Megkotlik vagy hazaérünk?

  2011. december 22. - Stump András Címkék: peugeot totalcar flotta rozi 504 tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Mekkora dicsőség lenne, ha lábon hazajönne — a Rozi megvásárlását követő héten végig ez járt az eszemben. Pár másodpercre végül is beindult, a fék remekül működött, kormányozni lehetett; nem igaz, hogy nem lehet megoldani valahogy. Már Szegedről hazafelé azon töprengtem, milyen kellékekkel induljak majd elhozni az 504-est. A trélerezés szóba sem jöhetett, hiszen az autó vételárának aránytalanul nagy részét tette volna ki, de kötélen felhúzni százötven kilométert sem tűnt túl szórakoztatónak. Ki kellett találni valamit.

Rozi türelmesen várt ránk

Ha már az utánfutós autószállítást kis hazánkban akkora tudománynak vélik, hogy egy kategóriába esik egy negyven tonnás szerelvény vezetésével, legalább egy utolsó mentsvárat meghagytak a lejárt műszakis gépet vásárló csórónak: az útvonalengedélyt. Hamar ki is váltottam egy ilyen papírfecnit, bízva Rozi önálló helyváltoztató képességében, nem beszélve arról, hogy a felvontatás is törvénytelenség lett volna nélküle.

Az üzemanyag-ellátási problémára pedig Imivel egyszerre köpte ki kendácsoló agyközpontunk a tuti megoldást: ha nem szív magától az adagoló, nyomjuk meg kívülről. Amíg aggodalmaskodó fejemben végigjárattam az elektromos tápszivattyú, háznyomás, visszakeringtetés problémát, Imi, aki jóformán rábeszélt a Peugeot-ra (legalábbis ezt fogom terjeszteni, ha borzalmas melléfogásnak bizonyul), már össze is rakta a segédrendszert egy Daihatsu-benzinpumpából, némi hangszórókábelből meg valami hűtőcsőből. Biztos, ami biztos alapon körbenyomta tömítőanyaggal is, majd egy ködös estén kezembe nyomta a modern művészeti installációt útravalónak.

Csak ez az ábrázat számít

Persze nem bírtam magammal, az ígéretes alapkonstrukciót kiegészítettem egy előszűrővel, nyomásmérővel, majd beköltöztettem egy alaposan kimosott olajos kannába, amelynek reményeim szerint üzemanyagtartályként kellett majd helytállnia a hazaúton. Talán még nem vesztették el végleg a fonalat azok, akik valamilyen furcsa okból nincsenek képben a hetvenes évek dízeleinek működésével; elég annyi, hogy egy motortérben elhelyezett, ötliteres flakonba lógatott, teljesen oda nem illő elektromos szivattyú segítségével akartuk szóra bírni a motort, majd hazaautózni Szegedről.

Tekintettel a közelgő apokalipszisre, azért javasolnám a témában kevésbé jártas olvasóknak az utánképzést. Az olajos gépekkel történő manuális érintkezéssel mostanában Vespája útján ismerkedő Dani mindenesetre feltette a sokat eláruló kérdést, miután felvázoltam neki a tervet: hallottunk már olyan élő emberről, akinek ez sikerült? Nem kellett sokáig töprengenem a negatív válaszon, de bevallom, ilyen szinten beállt adagolóról sem meséltek nekem eddig.

Nemrég fedeztem fel, hogy rozsdamentes acélból vannak a lökhárítók

Ettől függetlenül határtalan bizakodással indultunk útnak, de a vontatókötelet azért bedobtuk a csomagtartóba. Rozi meg akkora kitörő örömmel fogadta az infúziós tasakot, hogy a csurig töltött akkuról szinte első fordulatra beindult. Nem kellett tologatni, vontatgatni - simán, kulccsal. Kicsit eregette ugyan a wartburgosan kék füstöt, de ennél aggasztóbb volt, hogy egyáltalán nem reagált a gázadásra. Amikor rákapcsoltuk a benzinpumpát, felpörgött, amikor meg levettük a drótot az akksiról, megállt.

P1110088

Én csak vakartam a borostámat, de Márk, akit sikerült meggyőzni, hogy elkísérjen, már húzta is be a kábelt a fülkébe: majd bentről kapcsolgatjuk a szivattyút - ha működik a módszer, gyártunk valami kontaktot a gázpedálra. Először csak nyeltem egy nagyot az ötletre, de ha nem próbáljuk ki a kissé aggályos manővert, sosem mozogta volna ki magát az adagoló. Mert mire kiértünk a Rozinak az utóbbi négy évben otthont adó földútról az aszfaltra, magához tért a gázpedál is.

Eufória lett rajtam úrrá, amint észrevettem, éppen az első métereket teszem meg saját 504-esemmel. Lyukas a kipufogó - üsse kő. Jó a kuplung, veszi a gázt, kanyarodik, megáll. Őrület. A mámortól átlényegülve gurultam vissza a szerszámos ládához, felfogattuk a kannát a bal fényszóró mögé, és már indultunk is hazafelé, lábon.

Talán három kilométert sikerült megtenni, amikor hirtelen elfogyott a kraft. A kísérőautóból Márk egyből tudta, történt valami, amikor ismét megjelent a sűrű kék füst. Kigurul, motorháztető nyit, és első blikkre megvolt a hiba oka. Megtelt kosszal az elővigyázatosságból beiktatott kis előszűrő, és összeroppanva útját állta a beáramló üzemanyagnak. Tartalékunk nem volt, így aztán szűrő nélkül haladtunk tovább, remélve, hogy a következő benzinkútnál akad pótlás.

