Gondtalan élet egy marék ropiért?

  2012. május 12. - ommm Címkék: volvo totalcar s70 flotta t5 tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Hű, most látom csak, hogy lassan több, mint egy éve nem írtam semmit saját, metálszürke S70-esemről. Pedig meg voltam róla győződve, hogy nem így van, de valószínűleg csak a temérdek mivanavolvóval? – jellegű olvasói kérdés visszhangja rezonált a fejemben. Nagyjából mindegyikre csak annyit tudtam válaszolni: semmi.

Valami ilyesmit rajzoltunk óvodában is anno

Ezen pedig magam is meglepődtem már az együtt eltöltött több, mint egy év alatt. Hiszen papíron minden ellene szól: turbómotor, már éppen sok vezérlőkomputer, automataváltó, milliónyi elektromotor és vezeték, tévhitek tömkelegével övezett alkatrészárak és fenntartási költségek. A kilencvenes évek Volvóinak nincs jó hírük, ez leginkább a NedCar-nál készült S40-esek számlájára írható.

Pedig az S70 az utolsó, OG (old generation) Volvo, amit meg lehet és szabad venni. Mert nem hiszem, hogy szerencsém volt vele, 1500 eurós áron jutottam hozzá, ennyiért szoktak ezek menni, mindenki fél tőlük, mint a tűztől, mára pedig a magas fogyasztás Damoklész kardjaként lóg a potenciális vásárlók fölött. És riasztja el őket.


Pedig ha megnézzük Népítélet-rovatunkat, akkor látjuk, hogy 8,23-as átlagával kimagaslik a többi Volvo közül, ahogy azt is, hogy egy ilyen vásárlásakor két lehetőségünk van a jövőre nézve: vagy irgalmatlanul beszopjuk, mert figyelmetlenek vagyunk és nem késyülünk fel belőle, vagy egy életre megszeretjük ezt a külsőre kicsit semmilyen (már akink én. pl szeretem ezt a maszkulin formát), de karakterét tekintve nagyon hangulatos, kellemes és hűséges szekundánst.

Meg lehet szokni, bár kétségkívül nem olyan megkapó, mint az Alfámé volt. A kényelme ellenben elsőrangú

Bár lelkem mélyén néha-néha visszagondolok még csodás, 166-os Alfámra, de nem esik nehezemre bevallanom, hogy a Kredenccel időközben nagyon jó barátok lettünk. Bár sokkal többnek gondoltam, a valóságban alig több, mint 12 ezer kilométert tettem bele, így most 275 ezer valamennyinél áll a mutató és ez a szám egy kicsit sem aggaszt. Törődve volt vele, a pozsonyi konzervgyár igazgatójáé, majd annak lányáé volt az autó, kapott már rajta turbót valamikor, a szervizkönyve 230 ezerig vezetett, akkor cseréltek rajta vezérlést és olajat-szűrőket.

A világ legjobb üléseit vettem meg. Adtak mellé némi autót is

Hozzám már közepesen leharcolt állapotban került, ez főleg a futómű esetében volt érezhető, de ezt a szintet – egészen a mostani javításig – tartotta, rosszabb nem lett. Az elején volt egy 35 ezer forintos olaj-szűrő-gyertyacsere, majd birtokba vette a család. Azonnal megszerettük, mert van benne hely, a dobozformának köszönhetően vállban sem szűk, az ülései nagyon kényelmesek és télen pillanatok alatt gatyarohasztó meleget képes tolni. A csomagtartója 470 literes, ez nem tűnik ma már soknak, de elmondhatom: ez a hasábszerű 470 liter nem _az_ a 470 liter. Kicsi a gyermek, sok cuccal utazunk, de eddig még egyszer sem fordult elő, hogy le kellett volna dönteni akár az egyik hátsó üléstámlát is, soha.

Kis híján 500 - jól pakolható - liter

Persze a futóműve nem ezekre a káeurópai utakra lett kitalálva és ahogy egyre zajosabb, rázósabb lett, úgy töltött Kredenc egyre több időt garázsban-parkolóban, nem volt szívem tovább bántani, hiszen olyan hálás jószág, jobbat érdemel. Lassacskán a stelázsi hátsó sarkában összegyűlt némi pénzmag, én pedig elkészítettem a listát egy gyors mentőműtét-sorozat első fázisához:

- 4 gátló
- komplett vezérlés (szíj, görgők, vízpumpa)
- 7 liter motorolaj, olajszűrő, hajtóműolaj a váltóba, gyertyák, légszűrő
- porvédő a gátlószárakra és egy jobbos féltengely-gumiharang (külső)
- vákuumcső-készlet a turbóhoz

A szilárd harmad, a többi apróság valahol szatyorban pihen

Az alkatrész-nagykerek szervizeknek és viszonteladóknak nyújtott kedvezményét kihasználva mindez meg is állt nem egész 150 ezer forintból, tételesen felsorolni már nem tudnám, de arra emlékszem, hogy az egyik görgő hidrós feszítőjének csaknem 30 ezres ára fájt a legjobban, cserébe legalább Aisin lett. (Bár Karotta ezen név hallatán csak kajánul mutat egy képet Avantime-ja váltójáról…)

Különösebb preferenciáim nem voltak, lengéscsillapítókból inkább az erős középmezőnyt preferálom, volt olcsóbb, volt drágább, de úgy gondolom, nekem most megfelel ez a Monroe-készlet. Amíg bakancslistámon az öthenger-turbó rovat mellé nem kerül pipa, addig bőven ki fognak tartani, remélem.

Mondom, Bodza őriz

Mivel Sabc jelenleg épp a tonnányi munka súlya alatt görnyed Gollummá, ezért ezúttal a mindenkori veterános lexikonnak, ay égetett szeszek nagy ismerőjének, Simon Lacinak a garázsát foglaltuk el öreg cimborámmal, Balázzsal és hűséges, kellőképpen bolond és aranyos kutyájával, Bodzával. Ezúton is nagy köszi, Lacikám!

Egy napot szántunk mindenre, úgyhogy előző este érkeztünk és egy remek kolbászsütéssel kombinált italfogyasztás keretein belül megbeszéltük a teendőket. Balázs a főnök, mi asszisztálunk.

A légszűrőházat ki lehet pucolni, de mielőtt nekiállunk kifújni, célszerű a szívócsövet egy ronggyal betömni. Aztán ne felejtsük ott. Ez még a takarítás előtti állapot

Az, hogy éjfélre végeztünk már előrevetíti, hogy voltak gondok, de figyelem: egyik sem valami buta megoldásból vagy hozzá nem férhető csavarból adódott. Inkább csak az évek óta mozdulatlan és időközben koherens kötésbe lépett dolgok engedtek nehezebben a kelleténél.

Egy darab csavar tartja a nagy fedelet. Ezt azok tudják értékelni, akik szívtak már a többrészes-sokcsavaros műanyag fedelekkel a szűk térben

A vezérlése egyszerű, mint a pofon, egyetlen csavar tartja a méretes vezérmű-deknit, félre kell hajtani a kiegyenlítő-tartályt és máris ott van minden. Eltartott egy darabig, míg rájöttünk, hogy a szíjat az ékszíjtárcsa mögötti takarólemezt levéve lehet átfűzni, de aztán pikkpakk készen volt minden. A futásteljesítmény nem indokolta még a cserét, hiszen 230 ezernél volt cserélve anno, csak azóta eltelt öt és a kézikönyv csereintervalluma jelzi ezt is.

A görgők és a vízpumpa is jó állapotban voltak, semmit nem lógtak, sőt, a vezérműszíj fogain sem volt túlzott keményedés-fényesedés, de a struktúráján már látszott, hogy csereérett.

Ideje cserélni, ötévente kellene

Időközben befutott – negyedik őrültnek – Saly Balázs, akiről azt érdemes tudni, hogy ügyesen szerel, iszonyatosan nagy Ladás és kedvenc hobbija a hegesztés. Álmában nem egyszer végigfut a Lánchídon és levarrja a francba minden szegecsét egy Hetra trafóval, még ő is szerepet kapott a nap folyamán.

