30 éves a Bébi Benz

  2012. november 25. - prokee Címkék: mercedes ayrton senna 190

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

1982 novemberében, ezekben a napokban mutatták be az akkor botránykő-számba menő bébimercit, a 190-est.

Botrányos belépő volt, ebben mindenki egyetért. A Mercedes kompakt autót gyárt? Igen, ezt is megértük. A német és a nemzetközi sajtó egyaránt érthetetlennek tartotta a lépést, pedig alaposan átgondolt, és időben-pénzben durván elszabadult fejlesztések álltak az autó mögött.

A hetvenes évek közepén fogalmazódtak meg először azok az elvárások, amelyek mentén az akkor legkisebb Mercedest összehozták. A terv az volt, hogy igazi Mercedeses érzést pakoljanak egy, az addiginál jóval kisebb autóba. Célul tűzték ki, hogy a legnagyobb testvér, a W126 zaj- és rugózási komfortját adja, elférjenek benne a W123-mal azonos méretű ülések, de mindez férjen bele 4,5 méterbe, a kész autó pedig legyen roppant gazdaságos.

Ezzel persze el kellett bíbelődni rendesen. A számtalan kipróbált hátsó futómű-verzió után döntöttek a korszakalkotó újdonság, a térlengőkaros, oldalanként öt csáppal kapaszkodó konstrukció mellett. Hasonló sziszifuszi küzdelmet folytattak a karosszéria tervezésénél, hiszen amellett, hogy kiváló alaktényezővel kellett rendelkeznie, első pillantásra is határozottan és egyértelműen Mercedesnek kellet kinéznie.

Sikerült. Bruno Sacco elpöcsölt néhány ezer munkaórányit a rajzfüzetével, aztán a dizájnerek még párat a makettfaragással, de az addig megszokotthoz képest csökött méret és a szokatlan arányok ellenére is a legbenzesebb tervet sikerült megvalósítani, ami ilyen keretek között egyáltalán lehetséges volt.

Mindenki a bukást jósolta. Tom Jones nem koncertezik a Májuskertben, Erzsébet királynő nem eszik margarinos-párizsis kenyeret, a Merdcedes pedig nem gyárt kisautót - ezek voltak a civilizáció alappillérei a nyolcvanas évek elején. A tétel azonban megdőlni látszott, a bemutató után beállt néma, döbbent csendben messzire hallatszott az első átadott autók kulcsainak csörgése.

A 190-es kezdetben kétféle (karbis és befecskendezős) kétliteres benzines motorral érkezett, de hamar megmutatkozott, hogy a dízel- és az erősebb benzines verziókra van igény. A relatíve kis tömegű autóhoz egyre komolyabb motorok érkeztek - a csúcsot a DTM-be szánt Evolution és ennek utódja, a  235 lovas 2.5-ös EVO-II jelentette.

Előbbit maga Ayrton Senna is vezette 1984-ben egy betétfutamon, a Nürburgringen. Persze ekkor még alig-alig ismert autóversenyző volt, de az, hogy az Evo-k közül ő ért be elsőként, némileg előre is vetítette későbbi sikereit.

Feltűnt ez a Mercedesnek is, nem volt véletlen, hogy a típusról szóló bemutatóhoz is őt használták fel sofőrként.

Ez tehát a Mercedes-Benz W201 dicső múltja. A jelenét pedig már ismerjük Bende Tibbytől.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr124903426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2012.11.25. 19:07:37

@Canis Lupus Libertas: majdnem, de a W124 200D is 75 paci volt, és a 2.0D 75Le még így is lehet az, ráadásul távolról hunyorítva nagyon hasonlít. Ennek a W201-nek viszont csak egy típusa volt a 75Le-s motorral amit úgy hívtak hogy "190D".

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.11.25. 19:09:27

@zalan.takacs:

rosszak a képeid, kicsi az autó a képeken, az oldalai sötétek, nem jön át az általad említett szépség, valamint úgy tűnik a képen, mintha el lenne törve a bal oldali üléstámlád, ne spórolj, küldjél egy 200 forintos sms-t, hogy 12 nagy méretű képet tudj feltölteni, így nem adod el

Hurri Kán 2012.11.25. 19:13:56

Egy EVO belőle... nyamm.

