Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát

  2012. február 12. - Balázs Viktor Címkék: opel jubileum astra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján

Ez most nem after party, hanem before party lesz, kezdte múlt csütörtökön beszédét Kovács Tamás, az Opel Hungary ügyvezetője, és ebből a felütésből is jól látszik, hogy a villámos márkánál manapság már nem az öreguras stílus a menő.

Antall József miniszterelnök beszédet mond Magyarország új csillaga előtt. A régit akkor már egy ideje lecsavarozták a Parlamentről

Húsz éve viszont mindenki komoly és formális volt, amikor Szentgotthárdon Antall József miniszterelnök beült az legelső magyar Astrába, és kicsit darabos kuplungkezeléssel útjára indította az újkori magyar személyautógyártás történetét. A krétafehér Astra aztán a Közlekedési Múzeum kupolatermébe költözött, húsz éve ott áll, és a közelgő kerek évforduló alkalmából rendezett before partyn újra reflektorfénybe került.

Mindössze 18 kilométert mutat a számláló

Az Opel pr-mastermindja, Dános András ugyanis kitalálta, hogy a Csipkerózsika-Astrát felébresztik, új folyadékokat és alapos átvizsgálást kap, aztán irány Szentgotthárd, méghozzá saját erőből. Március 12-én fog indulni, hogy pont a huszadik születésnapon, március 13-án lehessen ott az egykori autógyár csarnokában, ahol megszületett.

Újságírók tolják ki az első Astrát a Közlekedési Múzeum kupolaterméből. Beindítani csak egy alapos átvizsgálás után fogják majd

Remélem, Szentgotthárdon én is tudok majd fordulni egyet vele, és beültetni azokat – például Eszterváry Ervint, Boros Jenőt és Dános Andrist – akikkel akkor ott voltunk 1992. március 13-án, pénteken. Érdekes találkozás lesz, ötünk közül csak az Astra nem változott…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr574096853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2108face 2012.02.12. 20:05:58

@Canis Lupus Libertas: minek fejtsem ki? Ismerem mind a két kotlákot :D, használtam már mindkettőt. Fapados kivitelről beszélek Astra szempontjából, 8 szelepes, mono injektorosról, az került anno dupla annyiba, hát nagyon nem érte meg a különbözet.

wajzy 2012.02.12. 20:07:16

Engem azért kicsit aggaszt, hogy milyen károkat okozhatott benne 20 év állás. Elvégre ezeket a kocsikat alapvetően azért arra találták ki, hogy rendszeresen menjenek velük. Az a gyanúm, hogy hiába ment keveset (semmit), akkor is nagyon messze lesz a régi képességeitől, vagy tényleg egy hónapig kell majd restaurálni.

tibsi 2012.02.12. 20:07:17

@2108face: Igaz, a Samara tényleg óriási lépés volt az elődökhöz képest. Emlékszem, 8.000 márkáért vettem egyet a szegedi piacon kb. 92-ben. A motorja olyan halk volt, hogy az első utamon csak 1 óra múlva vettem észre, hogy 3-asban nyomom neki a 90-et... Pár évvel később 550 rugóért az első nap elvitték háztól.

tibsi 2012.02.12. 20:08:50

@2108face: Igaz, a Samara tényleg óriási lépés volt az elődökhöz képest. Emlékszem, 8.000 márkáért vettem egyet a szegedi piacon kb. 92-ben. A motorja olyan halk volt, hogy az első utamon csak 1 óra múlva vettem észre, hogy 3-asban nyomom neki a 90-et... Pár évvel később 550 rugóért az első nap elvitték háztól.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.02.12. 20:10:39

@2108face: Én is ismerem, ezért kérdeztem. Ha nincs más érv, csak az ár, akkor OK. Én többre számítottam... Bár, ha meggondolom milyen volt Astrat, meg Samarat használni nekem más jött le. A Samaranal fosabb kocsim még nem volt, pedig az volt egyedül 0 km-es, amikor beleültem... Csak kibaszásból ajánlanám bárkinek!

tede 2012.02.12. 20:18:24

Tekintve a hazai állapotokat még ebben az autóban sem bíznék meg, hogy nem visszatekert-e az órája.

Mérges 1234 2012.02.12. 20:19:08

@tibsi:

Jaja, praktikus és igénytelen.

Egy autó városon belül A-ból B-be, de semmivel nem több.

Visazont tényleg megbizható, nekem is volt, de nem tudtam kötödné hozzá érzelmileg....

tibsi 2012.02.12. 20:24:17

@Doubledecker: Én viszont csak hosszabb utakra használom, mert a városban csupán néhány km-es sugarú körben mozgunk, oda meg elég a bicikli is. Városban biztosan jobban lestrapálódott volna.

ikke i drift 2012.02.12. 20:25:30

@tibsi:
biztos vagy ebben? '90 februárjában vettük a 4ü vareszt 253-ért, '89-ben 210 lett volna. A zsiga 99-ért nagyon akciósnak tűnik.

Mérges 1234 2012.02.12. 20:28:16

Tényleg megbizható autó, de én azért szívtam vele sokat, igaz 350.000 km pakoltam bele. ÉS nekem az átalgom inkább 10 lier volt.

Ami cserélve lett, hengerfejtömítés. )ez az én hibám, magától nem ment volna tönkre.)

4 lengéscsillapító. (Érthető)

Kuplung.

Váltó kompletten.

Főtengely de a motor nem lett kivéve hozzá.... :D

Ja és a lényg, az olajat tényleg nem ette. Na ez azért tudomány volt a részéről.

tailor13 2012.02.12. 20:28:17

@deak.atti: Csak hogy beleszóljak én is :)

Volt szerencsém hosszabb távon is mindkettőhöz is, sőt 2-es Golfhoz is, ami ugye igen közel áll a hármashoz :)

Szubjektív véleményem, hogy nekem az astrában rossz helyen vannak a pedálok, rossz helyen van a forgáspontja, rossz kinyomni például a kuplungot. Egyszerűen normális esetben, magától nem ilyen úton mozogna a lábam. A műszerfal teljesen szubjektíven nekem jobban tetszik a golfban (III)

A kormány nehézségéről nem tudok nyilatkozni, mert golfból (III) csak nagyon keveset futottat (10 000 km) volt szerencsém vezetni, esélyesen nem volt zsírozva benne semmi 15 év alatt, ezért nem volt az könnyű, de kis idő után ment egykézzel, tenyérrel. Astrában nem, bár az 1.6os volt, ami ugye kicsit nehezebb elöl, meg szűk 150E volt benne, mondjuk szintén 0 karbantartással :)

