Ha nem tudod eladni az autódat...

  2012. február 15. - ommm Címkék: corolla csoda fiatalodás verso

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

fiatal1

...itt, hirdesd meg máshol! A csodás helyen ripsz-ropsz fiatalodik egy kicsit, nyilván óracsoportot kellett cserélni időközben. Az új tulajdonos mindenképpen jelentkezzen, kíváncsiak vagyunk a magyarázatra.

 

fiatal2

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr954106223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dhrbikes 2012.02.15. 17:28:09

10 éves Toyotában 90e km? Hahaha :)

Urakura 2012.02.15. 17:41:31

Csak igy tovább,a múltkori Suzuki Vitara is jó volt!!!

Shitnigga 2012.02.15. 18:04:50

Nyilván elírás, magyar nepper sose csinálna ilyet! :)

toncsi64 2012.02.15. 18:10:52

Nem értem miért baj, ha a sok hitetlenkedő miatt felpörgette 135-re... :DDD

pmobilTB 2012.02.15. 18:20:22

@dhrbikes: A 10 éves Toyota Corollámban 68 000 km van, első tulajos. Mi hahaha? :)

Ottopappa 2012.02.15. 18:28:47

@pmobilTB: Az én 19 éves Ladámban meg 74 ezer van. Azt se hinné el senki. De nem is akarom eladni... Kasztni úgyis hamarabb fog szétrohadni, mint ahogy a motorja bekrepál. Pont, mint egy japán, nem??? :DD

AnyátoknakPalánot 2012.02.15. 18:36:38

az 1 éves splash-ben van 9500km, teljesen hihető 10 évre a 90e..

mükkemakk 2012.02.15. 18:38:48

Húha, jó sokat tolattak vele. Amúgy így, ránézésre jó állapotban van a gép.

MB126 2012.02.15. 18:40:17

Hát a nejem alig használja, -csak napi max 20km-es ingázásra, meg nyaranta 1500-2000km nyaralás- a Mondeot, ami 2005-ös és így is van már benne 120.000!!! Pedig tényleg megkímélt. Akkor eladhatatlan? Hol kell ahhoz tartani egy 2002-es, családi egyterűt (ami egyértelműen a mindennapi ovi-suli-meló járatra született), hogy csak 90.000 legyen benne. Mondjuk tudok én is ellenpéldát: apósom 94-es Passatjában éppen idén érte el a számláló a 70.000-et, de nem is sokat fordult tovább.

MB126 2012.02.15. 18:42:28

De az após gépe az más tészta. Tényleg nem megy többet évi 5000-nél.
Aki a 90.000-et egy ilyen egyterűnél elhiszi, szerintem meg is érdemli.

HEMI 426 2012.02.15. 18:50:06

Szerintem itt nem azon van a hangsúly,hogy hihető,vagy jó e a kocsi.Sokkal inkább a "lelki hadviselés"-en. :)

elzee 2012.02.15. 18:51:39

Az én 2002-es Golfomban van 280.000km, a barátnőm ugyanennyi idős Puntójában (ő az 1. tulaj) 68.000km... csak az évjárat nem mond el semmit.

Nigger bácsi 2012.02.15. 18:52:00

Basszus... Nekem '99-es a Toyota.....Most tartok (az óra szerint) 252E km-nél, és ebből az utolsó négy alatt ment 150-155E km-et... Nem vagyok se gazdag, se jómódú, mégis összejött ennyi km. Ezért én tutti nem hinném el a 142E-et sem...

Nigger bácsi 2012.02.15. 18:53:13

Na, a lényeg lemaradt.. Szóval, állapotot kell venni, nem km óra szerinti értéket.

prérikutya 2012.02.15. 18:56:09

A probléma itt azzal van, hogy a kereskedő úgyis nyerne rajta, ha annyival adná el, amennyi van benne. De nem, Ő visszatekeri az órát és még próbál nyerni rajta. Ez e gusztustalan.

Ha egy autóban 250 ezer van, el kell fogadni, hogy kevesebbet ér, mint egy ugyanolyan másikban, amiben 100 ezer km van.

robertocrack 2012.02.15. 18:56:36

megy még az további 400 000 km-t is.....

prérikutya 2012.02.15. 18:58:22

@Nigger bácsi: Ez igaz. De mi van akkor, ha van pl. 2 egyforma (flottás) autó. Az egyikben 100 ezer van, a másikban 200.

Melyik ér többet?

szaporító 2012.02.15. 19:00:59

Ennyire unatkoztok?
Kell a mutyizást még bizonyítani?
Pina?

csiky944 2012.02.15. 19:12:57

3éves autóba 500km,láttam a saját szememmel, 1.5év után tankolt bele először a bácsi :D

korosla 2012.02.15. 19:13:50

Hát a visszatekerés árát tuti bukta, mivel többet nem kér érte.
Ez a magyar valóság 100 ezer felett eladhatatlan az autó.
Kisteherautóknál (ducato,sprinter stb.) szerintem még durvább visszatekerések vannak.

herkó 2012.02.15. 19:15:44

Az én corollámban is 90000 km van,és újonnan vettem.A feleségem használja napi 2x5 km-t,azt is csak télen,mert jó időben bicajjal jár.Én tömegközlekedéssel járok dolgozni,miért kell azt hinni,hogy mindenki napi 100 km-t megy.Mivel volt céges autóm,2010 ben áprilisig kb 1 tank benzin ment el.

herkó 2012.02.15. 19:16:53

Ja és 2002 aug.az autó

ciel 2012.02.15. 19:20:13

De hát ez a vatera! Ott van minimál ár, ez meg a minimál km.
Majd a licit során emelkedik a km-óra állás is .

CsGergo 2012.02.15. 19:20:57

A Ladánkban meg 60 ezer van.11 éves, Nyugdíjas házaspártól vettük, a papa már 78 éves volt, feleslegessé vált nekik.Az előző gazdája szintén nyugdíjas volt, ismerték egymást,így valószínű az óránk "pontosan jár".:) De ez látszik a beltéren is, a külsőn már nem annyira! XD De a karcolások, meg egy horpadás miatt csak nem robbanunk le.

Béla, tudod a Béla 2012.02.15. 19:21:34

Én megnéztem 1 hete egy 1992-es VW Jettát, fenn van a hahu-n 6400! km-el,de frankón, csak a bácsi kicsit érdekes, mert miután megnéztem rögtön rádobott az árra 380.000-t, tehát nem eladni akarta csak dicsekedni szvsz. :))
www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/jetta_ii/volkswagen_jetta_ii_ganley_1.8i-3273706

fzr1000 2012.02.15. 19:22:36

@Nigger bácsi:
A kedvedért megnéztem,2003-óta mentem az autóval 61.897km-t.Ha újonnan vettem volna akkor sem mentem volna vele többet.
Apósom 320d-ében (2001-ben újonnan vették)most kb:70e km van. Hogy mik vannak!

sayer 2012.02.15. 19:28:33

Mindenki tudja hogy mi megy a kilóméterórákkal,és mégis vannak akik beleszaladnak az ilyen vételbe.

Edmond23 2012.02.15. 19:29:43

Nem értem a szerkesztőt, toyota verso, 1. eladó 1.550.e Ft
2. eladó ugyanez a kocsi 1.550.e Ft , hol itt a haszon??, vagy ő le alkudott belőle 150-et, h keressen rajta 50 ezret, vagy nem értem, nah mind1

egyébként állapotot kell venni mindenképpen, hiszem magyarország km óra visszatekerő nagyhatalom!

Példa: én 270.000 km-rel adtam el a caddy-mat és kerestem rajta kb 35%-ot, miről beszélünk?

GRX 2012.02.15. 19:30:15

Anyám 2001-es C Corsájában 19 ezer van. Én nyertem, vagy én nyertem?

Edmond23 2012.02.15. 19:32:06

.. bocs 2001-es volt a caddy, kishaszonnál évi 25 km teljesen reális.

asifan 2012.02.15. 19:35:48

5 éves CÉGES autót vettem valós 60 ezerrel. Most ássam el magam?:D

Toolfan 2012.02.15. 19:41:54

Az, hogy mennyi van egy autóban, gazdája válogatja. Az én 21 éves Trabimban 99000 van:) Egyébként pont Corolla Versót nézegetek, év végén szeretnék venni valami hasonlót, de ennél fiatalabbat. A hasznaltauto.hu- n én is érdekes dolgot vettem észre: az egyik Verso meg volt hirdetve 2799000- ért (2005- ös, ha jól emlékszem, kb 130 e km- rel), ezt felvettem a "parkolómba", ezután jött a meglepi: az autó, ugyanazokkal a képekkel már 3500000 Ft volt, és 2007- es lett, 76000 km- rel!!! A "megfiatalodott" autókra csak egy magyarázat van: talán egy féreglyukat találva átvágtak a tér- idő kontinuumon(fluxuskondenzátorral)!:) I: manapság ki az, aki hinni mer a kilóméteróra által mutatott értékben????

barumka 2012.02.15. 19:44:06

És ha a kereskedő elírta a km óra állást tévedésből. Mi lenne ha nem lennének ilyen cikkek, miről írnátok? Mihez kommentelnétek faszságokat egyesek???

lac1 2012.02.15. 19:46:40

Nekem egy évesen 38 ezerrel vásárolt, de most 12. évesen is csak 98 ezer van benne, pedig egy Toyota Hiace, 6 személyes kisteher. Tudom ritka, de ez akkor is ennyi, nem kell csodálkozni és hazugsággal vádolni senkit, létezhet és létezik is ilyen.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.15. 19:50:55

Én inkább vennék egy olyan autót, amivel naponta mondjuk 2-szer 50 kilométert mentek, mint 2-szer 5-öt.

