Ezt a Toyotát ne vedd meg

  2012. március 23. - ommm Címkék: toyota yaris neveddmeg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Kedves Totalcar!
Leendő anyósom egy délutánon fát fogott Yarisával, az autót természetesen gazdasági totálkárra vették. A roncsliciten került értékesítésre, gondoltuk elbontják...
Tisztelettel:
Roland

20111011355

Neveddmeg-sorozatunk ékkövénél csak annyi a kérdés, hogy vajon egy jobbkormányos donorból tákolták össze, vagy csak a homloklemez és a rendszám miatt kellett a roncs?
Bizonyítani? Tudjuk jól, hogy mindezek ellenére nehéz. Pedig mennyivel könnyebb lenne, ha a kereskedőnek kellene... És tudják mit? Egyáltalán nem biztos, hogy a kereskedőt nem verték át ezzel az autóval azok, akik roncsként megvették és kipofozták/leszámozták a donort stb. Mert száz mikront fújni manapság már egyáltalán nem lehetetlen. Hogy valójában ki a hunyó? Talán sosem derül ki. Ön mindenesetre ne vegye meg ezt a Yarist.

hoppa

Még hogy hozzánk külföldről csak a nyolcéves roncsok jönnek, ugye? És nem, nem mi magunk állítjuk elő őket...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr744335529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kardics 2012.03.23. 18:38:17

A felszereltségnél azt elfelejtették odaírni, hogy minden a csomagtartóban található. Persze manuálisan:)

Urakura 2012.03.23. 18:47:02

Ismét bele trafáltál!!!

SomeSeed 2012.03.23. 19:14:35

Ha normálisan meg van csinálva, kit érdekel, nem? :) Majd mindjárt jön egy becsületes nepper és elmagyarázza, hogy a vásárlók kényszerítik ki az ilyeneket is, akárcsak az óratekergetést és egyéb átveréseket. (Innen is tilts ki omm, mert kimondom az igazságot. Leszarom.)

Skeptical 2012.03.23. 19:15:28

már a kisképről látszanak a hézagok, pedig nem vagyok egy nagy autós szaki...

mtk001 2012.03.23. 19:16:39

Egész jól összerakták. Még az is lehet, hogy jobban járnak vele, mint egy széthajtott, de kiglancoltal.

1kutya 2012.03.23. 19:16:48

@Ciri: de azt sem, hogy egy tk-s roncsból lett összeműtve. tehát ez biza a dolgozó átverése! vastagon...

tede 2012.03.23. 19:17:22

Ha a szomszédot kell bosszantani az új autóval, akkor ok, bár drága. Értem, hogy sokat kellett rajta dolgozni, de azért az 1,2 milla még pöpec állapotú autónál is erősen túlárazott. Igaz, ez kaphatott egy új fényezést meg belül letörögették, ezért aztán csillog és a palimadárnak máris jó lesz. Lehet virítani vele az utcában és irigyeket szerezni, ilyen válságban új autót venni :)

superfrog 2012.03.23. 19:20:28

nem tudom, ha az első képen látható yaris roncs és az eladó autó ugyanaz az autó (nem komplett kasznicserés) akkor kb aki megcsináltatta, és eladásra kínálja, tuti átb@szásra játszik, mert ilyen sz@rkupacokat nem véletlenül szoktak bontani. pontosan lehet látni elsőre, hogy ebből már kocsi nem lesz soha. mondjuk eleve szánalmasnak találom, hogy egy ilyen zöldségesláda 8 évesen 1.2 milla. ennek a reális (nagyvilági) ára valahol 550 000 ft körül kéne lennie, ha nem volt így le TK-zva

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.23. 19:23:22

Azt a rohadt. Tuti donorból csinálták...

dieselrocket524 2012.03.23. 19:24:23

miért ne vené meg valaki szépen kinyomtatnám ezt a ciket elbaktatnák a kereskedohoz és alkudnák egy szépet mondanák egy kerek milát ez az auto ugy se az amit megtortek a torot képén látni hogy az szinte menthetetlen volt szal ezt nyugotan át lehet veni és lehet vele boldogan élni :) én átveném ha kelene egy ilyen konzervdoboz mert jo áron hozá lehet jutni :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.23. 19:25:11

@tede: Nem baj, majd alkudnak belőle :D Gondolom erre játszik az eladó is :)

pickapu 2012.03.23. 19:27:13

@superfrog: Találsz-e 550-ért nyolcéves egészséges Yarist?
Anyám ötéves GTK-ra tört Yarisát 580-ért vették meg.
Akkor volt (2005.) egy ötéves Yaris eurotax értéke másfél millió. A casco fizetett 890-et.

2012.03.23. 19:29:58

Jaj már, lehet a leendő anyós vette a használtautón, és utána törte össze.

ezeröcsi 2012.03.23. 19:32:57

Szerintem nem az a baj, hogy össze volt törve, hanem az, hogy ez nem kerül közlésre. Nem tudom, milyen áron pörögnek a Yarisok, de ha ez esetleg olcsóbb a többinél, miért akkora baj, hogy törött volt?

Úgy bírom ezt a hozzáállást, annyi ökör, hülye van az utakon, megy mindenki, mint az állat, ész nélkül, aztán amikor megtörténik a baleset, akkor mindig a másik a hibás. De ezekután törött autót venni nem akar, mert az szar. Ha megjelenik rajta egy rozsdapötty, már mindenkinek torzul el a képe, bezzeg a saját kocsiján b@szik megcsinálni egy normális alvázvédelmet.

Nagyfaternak van egy 1986-os Opel Kadettja, kétszer csúnyán össze volt törve, és kb. 3-szor volt lakatolva is, mégis marha jó kis kocsi. És ez az álszent hozzáállás szüli a sok csalót....

m20b25 2012.03.23. 19:40:43

Engem nem zavar, ha egy autó törött volt és normálsian meg lett csinálva, de ez azért odabasz. Az ilyen autókat nem szabadna forgalomba helyezni újra. Az olyan gazdasági totálkásrosokat helyből kivonatnám, ahol teherviselő elem sérült. Ha végighúzza valaki az egész oldalát a házon, attól is lehet GTK, de azért az nem ugyanaz, mint amikor lestukkóz a tetejével egy fát. Ennek nem volt egy ép eleme.

megint 2012.03.23. 19:41:37

Ciri, Állapot: kitűnő

robesz1 2012.03.23. 19:43:46

Mi van akkor, ha előbb volt a használtautó-s eladás és utána történt a törés?
Vagy akkor nem hír???

Boka1 2012.03.23. 19:47:37

Családi okok miatt eladó : a lányom borult vele a diszkó után .

Amúgy megérdemli az, aki murvás, faházas telepen vesz kopasztól autót.

zolikal 2012.03.23. 19:50:36

A törésmentes egy osztákból/németből behozott yaris, csak rárakták a töröttnek a rendszámát, meg az alvázszámát is (jó esetben).

laeddis 2012.03.23. 19:51:29

@superfrog: az enyémért /2005.12./ 1,35-öt akart adni a nepper, csak nem adtam oda, mer' szeretek városban zöldségesládával járni.

Z o z ó 2012.03.23. 19:51:58

Már le is vették a hirdetést.Gondolom majd kap új rendszámot, és akkor felteszik megint...:)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.03.23. 19:59:09

@SomeSeed:
Itt vagyok barátom! Ez egy hulla, ilyet tőlem nem veszel. Ezeket kerülöm kilométerekre. Még légzsák nyíltat sem vettem soha, pedig ahhoz nem sok kell.

davez 2012.03.23. 20:02:46

@Z o z ó: valami ilyesmi várható..

motor77sport 2012.03.23. 20:03:42

A képek alapján nem is volt nagyon törött, csak a tetejét kellett levágni, meg az ötödik ajtót cserélni, nem nagy meló. Egy szélvédő 15E, az ajtó 20, a tető meg max 40. Esetleg még jól is megcsinálhatták. Lehet én is bevállalnám.

Suttora 2012.03.23. 20:04:13

Na, ez tényleg durva, ezt már én sem venném meg, akárhol is javították...

Suttora 2012.03.23. 20:06:18

@motor77sport: És a B oszlopok, jobb hátsó sárvédő, a négy ajtó????

zeugma 2012.03.23. 20:07:28

@ezeröcsi: "Szerintem nem az a baj, hogy össze volt törve, hanem az, hogy ez nem kerül közlésre."

Így van, ez a baj. Mint ahogy az óratekergetés sem volna baj, ha oda lenne írva a 90 ezret futott autó hirdetésébe, hogy az igazából 370 ezer ám. És akkor annyiért eladni, amennyit egy töröttből kijavított, illetve amennyit egy 370 ezret futott autó ér.

Van olyan törés, amit tisztességesen és biztonságosan ki lehet javítani. De aki megveszi roncsként, és kettőből hegeszt egy harmadikat, az aligha végez tisztességes munkát. Főleg ha utána még le is tagadja, így ha gyanakszol is, nem tudhatod meg, hogy mennyire volt az az autó összetörve, ki által és milyen minőségben lett kijavítva. Ezért majd bolond leszel megvenni bármit, ami sérülésgyanús. (Ennél már csak a vízkár rosszabb: az olyan autó többnyire tényleg menthetetlen, tele lesz költséges fantomhibával, de sajnos sokkal könnyebb szépre kisminkelni az eladáshoz, ahol persze sérülésmentesnek árulják.)

A rozsdapöttytől sem azért lesz rosszul a vevő, mert egy rozsdapötty ekkora tragédia, hanem mert ha ennyi látszik, akkor mi lehet az, amit ügyesen eltakartak? Mert alapból azt feltételezzük, hogy mindenki mindenkit át akar verni. Ezért nem lehet eladni a valóban keveset futott autókat (úgyis tekert), sem a 150 ezer fölötti valós óraállásúakat (úgyis tekert, és ha ennyit bevallanak, mennyit futhatott valójában???).

Béla, tudod a Béla 2012.03.23. 20:08:22

@becsületesnepper: azt honnan tudod hogy kinyilt-e valaha is egy légzsák?

zeugma 2012.03.23. 20:12:00

@zeugma: És a mellékelt ábra is mutatja, hogy egyáltalán nem alaptalan arra számítani, hogy úgyis át akarnak verni. Sajnos.

Mészáros Laci 2012.03.23. 20:13:57

"Nincs ilyen kódszámú hirdetés a rendszerben!"

