindulunk összeszedni mikor megáll mellette egy nagy fekete merci kiszáll belőle egy kokszos kopasz állat (elnézést a kopasz állatoktól az előítélet miatt) és berakja a kocsiba majd elhúz vele. Gondoltuk most darálják be kutyakajának, aztán gyorsan kiderült, hogy a srác otthon van, mert hazavitték.

Kámasuka 2012.11.27. 21:05:27

Győr mellett a komáromi úton és az abdai úton mindig vannak stoppos csajok, éjjel-nappal-esőben-hóban. Bár asszem fizetni is kell.

etwas kultur muss sein 2012.11.27. 21:08:17

@Pompiere: Egyszer én is jártam már úgy, hogy jobb hátul utaztam egy távoli ismerős kocsijában, igen sűrű ködben 110-el. Hideg volt a kocsiban, de én izzadtam. 2x2 sávoson szaggattunk a belső sávban, amikor egyszer csak feltűnt előttünk a ködben egy teherautó hátulja. Ismerős éppen csak át tudta rántani a kocsit a külső sávba... Majd felrobbantam az idegtől. Hetek múlva is kalapált a szívem, amikor eszembe jutott az eset.

Black Hawk 2012.11.27. 21:11:12

Szerintem ez a stoppolós megoldás ilyen szocializmusos békeidős mindenjobbvoltos nosztalgia akármicsoda. Én a legvégén születtem a szovjet rendszernek. Akit stoppolós szövegekkel hallok, az nagyrészt mind-mind idősebb nálam, főleg olyan, akik már az éra alatt is aktívak (értsd: +18 év) voltak. Meg idősebbek, akik ma már (ugyebár több, mint húsz év eltelt), azóta a "katona voltam" fiatalok is 40-esek, 50-esek lettek, az idősebbjéről nem is beszélve.

Egy szónak is száz a vége, írjatok le minden sztorit, mert ahogy jön az aggkor és a vég, úgy fog eltűnni ez a kis szubkultúra is. Talán egy könyvet is érdemes lenne valakinek erre szánnia.

Én nem szoktam felvenni senkit, kivéve, ha ismerős.

Kámasuka 2012.11.27. 21:14:25

@Black Hawk: Szerintem ez a stoppolós megoldás ilyen szocializmusos békeidős mindenjobbvoltos nosztalgia akármicsoda.

Hülyeség ma is stoppolnak, nyugaton is, csak aki autópályán közlekedik az nem látja.

Tény hogy régen még több ilyen volt a kevesebb autótulaj és a szar közlekedés miatt.

Black Hawk 2012.11.27. 21:16:07

@BenFranklin:

1-2 emberkét látok ritkán, de a fentebb írt történetek alapján régebben ez sokkal gyakoribb volt.

andand 2012.11.27. 21:17:50

@visszakettopadlogaz: Most is stoppolnak Romaniaban, de kevesebben. Es altalaban rovid tavon, falubol varosba, ket falu kozott, ilyesmi. Ha int, jelez es idoben eszreveszem, akkor altalaban felveszem az embereket. Vannak kivetelek, mert megnezem az arcukat es van egy olyan szabaly is, hogy este nem allok meg. Tablas stopposoknak szivesebben megallok.
Amig nem volt autom en is sokat stoppoltam, volt amikor csak nehany percet altam, volt amikor nehany orat. :) De tobbszor mentem Kolozsvarrol Budapestre, Temesvarrol Szegedre, neha egy menetben. Akkoriban ket dolog segitett: tablara kiirni az uticelt es mikor megallt, elsore megmondtam, hogy nincs penzem fizetni. Ez fontos volt. :) Neha siman becsuktak az ajtot es elhuztak.
Komoly halalfelelmem nem volt, bar neha becsuszott egy-ket izgalmas helyzet, de az meg most is meg-megtortenik, amikor en vezetek. Es voltak kellemes elmenyek is. Ha kavera nem is hivtak meg, de egy nagydarab hazikenyeret akart adni az egyik sofor.

young-old pkw 2012.11.27. 21:19:59

Amikor katona voltam,hazafelé csak stoppal mentem.Mindig felvettek.Nekem is voltak jó kalandjaim.Felvett kamion,rendőrautó(tök laza ember volt),bomba csajok,széteső Trabant,öngyilkosjelölt-részeg Ladás(majdnem meghaltunk!).A rendszerváltás után volt,így sok "nyugati autó" technikáját tanulmányozhattam az utazások alatt.
Azután amikor sofőr lettem én is mindig felvettem a katonákat,diákokat,csajokat.

