Kínában csak nézek

  2012. április 10. - ommm Címkék: kína volkswagen audi svéd

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Kína a kifogyhatatlan élmények tárháza. Mindegy hányszor, mindegy ki van ott, mindig képes újat mutatni az autós embernek. Ezúttal Svéd olvasónk küldött egy érdekes, képes beszámolót.

IMG 2625

Úgy alakult, hogy két hetet Kínában  - vidéken - töltöttem anyóséknál.  A helyszín Suzhou, kb. 100 kilométerre Sanghajtól Nyugatra. Kisebb, 4 milliós város, de hát mindent kínai léptékben kell számolni. Maga a prefektúra 8,5 ezer km²-es, és 11 milliós. Vidék, ez ilyen.

Az utazás célja családlátogatás és egy kis turisztikával egybekötött jövés-menés volt. Kb. négyezer kilométert mentünk autóval, szép új kínai utakon, igen sok másik közlekedőtársunkkal együtt. Kínában kb. 15 ezer mérföldnyi autópálya van, ezek nagyja az utóbbi 20 évben épült. Ez az USA autópálya-hosszának harmada.
Ha másra nem, arra azért ez az idő elég volt, hogy legyen az embernek valami benyomása, milyen itt az autós élet.

Érdekes.

 

IMG 2560

Először is, a forgalom eszement. Az utak a nagyobb városok közt nagyon jók.  Itt - Sanghaj néhány száz kilométeres körzetében – legalabbis. Nyilván beljebb az országban azért más lehet. A vezetési kultúra: index sehol, külső-belső sávban ténfergés, padlógáz és padlófék között. Sok a kamera, sok a rendőr, de így is nagy a káosz. Észnél kell lenni.  De ettől mondjuk lehetne Törökország is.

Vannak azért inyencségek.  Például az emberi GPS, szó szerint. Az autópályán félrehúzódsz (vagy nem) egy forgalmasabb elágazásnál és felveszel egy helyit, aki ott áll es vár. Pénzért elnavigál a környéken.  Aztán valahogy visszajut, ha végeztél.   Gombokba kerül. A másik érdekesség az, ahogy az autópályán belső sávban cuppra megáll, és térképet böngész. Ebből aztán vannak nagy csattanások. Ilyet láttunk is.

IMG01379-20111010-1706

Kína autóiparáról sokan sokféleképp megnyilvánultak már, azért pár tényt felsorolnék, aztán belecsapunk. A Wikipedia szerint mintegy 100 helyi márka létezik.  Ezeket kb. 40 nagyobb cég tartja össze (First Automotive, Geely stb).  A gyártási kapacitás hatalmas, mára a világ legnagyobb autógyártója Kína.

Nagyon sok típusról persze azonnal kiderül, miről is van mintázva, de vannak látszólag teljesen saját gépek is. A galériában lehet tippelni,  hogy mi micsoda. Aztán, hogy melyik a koppintás és melyik a licenszes helyi gyártás? Ember legyen a talpán aki megmondja. Akad itt bőven X5-ösnek látszó tárgy, de leltünk hatlámpás Lexus IS széria-féleséget is, itt éppen Toyota néven (Toyota Mark X, ami a kínai piacon Toyota Reiz néven fut – a szerk. megj.).  És persze ez az otthona a Roewe-nek. Van belőle elég sok.

IMG 2597

Ami az utcán látszik: a nagyvárosokban és környékükön nagyon sok az új autó. Dízelt abszolút nem láttam, csak benzinest. Szedánok abszolút előnyben, a kombit nem szeretik (a kínai ember nem szívesen utazik egy térben a csomagjával – a szerk. megj.).  Sok a  kifejezetten nagy, drága, európai szedán: Audi A8, S500-as Mercedes, 760-as BMW. A nagyja persze normál méretű, középosztálybeli cucc.

Jól fogynak a hosszított padlólemezes európai presztízsautók is: Audi A4L, A6L, BMW 525iL és hasonlók. Nem reprezentatív fejszámolásom szerint  több van ezekből az utakon, mint a normál hosszúságúakból.

IMG 2592

Persze nagyon szeretnek tuningolni is. Nem a peres gumi-nagy zene-hátsó szárny-vonalon, hanem valami egész máson mozognak. A matrica: vicces felirat, kisördög, pucér csaj, denevér, és persze dombornyomott Hello Kitty minden mennyiségben.  Ahogy éppen telefonál. Vagy napozik.  A Kitty.

A GM szinte összes autója Buick néven fut, Amerikában már nincs, itt reneszánszát éli. Sok a G Astra, a Daewoo/Chevrolet Lanos és a nagy bálnák. Állítólag az utolsó császárnak is Buickja volt.

A Volkswagen - aki első külföldi gyártóként megjelent az országban - szintén sokat ad el. Taxikból milliónyi a Santana új reinkarnációja, vagy egy-egy Touran minibusz. Persze mindent máshogy hívnak. A Passat például a jól csengő Magotan-néven fut. Aki tudja miért is, írjon. 

IMG01368-20111008-2116

Nem lenne teljes a kép motorok nélkül. Szinte kizárólag robogót láttam, abból is az elektromos-aksis vegyes hajtásúak vannak többségben. Több prefektúrában látszólag csak ilyet engednek használni. Bár az amúgy igen kemény légköri állapotokon ez nyilván sokat nem segít. A nyomorult turistának ez kész életveszély. Ugyanis semmi hangja nincs, viszont sokszor a járdán jön. Hátulról. Törik is őket rendesen a forgalomban, szigetelőszalaggal javítják mindet.

IMG01366-20111008-2058

A fejlődés persze elképesztő.  Kína elképesztő.  Nem hiszem, hogy tudnék itt élni, de amit láttam az legalábbis tiszteletet parancsoló volt. Üdv! Svéd

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr604361462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.04.10. 16:57:22

azért egy Santana 2000/3000 kénen ekem itthonra.