Nézd már: a szűrő

Olyan simán ment eddig a kalandosnak ígérkező vasárnapunk, hogy gondoltuk, belefér még egy kis extra, ezért felhívtam a szegedi bontót, ahol történetesen egy másik kék, dízel 504-es foszladozott a telepen. Bevallom, nagy reményeket fűztem ehhez a lelethez, mivel előtte telefonon már kinyomoztam, kék a belseje, és a bontós azt állította, nincsenek fejtámlái. Ebből, és a megadott 74-es évjáratból arra következtettem, megvan régi, ülésbe süllyesztett fejtámlás, három órás műszerfalas bél, amire annyira vágytam.

Szinte ugyanaz a szín, de újabb évjárat

Kinyittattuk az ügyeletessel a bontót, de az eddigi diadalmenetnek sajnos vége szakadt. Kiderült, hogy egy utolsó szériás 504-es maradványai gyűjtik a port a sok érdektelen, modern roncs között, így az áhított belső továbbra is vezeti a beszerzendő alkatrészek listáját. Viszont sikerült szerezni három egész jó dísztárcsát, egy hibátlan külső tükröt a műanyag vacak helyére, illetve ablaktekerő mechanikát. Roziban ugyanis elektromos ablakemelő van elöl, de egyrészt elzsibbad a kapcsolót nyomó ujj, mire leereszkedik az oldalablak, másrészt sose lehet tudni, hogy újra felhúzza-e az agg villanymotor.

Ezt a belsőt inkább nem hoztuk el

Bár egy ilyen bontóban napokig tudnék lubickolni a rozsdásan fodrozódó roncstengerben, ám az egyébként előzékeny ügyeletes dolga végeztével egyrészt kitessékelt minket, másrészt szerettünk volna világosban hazaérni, bármekkorára is hízott a bizalmunk a már közel tíz kilométert gond nélkül ledaráló Rozi iránt.

Talán Kistelekig jutottunk el az 5-ös úton, ahol egy kúton végre kaptunk üzemanyagszűrőt, viszont a nyűgösen ömmögő indítómotor egyúttal azt is tudtunkra adta, hogy nincs töltésünk.

Micsoda különbség

Mégis elő kellett keresni a vontatókötelet, pár méteren berántottuk a Peugeot-t, és onnantól szigorúan energiatakarékos módban hömpölyögtünk Budapest felé, remélve, nem esteledik ránk, amíg még van amper az akksiban. Szerencsére nincs sok fogyasztó egy békebeli dízelben, ezért a műszerfal ideiglenes kelléke, a multiméter viszonylag lassú feszültségcsökkenést mutatott.

Ahogy fogytak a kilométerek hazafelé, a szürkületben felzárkóztunk az előre küldött kísérőautóra, és halovány világításunk pislákolásában elkezdett szétáradni bennem az elégedettség mézes érzése. Néztem a bentről is mesés kontúrokat rajzoló, összevont szemöldökű motorháztetőt, a tyúkólszag miatt kinyitott tetőablakon át besütött a derengő holdfény, barátnőm adogatta a szendvicseket jobb egyről, és megszállt egy furcsa hangulat, amit már régóta hiányoltam.

Még szerencse, hogy ilyen matt, különben jobban látszanának a hibák

Nehéz megmagyarázni, miért. Egy kannából gázolajat szürcsölő romhalmazban egyensúlyoztam belmondósan a kormánnyal, kabátban fagyoskodva a gyér fűtés miatt, harákoló kipufogóval várva, mikor fogy ki az áram annyira, hogy elzárjon a leállító szelep. Nyilván benne van vastagon az is, hogy évek óta sóvárogtam erre a típusra, és hogy minden várakozás ellenére sikerült járóképessé tenni, de szeretnék hinni az 504-es varázsában.

A kimért lebegés az országút felett, az alacsony övvonalnak köszönhető nagy üvegfelületek, a minden porcikájából sugárzó francia könnyedség ad egy sajátos hangulatot az autónak, még így, a méltóságvesztés határáig lelakott állapotban is. Bár megmaradna ez a világtól függetlenítő burok-érzés, a tudat, hogy ez az autó nem ide való, és aki benne ül, érdeklődve néz ki a mellette elhúzott díszletre.

Ütött-kopott, de kit érdekel?

Az ábrándozásból egy Pest-közeli körforgalom zökkentett ki, ahol megint a bal oldali lámpakapcsolóval próbáltam indexelni. Persze, az irányjelző az 504-esben jobb kéz felől van. Megint csak mosolyognom kellett a különcködésen; 1968-ban még nem volt szabványosított minden kezelőszerv. A multiméterre sandítva éppen ki tudtam venni: már kilenc volt körül járunk, de még megy a gép. Ezt a huszonvalahány kilométert már csak kihúzza.

Talán az erőteljes drukkolásnak köszönhető, de valahol hét volt környékén beértünk Budapestre, az Audim seggére tapadva. Márk dél-pesti bázisán rátöltöttünk még egy keveset az akksira, amíg teával a kézben melegedve elképzeltük Rozi dicsőséges jövőjét, amit méltó módon, a Szeged-Budapest viszonylat hunyorítva, majdnem hibátlan teljesítésével alapozott meg.

Tudom, ez a legrondább eleme. De az a törés a csomagtartó-vonalon...

Szerencsére annyira szedett-vedett, tákolt, átépített szörnyeteg, hogy fel sem merül a restaurálás ötlete. Erre aztán senki nem fogja azt mondani: de kár érte. Nem fogom csavarjaira szedni, aprólékosan újjáépíteni, egyenként pucolgatni, horganyozni minden alkatrészét. Nem lesz eltüntetve róla minden rozsdafolt, tükrösre újrafényezve, fűtött garázsban dédelgetve, napfényes vasárnapokon elővéve. Csábító perspektíva, de ha ilyet szerettem volna, százszor jobban megérte volna készen venni egy szépet.

