Nepperlecke, 1.rész

  2012. február 22. - ommm Címkék: mercedes üres tekerés szervizkönyv biankó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Legyen ön is gátlástalan nepper, pár apró lépésben:
1. szerezzen be külföldön egy közepesen lepusztult SL500-ast
2. ideiglenes német rendszámmal és biztosítással hozza be az országba
3. tekertesse meg az órát egy profival, hadd szóljon
4. locsolja le szilikonnal, takarítsa ki
5. szerezzen be egy biankó szervizkönyvet, gyártson tetszőleges német pecsétet, üsse végig
6. helyezze forgalomba
7. kaszáljon és röhögjön a markába

Hogyan ne legyen sikeres biankó-szervizkönyvvel kereskedő:
1. ne hirdesse nyilvánosan, még akkor sem, ha bizonyos országokban bárki legálisan hozzájuk juthat (bár idehaza üreset nemigen ad ki senki, azok az idők már rég elmúltak)
2. ne bízzon abban, hogy a jóhiszeműséget maradéktalanul bárki is elhiszi az Óratekerők Köztársaságában

(A hirdetés mellett automatikusan elhelyezett Pappas-reklám priceless!)

A rossz hír az, hogy addig, amíg az autó előéletére vonatkozó információk (a személyiségi jogokra hivatkozva) nem hozzáférhetőek a tulajdonosok számára (bár van kereskedő, amelyik ezt bevállalja és olyan is, ahol némi baksisért lehetséges), addig a trükközést teljesen kiirtani nem lehet.

És hogy miért van ez és hogyan működik? Itt elolvashatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr124173213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szoszo9inda 2012.02.22. 21:50:51

Életem első Lexus vásárlása előtt bementem a szervízbe, kértem egy felmérést ami ugyebár nem ingyenes és ezután simán megkértem hogy meséljenek az autó előéletéről. A Toyota/Lexus-nak nemzetközi szemvíz adatbázis van, még amikor Szlovákiában volt szemvízben azt is elmondták miért, hány kilométerrel. Mondjuk ezt a személyiségi adatos dolgot nem is értem. Nem arra voltam kíváncsi hogy mi a lakcíme és a személyi száma az előző tulajoknak, hanem egy vasdarab előélete után érdeklődtem. Vagy a vasnak is van személyiségi joga ? :-)))

Secnir 2012.02.22. 21:52:21

Mercedes gyári(!) szervizkönyv?
á ugyan, kizárt, hogy ehhez hozzá lehessen jutni.
.
.
.
apropó, milyen gyár épült kecskeméten? nem hallottatok róla?

CoIie 2012.02.22. 21:56:08

Tulajdonképpen hisz még valaki a szervizkönyvnek??

Engem sosem érdekelt vételnél és fordítva, új autóimnál sem vezettettem - még a garit is tudtam 3 évesen érvényesíttetni anélkül is.

Szervizkönyv! Minek is?! Mára már túlvagyunk az ezeregy éjszaka meséin! ;)

Doogoo 2012.02.22. 21:57:07

@schdl: 2001. januári Matiz 68000km-rel
Igaz, nem szakszervízbe hordva, de évente lássa a doktorbácsija. Sosem volt komoly baja.
Rettegek én is egy esetleges eladásnál mert senki nem fog hinni nekem, hogy ennyit futott. :(
(céges autót használok)

dhzsiga 2012.02.22. 21:57:34

Jó estét !
Engedelmetekkel nem mindenki csirkefogó. Hamisitók, csalók, zsiványok mindig voltak és lesznek. Igen is vannak eredeti szervizkönyves autók, nem kéne íjesztgetni az autót venni vagy cseréli akaró embertársainkat. ( 11 éves autót 1/2 éve vettem eredeti szervizkönyvel ) Legyetek kicsit pozitivabbak!!!

szoszo9inda 2012.02.22. 21:58:09

Azért álljunk meg egy kicsit. Az hogy szervizkönyvet lehet-e üresen árulni vagy sem, az egy dolog. De abban hamis adatokat feltüntetni és ezzel a vevőt megtéveszteni csalás esetleg megtévesztés, vagy legalább is jogalap nélküli gazdagodás a Btk szerint. Tehát aki hamis szervizkönyvvel ad el autót, nem az alapján fogják elítélni hogy vehetett-e szervizkönyvet legálisan üresen vagy sem. Kést is vehetsz a boltban legálisan, de ha gyilkolsz vele akkor bekasztliznak.

4karika 2012.02.22. 22:00:30

@Pierr Kardán:
Ki az, aki abba a márkakereskedésbe megy átvizsgálásra / állapotfelmérésre, amit a nepper ajánl???
Az ilyen ajánlat = alapos gyanú.

Nincs az az Élő Öregisten, hogy egy ilyen ajánlatra hajlanék. S ha köti az ebet a karóhoz, akkor inkább essen kútba az üzlet.

belepofazok 2012.02.22. 22:02:53

Biankó szervizkönyvet adni-venni pontosan olyan, mint mondjuk krumplit.

Aki felvisz bele valóságtól eltérő bejegyzéseket, az követi el magánokirat hamisítását.

4karika 2012.02.22. 22:03:44

@szoszo9inda:
A jogalap nélküli gazdagodásnak semmi köze a Btk-hoz, az egy polgári jogi fogalom, s nem büntetőjogi.
A megtévesztés önmagában szintén nem büntetőjogi kategória, de ha anyagi haszonszerzésből teszik (megtéveszt,vagy tévedésben tart), akkor már az lesz,így születik a csalás.

Vizibolha 2012.02.22. 22:08:45

Jatszos hondamhoz kaptam egy szep nemetnyelvu szevizkonyvet, melynek elso oldalan van egy blabla, hogy a user egyet ert-e a honda dajcsland blabla dolgaival. Az extulaj vidaman behuzta, hogy nem, es a szervizkonyvben egy nagy budos bejegyzes sincs innet kezdve. Mindjart sirok, hogy micsoda gecik voltak a nemetek, atkurtak a szervikonyvvel, bruhuhu.