Az Astra ülésről pedig annyit, hogy nagybátyámnak az F széria kiváló ülései miatt lett porckorongsérve... :)

Peace.

sanyey 2012.02.12. 20:29:37

@alien576: a Kadettek angliában mindig is Astra néven futottak, az Astra sorozat európában, meg tulajdonképp mindenhol egy újabb Kadett volt, csak váltani kellett az öregecske elnevezésen. Mivel a Kadett európában az "E" jelzéssel ért véget, értelemszerű volt, hogy az új Kadett utód az F-fel folytatódjon. Ennyi a magyarázat ;)

2108face 2012.02.12. 20:29:58

@Canis Lupus Libertas: Akkor jól kibaszok magammal 15 éve. :D Még szerencse, hogy nem így van.

egy atlag 2012.02.12. 20:31:13

a röhej az, hogy ezek az autók -év 10 ezres futásnál - a mai napig kifogástalanul teszik dolgukat. ha klíma lett volna az enyémben, a mai napig használnám. jól járt aki megvette.
a 90-es években ez az autó nagyon-nagyon jó volt. talán akkor nem is tudtuk mennyire.

tibsi 2012.02.12. 20:32:15

@ikke i drift: Szinte 100%-ig biztos vagyok benne, mert 5 évet vártunk rá (bordó színre). Debrecenbe mentünk érte, az első kihozott példány hátsó csomagtartófedele nagyon elállt, ezért megkentük a MERKUR-os arcot 500 kemény Ft-tal, hogy hozzon már egy másikat. Szóval pontosítok, 99.500 Ft volt.

egy atlag 2012.02.12. 20:35:54

porckorongsérv autóüléstől???? ekkora baromságot.

papa33 2012.02.12. 20:42:34

Akkor a 3-as Golf volt, megöregedve akadtak gondok, váltóproblémák. Az Opel volt a népautó, annyival nem volt rosszabb, amennyivel olcsóbb volt, megvenni, fenntartani, a VW indokolatlan presztízsű... itt nálunk.

Na én évekig hajtottam Samarát, minden nagyobb meghibásodás nélkül (magyar elektronika volt már benne), 7 alatti fogyival,apró fagyálló szivárgás hidegben (aki ismeri a Skoda 120... tudja, mondjuk azzal sem volt sok gondom). Ment mint állat, felső fordulattartományban még rátett egy lapáttal, 90-es, 4 sebességes 1.3 volt a drága. Mondjuk nem női, inkább csizmás autó, kuplung kemény kicsit, váltó prűd, (meg nekem kormány közel volt a pedálokhoz képest) imádtam télen ahogy a hóban kapaszkodott, az univerzális gyári gumikkal. 80-nal lehetett olyan kanyart, amit 50-nel az előző autókkal, szóval futómű , fék, kormány jó. Kb ablaktekerő zörgés volt, némi váltóhang üresben (állítólag az 5 seb 5-ben hangja volt), még a műszerfal sem repedezett. Elején sokan nem merték a kocka helyett megvenni, meg az első futómű kitámasztó öntvény törése miatt ijesztgetett a sajtó -nem kellett felakadni vele és kész, de más autón is nyoma maradna... A legegyszerűbb autó, futómű, fék, motor tekintetében, nem tudom mért lenne kitolás, korában elérhetők közt messze kimagaslott. Nálam nem volt garázs, nem rohadt. Később valóban romlott a minősége.
Mondom úgy, hogy 6-13 éves kora közt 50 ezret beletettem, fékbetét csere nem volt-kíméltem mondjuk. Meg biztos szerencse.

tibsi 2012.02.12. 20:44:38

Egy barátom idegsebész, a gerinc a fő területe. Az enyémet is megreparálta egy baleset után, pedig fifty-fifty volt a túlélési kilátás. Szóval ezt az "ülés-hülyeséget" meg sem említem neki, mert halálra röhögné magát. Legfőbb oka a kor, ugyanis a porckorong kocsonyás része veszít víztartalmából, megreped, kitüremkedik, és nyomja az idegeket.

papa33 2012.02.12. 20:50:27

Mondjuk amikor 2 milláért a Lada 2110-es és az FAstra versenyez, nyilván ég és föld, meg az ütközésbiztonság...
Nem volt bömösöm, stb, nem is lesz, mert az autó ház árban... mielőtt a vád érne, nekem, vélhetően sokad magammal ezek az autók. Szóval nem mondanám az FAstrát fosnak. Ha lenne ma (reális áron, nem mint az említett 2110), venném zokszó nélkül. Nincs extrém javítani való pénznyelőgép benne.

És nagyon sok autóban van rosszabb ülés mint F-ben, kezdve a GAstrával...

Rocso Cafe 2012.02.12. 20:59:08

Én is használtam több F Astrákat és maximálisan meg voltam velük elégedve. Az első 1.4SI volt amit a cégnél 100ezerrel vettem át, én beletettem még 110-et, majd megvettem, a mai napig megvan családon belül. Valószínűleg meg is marad mert nem adna érte annyit amennyit ér. Teljes értékű autó!!!
Egyszer hagyott ott, mert pár csepp víz kerülhetett a benzinbe ami télen belefagyott a benzincsőbe. Később az 1.6-os Classikokat hajtottam több 100e kilométereken keresztül.Ha megkapták a kötelező szervizt azokkal sem volt gond. Emlékeim szerint 8L fogyasztott.
Azért kíváncsi leszek a mai, elektronikával megokosított tolató radaros, táblafelismerős, parkoló aszisztenses stb gépcsodákról mi lesz a vélemény 20 év múlva....

BUBISBUBLEK 2012.02.12. 21:00:02

@СubE: "Tipikus lakótelepi meg falusi suttyók mondják csak erre hogy milyen frankó gép. Azoknak készült akiknek nem volt pénze golfra és bicskával eszik a fagyit. Ez maximum egy 120-as skodához képest jó autó."

neked ?? neked milyen van? közöd nincs az autókhoz ? tudod mindent a maga helyén nézzünk úgy próbáljunk már képet alkotni egy adott típusról.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.12. 21:07:08

@tibsi: Meg a kurva sok ülés a másik oka. Na most ha az ember autóban tölti az életét, akkor lehet, hogy attól lesz porckorongsérve, de nem attól, hogy F Astra, hanem hogy ül.

helloken 2012.02.12. 21:07:12

Sztem ezt a 426-os HEMI blokkot felesleges átvizsgálni! Ennyi év után is pöccröff! Természetesen benzin nélkül!

