Ordítok, ha nagyon muszáj

  2011. december 27. - baowah Címkék: közlekedés halál pusztulás utálat purgatórium

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

Az a munkánk, hogy vezessünk. Autózunk idehaza és külföldön, így elég jól látjuk a különbséget az országok és földrészek között. Nem a magyarok a legrosszabbak, de a dicső úrvezetők dobogójától fényévekre vagyunk.

Az első irodai kávé mellett rendszeresen előkerül a téma, elduzzogjuk egymásnak a negatív tapasztalatokat, a friss halálközeli élményeket. Így jött az ötlet, hogy év végére összegyűjtsük, ami zavar, megfogalmazzuk, hogy mi az, amit tényleg utálunk a többi vezetőben.

Winkler Róbert:

Végzetem a tétova tötymörgő. Behúzódik középre, lassít, indexel egy kicsit, aztán visszaveszi, de nem gyorsít. Szélsőséges esetben megáll az út közepén. Leszarja, másokkal mi van, családi címerének latin jelmondata magyarul így hangzik: „Nyugi, nyugi, igazán várhatsz már egy kicsit, nem hajt a tatár, most az, hogy én itt szerencsétlenkedek totál fogalmatlanul, nem kéne, hogy bárkit kiborítson.”

harecut

Lehet szerencsétlenkedni úgy is, hogy nem okozunk tömegszerencsétlenséget, de a tétova tötymörgőt úgy nevelték, hogy szarja le az emberiséget. Nem áll félre, hogy esetleg gyalog, nyugodt körülmények között tájékozódjon, járókelőktől érdeklődjön, esetleg a saját GPS-én buzuljon: neki ott kell állni egy kereszteződésben vagy beláthatatlan kanyarban, ostobán tekergetve a nyakát a szélvédő mögött. Ő az, aki ilyenkor mindenkit ingerülten integetve engedne el, természetesen nem számolva azzal, hogy a többi irányból ki és milyen gyorsan érkezik. Tipikusan az ilyen barmok szoktak hatszáz métereket tolatni az autópályák leállósávjában, mert kilométereket autózni a következő lehajtóig már nem lenne gazdaságos.


Vályi István:

Az utálat enyhe kifejezés arra, amit akkor érzek, mikor a leállósávban húz el mellettem vészvillogózva egy 10-15 autóból álló ukrán/román konvoj száznegyvennel. Farvizükben azokkal a magyar rendszámos barmokkal, akik csapódnak, mert milyen jó ötlet.

stirlitz2

Oké, van, akinek a gyereke üvölt, van, aki kórházba siet. Néha, talán, egy az ezerből. De nem egy plafonig rakott Sprinterrel vagy hanyatt fekve a Q7-ben, falkában. Ez a gyökérség iszonyatos módon fel tud bosszantani, bár az autópálya melletti benzinkutakon dísznek ottfelejtett rendőrautók még inkább. Mert rendőr ritkán ül bennük, pedig tényleg, őszintén gratulálnék nekik, amikor mélytorokkal szopatnának végig egy-egy ilyen leállósávban vonuló bandát. Srácok, inkább ezzel foglalkozzatok, mintsem az autópályán, menetiránnyal szemben állva mérjetek a piros Lacettiből. Mert ez a veszélyesebb, nem a 150-es tempó.

A ködlámpás, indexet soha vagy csak az utolsó pillanatban használó versenyző már csak hab a tortán.


Bazsó Gábor:

Az autós agresszió minden formáját szégyenletesnek tartom. A dühből villogás, nyomulás, dudálás is elkeserítő, de az átüvöltésnél semmi sincs lejjebb. A legtöbben nem értik meg, hogy a bizonytalankodás, a szerencsétlenkedés, még a konkrét veszélyes bénázás is azért van, mert a másik épp bajban van. Bizonytalan, zavart, rutintalan, nem ismeri a környéket, részeg, rosszul lát, nagyon fáj a feje, a főnöke szemétkedésein jár az esze, ordít mögötte a beteg gyerek, az ölébe hajolt a barátnője, és így tovább. Ezer és egy oka lehet, de mindegyikben közös: az üvöltés, dudálás, teli tüdős fasszopóköcsögözés nem segít rajta.

blogentry-59916-1281582873

Azok vezetnek rosszul, akiknek kényelmetlen a helyzet, mert ügyetlennek vagy tapasztalatlannak érzik magukat, és minden olyan dolog csak árt nekik, ami a kényelmetlenségüket, szorongásukat fokozza. Mindannyian voltunk már bizonytalankodó kacsázók vagy álmatag szerencsétlenek életünkben, csak közben felmentettük magunkat, mert mi tudtuk, hogy épp okunk volt rá, és alapvetően nem vagyunk örökös kretének. Ez az a bizalom, amit másnak nem szoktunk megadni. A világban minden pillanatban ugyanannyi szerencsétlenkedés történik, csak az alanyai mások, ahogy a föld kering a nap körül. És egyszer eljön a te napod is. Légy inkább te is aranyos, hátha veled is pont aranyosak lesznek majd.

Göbölyös Zsolt:

Én a budapesti okostojás giga menedzsert utálom, aki koppanásig megy az elfogyó sávban, illetve nem áll be a többiek mögé, hanem előrenyomul és ott tolakszik be. Nem látja be, hogy hiába van előrébb, jobban le kell lassítania a besoroláshoz és ehhez még másik száz autónak is jobban le kell lassítani, hogy ő, a fontos ember, a siető menedzser, a hipervállalkozó az elfogyó sávban legelöl beférkőzhessen.

Én nem vagyok agresszív, engem nem érdekelnek az őstulkok, én csak azt szeretném megtudni, hogy miért csinálja? Mit gondol, aki korábban besorol és várja a sorát, az miért teszi? Azt gondolja, hogy ő okos és fontos ember, őt jobban várja a barátnője vagy a gyermeke, mint a sorban álló többit? Mindenki ráér, csak ő siet? A többiek mamlaszok és nem jut eszükbe? Vajon mit mondana, ha megkérdeznénk?

Kőbájker:

Amit igen rühellek, azok az enyém-az-út típusú paréjok. Beül a gyökér az autóba, és egy másik világba kerül: ez az ő privát world of warcraftja, ő lesz az istenkirály, mindenki dögöljön meg. Kotródjanak előle az útról, az ő részére hátrafelé is elsőbbséget kell adni. A féket nem ismeri, csak a dudát: ha nem takarodsz előle, felöklel, különben is, kurvaanyád.

auto-500-bad parking e094f83af3082de1ca2c 1wtmk

Az irányjelzőhöz fáradt, ráadásul ő a főnök, delegálja neked a feladatot: találd ki szépen, köcsög, merre akar menni. Parkolni az út közepén szokott, el ne fáradjon a kis lába a sok járástól, a többi autós majd megvárja, ő fontosabb. Otthon se fizet ki 15 ezret egy garázsra a lakóparkban, inkább megáll a leglehetetlenebb helyen, ami miatt mindenki őt kerülgeti. A piroson ő még átfér, sőt akár elindul a pirosban, mert neki nincs ideje kivárni, amíg zöld lesz a lámpa.

Rendszerben gondolkodni nem tud: csak ő számít, őt engedje be mindenki, ő viszont senkit, mindenki le van szarva. Annyi agya nincs, hogy ha a beragadt autót elengednénk, nem anyázva dudálnánk, megindulna a forgalom. Mondhatnám, hogy mindez csak bizonyos fajta autótípusok tulajdonosait reprezentálja, hiszen pontosan tudjuk, melyik típusok tulajdonosai nagy eséllyel parasztok. De nem mondhatom, mert nem csak az X5-ös vagy A8-as kopaszgeci ilyen, hanem gyakran a legártalmatlanabb gyíkfasz apukák vagy középkorúak is, bármilyen autóban. A taxisokról nem is beszélve.

Tibor Bende:

Nekem a kettős mérce fáj. Mégpedig az, ha valaki valamit magának megenged, de másnak nem. Ennek egyik tipikus példájával naponta találkozom. Csikorgó kerékkel kifordul elém, amikor már jó közel vagyok, majd az én korábbi tempómnál és a legnagyobb megengedett sebességnél is jóval lassabban elkezd tötymörögni. Érti ezt valaki? Csak addig siet, amíg kifordul, aztán már ráér.

4j272r

Szorosan idekapcsolódik a másik, amitől képes vagyok elveszíteni az emberiségbe vetett hitemet. Az autó sebességmérője által mutatott érték értelmezésének problematikája. Mondok egy példát: amikor egy átlátszó műszerfalas Citroen C4 mellett mentem el az M0-son. Én GPS szerint haladtam 74-gyel a 90-es szakaszon, és jó pár másodpercig tartott, mire megelőztem, épp addig, hogy megfigyeljem, az ő sebességmérője 86-ot mutat. Mondom, 74-gyel elmentem mellette. Nem világos?

Elmondom. Az óra többet mutat, autónként, guminként, légnyomásonként eltérő értéket, ami mindig kevesebb a valós sebességnél. Sokkal. Jelen esetben legalább 16 km/h volt a különbség. Ez azt jelenti, hogy ő azt HISZI, hogy jó tempóban halad, de a valóság ezzel szemben az, hogy percenként tíz másik autót kényszerít sávváltásra, előzésre, vagy ha ezt nem lehet, akkor csak simán feltartja. Butaságból, mert nem tudja, hogy mennyivel megy. Írtunk már erről, az volt a címe, hogy A poroszkálók gyilkolnak.

3891574274 4b21e1cb3e z

 

Pedig nem olyan bonyolult ezt megoldani: kölcsön kell kérni a szomszéd, anyuka, gyerek, unoka GPS készülékét, és meg kell MÉRNI, hogy a GPS szerinti 50-90-100-130 az az ő óráján mennyi. Ha ez megvan, meg tudja választani a helyes sebességet. Aki meg kitalálta, hogy sebességmérők összevissza mutassanak baromságokat, az menjen egy C4-es mögött Párizsból Pekingbe.

