Hogy jobb rengeteg pénzből spórolni?

  2012. szeptember 06. - Stump András Címkék: lexus opel gs ampera fogyasztásteszt 450h

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Nem akarom eldönteni a kérdést, hatótávnövelős villanyautó vagy konnektoros hibrid-e az Ampera. Nem fogom felboncolni a GS hajtásláncát sem. Az egyenlőtlen párharchoz még csak értelmes indokot sem kell keresni, egyszerűen kíváncsiak voltunk, mennyit esznek a valóságban. Itt állt a garázsban az elektromos Opel és a legújabb hibrid-Lexus, végülis mindkettő villanybenzines. Végülis egy árkategóriában vannak, egy jól felszerelt Ampera pont annyiba kerül, mint az alap GS 450h. Tizenöt millió. Ennyiért már spóroljanak rendesen, nemde?

Nem igazi ellenfelek, de árban nincsenek messze egymástól

Vannak a gyári fogyasztási adatok és van a valóság. Az NEDC-ciklus mindig ugyanaz, a valóság pedig mindenkinek más. A konnektorról tankolható Amperánál például minden a júzerprofilon múlik: aki két bedugás között nem megy többet ötven-hatvan-nyolcvan kilométernél, berohaszthatja a tanksapkát, de ennél sokkal érdekesebb egy hosszabb kirándulás. Ezért kénytelenek voltunk megfutni velük a Nagy Totalcar Vegyes Ciklust.

A GS csak benzinből dolgozhat

Indulás a Flórián térről, a rakparton le a déli vasúti összekötőig, majd a pesti oldal sűrűjében fel egészen Vácig - ez szinte végig városi jellegű közlekedés, kisebb-nagyobb dugókkal, gyorsítással, lassítással. Innen jön az országút, Balassagyarmaton át Salgótarjánig, ahol az autópálya felé vesszük az irányt, majd Hatvantól az M3-ason dörgölünk végig haza. Ezúttal megtoldottuk a kört még egy városátszeléssel, mivel Budaörsre vittük vissza a Lexust.

Nyomvonal-006

Papp Tibivel már végigcsináltuk egyszer a zsibbasztó túrát, akkor történetesen egy Lexus nyerte a fogyasztásversenyt. Most viszont biztosak voltunk benne, hogy az Ampera győz, hiszen az akksijának köszönhetően eleve minimum ötven kilométer fórral indul. Úgyhogy kicsit direkt szívattuk a villany-Opelt, ahol lehetett, kihasználtuk a 345 lóerős Lexus teljesítményfölényét, hadd kapaszkodjon az Ampera, amíg be nem horpad az akkupakk. A vicc az volt, hogy egész jól lépést tudott tartani a névleg majdnem háromszor olyan erős GS-szel, hatvanas tempóig szubjektíve ugyanúgy gyorsult. De nem akarok spoilerezni, a holnapi pazar Ampera-tesztben Pista ismét műfajt újít, olvassák el azt is. Minket elsősorban a fogyasztás érdekelt.

DSC 0003

Rendeltetésszerűen, teli akkumulátorokkal indultunk neki az Amperával, ez 58 kilométer nullemissziós hatótáv ígéretének felelt meg a fedélzeti számítógép szerint. A coulombok mellé benzint is tankoltunk, a megismételhetőség kedvéért mindkét autónál betöltőperemig.

Míg a Lexus földöntúli kényelmű fotelját Winkler tesztelte először, a városi szakaszon én vezettem az Amperát. Be kell ismernem, jó érzés időről időre lenézegetni a fogyasztásmérőre, és megállapítani, hogy már egy órája megyünk, de még mindig 0,0 literen áll. Az 58 kilométer számított elektromos hatótáv városban ráadásul még növekedett is, 47,1 megtett kilométer után például még harmincat furikázhattunk volna villannyal a kijelző szerint, de némi önmegtartóztatással, kedvező együttállás esetén talán a száz kilométer sem lehetetlen a benzinmotor beindítása nélkül.

Tesztünkön viszont nem ez volt a cél, úgyhogy amint kiértünk Vácról, odaléptünk neki, így aztán tragikus hirtelenséggel csökkenni kezdett a kijelzett érték, majd 62,6 kilométernél beindult a benzinmotor. Innentől a Lexushoz hasonlóan hibridként üzemelt az Ampera, és megkezdődött a valódi versenyfutás. Szegény GS-szel lényegében lefuttattunk két szigetkört, mielőtt maratonra küldtük volna.