Krisi 2012.02.12. 21:11:36

a 75-ös Alfám is pont '92-es, az valjon mennyi lehetett akkoriban újonnan? a slusszpoén meg az, hogy ugyanilyen jó állapotban ma már szinte ugyanannyiba kerül mindkettő :)

A kommentek tanulsága pedig ismét csak az, hogy az F Astra tulajdonképpen egy Hemi motoros BMW :D

CsGergo 2012.02.12. 21:12:31

@papa33: Egy 110es messze áll a pénznyeléstől.Egy ideje van a családban egy, nekünk megfelel, nincs gond vele,direkt ezzel kerültük el a pénznyelő kocsikat,habár mással is el lehetett volna, de már ha veszünk valamilyen kocsit, legyen ritkább, ne tucatautó.Egyébként meg EuroNcap norma szerint összetörték a ruszkik és közel áll biztonságban a F Astrához, annyi különbséggel, hogy hozzánk a 110est nem hozták légzsákkal, nyugatra vitték ABS-sel, légzsákkal is. Az F Astrát meg én is elfogadnám,nagyon egyszerű kis autó, Lada alkatrészárban kapni hozzá mindent,300 ezerért már vannak elfogadható darabok, igaz 20 év körüliek. A 11 éves 110-esünk meg 400 ezer volt.

BUBISBUBLEK 2012.02.12. 21:21:44

@tibsi:
(nemeladó?? bár sejtem a választ..)

CubE.BMW 2012.02.12. 21:22:21

Német fos, most mit izéltek. Jé, a BMW is...

Castigliano (törölt) 2012.02.12. 21:34:55

Érdekes,Szentgotthárdon az Opel gyárban a bejárattal szemben ki van rakva egy ugyanilyen opel és arra az igazgató azt mondta,hogy az az első ott gyártott autó.Az volt a legfurcsább,hogy nem látszott rajta rohadás,pedig szabad ég alatt tartják.Akkor most melyik az első?
Ezt a sok kommentet nem volt kedvem elolvasni,úgyhogy bocs,ha már válaszoltak erre.

BUBISBUBLEK 2012.02.12. 21:39:34

@enpera:

"@СubE: És csodálkoznak a márkatársaid, miért nézik őket bunkónak."

megelőztél ;)
ennyi.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.12. 21:41:41

@helloken: Ez kábé anniyra unalmas, mint a csakk noriszos "viccek".

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.12. 21:42:55

@СubE: Nem baj, mi meg téged röhögünk körbe.

Osztas.Com · http://osztas.com 2012.02.12. 21:57:25

Nekem nagyon tetszik ez az egész, már-már megható!

alien576 2012.02.12. 21:58:07

@Rocko-, Begami, no_holy_shit: kkn, sanyey: srácok, köszi a kielégítő válaszokat, így már világos a dolog!
az USA-ban egyébként Pontiac LeMans néven futott a Kadett, persze semmi köze sincs az eredetihez, az egy hátsó kerekes pony car volt...
a Golf pedig VW Rabbit néven futott, legalábbis az első két széria tuti, itthon meg mindenki ragasztgatta a hátuljára a pléhboy nyuszit... :P

Hurri Kán 2012.02.12. 22:04:48

20 éve... Sok minden történt azóta, pedig nem volt olyan rég... Érdekes lenne egy összehasonlító teszt ezzel az "új" Astrával és egy ugyanilyen, hasonló korúval, ami használt.

tlantos 2012.02.12. 22:11:06

Minterintett, azert hozzaszolnek :)
Az autos lutraalbumban 91-ben meg csak rajz volt rola, igencsak jovoszeru alomnak tunt.
94-ben 1.2m-ba kerult a GL. Ebben magassagban allithato vezetoules es gyari radio volt. Se szervo, se szinezett uveg.
A skodahoz merten maga a megtestesult minoseg volt, teljesen mas kategoria.
Az ulese katasztrofalis, 200km utan mar hatfajas. A motor dogledelem gyenge (60LE, ehhez volt 950kg).
A mienk garazsban volt, 11 eves korara sem volt egy szem rozsda se (121e km). De apro faradasok voltak benne. Nemreg szabadult meg a csalad egy 16 eves darabtol. Az is garazsban allt, azon se volt egy morzsa rozsda se. De meginkabb jottek elo a faradasok (eltort ules, szeteso ez-az). Ebben 173e km volt.
Azt ne felejtsuk el, hogy a nalunkgyartott Swiftet 88-ban mar gyartottak. Az ara nyilvan alacsonyabb volt, hiszen nem egy kategoria meretre sen. De megbizhatosagra sem, a Swiftekre nem volt panasz. Es mint Swifttel is tapasztalt kozlekedo mondhatom, a Swift ulese joval kenyelmesebb (na jo, nem feltetlen a GA ules :) fogyasztasa kevesebb, gyorsulasa jobb, minosege szinten.
Ellenben kisebb, zajosabb, az Astranak autobb erzete van.
Viszont ezen az Astran meg olyan lokharito van, ami tenyleg kibirt egy 6km-es utokest nyom nelkul. Es vhs-en adtak hozza gyorstalpalo hasznalatit :)

tlantos 2012.02.12. 22:12:45

Ja, az olajat termeszetesen zabalta, pedig nem volt agyongyilkolva. A nemetek a motorgyartashoz akkor se ertettek, azota se fejlodtek.

Sákif za morro? 2012.02.12. 22:28:16

Egyszer mentem egy ilyennel Horvátországba. Már az M7 kivezetőn minden bajom volt. Gyűlöltem. Kényelmetlen volt, ronda, kelletlen (1.8-as benzines volt) és kétszer annyit zabált mint az akkor 20 éves francia dízelem. Sajnos akkor épp vezérlés csere előtt állt, nem mertem nekiindulni ekkora útnak vele. Nekünk meg menni kellett, így kerültem Astrába. Azóta mi történt? Az Astrát elbontották, mert szétrohadt. A francia szarom köszöni jól van, vígan rójuk az utakat minden nap kettesben. Ma sem cserélném el egy úja Astrára.

