Finoman beszólnak a franciák az Audinak

  2012. március 21. - ommm Címkék: 2012 június lemans epic battle

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Egy kép többet mond száz szónál, megjelent az idei Le Mans-i 24 órás hivatalos plakátja. Az idén 80 éves legendás futam több szempontból is érdekes lesz. Először is - nagy meglepetésre - a Peugeot hivatalosan kivonult a sorozatból, helyette azonban jön a Toyota. A japán gyártó a TS 030-as hibriddel tér vissza a csodás helyszínre és úgy tűnik, nagyon-nagyon komolyan veszik a dolgot. Papp Tibivel kerestük az autót Genfben, de nem hozták el, helyette egy videót mutattak, ami lényegében ez volt, kicsit profibb feldolgozásban. Tudják, milyen az, amikor berobban a V8-as trolibusz? Adjanak hangot!

Ha azt hinnék, hogy a hibrid-versenyautók esélytelenek LMP1-ben a dízel Audikkal szemben, akkor tévednek. Már a tavalyi technikai szabályzat is pár literrel nagyobb üzemanyagtankot engedélyezett nekik, és ez a pár liter nagyon sokat számíthat. Ráadásul a Toyota nem kezdő sem a hibridhajtás, sem a hosszútávú versenyek terén. Kemény meccs van kialakulóban, a belépőjegy 69 euró, sátrazni lehet.

És az ominózus plakát? A Peugeot minden hazai sikertelensége iránt érzett bosszúja egy képben? Tessék:

lemans2012

Persze tudjuk, hogy az Audi sem alszik, a rutin és a kipróbált pilóták készen állnak. VW-csoport kontra Toyota, az autóipar gigantikus összecsapására van kilátás június 16-17-én. A Peugeot ex-pilótáját, Anthony Davidsont már be is szippantotta a Toyota. Azt a Davidsont, akinek én nagy csodálója vagyok, már csak azért is, mert 2010-ben ott voltam, amikor iszonyatos tempóval, mindent kockáztatva próbálta menteni a Peugeot becsületét. És éjszaka gyorsabb volt, mint nappal, valahogy így:


Autósport-rajongóknak kötelező! 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr944330272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evil. 2012.03.21. 13:40:16

ez az éjszakai onboar nagyon durva, teljes mértékben kielégíti a vakvezetés fogalmát, amennyiben a látótálvolság rövidebb, mint a féktáv. nagyon durva, minden tiszteletem :)

gumifust 2012.03.21. 13:46:04

69 euró nem is olyan sok, tcből mennek most ???

tonalcar 2012.03.21. 15:05:57

A Peugeot videót nem tudtam végig nézni csak hang nélkül>jézusom, mint egy csapágyas diesel körfűrész>siralomház.

Ciri 2012.03.21. 15:48:11

Bosszú ide vagy oda, azért nem mutat rosszul a plakáton az az egyes rajtszám :)

négykarika 2012.03.21. 16:06:07

OFF

Finoman beszólnék:

Nem látom ésszerű okát annak, hogy a hibridet magyarul ypszilonnal írjuk. Bocs.

ON

ommm 2012.03.21. 16:09:24

@négykarika: Pedig ha a gyártó a típusnévben úgy írja, akkor úgy írjuk.
ON

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2012.03.21. 16:31:26

@ommm: És mi köze ennek a típusnévhez? Idézem:
"Ráadásul a Toyota nem kezdő sem a hybridhajtás, sem a hosszútávú versenyek terén."

OFF
Egyre siralmasabb a helyesírási helyzet az interneten manapság, és nem csak a magyar oldalakon.
ON

Rocko- 2012.03.21. 16:45:24

@Ciri: az nem a rajtszám, hanem a helyezés. :-)

kadibela 2012.03.21. 16:59:23

A hybride az magyarul hibrid, bárhogy is írják a típusnévben, ami ráadásul itt nem is típusnév. Régebben beépült ez a szó a magyar nyelvbe (mezőgazdaság, állattenyésztés), úgyhogy felesleges ipszilonnal írni. A telefont sem írjuk telephone-nak egy ideje és a stylus sem stylus már...