Meg a legtöbb alkatrészt 100-150 ezer km körül kell cseréni. Akkor most mi a jobb vétel? Egy 90 ezret futott autó, amin még minden gyári, és csere előtt áll, vagy egy 150 ezret futott, amiben már a legtöbb dolog ki van cserélve?

lac1 2012.02.15. 19:54:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Mondjuk nálam a vezérműszíj 80-anként de max. 5 évenként, így a 150 ezerrel sem lennél beljebb.

prérikutya 2012.02.15. 19:56:43

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Gondolod, hogy egy 150 ezret futott autóban mindent kicseréltek?

Meg, amikor autót veszel, illik egy olajcserét, meg vezérlés cserét beiktatni, hogy tiszta lappal induljon az autó.

Béla, tudod a Béla 2012.02.15. 19:57:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Meg a legtöbb alkatrészt 100-150 ezer km körül kell cseréni."
"Ez kérem hülyeség", ahogy Besenyő Pista bácsi mondaná :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.15. 19:57:49

@lac1: Kivétel mindig van, de pont a vezérműszíj az, amit vétel után mindenképp érdemes cserélni.

lac1 2012.02.15. 19:58:28

@prérikutya:

Én, ha megbízhatótól vásárolnék, pláne rokontól, és szerinte megcsinálta időben a kötelező szervizeket, akkor én nem cserélnék.
Idegennél igen.

akiak 2012.02.15. 19:58:37

akkor melyik a jobb,ha kevés kilométeres az autó, amivel napi 10km-t mennek, és üzemmeleg se lesz, állandóan kupplungolnak fékeznek, kátyúba, padkára mennek, perceket állnak kinyomott kupplunggal a lámpánál, ki-be szállnak többször is,vagy amelyik autópályán megy napi 100-140 km-t, üzemmelegen, tempomattal, sima úton?

Zsomatograf 2012.02.15. 19:58:44

igazán kíváncsi vagyok, hogy a több, mint 300 000km-t futott, a napokban eladott autóm mennyire fog megfiatalodni. ;-) :-D

Béla, tudod a Béla 2012.02.15. 19:59:12

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Én inkább vennék egy olyan autót, amivel naponta mondjuk 2-szer 50 kilométert mentek, mint 2-szer 5-öt. "
Meg ez is az, hülyeség, mert miért lenne jobb állapotban egy 10X annyit futott autó, mikor az is megy hidegen 2X5-öt, csak még melegen is megy 45-öt, akkor mi benne az okosság?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.15. 20:02:55

@prérikutya: Amit muszáj, azt mindenképpen. És ami elromlott 120 ezernél, azt már nem kell cserélni 160-nál. Jó esetben :)

@Béla, tudod a Béla: Mert a többet futott, az általában fel is melegszik. És nem hidegen van 10-szer újraindítva, és nagy valószínűséggel városon kívül használták, szemben a keveset futottal, ami lehet, hogy életében csak 3-szor ment ki a városból. @akiak: leírta ugyanezt.

lac1 2012.02.15. 20:06:06

@akiak:

Te szándékosan keversz egy közlekedési helyzetet egy rossz vezetéssel. Igen, keveset megyek vele amikor megyek, de NEM tartom kinyomva a kuplungot. A keveset menő nem lesz egyből rossz vezető. A véleményedhez hasonlóan lehet egy sokat menő és ezért üzemmelegen közlekedő autó, amit a gazdája többször tartott kitartott kuplunggal...

tede 2012.02.15. 20:16:50

Megint ugyanott vagyunk, hogy a km állást nem szabad nézni használt autónál, meg akkor sem ha égre földre esküdözik az eladó.

Mitya Ivanov 2012.02.15. 20:18:15

a mi céges 2003-as daewoo Kalosunkban most van 310 ezer km. Mostanéban fogja eladni a cégünk, kiváncsi leszek hol és mennyi km-el fog felbukkanni.

filina 2012.02.15. 20:20:52

Vagy rendes embert fogsz ki,vagy sem,ez a lényeg. Minél több svindli kerül napvilágra annál gyanakvóbbak lesznek a vásárlók.ÉS AZ JÓ ! Az én wv golf plussomba 35 ezer van 7 éves. Elöző 3 kocsimmal is mindenki jól járt aki megvette,valós kevés kilóméter volt mindegyikbe. De én vagyok a marha mert mindegyiken buktam,kell nekem új aútó és cserélgetés 2-3-4 évente!

Hexer 2012.02.15. 20:31:38

Ostoba a vasarlo...140.000 km mar sok egy 10 eves autonal...akkor megkapja ugyanazt ugynanyiert csak a lelkivilaga nyudottabb 90.000 km-rel.

Amugy inkabb egy evi 10-15.000-et futott autot vennek mint 10 ev alatt 30-40.000, sajnos sokan felig tartjak be az olajcseret, igy nem ritka hogy 2-3 eves olaj van az autoba, a rovid utaktol meg halalosan lerakodva...egyszer melegedik be rendesen pont mikor a csalad az uj autoval horvat partra igyekszik es akkor johet haza a kis km-es auto treleren...sajnos lattam mar ilyent.

Hexer 2012.02.15. 20:32:47

Az ilyen keveset futott autoknal meg az autopalya kiralynok is jobbak...2-300.000km 3-4 eves autonal ha hibatlna a belter sose lesz baja...mindig uzemmelegen es 4-5 havonta friss olajjal ment, mintha impregnalnank a jovonek...

Caldera75 2012.02.15. 20:32:55

94-es Ford Fiesta 1.1 70500Km :) Lehet überelni :D igaz min 1x átfodult az óra, vagy 2x :)

Matteo79 2012.02.15. 20:33:02

Csak úgy eszembe jutott gondolatébresztőnek:

Bizonyos vételár/használati idő/km használat arányai mellett jobban megéri taxizni. no persze nem feltétlenül az alábbi példánál:

új autó, 4 M Ft vételár 4 év használat havi 500 km futással az értékcsökkenés (2 M Ft) valamint az autóra költött 4 M ft lehetőség költségét is figyelembe véve (pl ha bankban kamatozott volna) továbbá reálisan becsült szerviz, gumi és biztosítási ktg eket, fogyasztást figyelembe véve cirka 178 Ft/km az ára az autózásnak. 89000 Ft havonta. Elképesztő nem? (egyéb apróságok autópálya, parkolás, mosás, stb nagyvonalúan érdektelennek minősítve)

Ez a km díj nyilván az autó vételárának növekedésével nő, a használat növekedésével pedig csökken, de vannak más aspektusok is persze.

A taxizás némi rugalmatlanságát "mondjuk" ellensúlyozza, hogy az autóval kapcsolatos ügyintézkedés is befektetett energia ill szabadidő. Persze ez így nem teljesen jó párhuzam, mert egyénileg változó a történet.

zootyo 2012.02.15. 20:36:24

@prérikutya: "Ha egy autóban 250 ezer van, el kell fogadni, hogy kevesebbet ér, mint egy ugyanolyan másikban, amiben 100 ezer km van."

Ez rendben is van!

De az, hogy az én gondosan szervízelt karbantartott 250 ezret futott autómra senki rá sem néz, mert a 400 ezreseket tekerik vissza 120 ra és az kell a birkának na az már nincs rendben!
Egy darabig próbálkozok a korrekt eladással, számklákkal igazolva, stb,, de ha nem megy akkor megkapják azt amire vágynak. Aki meg azt mondja, hogy adjam feleannyiért a korrekt autómat, mint a tekert 120 ezrest, az simán hülye.

ulpinus 2012.02.15. 20:38:37

@akiak:
csak két megjegyzés:
1. Hacsak nem egy autópálya menti pihenőben laksz, és a célod is egy másik ilyenben van, akkor az a napi 100-140k nem kiváltja a városi menetet, hanem csak hozzáadódik az amúgy is az autót terhelő tényezőkhöz.
2. Magyarországon tempomattal még 20km-t egyben nem sikerült egyszer sem mennem. Az országhatárt átlépve (akár keletre is) bármikor... Ezért ezt csak az import autóknál venném figyelembe.

gyagyás 2012.02.15. 20:39:44

Mutter 3 éve vett egy suzuki swiftet eddig 3 -szor tankolt bele agyon használja na.

a kertész tömlővel 2012.02.15. 20:43:26

9éves corollánkban 140 ezer km ,újan jött ,pont négy éve csak 42000volt benne ,tud változni a felhasználás módja ,99es subarumban 120ezer az órában ,5 ezer a motorban 80ezer a váltóban..de kb az összes alkatrésznek más a kora és futása mint az autónak nálam...meg se próbálom eladni :)

zoli76 2012.02.15. 20:44:26

@Caldera75:
33-eves a moszkwicsom 90-ezer km lessz benne es meg csak 100-ezernel fog eloszor atfordulni az ora es kituno allapotu.

1kutya 2012.02.15. 20:49:07

asszony - jelenleg - 1 éves qasquai-ja (amiben 14ezer van) nem fog jobban kinézni és nem lesz jobb állapotban 5 év múlva, mint az a skoda octavia, amit eladtam 5 évesen 200ezerrel. a titok: nem napi 5-10km-t mentem vele városban, hanem napi 100-200km-t országúton. pedig a skoda is rendszeresen szervizelve volt és ez a nissan is megkapja az évenkénti felülvizsgálatot. a titok: a használat módja!

egyébként van egy 9 éves bora a családban 77ezerrel (van olyan, hogy fél évig nem áll ki a garázsból). nem kell valakinek???

Béla, tudod a Béla 2012.02.15. 21:03:02

@1kutya: ...de csak akkor ha nem fekete, sötétkék, vagy fehér, tudod a NÖK :)

vanRob 2012.02.15. 21:05:59

@1kutya:
3 feltétellel elviszem a Borádat:
- ha nem egy 9 éves Bock Cuvee-ról beszélsz
- ha nem fehér
- ha elhiszed, hogy a 13 éves Seatomban 113e km van...
Egyébként méterre pontosan ennyi, ismertem a tulajt akitől vettem.

