TCTV werk 1: Így csinálják Szlovákiában

így készül a Totalcar

  2011. november 19. - ommm Címkék: totalcar forgatás tctv pálya omg alaprajz slovakiaring

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Szeretettel üdvözlünk minden Totalcar olvasót és TCTV nézőt!

Ez a poszt egy kis sorozat első része, melyben megpróbáljuk kicsit részletesebben bemutatni azt, hogyan készül a Totalcar tévéműsora. Bár az utazás, melynek keretén belül mindez megtörténik, nem volt éppen megszokott még számunkra sem. És az, hogy egy teljesen idegen helyen dolgoztunk - ráadásul több napig - csak az érdekességek egyik része. Legyünk maradiak, kezdjük az elején.

Nem volt meleg az aszfalt sem

 

Már a Totalcar.hu készítésekor is sokszor nehezen megoldható problémát okoz egy-egy összehasonlító teszt megszervezése (mint pl. ez a legendásan szórakoztató). Nem elég, hogy ilyenkor az importőrök magas fordulaton pörgő, pontosan beosztott tesztautó-flottáiból kell időben összehangolva akár több típust is egyszerre igényelni (dátumegyeztetés, elhozatal-visszavitel), hanem ezen felül figyelni kell arra is, hogy ha lehetséges, akkor hasonlóan felszerelt, egyforma karosszériaváltozattal rendelkezzen mindegyik résztvevő. (Kivéve ha nem más szempontok a mérvadók.)

Ha mindez megvan, akkor elő kell szedni azt az X számú kollégát, akik részt vesznek az összehasonlító tesztben, majd lehetőleg úgy keringetni közöttük az autókat, hogy mindannyian elég időt töltsenek el mindegyikben ahhoz, hogy véleményt alkossanak róluk. Közben persze az X számú kolléga teszi a dolgát idebent és a magánéletében is, ezért külön feladat kijelölni és megtalálni a fotónapot, amikor minden résztvevő képes együtt lenni hosszú órákon keresztül. Ezek az emberek aznapra jó eséllyel kiesnek a szerkesztőségi munkából (legalábbis estig, amíg haza nem érnek), de egy ilyen tesztnek egyéb költségvonzatai is vannak (üzemanyag, koszt, sztrádamatrica, mosatás stb.).

Ha netán pedig olyan autókról lenne szó, melyek igénylik a versenypályát vagy annak környezetét, akkor a helyzet csillió százalékkal bonyolultabb és drágább. Hogy még nehezebb legyen, képzeljék el mindezt a tévéműsorra átültetve, ahol egy óra forgatott anyag egy percnyi vágott anyagnak felel meg. Mondjuk hat autóval. A megoldásba Mr.Wolf is beleizzadna.

Egyszer már csináltunk hasonlót, négy autóval a Kakucsringen, de még egyszer nem akartunk beleszaladni a késbe.

Ebbe a logisztikai rémálomba sem vágtunk volna bele, ha egy szép napon nem kapunk egy levelet a Slovakiaringtől, melyben együttműködésüket ajánlják fel. Az üzenetet olvasva eleinte csak néztünk bután egymásra: mi? Hogyan? Szlovákiából? Szívesen látnak? Próbáljuk ki, bármikor mehetünk? És ők keresnek meg minket? Örömünkben legszívesebben körültáncoltuk volna a Flórián teret. Van rá esély, hogy megoldódik egyik legnagyobb problémánk. Ráadásul ott jó eséllyel mindenki ért magyarul, csodás.

Mert – bár alapvetően száguldásra való – egy épített versenypálya remek munkahelyszín: közben itt nem zavar senki, minden fázist (fahrtolás, külső-belső duma) nyugodtan rögzíteni lehet, koncentrálni tudunk a dolgunkra és mi sem vagyunk útban. Nem utolsó sorban pedig nagyon menő képeket készítenek a srácok, pedig a kameráikon nincs is Top Gear-gomb.