Grifter 2012.04.10. 17:10:34

Napról-napra nyomonkövethető, ahogy a a kapzsi kapitalista eladja a lelkét a neokomcsinak, utána meg csodálkozik, hogy végül a fasz rossz végére kerül.
Azért valahol vicces, hogy a 'profitorientált' óriáscégek se tanulnak semmiből ^^

A nagy kínai-brazil szappanopera :D

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.04.10. 17:11:22

Kínában 3 VW cég van és annyira bonyolult amit csinálnka, hogy szinte áttekinthetetlen

van rendes Passat is, meg ugyanaz van Magotan néven is, csak azt a másik cég gyártja

a kisebb kategóriában van Jetta, Bora, Santana és Lavida, Santana Vista és még sok egyéb, de ezek nem nagyon hasonlítanak a mostani Európai modellekre, hanem vagy egész egyedi termékek (valszeg valami régi gyártmány alapjain) vagy konkrétan a Jetta 2-re meg a régi Santana-ra újra tervezett autók

érdemes a volkswagen.com-ról bemenni a kínai oldalakra, egész furcsa szerzeteket lát az ember (persze a dél-amerikai meg afrikai oldalak is jók, ott is tök más autók vannak)

Grifter 2012.04.10. 17:12:15

Svéd: Lehet, hogy a kínaiak Magotan-nak hívják a passzátszelet ;)

lutria 2012.04.10. 17:16:36

A kínaiak nem szeretnek egy térben utazni a csomagjaikkal,viszont szeretik a hosszított a szedánokat...mit kompenzálnak ezekkel?:)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.04.10. 17:23:52

@Rocko-: de hát azon csak egy karika van, az is telefirkálva :)

Rocko- 2012.04.10. 17:45:15

@milliliteratura: jó hát van négykarikás másolat is, Hongqi Mingshi.

2012.04.10. 17:51:08

@lutria: Arra gondolsz, hogy kevés a tacskókutya is?:D
Amúgy a nagy tengelytávnak is van kulturális háttere: az idősebbek (és persze a feljebbvalók) iránti tisztelet. Nekik a maximális kényelmet illik biztosítani. Ezért van már a kisebb méretkategóriákban is, nem nagyzolási vágyból (legalábbis eredendően).

eXDub 2012.04.10. 17:58:27

Hát beszarok ezeknek, már tényleg lassan itt van Kína világ seggében, vagy már le is hagyta. :D Kína tényleg elképesztő, európai ésszel szerintem felfoghatatlanok a méretek és maga a fejlődés mértéke, nagyon nagy vágyam elutazni oda és ott élni 1-2 évet. Többet nem! :D

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.04.10. 18:05:57

@Grifter: Nem olyan hülyék az autógyárak.
1. lehetőség: Odamennek, megpróbálnak annyi helyi igényekre igazított kocsit eladni, amennyit tudnak. Lehetőleg ott gyártják, mert annak a kínaiak örülnek, és lehetőleg megpróbálják eladni a terveket helyi cégeknek, pénzért.
2. lehetőség: Jön a kínai, bemegy az autószalonba, vesz 3 Passatot, 3 Golfot, meg 3 Tourant. Aztán bérel pár konténert, bepakolja a kocsikat, hazaviszi, atomjaira szedi, otthon meg lemásolja és gyártja.
Szerinted egy európai/amerikai/japán/bármilyen cégnek melyik éri meg jobban. Hogy pontosabban fogalmazzak, melyikkel bukik a legkisebbet?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.04.10. 18:08:59

@HoPe: Nem a tiszteletről van szó. Kínában olyan nagyok a társadalmi különbségek, hogy akinek belefér a pénzébe egy A4-es annak már belefér egy sofőr is.

MilleMiglia 2012.04.10. 18:36:51

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Kb. igen, de azért ez "Jön a kínai, bemegy az autószalonba, vesz 3 Passatot, 3 Golfot, meg 3 Tourant. Aztán bérel pár konténert, bepakolja a kocsikat, hazaviszi, atomjaira szedi, otthon meg lemásolja és gyártja." eléggé Móricka elképzeli kategória.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.04.10. 18:44:24

@MilleMiglia: A mondatba az ipari kémkedés tetszőleges egyéb módszere is behelyettesíthető. Lényeg, hogy nekik kellenek ezek az autók. Vagy fizetnek a tervekért, vagy nem. :) A cégeknek meg még mindig jobb, ha pénzért adják oda. Pár hete olvastam valahol egy cikket (lehet, hogy itt is fent volt), hogy a Renault méltatlankodott, hogy túl pofátlanul lopnak. Erre kb az volt a reakció, hogy jó akkor nem veszünk többé Renault-t. Aztán a franciák úgy gondolták, hogy ááá, mégsem loptok ti túl pofátlanul csak vicceltünk.

V12 Power 2012.04.10. 19:31:49

Szép beszámoló, ami egyben aggasztó is. félOFF: Miközben az idióta USA a nem sokkal különbb EU-t szivatja, Kína szépen jobbról elhúz mellettünk, és szerintem már most, de egy két éven belül vitathatatlanul a világ ura (lesz). Az USA lassan felismerhetné ezt, és összefoghatna valóban az EU-val, mert egyébként nincs esély. Bocsi a politizálásért, de nem tudtam benntartani.

subtotal 2012.04.10. 19:35:02

Buick azért van az USA-ban is (egy nem szerkesztő megj.).

Béza Dániel 2012.04.10. 19:40:35

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: A honda szállt be 2005 környékén három kínai robogó gyárba, mert olyan pontos honda másolatokat kezdtek gyártani, hogy elsőre még a honda emberei sem tudták megkülönböztetni a saját termékeiktől.

HakapesziM 2012.04.10. 19:45:50

Nyár végén készülök Kínába menni. Kíváncsi vagyok autós szemmel is erre az országra. Jó lenne kocsit bérelni, vezetni is, de úgy tudom ahhoz kínai jogsit kell szerezni, abba pedig nem vágnék bele egy kéthetes út kedvéért.

shwarcz bácsi 2012.04.10. 19:49:03

@V12 Power: kina minden lesz csak nem a világ ura..

Szumi 2012.04.10. 19:52:24

Jó neked, hogy Suzhouban van rokonságod.....a legszebb város és a legszebb lányok vannak arrafelé. Az öreg városrész káprázatos, este a neonfényben pompázó felüljárók csodálatosak... meg a TV torony is. A közeli ( 10 perc autóval ) Wujiang is csodaszép. Egyébként betyárul nem minden koppintás, a legtöbb autógyárnak van ott saját márkája amit csak oda gyártanak. A legrégebben a VW-nek és a Buicknak van, a lejobban a Citroen nyomul manapság. A hosszított BMW-k, Mercik sem koppintások. Meg a gigantikus Hondák, Toyoták sem - oda készülnek. Persze, a Cherry QQ és a társai, azok igen. De mit szólsz a csatorna melletti járdán készülő háromkerekű autókhoz?

Béza Dániel 2012.04.10. 19:54:38

@shwarcz bácsi: Katonailag valószínüleg nem, de gazdaságilag már most megkerülhetetlen.

robian 2012.04.10. 20:04:53

svéd: kva jó írás volt, köszi

@Ommm: ha van érkezésed légyszíves fordítsd le nagyjából a vicces cseh rendőr fejelős reklámot (csak foglald össze)
köszi

robian 2012.04.10. 20:08:00

@ommm : időközben megtörtént, tárgytalan

Pasas 2012.04.10. 20:12:42

Magotan=Paszuly kínaiul

Phantomas. 2012.04.10. 20:19:27

Még a latin betűket is lemásolták :)) --> rendszám

Béza Dániel 2012.04.10. 20:26:19

@shwarcz bácsi: Ameddig a jelenlegi világrend fennáll, addig mindenképp. Nem tud olyan helyzet kialakulni, hogy kína úgy roppanjon össze hogy nem rántja magával az egész világgazdaságot. Jelenleg európa, usa, japán gazdasági válságban agonizál, kína még mindig 7-8 százalékkal növeksik, és sok más tekintetben is a nyugati világ leszakadóban van.