CoIie 2012.02.22. 22:13:22

@1kutya: Engem totál eltántorítana a rengeteg számla beledugva a szervizkönyvbe. Olyan autót, melyet "ezerszer" kellett már szervizelni biztosan nem vennék... ;)

Jelen autómhoz nincs meg egyetlen számla sem, pedig hamarosan 5 éves lesz. Mindent tudok róla, hisz semmi sem történt vele 0km-es kora óta, milyen számla is kellene ide...
Valaki majd marha jól jár vele úgy 6 évesen, amikor eladó lesz, mert ténylegesen rendszeresen szervizeltetett és nagyon megkímélt még csak 80k km-el. Persze aki "számlát akar venni", az majd fanyalogva hagy ott... Kár! ;))

CoIie 2012.02.22. 22:15:25

Biankó szervizkönyv ~ bankjegy papír!

"Nincs értéke" de szabadon nem forgalmazható!

4karika 2012.02.22. 22:17:18

@belepofazok:
A fene tudja...
Nem tartom jó dolognak azt, hogy bármi módon hozzá lehessen jutni biankó szervizkönyvhöz.De ha a kikérő / megrendelő nevére írva adnák ki (mert mondjuk tényleg szüksége van rá, ld.: fennebb) az sem ad 100%-os biztonságot. A mai nyomdaipari és nyomtatási és grafikai fejlettség mellett ez egy elavult dolog.
Mondjuk úgy, hogy ők (gyártók, márkakereskedők) nem a gazemberséget vélelmezik.
Azt hiszem a legjobb egy központi, minimális díj ellenében lekérdezhető nyilvántartás lenne,bár még a minimális díj is kérdőjeles, hiszen épp azért kellene létrehozni, hogy jogtiszta állapot álljon elő, s embereket óvjunk meg jogsérelemtől, tehát eme alapon lehetne díjtalan is. (Mint a Magyarország.hu oldalon a rendszámok lekérdezése, ami alapján azt meg lehet tudni, hogy az adott rendszámhoz valóban az az autó tartozik-e,forgalomban van-e s nem áll-e körözés alatt. A lekérdezés ügyfélkapus regisztrációt igényel s 15 lekérdezés indítható egy adott hónapban.)

newadamone 2012.02.22. 22:17:30

igazából nem is értem, hogy ezt miért nem szűri valaki a Pintér - teamből...engem tudnak cseszegetni egy kiégett izzó miatt, közben a neten nem mennek utána az ilyen gyökereknek...telefonszám / e-mail cím adott...2 ember 2 hét alatt elég sok ilyen gyökeret meg tudna fingatni...miért árulod, kiknek, számla, stb...csak egy példa: GPS blokkolót is lehet venni legálisan...kérdem, ki vesz ilyet és miért? Alapos gyanúhoz ez nem elég? Munkája évek óta nincsen...de GPS blokkolóért kártyával fizet a neten...na vajon, na vajon? áhh

dhzsiga 2012.02.22. 22:19:16

@dr.dr. Secnir doktor:
A mercedes szervizkönyvet szerintem se lehet hamisitani, "viaszos" szines papir, dupla stb... Természetesen belepecsételni lehet, de az ellenörizhető ( munkalap, számla stb...)

1kutya 2012.02.22. 22:19:22

@CoIie: kötelező szervizről hallottál é már? képzeld adtak hozzá mindig számlát. 2 extra volt benne: egy komplett fékcsere 150-nél és egy klímakompresszor csere 180-nál (sajnos fauvé betegség). egyébként csak olaj meg szűrők...

dennisthemenace 2012.02.22. 22:19:24

@papaci: Átlag munkavállaló nem keres meg 30 fontot egy óra alatt, de mindegy.
Amúgy: 35 fonttól kezdodik a rezsióradíj, a 65 az már elég drága hely. Itt is van trukkos muszaki, más kérdés, hogy te eddig nem találkoztál vele. Az autópálya ingyenes, kivéve az M6 elkerulot, a Dartford Crossingot, a hidakat Bristolnál, Hullnál...
Az ajándék olajcsere nem nagy durranás, 13.50-ért cseréltettem két éve. Aztán vettem a Machinemartban egy leeresztokannat és azóta házilag cserélem. 11 éves Zafirához kétszáz fontér garanciát venni?? Te tudod...

Gomulka Béla 2012.02.22. 22:21:51

@dennisthemenace: Hát ez az, hogy nemcsak az. Amikor valaki nagyon abszurdat mond vagy tesz, nagyon nagy ostobaságot kovet el, arra is mondják hogy priceless. Hogy a nepper-témánál maradjunk, amikor a neppernek elore kellett tekernie a Passat (?) óráját, mert senki nem hitte el, hogy az alacsony futásteljesítmény valódi, na ezt hallva is mondhatná az ángol. Koznyelvi, sot irodalmi szinten is. És talán ezért is kéne egy magyaroknak szánt magyar sajtótermékben inkább magyarul írni.
(Fentebb olvastam, hogy a lopást újabban jogalap nelkuli gazdagodásnak hívják. Priceless.)

newadamone 2012.02.22. 22:22:36

jahh és még egy kérdés? a szervizkönyv miért nem minősül pl értékpapírnak? Sorszám, bejegyzés, nyilvántartás, érték stb...nincsen pénze az autógyártóknak arra, hogy annyi pluszt bevállaljanak, hogy autónként beregelnek egy biztonsági elemekkel tűzdelt, nehezebben hamisítható papírköteget?...ne adj Isten ezt az adatbázist x y feltételekkel hozzáférhetővé is tegyék? Ráadásul jelen esetben pl. a Mercedesnek nem éppen egy arculati piros pont, hogy ezredjére is őt fikázza vki a szervizkönyves / nepper dolgok miatt...

CoIie 2012.02.22. 22:23:49

@1kutya: a kötelező az kötelező, benne van a karbantartási tervben, evidens hogy az megvan! Ezeket nem is számolom!
A kérdés mindig az, hogy mi volt extrában javítva! Az, hogy mi nem gyári, ill. az X éves kocsiban mi és mennyi az új(abb) alkatrész, a csere.

