Rendőrautót vegyenek!

  2011. december 21. - ommm Címkék: rendőrség zugló eladó focus strici

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Annak idején, amikor még Érden laktam (és sikított a flex este tízig) történt, hogy egyik éjszakai hazaérkezésem alkalmával igazoltattak a rendőrök. Különösebb probléma nem volt semmivel, a fiatal főtörzzsel és kedves, dekoratív kolléganőjével jól elbeszélgettünk. Kiderült, hogy a fiatal rendőr Totalcar-olvasó, így azonnal az autókra terelődött a szó. Mindjárt meg is kérdeztem, mennyire elégedettek az akkor még ropogós, új 1.6-os Focus kombival.

Egyikőjük sem volt maradéktalanul boldog, szerintük hiába erősebb papíron, mint a régi Octavia, de még annyira sem megy, nem is érdemes nagyon utánamenni vele semminek. Ellenben kényelmes és új, friss, ropogós, ennek nagyon örültek.

Ez a kis történet azért ugrott be, mert András olvasónk felfedezte az első fecskét, az ex-rendőr Focus kombit.

Becsületesnepperünktől tudjuk, hogy a nagyflottás autótól nem kell annyira félni, mint az elterjedt, hiszen jó eséllyel költöttek rá amikor kellett. 2,3 millió forintért akár jó vétel is lehet. Persze fene tudja, hogy aktív szolgálata alatt hogyan használták, de hogy dolgozott, az biztos.

A mellékelt fotó is mutatja, hogy nem volt gond behajtani vele az egyirányú utcába, de a jelenlegi KRESZ ezt megengedi, a rendőr oda megy és oda parkol, ahová csak akar, ha munkája ezt megköveteli. Szóval nincs itt semmi látnivaló.

Ellenben Zugló publikus portáljára azért felkerült egy lakossági panasz-bejelentés, melyben szerepel az autó.

A strici úr (!) valószínűleg éppen segített bebarkácsolni az állófűtést, hiszen ha valaki, akkor ő aztán tudja, milyen az, amikor egész nap autóban rohad az ember. (Persze jó eséllyel csak olajszint-ellenőrzés vagy ablakmosó-feltöltés volt a program.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93480580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misi107 2011.12.21. 14:58:37

Ha csak azt nézem,hogy nálunk hányszor akadt fel rendőrautó a kerékvetőre és rántotta ki alóla a futóművet,tényleg jó vétel...csak valószínűleg erről a leendő vásárló sose fog tudni,max. furcsállani fogja,hogy miért nem lehet beállítani rendesen.

B.GY. 2011.12.21. 14:58:38

A rendőrök a legnagyobb stricik,mi ebben a meglepő? Mennétek el a Gubacsi úthoz.

misi107 2011.12.21. 15:00:26

Tényleg jó vétel,főleg ha olyat adnak el,ami felénk felakadt a kerékvetőre.Dehát kis dolog,senki nem foglalkozik azzal,hogy nem lehet az első futóművet beállítani...

wolfman 2011.12.21. 15:01:10

Ezek a Focusok csak az első kb. 10.000 km során olyan rohadt lusta disznók. Utána már szedik a lábukat.

Gyanús, hogy valamiféle bejáratási program van ezekbe beépítve, mert korábban egy szintén nullkilométeres 1.4-es Fiesta is ezt csinálta: az első tízezer kilométeren egy lusta, kelletlen, kellemetlen karakterű autót vezettem. 9800 km környékén volt egy 150-200 km-s utunk, és legnagyobb döbbenetemre egy teljesen más karakterű autóval érkeztünk meg, mint amilyennel elindultunk: a saját határai között robbanékony, dinamikus kis kocsi lett belőle varázsütésre.

Utána hasonlót tapasztaltam a Focussal is, annak is 10.000 környékén jött meg az életkedve.

B.GY. 2011.12.21. 15:04:52

A rendőrségi Focusoknak 10 ezer km.környékén már elment az életkedve,sőt sok meg is halt.Láttam a Nádasdy uton egy párat.

davez 2011.12.21. 15:07:11

még nincs 3 éves az autó.. elvileg 120e km van benne ami talán igaz is lehet. de miért adják el?!? ilyen hamar cserélik a szolgálati kocsikat? miért?!

effendi79 2011.12.21. 15:07:21

Jé, ebben is 120e van, mint minden ilyen korú autóban a használtautón. Tekergetnek a biztosurak? :-))
Na jó, tudom hogy csak lízingelték, de igazán példát statuálhatnának. Az üléshuzat kifejezetten igényes. Véres lett a gyári, vagy mi? :-)

prérikutya 2011.12.21. 15:12:16

"szerintük hiába erősebb papíron, mint a régi Octavia,"

Semmivel sem erősebb, mindkettő 100 lóerő.