Krisi 2012.04.10. 20:39:32

@Grifter: azért valószínűleg a profitorientált multicégek egy kissé jobban átlátják a piaci helyzetet, mint egy átlag kommentelő. jelenleg amúgy elég sok szegmensben azon megy a legnagyobb versengés a mamutcégek között, hogy ki ad el több terméket a fejlődő országokban (Kína, Afrika, Dél-Amerika)

Anti Anyag (törölt) 2012.04.10. 20:49:24

Európa kínai szemmel egy szegényedő nagy ország. Most tökmindegy, hogy Németo. gazdag, az kb. mint egy kínai tartomány.

Sajnos az EU-tól pedig nem várható, hogy változzon valami.

Kész, ennyi volt az Európa felemelkedés. Jobb lett volna ha nincs szocializmus, a fejlettebb országok villámgyorsan pumpálták volna a pénzt a fejletlenebbekbe, óvodától kötelező az angol portugáliától - Magyarországig.

Talán lett volna esélyünk.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.04.10. 21:08:53

Elképesztő lehet egy átlagember szemével megélni ezt a fejlődést, még akkor is, ha rengeteg dolog nem az átlag melósnak készül.

Kína most legszebb történelmének egyikét élheti, még úgyis, ha a múltban azért volt már egy két aranykoruk.

Fura, h mamámék mindig azt mondták nekem kisgyerekként, hogy majd mire felnövök és nekem lesz gyerekem minden jó lesz. Nem akarok siránkozni, de rohadtul nem így van...

Magam részéről pont letojnám, ha kommunizmusnak hívnák a mi rendszerünket is ha így nőne a gazdaság. De vhogy nem ezt tapasztalom. Igaz már - állítólag - kommunizmus sincs...

maistro1 2012.04.10. 21:09:58

A cikk jó én mégsem tudok hurrázni.
A kínai emelkedéshez kellett egy jó adag impotencia az EU és az USA részéről.

Rókakígyó 2012.04.10. 21:16:33

@lutria: A hosszabb verziók a sofőrök miatt vannak. Akinek sofőrje van az nem elől ül, így viszont nem fér el kényelmesen, ezért a hátsó ülés résznél több helyet tudnak hagyni. Pesten is látni néha sofőrös kínaikat szállító kocsit.

zootyo 2012.04.10. 21:26:23

Hááát nem is tudom, ha az autókat is olyan minőségben másolják csak, mint a mobiltelefonokat, akkor az nagyon gáz. Nekem egy kicsit sem tetszik ez a gagyizás...

ÁlKormi 2012.04.10. 21:38:44

@maistro1: Ne bánd. A globalizáció elvitte a jólétet a világ szegény országaiba. Észrevetted, hogy már nincsenek háborúk, csak néhány helyi csetepaté? Kína, vagy India nem fogja megtámadni fő kereskedelmi partnereit és viszont.

Bende Tibor 2012.04.10. 21:51:44

@Rocko-: Ne akard, ültem benne, rettenetes. Volt ilyenem eredetiben, a közelébe se ér: gömbölyű műszerfal, típusidegen műszerek, nyikorog, csikorog, nem jó.

Rocko- 2012.04.10. 21:56:40

@Bende Tibor: na, ezt akartam kérdezni valakitől, első kézből, hogy mennyivel másabb egy őskockától.
hogy nem kocka a műszerfal az nem zavar, hanem hogy eléri-e azt a szintet, amit egy Santana/Passat megütött abban a korban.
de akkor úgy tűnik nem.

Bende Tibor 2012.04.10. 21:58:23

@HakapesziM: Taxi mindenre elég, messzebb meg vonat és repcsi. És pl pekingben vagy 17 metró van, darabja vagy 40 km hosszú. A nagyvárosokban ez megoldott.

Bende Tibor 2012.04.10. 22:02:59

@maistro1: Nem gondolom. Van pár alapvető difi. Kínában nincs:

- betegszabadság
- nyugdíj
- szabadság
- hétvége
- szakszervezet
- adózás

Ez az oka, nem más. Eredeti tőkefelhalmozás van, vannak lehetőségek, és nem félnek kihasználni. Amit a hírekben látsz, az a jéghegy csúcsa.

Schütii 2012.04.10. 22:24:21

Azért áll Kína "nyerésre", mert kurva nagy a népessége és ott nem osztanak segélyeket, ergo a megélhetésért bizony DÓGOZNI KÖLL. Amíg mi csak pénzt keresni akarunk, addig ne várjunk semmiféle gazdasági fellendülést. Kína a példa rá hogy a kommunizmus is tud nagyon erős gazdaságot működtetni, csak az nem mindegy hogy ki a "sakk-mester"...

Merida001 2012.04.10. 22:40:45

A galériában a 14. kép:

Audi A8 L W12... :))) Ezt nálunk még csak polgár pukkasztásból sem merné az Audi ekkora transzparensen reklámként megvillantani ilyen üzemanyag ár mellett... :)))

caby (törölt) 2012.04.10. 22:53:48

Magotanról wiki ennyit tud.Ez a neve talán azért?

A Volkswagen Passat egy nagy családi autó.A Volkswagen által forgalmazott egyszerű kialakítás révén hat generáció volt. A Volkswagen Golf / Jetta / Passat / CC / Phaeton a jelenlegi felállás, a Passat és származékai már egyéb változatok Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar és a Carat. Az egymást követő generációk a Passat hordozza a VW belső elnevezések B1, B2, stb....

Rocko- 2012.04.10. 23:28:11

@Krisi: "profitorientált multicégek"
:))))
miért, van nonprofit multi? :)

Rocko- 2012.04.10. 23:31:51

@Merida001: kisembert érinti az üzemanyagár, nagyon fent kurvára leszarják.
de elég kicsi piac vagyunk mi A8-hoz, pláne az A8L-hoz. ezért nincs plakát.

kitiltott, de seráfütty 2012.04.10. 23:40:41

Érdekes, hogy amennyi ízléstelen szemetet eddig láttunk tőlük, azért kiderül a galériából, hogy van ott pár teljesen normális kinézetű és formájú autójuk is.