Kámasuka 2012.11.27. 21:20:15

@Black Hawk: Tesóm+egy haverja 10 éve így járta be Ausztriát, Bajorországot, D-Franciaországot, Svájcot és D-Spanyolországot.

Akkor volt 20. És így sokkal több lehetőséged van helyiekkel dumálni, mint ha repülsz+szálloda+minibár...:)

öt görög 2012.11.27. 21:36:31

@Shadowbull: ebben biztos voltam. Van, akinek az egész élete egyszerű.

Pompiere 2012.11.27. 22:05:03

@fzoli415:
Fekete gömbölyű Audi. Ha jól emlékszem hátul nem volt rajta rendszám.

MrJones 2012.11.27. 22:33:48

Egyszer puttonyos 2 személyes autóval megyek Kanizsára, lemegyek a pályáról ott áll egy pár táblával hogy Kanizsa. Megállok, mondom nekik magyarul: 1,5 km Kanizsa. Semmi
Mondom németül. Semmi. Nyökögök angol, erre kiveszem h nekik az jó. Puttonyba be irány a varos. Nézek a visszapillantóba akkor latom a Kanizsa táblát lecserélik Letenyére. Természetesen egyből vágtam h nem a varos érdekli őket így a másik szélére vittem őket. Kiderült lengyelek 21-22 évesek Dubrovnik a fő cél. Rohadtul irigyeltem őket. Amikor pakoltam ki a cuccokat a puttonyból jön egy kombi ami stoppolás nélkül megáll és kérdezi h merre mennek a fiatalok, mondom h Letenye mar vittek is tovább őket.
Ennek így kellene működnie, de hat tudom ez a tetves világ....

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.11.27. 22:35:30

Miskolc - Párizs - Miskolc 1991 nyarán.
Felejthetetlen nyaralás volt.
Elötte és utána is sokat stoppoltunk. Vagy anyagi okokból, vagy azért, mert unalmas volt a busz vagy a vonat és ráértünk. Aztán pár évig még stoppoltam, amíg meg nem lett az elsö autóm. Ma már én nem vennék fel stoppost, utoljára 98-99 környékén tettem.

Harciméz 2012.11.27. 22:38:03

Nos,mint a legtöbben,én is baka koromban stoppoltam sokat, pont 20 éve. Szolnokon szolgáltam a dolgozó népet,és egy újszászi csajhoz jártam esténként "palánkjeggyel". Történt egyszer,hogy takarodó után,annak rendje módja szerint kiugrottam a palánkon,rögtön felvett 3 hippi-rocker arc gyerek egy sárga régi Wartburg-al. Rögtön a kezembe nyomták a pálinkás üveget meg a sört,a lényeg,hogy a kb 15 perces út alatt Újszászig úgy berúgtam,hogy amikor bekopogtam a csajhoz,csak bedőltem az ágyba mint a lőtt vad,beszélni se nagyon tudtam,a lányzó hajnalban fél óráig keltegetett,hogy induljak,mert nem érek vissza. :-D

B.GY. 2012.11.27. 22:42:20

Én a múltkor egy raszta tetovált lányt vettem fel,kiskutyával.Mondta is,hogy nem nagyon állnak meg a kutya miatt.Régen mi is sokat stoppoltunk haverokkal,mindig felvettek.Én általában akkor állok meg stopposnak,ha nem egyedül vagyok.90-es évek elején haverokkal hippi busszal jártunk Balatonra,mindig álltak az Osztyapenkónál.Volt,hogy felvettünk vagy 5 csajt és végig ittuk az utat,borászok voltak.Régi szép idők:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.27. 22:42:23

katonasagnal parszor stoppoltam aztan egyszer a katonai rendorok alltak meg, a hosszueltavbol hetfo reggelig fogda lett, akkor leszoktam a stoppolasrol. ( katonaknak tilos volt stoppolni )

Boar... 2012.11.27. 22:59:58

Ha Bólyból megyek Lippó felé, gyakran stoppolnak általános iskolások. Már gondolkodtam rajta, ha egyszer megállít a perzekútor, vajon megvág-e mert nincs gyermekülés a kocsiban?

Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2012.11.27. 23:00:13

haverom dunakeszin lakik,oda ejfel utan meg a szomszedos ujpestrol sincs (vagy akkorban nem volt) tomegkozlekedes,sokszor felvettek ot is,de volt,h elobb ert haza gyalog.

irhatnam,h aki ki akar rabolni,bantani akar,annak egyszerubb egy sotet utcan moged lepnie,amikor nyitod ki a kocsit...
persze sok ertelme nem lenne,leirnom ugyis vagy 100-an ugyanugy leirnak utanam,mennyire kockazatos stoppost felvenni :)

zalkapone 2012.11.28. 00:06:59

Munkába menet gyakran veszek fel buszról lemaradt, éppen az idegösszeomlás határán ("elkések, kirúgnak...") lévő emberkéket. Sosem volt rossz tapasztalatom. És általában Pest határáig a buszt is utolérjük. :-)

Csomorkány 2012.11.28. 00:07:12

Én is sokat stoppoltam, katonaság alatt meg szinte mindig, úgyhogy fölveszem a stopposokat.

Sajnos romlik az átlagszínvonal. Manapság buliba jövő-menő cigányok, munkanélküliek, csöndes alkoholisták szoktak stoppolni, gyakran elég büdösek is.

Azért fölveszem őket, mert hát engem is fölvettek. De igazán jó beszélgetés tényleg ritkán alakul ki. Rendszeres viszont, hogy megpróbálnak kéregetni.

megint 2012.11.28. 00:14:24

Én csak ismerőst veszek fel, idős nénit, bácsit is, belőlük nem nézném ki, hogy bűnöző. Egyébként sokra nem mész a fizikumoddal ha megszurkál vagy simán lelő. Másképp működnek ma már a dolgok 60 kilós kis szarháziak késsel mászkálnak buliba.

Quattroman 2012.11.28. 00:41:20

engem már akart kirángatni ilyen a kocsimból miután megállított:(
nem volt szerencséje, magamtól szálltam ki és csúnya verést kapott...
egyszer stoppoltam katonaként és még egyenruhában sem volt eredményes. de hát Szentendréről HÉV is jár szerencsére...

Jozeph Pelikahn 2012.11.28. 01:49:11

Gyerekkori eset ugrott be a stopposokról. Este volt, a Wartburg telepakolva, én hátul térdeltem és a hátsó ablakon bambultam kifelé a fényekre.

Elhagytunk egy stoppost, pont akkor hallom elölről:
- Te lányom, jól becsuktad azt az ajtót?

Kocsi megállt, nővérem kinyitotta az ajtót, hogy jobban becsapja. Láttam a stoppos közben siet felénk, már majdnem elért minket, mire az autó újra elindult, stoppos integet:
Hé!

- Várj apu, odacsuktam a kabátomat, kilóg!

Kocsi megint megállt, nővérem ajtót kinyitotta, bepakolt, stoppos már rohant felénk. Megint majdnem elérte a kocsit, mikor az ajtó becsapódott, apám mérgesen gázt adott és elhúztunk. Még végignéztem, ahogy szegény stoppos mérgesen integet.

Megsajnáltam, visszaintegettem neki.

Csak példának írtam le, hogy nem mindig szopatnak valakit, van amikor csak nagyon úgy látszik.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.11.28. 05:03:34

