Ne vidd ki esőben a BMW-t

  2012. február 04. - Stump András

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Halogattam, amíg lehetett. Beállítottam a garázsba, és inkább kerülgettem. Ha nagyon útban volt, kiálltam vele egy-két napra, de rettentő nehezen szántam rá magam, hogy megbontsam. Hiszen működött, pöccre indult, sőt, egész jól ment. Még így, legatyásodott kasztnival is mindig felgyorsult a pulzusom, amikor elfordítottam a kulcsot.

Egy megbízhatóan működő autót szétbontani?

Tizenöt éve az enyém, ezalatt kétszer szedtem morzsáira. Először, amikor megvettem 96 májusában, törött dugattyúgyűrűkkel, repedt hengerfejjel, faékkel kitámasztott generátorral, agyonkókányolva. Muszáj volt nulláról újjáépíteni. Másodszor 2002-ben újítottam fel, miután összetoltak szendvicsbe. Meggyűrődött az orra és a fara, és a rozsda is előjött már. A nyitott tütéken keresztül etetett motor is szétkopott - nem kellett sokat gondolkodni, szétkapjam-e.

Most viszont csendben nyammogott a rozsda az elrejtett zugokban. Ahol a felszínre tört, ha már nagyon fájt a látvány, elkentem egy kis glettel, ráködöltem némi kéket, és jó volt még egy pár hónapig. Nem szép megoldás, de szerkezetileg annyira egyben volt az autó, hogy még a szétszedés gondolata is fájt. Görgettem magam előtt a hógolyót, amíg akkorára nem nőtt, hogy nem láttam el fölötte.

Messziről alig látszott rajta, mennyire elfogyott a kasztni

Kiadjam a lakatolást másnak? Ez a kérdés hónapokon, talán éveken át gyötört. Eddig nem engedtem senkit kalapáccsal az autó közelébe, egyedül a fényezést bíztam másra. De amennyi szabadidőt mostanában a BMW-re tudok fordítani, minimum fél év, inkább több ment volna rá csak a hegesztgetésre.

A garázsom, ahol hobbizgatok, nem is igazán alkalmas a lemezmunkára. Még ha meg is tudtam volna nagy nehezen oldani, reális becsléssel minimum két évig húzódott volna, mire alaposan rendbe rakom az autót a jelenlegi elképzeléseim szerint. A hosszú projektekbe pedig hajlamos belefáradni az ember, egyre inkább elhomályosodik a cél, majd vagy a végtelenségig nyúlik a felújítási folyamat, vagy el lesz nagyolva a vége. Nem akartam teljesíthetőnek tűnő terv nélkül felpörgetni a flexet.

Műszakilag nem volt sok baja, rettentő masszív konstrukció

Ismerve az autó ramaty állapotát és magamat, egyre elkerülhetetlenebbnek tűnt, hogy idegen kezekre bízzam a karosszériás munkát. De megbízható, türelmes lakatost találni, aki tud is bánni a lemezzel, kilátástalannak tűnt. Amikor egy-két elemcserével, biztosítós munkákkal, kis sumákolással két hét alatt lehet keresni annyit, mint egy lerobbant veterán BMW rendberakásának két hónapos aprólékos pöcsölésével, nem is csoda. A legtöbb műhelyben nem is vállalnak öreg, szétrohadt autókat, és ez az egyenes beszéd talán még a jobbik eset. Ahol fogalmatlanul mondanak egy ajánlatot, és útközben döbbennek rá, mekkora kútba ugrottak, az a legrosszabb.

A veteránozással töltött néhány év alatt rájöttem, bármilyen munkát adok ki, nem az olcsó ajánlat az igazi főnyeremény. Hanem ha valaki tisztességesen dolgozik. Azt pedig meg kell fizetni. Miért várnám el egy jó szakembertől, hogy éhbérért gürizzen? A megfelelő eredmény eléréséhez márpedig bizonyos mennyiségű munkaórát bele kell ölni, és annak ára van. Ha valaki gyanúsan keveset mond, vagy nem tudja, mit vállal, vagy nem fogja rendesen megcsinálni.

Ez a motor is elkopott: kábé százötvenezer húzós kilométer lehet benne a felújítás óta

Ilyen és hasonló elméleteket gyártogattam, miközben egyre telt az idő, csámcsogott a vasoxid, pergett a festék. Többször is végigszámoltam, mennyibe fájna a műtét, és világosan látszott, el kéne adni ezt a kéket, és venni egy egészséges állapotú másikat. De hiába a matek, ha egyszer ragaszkodom az első autómhoz - idővel hozzászoktattam magam a gondolathoz, hogy ez egy pazarló bohémság lesz a részemről, és nem az a cél, hogy legyen egy jó nullakettesem. Hanem hogy az én nullakettesem legyen igazán jó.

Nincs is jobb a hóban csapatásnál

No meg a jóság fogalma is képlékeny. Tizenöt év BMW-zés alatt tucatnyi ilyen-olyan gépet próbáltam, a megőrzött eredetitől a makulátlanul restaurálton át az extrém átalakításig. Nagyjából sejtettem, melyik út hová vezet, de biztosabb voltam abban, melyik ösvény végén vár rám csalódás, mint abban, merre találom a privát mennyországom.

A külső tekintetében viszonylag hamar eldöntöttem, hogy a legelső széria hátul kereklámpás, rövid lökhárítós, csípődíszléc nélküli csónakformája kell. Igen, ez csalás, öregebbnek fogom láttatni a kis 75-öst, mint amilyen, de ez nekem nem fáj. Az eredetiségfétis nem az én vallásom, pláne, ha nem tényleg ritka autóról van szó. Elementárisan kívánom azt a kereklámpás segget, mással nem lennék boldog.

Valami ehhez hasonló lesz

Veszedelmes útvesztő viszont a műszaki tartalom. Most, hogy már nem szeretném hétköznapi használatra befogni, minden eddig tiltott gyümölcs elérhető közelségbe került. Legyen belőle bukóketreces pályagép? Utcai betyárautó? Büntető sleeper? És egyáltalán, milyen elveket kövessek? Ragaszkodjak a korhű tuninghoz? Tegyem bele a legkeményebb modern technikát? Építsek valami egészen egyedit, amilyen még nem volt? Kínzó kérdések ezek, aki állt már hasonló projekt küszöbén, érti.

