A Patkányistennő megy a hídra

  2012. január 15. - papptibi Címkék: citroen ds cápa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Péntek reggel láttam a DS-t. Ha motor lenne, Baowah azt mondaná, hogy patkány, lehet pár ilyenből válogatni a Sebesség Oltárán. Most én mondom erre a Citroënre, hogy patkány, de nem koszspray-vel és kamurozsdával, hanem igazi rohadásokkal, évtizedek horpadásait magán hordó lemezekkel, kusza illesztésekkel. Mégis csodálatos. Egyébként egy épelméjűnek tűnő, ápolt külsejű fazon vezette.

Jó volt látni. Ment a Lágymányosi-hídra, én meg másfele, épp hogy le tudtam fotózni.

ds

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr663543157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.01.15. 12:19:50

Portugál a rendszáma, hogy jól látom.
A kipufogóból ítélve nagyobb motoros, talán 23IE. Valószínűleg 68 és 72 közötti.

motor77sport 2012.01.15. 12:30:50

Lehet hogy most hozták be felújítani az országba. remélem ...

Carlov 2012.01.15. 12:38:06

@ZON: Igen az vagy...
Hogy miért is? Mert álszent vagy.

B.GY. 2012.01.15. 12:39:51

Én hetente szoktam látni ilyeneket az országban.Igaz,hogy azok szebb állapotban vannak.Na meg megyek egész nap erre-arra:)

biker_kolee 2012.01.15. 12:44:28

@bervas: Szerintem meg régi holland, azoknak van ilyen tipojuk.

Jay350i 2012.01.15. 12:45:57

Pécsen is mászkál egy fehér ilyen állapota sem sokkal jobb...

ZON 2012.01.15. 12:49:43

@Carlov: akkor lépj elé a zebrán. Utána beszélünk.

pmobilTB 2012.01.15. 12:50:01

@bervas: Szerintem az nem portugál, hanem holland.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.15. 12:50:59

@ZON: Vidéken látnál rengeteg, ettől szarabb állapotban levő autót. Sőt, szerintem Budapesten is. Igaz, azok nem DS-ek, de autók.

ZON 2012.01.15. 12:54:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...: vidéki vagyok.
Látok is eleget. De nem tapsolok nekik.

csiky944 2012.01.15. 12:54:36

@ZON: Hidrós citrom ha észrevetted,ha azon szar a fék,akkor a futómű meg a kormányzás is. Meglepő fékerőt tud produkálni egy hidrós autó.
Az emisszió meg olyan dolog,hogy ennek sokkal kisebb elvárásoknak kell megfelelnie a kora miatt,könnyebb is teljesítenie. Egy átlag 5-6 éves autónál is előfordul nem ritkán,hogy kínkeservesen lehet áttolni a környezetvédelmi mérésen...

Toxic11 2012.01.15. 12:55:35

Holland OT rendszàm.

Carlov 2012.01.15. 12:56:27

Miért kéne elé lépnem?!Ne légy ostoba ember...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.15. 12:58:31

@ZON: Senki se tapsol nekik, de konkrétan ez a ds olyan ritkaság, hogy kevesen akadnak fent rajta. Persze én is szívesebben látnám csillogó-villógó, szuper állapotban, de hát sajnos erre futotta. Másrészt viszont ismerek nem egy olyan tulajt, akinek az (újabb) autója hasonlóan néz ki, de műszakilag viszont tökéletes. Engem jobban idegesít, amikor egy 5-6 vagy 10 éves átlagautó van ilyen szakadt állapotban.

Carlov 2012.01.15. 12:59:40

Itt minden autó patika állapotú ebben az országban,csak ezek az ócskavasak ezek a négy keréken guruló gyilkosok.nem is értem,miért nincs valami közúti vadász aki likvidálná ezeket?!
Mert itt ugye minden ház,utca,ember rendben van csak ezek a szemetek ezek ilyen meggondolatlanok.

Titus_sb 2012.01.15. 13:04:04

Pont tegnap láttam én is egy ilyen Fantomas Citi-t Annak OT-s rendszáma volt, aranyszínű, és Gyönyörű!

themephisto 2012.01.15. 13:09:29

"de nem koszspray-vel és kamurozsdával"
Létezik olyan, hogy koszspray vagy ez csak vicc?

papa33 2012.01.15. 13:14:50

Valamely hasonló autót reklámoztak az 50-es évek végén egy kisfiúval: amikorra felnő a gyerek, még korszerű lesz. Nos, a gyerek készül nyugdíjba az autó még mindig megy. Tedssék majd egy C3-ast, egy Golf 7-est (tudom...), egy JAstrát, egy... megnézni 25 év múlva.
(KB 3. beolvasztása után lesz mondjuk gyertyatartó...)

Carlov 2012.01.15. 13:28:16

Ez az autó saját korában sem szürkült bele a forgalomba azt azért ne felejtsük el...