Grgabácsi 2012.11.25. 19:15:03

@Phrascarica: Egy picit hadd pontosítsak. Eredetileg a 190-es dízelváltozata 72 lóérős volt, majd a 124-esbe később ugyanezt az OM601-es motort építették be, csak ott 200D-nek hívták. 1989 februárban volt egy frissítés, amely után a kétliteres OM601 75 lovas lett, meg pár Nm-t is felszedett, bár az igazi cél a koromkibocsátás csökkentése volt.

Phrascarica 2012.11.25. 19:28:55

@Grgabácsi: igen, így van, de most konkrétan a 75 lóerős 190D-ről beszélünk.

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2012.11.25. 19:31:56

Hmm... érdekes, pont a napokban került a tulajdonomba
egy W201 2,5-es 16v-s EVO II.-es feketében...

TaaT 2012.11.25. 19:32:44

@becsületesnepper: Lehet jól áll neki a távolság :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2012.11.25. 19:40:22

@B0ka:
Reméljük, nem az, amibe egyszer már belebotlottunk, és kiderült róla, hogy egy ügyesen felruházott utcai 190 :)
Privátban elküldenéd az alvázszámát?

Jay350i 2012.11.25. 19:41:27

Lehet elfogult vagyok, de elég szégyen hogy erről a jellegtelen Mergáról megemlékeztek itt a totalcaron, ellenben szintén 30éves minden idők legszebb német autója is, a BMW E30, ami egy igazi korszakalkotó LEGENDA mind utcán mind a motorsportok terén, és még egy árva teszt sincs róla sehol az oldalon... gratulálok ;)

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2012.11.25. 19:44:55

@prokee:
Ne haragudj nem akartalak felpaprikázni de egy 20 éves szűz Tamiya kaszniról van szó. :P

Phrascarica 2012.11.25. 19:46:47

@B0ka: jól gondolom hogy RC-re gondolsz? :))

prokee · http://blog.prokee.hu 2012.11.25. 19:52:17

@B0ka: Ja, jaaaa, legközelebb elolvasom a neved melletti URL-t is :)

Brabus600 2012.11.25. 19:52:34

„A német és a nemzetközi sajtó egyaránt érthetetlennek tartotta a lépést”

Ez érdekes, a BMW ekkor már egyre sikeresebb volt a 3-as sorozattal, ismerté vált Amerikában is, a Mercinek kénytelen volt lépnie ezzel a modellel, ebben nem volt semmi meglepő.

hybridpassat 2012.11.25. 19:54:27

@Jay350i: Már ne haragudj de az e30 sehol sincs egy ilyen mercihez képest.

Jay350i 2012.11.25. 19:59:51

hybridpassat
ezt pont forditva gondolom, nincs még egy autó ekkora rajongótáborral, mint az E30 és ez nem véletlen. Ez a TÖKÉLETES autó, a német zsiguli, minden idők legtökéletesebb formája, korának legmasszívabb karosszériája...
Volt 190es merci a családomban sosem szerettük, nem is értettük az emberek mit szeretnek benne, ez nem igazi Mercedes.
(Evok előtt emelem kalapom ettől függetlenül, de ennyi a pozitiv amit mondani tudok...)

prokee · http://blog.prokee.hu 2012.11.25. 20:01:17

@Brabus600:
A BMW a háború utáni éveket a kisautókkal és a motorkerékpárokal élte túl, és 1982-ben egyáltalán nem volt meglepő részükről az E30.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe n. 2012.11.25. 20:02:54

A mi 190e-nkben van 45k kilóméter :D visszatekerés nélkül

hybridpassat 2012.11.25. 20:08:25

@Jay350i: Megértelek, bár nekem egy Citroen Bx is nagyobb élmény mint egy e30. A tökéletes meg kinek mi. A rajongótábor sem feltétlen igaz, szerintem egy Golf2-esnek nagyobb van.

Jay350i 2012.11.25. 20:11:55

@hybridpassat: nem tudom mit lehet nem-élvezni egy E30ban, de embere válogatja.
Igaz vannak típusok, pl GTI-k, régi Amcsi szekerek, bizonyos JDM-autók, tehát akad nagyobb rajongotáboru autó, de kategóriájában maradva (Audi80-90,E30,MB190) messze az élen jár...