Meggyőződésem, hogy a válaszokat leginkább az önismeret adhatja meg. Illetve a tapasztalat. Amikor a pálya felé kacsingattam, ott volt bennem a tavalyi év hungaroringes nyílt napjainak adrenalinban fürdő, vigyorgós élménye. Jó lenne oda rendszeresen kijárni, még ha számomra szinte elérhetetlen magasságokba is emelték az árakat. De még a vérszegény kis 1,8-as motorommal, széria rugókkal, egyetlen tuningként Koni-gátlókkal sem volt nagyon elveszett a kis BMW. Tényleg annyival jobban élvezném, ha igazán pályaautós lenne? Be akarok szállni a másodpercek hajkurászásába? Sok mindenről le kellene mondanom ahhoz.

Ez izgalmasan néz ki, de tréleren közlekedik

Utcán például gyakorlatilag használhatatlan lenne. Fájdalomküszöbön túlra kellene keményítenem a futóművet, üresre pakolni a belsejét, és nyilván rendesen be kéne csövezni, vagyis kötelező lenne a bukóhasználat. Márpedig a pályán kívül is van élet, például imádok vele a városban mászkálni, országúton még inkább, és külföldön is jártam vele nem egyszer. Milyen jó is az. Nem akarom a garázsba száműzni, hogy évente háromszor menjek ki vele pályázni. Kompromisszum lesz ebből.

És akkor szembejött velem egy M3-as motor. A háromliteres S50B30. 286 lóerő, hat pillangószelep, elfogadható mennyiségű elektronika. Egy pillanatra elgyengültem. Mentem már E36-os M3-assal, kellően fel tudja borzolni a hátszőrömet. Az üvöltése, a gázpedálra kötött pöröly karaktere, az ereje - lehengerlő. Eddig nem is tudatosodott bennem, hogy annyiért lehet már kapni ilyen bontott motorokat, amennyiből éppen ki lehet hozni egy tisztességesen megépített négyhengerest. Rámegy az E21-es kiscápa váltója, ami befér a 02-es kardánalagútjába. Egy colstokot vittem magammal a leánykérőre. Szűk egy centi lufttal be is férne a homlokfal és a torpedólemez közé. Meg merjem lépni?

Egyik kedvenc sorhatosom

Végül a gyávaság győzött. Nem csak az orrnehézség ijesztett meg, illetve a sallangok, mint az olajhűtő, a vízhűtő, az airbox elhelyezése. Hanem egy negyvenéves veteránt egy bivaly motor még nem tesz M3-assá. Akkora féket, olyan futóművet építeni alá, amivel ki is lehet használni a teljesítményt, túlzás. Ha olyan élményt szeretnénk, olcsóbb és jobb megoldás egyből egy M3-ast venni. És a legfontosabb: szerintem elveszne a 02-es bája.

Szépen meg van építve, de ilyenre nem vágyom

Amikor ízlelgettem a különböző koncepciókat, próbáltam felidézni az etalonautókat, amikben igazán jól éreztem magam. Mazda MX-5, Lotus Elise, Citroen DS3. Ültem már erősebb gépekben is, de végül rájöttem, nem a lóerők visznek el a Nirvánába. A mostani száz lónál azért több kraft kéne, de a 02-es adottságai nem rosszak, súlya sem vészes. Ha elméleti síkon közelítünk, a megvalósíthatóság teljes mellőzésével, akkor is arra jutunk, még a kétszáz ló is bőven sok.

Az eredeti állapotnak azért megvan a vonzereje

Leszállt a kávézacc, kitisztult a zavaros kép. Úgyis elegem van az elektronika nyűgjeiből. Nem akarok semmit sem bizonyítani ezzel az autóval. És nagyon hiányzik a két Weber szívóhangja. Korhű tuning lesz benne, egy tisztességesen megépített négyhengeres blokkal, nem túlhegyezve. Utcán éppen elég jól megy, pályán sem kell szégyenkezni vele, ott úgyis fontosabb a jó fék. Összeállt a fejemben egy masszív utcai harcos képe, ami bírja a pályát is.

Rézmányi Balázs kommentárja: foglalkoztató speciális szükségletű gyerekeknek

Épp jókor láttam meg a hirdetést a szívócsonkokról. Ezek a hengerfej és a karburátorok közé való öntvények lettek az első szimbolikus alkatrészek, amiket megvettem a megépítendő új motorhoz. Pistával azonnal birtokba is vettük őket: nézegettük, fogdostuk a hideg alumíniumot, és ahogy kézbe vettem a távcsöveket, egyből éreztem, helyes volt a döntés. A dobhártyámat már csiklandozta az öblös szívóhang.

Igen, ez való a BMW-be

Ekkorra megszületett az elhatározás is, kire bízom a kalapálást. Jenő munkáit jól ismertem, több 02-est is helyre rakott már, olyan minőségben, amiért érdemes letenni a zsét. Isteni szerencse, hogy úgy alakult, el tudja vállalni az autómat. Nem akarom előre tömjénezni, várjuk ki a végét. De legalább nyugodt szívvel oda merem tolni a kedvenc autómat a felemelt kalapácsa alá. Megegyeztünk.

Így aztán elkerülhetetlenné vált a pillanat, amikor elő kellett venni a crova-készletet, és nekiesni az autónak. Ezt a nehéz percet előzte meg a hosszú tilitolizás, egy indítsuk be még egyszer utoljára, menjünk vele még egy kört, búcsúzzunk el tőle. Persze, éppen azért megy a meccs, hogy minél tovább maradjon nálam, kicsattanó állapotban, mégis más lesz a felújítás után. Nagyon más.

Szétkapni könnyű, összerakni már hosszadalmasabb

Csak neki kell látni, hamar le van csupaszítva egy 02-es. Nagyjából tudtam, milyen látvány vár rám, a szemtől szembe élmény mégis nagyot ütött. A padlólemezen tenyérnyi lyukak. Az első sárvédő alatti lemezek szinte mind cserések. Gyakorlatilag minden sarokból harapott már egy kisebb-nagyobb falatot a barna kisördög. Bár a tartó elemek még éppen elég masszívak voltak, mégis beigazolódott a jóslatom, hogy ezt a kasztnit szigorúan anyagi szemszögből nem érné meg felújítani.