64,3 kilométer után ette meg az első deci szénhidrogént

Winkler kínai nyelvleckével, illetve a gyarmati csajok fotózásával hasznosította az időt, én az Ampera menürendszerében kutattam mélytengeri élőlények után, míg el nem értünk a salgótarjáni sofőrváltáshoz. Kicsit úgy éreztem magam, mint a német kohómérnök, amikor az IG Metall szakszervezeti gyűléséről kilépve egy gésa karjaiban találja magát. Más világ a Lexus, de ezt a témát sem bontom ki, hiszen jövő héten megy adásba a teszt.

Balassagyarmaton nem csak a fogyasztásmérőt néztük

Amiért a négyórás kört megtettük, a benzinkúton derült ki. A Lexus 20,8 litert evett, szerinte 279,9 kilométeren, az Ampera 286,6 kilométeres távot mért, és a kútoszlop tanúsága szerint 14,07 liter benzint fogyasztott el, valamint üresre ette a 16 kWh-s akkuját. A gyáriak szerint viszont üresnek jelzett állapotban is 20-25% töltés marad a lítium-ion cellacsomagban, úgyhogy számoljunk mondjuk 12 kWh áramfogyasztással, ami 50 forintra kerekített kilowattóránkénti áramdíjjal kerek 600 forint. Ennyiből nem egészen 1,4 liter benzint tudunk venni, úgyhogy még kompenzációval együtt is közel öt litert, bő kétezer forintot spóroltunk meg az Amperával a Lexushoz képest.

Showdown at the pump

Az egész móka persze csak egy példa, de megkockáztatom, jobban közelíti a valóságot, mint a katalógusadatok. Nem hiszem, hogy valaki az Ampera és a GS között hezitálna 15 millióval a zsebében, és az döntené el a kérdést, hogy száz kilométerenként meg tud-e spórolni az Opellel egy ezrest. De legalább megtudtuk, hogy a 345 lovas Lexus 7,3 literrel elmegy száz kilométert még Budapest környékén is, míg az Ampera keményen megizzasztva beéri kerek öt literrel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr944757369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2012.09.06. 13:36:38

Fasza, az első valóban életszagú villanyautóteszt a magyar autós újságírásban!!!

Amúgy ha már válogatni lehet, "bigger is better" szóval inkább a lexust, az mégicsak tud autóként viselkedni (=gyorsan menni, 5 embert beültetni, stb.)

Ami még érdekes (valami tartóstesztileg vannak nálatok, ugyi?), hogy valaki Biatorbágyról ingázzon velük pár napig, aztán nézzük úgy mit ér. Abból ugye kijöhet, hogy az Ampera benya nélkül is megél. Vagy a holnapi tesztből ez is kiderül?

kulcsarb 2012.09.06. 13:49:48

ha valaki 15 milláért vesz autót, azt nem fogja izgatni, hogy 15 millió kilométer alatt visszahozza az árát,

arról meg már elég sok cikk született, hogy az akkumulátorgyártástól több fókabébi hal meg, mint ahány megmenekül a kevesebb CO2 miatt,

az elektromos autókban az érzés a lényeg, hogy hangtalanul suhan az utcán, meg jól jön az a pár nyers lóerő, ha valakit le kell tolni az autópályáról :)

driftbalu 2012.09.06. 13:51:29

Azért mögéjük raktam volna egy modern dízelt. Mondjuk egy 320d-t vagy egy Focus dieselt.

Gomulka Béla 2012.09.06. 13:55:12

Azoknak a gyarmati csajoknak az egyuttes életkora biztosan nem haladja meg a harmincat, Winkler úr!

Az az utolsó fotó, a két orr a kútnál, az érdekes. Tényleg ekkora az Ampera?

Schütii 2012.09.06. 13:57:04

@driftbalu: Mögéjük rakhatod a 320d-t, kenterbe is veri őket, de nem ez a lényeg, nagyon nem. Európán kívül nem kell a dízel személyautó, na most gondolom érzed hogy milyen volumenű piacról van szó. Egyértelműen nem nekünk készültek ezek az autók, de ki tudja miért itt is lehet őket kapni. Talán egy hosszabb távú stratégia része a dolog.

zeugma 2012.09.06. 14:05:02

Megnéztem volna harmadikként egy konnektoros Priust is ugyanezen a távon. Ha kijön és megkapjátok tesztre, küldjétek el erre a körre azt is.