Ez megy. És sokkal többet nem is várok tőle. Nagyon vágyom egy gusztusos belsőre, de nem feltétlenül a százegy százalékig eredeti, sértetlen állapotra. Műszakilag mindenképpen rendbe fogom rakni, mert az kell a napi használathoz, de a kasznival éppen csak annyit foglalkoznék, hogy ne ijedjenek meg az óvodások, ha meglátják. Tudom, ez sokaknak szentségtörés, de én csak egy napi használós autóra vágytam, amivel öröm közlekedni. Nem tehetek róla, hogy negyven éves.

Nem kell már sokáig az a kartonlap

Meglátjuk, mit hoz a jövő. Egyelőre a köztes akkutöltéssel sikerült emelkedett hangulatban átszelni vele a fővárost, és eljutott átmeneti pihenőhelyére. Gyűjtögetem hozzá az alkatrészeket, aztán hamarosan aknára állunk és megismerkedünk. Nem illik ajtóstul berontani a házba, először szeretném felkészíteni vizsgára, és járni vele egy keveset. Aztán élünk boldogan, míg meg nem halunk. Ha minden jól megy.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr403481300

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jézuska és Télapó 2011.12.23. 15:44:34

... igaz történet nyomán ... írta: Gáspári Marianna  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

herkó 2011.12.22. 16:15:03

Csikós is ezt mondta a pontonra.

Hurri Kán 2011.12.22. 16:15:06

Nem kötözködni akarok, de azért én egy olyan autóval, ami négy évet állt, nem biztos, h útnak indulok, ki tudja, milyen lehet a fék ennyi állás után. Ha átnéztétek, akkor természetesen bocs. :)
És drukkolok, h mielőbb autó legyen belőle.

josip 2011.12.22. 16:26:32

Szééééép :) Sok boldogságot kívánok hozzá!
(meg zárójelben egy kevés szaros szendvicst, hogy legyen miről írnod :)

Nesebar 2011.12.22. 16:31:51

Nagyon dög, nekünk a családban amerikai export 404-es volt, fehér színben, bírta a gyűrődést nagyon...

mark 84 2011.12.22. 16:44:07

A szerelem az szerelem,nem tudsz mit tenni,de hogy napi használatra egy ilyet...hááát nem tudom.Te tudod,csak meg ne bánd.

Csabby 2011.12.22. 17:02:51

Nem vagyok Peugeot-fan, de kezd egyre jobban érdekelni ez a gép...:-))
Hajrá!!!

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.22. 17:35:18

Hiába, az Indenor dízel a pokolban is Indenor dízel :-)
Nem véletlen bírja Afrikát.

Ambrus Gergely [SG] 2011.12.22. 17:48:38

tegyél bele 1.5 dci motort 68 lóerővel meg egy kis chiptuningot és fognak lesni mit tud a régi pözsó.

Ambrus Gergely [SG] 2011.12.22. 17:52:08

tegyetek a motorba egy kis féktisztitót, azt írták valahol attól jobban szuperál a motor.

Leadfoot 2011.12.22. 17:55:03

Hö, ez előbb még 6 komment volt, most meg egy se. Halódik a blogmotor?

Ha elment Szegedről BP-re olyan nagy baj nem lehet vele, hogy ne érné meg foglalkozni vele...

Az övvonal kapcsán jut eszembe, mennyire hiányolom a jó átláthatóságot a mai autókból. A szüleim régi ezerkecskéjéből meg 4ütemű Warnyújából olyan gyönyörűen ki lehetett látni! Utóbbival 2 éves jogsival könnyebben parkoltam, mint most - 10 évvel később - a modern, szervós, tolatóradaros kocsikkal.

BBSTi 2011.12.22. 17:58:00

Nagyon jó írás, olvasása közben halkan felhorkantottam: ehh, ez a mini Domsjo :D Sok sikert az újabb hölgyhöz ERA után a TC csapatban :D

ZasTempra 2011.12.22. 17:58:00

Olyan lelkesedéssel olvastam ezt is végig, mintha egy Csikós-poszt lett volna :) Gratula a kocsihoz! Nekem is nagyon tetszik. Bár az én dízel Tipom nem ilyen kalandosan került hozzám, bár az is legalább egy évet állt egy autóbontóban amikor megláttam :) Talán egyszer valahol leírom én is a történetét :)

Stump András 2011.12.22. 18:01:40

@Leadfoot: Letérdelt a blog.hu egyik szervere, ezért volt egy kis zavar az erőben.
@Ambrus Gergely [SG]: Az a fő, hogy megjegyezted a lényeget a Motordoki írásából.

pet77 2011.12.22. 18:13:19

Csak, hogy értsétek a feelinget:
Belmondo le professionel
Peugeot 504 vs fiat 131 mirafiori:
www.youtube.com/watch?v=bfq8eUrrI7s

pet77 2011.12.22. 18:15:13

@Stump András: Bandi, nézd a feljebbi videót, én még gyerekként láttam az M1-en, gondolom neked ez már történelem...

skorpantó 2011.12.22. 18:15:47

@Nesebar: Nagybátyámnak Franciaországban volt 404-ese de feketében.Néha eljött vele Magyarországra.Úgy nézték a népek,mintha űrhajó lett volna...'68-69-es évekről beszélünk:)A kárpit illatát még ma is érzem az orromban..

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.22. 18:21:58

A hátulja oldalról kiköpött R12.
Szemre nem túl nagy, de abba tesóm kerek járókája simán befért lapjára.
És tudja azt az áramlástani trükköt, hogy nem koszolódik a hátsó szélvédő.
Kölkösködtem pár évet egy 104-ben (1,4-es X motor, akkor 3 db olyan volt az országban), úgyhogy szurkolok a vasnak.