Ja, és a 3+1: ha jó árat mondasz.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.02.15. 21:07:17

eladtam autot 150e km-rel. Egy het mulva 90e km-rel hirdettek. ennyi.

papa33 2012.02.15. 21:16:44

Nekem meg úgy jön össze az évi 6-7 ezer, hogy a 90%-a 300 km-es út 90-nel 5.5-es benzin fogyasztással gurulva, nem is adom el, ahogy nézem a dolgokat jópár évig, bár 2-3 érdeklődő...

Mondjátok, ha nem áruterítő, hol megy be normálisan évi több tízezer km, ami kb heti ezer km?- ez normális?

Az első Opel cikkben fikázták, mennyi mindent kell az x éves 20 km-t futottban cserélni, jelzem, bevállalnám.

Gzula[HUN] 2012.02.15. 21:19:16

Jelentkezzen kérem az, akit átbaszarintottak óratekergetéssel, és becsülettel az autó eladásakor a korrekt állásra tekerte vissza.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.15. 21:23:24

@papa33: "Mondjátok, ha nem áruterítő, hol megy be normálisan évi több tízezer km, ami kb heti ezer km?- ez normális?"

Én kb. 50 kilométerre lakom a munkahelyemtől, ami heti 5-600 km, plussz a többi, így összejött másfél év alatt 45 ezer. Szóval simán összejöhet, csak az kell hozzá, hogy az ember még a klotyóra is autóval járjon :)

ommm 2012.02.15. 21:30:52

Holnap TC Podcast. És ez a téma, érdemes lesz hallgatnotok.

Nigger bácsi 2012.02.15. 21:32:18

@prérikutya:
Össze lehet hasonlítani egy almát a körtével? Lehet, de nem lesz feltétlen jó az eredmény..
Én inkább úgy kérdezném, hogy 100E-es "kulcsos" autó? Vagy 200E-es "személyre kiadott" autó? (Ez utóbbihoz volt szerencsénk a családban.. 2.5 év alatt kellett bele két fényszoró izzó, más nem.. Az elsőhöz pedig egy állami szervnél kulcsosként 4 év alatt szinte teljesen lelakta a felhasználók hada) Tudod...Lehet az elsőt "agyonverik" 2-3 év alatt, az utóbbit, meg nem... Sok helyen olyanok alá adnak kocsit, akikben megbíznak annyira, hogy nem baxxák széd.. A kulcsost, meg nehezebb ellenőrizni, is , hogy ki volt aki legyilkolta...

Nigger bácsi 2012.02.15. 21:33:46

@fzr1000:
Te vagy az üdítő kivétel.. De én azt mondom a nagyon kevés km se feltétlen jó.. Mint ahogy valaki leírta a sorban, hogy mivel jár a napi 1-2 x pár km. a kocsinak..

dhrbikes 2012.02.15. 21:37:30

@pmobilTB: Hogy nem jellemző.
Amúgy meg nekem volt 12 éves Trabi 1.1-esem 40000 km-rel, minden szar volt rajta amikor megvettem, pont amiatt, hogy "úgyse használom, minek olajat cserélni benne". Rendberaktam, utána tök jó autó volt, de ettől még a nagyon keveset használt autó nem az igazi választás.
Toyota Corolla Versot meg nem azok vesznek, akik havi 750 km-t járnak vele.

skyrangr 2012.02.15. 21:39:29

@papa33: pl ha valaki 40km-re jár melózni, az kapásból évi ~20000km. ha elmegy évente párszor erre-arra, összejön még simán néhány ezer km.
én pl az elmúlt 1,5 év alatt beletekertem a kocsiba ~49000km-t.
52km-re járok melózni, ez évente ~25000km, meg 3 hazaút +18000km, mellette helyi közlekedés szintén évi 5000km.
összejön az a km simán.

x 2012.02.15. 21:43:27

Én 600e -ről tekertem vissza 250-re, merci taxit, gondoltam az úgy is elég sok, erre mit látok? 3 hónap múlva ugyanazt a kocsit 112e km- rel. Jó mi? Valaki még bátrabb volt.

kaizennorczi 2012.02.15. 21:46:13

2001-es patika Clio TechRun-t vettem decemberben a szomszédtól 39.000 km.-el.A 2001-es gumikat lecseréltem.Most 42.000 fölött van.
Sokba is került, amikor árat mondtak azt hittem, hogy rosszúl hallok.És még valami, én indítványoztam az üzletet, gondolkodtak rajta és kihasználatlanság miatt ideadták.

h_zolee 2012.02.15. 21:46:29

a múltkori nepperes TC cikkek után ennek a posztnak mi értelme?

bloggen 2012.02.15. 21:46:44

En markakereskedotol veszek ,vezetett szervizkonyves hasznalt autot.
Nincs km para,garancia van ra...
Ugyhogy jo ez igy...

x 2012.02.15. 21:48:05

Vagy pl. vettem egy Volvo S60-at merész 17e km-el, láttam rajta több lesz az, de 3 éves volt a kocsi, hát kiderült 290e van benne.Azért kellet hozzá bátorság 17-re visszadobni.

bloggen 2012.02.15. 21:50:38

@papa33: 25 km a melohely:heti 300km.kethetente privat dolgokert 4*100km.csak ez a ketto tetel 2000 km havonta.
3 havonta 1 latogatas magyaro.on...plusz ami most nem jut eszembe es maris osszejon evi 35-40000 km...

Prérifarkasz 2012.02.15. 21:51:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Igen, elméletileg, csakhogy nálunk 150 ezernél sem cserélik, hanem visszatekerik 90-re és így adják el.... A naiv tulaj meg csodálkozik ha "idő előtt" valami nem várt hiba jön elő, tönkre megy egy akatrész, mivel a gép valójában már lehet, hogy a 200 ezren is túl van....

skyrangr 2012.02.15. 21:56:07

@Prérifarkasz: és máris jön a városi legenda, hogy ez-és ez az autótípus megbízhatatlan, mert 100e km előtt elszakad a vezérműszíj :)

Gecsatt 2012.02.15. 21:56:20

@zootyo:

Sorstársak vagyunk. Nekem is kivan az összes f...m, hogy lassan egy fél éve nem birom eladni a kocsimat.
A hasonló korú autók közül nem lóg ki árban, egy csomó plusz dolgot adok hozzá, aztán mégse, mert 225.000 van benne.
Ugyan számlák nincsenek, mert egy maszek srác szervizelte, de a költségeket vezettem. Az autó mindig megkapta a rendszeres szervizeket, ill. ha valami előjött, javíttattam.
Szerintem különb állapotban van, mint a "nem dohányzó, női tulajdonostól, bla-bla-bla" autók jelentős része.
Persze én vagyok a hülye, hogy bízok benne, hogy ez valamit is számít.
Ki kéne glancolni, visszatekerni 87.000-re, sztjónapot...

Valentino Gallo 2012.02.15. 21:57:57

hány ilyen van barátom...
:/

GSX-R (törölt) 2012.02.15. 22:07:48

@papa33: Németeknél dolgozom, sokszor kéthetente hazarohangálok, ezen felül ott is közlekedek (10km a melóhely).
Ehhez add hozzá hogy amikor hosszabb ideig itthon tartózkodom akkor egy-egy rokonlátogatás, valamint pár nyaralás, meg persze ami még kell.
Lassan 400k van a 2005 év végi autómban. Problem? :D

bertrollnok 2012.02.15. 22:08:07

@bloggen: Pontosan.
Látogatás témához: vannak rokonok az ország keleti felében, rokonság nyugaton. Egy oda-visszaút 7-800 km. És akkor az országból sem mentél ki.

1kutya 2012.02.15. 22:14:31

@Béla, tudod a Béla: nem occóért! reális áron kéne megvenned!

@vanRob: az az érdekes metál, kékesszürke. plüsskárpit, bőrkormány, digitklíma, alufelni...

1.6 16v 105le, de nem a leállított gyártású motor, hanem a kifuttatott normálisabb (bár ez sem hajlandó 7,5 alatt enni, még csigatempó mellett sem).

ja 1,3 alatt nem eladó!!!!

Búvároktató 2012.02.15. 22:24:46

Én kb.75 km-re járok dolgozni mindennap,azaz cca.150km/nap az éves szinten 45e-km.plusz egy kis hétvégi strandolás,kis nyaralás,egy két hétvége a nyaralóba máris 46500 km-t mentem júni 1 -óta. A Céges Boxerbe meg, 9 hónap alatt 112e km-t raktam.

tt_tt 2012.02.15. 22:40:20

Én most vettem egy 2005-ös Multiplát, óra szerint 70.000-rel. A mellékelt szervizkönyvben 153.000-nél volt az utolsó bejegyzés Hollandiában. Felhívtam a szervizt, lekérdeztem az autó történetét, megerősítették amit a szervizkönyvben láttam, majd megvettem. Tudom hogy szervizelve volt, nem volt törve, szép állapotban van. És tudom, hogy vissza van tekerve (bocsi, az órát cserélni kellett az eladó szerint)...

skyrangr 2012.02.15. 22:50:41

@ommm: mi mert?
miért autózok ennyit? mert különben nem kapnék fizetést. :)
avagy a legendára gondolsz, hogy '100e km' alatt lerúgja a szíjat, meg elfogy a kompresszió, széthullik a váltó? :)

skyrangr 2012.02.15. 22:52:00

@tt_tt: ennyi :)
használt autó esetén nem km-óra állást, hanem állapotot veszünk. sokszor el lett mondva, le lett írva, de nem lehet elégszer ismételni.