RaveAcE 2012.04.10. 23:44:38

Azt valaki tudja, miért használnak a rencámon római betűket és arab számokat?

kitiltott, de seráfütty 2012.04.10. 23:47:46

@MilleMiglia: Elmesélhetném, hogy ez az ázsiai kultúra része. Igen, a japáné is. A saját szememmel láttam a Suzuki gyárban, hogy a főbejárattól jobbra, a néhány állásos belső garázsukban hogyan szednek elemeire és Peugeot 207-est (!!!), majd rakják újból össze. Amit egyébként nem is vettek meg, csak bérelték pár napra...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.04.11. 01:03:32

Igazából ez az ország a Totalcar óta egyre kíváncsibbá tett! Szerintem nyáron kimegyünk kínába! kÖszönjük :D

Lacusru 2012.04.11. 01:03:33

@V12 Power: Sajnos asszem igazad van. A világpolitikát én nem tartom politizálásnak egyébként :-)
Kínát felhízlaltuk, kitanítattuk, és most majd végig nézzük, ahogy megesz minket reggelire :-(

poa ogapo 2012.04.11. 02:41:16

Ezért lesz egekben az üzemanyag ára, mert mi jól megterheljük adókkal ők meg fogyasztanak!!!!

És még ott van India is, Úr Isten mi lesz itt!

Grifter 2012.04.11. 02:49:05

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Ugyan ez volt a logika az elektronikai piacon is, most meg csodálkoznak nagy szemekkel, hogy 20 év alatt bérgyártóból ill. beszállítóból mostanra piacvezető óriások lettek a kínai cégek.

Az teljesen világos, hogy miért mennek oda autót gyártani és miért akar mindenki minnél nagyobb szeletet a világ messze legnagyobb piacából, ami ráadásul jelenleg óriás tempóban növekszik. Így volt ez mindig is, az eszköz meg a módszer változik, a lényeg ugyan az.

De annak még meglehet a böjtje, hogy ellentétben az átlagos helyzettel (erős 'nyugati' birodalom megy és osztja a kultúrát meg a kólát), egy ekkora protekcionista birodalom bármikor dönthet úgy, hogy neki máshoz van kedve, vagy máshogy gondolja. Ott nem működnek azok a szabályok, amik mentén a nyugat működik, vagyis ideig-óráig talán, de ez csak rajtuk múlik: Ők engedik, és nem a nyugat erőlteti rájuk ez pedig kurvára nem mind1.

Mellesleg, ha ilyen egyszerű lenne lemásolni egy vadi új autót, nem is lenne miről beszélni. Esetleg, leegyszerűsítve és kivülről ez megáll, de ha valóban így lenne, senki nem kuncsorogna gyártósorokért meg technológiáért euró és dollár milliárdokat mutogatva ;) Szóval hülyeségeket ne beszéljünk.
A kérdés az, hogy az adok-kapokot sikerül-e olyan keretek között tartani, ami nem fordít ki pár 'egyetemes igazságot' a sarkaiból...

@Krisi: Ez a szabvány válasz a szabvány droidtól a szabvány kérdésre. Nem végeztél véletlenül vmi internetes okoskodó képzőt, menedzser szinten?
Számunkra (átlag európai lakos aki mondjuk autóbuzi, mellesleg) a kérdés sosem az volt, hogy kínában ki és milyen autót árul. Ez a kínait kell érdekelje, nem minket. Ne tessék elveszni a nagy képet nézve ;)
Számunkra az érdekes kérdés, hogy az európai/nyugati autópiacra (választékra/minőségre/stb.) ez milyen hatásokat gyakorol majd.
A dolog bonyolultabb annál, mint hogy 2 mondatban meg lehetne válaszolni, vagy akár csak előre megjósolni ilyen szerény képeségekkel, mint mondjuk nekem vannak.
Adott a világ legnagyobb piaca és egyben gyártókapacitása, a megtámogatva óriási erőforrás és alapanyag készletekkel (nem szorulnak senkire, köszönik szépen), hozzá olyan stratégiai tartalékokkal, hogy csak rajtuk múlik, mikor sírnak a többiek.
Ez sosem fekete vagy fehér, de egyre közelebb járunk ahhoz ill. egyre több területen igaz, hogy Kína már nem szorul rá a nyugatra. Már nem a nyugati gyártat ott a nyugatinak, hanem a kínai gyárt ott a kínainak és mellesleg neked. Egyre inkább mellesleg.

A következő évtizedekben olyan változások jönnek, amiket a legtöbbünk el se tud elképzelni, nem hogy felfogni.

Grifter 2012.04.11. 02:53:20

@Bende Tibor: Mellesleg már akkor is szervezett jómunkás emberek voltak, amikor mi még a lovaglással barátkoztunk, nyugati barátaink meg a tűz-kerék-testfestés háromszögében ténferegtek ;)

Shadowbull 2012.04.11. 06:52:40

@Schütii: ". Kína a példa rá hogy a kommunizmus is tud nagyon erős gazdaságot működtetni"

Kar hogy ami Kinaban van az minden csak nem kommunizmus.

Italian beauty 2012.04.11. 08:11:51

Máshol kidurrant a lufi , ott is ki fog. Nem fog a jogtiprás még túl sokáig menni. Tőlünk tanultak sok mindent, hát majd tüntetni is megtanulnak. Akkor lehet még ott is balhé.
Ami látszik a nagyvárosban, az mögött sok kisember tragédiája áll, amiről nem tudhatunk.
Kérdés , hogy kell-e sokuknak ez a kurva nagy fejlődés ? Ésszel nehezen fogható fel ez a gyors változás nekik is, nekünk is.
Meggyöződésem, hogy ez a nagy rohanó fejlődés ott sem feltétlen vezet sem tartós jóléthez sem fentartható életformához.

Plumper_ 2012.04.11. 08:40:14

elfogadnék egy jól árazott kínai VW-t.
csak mire ideér, 5ször annyiba kerül.

Rocko- 2012.04.11. 08:44:12

@kitiltott, de seráfütty: az összeszerelés egy tészta, csinálják nyugodtan. de alkatrészeket, gyártástechnológiát lemásolni ebből még nem tud.
azaz össze tudsz rakni egy legoszettet, de attól még nem tudsz egy legogyárat felépíteni.

Schütii 2012.04.11. 08:45:30

@Shadowbull: Ne a mi kicsit langyos, kicsit lábszagú kádári gulyáskommunizmusunkból indulj ki.

Schütii 2012.04.11. 08:50:33

@Shadowbull: Egyébként valóban nem a színtiszta Lenini utat járják, az tény. De attól az még a kommunizmus egyik mutációja ami ott van.

