Megríkatott minket

  2012. október 27. - ommm Címkék: lamborghini countach gandini

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


1974. Az pontosan 38 évvel ezelőtt volt és ha tudnak, gondoljanak vissza, vajon milyen autók alkották az utcaképet akkoriban? Bárhol a világon, nem csak nálunk. Mi után fordultak meg az emberek? Mondjuk egy Mk.2-es Capri, egy-egy dobozforma izomautó vagy kólaüveg-Corvette? A Porsche 911 vagy a Ferrari 365 GT4 BB már szinte ufónak tűntek.

Davids 77 Left Side
IMG 2377
1643061-1600-1072

És akkor egy olasz karmester fia - aki az egyik legzseniálisabb formatervező evör - ismét döbbeneteset alkotott. Egy kozmoszból érkező, szinte értelmezhetetlenül ékforma dolgot. Ezt:

Supercars Lamborghini Countach
0911 11 z+auto designer marcello gandini+portrait

Persze használhatatlan volt, ezért kapott pár légbeömlőt és nyílást, ne fűtse túl magát. És így talán még durvább, abszolút tájidegen és ufószerű lett. Marcello Gandini előtt térdre kell esni még ma is, a Miura és Countach - legyenek bármilyen rossz autók a szakértőkés hozzáértők szerint - mindig és mindenkinél azonnali birtoklási vágyat váltanak ki. Megveszi, aki megteheti, még akkor is, ha tudja, hogy rásüti a bőrdzsekit a hátára az iszonyatosan meleg motor, hogy a fekvőrendőr, a tolatás mindig kihívás és akkor is, ha nem látni ki belőle semmit.

Countach Autostadt

És akkor döntsük el a frissen kirobbant szerkesztőségi vitát: Gandini formaterv az E12-es BMW vagy Paul Bracq? Rézmányi kollégának maga Paul állította, viszont a hivatalos források is a Bertone-stúdiót és az ifjú Gandinit említik.

Ez pedig a film, melyet könnybe lábadt szemmel néztünk végig Csikóssal csütörtök délután, a nap vége felé...

When Outrageous Was Possible from Petrolicious on Vimeo.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74869704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pityubácsi 2012.10.27. 14:09:15

erre jobban lehet recskázni, mint a redtube-ra

deak.atti 2012.10.27. 14:09:55

Szia, Pista!

És hogy ne csak szuperautókban gondolkodjunk: Ő tervezte a második szériás Renault 5-öt (gyári nevén Supercinque), és a Citroen BX-et is. Egyik sem lett különösebb bukás ... sőt .. szerintem sikeresek lettek ...

DA

w a s d 2012.10.27. 14:18:20

Azért most épp úgy gondolom, a 911 azért jobban tetszik a fönti képeken szereplők közül.

Levrone 2012.10.27. 14:23:22

Pityubácsi: lehet, hogy igazad van, de én inkább maradok Kacey Jordan, Lily Thai, Lisa Ann, Cytherea és kolléganőik mellett... :-)

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2012.10.27. 14:25:39

Asszem ma délután megnézem az Ágyúgolyó futamot. Szigorúan az első részt.

hamika 2 2012.10.27. 14:36:12

@Levrone:
Angelina Crow a favorit :)

tomnemtom 2012.10.27. 14:44:35

nem mekdonászba, hanem pizzahátba kell menni, ha nem fér be az ablakon.
mongyuk a pohár ott is pohár.

Liquid_ 2012.10.27. 14:45:37

nagyon jó video, meg a gép is :)
tudom sokszor volt már, bocsássátok meg nekem, de ez a piros ász :)
www.youtube.com/watch?v=wFB6FfaNQ40

erokun 2012.10.27. 14:47:26

ikarus hátsó lámpák :)

Shinjuku 2012.10.27. 14:48:04

Az a Corvette '75-os vagy '76-os. A hatso lokharito es a tanksapka arulja el.

