Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra

  2012. március 01. - Balázs Viktor Címkék: magyarország opel indítás szentgotthárd astra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg Chevrolet pickup és egy Opel Ascona raliautó közé állítva, néhány szalámis szendvics társaságában ott várakozott a legelső magyar Astra. A közlekedési múzeumban rendezett before party után azért küldték ide, hogy szakszerűen felkészítsék az újraindításra. Jobb kezekbe mondjuk nem is adhatták volna, hiszen Gaál Józsi nem csak egy szimpla autókereskedő. Aki korábban érdeklődött az autóversenyzés iránt, vagy esetleg veteránozással foglalkozik, az mind ismeri és orákulumként tekint rá; műhelye, mint egy műtő, sztorijai kifogyhatatlanok.

Dános András és Gaál József az indítás előtt. Nyugodtnak tűnnek, pedig kapták az ívet, hogy be fog-e indulni az autó. Beindult

Józsi feladata volt, hogy a húsz éve álló autót újra üzemképes, indítható állapotba hozza, mert az a március 13-i évfordulón saját kerekein fog legurulni születése színhelyére, Szentgotthárdra.

Első blikkre talán nem tűnik túl nagy kihívásnak a feladat, de aki veteránozással foglalkozik, az tudja, hogy bizonyos alkatrészeknek az állás többet árt, mint a használat. A vezérműszíj például sokszög alakban merevedett meg az évek során, a kuplung letapadt és a fékmunkahengerek is beálltak.

Eloszlatunk egy legendát: az első Astra alvázszáma nem 0001-re végződik

Legelőször ezért egy sor veszélyeztetett alkatrész cseréje állt a feladatlistán. A fékmunkahengerek, a termosztát, a vízpumpa, a gyertyák, a vezérműszíj, az ékszíj, az AC-pumpa és a gumigyűrűs csatlakozók is egy barna dobozba kerültek, helyükre újat tettek be. Cserélték az összes szűrőt és folyadékot, kipucolták a fém benzintankot és egy új akksi költözött a gépháztető alá. A jubileumi útra majd a gumikat is lecserélik, de megtartják az eredetieket, mégiscsak maga Antall József miniszterelnök koptatta őket azon a húsz méteren, amíg forogtak.

Gaál József és a kiszerelt alkatrészek egy része

Habár illett volna, az elmúlt két évtizedben a kipufogó nem volt ledugózva, így a párás levegő akadálytalanul bejuthatott a hengerekbe. Ezért elővigyázatosságból kivették a gyertyákat, és endoszkóppal benéztek a hengerekbe. Szerencsére nem képződött korrózió vagy lerakódás a hengerfalon, úgyhogy finom olajat permeteztek be a gyertyanyílásokon, és némi állás után önindítóval átforgatták a motort. Újabb vizsgálat következett, ami tökéletes állapotú hengerfelületet mutatott.

A vezérműszíj kockásra volt merevedve

A korábbi posztban több olvasó horpadást vélt felfedezni a kocsi sárvédőjén, és erről kisebb vita is kialakult. Nos, igazuk volt. A múzeum raktárában valamit nekitolhattak korábban, a lökhárító is megkarcolódott és a jobb első sárvédő is behorpadt. Utóbbit most kijavították, a lökhárító maradt úgy; kár lett volna újra cserélni, hiszen a műanyag alkatrészeken jelölik a gyártás dátumát.

„Íme az első” – eredeti felirat az ajtón. A jobb első sárvédőt viszont újra kellett fényezni

Fél három környékén végül Dános Andrásra szegeződött minden kamera és tekintet. András beült, kicsit hagyta magát ugratni, hogy beindul-e a kocsi, aztán elfordította a kulcsot.

Sima indítással persze nem úszta meg az Astra. Eddig minden folyadéktól óvták a karosszériáját, most viszont kiadós pezsgőfürdőt kapott.

Az autó tehát bevetésre kész, és márciusban természetesen mi is ott leszünk a gyárlátogatáson. Addig pedig nézegetem a régi benzinszűrőjét, amit megkaptam ajándékba, merthogy húsz éve ott voltam, amikor legurult a szalagról.

Ha ez így megy tovább, párszáz év múlva az egész az enyém lesz.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr374227392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2012.03.01. 12:40:06

Szerintem semmi baj nincs azzal hogy 20 évente beindítják, meg lemennek vele Szentgotthárdra. Kinek kéne annyira kikímélni? Ez nem egy korai Ferrari amire gyűjtők ezrei csorgatják a nyálukat. Ez egy tucatautó, mondhatni népautó, soha nem lesz akkora legenda, hogy ez a "futásteljesítmény" osszon vagy szorozzon.

lutria 2012.03.01. 12:53:02

Ezek szerint a múzeumban 20 éve csak annyit tettek hogy jó esetben leengedték a folyadékokat,meg azt az 5 liter benzint ami benne volt,azután beállították a sarokba konzerválás nélkül?