A hosszú, mágneses szár jó barát gyertyacserekor

Ez alatt gyorsan kicseréltem az öt gyertyát, a régiek állapota mutatta, amit addig is tudtam: a motor remek kondícióban van. A Volvo Modular Engine teljes egészében saját fejlesztés volt, kovácsolt hajtórudakkal, alumínium blokkal és hengerfejjel, tartós, strapabíró darab, feltéve, ha megkapja, amit követel. Kartergáza minimális, egyedül a szelepfedél-tömítést kell majd cserélni, mert a tűzfal felőli oldalán már nem az igazi. Járattuk egy kicsit a motort, mert óhatatlanul is le kellett engedni némi hűtővizet a műtéthez, ezt visszatöltöttük (alig pár hónapos csak), minden rendben, a termosztát nyit, a ventilátor beindul, a vízhőfok stabil.

Jobb, ha nem vagyunk az útjában, amikor feszíti az összehúzott rugó

A négy gátló kifejezetten _szar_ állapotban volt már, cseréjük pofonegyszerű ugyan, de aranyszabály, hogy soha ne legyünk a rugóösszehúzó tűzvonalába, mert a legjobb, ezerszer bizonyított szerkezet is ezeregyedszerre engedi el magát és egy ilyen kilőtt rugó nagyon könnyen tör csontot, ha kell. Ezért tegyük mindig félre, lehetőleg felfelé fordítva.

Finom hajszálrepedés a jobb külső féltengely-porvédőn

A bal eleje könnyen megvolt, a jobb oldallal azonban megkínlódtunk, mert a cafatra tépett porvédő cseréjéhez ki kellett húzni a féltengely bordástengelyét a kerékagyból. Ez nem is olyan nehéz, de a porvédő cseréje után visszajátszani oda… itt hangzott el először a halott svéd anyádat basznád meg a ravatalon – kifejezés, de ezen hamar túllendültünk, csak egy kis türelem kellett hozzá. Természetesen mindkét első gátlószárra rá lettek szabva a porvédők, hibátlan lett minden.

A hátsó gátlók cseréje még könnyebb, mivel nem kell rugót összehúzni. A hátsó üléstámlák mögött kell óvatosan, sok csavarlazítót használva 12-es fejjel kicsavarni a két toronycsapágyat, majd alul lefordítani a menetes szárról a gátló szemét és hopp, felfelé kihúzni az egészet.

Remek kondícióban van a motor, pedig több, mint 270 ezret futott már

Csillagvillással nettó 12 perc a művelet a jobb oldalon, aztán a balt nem lehet lefordítani a menetes tőcsavarról. Bah, összegyógyult a gátlószár perselye magával a szárral. Kis pajszer-nagy pajszer, kis kalapács-nagy kalapács, ezek minden valamirevaló műhelyben bevált szerszámok, nem segítettek. Melengetni nem akartuk, pedig Saly kolléga keze már remegve gyújtotta a lángot, de ott a benzintank mellette és a hasfalból kiálló fémrepesz a piercing azon formája, amiért egyikünk sem rajong túlzottan…

Kisflex-kalapács kombó lett a megoldás, a két Balázs eltűnt az autó alatt, ahonnan hosszú percekig csak a szikraeső, majd az azt követő ütemes kalapálás hallatszott monoton egymásutánban.

Lendül a kalapács, enged a persely

Először egy kis gumiszag (most vágták át a szilentet), majd fémes hang és lassan, nagyon lassan engedett a szemét. Innentől már nyert ügyünk volt, hamar el is készültünk, leengedtük az olajat, elég lassan jött le a nagy olajfogó tálba. Szürkülni kezdett már odakint, mire megkapta az 5W40-es Castrolt, a márka évek óta bevált minden autómban, csak a turbó miatt csipeget néha belőle, de nem vészesen.

Ezzel a tőcsavarral volt összegyógyulva a gátlószem perselye

Sok kedvünk nem volt már, de csak meg kellett ejteni a hajtóműolaj-cserét. Ez inkább időrabló, mintsem nehéz, hiszen a nívón keresztül kell feltölteni, az pedig egy meglehetősen vékony átmérőjű luk. Mindegy, megcsináltuk, a végére minden jó lett, éppen elég jó ahhoz, hogy pontosan tudjam: cserélni kell majd a két első lengőkart, három toronycsapágyat, a stabilizátor összekötő pálcáit (kutyacsont) és a szelepfedél-tömítést. Aztán hibátlan lesz.

Természetesen már most is sokat javult. A Kipufogó Klinikán meghegesztették a kipufogót valami 4000 forintért, most Kredenc halk, erős és finoman duruzsol csak, amíg nem kap egy kis zabot az injektorokon keresztül.

Éjjeli vérátömlesztés

Hogy az eddig ráköltött kb. 200 ezer forint (ja, igen, valamikor az év folyamán kapott tárcsákat-betéteket is) jó befektetés volt-e? Nem, hiszen az autó a lehető legrosszabb befektetés. De a jelen állás szerinti 600-650 ezer forintba kerülő S70 T5-ömmel én és a családom is nagyon elégedett. 11 litert fogyaszt, mindenütt, városban azért, azon kívül amazért. Annyira nem bánjuk, hiszen alkalmazzuk a legjobb, fogyasztáscsökkentő szabályt: nem kell mindenhová autóval járni. Így elviselhető, szeretjük és – egy ideig még – megtartjuk.

Mert az S70 egy jó típus, elhihetik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr274498588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2012.05.12. 23:06:47

@kultúrpesszimista: "Szerintem a 75-ös is úgy van rendben, ahogy van. (Az MZ ZT verziója nem kevésbé.)"

ezen most jót nevettem, mert van egy 75-ösöm, csak nem Rover hanem Alfa, és van ez MZ-m, ami nem ZT hanem 2T :D

Doubledeceker 2012.05.12. 23:06:48

@kultúrpesszimista:

Kuplung alsó munkahenger tud tönkremenni, hipp-hopp, de újonnan 20 ezer Forint, plusz a váltórudazat pár ezerből javítható.

Amúgy nincs annak semmi baja.

Enyémben valami Volv váltó van már, de e mellé sajnos beugrott egy kettős tömegű lendkerk is, pedig benzines.....

Nem olyan rossza autó az s40-s de törődst igényel, nem lehet úgy ütni vágni, mint egy Octaviát, vagy valami igénytelenebb jószágot.

Érzékeny a fútómű is.

viszont szép stílusos autó még ma is. Fogyasztása valóban nem a legfaszántosabb, bár városon kivül 130-as temponál 8 körül megáll gázból 9.

Városban nem tudom, 2 km-re van a munkahelyem, így ritkán melegszik be, de gázzal többnyire megáll 12 liternél.

Báér az igazat mrgvalva ma már nem vennémmeg, pont a törödés igennyessége miatt, mert nincs mindig időm baszkurálodni, pedig a törődést meghálálná.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.12. 23:08:21

@kultúrpesszimista: Ezért szeretem a régi buszokat. Gondolj bele,milyen szép hangja van télen a Rába D10-nek,mikor nem megy 2 henger.

Néha még adsz rá gázfröccsöt,akkor mekkora király hangja van hajnali 4-kor. Úgy füstöl némelyik fehéren,mintha egy gyárkémény alá gyújtottak volna be.

Én úgy vagyok,hogy 2-2,5 litertől már dízel kell,aki efelett vesz benzinest,az már nem közlekedni akar,hanem versenyezni egy országúton.

DrSzoke 2012.05.12. 23:16:55

@Pierr Kardán: ezt en is meg akartam kerdezni,de megeloztel.
Amugy szerencsejuk van ezzel a modellel,meg a bowdenes gaz van rajta sztem.A jelados/fojtoszelephazas 2000 evj koruli 5h turbomotorokkal orbitalisat lehet szopni,rettenet sokat esett a minoseg addigra.A motor ugyanugy jo,de az elektronika egy rakat szar.Raadasul a motorterben a vezetekekket bujtato csovek szanaszet malnak,mind potencialis hibaforras.

kultúrpesszimista 2012.05.12. 23:21:36

@(---Flúgos Buszos---): á, ez csak önigazolás... lóerőből, pénzből, egészségből soha nem elég. Versenyezni kis tömeggel, relatíve kis teljesítménnyel is lehet bárhol. Ha tehetném, én bizony akkor is csak sokezer köbcis Corvette-el járnék, 2 km-re is. Just for the sake of driving...