Pepejoe 2012.01.15. 13:30:44

Nekem egy BX-em van, de azért van autóm is. :D Komolyra fordítva az a BX olyan, hogy kívülről lehányja mindenki, talán (és én elfogult vagyok) ocsmányabb ennél a DS-nél, a beltere is 23 éves, korának megfelelő. Ellenben normális gumival olyat fékez, hogy leszakad a retinahártyád és mindezt elengedett kormánnyal egyenesben maradva is abszolválja. A műszakin az emissziómérésen csodákat művelt egy kis célzott reszelgetést követően.
Egyszer kellett megcsinálni rendesen, gömbcsere és egyéb tömítetlenségek, azóta a "fekvőrendőrön előzheted a többieket" úgy, hogy a tömés a fogadban, valamint a veséd és a porckorongjaid épsége sem kerül veszélybe.
Úgyhogy ez a lépj elé a zebrán téma egy hülyeség.
Egy cigó 123-asban ami 20 éve zöldségezik, valóban nem bíznék.

dol86 2012.01.15. 13:56:01

Ha jól emlékszem kb november vége felé dec. elején? Kecskeméten jött velem szembe. Kölcsönösen intettünk egymásnak, mert hogy magam is egy 58-as OT-s Volvóban voltam :)

ben1988 2012.01.15. 13:58:38

Csillaghegyen van egy almazöld, napi használatban, majdnem mindennap látom. Nem kifejezetten szép állapotú, de nem is szakadt. Arra használják amire való: mennek vele.

igazi hős 2012.01.15. 14:19:24

Ne legyünk már hülyék: ez egy 36-56 éves (de inkább a felső régió) "istennő", milyen állapotot várunk? Ez a korának megfelelő, ha törődnek vele, akkor közel olyan a futóműve, fékje, stb mint akkoriban. (Ja pont a fék, az amiben felveszi a versenyt a maiakkal, a futóműve is inkább kéne, mint egy mai rugós.)
Szerintem tök jó ilyeneket látni az utakon. Nekem jobban tetszik egy, a napi használattól lemattult 220S (a másik öreg kedvencem), mint egy olyan, amin látszik, hogy csak veterán találkozókra veszik elő.

dansun 2012.01.15. 14:32:16

...a BAH csomóponton szokott esténkét egy fehér DS átszáguldani, de az szép állapotban van. A múltkor néztem is, hogy semmi füst nem jött belőle, ahogy lendületesen tolta neki a fiatal srác a Sas-hegynek felfele. :P

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.01.15. 14:44:58

@Pepejoe:

Még döcögősebb XM-mel is járok úgy néha, hogy csak a futómű dübörgése jelzi, hogy épp elbambultam, és fekvőrendőrön mentem át 40-50-nel.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.01.15. 14:51:19

Jó tíz éve a frankoknál az idős arab bácsikák árulták az ilyen állapotú DS-eket az arab piac melletti placcon. Üléstámla tető szétégve, de rajta fehér csipkeszegély. Fényezés még nagyrészt büszke, de a küszöb és az ajtók alja már ingatag...

kisdiszno 2012.01.15. 14:52:12

ez még így is gyönyörű. felújítási alapnak kiváló.
ezek még autónak készültek nem pedig fogyasztási cikknek!
vedd használd majd 8 évesen lökd a kukába .

thebigben 2012.01.15. 14:58:19

És vajon egy Jan de Vries vezeti, akinek otthon a garázsban van egy szalonállapotú DS, de inkább ezt használja játszós autónak káeurópában. Vagy egy Kovács János, aki másfél éve Rotterdamban dolgozik rakodóként és ez volt a legdrágább autó, amit lábon el tudott hozni a kereskedésből.

(tényleg holland rendszám, 1965-73 között helyezték forgalomba en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_the_Netherlands#Numbering_schemes)

TSiga · http://alfaamore.hu 2012.01.15. 15:16:15

@ZON: Egyrészt már benne van a veterán korban, tehát ha gyárira be van állítva a karbi, akkor akárhogy füstöl, nem vehetik le a rendszámot, mert ez így gyári.
2: Ezek szerint neked sokkal jobban tetszenek a pár éves PDTDI-k és common rail dízelek, amik kormolnak, mint az állat.
3: van egy régi Totalcar magazinom, ahol Winkler egy Golf 1 cabriót tesztel, amiben 1.8T motor van. A rendszám simán olvasható. A motortér meg lefotózva vele. A kettő között van 20 év különbség. Szerintem nem volt beleengedélyeztetve a motor, mégis bemutatták. Ha jól tudom, nem lehet erősebb motort beletenni, mint az abban a karosszéria-változatban levő legerősebb +30%. A legerősebb motor a sor4 GTI volt 110 LE-vel.