A Jóskagyerek 2012.03.01. 12:57:11

Szerintem nagyon kár kockáztatni, hogy valami történjen az autóval ezen az 500kilométeren. Mondjuk kap egy kavicsot, reped a szélvédő, lámpa, a motorháztető kavicssérült lesz, elkezd majd szépen korrodálni. Ha meg esni fog az eső aznap, akkor meg a télről megmaradt sós cucc fog mindenhova befészkelődni. Ez a kocsi már sosem lesz olyan, mint volt.

Az a balf*sz pedig, aki nem tudott rá vigyázni a múzeumban, és megnyomta, sz*rjon rozsdás ZIL-t.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.03.01. 13:17:18

Na abból a pezsgőből kapott a pollenszűrő is :D

Nem Penny hajója 2012.03.01. 13:24:01

Aki kiakad azon, hogy a 10+ éves használtautók szinte mindegyikén volt valamilyen javított sérülés, annak majd figyelmébe lehet ajánlani ezt a posztot: a múzeumban őrizgetett autón is lett horpadás és le kellett fújni az egyik elemet.

kitiltott, de seráfütty 2012.03.01. 13:43:21

Gondolom még nem hallottak fényezés nélküli horpadásjavításról a kedves márkakereskedőnél... Akkor sokkal eredetibb maradt volna.

qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2012.03.01. 13:49:48

off, melyik újság forgat sony fs-100-zal? szinte már ágyúval verébre kategória :)

belagezabela 2012.03.01. 14:44:41

Majd egy ügyes nepper visszapörgeti a kilométer órát, varázs táska se kell hozzá.
Ennyi erővel a közlekedési múzeum tetején lévő repülővel is el lehetne repülni a gyárba, csak kérdem én minek?

És Szentgotthárdon Mariska néni a takarító majd letörölgeti a könnyeit, hogy jaj istenkém itt az első Opel

Apámnak bordó színben volt ilyen 1.4-e kímélgette állandóan meg mosta, aztán szarba se számították be a kereskedésben, pedig azt hitte mekkora érték.

spapda 2012.03.01. 14:49:21

Két megjegyzés:

1. Remélem, hogy a 0:32-nél megszólaló "kolléga" nem boldogítja egyetlen sajtóterméken keresztül sem a népet, mert a "Nyisd ki a motorháztetőt, NEM-E folyik belőle valami" típusú mondat alulról súrolja a kultúra padlóját.

2. Már elnézést, de milyen hely a Közlekedési Múzeum? Mi az, hogy lezúznak egy kiállítási darabot (vagy legalábbis járműipar-történeti emléket)? Értem én, hogy csak egy Astra, nem is várnám, hogy a ritka és különleges régi gépekkel egy szinten legyen kezelve, de sajnos nem ez az első eset, a kommersz fehér népautónál értékesebb darabokban is esett már kár a múzeumban töltött idő alatt. Elgondolkodtató...

spapda 2012.03.01. 14:52:52

@spapda: 1. pontot visszavonom, a videót jobban megnézve nem sajtós nyögte be a mondatot, hanem a szaki, neki elnézzük, mert nem ezzel keresi a kenyerét.

nov2016 2012.03.01. 14:56:13

Jó hülye egy legenda, miért éppen az első magyar gyártású Astra kapta volna az első alvázszámot? Korábban már elindult a gyártás a németeknél...

OpelCombo 2012.03.01. 15:04:04

Minden esetre az alvázszáma elég érdekes...
Nézzük csak: A W0L a General Motorst jelenti, a 000058 az 5ajtós változatot, az N pedig az 1992es évet a következő szám, ami jelen esetben a 2-es pedig azt, hogy az autó BOCHUM-i összeszerelésű. Elgondolkodtató...

belagezabela 2012.03.01. 15:07:28

@OpelCombo: ott is össze szerelték egyszer csak mi szétszereltük, majd megint összeszereltük.

De lehet nem volt raktáron csak Bochum-i adat tábla.

Mindig ez a kákán is csomót, hiszen narancs, magyar narancs.

KoGa 2012.03.01. 15:08:09

"Eloszlatunk egy legendát: az első Astra alvázszáma nem 0001-re végződik"

Hat akkor az nem is az elso, ugye. :)

eraserhead 2012.03.01. 15:19:39

én 96osomba olajon meg 1-2 apróságon kívül más nem volt cserélve és ugyanugy pöciröfi. 4 év mulva is szerintem :)

kadibela 2012.03.01. 15:29:23

Aki meg elhiszi, hogy épp ott, épp akkor indították először 20 év után az is magára vessen. Azért azt egyik PR-os sem kockáztatja meg, hogy egy lefelejtett cső vagy kontakthibás csatlakozó miatt nem induljon be 10 kamera leőtt. Ráadásul pöcc-röff...