Tonti-10 2012.05.12. 23:41:00

@kultúrpesszimista: egyre inkább azt gondolom, hogy ez nagyon attól függ, hogy milyen volt az előző gazdája, vagy, hogy hogyan volt használva, esetleg mázli. Az 1,6-os szerintem kevés ekkora súlyhoz, tesztekből is az jön ki, hogy annyit fogyaszt mint a 2l-es, hallottam már erről a váltó problémáról, de nem hiszem, hogy ezen múlik egy kocsiról kialakult vélemény. A régi s40 sokakban egy semmitmondó kocsi benyomását kelti, de én nem egyszer megkaptam, mikor beült valaki, hogy nem is gondolta volna, hogy ez ennyire jó autó... Személy szerint nagyon meg vagyok vele elégedve. Nem is adom el... na jó, ha kapok céges kocsit, mert ugye az a legjobb autó a világon, főleg ha van hozzá benzin kártya :)

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.12. 23:41:16

@kultúrpesszimista: :)))))))

Azt nem értem,hogy a doubledeceker miért kínozza az autóját,hogy 2 km-re beindítja. Hullára kopik a motor egy idő után a nem legjobb kenés miatt.

Doubledeceker 2012.05.12. 23:48:06

@(---Flúgos Buszos---):

Jó olajat használok, 12 ezrenként cserélem, télen járatom egy percet indulás előtt.

És hétvégénként igyekszem menni egy hosszabb kört. Több oka is van ennek, a munkaadóm fizeti a gépjármű fenntartást néha kell a munkámhoz.

Gyalog meg nem járhatok be, mert még a barátnőmet kirakom a metrónál. De valóban valamit változtatni kellene az előző autóm az a rom, abban emiatt 2 éva alatt szétcsoffadt az akkumulátor.

De mindegy változni fog ugyis a dolog, kocsi szerintem marad, meg költözni is akarunk lehet veszek majd egy robogót.

Nem könnyű kompromiszum, mert városban elég lenne egy kis gyösz, viszont vidékre is járok hétvégén, utópályára meg jó....

De gondolom mindeki ezzel küzd.

Rocko- 2012.05.12. 23:54:32

@Tonti-10: "még az enyémet nehezebb lesz eladni, mert húúú az egy benzintemető :)"
inkább legyen benzintemetőm mint alkatrésztemetőm.

Rocko- 2012.05.12. 23:58:27

@kultúrpesszimista: "A Volvo különben azon kevés gyártók egyike (gyakorlatilag az egyetlen az Alfa mellett), amelyik még szerethető autókat gyárt a mai napig, bár a tendencia nem tetszik (ahogyan az Alfáé sem)."
miért, a többi nem szerethető?

@Krisi: igen. :)

@Doubledeceker: "Városban nem tudom, 2 km-re van a munkahelyem"
két kilométerre még kerékpárra se ülnék fel.
kivéve ha Duna két partjáról beszélünk.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.12. 23:59:12

@Doubledeceker: Nekem nem lenne szívem ennyire beindítani. Sajnálnám már alapból azt a sok fölösleges benyát,amit az automata szivató belenyom a hengerbe.

terepjaro_jaroterep 2012.05.13. 00:00:34

A munkatársam VOLVO S70-ével utaztam -kellemes meglepetés volt. 2 x voltam vele Bécsben .Kényelmes nagyautó fogyasztás 8,5 l volt 150-es tempónál. Vigyáz rá a kolléga mint a hímes tojásra :-). Ha lenne családom már rohannék megvenni mert eladó lett 620-ért! JÓ VÉTEL!
www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/s70/volvo_s70_2.0_klassik-5706503

Doubledeceker 2012.05.13. 00:01:20

@Rocko-:

Írtam fentebb, hogy munkahelyem fizeti az autó használatot, radásul szép summát kapok.

Valóban gondolkodom sokszor, hogy bent hagyom és gyalog caplatok haza, valójában csak 1500 m-ről beszélünk.

De ez a legrosszabb van amikor meg otthon kell. De tényleg nem ésszerű így a dolog, néha van is egy kis lelkiismert furdalásom a környezet miatt...

Rocko- 2012.05.13. 00:03:56

@Doubledeceker: és ha fizeti, akkor kötelező használni?
kényszerítenek?

Doubledeceker 2012.05.13. 00:20:44

@Rocko-:

Hát azért fizeti mert kell a munkámhoz.

Ha meg nem használom, mert esetleg megtehetm, hoyg kevesebbet használom másképp oldom meg, akkor meg nem éri meg fenntartani.

Csapda helyzet ez. DE azért jóféle, mert a legtöbb embernek nem fizetnek ma már semmit.

Annyi pénzt kapok, hogy nem csak a céges, hanem a magán útjaim és a krabnatartás is kijön, Így nem mondhaom, hogy én nem szeretném (illetve mondhatom, akkor fizetnék a bérletet), de akkor is fenn kellene tartanom az autót, azaz anyagilag íg jobban jövök ki, de a környezet szív emiatt, na meg az autóm is.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.13. 01:00:29

@Doubledeceker: Nincs felvétel még??? Ilyen jó melóhelyet.

poiuz429 2012.05.13. 01:47:24

szlovák rendszámmal nekem is beleférne a 11 literes fogyi :P

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.13. 02:33:45

A sok fanyalgónak: a t5 motor 240 ló körül van.Ez kb annyi ma Magyarországon a piros lámpánál, mint a mögötte álló másik 4 autó teljesítménye együtt.Aki azt várja el egy ilyen kocsitól, ami még ráadásul automata is, hogy ötésfelet csipegessen benzines lévén, az hülye...

_Wasp_ 2012.05.13. 05:04:10

1998-as C70-es kupém van, szinte ugyanezzel a beltérrel, hasonló mechanikával, mint a kredenc, látszólag egyenes út az ordas nagy szopáshoz, gyakorlatilag meg a legmegbízhatóbb, legkényelmesebb autóm, amihez szerencsém volt.

Ja és elmegyek 9.3-as átlagfogyasztással, ami egy 230 lóerős autótól (amiben vas is van) jobbára budapesti használat mellett egyáltalán nem rossz.

Persze ezt senki nem hiszi el nekem, de a trip kompjutert nem szoktam nullázni, elég pontos (talán picit felfelé csal), és többtízezer kilométeres a minta. A kéziváltóval ezek a motorok (az öthengeres kétliteres turbók) megállnak városon kívül 7 literből is, gázzal nem tudom mennyi lenne, de szerintem nem is nagyon számít, nem éri meg piszkálni.

volvo s60 2012.05.13. 08:02:02

@terepjaro_jaroterep:

a kollégád a hölgytulajdonos? Milyen hölgy vesz ilyen autót? :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.05.13. 08:12:07

ommm: Nekem egy 960 van, egy hengerrel több (Volvo Modular? :)) és olyan 2-3 literrel többet eszik mint a tied. Aisin AW73L, valami SC400-as lexikába rakták még, már remegek mert engem is ijesztgetnek, hogy mostmár tutira szét kéne hullania; ja, a vcoa-án erre is azt mondják már hogy túl sok elektronika van benne, pedig van tán 3 komputer... motor,váltó,klíma. Nem tudom aki emiatt károg az mivel jár? Dízel W123-assal, kettes Golffal? Esetleg 815-ös Tatrával ? :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.05.13. 08:53:00

@Rocko-: Nekem az előző melóhelyen nem fizették, és az is 5km volt csak, de 12 órányi rohangászás után (lábon) még a francnak volt kedve (mondjuk télen) hazagyalogolni (40 perc), busszal ugyanannyi (jól szervezett tömegközlekedés) + az is pénzbe került.
Tehát autóval jártam hidegben, bringával nyáron. Én is sajnáltam az autót :(

Ciri 2012.05.13. 09:01:21

@poiuz429:

"szlovák rendszámmal nekem is beleférne a 11 literes fogyi :P"

Miért van az, hogy a magadfajta ökrök még a századik Vályi Pistás poszt után is előkerülnek?