Tyne 2012.04.11. 09:39:40

"A GM szinte összes autója Buick néven fut, Amerikában már nincs"

Mindennap egy Buick kereskedes mellet megyek el lehet hogy dimenziot leptem Kansas City Missouri Allam.De kulonben erdekes cikk.

PamutMamut 2012.04.11. 09:58:27

@Rocko-:
Persze hogy nem! Ezért hívtad haza a kölköt Messzecsuszecből. Épít neked autógyárat Vegyipari kombinátot villanyvasutat.

bigpond 2012.04.11. 10:13:31

Az USA-ban es Europaban mar reg nincs kapitalizmus. Feltunt ez valakinek?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.04.11. 10:18:29

@Grifter: Nyilván nem olyan egyszerű lemásolni, ez tény. Viszont ha egy mérnök azt a feladatot kapja, hogy tervezzen egy 1,4-es turbós benzines motort, akkor könnyebb dolga van, ha épp van kéznél egy Golf amiből kiszedhet egy jót, és megnézheti, mi hogy van rajta, mint ha nulláról kellene indulnia. Például, de tetszőleges másik részegységre is igaz. Lemásolni nem tudja, de az irányt belövi. A világ többi részén azért kuncsorognak mindenért, és fizetnek érte nagyon sok pénzt, mert ha nem így tennék, akkor egyszerűen betiltanák a termékeiket. Feltűnt már, hogy ezeket a nagyon koppintás szagú autókat Európában nem kapni? :) Abba, meg, hogy Kínában otthon mit csinálnak mi nem tudunk beleszólni, tehát saját felhasználásra koppintanak bátran. Majd ha ki akarnak törni más piacokra is, leszoknak róla. Illetve fordítva, majd ha megtanulnak a koppintások alapján autót gyártani kitörnek a világpiacra. Elektronikánál már kezdik, pl Huawei. Egyébként valószínűleg ezzel a teóriámmal nagyon nem lövök mellé, a Japánok pontosan ugyanezt csinálták pár évtizeddel korábban.

kanca 2012.04.11. 10:42:57

Sziasztok!

Volt szerencsém idén 3 –szor Kínába utazni. Mérnökként kellett kiutaznom mert ott gyártunk.

A közlekedést én még rosszabbnak éltem meg mint ahogy le lett írva. Van hogy a több sávos úton szembe jön a robogó. A zebra semmit nem jelent, gyalogosként sávonként kell átmenni/átfutni. Az autósok össze vissza dudálnak, és mindig a két pont között a legrövidebb út elve mentén közlekednek, és sokszor az sem zavarja őket, hogy éppen arra megyünk mi is. Körforgalomban össze vissza mennek a belső sávból hirtelen kikanyarodnak. A motorokon van, hogy az egész család rajta van, persze sokan bukósisak nélkül mennek. A rendőrök nem büntetik általában a saját tartományban közlekedőket, csak a szomszédosakat. (a rendszámból látható). Ha karamboloznak képesek az út közepén állni a legforgalmasabb úton míg a kérdést nem rendezik egymással. Szóval azért van még fejlődniük, bár ez köszönhető annak, hogy nincs akkora hagyománya és múltja a vezetésnek mint nálunk.

Kína helyzetbehozása a legjobb példa az EU és USA szűk- és rövidlátóságának. Azzal, hogy a nagyobb profit érdekében kivitték sok esetben a gyártást azzal elérték azt, hogy a saját ipar leépült a fizető képes kereslet is ezáltal csökkent. Kisebb a fizetőképes piac is. Kína viszont hiába gyárt, és termel rá van szorulva a nyugatra, hogy el tudja adni a termékeit mert a kínaiak többsége nagyon szegény és egyelőre nem fizetőképes fogyasztókból áll. Ezért is vált a legnagyobb hitelezővé Kína, mert neki nem érdeke USA és EU csődje (még). Ha már képes lesz saját piacaiból megélni akkor már nem fogja érdekelni. De erre még rengeteg idő és pénz kell. Kína amúgy velejéig korrupt a politikusok korruptabbak mint nálunk. Kína gazdaságilag tény, hogy nem kikerülhető viszont a hadsereg felszereltsége még 20 évvel le van maradva az USA-tól. Egyelőre USA-nak olyan adu ászai vannak mint pl: anyahajók, műholdas célzóval rendelkező rakéták, bombák, legjobb lopakodók, robot pilóták amikkel egyből megszerzik a légi fölényt bárki ellen és ha kell a föld bármelyik pontján 24 órán belül. És ezt jelenleg 2 helyen tudják megcsinálni akár a Föld két különböző pontján,ha a szükség úgy kívánja.

Az is igaz mint írták, hogy pl nincs nyugdíj. A fogyatékosokkal nem foglalkoznak állami szinten max a család támogatja. Van, hogy lehet látni az autópálya mentén témfergő meztelen fogyatékost, bár ezt én nem láttam de a kint élő ismerősöm mondta. Én úgy tudom, hogy van szabadságuk, különösen a kínai újévkor van hosszabb szünet. Ahol mi dolgoztatunk ott az, hogy nincs hétvége részben igaz. Szombaton van munka de vasárnap nincs. Szóval a szociális ellátás nagyon fejletelen, ami persze kis kiadást jelent ezen a téren.

Szóval csak azt akarom mondani, hogy amikor azt halljuk, hogy Kína így úgy fejlődik az igaz is, bár az életszínvonal (átlag) nagyon messze van. Nem európainak való az életvitel és az emberek viselkedése. Náluk teljesen természetes, hogy köpködnek, böfögnek, finganak. Többségük udvariatlan, bár ez azért is van mert nagyon meg kell küzdeniük a megélhetésért. Az ételek is elég szokatlanok közük nincsen az itthoni kínaihoz, bár vannak európai gyomornak is ízlő ételek.

Ennek ellenére nagyon nagy élmény megnézni, hogy mi folyik itt, viszont pár hozzászóló írásaiból regényes romantikát éreztem Kína iránt ami viszont eléggé messze áll a valóságtól. Persze ez csak az én szubjektív véleményem.

alprazolam 2012.04.11. 10:44:18

Kínát is el fogja érni a válság, társadalmilag és gazdaságilag is. Ott tartanak, ahol európa az ipari forradalom idején. Aztán vagy a rabszolgák lázadnak fel, már ha nem halnak éhen, vagy túltermelési válságba futnak bele. Minden birodalom bukásra van ítélve, már a megszületése pillanatában. Hogy miért? Mert mindenkinek mások az igényei, és van,aki tudja érvényesíteni, és van,aki nem. Az az organizmus életképes, amelynek minden sejtje egyenlóen részesedik az energiából.