Gabenpetit 2012.03.01. 16:03:30

@kadibela:
Nem megvan - elso tulajdonoskent - a szinten 92-es 1.6-os full fapad Astram. MAr csak parszor inditom egy evben, az utobbi 5 evben alig van hasznalatban, garantalt 240ezer km-rel az oraban. Es persze akar fel ev allas utan is pocc-roff... :)

etwas kultur muss sein 2012.03.01. 16:21:48

Itt érdemes elgondolkodnia minden kedves vásárlónak, aki 20 éves autót akar venni gyári fényezéssel. Még egy ilyen kivételes példány sem bírta ki sérülés nélkül az évek múlását. :-)

rbalint88 2012.03.01. 17:05:25

Gaál József úr lehet, hogy szaktekintély és orákulum, de hogy egy nagyképű fasz, az is biztos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.01. 17:07:01

@belagezabela: Na persze, hogy nem számítják be normális áron, mert a kereskedő akarja a valódi értékénél kicsit drágábban eladni... Hát mit fogna rajta, ha megadná érte azt, amit ér? :D

makmarci 2012.03.01. 17:15:30

Az sem mellékes, hogy a kódtáblája alapján ez egy piros autó...

Hurri Kán 2012.03.01. 17:26:48

Kipróbálnám, milyen lehet egy 20 éves új autó :)

vektorka2.0di 2012.03.01. 17:35:13

sok értelme volt ennek a pezsgőmázgálásnak

papa33 2012.03.01. 17:42:06

Nem hogy büszkék lennénk rá. Nyilván nem TSC alvázszámmal gyártották. Na és?
Amúgy a DKadett igen közeli rokona, motor, váltó, és igen sok eleme rokon, majdnem Kadett új kasznival, de az Opel valahol megújult vele, meg a hazai autózás. Gyártást nem mondanám, mert nem 1-2 tízezer, hanem egy nullával több kell autógyártáshoz, de a motor, váltó és részegységekben jók voltunk talán, meg vagyunk is.
Sokan a Suzukit fikázzák, meg nem hazai (a présgépeken a lemezből itt készül az autó), amit megbízhatóságban, minőségben sokan irigyelnek.

Voltak korai-német-Astrák a cégnél 1.6 8V 75 ló, (ma Polok vannak, nem eszik kevesebbet, nem lehet elférni jobban, nem is halkabb, nem is tartja jobban az utat és eltelt 20 év...), aztán jöttek az újak 1.4 8V gyengusz, és sokkal hangosabb, a motor 110 helyett 90-nél behallik és egyik nyüszög, másikban a szél fütyül, a német kusolt mindegyik, szórás és minőség egész más volt. Azt nem tudom, lengyel vagy magyar szerelésű volt-e az új sorozat. Nálam mindegyik 6-6.3 -at evett, nyilván nem hajtva. Szerettem őket. Az egyik újabb azért elég jól sikerült, 160 ezernél a 60 ezret elhitték volna, a másik a 250-ből 100-at simán letagadhatott volna, ezek tényleg nagyon csendesek voltak. Tapasztalataimat 3 első szériás 1.6 és 3 sokkal újabb 1.4 adja. Ja az öregek kombik voltak, amik jobban tekerednének-zörögnének - elvileg...

És ezek valahogy nem rohadtak, nem tudom, tán bizonyos országokban jobban sóztak. Nagyon szép példányok vannak még, igazi válságautó, nem viszi e a javítás a gatyánkat. Még lehetett szerelő nélkül izzót cserélni.A karbantartáson kívül egy termosztátcsere, egy generátorjavítás amire mindösszesen emlékszem, meg a fékkopások, kuplungozva tán egyik volt.

Gondoljátok, komolyan, hogy a vezérműszíjcsere után nem indították be, még a műhelyben, fékfelújítás után nem tették fékvizsgálatra?

Bocs ha hosszú volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.01. 17:59:57

én beíndítottam volna simán ,minden hozzányúlás nélkül
:-))

Fishbed. 2012.03.01. 18:00:05

Az első magyar Astra alvázszáma nemcsak, hogy nem 1-essel végződik, de nem is magyar. (csak egy kis kötekedés :))
Amúgy szerintem száraz zárt helyen történt 20 év állás után, nem meglepő hogy egy kis előkészítés után indult.

hallari 2012.03.01. 18:00:27

@OpelCombo: na tessék, lebuktak. :DDD
Szerintem nem bíztak a magyar technikában (meg a hozzáértő szakembergárdában, hehe) és biztos-ami-boztos alapon egy eredeti németet hoztak ide.