SAAB 2012.05.13. 10:09:45

@Hó apó: A hozzászólásaidból egyértelműen következik, hogy az általad fikázott típusok (Volvo, Subaru, SAAB, Rover)közül sohasem rendelkeztél egyikkel sem, különben nem írnál ennyi marhaságot.
Bármelyikhez lehet venni bármit, és nem drágábban mint akármelyik másik márkához. (nyilván nem a márkaszervizben kell keresgélni)
És a meghibásodások sem gyakoribbak, csak amikor veszel valamit nem árt átnézetni előtte.
Az hogy nem nyílt ki a légzsákod a Volvóban, annak több oka is lehet, pl. vettél egy karambolos összerakott kocsit amiből kispórolták a lufit, de ettől még nem a márka a szar...

sure_shot 2012.05.13. 10:14:36

na majd az egynégyes 140 lovas tsi-vel sokkal kevesebb gond lesz 275000 kilóméter után, ugye Fecókám?:PP(bocs) (60000 km alatt 2 db turbó ment a kukába - gariban)

SAAB 2012.05.13. 10:17:25

@geegee: ott a pont, ez a sok idióta nem veszi figyelembe hogy egy kocsi, mit tud, simán összehasonlítanak egy 200 LE feletti kocsit egy 50 LE-s kisautóval, nyilván többet eszik a nagyobb de jobban is megy.
Ja és még valami: csak úgy megkérdezném egy esetleges balesetkor miben ülnétek szívesebben, egy nagy fogyasztású nagy dögben, vagy valami 5 literes 900 kg-o vacakban? Na ugye.

Phrascarica 2012.05.13. 10:30:15

@Tonti-10: "A focusban 140e van és kb 500e ment el a dízelséggel kapcsolatos vackokra"
80e Km alatt pedig megspórolt 720 ezer Ft-ot kb, ha igaz a két literes fogyasztás különbség, és tegyük fel hogy igen, de kétlem hogy azonos profillal, ott inkább 4 liter a jellemző ami alatt 1.400.000 Ft-ot spórolt volna, és az sem evidens egy dízelnél hogy 140e km előtt turbócsere van.

Phrascarica 2012.05.13. 10:54:05

@sure_shot: "(bocs) (60000 km alatt 2 db turbó ment a kukába - gariban) "
Ezzel inkább nem dicsekednék, mivel ez vagy user, vagy pedig márkaszerviz hiba. Nekem is 3X cseréltek 70-100e km között garanciában generátort, pedig csak egy gázolaj cső eresztett és az folyt rá, és ezért ment állandóan tönkre.

Tonti-10 2012.05.13. 10:55:16

@Phrascarica: "de kétlem hogy azonos profillal, ott inkább 4 liter a jellemző" Pedig valójában a Focus 1L-t eszik városban a Volvo pedig 18-at országúton stabil 90-nél. így pedig már 18 millió a különbség.....persze ez csak irónia volt a 4L es fogyasztásra. A valóságban mindketten vegyesen használjuk, közel azonos körülmények között, Bp. és országút viszonylatban.
Azt, hogy a költségek kb egyenlők 350-400 forintos benzinnel számoltam, mert abban az időben mikor ezek a számok kijöttek átlagban kb annyi volt a benya-gázolaj. Persze számolhatunk a korrektség kedvéért azzal is, hogy az 1 milla megmaradt pénzt ha az ember berakja bankba(lett volna belőle 1,25M), most pedig azt odarakom a volvó ára mellé, a focust pedig ez a pénz nélkül szeretném pusztán az eladási árából + megspórolt üzemanyag pénzből újabbra cserélni akkor vajon melyikből futná jobb autóra... de kár ezekkel foglalkozni, mert nem ez a poszt lényege, hanem hogy mindenki vegyen az elvárásainak megfelelő autót... Ommm szerintem a megadott összegből vett egy olyan gépet amelyik neki tetszik, bevált, szereti mindezt úgy, hogy még ő sem gondolta volna. A volvo előtt volt nekem is clio 1,2-től 12 hengeres (valóban benzintemető)-ig sok minden, én nem akartam volvo-t, de így alakult az élet, hogy most ez van és könnyen lehet, hogy a következő is ebből a márkából jön....

poiuz429 2012.05.13. 11:33:11

@Ciri: Ökrök? Talán valami rosszat mondtam? ;)

poiuz429 2012.05.13. 11:37:34

Amúgy elfogadnám a verdát, csak paráznék azokkal a peres gumikkal a magyar utakon. Már ha sokat mennek vele a magyar utakon. (bocs!) :)

Shadowbull 2012.05.13. 11:37:41

@Hó apó: "Igen, egyedül ültam a kocsiban, csak éppen az utasoldali légzsák nyílt ki..:::))))"

LOL :)

Nem volt ott az anyosulesen a draga laptopod? Gondolta az auto, az tobbet er :)

Pierr Kardán 2012.05.13. 11:54:15

@SAAB: "Ja és még valami: csak úgy megkérdezném egy esetleges balesetkor miben ülnétek szívesebben, egy nagy fogyasztású nagy dögben, vagy valami 5 literes 900 kg-o vacakban? Na ugye."

Fentebb betettem egy videót egy nagy fogyasztású régi nagy dög és egy korszerű tervezésű, precízen megtervezett gyűrődőzónákkal rendelkező kisautó ütközéstesztjéről.

Abból bizony az derült ki, hogy nagyobb biztonságban vagy a korszerű kisautóban, mint a régi nagyvasban. Szóval biztonsági előny nincs, marad a nagy fogyasztás...

volvo s60 2012.05.13. 12:05:31

@Hó apó:

az, h "nincs áruk" szerintem inkább a benzinesekre vonatkozik. H miért? Mert ha az átlag vásárló meghallja, h 2.0, vagy úristen 2.4-es benzines a kocsi, hanyatt-homlok menekül, mert az biztos qrva sokat fogyaszt+drága fenntartani.

én egy sima 2.4-es, 140 lovas S60ast hajtok, természetesen nem újonnan vettem. Fogyasztása pesten klímával 10 liter körül, autópályán 120nál (3 személy+klíma) 7 liter. Ez sok egy ekkora autótól? szerintem nem.

Drága a fenntartása, "alkatrészárak az egekben"? Namost az enyém elmúlt 10 éves, de baja nincs az égvilágon semmi. bár én első tulajtól vettem végig vezetett szervizkönyvvel - és igen, még ennyi idősen is behordom a (pesti) nagy márkaszervizek egyikébe.
ahhoz képest, h prémiumautó, nem túlzottan drágák a kötelező szervizek sem.

rendesen karban kell tartani, ennyi. persze lehet fél milláért idehaza is venni, aztán szidni, h a használt volvo "egyenes út a szopáshoz".

Luk Szájpóker 2012.05.13. 12:42:08

@Rocko-: Köszönöm az infót! Ez a fogyasztás kérdés, csak utóbbi időben lett gond sajnos nálunk, de egy ilyen kütyü talán faragna pár litert a 11-ből. Nem értek hozzá, de azt látom, hogy ez a blokk (5 henger, furat,löket adatokra gondolok) bekerült jóval későbbi modellekbe is, jóval kisebb fogyasztási adatokkal. Gondolom, hogy nem ilyen egyszerű, de egy végiggondolást megér.
Egyébként a légszűrőház és szűrő cseréjével rögtön 1-1,5l átlag csökkenést írnak különböző Volvos fórumokon.(sport légszűrő+a ház úgy van kialakítva, hogy egy gégecső ki van vezetve előre, a ködláma mellé, így valószínű több levegőhöz jut a motor.)
Szép napot!

Rocko- 2012.05.13. 12:47:09

@Luk Szájpóker: nem olcsó dolgok, profibb cuccok ezek.
szóval érdemes elgondolkodni ezen, illetve egy LPG szett bekerülési költségén. ilyen szempontból az hasznosabb.

Rocko- 2012.05.13. 12:48:45

@Ciri: mert nem tudnak felnőni a kommentelés színvonalához.
mondom én: iq tesztet komment előtt!

Rocko- 2012.05.13. 12:54:09

@poiuz429: igen. evidens dolgokon értetlenkedsz.
EU van, szlovák állampolgárnak pedig szlovák rendszáma.

kultúrpesszimista 2012.05.13. 13:03:03

@Rocko-: az én szemléletem, ízlésem és értékrendem szerint nem, vagy minimálisan.