750iL 2012.02.15. 23:00:02

undorito. aki elhiszi es megveszi meg is erdemli. persze felelosseget senki sem fog vallalni amikor majd szakad a szij es szetver mindent,aztan lehet baszni a vvti t . gyariba meg lehet felujitani,annyit meg mar az auto sem er. gratula a fillerbaszo hirdetonek

zeugma 2012.02.15. 23:12:06

Pont a napokban romlott el a kilométerórám (vagy valami a környékén, nem értek hozzá). 40 km/h fölött olyan hangok jönnek az óra mögül, mintha egy mutáns darázs akarna onnan az élete árán is kiszabadulni, a számláló pedig azóta gyakorlatilag nem mozdul. Ha nem javíttatom meg, akár évekig is megőrizhető a kocsi jelenlegi futásadata :-)

etwas kultur muss sein 2012.02.15. 23:21:54

Nem mindenki használja napi szinten az autóját. Én pl. tudok egy Escort kombiról, ami az elmúlt 9.5 év alatt 90 ezret futott és fűtött garázsban áll. Illetve egy 5-ös BMW-ről, ami szintén nagyon ritkán gurul ki a garázsból. Nem ez az általános, de van ilyen is.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.15. 23:42:34

Holnap hallgatjuk a Podcastot :) Sztem egy 400 ezret futott Toyotához is most kellene csak elsőnek hozzányúlni! Jók ezek a japán autók, semmi bajuk több 100 ezer után sem! Egy jól karbantartott kevés tulajos 400 ezer km-es többet ér, mint a bizonytalan 100 ezres... Bár ez saját vélemény!

JoseGee 2012.02.15. 23:52:12

Nekem a céges autóm egy 2007-es Leon, amiben 200.000km van. Aminek örülök, mert ha eladó lesz akkor keményen le lehet majd nyomni az árát és megkaparintom. Egyébként szerkezetileg rendben van a vas. A szervizek meg vannak időben, a motorja nem eszi az olajat, nem füstöl, talán lengéscsillapító lesz a soros nyár vége felé és ennyi. Ott van a saját autóm, abban kb. 150.000km van, de iszonyat mennyi hibája van. Mondjuk nem is szokványosan használtam, hányatott sorsa volt szerencsétlennek. :)

vasgyuszi 2012.02.16. 00:11:40

@Béla, tudod a Béla: megnéztem az ominózus autót, de nem is ezen akadtam ki, hanem az ultraprosztó lehúzáson, hogy a hasznaltauto.hu pénzt kér azért, hogy nagyobb méretben megnézhessem a kocsikról készült képeket!!! Ez mekkora ótvar dolog! Eddig sem belolem éltek, de ez nagyon meglepett.

dieselrocket524 2012.02.16. 01:20:49

én egyrészben megértem a dolgot mert igaz hogy a hazsnált auto vevo egy barom elso kérdés ha felhivnak h hány KM van bene nem az hogy mien álapotban van aki van akora marha hogy km ora álást vásorol anak ez kel amire van igény azt gyártják és árulják nem ide ilo ugyan de gyártanak 50 cms rozsaszin vibrátort azert gyártják mert valaki meg veszi azert tekernek mert van rá igény ha csak ara lene igény hogy jo álapotban legyen és jo áron legyen ak nem csinálná ezt senki de a hulyének az kel hogy olcso legyen ojan mint amikor kigurult a gyárbol és svájci oreg vak nyugdijas álatorvos legyen a tulaj ak ezt fogják árulni az emberek akik belsoség blogot olvasnak azok általában értenek is az autokhoz és álapotot vásárolnak :D én is viszatekertem az automban 400 000 volt rajta kicseréltem a vezérlést és viszatekertem 197 500 mert minden idiota azal jot hogy 20 éves diesel autoban menyi km van és amikor kimondtam a 400 000 akor mindenki nevetet de ez még akor is meni fog amikor a csodálatos uj autok már régen be lesznek olvasztva :D

pudliho 2012.02.16. 01:42:58

"Nemdohányzó hölgy tulajdonos..." ez a múlt,
a jövő hasba-akasztós dumája a "rendszeresen karbantartott céges autó.." lesz :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.16. 01:44:21

Ki lene osztani csalasert eveket es akkor rend lenne.

Mercel 2012.02.16. 01:59:00

@herkó:

Akkor bátran szorozd fel a futásteljesítményt úgy kettővel hárommal.
Ugye nem gondolod, hogy a csak télen 2*5 km.-ert használt motor megköszöni a hidegüzemet?:)
Ha valamikor brutálisan kopik a motor, az pont az ilyen 2*5 km..

"Frigyes"

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.16. 02:06:15

@vasgyuszi: igen, ezen én is nem győzök csodálkozni.De az a fura, hogy némely kocsiknál ingyen is meg lehet nézni nagyban a képeket, ott valszeg a hirdetőt vették le "néhány esemesnyi" pénzzel.Én mondjuk simán kiraknék linket a hirdetésbe, ahol bárki megnézheti normális méretben is, nem tudom, miért nem élnek vele az eladók...

joci305 2012.02.16. 02:32:45

Én szeptemberben adtam el egy 1,9tdi Passatot ~650 párezer km-el.9 évig taxi volt.Egy hét múlva a féreg 258ekm-el megkimélt állapotban árulta.

z.fuse 2012.02.16. 05:33:33

Welcome to Magyarisztán

no comment...

ulpinus 2012.02.16. 06:54:43

@Mercel:
Most komolyan, ha 100km-t mész vele, akkor eleve melegen indul, és nincs hideg üzem? Vagy a bemelegedés után hirtelen regenerálódni kezd a motor és visszaépül a kopás?

PITTA 2012.02.16. 07:20:48

Akkor ezekszerint a makulátlan 8 éves Fabia kombim a 193e km-jével már nem ér pénzt?

skyrangr 2012.02.16. 07:32:21

@joci305: én lehet hogy ilyen esetben küldenék egy pár fényképet az NKH-nak, NAV-nak. Csak úgy jófejségből...

@ulpinus: Olvasd el a mai cikket a hidegindításról...

Van egy ismerősöm, aki a Vw Bogár megvásárlása, felújítása után majd' agyvérzést kapott. habzott az olaj, azt hitte, hogy valami rossz.
azt amikor javasoltuk neki, hogy menjen 5km-nél hosszabb 'túrára', megjavult :)

Béla, tudod a Béla 2012.02.16. 07:44:20

@1kutya: Az ára reális is lehet,de tudni kellene még 1-2 dolgot, pl, felszereltség? Szervizkönyv? Volt-e (nagyon) zúzva, es a legfontosabb: na de milyen színű?? :)

Béla, tudod a Béla 2012.02.16. 07:55:46

@geegee: "ahol bárki megnézheti normális méretben is, nem tudom, miért nem élnek vele az eladók..."
Mert semmilyen link nem megengedett. Szerintem meg nem sok az a kb 1000 Ft amit kérnek, akinek meg sok az próbálja meg eladni anélkül. Aki kifizeti ezt a pénzt annak nincs takargatni valója (én úgy értelmezem).

viktorio007 2012.02.16. 08:04:38

a kilométeróra tekergetést csak az hiszi el, akinek az 1.6-os benzines eljár 6 liter körül.

Egyik sem igaz, de milyen menő dolog "jó" vételt csinálni. Parasztvakitás mind a kettő.

P3Dr0 2012.02.16. 08:31:46

Vevok 10 eves autot szalon allapotunak kepzelnek el.Nekem egyszer egy ember masfel orat nezte az autot es belekotott egy alig lathato karcba es mikor mondtam, hogy 12 eves a kocsi nem uj akkor meg o volt megsertodve........ gondolom az ilyen seggarcokhoz igazodnak az amugy sem a becsuletessegrol hires autonepperek.Igy a kor bezarul.Amugy mar reg kulfoldon elek es kb. 6-7 ritkan 8 eves autokban van 150.000 km. Neha mikor megnezem kivancsisagbol a hasznaltauto.hu-t jokat mosolygok ezeken a km adatokon :)

kabe 2012.02.16. 08:40:15

Nagyon jó ez a cikk, de így sajnos az olyan öreg megbecsült kocsik eladását is lehetetlenné teszi, ami valóban annyit futott, amit mutat a km-óra. Nekem pl van egy 2001-es autóm, 2010-ben vettem, 40.000 km-t futott, most el szeretném adni, 76.000 km-t futott, meghirdettem, de a kutyának sem kell, pedig nem kértem többet érte, mint amit a 2x ennyit futott autókért kérnek adott helyen. Gondolom, mindenki azt hiszi, hogy jól megtekertem az óráját, illetve, hogy kiskanállal lett összerakva egy totálkár után. Pedig nem, szerencsétlen egy külföldön dolgozó magyar itthoni garázsban álló autó volt, amit eladott egy rokonának majd ő nekem.
Szóval jó a cikk, csak van, akit hátrányosan érint. És távol álljon tőlem, hogy bántsam emiatt a cikkírót. Bár Marathonnál volt aki ilyet nem élt túl :)

metalex 2012.02.16. 08:41:16

@MB126: vannak kivételek, igaz ritka. Nekem is van egy hasonló egyterűm- ha már ezt így híjjuk, 7 évesn 62.000 Km volt benne. Második autó volt a családban, szinte csak hétvégenként használtuk, volt amikor csak minden másodikon.
Ráadásul ,nyugaton sem ritka, hogy a nagy egyterűt nem veszik elő hétközben.

ex-dr. vuk 2012.02.16. 08:44:05

Ez miert nem szamit csalasnak?
Illetve papir szerint az, de miert nem foglalkoznak vele?