GiXXXer 2012.04.11. 10:45:37

@Grifter: Kína épphogy rá van szorulva a nyugatra, rosszul tudod, nyersanyagkészletei nem túl bőségesek minden téren. Több, mint 50%-os a kőolajfüggősége, 10 éven belül ez 70% is lehet, színesfémek terén is importőr, egyedül a szén, vas és wolfram kincse kimagasló. Ezért széntüzelésű szinte minden ipari berendezés, ezért a nagy szmog.

És persze azt sem illik elfelejteni, hogy a világ termőföld területeinek csak néhány (egyes források szerint 5, mások szerint 9) százaléka található kínában, a lakosság pedig a föld össznépességénak 30%-a. Én élelmiszeriparban dolgozom, napi 2-3 konténert indítunk Kínába hússal, olcsóbb féleségekkel, és még a tetemes szállítási költségek felett is többet fizetnek érte, mintha ithhon, az EU-ban adnánk el. Szerintem ez jelent valamit.

maistro1 2012.04.11. 10:58:35

@ÁlKormi: Ne bánd. A globalizáció elvitte a jólétet a világ szegény országaiba.

Értem én.
Ezen logikát követve egyszer hozzánk is eljön a jólét ???

maistro1 2012.04.11. 11:14:27

@Bende Tibor: Nem gondolom. Van pár alapvető difi. Kínában nincs:

- betegszabadság
- nyugdíj
- szabadság
- hétvége
- szakszervezet
- adózás

Ami igaz az igaz, azért kíváncsivá tettél, a felsoroltakból az első 5 nálunk is eltűnőben, DE
az adózás virágkorát éli. Tehát törünk a gazdasági fejlettség és a jólét felé.

Komolyabban: Lehet, hogy a fentiek hiánya Kínát hozzásegíti a sikeres gazdasági pályán maradáshoz
mert nem vesz fel terheket.
Itt az EU-ban azonban eddig más szelek fújtak.
Kínában velünk ellentétben egy tényezőben nem lehet tömeghiány és ez a produktív MUNKA, ami az ember legfontosabb ténykedése.
A mostani viszonyokat jellemezhetném úgy is, hogy
dédelgettünk egy cicust, mely mostanra oroszlán
lett és marhára éhes.
Ha igaz, hogy mindent másolhatnak büntetlenül az
komoly etikai vétség az azt helybenhagyók számára is.

maistro1 2012.04.11. 11:19:56

@alprazolam:
Köszi az állapotok hű és tényszerű leírását, pont
így képzeltem el a népi Kínát.

Főtruista 2012.04.11. 11:47:37

Érdekes, hogy miközben az amerikai álom bő 40 éve halódik, van, ahol még mindig az kell a népnek. Lehetne persze ezt okosan (értsd: extrém társadalmi egyenlőtlenségek kialakulását elkerülve) is csinálni, de az elsőre talán még senkinek sem sikerült.

Kommunizmus? L.O.L.

Neurotoxin 2012.04.11. 12:18:59

www.svw-volkswagen.com/zh/models/newpassat_v6.html

Csak nekem tűnik 3as bmw hátsólámpának? Dehát a VW gyár egyike gyártja...vagy ezt ott szabad? A Bora az kegyetlen azokkal az első lámpákkal, a Jetta meg kimondottan tetszik a vékony lámpáival.

Fomics 2012.04.11. 12:21:15

@Bende Tibor: Bende úr!
Fogtam magam és lementem az irodámból a műhelybe. Shandong tartomány, kicsi - 1 millós no name város, se túrista se nevezetesség.Mondom mán, megkérdem a népet mijük is van. Ja, full magán cég, kínai, nem valami leányvállalat. Az egyik tolmácsom most jött meg szabiról, a másik most megy szabira.
Szóval, szabadság van. Hétvége is van mert időnként nekem kell túlóráznom hétvégén a kínai munkaerő helyett. Sőt, nyugdíj is van. A táppénz necces, de ha a kérdés hogy van e van nincs, a válasz az, van.Ja, adózni is kell.Szóval, tessen eccer nem turistának jönni, vagy otthonról ne tessen szagérteni.
Tizenhat éve járok ide vissza, különböző tartományokba. Ja, és Kína az Kína, meg kell tanulni,hogyan működik. Az igazi marslakók itt vannak, nem lehet a máshol alkalmazott sémákat ráhúzni ezekre az emberekre.Tessen elmenni eccer az Indiai demokráciába - dolgozni, nem turistának - a külömbség szembeszökő.
Autók. Az állomány összetétele tartományról tartományra változik, de az igaz, hogy a biciklik kora mindenhol lejárt.
Az elektromos bringa az általános.
A "mamahuhu" helyi garázs dizájnt leváltotta a tényleg autóként használható járművek piaca.
A "mamahuhu" megfejtőjének pirost pont jár, az már pedzegeti Kínát.

◄ ► 2012.04.11. 12:38:26

Nincs Buick az USA-ban? :O Konkrétan most 6 gyártott típus rohangál az utcákon:)

Fomics 2012.04.11. 12:43:40

@kanca: Állami alkalmazottaknak a nyugdíj a 100% -os fizetésükhöz mérten.A műszakiak 90%-ot kapnak. A melós úgy 65% körül.
"Nem európainak való a viselkedés és életvitel". Ez igaz. De ők nem is európaiak, hanem kínaiak, 4000 év történelemmel a hátuk mögött, és mind a 4000 évet a világtól elzárva töltötték. saját kuturájuk van, és az nem az ő hibájuk, ha az idegen nem érti.
Mint ahogy a kajájukat is szokni kell.
Nem nátrium glutamáttal "ízesitett", európaira butított kaját esznek, hanem amit ők szeretnek.
Szóval, ha valaki a saját, európai kulturáját keresi bárhol Kínában, az rossz nyomon jár.
És megkerülhetetlenek a jövő szempontjából, tök mindegy, hogy valaki szeretné ezt vagy nem.

klem 2012.04.11. 13:23:26

@Fomics: nem túl jó, nem túl rossz, elmegy... viszont
jó a kommented, nagyjából egyetértek. Sok "okos" cikk, meg a még több és még "okosabb" komment után, szinte felüdülés volt olvasni.

kanca 2012.04.11. 13:47:27

@Fomics: Én csak azt írtam, hogy nem európai embernek való, nem azt mondtam, hogy elítélem. Sőt, különösen nagy élmény volt látni az életformát, ahogy élnek ennek ellenére én nem szívesen élnék ott hosszabb ideig.