"Becsületesnepperünktől tudjuk, hogy a nagyflottás autótól nem kell annyira félni, mint az elterjedt, hiszen jó eséllyel költöttek rá amikor kellett."

Ez ám a baromság. Érdemes ismerőst keresni a csepeli Ford szalonban, majd ők elmondják. Olajat pl. nem tölthetnek után, mert a flottakezelő csak annyit enged beletölteni, amennyi az olajcserénél kell bele.. A javítások is nevetségesen készülnek el. Van amikor az illesztés az egyik oldalon a háromszorosa a másik oldalon lévőnek. Olyan is volt, hogy nem szedték ki a rácsokat, ködlámpát a lökhárító fújásakor, és látszik, hogy oda ködölt a fehér festék.

Maga az autó pedig egy benzintemető. 1.6, 100 ló, ráadásul nem is megy, cserébe viszont zabál (klímával városban nyáron 12-13 l, úgy, hogy éppen csak nyomom a gázt). A sebességváltó már 5 ezer km. alatt reccsent, a tompított izzókat pedig heti rendszerességgel kiüti. Szóval kellene a fenének....

Blokkolnám 2011.12.21. 15:34:19

Nem az autó a sz@r, hanem aki megvesz egy kombit 100 lóerővel. Mégis mit vártok egy 100 LE-s motortól? Az új moci kell bele, 1.6 benzines, 180 lóerős.

wolfman 2011.12.21. 15:41:24

@B.GY.:

hátöööö.... mivel lízingeltek voltak, ezért márkaszervízbe cűgölték őket...

böla 2011.12.21. 15:55:45

Vajon hová tűnhetett innen az összes eddigi komment?

corpus alienum 2011.12.21. 15:59:47

Szerintem fontos, hogy a hatóság embere ápolja a társadalmi kapcsolatokat. Az ember társas lény.

Lusta vagyok kimazsolázni a ha.hu-t de érdekelne, menyi van a kocsiban?

Feltéve, de meg nem engedve az örömlány-strici-közeg vonal továbbgondolását, lehet, hogy tényleg családi autóként használták.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.12.21. 16:16:29

Ha már láttatok rendőrt vezetni, akkor egyértelmű, hogy nem vesz tőlük az ember autót.

Amikor én ültem egy ilyen meseautóban az a hülye kétszer majdnem kinyírt.
Egyszer egy sávváltásnál, ahol mázlink volt, hogy volt luk a másikban.
Egyszer pedig a nyugati felüljárón úgy figyelmeztetett egy szembejövő mobilozó sofőrt, hogy rárántotta a kormányt.

Esküszöm felsóhajtottam amikor a Markóba értünk.

Ott még kétszer lepatkázta a Fordot.

Hurri Kán 2011.12.21. 16:17:49

Nem tudja valaki, Oláh Nóra kommunikációs tanácsadó hölgy vajon havi mennyi nettóért írja az ehhez hasonló, rendkívüli felkészülést és koncentrációt igénylő válaszokat?

effendi79 2011.12.21. 16:18:35

@wolfman: hűha, szép. :-))

Ruszki import? :-)

WatchFun 2011.12.21. 16:19:16

A kocsikban tényleg 120.000 km van, a "kihordási ideje" 3 év VAGY 120.000 km, általában a kilométerhatár jön el hamarabb.
Én otthonra nem vennék ilyent. Szolgálatban kapnak ezek rendesen, de hát ugye ha menni kell akkor menni kell...
Amúgy ez a Focus belül nagyon kicsi, 5 felnőtt ember csak bajosan fér el benne, a középkonzol már viszonylag rövid idő alatt nyomni kezdi a lábat. Fogyasztása városban 12 liter körül alakul, plusz a légkondi. Tapasztalat szerint nem csak 10e-ig lusta, hanem utána is. Amúgy a motor-futómű nem tér el semmiben a szériától és hát alapvetően nem szolgálati használatra vannak gyártva, tehát keményen fogy rajta minden kopó alkatrész. A szrvizek időben el vannak végeztetve, erre a lízingcég kényes és
Ha ilyen szép a fényezése mint a képen, akkor meg lett fújva, 120e km alatt tele lesz kisebb-nagyobb karccal, ajtók éle leütve, a beszállások nyomot hagynak az ajtóoszlopokon. Heit 1-2 alkalommal végigfut a gép egy gépi mosón, az ugye külön jót tesz neki.
Az ülés azért néz ki így, mert szolgálatban van benne egy huzat, ami bőrrel kombinált, hogy a felszerelés ne szakítsa-koptassa.