Mindcrime1982 2012.02.16. 08:49:58

Nekem még idén 0 kilóméteres lesz a 2002-es Swiftem....
Az számít, hogy már máodszor fordul át? Ugye nem.

djpetee (törölt) 2012.02.16. 08:54:53

@Caldera75: baratnome 1 evvel idosebb es 1.25 fiesta, szinten valos 68ezerrel :D

Trob 2012.02.16. 09:13:24

Van egy 2003-as suzuki swift 1.0 a családban. Páromnak volt tanuló autó, most pedig hétvégi bevásárló autó. 2. tulaj, családból vásárolt. 42.000 km van benne :) Nem is adom el :)

traxx 2012.02.16. 09:19:11

Van egy nagyon kedves barátnőm. Van egy 4,5 éves Polója 8 ezer km-el. Ha a számokat nézem, nagyon csábító, ha azt, hogy a lány csak városban használja, hidegen, igen csak megkérdőjelezhető vezetési képességekkel.... Hát nem tudom :)(Mondjuk nem eladó)

yomsisi 2012.02.16. 09:22:26

2005-ös Toyota Corollám van, naponta 80 km minimum és így ma 190 ezren áll. Ez a reális, ennyi év és napi rendes használat mellett. Aki naponta a buszmegállóig csurog, annak lehet, hogy ennyi év alatt sem jön össze a 40 ezer. Viszont ők vannak kevesebben.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 09:50:37

@Prérifarkasz: Pl. mit? Vásárlás után a kötelező dolgokat (olaj, vezérlés, szűrők) amúgyis illik kicserélni, a többi meg úgyis kiderül a vásárlás előtt, próbaúton.

Mauzli 2012.02.16. 09:53:14

1993-as Skoda Favorit LX, idős bácsi hagyatékából vettem, most van benne garantált 81ezer km (77-nél került hozzám fél éve) és kívül-belül, mint az új....

newadamone 2012.02.16. 09:58:05

@Edmond23: 25ezer évi kishaszonnal reális? nem hiszem...havi 5ezer alatt nem is éri meg fenntartani.

osze 2012.02.16. 10:02:37

@lac1: Igen, a lottóötös is létezik, csak ritkán jön össze. :-)

Brownfinger 2012.02.16. 10:05:12

Ki találta ki ezt az "állapotot veszünk, nem kilométert" dumát??? Mondok egy példát: 3 éves autó, futott 170e km-t és visszatekerik 120-ra. Meg tudod mondani állapotból? Ja, persze, h meg az ülőlapból! Aha. És mi van ha az egyik tulaj 60 kiló, a másik meg 120? Lesz két egyforma ülőlapunk??

Mondok egy másikat. Ha ennyire nem számít a kilométer például egy 3 éves autónál, csak az állapot, akkor nyilván nem számít az, h a futóműben 50ezer van, vagy 100ezer. És melyik jobb? Hát amelyik szemre jobb! Azaz elvitték kozmetikába, meg dobtak bele két újabb első ülést. Ahamm.

Egy autó belét le lehet lakni 100e km alatt is, meg le lehet lakni 300 km alatt is. Cigi, kosz, túlsúlyos gazda, stb. A ti elvetek alapján minden kocsi tulaja súlyra, szagra tök egyforma.

Lenne egy kérdésem: itthon hogyan lehet ellenőrizni egy gépjármű futásteljesítményét? Szervizkönyv, szakszerviz, számlák? Ezek mennyire hitelesek?

U.I.: nem csak 100 éves autók vannak tisztelt TC!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 10:10:25

@Brownfinger: Ez nem azt jelenti, hogy az állapotból meg lehet állapítani a futásteljesítményt, hanem azt, hogy a futást leszarjuk, és az állapotot vesszük figyelembe. Ugyanis az a lényeg.

Solid 2012.02.16. 10:14:10

Szerintem sokan átmentek itt irreálisba. Átlag autó évi 20000 km??? 7 literes átlaggal és 420-as benzinnel havonta közel 50000 Ft benzin. Sokak szerint az átlag ennyit költ havonta benzinre? Azokon kívül, akik ingáznak vagy jövés-menéssel keresik a pénzt más nem nagyon használja ennyit az autót. Szerintem...

Mindcrime1982 2012.02.16. 10:27:28

@Solid: Akik meg havi párszáz kilométert vezetnek, azoknak meg minek? Van tömegközlekedés, taxi, rokon aki elvisz, stb. Ha meg az ilyenek kocsiba ülnek kész katasztrófa. Valamelyik szombaton jöttem reggel Pest felé az 51-esen. Egy WagyonőrPlusz, nem vicc, 20 Km/h sebességgel (Kettes szinte alapjárat) száguldozott Dömsöd és Kiskunlacháza között. Se vészvillogó, se semmi. Csak egy kormányt harapva vezető 30-as pasi + család.Havi 3000-3500 km-t vezetek, ingázom, és néha hétvégén is kimozdulunk. Sok mindent láttam már, de annyi balf*szt, mint hétvégéken, soha.

Solid 2012.02.16. 10:33:39

@Mindcrime1982: Bocs, de most ezt te mire is írtad? Én az irreálisan magasnak feltételezett futásteljesítményről írtam. Arról én szót sem ejtettem, hogy ki és hogyan vezet, pláne, hogy akkor miért tart autót? Mi közöm hozzá?

fifibá55 2012.02.16. 10:42:37

Édesanyámnak 1995 tavaszán vettünk egy kis Subarut. Most ~39700 km van benne. _Ha_ el akarnám adni, nehezen tudnám elhitetni..

dzsimi111 2012.02.16. 10:42:43

Látom sokan szabadulnának a kocsitól,nekem kéne egy kombi Mondeo 1.8B 2003 körüli!

vftsárpi 2012.02.16. 10:45:04

Én erre csak azt mondom,h az mind megérdemli aki munkakerülő(hisz ezért 'kereskedő') csalótól vesz autót! Van 1-2 kivételes tisztességes is de az amolyan fehér holló ritkaságba megy..

Mindcrime1982 2012.02.16. 10:54:40

@Solid: Bocsánat, csak továbbfűztem.
Szerintem a normálisan gondolkodó ember akkor vesz autót Magyarországon, ha évente min 15000-t vezet, az alatt nem igazán van értelme autót fenntartani, folyadékokat cserélni, adókat, biztosítást és még kismillió egyebet fizetni.

xenuka 2012.02.16. 10:55:06

Létre kellene már hozni USA mintára egy Carfax jellegű adatbázist, ami minden szervízzel, biztosítóval, rendőrséggel, önkormányzattal kapcsolatos infót gyűjt és kb 15 dollárért megtudod, hogy hányszor volt törve az autó, nem lopott-e, kik voltak a gazdái, mikor helyezték forgalomba.
AZ USA-ban Carfax lap nélküli autót nem nagyon vesznek.
Igaz így sok nepper nem tudna abból élni, hogy amikor nincs pénzed tőled megveszi 300 ezerért a 10 éves 286000 km-t futott szekeret azzal a dumával, hogy haldoklik a piac ő is csak azért veszi meg féláron tőled mert ő egy irgalmas szamaritánus. Majd takarítás, polír és óratekerés, legolcsóbb olajakkal olajcsere után közli, a vevővel:
1. foglalózott a gép és holnap jönnek érte este
2. igaz 2002-es az üvegei meg az alvázszáma szerint (azaz 2001 szeptemberi gyártás is lehet), de 2004. decemberben lett forgalomba helyezve
3. fűtött garázsban vezette körbe-körbe egy 98 éves nő 6. autójaként
4. két éve csak a garázsban áll.
5. csak 82.000km van benne.
6. most csak neked 1.280.000 helyett 940.000, ha te fizeted az átírást és az eredetvizsgát.
6. tulajdonképpen ebbe már 764.000 Ft-nyi javítás volt az elmúlt két évben amiről mindről van számla - egy word doksi szervíznév nélkül alaktrészek felsorolásával

ÉS VÉGÜL A LEGJOBB - a kocsi körbe van törve, szinte minden elem csálén áll, sehol nem jók a az elemek közötti hézagok, színárnyalatbeli eltérések vannak az ajtók és a többi elem között, az üvegek gumikédereinél a hanyag munka miatt látszik, hogy cserélve voltak, meg az üvegek számain is, a ponthegesztéseknél olyan a munka, mintha egy vak ló csinálta volna, szórógitt szép szürke nyoma az elemeken a festések miatt ...
ÉS AZ EMBER POFÁTLANUL HÜLYÉNEK NÉZVE SIMÁN KÖZLI
soha nem volt sérült a gép

amikor meg felsorolom neki ezeket, akkor ő sértődik meg, hogy mit várok ennyi pénzért, miközben az átlagos piaci árnál 30%-al drágábban hirdeti azzal a szöveggel amit feljebb leírtam

miami vice 2012.02.16. 10:58:00

csalni jo minel nagyobbat hazudsz annal konnyebben elhiszik. minden csalonak meg tolvajnak a parlamentben a helye! sajnos nem fer be az a sokmillio magyarmentalitasu torvenytnemtisztelo, mivel a torvenyt azok hozzak akik megkerulik, igy ugy alakitjak, h veletenul se vonhassak oket felelossegre! amiban minden kis garazsban leolvassak az orat, es ezt bepotyogik a szamitogepbe, az meg online van, igy nem divat a visszatekeres.

Masik, a ceges autokat meg elore tekerik es az uzemanyagot lopjak a soforok, ezen autokban jobb esetben fele a futasteljesitmeny az ora allasanak.

Solid 2012.02.16. 10:59:09

@Mindcrime1982: A mai költségeket tekintve tök igazad van. Egyszerűen a sok lehúzást nem érdemes finanszírozni bizonyos használat alatt.

Mercel 2012.02.16. 11:05:39

@ulpinus:

Ezt írtad:
"Most komolyan, ha 100km-t mész vele, akkor eleve melegen indul, és nincs hideg üzem? Vagy a bemelegedés után hirtelen regenerálódni kezd a motor és visszaépül a kopás?
"

Nem. Nem épül vissza nyilván.
Csak éppen annyi a különbség hogy a motor-erőátvitel a hidegüzemben brutálisan kopik. Melegüzemben normális vezetési stílust feltételezve meg töredéke az igénybevétel.