skyrangr 2012.09.06. 14:11:58

nekem az előző GS450h-ból sikerült egyszer kihozni 7,0 litert :D

és nem BC szerint, hanem tankolásból számolva (olyan szinten, hogy az utolsó 500m-en már csak a villanymotor ment :D :D :D :D ), izzadt is a seggem, hogy nehogy már ehhez kelljen kannában hozni a benzint :D
az is igaz, hogy úgy vezettem, hogy a szemem folyamatosan a fogyasztásmérőre volt tapadva, meg kerestem a lehetőségeket, hogy lehessen az akksikat tölteni a következő emelkedő előtt :D

aki viszont 5 embert beültetne a Lexusba, annak azt kívánom, hogy utazzon csak 50km-t hátul, középen! :D

nameg a GSS450h power hybrid, ahogy a borssúra is írja. azért kapott villanymotort, hogy még jobban menjen, olyan áron, hogy ezért ne kelljen egy egész tankhajónyi benzin :)
szerintem sikerült nekik, már akkor :)

viszont a feeling, amikor akksival suhan az ember az utcán (igaz, csak gyökkettővel, meg alig 1-2km-ig, mert fölötte/utána beröffen a V6)... az elég király :)

emellett nem kéne... nagy, nehéz, és az úton sem úgy viselkedik, ahogy az ember várná egy 350Le-s géptől...

szabopsz 2012.09.06. 14:13:53

Mondjuk megnézném ezt a tesztet -15 fokban!

papptibi 2012.09.06. 14:22:16

@zeugma: a tervek között szerepel. Ha mód van rá, az összes ilyen "fogyasztáscentrikus" autót el szoktuk vinni erre a körre, a Jazz Hybrid, a CT200h, BMW 318d már megjárta ezt az utat.

Altezza 2012.09.06. 14:48:03

Akkor lóerőarányosan a GS egészen jól fogyasztott.

domeq 2012.09.06. 14:53:01

Jó teszt. Kár, hogy nem 1 kategória a 2 verda.

Jamal Jamal 2012.09.06. 14:58:49

Tesla S teszt?Majd.Egyszer.Valamikor.Lehetne?
Nagyon kíváncsi lennék hogy pure mennyit tud a kezeitek között.
Persze csak ha oda is kerül egy példány..

1kutya 2012.09.06. 15:04:10

@papptibi: mondjuk jöhetne egy Leaf vs. konnektoros Prius összehasonlító.

papptibi 2012.09.06. 15:06:36

@1kutya: ez az autók magyarországi elérhetőségétől függ. A Prius valószínűleg lesz.

effendi79 2012.09.06. 15:11:11

@papptibi: Csak ezzel az a gond, hogy jó eséllyel tök más forgalmi viszonyok között megy majd. Kisebb, vagy nagyobb lesz a dugó, más lesz a forgalom ritmusa, többet vagy kevesebbet kell előzni, stb. Ennek szerintem csak úgy van értelme, ha egyszerre mennek, egymás után.
Persze országjáró túrának nem rossz, csak kevés gyakorlati haszna van. Szerintem.

Shadowbull 2012.09.06. 15:13:00

@effendi79: "csak kevés gyakorlati haszna van."

Szerintem is. A forgalomban meg a vezeto lababan siman benne vannak akar literek is. Plusz a homerseklet, szel...

Shadowbull 2012.09.06. 15:14:13

@Jamal Jamal: Abbol a nehany tucatbol amit eddig legyartottak nemigen kerult meg Europaba. Meg a jovoben sem fog tul sok.

kvp 2012.09.06. 15:25:39

Kerdes mennyibe kerulne, ha az ampera technologiajaval gyartanank egy tisztan elektromos autot, nagyjabol fapados valtozatban. (pl. szervokkal, de legkondi nelkul) Munkaba jaro autonak meg lehet, hogy tokeletes is lenne. (tehat 1 oranal rovidebb utra) Ha a benzinmotor tomeget is aksira cserelnek, lehet meg a 100-120 kilometer is kijonne belole. Alternativa lenne meg egy tisztan dizel elektromos jarmu, tehat ugyanaz mint az ampera, csak egy kis fogyasztasu dizel generatorral, ami lehet 3 vagy akar 1 hengeres is. Nem lenne gyors auto, de ha 120 a vegsebesseg, varosba munkabajarni akkor is boven eleg lenne.

1kutya 2012.09.06. 15:26:31

@Shadowbull: de ha 2-3 megy vonatban egymás után, már össze lehet őket hasonlítani (egymással, nem ezzel a kettővel értettem).