Még valami: a hangos kipufogót ordíttatók. Legyen az 50-es kismotor szétrohadt dobbal, legyen egyhengeres enduró, aminek a hangja a házfalak között tíz percig csapódik oda-vissza, sportmotor, sportautó vagy boyracer verda. A hangos kipufogóra nincs mentség. Semmi. Amerre jár, ott lázas betegek, alvó gyerekek, idősek, migrénesek, terhes anyukák ébrednek fel, és a hangoskodó tönkreteszi az életüket a felesleges zajával.

Főleg nyáron zavaró, amikor a betontengerben minden fuvallat ajándék, na ilyenkor kerülnek elő, és percekre elveszik a legdrágábbat mindenkitől, a nyugalmukat. A hangoskodóval keményen kell bánni. Lemérni a zaját decibelmérővel, és ha több a törvényben megengedettnél, szankcionálni kell, szigorúan. Decibelenként 10 000 Ft büntetés és eszközelkobzás. Egyből csend lenne.

Rézmányi Balázs:

Én általában olyan magában puffogós vezető vagyok, de a hülye helyen álló gyalogosoktól folyékonyan kezdek káromkodni. A hülye helyen állásnak három fokozata van:

Bronz fokozat – a gyalogátkelőhely

Mint fejlett européer demokraták, tudjuk, hogy a gyalogosnak nem csak lehetősége van átkelni a zebrán, de elsőbbsége is van. Ehhez annyi kell, hogy átkelésre utaló magatartást tanúsítva megálljon a zebránál. Ilyenkor én is megállok. Viszont átlag heti kétszer futok bele olyanba, aki a kedvesét, a jó időt, a megváltást vagy berki poszátát vár a zebránál, átkelni viszont nem óhajt. Ilyenkor állok, nézek rá, villantok, mögöttem tülkölnek, ő meg megsértődik, és legyint, hogy menjek, majd áll ott tovább.

broadway5

Ezüst fokozat – lámpás gyalogátkelőhely

Az autók papíron ötvennel, amúgy hetvennel repkednek, a gyalogátkelőhely lámpája közben pirosat mutat. Messze még a zöld. De az ezüstfokozatú gyalogos, mint műugró a toronyban, a lábujjaival kapaszkodik a járda szélébe, a dizájner-frufruja már az úttest fölé lóg. Közben jön a piros hetes meg a zöld IFA, de ez nem zavarja, hisz az még a járda… ahogy a háta mögött lévő maradék tíz méter is, de ott hogy fogja leverni a kalapját az Ikarus tükre?

Arany fokozat – a buszöböl

Az aranyfokozatú gyalogos közlekedőtárs ismérve, hogy (szerinte) szuperképességekkel rendelkezik. Azzal, hogy a buszöbölből besétál a külső sáv széléig, és üveges tekintettel réved a távolba, felgyorsítja az időt és/vagy a soron következő buszt. Emellett (szerinte) teljes védettséget élvez a fizika köztudottan rugalmas törvényeivel szemben. Még akkor is ott áll, ha épp' csak egy pillanatra begurulnék a megállóba, hogy felvegyem/kirakjam a kedvesem (tudom troll-testvéreim, tudom…).

Sipos Zoltán:

Sajnos én az ilyen karottai kedvességhez nem vagyok elég jámbor. Mondjuk örülök, hogy a többiek azok, mert én bizony bevallom, ha felidegesítenek, ha ok nélkül tötymörögnek, és teszik ezt várakozás, villantás, egyéb jelzés ellenére, nekem elpattan a húr. És ordítok. Kurvanyázok. Mert nekem nem fér a fejembe, hogy miért kell leszarni a többieket. Ha már jeleznek, hogy útban vagyok, feltartok valakit, zavarom a közlekedést, akkor igyekszem nem zavarni, nem feltartani. Az, ha valaki beleszarik ebbe, az felidegesít. És inkább én ordítok, dagadó erekkel a halántékomon, mint hogy a belül fortyogó düh miatt megszélhűdjön a szívem. Tudom, szégyenletes, de legalább vállalom, ez már biztosan a gyógyuláshoz vezető út.

dwayne-johnson-faster-pic3

Mondok két példát. Mindkettő ugyanazon a kétsávos főúton esett meg. Az egyiknél a lomisok gondolták úgy, hogy az ő dolguk fontosabb mindennél, és ahelyett, hogy lehúzódtak volna, amíg bogarásszák a kincseket, inkább a sávjuk közepén lebaszták a platós kistehert, és úgy kezdtek reciklálni. Eleinte próbáltam kedvesen rákérdezni, esetleg el-e romlott-e az autójuk-e, segítsek-e letolni-e az-e útról-e. Erre csak annyi volt a válasz, hogy nem romlott el, foglalkozzak a magam dolgával. Igen, ez után ordítottam, szélesen gesztikuláltam, kurvanyáztam. Mert az nekem nem fér bele a fejembe, hogy így telibeszarjanak mindenkit.

A másiknál (kb. egy hete) ugyanezen az úton hasonlóan megállt egy öreg a Hotel Asztmájával. A jobb kerekek fent a padkán, de amit nem foglalt el a sávból a kocsijával, azt beterítette ő maga, ahogy az ajtó zárásával foglalkozott. A kocsi mögött öt teljesen üres hely volt az út szélén pár éve, drága pénzen, térkővel kirakott parkolóban. Megkérdeztem őt is, vajon elromlott-e, tudok-e segíteni. Kicsit még tényleg arra is gondoltam, hogy valóban kellhet neki a segítség, mert épeszű ember nem áll a fűre/sárba, ha centikre tőle ott a parkoló. Ez is arrogánsan elkezdett magyarázni, hogy foglalkozzak a saját dolgommal, menjek csak el. Visszafelé jövet még mindig ott állt a kocsi, a vén fasz meg fecserészett az egyik házban lakó, ablakon kihajoló ismerősével. Megálltam, kiszálltam, hogy elmagyarázzam neki, miért tahó dolog, amit csinál.

Még egy szót sem szóltam, mikor elkezdett ordítani, hogy oda ne menjek, közelebb ne menjek. Kérdeztem, miért. Mert lelő. Mivel? „Van engedélyem, és majd megmondom a rendőröknek, hogy megtámadtál!” Igen, ez után is ordítottam, és megemlítettem neki, hogy ha most nem takarodik a picsába, én hívom a rendőröket, hogy fegyverrel fenyegetett.

Persze gyakran én is igyekszem megpróbálni kultúremberként viselkedni. Csak annak meg az a vége, hogy a másik kezd el ordítani, ami miatt én csak szélesen mosolygok, ettől ő még idegesebb, és… szóval, inkább ordítok, ha már nagyon muszáj.

un-lashes

Tehát a legjobban a mindent és mindenkit leszarók idegesítenek.

De az eredeti kérdésfelvetésre reagálva: engem mérhetetlenül idegesítenek a piroson átmenők. Nem azokra gondolok, akik még a sárgán akartak átcsúszni, de kicsit piros lett a vége. Nem. Azokra a surmókra gondolok, akik a piros kellős közepén gurulnak át a kereszteződésen. Legnagyobb számban biciklisek csinálják ezt, de sajnos láttam már autóst, de ami a legszomorúbb, hogy robogóst is. Régebben nem tapasztaltam ilyet, de többen is mondták, le vagyok maradva. Beállnak a piroshoz, majd mikor úgy gondolják, szabad a pálya, megtekerik a gázt, és elberregnek. Ha ezt gyalogosként teszik, ugyanúgy szabálytalan, de az én szememben járművel szándékosan áthajtani a piroson sokkal randább dolog.

A közlekedés a kölcsönös bizalmon alapul. Hogy a stoptáblánál megállnak a többiek, és megadják a jobbkezet, körülnéznek irányváltáskor. És a közlekedési lámpánál addig állnak, míg zöldre nem vált. Ha ezeket az alapvető dolgokat veszik semmibe az emberek, elvész a kölcsönös bizalom, és annak jó vége nem lehet. 

Papp Tibor:

1. akik 200 méteres követési távolságot tartanak dugóban, nehogy még véletlenül is esélye legyen a dugónak elmúlni, sőt, duzzadjon.
2. akik akkor is 200 méteres követési távolsággal poroszkálnak, amikor meglódul a sor, és vége a dugónak.
3. aki nem indexel.
4. sőt, akik előbb satuz, és utána indexel.
5. a megszűnő/kanyarodósávon előresurranó taplók.
6. a párhuzamos bicikliút ellenére a szűk sávos úton bringázó, akit alig lehet megelőzni, de aztán valahogy sikerül, de ő nem adja fel, előremegy, aztán át a piroson, és az egész kezdődik elölről.

red-lightsjpg-268b4cdb4d79526b

7. a piroson szándékosan átmenő autók. Főleg, aki előbb megáll, aztán átmegy.
8. a szétnézés nélkül átmenő gyalogos, lehetőleg feketében és kapucniban, MP3-at hallgatva.
9. az autópályán felháborodó jellemzően terepjárós/drágaautós, hogy merek én csak 130-140-nel menni a belső sávban, és nem lehúzódni a 90-nel vánszorgó, összefüggő kamionsorba, holott ő menne kétszázzal. És hogy ezt érzékeltesse, másfél méterre jön a seggemben.
10. az öt másodpercig zöld lámpáknál négy és fél másodperc alatt elindulók.

 

Koncz János:

Az egyik szinte érthetetlen, ám lépten-nyomon tapasztalható bunkóság, a ködlámpák égetése. Mert azt még csak-csak megértem, ha pl. a csíkok nélküli, padka nélküli, kátyús vidéki utakon jobban akar látni a nyomorult autós, és a ködlámpát veszi igénybe, hogy bele ne karuljon az árokba. De autópályán? Ahol általában a másik seggében mész, vagy ha nem, hát van fehér csík, prizma, korlát, istennyila?