JMC 2011.12.21. 16:35:10

A matricázás miatt telibe polírozzák mindet (a matrica alatti rész nagyon elüt a többitől 3 év alatt), így a kisebb karcok eltűnnek. Nem hiszem, hogy lefújták volna őket, az százezres nagyságrend, annyit senki nem költ autóra továbbértékesítésnél.

Flugos furgonos 2011.12.21. 16:58:26

Most mi a baj vele? A bejelentő is írta hogy gondosan szervizelt a járgány. Honnan tudjátok hogy a strigó meg a sün másodállásban nem autószerelő? XD

Csavarhúzó 2011.12.21. 17:00:17

Kb egy évvel ezelőtt elég nagy számban lehetett látni a használtautó kereskedőknél a KAF rendszámos Octavia-kat. Minimum háromszázezer Forinttal a hasonló kategóriás autók ára alatt kínálták őket, állapottól függően. Megnéztem jópárat, mert hasonló autót kerestem és megtalálható volt a kocsik között mindkét véglet. Volt tényleg jó állapotú közöttük, de jónéhány tényleg leharcol volt. Aztán ott vannak azok az apróságok, hogy a rádió miatt ki van fúrva a középkonzol, a fényhíd miatt volt egy lyuk a tetőn (ezt persze eltüntették, a pisztolytáska és a bilincs összekarcolta a műanyagokat. Mindamellett az is tény, hogy rendszeresen márkaszervizben szervizelik őket és évente kötelező a műszaki vizsga, tehát azért annyira nem lehetnek hulladékok. Szóval azok között azért ki lehetett fogni jó vételt is. Vélhetően amikor majd ezeket a Focus-okat cserélik, ezeket is a piaci ár alatt próbálják meg eladni, tehát át kell nézni egy megbízható szakival és utána dönteni, mert még lehet akár jó vásárt is csinálni.

Nem Penny hajója 2011.12.21. 17:47:19

Ezt a rendőrótót a nepper szerint garázsban tartották. :)
www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_trend-5324960

Dokumentalista jelleggel pedig emlékezzünk meg az LMZ-382-ről is, mert legközelebb valószínűleg átfestve és megkímélt, garázsban tartott apácás előélettel fogják árulni.
www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_kombi_1.6_ambiente-5355459

:)

schdl (törölt) 2011.12.21. 18:06:52

@Nem Penny hajója: Azt nem írta, hogy milyen garázsban :)

UIG559 2011.12.21. 18:08:56

Ez a kép a rendőrautóról nem véletlen a Gizella utcában készült?
Amúgy a múltkor igazolattak és közben mustráltam a fordjukat. A vezető oldalán a bal hátsó ajtó első éle fémig le volt kopva. Gondolom a derékra helyezett fegyver okozhatta ki és beszálás közben. Nagyon csúnya látvány volt csak úgy mint a felni, amit meg rendesen megpadkáztak.
Nekem biztosan ne kéne egyik ilyen ford sem.

Gomulka Béla 2011.12.21. 18:12:40

Tudom, idealista álláspont, de nem volna jobb a lefutott rendorségi kocsikat olcsón, vagy akár ingyen is, felajánlani kozhasznú civil szervezeteknek? (Akár a polgárorségnek is, akik aztán a stricit is fuvarozhatnák - amúgy úgy sincs esélye szegénynek, hogy valaha rendorkocsiban utazzon.)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.12.21. 18:22:45

Na, akkor LMZ-ből, ami biztos rendőri:
LMZ-109 LMZ-129 LMZ-135 LMZ-149 LMZ-150 LMZ-156 LMZ-159 LMZ-168 LMZ-171 LMZ-174 LMZ-228 LMZ-285 LMZ-453 LMZ-461 LMZ-481 LMZ-502 LMZ-521 LMZ-526 LMZ-542 LMZ-724 LMZ-728

nem kombi
LLF-147
ezentúl:
LUW-045
LRL-144

és:
LRL-237:
www.langlovagok.hu/kepek/2010/krobothcsaba/101118_nagylajosrendor/eredeti/101118_nagylajosrendor_01.jpg
LRL-391:
www.langlovagok.hu/kepek/2010/szekesfehervar/100708_szvarrendor/eredeti/100708_szvarrendor_02.jpg

Csicska anygal 2011.12.21. 18:40:49

LMZ
és LRL
és LUW

rendszámtartomány és Focus, akkor az rendőrségi.