263 2011.12.22. 18:30:20

Ha kannából (amit alaposan kimostál) kapta az anyagot, hogy a bánatba telt meg 3km-n az előszűrő? Koszos gázolajat vittetek(nem feltételezem), vagy az adagolóban, és a résolajrendszerben volt ennyi kosz. Ha onnan jött, az a csoda, hogy még megy. Próbáltad már az utólagos tápszivattyú nélkül? Akár meg is javulhatott ekkora úton. Nemrég volt egy hasonló adagolós élményem, egy Audi adagolója 3-4 hónap állás után nem akarta szívni az anyagot. Úgy, hogy előtte ment,és gázolajjal tele állt egy garázsban. Előzőleg vagy másfél évet állt kint, akkor hibátlanul működött. Nekem szerencsém volt, feltöltöttem a házát egy párszor, aztán egyszer csak elkezdett szívni. Azóta jól működik.

263 2011.12.22. 18:31:56

Most megint nincsenek hozzászólások! Pedig az előbb voltak!

Megpróbálom újra:

Ha kannából (amit alaposan kimostál) kapta az anyagot, hogy a bánatba telt meg 3km-n az előszűrő? Koszos gázolajat vittetek(nem feltételezem), vagy az adagolóban, és a résolajrendszerben volt ennyi kosz. Ha onnan jött, az a csoda, hogy még megy. Próbáltad már az utólagos tápszivattyú nélkül? Akár meg is javulhatott ekkora úton. Nemrég volt egy hasonló adagolós élményem, egy Audi adagolója 3-4 hónap állás után nem akarta szívni az anyagot. Úgy, hogy előtte ment,és gázolajjal tele állt egy garázsban. Előzőleg vagy másfél évet állt kint, akkor hibátlanul működött. Nekem szerencsém volt, feltöltöttem a házát egy párszor, aztán egyszer csak elkezdett szívni. Azóta jól működik.

prérikutya 2011.12.22. 18:38:53

"A trélerezés szóba sem jöhetett, hiszen az autó vételárának aránytalanul nagy részét tette volna ki, de kötélen felhúzni százötven kilométert sem tűnt túl szórakoztatónak."

Kb. napi 5-6 ezerért lehet bérelni autó szállítására alkalmas trélert. Kell hozzá egy megfelelő méretű vonóhorgos autó és lehet is vontatni...

Csak hát valamiről írni is kellett...:-)

Rocko- 2011.12.22. 18:47:38

@Ambrus Gergely [SG]: na ez az amikor a valaki félig olvas valamit, majd utána bedobja az okosságot.

pickapu 2011.12.22. 18:51:08

@prérikutya: Meg egy ráérő sofőr BE jogsival.

Alf (törölt) 2011.12.22. 19:14:08

@pet77: jaj mennyi jó kis cx, ds, hy, stb :)

Adam-69 2011.12.22. 19:24:10

Na meg a rowe 10 40 es!

mtk001 2011.12.22. 19:52:48

Még, hogy a francia autók nem elnyűhetetlenek !
Hajrá, kiváncsi vagyok a folytatásra.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.22. 19:56:35

nekem az a tudat, h ez vmikor egy gyúrós kidobógyerek jaszkariverdája volt, nem hagyná, h megvegyem ezt az autót. talán, ha kirántod a belét, kihipózod belőle a futtatott éjszakai pillangók hazaszállítása közben a lábuk közül kifolyt férfi testnedveket, vagy raksz bele új üléseket, meg kárpitot. talán az feledtetné velem az előéletét.

Adam-69 2011.12.22. 20:03:46

Miéet lett merevhidas a függetlenből?Óccsó?

Schütii 2011.12.22. 20:13:14

még egy shitgun, minden estre posztot lehet írni róla. hajrá!

misi46 2011.12.22. 20:36:17

@Stump András: Sok sikert hozzá, de azért a 02-est nem kéne
hanyagolni! Üdv.

misi46 2011.12.22. 20:39:41

@Stump András: Sok sikert, de azért a 02-es se legyen hanyagolva! Üdv.

Zsolti9014 2011.12.22. 20:40:54

@pet77: nagyon jó az a film!

És a 131-ről jut eszembe: jó régóta van fenn a neten egy Volumetrico Abarth, csak éppen 2 millió forint... :)
Pedig szívesen veteránoznék vele.

Bandi: kitartást a kocsihoz és sok örömöt!

misi46 2011.12.22. 20:41:27

Üdvözlöm a blogmocit, biztos szűrőt kéne benne csrélni.

szuledenes 2011.12.22. 21:11:57

Az utánfutós autószállításnak is megvannak az írott és íratlan szabályai.Művelem vagy 20 éve.Nem árt némi előképzettség.Sok évvel ezelőtt egy,a képességeire igen büszke volt autóversenyző fordult árokba a szerelvényemmel,azóta senkinek nem engedem,hogy nálam próbálkozzon.

Motordoktor 2011.12.22. 21:23:19

@gyvy: Ezt a hozzászólást körülbelül 8.-ra tippeltem, nagyon gyors voltál. Kicsit még dramatizálhattad volna, hogy a régi fék karmantyúk áteresztenek és az autó (1100 kg) nekivágódik egy óvodáscsoportnak, gyerekek fekszenek mindenhol, stb.
Így elég szimpla, sajnos.

Egyébként átnézték, először a főhengert bontották szét, elmosták a karmantyúkat friss fékolajban, utána a házat belül felpolírozták egy részben kopott polírpapírral, majd szétszedték a féknyergeket, a dugattyúkat befogták hordozható kézi esztergába, ott megszabályozták, majd megkapta a polírt és új porvédőket, nehogy az úton baj legyen. Ezután egy hordozható fékpadon lemérték a féket, de sajnos hátul 28% eltérés volt, úgyhogy megismételték a fékfelújítást még háromszor, mire jó lett, hogy aztán 23.4 km/h-s átlagsebességgel egy teljes nap alatt hazaérjenek.
Remélem így rendben van.