4karika 2012.02.22. 22:25:54

@CoIie:
Ilyesmire gondoltam én is, de mások mást gondoltak, gondolnak.
Nem gondolom, hogy kereskedelmi forgalomba lehetne bocsátani, bár nem közhiteles nyilvántartást támaszt alá, de mégis valaminek (állapotnak, elvégzett munkának) a hiteles igazolására kell szolgáljon.
A márkakereskedőtől megveheti bárki, de többletjogot (további értékesítés jogát) ezzel nem szerez, ergo "csak saját felhasználásra".
Nem szabatos a hasonlítás, de (ha rendelkezem adószámmal) vehetek 10 db számlatömböt is egyszerre, de egyetlen darabot sem adhatok el belőlük.

dennisthemenace 2012.02.22. 22:30:50

@newadamone: Na, ilyen emberek kellenek Magyarországon, mint te.
"Minek árulod, kinek" KOZOD??

CoIie 2012.02.22. 22:31:06

@4karika: rendben, de a szervizkönyv nem azonos a kockás füzettel, ergo "jogilag" az elvégzett munkák - implicit - hivatalos igazolásásra szolgál. Ha abban nem ilyenek vannak bejegyezve, az default-ban csalás!
A kockás papirról senki sem feltételezi, hogy alapból "hiteles" - miért is nem ott vezeti a listát a nepper? ;)

4karika 2012.02.22. 22:31:21

@newadamone:
Mert nem testesít meg vagyoni értéket, sem materializált, sem dematerializált formában. Ezért nem értékpapír. De nem értékpapír a jogosítvány,a személyi igazolvány, de az érettségi bizonyítvány sem. De kétségtelen, hogy biztonsági elemekkel el vannak látva, s egy központi, hatósági nyilvántartás részét képezik, s természetesen forgalomképtelen, anyagi értékkel nem bíró dolgok.

4karika 2012.02.22. 22:38:40

@CoIie:
Nem alapértelmezésben csalás. Ahogy fennebb írták, magánokirat-hamisítás.
Mert adva van egy (biankó) magánokirat, s abba valótlan adatokat jegyeznek be. Eddig ennyi.
Amikor ezt az immáron hamis magánokiratot arra használják fel, hogy a vevőt megtévesszék a jármű állapotát illetően, a vételár megszerzése érdekében, akkor valósul meg a csalás. Hamis okirat felhasználásával.
Ezek nem büntetőjogi magasiskolák,főként nem jogalkotói szemszögből, de én azt gondolom, az állam is nemtörődöm ebben az ügyben.

salamander 2012.02.22. 22:39:48

@T-roger:

Igen, de ha probléma adódig s védekezni kezd az illető mert 200 kilós és nagyon határozott, akkor lehet hogy a büntetés bűncselekmények sorozatát okozná. Egy ilyen dologért pedig gyorsan lehet kapni tényleges éltefogytot (fegyveresen vagy felfegyverkezve elkövetett előre kitervelt és a többi minősítő - menet közben akár nem szándékosan elkövetett cselekmények miatt)... S mindez egy hamis szervizkönyv és egy ócska autó miatt...

Talán jobb lenne ha a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok szépen ellátnák a feladatukat. (Nekik többek között ez is lenne a dolguk...)

***

CoIie 2012.02.22. 22:42:43

@4karika: rendben, nálam más az alapértelmezés, azaz az eladás pillanatát értem, amikor csalásról beszélek. (
Hisz a magamnak bejegyzett szervizkönyv sorok még semmilyen törvénybe nem ütköznek abban a pillanatban... még hamisítás sem történt, hisz ki sem derül, amig nálam a fiókban hever...)

Ronald 2012.02.22. 22:49:12

.
@Berry16: Hova lett a humorérzéketek? Szervizben van... vagy hol?
Aki új S-eket vásárol, Stuttgartból - azt tuti nem Totalcar-t olvas - és főleg nem kommentel bele.
Erre nem gondoltatok?
.

mb1 2012.02.22. 22:49:21

Vétel előtt az emberfia megnézi az állapotot is természetesen,
de még rögtön perkálás előtt elhajt az eladóval egy saját maga által kiválasztott kereskedőhöz, ahol lekéri a számítógépes nyilvántartás szerinti előéletét és akkor már sokkal előbb van, mint a vadi új szervízkönyv nézegetésével.

Mellesleg adtam el én úgy E mercit, hogy egy árva pecsét nem volt a szervízkönyvében, mert bár Forgách utcában szervizeltem, mindig elfelejtettem elvinni. Vevőtől megkérdeztem, hogy megfelel-e neki ha a szervízben az ő jelenlétében lekérdezzük a történetet és annak alapján bepecsételik pótlólag, és így lett.

Használt autónál életbiztosítás sosincs, de azért törekedni azért kell a biztonságra ...

nortonvincent 2012.02.22. 22:49:23

@dennisthemenace: miert lenne hulyeseg a £200 1 ev garanciaert?
gondolom azert mert a kocsi max £1500 er,na es akkor mi van ha mondjuk a vasarlast koveto 3 honap utan kuka a valto? megjavitom £400 ert vagy inkabb elbontatom a kocsit?
Sztem £200 meger 1 eves Peace of mind..hogy angolosan fogalmazak.
en barmikor kifizetnem...sot meg evi £300 at is...pedig csak £2500 er a kocsim.
amugy igazad van..MOT itt is lehet intezni..de minek :-)

CoIie 2012.02.22. 22:54:33

Tulajdonképpen a nem (végig) vezetett szervizkönyvvel eladott autónál is megvalósul(hat) a csalás, hiszen a szervizkönyv nem tükrözi ténylegesen az elvégzett javításokat. Sőt így eltitkolt karbantartások lehetnek, melyek akár értékcsökkenést is jelenthetnek! ;))

Tehát senkit ne nyugtasson meg a "szép" szervizkönyv, mert több és kevesebb is lehet benne a valósnál! Sőt!

4karika 2012.02.22. 22:55:39

@CoIie:
Így már okézom a csalásod...:)
Ugyanakkor a magánokirat hamisítás akkor is megvalósul, ha nem kerül napvilágra, mert a bejegyzéssel olyan adat kerül az okiratba, amely nem valós, s ez alapján jog vagy kötelezettség létezése, megváltozása, avagy megszűnése nyerhetne bizonyítást. (Itt a garanciális jogok érvényesítésére gondolok például.)
De a garanciális járgányoknál meg még nem jellemző az a probléma, amiről a poszt szól. Szóval e fejtegetés részben off, részben inkább csak az érdekesség kedvéért...
A kamu szervizkönyves értékesítés csalás. Annak minden vonzatával.