Lomha 8V 2012.02.12. 22:36:21

Opel-bu*iként most rettentő irigy vagyok. Nagyon kevés ember mondhatja el magáról 2012-ben, hogy fordult egyet egy "új" F Astrával. A legfiatalabb F Astra amiben ültem, 10 éves volt. Biztos nagyon érdekes lesz a próbaút. :)

Ejoy 2012.02.12. 22:39:12

Állítom, hogy egy vagyont fognak rákölteni, kb. szinte mindent kilöknek belőle ami eredeti. Úgy talán elmegy Szentgotthárdig. Nagy lebőgés lenne, ha nem jutna el a saját lábán...

valerossi46 2012.02.12. 22:39:51

@DrifterV6: amikor általános iskolás voltam jártam vagy 4-5-ször a Közlekedési múzeumban a kilencvenes évek közepe-vége felé. emlékszem az Astra és a Swift egymás mellett álltak, nem tudom miért de 7 éves fejjel ez a két autó annyira megfogott, hogy hosszú percekig időztem mellettük.

B.GY. 2012.02.12. 22:41:16

Kinek a pap kinek a paplan:)Nekem tökéletesen megfelelne egy 2001-2002-es F Astra kombi 1.6-os 8 szelepes motorral klímával.Régóta ilyet keresek,de nem találok.

Ejoy 2012.02.12. 22:44:38

@DrifterV6: ez jó kis sztori! Köszi!

fzr1000 2012.02.12. 23:22:38

@tibsi: Csak szólok hogy 86-ban a 2107-es volt 180e Ft amiből 90-et az igénylésnél kellett kicsengetni,a másik felét meg akkor ha megjött a kiutalás. (5 éves előjegyzéssel)
Ha közben volt áremelés akkor persze azt is.
90-ben jött az értesítés hogy ha gondoljuk akkor mehetünk Győrbe és választhatunk mert van fehér meg világoskék,az ára pedig 300valahányezer Ft.
Nem vettük át mert már nem kellett.

fzr1000 2012.02.12. 23:25:40

NFS-es cube-t meg hagyni kell játszani,majd ha nagy lesz és lesz jogsija akkor ő is megkomolyodik.

nkaresz 2012.02.12. 23:38:16

Úgy illene, hogy ismét ott legyek...
Annak idején a trélerre én vezettem fel és csomagoltam kollégáimmal ezt az autót Szentgotthárdon. A szívem egy része még mindig ott van.
Benzingőzben felnőtt emberként meghatározó pillanata volt életemnek, amikor ott lehettem a magyar személyautó-gyártás újraindulásánál.

Balázs Viktor 2012.02.13. 00:07:55

@nkaresz: Kérlek írd meg az elérhetőségedet, keresünk olyan embereket, akik ott voltak. Köszönöm.

Naezatutti?! 2012.02.13. 00:18:30

Szerintem is inkább szállítani kellen ezt az autót a múzeumból... Az Astra-sok pedig bandába verődve kísérhetnék. ;-)
Bárki bármit is mondjon, ez az autó már igazi szimbólum lett. Több okból is: az egyik, amit letett már az asztalra (fele ennyi 3-as Golf nincs már olyan állapotú az utakon mint F Astra), továbbá hihetetlen darabszámban értékesítették, kelendő volt. Törtélnemi jelentősége a magyar autóiparban pedig nem megkérdőjelezhető... A műszaki tartalmáról és az esztétikájáról annyit, hogy mondjon nekem valaki csak egy korabeli kategória társat, amit sikeresen tudott a gyártója majd 10 éven át piacon tartani úgy ,hogy kelendő volt.
Az én vasam egy '92.11. havi, állítólag egyik legnagyobb megyénkben 3. ként forgalomba állított darab. Jelenleg 168 ezer van benne, a hátsó ív (egyik), és a kuplung volt eddig komolyabb tétel csere terén, motor bontatlan. Nem tökéletes vagy hibátlan, de nagyon megbízható (ha figyelnek rá), hamarosan érik egy karosszériás beavatkozás (hátsó ív másik oldalon és küszöb). Ezt leszámítva senki nem hiszi el ha beleül vagy kívülről megnézi, hogy 20 éves lesz néhány hónap múlva, a hangja gyönyörű, motorja szépen jár, garázst szinte sose látott. Mai napig napi használatban teszi a dolgát.
Teljesen úgy néz ki (még a dísztárcsák is), mint a múzeumi darab (természetesen azért a kor látszik rajta). Jobb lenne egy közös vonulás és kíséret, mindenki aki szeretne, tudna csatlakozni a menethez...

Dennis01 2012.02.13. 01:00:34

Itt Angliaban muzeumok gyakran kuldik ki a kiallitott jarmuveket markatalalkozokra, veteran rallykra, stb.. Termeszetesen labon, ugy buli. Beaulieu grofja minden masodik hetvegen kihozza a tobb szazezer font erteku Rolls Royce-at kirandulgatni a muzeum korul, hihetetlen latvany, szembejott velunk, mikor a muzeumba tartottunk, kesobb jottem ra, kit lattam, mikor lattam a kocsit es a grofot a muzeumban egy plakaton..

Nem rossz otlet ez a Szentgotthard-tura, de azert bennem lenne egy kis felsz elindulni ezzel az autoval. Egy folyadekcsere meg nem jelent semmit, hisz nem tudni, mikor volt utoljara beinditva a jarmu. A 20 ev alatt eleg nagy a valoszinusege annak, hogy egy ket tomites, gumi alkatresz kelloen elporladt ahhoz, hogy nagyobb kart okozzon a meg nem szokott hasznalat soran. Remelem, a szervizzel egyutt kap egy uj vezermuszijat is, biztos ami biztos..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.13. 06:42:08

@Ben Zinkoot: Egy dízel, meg egy bezines fogyasztása tényleg összehasonlítható adat :D

dennisthemenace 2012.02.13. 07:18:55

@Dennis01: Ja, te a grófot nézted?? Én a szobalányokat..:-)))))

dennisthemenace 2012.02.13. 07:21:45

@Ben Zinkoot: Nekem Vectrám volt, angol gyártású, ferdehátú. Tizenhat évesen vettem, soha, semmi gondom nem volt vele..
Ugyanaz a motor volt benne, 7.5 korul evett.

AmBesten 2012.02.13. 07:49:28

Ez egy botrányos hír. Az első magyar Opel Astra ugyanis múzeumi tárgy, és ha a Közlekedési Múzeum képes lenne múzeumként viselkedni, akkor nem engedélyezné, hogy össze-vissza furikázzon vele boldog-boldogtalan.