R1200Gs 2012.10.27. 14:51:46

Vályi úrnál ennyi a szakma talál egy videót és hány mellé néhány mondatot...Gugli a barátja:-) Mostanában nem védi be ízesen nógrádiasan magyarul az alibi szlovákokat.Bazzz...

sarocker 2012.10.27. 14:56:49

Nos, Pistä, Minden szavaddal egyet kell érteni. A Countach (ami csak Amerikában "kúntács", az olaszok erről másképp vélekednek) a legtöbb autókedvelő számára örök vágyálom. Nekem is. Egy F40-nek vagy Testarossának sosem tudtam annyi figyelmet szentelni, mint a Mennydörgésnek. Amikor kihozták a Diablót, akkor is csak azt éreztem, hogy a Lamborghini csak fut a Countach után, de olyat már soha nem fog csinálni. Az Italdesign Cala mondjuk még hasonlóképp megmozgatott, de abból nem lett autó.

sarocker 2012.10.27. 14:58:07

@erokun: Ez már nekem is sokszor eszembe jutott. :)

Zsíros Bödön 2012.10.27. 15:00:36

Szerintem minden idők egyik legfelfújtabb kocsija volt. Undorító. A fent írt Ferrari és Porsche sokkal gyönyörűbb, ez egy szégyen.

Kalap 2012.10.27. 15:08:03

Azért le ne hányd a monitorod.. ;)

TaaT 2012.10.27. 15:16:11

Csatlakozom, a countach inkább érdekes mint szép...

sarocker 2012.10.27. 15:18:20

Senki nem írta, hogy szép. Mondjuk ettől még az. :)

AutosVilli 2012.10.27. 15:21:09

Melyik képen milyen autó van?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.10.27. 15:34:49

Volt szerencsém az összes Lamborghinit élőben látni, megsimogatni és bár azzal egyet értek, h vmiért mind megdöbbentő alkotás, azért azt h szépek lennének semmiképp nem mondanám. A régiek különösen nem azok, az újakban viszont pont az tetszik, h mintha egy sziklából pattintották volna őket, pont olyan durvák és nyersek mint ahogy kinéznek.

Szóval nem vitatom el azt, h autótörténeti mérföldkövek, de azért nem is kell előttük "térdre esni".

Szerintem.

ja, kép:

indafoto.hu/klarky/image/15909989-f98d9ca6/497451

Hurri Kán 2012.10.27. 15:42:34

Emlékszem, olyan 5 éves körül lehettem, mikor először láttam élőben Countach-t Szentendrén, a családi Trabi kombi hátsó üléséről. Természetesen apám megállt, és kiszálltunk, és körbejártuk... (Nem a Trabit.) Kár, hogy akkor nem volt még digit. fényképezőgép, vagy fotózós telefon, érdemes lett volna lekapni a két kocsit egymás mellett :)

krycek07 2012.10.27. 15:45:04

Azért ott volt még a Maserati Quattroporte IV. generációja. Mai napig az egyik legszebb 4 ajtós szedán.

Ha már a bömös E12-t elővették, megemlíthették volna a "bmw 2002 tii garmisch" tanulmányt (szintén Bertone-Gandini munka). Ilyen az, ha egy olasz "hozzányúl" az adott stílusjegyekhez és hozzárakja a sajátját.

Még egy érdekesség. 1965-ben hagyta el Giugiaro a Bertone műhelyét és kvázi helyére vették fel Gandinit. Giugiaro sem volt kispályás és sok mindent elért, de sokáig nem jött neki össze, hogy széria Lamborghinit alkosson. A VW-Lamborghini házasságig az autók mind Gandini keze munkáját dicsérte. Talán egy kivétel van: a Miura. Az autó 1966-ban jelent meg és nehéz elhinni, hogy kevesebb, mint 1 év alatt Gandini össze tudta volna hozni... De hát a "krónikák" neki adták...

A Countach-on teljesen megférnek a szögletes és íves megoldások. Ettől tökéletes. Azóta sem tudtak mások még hasonlót sem összehozni.

Rocko- 2012.10.27. 16:29:40

@tomnemtom: :)))))
elég ha a szívószál befér az ablakon.

Rocko- 2012.10.27. 16:32:23

@erokun: melyik Ikarusé?

@R1200Gs: ma se basztál?

nido71 2012.10.27. 16:34:40

Első emlékem a Test Drive című C64-es programon volt. Már akkor megfogott.