Az arányokat nézd - az említett autót a kommentelő saját bevallása szerint csak nagyon rövid 2*5 km.-es távokra használják és csak télen, hogy jobban fájjon.
Ergo a szerencsétlen autó összes erőátviteli szerkezete hidegüzemben működik, mire bemelegedne, pont leállítják.
Tehát gyakorlatilag csak a motor - erőátviteli rendszernek legfájóbb intervallumban használják az autót.

Hosszabb távon használva is be kell melegednie a szerkezeteknek, csak ebben az esetben a "szenvedős rész" nagysegrendekkel kevesebb. Tehát arányaiban nézve mondjuk 95% a normál használat és csak 5% a "szenvedős rész"
Amiről beszélünk ott meg pont fordított a dolog.

Persze ha minden egyes alkalommal fűtött garázsból, előtte pár percet járatva indultak el az autóval akkor hamu a fejemre.:)
De én abból látok többet, hogy még szinte forog az önindító és már startolnak is a hideg motorral. Dízelekkel is..

Ha nekem nem hiszel kérdezz meg egy autószerelőt, esetleg egy gépészmérnököt. Szerintem nagyjából ezt fogja neked elmondani.

"Frigyes"

metalex 2012.02.16. 11:08:37

@Brownfinger: Sehogy.
Amelyiknél ki lehet olvasni az elektronikából, hogy mennyi a valós, ott esetleg- de ugyebár nem mindenki tud magával vinni egy laptopot ill. obd kábelt a megfelelő gyári- vagy típus specifikus szoftverrel- a vásárlásra.
Szervízkönyvről annyit, hogy egy ismerősöm Carina E II.-t akart venni. Megnéztünk egy párat. Hát... Balassagyarmat, hivatalos kereskedés. Telefonban az autó kevés kilóméteres,klímás, sérülésmentes stb.
(reális legyen az állapot mert oda vissza nekünk 400Km-be lesz az út, -persze szerintük reális)
Az autóban minden fényes, kormány, váltógomb,pedálok, eladó arca, stb. Első ülés rommá ülve- súlyos egyed volt az első tulaj- jó de melyik a sok közül ? Az autón talán egy elem volt ép, többön kiakadt a rétegvastagságmérő. Klíma nem is volt az autóban- telefonban direkt rákérdeztünk, akkor még digitklíma volt. Az autó támolygott az úton, úgy lehetett menni vele mint vitorláshajóval szembeszélben.
Szervízkönyvben 72.000 volt, az eladó szerint ez a valós....
Mondtam neki, hogy amíg lehet szervízkönyvet találni az autókhoz, okosba, addíg legalább olyat ne akarjon kábítani, aki egy kicsit is ért hozzá.
Megsértődött....

xenuka 2012.02.16. 11:10:10

@Brownfinger:
Sajnos jelenleg itthon nem tudod ellenőrizni egy gépkocsi futásteljesítményét. A márkaszervizek sem cserélik egymás között az adatokat. Nyilván direkt csinálják, hiszen egy óvodás is nyilván tudná tartani egy excelben.

Mercel 2012.02.16. 11:16:43

@ulpinus:

Mit ad isten (meg a Totalcar:) épp címoldalas a témával kapcsolatos cikk.
Ők valószínűleg hitelesebbek számodra mint én, úgyhogy hajrá:)

totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/16/hogyan_inditsunk_kemeny_minuszban/

"Frigyes"

hullarablo 2012.02.16. 11:38:25

@Hexer: Miért ostoba valaki azért mert 150 ezrett futott helyett 90 ezrest akar??
normál esetben ha nem lennének pörgetve az órák akkor úgy működne:
1. Ha talál 90 ezret futottat (mert ő a pénzéért ilyet keres)megveszi.
2. Ha nem talál, de sürgős neki az autó vétel akkor válogatna a többet futottak közüll és megveszi a neki megfelelőt.
3. Nem talál keveset futottat, viszont nem is sürgős neki a vásárlás, ezért vár addig amíg lesz az elképzelésének megfelelő.

Ha a vevő keveset futott autót akar a pénzéért (az ő pénze, arra költi amire akarja), és nem a te eladó autód érdekli ( ami egyébként lehet hasonlóan jó állapotú mint a keveset futott) az még nem ok arra, hogy tekergesd az órát, és ezért még a vevő a hibás:)

Meg lehet nézni, hogy más országokban a futásteljesítménnyel összhangban mennyire változnak az árak. Nálunk viszont a visszatekerteket is legalább annyiért akarják eladni, mint a keveset futottakat. Ez pedig CSALÁS, és nem a vevő tehet róla.

Brownfinger 2012.02.16. 11:55:03

@metalex: @xenuka: Nem jó hírek. Köszönöm a választ!

tomcsibácsi 2012.02.16. 11:55:27

tavaly márciusban vettem egy 2002-es Vito-t.

Nézegettem a neten, de mindegyiket megállította a 170-220 ezer km. Már nem is néztem, hogy mennyi van bennük, láttam egy kereskedésben egyet, beleszerettem, alánéztem, elhoztam.

173.000-ret mertek bevallani. (már akkor tudtam, hogy vicc!!! amikor láttam a kormányt, meg a váltót. Állapotra jó, otthon a kárpitokat leszedve, látszott, hogy rendesen ki lett üregvédőzve. Izzót cseréltem a műszerfalban, a hátuljára fel volt írva a rendszám filccel. Vajon miért? :-))

Kaptam hozzá mindent.

A használtautóhoz kurvanagy szerencse kell. mint az élethez amúgy is.
T

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 11:57:38

@hullarablo: "Miért ostoba valaki azért mert 150 ezrett futott helyett 90 ezrest akar??"

Nem az a gond, hogy 90 ezrest akar, hanem az, hogy 15 éves autótól várja ezt. ez pont olyan, mintha a 70 éves nők között keresnél szépet :)

hullarablo 2012.02.16. 11:57:45

@Brownfinger: A szervízszámlák megléte egy jó pont,főleg ha az a sz.könyvvel is egyezik. Egy állapotfelmérés azért nem árt:)
Nekem minden számlám megvan (2002-es évjárat)az autó megrendelő lapjával, számlájával , végig vezetett szervízkönyvvel, 97ezer km-t futott.

hullarablo 2012.02.16. 12:04:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Na akkor mégegyszer. A pénzéért mindenki az vesz amit akar.
Ha 15 éves 90 ezret futottat akkor azt. Az egy dolog, hogy valóban nagyon kevés ilyen autó van, de van.
Az már legyen az ő dolga,ha nem lennének tekerve az órák, akkor valószínüleg megvenné a sokat futottak közüll azt amelyik neki jobban tetszik, vagy jobb állapotban van.
Olyan nehéz ezt megérteni??
A tekergetésre nincs mentség, az csalás.

Kono 2012.02.16. 12:05:42

Elmagyarázná nekem valaki pontosabban, miért jobb egy 150ezres autó, ami napi 150-et futott, mint egy 10ezres, ami napi 10-et?

Én értem, hogy hidegindítás, de tényleg ez tényleg akkora dolog, vagy csak a mai TC cikk miatt dobálózik ezzel mindenki. Egy autó ugyanis nem csak motorból áll. És a motor meg lazán elmegy 400 ezer km-t is, nem? Tehát nem úgy van az, hogy önmagában a rövid utakkal lehetetlen lepusztítani az autót. Nem beszélve arról, hogy az évnek csak negyedében van tél. Nyáron is akkora probléma a hidegüzem?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 12:09:57

@hullarablo: Senki se mondta, hogy ne akarjon olyat venni. Viszont ha valaki annyira hülye, akkor meg is érdemli, hogy átbasszák. És sokan vannak ezzel így.

hullarablo 2012.02.16. 12:30:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ez az átbaszás ez nálunk már természetes? Akit lehet át kell baszni?
Az a baj, hogy ezt gyakran eljátszák a 15 évnél fiatalabb autókkal is, sőt az csak az igazi biznisz. Mondjuk egy 3-4 éves autónál. Na ott kell igazán észnél lenni, mert nagyon nehéz megállapítani, hogy az 80-100 ezret futott, vagy éppenséggel a dupláját.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 12:39:15

@hullarablo: "Ez az átbaszás ez nálunk már természetes? Akit lehet át kell baszni?"

Ezt ne tőlem kérdezd. Én nem vagyok nepper. Csak próbálok alkalmazkodni a körülményekhez :)

"Mondjuk egy 3-4 éves autónál. Na ott kell igazán észnél lenni, mert nagyon nehéz megállapítani, hogy az 80-100 ezret futott, vagy éppenséggel a dupláját."

Akkor meg megintcsak nincs gond. Ha kifogástalan az állapota, akkor tökmindegy, hogy mennyit futott. Az a baj, hogy sokan inkább megvesznek egy lepusztult romot, aminek az órája 80 ezret mutat, mint egy hibátlant, amit 160 ezret. Mert hát mi mást lehetne nézni, mint a kilométereket? Pont az ilyeneket szokták átbaszni.

kewcheg 2012.02.16. 12:52:38

Szendrőlád és vonzáskörzetében , Boldván kell gépjárművet venni ott lehet cserélni is "szőrén."
Mikó pl. nézegeted a a 0 százalékra a balfasz lízingcégtől megvett járművet, és lassan köréd gyűlnek az eladók, kb, 200-an, hirtelen úgy érzed, hogy ez álmaid autója, és most rögtön meg kell venni ....

hullarablo 2012.02.16. 13:04:00

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Szerintem nem mindegy, mert a magasabb futásteljesítmény miatt a piaci áruk eltérő kellene hogy legyen.
Adott két azonos évjáratú és típusú autó, mindkettő törésmentes, valós futásteljesítménnyel. Az egyik futott 100 ezret, a másik 200-at,és mindkettőt ugyanolyan áron kínálják. Te az utóbbit vennéd? Nem hiszem.
Nincs nekem gondom a többet futottal, ha azt reális áron megkapom. Na itt jön az órapörgetés a képbe, és akkor azt is el lehet passzolni magasabb áron.