27370d1201039224-advise-fog-light-bulbs-005

Ott minek kiégetni az előtted haladó szemét a visszapillantókon keresztül? A hátsó ködlámpáról már nem is beszélve, amit gyakorlatilag már nyári napsütésben is éget egy rakás paraszt? De akkor legalább nem vakít annyira, viszont sötétben, egy ilyen ökör mögött vezess le Pesttől Miskolcig, szerintem lyukak égnek a retinádba. Ha meg villogtatsz neki, nem érti a szerencsétlen, mi a baj, vagy legalábbis úgy csinál. Ha meg megelőzöd, és villogtatod neki a hátsó ködlámpádat, akkor az rajtad már nem segít. Na, ezért én rajta is szoktam hagyni, amíg az autóm seggét látja.

A másik ugyanilyen bosszantó, de szomorú is ugyanakkor: a munkába járók, ingázók tudatos cammogása. Ez a taktika azon alapul, hogy, ellensúlyozandó valamennyire az üzemanyagárak emelkedését, minél kisebb költséggel jussanak el a munkahelyre és vissza, megvalósítási formája pedig a hosszú fokozatban kis sebességgel andalgás, mert úgy kisebb a fogyasztás. Ezt gyakran ötvözik azzal, hogy az egy faluból egy munkahelyre járók négyen-öten egy autóval mennek, és összedobják a benzinpénzt, ami úgy már egész elviselhető összeg, de persze a tötymörgés marad, mert akkor a kevés is kevesebb lehet egy kevéssel.

Próbálj meg az ilyen tisztességben félig széthullott Wartburg, Lada, Swift, Renault, Opel mögött menni kacskaringós úton, ahol előzni se mindig lehet, 10-20-30 kilométert, nem fogod élvezni. A legszebb, amikor ezek a járgányok a tipikus munkakezdéses, -végzéses időpontok környékén összetalálkoznak, és 4-5 autós konvojokban vánszorognak, egymás seggébe tapadva.

A szegénység nagy úr, kérem, még az élvezetes autózástól is elveszi az ember kedvét.


Zirig Árpád:

Nem tagadom, egyre lassabban vezetek. Nem cammogok, nem lassítom mások életét, de egyre közelebb járok a KRESZ-ben lefektetett bölcsességhez. Oké, tudom, a közlekedési szabályok rendszerét nem Buddha adta a kezünkbe, de kellő nyugalommal autózva egyszer úgyis eljön a megvilágosodás.

LED TAIL X

Nem szeretek gyűlölködni, bár néha muszáj, nem is vár az első kanyar mögött a nirvána. Van, hogy borul a bili, és anyázok a volán mögött: ami kiborít, a nem indexelők óriási csoportja. Csak egy mozdulat lenne, de sokan mégsem teszik meg. Nyegleség? Flegma nemtörődömség, vagy csak szimpla butaság? Tartok tőle, hogy az utóbbi – s ha így van, akkor megérdemlik azt az átkot, amit a kormány mögül rikkantok. 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr683495309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karbonsai 2011.12.27. 23:55:15

@Nagy-Papa: No megelőzött Kend, ezt óhajtottam én is közölni. Mondjuk annyit még hozzátennék, hogy országunk sajátos közlekedéskultúrájából ez a viselkedés már kilóg, azért is üresek a megszűnő sávok, mert a végén a rendreutasító megtévedt honfitársak b@sszák beengedni azt aki onnét próbálkozik.

l. r. 2011.12.28. 00:00:19

@Rick4: 80 lesz az... náluk ez még belefér :) TC...ZSC :DD

Karbonsai 2011.12.28. 00:01:01

@Alternatív: Hát nem jól tudod.Ha így lenne, az egész sáv ügynek semmi értelme nem lenne.

Sd.Kfz 2011.12.28. 00:01:31

"A hazai autósok (akik e tekintetben nem is különböznek a hazai kerékpárosoktól vagy gyalogosoktól) mediterrán lazasággal kezelik saját hibáikat és szabályszegéseiket, miközben poroszos szigorúsággal kérik számon a másikon ugyanezeket."

És így vagytok vele az élet egyéb területein is :)

l. r. 2011.12.28. 00:02:12

@l. r.: ZSC=ZsírCar még mielőtt rámküldik a moszadot és lelepleznek :D

Sd.Kfz 2011.12.28. 00:18:33

@Rick4:
Északi és keleti rész mintha 110-es lenne és Diósd előtt is van 100-as.

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 00:21:52

@Bambano: @Karbonsai: STOP tablanal is gondolom el a zippzar elv nem? habar nehez 50rol beengedni egyet okosan, de hat ti megoldjatok ugye?

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 00:34:37

@Karbonsai: "Hát nem jól tudod.Ha így lenne, az egész sáv ügynek semmi értelme nem lenne."

miert ne lenne ertelme egy extra savnak a lampas keresztezodes elott/utan??? ennyire ne legyunk mar dedosak!!!

az extra sav az a puffer a lampas keresztezodes olyan tulajdonsaga miatt hogy te nem mehetsz at rajta az idonek valamely reszeben, tudod ez az esemeny akkor szokott bekovetezni, amikor a lampa pirosra valt

elmagyarazzam a puffer fogalmat is?

Karbonsai 2011.12.28. 00:35:25

@SvenH.:Inkább rajzold le amire gondolsz, mert nem értem. Én a klasszikus elfogyó sávról írtam és nem extrém helyzetekről és sebesség különbségű sávokról. Ott más dolgok is bejátszanak.

Karbonsai 2011.12.28. 00:49:11

miert ne lenne ertelme egy extra savnak a lampas keresztezodes elott/utan??? ennyire ne legyunk mar dedosak!!!

Ki írt itt lámpás krosszról.

Írd le mekyik krosszra gondolsz, talán megértem mire gondolsz

az extra sav az a puffer a lampas keresztezodes olyan tulajdonsaga miatt hogy te nem mehetsz at rajta az idonek valamely reszeben, tudod ez az esemeny akkor szokott bekovetezni, amikor a lampa pirosra valt.

No ez is hol van?

Még egy szer írom: nem speciális esetekről írok, hanem egyszerűen akár helyhiányból stb. jobbról-balról elfogyó sávról. És nem a tajgáról beszélek ahol a fősodorban 100-al húznak a tuningolt UAZok, hanem mondjuk Bp-ről.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.28. 01:07:40

nekem az jott le a blogbejegyzesbol, hogy egy az egyben olyanok vagytok mint akiket utaltok:)
BUEK!

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 01:31:27

@Karbonsai: bevallom oszinten nem nagyon van ilyen, hogy lampas keresztezodes utan legyen plusz egy sav ami elegge hosszu hogy elore lehessen okosba menni rajta :)
bocsika

amugy elokotortam neked egy olyat aminel tipikusan a bekes tobbseg varakozik es az "okos" kisebbseg meg be ohajtana a masik ele menni: a Hosok terenel amikor jossz a Varosliget felol es mennel az Andrassy fele
igaz ez nem elfogyo sav hanem csak eppen rossz savba allt bele, es akkor a vegen veszi csak eszre hogy meg kell egy savot kifele valtania, es korrigalna

Karbonsai 2011.12.28. 01:34:19

Monsieur Bazsó hozzáállásával mélyen egyetértek, bár sajana a temperamentumom miatt néha elragadtatom magam és akkor b@sszázok is. De nem lesz jobb a helyzet így rendszerint meg is bánom.
Amit viszont tényleg nem értek, az két mondat a z autópályákon lévő kijelzőkön.
1: Jobbról előzni tilos.
Értem én, de ha nem hagynak más lehetőséget?
Miért nem az virít a kijelzőn, hogy tartsa be jobbra tartási kötelezettségét, ha már a KRESZ amúgy előírja azt is.
2: A leállósávon megállni tilos és életveszélyes.
Értem én, így is van, de nem azt kéne írni, hogy Kovács 2 őrmester ketté lő, ha a leállósávon száguldozol?

Karbonsai 2011.12.28. 01:51:40

@SvenH.: No így már értem.
Ott tényleg sz@r a helyzet. Ott aztán nem csak a közlekedők f@szok, a közlekedésszervezőknek is 25 éve meg kellett volna oldani, hogy az autópálya egyik bevezető szakasza ne egyetlen egy sávon kanyarodjon az Andrássyra. Bár valószínű, hogy ha megoldanák attól nem lenne oly hűde szimmetrikus a Hősök tere. Vagy ha városvédünk, ezt a forgalmat vezessék már el máshol.
Mondjuk van akit ezért fizetnek ezt ne mi oldjuk meg :)

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.12.28. 08:01:58

Furcsa, hogy a megengedett sebesség felett nyomuló agresszorok kimaradtak.

Akik szerint saját sávjuk van az egyébként 2 sávos autópályán, mert ők 190-nel akarnak menni, ezért 5 méteres követési távolsággal letúrnak minden 130-140-nel menő autót, ahogy a Hungária körúton is kiborulnak, mert nem tudnak 90-100-zal nyomulni a megengedett 70 helyett.

Ez senki nem zavar a szerkesztőségben?

YZ 2011.12.28. 08:24:41

Göbölyös úr:

Az a két sáv azért van ott, hogy ha lassú a haladás, két sávban álljanak az autók. És nem azért, hogy egy sáv üresen, a másik meg 200 méter hosszan autókkal tömve álljon. Az elv mögötti gondolat, hogy mindenki elmegy a végéig, majd ott cipzár-szerűen osszeolvad a két sáv, kulturáltabb helyeken nagyon jól működik. Ott, ahol be is enged mindenki egy autót maga elé. Nem kell nyolcat beengedni, csak egyet. Akár hiszed, akár nem, te is hamarabb átjutsz így a szűkületen, nem csak az, akit beengedsz. Persze, csak ha mások is így csinálják.

És igen, bunkók mindig vannak. Van, aki csakazértis betolakszik, meg csakazértsem enged be senkit maga elé. De még így is jobban működne, mint hogy egy sávban áll a tömeg, és anyázza azt, aki normálisan próbálja használni az infrastruktúrát.