CoIie 2012.02.22. 23:00:02

@4karika: ami "nem kerül nappvilágra", az nincs is, hisz nem nyert bizonyítást! ;))

4karika 2012.02.22. 23:04:11

@CoIie:
A bűncselekmény elkövetése és a bizonyítás két külön kategória.
Az egyik anyagi jogi, a bűncselekmény mindattól függetlenül megvalósul, hogy kiderül-e, vagy sem. A megvalósulásnak ez nem feltétele.
A szankciónak viszont igen, s ez szükségképpen feltételezi a bizonyítottságot. Ezek viszont eljárásjogi kategória.
Belemehetünk a dogmatikába, de nem szigorlaton vagyunk...:)

CoIie 2012.02.22. 23:05:34

A garanciáról itt nincs szó, de attól függetlenül akár fél éves kocsihoz is lehet gyártani új szervizkönyvet (vagy bemutatni az eredetit még üresen), annál is inkább, mert tapasztalom, hogy a márkaszervizek egy része be sem jegyzi a szervizkönyvbe pl. a karambolos javítást, a visszahívás miatti alkatrész cserét... Csak a kötelező szerviz meglétét - de azt meg minek (csak nekik kell a gari miatt).
Az a legkevesebb, ami történhet a kocsin. A többi érdekelne, a rendkívüli gixer és javítás!

salamander 2012.02.22. 23:06:32

@newadamone: Egyetértek! A Polgári Nemzetbiztonság Szolgálat kideríti, és a Pintér Team leépíti a neppert.

Az meg sem fordul a fejemben, hogy ebből esetleg rendőr is járhat jó...

Hja, hogy még nem jutott eszükbe? Talán olvassanak Pintérék is blogokat.... majd itt kiokosítjuk őket :D

4karika 2012.02.22. 23:09:15

@salamander:
Minnyá' ki fognak okosodni...:)
S a nepperek is...:)
Mer' olvasnak ők is itt, legfeljebb nem verik nagydobra...:)

CoIie 2012.02.22. 23:16:11

@4karika: OK, de még ha ki is derül, amíg nem bizonyított, addig praktikusan meg sem tud "valósulni"! Hisz nem tudni büncselekmény-e vagy sem - az addig csak egy vélelem. (Ráadásul szerintem a magamnak feljegyzett javítások önmagában nem hiszem, hogy hamisítások lennének, főként, ha nem anyagi haszonszerzés miatt történnek csak a történetiség kedvéért, pl. ablaktörlő lapátot cseréltem február 22-én, stb...)

Elméletileg bizonyára úgy van ahogy mondod, de mint tudjuk "elméletileg nincs különbség az elmélet és gyakorlat között, de gyakorlatilag..." ;)

Persze ehhez nem értek, hisz a jog ez egy fikcionális műfaj, "a természetben nem fordul elő". Én meg mérnökként csak a létező dolgokkal foglalkozom... ;)

4karika 2012.02.22. 23:30:10

@CoIie:
Megvalósul. A dogmatika alapján. De... Az csak dogmatika.
Ha valóban csak magadnak írogatod bele, s mert neked jobban tetszik egy "gyári" szervizfüzet, mint a retró piros, kockás, az az én szememben is csak poén, némi praktikummal. Mindenkinek kell legyen valami "bogara"...:)
De nyilvánvalóan másra céloztunk érveléseink folyamán. Amúgy egyébiránt jó lenne tisztába tenni a szervizkönyv jogi helyzetét. E tekintetben az ügyészséghez lehet állásfoglalási kérelemmel fordulni - forduljon, akinek ideje s kedve tartja.:)

"Elméletileg bizonyára úgy van ahogy mondod, de mint tudjuk "elméletileg nincs különbség az elmélet és gyakorlat között, de gyakorlatilag..."
Ez nagyon ült...:)))

Értem már megközelítéseink különbözőségét...:) Mérnökembert "természetben elő nem forduló" dolgokkal meggyőzni, nos az "fogalmilag kizárt" - ahogy mondani szokás egyes jogi fordulatokban...:)))

magyar_ellenállás 2012.02.22. 23:30:11

A régi Swift km-számlálója csak 5 számjegyű. EZ a "priceless". :)

Na, ugorgyunk!

Arról regéljen valaki, a Zadóhivatal mikor reagál az ún. autós-utas közvetítés nevű jelenségre. Ma a tévében is benyomták, X.Y. egy ezrest elkért egy másik fickótól a fuvarért. Ó, szent együgyűség...

robian 2012.02.22. 23:40:17

@T-roger: turek kint nyaral szlovákba

Betg 2012.02.22. 23:50:20

Ugyan kérem ez egy baromság aki vesz egy mercit az lekéri a szervizeket és rögtön kiderül kb 95%-ban,hogy kamu , aki ilyet csinál az egy barom .

nopánick (törölt) 2012.02.22. 23:58:22

@dennisthemenace:

priceless

pénzért nem megkapható, beárazhatatlan

P12_dCi 2012.02.23. 00:04:55

Nem tudom miért csodálkoztok, a legtöbb autómárkánál saját cikkszáma van a szervizkönyvnek. Ha elveszik, vagy betelik, rendelhetsz másikat.