A szentkoronát sem lehet fogdosni, Széchenyi szalonkabátját felpróbálni, Kossuth pipáját meggyújtani.

Ez gyalázat.

Csak a yamaha 2012.02.13. 07:53:24

Nem fikázás!Rohadtak mint a boldogság+a váltó pontatlan és gatya volt!Volt golfIII.10évig(1.6-101le)sokkal jobb volt...Igen ha a keletiekhez hasonlítjuk az aszma jobb volt...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.13. 07:57:25

Megölhetetlen rozsdaboglyák! Minimális szervizköltség, olcsó alkatrész, tágas belső! Mi kell még a fiatalnak? Vidéki fiatalok körében nagy divat lett ilyet venni! Vagy csak az öregek vetik le régi ruhájukat?

vikk007 2012.02.13. 08:26:33

@magyar_ellenállás:

Jól gondoltam az első után is, mert ennek a magyar megfelelője : "szövőszék", ami nem varrógép, azért nagyobb, és bonyolultabb is

Slavedriver 2012.02.13. 09:05:05

@СubE: nekem is BMW-m van, kurva jo auto, viszont nem tehetem meg, hogy 2havonta 60-70 ezreket koltsek szervizre, mert ezt igenyli 14 evesen, ugyhogy pont most elado, veszek egy japan sportautot inkabb......Te nyilvan g3ci gazdag vagy, a segged is huszezressel torlod, nyilvan azert van idod itt a kommentekkel b@szakodni.....wanker

BrianHUNboy 2012.02.13. 09:18:33

szerintem fantasztikus dolog ez! és remek érzés töltött el mikor a képekre néztem. A mai napig a használhatóság mintapéldája. A béjemvéd meg: :) hát nem tudom. a mai 6 hengeres bömös az ami talán felveszi a a régi 4 hengeres astrával aversenyt :D már bocs de haveromnak 2 ilyen "sportkocsija" is van. 320i és egy 523i. Elég vicces érzés volt vezetni. Astra 2.0 GSI - után beleültem. Mert állította fröcsögö nyállal és eres fejjel, hogy a béjemvé az igazi sport autó. Vezettem. kényelmes, felszerelt, hátul hajt, de KIBASZOTTUL LOMHA:D ÖREG:D .... áhhh :D hagyjuk is :D

Slavedriver 2012.02.13. 09:37:18

@BrianHUNboy: a BMW nem sportkocsi, inkabb sportlimuzin, maramelyik. Jo autonak tartom, csak elegem van mar abbol, hogy minden honapban elojon valami hiba, sztem 14 evesen nem kene. Es ez egy kulfoldi, gyari allapotu auto. Mindegy is. Viszont sztem nem kene GSi Astrahoz hasonlitani, teljesen mas karakter. Nekem 1.8 16V I-es Cliom volt elotte, az is teljesen mas. Az egy hot-hatch. Es lasd kivel allsz szemben, most Toyotat fogok venni, szoval nem vagyok BMW-fuggo, mielott barki ram fogna.

Viszont ez az Astra kene, meg akarmelyik jo allapotu is, napi jarkalosnak. Sokat vezettem a cimboramet. Mondjuk ezt a konkret peldanyt inkabb beraknam a garazsba....

redriot77 2012.02.13. 09:39:24

@СubE: a III-as Golf tényleg jobban sikerült autó volt az Astránál. Viszont az A-Vectrával és a B-Corsával nem volt semmi gond, azok nagyon rendben voltak. Az Astra egyszerűen túl szűk volt a Golfhoz képest, de talán még az Escorthoz mérten is. A Golfban még hátul is elfért valahogy egy 180 magas ember, az ötajtós Astrában max. levágott fejjel.

drover(fanyul társa) 2012.02.13. 09:41:23

@BrianHUNboy:
Ne viccelj már. A két típus között van pár lóerő és nyomaték különbség. Vagy valami széthajtott, olajzabálóra koptatott szart vezettél, vagy kamuzol. Én a 6. BMW-nél tartok, (ezt a cube gyereket üvegnek tekintem,valszeg BMW-t kívülről látott egyszer.)Igaz 150 lóerősnél kisebb soha nem volt. De mivel sok más márkát is vezettem, azért egy (nevében)2000-es Opellel nem állnék ki egy 520-as 6 hengeressel versenyre.Nem vagyok egy versenyzős típus, szolidan autózok, de volt hogy felajánlottam a csajának janizó szívósan nyomakodó neongolfos gyereknek, hogy menjünk ki az M3-ra, kap 500 méter előnyt (nekem 528i-m van most), és Gödöllőig nézzük meg ki a nyerő. És hivatalos gyorsulást 200-nál kezdjük.
Nem vállalta.Lehet álmodni erőt meg gyorsulást, de csak addig amíg reális.

drover(fanyul társa) 2012.02.13. 09:43:09

@Slavedriver:
Így van. az egyik alma, a másik sárgabarack. Mindkettő gyümölcs, de közel sem ugyan az.

RemekElek 2012.02.13. 10:26:30

Nem tudom ki hogy van vele de normális áron simán el lehetne adni egy ilyen Astrát ha van benne légkondi meg ABS. Pl. kombiba simán jó kis családi autó lenne ma is sokaknak. Kár, hogy nem gyártják. Az új modellek mellet nyugodtan gyárthatnák mert lenne rá igény...

