Forma-1 kicsit másképp

  2011. december 02. - ommm Címkék: 1 mexikó forma 1986

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


1986. A mexikói foci vb-n a dobogóra esélyes Magyarország egy hatost kap a Szovjetuniótól, a mai napig nem derült ki, hogy a nagy testvérnek feküdtünk le vagy a legendás tésztakúra vágott minket haza.
Argentína megnyerte a VB-t, az isteni Diego pedig két olyan gólt tolt az angolok kapujába, melyek bevonultak a kollektív futballtörténelem legtöbbet tárgyalt góljai közé. Az Isten keze, ami valójában nem lehetett gól, de mit számít ez akkor, amikor előtte belőtte minden idők legszebb gólját?

Persze nem csak foci vb volt 1986-ban Mexikóban, hanem a Forma-1 turbókorszakának egyik emlékezetes futama. A verseny, melyen Gerhard Berger megnyerte élete első nagydíját. Pirelliken indult és kibírták az egész futamot. Második Prost, harmadik Senna.

Hírszerkesztőnkkel, Asszural - aki velem egyetemben képezi a Totalcar Forma-1-es kollektív öntudatát – néhanapján azzal szórakozunk dohányszünetben, hogy adott idő alatt méltán vagy méltatlanul elfeledett Forma-1-es versenyzők neveit soroljuk és megpróbálunk arcot kapcsolni a névhez. Azt hiszem a múltkor Teo Fabi tette fel az i-re a pontot. De ki emlékszik még Eddie Cheeverre vagy Jyrki-Jarvi Lehtóra?

Történt azonban azon a versenyen valami, amit ma már meglehetősen ritkán látni, pedig csak egy egyszerű, emberi megnyilvánulásról volt szó, amolyan bajtársiasságról, amit legutóbb tán Mark Weber és Fernando Alonso adtak elő. És jó eséllyel bizonyosan valamiféle szankció járna érte, hiszen hű, de veszélyes.

Kevesen fejezték be a futamot, a motorok és turbók úgy szólltak el, mint Clifford Etienne Tyson ellen. Nehéz futam volt, embernek-gépnek egyaránt. A francia René Arnoux motorja a 63. körben ment tönkre, a svéd Stefan Johansson turbója egy körrel később szállt el. A 68 körös verseny végén, a leintést követően a hatodik helyen célba ért Philippe Alliot megállt csapattársának, aki mellett már akkor Johnansson is ott üldögélt.

Mindketten felkapaszkodtak a Ligier-Renault oldaldobozaira, de pár méternyi gurulás után Alliot gépéből kifogyott a benzin. De véletlenül arra járt a negyedik helyen befutó Piquet - aki amúgy sem állt szigorúan szabálykövető ember hírében – és nagyon sportszerűen fedélzetre vette mindhárom pilótatársát.

Akik aztán kellemesen andalogva megvitatták a verseny történéseit a Williams-Honda taxin ücsörögve.

(És persze abban az évben rendezték meg az első Magyar Nagydíjat. Én pedig ott voltam az 500 forintos állójegyemmel.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr993429329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abc 2011.12.02. 19:01:07

Szép volt! Imádtam Piquet-t!

abc 2011.12.02. 19:02:28

Szép volt! Imádtam Piquet-t!

2011.12.02. 19:17:26

Csúnya lenne, ha egy vérbeli F1 rajongó nem tudná, hogy ki Cheever (pl. Indy 500 győztes), vagy Fabi (ő volt az utolsó Pirellis pole pozíció szerzője Vettel előtt). Lehtóra is emlékeznek sokan, ha másra nem is, de arra igen, hogy 1994-ben Imolában az ő rajtbalesete miatt volt volt SC, ami után jött a Senna-baleset. Méltatlanul elfelejtett inkább Chris Amon, Stefan Bellof, vagy Marc Surer.

Találós kérdés: ki volt az a pilóta, aki élete első versenyén, 1984-ben az olasz nagydíjon Senna helyett volt beugró? Aki nem tudja, annak itt a megoldás, lehet megdöbbenni: en.wikipedia.org/wiki/Toleman#Complete_Formula_One_results

Pierr Kardán 2011.12.02. 19:34:47

@nemorino: Híííjjjj, de megdöbbentem!!!