A szétcincálás alatt mégis azon lepődtem meg a legjobban, amit a díszlécek alatt találtam. Három napja a garázsban állt már a BMW, amikor lepattintottam az alucsíkokat, és még mindig sok helyen állt alattuk a víz. Őszi idő ide vagy oda, oké, hogy nem fűtött a garázsom, de ezt nem gondoltam volna. Száraz, zárt helyre betolva még napokig áztatja a kasztnit a nedv? Én meg lebuziztam azokat, akik nem hajlandók kivinni esőben a féltett gépüket. Ezt most újragondoltam.

Nem szeretem az üres beltér látványát

Változatlanul azt vallom, hogy az autó arra való, hogy autózzanak vele, és ez akkor is igaz, ha százéves. Abban is biztos vagyok, hogy a veteránautók akkor okozzák a legtöbb örömöt, amikor röfögve, kattogva, cöcögve kimennek az utcára, és üzemelnek. Minél gyakrabban, annál jobb. De az állagmegóvás szempontjából tényleg nem mindegy, mit kapnak ilyenkor.

Én adtam neki az elmúlt tizenöt évben. Kapott sót, latyakot, sarat, homokot - az esővíz a legkevesebb. Az utóbbi években télen többet ment a BMW, mint nyáron. Mert a hó az igazi móka. Lehetőségeimhez képest persze vigyáztam rá: egy-két apró horpadáson, görbülésen, karcon kívül nem ártottam neki. Amikor tudtam, mostam, az utóbbi időben elég sokat volt fedél alatt, a korrózió ellen is tettem erőfeszítéseket. Tíz év alatt szétrohadt.

Lepucolva azért elég ijesztő a padlólemez, illetve ami megmaradt belőle

Ha egy mai autóhoz hasonlítjuk, szánalom. Egy Zsigulihoz, ne adj’ isten Alfasudhoz mérve a tartósság szobra. Ha pedig kőszívűen a forintokat nézem, nem is olyan borzalmas. Vegyük úgy, hogy hibátlan állapotból (messze nem volt az) tíz év alatt megérett egy alapos hegesztési kúrára. Ha egy átlagautó értékvesztését nézzük, nagyobb összeget bukunk tíz év alatt, mint amennyibe egy lakatolás-fényezés kerül.

Ez persze csak a lelkiismeretem nyugtatása, de kezdem úgy látni ezt a rozsda-témát, hogy a természet szép lassan visszaveszi, ami az övé volt. Mi küzdünk ellene, de egyszer pótolni kell a hiányt. Ha évente félreteszünk erre egy szép kerek összeget, nem kell elborzadni az egyszeri kiadástól. Ha használjuk, az autó rohadni fog. Mi pedig tejelni fogunk. Ez az ára. Mindent meg lehet javítani.

Az első sárvédők alatti rész az egyik legproblémásabb a 02-esnél

Legalábbis Jenő eddigi tevékenysége ezt az elméletet erősíti bennem. A BMW bal oldala már félig kész. Minden javítóelemet megvettem hozzá, amit értelmes áron lehetett kapni, de még így is bőven akad kalapálni való. Egyrészt az utángyártott alkatrészek pontatlansága miatt, másrészt ahová nincs elem, oda gyártani kell. Táblalemezből készült a hátsó taposó, az A oszlop környéke, a homlokfal hátlemeze, a doblemez toldásai, meg még jó néhány sarok, amit nehéz lenne megnevezni. De egy egyszerűnek tűnő, újonnan vett, elvileg jó minőségű első sárvédőn is hegesztőpisztollyal kell igazgatni, hogy rendesen álljon.

Belső küszöb, hátsó padló kipipálva

Amikor tudok, egy-két hetente benézek a műhelybe. Legszívesebben a nyers lemezeket bámulom, amiken még látszik a kalapács nyoma és a hegesztés menti elszíneződés. Jó látni, ahogy fogynak a lyukak, és egészséges vas kerül a helyükre. És persze azon agyalok, mivel kenegessem majd, hogy minél tovább ellenálljon az abúzusnak. Mert attól tartok, az továbbra is lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr924056981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mmjr 2012.02.04. 10:38:33

Jó mulatság, férfi munka! Nagyon elszánt vagy, mellette ott az 504, az Audi, sem mai gyerek.
Szépen halad a lakatos mester.
A motorhoz hozzákezdtél?
Mikorra tervezed az elkészülést?

504Laci 2012.02.04. 10:40:08

@gyuri70: Majd ha legközelebb errefelé jársz és lesz egy kis időd, beszélgetnünk kellene.
Ha máskor nem akkor itt: www.femfatal.hu/velodrom_millenaris/index.html

GTPeti 2012.02.04. 10:46:55

@adyz: De van a rozsda ellen ellenszer... (És most nem a fűtött garázsra gondolok.)

Jó szereket lehet manapság kapni, amik működnek.

Stump András 2012.02.04. 11:04:17

@Hanzi: @onager73: A szín derüljön ki akkor, amikor már rajta lesz.
@csibi826: @Ronin_: @fzr1000: Nem véletlen, hogy nem írok összegeket. Kezdődne a húdeolcsó, húdedrága, jobbat tudok. Aki csinált már öreg autót, tudja, hogy egy alapos restaurálás 2-3 M-nál indul, ha minden munkát kiadsz. Ennek nagyságrendileg a fele a lakatolás-fényezés.
@gyuri70: Szép munka.
@nem kéne...: Van néhány hengerfejem a polcon, de majd megdumáljuk, ha összefutunk. Kösz.
@504Laci: Vigyázzatok, mert egyszer odamegyek!
@S2-77: Minden tapasztalat érdekel. Az üregvédelem fejben összeállt, csak az alapozáson-alvázvédelmen agyalok még.