Ezek jobban tetszenek?

egy sárga 2012.01.15. 15:17:45

Azért, mert nincs rajta frankhitel, még lehet jó műszaki állapotban!
Nem mellesleg eljutott Budapestre, tehát nem egy bontószökevény, még ha kívülről nincs is szalonállapotban.

csiky944 2012.01.15. 15:25:29

@bervas: jó neked,nekem majd csak a stabrúd szilentek cseréje utána tudja majd csak produkálni :)

Pepejoe 2012.01.15. 15:31:37

@bervas:

Azaz. Én is a kicsit avittosabb (de már csak 1-2 hét kérdése) toronycsapágy miatt veszem észre. :D

filina 2012.01.15. 15:32:25

Imádnék egy ilyet új állapotban.Sógorom CX pallasa fenomenális volt .Újjonan vette és ma is meg van neki .

Index Elek 2012.01.15. 15:48:32

Nem múlt héten flexelték Érden? :-)

Mercel 2012.01.15. 15:54:50

@ZON:

Nem mondom, hogy az vagy amit állítottál magadról (fanyalgó vén fasz) esetleg a fanyalgó talán mégis..

Ez nem a poszt nem erről szól.
A szerzőnek felcsillant a szeme egy régi karakteres autó láttán.
Örült neki.
Megosztotta.
Ennyi.

Egyébként van olyan ismerősöm akinek hasonlóan néz ki a régi Passat-ja és tudom róla, hogy fék kormány motor folyamatosan rendben van tartva.
Gurul, kanyarodik, fékez ahogy a múltkori Sharan tesztben írták.

"Frigyes"

Mercel 2012.01.15. 15:56:06

Bakker:)
Vagyis:
Ez a poszt nem erről szól

xenuka 2012.01.15. 16:00:23

én egy Maserati motoros automata XM-et akartam venni, mert annyira egyedi és csodás, de szépen, alaposan felújítva 8 millióba kerül itt Budapesten Citroen szalonban :(
Pedig nagyon nagy érzés lehet egy ilyen régi Citroennel járni!

corpus alienum 2012.01.15. 16:02:27

Gyermekkoromban láttam sok ilyet, amikor még gyártották, s amikor a balatoni nyárban jellemző volt a nyugatnémet-keletnémet családi találkozó. Atyám generációja "papucs-Citroen"-nek nevezte.

Sosem kedveltem a kombikat, de a DS kombi, na, az ütős forma. Éppúgy tisztelője vagyok, mint a Vel Satis-nak.

tailor13 2012.01.15. 16:38:03

Szokott állni egy ilyen a VIII. ker Reviczky utcában a FSZEK előtt. Az nem rozsdás ennyire :)

Őő izé, kettő is szokott ott állni, az egyik kombi, az még rozsdásabb is, de ilyen színű az is.

A másik emlékeim szerint bordó, és OT rendszámú.

Dzsafar 2012.01.15. 16:38:59

Fanyalgók FIGYELEM!!!!Ezt a vasat csak irigyelhetitek,mert ez idestova 40 éve MEGY!!Emisszió???????Na, akkor aki kéri,elküldöm a szmogriadó alatti, Örs Vezér téren,általam lefotózott BKV TÖMEGGYILKOS (kb.6éves Volvó busz) fotóját,hogy tanakodjatok rajta,ki is az a szemét,aki rontja a város levegőjét????S mindezt tetem úgy,hogy a bőven megfelelő G Astrát letettem,mert úgy éreztem,nekem is illik tennem a köz javára!!Ma már bánom!!A buszból egy gázfröccs,vagy húsz ember AZONNALI HALÁLÁT JELENTETTE!!!Szemét állat,aki ezt kiengedte!!Nincs visitozás,hogy a BKV így áll,meg úgy!!Ha rám vonatkozik,rájuk FOKOZOTTABBAN!!!Amúgy a citrom kéne,de nagyon!!Kicsi dolog van vele,de csodásra lehet műteni!

Dzsafar 2012.01.15. 16:40:31

@Dzsafar: Bocsánat,tettem,két t!!!

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.01.15. 16:41:36

@xenuka:

SM az. Hát még tankolni mekkora érzés, meg figyelni a Maserati motor primadonnai lelkivilágára :-)
Az olajár robbanás idején a praktikusabb lelkivilágúak kukázták a V6-ot és tettek bele egy 3,5-ös C35 teherautó TD-t.

kispilota 2012.01.15. 16:45:34

xenuka! az XM-et ne keverd az SM-el. Az egyik egy nagysorozatú tömegautó, a másik egy sportautó különlegesség.
Rokonok annyi igaz. XM-et vehetsz jót már 1 millerért.

Hurri Kán 2012.01.15. 16:47:44

Egy hasonló, csak kombi a Király utcában is felbukkan néha, Nagymező u. környékén. Azon igen kevés francia autók egyike, amit gondolkozás nélkül elfogadnék.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.01.15. 17:11:23

@papa33: andre bacsi (mmint a citroen alapitoja) jelmondata az volt, h csinaljuk meg a jovo technikajat a maban, akkor sokaig lehet gyartani :)

windex 2012.01.15. 17:14:47

@ZON: teoretikus. kipróbáltad? nem? akkor dugó :-) mert amennyire lehet, hogy a fékje nem jó, ugyanannyira lehet, hogy jó. nem tudhatod. szóval ne pampogj. az emisszió ok. de ilyenekből már olyan kevés van, hogy gyakorlatilag nem oszt, nem szoroz, viszont ha a mai modern csodáknak csak a 30%-át hagynák otthon a gazdáik naponta, az számítana.

windex 2012.01.15. 17:24:08

@ZON: ja, nem mellesleg hidraulikus rugózású, és a fék is arról a hidro rendszerről működik. vagyis ugyan a kasztni ócska, de láthatóan a rugózással semmi gond (főleg így, kanyarban, ugye, de még félemelten van, nem is leeresztve), azaz a fék is ok.