@papptibi: Leaf jobban érdekelne:)

zupa 2012.09.06. 15:28:18

@kulcsarb:
"... meg jól jön az a pár nyers lóerő, ha valakit le kell tolni az autópályáról :)"

Pont hogy nem.

Az elektromos hibrid Ampera varosban es orszaguton jo, de
"Az autópályán bebõrzik a szeme. Nincs benne több kraft."
Multkor egy elkezdett tolni engem (E46 325i Touring) egy 2x2-es fouton. Kov lampanal gyorsultunk egyet. 70-80-ig meglepoen jol birta.
A benzines hibrid GS meg arrol szol, hogy alacsonyabb legyen a fogyasztas varosban. Egy temposabb nemet belso savos haladasnal hamar lemerul az aksi, es egyedul marad a V6. Letolashoz boven eleg, de ott mar megjon az etvagy, es az aksi csak feleslegesen cipelt teher.

Szoval autopalyara ne vegyel elektromos (vagy elektromos hibrid) autot.
Ha nyolmulni akarsz, akkor csak "kamuhibrid" (nagy benzinmotoros) johet szoba.

Sirius01 2012.09.06. 15:30:18

nem tudja valaki,hogy a tesztelt autóknak mennyi az új ára.
Na nem venni szeretnék,csak úgy kíváncsiságból.

Fiziqs (törölt) 2012.09.06. 15:36:40

a teszt még rendben is volna, ha épp nem azt terjesztenétek az egész ország előtt, hogy Ti a középiskolás lányokra gerjedtek???!!!

protézisesh 2012.09.06. 15:54:23

@effendi79: "Csak ezzel az a gond, hogy jó eséllyel tök más forgalmi viszonyok között megy majd. "

Mondok egyet: ha csak simán két ugyanolyan autó megy egymás után ugyanazon az útvonalon, akkor a hátsónak - csak ahhoz, hogy folyamatosan látótávolságban legyen az első mögött - sokkal többet kell pedálozni, fél liter plusz garantált. Ha úgy akarod, hogy konkrétan mögötte légy végig, akkor egy liter plusz a hátsónak.

@Sirius01: 15m, írták

effendi79 2012.09.06. 16:01:51

@protézisesh: ez akkor igaz, ha fix távolságot kell tartani, mondjuk ötven métert, akkor tényleg sokat kell. De itt valószínűleg nem erről van szó. Nem gond, ha húsz és háromszáz méter között változik, szóval nem kell annyit gépészkedni. Persze pár deci így is lehet, de ennél pontosabban csak úgy lehetne mérni, ha mennének még egy ugyanilyen kört, csak fordított sorrendben, és a végén átlagolnának. :-)

zeger 2012.09.06. 16:17:28

Sziasztok, a többi autó által produkált eredményt is közzétennétek? Tudom máskor, más körülmények között, de azért csak-csak érdekes lehetne.
Kösz.

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.06. 16:35:36

@Fiziqs: Először,nekem is ez jött át. Utána meg az,hogy itt meg is ragadtak.

PluginPrius 2012.09.06. 17:31:16

zupa
"egyedül marad a V6"

Ilyen nincs, de ezt már páran elmagyarázták itt....

Nézz utána, hogy működik egy HSD "motor"....

agobela 2012.09.06. 17:53:59

András, Tibi
Azt megtudhatjuk, hogy a sebességkorlátozásokat mennyire tiszteltétek? Főleg az országút, autópálya korlátokat. Bátonyterenyétől már csak ilyen van esetleges helyi csökkentésekkel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.06. 18:00:24

Az amperát úgy kéne tesztelni hogy telitankoljátok és mindennap bejár vele valaki melózni.
Kiváncsi lennék úgy meddig bírja az emberek 95%naponta max 60 kilómétert megy.
Ha valaki munkahelyén tölti akkor otthon nem kell áramot fogyaztania vagyis ingyen jár be dolgozni.
Egy cég felsővezetője simán megteheti ezt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.06. 18:01:58

Vidéki turára olcsóbb egy vw polo bluemotion,vagy egy BMW 114d,vidéken mindegyik elvan 3 literből.

Bambano 2012.09.06. 18:16:31

@driftbalu: nem kell ide modern dízel, 5.7-ből egy 1.6-os g astra is megjárja ezt az utat. és akkor nem beszéltünk még a 15 évvel fiatalabb konstrukciókról.

viszont ha pesti közlekedésszervezők futnak még párszor ámokot, akkor az ampera egyre inkább érdekes lesz pesti lakosnak, dolgozónak.