Krisi 2012.02.23. 00:54:33

@dennisthemenace: énis pont így vagyok: a 20éves autóm akkor se érne egy fillérrel többet, ha csatolnék mellé eredeti szervizkönyvet. aki ért hozzá az úgyis azt látná, hogy merev a kasztni és nincs szét esve a váltó, mint a típustársaknál, aki meg nem ért hozzá az el se jönne megnézni, hanem venne helyette egy fiatalabb és jobban felextrázott másikat. de ezt a témát pont leszarom amúgyis, hiszen eszembe sincs se eladni, se máik autót venni helyette :)

mojoking77 2012.02.23. 02:38:07

Nos igen. Az en 407-esem is hasonlo "problemakkal" kuzd. Elete elso eveben kiallitasi darab volt, kerek 418 kilometer kerult bele. Majd az elso tulaj gyorsan belepakolt 3 ev alatt 104 000-et. En lassan harom eve hasznalom, mostanra elerte a meggyozo 126 000 kilometeres futasteljesitmenyt. Mondjuk el sem akarom meg adni egy darabig, az is biztos..

mojoking77 2012.02.23. 02:46:22

@robian: Azert ne csinaljunk mar egy rohadt tetubol legendat. Amugy nem mert feljonni utanam anno a Kameleonba, hiaba akart kicsontoztani az embereivel a Jam-ben. (Mondjuk lehet nem kommentelnek, ha a portas sracok nem jonnek oda szolni, hogy mire keszulnek az embereivel)..

dennisthemenace 2012.02.23. 05:33:04

@nortonvincent: Amikor megveszed 1500-ért, három hónap múlva 1200-at er.Nem valószínu, hogy nagy baj lenne vele, ha mégis, akkor sem javíttatnám a váltót,vennek bontottat és kész.
Azért foglalkoznak vele, mert ha van egy három-négyszáz fontos tragacsod, inkább kifizetsz egy százast MOT-ra,mint harminc vizsgadíjat és esetleg két-háromszáz font javítási koltséget esetleg..

The Good Boy ! 2012.02.23. 07:05:33

keveset futott 6 éves honda szervizkönyv márka- és szakszervizek pecsétjeivel, garanciális probléma bejegyzés mentes állapotban olcsóért eladó, esetleg szervizkönyv mentes MB S500 1,2 HTP-re cserélném.
ugyanitt (még) visszaellenőrizhető keveset futott elveszett szervizkönyves honda ugyancsak eladó, garantáltan kevés kilométerrel.

The Good Boy ! 2012.02.23. 07:12:00

amúgy ez nem újdonság. amikor kezdtek elterjedni a digitális km számlálós autók, akkor az egyik német csatornán (talán ZDF) volt egy riport, amiben sokat futott autót akartak jó pénzért eladni. na itt nem csak a laptopos ember bűvészkedett, hanem hirdetés útján tudtak szervizkönyvet is venni hozzá, amihez ajándékként többféle, motorolaj cserét jelző, motortérbe elhelyezhető matricát is mellékeltek, amire a kedves user utólag is felfirkálhatta a neki tetsző időpontokban és kilométerekkel ellátott olajcserét, hogy még élethűbb legyen a varázslat. Azóta valahogy semmin nem csodálkozok.

mehemed 2012.02.23. 07:23:17

az ország neve magyarország, köztársaság már nincs hál'istennek..

magyar_ellenállás 2012.02.23. 07:59:45

@mehemed:

"A) cikk
HAZÁNK neve Magyarország.
B) cikk
(1) Magyarország független, demokratikus jogállam.
(2) Magyarország államformája köztársaság.
(3) A közhatalom forrása a nép.
(4) A nép a hatalmát választott képviselõi útján, kivételesen közvetlenül gyakorolja."

Épp ez az a pont (2.), ami még tuti. A másik három a bizonytalan.

hibrid001 2012.02.23. 07:59:48

@papaci:
Egy ket dolgot hagy fuzzek hozza, en is kint elek (sajnos).. Egyik haverom vett dizel bmw-t 120ezres km allassal. Elvitte szervizbe, lekertek az adatokat, 2 eve volt benne 300e. Merfold. Itt is tekergetnek igen sokan, el se hinned h mennyien.
Az MOT-rol... az egy vicc, nem muszaki vizsga..xD Megadod nekem a kocsid rendszamat, meg 140 GBP-t (vizsgdij + jatt), 2 napon belul hozom a friss ropogos vizsgapapirt, ami teljesen szabalyosan benne van a rendszerben, ha a rendor megallit le se bukhatsz vele. Es ez 2000%, volt mar hogy en is igy csinaltam sajat kocsira. Az ismeros srac aki bizniszel vele, el se viszi a kocsidat, ra se neznek, csak kapod a papirt. Nezz korul az utcan.. Szerinted azok a regi szetrohadt ford transitok meg szethullo sprinterek hogy kapnak vizsgat?
Jaa, es 30-40 font 1-3 orai kereset? meg havi 2500? Azert (ha nem kamionos vagy angol cegnel, nemzetkoziben, vagy kozepvezeto egy nagy cegnel) ezt te sem gondolod komolyan. Ezt nem ertem, hogy aki itt kint el, mi a tokomert beszel hulyesegeket az otthoniaknak. Ezert hoszik otthon hogy ott minden szar, meg hogy itt huuudefasza.. Hat en elmondom, hogy 10 fontot keresek orankent, ami kibaszott jonak szamit.(de dolgozok is erte annyit mint a szemet..) Az atlag magyarok bere itt a kornyekunkon olyan 7-7,5 korul mozog. Egy multinal dolgozom, a fonokeim (kivetel nelkul angolok) 1700at visznek haza havonta. Es kibaszott jonak szamit a fizetesuk..
Es igen, gondolom meg igy is jonak hangzik a 10font/ ora. De 350 a lakberem+rezsi, 250 havonta (!!!!!) a biztositasom.. A 25 ev alattiakkal itt jol kibasznak a biztositok.
Jaa, hogy aki bortonbe kerul az ellehetetlenedik? Hat erre csak annyit mondanek, hogy ha egy evnel kevesebb idore csuknak le az en cegemnel nem rugnak ki, megvarjak amig kijossz, es folytathatsz mindent, ott ahol abbahagytad..
Nem bantani akartalak, ne erts felre. Csak felkur mikor az emberek rizsaznak az itteni fizetesekrol, helyzetrol.. fele se igaz..XD Az autos temaban meg hogyha nem tudsz a kurvasagokrol, mert mondjuk nincs ilyen korokben kapcsolatod az meg nem jelenti azt hogy nincs is ilyen.. ;)

hibrid001 2012.02.23. 08:02:33

Ja most olvastam, hogy denis mar valaszolt.. ;)

hibrid001 2012.02.23. 08:03:47

@magyar_ellenállás:
Hagyd ra.. Mehemed.. Szerinted ilyen nevvel ez a Hazaja? xD

Trainer2000 2012.02.23. 08:04:12

Sziasztok.Nálunk (szlovákia) is ez megy.A múlt héten élesztettem újra egy Mazda3 1,6 dieselt.Papirok szerint 2009,Németországból behozva.Utánanéztem (mazdánál dolgozom).2007 és makaróniából (olaszország) lett behozva.És az ám nagy különbség!Nem tudom miért de ami olaszbol jön az egytöl egyig leharcolt roncs.

magyar_ellenállás 2012.02.23. 08:08:43

Az esti felvetésemre visszatérve. Egyedül ingázom napi 100 km-t. Még egy ember elférne mellettem, ezért egy ideje töröm a buksimat, nem kellene-e felcsípni valakit, akivel megfelezhetném az útiköltséget.