Biztos az elszigeteltség miatt ennyire sajátosak akár az ételeik, de mondjuk nekem a tojás elfogyasztása a benne lévő csibével, a lélegző ponty tálalása, bárány pénisz, vagy a paradicsom csokiszökőkútba mártása stb kicsit több mint elszigeteltség. Amúgy Kínában termelt növények köszönhetően a nem megfelelő környezeti előírásoknak (szerintem ott ha van is egyáltalán senki nem foglalkozik vele) a talaj elég szennyezett. Ez szoros összefüggésben van a Kínába egyre növekvő fogyatékosok számával. Ennek ellenére azért meg lehet találni az a számunkra ehető ételeket, én leginkább a Kanton (egymásra rakott szitákon való gőzölt étel) gasztronómiát szerettem. A kínaik (főleg a fiatalok) egyre jobban kezdenek amerikazinálódni amire egy idősebb kínai panaszkodott is, mármint gasztronómiailag. Mcdonalds meg Kentucky mindig tele van.

Volt szerencsém Hong Kongban és Tajvanon is járni munka ügyben. Ott is kínai származású emberek élnek, de ott sokkal „európaiabbak” az emberek, persze nem véletlenül köszönhetően a nagy behatásnak. Érdekes, hogy mindkét területen élők utálják a kínaikat pedig egy nép. És rájuk nem mondhatjuk, hogy teljesen más a kultúrájuk.

Összeségében nekem Kína egy olyan ország amit nem tudok nagyon leírni, mert nem lehet elképzelni. Kína nekem egy érzés, amit nem kell megérteni el kell fogadni.

Fomics 2012.04.11. 14:53:54

@kanca: Olyan hogy európai ember, nincs. Ember van. Vagy toleráns, alkalmazkodó, kíváncsi, vagy merev, saját kultúrájától elszakadni nem tudó, nem akaró ember.lehet arab,amerikai, lehet "európai", akárki.
Szerintem, mikor valaki hosszú útra csomagol, nagyon kevés cucc is elég. A legfontosabbak a humorérzék, tolerancia meg némi készpénz na meg persze az útlevél.Néha nem árt elmerülni az adott ország történelmében sem.
Az, hogy mi milyen szennyezett Kínában, és ennek milyen következményei vannak az egy másik, nagyon hosszú történet.

"Összeségében nekem Kína egy olyan ország amit nem tudok nagyon leírni, mert nem lehet elképzelni. Kína nekem egy érzés, amit nem kell megérteni el kell fogadni."
Idézet tőled. És maradjunk ennyiben.

traxx 2012.04.11. 15:09:08

@lutria: Vannak közép-időskoruak, akik már nem akarnak jogsit, így gombokért felfogadnak egy sofört. Csak nem akarnak mondjuk egy 3-as BMW-ben nyomorogni. Na, ők veszik a hosszított gépeket.

Grifter 2012.04.11. 16:17:03

@GiXXXer: Az egyikünk se tudja pontosan de dobálozzunk dologokkal vitába felesleges lenne belemenni: Mi most autógyártásról beszéltünk meg úgy alapvetően technológiáról, és nem élelmiszerekről meg kőolajról. 'Röviden':

- Azért használnak szenet és kőolajat és azért szennyezik szarrá a környezetüket (és ezért nincs elég tiszta vízük és jó termőföldjük, többek között), mert a modernkori történelem ezt dobta nekik. Ne tessék elfelejteni, hogy mi is Kína, meg mi volt 20-40 éve. Márpedig hatékonyabb, tisztább meg zöldebb energiára átállni nem 2 perc, az nem egy mobiltelefon, de még nem is egy autó szintű technológia. Egy erőmű megépítése simán van 10 év, tervezéssel együtt 15, ha meg még fejleszteni is kell hozzá, akkor 25+ ... és azt nem lehet megvenni egy autószalonban meg az ebayen. Ráadásul nem engednek bizonyos cégeket betörni (márpedig az energetikai szektor nem egy autópiac) ill. más szempontok is érvényesülnek, és máris összeáll a kép.

- Ritka fémekből és színesfémekből köszönik szépen, remekül állnak, valójában nagyon sok minden csak náluk van és ez bőven elég ahhoz, hogy amilyük netán nincs, azt megkapják szó nélkül ;)
[Nem beszélve az elmúlt 10-20 évben folytatott stratégiai tartalékfelhalmozásról, pl. nemesfémeknél, ahol a világpiaci ezüst több, mint felét Kína vásárolta fel folyamatosan.]

- Túl sokan vannak egy elbaszott országban, ezért nincs elég kajájuk ill. egyre inkább vágynak másra is. Ide is küldik a banánt konténer szám, ettől mi még nem éhezünk.

Grifter 2012.04.11. 16:20:16

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Majd amikor Amerika és Európa rájön, hogy ők ott magukban többen vannak és már bőven elég jó technológiájuk és kapacitásuk van BÁRMIHEZ, akkor majd elkezdheted használnia a fantáziádat...

klem 2012.04.11. 17:25:18

2 hír az (origo)-ról:

1. A Pekingi Autószalonon mutatja be a Porsche a Cayenne legújabb kivitelét, amely a GTS jelölést kapta. Azoknak szánják a szabadidő-autót, akiknek sok a Turbo változat, de az S-nél nagyobb teljesítményre és sportosabb vezethetőségre vágynak.

2. Júliusban (Magyarországon) életbe lép az új Munka törvénykönyve, ami a munkáltatóknak lehetőséget ad arra, hogy akár tíz nappal kevesebb fizetett szabadságot adjanak ki a dolgozóknak.

Kell más komment?

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2012.04.11. 17:31:59

@Bende Tibor: Ez egy hazugsag ilyen formaban, kerlek ne terjeszd! "Kínában nincs:

- betegszabadság
- nyugdíj
- szabadság
- hétvége
- szakszervezet
- adózás"

Kinaban van:

- betegszabadság (biztositast kell kotni - TB?)
- nyugdíj (ALLAMI INTEZMENYEK DOLGOZOINAK van - Kinaban ez nagyon nagy %, leven ott meg nem adtak el az allami vagyont, magan pedig magannyugdij megtakaritast fizet)
- szabadság (unnepek vannak, fizetett szabadnapok, szerzodestol fugg)
- hétvége - mirol beszelsz??? Mar hogy ne lenne szabadnapjuk a hetvegen??@

Miert terjeszt mindenki ezeket a hulyesegeket ilyen leegyszerusitve???

Ne felejtsuk el, hogy a gazdasag attol eros, mert ott AZ EMBEREK DOLGOZNAK, NEM PEDIG SZOCIALIS JUTTATASOERT ACSINGOZNAK. 1 MILLIARD EMBERNEK pedig nyilvan eros versenyben kell lenni a jo munkahelyekert, jo iskolakert stb.

1.4 milliard ember!!! Nem fog ugy elni mint a Norvegok akik par millioan vannak. Hatalmas versenyben elnek, ami nem teszi lehetove,

-szakszervezet? Pont ugy van ahogy nalunk volt anno a szocializmusban. Megint csak az eros verseny miatt nincs ra szukseg, ha nem tetszik a melo, felvesznek helyetted masikat, nem a rinyalasodra meg a sztrajkodra kivancsiak.