hallari 2012.03.01. 18:02:54

@rbalint88: ez nálunk sajnos népbetegség, elég ránézni a politikusokra...

hallari 2012.03.01. 18:08:03

@papa33: "Amúgy a DKadett igen közeli rokona"
"E" Kadett. :)

(ezért hívják "F" Astrának, sőt, a betűjelölés a mai napig halad tovább, a mostani a "J" Astra)

röhhencs 2012.03.01. 18:09:41

@Gyurma73: és csináltál volna vagy százezres kárt.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.03.01. 18:11:18

Valamiért nem tudom elhinni, hogy kockáztattak és tényleg az újságírók előtt indították be először. Amikor vezérműszíjat, gyertyát olajat cseréltek, nem indították be rögtön, hanem megvárták a fotósokat?
Hogy volt?

Másfelől az én autóm is 20 év állás után indult be szinte pöccre:
www.youtube.com/watch?v=V_wKVWrBzG4

Adam88 2012.03.01. 19:17:02

Ennyi erővel, be kellett volna időnként indítani, és akkor nem kellett volna cserélgetni semmit, és eredeti lenne minden benn.
Amúgy meg persze hogy pöccre indult, ennyi cserés cucc után......

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.01. 19:20:08

@röhhencs: magamnak?:-):-)én tetőreraktam volna a kocsit egy rallyeversenyen:-)

Minibull 2012.03.01. 19:23:12

@belagezabela:
csak mutatni akarta a srác ,mekkora opel-szám mágus.dicsérd má meg he....

Oscar_s 2012.03.01. 19:52:05

Csak annyit mondanék hogy nem csodálkozom a pöccre induláson . HISZEN OPEL

Slampixxx 2012.03.01. 20:07:40

20 évig egy könnycsepp nem érte, mi a faszért kell pezsgővel locsolni? "Majd lemossuk"???

Dennis01 2012.03.01. 20:17:28

@Csumpi Hálidéj: Be lehet inditani eloszor, bar nem kockaztatnek ennyi ember elott vele. Ha korbeforditod a motort a vezermuszij csere utan ketszer, ha gond nelkul fordul, akkor az inditasnal se szabadna kart okoznia, bar vannak kivetelek. Az olaj miatt is csak azert ego, ha esetleg valami olaj jarat eldugult, az olajnyomas lampa nem alszik el, a kocsit meg le kell allitani a sok ember elott, bar inkabb egnek egy kicsit minthogy tonkretegyem az autot..
Amugy meg Matiz is irta, ha Horthy oriasi erteku Maybachjara annyira vigyaztak, hogy leesett a trelerrol, mit varunk a Kozlekedesi Muzeumtol ugy megis??

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.03.01. 20:21:15

@Dennis01:
mondjuk az azért költői túlzás hogy leesett egy trélerről, de valljuk meg a szerencse nagyobb volt mint a gondosság ;-)

Dennis01 2012.03.01. 20:41:18

@kipe: Megmondom oszinten, Csikos Zsolt a Kozlekedesi Muzeumrol szolo cikkeben olvastam ezt, plusz arrol is volt szo, hogy a "restauratorok" koszorultek valamit a gyori Audi gyartol kapott TT mellett is, megsertve a fenyezest a vedelem hianya miatt. Ha egy eset tortenik, azt mondom, emberi hiba megesik. De ennyi egymas utan...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.03.01. 20:47:12

@papa33: jáááájjj ne már, ha ébren vagy, ne álmodj bakker!

Felejtsük már el ezt a "mi autónk" baromságot banyek!
Azért, mert a japók letelepítettek ide egy gyárat, megtervezték, és megépítették a présgépet, ami ugyebár nálunk nyomta a Suzuki-kasznit, az nem azt jelenti, hogy nekünk olyan qrvára büszkének kell rá lennünk. Azon kívül, hogy egy-két apró kacatot beszállítunk a kocsihoz, semmire nem lehetünk büszkék. Azokat is azért mi szállítjük be, mert egyszerű biznisz ez is, és így éri meg a japóknak a legjobban, nem pedig a szigetországból szállítani, vagy éppen másik országból. Vágod?

Tudod mire legyél büszke? Az egykori Ikarus, vagy Csepel művekre! De van még sok magyar, akire büszkék lehetünk, pl. Bánki Donát, vagy Csonka János, de említhetjük itt Galamb József vagy Farkas Jenő nevét is.
Velük foglalkozz, és ne a Suzuki meg Opel gyárral.

Félreértés ne essék, én nem nézem le az ott dolgozókat, éppen ellenkezőleg. De az érdem amire sokan annyira büszkék itthon, nem minket illet, hanem azokat, akik megtervezték ezeket az autókat. A nagy munkát ők végezték. "Bármelyik országban" le lehetett volna telepíteni ezeket a gyárakat, ott is összerakták volna az autókat úgy, ahogy itthon.