YZ 2011.12.28. 08:28:04

@Kiszámoló: Ezt a gondolatot egyrészt vesd össze a többet mutató sebességmérő esetével; másrészt vegyük példának a Váci utat, ahol (a Róbert Károly körúton kívül) 70 a megengedett. Az esetek többségében 50-60-nal halad a forgalom, és amikor 70-nel megyek, életveszélyes száguldozásnak tűnhet a többi autó mellett. De miért megy a többség sokkal lassabban a megengedettnél?

Pan Modry 2011.12.28. 08:29:36

@Kiszámoló:

Szerintem van akit zavar. Viszont van egy ertelmi szint, ami alatt meno a masokat letolokat vedeni, mert a kepzetlen, buta emberek kozt ez a taplo viselkedes a sikeresseg egyik szimboluma.
Ezert van az hogy itt egyesek elvarnak hogy a kamionsort elozve szoritsd be magad ket kamion koze amikor 180-nal beesik moged valaki, vagy a Hungarian valts savot ha a mogotted levo 100-zal akar menni.

Sosevót 2011.12.28. 08:56:48

A ködlámpát hátul. Igen, azt a pirosat. Le kéne kapcsolni, mert jeccer tutira jól seggbe fogok kúrni miatta valakit.

nyelv-ész 2011.12.28. 09:19:18

Az már volt, hogy a kétsávos körforgalom belső sávjából indexelés nélkül kihajtó, a külső sávban szabályosan közlekedőket ledudáló, olykor le is szorító köcsögöknek mit kellene csinálniuk?

augustiener 2011.12.28. 09:52:41

Winkler Róbert: Egyetértek.

Vályi István: Ha a leállósávban 140-nel mennek el az uriemberek, akkor milyen lassan haladhat a többi autós a szélső és a belső sávban? 100 és 120? Ők sem szórakozásból mennek ott, hanem mert gondolom már ki van a faszok a sok tötymörgő fasszal. Ha jól tudom, 142-től mérnek a rendőrök, valamint az óra is többet mutat, tehát nem óra szerinti 125-tel kellene hokizni a belső sávban. Egyébként tavaly két háromlábúval szemben mentem el 150-nel, azóta se kaptam semmi cetlit. Felháborodás helyett inkább a miértre kellene rákérdezni.

Bazsó Gábor: Ha valaki fél az úton, bizonytalan, az a szabályokkal sincs tisztában. Segít az ilyeneken a kurvaanyázás, a duda és a reflektor, mert hátha rájön, hogy az autó nem neki való, és leteszi egy életre. Ha valaki alkalmatlan a vezetésre, azt nem kell erőltetni.

Göbölyös Zsolt: Menj el egy autósiskolába és kérdezd meg az oktatót, hogy miért mennek koppanásig előre. Mert ez a szabály. Fingod nincs a szabályról és itt fröcsögsz. Na az ilyenek nem akarnak beengedni, de amikor ráhúzom az autót, akkor csak meggondolják magukat.

Kőbájker: Ha ott van a seggedben miért nem engeded el? Én miért tudok 200-zal lemenni a szélső sávban, ha látom, hogy valami gyorsabb van mögöttem? Hogy az indexet nem használják, azt én sem értem. Ezt az X5-A8 kopasz gecit annyit írjátok itt ezen a fórumon, de összességében alig van ilyen egy-egy.

Tibor Bende: Egyetértek komplett.

Rézmányi Balázs: Pontosan ezért nem lassítok már le Magyarországon egy zebránál sem. Sokáig megtettem, de meguntam, hogy lelassítok, már megállok és még mindig nem indul el, aztán ha kiordítok, hogy mi a kurva anyádra vársz, akkor elindul. Egyébként meg piroson, négysávoson mindenhol átmennek semmit se nézve. Basszák meg a kurva anyjukat!

Sípos Zoltán: Egyetértek. Én is lekurvaanyázom az összes faszszopót.

Papp Tibor:

5. A megszűnő sávnál te sem ismered a szabályt, mint a kolléga.
9. Sokszor találkozom az ilyenekkel, mint te. Az a baj, hogy valami gyenge autód lehet, vagyis még más magyarázatot nem találtam rá, és el sem tudod képzelni, hogy ha bemennél a kamionok közé, olyan gyorsan előznélek meg, hogy még háromszor lenne időd visszasorolni a következő kamiont megelőzni. De nem, te harcolsz tovább és csak azért sem mész le. Egyébként is ott nem is lehetne gyorsabban menni, mit akar ez a fasz mögöttem gondolkodásod lehet.
A többivel egyetértek.

Koncz János: Engem konkrétan nem zavar, ha valakinek az első ködlámpa ég, mivel lefelé világít, nem égeti a szemem. Ha valakinek a hátsó is ég, szinte mindig indokolatlanul, arra én is rákúrom a reflektort, ne csak nekem égjen ki a szemem. Egyszer egyébként városban egy lámpánál megkérdeztem az úriembert előttem, hogy tiszta időben miért égeti hátul a ködlámpát, hátrajött ő is, megnézte, azt mondta, az a féklámpa, de mondom ki nyomja most a féket? Azt mondja az a kézi fék. Mondom annak nincs lámpája. Akkor nem tudja. Na ezt kellene a rendőröknek ezekkel végig játszani és elvenni a jogosítványt, mert ha azt sem tudja, hogy mi világít a saját autóján, akkor mit nem tud még?

Zirig Árpád: Szerintem egyszerű butaságból nem használják az indexet. Ugyanezek tükörbe se néznek általában, mert mit számít mi van mögöttem.

gri 2011.12.28. 09:59:09

Az én módszerem:

Nagyjából a megengedett sebességgel szoktam haladni, esetleg kicsit fölötte, kivéve, ha akkora köd/jég/stb. van, hogy nem lehet (esetleg nem merek, ilyen is van, nem szégyen).

Használom az irányjelzőt, amikor kell, és nem csak megpöccintem, hogy felet villanjon, hanem hagyom kattogni, ameddig be nem fejezem a manővert.

Használom az elfogyó sávot, mert arra való.

Nem állok meg a gyorsítósáv elején, mert nem arra való.

Pályán előzés után visszamegyek a külsőbe. Indexelve. Akkor is, ha 3 sáv van.

Mindig és mindenhol használom a normál világítást, és ha szükség van rá, állítok a magasságán, a ködlámpákat viszont alig kapcsolom be, főleg városban.

Sárgán csak akkor megyek át, ha már nem tudok biztonságosan megállni.

Dugóban beengedek egy autót, hadd haladjon a másik sor is.

Meg úgy általában figyelek arra, hogy ne csak vezetés legyen, amit művelek az úton, hanem közlekedés is.

Érdekes módon rám nem nagyon szoktak dudálni/villogni.

Én szoktam néha, de rendszerint csak akkor, ha rám nézve zavaró/megtévesztő/veszélyes a másik szabálytalansága.

Büntetni viszont nem szoktam, nem az én dolgom.
És nem is a 10 millió önkéntes rendőré...

Pan Modry 2011.12.28. 10:00:13

@augustiener:
"Kőbájker: Ha ott van a seggedben miért nem engeded el? Én miért tudok 200-zal lemenni a szélső sávban, ha látom, hogy valami gyorsabb van mögöttem?"
Ha a beslo savban vagyok, annak oka van, en is elozok masokat. Ha ilyenkor megszakitanam az elozest idot vesztenek, a sajat idom fontosabb mint mase, tehat addig nem huzodok le amig be nem fejeztem az elozest. Ennyi, ha sietsz, leszarom, en is...

gri 2011.12.28. 10:04:49

+1:

Piros lámpánál nem nyomom folyamatosan a féket, így (különösen este és/vagy esőben) nem folyik ki a szeme a mögöttem állónak. Ha lejt az út, használom a kéziféket.

Nagy-Papa 2011.12.28. 10:10:14

ja, zipzár elv így konkrétan nincs benne a KRESZ-ben, csak a logikában, meg a kultúrában..
Amúgy félig igen:
"Egyetlen apró, de nem lényegtelen KRESZ szabály, amit a belső sávban várakozó nem tart be akkor, ha a jobboldali üres:
Magyarországon kötelező jobbra tarts van. Azaz mint az autópályán, itt is a jobb oldali sávot kellene használni elsősorban, és indokolt esetben - pld mert megszűnik - átsorolni a belsőbe.
Namármost mivel ezt ebben az országban a pályán sem tartja be az átlagos autós, a posztíró érvelésén sem csodálkozom."
(ezt egy másik fórumból másoltam, nem én írtam, de végül is... Ez a pesti alsó rakpart északi részét modellezte, de a szemléletet jól tükrözi.)

augustiener 2011.12.28. 10:23:14

@Pan Modry: Ha okkal vagy a belső sávban, akkor az írásomra annyit, hogy akinek nem inge ne vegye magára.

De mivel te magadra vetted, gondolom a legtöbbször bőven lehetne lehetőséged elengedni a gyorsabbat, de te leszarod, mert olyan lassan mész, hogy azért nem fogsz tudni a következő kamionig visszajönni, mert nem csak a közvetlen mögötted lévő fog megelőzni téged, hanem a mögötted feltorlódott tizenöt autó. És mivel vagy egy fos autód van, vagy spórolsz az üzemanyaggal, ezért nem fogsz gázt adni, hogy felvedd a forgalom ritmusát, de amiatt szarul fogod magad érezni, hogy száztíz helyett kilencvennel kell a kamion mögött menned, mert ezek a gecik nem engednek vissza a belső sávba. Gondolom ilyen történt már veled, így aztán ha egyszer megharcoltál a belső sávért, akkor onnan ki se mész már.

Pan Modry 2011.12.28. 10:36:20

@augustiener:

Az autom kifejezetten jo, ha elozok palyan azt ritkan teszem 150 alatt, csak annyit irtam ha valaki ilyenkor bejon mogem es elkezd villogni akkor leszarom, majd kivarja a sorat, amint befejeztem, mehet...