...a kereskedő hamar törölte...

motor77sport 2012.03.23. 20:19:00

@Suttora: Igaz, a két balos ajtó is kukás. (de a hűtő nem sérült) :) Elég érdekesen sikerült a fát eltalálni a hölgynek, pont a tető közepével?

Mészáros Laci 2012.03.23. 20:19:27

@zeugma:

RÁKÉRDEZTEM a kereskedőnél, hogy milyen sérülésekről tud.
azt mondja, belgiumból hozták az autót, komplett biztosítása volt, a kártörténet üres, vagyis nem volt törve.

mondom: megnyomhatták hátulról, mert a műanyag "lökhárító" idom illesztése picit ferde.

igen, ez lehetséges, de biztos nem komoly. benézek a kocsi alá, a padlólemez kb a hátsó ülés vonaláig újonnan kezelt, attól előrefelé a 70 ezer kilométernek (mondjuk kb) megfelelő.

a kocsit valszleg (gazdasági) totálkárra törték, mielőtt behozták belgiumból és kialaktolták (a fedélzeti computer menüje is francia volt még).

stratomi 2012.03.23. 20:20:42

Nafene !
Már nincs is fenn a hirdetés !
Vajon mi lehet az oka?

robesz1 2012.03.23. 20:21:46

Valaki bizonyítsa már be nekem, hogy a hirdetés a törött kép utáni!
Persze van olyan, amiről beszéltek, de ez a törés már annyira sok elemet érintő és látványos törés, amihez irdatlan munka kell. Az elemek összeszedéséhez meg sok pénz, kapcsolat stb, mert ugye praktikus, ha színre is stimmel az elem. Ha sokat kell festeni, ugye akkor megint csak nem gazdaságos a javítás, meg vastag a réteg, stb.
Szóval ezt így helyreállítani nem érte meg.
Inkább ez lehetett a donor, ha már mindenképpen ragaszkodtok a teóriátokhoz.
De mondom még egyszer szerintem itt mindenkit áthajított a tisztelt témaindító. De ez remekül működik neki, amint látom.

Mészáros Laci 2012.03.23. 20:23:04

@motor77sport:

jó sok így törött autó van a lánglovagok.hu oldalon, ott még a helyszínen készült képek alapján megfejthető a történet.

de ilyen törést csak EGYSZER visel el úgy a tetőlemez, hogy a vezetőnek van esélye a túlélésre. a kilakatolt autónál utascella mint olyan nem létezik, passzív biztonsága megfelel a nulla-csillagos kínai trágyadomboknak.

Gatinho 2012.03.23. 20:27:07

azért törölte, mert megvettem 600k-ért. :)

pickapu 2012.03.23. 20:28:23

@robesz1: Ahogy ezt egy páran írták, azóta levették a hirdetést.
Pont most.
Fura véletlen nem? :)

Suttora 2012.03.23. 20:28:28

@motor77sport: meg a két jobbos ajtó is. És akkor még üvegekről, futóműről nem is beszéltünk.

MM. 2012.03.23. 20:33:53

vesz rá egy uj rendszámot és probléma megoldva...
de ez egyébként is kasztnicserés volt, mert ezt nem érte meg lakatolni, tehát nem lesz azzal semmi probléma..

superfrog 2012.03.23. 20:34:27

laeddis, pickapu : talán elolvasni amit írtam, aztán értelmezni. segítek, nem arról magyaráztam hogy ITTHON a teljesen irreális árak mellett ez hogy néz ki, hanem arról, hogy egy ilyesmi kocsi (felszereltséget nem néztem, csak típust meg évjáratot) kb 1600-1800 Font.
tehát erről pofáztam pl:

www.autotrader.co.uk/classified/advert/201211457469436/sort/priceasc/usedcars/maximum-age/up_to_10_years_old/model/yaris/make/toyota/page/2/radius/1500/postcode/m602la?logcode=p

zeugma 2012.03.23. 20:34:37

@robesz1: Akkor kellene hozzá irdatlan munka, ha JÓL akarnád elvégezni. Ha csak az a cél, hogy sérülésmentesnek LÁTSSZON az eladáskor, az sokkal egyszerűbb és főleg olcsóbb. Mert fogadjunk, hogy nem számlára vett új alkatrészekkel javítják, és nem számlát adó szakemberek javítják, hanem valami Józsi a kertvégi garázsában hegeszti össze három donorból. Amik lehetnek akár lopottak, akár műszaki vagy gazdasági TK-sok, akár külföldről behozott autók, a lényeg, hogy egyiken legyen egy magyar rendszám, amit a végén ráakaszthatunk a kész művünkre.

the red punisher 2012.03.23. 20:36:52

Ketlem h ezt labra allitottak, nem erne meg. Szerintem csak az alvazszamert meg a rendszamert kellett, es valoszinuleg egy jobbkormanyos volt a donor ahogy irtad.

poa ogapo 2012.03.23. 20:40:55

Szerintem csak a papírok miatt vették meg! Javítani sok pénz, idő.

robesz1 2012.03.23. 20:45:15

@pickapu:
Na bumm, azt is írták, hogy megvették 6 kilóért! :-)

robesz1 2012.03.23. 20:47:42

Nincs mit rágódni az igazságon egyébként.
Ez a nagy magyar valóság, ezzel mindenki tisztában van.
Máskor meg örülünk, hogy milyen ügyes a magyar, hm....

tükörfúró 2012.03.23. 20:55:07

@zeugma: Még ennél is rosszabb, 99,9% hogy ez mind lopottból van öszerakva.

Máshogy egyszerűen nem éri meg. Igy a munkát sem kell számolni, max anyagot, alkatrészt, stb. De sokszor az is "okosba", magyarul pont ugy lopott végeredményben.

Igy érdemes foglalkozni ilyen millios autók összehegesztgetésével is, egyébként ilyen 5-8-10 millios kvázi felsőközepes ujautó alatt nem is érné meg.

De nem ám gazsinak és józsinak a sarokrol a biznice ez, nem.

Ehhez akkora pálya kell, lopatok, szállitok, lakatos, fényezők, tisztáramosók, stb, ezt igy csak a szervezett alvilág tudja, ahogy ők is működtetik az egészet. Saját szakállára, 2-3-5 haverral senki nem áll neki lopkodni, bontani, montázsolgatni,... irreális, megbukik perceken belül.

Ehhez hatalmas piszkospénz alaptőke, rengeteg elhalgattatott-befolyásolt-lekötelezett ember, országos hálózat, kapcsolatok kellenek.

robesz1 2012.03.23. 21:03:54

Otthon, édes otthon!

robesz1 2012.03.23. 21:05:25

És ez még nem is ukrajna!

papa33 2012.03.23. 21:05:26

Az óratekergetés csak sima csalás, ameddig a vezérlés pl nem issza a levét.
De ez más, veszélyeztetés. Ez sosem lesz biztonságos, gyári állapotú. Jobb helyeken kuka.
A GT is kuka, mert kérdéseket vet fel...
Na majd ha nem mindenki átverésből akar megélni és az autó az lesz nálunk is, mint ami:

használati tárgy.

Teshow 2012.03.23. 21:07:40

Ülök a szakszervizben. Telefon, tulaj barátja. Látott szép autót, 8 éves, törésmentes, 90eKm - ha családi második, akkor belefér. Asszonynak megvenné.
Kompjúter1: három éve volt benne 70eKm. Hmmmm.
Kompjúter2: négy éve volt benne 210eKm. Hűűűha!!!!!
Kompjúter3: négyésféléve xarrá tört az eleje, javítva szakszervízben, MINDENRŐL adat benne az adatbázisban. Aztaaa...
Miről is beszélünk?
Komment1: Nein Danke!
Komment2: Köszönöm, hogy egyre terjednek az online szerviz adatbázisok!

vasvizsla 2012.03.23. 21:07:48

Fogtak egy fát vele. Tetővel.

Loading.... 2012.03.23. 21:07:54

@ezeröcsi: ..pedig az baj. Mármint, ha össze volt törve, pláne, hogy ennyire. Lehet nem vagy műszaki beállítottságú, ill. a nick-edből következtetve lehet, hogy neked mások a minőségi elvárásaid, ha vannak.

Röviden és tömören: Az ütközés következében az egész autón és annak alkatrészein végig "fut" az ütközésből származó energia.

Mint a cintányéron, amikor ráütnek. Ha láttál már ilyet lassítva, akkor talán nem is kell többet erről mondanom.

Az összes illesztés, ahol lemezek kapcsolódnak össze, ami lehet ragasztás, ponthegesztés, szegecselés, bármi, vagy ezek együttese, kap egy maflást. Az összes! Nem egy, nem kettő, hanem minden egyes illesztés, ha látod, ha nem. Logikus, nem? Nem véletlenül vannak gyárilag is kihúzva az ilyen illesztések mindenféle tömítő anyaggal(egy "nyugati" kocsinál). Azért, hogy ne ROHADJON! Minden illesztés potenciális rozsda forrás. Ahol két lemez találkozik ott kezd el rohadni leginkább bármi(!).

Tehát ha valaki kifejezetten keresi a bajt, annak érdemes bevásárolnia egy porrá törött, de 0 forintból és a jó kis magyar szaki által összegányolt autót, hogy a rafkós neppernek előbb-utóbb meglegyen az X6.

robesz1 2012.03.23. 21:09:25

Azt hittem az is csak hangulatkeltő sztori volt, amikor azt mesélték, hogy anno lopott, nagy értékű merciket, audikat úgy vittek keletebbre, hogy ahogy volt felvágták 4 darabra, platón ki. Kint pár ügyes ember összerakta.
Attól még BéjeMVé, nem? Oda így is jó. Fekete ablak rá, még csak meg sem állítja senki.

Loading.... 2012.03.23. 21:09:42

@ezeröcsi: ..pedig az baj. Mármint, ha össze volt törve, pláne, hogy ennyire. Lehet nem vagy műszaki beállítottságú, ill. a nick-edből következtetve lehet, hogy neked mások a minőségi elvárásaid, ha vannak.

Röviden és tömören: Az ütközés következében az egész autón és annak alkatrészein végig "fut" az ütközésből származó energia.

Mint a cintányéron, amikor ráütnek. Ha láttál már ilyet lassítva, akkor talán nem is kell többet erről mondanom.