Az OMG Visuals csapatós fahrtkocsija

Versenypálya bérbe?
A tévéműsor indulásakor természetesen Karottáék megvizsgálták, mik a lehetőségek idehaza, de az eredmény felemás volt. A tököli reptér kilőve, nyáron még meg lehetett csinálni a Totalcar gyorsulást, de a mostani időben már ott több napot dolgozni nem lehet. Ráadásul a bóják közötti keringés képen nem mutat semmit.


A Hungaroring bérleti díja csillagászati összeg, a Pannóniaringet pedig szinte kisajátították a jól fizető osztrák kuncsaftok, pedig gyönyörű egy hely. Oda csak korán reggel vagy este férhettünk volna be egy-két órára, így erről is le kellett mondanunk, ráadásul messze van. A Kakucsring túl szűk és kanyargós, remek helyszín a szórakozáshoz, de munkához nem ideális. Maradt az Euroring, innen azonban kaptunk egy olyan árajánlatot, hogy helyből dobtunk egy hátraszaltót: 5600 euró/nap. Aki volt már ott, az tudja, hogy 1,7 millió forint inkább jó poén és egy kis Dagobert-bácsiság, mintsem reális ár. Ennyiért kiadják Knockhillt vagy Goodwoodot, ugye érzik?

Papp Tibi is befutott

Így már érthetik, miért kezdtünk el lázasan szervezkedni. Végre megcsinálhatjuk azokat a dolgokat, melyekről annyit beszéltünk szomorúan bólogatva a dohányzóban, tisztességes helyszínen, sok idővel, ó, nirvána. Szerveztünk ezerrel, Papp Tibinek (aki a tesztrovat vezetője) füléhez nőtt a telefon és mi is azonnal felvettük a kapcsolatot ismerőseinkkel.

Az már az elején világos volt, hogy hiába vonul fel szinte teljes létszámban az OMG Visuals remek kis csapata minden technikájával egyetemben, egy nap erre nagyon kevés, minimum kettő kell. Ráadásul november van, ami azt jelenti, hogy az effektív képkészítés ideje (mínusz reggeli, kivonulás, előkészítés, munkamegosztás) talán napi 5-6 óra nettó munkára korlátozódik, utána besötétedik. Szerencsére a Totalcarban a világ minden tájáról dolgoznak emberek, így természetesen igénybe vettük a csallóközi motoros vámpírt, Árpádot, aki tálcán kínálta a remek megoldást: szállást a családi nyaralóban.

Bandi és Göbi, fejben biztosan futóművet állítanak az MX-5-ösön

Mikor bizonyossá vált, hogy a dolgot meg lehet csinálni, kezdetét vette egy négy héten át tartó folyamat, melynek részleteitől mindenkit megkímélnék. A lényeg az, hogy a végén a budaörsi McDonald's előtt gyülekeztünk reggel fél kilenctől. Tízkor – miután utolsóként Karotta is befutott Balázzsal, a fotóssal – aztán útnak indult rendhagyó karavánunk. 14 elmebeteg, kilenc autó.

Három a sokból

Tizenkét óra volt, mire odaértünk a Nagyabony melletti Slovakiaringre. Tizenkét óra négy perckor pedig mindenki a földön tapogatva kereste leszakadt arcát.

Hümmögtünk, néztünk jobbra-balra, majd egymásra: hol vagyunk? Európában? Egy fél Hungaroringnyi területen óriási, betonozott parkolók, nagy terek, modern épületek nőttek ki a puszta közepén. Takaros rend és tisztaság mindenütt, kedves, mosolygó emberek jönnek elénk, kicsit úgy éreztük magunkat, mint Rejtő Jenő három testőre, akik az Igori kényszermunkatábor helyett a földi paradicsomban találják magukat. Csak éppen ez nem álcázás, ez a valóság. Egy pillanatra még Winkler is letette a fényképezőgépet, pedig őt újabban csak Fotó Robinak hívjuk, annyira belebolondult az exponálásba.