Astra44kW 2012.09.06. 18:58:40

A 13 éves Astra F-em kb 6,5 liter/100km-ből kihozná ezt a kört. Akkor most hol a modern technika előnye? 400E forint vs. 15M forint vételár mellett?
A kútnál álló kocsikról készült fotót nézve megdöbbentem: már M kezdetű rendszám is van? L betűseket sem nagyon látok, azokat átugrották?

Astra44kW 2012.09.06. 19:00:53

@Gyurma73: Ja, és a kocsi is céges, akkor pláne ingyen van.

Astra44kW 2012.09.06. 19:05:07

@protézisesh: de ha beállsz egy állandó sebességű kamion mögé az autópályán, sokkal kevesebbet fogyasztasz, mert kb 100-nál 5-ösben elég kedvező a fordulatszám, nem kell gyorsítani, ÉS a levegővel is kicsit meghúz maga mögött a teherautó.

NperA 2012.09.06. 19:17:11

Gyakorlatilag ideje lenne leszokni a folyadékalapú számolásról ezeknél az elektromos járműveknél. Inkább felhasznált kW adott távon. Akkor már az elektromos részt is bele kellene számolni, nem indulna tisztességtelen előnnyel egy plug-in megoldás a "sima" hibriddel szemben.

Alighanem lassan kell valami közös nevezőt találni, mivel a mostani szokásjog alapján valószínűtlen számok jönnek ki.

NperA 2012.09.06. 19:24:54

@PluginPrius:

"zupa
"egyedül marad a V6"

Ilyen nincs, de ezt már páran elmagyarázták itt....

Nézz utána, hogy működik egy HSD "motor".... "

Próbáltam már GS450h-t tesztpályán. Egy fél napon át lehetett különféle autókat tesztelni, 2 kör után kiállni és másik autót próbálni. A GS450h-nak sok esélye nem volt "elektromoskodni", mivel mindenki ENTER-t nyomott az egyenesben és a kanyargós részen sem finomkodtak vele. Minimális ideig működött tehát az elektromos motor, utána már töltésért esedezett a rendszer és a V6 vihette a kocsit és tölthette is az akksit. Mivel minden váltásnál le kellett állítani, ezért üresben sem tudta tölteni magát.

Autópályán ugyanez történik. Egy ideig van töltés, de aztán az akksit védendő nem tud több töltést kivenni az elektromos oldal és muszáj lesz tölteni.

Van olyan profil, ahol a hibrid jól tud teljesíteni, az autópálya pont nem az.

NperA 2012.09.06. 19:26:02

@kvp:

Audi A1 E-Tron fapadosan? Van benne pici Wankel, de gyakorlatilag elektromos autó.

NperA 2012.09.06. 19:27:38

@Gyurma73:

"Ha valaki munkahelyén tölti akkor otthon nem kell áramot fogyaztania vagyis ingyen jár be dolgozni.
Egy cég felsővezetője simán megteheti ezt. "

Olyan nincs, hogy ingyen. Valaki fizet mindig. A cégnek ki kell termelnie a villanyszámlát.

Bambano 2012.09.06. 19:52:01

@NperA: a tiszta megoldás a kilométerre vetített tco lenne, de azt nem egyszerű kiszámolni. Meg amikor kijönnének a valós számok, lenne pár infarktus.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.06. 20:10:53

@NperA: levonják az alkalmazottaktól:-)

2012.09.06. 20:34:42

@NperA: Egyetlen igazi közös nevező van, ez pedig az üzemanyag / üzemeltetés ára jó (rossz) magyar forintban. A többi kit érdekel?

NperA 2012.09.06. 20:46:14

@bogyo112:

Attól függően, hogy milyen áramról töltöd drasztikus különbségek jöhetnek elő. Az ideális az alacsonyabb árfekvésű "éjszakai" áram lenne, de nincs mindig lehetőség erről tölteni. Az üzemanyag is egy kérdés.

Sokáig csak benzines hibrid volt. De most már van dízel is. Ki jön ki először gázossal? Ez is komplikálja a kérdést.

fda 2012.09.06. 20:55:04

Jó lehet autós újságírónak lenni.

Elmegy kocsikázni, és ír róla egy pársoros olyan cikket, amit bárki más is, bármiféle szakértelem nélkül épp úgy összedobott volna.

Bambano 2012.09.06. 21:10:50

@bogyo112: és akkor csak úgy lenyeled a hibrid vagy a tisztán villanyos vételár-felárát?