Az összes illesztés, ahol lemezek kapcsolódnak össze, ami lehet ragasztás, ponthegesztés, szegecselés, bármi, vagy ezek együttese, kap egy maflást. Az összes! Nem egy, nem kettő, hanem minden egyes illesztés, ha látod, ha nem. Logikus, nem? Nem véletlenül vannak gyárilag is kihúzva az ilyen illesztések mindenféle tömítő anyaggal(egy "nyugati" kocsinál). Azért, hogy ne ROHADJON! Minden illesztés potenciális rozsda forrás. Ahol két lemez találkozik ott kezd el rohadni leginkább bármi(!).

Tehát ha valaki kifejezetten keresi a bajt, annak érdemes bevásárolnia egy porrá törött, de 0 forintból és a jó kis magyar szaki által összegányolt autót, hogy a rafkós neppernek előbb-utóbb meglegyen az X6.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.23. 21:11:01

.... Miert nem teszi nyilanossa a kereskedo cimet a totalcar? Felnek?

Rocko- 2012.03.23. 21:12:01

@Skeptical: kis képen lófasz se látszik.

Pizza zabáló 2012.03.23. 21:15:37

A sérülés mentes azt jelenti, hogy nincsen rajta sérülés. Nem azt, hogy nem volt! Ezt sokan félre értik. Az óratekergetest meg a bankok miatt csináljak. Évjárat-Km. Megvan, hogy mi mivel passzol. És csak arra van hitel.

Rocko- 2012.03.23. 21:16:12

@robesz1: néggyé darabolt merciből BMW-t csinál? ügyes keze van! :)

Rocko- 2012.03.23. 21:17:32

@visszakettopadlogaz: "Bizonyítani? Tudjuk jól, hogy mindezek ellenére nehéz. Pedig mennyivel könnyebb lenne, ha a kereskedőnek kellene... És tudják mit? Egyáltalán nem biztos, hogy a kereskedőt nem verték át ezzel az autóval azok, akik roncsként megvették és kipofozták/leszámozták a donort stb. Mert száz mikront fújni manapság már egyáltalán nem lehetetlen. Hogy valójában ki a hunyó? Talán sosem derül ki."
már ha ugyanahoz a poszthoz írunk.

robesz1 2012.03.23. 21:18:59

@Rocko-:
Természetesen színre-szín volt.
A 4 db kint ismét összefort.
Abszolút gyári...

will 2012.03.23. 21:22:38

@Boka1: Én üvegpalotában vettem visszatekert töröttet, nem a kavicson múlik...

monstertruck 2012.03.23. 21:23:29

Azt árulja már el valaki, hogy hogyan lehet így fának menni?
Az eleje nem sérült a fától, csak a teteje? Tehát az autó először felemelte a farát és tetővel csapódott be, vagy hogy?

carosult 2012.03.23. 21:27:44

Roland, különben anyós hogy van? :)

superfrog 2012.03.23. 21:31:39

@carosult: hát nem akarom a szokásos trendet erősíteni, de azért van akire ráillik. tehát anyós ezt hogy csinálta? íme egy oktatófilm női sofőrökről:
www.youtube.com/watch?v=tFZ6ihmqlQA

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.23. 21:32:39

@Rocko-: Termeszetessen elolvastam a cikket es egesz jo a szovegertesem magyar nyelven :)

En nem irtam bizonyitasrol.

Egyszeruen: miert nem lehet nyilvanossagra hozni ( bele irni a cikkbe ) hogy kirol van szo? Ha nem tudott a kocsi eloeleterol a kereskedo akkor segit neki ezzel a totalcar ;)

Tehat bele irni hogy pl " az auto megtekintheto Laca&Sogi SuperCar kereskedeseben, Kossuth utca 6. "

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.23. 21:34:14

Egy ismerősöm is felborult a kocsijával,majd angoloktól hozzá kocsit, nem eladásrah készült:
karosszeriajavitas.d250.hu/karosszeriajavitas/referenciak/torott-auto-javitasa-2/

Rocko- 2012.03.23. 21:36:56

@visszakettopadlogaz: "En nem irtam bizonyitasrol."
épp ezért, mert ha nevesíted a kereskedést, azzal már meg is vádoltad. annak a jogi következményeivel együtt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.23. 21:38:36

@Pizza zabáló:

A sérülés mentes azt jelenti, hogy nincsen rajta sérülés. Nem azt, hogy nem volt! Ezt sokan félre értik. Az óratekergetest meg a bankok miatt csináljak. Évjárat-Km. Megvan, hogy mi mivel passzol. És csak arra van hitel.

akkor tulajdonkeppen az oratekergetes a vasarlonak jo, jol ertem?

zeugma 2012.03.23. 21:39:46

@tükörfúró: Igazad lehet. A "Józsi a garázsában hegeszti" inkább csak arra vonatkozott, hogy nem hivatalos műhelyben javítják, azért nem kerül sokba a munkadíj. Bár... akár még az is elképzelhető: pár felbérelt szerelőtanonc munkaidő után visszaoson, a főnök meg, nos, van az a pénz, amiért félrenéz, hogy ne lássa, mi folyik a műhelyében.

Ügyeskedés nélkül ebben az országban csak nyomorogni lehet, ezért mindenki ott csal, ahol tud. És még meg is ideologizálja: azért csal, hogy kompenzálja azt, hogy őt is átvágták, vagy hogy elbánt vele a hivatal. Így aztán az ember vagy csaló lesz, vagy áldozat (ritkábban mindkettő), nehéz ebből teljesen kimaradni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.23. 21:42:38

@Gyurma73: szóval bőven bukta volt a tulajnak megjavítani.

CsGergo 2012.03.23. 21:44:16

Ezt megéri felújítani? Úgy megéri talán, ha lopnak hozzá egy pont ilyet, de akkor is hegeszteni kell az egészet, meg fényezni, minden oldala törve van ennek a kocsinak, sok meló ez így, a festés se két fillér.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.23. 21:45:04

@Rocko-:

az nem megvadolas ha kiteszel egy kepet egy autorol ami ossze van torve es kiteszel melle egy hirdetest ahol el akarja valahol adni.

Vadolas az ha odairod a ket kep koze/melle/ valahova hogy velelmezed hogy az uj elado nem informalja a vevot a kocsi ertekveszteset okozo adatokrol, ezzel kimeriti a csalas bunteto kategoriajat. ( aki mast megteveszt es megtevesztesben tart...stb jol,ismerjuk a BTK bol )

itt nincs ismert vevo, nincs tenyszeru allitas.

A megvadolashoz tobb kell, jogilag TAMADHATATLAN ha kiirja az elado cimet UGY hogy nem irja bele a cikkbe hogy EZT NE VEDD MEG mert ez CSALO.

;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.23. 21:47:24

@Rocko-: gondolom itt attol tart a szerkesztoseg hogy egy jol sikerult knock-out -tal jutalmazzak eme tenyfeltaro nagyon hasznos munkajukat, es nem szaporitva a TB kiadasait inkabb nem irnak cimet.

Jogallamban egy ujsagironak pedig ez kotelessege lenne....

Shopping 2012.03.23. 21:47:28

Kérjük a kereskedő nevét!!!!

Ez pusztán tényközlés, nem lejáratás, nem kell félni.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.03.23. 21:47:34

@Béla, tudod a Béla:
Úgy értettem, hogy én is veszek sérült autót, amit megjavítok, de még légzsák nyíltat sem vettem soha. Viszont én végig lefényképezem a javítás folyamatát, megmutatom a vevőnek a képeket és nincs vita. Ehhez az kell, hogy az ember ne vegyen ilyen hullát, mert ezt nem lehet megmutatni. Meg ebből már jó autó sem lesz soha, ez bontó szökevény.

A konkrét esettel kapcsolatban sok lehetőség van.

Valaki megvette, megcsinálta egy donorból, aztán beadta bizományba, mert úgy nem ő adja hozzá az arcát, bukta esetén nem hozzá jönnek ugatni. A kereskedőnek megad egy feltöltőkártyás számot, amit az értékesítés után eldob, és felszívódik, a kereskedő faszával meg verik a csalánt. A donor lehet színben stimmelő angol vagy lopott, és a vázszám hordozó lemezét kell cserélni, ezt lehet a legszebben megcsinálni, és úgy is lesz a legjobb. Más kérdés, hogy tiszta már nem lesz. El is adhatják a kereskedőnek, az meg hiába nézi rétegvastagság mérővel, ha a donor nem volt fújva. Kicsit nem figyel oda, nem méri meg a vázszám környékét, mert egyébként az egész körben gyári, és simán beszopja. De természetesen lehet a kereskedő is csibész. Bármi lehet meg az ellenkezője is.

superfrog 2012.03.23. 21:48:14

@CsGergo: hát én nem vagyok ebben spíler, de ha lopok hozzá egy pont ilyet, mi a bánatnak kezdenék ész nélkül hegeszteni? a számokat raknám át, nem a tetőt, meg a fél kocsit. biztos az is meló, de sztem messze nem akkora, és sokkal jobb lesz minőség szempontjából az "új" kocsi

tükörfúró 2012.03.23. 21:51:42

@visszakettopadlogaz: teljesen felesleges

1.egyfelől nagyon probálnak kefélni is, meg szüzek is maradni, ez az egy-egy autó éppcsak a felháborodást (kattintást) korbácsolni jó, a neppermaffia meg sem érzi, tehát nem fognak konfontálódni

2. ezek az autók vándorolnak, hol itt, hol ott bukkannak fel konkrét egész fura autók is
ez számomra azt mutatja, kereskedők közt hogyugymondjam egészen más áron cserél hirdetőt egy-egy autó, ha ugyan nem egy "közös háttérhez tartoznak" az illetők

3. innentől a kiirt cimmel csak veszteni lehet, az auto nagyon gyorsan átlényegülve felbukkan majd máshol, ha meg már cim és cégnév leirodott, helye lehet mindeféle jogi lépésnek is akár

4. akármelyik kereskedés autóinak jelentős részének utánanézhetnének, majd hasonlókat irhatnának
tökmindegy
én ezt nem kivételnek, hanem általános példának tekintem, lehetne a kereskedés szinte bármely kavicsos nepperleltep, és lehetne az autó kb bármi kellően gyanus, de kelendő millio-másfélmillió körül

tükörfúró 2012.03.23. 22:00:06

@superfrog: a számot közvetlen nem tudod áttenni, mert megbukik az eredeten, vagy a következőn, tul rizikós

továbbá ezeknek a kismotoros játékdobozoknak annyira üres mindenük, remekül látszik a gyári lemez a motortérben utolsó centi is, sokszor mg hangszigetelő vagy hőpajzs sincsen ott

ergo nem tudsz egy tűzfalat centivastagon levakolni, eltakarni, hogy a nyilvánvaló gány-varratot akár egy tök laikus elől is elfedd

paradoxon, hogy épp az eredetvizsgálat hoz létre halálos szörnyeket, mert sosem fog bebukni az, ahol összetoldották az oszlopokat takarásban, a nyulványokat is visszaépitették, padlólemez is darabokból, stb, ezeket a részeket sem vizsgán sem eredetnél nem bontják, nem nézik

ugyanakkor ha átgányolnák a számot, max kirohad belőle, de a kocsi szilárd maradna
viszont az ilyen összevágott montázsautókat meg szabályos darabokra esve szoktuk látni balesetkor

s nem okvetlen azért, mert a sufnisok hegesztése gyenge, ellenben eltelnek az évek, és a jókis álca-fedés alatt a nem gyári illesztésű vastagonvarrt lemez olyan terheléseket kap és olyan repedésen-rohadáson megy keresztül, csoda, ha nem magátol reped ketté az ilyen autó, hanem csak az első ütközésnél hullik szószerint atomjaira

Qn 2012.03.23. 22:00:38

Sziasztok!