Rocko- 2012.05.13. 13:05:55

@kultúrpesszimista: akkor ne globálisan jelentsd ki.
köszönöm.

Shadowbull 2012.05.13. 13:50:43

@volvo s60: "ahhoz képest, h prémiumautó"

A Volvo?

hiheto 2012.05.13. 15:05:25

Én használtam jó ideig egy V70 R-t, 2.3 turbo benzines motorral, manuális váltóval. Fogyasztás vegyesben 11-12 volt.
250e km-el került hozzám, 380-al adtam vissza. A végére az elektronikus dolgokból szinte semmi nem működött. Azóta eladták a kocsit egy ismerősnek. Jelenleg 440e van benne, a motor működik és az elektromos hibák nagy része is nagy nehezen meg lett javítva :)

Nekem személy szerint a formája nagyon bejön, na és az 5 henger turbó hang... :)

SAAB 2012.05.13. 15:11:06

@Pierr Kardán: Hát akkor te csak bízz a gyűrődőzónákban. Én inkább a fizikának hiszek. Ha 1600 kg találkozik 900 kg-val akkor én a nagyobbikban szeretnék inkább ülni.

poiuz429 2012.05.13. 15:20:13

@Rocko-: "szlovák állampolgárnak pedig szlovák rendszáma" és magyar munkahelye és magyar fizetése és magyar lakhelye és magyar közszolgáltatásokat vesz igénybe és magyar utakon jár és magyar szociális ellátásokat vesz igénybe, stb...

biztos, hogy bele akarsz ebbe menni?

(bocs ommm, ne vedd magadra, ez nem személyes, csak elvi kérdés!)

Rocko- 2012.05.13. 15:23:57

@poiuz429: a magyar munkahely fizeti a szociális járulékokat, ha pedig itt él, akkor fizeti a 27%-os ÁFÁ-t, biztos bele akarsz ebbe menni?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.05.13. 15:26:57

Elképesztő, hogy milyen nagy az Isten állatkertje. Az igazi probléma az, hogy alacsony a kerítés. A posztok 90 százaléka a fogyasztásra fókuszált, ami igazából nem is vészes. A többi részével nem is foglalkozott senki.

poiuz429 2012.05.13. 15:39:11

@Rocko-: jó akkor menjünk...

tehát a regadó, átírási illeték, baleseti adó, kgfb áfája, stb... közterhek. A közteher egy olyan dolog amit mindenkinek meg kell fizetni aki szolgáltatásokat vesz igénybe egy országban (állampolgárságtól függetlenül). Itt a hangsúly a _mindenkin_ van.
Egyébként félre ne érts én sem tartom jónak, de ameddig van addig nincsenek mások felett állók, addig _mindenkinek_ (aki szolgáltatásokat vesz igénybe az adott országban) meg kell fizetnie _minden_ rá vonatkozó közterhet.

poiuz429 2012.05.13. 15:42:20

@Rocko-: egyébként amúgy nem érdekelne, csak az a baj, hogy velem fizettetik ki azt, amit ők nem fizetnek be.

volvo s60 2012.05.13. 16:01:29

@Shadowbull:

sorry , akkor legyen prémium alsó-középkategóriás szedán :)

Rocko- 2012.05.13. 16:54:35

@poiuz429: ha csak ezt kéne fizetned, akkor örülnél.
ezen felül nagyon sok ingyenélőt, sikkasztást fizetsz.
a felette lévő kommented pedig dögöljön meg a szomszéd tehene jellegű.

volvo s60 2012.05.13. 17:53:47

@Ciri:

na akkor micsoda? (félreértések elkerülésére: volvo s60-ra vagyok kíváncsi) kategorizáld nékem kérlek

Krisi 2012.05.13. 18:44:34

@volvo s60: jajmár, tudhatnád, hogy nálunk csakis az számít prémium kategóriás autónak, amit németországban gyártanak.... :)

Vu, de ja vu 2012.05.13. 18:51:22

@volvo s60: Ha korrekt válaszra vagy kiváncsi, akkor:

- egy német autógyár mérnökének, 'árja tipusok' tulajdonosainak egy Volvo mindig is egy nevetséges próbálkozás marad, sikertelen válaszul egy übermens nép technikai fölényére. Sajnálom, ilyenkor Te és autód is 'szánalmasak vagytok':-(

- egyéb tipusok gazdáinak jobb esetben szimplán egy másik autós, rosszabb esetben esetleg egy 'gazdag hülye', aki két autó árát adja fölöslegesen egy olyan autóért, amilyet féláron meg lehet venni az elérhető összes extrával, gyári navival, adaptív tempomattal és vészfékasszisztenssel (hála a Fordnak:-P) és más nyalánksággal (amiket a Volvo hogy másként, mint rosszindulatúan lenyúlt - lám-lám, alig pár hónapja kínai, máris 'koppint':-D.)

- egy másik Volvósnak (Amazontól az XC90-ig) meg valószínűnek simán: helló, haver!
Kivéve persze ha az adott Volvo-t farokméret-növelőnek vették olyan emberek, akik mindig is azt hitték, hogy a Volvo egy a biztonságot és kényelmet sokra tartó prémium márka (de mint megtudtuk, nem-német származása ezt kizárja), vagy legalább 'menőzésre alkalmas' státuszszimbólum és forgalomban való deviáns viselkedésükkel, a márkatulajdonosokra eddig nem jellemző türelmetlen, tolakodó, másokat és magukat is veszélyeztető versenyző-alfahím magatartásukkal a normális Volvósok morális megítélését ássák alá (pl. S60R, mint 'nappapis' autó, hiszen egy VOLVO).

Üdv: egy 'haver'

Ha valaki ismeri a ~80-100 ekm-nél besült motoros S60R történetét - aminél a tulaj hosszas átkozódás után tudta meghallani, hogy a magas vételár ellenére VAN ennél a tipusnál is olajcsere-ciklus, persze ennek elmaradása is inkább a tipus hibája, mint a tulajdonosé - az ossza meg, okulásul a márka megbízhatatlanságának tanúságául:-o

Nekem az öreg és még öregebb Volvo mellett van másik autóm is, isteníteni ugyan túlzás lenne, de azért nem olyan rossz autó az... Főleg ha T5:-)))

Hibalista:
- vezérmű-szenzor
- turbócső
- kipufogó
- ABS-vezeték
- hengerfej-tömítés (a töltőnyomás emelését egy idő után így díjazza, másoknál váltót, féltengelyt szaggat)

Fényszóró kpl, új, utángyártott: 15 eFt
Szélvédő (új): 18-40 eFt
Féltengely (felújított): 15 eFt
Kuplung (kpl, új, gyári): ~65 eFt
Olajcsere, olaj- és levegőszűrővel, 2x4 l Castrol Magnatec 10-40-nel, elosztófedél cserével: 16 eFt (betöltőnyíláson van a Castrol felirat, erre a 'szarra' tervezték...)

GregDzsi 2012.05.13. 19:25:03

@ommm: ott a pont. Kredenc rulez:)
....
Más, de te talán közben tudsz járni: úgy tűnik, valami bug van a belsoseg kódjában. Legfrissebb Opera alatt text+képek van, jó nagy memória és procipörgetés mellett. Explorer alatt meg minden megy, de az nem böngésző:)

gsizoli 2012.05.13. 20:47:23

Jó kis cikk volt, több ilyet kellene nyomatni a hétköznapi, de már korosodó típusokról.Általában aki ilyesmit hajt szeret is róla regélni.

A magas fogyasztás pedig relatív, ekkora és ilyen teljesítményű autótól ez egy jó érték, nem igazán érdemes az almát a körtével hasonlítani. A kisebb autó általában kevesebbet fogyaszt, mint a nagyobb, de autót igazán szerető ember szerintem "szerelem" alapján választ és nem ez lesz a fő szempont. Az újabb/modernebb verda is kevesebbet fogyaszt, de ha betolok plussz 2-3MFt-ot az árkülönbözet kapcsán akkor abból hány évig járok el hasonló méretű autót tekintve max 2-3L fogyikülönbséggel, illetve extra javítási költséggel?