OpelCombo 2012.03.01. 20:55:17

@makmarci: Ja én is most nézem, hogy az 567-es színkód a Toscana vörös színé. Ez a fehér a 474-es lenne. Biztos valami hozzáértő rakta rá anno ezt a táblát. Lehet, hogy ez a pezsgős díszf... volt fiatal korában. Még jó, hogy nem ez alapján fújták le most a jobb első sárvédőt a szakik. Első Astra ide vagy oda, ez azért magyarázatra szorulna, hogy akkor melyik kocsié is ez az adattábla. Minden esetre eredetvizsgára ne vigyék. Dobjanak rá egy P rendszámot, oszt usgyi Sztgothárd.

Dennis01 2012.03.01. 21:08:13

@Opel P1: Ennyi. Azert jott a Suzuki ide, mert itt volt olcso a munkaero. Ha mar buszkek lehetunk valamire autosvilagban, az lehetne mondjuk a Kia Cee'd tervezoje, aki ugyebar magyar. A Suzukin az apro vackokon kivul semmi magyar nincs, ebben egyetertunk.

makmarci 2012.03.01. 21:32:21

@OpelCombo: Ez már csak azért is furcsa, mert tudtommal eleinte csak fehér, és bordó színben gyártották !

Naezatutti?! 2012.03.01. 22:15:42

Vajon merre vezet a pontos útvonal? Egy darabon kísérném -lehetőség szerint- az én '92-es Astrammal, megszólalásig így néz ki mindenben az én gépem is...

gyurma74 2012.03.01. 22:24:51

Ez sajnos nem magyar.A gyár kódja

-a 11. karakter: A jármûvet elõállító General Motors/Opel gyárra utal.

1993 modellévig:

1 Rüsselsheim, Németország

2 Bochum, Németország

4 Zaragoza, Spanyolország

5 Antwerpen II., Belgium

6 Antwerpen I., Belgium

9 Uusikaupunki, Finnország

E Ellesmere Port, Anglia

B Bertone, Olaszország

V Luton, Anglia

C Eisenach, Németország

A Portugália

Z Izmir, Törökország

S Szentgotthárd, Magyarország

mallac 2012.03.01. 22:26:20

Esetleg ki lehetne hozni a többi járművet is A Zilt(vagy Ziszt)a főtaxi Ladát, a Pannóniákat.

ommm 2012.03.01. 22:27:53

@kadibela: Pedig úgy volt. Azzal a vezérműszíjjal te be nem indítottál volna semmit, amit ott szedtek le róla.

Csikós Zsolt 2012.03.01. 22:41:35

@Gabenpetit:

És azt nem lehetne lefotózni egy bemutató erejéig? csikos@mail.totalcar.hu

Köszi szépen

Csikós Zsolt 2012.03.01. 22:42:53

@kipe:

20 évvel ezelőtt még ment az a Maybach. Aztán tettek vele pár kört, és szétment valami a váltóban. Azóta csak medzsó-üzemmód.

Tommi 2012.03.01. 23:24:17

Csak nekem tűnt úgy, hogy kicsit magas az alapjárat?

Tommi 2012.03.01. 23:27:08

@Tommi: Hülye vagyok. Automata szivató... Mea culpa.

Radeonhun 2012.03.02. 01:26:27

Akkor most most már lehetne egy új kategória F Astra versenybe:

KERESSÜK
Az ország azon F Astráját, mely "Íme az első!" azaz Szentgotthárdon gyártott legelső Astráját.

Azonosításhoz való segítség:
Alvázszám alapján: WOL000058xS000001
(x - évjárat, 12-17. karakter a darabszám)

Vagy legidősebb Astra amit Szentgotthárdon gyártottak...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.03.02. 07:00:51

1.4 si kombi astramat a mai napig visszasirom. full fapad volt. es megis.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.03.02. 07:17:12

"A vezérműszíj kockásra volt merevedve"

Áll egy kép alatt, amin jól detektálható a faszi, kezében egy ékszíjjal.

Ez itt biztosan egy autós újság blogja?

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.03.02. 07:22:25

15 évvel ezelőtt vettem egy wartburgot. Talán 76'-os volt. A tulaj a megvásárlás után leállította felbakolva a garázsában. A garázs fűtött volt.
Szinte minden gumi alkatrész elmállott, még a szélvédő körüli gumicsík is. Az elektromos "rendszer" is kuka volt de végül is rendbe hoztam és évekig szolgált, tettem bele 50.000km-t, így lett benne a hihetetlen 53.000:)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.03.02. 07:39:08

Dános úr még sosem nyert F1-es futamot , az látszik. :-DDD
(Fogalma sincs, hogy kell pezsgőt jól, messzire kilocsolni. Önti. :-))

És akkor most mi van ezzel a nem is magyar, piros Astrával, ami valamiért magyarnak van kikiáltva és fehér?

vikk007 2012.03.02. 07:59:43

18 Km van benne, és már törött....

pipi1 2012.03.02. 09:04:39

Hát, hogy ez sem az első indítás volt, az is ziher!Nekem ne adja be senki, hogy 20 év után így indul be, hiába a cserélt cuccok!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.02. 09:26:43

Kicseréltek egy rahedli fontos alkatrészt, kikalapálták, átfestették...