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2012.02.13. 11:05:33

Az első tíz ilyen Astra egyikén tanulatam a motordiagnosztikát a suliban. Ha jól emlékszem, a 9-es számú autó volt, ami itthon készült. Akkor kb. olyan 50km körül lehetett benne. Azt is a fékpadon szedte össze, meg a műhelybe ki-be járkálástól. Biztos vagyok benne, hogy a mai napig ott teljesít szolgálatot és aktív eszköze az oktatásnak. :)

feri38 2012.02.13. 11:23:25

Ha volna új F Astra, venné egyet, eltenném lezsírozva, s akkor venném elő, ha a mostani ilyen már nem bírná. Hihetetlenül megbízható autók, az enyém 16 éves, de a motorháztető alá csak a vásárláskor nyúlt be szerelő a vezérlés cserénél, meg olajcsere alkalmával az azóta eltelt 4 év alatt. Az egyetlen negatívum, hogy figyelni kell a kritikus helyekre, Cif, dörzsi szivacs, mert festékhibáknál hamar elkezd barnulni. A korrózió ellenálló képességét nem értem hogy lehetett ilyen gyengén megoldani Németországban a 90-es években, a kétütemű Wartburg ilyen tekintetben jobb volt.

huleaks2 2012.02.13. 11:50:08

Jó autó ez. Annak idején a szüleim suzukit vettek mert az Astra már túl drága volt. Persze annak is örültünk nagyon. A lada után nem hallottuk amikor járt a motor.

evil. 2012.02.13. 11:53:58

Lehet szidni ezeket az astrakat, mert vannak jobb autók náluk, de azt,h ne lennének megbízhatóak, és olcsón fenntarthatóak, azt nem lehet elvitatni tőlük. A családunkban volt 4 ilyen Astra, kettő 0 Km-rel került hozzánk, és mindet szerettük, a tesóm a mai napig az egyikkel jár, és boldog vele :)

LAPoska 2012.02.13. 12:10:15

Hat ja... Ilyen nyighaj sopel-t(sopel totul takony)beinditani csak alapos attvizsgalas utan lehet, meg ha az ember minden nap hasznalja, akkor is... Volt az "asszonyomnak" egy tigra, mondtam ne vegye, alig tudot tole szabadulni 2ev utan...

dez01 2012.02.13. 12:19:42

Céges 1.6 os fehér Astrával jártam kb. 1 évet, az erősebbik motorral, recaro sportülésekkel (a főnöké volt korábban). Ment mint állat - simán gyorsult még 160 felett is:)

Meg volt 1 piros kombi is a gyengébbik 1.6 motorral. Na az viszont elnyűhetetlen volt.

Mindkettőt szerettem.

mallac 2012.02.13. 12:21:59

Indul a próbaüzem a kecskeméti mercigyárban.Vajon kerül e B modell a múziumba? Lehet mire visszatér az Astra, foglalt lesz a helye.

dez01 2012.02.13. 12:28:17

@BrianHUNboy:

Én eccer vezettem kb. 40 kmt egy Lambo Gallardo Coupet....

Azóta tudom, hogy az autók 99%-a lomha.....

tibsi 2012.02.13. 13:19:01

@BUBISBUBLEK: Jó a sejtés, eszemben sincs eladni. Még 1 milláért sem, mert abszolút nem biztos, hogy ennyiért egy idegen előéletű másik használtat meg mernék venni. A mostaninak minden kilométerét én vezettem (a váltója is teljesen jó, nem tudom, miért szidják sokan), nem hajtottam túl (bár párszor 160-ig megküldtem), és tökéletes állapotban van. A színe magmavörös, brillant fényezéssel. Mindig garázsban volt, a Nap szinte csak mozgás közben érte. Ja, és a beltér szaga még mindig újszerű, ezt onnan tudom, hogy a feleségem a kezdetektől fogva nem szereti, pedig szerintem sokkal jobb, mint egy gyomorforgató vanília vagy dohányillat.

Biztosan van jobb, kényelmesebb, biztonságosabb (ez az egy dolog idegesít csak, mivel nincs légzsák) autó a piacon, de hogy olcsóbban fenntartható, azt nem nagyon hiszem. Mivel nem vagyok gazdag, remélem, még sok évig szolgál megbízhatóan.

ZasTempra 2012.02.13. 14:46:52

@nagyo78: Akkor nem csak nekem tűnt fel az a horpadás ott :)

tibsi 2012.02.13. 15:48:59

@ZasTempra: Lehet, hogy a kép szkennelt, és csak a képen van éppen ott egy kis törés. A 90-es évek elején még nem volt nálunk elterjedve a digitális fényképezőgép, inkább csak 95-96 tájékán jelentek meg az első 300k-s felbontásúak.

BrianHUNboy 2012.02.13. 16:25:24

@drover(fanyul társa): már ne is haragudj ... :D de 520i hiába 6hengeres.... egy gsi 8 másodperc alatt futja papiron a 100at és valljuk be tudja is. míg egy sokkal ujabb 520i is 10 fölött! de vegyük ugy hogy mert BMW ezért ezek az autok többet tudnak mint amit a papirja ir mert hát BMW! ... a válasz pedig? nem. 200nál indulna gyorsulási verseny?:D 520i meg a 200km/h óra? az nem gyorsulási verseny hanem az öledbe pakolja mind a 6BMW hengeredet. de iylenkor látszik igazán az amit a bmwröl szoktak emlegetni! pontosan reprezentálod az ideologiát! Neked csak BMW -d volt. ezért ragaszkodsz anynira hozzá. és elismerem az 528i irgalmatlan teljesítménynel bír de itt azért nem erröl volt szó! még egy utolsó gondolat talán hiszen annyira vágod a BMW -d adatait csak ugy kérdezés szintjén egy 2000es évjáratu vagy 2003as 520i 6 hengerrel illetve egy 320i - 4hengerrel hány lóerös? hiszen annyira sok bmwd volt már.

320i 4hegneres: 150 ló
520i 150 és 170es volt a korosztály után 4 évvel is még!
és 190 Nm ennek a fos astrának meg 196 :( igazad van én tévedtem! BMW még nehezebb is ERGO gyorsabb mert hát sok protein bomba van a hátsókerékbe!elnézést kérek az 520i megver mindent mert a bmw-ket nem a földön gyárták, hanem a joisten fingjából gyurják össze.

bocs a töltelékért és mellékes infoért midenkitöl. személyes üzi volt!

Plumper_ 2012.02.13. 16:40:50

@RemekElek: pontosan. ehelyett gyártanak kívül nagy - belül szűk autókat, lőrésablakokkal, nevetséges extrákat aranyáron kínálva, okos megoldásokat mellőzve.

Plumper_ 2012.02.13. 16:50:20

@Slavedriver: jajj.. csak azért, hogy béemvém legyen, de hozzá egy benzinkút kell és havonta 50ezer Ft a szervizre, az túlzás. jótanács: vigyázz, mert a Hondákat is lopják nagyon.

@BrianHUNboy: Bp-en a piros lámpánál vagy a dugóban jó a 6henger, turbó, 200 ló? esetleg az 50-es táblánál.

dennisthemenace 2012.02.13. 17:33:30

@RemekElek: Nem lehet, mert a parasztoknak minden évben kell valami új hulyeség, elmebeteg dizájn, máskulonben elpártolnak a márkától.
Én speciel most is beulnék egy utolsó szérias torok, vagy argentin R12-be. De rajtam kívul ki?