Aki egyébként épeszű az csak akkor vesz öregecske nagy vasat ha tisztában van az autószerelés pár fogásával, így marad a végén nyugodt, kiegyensúlyozott, szerelemben élő és "pénzénél" is maradó ember.

ps.:
A fogyibajnokokkal egyébként csak utazni jó, amikor az út végén kezébe nyomod a pénzt, és megdöbbenve kérdezi "ez mi"? Miért, Te mondtad és mondod mindig hogy 5L-ből eljársz...:)))

volvo s60 2012.05.13. 21:14:11

@Vu, de ja vu:
minden világos:)

kár is volt ezt a prémium/nem prémium dolgot szóba hoznom, pedig csak arra akartam vele utalni, h szerintem felesleges a horror alkatrészárakkal riogatni...no mindegy.

Ui.: én is a "szar" castrolt töltöm bele :)

Vu, de ja vu 2012.05.13. 21:54:46

@volvo s60: Én csak a 'modern formákkal' nem vagyok barátságban:-(

Ha enyém lenne a lottóötös, egy jó 850 lenne keresztezve egy S60R-rel, biztosan nem csak Chip Foose foglalkozik ilyen 'gányolásokkal':-)))

Persze, lottóötös esetén beugrana egy zsírúj ez+az is, inkább nem írom mi, mert ízekre szednének:-)))

IKEÁ-éknál a lénia mindig ugyanaz maradt, de folyton kint hagyták a szabadban. Ezzel a folyamatosan vetemedő favonalzóval rajzolták szinte az összes Volvót, de mostanra vonalzó helyett inkább lehet ívsablonnak nevezni:-PPP

Lehet, hogy csak nekem fura, hogy a Geely nem visz mindent, csak a pénzt dönti a fejlesztésbe??? Ez ellentmond minden eddigi gyakorlatnak, a Saab se így állna, ha felvennék a kesztyűt, nem pedig költöztetnék annak a néhány modellnek a gyártósorát...

Nem vagyok fanatikus Volvós, de tetszik az, ami a Volvo körül körvonalazódik (kínaiak szerint cél a 'valódi prémium-piac', riválisként a németekkel - vagy csak Audi-csoport? - szemben)...

Egyébként én a saját gépemet már törtem meg... soha rosszabb végeredményt: kb. 1-2 hétig fájt az orrom, ha mozgattam. Egyébként se karcolás, se véraláfutás, pedig kormány törött, szélvédő repedt, futómű szakadt... el sem adnám sérültként a gépet, de nekem így is nagyobb biztonságérzetet ad több új modellel szemben (objektív tapasztalat alapján). A stabilitását most pl. egyedül 2 db első gumi veszélyezteti - legalábbis 200 fölött... óra szerint 300 ekm környékén ennél a tipusnál már játszik a kormánymű felújítás is:-(

Krisi 2012.05.13. 22:01:05

@Shadowbull: igazad van, németeknél is hasonló a helyzet :)

Vu, de ja vu 2012.05.13. 22:32:37

@Shadowbull: Vannak igénytelen emberek is...

Elrettentő példát mindkét oldal tudna hozni, amiket kevésbé lehet a műszakiak számlájára írni, a keskeny határvonalat az határozza meg, hogy milyen terhelést bír a 'biorobot a kapszulában'...

Az hogy milyen részletességgel húzzák a vonalat, tervezik az ergonómiát, építik az extrát, számomra másodlagos. Az autó elsősorban AUTÓ legyen, másodsorban biztonsági őrszem, harmadsorban műtárgy...

A három leg-leg német gyártó kétségtelenül sok energiát feccöl olyan apró részletekbe is, ami hétköznapi ember számára lehet soha nem fog feltűnni, megvenni is csak azért fogja, mert a környezetének az státuszszimbólum.

Szerintem elég kevés ember van, aki sablonokkal és egyéb műszerekkel felszerelkezve megy autót venni, és órákat szán a részletekre. Akinek ennyi ideje, elvárása van, arra a luxus-gyártók már ráugrottak, hol legyen a RR-ben az esernyő, stb-stb.

Itt most arról van szó, hogy egy 2000 körüli S70 T5 szar-e vagy sem. Szerintem összességében - korával összevetve - semmiképp, mai viszonylatban pedig nem rosszabb (és drágább) egy középkategóriás kisköbcentis turbósnál, ami mindig csúcson jár, és előre láthatólag nem arra találták ki, hogy 20 évig nagyobb hozzányúlás nélkül használható legyen.

A régi reklámmal élve: Kovács úr (a VW Bogárral) 20 éve megvette álmai autóját... most pedig a másik VW-t. Hát... a VW-n kívül mások is gyártottak autót az 'örökkévalóságnak', bánják is mint a kutya amelyik hetet kölykezett, de szólj, ha bármelyik gyártmánynál a 15 év fölötti tipusokra a márkaszervízben egyáltalán fellelhető robbantott ábra, komplett egységek helyett gyári mütyür:-(

A veteránosok (megszállottak, elmebetegek) nélkül nem létezne sem gyári alkatrész-utánpótlás, sem referencia, hogy honnan hova jutottak. És hogy kötözködjek: kellene egy jó statisztika, hogy egyes évjáratokból-tipusokból hány százalék okozója/elszenvedője balesetnek... Én ugyanis a 20 éves autómmal már nem tervezek 'nagy durranást', lehiggadtam, 200+ LE ellenére ritkán járok 100 fölött... lehet lassan tatter leszek, 70-80-as tempóban, miközben 1000-es turbósok ugornak át...

Mi már nemigen leszünk 'fogyasztói társadalom'...:-(((

Idézném a Volvo kereskedelmi igazgatóját, csak nem találom (az értékesítést akadályozó régi tipusokról), ami nyilvn nem csak erre a márkára igaz, de biztos hogy létezik.

Én pl. - ha annyi pénzem lenne sem - vennék semmilyen új autót!

Motort... azt nem tudom: I. gen. Hayabusa-fun voltam, nem tudom azóta mennyire fajult el a formaterv, a számomra kedves 'ódivatúság'...

Vu, de ja vu 2012.05.13. 23:03:44

Ez nem az:
volvowiw.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=163:volvo-toertenelem-a-2-es-sorozat&catid=15:volvo-tipusok-toertenete&Itemid=71

1.
"A Volvo 200-as sorozat több volt biztonságos, kényelmes, célszerű és bizonyos változatokban gyors autónál. Lambda-szondás katalizátora, melyet 1977-ben mutattak be, kiváló példa volt a Volvo vezető szerepére a környezetvédelemben. Ez a megoldás mérföldkőnek számított a kipufogógáz megtisztításában."

2.
"Érdekes tény, hogy az IKEA 83 éves alapítója, Ingvar Kamprad –aki mellesleg a világ egyik leggazdagabb embere- bármilyen autót megvehetne tetemes vagyonából, a mai napig is egy 1993-as kombi Volvo 240-essel közlekedik."

Ki az úttörő, ki a hülye... elvont elvi kérdés:-)))
Főleg ami a magyar környezetvédelmi besorolási szabályokat illeti: kb. 20 évet hagynak lebegve, ami alatt számos gyártó még a kötelező követelmény előtt eleget tett bizonyos környezetvédelmi normáknak!!!

goodmanbeats 2012.05.14. 01:17:24

@ommm: Amelyik váltó az Avantime-ban van (és fel lett újítva tökéletesre, köszöni, jól van ;) az egyébként előszeretettel deglik meg Volvo S60/S80/V70, Saab, Opel Vectra, és még vagy öt másik európai márka korabeli modelljeiben is, használattól függően 150-200e lefutott km után. Úgy hívják, Aisin 55-50. Végülis tényleg el lehet járni vele éveket úgy, hogy hullásodik a vezérlése, de a végeredmény csak drágább felújítás lesz. Ettől függetlenül megvenném újra. :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.05.14. 07:28:01

@goodmanbeats: Ha tudod előre, hogy mivel lesz baj, és tervezhető a felújítás, az nem olyan nagy gáz.

Solct 2012.05.14. 07:42:44

@Vu, de ja vu: NEkem se széria a motorom (75mm furat [~1090ccm], 0,05mm-re illesztve, 4mm-t síkolt hf. [10,8:1 sűrítés], nagy főtengely és 200-as lendkerék. -> 61Le@3900rpm/139Nm@2970rpm fékpadon)
Ha konstans 90-el megyek közúton, akkor 5,2-5,5.

