Winkler harci készültségben

  2012. november 19. - ommm Címkék: tv totalcar forma tctv cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Lám, ilyen az, amikor egy sajtóközleményben látjuk magunkat viszont.


Tizenöt tonnás modern monstrum és egy egyedi, retro versenyautó a legújabb Totalcarban.

Ismét formabontó járműveket tesztelt a DoQ autós magazinja a Totalcar. Egy hatalmas, páncélozott terepjáró mellett egy nagyapáink fiatalságát idéző, ám annál gyorsabb ős-Forma 1-es külsejű autóval is megismerkedhetnek a nézők a most szerdai legújabb epizódban.

winkler a komondorban

Akna- és lövésálló, vegyvédelmi felderítésre is használható, 15 tonnás összkerékhajtású, és akár kilenc személyt is képes szállítani az a magyar fejlesztésű Komondor harci jármű, amelynek fedélzeti felszerelései több mint 3 millió forintot érnek. Winkler Róbert a prototípussal indult neki a laza homoknak.

„Több dolog is meglepett a tesztelés során. Először is nem ez az első hasonló élményem, hiszen utaztam már a Cougar nevű amerikai MRAP-változatban még Afganisztánban, de a magyar jármű úgy tűnik, mintha ügyesebben mozogna. Pedig a tömege elég durva, köszönhetően a különleges, szendvicsszerkezetű páncélzatnak. Az is érdekes, hogy a katonai célú járműveknél gyakran nem adnak meg pontos adatokat, csak szabványokat, amiket teljesít, mert ellenkező esetben mondjuk a tálibok kitúrnák a neten, hogy mennyi a jármű oldaldőlés-tűrése, vagy a páncélzat vastagsága, és ennek megfelelő csapdát állíthatnának” – árult el érdekes részleteket a Komondorról Winkler Róbert, aki egy kis börleszk elemet szolgáltatva kis híján kizuhant a harckocsiból, ugyanis a gyors kiképzésből az kimaradt, hogy a páncélozott jármű ajtaját ferde talajon óvatosan ajánlatos kinyitni.

forma auto valyi istvan 2

A műsor másik főszereplője legalább ilyen izgalmas darab. A ’60-as éveket idéző, teljesen egyedi kialakítású, az egykori Formula Juniorra hajazó autó egy valódi időutazásra hívja a Forma 1 szerelmeseit, Vályi István segítségével.

„Annak ellenére, hogy a szivar alakú ős-Formula autót versenyszinten csaknem filléres technika jellemzi, elsőre tökéletesen sikerült. Profi, türelmes, és egyben mindenre elszánt szakemberek készítették, akik semmit nem bíztak a véletlenre. A négy jó barát ráadásul azzal is tisztában volt, hogy a 400 kilós önsúlyhoz bőven elegendő az alig egyliteres motor is, így megszületett az ország talán leggyengébb, mégis egyik leggyorsabb és legélvezetesebb versenyautója, amely a környék legmodernebb versenypályáján, a Slovakiaringen futotta első köreit” – avatott be a tesztelés részleteibe Vályi István, aki azt is bevallotta, bizony nem bírta ki sikoltozás nélkül a kalandot.  

Tehát november 21-én, szerdán este 20 órakor egy újabb izgalmas Totalcar epizód a DoQ-n!

Sajtóközlemény lettünk bizony, mi jöhet még?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr504914707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2012.11.19. 20:04:54

"..amelynek fedélzeti felszerelései több mint 3 millió forintot érnek."
Tessék a sajtós kezére koppintani. Idézet az írott Totalcar tesztből:
"Annyit azért tudhatunk, hogy csak a műszerezettség, ami a járműben megtalálható, több százmillió forint,.."
Szóval inkább 300 a 3..:)

EddieCivic4g 2012.11.19. 20:11:16

A Komondort láttam egyszer az 51-esen Dunaharaszti előtt. Szép darab, a minket előző H2 Hummer már nagyon picinek tűnt mellette:))

jani_a_hegyről 2012.11.19. 20:18:09

hehe a 3milla tenyleg furan hangzik, van akinek a laptopja er annyit. Nekem 300 milla meg soknak tunik, ha el akarnak adni parat, akkor valahol meg kell huzni a hatart, szoval lehet a fullextras verziot fel lehet annyiert is szerelni, de minek... Vannak draa muszerek, akar 100millios kategoriaban is, de ez a kocsi arra van, hogy ne repuljon le az ember feje, ha aknara fut, es mondjuk lehessen par extremnek mondhato korulmeny kozt hasznalni. Azt mondjuk megneznem, hogy ezzel egy sugarzo porral boritott helyen felderitenek, lehet olom is van a szendvicsben, de szerintem ez badarsag, nem beszelve a 3, vag 300 misis cucc hanyatlasarol mondjuk egy csernobilhoz hasonlo esemenykor.

bazd meg 2012.11.19. 20:22:08

Es jobb is a mienk......hihihihihihi ja masolni mar sokkal egyszerubb, de kitalalni ???????????????????

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.19. 20:48:43

ezekkel az atom biztos cuccokkal mindig azon vagyok hogy atomcsapas utan tok jo lehet felderiteni egy ilyenbol de hogyan szallunk be es ki belole es utanna mit csinalunk?