lestoppoltam kb 18-20 ezer km-t ugy huszonegypareves kormig bezarolag, altalaban kellemes elmeny volt, jo arcokba fut igy bele az ember.
pl mikor amszterdamba mentem, eindhoven szelen kicsit elakadtam, latta egy taxis srac, aki tobbszor jart arra gondolom fuvarban, h mar 2-3 oraja ott dekkolok es mikor vegzett, megjelent gyonyoru neger baratnojevel a kocsiban, megallt, szoltak h szalljak be, aztan elindultunk befele eindhovenbe, mondom, h bakker, belvarosbol nem nagyon fogok tudni stoppolni, de mondtak, h nyugodtsag van :), megalltunk egy nagy lobaszo epuletnel, srac megkerdi hova megyek? mondom amszterdam, 2 perc mulva a srac kezembe adott egy vonatjegyet amszterdam fopalyaudvarig :) aztan elkisertek a vaganyhoz, tok kedvesek voltak, adtak cimet, telszamot, hogy ha erre jovok visszafele, latogassam meg oket :)
kesobb, ugyanezen az uton, csak amszterdambol hazafele: ejjel, szakado esoben felvesz egy nagy lobaszo audi a nemet autopalyan, hasitunk ezerrel, egyszercsak megkerdi sofor: nem avgy ehes, ettel ma mar? mondom koszi, megvagyok, 2 napja nem ettem, de majd otthon bepotolom, nem gond :) epp feltuntek egy benzinkut fenyei, azonnal satufek, bekanyarodik benzinkuthoz, beszalad es egy taskanyi kajat, piat az olembe tesz es annyit mond, hogy jo etvagyat, baratom :)
de volt, hogy kutyaert mentem stoppal, odafele nagyjabol okes volt, visszafele, este-ejjel erdekes... allok utszelen, szakado eso, bordzseki alol meg kilog kb 3 fehér láb meg nagy, lompos farok :] (szamojedet hoztam) azert csak hazaertunk :)
es persze kollegiumbol haza a 120km-t szinte minden penteken...
nyaron becsavarogni stoppal a fel orszagot,vagy atmenni keresztben europan felejthetetlen elmeny volt, maig halaval gondolok azokra, akik elvittek.

Rocko- 2012.11.28. 07:02:43

általánosságban megállapítom hogy mióta nincs sorkatonaság, azóta nincs igény stoppolásra.

van itt valaki, akit megölt már stoppos, vagy ölt meg olyat, aki felvette? nincs? naugye, hogy nem veszélyes! :)))

gaber 2012.11.28. 07:45:21

Kedves Autósok! Én és a társaim az imádott sportunk, a siklóernyőzés miatt sokszor kényszerülünk stoppolni. Gyakran előfordul velünk, hogy nem ott érünk földet ahol szeretnénk és tömegközlekedéssel nem tudjuk megoldani a visszajutásunkat a starthelyre. Ilyenkor reménykedve kiállunk az út szélére a nagyon nagy hátizsákunkal stoppolni. Van úgy, hogy szerencsés esetben fél órán belül felvesz egy jóember, de bizony néha úgy is járuk, hogy az út szélén esteledik ránk. Szívesen fizetnénk is az utazásért mert nem a "koldulás" miatt állunk ott. Tehát kérlek benneteket, ha egy ilyen nagy zsákos embert láttok vegyétek fel! Higgyétek el, hogy jó hangulatot fog hozni az utazásba, a repülés friss élményével telve. :) A rossz emberek nem járnak nagy hátizsákkal. :)

Garfield007 2012.11.28. 08:56:36

Stoppost amikor lehet felveszünk és pont. Mostanában két gyerekkel nehezebb, de megoldható. A siklóernyőről eszembejutott a legmeredekebb stoppolás. Sikerült nekem is egy ernyőst kifogni, csak éppen Calviról jött hazafelé a 2REP-től a légióból. Akkor átfutott rajtam a gondolat, hogy ez a koma fél kézzel kifiléz, átveszi a kormányt menetben és az emlékem se marad. :-) Aztán ehhez képest jól elbeszélgettünk és meghívott az épülő lovastanyájára. Remélem összejött neki.

dezso 2012.11.28. 09:28:56

@visszakettopadlogaz: Srácok, akkor már Râmnicu Vâlcea vagy Rîmnicu Vîlcea :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.28. 09:30:39

@dezso: deal! :) amigy szerintem Talmaciu tol odaig az Olt volgyeben vezet a vilag legszebb utja

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.11.28. 09:30:40

@Rocko-: De most komolyan, van olyan elvetemült és egyszerre idióta is, aki kiáll az út szélére, megmutatni az arcát párszáz-párezer embernek, jó esetben rendőrnek, talán térfigyelő kamerának is (benzinkút), hogy _ezután_ lecsapjon egy olyan célpontra, amit nem is ő választ ki.

Nem sokkal egyszerűbb egy sötét mellékutcában feltörni egy autót?