OpelCombo 2012.09.06. 21:26:54

"@Gyurma73: Az amperát úgy kéne tesztelni hogy telitankoljátok és mindennap bejár vele valaki melózni.
Kiváncsi lennék úgy meddig bírja az emberek 95%naponta max 60 kilómétert megy."

A munkámból kifolyólag gyakran kerülök kapcsolatba Amperával, így párszor már eljátszottam én is hasonló tesztet. Bár engem legfőképpen az érdekelt, hogy árammal mennyit képes menni. Munkába járós szituációban aglomerációból-pestre, majd haza a legjobb eredményem 74km megtétele volt. Persze arra vigyáztam, hogy a zöld pötty ne menjen ki nagyon a középső mezőből gyorsításkor és ügyeltem a "motorfék" gyakori használatára. Valamint működtettem rendesen a klímát-világítást-rádiót-stb, tehát komfortosan utaztam. Ezek nélkül még lehetne km-t nyerni, de az már nem fedi a mindennapi kényelmes használatot, tehát nem reális értéket ad. Szerintem ez a 70km körüli eredmény elégséges arra, amire ezt az autót szánták. Hiszen ne felejtsük el, hogy ez alapvetően egy városi autó. Persze magyar viszonylatban ezt nehéz befogadni 14-15 millióért :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.09.06. 21:37:24

Vicces, mert Anyosomekhoz oda-vissza pont ezt az utvonalat jarjuk meg. 225-s gazzal megvan az egesz ut klimaval, nem totymorgosen ~28literbol. Elnagyolva szamolva 7e forint. Kb annyibol, mint amennyit a Lexus benyelt benzinbol.

Bar az enyemben nincs 300+LE, de ezen az utvonalon - foleg a 21-22 utakon talalhato katyuk miatt - nem is nagyon eri meg szaguldozni. A fizetos helyekre kirakott hatvanas tablakrol ne is beszeljunk...

Legkozelebb amugy a kettesen visszafele gyertek, mert akkor kiderul, hogy ezek a dognehez szrok hogy veszik be a Vac-Katalinpuszta-Szendehely kozotti kanyarokat :)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.09.06. 21:38:30

Itt az a kérdés:
Gázrezsón fogunk vizet forralni ahhoz hogy meghajtsuk a gőzgépet ami megforgatja a generátort ami megtermeli az áramot a villanymotor forgatásához, vagy bedugjuk a konnektorba a villanymotort?

Stump András 2012.09.06. 21:49:36

@protézisesh: @effendi79: Hogy kiküszöböljük az üldözéses hatást, félúton természetesen mindig helyet cserél a két autó, és a sofőrök is átülnek.
@agobela: Erős autóval sokszor nehéz betartani a sebességkorlátozásokat. De a hivatalos állásfoglalásunk természetesen az, hogy betartottuk.

Geeker 2012.09.06. 22:04:47

gyarmaton időzhettettek még volna van még egy pár "látványosság" :D a 19es képen lévő fehér ruhás történetesen csak 8 évig volt osztálytársam

Hurri Kán 2012.09.06. 22:48:00

Végre egy nem laboratóriumi, hanem életszerű teszt. Más kérdés, hosszabb távon még tovább csökkent volna az Ampera előnye. Az megint egy másik, kb. ezek árának a feléből veszek egy lényegesen jobban kihasználható autót, az árkülönbözetből meg igen sok évig elautókázom.

conmorientes 2012.09.06. 23:39:11

Nagyon szép s nagyon jó, de a tények makacs dolgok....
Egy átlagos használtan 3 milliós modern benzines, vagy dízel autóhoz képest a csoda technika árkülönbözete mai áron számítva 26666 liter üzemenyag, ami egy erős tartálykocsinyi.

Amennyiben mondjuk az én autóm nem takarékos és 8 litert fogyaszt, mennyi idő alatt vethetőek össze ???

Teknősbéka életkora ???? Akkor nekem erről ennyit.

Más:
Már annyira bazira minden ki van találva és be van vetve a bonyolultság és a nagy büdös fogyasztás és emisszió csökkentés oltárán (dízelhibrid, hibridhibrid, mókuskerék hajtás, elektromos kutyatoke) aztán átlagosan egyik sem tud akkorát dobni a fogyasztási teszten ami megdobogtatná egy átlagos user szívét.
Gyakorlatilag 30 évvel ezelőtti egy 1.6-os szívódízel Golf tudásán megrekedt minden (persze menetdinamika, meg kényelem, meg miegymás, csakhogy ez is meg az is A-ból B-be visz)
Full elektronyos Ampera 5l benyát eszik ? Nekem nem egy nagy etwas. Majd ha élesben 1.5 l-el elkalézol akkor szóljatok.