(Amúgy: Who the fuck is S. Johannson???)

deak.atti 2011.12.02. 19:52:58

@Pierr Kardán:

Hali!

Stefan Johansson?

Nebaz'má'meg! Gerhard Berger csapattársa volt a McLarennél. Tehát nem egy utolsó kutyaütő volt. Meg egy kicsit Ferrarizott is a megboldogult Michele Alboreto csapattársaként. Csak nem ért el akkora sikereket, hogy jegyzett versenyző legyen belőle. Jean Alesi is abból a montreali versenyből élt évekig, aminek a felét Ayrton Senna előtt töltötte a harmatgyenge Tyrrell (bizony, volt ilyen istálló is ...) ülésében.

DA

robian 2011.12.02. 19:59:05

én is ott voltam apuval

nagyiWRX 2011.12.02. 20:10:31

ÁÁÁÁÁÁÁ bazzeg és ott dumálnak rajta érted.....ma meg mi van mindenki köcsögösködik kap a kamera egy kis bájvigyort azt kész , az interjukban is csak annyit pofáznak hogy blablabla, sajnos ez jellemzi a mai kort, mennyire emberközelibb világ volt....

yenoee 2011.12.02. 20:10:45

Ezt a Piquet-taxit láttam annó az osztrákon. Jó kis verseny volt!

2011.12.02. 20:12:15

@Pierr Kardán: Nem ő a megfejtés, mert ő nem első versenyét futotta akkor. A megfejtés a DNQ eredményt jegyző versenyző lenne.

@deak.atti: Johansson sosem volt Berger csapattársa. 1983-ban a Spirit Honda egyetlen versenyzője volt, 1984-ben ment Tyrrellel és Tolemannal, majd 1985-ben ismét beugró volt a Tyrrellnél, mielőtt a Ferrarihoz került. 1987-ben Prost csapattársa lett a McLarennél, majd 1988-tól teljesen lecsúszott, nagyon gyenge csapatokban tudott versenyezni, de 1989-ben még egy Onyx-szal is sikerült dobogót szereznie. Ő volt a rekordtartó abban, hogy neki volt a legtöbb dobogós helyezése győzelem nélkül (12), ezt idén Heidfeld megdöntötte.

Alesi nagy csatája Sennával 1990-ben Phoenixben volt, Montrealban 1995-ben élete egyetlen győzelmét szerezte.

heggab 2011.12.02. 20:16:24

Lehto elég vitézül tolta a fekete-fehér Sauberben, pechére, mikor leigazolta élete csapata, a Benetton, a téli teszteken olyan balesetet szenvedett, ami után soha nem lett az a versenyző, aki lehetett volna.
Ezenfelül a 90-es évek elején ő volt az F-1 jóképűje, nők kedvence.

Leadfoot 2011.12.02. 20:21:47

Én csak azt akarom mondani, hogy Maradona rohadjon meg. :-)

ommm 2011.12.02. 20:25:00

@heggab: Így-így, az egymillió dolláros mosollyal :)

@nemorino: Na ne, ki ne tudná, kicsoda Stefan Bellof? Aki jó eséllyel már soha a büdös életben nem ér utol senki?
www.youtube.com/watch?v=SO7nlYzbPxY

losonczielvtárs 2011.12.02. 20:47:30

"a Szovjetuniótól, a mai napig nem derült ki, hogy a nagy testvérnek feküdtünk le vagy a legendás tésztakúra vágott minket haza."

Ez ugye csak vicc? :) Mármint, hogy lefeküdtünk a keleti nagy testvérnek? Remélem tényleg csak az! :)

ha taxi, nekem ez maradt meg:
www.youtube.com/watch?v=hBIZF3sDFTI

QAQ 2011.12.02. 21:07:05

Idén is volt taxizás az F1 ben, Webber viszi be Alonsot a boxba a futam után:

www.youtube.com/watch?v=a7Ru43PgRc4&feature=related

Kegyetlen 2011.12.02. 21:48:43

jó ez a taxi :) Johanssontól nekem az van meg, amikor 1 v. 2 körrel a vége előtt defektet kapott, de nem ment ki a boxba cserélni, aztán gumi nélkül lett dobogós :)