Mivel kizárólag jó, szintetikus olajjal közlekedek, így a 2T feelingből csak a hang maradt meg. Kipuff is tiszta.

~100-ig pislognak, ha gyorsítok, mert 13s alatt lépni meg :D

Phrascarica 2012.05.14. 09:06:33

@goodmanbeats: "Ettől függetlenül megvenném újra. :) "
Én szívesebben vennék olyat, amelyik többet bír.

kultúrpesszimista 2012.05.14. 09:27:34

@Rocko-: vállalom és fenntartom, hogy amit írtam, az nemcsak személyes vélemény, de globálisan is igaz.

kultúrpesszimista 2012.05.14. 09:30:39

@volvo s60: nehogy már meghátrálj árnyékbikától! Igen, a Volvo prémium. Pont.

Rocko- 2012.05.14. 09:40:34

@kultúrpesszimista: szóval te döntöd el, kinek mi tetszhet.
tök jó tudni, hogy te vagy az egyszemélyes ízlésrendőrség.

Shadowbull 2012.05.14. 09:43:35

@kultúrpesszimista: Nem, a Volvo nem premium.

Manapsag a kommersz kategoria felso resze atfedesben van a premium kategoria also szegmensevel. A Volvo pont itt van. Az Alfaval, meg a megboldogult Saab-bal egyutt.

Ez nem minosites, ez pusztan tenymegallapitas.

kultúrpesszimista 2012.05.14. 09:43:39

@Rocko-: nem értesz, de ez rólad szól. Személyesnek veszel valami olyasmit, ami abszolúte nem személyes kérdés.

kultúrpesszimista 2012.05.14. 09:49:08

@Shadowbull: ...de rosszul állapítod meg a tényt. Számtalanszor előkerült már a kérdés és számtalanszor hoztam - többedmagammal - egyszerre triviális és erős érveket a Volvo (ill. a Saab) prémiumságára, amire jobb híján egy nyeszlett "akkor wannabe-prémium" lett a válasz a részedről. Van egy szint, amikor már engem alacsonyítana csak le az, ha evidenciákat kellene bizonygatnom. Hidd azt, amit akarsz és ami jólesik.

Shadowbull 2012.05.14. 09:55:54

@kultúrpesszimista: "Hidd azt, amit akarsz és ami jólesik. "

egyetertek. majd azert alkalomadtan mondd el a volvo tulajanak is, hogy ok is hulyek.

kultúrpesszimista 2012.05.14. 09:57:31

@Shadowbull: egyesekkel ellentétben nem szokásom öncélúan és főleg alaptalanul lehülyézni senkit sem.

Rocko- 2012.05.14. 09:58:49

@kultúrpesszimista: igenis, azt veszem személyesnek, amit az ízlésrendőrség mond.

kultúrpesszimista 2012.05.14. 10:02:23

Azzal viszont hajlamos vagyok egyetérteni, hogy az Alfa Romeo nem prémium abban az értelemben, ahogyan az Auditól a Volvoig a többiek. Az Alfa Romeo Alfa Romeo, kakukktojás; néha igényesen, néha igénytelenül, néha luxusszinten, de egy biztos: vérpezsdítően minden alkalommal.

montecavallo (törölt) 2012.05.14. 10:15:40

@Shadowbull: Az Alfa modellpalettajat nezted mostanaban? Kipusztult az osszes erdekesebb modelljuk, se GT, se Brera, se Spider. Van a Mito, Giulietta, 159, oszt jonapot.
Nem tudom, meddig huzzak meg (meddig szponzoralja oket a Fiat).

goodmanbeats 2012.05.14. 10:30:51

@Phrascarica: szerintem olyat már nem gyártanak vagy tíz éve, ami többet bír. Kérdezz meg egy automataváltó javító szakembert, lehet hogy létezik olyan típus ami tovább bírja. De az én esetemben már a vásárláskor bele volt számolva a váltófelújítás. Persze biztosan létezik olyan eset, amikor valakit átvertek ilyen váltóval.

kultúrpesszimista 2012.05.14. 10:44:06

@montecavallo: nem néztem, nem szoktam követni... Talán itt írtam vagy másutt, hogy mint potenciális vevőt, nagyon elborzaszt az a tendencia, amilyen irányba az Alfa tart. Tökéletes zsákutcának tartom. A Volvo iránya sem tetszik... (Nem beszélve a kínai tulajdonlásról, ami nálam elvi kérdés.) Az Alfa GTV volt talán az utolsó igazi Alfa sportgép. A Brera gyönyörű kívül-belül, de olyan nehéz, hogy minden, csak nem sportos...

volvo s60 2012.05.14. 10:45:11

@Shadowbull:

márkákat kategorizálsz, nem konkrét típusokat sorolsz 1 adott kategóriába, már ha jól értem. ha neked a volvo, mint márka kommersz, engem nem zavar - nekem tetszett, + ilyet tudtam aránylag normális áron megszerezni.

DE: ha a gondolatmenetedet folytatjuk, az derül ki, hogy pl egy S80 kommersz, míg egy A4 - pusztán a 4karika okán - prémium? mert én az S80at választanám...

Shadowbull 2012.05.14. 10:49:33

@volvo s60: ", nem konkrét típusokat sorolsz 1 adott kategóriába, már ha jól értem"

teljesen jol erted. Csak a markat onmagat lehet ilyen szempontbol megitelni, pont amiatt amit fentebb irtam: a kommersz kategoria felso resze akar tul is mutathat a premiumkategoria aljan.

Egy fullextras VW Passat lehet hogy sokkal tobbet nyujt mint egy fapados 3as BMW, de attol meg a VW nem lesz premiummarka.

A Volvot nem mondanam kommersznek, attol azert tobb. Felpremium, ha van ilyen egyaltalan.

Phrascarica 2012.05.14. 11:22:08

@goodmanbeats: nem egy -magyar első tulajos- autót ismerek amelyekben jóval több van 200.000-nél, az igaz hogy nem Avantime hanem mind Mercedes, BMW.

Castigliano (törölt) 2012.05.14. 12:07:36

@nem kéne...:
Köszi!
Szeretem a régi motorokat, aztán egyből szemet szúrt a fűzött kerék és kíváncsi voltam milyen motoré.

közösperonos átszállás 2012.05.14. 13:38:15

@dani740: "ugyanennyit fogyaszt bármelyik vadonatúj 1.6-os francia autó, pl. 307,308, sőt még a 116-os BMW is, csak mondom."

Amellett, hogy a 307 finoman szólva sem vadonatúj, ráadásként még túrót fogyaszt 11 litert. 307SW (ennél nehezebb 307 nincs), 9,1. Nem kevés, de nem 11.

közösperonos átszállás 2012.05.14. 15:06:37

@geegee: "A sok fanyalgónak: a t5 motor 240 ló körül van.Ez kb annyi ma Magyarországon a piros lámpánál, mint a mögötte álló másik 4 autó teljesítménye együtt."

Áltagautó itthon 60LE? Aha...

"Aki azt várja el egy ilyen kocsitól, ami még ráadásul automata is, hogy ötésfelet csipegessen benzines lévén, az hülye..."

Nem az a kérdés, hogy reális-e (szerintem is az, ki szerint nem?), hanem hogy sok-e. Nem ahhoz képest sok-e, hanem sok-e.

nem kéne... 2012.05.14. 18:45:29

@poiuz429:

öööö.
fele se igaz.
mondanék neked egy példát:
a pista valami teszten volt külföldön és konkrétan én vittem a kissrácot meg a nőt a kórházba valamilyen szemproblémával a dózsa györgy útra.
fizetős szolgáltatás volt.
szóval ezt most tényleg csak az boncolgassa, aki tudja, miről beszél.

ommm 2012.05.14. 22:12:18

@poiuz429: Nem veszem magamra, de tévedsz. Vállalkozom, szerződésem van. Amikor az országban vagyok, akkor pedig fizetek azért is, amiért más nem. Semmiféle közszolgáltalás és ellátás nincs ingyen. Megfizetem az árát annak, hogy itt vagyok, sokszorosan.
Béke.

kultúrpesszimista 2012.05.15. 15:53:54

@Shadowbull: szánalmas, ahogy vergődsz, de érved egy szál se. Siralmas egy alak vagy. Félprémium, vattafak.