UIG559 2011.12.21. 18:41:44

@Gomulka Béla: ha jól tudom, akkor ezek mind kizárólag lízingelt autók úgyhogy nincs rá lehetőség. De ne is akarj kiszúrni a kedves és derék polgárőrökkel :)

B.GY. 2011.12.21. 18:48:38

@wolfman:
Tudom Csepelre az Autonettbe.Ott vannak a menthetők.A Nádasdy utcában meg a kigyulladt szétvert roncsok.

misi107 2011.12.21. 18:50:34

@UIG559: ja,tudják hordani másban is a gyereket az óvodába.Maga a polgárőrség is egy vicc,legalábbis felénk.MEg a városőrség meg tököm még milyen őrség.A legtöbbnek ugyanazok a tagjai,csak így több pénzt tudnak lenyúlni.

tib00 2011.12.21. 18:51:18

rendőr autót venni? A 9.kerben a Haller utcai kapitányságra én még nem láttam /hallottam rendőrautót behajtani,hogy ne 5 ezres fordulaton bőgne a motor és ne csikorogna a gumi.
És ez az alap helyzet, semmi villogó,semmi sziréna. Csak egyszerűen megy vissza az örsre a rendőr.
Kérdem én,ha egy egyszerű -bekanyarodok az örsre- feladatot így oldja meg a sofőr,akkor mennyire jó vétel egy ilyen autó?

Tsakazertish 2011.12.21. 19:01:16

Egy tuti tipp:
A jövő tavasszal kivonásra kerülő rendőrségi 1.6-os Astra H-állományból érdemes lesz vásárolni, maximum 3 évesek, maximum 90000 km-t futottak lesznek, sőt, az BM-et is sújtó pénzhiány miatt találkozhattok 30-40 ezret vagy még kevesebbet futott példányokkal, és mindegyiket lelkesen és rendszeresen szervizelték.

lr 2011.12.21. 19:17:32

@tib00: Maros utca dettó. Tipikus közös ló szindróma.

1kutya 2011.12.21. 19:24:46

@Csicska anygal: LUW nem feltétlenül rendőr, olyan van nálunk is.

2011.12.21. 19:41:59

@JMC: Munkába jövet-menet egy fényező műhely előtt járok el. Fényeztettünk már náluk, nagyon jól dolgoznak. Reggelente viszik a "friss" munkát, itt-ott hiányos autók, néha tréleren megy be valami, néha látszik, hogy telifény lesz.
Két gyönyörű fehér kombi Fóka állt ott nemrég, LM.... rendszámmal. Na, egyből a rendőrautók jutotak eszembe, pedig ez a múlt héten volt, akkor még nem volt fent ez a post :))

Suhajda Sandor 2011.12.21. 20:01:10

Fjordot (haha) akkor se vennék ha az elnöké lenne nemhogy egy rendőré. Ingyen se kéne. Akkor már inkább egy Logan MCV az erőseb dízel. (86 le de csiptuningal 120 is lehet) Jól húz alig fogyaszt strapabiró nem olyan mint egy ford.

szlajcsi 2011.12.21. 20:50:36

Azért adják el mert rongyá törik öket. Volt már szerencsém egy párhoz . Ujjáélesztés után a kutya sem gondolná hogy a biztos urak mennyire estek bele egy- egy árokba velük vagy éppen egy dombos körforgalmon át kb 100- al.Rendes lakatos gondos fényezés azután irány a piac.

Andrew460T 2011.12.21. 20:58:02

A hóhér venne szénné hajtott rendősrési kókuszt... Lehet, hogy igényesen, és időben szervizelik őket, de hogy kinyomják az 1.6-os Zetec szemét az biztos... Mellesleg mi mindent kaphat az a futómű a jó magyar utakon, mert hát ha éppen "akció" van, biztos nem a kátyúkat fogják kerülgetni...
Ettől függetlenül biztos van olyan ember akinek megéri!:)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.12.21. 20:59:18

azonnal le kell csapni rá. az árból se kell alkudni, csak el kell kérni az autóval együtt a matricát meg a villogóhidat is. tuti vétel.

Autopeti 2011.12.21. 21:17:54

Nálunk Szlovákiában még 3-as Golfok, Feliciák és 10 éves Fabiák is szolgálatban vannak,de a Ceedek többsége is már 4 éves.
Más ország, más rendszer. Errefelé nincs lízingelés, az autók többsége selejtezés után már nem kerül átlagemberhez.