Jay350i 2012.11.25. 20:14:39

@hybridpassat: Nem tudom mit lehet nem élvezni egy E30on, a vezetés élményéről szól az egész autó...
Rajongótábort kategorián belül értettem (Audi 80-90, E30, MB190 stb)

Jay350i 2012.11.25. 20:15:50

opp lefagyott azt hittem nem küldte el :D

Brabus600 2012.11.25. 20:20:07

@prokee:
E30 előtt a bömös egy kicsit már megdolgozta a piacot az E21-el. Én azt mondom, hogy a Merci látta az E21 modellnek a sikerét,így neki is lépnie kellett egy kisebb modellel, amely az E21 utóddal az E30-al fel tudja venni a versenyt.

Jay350i 2012.11.25. 20:23:01

gyébként ez az "állólámpás" 190 prototípus brutálisan jól néz ki, kár hogy nem így került gyártásba :)

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2012.11.25. 20:27:47

Ha a sportot nézzük az e30 kontra w201 csatában, egyértelmű a BMW fölénye. Most nem kell a DTM-re gondolni elég a mai sportokra: pályaverseny, 325i challenge vagy drift esetleg rali, nem sok 190-est látok driftelni :D

effendi79 2012.11.25. 20:30:46

@zalan.takacs:
"A klímát fel kell tölteni gázzal".
Aham, az összes nepper ezt mondja. Baromi a jó a klíma, csak most éppen nem hűt. :-)
Ha csak az a baja szerintem töltesd fel.

DeezL 2012.11.25. 20:33:11

@Jay350i: fölösleges vitázni... a BMW meg a Merci az valamilyen szinten ellentét... de engem ez sohasem érdekelt.. Volt E21,E30asom is.... 190es mercim is,123as is...mindegyik nagyon fasza autó.. meg a GOlf II-es is,de az általad leirt AUdi 80ast is birtokoltam ...a régi német autók királyak,logikus egyszerű szerkezetek voltak,a rivális francia,olaszokhoz képest... utóbbi 2 ország autóit ezért szidják sokan,de ma már mindegyik autó szerelése nem pont egyszerű

Jay350i 2012.11.25. 20:38:11

@DeezL: Tisztelet és egyetértés ;)

kokal 2012.11.25. 20:39:30

Azért az E30 az E30! Így minden nélkül, minden autóbuzi tudja, hogy miről beszélünk.

Dr. GGG77 2012.11.25. 20:52:54

Egy 190-es ellen semmi kifogásom, de egy A vagy B osztályt nem tudok elképzelni a garázsban. Merci és fronthajtás!? Broáf...

gumifust 2012.11.25. 21:04:48

Az egyik kedvencem :)

ZON 2012.11.25. 21:05:22

Mercis cikk, és nem Csikós írta ? Nekem itt valami gyanús...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.11.25. 21:39:00

A fekete verdán érdekesen keveredik az elegancia a sportossággal, de tetszik.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.11.25. 21:43:38

@Phrascarica: Azt nem tudom, hogy meséltem e, de évekig jártam egy 2,0 literes, 75 lovas W201-gyel. Ennek köszönhetően csak igen korlátozottan fordul elő velem, hogy összekeverem a szintén ezzel a motorral szerelt W124 jelű E-Klasse-vel.
De mindenképpen szeretném ha tudnád, hogy tudom: te vagy az okosabb!

Brabus600 2012.11.25. 21:46:54

@Opel P1:
Egy ilyen fekete verda ma kb 60 ezer euro-t ér... :)

young-old pkw 2012.11.25. 21:50:16

@B0ka: a sportot nem csak így kell nézni,itt gyárak versenyéről van szó.Jelenleg nincs Merci a versenypályán?F-1?!
Az egyik gyár itt megy,a mások ott.A szomorú az,hogy manapság egyre kevesebb gyár képviseli magát az autósportokban.

young-old pkw 2012.11.25. 21:55:58

Azzal én is egyet értek,hogy a 3-as BMW vetélytársának szánták.
Régebben nekem sokan azt mondták róla,hogy ok hogy sportos kinézetű,de ez csak "Mercike".Aztán amikor vettem egyet megváltozott a véleményem.190D 2,5 Turbo-m volt,1991-es,nagyon jó állapotban.Ha nem kellett volna lecserélnem a család miatt,még talán ma is meg lenne.

Globetrotter2014 2012.11.25. 22:02:30

Legendás darab. Azért a végére a japán invázió kicsit kikezdte, de az új C helyre tette a dolgokat.

Saccónak ott a helye az autóstörtélnelem legnyagobbjai között.