MDBence8 2011.12.02. 22:32:53

Azok a 80-as évek... Jó lett volna egy olyan világban felnőni. Értetlenül nézek, amikor áradoznak a kortársaim a mai (rallyról, bár már sokan azt se tudják mi az...) és forma 1-es pilótákról, meg, hogy micsoda nagy emberek. Hát én próbálom megértetni velük, milyen nagyszerű világ volt 20-30 éve, amikor még nem a Való(tlan) Világ ,,celebjeit" hívták hősöknek, hanem az akkori pilótákat... És ők tényleg azok voltak. Gondoljunk bele, micsoda nagyszerű világ volt akkor... B-csoportos rally (YYY) C-csoportos Le Mans-i autók... (YYY) (Forma-1-et nem említem, hiszen az már meg lett vitatva) És nem csak tudásukkal, de emberségükkel is bizonyították, hogy igen, ők lehetnek valódi példaképek...
Szeretnék álmodni újra egy ilyen világot... :)

Blindmouse 2011.12.03. 02:45:51

És amikor Mansell vitte el Sennát 1991-ben? senna még el is rúgta az egyik pályamunkást aki le akarta szerelni az autó tetejéről hogy ezt nem szabad.

Vagy amikor MSC, Fisichellát?

abdulesmia 2011.12.03. 06:19:44

Én még csak alig múltam 30, de az itt felsorolt versenyzők és istállók majd mindegyike ismerősen hangzik. Lehet, hogy korán kezdtem az autósport iránt érdeklődni?

Carlov 2011.12.03. 06:42:40

Kicsit sok már a szentimentalizmusból...
Azok a 80-as évek...Mert ma már csak majmok ülnek a volán mögött,ja persze...
Más kor,más technika,más szabályok...

dik_ 2011.12.03. 07:14:36

@QAQ:
De utáltam a két kötsög műsorvezetőt, amikor azon kezdtek el sopánkodni, hogy jajj, de ez tilos, meg szabálytalan... :/

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.03. 07:17:16

Minidg nagy rejtely volt elottem hogy Jean Alesi mit keresett a forma egyben. Amikor Berger ( ferrari, benetton ) csapattarsa a visszavonulasa eveben meg megnyerte az osztrak nagydijjat, o nem mutatott semmit ugyanaazzal a technikaval. ---Egyszer a ferrarikkal majdnem kettos gyozelmet szereztek, de kb 10 korrel a vege elott kiesett berger majd par korrel a vege elott o is, mondjuk akkor a ferrari ( a sumi era elott ) egy jo nagy darab ocskavas volt. ( Jody Shekter 79 es VB cime ota a lejton volt a ferrari, a nemet suszter azonkivul hogy jol vezet ( vezetett... ) a legnagyobb erdeme hogy kocsit csinalt a ferraribol.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.03. 07:24:23

Coulthatd es Irvin volt meg a soha-be-nem-ero tehetseg kategoria, j Button is majdnem az lett.

Regen megneztem minden versenyt es megvettem minden ujsagot amiben f1 volt ( akkor nem volt internet ) most meg szinte nem erdekel az egesz. Amikor Indianapolisban korozott par kocsi azota szinte a soforoket es az istallokat sem tudom. Egyszeruen eltunt a forma egybol nekem az ami miatt VERSENY volt. Lehet ma jobb masodperceket mennek, lehet hogy sokkal erosebb/gyorsabb/szebbek a kocsik, de valami mar hianyzik.

kamasuka 2011.12.03. 08:30:58

Szerintem ez az egyik csúcs F1-es pillanat:

www.youtube.com/watch?v=ZXN-EbC4wbk

Carlov 2011.12.03. 08:31:44

@visszakettopadlogaz: Öregszel..
10 évesen kitapétáztam a szobám falát autó poszterekkel ma már valamiért nem tenném,,ki tudja!?

Hurri Kán 2011.12.03. 08:33:34

Dr. Jonathan Palmer?
Megvan?
Első magyar nagydíjon én is kint voltam apámmal...

Sys 2011.12.03. 08:38:09

@visszakettopadlogaz:
Kb ugyan így vagyok Igaz kicsit pontosabb a dátum.. Senna balesete.. "valami véget ért.. valami mááás...."