Minibull 2012.01.15. 18:13:59

issssssssssssssten!!!!!!!!!!!

dennisthemenace 2012.01.15. 18:19:57

Most vettem egy gyonyorut, igaz, 1:18-as méretarányút..)

Egy kedves ismerosom kapja majd, tudom, nagyon fogja értékelni..)

Don Quixote de la Ferko 2012.01.15. 18:24:40

A rugózás láthatóan avíttos. Segge fent van az égben. Van mit szervizelni rajta, ha rendbe akarják tenni.

joepolo84 2012.01.15. 18:28:07

Holland veterán rendszám, egy évet kint éltem, sok ilyet láttam pl. 190-es Mercit is. Hollandiában 25 éves kortól bármilyen autó kaphat ilyen rendszámot. Kevés autó éri meg ezt a kort a magas páratartalom és a sós tengeri levegő miatt. Gratulálok a tulajnak, hogy idáig el tudott jönni vele...

BUBISBUBLEK 2012.01.15. 18:28:54

nagyon tetszik nagyon kéne ;) ezek szép autók van stílusuk.volt szerencsém még anno ilyennel menni csak akkor még urihuncutság volt aranyáron.

most nem teszek ide képet hogy én mivel járok ne hogy valakinek az érzékeny kicsike szívecskéje megálljon :D
(igen igen technikailag kifogástalan, és jobban is indul mint egy mai csoda diesel ;) )

Ez az új Nick 2012.01.15. 18:38:58

Egyre jobb az arány. Most már csak a negyedik bejegyzésben sikerült egymásnak esni. Már ez a Magyar virtus sem a régi. Bezzeg pár éve már a második bejegyzés anyázós volt... Ejnye...

Don Quixote de la Ferko 2012.01.15. 18:55:58

@Ez a Nick:
Változnak az idők.
Azóta anyázásnál a modik megnézik ki az, aki anyázni kezdett, és kitiltják azt, akit anyáztak.

tonalcar 2012.01.15. 18:56:22

@Ez a Nick: Nem erre van egy ilyen fórum, vagy inkább arra...? :-)

LaciNL 2012.01.15. 19:21:25

Holland auto. Citroen DS 21 Pallas Injection, gyartva 1971 aug. 20.
Itt online megnezhetok a holland rendszamok: ovi.rdw.nl/Default.aspx

ZON 2012.01.15. 19:23:22

@TSiga: nem, utálom a kormoló, felhúzott dízeleket.

mi legyen a nick? 2012.01.15. 19:38:41

Azért Csikós kolléga rohadó küszöbű autója is érdekes jelenség volt, mégha mechanikusan rendben is volt. Ugyanaz lehet a helyzet ennél a DSnél is (kivül patkány,a beltartalom aranyhörcsög).

szeme közé, laposan! 2012.01.15. 19:47:46

Hehe, pont ma délután láttam befordulni a XI., Angyal utcába. Nekem is feltűnt.:)

Csikós Zsolt 2012.01.15. 19:49:40

Nem portugál, a régi portugál rendszámon ugyanis jobban kidudorodtak a betűk és nagyobbak is voltak. És nem OT-s holland, hanem egyszerű, régi holland rendszám, valószínűleg az, amit ez az autó kapott, amikor új volt :-)

Az emisszióhoz: Angliában most volt egy kimutatása az FBHVC-nek (Federation of British Historic Vehicle Clubs, az, mint nálunk a MaVAMSz, csak százszor olyan hordejerű, Európa egyik legnagyobb hivatalos oldtimeres intézménye), évekig készült a felmérés, és kimutatták, hogy az 1981 előtti autók az autós környezetszennyezés 0,24 %-áért felelnek. Nálunk se nagyon fut már szinte semmi 1981 előttről, bármilyen öreg is az autópark, viszont a veteránautó-használat a töredéke a britekének, mert sokkal kevesebb autó van, és ami van, az garázsban lakik. Ezek éveken át kutatott, mért és számolt tények, nem légből kapott adatok.

Az emissziókárogók igazán visszább foghatják, ez tényleg egy rettenetesen szűk réteg dolga, szinte hibahatár alatt van a károsítás kimutathatósága.

Schütii 2012.01.15. 19:50:12

Tegye fel a kezét, aki C6-ot vett egy A6/5er/E-klasse áráért! Nem, nem belekötni akarok, hanem átadni egy bátorság-érdemrendet.