Jay350i 2012.02.04. 11:06:24

Szia
Először is gratulálok hogy megtaláltad a helyes utat!
Másodszor sajnos ugyanezen átmentem amin te is most, nekem egy gyári állapotú (értsd: tényleg gyári) E30asom van, első tulajtól vettem törésmentes, nagyrészt gyári fényezéssel. Használtam két évig minden nap aztán amikor elkezdett belülről párásodni az ablak akkor szétborítottam és szörnyülködtem. (powerfanatics pont com azon belül projektek, hobby és jay e30 325i 24v ha érdekel a projekt sok képpel társitva lehet találsz benne hasznos dolgokat is) azóta vettem mellé egy 325ix-et amolyan eső/hójáró autónak, a másikat azóta csak szigorúan jóidőben hozom ki, télen is csak száraz hidegben egy-egy járatásra fékek csapágyak stb érdekében.
Szerintem ez a helyes út számodra is, bár ha jól tudom már vettél hétköznapi autót. Csak így óvhatod az állagát. szívesen megsasolnám ha készen lesz, majd Júniusban gyere le a kicsikével vadkertre a legnagyobb BMW találkozó kishazánkban, jó buli meg sokat lehet okosodni, kibeszélni egymás projektjét este jol berugni stb :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.02.04. 11:15:28

az egyik kedvenc kocsim a 02-es BMW

különösen a Touring verzió, a suta kombi hátsó felével (:

mutatok nektek egy 2002 tii Touring Alpina verziót:

special.blog.hu/2012/02/04/bmw_2002_tii_touring_alpina

8001A 2012.02.04. 11:21:30

@gyuri70: Tényleg gyönyörű munka, de a műanyagbilincsek borzalmasak egy ilyen autón:
autorestaurator.eu/munkaim/bmw/50.jpg
Tudom hogy a gyárit már nem lehet kapni, de ha tied az autó, nézzél rá valami normális bilincset:
www.oetiker.com/en/~/media/Downloads/Technische%20Datenblaetter/Stufenlose%20Ohr%20Klemmen/PG%20167/PG_167_Stepless_Ear_Clamps_en.pdf

fzr1000 2012.02.04. 11:37:43

@Stump András:
Megértem,de aki még nem csinált? Egyébként én nem restaurálásra gondolok,hanem egy normális rendbetételre.(főleg lemezmunka)

nils_h 2012.02.04. 11:44:54

@Stump András: itt fotózkodtál a Kámfor utcában és még csak be sem néztél?

mennyi?husz! 2012.02.04. 11:49:54

@Stump András: Valtoznak az idok rendesen, igaz, h ennyire nem szetrohadt volt de egy E30 lakatolasaert es telibe fujasaert "csak" 250-et kertek anno ~6eve

MrTinkertrain 2012.02.04. 12:09:48

@Jay350i: ablakpárásodás a rohadást jelenti?:(

Jay350i 2012.02.04. 12:13:21

MrTinkertrain
azt jelenti hogy jelentős nedvesség van a karosszérián belül, vagyis valahol (legtöbbször nem létható helyen) lyukas...

nem kéne... 2012.02.04. 12:14:02

@MrTinkertrain:

hát valahol víz van az autóban.
aztán e30nál van egy-két jellegzetes ázási pont, amit mondjuk hamar meg lehet találni, csak ha a beázás rohadás miatt van, nem mondjuk eltömődés vagy radiátorlukadás miatt, akkor kicsit szar lesz javítani.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.04. 12:15:15

@GTPeti: "Jó szereket lehet manapság kapni, amik működnek."

- tapasztalat?

@Stump András: "Az üregvédelem fejben összeállt"

- mikesanders zsir, de mi lesz alaja? Valami alapozot be kell fujnod....

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.04. 12:16:27

@GYUSZI BACSl: baromi jol nez ki, kivul-belul, es a pakolhatosaga is jo :)

h4z4rd 2012.02.04. 12:27:02

Első blikkre igen szépen dolgozik Jenő úr. Bíztató kezdet.

kraft 2012.02.04. 12:43:28

Na, erre a postra vártam :-)

nem kéne... 2012.02.04. 12:51:14

@Jay350i:
azért egy e30 nem egy ördöglakat, hogy ne lehessen hamar kideríteni.
ha napfénytetős, akkor ott kell kezdeni, aztán a fűtőmotor teknője, akksitálca, biztosítékdoboz alatt, gázpedál környéke, szélvédőkeret, oladlindex kivezetése, hátsó napfénytető lefolyó, tanknyílás, hídházszilent tőcsavarja.
máshol nem szokott ázni.
azért ez nem annyira kevés, de ha tudja az ember, hogy mit keressen és hol keresse, elég hamar a végére lehet érni.

Mercel 2012.02.04. 12:55:05

Hello!

Gyönyörűséges kis Bömös:) (Lesz megint)

Azért nekem az a matt szürke ültetett kis kocka is nagyon tetszik..

Atyaisten ha ez autó így néz ki, akkor a kertben 5 éve álló összetört CRX-ből vajon mi maradhatott szerkezetileg?:(

"Frigyes"

Hurri Kán 2012.02.04. 12:59:39

Mai napig visszasírom az E21-esemet...:(
Különösen most, hogy esik a hó és ilyenkor emlékszem, hogy régen...

szemeteske 2012.02.04. 13:05:00

Nem leszólni akarom a projektet, de az M3-as motor ezt a kasznit két hét alatt széttépte volna.
Ha már minden áron tuning akkor nem lóerő kell ide, hanem tömegcsökkentés. Mert az mindig érezteti a hatását. Gyorsításnál, lassításnál, kanyarodásnál.

johnibyg 2012.02.04. 13:08:26

@Stump András: Nézd, mit tanáltam otthon (jól gondoltam, hogy ezt láttam):
kepfeltoltes.hu/view/120204/DSCF3740_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/120204/DSCF3742_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2010. (asszem) május vége Balaton déli partján. Ott álltatok a kocsi előtt, nem tudtam jobban fotózni.

Jay350i 2012.02.04. 13:13:12

nem kéne...
szerencsére igen, már sikerült kiismernem az E30akat, szinte az összesnek el van rohadva pl a jobb hátsó kerékjárata a tankbeöntőcső burkolata mögött (maga a burkolat is de én pl kevlárra cseréltem, már 7000ftért kapható és könnyebb is a gyárinál) meg ha már napfénytetőset emlitetted ha van az autóban akkor jobb küszöb eleje garantáltan cserés mert oda folyik le a teknő elejéből a víz az összes kosszal együtt amiből pár év alatt összeáll egy undortó massza és elrohasztja az egészet. :(
egyébként enyém a szélvédő alatti vizelvezető alsó lemezének, a bal első doblemeznek és a tűzfalnak a hármas találkozási pontjában rohadt ki egy kis helyen itt ázott be és ebből indult a többi amolyan láncreakció...

DonVincenzo 2012.02.04. 13:29:42

Bandi,remélem az első rendszámot is megigazítod mert nekem csípné a szememet,ha az enyém lenne.

DonVincenzo 2012.02.04. 13:31:42

Vagy az egész lökhárító el van csavarodva?