Balazs5 2012.02.13. 17:46:18

@ikke i drift: Biztos, hogy nem 99000 volt az ára, mi 87-ben vettük a Skodánkat 170-ért

Vágási Matyi 2012.02.13. 18:47:39

@BrianHUNboy: Az Astra Golf-osztályú, úgyhogy inkább a B Vectrához hasonlítsd az E36 3-ast, a B Omegát pedig az E39 5-öshöz. Tengelytáv alapján az Omega vs. 3 lenne a fair, de talán az Omegában több hely van hátul.

RemekElek 2012.02.13. 20:07:53

@Plumper_: Hát igen a mai autók nagyon szépek nagyon bonyolultak de valahogy egyre jobban hasonlítanak egy elfuserált "videojátékra"...

RemekElek 2012.02.13. 20:08:59

@dennisthemenace: Hát mondjuk én se utasítanám őket vissza.

dennisthemenace 2012.02.13. 20:11:51

@RemekElek: Akkor már ketten vagyunk.:-)

Mercifan 2012.02.13. 20:33:14

@СubE: Kedves Nagyarcú Barátom!

2 F Astrám is volt:

'92-es C14NZ motorkódú 1,4-es 8 szelepes, ötajtós, full fapad. 296.000 km-rel vásároltam 2001-ben. 3 év alatt !FUTÁRKÉNT! nem kis igénybevétel mellett beletekertem 180.000km-t. Olajat, szűrőket, fékbetétet, vezérműszíjat, és egy-két szilentet, meg 2 lengéscsillapítót cseréltem. Következő tulaja a mai napig a kopó alkatrészek cseréjén kívül a korhadt két hátsó sárvédőívet, meg a tanknyílást javíttatta, és vígan használja. Jelenleg 730.000 km van az órában(!), kicsit már eszegeti az olajat, 10.000 km-enként kb 2,5-3 litert, ebből kifolyólag kissé füstölög és nehezebben indul hidegen. Nyáron generál, ha a lakatos rámondja az áment a kaszni aljának állapotfelmérése után. Ez egy szar autó.

'93-as C18XE motorkódú svájci származású 1.8-as, 16 szelepes, klímát, bőrt kivéve minden mással gyárilag felszerelt Caravan, még az EcoTec előtti, 125 lovas moci. 2004-ben vásároltam 288.000km-rel. 2 év alatt 107.000 km-t raktam bele (bár főként országúton/pályán használva). Olaj, szűrők, vezérműszíj (+hozzátartozó görgő és vízpumpa, mert biza azt is cserélni kell), kétoldali korhadt sárvédőív, 4 lengéscsillapító. (Egy vadkárból erdő 40 ezres javítás volt plusz költség.) Miután 2006-ban eladtam, rá másfél évre összefutottam az aktuális tulajjal. Semmi baja nem volt, azt leszámítva, hogy megtekergették az óráját, mert akkor mutatott 340.000 km-t. Ez egy szar autó.

Egyik sem volt se nálam, se az utánam következő tulajoknál hengerfejes. Hogy a fenébe lehet ez? Hallottál egyszer valamit, és fikázol, ismeretlenül. Szomorú.

(Később volt egy 92-es, 3.0 24 szelepes A Omegám is, 447.000 km-rel vettem. Az sem volt hengerfejes. Szarok ezek az Opelek. Egy tojást sem képesek megfőzni. Hihetetlen! De nem tanulok a hibáimból, most is Opelem van, 2006-os "C" Corsa. Lehet, hogy megvárom, hogy hengerfejes legyen.)

Mercifan 2012.02.13. 21:00:21

@alien576: Lehet, hogy már kaptál választ, de azért, mert előtte volt az "E" Kadett. Annak volt ugyanis az egyenes ági utódja. Műszerfalat, üléseket simán, kárpitokat minimális faragással át lehetett rakni a Kadettbe. De motor, váltó, futómű szintén stimmelt.

United Steaks 2012.02.13. 21:52:06

@AmBesten:
"A szentkoronát sem lehet fogdosni, Széchenyi szalonkabátját felpróbálni, Kossuth pipáját meggyújtani."
Ja, meg az első itthon gyártott ultrapempörszt is gyalázat teleszarni.
Azért jó lenne helyükön kezelni a dolgokat...

BUBISBUBLEK 2012.02.13. 22:12:34

@tibsi:

ennek fényében hát naná én sem adnám el . van egy ismerősöm egy C16NZ-nek örülne. (tudja hogy nálam mit kapott és látja hogy miket javítok ezért akar ilyet mert hát ha megkapja a szokásos szervizt akkor egy örökké valóság)
egyébként utólag belehet légzsákozni az astrát ;)
semmi akadálya! ha kell tudok segíteni !

2108face 2012.02.14. 07:04:51

Golf3 tényleg fejlettebb valamivel, mint az Astra. Nem mondom, hogy sokkal, de amennyivel többe került anno, megérte. Jobb kidolgozás, minőségibb beltér, digit kilométeróra, jobb ülések, kárpitok, a váltójuk összehasonlíthatatlan.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.14. 08:01:32

@dennisthemenace: En ( ha lehet ) az idogepet 1978 ra allitanam be es leszurkolnak 13.500 DM et egy uj Mantaert! :)

Schütii 2012.02.14. 19:27:04

"Magyar személyautó gyártás újraindult" Már akkor is (20 éve) csúszott kicsit az a blikkes kuplung...

dennisthemenace 2012.02.14. 19:54:38

@visszakettopadlogaz: Nem tudom, nekem mindig a kommersz kocsik jottek be.. Most van fenn egy R 12 Newryban, 1000fonton áll, húsz perc múlva lejár..

ROY9791 (törölt) 2012.02.15. 14:36:16

@СubE:
Az ilyen hozzászólásaiddal, csak a BMW-sek táborát égeted!