Én küldtem a képeket. Az anyósjelölt jól van mivel az eset kb november körül történt! Köszönöm az érdeklődést!
Fát úgy fogott amúgy a kocsi, hogy az árok megdobta, az orra a földet a teteje a fát kapta.

robian 2012.03.23. 22:02:37

@Loading....: guglizd csak meg az ezeröcsi szót

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.23. 22:05:30

@tükörfúró: Igaz, el is felejtettem, itt a cikk celja a kattintas generalas, nem az oknyomozas.

Szomoru azert hogy a hasznaltpiac igy mukodik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.23. 22:06:46

@robesz1: Nagyon egyszerű. A balesetnek valszeg van jegyzőkönyve, vagy a biztosítónál valami kis cetli róla. Azon is van dátum, a HaHu-n is.

Béla, tudod a Béla 2012.03.23. 22:06:47

@becsületesnepper: "lefényképezem a javítás folyamatát, megmutatom a vevőnek a képeket és nincs vita"
Na ez az amit sokan -nem véletlenül- megspórolnak, csak azt mondják hogy "törött volt kicsit, de faszán meg van csinálva".
Ez még nem is lenne gáz, ha tudnának mutatni 1-2 képet előtte, és közben is, ez így lenne korrekt.
Sajna ezért kellett most új autót rendelnem, mert, 4 hónap hahu nézegetés után, 1 azaz egy autót tartottam megnézésre érdemesnek, de miután megnéztem a faszi rögtön megemelte az árát 30%-al :))
Természetesen a többi vagy drága volt, vagy mire felhívtam elkelt, vagy nem is volt, esetleg az elbeszélgetés közben kiderült hogy rizsa az is amit kérdez az eladó, nemhogy amit állít.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.23. 22:06:53

sokszor banki hiteles saját hibás kocsinál még mindig kisebb bukta angol kocsiból megcsinálni mint lezáratni a hitelt és egyben kifizetni a különbözetet.saját hibás kocsiknál a legkisebb bukta megcsinálni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.23. 22:11:20

amúgy egy autót a ponthegesztések mentén darabokra lehet szedni majd ugyanúgy összerakni csak nagyon időigényes munka.

Rocko- 2012.03.23. 22:45:40

@visszakettopadlogaz: jogállamban az újságíró tényekkel vádol valakit, nem feltételezéssel.

javító 2012.03.23. 22:51:58

Az Én autóm ettől jobban össze volt törve! És mm-re pontosan a gyári adatora vissza lett állítva. Ezzel járok évek óta, gond nélkül. Ez csak egy látványos sérülés és nem javíthatatlan. Ha a gk-i gazdasági totálkáros, az azt jelenti, hogy gyári új alkatrészekből gazdaságtalan megjavítani. Ugyanakkor bontott és új utángyártott alkatrészekből meg lehet javítani a tuljdonosok örömére. Az autó karosszériája különböző elemekből van gyárilag összehegesztve. Tehát nem 1db az egész. Mint a LEGÓ csak nagyoknak. Ezeket addig vissza kell bontani amíg sérültek, deformálódtak, és cserélni vagy javítani kell. De ezt sokan nem tuják és miért is tudnák, hiszen nem mindenki lakatos mester. Persze vannak sufni tuningok is. A képeket elnézve számomra egyértelmű, hogy szakmunka történt. Ezt másként nem lehet javítani. Szerintem kicsit felfújtátok nem? Nem akarok senkit megbántani, de a hozzászólásokat olvasva sokan olyan droidok, hogy még egy vízcsapot sem tudnak kinyitni. Tehát ha nem értenek hozzá miért minősítik más szakmunkáját?

Tibor889 2012.03.23. 22:54:15

1: Megveszed ezt:suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=159440967&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=36&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxPrice=1001&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&tabNumber=2
1100 km oda-vissza, délutánra itthon vagyok vele.

2: 1 nap alatt a műszerfaltól hátrafelé szétszedem mind a kettőt, kábeleket, fékcsöveket, benzincsövet, csak a hátsó futóművet hagyom alatta.

3: A gyári ponthegesztéseket elfúrom a hátsó ülés alatt, a B-oszlop közepénél, és az A-oszlop aljánál mind a két kocsinál, és átfedéssel összeillesztem a 2 jó darabot.
A külső küszöb hátsó részét szintén lefúrom, hogy később alatta is minden lemezt össze tudjak hegeszteni.
A már összeillesztett karosszérián (amin ugye a hosszokat, átlókat megmértük, és azok 1-2 mm-en belül vannak ) az összes ponthegesztést, és átfedést meghegesztem, eltömítem a hegesztéseket, és megcsinálom az alvázvédelmet. A maradék jó alkatrészt elcserélném egy lökhárítóra, és 2 lámpára.
Ez kb: 2-3 nap

4: Átviszem a fényezőhöz, és az elejét fényeztetem zöldre.
A fényező 3-4 nap alatt végez.

5: Az oszlopokat, és az üregeket kifújom üregvédővel, és összerakom az autót 2 nap alatt. Az egész 2 hét alatt kész.

Eladáskor azért ezt el kell mondani, viszont semmivel sem több munka jól megcsinálni, mint szarul. Én is ilyennel járok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.23. 22:55:52

ez egy régi javítás,ma már nem éri meg ilyen auót megcsinálni akkor fél éves volt és nem látszott olyan rossznak elsőre, de a sok apró részlet miatt sajna nem érte meg,csak referenciának:
karosszeriajavitas.d250.hu/karosszeriajavitas/referenciak/torott-auto-javitasa-3/

samot 2012.03.23. 22:57:35

Nyugatabbra ilyet nem vizsgànak le,akàrhogy van megcsinàlva!
Bontokban kaptok ilyet fillérekért!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.23. 23:00:22

@Tibor889: a légzsákok miatt nő meg a költség nagyon.egy ilyen légzsák a műszerfallal együtt nagyon drága.plusz övfeszítők ülés légzsák stb ezek a drágák nem a fém lemezek.

Tibor889 2012.03.23. 23:16:07

@samot: Bécsben a törökök mindent levizsgáztatnak, még ennél sokkal cifrábbakat is...

Béla, tudod a Béla 2012.03.23. 23:17:23

@samot: jah, azért van annyiféle karosszéria húzató, holtából feltámasztó cucc, mely mind nyugatabbról jön, biztos nekünk csinálják ;)

ommm 2012.03.23. 23:18:59

@mtk001: Ezzel? Szerinted a strukturális merevsége megközelíti egy nedves papírzsebkendőét vagy sem?

2012.03.23. 23:19:35

elsiklottam felette, kommentben láttam. egyegészkétmilió? ez? miafasz?

ommm 2012.03.23. 23:23:50

@robesz1: Úgy látszik, gondod van az értő olvasással. Ott az elején egy OLVASÓI LEVÉL. Azoktól, akik a roncslicit UTÁN viszontlátták az autójukat a telepen. Van, amit ezen nem értesz?

ANTI-SQUIRREL 2012.03.23. 23:25:43

Emiatt tartunk ott ahol. Angliaban egy ilyen autot a biztosito automatikusan totalkarra tesz. Az auto soha nem helyezheto vissza forgalomba!!! (kozpontilag)
Egy ilyenert kirugnak, valamint lecsuknak, mert csalsz es masok eletet veszellyezteted.

Aki ezt csinalta lekene csukni kb. 10 evre.
Meg hogy donor meg ilyenek az eszem megall.

Egyebbkent kb. 100% hogy angol auto a "donor", mert egy ilyen kint kb. 800-1000£.

www.gumtree.com/p/cars-vans-motorbikes/toyta-yaris-10-petolfull-12-month-mot6-month-taxchepest/98966862

www.gumtree.com/p/cars-vans-motorbikes/1999-toyota-yaris-10-gshpi-clear-tax-and-mot-950/98965676

ANTI-SQUIRREL 2012.03.23. 23:26:59

A joccakat ki maradt :)

ommm 2012.03.23. 23:29:08

@visszakettopadlogaz: Mert akkor perelhető vagy hitelrontásért és NEKED kell bizonyítanod, hogy igazad van. Ez pedig rengeteg idővel, szakértői véleménnyel és pereskedéssel jár. Ezért, ilyen a jogszabály. A lényeg, hogy ez az autó sáros és most már tudja mindenki.

ommm 2012.03.23. 23:31:53

@visszakettopadlogaz: Marhaság. Ezzel aztán nem védesz ki semmiféle attrocitást. A múltkor is felháborodottan talált meg minket a kereskedő, hogy vegyük le a posztot. Mondtuk, hogy nem. És kész. Hidd el, semmi nem véletlen. Nem nyulak dolgoznak itt.

ommm 2012.03.23. 23:38:04

@javító: Remélem, a nickednek nincs köze a szakmádhoz.