Hurri Kán 2011.12.03. 08:39:07

Egy klasszikus videó, hogyan kell pozíciót védeni...
Senna-Mansell, Monaco, 1992.
www.youtube.com/watch?v=MG5FLVykdhE

Sys 2011.12.03. 08:43:27

@kamasuka: Ez jóóó :) Köszi :)

Hurri Kán 2011.12.03. 08:47:56

@kamasuka:
Az első emelt orrú autó a Forma-1-ben...

Sys 2011.12.03. 09:03:57

Ezt láttátok már? emlékeztek rá???

Rajta anno nem tudtak segíteni...

www.youtube.com/watch?v=RI1413ipcD0

sunblind 2011.12.03. 10:45:59

... sosem néztem utána mit takar pontosan a JJ. :)
De tény, hogy így rövidítve talán komolyabban hangzik.

Kariz 2011.12.03. 10:56:54

Akkor még versenyek voltak!
Most pedig a boxokban van a távirányító, a kocsikban meg a vevőegység. Mintha ellene döntve előre,hogy ki győzhet...
Az elmúlt idény,meg csupa izgalom volt :o(

127_sud 2011.12.03. 11:29:27

@visszakettopadlogaz:
Azért nem volt olyan kutyaütő Alesi, de rosszkor ment a Ferrarihoz. 1991-re aláírt a Ferrarihoz a Williams helyett és abban az évben Prost se volt sehol azzal a géppel.
Amúgy az egyik kettős győzelem lehetősége (volt több is) pont 1995-ben volt Monzában az utolsó Ferrais évükben hazai pályán. Alesi kamerája leesett és a mögötte jövő Berger első futóművét tönkretette. Alesi jobb hátsó kerékcsapágya pedig kb. 8 körrel a vége előtt ment szét, még látványosan lángolt is. Élete első versenyén a Formula 3000-ből beugorva 4. lett egy teljesen ismeretlen Tyrell-Ford-al. Minden előzetes tesztelés nélkül...
Amúgy Berger utolsó évében a német nagydíjat nyerte meg és azon a hétvégén hunyt el az apja.

svdkert 2011.12.03. 12:06:49

hejjesírás?????????????????????????????????????????????

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.03. 12:37:30

Milyen érdekes az emberi emlékezet.

Mennyiszer lehet a "Bezzeg akkor még..." kezdetű kesergésekbe futni. Az igazság azonban az, hogy a versenyek annyira nem voltak mások akkor mint most. Én letöltöttem több szezonnyi versenyt a '70-es, '80-as évekből, hát iszonyat nagyokat kumtam a laptop előtt, ahogy a tévé előtt is ha F1 megy, hamar töröltem is őket.

Persze mindig egyszerűbb egy YouTube-összeállításból ítélni, ahol 5 percbe van összesürítve egy vagy több szezon.

Meg hát fiatalon minden nagy szám. Ne feledjük, azok a fiatal srácok akik most nézik a F1-et, ők fognak sopánkodni 20 év múlva, hogy "Bezzeg 2011-ben, amikor Vettel..."

Ebben nincs semmi meglepő, meg így természetes. Valahol mindenki a saját fiatalságát sírja vissza.

jujdejo 2011.12.03. 16:43:58

nekem az tetszett akkoriban hogy jol pofán lehetett baszni a köcsögöket, most meg nem annyira...

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.03. 17:49:56

Utanna neztem, teljessen igazad van! Berger osztrak, azert hittem hogy az ( akkori ) A1 ringen gyozott.

Carlov: nem oregszunk csak az ido megy meg a gyerekek nonek nagyon gyorsan! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.03. 18:07:40

@kamasuka: termeszetessen nagyon jo pilota volt, a forma egyben mindenki az, csak neki tobb jutott az unneplesbol mint amennyire jol tekerte a kormanyt ugy erzem, de aztan lehet rosszul gondolom.

qqyyqq 2011.12.03. 18:33:36

jó írás volt, még többet, sok videóval, bővebben! :-)

MP 2011.12.03. 19:48:34

Én is kint voltam 3 napos jeggyel igaz a versenyre beszöktem arra a dombra ami az utolsó kanyarnál van. :)