Olyan is van hogy en esek be egy 100-zal meno akarki moge, ilyenkor megvarom hogy befejezze az elozest, soha nem villogok vagy dudalok. Egyszeruen elfogadom hogy vannak nalam kevesbe tapasztalt soforok es az enyemnel gyengebb kocsik is a kozlekedesben.

augustiener 2011.12.28. 10:55:29

@Pan Modry: Akkor az írásom melyik részével szólítottalak meg téged?

VFTS H9 2011.12.28. 11:02:35

@kozlekedo:

Nem arról van szó, hogy nem számítok rá.
Ez az a kategória, amit a cikkben is írnak, hogy a gyalogos viselkedésével nem segít az autósnak, itt éppen nem az út szélén lődörög, hanem nemtörődöm módon lelép.
Én csak akkor lépek le, amikor olyan távolságra van az autó, hogy ha lehet ne kelljen lassítania és akkor is szedem a lábam.
Ha a kocsisorban mégy, szembe is jönnek, nem is olyan könnyű észrevenni a zebrát.
Ezen kívül igen, még talán az is fáj kicsit, hogy meg kell állnom, legalábbis szerintem ilyen esetben erőltetett módon, ugyanis a gyalogos egy kicsit kisebb energiával tud megállni.
Ha már annyira kiemelt téma a környezettudatosság, amúgy nagyon helyesen, akkor gondolkozzunk kicsit el azon, hogy egy autó határozott fékezése és újra elindulása milyen energiával jár, és egy gyalogosé mekkorával? Nem arról van szó, hogy a zebra és a gyalogosok védelmével lenne gond, vagy a szabályok betartásával, csupán a buta túlzásba vitt szabályokkal.

S8 Phantom 2011.12.28. 11:04:05

Ahogy olvastam a poszt sorait rögtön úgy éreztem magam mintha az autóm volánjánál ülnék a forgalomban, annyira jellemző ez. A sorok írói nagyon valósághű képet alkottak zip fájl szerűen a viselkedéseinkről, magatartásunkról, reakcióinkról, de mégis kimaradt a posztból valami. (szerintem) Nem tett említést azokról az autósokrol akik nem tudatosan követik el "merényleteiket", hanem általam felfoghatatlan okból kifolyólag a KRESZ alapvető szabályait sem ismerik, nem hogy egy nagyvárosi retrokáoszos szituációt. Vagy ha mégis képtelenek alkalmazni, kivitelezni az elméletet. Tudom, hogy az előttünk szerencsétlenkedőről nem tudhatjuk biztosan, hogy a tudatlanok vagy a szándékos károkozók táborát erősítik. Sajnos sok autóstársunk ahogy (szabálytalanul) közlekedik, meg van győződve róla, hogy mindent jól csinál, és ha valaki "megszólja" arról is meg van győződve, hogy az a GYÖKÉR. (azért irtam nagybetűvel mert ez a szó már ikonná válik a belsőségben/közlekedésben)
Másrészt-bár ezért lehet, hogy sokan felhördűlnek-lehet, hogy az jár jobban aki a Q7-ében hanyatt fekve égetve a ködlámpát, irányjelzés nélkül be vág eléd a leálló sávrol, és ezután feltart téged a belső sávban majd ledudál ha mégis sikerül megelőznöd. Ugyanis ha hazaér ő stressz mentes, nyugodt, hisz mindent jól csinált, míg te piros fejjel dagadó érrel belerúgsz a kutyádba és a szar is ízetlen, plusz felelegesen elégettél egy napi benzineded és le a fékjeidet. Na ki járt jobban? Nem azért irom, mert ennek így kell müködnie, de lehet, hogy jobb sodródni a sárral mint küzdeni benne. Az a baj, hogy az autós iskolák csak a KRESZ-t tanitják meg, de közlekedni nem az egyént. Másrészt a GYÖKÉR-ség a személyiségünkből is fakadhat aminek formálása az iskola és a szülők feladata még gyermek korban. Ehez a mondathoz kapcsolnám egy privát gondolatom, mert a posztbol megint kissé kisüt, hogy a nagy és luxus autósok jellemzően a GYÖKEREK. Nem azért válik valaki ilyenné mert azt vezet amit -bár ilyen is van-, hanem ezek karakteres emberek és nem vesznek Suzukit vagy ilyesmit.

KÉRDÉS!

Olvassa ezt valaki és ha igen miért?
Azért kérdezem mert valamelyest GYÖKÉR vagyok én is és nem éedekel más véleménye de vagyok olyan bunkó, hogy elmondom az enyémet.(és mert most nagyon ráérek, de nyugi el fog múlni)

VFTS H9 2011.12.28. 11:06:58

Ja és persze ha már a közlekedésben résztvevő bunkóságokról szól a dolog, akkor ne felejtsük el, hogy a gyalogos és a kerékpáros is közlekedő.
Csak itt is sokan elfelejtik, hogy nem csak jogaik vannak, hanem kötelezettségeik is.

GG81 2011.12.28. 11:14:22

@Nagy-Papa: azzal a pesti rakpartos dologgal csak egy baj van, ami nem európai... mindenki lehúzódna, ha kultúrált módon szűnne a meg a 2 sáv:
1. teszemazt a jobboldali maradna meg és a belsőből kellene sávot váltva a végén besorolni, aki előz ezzel tisztában kéne lennie
2. egyszerűen összevezetni a két sávot (amolyan útszűkület módon), ez végülis a jobbéz szabály miatt ugyanaz lenne a mint az 1-es (nyugaton ilyenből van több)

de amíg a régi magyar beidegződés van, hogy a gyorsító, kapaszkodó sáv szűnik meg és nem a belső... vannak kezdeményezések az 0-ás új szakaszain, de még kevés, ahol ha kimegy egy kamion a kapaszkodóba, akkor abból külső sáv lesz...
nemcsoda, hogy nem húzódik senki jobbra ott a rakparton, hisz az valahol a rakparti lehajtó, jó hosszú gyorsítósávja így.

stevee 2011.12.28. 11:22:34

A Göbölyös Motordoki által írt sávelfogyós problémát itthon sajnos nagyon kevesen tudják helyesen kezelni.

Miskolciaknak ismerős lehet a Zsolcai körforgalom környéke, ahol a helyi népség képes kilométereken keresztül(nem kamu!!) üresen hagyni egy sávot.
Én pedig szabályosan közlekedve, normál tempóban haladva is százszám előzöm az autókat a végefelé pedig keresek egy gyenge láncszemet aki elé szépen, könnyedén beteszem magam. És ilyenkor mindenki kurvaanyáz, pusztán azért mert én képtelen vagyok birkamód beállni a végére..... :-S

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.28. 12:13:39

@záporjózsi:
Szabályosan megépített? Azt hogy kell érteni?
Amúgy külföldön működik az egyszerű útburkolati jellel kijelölt körforgalom is.
Ha meg ugyanannyiba kerül, akkor nem járunk mégis jobban?
Egy olcsó megoldás:
files.blogter.hu/user_files/6148/2006julius15/korsopron3.jpg

fifibá55 2011.12.28. 12:14:23

Mulatságos, egyben szomorú. A posztolók leírtak egy-egy véleményt, amivel megnyitották a szelepet: zúdulnak az agresszív, sokszor buta kommentek, amelyek pontosan mutatják, milyenek is a közlekedők ma Magyarországon: tisztelet a kivételnek, döntően frusztrált, idegbeteg lények, akik talán egész sikertelen életükért akarnak elégtételt venni az utakon. Direkt nem autóvezetőket írtam, mert az a jelenség, hogy a lény dzsungelharcosnak hiszi magát, amint utcára lép, gyalogosra, kerékpárosra, motorosra, autósra egyaránt jellemző.

Persze, ez a jelenség más irígyelt országokban is fel-felbukkan, de marginális. Magyarországra viszont jellemző, és csak szánalmat ébreszt. Nomeg fokozott éberséget, ha az embernek itthon kell autóznia..

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 12:32:25

@fifibá55: há mér mondod eztet? en mindig beveszem a Xanaxot indulas elott

muhi 2011.12.28. 12:55:17

Göbölyösnek és Papp Tibinek:

olvashattátok már számos hozzászóló észrevételeit az elfogyó sáv helyes használatáról. Mivel Totalcarosok vagytok mindketten, olvashattátok (volna) Rácz Tamás 'Ami nem tilos, az szabad!' c. cikkét (totalcar.hu/magazin/velemeny/beeeeeeee/).

Nem hiszem el, hogy autós/motoros újságíró 2011-ben jogos felháborodása tárgyaként le tudja írni azt, hogy idegesítik az elfogyó sávban előre 'pofátlankodó' autósok. Ezek az autósok valójában azok, akik szabályosan ÉS ésszerűen használják a sávot pont arra, amire való.

Vagy lehet, hogy én értettem félre a cikk mondanivalóját és igazából az egész arra irányul, hogy a szerzők a hülye frusztrációikat kiírhassák magukból? Mert akkor én is csatlakozom:

-utálom a szőke ribancokat meg a láthatóan nem kenyérkereső anyukákat a hatalmas SUV-okban meg terepjárókban. Akkor is, ha nem csináltak semmi rosszat. Hiszen irigy vagyok rájuk (de tényleg);

- utálom a szabályosan közlekedőket akkor, ha sietnem kell, mert feltartanak;

- utálom azokat, akik matricákat ragasztgatnak az autóikra (Hitgyüli, Halkan dudálj, mert a sofőr a TTL-ről álmodik, Nyugodtan dudálj, éppen tárat cserélek, Suzuki: a ti autótok, Baby on Board, Honda Racing Team, Körömfeltöltés és műköröm építés, stb.)