Csikós Zsolt 2012.01.15. 19:56:20

@ZON:
Na, látod, azt csak az újakkal lehet, amikben turbó van.

@mi legyen a nick?:
Viszont akkor ne kollégázz, kérlek.

ZON:
Azt hiszem, ez elég messze megy...
Horpadt, kopott fényezés - nincs rajta fék, nem tud megállni.
Vörös az orra - na ez alkoholista.
Görbe az orra - biztos zsidó.
Kopasz a feje - verőember, vagy gengszter, de mindenképpen geci.
Öltönyben jár - bankár, tehát szívja a vérem.

Le velük!

Ugye, elég ciki? Ilyen általánosítások rohasztják szét ezt az országot belülről. És úgy hívják: butaság.

dennisthemenace 2012.01.15. 20:01:13

@Csikós Zsolt: Az apukájuk farkincája, az...
Inkább aggódnának a sok taxi miatt, meg rengeteg felesleges teherfuvar miatt. Volt, hogy felkuldtek Skóciába egy rakomány tv-vel: késtem, vissza akartak kuldeni, hogy majd jovo héten hozzam vissza (400mérfoldról!!).. Addig konyorogtem, míg 12 óra várakozás utan nagy-nehezen lerakták. Ez mindennapos.

Tényleg rengeteg veterán van forgalomban, de vidéki utakon rengeteg idos ember jar még mindig oreg autókon. Az ebayen is láttam már Regatát, Renault 18 kombit, muszakival, adóval.

dennisthemenace 2012.01.15. 20:05:05

@Csikós Zsolt: "De mindenképp geci"..DDDDDDDDDDDDDDDDD

Carlov 2012.01.15. 20:05:29

@Csikós Zsolt: Te akkor verő ember vagy?!
Jó lesz vigyázni...

gokart87 2012.01.15. 20:09:29

Minek szidjátok? Hányszor látni hogy ilyen autó balesetezik itthon? Vajon hány RAT-DS ölt meg itthon embereket... LoL.
Nekem tetszik. Fel se ujítanám. Igy kellene.

ommm 2012.01.15. 20:16:18

@kispilota: Az SM a legnagyobb jóindulattal sem sportautó. Inkább egy csodás és erős kupé :)

dr. Bértollnok 2012.01.15. 20:17:38

Egy sötétkék OT-s rendszámú példány Budapesten az V. kerületben szokott viszonylag gyakran parkolni, rendesen felújítva. Na azt akár el is fogadnám. Utcát nem írok, feltételezem, hogy értékesebb példány már az ilyen az oldtimerek között, nem akarok tippet adni a rosszarcúaknak.

Nem tudom, hogy az melyik verzió, de kívülről ránézésre nagyon efféle, az itteni a belseje alapján anno prémium kategória lehetett.

Pierre73 2012.01.15. 20:22:06

amikor a citroen még autó volt...

bxbreak85 2012.01.15. 20:24:55

Ha ds alkatrész kell akkor öt keressétek van minden..Párszor találkoztam vele,nagyon jó arc.. Akinek kicsit is köze van a ds-ekhez az mind ismeri.Elmondása szerint még sohasem volt ds-en kívül más kocsija..

k.o.d.i. 2012.01.15. 20:49:21

Cegléden is van egy ;)

dr. Bértollnok 2012.01.15. 21:28:49

Pierre73 2012.01.15. 20:22:06

Jajj, már meg is jelent valaki, aki szerint azon kívül ami neki van, minden szar...

Nekem jó pár kocsim volt már, momentán kettő is van a nevemen.
Volt népautó és kevésbé az. Jelenleg az egyik autóm 11 éves és citroen. Nem azért van meg 11 éve, mert nem tudtam megszabadulni tőle, hanem mert 220-230 ezer km-en sosem hagyott cserben, kényelmes és takarékos. De ilyen sok autó lehet, kb ilyen volt a népautóm, amit előtte éppen rá cseréltem. Csakhogy ebben az időben kategóriájában hasonló német kb. 40-50%-al lett volna drágább, mint ez. Én meg leszarom a márkahűséget, ár-érték arány dominál. Nem haveroknak veszem az autót, hanem magamnak és a seggemnek.
Mindegyik autónak vannak gyengéi, gyerekbetegségei, nézd meg a fórumokat!
Erre szoktam mondani, hogy a sznoboktól mentsen meg az isten minden normális embert.

yomsisi 2012.01.15. 21:42:26

Na fiúk!
Fél éve bevallottam, hogy van egy ilyenem. Még a színe is stimmel, csak a tető fekete. OT rendszámos, nyáron használós.
Ez a szakadt, amit én is láttam Szentendrén egy ősz hajú kultúrember által kormányozni, műszakilag rendben van. Mert ha nem lenne rendben, feküdne a porban. Nem rugózna, nem kormányozna, nem fékezne! Ebben a kocsiban ugyanis nincs külön fékfolyadék, kormányszervó olaj, hanem minden egyben van. Ugyanaz a zöld vér nyomja fel a futóművet, ami működteti a féket és a szervót. A rugózása álom, a kormány egyujjas, a fék brutális! Nem ez az a rozsdás teknő, amitől félni kell!