Fefi 2011.12.03. 20:01:14

@Gee Halen:
Szerintem a többség nem a több előzés (mert mostanában ugye ez a vesszőparipa FIA-nál), nem az izgalmasabb versenyek után kesereg, hanem az izgalmas párharcokra, oda-vissza előzésekre,
illetve az F1 "emberközelibb" mivoltjára.
Akkor nem volt ismeretlen a másik előtti "cikázás" (pozíció védés), nem volt példanélküli, ha kerekek, oldaldobozok értek össze, nem zavart senkit ha a leintés után a győztes gumiégetéssel, zászlóval ünnepelt.... Ma mindezért minimum áthajtásos vagy Stop&Go, esetleg 5 helyes rajt büntetés, jár.
Ma a pilóta az autóból kiszállva az előre engedélyezett, protokoll szövegekkel nyilatkozik eleget téve a szponzoroknak, csapatnak,... Mint egy robot. Ha valamelyiknél kiborul a bili, 2 napon belül már hivatalosan bocsánatot kér.
Régen ennél "kicsit" emberibbek, megközelíthetőbbek voltak a pilóták, és talán ezért tekintünk rájuk "hősként".
Pl.: James Hunt szinte ki sem szállít az autójából, már cigi volt a szájában, doboz sör a kézben, nő a balján...
(images.caradisiac.com/images/6/5/5/9/16559/S0-Heidfeld-jette-sa-BMW-dans-l-Enfer-vert-72998.jpg)
Azt hiszem a "siránkozók" nevében mondhatom, mi az F1 ezen pillanatait, légkörét sírjuk vissza, nem a "fiatalságunk". ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.03. 21:19:31

@Fefi: Az a kep megvan nekem Huntrol, egy csajszival beszelget az auton ulve piros sapkaban izzadtan, de a doboz sor meg a cigi ott van!!!:DD az mekkora!!!:D

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.03. 23:23:24

@Fefi: Egyetértek, de akkor én meg azt mondom, hogy Stirling Moss a Monaco GP közben kézjelekkel kommunikált le egy randevút versenyzés közben egy, a pálya szélén tartózkodó csajjal, körönként oda-vissza erősítve meg a részleteket.

Változik minden. Miből gondolod, hogy pl. 20 év múlva nem egy laboratóriumba küldik rögtön a pilótát a verseny után, ahol tetőtöl-talpig kivizsgálják a "bioritmusát", hogy még tökéletesebb, abszolút nyerű célszerszámot fejlesszenek belőle a következő futamra?

fzr1000 2011.12.03. 23:28:19

@Fefi: Lövöd a lényeget!
Még annyit hogy a mostani F1 azért sem nagyon érdekel már(kb:84-től 07-ig követtem folyamatosan) mert évről évre egyre több f.sz szabályt variálnak/vezetnek be amivel teljesen elqrják a versenyeket. (gumikkal való sz.rakodás hogy ki milyet tehet fel és abból mennyit használhat, ökör időmérő szervezés, ba.zakodás a blokkokkal/elektronikával/szárnyakkal hogy nehogy már versenyezhessenek a csapatok egymással,stb.)
Miért nem autóversenyezhetnek "szabadon" mint régen?
(és Mo-on az utóbbi időben miért csak hülyék közvetíthetnek F1-et?)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.03. 23:29:46

@Fefi: Egyébként külön tanulmányként nézz NASCAR-t. Nem számít, hogy a versenyző végig "fuck"-olta a futamot és szídta csapatát (amit jótékonyan nem vágnak be a közvetítésbe), hiába kenődött fel a falra, fordult át nyolcszor, az első dolog az, hogy nyilatkozik: "Szuper hétvégénk volt, remekül mentünk, köszönhetően a *két perces szponzoráció*-nak (közben háromszor cserél sapkát), amíg nem jött az a hiba, de majd jövő hétvégén újra megpróbáljuk (Coca-Colás palack meghúz).