- egyáltalán, utálom a nem szimpatikus arcú embertársaimat (nekik valószínűleg én is ilyen vagyok)

Remélem, tudtam ötleteket adni a következő színvonalas cikkhez.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.28. 13:10:24

@Pan Modry:
"a varosban nincs jobbra tartasi kotelezettseg. Jol is nezne ki ha felpercenkent savot kene valtogatni a varosban csak mert valaki gyorsabban akar menni mint a megengedett."

Azért mégiscsak írnak róla valamit...
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."

Pan Modry 2011.12.28. 13:59:01

@kamionmentés:

Szerintem ezt nem arra talaltak ki hogy a Hungaria korutona 70-75-tel menok leterjenek a 100-zal kozlekedoktol, de ha megis, akkor ne onkentes rendorkodjetek, majd megbuntet a yard ha szerinte egy szaguldozo miatt ilyenkor savot kellett volna valtanom.

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 14:06:37

@kamionmentés: igen le kell huzodni szemelyautoval ha 60as tablanal foschok es csak 30al megyek...
en akkor le is szoktam huzodni :)

VFTS H9 2011.12.28. 14:39:27

Pan Modry

Minden hozzáállás kérdése, legalábbis nekem.
Ha a hungárián 100-zal jön, de nem villog, nem jön a lökhárítón csak látszik hogy menne, lehúzódom menjen, ha majd a rendőr megbünteti az ő dolga, én így nem önkéntes rendőrködöm.
Ha a zebrát határozottan megközelíti, látva hogy még nem vészfékezve tudok csak megállni, már lassítok is és intek hogy menjen. Gyerek, anyuka, normális ember, messziről megállok még, ha mögöttem ez nem is teszik.
Ha kocsisor közé lép, nem néz szét, andalog a 3 sávos út zebráján, mint a tengerparti sétányon, megfordul, ölelkezik, akkor ha biztonságosan elférek elmegyek előtte, vagy ha már nem, természetesen megállok, de adott estben még rá is dudálok.
Ezek kölcsönös dolgok, közlekedési morál kérdése.

Acmee 2011.12.28. 17:45:58

A ködlámpáshoz:

Valaki mondja már meg nekem, hogy ködben, esőben, de NAPPAL mi az Isten értelme van a ködlámpának (nem a ködzárónak!)?

A "zénautómkurvamenő" emberek ködlámpa bekapcsolásán nem akadok fenn, idióta mind, de a láthatóan normálisan közlekedők rossz időben, nappal felkapcsolt ködlámpáitól kerülget az agyérgörcs. Mit gondol a parasztja, jobban lát?

CoIie 2011.12.28. 17:49:14

Én úgy vagyok, ha egy utat milliárdokért megépítettek, akkor azt bizony használni kell, különösen beleértve a megszűnő sávot, de a buszsáv is sok helyen egyszerűen pazarlás, pl. Flórián téri felüljáró (milliárdos pénzkidobás!)...

Pirosnál nemcsak a féket nem nyomom, hanem a tompítottat is leveszem...

Jobbra tartás mindenhol van, városban is, pl. széles sávban is jobbra kell tartani - épp' januárban módosult.

Többsávos úton, ha a belsőben utolérnek, akkor a lehetőségekhez képest utat kell adni - nem mérlegelve a sebességet!

Meg úgy általában nem lehet mérlegelni mások szabálytalan voltát - mindenki törödjön a maga dolgával!

CoIie 2011.12.28. 18:01:56

@C@raVWelle: nem csak téged, hanem minden dízelest megelőznek az értelmesebb emberek, akik nem akarnak egy két út alatt meghalni! Érthető nem?!

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.28. 18:10:51

@Acmee: És mit gondol a parasztja? Megvakúl?Esetleg elöbb meglátja, és a baja? Mert nehogy azt mondja valaki hogy kiégeti a retináját. Főleg nappal. Egyszerűen irritál másokat. Ennyi. Mifelénk pl. éjszaka, ha van köd ha nincs, életet menthet, és kártól védhet. Hogyan? Ezerszámra hemzsegnek az őzek-nyulak. Elmúlt már a régi utólag felszerelt lámpák ideje. A mai gyáriak nem vakítanak senkit. Csak mese.

CoIie 2011.12.28. 18:16:31

@speed2006: nem a ködlámpa irritáló, hanem a szabályoktól való eltérés. Ha mindig kötelező lenne a ködlámpa, akkor a nem használat lenne irritáló!

A '80-as évekig külterületen a nappali tompított használat volt igen irritáló. Most az ellenkezője az!

Tehát, hogy mi az irritáló az egyben objektív és szubjektív dolog is! ;)

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.28. 18:17:30

@speed2006: Ja és aki válaszól felnyomja a reflektort, annak én válaszól felnyomom a kocsi tetején lévőket. 2x100 + 2x75 watt. Oszt lehet pislogni.
www1.garaget.org/users/img/eq/eql3j_72079_l.jpg

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.28. 18:20:12

@CoIie: Ez ok is. de ne jöjjenek azzal hogy vakító. Mondják ki hogy őket irritálja.
Amúgy ha szemerkél az esső, akkor le szoktam lőni szembeforgalomnál. Akkor lehet hogy zavaró. elfogadom. De fényes nappal nemáááá. :)

CoIie 2011.12.28. 18:26:56

@speed2006: nappal csak 'rájátszás' az irritáció. Normálisan beállított lámpa nem lehet zavaró.

Egyébként üdv. a civinfo-n kivül is... ;)

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.28. 18:26:58

@CoIie: Ja. És akit a szabály miatt irritál, az minden szabályt betart? Én még ritkán találkoztam olyan emberrel. :) És a ködlámpánál sokkal irritálóbb szabálysértések is vannak.

CoIie 2011.12.28. 18:37:08

@speed2006: valaki ismeri a szabályokat valaki nem. Általában csak a számunkra kedvező szabályokat jegyzik meg az emberek, de vannak rossz beidegződések, vagy rosszúl 'megtanult' szabályok, azaz szabálytalanságok. De, a másokét sokkal könnyebb felismerni, azonban időnként még az sem megy, mert a szabályosról is feltételezhetnek szabálytalanságot, ez az egyik legbosszantóbb.

CoIie 2011.12.28. 19:03:27

A legutóbbi 'új szabály':
- STOP táblánál, ha belátható az út, akkor nem kell megállni, csak lassítani,
- vagy nem a 'macisajt' tábla vonalánál kell elsőbbséget adni, hanem túl lehet azon csorogni...
- vagy egy média sugallta 'szabály': a kerékpáros szembe mehet az egyirányú utcában (így, a külön szükséges megengedő tábla említése nélkül),
- vagy (kicsit kisarkítva) a gyalogátkelő helyen le kell lassítani, és ha akar a gyalogos átmenni, ha nem, elsőbbséget kell neki adni.
Van mééég...

Acmee 2011.12.28. 19:33:32

@speed2006:

Eredeti kérdésre nem válaszoltál. Nappal jobban látsz tőle?

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.28. 19:40:39

1 index nelkul kanyarodok
2 vanszorogva kozlekedok
3 taplok ( benzinkutnal allva telefonalo, kocsija regen tele de o meg telefonal, jobb esetben dudaszora benzincsovet kiszakitva indulok )

4 gyorshajtok

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.28. 19:40:54

@Acmee: Meg nem is engem kérdeztél, hanem valami Parasztot.

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 20:19:55

@visszakettopadlogaz: azert az a legfinibb, amikor lelassit a 90es helyen 30ra, es latja mar az ember hogy le fog kanyarodni na es akkor kirakja :)))

VFTS H9 2011.12.28. 22:06:02

@speed2006:
Úgy érzem a gratuláció nem teljesen őszinte :)
Ám ebben az esetben, látva más szituációban történő hozzáállását, javaslom gondolkozzon el kettős mérce, más szemében a szálkát...fogalmak jelentésén.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.29. 00:34:27

@VFTS H9: Azért a ködlámpa és a gyalogátkelőhely nem egy tészta.

Coyote82 2011.12.29. 00:36:27

@S8 Phantom: "a posztbol megint kissé kisüt, hogy a nagy és luxus autósok jellemzően a GYÖKEREK. Nem azért válik valaki ilyenné mert azt vezet amit -bár ilyen is van-, hanem ezek karakteres emberek és nem vesznek Suzukit vagy ilyesmit"

Teljesen jól mondod, én, mint BMW rajongó/tulajdonos és egyben előzékeny/segítőkész közlekedő (tudom, meglepő párosítás) folyamatosan próbálok erre rávilágítani. Nem minden BMW/Audi/Merci sofőr nagyképű bunkóparaszt, de fordítva lehet, hogy sajnos igaz. Ugyanakkor nem minden Suzuki/SkodaFabia/Dacia/RenaultThalia tulajdonos szerencsétlen lúzer, de fordítva nagy valószínűséggel ez is igaz. Hiszen nem a kocsi választ minket, hanem mi az autót!

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.29. 00:55:17

@VFTS H9: Ja,mondtam is hogy nem ismerek oüyat, aki mindenszabájt betart. Mert nem mindegy hogy valaki városban megy harminccal többet vagy ott ahol a madár se jár. A ködlámpa legfeljebb gutaütést okoz annak akit kisebbségi érzés gyötör, míg az elsőbbség meg nem adása balesetet. Említetted a szakadó esőt. És hogy neked mekkora energia megállni ott ahol kell. Te a száraz meleg autóban, ő meg szélben esőben. Érzed?

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.29. 01:07:10

@Coyote82: Igen, ez a jó magyar felfogás. Nálunk a ferrarival is türelmesek. M5-ösből is szállt már ki hetven éves nénike. És a fele autós nem ismeri az irányjelzőt. Tipustól függetlenűl.

VFTS H9 2011.12.29. 01:09:38

@speed2006:
Igaz, nem egy kategória.
A ködlámpa csak minimálisan balesetveszélyes, leginkább kellemetlen, többnyire köd nélkül haszontalan.
Az öntudatos gyalogos viszont határozottan balesetveszélyes, leginkább önmagára, de valamelyest a többi közlekedőre is.