Vu, de ja vu 2012.05.15. 18:57:57

@kultúrpesszimista: A kínai tulajdonlás sokmindenkinek nem tetszett (elsősorban Volvo-s körökben), de az élet - úgy tűnik - ezúttal a kínai befolyást nem negatívumként dobta, a Geely két, átalakított (kínai igényekre szabott) tipust vitt, egyébként meg adott egy csomó lóvét fejlesztésre.

A svéd állam anno inkább a Saab-ot próbálta menteni, és mondhatni hogy a Saab eléggé örülne most egy olyan 'kínai befolyásnak', mint amilyet a Volvo kapott.

Mondhatni: Kínának is elege lett saját gagyijából, vett egy 'félprémium' márkát és adott egy valag pénzt, hogy csináljanak belőle A SVÉDEK jobbat, mint - ha jól emlékszem - az Audi prémium-márkái...

Mellesleg az új Volvo-k dizájnjai nekem sem jönnek be, ha gömbölyű autóra vágytam volna, már korábban is lett volna más... De ízléseket számonkérni nem lehet:-)

Elég beszédes az, hogy mennyi szögletes autót tartott meg a gazdája második autónak vagy eleve nem újított - márkától függetlenül...

Shadowbull 2012.05.16. 07:03:38

@kultúrpesszimista: Erveket akarsz?

- A marka presztizse a kozeleben sincs az atlagos fogyaszto szemeben mint a premiummarkake (a megrogzott Volvo-buzikat ki lehet hagyni a statisztikakbol).
- a modellkinalat meg sem kozeliti a premiumgyartoket.

Ennyi.

volvo s60 2012.05.16. 09:16:55

@Shadowbull:

ez azért szerintem nem egészen így van. én zuglóban lakom, kertváros, nem egy rosszul szituált környék. az ismerőseim+szomszédok nagyjából keresztbe fosták magukat amikor hazahoztam a volvót. milyen autók is állnak itt a házunkkal szemben? Suzuki Wagon R, Honda Accord, Seat Toledo, Suzuki Swift új széria, Citroen Xsara.

Most ez nem dicsekvés, h nekem hú de milyen sok pénzem van, h volvóval járok, de az átlagautó Magyarországon igenis NEM a volvó, az átlagos fogyasztó szemében pedig - idehaza legalábbis - bőven felső kategória. vö. a közismert "volvóval hordozott diplomatagyerekek"-fordulattal.

***
ami pedig a prémiumságot illeti: máshogy síkon értelmezzük a fogalmat akkor. nekem az S60 prémium, akárcsak az A6 vagy az E200, ellenben pl. az A4-nek vagy a C180-nak semmi köze nincs a prémiumkategóriához.

volvo s60 2012.05.16. 09:20:03

@volvo s60:

de ez az egész prémium/nem prémium voltaképp teljesen mindegy, lényeg, h feleljen meg mindenkinek az a kocsi, amivel jár, oszt ennyi :)

Vu, de ja vu 2012.05.16. 11:31:15

@Shadowbull: Szerintem nagyon sarkosan közelíted meg a prémium-kategória fogalmát.

Eleve - szerintem - nincs éles határvonal, ezt magad is elismerted, hogy vannak 'félprémium' és 'prémium' gyártók, amelynek egyes modelljei keresztezik egymást technikai síkon is, humán (szubjektív) síkon is.

A 'volvo s60' által említettekkel értek inkább egyet, szimplán tapasztalati okból: unokatestvérem a nejének akart autót venni, erre max. 800 eFt körüli összeget szánt (anno). Egy egész napot jártunk hajnaltól sötétedésig a pesti autópiacokon (anno), és a velünk lévő szerelő a vágyott autók között - ami az árba még belefért volna (F Astra 1.4-1.6) - mind törött, leharcolt tipusokat talált, kétes kilométerekkel. Végső lehetőségként nézték meg az általam korábban kinézett, leinformált 460-as Volvo-t, amiről a tulaj személyesen MINDENT elmondott, beleértve a töréseket, sérüléseket, a közös alkatrész-beszállító pedig a hozzá vásárolt dolgokat is.

Árban ugyanott volt mint az Astrák, komfortban és biztonságban többet tudott. És itt jön a különbség: az új (akkor volt vagy 14 éves) családi autó miatt a nej munkahelyén beindult a pletyka, hogy "mennyire jól megy, amikor az óvodai dadus is Volvóval jár"...:-P

Azt senki nem nézte, hogy a többiek új Puntója, Suzukija 3-5-ször annyiba került, a márka hozta ki a konfliktust - szerintem is ostoba módon... (ráadásul még mindig hibamentes, egy hőmérő-szenzor csere volt, amit kívülálló nem tudhatott).

Tehát hogy mi prémium és mi nem, azt nem ez a blog határozza meg. A Volvo S80-S60 szegmensében a fogyasztók szemében nehéz megmagyarázni azt, hogy egy S80 nem prémium-autó, noha 2 mFt környékén már lehet ilyet kapni, látszólag csili-vili állapotban. Nekem még a 20 éves 850-re is azt mondják, hogy "tehetős vagyok"... már nem röhögök rajta, mert látom hogy sokat jelent másoknak, szerencsére a legutóbbi leépítéskor a főnökeim tisztában voltak azzal, hogy mit jelent a prémium fogalma (egy stuttgarti gyárból 'ruházkodnak') és az intrikák ellenére nem gondolták, hogy kevésbé vagyok rászorulva a munkahelyre, mint az aki páréves Fiattal, Suzukival járt be...

Összegezve: a Te világodban a Volvo max. fél-prémium, de az átlagember számára még mindig a tehetősség szimbóluma... nem tudom, hogy sajnos-e vagy nem...

volvo s60 2012.05.16. 16:08:14

@Vu, de ja vu:

maximálisan egyetértek. Hiába is mesélem a WagonR-tulajdonos szomszédnak, hogy tíz éves a Volvo, és felébe-harmadába került az új Suzukija árának, csak az elnéző mosolygást kapom válaszul. Szintúgy amikor a 10 literes pesti fogyasztást (persze finoman vezetve) mesélem. Úgyhogy abba, hogy nem, nem kell rá luxusadót fizetni, már bele sem kezdek...

Vu, de ja vu 2012.05.16. 19:21:15

@volvo s60: Azt mondta egy egykori munkatársam, korábban autódíler: jók ezek a kocsik, nekem is volt egy S80-am, kurva kényelmes, de az egy benzintemető, bazze'. Jártam vele egy évig, aztán eladtam... Kényelmes volt meg minden, de nagyon drága volt fenntartani.

Akkoriban WagonR+-szal járt. Dícsérő szót nem hallottam tőle, csak hogy 'jóvanaz...

Mint kiderült, az S80 egy T6 volt, tipusból kifolyólag automataváltós, ő meg általában városon belül használta. Szitkai szerint 12-14 alatt nem evett. Konkrétan nem tudta megmondani, hogy egybefüggő 200 km-en mennyi az átlaga...

Ennyit a szar autókról...

Érdekelne egy igazi prémium havi átlagfogyasztása a házunktól a buszmegállóig és vissza... Tudom: a zúj Porsche aláver mindenkinek... gondolom árban is:-P

Amúgy meg nem érdekel: van egy autóm, nem népszerű mert nem lopkodják, sokat is eszik... ha használom, beülök és hajtom, lényegtelen hogy a közeli boltba vagy külföldre kell menni vele: berzin legyen benne!!!
A 850 T5-höz még el tudom mondani, hogy én is használtam anno napi 1+1 km ingához, akkor 13.2 l/100 km volt az átlaga. Állítólag nem erre van kitalálva...

Lookie 2012.05.21. 21:21:44

@SAAB: www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Na viszont ez is ennyi...erre lehet gombot varni...

Amúgy nagyon tetszik Pista S70-se de muszáj volt ezt belinkelnem az ilyen "a régi vasak, meg a fizikai szabályainak hiszek csak" véleményezések azért piszkálni tudnak...