@Tibor889: Lehet, de ez már SOHA nem lesz olyan, mint a gyári.

szántóvetősdi 2012.03.24. 00:20:09

Semmi gond. Szedd le a képeket a hirdetésből, majd friss email címmel feladod ugyanott, ugyanazt a hirdetést, +beleírod, rommá volt törve.

lwcolors 2012.03.24. 00:24:48

A képeket elnézve én is látom, hogy szakmunka történt: hoztak egy színben illőt kintről, áttették bele a sérültnek a motorját és az alvázszámot tartalmazó komplett elemet. Nem egy ilyen kocsit láttam már, mindnek megvan az eredetvizsgája is. Csak jó szakmunka kell hozzá.

tocibacsi 2012.03.24. 00:40:37

@superfrog: akkor irány a mobile.de... TK nélkül az 1.2 bizony reális... nálunk egy 1.4 dízel funkcionál bevásárlókocsiként és bizony jó kis dög ez. Sokkal meglepőbb az 1.2 milkónál az, hogy a belső kidolgozása (jól van összerakva, de a minőségérzet nincs meg) nem tükrözi az árát... ellenben 1x kiesett az 1-es számú verda és 2-en, nagyméretű kutyástul, 2 bicóval (utastérben) és 1 heti cuccal simán mentünk nyaralni, köszönhetően a zseniálisan variálható beltérnek... szóval van benne annyi plusz, amiért ezt az árat mégiscsak el lehet érte kérni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.24. 00:53:02

@the red punisher: Irjátok itt többen is, hogy kasznicsere, donorautó, stb.De ez nem bukik ki az eredetvizsgánál?Persze tudom, az is mehet okosba' ...

zeugma 2012.03.24. 02:01:29

@geegee: Azért az egész autót nem szedik ám csavarjaira egy eredetvizsgán. Épp azt írta valaki feljebb, hogy pont azért veszélyes a két félből sufnihegesztett autó, mert direkt ott van összetoldva, ahol nem nézik, csak épp ha ott elrohad, akkor kettétörik az autó.

Meg aztán mint tudjuk, az eredetvizsga sem szűr ki mindent, pont úgy, ahogy romokat is le lehet műszakiztatni, akár az autó távollétében is. Hiszen "van az a pénz..."

dieselrocket524 2012.03.24. 02:03:56

ojan jo ezeket a komenteket olvasni hogy emberek hogy felháborodnak hogy mik tortének :D az ország eldugotab részeiben ahol mindenki ismer mindenkit és mindent nagyon konyu elintézni a sogoral meg ... hetente legaláb 1 hasonlot kikopnek a szervizek és a sok marha meg orul neki hogy megvete vidéken a megkimélt autot a 45 éves háziaszonytol mikozben egy hete még 2 házal odéb egy nagy uveg bor melet tákolták osze a "szakemberek" mert ha ot kimegy a balesethez a szomszéd rendor a Guszti meg a másik falubol a biztositos Karcsi ak okosba el van intézve minden eben élek láton nap mint nap az ehez hasonlo megoldásokat és amikor jon a buta nagyvárosi aki életében autot nemlátot kozelrol és kapja a kávét meg a finom házi suteményt és mindenki teszi a hulyét hogy az autot nemrég veték de tul kicsi a családnak vagy tul nagy vagy akármi és a sok marha meg orul mint majom a farkának :) és ezt a trukot a kereskedok is meg szokták nagyon szépen eni vanak barátaim rokonaim akik ezel foglalkoznak fizetés kiegészités képen és csináltak már 2010-es thaliábol amit 700 € vetek ojat amit 4300€ adtak el és a marha aki vezeti szerintem most se sejt semmit és boldog a hulye a keveset futot szinte uj autoval ezt csak azert irom le hogy nem mindig a neperek kozot kel a g*ciket keresni a legtob ezel foglakozo ember nem neperen keresztul szabadul meg az autotol mert ugye a neperek mindig lopnak csalnak hazudnak de ha csak valaki meghirdet egy autot az biztos johiszemu becsuletes álampolgár hát nagyon nem :S senkinek nem szabad elhini azt se amit kérdez job megveni az ismeros autokat amit látol minden nap a szomszédnál vagy akárkinél legaláb azt a pár évet ismered amit látad mert egy polir egy kis motordoktor és egy kedves vidéki házáspár ugy eladja neked a szart amihez egy kereskedésbe kozel se menél :) és miután távoztál tobet tuti nem találod meg az eladot :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.24. 02:39:55

@ommm: Oke, oke. Azert egyszer a sarkatokra allhatnatok es odaverhetnetek a kopasz-feherkavicsos-nepatbaxo-kaszniganyolo alvilagnak!! :) csak ugy, a nep neveben! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.24. 02:43:48

@dieselrocket524: tudom most merges leszel ram mert "beszolok" de aki nem tud helyesen irni az probaljon roviden, tomoren fogalmazi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.24. 02:45:42

"fogalmazni", kimaradt egy n. - pont akkor amikor nyelvnaciskodok :D

KJ4prez 2012.03.24. 02:59:18

@dieselrocket524: szabadversben erős vagy, szó se róla.

amúgy meg, azért nincs értelme az ilyen posztoknak, mert aki ide eljut, az már eleve valami konyít a verdákhoz, ergó nem fog szart venni. ennyi.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.03.24. 03:52:36

Nézzuk a jó oldalát. Nálunk dolgoznak a világ legtehetségesebb kasztnisai :)

Pizza zabáló 2012.03.24. 06:41:22

@visszakettopadlogaz: Nem ide akartam kilyukadni. Ezek nem az én velemenyeim. Ezek tények.

Abfangjaeger 2012.03.24. 07:25:25

Nem akarok senkit megbántani, de egy ilyennek én nem úgy állnék neki, hogy donorautó keresés és szerelgetés...
Egy azonos paraméterekkel rendelkező, motorhibás járgány keresése, blokk át, alvázszám a komplett elemmel át (nem tudom, Yarison hol van). Azt kézcsókom.

Eredetvizsga? Odaviszed, egy dolog. Harminc napig (asszem) érvényes. Az említett melót kb. 2 nap alatt meg lehet csinálni. És mehet eladásra.

DNA 2012.03.24. 07:26:57

Az ilyen helyreállított autók úgy törnek,mint a Trabant egy komolyabb ütközésnél.
De a legjobb,hogy a hozzászólások alapján (is) itthon elég sokan járnak ilyen lego autókkal, de ha eladásra kerül a sor, minden eladó autó makulátlan, kevés km-el, hölgy tulajdonostól, sérülésmentes.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.24. 07:27:35

@ANTI-SQUIRREL: 2011 óta nálunk is kivonják a forgalomból az ilyet.A. biztosító intézi,csak saját hibás kocsit nem ami nem kerül be a rendszerbe, de a tulajnak ez óriási bukta.Ezt legtöbbszőr a hiteles tulajok csináltatják meg hogy nem kelljen az egész hitelet kifizetni.Igaz ilyennel még nem találkoztam aki a javításra hirtelen előszed több száz ezer forint pént,miközben fizeti tovább a hitelt.

DNA 2012.03.24. 07:32:29

@dieselrocket524: ezt a helyesírást önerőből sikerült összehozni vagy segített valaki?Erre általános iskola alsó tagozatában buktatás jár...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.24. 07:33:41

@m20b25: ki is vonják ne izgulj.a totálkáros autók biznisze leáldozóban van.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.24. 07:36:41

@geegee: tetőcsere,sárvédőcsere stb elem csere az nem szempot az eredetvizsgánál.

Hurri Kán 2012.03.24. 07:52:41

Valamiért meg sem lepődök...

*azta* 2012.03.24. 07:57:38

A kereskedőknél (legalább náluk) nem lehetne időnként razziázni? Összes autó átvizsgál, állapotot összevet a hirdetéssel, árral, km állással, bánat tudja mivel, gyanús autókat kiszedni, tulajnak, kereskedőnek körme alá nézni... Vagy ez marhaság?

Tibor889 2012.03.24. 08:01:14

@*azta*: A Höldmayernél lehet kezdeni...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.24. 08:04:39

érdemes megnézni régen miből csináltak autót,elemcsere nem létezett mert nem lehetett kapni semmit:
karosszeriajavitas.d250.hu/karosszeriajavitas/ceginfo/

pizo 2012.03.24. 08:30:06

@Abfangjaeger: Ja, két nap, és ha kiderül, akkor:

Btk. 277/A. § (1) Aki
a) egyedi azonosító jelet eltávolít, vagy egyéb módon meghamisít,
b) olyan dolgot szerez meg, vagy használ fel, amelynek egyedi azonosító jele hamis, hamisított, illetőleg amelynek egyedi azonosító jelét eltávolították, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha az (1) bekezdésben meghatározott bűncselekményt
a) üzletszerűen,
b) bűnszövetségben követik el.

Külön felhívnám a figyelmet a b) pontra: szerez meg, használ fel: szóval a vevő is ráfaraghat.

Sokan írogatják itt, hogy mit csinálnának, remek, ha elolvassa v-mi illetékes (pl. rendőrség), akkor páran akár szorulhatnak is. Sok esze van itt mindenkinek.

Üdv. Zoli

mtk001 2012.03.24. 08:34:14

@ommm:
Tippem szerint a donor autó egész jó lehetett és átpakolták, amit kell ... Inkább az eredetiségvizsgálat miatt aggódnék.

Arra nem is merek gondolni, hogy lenyesték a tetőt az egyikről és ráhegesztették a másikra és hasonló varázslatos megoldások.

ratsche (törölt) 2012.03.24. 08:54:48

@Tibor889: Kimaradt a 6-os pont, hogy ütközésnél a tákolt szarod sajnos törni fog gyűrődés helyett, ami nem lesz jótékony hatással az ütközés után megmaradt lábtér méretére (vagy egyenesen kettétörik az autó).

De végül is ez sem gáz, csak szólni kell az eladásnál, hogy a vevő kalkulálja bele a tolószéket is a vételárba.

pizo 2012.03.24. 08:59:48

@Tibor889: A 90-es évek közepén az egyik nagy német importőrnél dolgoztam, láttam 0 km-es szállítási sérült autókat B.örsön a szállító cégnél kijavítani, majd új, hibátlan, sérülésmentesként eladni.

Zoli

Abfangjaeger 2012.03.24. 09:03:13

@pizo: első, feltételes mód: ha kiderül.