OPP 2012.03.21. 18:34:49

Jéézusom de kurva jó hangja van így fülhallgatón keresztül!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Speet 2012.03.21. 18:47:30

ennyi nyelvtan nácit mint itt :D

victor vacendak 2012.03.21. 19:00:50

Az Acurát meg a legutóbbi Aston-t is úgy vezették fel nem is olyan régen, hogy a dízelek ellenfelei lehetnek. Aztán mi lett? Az Acura épp most Sebringen kapott két kört.
A dízelt csak dízel verheti meg. Sőt, akárhogy csűrik a szabályokat, nem lehet igazán kiegyenlíteni az esélyeket, így jobb lett volna, ha már az elejétől külön kategirába sorolják őket.
Persze ne legyen igazam. Hányok már az Audiktól.

négykarika 2012.03.21. 19:47:33

@ommm: semmi személyes, csak egyre több helyen bukkan fel így, és ahogy @kadibela: is írta, van erre évtizedek óta bevált magyar szavunk. Becsszóra nem vagyok nyelvtannáci, de számomra ez pont olyan, mint a Józsy és a Cilvy...

atomgape 2012.03.21. 19:56:44

A Pug hangja borzalmas, ellenben a többi versenyző állni látszik... :-D

eprompixel 2012.03.21. 20:01:43

Úúú, ez a beteg diesel kőműves transit hang, ez fájt.

A troli viszont ütős :D

Bicsak (törölt) 2012.03.21. 20:03:27

@Speet: *nyelvtannácit

djkoxi 2012.03.21. 20:13:34

"Tudják, milyen az, amikor berobban a V8-as trolibusz?"
Nagyon eltaláltad:) Vagy 20-szor meghallgattam, félelmetes, és csodálatos!

bertrollnok 2012.03.21. 20:22:11

@négykarika: @Goose-T: Tudjátok ugye, mi jár annak, akinek igaza van?

BP84 2012.03.21. 20:27:06

@gumifust: Ha mennek akkor nekem a jegy már megvan!:) Remélem tudok csatlakozni vagy épp akkor beszámolót küldeni..

Ciri 2012.03.21. 20:46:09

@Rocko-:
Tudom, egyik következménye a másiknak.

Majomláda :)

Rocko- 2012.03.21. 20:58:02

@Ciri: akkor is első lenne ha utolsónak indul. :)

az Audi Le Mans Chuck Norris-a. :P

1kutya 2012.03.21. 21:07:19

én pofátlanul egy Pescarolo-t raktam volna a plakátra! dögöjjön meg mind (az auditól kezdve a pezsón át a toyotáig).

Miki-oooo 2012.03.21. 21:09:01

"Ha azt hinnék, hogy a hybrid-versenyautók esélytelenek LMP1-ben a dízel Audikkal szemben, akkor tévednek."

És a Diesel-hibrid Audikkal szemben?!
Möglássuk...

PiszkosFreddy 2012.03.21. 21:16:34

...szegények,az autóipar minden területén szeretnének a németek nyomában(!)maradni.
Szerintük sikerrel.

megint 2012.03.21. 22:25:28

Talán a pögó végre ünnepelhet, hogy megverik az audit(ha egyáltalán), mert saját erőből sehogy sem ment, még durva feltartással sem

Dr. GGG77 2012.03.21. 22:39:23

A vezetéstől jönne a libabőr, de ezt a dízel hangot nem bírom megemészteni. Szóval hajrá japó troli!!! :)

3dom'f'speech 2012.03.21. 22:58:16

Pistám, nem hybrid az, se nem hájbrid, hanem HIBRID, just FYI

PSD 2012.03.21. 23:53:48

@kadibela: Teljesen egyetértek, katasztrófa ez a "hybrid"-ezés, de annyira fingjuk sincs sokaknak miről is van szó, hogy azt hiszik az y-onos a jó, még a törvények/rendeletek szövegében is ez az y-onos baromság szerepel.