Ez mennyiben az az autó, amelyik 20 éve állt? Így átnézve, szervizelve minden elindul, kis mákkal el is megy bárhová. Hülyeség az egész...

BocaNegra 2012.03.02. 10:01:03

Most őszintén: nem tökmindegy mikor indították be először? H hány km lesz benne, ha a saját lábán megy le Szentgotthárdig? Ez csak egy Astra az ég szerelmére!

V-johny 2012.03.02. 11:11:28

@BocaNegra: Nem az a lényeg (elsődlegesen), hogy ez egy Astra. Az a lényeg, amit megtestesít. Tudod te, hogy mekkora történelmi jelentőségű az, hogy 1992-ben személyégkocsi gyártása indulhatott meg a mi kis hazánkban? A hozzászólásodból ítélve nem...

Nick Leeson 2012.03.02. 12:07:51

Tök fölösleges baszogatni azt a szerencsétlen autót. Jó helye volt annak ott a múzeumban.
Most néhány marha, nyilván való önmenedzselésből és reklámból, tekeri bele a múzeumi tárgyba a kilométereket.
Pedig azt úgy kellett volna megőrizni, ahogy volt.
Pl. több száz év múlva már komoly érdekességet képviselhetne, de ha addig 20 évente néhány szerepelni vágyó fatökű, mindig buzerál rajta egy sort, akkor rövid idő alatt szar lesz belőle...

UNCLEBEN 2012.03.02. 12:56:54

Ez a tábladolog tényleg érdekes...most akkor hol is készült??
Vagy nem bíztak az első szériában és hoztak egy jót dájcslandból??

''autónepper.'' 2012.03.02. 13:27:53

150et adok érte és most azzonal adok érte.... holnap meg eladom 270ért azt mindenki boldog lesz .

''autónepper.'' 2012.03.02. 13:31:36

bazzeg elirtam :D 150adok érte és most azonnal indulok érte :D picsába

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.02. 13:33:06

@hallari: Szerintem meg "I".

Vagy ha ez a "J" akkor melyik volt az "I" szerinted?

Petyat 2012.03.02. 13:44:01

@Dr. Zerge:

Az nem ékszíj, hanem bordásszíj. Jellemzően a
személygépjárművek 90%-ában ilyen van a vezérlésen.

Petyat 2012.03.02. 13:48:17

@Petyat:

Hogy volt eredetileg a képaláírás?
Dr. Zerge figyelmetlen beszólására
már át ís írtátok hülyeségre?

Petyat 2012.03.02. 13:49:42

Nem bordás, hanem fogasszíj.... :)

OpelCombo 2012.03.02. 13:53:08

@klarky:
A hivatalos állásfoglalás az, hogy azért nem lett a betűjel a soron következő, tehát I-Astra, hogy az egyszeri user nehogy azt higgye, hogy ez az 1-es Astra. Így ugrottak egyet a J-betűhöz, mondván, hogy azt nem lehet összekeverni semmivel. Jó hülye magyarázat, de ezt mondta anno az Opel.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.02. 14:00:03

@OpelCombo: Hát ez valóban az! :-)

Én meg már azt hittem, h az Opel is megijedt az Apple-től és nem merték kiadni az iAstra-t... :-)

Amúgy teljesen mindegy, nekem "I" marad. A google képkeresője is dob ki "I"-re találatot.

hallari 2012.03.02. 14:20:23

@klarky: valahol olvastam, hogy az "I" kimaradt, egyből a "J"-re váltottak.

Na meg is van a cikk: www.automotor.hu/teszt/csucsra-tor-345288

BocaNegra 2012.03.02. 15:03:14

@V-johny: Hjajj, Istenem! Nálatok talán még fesztivált (falunapot) is rendeznek a tiszteletére? Nagy dolog egy 100%-ban magyar autó lett volna, bármikor. Nem egy itt összeszerelt német autó (jó kocsi az Astra, nem vitatom, de semmi extra). Ez csak Mo-on divat, h a szarásból is hacacárét csinálunk, mert semmi más nincs, amire igazán büszke lehetne az ember.