De tegnap, ahogy kimondták a híradóban, hogy készpénzátadás-átvátel történt, elgondolkodtam azon, hogy ez jövedelemnek számít-e... Nagy valószínűséggel igen.

Szerintem megér egy posztot.

hibrid001 2012.02.23. 08:33:14

@Gomulka Béla: azt vagod, hogy most egy szinonimat mondtal a priceless-re?

Gomulka Béla 2012.02.23. 08:33:55

Tulajdonképpen nem. Az unaffordable személyes vásárlóero fuggvénye. A megfizethetetlen tenyleg a legkozelebb álló fordítás. Csak sajnos nem mindent lehet lefordítani: ismerosom egy alkalommal a denevért mint skin-mouse-t mutatta be egy amerikainak. Az nagyon nem értette ...

Gomulka Béla 2012.02.23. 08:35:19

@hibrid001: Nem szinonima. Ld. fentebb. Korán van még, bocs.

hibrid001 2012.02.23. 08:43:25

Ja, es te kerdezted ommm-tol h mit jelent a priceless. o valaszolt, hogy megfizethetetlen. te meg benyomod, h unaffordable. ami szinten megfizethetetlen.
Most akkor ez kotekedes, vagy tenyleg koran van?

Amugy en ir ruhellem, hogy mostanaban mindenki kitolti a mondandojat angol szarsagokkal.. btw, lmao, lol, rip es tarsai..

sefer_k 2012.02.23. 08:52:32

@schdl: Egy dolgoban BIZTOS lehetsz. Hogy ez BIZTOSAN így fog zajlani. Tapasztalat. Sógoromnak volt egy 10-11 éves Matiz-a, gondolt egy merészet és vett egy nagyobbat, újat, stb. A Matiz-nak is ő volt az egyetlen gazdája, hordta rendesen szervízbe meg használta. Nem autóbuzi, így külön figyelmet nem fordított a kocsira, de amit kellett az megcsináltatta. Eljött az ideje, hogy eladja. A kocsiban volt kb. 120 000km, ami tényleg valós volt. Az autó értékét tekintve semmi értelme lett volnba a tekergetésnek. Meghírdette, persze a sok köcsög nepper egyből rárepült a hirdetésre. De őt nem érdekelte, hogy ki viszi el. (a másik autó már ott állt a garázsban). Megbeszélt a nepperrel egy időpotot, találkoztak, a nepper nézegette az autót, próbált belekötni, az egyébként nem patika állapotú kocsiba. Dohányoztak benne, bár azt egyszer én kitakarítottam,amennyire tudtam ,volt rajta pár rozsdafolt, az utastéren pedig látszott az elmúlt 10 év. Szóval lett mibe valóban belekötni. Erre nepperünk beszólt egy ilyet "az órája biztos tekerve van". Csodálom, hogy sógorom ott helyben nem küldte el a kurva anyjába. Mondjuk most már biztos terkerve van az órája, mivel végül a nepper elvitte. Gondolom takarítás és a kaszni kipofozása után (volt rajta pár rozsdafolt), eladósorba került nemdohaányzó, hölgy tulajdonostól, 60e km-rel, rendszeresen szervízelve. Ebből a rendszeres szerviz igaz is volt...

magyar_ellenállás 2012.02.23. 08:57:03

Amikor gyerek voltam (még fasorban sem volt a priceless), és múzeumba ráncigáltak a tanáraim meg a szülők, ott hallottam először, hogy: "felbecsülhetetlen" érték. Egy nagyon aranyos néni kérdésemre elmagyarázta, hogy anyagköltsége (ára) van ugyan mindennek, de az élményszerűség, a hozzáadott szellemi érték, használati érték, a kor stb. miatt sok mindent csak nagyon nehezen lehet forintosítani.

tomnemtom 2012.02.23. 08:59:38

mérkell szervizkönyvet vezetni ?
vezessé autót.
jobb buli.
bisztos mer szervizkönyvvel könnyebb leszorítani a biciglist.

Cory76 2012.02.23. 09:07:58

@Mercel: Nekem is hihetetlennek tűnt. Forgalmit adtak újat 15 perc alatt az okmányirodában. A szervizkönyv meg pótolhatatlan:)

Írtam a vezérképviseletnek, meglátjuk mit írnak.

robian 2012.02.23. 09:11:21

@mojoking77: legendát? ha ugyanaz akire gondolunk HS a monogramja
csak annyit mondtam még kb. 4-5 évig szlovák rendszámon van
addig Walter viszi az ügyeit
Hogy kit filéz ki kit nem azt nem tudom
(Állítólag a hajós afférnél is az volt a kiváltó ok, hogy nem bírt el a német sráccal)
De hogy akkor már vádlott volt az első olajosba amikor kis túlzással te és én (én78as) még a csattogóst toltuk az tény
Nem legenda de nem is akárki

Mokele-Mbembe 2012.02.23. 09:20:24

Már várom azt a percet, amikor a feleségem autóját próbáljuk eladni. Van neki egy kis cége, annak a nevén van. Asszony otthon dolgozik, évente megy az autóval max négyezret, vagy még annyit se.

Érdekes lesz látni az arcokat, amikor meglátják a céges autó óraállását...