PSD 2012.03.22. 00:01:31

@djkoxi: Nem értem mire a nagy izgalom, ebben semmi újdonság sincs. 2007-ben a Toyota Supra HV-R már szarrá verte a mezőnyt a Tokachi 24 órás versenyen. Trolit már akkor is lehetett hallgatni, és az 5 éve volt!

www.youtube.com/watch?v=tq-9rP9cf8k

www.youtube.com/watch?v=ucYkKqkkxXw

ommm 2012.03.22. 00:16:09

@djkoxi: És képzeld el Genfben, egy zsibbasztó sajtótájékoztatót követő csendben, egy gigantikus csarnokban négycsillió wattal. Váááá, nagyon kemény volt.

ommm 2012.03.22. 00:25:45

@PSD: Ja, csak az nem Le Mans és finoman szólva is egy kicsit kezdetlegesebb hajtáslánc, valamint olcsóbb sorozat.

@megint: Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy a sorozat minden más futamán taroltak, Sebringben nyertek, csak valahogy a hazai 24 órás nem akart összejönni nekik. És (2010-ben legalábbis) súlyos másodpercekkel voltak gyorsabbak, mint az Audik. Csak éppen picivel többet fogyasztottak és hát... ez egy megbízhatósági verseny...

@Miki-oooo: Igen, az Audi hoz két e-Tron R18-at is a két dízel mellé. Azonban igazán érdekes ez jövőre lesz, amikor ugye a Porsche is ugyanazt a lendkerekes megoldást használja majd, mint az Audi (mellesleg már tavaly ment ilyen 911-es Le Mans-ban, tapasztalatok vannak, bár érdemi helyezést nem értek el, egy Michelin úton láttam is az autót és beszélgettünk a pilótával).
És ezt a rendszert a Williams fejlesztette ki. Ezt nem nagyon fogják hangoztatni...

És mindezektől függetlenül indul a Nissan a száguldó dákóval.

cserepg 2012.03.22. 07:09:04

Idén az Audi is hibrid géppel (is) megy Le Mans-ba nem?! Szvsz. emiatt a hibridhajtás nem lesz előny a Toyotának.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.22. 08:03:57

@kadibela: Mint a 80-as evekben a KAHIB ( kaposvari hibrid sertes tenyesztesi rendszer ) pl

Ha tipusnevnek adja meg a gyar akkor koverni kell betu szerint a megadott irasmodot ( fonev ) ha egy auto milyenseget fejezzuk ki vele akkor i-vel mint hibrid ( mert melleknev )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.22. 08:08:21

Amugy ez a Davidson ilyen gyors vagy a tobbiek helyett az automata pilota vezetett?

Majdénmegmondom 2012.03.22. 08:20:12

Hazai sikertelenség? Akkor ki a franc nyerte meg 2009-ben a Le Mans 24 órást, ha nem a Peugeot?

EddieCivic4g 2012.03.22. 08:57:03

@visszakettopadlogaz: Mondja ezt az, aki nem ismeri az ékezetes betűket, és az írásjeleket:)

De most komolyan, nem tök mindegy, hogy hybrid, vagy hibrid?

victor vacendak 2012.03.22. 09:17:35

@ommm: "És mindezektől függetlenül indul a Nissan a száguldó dákóval."
Még ha lenne köze a feliraton, pénzen kívül bármiben a Nissannak ehhez a projekthez. ÉS ameddig az ACO nemhoz létre 1,6-os kategóriát (amíg nincs Porsche, Corvette, Ferrari vagy Astonban ilyen kereplő, addig aligha) - vagy 5OO kg alattit - addig magányosan rója majd a köröket ez az oldalkocsis motor utánzat...

ommm 2012.03.22. 09:23:40

@victor vacendak: Nissan név alatt fut, ezt én "köz"-nek értékelem. Azzal - természetesen - tisztában vagyunk, hogy teljesen kategórián- értékelésen kívül áll rajthoz. Ahogy azt meg is írtuk :)

victor vacendak 2012.03.22. 13:41:53

@ommm: ja, értem én. A motor Arnoud Martin (Ray Mollock Limited), a projekt szülei meg Ben Bowlby, Dan Gurney (All-American Racers) és Don Panoz. Ebben pontosan hol van a Nissan? Maximum a Le Mans-i bohóckodás anyagi hátterét adja.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.22. 15:56:45

@EddieCivic4g: Ismerni ismerem csak nincs a klaviaturan, az ipadon meg nem latom! :)

nov2016 2012.03.22. 23:01:43

Csak én nem értem mi ebben a plakátban a bosszú??