Csizirájder 2012.10.27. 16:37:04

Kár hogy sok a duma, és kevés az igazi élmény ebben a videóban is. Sajna nemigen akad igazán jó felvétel a neten amiben Countach-sal úgy mennek ahogy kéne. :) Profik keze alatt ritkán látni ilyen műszert, a jutyúb is csak csupa milcsis úrvezetők bénázásaival van tele. Pont a tegnap néztem ezt a videót, még ha nem is egy nagy vaszisztdasz, de legalább normálisan lehet hallania gép hangját:

www.youtube.com/watch?v=D8JRTMofbTE

Hurri Kán 2012.10.27. 16:38:04

@Rocko-:
Miből gondolod, hogy tavaly igen? :D

Csizirájder 2012.10.27. 16:38:39

@Levrone:

Hááát, az előbb kíváncsiságból rákerestem ezekre a művésznőkre, de elég gyenge felhozatal, csupa satnya, műnő. :) Jobb példákat is felhozhattál volna. :)

arncht 2012.10.27. 16:39:20

a countach gyerekkorom alomautoja, akkoriban a 80as evekbeli agyontupirozott verzio tetszett, de most jobban bejon az elsoszerias. corvettebol is pont ez kene :)

Rocko- 2012.10.27. 16:40:50

@gyvy: á, már tippegetni se merek.

3 gb 2012.10.27. 16:41:19

A Countach a szupersportkocsik Ősanyja, ennek ellenére, ha életemben csak egyetlen egy sportkocsim lehetne, az Diablo lenne.

Csizirájder 2012.10.27. 16:44:42

@Liquid_:

Ezt nem lehet elégszer végignézni/hallgatni! ;)

Hurri Kán 2012.10.27. 16:47:28

Kinek van meg matchboxból a "sima" Countach, és az upgrade változat, a hátul szárnyas? :)

Cooper911 2012.10.27. 17:05:38

Ez dejó. Kemény, hogy nyitott ajtóval kell tolatni :D
Meg amikor a tyúk (kakas?) nézi, azon hangosan felvisitottam :D

Én 911 fan vagyok de ezért odaadnám bármelyik 911-est.

Jimmy Leafs 2012.10.27. 17:33:51

@w a s d: Pont ezt akartma mondani. Ez a 911 forma a csucs nekem ma is...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.27. 17:41:29

ha osszejovetel van az Alice' nal ket auto van amit az arra jaro turazok / csalados apukak / barangolok megneznek: ez es a de tomaso. 911, ferrarik, ( testarossatol enzoig ) Merci AMG SLS, GT40 korul max egy-ket ember, a Countach es a Pantera orok slager.

Egyebkent muszakilag hogy milyen - tobb mint 40 eves, milyen lenne....

esef 2012.10.27. 17:50:13

inkább legyen egy R8 ha már mindenáron lambo kell legyen... :)

Riley Kestrel · http://100auto.blog.hu/ 2012.10.27. 18:02:28

A Porsche 911 1974-ben a legkevésbé sem számíthatott ufónak, sőt.
Akkor a 911-es formaterve már tíz éves volt, tehát mindenképpen megszokottnak számított már. És bár a kinézete igen fenséges, de a stíluselemei mégiscsak a negyvenes években gyökereznek - hiszen a 911-es nem jelentett akkora forradalmi előrelépést az előd 356-oshoz képest, mint mondjuk a Miura a 400GT-hez képest.
Sőt, a fenti 911-esre ránézve nekem az 1949-es Buick Roadmaster Sedanette ugrott be - profilból sokkal inkább a Buickhoz hasonlít a 911, mint a cikkben említett többi autóhoz.

Kép:

www.visipix.com/newsgroup/DOWN%20MOTOS00054/pictures_autos/1949%20buick%20roadmaster%20sedanet%20brown%20side.jpg

skyrangr 2012.10.27. 18:08:14

@Cooper911: én azt vártam mikor ugrik fel a motorháztetőre, és csúszik le, mind a 8 körmével kapaszkodva a fényezésbe :D
persze nem rosszindulat, csak láttam már éjjeliőrt nappal meghalni :D

biker_kolee 2012.10.27. 18:14:26

@nido71: Megyek is, tolok egyet vele gyorsan. Nekem is. :)))

redriot77 2012.10.27. 18:16:59

Tényleg instant beszarás lehetett meglátni egy Countach-t az utcán '72-73-ban. Még javában gyártották a Fiat 500-ast, az egyes Golf még évekre volt, az állólámpás Mercedes modellciklusából is még sok hátra volt. És akkor landol a Földön ez az ufo...