559 2012.09.06. 23:46:17

Végre valami normális cikkecske.
Az árakról lehet tudni valamit?

zeugma 2012.09.07. 00:21:00

@papptibi: Remek! Kíváncsi leszek az mit tud.

Persze, az aktuális fogyasztást sok minden befolyásolja (forgalom, hűtés/fűtés igény, emberi tényező, stb.), de ez a teszt még ezekkel együtt is többet árul el a valós használhatóságukról, mint a gyári fogyasztási adatok.

zeugma 2012.09.07. 00:30:41

@NperA: Ha a bekerülési költséget nem nézzük , akkor ingázni legolcsóbban egy villanyautóval lehet. Méghozzá úgy, hogy feldobsz a garázs tetejére pár napelemet, felszereltetsz egy ad-vesz villanyórát éves elszámolással, és esténként bedugod az autót a konnektorba. A napelem a teljesárú nappali időszakban termeli a kraftot, az autó meg az olcsóbb éjszakaiból fogyaszt, te pedig csak a különbséget fizeted (az éves elszámolás miatt a téli sötét és a nyári sok napsütés kiegyenlítődik). Ha jól méretezted a rendszert, akár ingyen is kocsikázhatsz egész évben. Ha pedig Leaf helyett Amperát vettél, akkor a benzinmotornak hála a saját autóddal mehetsz el nyaralni az áramon spórolt pénzből.

Persze ha a bekerülési költséget is nézzük, akkor eleve nem ilyen autót vennénk, hanem valami használt dízelt, vagy megbízható benzinest LPG (szerencsésebb környéken CNG) átalakítással...

manigerzson 2012.09.07. 00:47:33

@conmorientes: +1
az alapgondolattal van nekem is bajom, hogy jók is, szépek is drágák is ezek az "autócsodák-csodaautók", de ha belegondolunk, a cél ma is az, hogy A-ból B-be - relatíve - egyszerűen, gyorsan, minél olcsóbban jussunk el. tekintettel arra, hogy az áram sincs ingyen, meg ugyan az autónál nincs károsanyag-kibocsájtás, de az erőműnél meg esetleg van, szóval én is azon a véleményen vagyok, hogy amíg évente nem tudnak 8-10% fogyasztáscsökkenést elérni, addig ez az egész csak porhintés. ha sokéves járgányok is elvannak ekkora fogyasztással, akkor miért fizetné meg az ember a hatalmas különbözetet? (a "matekszakosoknak" üzenem, hogy az évi 10% csökkenés 10 év múlva nem 0 lesz, hanem kb.35%)

a cikk amúgy jó, örülök, hogy nem szemellenzővel jártok, hiszen mégse lovaskocsin ültetek :-D

Bambano 2012.09.07. 00:57:29

le lehet szólni egyébként ezeket az autókat, de azért ne felejtsük el, hogy a tisztán villanyos autó kb. azon a szinten van most, mint amikor Mercedes kisasszony elvitte egy körre az első autót és patikában vásárolta hozzá a benzint.

ahhoz képest azért ezek nem rossz gépek. csak ommm ne akarjon guiness rekordot tolni velük a ringen :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.09.07. 01:23:35

@fda: Az autós újságiró az élet császára, ez egy alaptézis.De amúgy ez is olyan, mint a női combok, meg a felső tízezer: nem kritizálni kell őket, hanem közibük kerülni...

Pizso 2012.09.07. 01:25:20

Én inkább 65%-nak mondanám és nem 35-nek, mivel az a fontosabb mennyit csökken, nem az, hogy mennyire.

srank 2012.09.07. 07:21:27

istenem, csak egyszer éljem meg,hogy valaki nem hasonlítja az 1.4-es 900kg-s 15 éves szarjának a fogyasztását egy kétszer olyan nehéz, de négyszer annyira erős legmodernebb prémiumkocsihoz, ráadásul úgy , hogy le van tesztelve, miszerint egy átlag alsóközépkategóriás 1.6i kocsi fogyasztását produkálja, és akkor még nem is ültünk bele, hogy elálljon a szavunk a vezetési élménytől,hát mi ez ha nem technológiai fejlődés ????

zeugma 2012.09.07. 07:43:25

Nekem az lenne az ideális autó, ha a Honda Jazz testébe beleszórnák a Prius hajtásláncát, az Ampera villanyos hatótávjával. Az már egy élhető városi autó volna.