Ronin_ 2012.02.04. 13:41:16

@Stump András:
Köszi, én nem ilyen céllal kérdeztem, csak hogy tudjam, mire számítsak egyszer mostanában. Vagy 10 éve kb. fele ennyit toltam bele a Taunusba. Plusz még egy-két gyári alkatrész.

Tudsz esetleg valakit, aki ilyen korabeli 4 ütemű tuninggal foglalkozik?
Különösen egy jó öreg, négyütemű motor esetében érdekelne a dolog, mert ahhoz már nem nagyon vannak alkatrészek.

559 2012.02.04. 13:54:35

Ez az utolsó kép annyira szééééép! Olyan jó látni amikor érzi az ember hogy nem menthetetlen a kaszni és 40 év távlatából is újra látja az ember hogy ez is milyen szép volt újkorában.
És jól döntöttél hogy eredetinek hagyod meg a Bömöst és csak a motort piszkálod meg egy kicsit.

Gyors befejezést kívánok és kérünk majd további képeket.

Rocko- 2012.02.04. 14:07:20

"foglalkoztató speciális szükségletű gyerekeknek"
azaz szoci fogi. :)

a bömi pedig alakul szppen, tuti jó lesz.

fetyisob 2012.02.04. 14:20:19

ez a Bmw még 2012ben is fiatalos szuper autó!
ha már motorcserés én megprobálkoznék egy erösebb mocival!
z3-as coupe-rol valakinek van értelmes kritikája?

Don Marcus Hibiscus 2012.02.04. 14:23:00

z3??!!! Hogy ne lenne! A 426 hemi,ami a szive minden pénzt megér! Egyedül a kuplung szar rajta.

Pepejoe 2012.02.04. 14:29:28

@skyrangr:
Üdv!
Hogy van pontosan ez az acetilénnel hegesztünk és aztán szétrohad-téma?

skyrangr 2012.02.04. 14:32:59

@Pepejoe: acetilénnel játszi könnyedséggel lehet túlhevíteni, gyakorlatilag bármit. utána megnézed az ilyen varratot, látszik hogy szép kék, égett. na azt kenheted akármivel, kiveri a ragya.
persze MIG-el is meg lehet tenni ugyanezt, csak azzal nehezebb.

agobela 2012.02.04. 14:43:54

Kedvenc 02-esem: Georg Plasa autója. Egy video az archívumomból.
Emlékül...
www.youtube.com/watch?v=Ky8xmVpEss0&context=C3d23ea5ADOEgsToPDskKyqLotlTepjdkYo1-21lhI

Pepejoe 2012.02.04. 15:16:05

@skyrangr:

Egész pontosan úgy tanultuk ugyebár, hogy a túlhevített anyag "felhabzik" és oxigént vesz fel a környezetéből, ill. a hegesztőlángból. Ezért volt az, hogy mielött rászakítottak minket akár egy szétrohadt kockára (14-15-16 évesen abban is tudtunk volna kárt okozni) hónapokig a samottéglán kellett hozaganyaggal és anélkül varratokat készíteni, lemezeket összehegeszteni.
A céó közelébe az utolsó évben engedtek, mondván, hogy vezetni tanulni sem szervós és tiszta luxus autón kell.
Egyszóval: persze el lehet b@szni az autogénnel is, de a CO-val is vastagon. Nem kell túlhevíteni és passz.
A 8 évvel ezelött lakatolt Escort padlólemeze, amit körbevarrtam anno, a mai napig hibátlan és lánggal történt az aktus, drága lett volna arra a CO drót.

Kadett |D| 2012.02.04. 15:25:16

Nincs is jobb érzés annál, amikor eltűnik a rozsda, még ha az ember legbelül tudja is hogy ez csak átmeneti időszak.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.02.04. 15:46:32

Hát kisöreg, ez a kocsi bizony nagyon maszat módon lett megcsinálva, hogy ennyire elengedte magát.
Most jobban figyelj oda, mert a lakatosok (és a festők) ilyen munkát végeznek (tisztelet annak az 1-2 kivételnek).

rx7 2012.02.04. 15:47:44

Igazából én már vártam , hogy legyen ezzel a szép autóval valami...:) és látom eljött az idő...
Valamit had GRATULÁLJAK! Ez egy fantasztikusan megirt cikk, okos gondolatokkal!
Várom a további felleményeket, nagyon ügyes vagy és biztosan egy szép autó lesz belőle!

attila7575 2012.02.04. 15:49:36

Bocs, de ez a kocsi rettentő ronda.
Erre 2 forintot költeni is fájna.

Vagy ez az a fíling hogy "olyan ronda hogy az már szép"?

szpsz 2012.02.04. 15:50:17

Maximális tisztelet az effajta megszállottságért.

Hurri Kán 2012.02.04. 15:52:18

@fetyisob:
Volt róla itt a TC-n is teszt. Az, hogy tetszik e valakinek vagy sem az szubjektív, végül is nagyrészt E36 technika, sok gond vélhetően nincs vele. Tesztek annak idején azt írták, mindenképpen a hathengeres benzinesek valamelyikével érdemes venni, a 318-as motorja kicsit vérszegény bele. Egyébként meg, mint minden más típusnál, meg kell nézni, mit veszel. Ennyi. :)

skyrangr 2012.02.04. 16:12:15

@Pepejoe: ugyehogyugye :)
persze, egy pillanatig nem állítottam, hogy ne lehetne szépen heftelni gáz-oxigénnel. csak könnyebb elbaxni vele.
jómagam is hegesztéssel foglalkozok, csak robotizált változatban. leginkább MIG-TIG. de ott is előfordul néha, hogy olyan beégett varratok vannak, mint a szemét. szép ujjnyi vastag varrat, körülötte meg olyan kék az acél, hogy ihaj :)
amikor meg szóvá teszem, én vagyok a hülye :D :D :D :D

gyuri70 2012.02.04. 16:14:13

@8001A: Termeszetesen azok a gyorskotozok atmenetileg voltak felrakva...

Cooper911 2012.02.04. 16:33:01

"foglalkoztató speciális szükségletű gyerekeknek"

:D Ez nagyon jó!

Motordoktor 2012.02.04. 16:35:16

@attila7575: Akkor te ne fogj bele 02-es felújításba és ne is vegyél ilyet.