Azért érdekes hogy mekkorát változott a világ. Az prémiumkategória ezzel indult. De sokan gyorsan tanultak. Jelenleg úgy néz ki a BWM incsálja a legjobb merciket :)

Ricseee! 2012.11.25. 22:03:09

2-3 évente megjelenek Mo.-n, szüleimnél a garázsban mindig ott vár a 12 éve szalonállapotban vásárolt 190E 2.6! Azóta is gyönyörű állapotban (köszi Fater, hogy vigyázol rá...). Még mindig szuper érzés vezetni!!!!

nem kéne... 2012.11.25. 22:10:20

@Jay350i:

minden idők legszebb német autója.
mennyémá.

1kutya 2012.11.25. 22:14:34

volt miskolci barátnőm faterjának volt egy 190d, mai napig a legközvetlenebb gép, amit vezettem (pedig szívó volt, 4-es váltóval)...

a csaj is szívó volt, a váltójára sajnos már nem emléxem:-DDD

eko 2012.11.25. 22:51:00

Elolvastam a "bevezetőt", de nem találom hol folytatódik a cikk..
Mert valahol biztos folytatódik ugye?

bandit1200 2012.11.25. 22:53:28

A piac dönti el mit ér egy kocsi.Meglehet nézni a 10-20 év közötti.Merci árakat.A BMW sehol nincs.(igaz motorkerékpárban ő a plafon)Egy jól működő w 201 mindíg fog érni valamit.

butschq 2012.11.25. 23:01:23

@Jay350i: valamiért nem csodálkozom, hogy eddig teszt nem volt.. régi autó már, kevés példány fut belőle :)

@bandit1200: Szerintem elég fej-fej mellett vannak az árak.
Gyorsan csináltam is egy próbát, 1982-1990 közt állítottam be a BMW 3-as (E30), és a 190-es Mercit (w201)

www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/T4R3HR2ADAJ5QRLADR8ISKLR89DZZJQA2MC42I7A89D5MO8KLDD895YR931117G29R8Y013Y51715MOUI9I6SD68SDE1789D3DEU9GH1921K6R2S1668UK2IY62JS1AOK0IW51I8I6MSOS9YRS2637JUF973DLMJIQH7764SRQSSZA8LGYDSO3CEO2HKOUE2O/page1

www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/YHUF9UGK0KZD3UAK0UORCMAUOW044Z3KG65HGREKOW0D6SOMA00OWDLUWFQQQE7GQUJLPQFLDGERACSKGAKQL8GGKAUOUGE8KAROGQ47S464GCQK8WFG6RZASW9SMCWORAMRT77FLIELDAEJ0LCCAEG8JOOK8PEZM047EF0L8QKMKOTGEJI8HPD9JRSO50O7MFS/page1

Lehet mazsolázni, hogy milyen áron vannak a leharcolt példányok, az elfogadhatóak, és a túlárazottak. A 190 plafonja 1,6 millió
www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/190/mercedes-benz_190_e_2.6_gyonyoruseg-5888920

az E30-nál 3 is 2 millió fölé szaladt

oxidalt 2012.11.25. 23:19:02

Hali! Első autónak pl. egy ilyen mennyire felel meg, ha tudok rá költeni (tehát nem Swift kell)? Fontos nekem a hátsókerék-meghajtás...

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/190/mercedes-benz_190_e_kivalo_allapot-6357984

TurboRudi 2012.11.25. 23:20:17

2 autó van, amit azonnal megvennék, ha lenne rá keret: egy 190 evo II (a mobile.de-n lattam egyet a múltkor Madridban van 50.000 euro) és egy BMW Alpina B10 Biturbo.

Jay350i 2012.11.25. 23:39:12

@butschq: szerintem elég sok szalad belőle a kortársaihoz képest, kockaaudit már alig-alig látni szép állapotút meg egyáltalán nem. E30még van bőven, szakadt is de szép is!

Kuruttya 2012.11.25. 23:50:50

Csak ne lenne minden merci ilyen ronda doboz. Főleg a régiek, de a legtöbb mai is.

butschq 2012.11.26. 00:06:29

@Jay350i: próbáltam minél irónikusabb lenni :)

Rocko- 2012.11.26. 00:21:46

@1kutya: :DDDD

@eko: nem, ez nem cikk, ez blogposzt.
cirka 5 éve van Belsőség blog.