Anti Anyag (törölt) 2012.02.16. 13:07:13

Én csak első tulajtól ismert (benzines és japán) autót veszek, kb. 1 millióért, mindig kb. 10 évre. Ha lejárt a 10 év, bagóért 300.000 körül eladom. Idáig ez nekem bejött, nagy összegeket soha nem kellett szervizre költeni, igaz, évente megnézetem.

A km. óra nem érdekel, de ebben a műfajban az óratekergetés amúgy is ismeretlen.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 13:15:40

@hullarablo: Ha azonos állapotúak, akkor természetesen a kevesebbet futottat. De valószínűleg a többet futottat senki sem venné meg, mert az már félelmetes 200-at futott. Kínálhatnák akármennyire olcsón, a kutyának nem kellene. Sőt, ha túl olcsó, akkor azért nem, mert akkor már csak rossz lehet. De ahogy látom a kommentek alapján, egyre több ember kezd normálisan gondolkodni, lehet, hogy egyszer rájövünk, hogy a többet futott autó is lehet jó, és visszaszorul az óratekergetés. Én addig is úgy fogok autót venni, mint eddig, megnézem, hogy milyen állapotban van, ha jó, és tetszik, akkor viszem. Eddig bevált :)

ulpinus 2012.02.16. 13:39:52

@Mercel:
A cikk a téli indításról és bemelegítésről szól, nem a napi futásmennyiség hatásáról a kopásra (persze csak a cím alapján frappáns válasz lehetett volna)...
Szóval függetlenül az évszakoktól, és az arányoktól az intenzív kopásos terhelés abszolút értékben mindig azonos, nem függ attól, hogy bemelegedés után mennyit megy még a kocsi. Nem értem mit erőlteted az arányokat, mitől kopna kevesebbet a motor, ha többet jár(akkor is kopik, csak az induláshoz képest kevésbé). Az, hogy esetleg az olajnak nem tesz jót, ha nincs kimelegítve belőle a pára, csak egészen extrém esetekben fordul elő, lévén hogy egy átlag autó 1km után be szokott melegedni.

okoskodó 2012.02.16. 13:48:15

Tisztelt Totálkáár!

Kérem időnként szíveskedjenek ezt a km pörgetős és tsa. cikkeket bedobni, mert jönnek a kihisziel, hogy a 10 éves autómban 30.000 km van kommentek!

Itt lehet a jó használtautókat megcsípni. :-))))

Kár, hogy egy darabig nem kell autót vennem.

hullarablo 2012.02.16. 14:02:00

Legutóbb láttam egy márkakereskedés hírdetését, 2008-as évjárat, futott km 132ezer, az ár korrektnek tűnt ezért elmentem megnézni. Kiderült, hogy az autó 2007-es, nem első hanem 2. tulajtól, műszaki nélkül, forgalomból kivont, és mind a 4 gumi tükör volt.
Csak óvatosan a márkakereskedésekkel is.:)

okoskodó 2012.02.16. 14:04:53

@hullarablo:

Márkakereskedésből csak új autót, vagy azt sem, aztán környékére sem.

Akkora működési költséget, ami ott van valamiből kitermelni, anyáááám!

Ott megy ám az igazi átbaszás, a sóderes nepperek ipari tanulók hozzájuk képest.

crazy78 2012.02.16. 14:48:48

@papa33: Területi képviselő voltam egy multinál. 2,5 hónap alatt tekertem bele 10.000km-t a "saját" céges verdámba, +2000km-t a csere autóba, miután 130-nál egy róka lezúzta a lökhárítóm a 0-áson, és 2 hétig állt az autó. Magán célra pedig alig használtam.

Anno viszont én is 50km-re laktam a munkahelyemtől, azaz alaphangon volt napi 100 a munkábajárás oda-vissza, azaz havi 2200km, és akkor ebben még nem voltak benne az egyéb utak, de 1 év alatt 50 ezret tekertem a saját verdámba akkor. És az bizony nem céges volt, és nem is a munkavégzéshez, csak a bejáráshoz kellett az autó.

AnyátoknakPalánot 2012.02.16. 16:05:19

..én egy régi ezres swiftbe tekertem két év alatt 90e kilométert.
még csak nem is munkábajárással.. heccből.
ehhez kell a kis fogyasztás.

papa33 2012.02.16. 17:21:57

Nekem 6000km az több mint 100 ezer, akkor 60 000 az 1 milla benzinben. Én ennyiért autót veszek, más egy év alatt nem keres ennyit.
Szerviz nincs benne.

Csak játszottam a számokkal.

Index Elek 2012.02.16. 17:53:01

Én kaptam ajándékba egy Peugeot 306-ost, 1998-as gyártmány. Anyósom belecsavart 65k km-t, aztán megkaptam. Most már benne van majdnem 4k kábé 3 hónap alatt. Mondjuk csaltam picit, mert az első utazás egy 1800 km-es volt kapásból.

Ha mondjuk 1-2 évig használom akkor a reálisabbhoz közel fog kerülni az óraállás, de még akkor is alacsony lesz picit.

Belátom, hogy ez nem az átlagos gépjármű...

deak.atti 2012.02.16. 19:20:00

@Gecsatt:

Hali!

Csatlakozom. Megörököltem céges autó okán a nejem Nubiráját. 2001 áprilisi, most viszem majd 210 ezres szervizre. 104 ezerrel vettük 2006-ban. Még 2-3 évig biztosan meglesz, de beleszalad még olyan 250 ezerig a kilométer. Na, onnantól eladhatatlan, illetve max. 300 ezerért ... Közben meg 15 ezrenként szervizelt kisgyerekes autó (tehát nem robbanhat le mínusz 15-ben a bölcsi felé menve), több éve egy tulajnál, nem filléreskedve a rákölteni valókkal (pl. 15 ezenként minden szűrő repül belőle, holott van, amit csak 30 ezrenként kéne cserélni), de majd remegő mutatóujjal bökdösik a vevőjelöltek a 250+ ezer kilométert mutató műszert, meg felezik a negyedét az irányárnak. Vagy ami a másik eset, hogy rám rohad ... Ez a valószínűbb.

DA

ulpinus 2012.02.16. 19:53:08

@deak.atti:
Tényleg, ha annyira jó, akkor miért akarod majd eladni? :)

Frw 2012.02.16. 23:15:14

Ki mondta hogy itthon kell autót venni. Én magamnak hoztam be németből és nem csalódtam. Ajánlottam két kollégámnak ugyanezt és ők sem csalódtak. Miről kell itt beszélni? Gondolom nincs miről.

etwas kultur muss sein 2012.02.17. 00:02:13

@Mindcrime1982:
Ez nem igaz. Nem a középkorban élünk. Igenis jó az, ha a családban van egy kocsi, amivel ki lehet mozdulni otthonról anélkül, hogy el kellene viselni a (horror árú) tömegközlekedést. Aki megteheti, miért ne tartson kocsit évi 5-10 ezer Km-ért? Pláne vidéken...

Carina TD 2012.02.17. 00:03:07

Én nagyon szívesen a Totalcar csapata rendelkezésre bocsátanám egy használt teszt erejéig a garantált futású gépjárművemet. Jelenleg mindössze 381.000 km van benne. Érdekel a tapasztalt szakértők véleménye a ténylegesen sokat futott autókról. Szívesen olvasnék hasonló futású autók valódi műszaki állapotáról.
Másokat is érdekel, hogy valóban mi történik egy autóval ha már "jól bejáratták"?

Sz.A.

etwas kultur muss sein 2012.02.17. 00:09:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Az az vevő dolga, hogy irreálisak az elvárásai. Ha lesz ilyen kocsi a piacon, akkor megveszi. Ha nem lesz, akkor majd kitalál mást. De ettől még nincs joga senkinek sem visszatekert órával átbaszni a másikat. pont.

etwas kultur muss sein 2012.02.17. 00:14:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Ha kifogástalan az állapota, akkor tökmindegy, hogy mennyit futott."

Lófaszt! Ha adott 2 ugyanolyan kocsi, amit azonos körülmények közt használtak, csak az egyikben 2x annyi km van, akkor az valószínűleg 2x annyira elhasznált, mint a másik. Ez akkor is igaz, hogy ha ez szemre nem megállapítható. Ennek következtében előbb lesznek csereérettek az alkatrészei, mint annak, amelyik fele annyit futott.

Krisi 2012.02.17. 01:03:58

Ezért jó a szívódé zöldséges Merci, ott a félmillió km számít gyanúsan kevésnek :D

Krisi 2012.02.17. 01:17:31

@SzélsebesVelorex: olvasd el újra, hogy mit írtál, aztán rögtön megtalálod a logikai ellentmondást soraid közt. magyarul, ha kétszer annyi km van az egyikben, akkor azt nyilván adott idő alatt máshogy használták.

sokkal fontosabb a kevés futott km-nél (vagyis inkább kevesebb km-t mutató óra helyett) hogyha garázsban tartották, megvolt mindig időben az olajcsere, milyen a vezetési stílusa az előző tulajnak, ha becsületesen karbantartották, hogy gyári alkatrészekkel cserélték, nincs rajta rohadás, nem füstöl a motor, működnek az elektromos cuccok, adnak hozzá felnire szerelt téli/nyárigumit, mikor jár le a forgalmi.
szerintem ezek kapásból fontosabb dolgok annál, hogy mennyit mutat a km óra.

de az egyszerű vásárló csak annyit ért az egészből, és azon rugózik órákon át, hogy a keveset futott autó = jó, sokat futott = szar. általában ők vesznek aztán végül egy ipari hulladékot, ami úgy szar, ahogy van, de legalább keveset mutat az órája, és ez megnyugtatja a kis lelküket :)

Almax 2012.02.17. 01:39:43

Most 2 Mercedesem van. A W124 - et termeszetesem 300.000km -rel vettem, mindegyik annyit futott:) most 22 eves napi szinten hasznalom, neha 4-500km utakra.
Az S210 fiatalabb, tehat 286.000 km volt benne... :) Ez 15 eves. A Scenicemben 8 ev alatt volt 190.000 km, nem volt vele gond. En jobban szeretem ezeket az autokat 1 mHUF korul megvenni, mint 3-4 m -ert az ujat. Nem koltok annyit ezekre a regi autokra, mint amennyi az uj ertekvesztese. Jobban felszerelt, nagyobb autoval jarok igy....

etwas kultur muss sein 2012.02.17. 01:47:10

@Krisi: Sarkítasz. Nem kicsit. A használat módja + a futott km együttesen adja meg az autó értékét. Használhatsz bármilyen kíméletesen egy autót, egyszer meg fog halni a motorja. Ugyanolyan üzemi + karbantartási körülmények közt a kevesebbet futott kocsinak van még több hátra.