Nem szakadó esőt említettem és szelet sem, de a lényeg nem is ez, pedig jól megragadtad. A lényeg az elv és a logika. Nem igazán vág földhöz néhány fékezés és gyorsítás, a Föld sem emiatt fog tönkremenni, egyszerűen csak irreális. Az elsőbbséget megadom, aki szintén korrektül figyelmesen viselkedik, aki nem azt legrosszabb esetben kikerülöm, az ő haladását nem lassítva.
Ennek ellenére

VFTS H9 2011.12.29. 01:12:25

Ennek ellenére, szabályt szegek, de ezzel mást nem akadályozva, maximum kicsit azt aki paraszt módon viselkedik a közlekedésben.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.29. 01:23:30

@VFTS: Sorry, az esőt tényleg nem te. De a gyalogátkelőnél nem neked van elsőbbséged. És mindig úgy kell megközelíteni, hogy biztonsággal meg tudj állni. Nálunk hamar megszoknád. Vagy lemondanál a jogsidról.

VFTS H9 2011.12.29. 01:28:01

@speed2006:
Ja, és még valami gyalogosként én pont úgy viselkedem, mint amit én "elvárok".
Zebra, nem állok út szélére, szétnézek, várok, elmennek, sietve átmegyek, mindenki boldog.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.29. 01:32:55

Remélhetőleg hozzászoknak hogy nem kell megállni. De ehhez idő kell.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.29. 01:36:03

Na én megyek dolgozni. Remélem szarvasmentes éjszakám lesz.

Karbonsai 2011.12.29. 01:37:34

Azt azért ne feledjük, hogy sok dolgot nem kell mindenkinek megtenni, de közlekedni, azt mindenkinek kell. Valahogyan, vagy magán vagy tömeg-izé közösségi módon. Nincs két egyforma közlekedő. Nem ugyanazokkal az esélyekkel indul neki senki. Nem ugyanaz a szem, fül, reflex, életkor, autó, oktatás, tapasztalat stb. Fittipaldi klónok és jóindulatú potenciális tömeggyilkosok vannak egyszerre az utakon. Örülök, hogy mindenki belőtte valahová magát a sofőr skálán, de nem gondolhatjuk, hogy ezen nincs senki lefelé-felfelé, balra-jobbra hozzánk képest.
Valószínű, aki ide ír, alapvetően szeret, vagy szeretne vezetni. De jusson észbe az a sok arc, aki nem is szereti ezt a vezetés dolgot igazán, de el KELL neki jutni valahová, valamiért. Hát ők fura dolgokra képesek, de mégis együtt kell élni ezzel. Aki igazán penge sofőr, annak kellene vigyázni ezekre a gyámoltalan közlekedőkre és kivédeni akár, amit okoznak, okozhatnak-

SvenH. (törölt) 2011.12.29. 01:42:35

@VFTS H9: ne zavarjon olyan aprosag mint pl a KRESZ

"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."

ez gyakorlatban azt jelenti hogy MEGGYOZODSZ hogy nincsen ott puhatestu, na ha ez megvan akkor lehet a rendes sebesseggel menni, de amint barmi pl. egy masik otthagyott autoja blokkolja a kilatast vagy vaksi vagy egy kis esoben es nem tudod biztosan, hogy NINCSEN a zebra ket szelen gyalog akkor ugy mesz hogy meg tudjal allni
nem nagy ugy gyakorolni kell, pl. nem ralepsz a gazpedalra hanem atteszed a labad a fekre es ott pihenteted, vagy esetleg lelassitasz, tudod amit meg regen anno a jobbkezesnel tanitottak a gyakorloutcan hogy 3asba vissza es ha jon a kamaz akkor megadni neki az elsobbseget

KaPé 2011.12.29. 08:00:18

"Göbölyös Zsolt: Én a budapesti okostojás giga menedzsert utálom, aki koppanásig megy az elfogyó sávban, illetve nem áll be a többiek mögé, hanem előrenyomul és ott tolakszik be."

Kedves Zsolt! Én meg a birkát utálom, aki 2 km-rel korábban beáll a továbbmenő sávba, ezáltal csinál egy 2 km-es dugót, elállva 2-3 kereszteződést, miközben ott van egy teljesen üres sáv, amiben meg lehetne felezni a dugót. Azt a sávot azért építették oda, hogy használják az autósok. Megsúgom: nem az a hülye, aki ott elmegy "koppanásig" és ez nem tolakodás.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.29. 08:46:27

@SvenH.: Nálad a pont. Négy éve egyilyen vfts ütött el zebrán. 30-as tábla volt kitéve, ő hetvennel jött. 5 borda, jobb térd összes szallag és porc, leszakadt vállizom, álkapocs több helyen, öszes fog szinte szétrobbant, koponyaalapi csontörés, két szívleállás a rohamkocsiban. Kb ennyi. Mai napig fájnak a sérülések. De szerinte a gyalogátkelősdi és a ködlámpa közt nemsok a difi. Lehet hogy cserélnék vele.
Ja és nem eléléptem. Már majdnem átértem mikor elkapott. Nem svéd volt. Egy albán menekűlt. Hozta a balkáni közlekedési kútúrát magával. Egy életre eltiltották a vezetéstől. Nem beszélve a kártéritésről. Eredetileg csak három év lett volna, de beszólt a bírónak, hogy sok, egyilyen kis balesetért.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.12.29. 08:50:44

@KaPé: A legrosszabb hogy újságíró tollábóll jött le.

metal · http://electric.blog.hu 2011.12.29. 16:44:26

A megszűnő sávon előremenetelt nem értem. Pont az lenne a lényeg, hogy mindenki elmenjen a sáv végéig, és ott cipzár elven besoroljon.

Koncz János:

"Ezt gyakran ötvözik azzal, hogy az egy faluból egy munkahelyre járók négyen-öten egy autóval mennek, és összedobják a benzinpénzt, ami úgy már egész elviselhető összeg, de persze a tötymörgés marad, mert akkor a kevés is kevesebb lehet egy kevéssel."

Ha négyen öten összedobják a benzin pénzt, és együtt mennek, az azt jelenti, hogy 3-4 autóval kevesebb van az utakon. Ezen kiakadni!

Lackó325 2011.12.29. 19:03:57

A Karotta problémája teljesen normális, és életszerű, tudok vele azonosulni, mert sokszor vagyok bajban a fővárosban, hogy merre is van a nekem jó irány :)
De gyerekek ez a tibor bende, áááááááá.
Törölje ki a rendszergazda segítségével amit írt és hagyjon fel az autós újságírással.

TH 2011.12.29. 20:01:22

A kommenteket inkább el sem kezdem olvasni, a cikk maga annyira felhúzott, úgyhogy idedobom a véleményemet.
Karotta írása tök normális, az tetszett a legjobban. :-)

Göbölyös Zsolt: esetleg meg kéne tanulni, hogy az a rohadt sáv nem viccből van ott, hanem azért, hogy használják. Ha normálisan használnák a népek, akkor az elfogyásnál lehetne cippzárazni kulturáltan, és ez nem tűnne bunkóságnak...

Bende Tibor: Neked nem is tudom, hogy mit mondjak, hogy ne legyek túl durva és vulgáris. Maradjunk annyiban, hogy ne legyen már elvárás, hogy GPS-el méregesse mindenki a valós sebességét, azért van a kilométeróra a kocsiban, hogy azt nézzük. Egyetértek, hogy jó lenne, ha pontosabbak lennének, de azért ne utáld már azt, aki a saját sebességmérője szerint szabályosan, és nem is indokolatlanul lassan közlekedik, jó?

Papp Tibor: "1. akik 200 méteres követési távolságot tartanak dugóban, nehogy még véletlenül is esélye legyen a dugónak elmúlni, sőt, duzzadjon."
Öhh, csak jelzem, hogy ha le is marad valaki az előtte menőtől, de cserébe nem fékez-gyorsít annyit, azzal a dugót csökkenti, mert az állandó megállások-elindulások duzzasztják a dugót, nem a folyamatos 20-al poroszkálás mondjuk.

Amibe nem kötöttem bele, azokkal többé-kevésbé egyetértek. :-)

TH 2011.12.29. 20:06:38

@Lackó325: egyetértek.

"Írtunk már erről, az volt a címe, hogy A poroszkálók gyilkolnak."

Jaja, már ott is kiakadtam azon, hogy mekkora tuskó vagy, Tibi, és sokkal inkább értettem egyet Viktorral. Bár az indokolatlan tötymörgés tényleg zavaró tud lenni, érdemes megtanulni, hogy ezen ne húzd fel magad túlságosan. Én Prágában vezetek, és már kezdem megszokni, hogy sok vezetőnek 10 másodpercbe is beletelik, amíg eléri a 30-35-40-es utazósebességét olyan úton, ahol 50 a megengedett. Ha ezeken folyton idegeskednék, akkor már rég infarktust kaptam volna...