Jay350i 2012.11.26. 00:26:33

@butschq: sorry fáradt vagyok :))

SwedishRunner 2012.11.26. 00:55:00

Nincs a 190-esnél nagyobb kiráyság a világon. Ez mindig is egy respektálandó darab marad. Had törjék az e30-at a driftesek, annál több 190-es marad ép! Jah, 190-esem van és nem dezső....

Kámasuka 2012.11.26. 02:06:02

Ma már jól néz ki ez csak akkor volt csökött. Akkor a régebbiekre mondták hogyvót benne anyag ma meg ezekre...:))

Egyébként miért kompakt ez? Sosem volt a Golf versenytársa. Az E30cal együtt ez mittelklasse sedan, 2 osztály merci van fölötte, ahogy ma is a C fölött. Az első kompakt merci az A klasse volt 97ben, arra is fújtak mint állat.

Grifter 2012.11.26. 03:51:20

2.5 EVOII erősen az álomhatáron túl van, pedig :.)

protézisesh 2012.11.26. 08:17:42

@ZON: látszik is a színvonalon. A címlapfotó alapján meg azt hittem, lesz egy jó kis Csikós-szösszenet a SportEvo-II-ről... :(

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.26. 08:51:44

@Jay350i: Nem tudom, részemről a régi Porschék sokkal szebbek bármilyen kockaautónál.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.26. 11:03:03

@Jay350i: az összes többi :D

viccet félretéve, ha mér bmw, akkor a régi 6-os sorozat ezerszer szebb
meg a cápa 7-es

domeq 2012.11.26. 11:41:33

E30 vagy 190 a szebb? Majdnem ugyanúgy néz ki. :) Amúgy nekem mind2 bejön.

SwedishRunner 2012.11.26. 12:06:14

@Gábor (Gee Halen): A régi Porsche-k közül a 928-as ért valamit barátom, a többi buta autó volt!

SwedishRunner 2012.11.26. 12:09:14

@domeq: Természetesen a 190-es :D

SwedishRunner 2012.11.26. 12:11:20

Amúgy ha lesz egy e30 cikk megyek majd fikázni oda, hogy ilyen meg olyan, meg mi a szebb. (pedig egy m3at elfogadnék belőle) Szóval fújj e30 hajrá w201!!!!

Globetrotter2014 2012.11.26. 12:49:22

Páran abba a hibába esnek hogy egy modellsorozatra koncetnrának az auktuális modellkörnyezet nélkül.

Én az E30ast sosem becvsültem sokra, az E36tal (ill 32-34-46-tal) indult a mai értelemben vett BMW-k sorozata. És ezekkel kezdett a BMW igazán "mercedeseket" gyártani, a luxus és sportosság a piacon (szerintem) legjobb elegyével.

A 190es mérföldkő volt, nemcsak a mercinek de a prémiumkat megteremtésében is. De a Merci később nem találta meg a tökéletes arányt. Mercedsnek lenni jobb a luxusautóknál (pl Bálna S klasse), de ott ahol fiatalabbak a vevők, és több a korlát sokkal nehezebb a mondenben több elvet követni.

Lehet hogy most flame-et indítok, de igyekeztem kisit kitekinteni egy adott modell vagy márka perspektívájából...

Super aGyuri 2012.11.26. 13:44:56

@ZF2: Nem indítottál flame-et, amiből arra következtetek, hogy igazad van. ;)

Jay350i 2012.11.26. 13:50:34

@ZF2: Az E30 (és nagytesója, az E34) voltak az utolsó IGAZI BMWk! Az E36 sajnos a többi BMWhez képest egy hulladék, annak ellenére hogy a piacon jól szerepelt, a típus az autóipar egyik szégyene (nem sok autóval fordult elő hogy törésteszten ennyire alulmúlja a saját elődjét is), ráadásul a kasznija nyeklik-nyaklik-csavarodik, sokkal jobban is rohad mint az azonos koru e30ak...
E36ban csak a hajtáslánc jó, az meg belecuppan E30ba is. A többi csak avulásra tervezett ipari hulladék szép formatervvel :( mondom ezt mint BMW fanatikus. E36 az nem BMW.

Globetrotter2014 2012.11.26. 13:56:07

@Jay350i: Nyilván azért ad el a BMW manapság évente másfél millió autót mert az E30 a helyes út.

Egyébbkéntaz E46nak is megvolt a maga keresztje. Ahogy olvastam az E90 mentes volt igazi konstrukciós hibáktól (pár motornál voltak azért érdekes dolgok, de ezek nem modellspecifikusak).