Luciferkó! A rugózással nincs baja, kanyarodik! Ezért emelte meg a seggét és nyomta le az orrát! :-)

DrSzoke 2012.01.15. 21:47:00

@Carlov: Zuzzunk be minden 5 evnel oregebb autot!!!
Meg a markentinges csapatok is megtapsolnanak.
Ezt a baromsagot.Annyira utalom amikor ilyenekkel jonnek. 9 eves jogsim volt mikor eletem elso jobb autojat megvettem valamikor 90 korul,egy e21-est.Addig lada,wartburg,dacia.Wartburggal meg borultam is,aztan megis itt vagyok.Ezekben a kocsikban nemhogy szervokormany,de meg fekrasegito sem volt.Legzsakrol meg usb csatlakozorol nem is beszelve.Mekkora tulelo vagyok!!! Persze,jobb ha modernebb es biztonsagosabb egy auto,csak azt nem birom hogy egyesek el akarjak hitetni hogy nem is lehet maskepp elni.

Gazsi bácsi lótetű 2012.01.15. 22:08:26

Na, akkor tegyük tisztába a dolgokat.
Az úriember - vagyok olyan szerencsés, hogy barátomként tisztelhetem - magyar, bár Hollandiában él. Itthon időnként előfordul, és csak DS-t használ. Perverz módon ragaszkodik az avittos kinézetű darabokhoz, és főleg kombi (azaz familiare) kiviteleket kedvel - bár ez most ugye nem az. Mivel igen sok köze van ehhez a típushoz, kivételes módon ért is hozzá, és a külcsín és a belbecs nem ugyanaz. Az autói tökéletes műszaki állapotban szoktak leledzeni. Mivel több alkalommal törték föl az autóit a lehető legolcsóbb autórádiók miatt, így már az autórádió sem tartozik a szükséges és elégséges extrák közé számára...

Együtt voltunk a DS 50 éves szülinapján Párizsban, ahol több mint 3000 DS ünnepelte az évfordulót.

Amint azt néhány hozzáértő leírta, a hidrós Citroenek esetében a féket, a szervot és a rugózást egy közös nagynyomású rendszer tartja állandó nyomás alatt, és a fékpedál lenyomása ráengedi a nyomást a hidraulika rendszerből a fékekre. Mivel 140 baron üzemel, így a fékhatás igen gyors, így a fékhatás kellően gyors. Érdekesség még, hogy az első féktárcsák nem a kerekeknél, hanem beljebb találhatóak, így a rugózott tömeg kisebb. És a levegő az autó aljáról rá van vezetve a fékekre, így hűti is a fékeket. A fékekhez kapcsolódó tudnivaló, hogy a régi modellek műszerfalán a sebességmérőn feltüntetésre került az adott sebességhez tartozó fékút távolsága is.

Csapszi 2012.01.15. 22:30:54

@Gazsi bácsi lótetű:
"régi modellek műszerfalán a sebességmérőn feltüntetésre került az adott sebességhez tartozó fékút távolsága is."

Nekem volt olyan CX-em, amin még rajta volt.
GSA-n is volt, de ha jól rémlik az első BX-eken is.

BUBISBUBLEK 2012.01.15. 22:35:08

(rugózatlan tömegre gondoltál)

nmmarton 2012.01.15. 23:09:51

a hollandok tényleg nagyon szeretik ezt a típust. A külső sokszor becsapos, sokszor sokkal jobb állapotban van műszakilag. Egyszer egy hasonló kombiban ültem 85e km-rel, és nem volt visszatekerve az órája. Valószínűleg ugyanaz a 40 körüli fazon vezette, mint ezt a képen. Van itthon egy holland DS szerelő, lassan 20 éve csak ds-eket szerel. Az én V. kerületi DS-emet is ő csinálta. Köszönöm bértollnok, hogy pontos címet nem írtál, ennek ellenére ne keressétek a kocsit, mert télen egy garázsban áll. Tibinek és Pistának üzenem, hogy még mindig áll az ajánlatom egy 1000km-es tesztre. Elérhetőségem emailen vagy a Csikósnál megtaláljátok.

citroenfan 2012.01.15. 23:29:34

@nmmarton:
Szia,láttam a te gyönyörű kék színű ds-edet ha egyről beszélünk valahol a szerb negyedbben,gyönyörű az az autó,minden pöcrröff rajta?:)

citroenfan 2012.01.15. 23:37:47

Ja és egyszer vásároltam a tecskóban az én kis c5ösömmel mire odajön egy kollega barna ds ből kiszállva beszélgetünk,mondja neki mindenképp benzines autó kell mert járja oroszországot ....nehogy megdermedjen a nafta;´)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.16. 01:29:11

A citroen visan ( oltcit - a roman citroen ) is belul van fektarcsa pl

250ce 2012.01.16. 08:08:53

@Pepejoe: ezt megcáfolnám. a 123-ason olyan fék van, mint kevés mai autón, nem tudom elképzelni, hogy egy citromon jobb fék lenne. A fekvőrendőrt, meg simán acélrugóval ugy abszolválja, hogy észre sem veszed, hogy átmentél rajta.