TH 2011.12.29. 20:22:49

@TH: most megnéztem, miket írtam anno ahhoz a cikkhez a belsőségen (belsoseg.blog.hu/2010/11/24/bazi_nagy_magyar_lagzi_1 )...teljesen egyetértek magammal továbbra is. :D

SvenH. (törölt) 2011.12.29. 20:27:54

@TH: "Öhh, csak jelzem, hogy ha le is marad valaki az előtte menőtől, de cserébe nem fékez-gyorsít annyit, azzal a dugót csökkenti, "

igen csak ne lennenek azok a faszszopo kis hulyegyerekek akik okosba besurrannak a masik ele 10 metert remelven a sajat maguk reszere
tudod azok akik maskor eloremennek a megszuno savba is es a vegen koppra megallnak oszt ha haladna a sor akkor a barom allatja benyomja az orrat es megint az egesz buval baszott sor leall...

varj mintha pont ez le is lett volna irva, es pont arra reflektaltal volna te is :)))

macey 2011.12.29. 20:37:15

Idézném magam a post elejéről, amikor mindenki lehurrogott:)

"...Nos, a besorolósáv a legnagyobb gyengém. Kérem, ha azt használjuk; és nem mazsolázunk a többi dugóban tötymörgővel, akkor S E G Í T Ü N K magunknak és mindenkinek. Lásd csak pl. FTC stadion felől a legkülső sávban haladva a Lágymányosi felé (uram bocsá' Rákóczi-híd..). Szinte senki nem megy rajta. Nem véletlenül van ott, tudjuk, hogy a végén elfogy. Azért van ott mert balra nagyívben rákanyarodik az M5-ös. Jellemzően KETTŐ sávba, a háromból. Miért ne haladjak a besorolósávban 300 métert és a végén megvárjam, míg beengednek? Inkább álljak a kereszteződés kellős közepén? Így mindenki halad, és kevésbé van dugó, akárhogy is nézem..."

macey 2011.12.29. 20:41:36

Amúgy múlt hónapban pár hetet töltöttem egy nagyon "szar" helyen; ahol volt időm megtapasztalni, hogy 500 lóerős kőkemény autókkal miért nem hajtanak és miért nincs dugó. Kérem, türelmesek egymással. Lassan gyorsítanak, betartják a határokat, nincs a dugó effektus, hogy gyorsítunk-lassítunk, hanem folyamatos haladás. És ez ott tök természetes volt. Nekünk, akik ott voltunk, ez szinte idegesítő volt az elején, mi az, hogy megáll a kocsisor, ha a zebrához közelítek? Mi ez a tötymörgés? Mégis jobban haladtunk és nem volt kőkemény dugó egy 10 milliós nagyvárosban. Ha nem látom és tapaszalom meg, magam sem hinném el. Egyre voltak allergiásak: Ha zöld van, indulj el. Miami.

TH 2011.12.29. 20:54:15

@SvenH.: dugóban ez nyilván csak egy sávos úton kivitelezhető...

gabor.gabor 2011.12.30. 00:29:48

Nem tudom, hogy mással is elő szokott-e fordulni, de szerintem a legidegesítőbb, amikor halad előtted a delikvens, aki vagy csak kizárólag egyenesben mer hajtani, vagy egyszerűen csak nem érzi a sebességet.
A lényeg, hogy egyenes úton 130-140-el nyomja, kanyarban - és olyan kanyarban, ami simán bevehető mondjuk 120-al is - lelassít 60-ra. Tipikusan jellemezhető ezen típus azzal, hogy fél a szemben érkezőtől is, fékez, majd húzódik jobbra. Kanyarból kijövet, vissza 3.ba megelőzöm - lehetőleg padlógázzal, mert az egyenesben gyorsít 140ig - majd az egyenesben visszaelőz és kezdődik előről.
Lehet, hogy én vagyok szerencsétlen, de heti 1-2vel tuti találkozom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.30. 03:59:30

Nem olvastam még el az ötszázakárhány kommentet.De az előremegy-a mexűnő sávban témájához: részemről is előremenés és cippzár elv használata lenne a megfelelő.És itt jön be az útfestők baromsága: miért nem kapásból úgy festik fel a jeleket, hogy mindkét sáv mexűnjön és egy menjen tovább, középen.Persze valami kegoldást az ilyenkor kötelező jobbkézszabály ellen is ki kellene találni, lokálisan.Szoktak is lenni zippzár táblák az ilyen pontoknál.Na, ez kellene...

záporjózsi 2011.12.30. 08:19:41

@Alf: "Magyarországon (a balkánon van ilyen) az jelenti a gyalogosnak az elsőbbségét, hogy nem bünteti meg a rendőr, ha átmegy a zebrán. De szinte mindig, amikor átmegyek a zebrán, a túloldalon vár egy riadt néni, hogy elmenjenek az autók, és átmehessen..."
A Balkán nem ilyen. Ott azért a zebra zebra. Viszont az egészséges életösztön a zebrán sem árt. Számítsd bele az út-és látási viszonyokat. Pl. ha látod, hogy a vezető a 10 dioptriással esélytelen, hogy lásson, ne kockáztass (= meggyőződsz az áthaladás vaszélytelenségéről), viszont én ilyenkor is haladok, legfeljebb lassabban, mert a mozgó embert könnyebb észrevenni. Mivel 1-2 másodpercről van szó, be lehet illeszkedni 2 autó közé úgy, hogy senki nem áll meg...

@Mercel: Te a Hungária - Kerepesi sarokra lendületből érkezvén mennyire nézel körül, hogy a Kerepesin a boyracer megáll-e a pirosnál?

záporjózsi 2011.12.30. 08:24:02

@kamionmentés: Kőbányán van egy körforgó, ahol a busz alig fér el. Na az ehhez képest óriási. Ide egyszerűen fölösleges. Angliában mindegy, mert ott a körforgó egyszerű jobbkezes, elvielg nem kellene hozzá táblázás és egyszerűsít azzal, hogy csak egy helyre kell figyelj. De itt kell tábla, nem is kevés. Igaz, hogy csak egy helyre kell figyelj, de nem jobb, hanem balkéz szerint.
Amúgy a képen a járdák csatlakozásai nincsenek szabályosan kialakítva.

záporjózsi 2011.12.30. 08:25:28

@geegee: Azért nem úgy festik fel, mert a terven nem az van. A terven pedig azért nem az van, mert előírás tiltja, vagy nem javasolja.

S8 Phantom 2011.12.30. 11:33:49

@Coyote82: Örülök, hogy azért valaki elolvasta amit irtam és annak mégjobban, hogy más is látja a bajok oldalági eredetét, igy nem vagyok egyedül. Köszönöm.

Mercel 2011.12.30. 14:07:10

záporjózsi

Hungária-Kerepesi sarok.. Ismerem a helyet.

Nem tudom melyik kommentemre válaszul kérdezed ezt most, de mindegy is - MINDIG körülnézek, és nem csak ott.
Ha gyalog vagyok, ha autóval, ha bringával - Mindig.

Nem azért mert Alekosz vagyok - "Minidg minden körülmények között..:D" Hanem azért mert, bár nem kerekekkel a seggem alatt születtem, de elég régóta és sokat vezetek (Meg bringázom is) és az életösztönöm ezt diktálja.

Amúgy én vagyok az a hülye aki jobbra kanyarodásnál - jobbra is benézek, mert régen amikor motoroztam jártam úgy, hogy nem néztem ki, és egy előzés kellős közepébe fordultam bele (Tudom hülye motoros) Na azóta a Barátnőm fejébe is verem az ilyen okosságokat. Mellesleg a múltkor ezért nem rombolta le a kocsiját a kapuból kifordulással - Aztán pihegett pár percet, és felhívott, hogy Tényleg jöhetnek jobbról a saját sávjában is - nem mese:)

Amúgy valamelyik gyengeelméjű a zebrán zöld kanyarodó autósoknak is zöld szitun ugrált a fejemen - de gondolom ez nem ahhoz kapcsolódott.

"Frigyes"

Mercel 2011.12.30. 14:18:34

Ja benéztem a kérdésed, gondolom a lendületből érkezést úgy értetted, hogy a telizőldbe kanyarodom bele és mennyire nézek akkor körül..

Akkor is vetek egy pillantást a kanyarba, de nyilván nem távcsövezek percekig - ha akkor telibevág valaki akkor rá........tam, de gondolom ez elég életszerű nem?
Elvileg azért van a bizalmi elv, hogy elhiggyük ha (csak) nekünk zöld akkor mehetünk - más kérdés, hogy Magyarországon a kilencvenes évek eleje-közepe óta, az ember minden szituban gyanakvóbb mert ki tudja..
Berlinben a kérdésed valószínűleg nem is tudnák értelmezni:))
De mi majd csak úgy 2070 körül érjük majd el a 70-es évek Németországi kultúráját. HA elérjük.

Bár néha az uralkodó taplóság ellenére észreveszek némi normalizálódást is - Lehet, hogy az emberek nagy többségének elege van már az anarchiából?

"Frigyes"

záporjózsi 2011.12.30. 16:26:23

@Mercel: "Ja benéztem a kérdésed, gondolom a lendületből érkezést úgy értetted, hogy a telizőldbe kanyarodom bele és mennyire nézek akkor körül." Nem kanyar, hanem egyenes, azaz (lassan írom, talán ez segít neked) egyenesen haladsz a Hungárián és zöldre keresztezed a Kerepesit. Na, akkor végre leírtad, hogy hogy kell a zebrát gyalog megközelíteni. Kb. így. Odapillantani, hogy nincs-e túl közel valaki, aki véletlenül benézte a jelzéseket, aztán már megyünk is. Lehet, hogy nagyon sötét a kisugárzásom és villogó sárga a szemem, de működni szokott.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.31. 06:07:00

@záporjózsi: oké, persze, nyilván nem az egyszeri festőmunkást hibáztatom, hanem a barom döntéshozókat...

_Roll_ · http://www.gumimester.com/ 2012.02.05. 00:16:25

Jól összeszedett írás. Teljesen egyetértek!

papadragon 2014.04.08. 16:27:46

t totál kár.
rémzányi meg a többi nagyerős (jó lenne találkozni az úton bitch), a közlekedés nem bizalmi kérdés hanem alapvetően biztonsági bazmeg, amit nem ért a dzsungel autóssa csak ha kamionnal találkozik. Hé! A bringás vagy gyalogos nem tud ártani senkinek a közlekedésben. Az autó viszont a városi létet teszi lehetetlenné neked is.(persze ha beülsz a nagyonszar autódba mindjárt elfelejted ezt mert neked ez a kély, igaz sekély)
még jó h van aki ismeri a Budhát. Neki küldeném index ügyben.
www.youtube.com/watch?v=ov4JvTiQWUU

papadragon 2014.04.08. 16:38:51

@Bambano: bringás vok de teccik ez a hozzáállás. Némelyik majd' bele döglik h lelépek a zebránál.
süti beállítások módosítása