Szeritnem az E34 nem az E30 tesója hanem az E36é, kb egymás után jöttek ki egy lépcsőben 2 évente (7es/5ös/3as). Az E30 és a 34 kb 2 évig volt egyszerre gyártósoron...

Jay350i 2012.11.26. 14:04:29

@ZF2: technikailag a tesója, ugyanazokkal a motorokkal indult (M20-M40) elölpúpos karterrel, kulső-belső dizájn is azonos, stb
Piac szempontjából mindig más a helyes út, mint rajongók szempontjából. Sajnos az összes autógyártó "elkurvul" egy idő után, ki eddig bírja ki amaddig, de az elveit szinte mindegyik feladja előbb utóbb. (lásd elsőkerekes A-B Mercik, nemsokára elsőkerekes BMWk is...)

Shadowbull 2012.11.26. 14:09:29

@Jay350i: "Piac szempontjából mindig más a helyes út, mint rajongók szempontjából. "

A rajongok szempontjai a loteri kutyat sem erdeklik.

A vasarlok szempontjai fontosak.

Az autogyaraknak nincsennek elvei, mivel nem emberek. Hulyeseg ez a megkozelites.

Globetrotter2014 2012.11.26. 14:10:35

@Jay350i: ezt a marhasáégot az alfa fórumon is sokat olvastam. sajna az általad elmített "rajongók" ritkán ügyfelei a gyártóknak.

Minden autó felételez bizyonos szintű vonzódást, ha pedig te adod a piac legrágább autóját egy kategóriűban akkor plána indokolt az érzelmi töltet.

De a akik E30ra nyomuénak azok riktán vesznek új bimmert. Amúgy nekik készült a búcsúzó 1er kupé. Érdemes nézni mennyi fogyott belőle...

Jay350i 2012.11.26. 14:16:42

@ZF2: attól még nem marhaság, te is csak megerősitetted amit irtam

Jay350i 2012.11.26. 14:18:24

@Shadowbull: emberek vezetik az autógyárakat, tehát lehetnek elveik is. Sajnos viszont tényleg nem érdeklik őket a fanatikusok, csak az hogy miböl jön több profitezért kurvulnak el.

Shadowbull 2012.11.26. 14:21:28

@Jay350i: nekik vannak is, de ok idorol idore cserelodnek.

Tudod mi a legfobb elvuk: a profit.

Az autogyar egy uzleti vallalkozas, azert gyart autot hogy profitot termeljen, minnel tobbet annal jobb.

ezt a mondatod izlelgesd egy kicsit, aztan vitatkozhatunk tovabb.

prokee · http://blog.prokee.hu 2012.11.26. 14:21:54

@Jay350i:
Voltak próbálkozások el nem kurvulásra, kevés sikerrel. Olvass utána mondjuk John Delorean életének - kedves és szimpatikus álmodozó volt, állandó pénzzavarban.

Jay350i 2012.11.26. 14:23:36

@Shadowbull: ezen nincs mit vitatkozni ugyanezt irtam én is azzal kiegészitve hogy sajnálom hogy ez így van.

Shadowbull 2012.11.26. 14:24:36

@Jay350i: ha ez nem igy lenne nem lennenek autogyarak es nem lenne miert rajonganod.

Globetrotter2014 2012.11.26. 14:38:19

@Jay350i: szerintem akkor is érvényes amit itt írtam: @ZF2: ne az E30at vesd a F-ekhez hanem E30 (de sokkal inkább E36) Vs 190E és Audi 80 (igaz ők inkább 86tól).

A BMW-k a hármas sözül mindig a legsportosabb de figyelemmel a luxsura is, a Merci mindig a maximalista (mondjuk a mostani C kicsit (relaítve) összement), az audi pedig a maszzív technokrata.

Ez most is érvényes, A4 alegnagyobb, F30 a legsportosabb (de ezőttal telejs pályás letámadás a luxus opciók terén, nem mintha sokat kihagyott volna e téren az E90), merci pedig a luxus felé (bár ez a BMW mellet lassan inéább a sport hiányát jelenti).

Ha berakod mellé pl a volvót ők is eléggé konzekvensek, kissé fura dizájn, kemelkedő biztonság, praktikum hangsúlyozása.

Én annak idején heveny rosszindulastnak vettem amikor az alfistik a 159est a 156hoz hasonlították, pedig a saját ligájában (miodern prémiumszedánok) a 159 ízig vérig alfa volt.