Na ezek az igazi robotok. Igaz, ott legalább engedik a gumifüstölést. Mondjuk Carl Edwards idén egyszer össze is törte az autóját egy ilyen félresikerült győzelmi manőver közben.

esef 2011.12.03. 23:32:07

hát nemcsak pár olyan versenyzőt tudok, akikről a mai F1 drukkereknek gőzük sincs, hanem pár csapatot is. persze kutyaütő volt mind, de legalább lelkesedéssel nyomták :)
kinek mond valamit az Eurobrun csapat? vagy a Pacific? két igazi kutyaütő brigád :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.03. 23:35:23

@esef: Na, a Pacific nekem is csak a GP2 játékból rémlik.

esef 2011.12.03. 23:36:13

én a '88-as magyar nagydíjon voltam kint.
nagynéném azóta már megboldogult férje szerzett jegyet, emlékszem 3000 Ft volt darabja. (fogalmam nem volt, hogy akkoriban ez mekkora pénz volt) be lehetett menni vele a boxokhoz, a fölötte levő részről lehetett nézni a versenyt

esef 2011.12.03. 23:38:15

@Gee Halen:
Pacific: Jean-Paul Belmondo (ismerős név, ugye?)mint befizetett versenyző, asszem két-három futamra tudta kvalifikálni magát, a csapattársa valami hasonló kaliberű versenyző volt. pontszerzésre esélyük nem volt, de legalább próbálkoztak :)

esef 2011.12.03. 23:42:14

szegény Ricardo Zonta vajon mit érezhetett amikor balról Schumacher, jobbról Häkkinen egyszerre mentek el mellette :)
www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8kGak

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.03. 23:43:37

@esef: Nana, Jean-Paul már akkor is öregember volt, amikor ez a csapat ment.

Meg is néztem most gyorsan, Paul Alexandre Belmondo volt az, JP fia.

esef 2011.12.03. 23:47:23

@Gee Halen:
jaja, bocsi, igazad van. ha Belmondo az nekem a Jean-Paul :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.03. 23:47:49

@esef: És az a két versenyző mit érzett, amikor Massa Kanadában egyszerre előzte meg őket a nagy visszafordítóban?

Nekem ez az egyik kedvenc pillanatom a F1-ből.

www.youtube.com/watch?v=HUeqylGWjq8

esef 2011.12.03. 23:52:07

@Gee Halen:
amúgy milyen érdekes, hogy volt pár kutyaütő F1-es fosőr aki más sorozatban azért elég sokra vitte. pl. Belmondo, Wendlinger, Tarquini...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.03. 23:55:44

@esef: Vagy hogy egy közelebbi példát mondjak: Bourdais. Nem is tudom: hányszoros (volt) ChampCar bajnok a srác?

esef 2011.12.04. 00:00:32

@Gee Halen:
az egy jó verseny volt: Lewis is biztos egy randit szervezett le éppen aztán amiatt nem látta, hogy ketten is állnak előtte a boxkijáratnál :)

Lowtyo 2011.12.04. 08:54:46

@nemorino: meg vagyok döbbenve.
scarlett johansson versenyzett is?

Akos_79 2011.12.04. 11:43:36

Ezek voltak az igazi évek:

www.youtube.com/watch?v=wAo8eF6GeOM&feature=related
www.youtube.com/watch?v=FFjQhKtO8PQ&feature=related
www.youtube.com/watch?v=g7-6xNcgloU&feature=related

Itt tökösnek kellett lenned, mert egy hiba és halál megcsókolt. Semmi elektronika pilóta a puszta vas ellen, 1400 LE-t azért nem volt semmi így kézben tartani.:)

Hurri Kán 2011.12.04. 11:46:02

@Akos_79:
1400 lóerő a Forma-1-ben soha sem volt. Még edzésen sem, amikor lehetett külön motort/ autót használni az időmérőn. Versenyben meg még úgy sem.

Akos_79 2011.12.04. 11:54:10

@gyvy: De volt, mondjuk csak időmérőn de volt.

Akos_79 2011.12.04. 12:00:46

Senna Lotus 98T-je 1200-1300 Le:

en.wikipedia.org/wiki/Lotus_98T
"It is generally accepted that the Renault EF15 produced between 1,200 bhp (890 kW) and 1,300 bhp (970 kW) at 5.5bar boost."

Hurri Kán 2011.12.04. 12:42:32

@Akos_79:
Te fel voltál mentve matekból?

Akos_79 2011.12.04. 13:07:10

Akkor 1300 LE, az is jóval több mint manapság van:)

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.06. 20:28:36

Jelentem, én emlékszem Teó Fábira éd Dzsedzse Létóra is!
(Most pedig olvasok tovább.)
süti beállítások módosítása