Don Quixote de la Ferko 2012.01.16. 08:09:36

@yomsisi:
Egyenesen áll a kerék: nem kanyarodik.
Nem ég a féklámpa: nem fékez.

Látni is kéne, nem csak nézni.

Pepejoe 2012.01.16. 08:46:58

@250ce:

Mentem 123-al és nem volt olyan, mint egy hidrós. Egyszerűen a súlyából kifolyólag nem tudja, sokkal nagyobb a rugózatlan és tehetetlen tömeg.
A hidrós rugózást éppen ezért találták ki, hogy felülmúlják a hagyományos rendszereket. Úgyhogy ezzel nem értek egyet.
A fékkel kapcsolatban pedig azért vetítettem fel egy elhanyagolt és 20 éve gondozatlan 123-as cigómerci rémképét, hogy érzékeltessem, abból kicsit több rohangál az utakon, mint egy, a képen szereplő és már lehúzott DS-ből. Mégsem pánikol senki, hogy "jaj, csak lépj elé a zebrán".
Természetesen megfelelő gondozással (ez minden autóra igaz) semmi kétségem, hogy állat féke van az 123-nak, mai viszonylatban is.

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2012.01.16. 09:09:47

Sziasztok! Ezt én is hasonló körülmények között kaptam le épphogy. Kollégával melléértünk az autópályán, 2010. április 1.-jén (és nem tréfa :-)
kepfeltoltes.hu/120116/Citroen_DS_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Üdv!

yomsisi 2012.01.16. 09:45:19

@nmmarton: "Lesamurai" S.R.? :-))) Egy szerelőhöz járunk!

@luciferko: Kanyarodó sávban nem kanyarodik, a kanyarba bele nem fékez, elégtelen kisfiam, leülhetsz! :-D

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.01.16. 10:38:02

@ZON: ha ismernéd magát a konkrét típust, akkor tudnád hogy olyan fékrendszere van ami messze megelőzte a maga korát, ergó még mi is bővel megállja a helyét a forgalomban...

...ha vezetnéd magát a konkrét típust, akkor tudnád hogy nem attól kell tartanod hogy nem áll meg a zebránál, hanem attól hogy ha hírtelen észnélkül teszed ezt, garantáltad lefejeled a szélvédőt és/vagy az utánad érkező Swift felkenődik az autó seggére mert nem tudja produkálni azt a lassulást a fékeivel amit a DS tud...

... ha ismernéd magát a konkrét típust, akkor tudnád hogy ha a képen szereplő példány nem csak külsőre hanem műszakilag is lepukkant lenne, akkor a (központi) hydrendszerel(amiről a fék is megy)ha szar elsőnek nem emeli fel magát (szintszabályozás) ezt követően nem megy a szervó és csak ez után fordúlhatna elő hogy nem szabad a zebrán lelépni elé...ja, hogy akkorra már mozgásképtelen, bocsi.

nmmarton 2012.01.16. 11:34:08

@citroenfan: Köszönöm. Nem kiállítási darabnak készült, így valószínűleg nem menne át a FIVA vizsgán, de a lényeget tudja. Mindennapi kocsinak tökéletesen müködik, ezért nincs is másik kocsim.
válasz yomsisi : így igaz, Lesamurai" S.R., a szerelő
a név innen ebből a filmből jön
www.youtube.com/watch?v=yG65Stk0eB4&feature=related
lényeg 4:11-től

think different 2012.01.16. 11:40:11

A Tinker Tailor Soldier Spy című filmben ez a tipus szerepel legtöbbet. Amúgy is nagyon jó film, de az autó is kapott pár szép beállítást. Ráadásul magyaroknak különösen ajánlott mozi.

zeneovi 2012.01.16. 11:51:01

A Baross utca elején szoktam látni ezt, és évek óta egy-egy DS-t parkolni. Az illető azon a környéken lakhat, vagy sűrűn jár oda.
Ez még így is gyönyörű és tiszteletet parancsoló.

StZ 2012.01.16. 11:51:29

@Csikós Zsolt: Ez a képen szereplő autó nekem nagyon gyanús. Van egy ugyanilyen rendszámos (de nem tudom, hogy pont ez-e) itt Budajenőn is. Most, épp nem láttam, mikor elmentem futni, de nem tartom lehetetlennek. Annak a háza előtt áll(t) az autó, amiről beszélek, aki kölcsönadta neked egy tesztre ezt: totalcar.hu/tesztek/2010/04/15/a_tokeletes_csaladi_busz/

papp.gergo 2012.01.16. 12:08:56

A képen látható autó egy régi külső kilincses modell 71 szeptemberétől volt a váltás, tehát az előtti, még a régi hátsó lámpa, ami árulkodó 1968-1970 szeptemberéig szerelték ezzel a lámpával(nagyon ritka).
Az arany jel a hátsó csomagtér ajtón két sorban van ezért ez egy 21 ie tipus, amit 70-72ig gyártottak tehát 1970 évjáratú az autó. A DS23-at 1973-tól gyártották, egész pontosan 1972 szeptemberétől, mivel a Citroennél a modellév mindig szeptembertől szeptemberig tart a párizsi autószalonra megjelenő újdonságok és kiállítás miatt.

yomsisi 2012.01.16. 12:20:11

@nmmarton: Köszi a linket, nem ismertem!