BocaNegra 2012.03.02. 15:04:22

@V-johny: Hjajj, Istenem! Nálatok talán még fesztivált (falunapot) is rendeznek a tiszteletére? Nagy dolog egy 100%-ban magyar autó lett volna, bármikor. Nem egy itt összeszerelt német autó (jó kocsi az Astra, nem vitatom, de semmi extra). Ez csak Mo-on divat, h a szarásból is hacacárét csinálunk, mert semmi más nincs, amire igazán büszke lehetne az ember.

BocaNegra 2012.03.02. 15:07:54

Bocs a dupláért! A webmestert meg rúgja már valaki tökön!

V-johny 2012.03.02. 15:44:52

@BocaNegra: Hát valóban nem vagy jártas a történelemben... '92-ben a rendszerváltás követően megvalósult egy olyan beruházás Magyarországon, ami azelőtt teljességgel elképzelhetetlen lett volna. Ebbe a kicsi -fejletlen, nemzetközileg elnyomott- országba jött egy akkora multi mint az Opel, pedig csalogatta más állam is a környékről. Itt nem az Opel márka az (elsődlegesen), amit ünnepelni kell.

"Ez csak Mo-on divat, h a szarásból is hacacárét csinálunk, mert semmi más nincs, amire igazán büszke lehetne az ember." Sajnálom ha ennek a történetnek a jelentőségét nem érted, nem látod át...

100%-ban magyar autó? Kivitelezhetetlen (volt/lesz) egy olyan országban, ahol igazából/valóban 100%-ban magyar tulajdonú gyár/szolgáltató nincs.

A kicsike ~180ezer fős falunkban nem lesz falunap emiatt, inkább a "bigcity feeling"-től semmit nem látó VALÓDI nagyvárosiaknak hagyjuk, nekik jobban megy az agyatlanságok ünneplése vagy az érdek tüntetgetés... Ott pont helyénvaló egy bizonyos hangnem, felénk ezek helyett iskolába kellett járni és történelmet tanulni.

papa33 2012.03.02. 17:57:45

@Petyat: szerencsére nem a műszakilag igényes az láncos.

Nem minden magyar a Szuzukiban, persze.

Nem minden német egy németben sem, szinte a világ autógyártása megfeküdt a japán katasztrófa idején, ha emlékeztek még. Biztosan valami pici bizbaszt a német nem tud gyártani. Ha tudnám leírnám mi volt, de biztosan nem büszkék.

Arra nyilván nem lehetünk büszkék hogy már nincs Ikarus (vagy van csak a bkv-nak nem kell?), Csepel, Rába, a mérnökök is kúsznak ki orvosok után...

MP 2012.03.02. 19:20:03

Ez azért nem pöc-röff. Persze tudom én hogy van amit megesz az idő de akkor sem az! A másik meg szomorú hogy egy közlekedéssel foglalkozó múzeumban ennyire nem tudnak egy járművet tárolni.

Suttora 2012.03.02. 19:41:43

A képen bizony a vezérműszíj van, kár volt kijavítani a képaláírást...

Most már tényleg béna

MrHardcore 2012.03.02. 20:53:28

Az egész nagyon érdekfeszítő. És ku@va megható. Még jó, hogy beindul kb. 2 db fullos szervíz után. Ezért így hasraesni...Baszki..

Barnabigyó 2012.03.02. 23:03:45

Ne haragudjatok,hogy ide írom,de amoda nem lehet!
Az Alfa kedves cikk író gyönyörű,persze az ízlés szubjektív dolog,de végre valami,ami nem a mai divatot követve olvad bele a szürke tömegbe. Minden autón ugyanazok a jegyek jelennek meg a Fordtól a Ferrariig és végre valami ami más. Eszméletlen,kéne,sunáznám :) stb
Persze pénzem nincs rá,de remélem az összes autóbuzi nevében.hogy néhány őrült gyűjtő garázsába ott fog állni egy-egy darab.

Dennis01 2012.03.02. 23:08:15

@V-johny: Hulyeseg. Az Astrarol biztosan keszulnek utkozben kepek, amiken latszani fog, mennyit valtozott a vilag 20 ev alatt. Epp ez lesz a szep, hogy az osszes kepen ugyanaz az Astra feszit, de korulotte minden megvaltozott. Ha a muzeumban maradna, ez nem tortenhetne meg, mert ott semmi se valtozik. Tudom, 4 eves korom ota jarok oda, legfeljebb a targyak elrendezeset csere-berelik...

V-johny 2012.03.02. 23:27:50

@Dennis01: Nem igazán értem az üzeneted... Mi hülyeség?!

brob 2012.03.02. 23:44:36

Vannak autók, amelyek 30-40 év állás után is elindulnak némi benzinre, mindenféle olajspricni, meg hasonlók nélkül.
A Közlekedési Múzeum meg nem érdemli meg azt a Maybach-ot, 2x már sikerült bizonyítani. Harmadszorra majd az lesz, hogy véletlen kigyullad azt elég....szánalom.