Két eset a közeli körökből: autóvásárlás, eredetvizsgát az eladó adja, ahogy illik. Két év múlva műszakin bukta, autó lefoglal, rendőrség, forgalomból kivonás, vevőnek sok-sok nyűg. Mennyire lehetett bebizonyítani, hogy nem Ő csinálta? Szerinted? Ugyanis nem Ő csinálta.
Másik: autót Béla bá megveszi. Eredetvizsga, műszakik, stb. 3-4 év múlva ismerőse megveszi, eredetvizsga, műszakik, stb. Ismerős eladja, vevő eredetvizga, műszakiztat, ott valami más nem stimmel, az egész vizsgaállomás bukott. Autó átvizsgálás, hopp, cserélt alvázszám. Apropó: Béla bá már így vette az autót. Na?

A rendőrség meg mit tud tenni írogatás alapján? Egy kocsmai veszekedés után ennyi erővel le lehetne mindenkit ültetni gyilkossági kísérletért.
Kommentekben egymás anyázásáért becsületsértési eljárást indíthatnának az érintett felek.

Egyszerűen találgatjuk, mit műveltek az autókkal.
Pontosabban adjuk a tippeket, hogy mit ellenőrizzen az illetékes hatóság a gyanús járműveknél! :P

hullarablo 2012.03.24. 09:21:49

@will:
Sajnos a márkaszervízekben sem lehet megbízni,ott is a biznisz a fontos, tisztelet a kivételnek.

pizo 2012.03.24. 09:35:55

@Abfangjaeger: Ha az eredetiségvizsgáló jelzi, hogy gond van az azonosítókkal, a rendőrség hivatalból eljárást indít. Ekkor iü. gépjárműszakértőt rendelnek ki, hogy az alábbiakat állapítsa meg (nem a levegőbe beszélek. iü. szakértő vagyok):

"A kirendelő határozat a szakértő feladataként az alábbi kérdések megválaszolását jelöli meg:

- A fenti forgalmi rendszámú gépkocsi egyedi azonosító jelei /alváz – és motorszám/ eredeti gyári beütésűek-e, vagy hamisítottak?
- Amennyiben hamisítottak az egyedi azonosítók, úgy megállapítható-e, hogy milyen módszerrel változtatták meg?
- Mely karaktereket változtatták meg, és mely karakterek eredeti gyári beütésűek?
- Megállapíthatók-e az eredeti egyedi azonosítók?
- Megállapítható-e a gépkocsi eredeti színe, valamint, hogy felszereltsége megegyezik-e az eredeti az egyedi azonosítókhoz tartozó gépkocsi felszereltségével?
- Megállapítható-e a hamisítás időpontja, illetve hogy a gépkocsi előző, 1900. 01. 01-én végzett eredetiségvizsgálata során már hamisított volt-e már az azonosító jel?
- Laikus számára felismerhető-e hamisítás?
- A szakértő egyéb észrevétele."

Ez kb. egy sztenderd szöveg. A kérdések megválaszolásához megvizsgálom az autót, szükség szerint bontom, de utána össze is rakom, fényképezek mérek, kikérem az előző eredetiségvizsgálatok során készített anyagokat, képeket (mióta a műszaki vizsgán is rögzítenek, akkor azokat is), ezeket összevetem a sajátjaimmal, ha kell, akkor egyéb adatok alapján a saját gyári adatbázis-hozzáférésemmel, vagy a jármű importőrének segítségével egyéb adatok alapján próbálok a feltett kérdésekre válaszolni. Aki tiszta, az igen kis valószínűséggel lesz megbüntetve, de már pár eredetiségvizsgáló személy elbukott a sunnyogásán.
Ennyi.

Üdv. Zoli

Abfangjaeger 2012.03.24. 09:41:09

@pizo: Ez azt mutatja, hogy tisztul a rendszer. Ami viszont számomra tény, hogy egy kaszniba átrakom a motort és a komplett alvázszámot viselő elemet, azt kb. senki nem fogja észrevenni. Valamint a 2 autóból egyet dolog se szokott túl gyakran kiderülni.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.03.24. 09:56:11

Nálam azért összefutnak a szálak, az volt amit korábban leírtam. Egy pesti srác megvette az autót, megcsinálta, és betette bizományba a kereskedőhöz. A kereskedő faszával verte a csalánt, neki jönnek vissza, vele ugatnak, ő lesz a gecinepper. A kereskedő megmérte a kocsit, körben rendbe volt, a tetőn is, csak a két C oszlopon volt vastagabb a festék. Szóltak a tulajnak, hogy vigye ahova akarja.

A biztosítók is benne vannak nyakig, nekik kellene ezeket az autókat bekockázni, nem roncs liciten értékesíteni. Tökéletesen tisztában vannak vele, hogy ez egy szar, és ebből még egy kamikaze autót csinál. Aztán, amikor újból összetörik, nem fizetnek rá semmit, mert egyszer már tk-s volt. Jó esetben, rossz esetben valakire ráperemezik az autót.

pizo 2012.03.24. 09:56:36

@Abfangjaeger: Hát, azért aki majdnem mindennap autókat néz, az sok mindent észrevesz. Az elmúlt 9 évben kb. 3000 autót láttam személyesen, kb. 3800-at pedig képekről. Ha valóban nagyon profi a lakatos, ha a donor és az eredeti minden részletében, színében, felszereltségében, kárpitszínében! megegyezik, és - az újabb, CAN adatbuszos autóknál - a vezérlőegységekben eltárolt összes VIN (alvázszám) is megegyezik az autóban, és a papírokban lévőkkel, akkor van esély. De ilyen szintű munkát ritkán végeznek, mert drága, nem éri meg. A kókányolás pedig általában kiszúrható.

Zoli

pizo 2012.03.24. 09:58:11

@Gyurma73: Nem is tudom, nem is tudom...

Zoli

Black Hawk 2012.03.24. 09:58:24

Volt néhány éve egy baleset, amelyben egy nagyon fiatal srác és lány (20 alattiak mindketten) valami kanyarban szenvedtek balesetet egy A6-os Audival. A kocsi kettétört, valahol a műszerfal meg a b oszlop között, ők kirepültek, meghaltak. A többire nem emlékszem, de a hozzászólásokban a "szakik" azt írták, hogy valszeg az A6-os is ilyen összerakott, külföldről behozott autó volt, mert eredetileg egy ilyet az utascellájának ki kellett volna bírni. Valaki linkelt is egy 800000 körüli A6-ost, mert az is téma lett, hogy miért abban "vagánykodott" a srác. Mások meg azt írták, hogy éppen ez a 600-800-ezres, x ezer kilométert futott, adott esetben szarrá tört és összerakott lutri lehetett az oka, hogy ottmaradtak.

Sajna nem találom a cikket, lehet, hogy itt, vagy a totalcaron olvastam.

Black Hawk 2012.03.24. 10:00:36

@Black Hawk:

"Valaki linkelt is egy 800000 körüli A6-ost, mert az is téma lett, hogy miért abban "vagánykodott" a srác."

Na itt kiegészítés: tehát téma lett, hogy az újgazdag milliomosgyerekek miért A6-ossal vagánykodnak, erre reagálta valaki, hogy az A6-os audi nem a szuperluxus kategória, már lehet 800-ért is venni, és innen jött a lelakott, szarrátört és összerakott, majd kettétört autó.

50fillér 2012.03.24. 10:03:34

Hibátlan, az ablakmosó tartály nem sérült

superfrog 2012.03.24. 10:05:25

@tocibacsi: hát a lényeg neked sem jött át. a mobile.de-n szerinted azért annyi mert megér annyit, vagy azért, mert a sok kelet európai sorban áll érte, és felhajtja az árát? lehetne gondolkodni, angliában autó szempontból még jobb az időjárás mint nálunk vagy a németeknél. ugyan mondd már el, hogy ugyanaz a használati cikk ugyan mér kerül kétszer annyiba itt? igen, az angoloknál van reálisan az érték, mert az öreg sz@rokat nem viszik el a még csóróbbak (jobb kormány miatt ugye). egyébként mentem haver yarisával, engem meglepett hogy egészen kényelmes elöl, meg elég jó gyors, meg nagyon undorító belül, és hihetetlenül sokat zabált (igaz annyira siettünk, nem is gondoltam hogy menni fog úgy)

pizo 2012.03.24. 10:29:45

@Black Hawk: A 90-es évek elején a Budakeszi úton ültek 8-an egy Ladában, ami gyorshajtás miatt egy oszlopnak ütközött, és kettétört. 5-en meghaltak. Ott is kiderült, hogy a B-oszlopoknál volt kettőből összerakva az autó, "szakszerűen".

Zoli

Ambrus Gergely [SG] 2012.03.24. 10:30:20

szép munka!
Nem is drága annyira. kösz hogy szóltatok, lehet elmegyek megnézni, anyámnak ilyen autó kell úgy is.
1.0 kat adnak 1,3 ér.
Ez így jó...

zoli83 2012.03.24. 10:36:39

Kiváncsi lenék egy kasztnis véleményére,mert szerintem nem durva az autó!Van egy kasztnis ismerösöm,még a saját autója is 2böl van összerakva,de rentgeteg ilyenröl tudok!!!Törik mint a trabant,kit zavar,az első suzuki is tört,mégis mindenki vette!Egyébként szerinte bizonságosab a két gyári összerakása,mint újra építeni mondjuk elejét,ahol minden hegesztés utolagos és minden elem gittelt!

Béla, tudod a Béla 2012.03.24. 10:41:15

@Black Hawk: simán el tudom képzelni hogy a kettétört Ferrarik, Porschák is ezt a vonalat erősítik.

Bicikliző medve 2012.03.24. 10:42:53

Lehet, hogy en vagyok a vak ,de hol latszik, hogy a ket auto ugyanaz?