Pootj 2011.12.22. 21:26:40

Nekünk egy Renault 11-es volt évekig. Imádtam vezetni és szerelni is. :-) Sajátos hangulatra van ezeknek a franciáknak. Mindig büszkeség tölt el, amikor arra gondolok, hogy az egyik James Bond filmben is szerepel :-)

Remélem sikerül igazán szép állapotúra építeni.

yomsisi 2011.12.22. 21:50:31

Nincs ezzel semmi baj! Minden öreg autó őrült vágyik egyszer erre, most te megkaptad az élményt. Tyúkólból kirángatott öreg Peugeot, lábon hazatér. Ennyi, gratulálok hozzá, legyen jó Karácsonyotok együtt és éljenek a francia kocsik!
Egy Citroen DS tulaj. :-))))

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.22. 21:58:13

@Adam-69:
Alátettek egy kombi hidat, az ilyen volt. Esetleg késői szériás darab, ahol már kezdtek spórolni a költségeken.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.22. 22:05:14

Ehun az 504 angol nyelvű műhely dokumentációja:
www.504.org/technic.htm
Bár lehet, hogy már ismert.

Stump András 2011.12.22. 22:05:22

@prérikutya: Meg egy C+E jogsi. Erre próbáltam is utalni.
@misi46: Dehogy. Hétfőn vittem el a karosszériáshoz.

teddybear01 2011.12.22. 22:06:06

Mi fordítva mentünk egy Citroën Visa -val. Budapesten vette a haverom egy bontóban alkatrésznek, és útvonalengedéllyel mentünk Szeged mellé, Mórahalomra. Én kísértem a kocsimmal, szükség esetére. Csak mi éjjel mentünk végig, és volt nálam még két tartalék akku, hátha kell alapon.

Stump András 2011.12.22. 22:14:06

@bervas: Kösz. Természetesen már letöltöttem.
@Suttora: Vettem, thx. Bár ott tartanék már, hogy bemértem a csúcsokat, és ha rosszak, mennék hozzátok a boltba.
@Motordoktor: Hékás, és mi van a fékvezetékekkel? Gondolod, nem cseréltük le a fémfékcsöveket savállóra, meg a gumikat is gyári oroszlán-emblémásra? Különben kész öngyilkosság lett volna a hazaút.

Suhajda Sandor 2011.12.22. 22:23:57

Sikerült egy igazi ócskavasat megvenni tesókám gratulálok. Nem tanultad még meg hogy minden francia kocsi szar kivéve a Renault? Az ilyen ezeréves lomok miatt nem tudok haladni 130-cal ahogy szoktam. A haverom is jól megszívta egy 206 ossal minden héten kimegy egy égő a lámpából.

zeugma 2011.12.22. 22:27:33

Nem igazán szeretem a franciákat, de ez egy szép autó. Mármint úgy általában az 504, nem a konkrét példány... Még nem. :-)
A "nem vitrinautót akarok" részről nekem is rögtön a Ponton jutott eszembe. Úgy tűnik, nehéz ellenállni a kísértésnek, de talán ezzel a géppel sikerül.
Sok örömöd legyen benne! Nehézséget nem kívánok, még ha abból lesznek is a jó cikkek, mert az lesz vele épp elég. Csak ne felejtsd el megírni.

W123qp 2011.12.22. 22:30:16

@Stump András:
MICSODA!!!!!

A fékpedál gumit nem cseréltétek le???????!!!!!

Trógerek. :-)

Én egy 123-as coupe-t hoztam donornak, de addig mi sem nyugodtunk, amíg nem tudtunk menni vele egy kört. 174000km-rel vezetett szervizkönyvvel! a gyári szerszámkészlet a kocsiban. Fincsi!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.22. 22:44:13

@Suhajda Sandor: hát barátom, százszor inkább egy peugeot, mint egy renault :D pfejj (köp)

Suhajda Sandor 2011.12.22. 22:56:52

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nem tudom miröl beszélsz én a Logannal simán legyorsulom a haver 206 osát. De lehagynám ezt az ezeréves roncsot is plusz az enyém szét se esik. Nem mernék kimenni az utcára egy peugeottal mer égne a fejem.

egy atlag 2011.12.22. 23:10:32

beteg, iszonytató okádék ez a valami

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.22. 23:15:12

@Suhajda Sandor: én meg egy renault masterrel nem mernék sehova elindulni. fostaligák. klasszisokkal többet kell költeni rá egy transithoz, v sprinterhez képest. mert ezeknél max a kötelező dolgokat cseréled. plusz a peugeot le mans győztes.
a renaultnak meg viszonylag jó motorjai vannak a F1-ben, de a gyári csapata mégis ratyi.
A RÖNÓ FOS! :)
(az egyetlen jó rönó, ami kéne nekem is, az az egyik rokonom 11-es rönója. 1.6 diesel, öreg papa hajtja, kb ezt a stílust hozza, mint ez az 504-es, és világvégéig megy, komolyan)

Alf (törölt) 2011.12.22. 23:31:16

@Suhajda Sandor: én meg az ilyen 130 éves lomok miatt nem tudok 1000-el haladni, ahogy szoktam.

Alf (törölt) 2011.12.22. 23:33:48

@Suhajda Sandor: D Á C S I A ?

Jó fórumozást :)

ommm 2011.12.22. 23:34:02

@Suhajda Sandor: "De lehagynám ezt az ezeréves roncsot is"

Aaaaz igen! Nyilván drag-gépet épít belőle Bandi, arra pont jó lesz...

Alf (törölt) 2011.12.22. 23:38:44

@Suhajda Sandor: Bocs, hogy ennyit írok neked, de szerinted legyorsulni egy 40 éves autót egy Dacia Logannal menő?