Gomulka Béla 2011.12.21. 21:47:48

@UIG559: Ha lízingelt, akkor szervizelt is, nem?

(Sose lízingeltem még, és ha rajtam áll, nem is fogok, de mintha úgy volna, nem? Polgáror se voltam még, és ha rajtam áll ...)

robian 2011.12.21. 21:51:19

vegye meg aki már ült a hátsó ülésen...

froton 2011.12.21. 22:02:46

Ami engem illet, nekem nem kéne. Másfél éve cseréltünk autót, akkor esélyes volt a kombi octavia tour, 1,5-1,7 körül voltak a 3 évesek 100 ezer km-el, a "szemlén" kiderült, hogy ex rendőr autók. Mindben 100 ezer volt (annyi km-re lizingelték őket vagy ilyesmi), nem is ez volt a gond, hanem a belseje ledurrantabb volt, mint a (szerintem visszatekert órával is) 197 ezret futott 14 éves toledo I, amit le akartunk cserélni. Végül mk II 5 éves TDI lett 250 ezer km-el, mert sokkal szebb állapotban volt minden tekintetben. Hogy a lemez alatt mi van, azt nem tudom, de ha úgy bántak vele, mint ahogy a belével, akkor sok jóra ne számítson senki...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.21. 22:14:35

Jó vétel. Lenne. Max. a piaci ár 50%-ÁÉRT.

Rocko- 2011.12.21. 22:15:07

@gyvy: Orál Nóra kommunikációs hölgy.

Hurri Kán 2011.12.21. 22:16:30

@Rocko-:
Tele szájjal is beszél vajon?

Rocko- 2011.12.21. 22:20:34

@gyvy: azért csak illedelmes lehet, ha már kommunikációs szagember. szóval valszeg nem.

Geitenbeffer_ 2011.12.21. 22:24:03

Egyszer hallottam olyat, hogy a rendőrök az első napon az ülés oldalából késsel kivágnak egy darabot, mert csak úgy fér el a szolgálati fegyver. UL?

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2011.12.21. 22:36:36

Egyszer egy önkormányzat összedobott egy Suzuki Grand Vitarára a helyi rendőrségnek, hogy külterületen is tudjanak járőrözni FocusOctaviaolajteknő-odaverés nélkül.
De nem volt fehér belőle az országban, csak ezüstmetál.
Olyan jól matricázták fehérre, hogy még mindig nem lüffög cafatokban a menetszélben a kocsi körül.
És nem offroadoztak vele durván, azt lenne érdemes megvenni, ha betölti a 3évét vagy 90ezer kilométerét.

Káposztakukac 2011.12.21. 23:43:26

nem tudom miét kell itt fikázni. lízingelt, flottás autók. karbantartás a lízingdíjban benne van. ezek az autók semmivel sem rosszabbak az igazi céges flották autóknál. azokat is hajtják. na meg persze az átlagpolgár is köztudottan nagyon kíméli nálunk az autót.

belakis 2011.12.22. 08:17:28

@Káposztakukac:

Rosszabbak: mert pl a T-mobile céges autóival nem próbáltak bekapcsolás után rögtön utolérni egy jaszkarizó idiótát.
Ezekkel meg igen.

A taxi saját munkaeszköz. Arra figyel a paraszt, ha kidől alóla, nincs zseton.
Ha a zsandár alól kidől a kókusz, vigyorog, felteszi a kezét, és várja a másik gépcsodát.

Na így éri meg sünautót venni.

muhi 2011.12.22. 08:55:49

@davez; @effendi79:

Azért cserélik, mert az ORFK és a K&H Autópark Kft. között megkötött bérleti szerződés szerint az autókat 3 év elteltével vagy 120 ezer km futásteljesítmény után a cég saját értékesítésre visszaveszi. A szerződés a www.police.hu oldalon bárki számára elérhető, a fentiek ellenőrizhetők.

Való igaz, hogy a rendőrök nem bánnak túl kíméletesen a kocsikkal, de általában nem futóműhibák, hanem koccanások, durrdefektek miatt dől ki alóluk a kocsi. Időként persze összetörnek egyet-kettőt csúnyán. Ez is ellenőrizhető, hiszen a kocsik értelemszerűen mind rendelkeznek CASCO-val.

A kocsik az átlagnál sokkal jobban karbantartottak, a motorkopás gyakorlatilag elhanyagolható, mivel egy rendőrautónak gyakorlatilag a teljes szolgálati idő alatt jár a motorja, tehát a hidegüzem nem jellemző.