Zolus84 2012.11.26. 14:39:12

@Jay350i: Egyet kell értenem veled. E30 318i-ről váltottam E36 328i-re, és sok szempontból csalódtam. Szeretem benne a jobb komfortot, felszereltséget, zajszigetelést. Viszont teljesen igazad van abban, hogy a karosszériája úgy csavarodik, mint talán semmi másnak, amiben ültem. A gumik a szélvédők, kilincsek körül málanak szét az összesen, míg a 22 éves E30-on még az összes egyben van. A korrózióvédelemben nem vagyok biztos, mert az E30-ak is rendesen tudnak rohadni, az E36-omon viszont alig van rozsda.
Mentem egy E34-gyel, amit majdnem megvettem. Hát azon majdnem lehidaltam. Beton sportfutómű volt alatta, és meg sem nyikkantak benne a kárpitok. 20 évesen is annyira egyben volt, hogy alig tudtam elhinni. Sajnos a regadó a vételárával vetekedett, ezért nem vettem meg.

Globetrotter2014 2012.11.26. 14:42:28

@Zolus84: nekem viszont meradandó élmény amikor a V12 elfüstölt alattunk egy koléga E32esében. Lábra állították de nem volt filléres dolog.

Jay350i 2012.11.26. 14:52:37

@Zolus84: sajnos a rozsdában is biztos lehetsz, nagyon sok E36nak rohad a hátsó tornya gyakran ki is szakad a helyéről. Korrózióvédelmet drótkorongoztam már le mindkettőről E30on 19-21kg a gyári alvázvédelem E36-on összvisz egy fél vödörnyi (8-9kg) látszólag azonos anyagból, és sajnos jobban rohadnak csak még ugye fiatalabb az átlagéletkoruk.

Zolus84 2012.11.26. 15:02:53

@Jay350i: Szívem szerint visszatérnék E30-ra, esetleg E34-re, de nagyon szaladnak el az árak, és külföldön is ritka már a szép belőlük. A nagy motorhoz ragaszkodom, ezért a 325i kéne csak. E34-ből az M5 lenne ideális, mert az 525 gyenge, a V8-asok pedig gondolom szomjasak, és úgy tudom nem a legjobb konstrukciók. Most tavaszig gondolkodok, hogy maradjon-e az E36, vagy sem.

facelvega 2012.11.26. 15:53:42

Én egy 2,6 literes EVO-t vehettem volna tíz évvel ezelőtt fillérekért, mert nagyon tetszett, de megremegett a kezem és inkább egy szintén jó állapotú, újabb kiadású Passatot vásároltam. Dízelt, természetesen. Akkor jó döntésnek tűnt - legalábbis gazdaságosnak - de sokáig rágódtam miatta. Ma egy ugyanolyan állapotú EVO csillagászati áron van, egy Passat meg gombokért.

Kámasuka 2012.11.26. 16:26:18

@facelvega: Jó EVO-t 10 éve és 11 éve sem vettél volna olcsón, amit meg olcsón vettél volna mára semmit sem érne. De legalább a fenntartása is horror.

Zozipapa 2012.11.26. 16:58:55

Ez a gyöngyszem nehogy kimaradjon (ha még nem volt) :D
www.youtube.com/watch?v=lYaIFvRqv2k

humanoid40 2012.11.26. 17:13:32

@oxidalt: Vedd meg és megtudod miért szereti valaki ezt a típust!Persze szakértővel menjél el vásárolni mert vannak nagy átverések.Ha a leírtaknak megfelel az autó akkor jó vétel.Rendes szervíz mellett 150000-500000 km között gond nélkül megy el(kb 150000 nél kopik le a dugattyúról Hans ujlenyomata.Na akkor van bejáratva....)

SwedishRunner 2012.11.26. 17:16:33

@facelvega: Nem tudok 2,6 literes EVO-ról. EVO csak kettőfeles volt (az I-es és II-es is...). Ezen kívül még voltak 2,3 16v és 2,5 16v Cossie-k mint erős példányok. A 2,6-osból nem volt semmi extra bár a legerősebb, nagy darabszámban elérhető verzió volt. Volt 3lityó körüli AMG ami ritkább mint akármelyik másik variáció.