Komolyan kérdem.

gn 2011.12.22. 23:42:05

Grat! Jó kis gép! Már az élményért megérte az árát. Kasznit kipucolni a dzsuvából, meg kis üregvédő, hogy ne egye tovább a rozsda és akkor hosszú életű lehet.

nils_h 2011.12.22. 23:49:05

alapból parádés minden autó, aminek nem nyílik a hűtőrácsig a motorházteteje.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.22. 23:51:59

@Alf: hogyne lenne! :) faluba? haggyadmááá! csicskagyereket lenyomom a dácsiáva vazze! a spanom pözsójába meg havonta kiég egy égő! jáááj, dészár!
mintha hallanám...
peugeotval nem merne kimenni az utcára, de a Daciával nem ég a feje :D na most ezt magyarázza meg vki :D

P405 2011.12.22. 23:54:26

Gratula, Bandi az új szerzeményhez, sok balesetmentes kilométert kívánok hozzá! Ahogy már előttem is mondták: ha az autó lábon hazajött gond nélkül, ennyi állás és ilyen hányattatott sors után, nagy baj nem lesz vele. Különben is ez az autó a ti tárgyi tudásotokhoz mérten valóban faék-egyszerűségű, ha a szokásos alapossággal végigmentek a problémás pontokon, állandó lesz a vigyor az arcodon!

Az egy következő történet, hogy normális belsőt szerezz bele, de műszakilag nem gondolnám, hogy olyan akadályba fogtok belefutni, aminek egyszerű és olcsó (de nem kendács) megoldása ne lenne hamar kivitelezhető. Írom ezt már csak azért is, mert nem szalonautót akarsz faragni belőle; valamint messze nem olyan összetett autó, mint mondjuk a Ponton. A hamisítatlan Peugeot-életérzést viszont kőkeményen hozza, a tartósságát pedig szerintem Afrika igazolja ;-).

Rocko- 2011.12.23. 01:03:03

@ommm: jajj, hagyd már, megjött Cube partnere, csak neki dacia fétise van. :))

Rocko- 2011.12.23. 01:05:01

@Motordoktor: azért nem kell leharpnia senkinek a fejét se.
írta ő is, hogy "Ha átnéztétek, akkor természetesen bocs. :)".

Tökösmákos 2011.12.23. 04:30:39

Lesz még ebből megkímélt 100 ezer KMert futott járgány vidéki orvosfeleségtől :P
Már látom is a hirdetést: garazsírozott, nemdohányzó, SIBEDA !
:D :D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.12.23. 07:35:40

vegre rajottem minek van szinte ugyanilyen formaja, skoda 105 :D

Datsun Sunny Coupe 2011.12.23. 08:00:42

Az asszonynak 305 ös diesele volt. Nevetséges 54ezerért vettük,4 hónap műszakival. Komoly bajok voltak vele. Már a hazaúton fura volt nézni ahogy előttem megy,negatívban állt a bal hátsó kerék. Kiadta magát Igal felé nyaralás közben....eltört a lengőkarde csak részben,így nekitámaszkodott a kerék a lengéscsillapítónak. Ez igen komoly füstjelenséggel és égett gumiszaggal járt. Tréler komlóig,lengőkar le össze AWI-ztam,ráburkoltam 3as lemezt,aztán húzatópadon futóműállítás! Reméltem jó lessz de 3 hónap múlva megismételte ugyanezt a jobbhátsó. Ekkor került pár hónapra "C" vágányra. Sehol a világon lengőkart kapni hozzá nem lehetett. Aztán valami isteni csoda folytán egy MÉH.-telepes fuvar folytán lett! Az 5dik autó volt az autóoszlop tetején! Leemelték, 1000est adtam a mukinak az kivágta lánggal a komplett futóművet,10.000ezerért megvettem,át lett szerelve és ment tovább 2 évig.Amikor már csak pár hét műszakivizsgája volt és pécsen a belvárosban elfogyott a kuplungja akkor elengedtük a kezét,mert éreztük,hogy nem akar többet menni. hozzáteszem 1.390.000kilóméter volt benne. Olajcserénél mindíg túl kellett tölteni 1-1,5 literrel,mert feltöltötte a légszűrőházat is ezt bele kellett kalkulálni. De mindíg indult! Nem volt az a -20 fok hogy nem! Szerttük!

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.12.23. 08:06:15

@Datsun Sunny Coupe: " a belvárosban elfogyott a kuplungja akkor elengedtük a kezét,mert éreztük,hogy nem akar többet menni. " ez szep volt oreg :)

Garp 2011.12.23. 08:13:11

@Motordoktor: xD

Gratula, szép út az öreg hölgytől!
Hasonlót éltem meg a 350SE-vel, jöttem vele kb 500km-t, plusz egy 4 órás komp út. Előtte 7 évet állt egy angol udvarban a gazban. Az út végére "összekopott" minden, az automata pakolt, mint az új, sikerült a vákumot is 80%-ra felhozni, lement olyan 12-13 literre a fogyasztása is. Egyik legnagyobb autós élményem volt az az út angliából írbe az öreg mercivel. Sajnos a cimbinek hoztam, de a mai napig szívesen ülök bele.

Szaga, íze, hangja, mozgása van ezeknek a régieknek. Régen minden jobb volt, na. :)

zeugma 2011.12.23. 08:21:21

@Garp: "Régen minden jobb volt, na. :) "

:-)

Zsolti9014 2011.12.23. 08:21:54

@Rocko-: Dacia-fétis? :D Bizarrul hangzik! :)

Bár a logant strapabíró igáslónak tartom, de ez így ütött :)

Garp 2011.12.23. 08:29:46

@Zsolti9014: méér? van aki Zaporozsecben utazik (sic! :) ) :D:D

Rocko- 2011.12.23. 08:42:57

@Zsolti9014: hmm, mondanám, hogy valóban bizar, de azért láttam már sok mindent így autós körben, és azért ez eltörpül mellette. :)

@Garp: b+, ez kicsit fájt reggelre. :D

Rocko- 2011.12.23. 09:08:02

@Garp: "plusz egy 4 órás komp út"
alma vagy körte kompút?