Bennem nem kelt birtoklási vágyat, nem tudom elképzelni mire használnám, de hogy ilyen formát kitalálni csak egy zseni tud, azt elismerem.

Riley Kestrel · http://100auto.blog.hu/ 2012.10.27. 18:26:31

@redriot77: Bennem sem. Ha egyszer összeírnám a birtoklandó autók százas listáját, nem lenne benne.

Egyébként az egyes Golf pont 1974-ben jelent meg.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.27. 18:29:52

A Countach-nak lelke van. Kár, hogy a Lamborghini azóta sem volt képes szép, egyedi autót tervezni. Nem azt mondom, hogy az új modellek csúnyák, hanem azt, hogy mindegyik utánérzet, a rosszabbak pedig csak epigonok.

redriot77 2012.10.27. 18:49:45

@Riley Kestrel: igazad van, én valamiért '76-ra emlékeztem.

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.10.27. 19:08:08

@erokun: nem Ikarus, hanem első szériás Alfa Romeo Alfetta!

travelnyuszi 2012.10.27. 19:08:40

Nálunk van egy a közelben, piros, nem az első szériás, de nem is a szárnyas. Nagyon ritkán látni, de brutális. Egyszer szerencsém volt, és elém fordult ki, hát...rohadt széles, brutális, iszonyúan "akarom" autó. És a hang...ááááá

cseszdmegdebuzikvatytok 2012.10.27. 19:11:41

@Levrone: persze h egy gyoker veri csak kocsikra

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.10.27. 19:14:41

amúgy meg ... Gandini egy zseni. nézzétek meg a Lambo Espadat, az Alfa Montrealt, a Lancia Stratost, a Maserati Ghiblit :-)

bár az is igaz, hogy a szerintem legszebb evör autót, az Alfa 33 Stradalet nem ő jegyzi, hanem Scaglione

Quattroman 2012.10.27. 19:37:58

@Spica:
lehagytad az X1/9-et ami szinte népautó volt a sportkocsik közt

protézisesh 2012.10.27. 20:13:38

Tessek megfogyelni R. Hammond tesjet az Aventadorrol. Megmondja, hogy kurvajo, meg minden, csak pont az a thrill hianyzik bele, amitol a regebbi lambokban ugy erezted: minden idegszalaval azon van, hogy teged megoljon. Ez a dog igazi bullride...

Arrol nem beszelve, hogy a fold tetszoleges pontjan 1974 ben keszitett fotokon milyen autok vannak? Egy Countach meg ma is inkabb ursiklo, mint auto. Most gondold el ugyanezt a pobeda, a trabant 600, a pupos waresz es tarsai kozott az utcan! Oke, a lajtatol nyugatra R12 (dacia), audi 50, Citroen GS. Helyezd egy kcsit kontextusba a Countach-ot, lasd hogy mennyire hiperextrem volt a maga idejeben es maradt az is a mai napig!

Pepejoe 2012.10.27. 20:14:22

X1/9? Az mekkora egy trágyadomb, pppfffeeejjj...azóta vagyok reumás, mióta haver szarja alatt feküdtünk pár tízezer órát. A márkát ne halljam soha.
A Countachról annyit, hogy csepelen a prolinegyedben (ugyebár) szokott állni egy fekete, gondolom a nőjéhez jön. Van(nak) róla fénykép(ek), mert persze körbenyálaztam.

1127ccm 2012.10.27. 20:57:04

Eleinte még bosszantott, de már inkább vicces. Milyen jó is fikázni egy autótörténeti ikont egy oktávia kombi 1.4, vagy egy dizel passat tulajként... :)

Wizardus86 2012.10.27. 21:45:52

@Liquid_: itt lettem szerelmes énis, négy éves koromban :D

Nagy-Papa 2012.10.27. 22:02:46

Ja, nekem is gyerek kori álmom (ágyúgolyó futam...).
merész gyerekek voltak akkoriban az olaszok, respect! ;)
(tolatni? vazze! teherautóval/furgonnal, de sima mai autóval is: két külső tükör!!!)
;)