Én most "fogyasztom" a 2. BMW-met. Természetesen egy f-astra nem mérhető hozzájuk, de nagyon jó kocsik voltak a maguk osztályában. Nekem az első autóm a Bömik előtt egy F-Caravan volt, vezetési élmény természetesen NULLA, de megbízhatóan tette a dolgát, elfért benne minden, jó emlékeket őrzök róla.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.15. 17:08:00

A merkurnal egy opel kadett E 87-ben 470.000ft, egy golf II 440.000ft volt, akkori atlagkereset kb 3-5e ft volt. Golfbol csak feher, opelbol volt sotetkek, bordo, feher. Az astra valamivel egy millio alatt volt, a szuzuki 750-800 volt de MADE IN JAPAN voltak az elsok nem esztergomiak.

közösperonos átszállás 2012.02.16. 18:00:34

@Krisi: "a 75-ös Alfám is pont '92-es, az valjon mennyi lehetett akkoriban újonnan?"

Kérdezd meg, centrodocumentazione@alfaromeo.com .

DrifterV6 2012.02.18. 21:25:50

Sziasztok.

Egy történetet szeretnék elmesélni, ami egy nagyon hasonló autóról szól, de messze nem ez lett a sztori vége...

A 2000-es évek végén a Magyar Suzuki volt a munkaadóm, első komolynak látszó munkahelyem volt ez az egyetem után. Egyik nap amikor a gyárudvaron sétáltam, az egyik eldugott sarokban (bennfennteseknek Lagermax terület) láttam egy leponyvázott autót. Kérdeztem is a kolegáktól a csoportban, hogy mi lehet az, mondták, hogy valószínű valami Lagermax által porrá tört autó, azokat szokták így dugdosni; ponyva, eldugott gyárrészleg, stb.. De nem hagyott nyugodni mi lehetett az és egyik nap ismét arra járva felhúztam a ponyvát.

Meglepődtem kicsit, ez volt az a fehét Swift, aminek az első szélvédőjét betöltő színes matricája arról tájékoztatott, hogy ő az első esztergomi gyártású Suzuki. "Az első Magyarországon gyártott Suzuki. Készült 1992 október 5-én"

Természetesen egyből beindult bennem az autóbuzéria felsőfoka: Miért itt, miért ez az autó miért nem tud róla senki, miért én, miért, miért, miért , hogy? És egyáltalán: WTF?

Persze nem kérdés, azonnal magaménak szerettem volna tudni, terveztem hogy elrakom a garázsomban, és szép napos időben néha majd kerülök vele egyet, meg hát kiállításokon sem lenne egy ilyen autó egy utolsó esemény, főleg így már 2012 körül, emlékem szerint kemény 27 km volt az órájában. Már elképzeltem, hogy vagy trélert hozok érte, vagy Esztergomban azonnal megcsinálom az olajcserét és ez mekkora hatalmas projekt lesz, kiállítások, a tudat, hogy enyém az első.. Amiért ezt a sok sok ábrándozást megtehettem az az volt, hogy a cégnél a válság első szele miatt csökkenteni kellett a céges autó állományt, persze ez a szegény pára nem volt sehol sem nyilvántartásban, de a fillérb*szó ferdeszeműeknek nyilván jól jön majd az én ajánlatom ezért a 17 éves autóért.

Elkezdtem hát kérdezősködni, kolegák, főnökök, csoportvezetők, fél és 3/4 übermensek a cégnél...

Kiderült, hogy ez az autó a városi legenda szerint is az első kocsik egyike, az egyik kolegám, - ki benne volt az első 50 Magyar Suzuki alkalmazottban 1992-ben, még mindig a cég alkalmazottja, alias BT - szerint ez nem pont az első volt, mert egy pár protó autót még 1992 szeptemberében is összeraktak, szerinte egy piros 5 ajtós protó volt az első, amivel ő is le volt fényképezve.

Mindegy, ez az autó kell nekem, kiderült, hogy kb 10-12 évet állt a Közlekedési Múzeumban, azután eltávolították (=kirakták) onnan, 2-3 évet a közeli Alcufer telephelyen sínylődött, ott majdnem bezúzták már a helyhiány miatt, mire végül valahogyan visszakerült a gyár területére.

Itt állhatott már legalább 1 éve, mikor észrevettem, a kerekei már bele voltak kicsit fáradva a murvába, némi por, kosz volt a ponyva alatti karosszérián, de maga a kocsi elképesztően nyál- étvágy- és bizalomgerjesztő állapotban volt!

A fehér fényezés gyönyörű volt, semmi mattulás, a felnik, a gumik a belső tér, kárpitok, és az alja.... Elképesztő, mintha csak 5 napja jött volna le a gyártősorról és kapott volna egy esőt előttem... A kipufogó dob, a kipufogó csövek... újszerű állapotban!!
Igazából soha életemben nem gondoltam, hogy lelkesedek majd egy "papír" Swift-tért, de ez a kocsi nagyon nagyon megfogott, nagyon meg szerettem volna szerezni.

A városi legenda szerint ezek az autók, kb az első 50 db még karburátoros 1.3-as motorral készült és az első időkben az első pár ezer db még teljesen japán alkatrészekből épült össze, itthon csak összerakták őket, nem volt body shop, semmi, csak egy szerelősor meg egy rakat KD-s alkatrész.

Elkezdtem hát kérdezni, nem eladó e, én megvenném. Senki, SENKI nem tudta miről beszélek, eljutottam a "mindenható" nagyfőnökig (ő volt a Szőr, aki ilyen dolgokról saját hatáskörben dönthetett), aki szintén nem tudta, hogy hol van ez az autó.

-Megvenném!

Mondja, Rendben, jó ötletem van, következő héten beszéljünk. Kértem, hogy találjon ki rá egy árat.

A következő héten az volt a válasz, hogy ezzel az autóval terveik vannak!

Nem lehet eladni, ez ki lesz állítva egy esztergomi kiállításon, teremben, múzeumban, stb stb..

Persze... Ismertem én ezeket a kifogásokat, majd egyszer valaki másé lesz ott a tűz közelében. Történt ez 2009 februárban, innentől kezdve szerencsétlen autó még 7 hónapot állt leponyvázva a szabad ég alatt, és a sors fintora, hogy éppen akkor tolták be egy zárt raktárterembe, amikor éppen protó alkatrészt mentünk mérni a srácokkal. Le is fényképeztem akkor is...

Hogy most hol van szegény nem tudom, felhívom majd az egyik régi havert, hogy nézze már meg, ott van e még az autó a raktárban.

Annak viszont örülök, hogy legalább megmenekült a szabad ég alatti szétporladástól!

Van 3 fényképem az autóról, szerintem megérne egy Belsőség posztot az első Astra után!

Meg addigra meglesz az infó, hogy most hol van a kocsi.

RWD for ever!
süti beállítások módosítása