Pepejoe 2012.02.04. 16:49:40

@skyrangr:
O.K.
Csak nekem úgy jött le, hogy maga az acetilén tulajdonságai végett gondolod, hogy az azzal hegesztett cucc hamarabb rohad rozsdakupaccá. Bár én úgy gondolnám, hogy az elkékülés nem jelent túlhevítést, csak, hogy egyszerűen hőhatásnak lett kitéve az anyag. A küszöb felpötyikézésénél is kék folt van a heft körül.
Én személy szerint a lángot részesítem előnyben, ahol csak lehet, (kipufogó pl.) alaposabbnak érzem a munkáját.
A CO-val "elkurvul" az ember. :D

skyrangr 2012.02.04. 17:09:30

@Pepejoe: akkor én nagy kurva vagyok :D
gázt max csak melegítésre használom márcsak :D
vagy ha vágni kell a félresikerült varratokat :P
ja, az más, amikor a fém kifényesedik, megpirul. viszont ha alaposan túlhevíted, akkor elkékül az egész, és ahogy írtad is, felhabzik. aztán ha megterheled pattan mint a rugó. másrészt meg ha nedvességet kap, már rágja is a rozsda :)
utóbbi időben rozsdamentessel dolgoztam. na ott nincs ilyen para :D

Kúpcsiga 2012.02.04. 17:16:22

Nem vagyok oda ezért a tipusért,de nem lehet rossz.
Én is jobban szeretem a régi legendás autókat,amik nincsenek túlzottan telerakva elektrónikával.
Nekem például a sokat szidott Calibrám van ,és imádom!

bömbölő 2012.02.04. 18:03:58

Gratulálok én is! csak igy tovabb, remélem sok örömöd lesz még ebben a csodálatos kis AUTÓban :)

Sikereket és alvatlan éjszakákat kívánok innen Angliából :)

egy fanatikus e36 tulaj

Don Marcus Hibiscus 2012.02.04. 18:06:23

@attila7575: Hiába veszik le ezt a kommentet: A Drágsz Báni megmonta,hogy szar a belsőség és igaza is van.

Kihajolni veszélyes 2012.02.04. 18:07:06

OFF:

Ki volt az az amatőr, aki az új "galériát" leprogramozta?!

Az a koncepció része volt, hogy ha egyszer megnyitottad és esetleg sikerült be is zárnod mert szerencséd volt és volt "X", amire lehetett klikkelni, de ezután NEM LEHET A VISSZA GOMBAL/NYÍLLAL visszamenni a türhő főoldalra, hanem megint meg kell nyitni az ócska index.hu-t?!

Már így gyűjtitek a kattintásokat, nem csak hatásvadász címekkel?!

Kihajolni veszélyes 2012.02.04. 18:15:30

@Kihajolni veszélyes: Kiegészítés: Simán el van kúrva! Ha 20 képet néztél meg, akkor ha 21-szer kattintasz a vissza gombra(vagy nyomod meg) akkor vissza lehet jutni főoldalra. Ilyen amatőrök csinálják az oldalt?!

E114 2012.02.04. 18:37:03

Szép lesz a nulli, hajrá! Jó választás a szürkés árnyalat, akár Bristol, Derby, vagy Nevada. Iszonyú ritka mindegyik.

kzolee 2012.02.04. 18:51:07

András hajrá!

Szerintem vagy S14-et bele, ha racsingolni akarsz, vagy M20B22 duplawéberekkel. Akkor nem lesz gond a súlyelosztással.

Pár S14:
www.m2bmw.com/m2_gallery_new.htm

puncipöcögtető 2012.02.04. 18:57:55

Imádkozzál, hogy ne legyen baleseted egy ilyen járgánnyal... Azok a hegesztett-kalapált elemek igen nagy szilárdsággak bírhatnak.

rognork 2012.02.04. 19:08:50

@Stump András: nem lenne egyszerűbb saválló lemezből megcsináltatni?

kitiltott, de seráfütty 2012.02.04. 19:37:25

@Kihajolni veszélyes: Nem tudom, mi a gondod. Rákattintok egy képre, új lapon megnyílik a galéria, lehet lapozni, amerre akarsz. A kis képek meg felül, ha át akarsz ugrani valamit.

Google chrome.

Pepejoe 2012.02.04. 19:42:10

@skyrangr:

A rozsdamentest szeressük biza, bár annak a hegesztését inkább csak elméletben tudom...nem tartozott a szakmához. Gyakorlatban csak pár 10 centit hegedáltam olyat. :D
Inkább az alumíniummal foglalkoztunk (ha már), de azzal is csak érintőlegesen.
Minden anyagnak van előnye is, hátránya is.
Saját műhelyben nyomod?

mx3 2012.02.04. 19:43:25

@skyrangr: @Pepejoe: hát ti csak a monitor elött szoktatok hegeszteni az biztos

Pepejoe 2012.02.04. 19:43:29

@rognork:

Nem tudsz összehegeszteni rozsdamentest hagyományos acéllal.

Pepejoe 2012.02.04. 19:46:13

@mx3:
Azért a lábadra rá tudnám hegeszteni azt a láncot, amivel beleengednélek a fagyos Dunába a Lágymányosiról.

mx3 2012.02.04. 19:47:21

@Pepejoe: de , csak nem fotelban a monitor elött,kérés. fingotok nincs a hegesztésröl, ezért ne vezessétek félre az érdeklödöket

mx3 2012.02.04. 19:49:10

@Pepejoe: télleg fazkalap ez egy autos blog nem a nemzettestvérek foruma

Alf (törölt) 2012.02.04. 19:53:28

@deak.atti: hát szerintem nem pont ezt írja, hanem az ellenkezőjét :)

Alf (törölt) 2012.02.04. 19:55:39

@attila7575: lehet, hogy nem olyan szép, de leaglább nem pixelekből van.
Amúgy a csajom kedvenc kocsija, ő is hús-vér...

Alf (törölt) 2012.02.04. 19:58:35

@Jay350i: "bár ha jól tudom már vettél hétköznapi autót"

A peugeotra gondolsz ? :D

Ez már foglalt. 2012.02.04. 20:10:00

Tudom nem ide tartozik, de megkérdezném egy gyors válasz reményében: Tudja valaki annak a cikknek a nevét/ linkjét amiben a használtautóvásárláskor ellenőrizendő dolgok vannak?