OK, nyilván nézze meg az ember, kit vesz fel. Szakadtan, koszosan meg kár próbálkozni a stoppolással, és sötétben sem nyerő. Nálam legalábbis.

dezso 2012.11.28. 09:31:19

@gaber: Ha az vagy, akire a nickből gondolok, akkor jó sokszor szálhatsz le a starthelytől távol :)

dezso 2012.11.28. 09:34:10

@visszakettopadlogaz: el bírom képzelni. Én eddig azon a környéken csak az Orsova-Petrozsány-Hátszeg szakaszt ismerem, mondjuk az sem csúnya, de annyira nem hegyes.

Prien-u47 2012.11.28. 09:41:11

Egyszer Badacsonyba mentünk saját autóval, millió cuccal... útközben az autó megadta magát, betoltuk egy szerelő udvarára és stopp (millió cuccal, hótfáradtan). Kb. a második autós állt meg, házig vitt - de előtte még beugrott egy kútra, úgy, hogy a slusszkulcsot és minket bent hagyott a kb. 6-8 millás autóban! :) Szóvá is tettem, hogy nem félt a szökésünktől? :)

Másik alkalom: Badacsonyból (borozósorról) :) Tapolcára hajnali 2 tájt... haver a helységnév táblát átkarolva rókázott, én még bírtam állni, de tudtam, itt nem áll meg senki. Ehhez képest köbö a 2. autó megállt. Ajtó kinyit, benéz. A Trabiban csak a sofőrülés volt bent, amúgy millió alkatrész, na azok között guggoltunk Tapolcáig. :))

T-Ati 2012.11.28. 09:45:46

Nem hiszek a rémtörténetekben, és nem nézek horrort, thrillert, Kékfényt és egyéb sz@rokat, így a stopposoktól sem félek. Ha úgy adódik, és van hely, akkor felveszem őket. Vettem már fel hajléktalan külsejű alakot, és késő éjjel fiatalokat is.
Stopposaim többféle okból stoppoltak. A legelgondolkodtatóbb az volt, aki 2 szomszédos megyeszékhely között ingázott, rendszeresen stoppal, mert nem megfelelő a 2 város közötti tömegközlekedés, kevés a közvetlen járat.

magyar_ellenállás 2012.11.28. 09:47:14

@tcsan34: "Egy felnőtt embernek miért nincs pénze buszra, ha saját kocsija nincs is?"

Én diplomásként 12 év munkaviszony után most a teljes anyagi csőd szélén állok, pedig van munkámn, csakhogy a fizetés évek óta nem követi a kiadások emelkedését, és ez lassan oda vezetett, hogy nemhogy utazásra, de per pillanat kajára se nagyon van pénzem. (De ez már egy jóval messzebbre mutató probléma.)

Amúgy én szakadó esőben vagy fagyban szoktam felvenni stopposokat. Máskor nem.

kowalski 2012.11.28. 09:53:00

Agglomerációban lakóként napi szinten látok stopposokat, elmondásuk szerint a hiányos tömegközlekedésnek köszönhető hogy stoppolnak. Általában egyetemisták és mindig elmondják, hogy az egyetem után melyik országba fognak kiköltözni... Nagyon aranyosak. A múltkor egy lány annyira szimpi volt (és annyira késésben az előadásáról) hogy elvittem Piliscsabára az egyetemig, noha én csak Vörösvárra mentem. Előfordult, hogy sötétben, szakadó esőben stoppoló anyukát vittem el óbudáról 3 éves gyerekkel Solymárra... Rendelőben voltak, lekésték a buszt... szegény gyerek nagyon sírt. Olyan jó érzés volt házig vinni őket. Szóval nem mind gyilkos.

dezso 2012.11.28. 10:08:52

Egyszer, még gyerekkoromban, Tákoson voltunk egy koncerten, ahol mindenféle gyanús ellenzéki alakok jelentek meg. Aztán, mire vége lett, busz sehol (Mátészalkára mentünk volna). Édesanyám nem tudom, mit gondolt, de elindultunk gyalog :) Aztán két autó is megállt, a Wartburgból mindenki átszállt a Trabantba (abban emlékeim szerint így heten lettek), és a Wartburgos elvitt minket végig. Utóbb mondta édesanyám a sofőr nevét, ami akkoriban nem mondott sokat: Göncz Árpád.