Ambrus Gergely [SG] 2012.03.24. 10:44:01

Én nemrég adtam el a Suzukimat 2005-ös...
Hiteles autó volt, első tulaj tetőre rakta, én megvettem 2007 be 450 ezer forintért.
Megcsináltam a gyárinál jobb minőségű utángyártott alkatrészekből, a légzsákot nem tettem vissza, mert nagyon drága lett volna, és nem fért volna bele a kltsgvetésbe.
Ezért egy alap GL kormányát raktam rá légzsákok nélkül, a műszerfalon a hibalámpát kitakartam.
De ez nem is baj, mert 2009-ben én is totálkárosra törtem az autót, egy vasúti átjáró megdobta az autót, és az utánna lévő kaynart nem sikerült bevennem, ezért lesodródtam az útról, egy bucka lekapta ma motor alját (olajteknő, stb), aztán egy fa állított meg :D
Egész elejét újra kellett építeni az autónak, kellett egy donor autó is, aminek a hátulja volt törve, na azt megcsináltuk, és a légzsákot is átpakoltuk, olyan lett mint az új.
Tavaly novemberbe adtam be egy BP-i kereskedőnek, és idén sikerült eladnia...
Semmivel sem rosszabbak ezek az autók, mint a gyáriak.

gyonyoruorszag 2012.03.24. 10:50:25

kicsit karcos volt..... és akkor mi van. XD

Rocko- 2012.03.24. 10:51:53

@Gyurma73: szépnek szép, de nem vagyok meggyőződve, hogy teljesíti azt a biztonsági elvárást amit gyáriként igen.
lásd: www.youtube.com/watch?v=yjxM9chAe1k

ommm 2012.03.24. 10:54:10

@zoli83: @Ambrus Gergely [SG]: Srácok, ti remélem, nem gondoljátok komolyan, amit írtatok.

"Egyébként szerinte bizonságosab a két gyári összerakása,mint újra építeni mondjuk elejét,ahol minden hegesztés utolagos és minden elem gittelt! "

Nem, egyik sem az, üdvözlöm a lakatosodat!

"Megcsináltam a gyárinál jobb minőségű utángyártott alkatrészekből..."
"a műszerfalon a hibalámpát kitakartam."
"Egész elejét újra kellett építeni az autónak, kellett egy donor autó is, aminek a hátulja volt törve, na azt megcsináltuk, és a légzsákot is átpakoltuk, olyan lett mint az új.
Tavaly novemberbe adtam be egy BP-i kereskedőnek, és idén sikerült eladnia...
Semmivel sem rosszabbak ezek az autók, mint a gyáriak.
"

Ezekkel te külön készültél, vagy nekifutás nélkül vagy képes minderre? Mert valami nagyon nincs rendben...

sz4sz4 2012.03.24. 11:05:51

@Ambrus Gergely [SG]:
"Egész elejét újra kellett építeni az autónak, kellett egy donor autó is, aminek a hátulja volt törve, na azt megcsináltuk, és a légzsákot is átpakoltuk, olyan lett mint az új."

Ja, ránézésre, olyasmi.

@zoli83:

"Egyébként szerinte bizonságosab a két gyári összerakása,mint újra építeni mondjuk elejét,ahol minden hegesztés utolagos és minden elem gittelt"

:D:D

www.langlovagok.hu/kepek/2052_opellel-utkozott-es-ketteszakadt-egy-bmw-a-7-es-fouton

sz4sz4 2012.03.24. 11:07:02

Mai blikkben, ez se egyszerű:

A rendszer tökéletesen működött, míg az egyik biztosítási ügyintéző gyanús nem lett. A hatóságnak feltűnt, hogy nagyobb összegek érkeznek a számlájára, amelyekre nem tudott magyarázatot adni.

"A balesetek Budapest külső kerületeiben, az esti órákban történtek. Fának, útpadkának „ütköztek" a gépkocsik. Volt olyan, amikor a két beépített sofőr a hitelesség kedvéért még komoly veszekedésbe is kezdett. A legapróbb részletekre is figyeltek, üvegdarabokat és egyéb törmelékeket szórtak szét a helyszínen.
Egyes információk szerint a bűnszervezet vezetője jelenleg Thaiföldön bujkál."

www.blikk.hu/blikk_aktualis/igy-szereztek-felmilliardot-albalesetekkel-2083942

Hurri Kán 2012.03.24. 11:14:31

@sz4sz4:
Nyilván ezt a BMW-t is "szakszerűen" állították helyre két autóból...

Abfangjaeger 2012.03.24. 11:34:56

@gyvy: vagy ilyen jó a Corsa. Hiába, no, a 4 csillagos törésteszt erre képes... :D

Hurri Kán 2012.03.24. 11:36:34

@Abfangjaeger:
Az is lehet. Sokat fejlődtek a kisautók is :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.24. 11:41:15

@ommm: a lényeg az hogy ezt az autózt ha 300 ezerért veték meg akkor a javítás szakszerű módon nem jön ki annyiból hogy még a kereskedő is fogjon rajta.
amúgy ezeket csak újra vizsgázatva lehet forgalomba helyezni.
A légzsákok meg ,az övfeszítők azok kerülnek sokba még bontottan is.Erre az autóra szerintem min 400ezer Ft csak ezek.
Ezt csak másik autóbaól lehet újra építeni.Az angol kocsi ki is esik a légzsákok miatt.

ratsche (törölt) 2012.03.24. 11:44:55

@Abfangjaeger: Jobb védelmet biztosít egy Corsa C, mint egy E34, ez tény. Van közöttük laza 12 év. Ha harmonikába csukódott volna az E34, nem csodálkoznék. De hogy buherálás nélkül szétszakadjon egy ilyen ütközésben - nincs az az isten.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.24. 11:44:59

@Rocko-: a gyári pont hegesztéseket lefurva elemekre lehet szedni a kasznit és utána úgyaúgy visszahegeszteni csak rettentő időigényes munka ezért nem is éri meg ,főleg egy ilyen Yarisnál.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.24. 11:46:06

Szóval az angol kocsiból nem lehet át tenni a műszerfalat:-))

zoli83 2012.03.24. 11:51:23

Tehát ha jol olvasom,aki itt tört már autót,az nem csináltatta neg soha,hanem bezuzatta,mert nem biztonságos és ment másikért a szalonba!oké!Én sajnos használtautót vettem(Mondeo 2005,8lufi),nemtudom megmondani,hány darabbol van összerakva(nekem hibátlannak tünik,de nem is érdekel!Valoszinü,ha meghalokk benne,akkor az nem az autó hibája lesz!Vagy az enyém,vagy a másikfélé!

Rocko- 2012.03.24. 11:52:20

@Gyurma73: oké, csak ritka az aki ismeri hogy hol kell ezt szétszedni, pláne mégritkább, hogy tudná hogyan kell öszerakni. gyári technológiával. ki van az találva, nem véletlenül.
és igen, egy Yarisnál nem hiszem hogy megéri, max olyannál, ami kuriózum vagy a tulajnak nagyon kedves.

zeugma 2012.03.24. 12:17:38

@zoli83: Összetörtem szemből, de nagyon; ment a bontóba. Vettem helyette egy másik hasonlót, szintén a 300 ezer alatti kategóriából :-)

De értsd meg, nem azt mondjuk, hogy egy kicsit is törött autót már nem lehet helyrepofozni (bár van az a törés, amit tényleg nem kéne...). Az a baj, ha azt hazudják a vevőnek, hogy az autó hibátlan, nem volt törve, satöbbi. Mert az ilyen sufnimesterek nem gondosan dolgoznak (ellentétben azzal, aki a javítás után is maga akarja tovább használni az autót, ugye), hanem szinte szigszalaggal rakják össze a kocsit, hogy csak addig egyben maradjon, amíg a palimadár vevő hazaér vele. ÍGY garantáltan nem biztonságos a javítás... Arról nem is beszélve, hogy a kettőből összetákolt autó pénzben sem ér annyit, mint a valóban sérülésmentes (mármint amin nem is volt komoly sérülés, nemcsak pillanatnyilag nincs).

Abfangjaeger 2012.03.24. 12:31:34

@zoli83: Nekem törték össze. Eladáskor (még telefonba) a vevő kérdésére igent mondtam, vázoltam a sérülés mértékét és a cserélt, festett alkatrészeket. Megnézte, körbemérte, kipróbálta, megvette.
Happy end, mert azóta is köszön, ha találkozunk.

zoli83 2012.03.24. 12:58:31

zeugma: és amit vettél helyette 300ért nem volt törve?Mert munkatársam ezért javíttata meg kb.600ért a 300-at ért bravoját!Szerintem,ha jól van javítva az autó nem kell félni a töréstöl!Szerintem teljesen normális,hogy futnak javított autók,azért tanítják a karosszéria lakatosokat iskolába!Nekem az a véleményem,hogy egy jól javított autó rosszab,mint a gyári,de lehet jobb,mint a 15-20 éves rothadékok,mivel sokszor közlekedünk!

zoli83 2012.03.24. 13:30:26

Honnan tudjuk,hogy az enyém,tietek esetleg nem ilyen???Kivéve,ha 0km-es!
auto.indavideo.hu/video/Skoda_lego

cierre 2012.03.24. 13:39:47

Na tehát:
Nem olvastam végig minden hozzászólást, de pár perc alatt lejött, sokan nem értenek az autókhoz.
Én sem, de nem legalább nem beszélek butaságokat.

Mi is a tényállás? :)
Van két kép, egy műszakilag totálkáros autó és egy hirdetés lementve, két szürke autó. Az állítás az, hogy majdnem anyós tört autója megegyezik az új autóval. Ennek honnan is kellene kiderülnie? Csak egy pár sor utal rá egy állítólag idézet levélből, hogy a két kocsi ugyanaz.

Megjegyzés, a t9rt autó képe alapján nem éri meg újra építeni, semmilyen módon sem, max. cserélni donorral.
Ami ugye nem teljesen legális, hiszen nem csak egy alváz szám van, hanem sok, áthegesztés ilyesmi nem játszik. Legálisan is lehet kasztnit cserélni, új vizsga stb. ebben az esetben semmi gond a kocsival.

De ez hagyjuk is. Ami nekem nem tetszik és szembetűnő, az a cikk.
Véleményem szerint, ha én kapk egy ilyen levelet akkor a következőket teszem. Sőt! Kell tennem!

1. megkeresem majdnem anyóst, elkérem a papírokat, rendszám, alvázszám, motorszám.
2. Elmegyek a kereskedésbe, mint érdeklődő (vagy a hirdetőhöz)
3. Megnézem a kocsit, egyeztetem a számokat stb. réteget mérek, hegesztést keresek, közben beszélgetek az eladóval…
4. Ha az eladó elmondása nem egyezik meg az általam gondolttal, akkor szembesítem a véleményemmel és kérdezek. Ti, kié a kocsi, hogy került oda, mit mutat a forgalmi stb.
5. Interjút kérek tőle, persze lehet nem fog adni.
6. Majd hazamegyek és megírom a cikket, pusztán a tények alapján. Figyelembe véve, hogy nem feltétlenül azonos két megegyező színű yaris.
7. És itt visza az egyes ponthoz, elgondolkodom meddig tart egy ilyen képet szerezni egy törött és egy egyben lévő kocsiról
8. feltételezem nem magamat akarom átvágni
9. cikket írók, mint egy igaz újságíró:)

Na ki lehet megint tiltani:)

Black Hawk 2012.03.24. 13:42:55

@Abfangjaeger:

De ha egy ilyet meghall egy vevő, azonnal háteznemkell lesz, nem?