BBSTi 2012.03.03. 01:54:09

Minden vágyam volt, hogy egyszer bejussak a közlekedési múzeumba. Én csak úgy hívtam, hogy a NoHab-os ház :D Amikor végre sikerült bejutnunk menyasszonyommal, hááát.... Ezer éves kosz, büdös van, a jegyszedő és a fényképezést engedélyező kártyát ellenőrző nénik illetve bácsik mintha a 60-as, 70-es évekből jöttek volna... Szép volt, de csalódtam is egy nagyot. Mostohák a körülmények odabent.... Nem kellett volna megpiszkálni ezt az autót, ez úgy volt jó, ahogy le lett téve 20 évvel ezelőtt. A két videót nézve meg a régimódi, fontoskodó okostojások jutottak az eszembe, mintha az oroszok még mindig nem mentek volna el.

esef 2012.03.03. 07:17:54

@OpelCombo:
simán lehetett volna "I" helyett "i" ponttal a tetején, azt még a hülyék sem keverték volna az 1-el... :)

don't 2012.03.03. 08:54:14

2 napi munka,x alkatresz csere utan,ez csodalatos!

don't 2012.03.03. 08:58:41

Szíj-szíj,szíjle,vissza az uj.;-}

szmoker (Homo Trollicus) 2012.03.03. 09:30:07

'93-as Opel Astra 1.6i, minden nap használva.
Pöccre indul.

Cikket kérek :)

TERENSZ 2012.03.03. 10:47:00

Ja hát hogy ujat tettek be igy nem csoda hogy pöccre beindult elsőre.Ez akkor lenne hir hogyha még minden eredeti alkatrészével tette volna meg ezt.A kocsi is ha lerobban nem megy de ha cserélünk benne ezt-azt akkor ujra az utakat tudja róni.Ennyi.

Alapjában véve az ötlet az elgondolás tetszik mert mégiscsak akkor egy korszak indult el és mára már - még látni - de egyre kevesebbet ebből a kedvelt tipusbol viszont ha cserélünk ezt-azt benne még szép hogy beindul mivel csak külsőleg marad ugyanugy az első de azzal hogy cseréltük benne ilyen-olyan alkatrészt még szép hogy beindul.

Underground80 2012.03.04. 00:08:43

Több gyártó is,többek között az opel,egy színkóddal több színt is jelölhet....mert ugye aki nem vak az látja hogy piros vagy fehér,a szinen belüli árnyalatot jelöli inkább a kód...
Tehát ha keverni kell festéket hozzá akkor összeveti a fényező a színt és a számot,és úgy keres hozzá színkártyát....
nem bizt. hogy 100%-ig érthető mindenkinek aki olvassa,de egy a lényeg hogy a színkód az nem elb-ás rajta.
Egyébként a fél autót kicserélték mire elindult. AC pumpa,gyertyák stbstbstb...szíjakat megértem...a gyertyák pl nem hiszem hogy tönkre mentek ha száraz,viszonylag egyenletes hőmérsékletű helyen van az autó.Egyébként jobb helyeken,úgy teszik el az autót,hogy leállítás előtta gyertyákat kitekerik,és a hengereket felöntik olajjal,majd gyertya visszateker,szépen felbakol,plusz a fényezést és a gumi részeket lekonzervál. Attól függetlenül hogy mindig fullos autóim voltak,elfogadnám ezt a kis vasat így ahogy van...szépen eltenném az utókornak. Ráadásul ez nem a mocsok ecotec motoros.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.04. 06:23:15

@Underground80: Én a gyertyákat sem értem. Ha azt mondják, h kiszedték, drótkefével, dörzspapírral megtisztították és visszatették semmit nem szólok.

De egy gyertyában mi romlik el állás közben? 84-es nagypolskinkban emlékeim szerint egyszer volt gyertya cserélve. Ha nincs beköpve mi baja lehet?

Underground80 2012.03.04. 10:29:07

@klarky: Porcelánon apró repedések keletkezhetnek,és áthúznak,azt össze-vissza adja le a szikrát,és egyből nem egyenletes a járás.

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.04. 21:46:34

@vikk007: Néha a 2 km-t ment 740-es Bömösök is töröttek,mert a nemzetközis kamionon megsérült szállításkor,te meg szépen átveszed,mint vadiúj.

AzHofi 2012.03.10. 15:03:23

Csak tettem volna egy flexicsövet a kipura, nem oda bele a légtérbe, mint a mikutyánk...

namostatutti 2012.03.14. 21:44:18

Nekünk van egy 98-s és még nem kellett javítani a karosszériát, ezek meg egy múzeumban megtörik.
Há nézze meg az ember... :D
süti beállítások módosítása