A vidéki rendőrautók esetében (értsd: ahol kisebb az üzemanyagkeret) gyakran nem futják ki a 120 ezret a három év elteltével a kocsik. Az első autók érkezése óta még nem telt el három év, tehát jelenleg csak a 120 ezret futottak vannak piacon, azonban hamarosan várható az alig néhány tízezer km-t teljesített fehér kombik áradata (több ezer autóról van szó!).

Összefoglalva: aki szereti ezt a típust és egyébként bízik benne, teljes lelki nyugalommal megvásárolhatja. Jó állapotú, körültekintően szervizelt, valós futásteljesítményű kocsikról van szó.

Remélem, mindenkinek tudtam segíteni.

betm3n 2011.12.22. 09:19:26

JMC: a fehéren nem látszik annyira a matrica, sőt. nálunk is 3 ugyanilyen fehér céges kombi fóka van (tdci) matricázva. amikor az egyiket megkarcolták le kellett szedni a matricát, és alatta nem volt változás a nem matricázott felülethez képest. a fehéret nem ugy szivja a nap mint a többi szint.
ha ez a post tegnapelőtt került volna ki még tudtam is volna képeket csinálni mert itt volt mindhárom területi képviselő az autókkal.

Autószerető 2011.12.22. 09:20:12

Egy baráti pár vett egy levetett rendőrségi kombi Octáviát. Mondták, hogy higgyem el, gyönyörű autó, Igen az, az új fényezés sokat dob rajta. Drága sem volt.
Igaz, rendszeres látogatója a - szintén baráti - autószerelő műhelynek. Keze - lába lóg a vasnak, de legalább nagy a csomagtartója...

prérikutya 2011.12.22. 10:10:49

@muhi: "a motorkopás gyakorlatilag elhanyagolható, mivel egy rendőrautónak gyakorlatilag a teljes szolgálati idő alatt jár a motorja,"

Igen, főleg, ha az autónak kimarad egy szolgálat (8-12 óra) és utána sietni kell valahová. Na akkor nincs melegítés. És ez elég sokszor előfordul.

Aki ilyet akar venni, az nem ért az autókhoz. Alapból 10-12 litert eszik városban, és akkor még csak 2 ember ült benne, ráadásul nem is megy. A 12 éves Vectrám 1.8-as motorral kevesebbet fogyasztott 260 ezer km után, de a Focus a nyomába sem ért volna. Szóval nem az a lényeg, hogy csak kevés km legyen benne, meg fiatal legyen. Az üzemanyag költség hamar behozza a megspórolt pénzt.

pitju 2011.12.22. 10:16:37

dolgoztam két évig rendőrautókat szervizelő márkaszervizben.
Gondosan szervizelt, meg hogy a lízingcég megköveteli stb. stb.
Na ezeket felejtsétek el. Konkrétan az ilyen nagyflottás autókon szinte semmit nem csinálnak kötelező szerviz esetén, csak a fék ha nagyon kell. Minden anyag ki van írva, a legszükségesebb cserélve, a többi privátban eladva. A munkafelvevő szinte mindíg benne van a buliban, a lízingcég flottakezelő kapcsolattartója vagy a garázsmester szintén kevés kivétellel. SOHA ne vegyetek meg ilyen autókat. Persze lehet kivétel, de miért pont az lenne az amit TE kinéztél.
Nem mellesleg a rendőrségi autók motorkopása kimagasló, többszöröse egyéb flottás járművekének. A kompresszió akár 2-3 év alatt már jelentősen csökken a legtöbb példány motorjában. Ez a hidegen magas fordulaton pörgetés eredménye ami télidőben hihetetlen gyorsasággal amortizálja le a motorokat. Ilyesmi pedig egy járőrautónál minden áldott nap akár 10-15 alkalommal is előfordulhat. Persze nyilván van különbség a járőrautók illetve a kapitányságvezető által használt autók között.
Egyébként az autókozmetikusok csodákra képesek. Nálunk volt egy fiatal srác aki kizárólag ezzel foglalkozott napi 8 órában, és nagyon jól csinálta amit csinált. Csak a legjobb anyagokkal és legújabb technológiákkal dolgozott. Mindent megkapott amit kért, hiszen munkájával nemritkán akár 4-500 ezerrel többet kaptunk autónként. Gyönyörű autók lettek félhalott szívvel.
Végül érdekesség, olyan 4-500 vevőböl akikkel nekem dolgon volt egyetlenegy sem kért kompresszió-mérést, igaz tudni is kell ahhoz hogy mit lát, de akkor is. Nagyon ritkán hoztak szerelőt magukkal, talán 10- ből 1- szer.
Még oldalakat tudnék erről a témáról írni, de hagyjuk.
A lényeg én nem vennék ilyet, túl nagy a rizikó.

domeq 2011.12.22. 10:33:12

Gondolom a márkaszervizben sem törték össze magukat, a negyed áras órabér miatt.
A rendőrök többsége köztudottan nyúzza a verdát és kb minden városban hallani, hogy minimum 1szer megtörik a kocsit.