Abfangjaeger 2012.03.24. 13:57:08

@Black Hawk: Ezek szerint nem mindenki ilyen. Spec engem se érdekelt (idáig nézegettem autókat, mert kellett egy nagyobb), ha normálisan van megcsinálva. De mikor Mariana-árok van a gittben ott, ahol csak normálisan kellett volna igazítani a javítólemezt...
Én korrektül elmondtam telefonban, gondolom úgy volt vele, hogy ad egy esélyt. Magának is meg nekem is. Bejött mindkettőnknek.

waze 2012.03.24. 15:05:52

sziasztok,
autóvásárlás előtt állok, milyen online adatbankok vannak perpill? a Fordnál meg lehet nézni a történetét az autóinak (Mondeót szeretnék)?
hallottam vmi biztosítós adatbázisról is, erről vmi tapasztalat?
köszi előre is.

papa33 2012.03.24. 16:12:49

Azt a bömöst nem a Corsa, autókat soxor

a tűzoltók

"szerelik szét" a baleset után. Lánglovagok munka után.

Az dögöljön meg a barkácsautóban, aki barkácsolt... én nem óhajtok sem bontott-lopott légzsákot, sem kettőből összehányt gépet.
Nem mindegy a kulccsal végigkarcolt, meg lehúzott lemez újrafényezése és az, ha húzni-vonni kell a lemezt és még nem is szakszerű javított, hanem újként adják.
És nagyon sok mindent láttam márkaszervizben...

ratsche (törölt) 2012.03.24. 17:22:39

@papa33: Te figyelj, mi lenne, ha elolvasnád, ami az oldalon áll?

www.langlovagok.hu/kepek/2052_opellel-utkozott-es-ketteszakadt-egy-bmw-a-7-es-fouton

"A Martonvásár határában előző személygépkocsi egy szemből érkező Opel Corsa személyautóba csapódott, majd kettészakadt. A BMW életeszélyesen sérült sofőrjét a tűzoltók szabadították ki. A másik autó vezetője súlyos sérüléssel került kórházba."

VipeR-T 2012.03.24. 18:49:54

Azért szerintem nem ennyire fekete vagy fehér a helyzet. Én azt mondom, hogy ez donorautóból lett megépítve. Ott meg el kell gondolkodni, hogy miért olyan a rendszer, hogy jobban megéri venni egy TK-s magyar papírost, és szopni az átpakolással, mint kifizetni rá a regadót. Most nem feltétlen ebben az esetben, de nem kell elszállt példát keresni ahhoz, hogy így legyen. Ebben az esetben max papírsérült az autó, műszakilag lehet minden ok. Ha meg két autóból építünk egyet, az sem a sátánizmus előszobája. Én is építettem, igaz, hogy csak magamnak. De tudom, hogy sosem lesz olyan, mint a gyári. De ha csak az első hossztartókat visszahúzatják, azt a passzív védelmet is elvitte már a cica, annál már csak egy hangyányival rosszabb a 2ből egyet megoldás. És azért húzatott hossztartós autóból elég sok fut az utakon, nem kell álszenteskedni. Vagy az itteniek mindegyike tényleg bezúzatja az autóját az első nagyobb puff után?

Béla, tudod a Béla 2012.03.24. 18:53:21

@VipeR-T: "Vagy az itteniek mindegyike tényleg bezúzatja az autóját az első nagyobb puff után? "
Nem, a jobb érzésűek eladják :)

ratsche (törölt) 2012.03.24. 18:57:34

@Béla, tudod a Béla: "Nem, a jobb érzésűek eladják :)"

...azoknak az idiótáknak, akik szerint semmi különbség nincs ;)

bananarepublica 2012.03.24. 19:44:21

Hogyan veded ki a hibatlannak tuno ujra fenyezett karosszeria elemeket mikor a nepper azt alitja teljenen hibatlan az auto
ha nincs reteg vastagsag merod.

Ebben segit 1 jominosegu polaroid napszemuveg

a szemuveg reflexios optikai racs elven mukodik
azaz megmutatja a ket elemkozotti fenytores beli kulombsegeket , az emberi szem becsaphato , a polaroid viszont nem!

papa33 2012.03.24. 19:51:16

@ratsche: Egyértelműen látni, a tűzoltók által szétvágott, nem ettől az ütközéstől szakadt szét: A és B oszlop ép és így hiányzik a tető, a kábelek sem így szakadnak, továbbá a kormány légzsák, mely nem volt kinyílva a tűzoltók védelmére van becsomagolva. Ahogy a Corsa kinéz, attól egy autó nem szakadhat szét.

papa33 2012.03.24. 19:59:14

A legszomorúbb hogy láttam újként eladott kicsit sérült autót (egyiken ajtó, másikon e sárvédő fényezve meg ki tudja mi), a tulaj nem tudta, mert ugye a gyárit nem mérjük festék rétegvastagság mérővel Újként adták el, értékcsökk és tájékoztatás nélkül. Majd ha 3 évesen becseréljük, na akkor lesz meglepetés. Olyan ez mint a házasságkötés előtti szerződés, megsértődnek, de ha rosszul sül el akkor nagyon nem mindegy adott esetben.
Kérdés, hogy mennyire sérültet adnak el újként.
Haver kint vett autót: száll sérült, lökös cserére valahogy lábon vitték el, és 20-30 km belement, a kutyának sem kellett, végül néhány hónaposan kb 60% áron adták, valami Audi vagy efféle. Ez nálunk mért nem lehet így?

ommm 2012.03.24. 20:11:55

@cierre: Kedves, okoskodó troll! Gondolom, elkerülte figyelmedet a két autó azonos rendszáma. Ami ugyan nem azonosító, mégis érdekes, hogyan került át egy sérülésmentes autóra, arról, ami lényegében rommá tört.

Majd felhívnám a figyelmedet arra is, hogy ez egy poszt, a Belsőség blogon, nem cikk.
További jó szakértést és éleslátást!

ratsche (törölt) 2012.03.24. 20:24:40

@papa33: Akkor mégegyszer:
"A Martonvásár határában előző személygépkocsi egy szemből érkező Opel Corsa személyautóba csapódott, majd *kettészakadt.*"

Nem a tűzoltók vágták ketté, hanem kettéSZAKADT. A beszorult személy kivágása csak utána jött.

Szövegértés, megy?

Suttora 2012.03.24. 20:44:53

@ratsche: És azért szakadt pont ott szét, ahol a tűzoltók is szétvágták volna, mert előtte is azokon a pontokon lett két autóból összehegesztve...

kkn 2012.03.24. 20:57:11

Nem értem amúgy az ilyen "újjáépítőket". Az a 20 rugó hiányzik, amiből új rendszáma, papírjai vannak az autónak? Utána jöhet a most hoztuk be, milyen jó állapotú, egyéb duma. Persze, az ilyen leleplező cikkek az elkelt darabok egészen jelentéktelen hányadára derítenek fényt, és ez is kevés emberhez jut el.

prérikutya 2012.03.24. 22:26:39

Kérdés a hozzáértőkhöz:

Melyik összetoldási mód a stabilabb:

- a gyári ponthegesztés, ami 5-10 cm-ként van heggesztve

vagy

- az utólag összerakott elemeknél a folyamatos "varrás"?

papa33 2012.03.24. 22:36:59

Mint festésnél, úgy a hegesztésnél sem lehet soha elérni a gyári minőséget.
Felejtsük már el a barkácsolást.
Az autó ugyanolyan cikk mint a porszívó, TV, hajszárító: nem barkácsolunk. Ha már nem felel meg a kívánalmaknak, kuka. Az, hogy árban mikor érjük el, kérdés.

Van, akinek jó a használt TV, de ugye nem nézünk repedt, hiányos dobozú TV-t, nem vesszük meg.

És mennyit is adunk pl egy 5 éves TV-ért? szerintem nem több mint új ár 30 %-át...

B.GY. 2012.03.24. 23:22:08

Én ettől kevésbé törött Vectrát vittem el a vasba,és megnéztem ahogy kockát csinálnak belőle.Na azt már senki nem kókányolja meg:)

Rocko- 2012.03.25. 01:42:54

@yvcsi: jaja, olyan jó lakatos, hogy komplett Toyota karosszéria gyártósora van otthon.

bobeszedulacika 2012.03.25. 10:04:20

mennyi nagytudású osztja itt szívlapáttal az eszet....
fogalma sincs egynek sem a karosszéria munka gyönyöreiről és lehetőségeiről,az abban rejlő ,kifizetődő kétkezi munka becsületéről...(le merem fogadni nagy százalékban diplomások mind és le nézik a buta szakmunkást,,,de félmilliókat képesek kifizetni a szerelőnek,mert azt sem tudják a kalapács melyik végével kell ütni)

deak.atti 2012.03.31. 20:27:41

Szia!

"Az állítás az, hogy majdnem anyós tört autója megegyezik az új autóval. Ennek honnan is kellene kiderülnie? Csak egy pár sor utal rá egy állítólag idézet levélből, hogy a két kocsi ugyanaz. "

Mivel ezen többen fennakadtak, úgy gondolom, hogy érdemes ezt ide írni:

Képgaléria, 4. vagy 5. kép, Yaris HÁTSÓ rendszáma a helyén (IZX ésatöbbi), majd összevetni a hirdetésben levő autó rendszámával ... ejj a fene egye meg, ez ugyanaz ... Mi ebben a nehéz?

DA

vomit 2012.05.01. 11:39:49

@pizo: kicsit nyugatabbra az uj autok 10 szazaleka szallitasi serult, es ennek megfeleloen occsitva adjak el. itt olyan szerencsenk van, hogy mindegyik tokeletes allapotu marad, es pl. a vonat utan huzott szallito vagonon se eg bele a felso szinten az elso nehanyba az aramszedorol lepattogo szikra.
süti beállítások módosítása