Pepejoe 2012.02.04. 20:59:28

@mx3:

Így van. Megfogadhatod a saját tanácsod.
Úgyhogy akár mehetsz is leckét írni.

Dennis01 2012.02.04. 21:20:16

Nagyon nagy szerencsem van, hogy a fonokom barati aron dolgozik a Minin, amugy tokon is szurnam magamat amennyi karosszeria munka van a kocsimon..
Mikor a padlolemezt rakta be, mondta, jo lenne, ha telre szereznek egy futott garazst. Mondtam, az ki van zarva. Akarmennyit is koltok erre a kocsira (ahogy Bandi irta, ha rendesen csinalsz/csinaltatsz karosszeria-munkat, minimum 1 milkat elnyel allapottol fuggoen), attol meg az ami: egy auto, ami az en kenyelmemet es A-bol B-be jutasomat szolgalja. A kocsi ugyanugy lesz hasznalva telen is, minden evben kap alvazvedot, ha rozsdat talalok, azonnal javitom, nem ugy, mint az elozo gazdaja, aki hagyta szarra rohadni, meg minden elem szazszor foltozva, csak a kuszob belso felen 4! folt, mikor az egesz javitoelem £10!, ket ora alatt egy ugyes lakatos be tudja rakni.
Igaz, a mindennapos hasznalat a teoriam most, hogy feluton vagyok a felujitasban, majd meglatjuk, hogy velekedek, mikor latom a kocsit a hoban parkolni...

2012.02.04. 21:34:41

Szép autó, kedvet kaptam hozzá

szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.04. 22:56:42

Kíváncsi vagyok hogy egy ennyire foltozott autó mennyire hajlik ropiba ha csattan.
Nem ülnék benne...

Dennis01 2012.02.04. 23:20:15

@szmoker (Homo Trollicus): Ne aggodj Homi, velemenyem szerint nem is engednenek beulni, ugyhogy tokmindegy.. :D

Ez a "foltozott" auto mennyire biztonsagos erdekes tema. Egy ugyfelunk Minijere uj orr kerult, sarvedok, orr lemez, minden. Egy evre ra elaludt a kormanynal, kb 50-60km/h-val belecsattant egy parkolo Mercedes Sprinter furgonba. A furgont a biztosito leirta, a Minire megint kellett egy uj orr, egy generator, meg ket stabilizator rud. Azota is mindennap latom ide-oda cikazni.

Sam8888 2012.02.04. 23:42:39

S14-et bele!!! :))) Az S50B30 meg jó lesz az enyémbe!! >:D ;P

skyrangr 2012.02.04. 23:46:42

@mx3: ja, monitor gyakran szokott ott lenni ;)

skyrangr 2012.02.04. 23:48:33

@Pepejoe: nem, dehogy. egy svéd cégnél hegesztgetek. robotokkal :)
kézzel már derogál :D
najó, csak vicc. programozom őket.
amúgy szebben megy velük, mint kézzel :)
olyan szép egyenes varratot csinál a dögje, mintha vonalzó mellett húzták volna :)

Rocko- 2012.02.05. 00:14:39

@Dennis01: persze, mert a Minire összesen annyi lemez kell, mint ennek a csomagtartójába. :))))

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.05. 00:17:39

@rognork: mit savallo lemezbol? Az egesz kasznit?
Szerinted honnan lenne Bandinak annyiu penze, valamint ki vallalna be, valamint, valamint?

@Dennis01: ha nem indiszkret mennyit fizetsz biztositast a Minire?
Tenyleg 10-es a javitoelem? Lehet hogy par eve nem annyi volt a lakatolas munkadija, de szerintem inkabb csak rafoltoztak a rozsdara, nemhogy kitakaritottak volna.
A Mininel rohadekonyabb autot keveset ismer a vilag, de szerintem ha kesobb gyujtesz (nem kell sokat) akkor veszel valami masik autot telre. En nem csesznem szet a szeretett jarganyt a latyakos sos hoban. Par100-ert kapni valami 106-os pugot, vagy skoda feliciat.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.05. 00:20:17

@szmoker (Homo Trollicus):
@Dennis01: Nervezetesen, a hegesztesi varratnal meg erosebb a lemez, mint mashol. Probald csak ki, hegessz ossze 2 lemezdarabot aztan fogd be satuba, es figyeld meg, hol fog meghajlani.

Jackie Treehorn 2012.02.05. 00:48:08

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Rá se ránts, ohmm kitilt mindenkit, aki az orra alá dörgöli, hogy mekkora noob!

generator 2012.02.05. 00:52:50

ööö, lehet, hogy én vagyok a kisebbség, de én jobban szeretem a későbbi, kockalámpás verziót

Dennis01 2012.02.05. 02:34:32

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Bocsi, meg annyi sincs.
minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=33026&title=
:)

Semmi gond, sokan kerdeznek a biztositasrol mostanaban. £1300-at fizetek egy evre ugy, hogy fater az elso szamu vezeto, az o neven van a bizti, en meg masod sofor vagyok. Sajnos fiatal vezetokre magas a biztositas, mashogy nagyon borsos lenne.
Sok ugyfelunk vesz egy jaros autot telre, ahogy mondtad, de ok idosebbek, igy a biztositas is olcsobb nekik.
Nalam ket gond van ezzel: 1. A kornyekemen nincs garazs, merfoldeket meg nem autozok azert, hogy a Minit megjarathassam egy-egy meleg napon, annyit nem er az egesz.
2. A Minin levo biztositast le kell mondani a telre, sok biztosito lemondasi dijat ker, ami lehet rohadt draga is, ha meg sok van vissza a szerzodesbol. A jaros autora kotendo biztositasnal pedig fizethetek depozitot, ami megint nem £2 font. Mire minden ilyen ugyletet lebonyolitok, plusz a garazs berlet, majdnem kijon egy ev alatt egy lakatolas ara..

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.02.05. 09:42:56

@deak.atti:

Egyetértek, de azzal meg az a baj, hogy akkor nem sok értelme van a kocsinak, és bizonyos részeinek nem is tesz jót az állás, igaz van mindenre megoldás. Amúgy én úgy értettem, hogy a bömös továbbra is szolgálatban marad, nem lesz belőle kiállítási tárgy.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.02.05. 10:19:12

@Kihajolni veszélyes: ha a bal felső oldalon a cikk címére kattintasz, visszajutsz a cikkhez (van is ott egy ilyen furcsa ikon mellette)

Schütii 2012.02.05. 17:48:15

na, akkor nem lesz kész a Shitgun még egy jó ideig...