Schütii 2011.12.23. 09:11:26

Hopp, ott a bontóban az a 850-es Fityó... Na az lenne még érdekes.

ben1988 2011.12.23. 09:29:26

A mai francia autókat nem tartom sokra, viszont a régiek között vannak legendás darabok, például az 504-es, renault 4-5, citroen 2cv, ds. Meg az a sok elmeroggyant de gyönyörű forma amiket kitaláltak a 60-as és 70-es években, szürkébb lenne nélkülük az autóipar.
Egyébként meg jó lesz ez használni, egyszerű szívódízel, nem túl komplikált autó. Ha a fő dologok rendben vannak nem áll meg sose.

GGG77 2011.12.23. 09:32:29

Gratula hozzá! Ennek a kocsinak az övvonala tényleg döbbenetesen szép és a szín is tetszik.
Motoros ablakot én nem bánnám.

Hurri Kán 2011.12.23. 10:06:56

@Motordoktor:
Nem tudom, mire ez a kirohanás. Mindössze feltettem egy kérdést, és odaírtam azt is, ha átnézték a féket, akkor természetesen bocsánat. :) Mert ez számomra nem derült ki a cikkből, de az is lehet, nem olvastam elég figyelmesen.
Megértem, karácsony előtti idegesség, meg ilyenek, de szerintem nem kéne akkor sem így túlreagálnod egy szimpla kérdést. :)

y Azvedo 2011.12.23. 11:16:54

Szeretnék az autóval mielőbb találkozni az utakon! Ha lassú lesz, majd én is lassítok, hogy üdvözölni tudjalak! A cápa ötösből... :-)

hapsi 2011.12.23. 11:24:49

@gyvy: Nem reagálta túl. Bizonyos vagyok benne, hogy amit gondolt valójában, azt ne írhatta le, mert nem illik.

Hurri Kán 2011.12.23. 11:28:07

@hapsi:
Ez esetben nem ártana orvoshoz fordulnia. Amit sajnálok, mert az írásai alapján továbbra is egy szimpatikus, kedves őrültnek tartom. :)

énjobbantudom:) 2011.12.23. 12:26:32

Úgy látszik már nem a Suzuki Swift a sláger, hanem a Dacia :)
Engem amúgy egyáltalán nem érdekel, ki milyen autóval jár, ha nem szólja le más autóját...

Castigliano (törölt) 2011.12.23. 13:11:07

Ahogy nézem,nem a Bandi lesz a trollok kedvenc múzsája :)
Az útvonalengedélyt nem kellett volna leírni,mert így nem lehet mibe belekötni.
Amúgy leszámoltátok,hogy az index 60 és 120 között villog-e percenként? :D:D

Suttora 2011.12.23. 16:01:41

@Stump András: Nincs mit, van belőle valami 50 darab, úgyhogy attól nem kell félned, hogy lemaradsz :-)

Suhajda Sandor 2011.12.23. 16:48:53

@ommm: Felőlem drag is lehet abba is jobb a Logan.

Suhajda Sandor 2011.12.23. 16:50:30

@Alf: Mert szerinted a lassabb a jobb?

Atosbacsi 2011.12.23. 17:04:56

Szeretem az ilyen cikkeket. Jó tudomást szerezni arról hogy milyen sok autób--i van. Pihentet, lelkesít, jobb kedvem lesz tőle. Ami kicsi zavar az a cikk után jön. Az se teljes egészében, mert öröm olvasni a sok pozitív hozzászólást, bíztatást. Tudjátok, közösség, közös téma stb. De kikapcsolódásomból sokszor visszaránt a komor valósába az a számtalan tirpák, akik 40 éves autót gyorsulának le, elmondják miért csúnya az autó amit megvett a cikkíró, vagy épp mitől sokkal jobb az ő bmwopelsuzukidaciastbjük. A mai kedvencem az, aki a motordoki múltkori írásából annyit tudott megjegyezni, hogy töcccssséé féktisztítót a motorba azt f@sza lesz! :D vagy inkább :( Miért 3szor is! Első: Miért próbálok bárkit kioktatni, hisz aki érti azt nem kell, aki meg nem... Második: Miért vagdalózkodnak emberek félinfókkal? Harmadik: Miért vagytok hülyék? Na mindegy, kiírtam magamból, nem sokakat érdekel, nem változik tőle semmi, se egy kicsit jobban vagyok.
Rözsóhoz meg sok sikert, ha kész lesz jó lenne összehozni egy találkozót a cikkíróval. Szeretnék egy összehasonlító tesztet az Ignisemmel menettulajdonságokat, zajszintet, fogyasztást összehasonlítani! :D

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.23. 18:15:45

@Motordoktor: hordzhato eszterga, hordoizhato fekpad :))))) ezen beszartam, kiraly volt :)))))) es a valasz is frappans :))

@Stump András: Gratulalok a kocsihoz, ezerszer feelingesebb ( szerintem ) mint egy korabeli merci. Es legalabb annyira megbizhato. Dieselben rohadtul kene. Kar, hogy a korroziovedelem nem volt a csucson akkor, egy gyartonal sem.
Dolgod lesz vele nem keves, mert ha csak hasznalosnak akarod is, kerdes az, hogy hasznalos, de meddig? Ha nem hegeszte(te)d ki normalisan, alapozas, ureg es alvazvedelem, menthetetlenul szetrohad 1-2 ev alatt. A lengokarokat is kifujnam uregvedovel a helyedben.

deepwing 2011.12.23. 18:16:35

Az üzemanyag amit beletankoltál meg amire a nevedre került, kb. háromszor többe van mint az egész bontószökevény. Akkor inkább már hoztál volna az euból egy ettől valamivel jobbat.
Mondjuk bolondok mindig lesznek.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.23. 18:27:37

@zeugma: bar merci tulaj vagyok, szeretem a merciket, megis azt mondom, hogy ez az auto, kinezetet illetoen, eleg egyszeru, megis van valami megfoghatatlan baja, ami egy mercinek sohasem volt/lesz. A Ponton ehhez kepest egy formatervezesi zsakutca.