Ez az új Nick 2012.01.16. 15:29:34

Volt egy bx-em és nálam a citroen ismerete kb itt meg is állt. Viszont a Fantomaszos citro az jöhetne!!!! :D

Don Quixote de la Ferko 2012.01.16. 15:49:05

@yomsisi:

Egyenesen álló kerékkel kanyarodik.
Nem égő féklámpával fékez.

Nem baj fater, majd ha megjön az eszed, nem beszélsz mellé.

isti77 2012.01.16. 17:36:06

Ez az az autó, amelyben valóban kanyarkövető fényszóró volt. El is fordult, és arra világított, amerre az autó ment, nem úgy mint a sok mai csoda, ahol az jelenti a "kanyarkövetést", hogy a kanyarodásirány-oldali ködlámpa felvillan.

S1980 2012.01.17. 00:41:08

@Pepejoe: "Nekem egy BX-em van, ...
Egy cigó 123-asban ami 20 éve zöldségezik, valóban nem bíznék."
Ej, de szeretik a Mercedest a nyugatromán szarokból lecigányozni! Ennyi vígasztalja őket, amikor alkatrészre vadásznak, amikor a kocsi alatt fetrengenek, meg amikor hibát keresnek. A W124-est 25 éves korában vettem, és annyival jobb a Peugeot 305-nél (22 évesen vettem), meg a 405-nél (18 évesen vettem), mint az utóbbiak a Trabantnál. Tapasztalat.

ZON 2012.01.17. 08:26:19

@Csikós Zsolt: az érvelésed annyiban helytálló, hogy valóban nem szabad külsőségek alapján, véglegesen ítélni. (Pl. nekem is görbe az orrom, mivel 4 éves koromban pofára estem.)
De 46 évesen az emberben kialakul egy értékrend.Nem ad megbízást egy ügyvédnek, akinek pecsétes a zakója.Nem kér fel operálóorvosnak olyat, akinek tele van a szakálla dohánymorzsával.Persze, lehet az illető kitűnő szakember,de meg kell ismerni, vagy hiteles ajánló kell hozzá.

Viszonylag ritka lehet az a veterán, vagy klasszikus, ahol a súlyosan leharcolt külső korrektül karbantartott szerkezetet takar. Ezt fenntartom.

Mivel a DS-t többen ismerik, hebehurgya ítéletem erre a járműre visszavonva.

PITTA 2012.01.17. 12:04:46

Szerintem Ő Patrik a Mentalistából... :-)

Pepejoe 2012.01.17. 12:27:37

@S1980:

Jajaja, BX, na és akkor mi van? Teljesen okés kis verda. Melóautónak fasza, kinéz ahogy kinéz de műszakilag semmi baja és jól eszik. Van mellette egy jó kis germán is (mert hivatalosan azokat szeretem), de azt sajnálom összekoszolni sokszor, ezért van a BX. Nem sok minden van benne, ami elromoljon és hogy mi alatt kell fetrengeni a szádban egy ....al, arról is hosszasan olvashatsz az oldalon. Meg ráadásul tapasztalat.
Arról ne kezdjünk el vitázni, hogy amikor alkatrész kell meg stb, mert élesen ráb*sznál...ez is tapasztalat. A legkurrensebb kis biszbaszok is kaphatóak hozzá, felépítése csatornafedél-szerű, a legutolsó kis műszaki érzékkel megáldott ember is megcsinálja amit kell. Tapasztalat.
És nem maga a Merci mint márka van lecigányozva, mert pl. ERA is Merci de nem cigómerci. Az állapotról beszélek, ami eléggé különbözik. Azok a cigómercik vannak lecigómercizve, amik úgy is néznek ki.
De ha neked tetszenek azok, akkor tudok egyet, 10-15 éve vasaznak meg lomiznak vele, tök szép állapotban van és műszakilag is biztos tip-top, ha gondolod, összehozlak velük és a vételáron majd megegyeztek...
Na ugye.
Hatalmas győzelem egy régi pözsónál egy régi mercinek jobbnak lenni, a 124 azért más szerintem minden tekintetben, én is a német autókat szeretem, de azért ne legyünk már ennyire elfogultak. Meg itt 123-ról van szó, nem 124-ről.

Hát további jó munkát.

don't 2012.01.20. 18:25:01

Ilyen xar cimet adni...
süti beállítások módosítása