1986. A mexikói foci vb-n a dobogóra esélyes Magyarország egy hatost kap a Szovjetuniótól, a mai napig nem derült ki, hogy a nagy testvérnek feküdtünk le vagy a legendás tésztakúra vágott minket haza.
Argentína megnyerte a VB-t, az isteni Diego pedig két olyan gólt tolt az angolok kapujába, melyek bevonultak a kollektív futballtörténelem legtöbbet tárgyalt góljai közé. Az Isten keze, ami valójában nem lehetett gól, de mit számít ez akkor, amikor előtte belőtte minden idők legszebb gólját?
Persze nem csak foci vb volt 1986-ban Mexikóban, hanem a Forma-1 turbókorszakának egyik emlékezetes futama. A verseny, melyen Gerhard Berger megnyerte élete első nagydíját. Pirelliken indult és kibírták az egész futamot. Második Prost, harmadik Senna.
Hírszerkesztőnkkel, Asszural - aki velem egyetemben képezi a Totalcar Forma-1-es kollektív öntudatát – néhanapján azzal szórakozunk dohányszünetben, hogy adott idő alatt méltán vagy méltatlanul elfeledett Forma-1-es versenyzők neveit soroljuk és megpróbálunk arcot kapcsolni a névhez. Azt hiszem a múltkor Teo Fabi tette fel az i-re a pontot. De ki emlékszik még Eddie Cheeverre vagy Jyrki-Jarvi Lehtóra?
Történt azonban azon a versenyen valami, amit ma már meglehetősen ritkán látni, pedig csak egy egyszerű, emberi megnyilvánulásról volt szó, amolyan bajtársiasságról, amit legutóbb tán Mark Weber és Fernando Alonso adtak elő. És jó eséllyel bizonyosan valamiféle szankció járna érte, hiszen hű, de veszélyes.
Kevesen fejezték be a futamot, a motorok és turbók úgy szólltak el, mint Clifford Etienne Tyson ellen. Nehéz futam volt, embernek-gépnek egyaránt. A francia René Arnoux motorja a 63. körben ment tönkre, a svéd Stefan Johansson turbója egy körrel később szállt el. A 68 körös verseny végén, a leintést követően a hatodik helyen célba ért Philippe Alliot megállt csapattársának, aki mellett már akkor Johnansson is ott üldögélt.
Mindketten felkapaszkodtak a Ligier-Renault oldaldobozaira, de pár méternyi gurulás után Alliot gépéből kifogyott a benzin. De véletlenül arra járt a negyedik helyen befutó Piquet - aki amúgy sem állt szigorúan szabálykövető ember hírében – és nagyon sportszerűen fedélzetre vette mindhárom pilótatársát.
Akik aztán kellemesen andalogva megvitatták a verseny történéseit a Williams-Honda taxin ücsörögve.
(És persze abban az évben rendezték meg az első Magyar Nagydíjat. Én pedig ott voltam az 500 forintos állójegyemmel.)