@Garp: mar azt hittem, vettel egy 350 SE-t :)

repeti 2011.12.23. 19:12:50

@Alf: Csak egy kicsit keveri, azzal amikor a Shitgun "mohón nyelte az üzemanyag gyanánt használt féktisztítót."
Ugyanis a féktisztító és a hidegindító spray szegről-végről rokonok.

sandor26 2011.12.23. 20:27:51

Mit szóltok ahhoz, hogy az a kosz a szűrőben a vízcső belsejéből leoldott fekete gumipor, ami nem igazán bírja a benzint? Ez esetben (mivel a mszűrő után is ez a cső volt használva) a motorba_/fúvókákba is jutott. Nyilván nem használt neki. Ez csak tipp.

Stump András 2011.12.23. 20:59:26

@sandor26: A vízcső a benzinpumpa szívóoldalán volt, de végül leszedtem, nem kellett. A nyomóoldalon üzemanyagcső volt.
Csodálkoztunk mi is, honnan a kosz, de csak az adagolóból jöhetett, a visszafolyón keresztül.

Stump András 2011.12.23. 21:02:33

@csibi826: Ha érdekel a téma, szerintem olvasd el az előzményeket. Szegedtől Pestig úgy 12 litert szürcsölt be. Think.

Motordoktor 2011.12.23. 21:32:30

@Rocko-: Dehogy haraptam le. Azt hittem smiley nélkül is érthető. ;-)

Motordoktor 2011.12.23. 21:34:34

@gyvy: Nincs kirohanás, nem akartalak megbántani. Nem nézték át, kettőt pumpáltak, a pedál kemény volt és állandó nyomáspontú, hát elindultak. Óvatosan, lassan.
Bandi nem az a tipikus forrófejű, meggondolatlan hmcs.

Hurri Kán 2011.12.23. 21:36:01

@Motordoktor:
Gondolom, hogy nem az. Csak úgy kíváncsi voltam. És písz és boldog karácsonyt és bort és kocsonyát és amit szerettek. :)

Motordoktor 2011.12.23. 21:38:36

@gyvy: Feleségem is mindig orvoshoz küld, más azt gondolom igazatok van. ;-)

Motordoktor 2011.12.23. 21:39:56

@Motordoktor: más= már ( a boron ma már túl vagyok..;-)))

Rocko- 2011.12.23. 21:53:56

@Motordoktor: gyanus volt. :)
kellemes további karácsonyt kívánok!

dennisthemenace 2011.12.24. 09:03:36

@Garp: Mert nem voltál kepes a Joanthan Swiftre venni jegyet, ami egy óra otven perc alatt (!) vágódik keresztul az Ír tengeren Holyhead-Dublin kozott..

Arról nem beszélve, hogy nem voltál képes benézni hozzánk egy sorre-kebabra, te lusta disznó..)

dennisthemenace 2011.12.24. 09:05:59

@Suhajda Sandor: Sanyi, ne igyál! Mindig hulyeségeket beszélsz olyankor..

dennisthemenace 2011.12.24. 09:09:12

@ben1988: Nekem 406 van, maximálisan elégedett vagyok vele. Két évre terveztem, de annyira bejott, hogy nem akarok kiszállni belole, ha nem muszáj.. Negyedik éve járok vele, túl a 160 000 mérfoldon..

dennisthemenace 2011.12.24. 09:14:00

@szuledenes: Egyszer egy Cromat vittem tréleren Pestre, Gyorbol. Tatánál durva nyomvályúban beszitált, de úgy, hogy alig tudtam megfogni.. Egy gyakorlatlanabb ember konnyen korlatot fogott volna.

Garp 2011.12.24. 09:35:47

@dennisthemenace: látom megint megértetted a lényeget :).
A cimbi kocsija volt, az ő költségvetéséből. Így is vmi €230 volt a kompjegy. Az autó meg Ł600...

dennisthemenace 2011.12.24. 09:46:06

@Garp: Jóvanna... De legkozelebb told ide a pofád, vagy átmegyunk mi és jól megverunk..)))))))))

no_holy_shit 2011.12.25. 15:06:07

@Stump András:
eleg B+E is. de megfelelo kombinacioval eleg a B is. nem hiszem, hogy a PUG 1000-1100kg-nal több, futo 400-500kg. meg epp befersz 3,5T-ba

Inner Circle 2011.12.27. 10:25:52

@Stump András: Gratula a járműhöz! Neve van már, vagy még ki kell találni, hogy Era és Bazeg mintájára milyen (lehetőleg női) név képezhető az APV rendszámból? Elsőre nekem az Accept Penis Vehicle jutott az eszembe, de ezt még véletlenül se tekintsd úgy, hogy kételkedem a problémamentes üzemeltetésben :-)

McKinney 2011.12.30. 21:59:53

B+E kell és egy olyan autó ami húzhatja a megfelelő tömeget. A 40t járműszerelvényhez C+E.
Ilyen kocsikkal üldöztek egy kacsa citroent az egyik régi james bond filmben ha nem tévedek...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.03. 04:54:36

O ember, ki ne szedd az elektromos ablakot! Az ugy gyari!!! Ne alakits semmit mert ha egy reges regi gyari kondicios autod van az ertek, de ha elkezded atepiteni/ganyolni/ujjabb alkatreszekbol foltozni akkor egy kokany fostalicskad lesz ami nem er egy batyu sz@rt se!

Szep ez az auto, elegans, igazi multba derengos klasszikus darab, de elillan minden feelingje ha barkacsolni kezded!!!

Sok oromteli autokazast, jo veteranozast kivanok!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.03. 05:07:52

Kecses! Ez az az a szo ami nem jutott az elobb eszembe! Ez az auto kecses!
süti beállítások módosítása