fluoride 2012.11.28. 10:20:32

Külföldön inkább felveszek stopposokat, a magyarokhoz túl jó a szaglásom :)
Egyszer Lengyelországban felvettem egy finn stoppos lányt aki Szerbiába igyekezett egy nemzetközi stoppostalálkozóra. Elhoztam Bp-ig. Egyszer pedig lengyel párt vettünk fel a barátnőm unszolására akik az aug. 20-i ünnepről tartottak haza. Mint utóbb kiderült ez jó döntés volt, mert segítettek odatalálni Krakkótól nem messze egy olyan helyre ahova soha nem találtam volna. Nincs közvilágítás, egymást érik a tanyák, a kiírások meg elég gyatrák. Mondja a srác hogy menjünk be az egyik házba, kérdezzük meg. Gondoltam este fél10 van, vak sötét, ez megőrült? :) Megállunk, kapu tárva-nyitva, elindul befele, fiatal csaj nyit ajtót, hol lakik Wojcek Jacek? - Arra 1km és barna kerítés emeletes ház. Csak lestem :) De megtaláltuk.
Ukrajnában meg a határon megkérdezte a műszakát végzett vámtiszt hogy nem megyek-e csapra. Úgy látszik ott ez természetesebb.

PfauPeter 2012.11.28. 11:05:40

Viszonylag ritkán veszek fel stopposokat, de volt már pár egyén és rossz tapasztalat sohasem született.

Egyszer egy Hockenheimből hazafele stoppoló embert vettem fel szombat hajnalban Subenben (osztrák - német határ), Győrnél raktam ki reggel 8 körül, végigdumáltuk az utat, jópofa manusz volt. Aztán közölte, hogy vasárnap délután indul is vissza stoppal Hockeinheimbe, mert ott áll a kamionja és hétfő reggel le kell rakodni. Oda-vissza 1700 km stoppal 3 nap alatt, be nem vállalnám, de kalandnak egyáltalán nem rossz : )

Rocko- 2012.11.28. 11:48:06

@Hammer: sztem nem csak ilyen szitu van.
volt, én kb. 5* láttam stoppost, ebből az egyik az volt hogy a füzesabonyi m3-as felhajtónál, az ívben álltak, este 10-kor, sötét ruhában. én majdhogynem elütöttem őket, nem hogy felvegyem. nah, ha ők tesznek valamit, ott és akkor nem fogja senki látni.

személyes véleményem pedig hogy elvárni nem lehet hogy az emebr felvegye a stoppost, szimplán extra bizalom és jóindulat kell hozzá.
én nem terhelnék senkit azzal ha nem vett fel stoppost.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.11.28. 12:02:57

@Rocko-: Na, erre mondom, hogy az ilyet nem kell felvenni. Aki szívességet kér valakitől (a stoppos), az teremtse meg a bizalmat maga iránt.

gaber 2012.11.28. 14:34:41

@dezso: Szia Dezso :) Asszem az lehetek. Elég sokat álltam már az út szélén, hátha egy itteni olvasó veszt fel egyszer csak valamelyőnket

Plumper 2012.11.28. 15:00:32

hogyne, stoppost felvenni....

hogy összesározza az autómat, aztán még lyukas garast se adjon, amiért ingyen elvittem a scheggét A-ból B-be? :-P :-D

hátha még rosszban is sántikál.

pickapu 2012.11.28. 16:07:57

@Rocko-: Emlékszel a rudabányai stopposra a buszmegállóban? :)
Szóval a helyszínválasztás is nagyban befolyásolja egy ilyen akció sikerességét.

t.isti 2012.11.28. 17:52:05

egész egyetem alatt sőt még most is alkalom adtán ha úgy van éltem/élek a stoppolás lehetőségével. Kolozsvárról Székelyudvarhelyre stoppoltam a legtöbbet. Szerettem stoppolni mivel ha fel vettek mindig egy új emberrel sikerult meg ismerkedni, legtöbb esetben barátság is ki alakult. Soha nem volt kellemetlen élményem pedig 5 éven keresztül stoppoltam aktivan. Nagy volt mikor a tag aki fel vett Parajdnál meg előzte az elnöki konvojt. Mikor meg emlitettem neki, hogy haver azé mégis ... azt mondta hogy neki nincs könyve... vagyis van csak annak idején a szülei meg vették a jogsit a kocsival együtt. El röhögtük az egeszet es mentünk tovább.

zalkapone 2012.11.28. 18:52:08

@pickapu: Nálam fordított problémák szoktak felmerülni. Megállok, stoppos benéz, és látszik rajta, hogy erősen gondolkodik a beszálláson. Pedig becs'szó, hogy senkit nem filéztem még ki út közben.