Gomulka Béla 2012.02.23. 09:52:10

@hibrid001: Ne anyázzá Sanyi, mer t'od hogy aztat nem bírom! (Voga-Turnovszky)

Egyébként nem kérdeztem, inkább hangosan gondolkodtam. Az unaffordable inkább úgy hangzana, hogy nem engedhetem/-ted/-ti meg magának. A priceless meg, ha már szabadabban fordítunk, lehetne akár 'hatalmas' (óriási, kolosszális, gyonyoru)is. A szónak a cikkben való használatát illetoen meg az a helyzet, hogy Omm érti, te is, szerintem még én is, de sokan nem. Ez fentebb néhány helyen kiderul, és akkor még csak azokat vettuk, akik hozzászóltak.

Rudolf diesel 2012.02.23. 09:52:44

Hihetetlen.
Ti fókuszról, matízról, fóbiáról, szviftről beszéltek.
A cikk egy SL500-ról szól.
A különbséget vágjátok?

Rudolf diesel 2012.02.23. 10:09:46

@Gomulka Béla: De én nem tulajdonságokról, hanem autók közti különbségről beszéltem.

Gomulka Béla 2012.02.23. 11:07:16

Mi akkor se vagyunk sznobok. (illetve én igen: kovetkezetesen megtagadom a (: jel használatát)

Rudolf diesel 2012.02.23. 11:27:10

@Gomulka Béla: Én inkább egyes számoznék most. Ha sznob nem is, de buta mindenképp vagy, ha egy fábia szintű autóval Te érdemben egy lapon tudod említeni a címben szereplőt.
Még mindig arról beszélek, hogy miről szól a cikk konkrétan.
Ha tényleg nem érted, hagyjuk. Felesleges koptatni a billentyűzetet.

4karika 2012.02.23. 11:55:04

@Rudolf diesel:
Mielőtt nekiesel másnak, mint bolond borjú az anyjának...
Talán el kellene jutnod odáig, hogy ez a cikk NEM a Merciről szól. S nem is Octavia-ról, A6-ról, vagy bármi más autómodellről.
Ez a cikk egy problémáról szól, amit a biankó szervizkönyvek ilyen-olyan adásvétele jelent, illetve a jóhiszemű vevők csalárd megtévesztésének egyik eszközéről. S eképpen nyilván szól gazemberekről is. De semmiképpen sem egyetlen autótípusról.
Nyilván akad becsületes, normális autókereskedő is az országban,nekik elég szerencsétlen helyzet, hogy egy közösséget általában véve nem a kisebbségben lévő, eltérő viselkedéskultúrájú egyedei alapján ítélnek meg.

Szóval... Először olvass, értelmezz, s utána dorongolj le másokat - ha olyan a helyzet. Mert így úgy tűnik, hogy valahol félresiklottál.

nortonvincent 2012.02.23. 12:22:43

@hibrid001:
azert mert sokk ember nem beszeli rendesen az angolt..en szakmunkas vagyok keresetem £13 orankent a szombat 150% ban fizetve.....nekem a heti £530(ado utan) mindig megvolt....a kozepvezetok havi 2500 visznek haza az igazgato meg havi 3350 et...A te £10/ora egy jo oraber..de azert nem "kibaszot jo".
Mindez Londonban..egy magankezben levo cegnel, kb.30 alkalzotal.

Gomulka Béla 2012.02.23. 12:41:03

@Rudolf diesel: Nem említeném. Az ég szerelmére, én vagyok komplikált, vagy mások egyszeruek?

Rudolf diesel 2012.02.23. 12:58:59

@Gomulka Béla: Vagy csak más szemüvegen keresztül olvastuk a cikket.

hibrid001 2012.02.23. 13:24:19

@nortonvincent:
Jaa szakmunkaert azert itt fizetnek rendesen... nem ugy ertettem hogy kibaszott jo, hogy hasra kell esni tole, hanem annak fuggvenyeben, hogy mit csinalok, es mas ilyen meloert mennyit fizetnek. Az en kornyekemen (D-Ny) 6.5-7.5-ot.. Nalunk tulorakkal+hetvege hetente ossze lehet hajitani 400-450et netto.
Nem panaszkodom, csak a tisztanlatas miatt irtam. Nagyon nem 30 font orankent...
Otthoni haverjaim mondtak regebben, hogy ok tutira azt hallottak, hogy 1500at siman meg lehet keresni havonta, egybol miutan kijossz.. hat azert nem teljesen igy van, en lehuztam jo par honapot ugynokseg altal kikozvetitett meloskent (minimalber) hogy legyen mit irni az oneletrajzba.
Hiaba 250e HUF itt a minimalber, felrerakni belole sansztalan. En meg pont azert jottem.
Ja az angollal sincs gond, otthon 13 evig tanultam.

hibrid001 2012.02.23. 13:28:06

@nortonvincent:
Ja es meg valami. Ha 13 fontot keresel orankent es 530at MINDIG megkeresel hetente (netto), akkor az azt jelenti, hogy kb. 50-57 orakat melozol. Azt elfelejtetted emliteni hogy akkor tulorazol rendesen.. ;)

dennisthemenace 2012.02.23. 15:07:53

@hibrid001: "Ok tutira azt hallották"

Na, ez a magyarok legnagyobb faszsága. "Merjunk nagyot mondani"..

Azt meg kulon bírom, mikor magyarok kérdezik: -Mannyit keresel?
-CSAK?! A Pityu unokahúga fiának a szobatársa háromszor ennyit kap és már menedzser!

Gomulka Béla 2012.02.23. 15:15:54

@Rudolf diesel: Vagyok olyan oreg, hogy nem úsztam meg általános-, kozép- és felsofokú tanulmányaimat marxista-leninista dolgok nélkul. Talán Hegel-tol nyúlták a gondolatot marxengelsleninék, hogy a minoségi és a mennyiségi változások egymásba által hajlanak. Bizonyos mértéku mennyiségi kulonbség már minoségi kulonbség, és vica versa. Így értem (illetve azt hiszem, hogy értem), hogy mire gondolsz itt a Mercedes/Fabia vonallal. Tulajdonképpen eddig is értettem, és a sznobozást tényleg kismosoly-jellel szántam, csak tényleg irtózom a kismosoly-jeltol. Talán éppen a marxista-leninista múltam miatt. Tényleg.