PSD 2012.03.23. 15:03:45

@cserepg: Ez kb. olyan agyas hozzászólás volt mintha azt mondtad volna, hogy:

Audi is autóval megy Le Mans-ba nem?! Szvsz. emiatt az autó nem lesz előny a Toyotának.

Az Ódi meg a hibrid technika olyan távol vannak egymástól mint Makó Jeruzsálemtől. Ha össze is tákoltak valamit, amit nagyon messziről és erősen hunyorogva talán hibridnek lehet nevezni még messze nem jelenti azt, hogy rögtön egyenértékű a japánokéval, sőt valószínűleg meg sem közelíti azt.

eXDub 2012.03.24. 14:28:22

Nekem nagyon tetszik remélem lesz esélyük megszorongatni az Audit, és nem lebőgés lesz a vége!

Dízel troli belsőkamera:
www.youtube.com/watch?v=dTvWSKjySW4

cserepg 2012.03.24. 17:20:29

@PSD: Elméletileg azt olvastam, hogy az első kerekek meghajtásához szerelnek be villanymotort, amitől "quattro" lesz a gép. Egyébként az "agyas" hozzászólásra reagálva: Azért írtam, hogy nem lesz előnye a hibridhajtás miatt a Toyotának, mert a cikkben említik, hogy nagyobb tank engedélyezett, ha hibrid az autó. Ergo Audi is hibrid, annak is lehet nagyobb tankja, tehát ebből nem származik előny. (Csak hogy érthetőbb legyen az összefüggés az "agyasnak". Egyébként meg kell várni a versenyt, és kiderül, hogy mire jó az audi.
Pl. egy cikk: www.origo.hu/auto/nordschleifeblog/20120301-le-mansi-24-oras-osszkerekes-dizelhibriddel-indul-az-audi.html
Azzal, hogy mindkét fajtát nevezik szerintem nem bízzák a véletlenre.

caprine76 2012.03.29. 12:00:34

Tegnap este a PRO-4-en adták a LeMans című filmet Steve Mcqeen-nel.

Ki látta?

maudegone 2012.05.30. 21:42:18

szvsz a toyota-nak semmi esélye.

csak néhány dolog:

-az valóban kimaradt, hogy az audi is indít hibrid autót. dízelt.
-a toyota-t egyszer "merték" kipróbálni, akkor összetörték, azóta "nem sikerült" összerakni, így éles összehasonlítás nem volt.
-az audi hibrid-ek Spa-ban indultak, és bár "csak" második lett a "hagyományos" r18 után mintegy 46 másodperc lemaradással egy 6 órás versenyen, de a leggyorsabb körében majd 1 másodperccel (pontosan 0.6-al) gyorsabb volt a hibrid.
-az audi a williams hibrid technológiát használja, amit a porsche is 2010 óta. az elérhető infók szerint mintegy 150KW erőt bír hozzáadni az egész teljesítményhez. egyébként ezt nem titkolja senki. legalábbis a wwilliams nem :-).
-nem tudom a toyota miért lenne faszább hibrid technológiában, mint a williams.
-hibrideknél szabály szerint a benzin/dízel üzemanyag tartályok mérete szinte azonos (2 literrel több a benzines javára).
-az audi összkerekes (első kerékre megy a hibrid hajtás), a toyotánál hátra megy az is. bár az igaz, hogy az audi-é csak 120 km/óra felett működik.
-a nissan répát meg felejtsük el. vannak olyan vélemények is, hogy a konsktrukció képtelen lesz egyáltalán fizikailag is a pályán maradni, így versenyeztetése életveszélyes.

-a peugeot kimaradása nagy kár. nekik már 2008-ban megvolt a hybrid verziójuk. és csak annyi elég ha külsőleg összehasonlítjuk a 908-at az R18-al. ég és föld. vagy hívhatjuk szépség és a szörnyetegnek is. bár ez ízlés kérdése. szerintem a 908 a valaha épített egyik legszebb versenyautó.

persze mindez magánvélemény.
süti beállítások módosítása