dhrbikes 2012.09.07. 12:15:33

@Astra44kW: Most minden rosszindulat nélkül kérdezem, hol élsz? Mert Budapest tele van L-es rendszámokkal, az enyém LG... és már 4 éves múlt.

plephyl 2012.09.07. 21:08:36

"istenem, csak egyszer éljem meg,hogy valaki nem hasonlítja az 1.4-es 900kg-s 15 éves szarjának a fogyasztását egy kétszer olyan nehéz, de négyszer annyira erős legmodernebb prémiumkocsihoz"

hehe. ugyanez jutott eszembe :)
lexus ftw

Neménvoltam! 2012.09.08. 17:10:19

Ma itt Bernben a helyi áramszolgáltató promotált elektromos autókat. Volt számos Ampera, de a top az a Fisker Karma volt. Megér egy misét az bizonyos. Akit érdekel: en.wikipedia.org/wiki/Fisker_Karma

Mondjuk az árából két GS Lexust lehet venni, de szvsz nem véletlenül. Elég csak kint parkolni, a tető egy merő napelem.

Astra44kW 2012.09.08. 19:02:26

@plephyl: Hát, ha elovasod te is meg srank is manigerzson és conmorientes fenti kommentjeit, akkor talán meglátjátok a lényeget. A cikk is így kezdődik, hogy a nagy csinnadrattával beharangozott "prémiumautók" (a cikk szerint az Ampera belül alig nagyobb egy Corsánál) VALÓJÁBAN (nem a gyár hazugságaiban) mennyit is fogyasztanak. És mi az eredmény? Hogy egy 1.6-os 20 éves VW Golf is tud ilyet, 20 évesen is. Hát, ennyi.

srank 2012.09.08. 21:55:41

@Astra44kW:
A lényeg az , hogy ha a Lexus gyakorlatilag annyit fogyasztott mint egy dízel, és most ne megint egy 1.1crdi kia-hoz hasonlítsátok, hanem egy ugyan ekkora benga kasznihoz egy 3.0 V6 dízellel lehet még többet is evett volna mint a hibrid , az hogy egy 10-20 éves feleakkor 1.6-os konzervdoboz 7-et csipegetett volna salgótarjánig, meg 10-et a belvárosban az is haveri alapon 8-aska átlagban ergó bukta volna a tesztet és mint írták nem nagyon lehetett betartani a sebességhatárokat országúton a bálnával , ami azt jelenti nem tudta volna vele tartani a lépést egy régi kocsi , annak ellenére hogy többet kért volna benyából ...

NperA 2012.09.11. 21:23:06

Sikerült tesztvezetni az Amperát. Meg egy csapásra egy Lexus CT200h-t és egy V60 PHEV-et is. Az Ampera olyan, mint az Enterprise űrhajó, rettentő komplex és zavaró a műszerfala. A Lexus rendkívül kellemes volt, a fogyasztásmérő patent. A motorfékes B-mód király.

Utánuk kipróbáltam a PHEV V60-ast, az egyszerűen brutális. A CT200h tipikusan A-ból B-be erővel rendelkezik, teherautót meg lehet előzni kábé. Az Ampera combosabb. Ezekhez képest a PHEV Volvo még sima hybrid módban is harapós. De power módban atom durván lép. Alulról húz a villanyos része, utána pedig jön a bitang dízel. Családi autónak ez már-már túl sok is, cserébe nagyon mókás ahogy megy.

Kicsit zavarta az objektivitást, hogy zárt tesztpályán teszteltük őket, nem volt sok lehetősége a gépnek sokat hibridkedni. Viszont bevittem őket egy olyan szakaszra is, ahol lehetett nyugodtabban menni, tudtam tesztelni az átmenetet a motorok között. A Lexus és a Volvo nagyon lágyan vált, az Ampera kicsit karcosabb. Nem rángat, de a hajtáslánc nem olyan finoman működik mint a másik kettőnél.

Volt egy Audi Q5 hibrid is, ahhoz nem fértem hozzá sajnos.

Annyira felkeltette az érdeklődésemet ez a fajta hajtáslánc, hogy most privát nekiállok végigtesztelni pár hibridet. A terv első lépése szeptember 22. Ekkor megyek CT200h-t vezetni. Aztán sorban Toyota Auris HSD, majd Prius III, majd Prius Plug-in Hybrid lesz a menü. Ki akarom elemezni őket rendesen.