2002tii 2012.02.23. 15:25:14

Márkakereskedőneksem mindegyiknek kell az adatok hozzáférhetősége : M Vito hűtő kiegyenlítője összeeresztésnél elrepedt,márkaszervíz ( ahol a vásárlás történt) közlik, hogy a nullkilométeresen átvett 9 és fél hónapos autó már nem garanciális, mert jóval több egy évesnél. Elfelejtették, hogy az autót " valamiért " már ők maguk jóval korábban egyszer üzembehelyezték.

Golf2 2012.02.23. 16:25:17

@dennisthemenace: Amióta szigetlakó vagy,te már nem magyar vagy?Mert úgy lenézed a fajtádat,magyarokat.

dennisthemenace 2012.02.23. 16:41:32

@Golf2: Miért is? Mert nem azonosulok a hantázósokkal?

CoIie 2012.02.23. 17:13:14

@4karika: "fogalmilag kizárt" :)

CoIie 2012.02.23. 17:22:02

@Betg: ráadásul olyan kamuk is vannak, amikor egy a kompjuterben levő delkivens autójára számolnak el egy garis alkatrészcserét/munkát nem garis autónál, így annak is szaporodhatnak a dolgok az elektronikus "szerviz könyvében" akiknek a gari ideje alatt nem is volt dolguk a márka szervizzel. Az otthoni fiókban levő szerviz könyv, pedig azt mutatja, hogy makulátlan az autó - de eladáskori ellenőrzésnél ki hiszi már el?!

Ráadásul NEM kell már feltétlenül márka szervizbe vinni az autót, így vajon hány és mennyire megbízható helyen kellene beszerezni az autó előéletéről az infót?!
Ez biztosan követhetetlen megnyugtató bizonyossággal! És akkor még nem is szóltam a 0km-es autók megtörésével majd javításával - az tuti nincs semmilyen szervizkönyvben!

A kérdés ugyanaz: ténylegesen mire is jó az elektronikus/papir alapú szervizkönyv?? Jóbb lenne áttérni a teljes, műszeres állapotfelmérésre!

CoIie 2012.02.23. 17:29:23

@magyar_ellenállás: bárminek számit, éves talán 150k HUF-ig nem kell adózni ajándék után. Tehát az alkalmankénti kis összeg miatt nem kell aggódni.

hibrid001 2012.02.24. 00:06:19

@dennisthemenace: "Merjunk nagyot mondani"

ez azert alakult igy ki szerintem, mert a kivandorlok tobbsege nem meri bevallani (meg maganak sem), hogy azert it sem "fenekigtejfel" meg "kolbaszbolkerites". Nagyon nem.
Szep is lenne, otthon azt mondanak, hogy igen baszki relative sokat keresek, de szopok erte egesz nap, es meg le is neznek..
Itt megiscsak mi vagyunk az aljanepseg, mint otthon a bodzaszedok (kihangsulyoznam, hogy ez nem az en velemenyem..kozvelemeny). Aki mast mond, annak csak annyit, hogy jobban ra kell fekudni az angolra. Mert ezek itt am sunyibban csinaljak, mint otton, itt nem megy hangosan a ciganyozas... De ha az ember egy kicsit odafigyel, es tud a sorok kozt olvasni, a bele kifordul.. xD Tipikusan arcbamosoly hatbakes.
Ja, azert tisztelet a kivetelnek. Mert olyan is akad. Nem sok, de akad.

dennisthemenace 2012.02.24. 06:12:50

@hibrid001: Nem bizony. Én azt is megkockáztatom, hogy sokkal kemenyebben kell dolgozni, mint Magyarországon. Sokaknak már ez nem jon be.
Lenézés? Nem tudom, én nem tapasztalom. A cégnél megbecsulnek, számítanak rám, igaz, én is megteszem a legjobbat, ami tolem telik. A gyereket az iskolában ugyanúgy kezelik, mint angol társait, minden segítséget, figyelmet megkap.
A lényeg, ami miatt eszembe sem jutna visszamenni:
A hivatalokban ugyfél vagyok, nem probléma, nem húznak le rólam húsz bort, ilyen olyan adó, buntetés címén.
Ha autót veszek, ingyen átírják, a rendor nem kíváncsi az irataimra (amíg nem csinálok valamit), és gyakorlatilag olyan autót vehetek, amit MAgyaroszágon nem tudnék megengedni magamnak.
Plusz: minden hétvégén van valami nyálcsorgató rendezvény, akár veterántalálkozó, akár lakókocsis autóverseny, néha nehéz eldonteni, mit nézzen meg az ember..

Nem a tiéd! 2012.02.24. 07:19:21

2003, Opel márkaszervíz: Enyhe karosszériajavítás után (casco-val rendezve) szervízkönyv megnéz, majd a következő párbeszd zajlik le: kérdés: "Miért nincs bejegyezve a javítás ténye?" válasz: "Én ezt meg sem hallottam. Ha beírjuk, akkor maga nem fogja tudni soha eladni ezt az autót. Nálunk a nyilvántartásban benne lesz a javítás." No, így higgyetek a vezetett szervízkönyvnek.....

tomcsibácsi 2012.02.24. 08:04:28

Bianko szervizköny = felhívás keringőre.
Kb, mintha féltéglát hagynék egy üvegajtó előtt...

Kegyetlen 2012.02.26. 21:54:39

én is akartam üreset pappasnél, mert betelt a régi. 4-5 hetet ígértek..

CsGergo 2012.02.27. 08:12:36

@Haywood: Akkor okirat hamisítás, ha kitöltik kamu dumával,üresen nem az.Az ilyen nyomtatványokat zárt körben kellene forgalmazni szerintem, márkakereskedők között, nem így, hogy bárki megvehesse.

CsGergo 2012.02.27. 08:14:33

@Haywood: Akkor okirat hamisítás, ha kitöltik kamu dumával,üresen nem az.Az ilyen nyomtatványokat zárt körben kellene forgalmazni szerintem, márkakereskedők között, nem így, hogy bárki megvehesse.
süti beállítások módosítása