pickapu 2012.11.28. 20:50:12

@zalkapone: Te csúnya bácsi, te... :D

Rocko- 2012.11.28. 21:57:58

egyébként ezét nem szabad megállni stopposnak. :D
www.youtube.com/watch?v=2Ui3eyPEo-o

moby76 2012.11.29. 01:35:24

Nekem is a seregben volt a stoppolás civilben. A laktanyához legközelebb eső busz megálóban. "Dömper" kamazzal vettek fel Ercsiben és Érdig vitt. Hát nem egy tűzgolyó tempó de odaértem.
: )

vakablak 2012.11.29. 02:05:12

Stoppoltam sok ezer km-t; fiatalabb koromban Mo.-on katonaként és civilként, aztán Európa több országában és a világ más helyein is, jobbára a '80-as és a '90-es években. Szinte sosem a pénzhiány miatt stoppoltam, hanem vagy valamilyen egyéb szükségből, de leginkább szórakozásból, így tartottam élvezetesebbnek az utat.

Stopposként háromszor ijedtem meg; egyszer Algériában mélyen a Szaharában In Salah és Tamanrasset között, ami egy kb. hatszáz km-es útszakasz kiépített út nélkül kb. 20km szélességben kanyargó keréknyomok között, amikor lerohadt a teherautó a semmi közepén és egy napot ültünk ott arra várva, hogy valaki majd csak megtalál és segít megjavítani. Másodszorra akkor, amikor kb. két héttel később visszafele menve egy másik teherautóval az is lerohadt, és két napot feküdtem elég morcos beduinokkal a teherautó alatt a földön, mert csak ott nem tűzött a nap, a víz meg erősen fogyóban volt. Harmadszorra Kamerunban ijedtem meg, amikor a pickup sofőrje mellett ülve azt tapasztaltam, hogy a jobb lába teljesen fából van, így ha fékezni kellett, akkor két kézzel elengedte a kormányt, megfogta a lábát, leemelte a gázról és átrakta a fékre, aztán gázadáshoz ugyanezt visszafele.

Következetesen felveszek minden stoppost azóta is, kivéve ha valamiért nagyon-nagyon gázosan néznek ki. Rengeteg embert vittem így már mindenfelé, az esetek 99%-ban nem volt semmilyen rossz tapasztalatom. Volt sajnos többször is olyan, hogy a felvett hajléktalan kegyetlenül büdös volt, de ilyenkor pár nap szellőztetés után elmúlik a szag a kocsiban. Egyszer egy lány stoppolt a sötét éjszakában egy országúton, megálltam felvenni, és csak későn vettem észre, hogy kirajzott az árokból három fekete bőrszerkós elég ijesztő arc, akik azonnal bevetették magukat hátulra. Gondoltam, itt a vég, de semmi sem lett, teljesen normálisnak bizonyultak.

vakablak 2012.11.29. 02:07:09

Egyetlen igazán ijesztő élményem volt. 1200km-es út volt már mögöttem vissza Mo.-ra, amikor az éjszakai országúton valahol Zalában reflexből felvettem egy stoppost; őt nem kellett volna. Pár perc múlva az oldalát kezdte el tapogatni, majd közölte, hogy meglőtték, van a hasában egy lövedék. Semmilyen sérülést nem lehetett látni rajta. Aztán elmondta, hogy őt földönkívüli idegenek lőtték meg és ehhez hasonló baromságokat, de cseppet sem viccesen, eléggé meg is ijedtem. Közben kiderült, hogy maga sem tudja pontosan, hogy hova is tart, csak menjünk. Aztán észleltem, hogy az elég sok pénzzel tele tárcám pont ott van az orra előtt a kesztyűtartón, s hogy még szebb legyen, a nem épp kicsi bicskám is ott van mellette, neki kéznyújtásnyira, nekem elérhetetlenül. Gondoltam is, ez így egészen remek. Ehhez már csak annyit, hogy nem volt rajtam cipő, az ilyen hosszú távokra mindig leveszem, szóval még elszaladni sem igazán tudtam volna. Egyszer csak nyugodt hangon szólt, hogy adjam neki a pénztárcámat. Viszonylag nyugodtan visszaszóltam, hogy nem adom, az az enyém és nekem is kell. Ennyiben maradtunk, nem forszírozta tovább. Ezen a ponton azt kezdtem fontolgatni, hogy ha valamibe belekezd, akkor én elrántom a kormányt és árokba vagy egy fának viszem a kocsit, aztán majd onnan meglátjuk. Semmibe sem kezdett, mi beértünk egy városba, odahajtottam a rendőrség elé és szóltam neki, idáig jöttünk. Morgott valamit, kiszállt, ennyi.