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.05. 18:32:52

@Dennis01: kurva anyjat a rohadt verszivo tetveknek. Hogy lehet ennyi penzt elkerni a nagy semmiert??? Ingyenelo eloskodo milliardosok, akik sohasem dolgoztak. Mindezt azert teszik, mert a politikusok asszisztalnak hozza.
Otlet: biztositsd, mint veterant. Pl apad neven, es te vagy a 2. sofor, a jaros kocsi meg apad autoja. Lehet, hogy 200 fontbol kijossz, bar ez is tul sok penz a nagy semmiert (mert a biztositas csak szimpla penzlehuzas, semmit sem kapsz cserebe)

Dennis01 2012.02.05. 22:57:38

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Veteranbiztivel probalkoztam, a kocsi korat (1993-as a lelkem) meg ugy ahogy elfogadnak, de az en koromat (20 eves) mar nem nyelik le, igy meg egy evet varnom kell..

SzaszaE30 2012.02.06. 01:02:58

Ha mégis egy modernebb motor lenne a terv, akkor tudnám ajánlani a BMW E36-ból származó 4 hengeres, dupla vez.tengelyes, 16 szelepes, 140lóerős motort (M44B19: www.powerfanatics.com/lexikon.php). Abszolút nem drága, váltóval+hűtővel 120-140e-ért szokták árulni, én 100e-ért adtam el egyet csupaszon, előtte a 4ajtós e30-amba volt beépítve, és ha azt a kasztnit könnyen vitte, akkor ezt meg pláne.:) Kevés tuninggal lehet belőle akár 150LE-t és 200Nm-t elővarázsolni, és mindemellett a városi forgalomban sem enne 15-20 litert.

V700 2012.02.06. 14:20:46

Sziasztok!

KZolee és Sam888: üdv társak a cápafórumról (M5swap).
Tényleg az S14 lenne a legalkalmasabb blokk bele - amelyet építettek már páran e21-be és 02-esbe is, a gond csak az, hogy többe kerül, mint egy S50-es moci. Nekem volt e30 m3-asom, elcseszett drágák az alkatrészek is ahhoz a motorhoz...

Azért András egy dolgot biztosan Te is fejben tartasz; ha szívótuninggal akarsz majd továbbmenni (tengelyek, kovácsolt dugók, stb.), az sem olcsó mulatság. Persze a turbósítás sem az.
Ha tehát jóval több erőt akarsz kihozni az autóból, egy már alapban erősebb blokkot kellene keresni - én is az 1.8is 140 Le-s motorját javasolnám/javasoltam volna, mivel az S14-es mellett ez az egy valamirevaló négyhengeres marad. Ebbe az autóba nem biztos, hogy hathengerest tennék (egy e30-ba már igen).
Én E28-ba építtettem S38B38-at, gyári konfiggal, semmi tuning, nincs is gondom vele egy szál se.

További jó építést!

Mérnökúr 2012.02.06. 14:59:49

Én az e30-as verzió 1,8 Is motort (M42b18) ajánlanám az e36 M44b19 helyett. Az e30-asé korban jobban hozzá illő, meg nem kell EWS-t kötögetni egy 02-esbe.:) Bár belehet, gondolom, csak nem mind1.
Abba is lehet Szuromi veztengelyt rakni, meg chiptuning, és normális használattal még a gatyát se eszi le. Ebbe csak négyhengeres való. Az S14 motor meg szintén túl erős már ehhez, meg rohadt drága és ritka.
Nekem is kéne az e36 kupé mellé egy ilyen. Nagy kedvenc! :)Magamnak biztos Is motorral csinálnám meg. Ja ahhoz is van M3-hoz hasonló, hengerenkénti pillangó, meg tüte. Szal sport tengely, tütékkel, meg jó chippel az kb egy normál S14-hez közelítene teljesítményben - még ha nem is érné el, de élvezhető karatert adna, relaítve elérhető áron.

AnyátoknakPalánot 2012.02.06. 15:17:26

..egyébként egy 36 éves férfi már lehet, hogy tényleg jobban tenné, ha a sportkocsizáson picit túllépve már mással foglalkozna. Közel 40 felé teljesen jogos, hogy már nem a kanyarsebesség a lényeg az életben.

Család például hogy áll?

AnyátoknakPalánot 2012.02.06. 15:18:32

Főleg, hogy ez a BMW-s poszt!

Ja, nem is a 426-os HEMI az igazi, hanem a 427-es.

kzolee 2012.02.06. 21:12:47

@V700:
Tényleg, az IS eszembe se jutott, pedig kézenfekvő! :)

Null zwei 2012.02.06. 22:25:52

Sziasztok!

Ritkán vagyok ilyen helyen, de ha már errefelé jártam....
Nekem is van egy 02-sem (TI) amit kb 10 éve fényeztem le. 2005-ben lettem kész vele. Igyekeztem eredeti állapotba visszaállítani. csak korabeli tuning van rajta. Így nagyon élvezem. már csak 1-2 dolog kellene hozzá, hogy teljes legyen az elképzelésem, vágyam. Te milyen tuningra gondoltál?

Null zwei 2012.02.06. 22:31:00

nálam is napi használatban van télen-nyáron. kb. 170.000 mentem vele felújítás óta (összesen 300 e körül) . Nagyon megbízható!!

750iL 2012.02.09. 17:17:58

a cikk ellent mond a BMWs eletstilusnak. ha valaki egy veteran autot birtokol akkor legyen ra penze meg ideje rendbe tenni. Ne csatlakozz mar a nagytudasu gyulavitez igenytelen lomjai koze amikor nem mindennapi BMW t birtokolsz.
Elhiszem hogy nem kaptok autokat meg minden,de ilyen hozzaallassal sosem lesztek azok akik regen voltatok.

Sok sikert a restauralashoz.

Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu) 2012.02.12. 18:51:58

Az aut@AnyátoknakPalánot:

Ebből kinőni nem lehet, legfeljebb időszakosan szüneteltetni. 38 évesen én már csak tudom...

Carrotfield 2012.04.05. 09:28:07

@deak.atti:

Szia Ati,

Tudsz küldeni linket az autódról, megnézném szívesen. Nekünk is volt, én is azon kezdtem...

Üdv:

Gábor