Köves D. Gábor 2012.11.19. 20:54:35

Hány inkubátort lehetne venni egy ilyennek akár csak a kerekéért?

Gomulka Béla 2012.11.19. 20:57:11

Hogy az a gyakornok, aki így ír, és akinek ezt az írását kozlik, hogy az milyen jó no lehet!

TaaT 2012.11.19. 21:10:26

@Köves D. Gábor: "Egy inkubátor ára hozzávetőlegesen egy középkategóriájú gépkocsiéval vetekszik, míg egy lélegeztető-gép árából akár egy falu egész utca sorát meg lehetne venni."

Nem hiszem hogy ilyen drága lenne egy kerék...

Pootj 2012.11.19. 21:23:32

@visszakettopadlogaz: A ki és beszállás megoldott ezeknél, mert bevetés után fertőtlenítik / semlegesítik lemossák. Keress rá, hogy decontamination.
A felszerelés meg simán van ennyi, ugyanis ilyenkor a viszonlyag kicsi legyártott darabszámra oszlik el az összes fejlesztési és gyártáselőkészítési költség. Ilyenkor nagyon nem mindegy, hogy valamiből 100 db-ot gyártasz vagy egymilliót. Erre jó példa a katonai repülőgépek politikusok által alkalmazott költségcsökkentési módszere, amikor a megrendelt darabszámot csökkentik, aztán csodálkoznak, hogy egy gép ára jelentősen magasabb lesz és a végén nem nyernek szinte semmit...
Az ilyen cuccok meg nem szoktak behanyatlani egy Csernobiltól vagy Fukusimától (Three Mile Island, Cseljabinszk, Sellafield stb), hiszen pont ezekre tervezik és méretezik őket...

Balthazor Hellman 2012.11.19. 21:24:09

Nem beteg ez a világ? A média előbb teszteli a járművet, mint normálisan bemutatnák a katonáinknak...

Pootj 2012.11.19. 21:27:43

@Belthazor Hellman: Szerintem a katonáink is ismerik már. Nem hiszem, hogy a két cég csak úgy blindre belevágna egy ilyen projektbe. Ahhoz szerintem egyik sem elég tőkeerős. Az ilsyen húzások csak nyugaton divatosak. Más kérdés, hogy vajon lesz-e rá pénz, hogy ezekkel szereljék fel az afganisztáni csapatot.

sámuel 2012.11.19. 21:33:33

Anyám, de gyönyörű ez a versenyautó itt a végén.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.19. 21:41:55

@Gomulka Béla: Nem biztos, de hogy jól dolgozik térden, az igen valószínű.

Balthazor Hellman 2012.11.19. 21:55:41

@Pootj: kérlek hidd, el nem állítok badarságot...

volhistracing 2012.11.19. 22:35:03

@sámuel: Nagyon köszönjük, igazán jó hallani! Ilyenkor érzem azt, minden, a műhelyben töltött perc megérte... :)

sámuel 2012.11.19. 22:48:30

@volhistracing: Így a néhány fotó láttán biztos vagyok benne. Ha egy métert nem tud menni, akkor is. De a beharangozó meg az autó oldalán lévő feliratból kiguglizott blog alapján úgy tűnik, hogy a videót is érdemes lesz megvárni... Elismerésem!

bazd meg 2012.11.20. 03:27:13

Majd kiderul hogy ez is annyira magyar mint a Nabi meg a tobbi.

tomcsibácsi 2012.11.20. 07:09:39

A komondoron a legénységi fejsze nagyon jó!

yerico1 2012.11.20. 09:22:41

A KOMONDOR egyedi rendszám dobhatja meg az árát. :) Amúgy saccra az ilyen gépek ára kb. 6 millió dollár / darab szokott lenni.

1kutya 2012.11.20. 10:50:26

Vályi nagyon koncentrál, Winkler meg úgy néz ki, mint E.T.:-DDD

toncsi64 2012.11.20. 12:05:33

Volt szerencsém látni menetközben a gépet, mitmondjak szép darab :) Ezért is nem lepett meg igazán mikor a szabályokat ignorálva dobott egy balost a Fertő utcából a Bihari útra. Ezen mozdulatsor elvégzését tovább könnyíthette a KOMONDOR rendszám, hiszen ez aligha szerepel bármilyen nyilvántartásban lévén inkompatibilis a magyarországon engedélyezett verziókkal.
Jah kérem, a KOMONDOR is HUMMER szerű... :)

Isgyu 2012.11.20. 13:44:40

"amelynek fedélzeti felszerelései több mint 3 millió forintot érnek."

Múltkor mikor ugyanez volt a neten, kicsit többet írtak hogy érnek... mint 3 millió forintot. Szerintem ez elírás, talán 300 milliót.

Rocko- 2012.11.20. 18:53:47

@Isgyu: végülis a 300 millió több mint a 3 millió. :)

Poita not Peter! 2012.11.21. 09:48:41

Hagyni kellene ezt az egész háborusdit és inkább orvosi műszereket fejleszteni...
süti beállítások módosítása