vakablak 2012.11.29. 02:16:25

Na még egy élményről; 1995-ben Kínában stoppoltam egyetlen alkalommal. Kerékpárral voltam, de aznap valahogy elegem volt. Egy fehér, platós furgon vett fel, valamilyen vállalkozó arc vezette, nagyon kedélyes volt. Vitt vagy 150km-en keresztül, közben egyszer megálltunk egy étteremnél, ahol ragaszkodott hozzá, hogy megvendégeljen. Amúgy egész úton ugyanazt a Kenny G kazettát kellett hallgatni elég hangosan (gyűlölöm ezt a nyervogó szaxis nyálas ál-jazzt), és közben ragaszkodott hozzá, hogy kínai szavakat és nyelvtant tanuljak tőle, amit én elég viccesnek találtam, de nem volt ellenemre igazán (amúgy is tudtam már alapszinten kínaiul).

Erdei osonó 2012.11.29. 19:56:25

Régen a kimenőruhás srácokat felvettem ha szemre nem állt fent a veszélye hogy összeokádják a kocsit,mivel én is voltam katona. Aztán 95-ben egy októberi délutánon Pestről jövet Érdnél kb. 6 körül felvettem két normálisan kinéző és elég értelmes 30 körüli nőt akik Szekszárdra mentek(??) (6-os úton jöttem) Az egyik mellettem ült,a másik meg hátul. Mondtam nekik hogy Dunaföldvárig elvihetem őket és kényelmesen beszélgetve haladtunk is egész addig, amíg Dunaújváros mellett haladva a mögöttem ülő a fejemhez nem nyomta a pisztolyát (nem tudtam hogy igazi-e de nem is akartam kideríteni) és be nem kanyarodtam az út szélén a fák közé. Elvették az órám-táskám az összes irattal és pénzzel (bár az csak pár ezer Ft volt nálam ) majd átülve egy várakozó Mondeoba léptek is tovább.
A rendőrség a villámgyors reakciójának köszönhetően két hónappal később elkövető hiányában megszüntette a nyomozást de elláttak hasznos ismeretekkel is: legközelebb ne vegyek fel stopposokat.

HakapesziM 2012.11.29. 21:53:10

Ma már az emberek egyre bizalmatlanabbak - nem ok nélkül. Kamionosként nemigen veszem el a gázt, ha stoppost látok. Kell nekem a baj? Sokszor látni, ál - vagy valódi? - kollégákat, akik tachográf koronggal integetnek az út szélén, nem nyerő, olyat bárhol lehet venni, ettől egy kamion sem fog megállni. Mégis van esély: álló autónál, parkolóban érdemes próbálkozni, ha bizalomgerjesztő, nem túl koszos, szakadt az illető, előfordult már, hogy felvettem. Autópályán, út szélén, alig van remény arra, hogy egy kamion megálljon. Egy jótanács: ha kamiont int le a stoppos, mindig kérdezze meg, beszállhat - e cipőben, mert sokunk - így én is - nem lépnek utcai cipővel, papuccsal a fülkébe, ilyenkor azt a lépcsőn kell hagyni. És persze, nem árt pár doboz sörrel honorálni a szívességet.

S8 Phantom 2012.12.02. 17:28:58

@we: Rosszul értelmezed. Nem az a lényeg, hogy hogyan kerülsz be az autóba, hanem utána hogyan viselkedel.

Typeir 2012.12.07. 20:12:01

@dennisthemenace: Rágót adtak?Mert nekem mindíg!Mármint nyugatit wrigleys-t!:-)Lehet hogy nem jól írtam...Meg 10 márkát vagy jó osztrák schillinget is kaptam sokszor mert elmekegtem mi merre van.Ha ma a gyerekem ilyet csinálna,nem tudom hogy o kapná-e az elso pofont,vagy aki felvette!:-))
süti beállítások módosítása