- adózás nincs? Ez is mekkora hulyeseg.... Hazugsag. Mindenki fizet adot, csak legfeljebb nem olyan szigoruan mint nyugaton. Az utcai arusok olyan csorok, hogy oket nem basztatjak szamlaadasi kotelezettseg miatt mint a magyar zsugorigazdasag politikus urai. A taxi szamlaimat is felre teszem, mert sok ismerosomnek van cege, es leirjak az adobol, mint koltseg. Hogy hogy nincs adozas? Akkor miert is fizetek en is adot Kinaban?????

Konyorgok, hagyjuk mar abba a magyar blohokon ezt a idiota pletykalkodast, a sok marha keszpenznek veszi es masutt is eforman terjeszti.

Masoljak a kocsijainak? Na es? Akinek ez nem tetszik az nincs tisztaba a tennyel, hogy mennyi mindent masoltunk toluk az elmult 2 evezredben. Kicsit fontosabb dolgokat mint egy szaros auto dizanja...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2012.04.11. 17:44:19

@Fomics: mamahuhu, lo lo tigris tigris... azaz; so so

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.11. 18:44:44

buick - ahhoz kepest amennyi volt kb 15 eve - szinte nincs.

Kina meg mas vilag, kar ragozni.

Fomics 2012.04.12. 00:20:36

@Chaoyang: :))
persze neked könnyű..:))

közösperonos átszállás 2012.04.12. 13:00:09

@maistro1: "Kínában velünk ellentétben egy tényezőben nem lehet tömeghiány és ez a produktív MUNKA, ami az ember legfontosabb ténykedése. "

Te azért élsz, hogy dolgozhass?

maistro1 2012.04.12. 13:48:17

@közösperonos átszállás: Te azért élsz, hogy dolgozhass?

Azért élek mert megszülettem, ahhoz sem elég bevállalós, sem elég "ügyes" nem voltam, hogy munka nélkül megéljek. Így szépen az elmúlt évtizedeket végig dolgoztam.
Volt, hogy 3 állásom is volt egyszerre.
Mielőtt szánakozna valaki, hogy jaj szegény bolond, azért hozzáteszem, hogy csak azt vállaltam ami érdekelt és megfizették.
Úgyhogy többnyire a vásárláskor a van-e ? az én
kérdésem és csak utána, hogy mennyibe kerül?

tlantos 2012.04.12. 14:56:50

ommm: van egy rakas kinai autos kepem, majd kuldok egy csokorravalot, lehet 2. poszt belole :)

tlantos 2012.04.12. 15:02:44

@Fomics:
"Nem nátrium glutamáttal "ízesitett", európaira butított kaját esznek, hanem amit ők szeretnek."
Ebbe belenyultal b.szki.

A natrium glutamat mas neven kinai so :)
Elobb hasznaltak, mint barki mas.

KTM 2012.04.13. 12:57:06

Sziasztok

Én is sokat gondolkodom a kínai gazdaságról. Bizakodok is pár dologban, csak félek azt mi már nem érjük meg.

1. A kínai okos, szorgalmas és nem rebellis nép. Ezért fegyelmezett, engedelmes és számíthat rájuk a gazdasági elit. A történelme csodálatra méltó. Én csak a mai kínai gazdaságot gyűlölöm. Miért is?

2. A kapzsi Multi cégek az olcsóbb termelés miatt gyakorlatilag megszüntették a hazai iparokat és a kínait felvirágoztatták. Kína csak egy haszonélvezője ennek és igen nagy haszna van. Már Kína épít Európában gyárakat és dolgoztatni fog (pl. olaszokat, a Volvóról meg ne is beszéljünk)
A globalizáció azt jelenti, hogy a legolcsóbb munkaerővel lehet dolgoztatni és eladhatják a gazdagabb piacokon a termékeket. Meddig lesznek még gazdagabb piacok, ha a globalizáció sokáig tart????

3. Jönnek majd a problémák:
-Ha USA, Európa nem termel, nem lesz már felvevőpiac, Kína belefullad a termelésébe, a Multi meg adhatja az olcsón előállított termékét olcsón a kínaiaknak. Illetve az USA is olcsó piac lesz mint Kína és máris nem éri meg az óceánon átszállítani a terméket ugyanakkora haszonért. Globalizáció értelmét veszti, globalizáció elvégezte a dolgát, globalizáció lemond, multi cégtulajdonost agyonverik vagy Kínába költözik.
-Kína 80%-a sivatag és magas hegység, a tengerparti sávban, ahol élnek és mezőgazdaság is van, olyan szennyezettség lesz/van, hogy pusztán az evésbe is beledöglenek, de lehet, még mérgezett rizsből is kevés lesz nekik.
-előbb utóbb a munkásaik is kérnek valamivel többet a munkáért, illetve a kenyér drágább lesz mint az LCD TV és lesz felvevőpiaca az USA-nak Európának.

No ezt kellene megérni. Már azt sem bánom, ha nem érem meg.

Üdv
Szeky

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2012.07.06. 11:16:44

@HakapesziM: Valóban csak kínai jogosítvánnyal lehet vezetni Kínában, de ha tényleg akarsz autót vezetni, megoldható a dolog. Pl. a pekingi reptéren intézhetsz magadnak ideiglenes jogosítványt vagy a nemzetközi kölcsönzők is közre tudnak ebben működni. Ettől függetlenül annak aki nem aklimatizálodott az itteni forgalomban legalább pár hetet, annak nem ajánlott, hogy egyből volán mögé üljön. Otthoni reflexekkel itt könnyen lehet baleset a vége.

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2012.07.06. 11:28:49

@Chaoyang: Én a te helyedben azért nem estem volna neki Tibornak ilyen vehemenciával. Még ha szó szó szerint nem is igaz amit állított, te is tudod, hogy van benne igazság, mint ahogy abban is, amiket te sorolsz. Kína viszont nem érthető meg ilyen leegyszerűsítésekkel. Pl. válaszolj arra a kérdésre, hogy egypártrendszer van Kínában vagy sem.

Ha igent mondasz, akkor úgy tételesen igazat állítasz, csak épp hiába van egy csomó báb párt, megkérdőjelezhetetlenül egy párt kezében a hatalom. Ha nemet mondasz, akkor fel lehet rá sorolni, hogy milyen pártok vannak még, csak éppen nincs semmilyen hatalmuk.

Az állítások közül csak egy dolgot kiragadva, a nyugdíjat. Pár éve valóban csak 3 millió ember volt a rendszerben. Nem ennyi ember kapott nyugdíjat, ennyien voltak az állami nyugdíjra jogosultak.
süti beállítások módosítása