"olvasd el újra, hogy mit írtál, aztán rögtön megtalálod a logikai ellentmondást soraid közt. magyarul, ha kétszer annyi km van az egyikben, akkor azt nyilván adott idő alatt máshogy használták"

Ugyan miért is?

etwas kultur muss sein 2012.02.17. 01:49:32

Értem mit mondasz. Átfogalmazom: ugyanolyan körülmények közt használták, de az egyiket 2x olyan gyakran. :-)

etwas kultur muss sein 2012.02.17. 01:54:40

Az ugyanolyan körülmények alatt meg pont azt értem, hogy: azonos olajcsere periódus azonos olajjal, azonos kocsitárolási mód, azonos vezetési stílus, stb. Vagyis ez egy elméleti példa volt. Nyilván ez a gyakorlatban sosem lesz pont úgy, mint egy elméleti példában, de a futott km akkor is egy jól használható mérőszám marad. Ha értékes az a tudás, hogy egy adott kocsit fűtött garázsban tároltak-e, illetve, hogy idejében megkapta-e a megfelelő olajcseréket, akkor miért épp az ne lenne fontos, hogy mennyit volt használva? A tisztánlátás végett: nem azt mondom, hogy csak a futott km számít, de azt igen, hogy számít!
Persze inkább egy 200e km-es autópályás, garázsban tartott, megfelelően szervizelt kocsi, mint egy 100e km-es városi, szabad ég alatt alvó, de ez már egy másik kérdés.

etwas kultur muss sein 2012.02.17. 02:11:55

Mondok egy konkrét elméleti példát, ami tök jól mutatja azt, amire rá akarok világítani. Adott egy kocsi, a kuplungtárcsa egy bizonyos használati mód mellett mondjuk 100+-20e km-t bír ki 90%-os valószínűséggel, aztán elkezd csúszni. Egyik kocsiban van 40e km, másikban 80e. Ha 40e-es kocsit veszed, még van cirka 60e km-ed, mikor eljön a kuplungtárcsa cseréjének ideje. A másodikkal hamarosan sor fog rá kerülni. Próbaúton nem biztos, hogy észre fogod venni, hogy túlságosan fent fog a kuplung. Hasonlóan ehhez, más alkatrészek is kopottabbak lesznek, mint a kevesebbet futott kocsiban, és azokat sem biztos, hogy észreveszed, mert még teszik a dolgukat kellően jól, de már közel sem olyan sokáig a nagyobb elhasználódás miatt.

Végeredményként kijön, hogy ami többet futott, az használtabb.

Az meg egy teljesen másik kérdéskör, hogy melyik kocsit ki, hogy használta, hogy szervizelte, stb. nagyon fontos körülmények ezek is, de ez nem jelenti azt, hogy a futásteljesítmény mindegy, vagy majdnem mindegy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 06:32:51

Gratulálok, újabb korrekt eladó...

Prérifarkasz 2012.02.17. 08:48:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Itt már részben válaszolt a kolléga a kérdésedre, de más hozzászólásokban is volt róla szó: @skyrangr:

Amúgy teljesen igazad lenne, ha a többség ezt valóban meg is tenné, de vásárláskor az úgymond kötelező cserék kimerülnek az olaj és olajszűrő cseréjében... és csak nagyon ritka esetben cserélnek vezérműszíjat, feszítőgörgőket stb... Hozzáállásukat az is erősíti, ha a kilométerállás az órában még nem érte el a gyártó által előírt csereérettséget a vonatkozó alkatrészek tekintetében... Hidd el a felnőtt emberek is szeretnek hinni a mesékben...

Prérifarkasz 2012.02.17. 09:10:22

@Almax: Ugyanezt a hitet vallom én is.... :) Csak én egy úgymond kockázatosabb olasz márkával... :)
Mikor vettem 335 e km-t mutatott az óra, de hamar kiderült, hogy ez sem jelent semmit, össze-vissza tekergett a mutató, hamar lett belőle 550 ezer majd 400 ezer stb... biztos egy "hozzáértő" korábban megpróbálta megpiszkálni... :)
Ha sokkal több pénzem lenne, akkor sem vennék új autót, inkább több használtat a kedvencek közül... :)

deak.atti 2012.02.17. 09:24:33

@ulpinus:

Szia!

Mert már 15 év körül lesz, és akkor azért illenék egy fiatalabb valami. Amúgy semmi más ok nincs eladni. Ezért írtam, hogy 2-3 évig még biztosan megmarad.

DA

skyrangr 2012.02.17. 10:10:14

@Prérifarkasz: persze, tudom, ismerem ezt. amikor autót vettem, sose néztem a km állást, de mindig szíjak-görgők cseréjével kezdtem, és másoknak is mindig ezt javasoltam.
mondjuk én mindig idősebb autók körében mozgok, ott ez evidens.
persze, ez a mese dolog megállja a helyét, nagyon is.
megveszi az illető a 8-10 éves, 90e-es óraállású kocsit (ami lehet hogy 2-3x annyit futott valójában). aztán szétesik a brájzli, és anyázik.
közben megvehette volna a 250e-es, valós futásteljesítményű, esetleg szervizelt autót. de nem, abban sok a km! :D
így érthető a nepperek megoldása is, ők csak kiszolgálják a piac igényeit.

skyrangr 2012.02.17. 10:14:52

@Prérifarkasz: az lemaradt, hogy azt én sem várnám el, hogy egy 90e-el, esetleg márkakereskedőtől vett, pár éves használt autó széthulljon, az elmaradó szervizektől...

Mindcrime1982 2012.02.17. 10:26:42

@SzélsebesVelorex:
Felőlem tarhat, ha vezetni is tud hozzá, de sajnos a tapasztalataim mást mutatnak...
Ma is 30-cal kellett megtennünk 35 kilométert, mert egy Thalia nem mert menni... Elég ijesztő volt, amikor már a kamionok is előzgették a hófúvásokon át.

Prérifarkasz 2012.02.17. 11:48:24

@Mindcrime1982: Egyetértek... egyrészt bosszantó, de sokszor életveszélyes, ha tapasztalatlan vezetők ülnek ilyen időjárási körülmények mellett autóba... az ő felelőtlenségük sok esetben sok ezer ember életét nehezíti/nehezítheti meg egy-egy közlekedési szituációban...
A másik szélsőség, aki túl sokat hisz a képességeiről, ő ezért veszélyes...
Tegnap munkába menet mindkét esetre láttam példát: az első eset eredménye félóra helybenállás/veszteglés, majd alternatív útvonal választása... a második esetben meg egy fejreállt autó az árokban...

solan 2012.02.17. 13:07:26

És arra senki nem gondol, hogy elírták a km óra állást? Miért hirdetnék egy azon időben ugyanazt az autót két portálon más és más adatokkal...? Abban nem sok okosság van...

Csak a rosszindulat folyik mindenhonnan...

etwas kultur muss sein 2012.02.17. 13:31:16

@Mindcrime1982: Az, hogy valaki mondjuk 2011-ben 5e km-t vezetett, az nem jelenti azt, hogy rutintalan. Lehet, hogy 5 éve ritkán van szüksége autóra, de a '80-as évektől 2009-ig évi 30 ezret vezetett átlagban. Most akkor dobja el a jogsiját?

De ha valóban csak évi 5e-t vezet egész életében, akkor is joga van a saját autóhoz, még ha nem is lesz olyan rutinos, mint aki 50e-t vezet. Más kérdés, hogy ha rutintalan, akkor ha teheti, ne nyakig érő hóban induljon útnak.

Wykydtron 2012.02.18. 19:31:52

Az én F Astrámban 125 000 km van (tényleg), a fejemben meg több órányi "minek neked autó, alig mész vele monológ" :)

Scrabantia 2012.02.18. 21:23:10

Én egy ismerősömmel mentem egy VolvoS40-est nézni márkaszervízbe(nem Volvo, de öltönyös értékesítő) 69e km, 3 éves autó, utolsó olajcsere 2009.06.hóban volt 21e km-nél, konkrétan sáros volt az olaj benne, ami a nívópálca végén volt, megkérdeztem, hogy egy így hogy? Válasz: Longlife olajat töltöttek bele, látja a 21e km-es matricán a motortérben? Elmosolyodtam 48 e km 1 olajjal...

Suttora 2012.02.18. 21:41:15

@solan: Bizony az könnyen lehet, annál is inkább, mert most már mindkét helyen a 142.000 km-es óraállás szerepel...

bacondesign 2012.02.20. 08:39:36

93-as Daihatsu Charade GTti-mben óra szerint 98ezer van (hihető :D), de leszarom mert szép és megy mint a barom.

Tibitibitibi 2012.02.20. 21:35:33

@viktorio007: Opel Astra 1.6 benzines autópályán 7,2, főúton 5,6, vegyesben 6,8 körül megy...
süti beállítások módosítása