humanoid40 2012.11.26. 17:36:10

Kocsijaim:1602,E21:315,316,323(karbis, igen ritka)323i,E12 518,520/4,520/6,E28:524 td.Ebben az idöben volt némi rálátásom a bmw-re.
W114 220d,W115 200d,W123 240d,W123 300d aut.,W201 2.0d.Ezeket a gépeket is ismertem....
Persze ezeknek a tipusaiból másét is vezettem.
Sportosság terén a BMW elvileg jobb.Tartósság terén nem is lehet összehasonlítani a két tipust.Alkatrész árban sem.A W201 nek zseniális a futóműve.Azthiszem 69 óta nemigen volt hátul dobfék a merciken szemben a bajorokkal....(muhaha!)Forradalmi lemezmegmunkálás miatt ugyanolyan biztonságos volt mint a w116.A bontósok jellemzően vasba-aluba verik szét a merci bizonyos motorjait mert egyszerűen nem fogy!Volt olyan alkatrész amit nem is tudták hogy hol keressék mert nem vitt belőle senki 2 éve...mindezt ürömön...

humanoid40 2012.11.26. 17:38:41

@SwedishRunner: én ugy tudom, hogy szerelték a 3.2 es sima szivomotorral is 219LE.Ritka mint a fehér holló,de nem gyenge élmény lehettett...

nem kéne... 2012.11.26. 18:40:36

@Jay350i:

márkán belül?
bmw 503
csak hogy ne a legkézenfekvőbbet mondjuk.
de van még sok.

nem kéne... 2012.11.26. 18:54:18

@humanoid40:
azért az talán jelent valamit, hogy ezekből a csodatartós merci motorokból mondjuk az utóbbi két hétben kettőt cseréltem.
illetve a második még folyamatban van.
szóval ott se minden arany.

humanoid40 2012.11.26. 20:14:18

@nem kéne...: cseréltem már egypár swift motort is.Remélem azzal nem vitatkozik senki, hogy az nem tartós...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.26. 20:37:46

Nekem is ez a Merga tetszik legjobban. Autószerű, értelmezhető méretű, elegáns.

Illetve Csikóséknak is van egy ilyen, vagy mi :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.26. 20:39:25

@Shadowbull: Lehetnének elveik, mert emberek vezetik őket.
Egyáltalán, a piacgazdaság máris jobban működne, ha nem csak a mindenáron való harács lenne a cél. De ez már eléggé off...

MintaMókus 2012.11.26. 20:52:08

bájos, ahogy egyesekből aranyigazságok fordulnak ki úgy, mint a rög a szántásból. Ugyanakkor nyilvánvalóan fogalmuk sincs, hogy miről beszélnek. Az audit, mint masszív technokrata emlegetni a 80-as években. cöhhh :D
a legnőiesebb autó volt a három német közül. És igen, volt olyanom (is), én tudom miről beszélek ;)

DeezL 2012.11.26. 22:54:20

@Jay350i: köszönöm:)amúgy nem tudom nekem volt 2db E36osom,szerettem őket,a második több mint 2 évig volt meg:) de E30asom 6db is volt:)@MintaMókus: van benne némi igazság,hogy a 70-es 80-as évek audijai teljesen VW szintűek voltak,tehát nem prémium,de attól függetlenül jó autók voltak

Shadowbull 2012.11.26. 22:59:51

@ColT: persze hogy OFF, de sokkal erdekesebb mint a 190es Merci... :)

SwedishRunner 2012.11.27. 09:23:00

@humanoid40: Írtam is, hogy volt egy 3 lityó körüli AMG. Az kérlekszépen a 3.2-es amit írtál és az Evolution-höz közeli 234 Le. 200 db-ot gyártottak belőle úgy, hogy a márkakereskedés hálózaton keresztül gyári garival értékesítették, amúgy pedig egy "packet"-al bárkinek átépítették a 190esét ilyenre, ha begurult. A forrás a wikipédia, úgyhogy ki tudja mennyire igaz :)

voroseltolodas 2012.11.27. 10:21:36

190, E30 kicsik, szűkek. Akkoriban a ladám után csak egyre nagyobb méretű autókat vettem. Ezek szóba sem jöhettek mert visszafelé nem fejlődünk.

ccvv 2012.12.04. 13:54:38

@SwedishRunner: Buta autó volt? Legalább nem kell milliókat költeni egy olajhűtőre vagy kettős tömegű lendkerékre.

Peace.

xr4i 2012.12.11. 12:58:02

Esetleg lehetne a SIERRA RS500-ról is emlékezni, igaz az "még csak" 25 éves. :)))
süti beállítások módosítása