Így vegyen valaki ilyen autót.

gyurrmurr 2011.12.22. 10:48:24

Vannak jó példányok is.Azok viszont házon belül kelnek el mégolcsóbban.

TERENSZ 2011.12.22. 11:13:41

Én nemtudom ez ugyanaz a kocsi lenne-e csak azért mert ugyanaz a rendszám elvégre is a rendőrkocsinál még ott vannak a jelzések a rendszámon mig a fenti képen nincsen.
Amugy szerintem jo vétel lehet bár tényleg ez az ami kicsit aggodalomra ad okot hogy mennyit hajtották.Bár lévén a rendőrők manapság csak rokkanthelyre, buszsáv használatra használják ha meg van valami nem mennek az illető után.
Pl multkor egyik haverom kézifékes huzással fordult meg a záróvonalon egy rendőr ott ment el a Vw Polo járőrkocsijával még utánunk is nézett de nem lett semmi.Szóval az ilyen hozzáállások tekintetében megkimélt járműparkkal rendelkeznek:D:D
Mert vagy nem mennek az adott fél után mondván gyenge ahhoz ez a kocsi vagy nem is akarnak és itt a baj.
Gondoltam már rá hogy szerelnem kellene egy kamerát a műszerfalra és filmezni ezeket mikor mennek a buszsávban fény és hangjelzés nélkül mivel ilyenkor - tudomásom szerint - ugyanolyan normális kocsinak számit mint a többi akkor ezekután én is mennék a buszsávban és ha perre kerülne sor mert pl jogosan nem akarom befizetni a birságot akkor ott a bizonyiték.
Minket a népet mindig leráznak azzal a szöveggel hogy "a képen láthato gépkocsi akkori szolgálatban lévő tisztjével szemben eljárás indult bla bla bla..." de honnan tudjuk hogy tényleg elindul-e az eljárás ellene elvégre senki nem ellenőrzi mi meg jol elvagyunk és kész.A szóvivők meg ezt kimondják és ennyi nem indul itt semmilyen eljárás.Pedig ezekből is szépen lehetne kaszálni.Pl az önkormányzat jol járna hogyha ilyen büntetéseket a tilosban és szabálytalankodó rendőrőktől behajtanának.
Mert lévén pont azok szegik meg a szabályokat akiknek be kéne tartani akkor hogy várhatják el másoktol hogy betartság?
A sok ködlámpás köcsöggel sem csinálnak semmit holott ráadásul a KRESZ is kimondja hogy lakott területen kivül használható csak sok meg ott jön velem szemben vagy mögöttem és égeti.Lehet hogy nem erősen ég csakhogy annak máshogy van a szórási szöge mint a fényszórónak ami bevan állitva és ezáltal ezek vakitanak.Ezekből is jól lehetne birságolni mégsincs semmi.

B.GY. 2011.12.22. 11:39:17

Üldözni csak Octavis RS-sel szoktak.Na azokból is van egy pár leamortizált darab a BRFK telephelyén.A Focusokkal a kocsma előtt állnak nálunk,meg a kurvasoron,így azoknak hideg a motorja:)

◄ ► 2011.12.22. 11:52:19

ex rendőrségi autót csak valami lúzer vesz meg...
Szét vannak hajtva, mint a szar.

prérikutya 2011.12.22. 12:26:50

@TERENSZ: "Gondoltam már rá hogy szerelnem kellene egy kamerát a műszerfalra és filmezni ezeket mikor mennek a buszsávban fény és hangjelzés nélkül mivel ilyenkor - tudomásom szerint - ugyanolyan normális kocsinak számit mint a többi akkor ezekután én is mennék a buszsávban és ha perre kerülne sor mert pl jogosan nem akarom befizetni a birságot akkor ott a bizonyiték."

Olvasd már el a KRESZ-t, aztán írogass ide... Tudatlan.

Pepejoe 2011.12.22. 12:52:37

Nekem volt, hogy 2 ilyen Focus ellenében kellett motorral gyorsulnom a Vácin. :) Hát nem sajnálták a fiúk a szolgálatit, nem az övék végülis. :D

prérikutya 2011.12.22. 13:40:27

@Pepejoe: Ha nyomni kell akkor a sajátomat sem sajnálom...:-) Azért van.