Luighi 2012.10.27. 22:24:11

Egy 911-esért minden pénzem odaadnám, egy Countachért vagy Miuráért szintén, és még az egyik "lőszert" is a zacsiból vagy bármelyik kisujjamat, amit soha egy Porsche-ért sem! Pedig az lenne minden szempontból praktikusabb. De ez a szerelem.

ommm 2012.10.27. 22:43:19

@R1200Gs: Megtaláltál itt is? Őszintén örülök, hogy a büszke, motoros BMW-sek és a Langyimaci MotorosKlub vezető személyisége tökéletesen rátapintott - mi több hozzászólt(!) - a poszthoz. Köszönöm!

tiramiska 2012.10.27. 23:21:39

Qv 5000 :) Nálam, csak a Miura versenyezhet vele.... na jó... meg a Diabló! :) :) :)

Zwickau001 2012.10.28. 00:59:40

Remek verdak az biztos. a heten, itt vannak meg a garzsban, poliroztam, egy Lamborghini MIURA P400 at, 1970 es kiadas, egy Rolls Royce Silver Cloud, egy uj 458 Spider, es egy 911 GT2 993as, es egymas mellet allnak, iszonyatos verdak.ma a MIURA melle altam egy SLS sel, tegna elott egy VEYRON nal, pazar latvany mind egyik. par hete volt peldaul egy 512 BB FERRARI. az meg a masik best tobbek kozott.

Pasas 2012.10.28. 01:54:58

Hihetetlen forma. Nekem mégis az F40 az etalon.

TaaT 2012.10.28. 02:57:47

Hmmm F40... és van aki még azt is tuningolja :P

cdn.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/05/IMG_0189-Hi.jpg

Meg ha már 911, a magyar utakra :)

i.imgur.com/XOSma.jpg?1

Poita not Peter! 2012.10.28. 04:44:55

nekem nem jön be, de nem vagyunk egyformák...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.10.28. 06:45:24

Ilyenkor azért.érdemes megemlíteni a mercedes 111 et.az lambo eleje eléggé hasonlítrá.
www.lotusespritturbo.com/Mercedes_C111.htm
Az ráadásul a 60 as évek végén született.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.10.28. 07:02:13

totalcar.hu/magazin/szerelem/c111/
Persze abból nem lett semmi,de technikailag az volt.a.csúcs.

pormos 2012.10.28. 09:27:27

Szerintem Marcello Gandini és Paul Bracq úgy kapcsolódnak a BMW 5-höz, hogy Gandini tervezte a BMW 2002 Ti Garmisch-t (ez egy 1970-bemutatott show-car volt), és a gyártásba került BMW 5-öt már Bracq (ő 1970-ben került a BMW-hez) - nyilván a Garmisch alapján.

vancello · http://vancello.hu 2012.10.28. 09:53:25

@ommm: Ne süllyedj le a szintjére, mert legyőz a rutinjával. :)

gusandor 2012.10.28. 18:53:11

@Zwickau001: J a és azután mint lenni szokott, a kezed beleért a bilibe... :D

760kodnék 2012.10.28. 19:32:42

"a hivatalos források is a Bertone-stúdiót és az ifjú Gandinit említik" - és ezért van boldog mosoly az arcomon, amikor arra gondolok, hogy nálam is áll egy Bertone, amit 14 éve találtam ki magamnak, hogy lesz. :-)
(nem, nem Ritmo és nem is Astra...)

1kutya 2012.10.28. 20:11:49

hááát... ha már '74, akkor inkább egy maserati bora, vagy merak. nodehát kinek a pap, kinek a papné...

760kodnék 2012.10.28. 21:57:37

@dennisthemenace: Nem mondtam, hogy nem király, de nekem nem az volt az agylövésem, így picit szűkítettem a kört. :-)

Rigghead 2012.10.29. 00:32:13

megríkatott engem is

Csizirájder 2012.10.29. 08:17:57

@Rigghead:

Na igen, itt végre úgy használják a Lambót ahogy kell, de sajna az élményfaktor nem túl magas, sok a duma, sok a zene, kevés a motorhang. :)

dennisthemenace 2012.11.02. 13:20:05

@760kodnék: Anno kocka Ladaert mentunk Belgiumba, de nem talatunk elfogadhatot, mert mindent felvasarpoltak a magyarok. Mergunkben vettunk egy Ritmot es nem is bantuk meg, sot, neha visszakivanom..