Ezeknél meg sajnos olyan, ha kicsit is sietsz, akkor is padlózni kell. Ha nem tudsz vezetni, akkor ebben ülve egy régi Swift is lealáz...:-)

BTO11 2011.12.22. 14:23:46

muhi !
"de általában nem futóműhibák, hanem koccanások, durrdefektek miatt dől ki alóluk a kocsi."

durrdefekt????? az mitől is van????
D:)))))

B.GY. 2011.12.22. 14:35:50

@BTO11: Durrdefekt attól is lehet hogyha a villamos oldalba találja:)

hft 2011.12.22. 14:36:53

a hahu-s hirdetés nem korrekt, megtévesztő, mert nincs benne, hogy az autó rendőrautóként volt használva.
másrészt ilyen autót csak lényegesen a piaci ár alatt lenne korrekt eladni.
inkorrekt az értékesítő a hirdetés alapján.

JCT 2011.12.22. 17:46:57

Szerintem a Kókusz egy nagy nulla, egy döglődő cég döglődő autója. Kényelmetlen ülés, 12 órás szolgálat végén mellkastájéki panaszok, ami az elnyomott gerincednek köszönhető, oda sugárzik ki. Ezt nem egy kolléga már tapasztalta.
A belsőtér kicsi, az anyagok minőségen aluliak, kopogós műanyag mindenhol. A motor csak bőg, nem megy, cserébe a 12 litert megeszi. Havonta cserélhetsz fényszóró izzót, valamint dísztárcsákat, mert azok az első kanyarban elrepülnek.
Soknál a motor menet közben csak leállt, ez egy bekanyarodó sávban elég kellemetlen. Az elő 10.000 km-nél megette az összes olajat.
A váltó nagyon gyenge, a rükvercet csak reccsenve veszi be teljes kinyomott kuplunggal, majd miután elindulsz rendszeresen kidobja azt.
A tükörállító gomb kiesik a helyéről, a biztonsági öv magasságállítója beragad.... stb.

blst 2011.12.23. 18:07:43

Nemtudom mit tudtok csinálni az autóval hogy 12litereket eszik. 8,3-nál többet sehogy nemtudtunk produkálni 4 év alatt.Most múlt 4 éves az autó és augusztusban cseréltem benne izzót.4év alatt 1 izzócsere!!Talán ha nem küldték volna szét 0kmesen akkor nem hullana szét.Vagy esetleg a rendőrség a gyárihibásakat kapja? kétlem....

BTO11 2011.12.24. 14:17:49

B.GY.

vidéken quuuva kevés városba van tranvaj.D:))))

tömlö nélküli abroncsnál durrrrrrdefent????
fura 1 izlésü kerék gumival.

durrrrrr a csibészek visszalőnek a zsaruk kerekére-be az a durrrdefektD:))))

antika13 2011.12.26. 22:45:39

A skoda után egy kicsit furcsa a fókusz menetdinamikája. A fogyasztás elsősorban lábfüggő. Városban 8-8,5 körül el lehet járni. tapasztalatból tudom.

WatchFun 2012.01.10. 11:18:48

A Focus fogyasztásáról: én vezettem olyan rendőrségi Focust, amiben 1200 km volt, előtte bizonyítottan nem volt meghajtva, parancsnoki autó lévén.
Kimentem vele nyáron éjszaka ellenőrizni és mivel a saját autómnál mániám a fogyasztás, mondok megnézem mit tud a Focus.
Indít, hamar kisgázzal elindul, 50-nél már ötödiket húzva és a gázpedált alig nyomva (saját 1.4-es Fiatomnál ezek beválnak, vegyes átlagom 5.5-5.6l) a Focus fogyasztása légkondi nélkül 10.7 l lett reggelre. Még egyszer megismétlem: nyáron, légkondi nélkül, éjszaka a városban.
Ha meg tolom neki 5 személlyel, 11.3. Tényleg nem értem.
A fedcomp kiírásában nem lehet hiba, volt olyan is, hogy egész nap nézegettem a megtehető kilométert és vetettem össze a megtettel, viszonylag arányosan változtak.

aföldönnemalien 2012.03.18. 22:05:26

@Zsandár: 11 literes átlagfogyasztás a Ford Focus mk2 1.6-tal városban, légkondival, rövid, téli utaknál, pörgetve normális... 7-8l körüli vegyes átlagfogyasztás volna a normális.
süti beállítások módosítása