Hotel is tartozik hozzá

Temérdek box, széles utcával és ezektől kétszáz méteres körön belül egy háromcsillagos hotel ingyen wifivel (ez a pályán is így van) és masszázsszalonnal, a tágas és modern étterem földszinti ablakai a paddockra és a pályára engednek kilátást. Három automata kútoszlop, melyekhez az adott értékre feltöltött zsetont az információs pultnál megvehetjük (természetesen fizethetünk kártyával), egy kétállásos, profin felszerelt műhely, ha netán szerelni kéne. Egészségügyi központ, helikopter-leszállóhely, kávé és üdítő- valamint édességautomaták mindenütt, egyszóval minden, ami egy modern versenypályához hozzátartozik.

Tibi és Pista benzinkutat beszéltet

Igaz ugyan, hogy a főúttól tíz kilométernyire esik, de legalább kétsávos úton lehet megközelíteni és elhagyni, amit az tud igazán értékelni, aki próbált már hazajutni a Hungaroringről tetszőleges verseny idején azon az egy szem, szerencsétlen egy sávos felüljárón, ami Budapest felé egy stoptáblás pihenőhelybe torkollik.

Alaprajz és variánsok. Miénk volt a 3.-5.

A pálya minimális szélessége 12 méter, a célegyenes több, mint egy kilométer hosszú. Hat különböző variánsa van, ebből kettő akár egymástól függetlenül is üzemelhet. Kérni sem kellett és pár perc múlva már el is választották egymástól a két kört, így szimultán foroghatott két kamera, nem zavarta egymást a két dolgozó csapat. Szervizút alig van, hiszen a pálya alatt alagutak könnyítik meg az egyes szakaszok közötti közlekedést. Ez gyorsabb megoldás, ráadásul nincs akkora helyigénye sem, ellenben drágább. Üsse kő, valahogy csak megcsinálták.

A forgatás második napját izgalmassá tette a köd. Az éjjeli hazautat méginkább

A vonalvezetés elég lendületes, egyedül a belső részen van egy rafinált, szűkülő kanyarokkal megtűzdelt rész, de mindezzel együtt is egyértelműen gyorsnak számít. Szintkülönbségből is van bőven, ezek a dombok nagyon érdekessé és szórakoztatóvá teszik a körözést. Egyedül az aszfaltozott bukóterek hiánya tűnik fel, cserébe mindenütt keskeny füves résszel leválasztott mély kavicságyat látunk.

Az étterem ablakai a paddockra és a pálya felé nyílnak

Nem, ez jó eséllyel sosem lesz Forma-1-es pálya, de – mint kiderült – nem is ez volt a cél. Forma-1 van a régióban, ráadásul csak évente egyszer rendezik, van ezen kívül bőven elég érdekes verseny. Az eseménynaptár meglehetősen zsúfolt, de heti négy alkalommal minden esetben szabad a pálya (májustól augusztusig két órára hattól nyolcig, márciusban, áprilisban és szeptemberben hétig). Ezen kívül persze rendeznek kimondottan nyílt napokat is.

Nyúl úr a ködben. Mákja volt, éppen akkor szaladt át az úton, amikor Winkler Pistával a beülős képeket készítette a Caterhamben

Bízvást állíthatom, hogy mind a tizennégyen egyetértettünk abban, hogy a Slovakiaring király hely. Jó eséllyel a régió egyik legfejlettebb versenyhelyszíne. És a legjobb hír, hogy Budapesttől alig 150 kilométernyire.

Azt pedig, hogy mit alakítottunk ott és mi történt velünk ez alatt a két nap alatt, megtudhatják a legközelebbi werk-posztban. Tartsanak akkor is velünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr453395452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2011.11.19. 13:01:52

Minggggyááá csekkolom.
Ezmiez?

Burgermeister 2011.11.19. 13:03:24

Az eres fókusz bejön.

Ronin_ 2011.11.19. 13:53:37

kéreres!
öööö.... zöld!:-D

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.11.19. 14:02:46

Mennyit fogyott a Bende! Tényleg, mennyit?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.19. 14:04:03

Szinte hallom, ahogy winklerék azt mondják" -Tartsanak -Akkor is -Velünk"

Hurri Kán 2011.11.19. 14:08:30

A Caterhamért és az NSX-ért bekaphassátok. :D

ruskyy__ 2011.11.19. 14:14:56

kiraly poszt! ilyenbol johet meg sok.

Bono92 2011.11.19. 14:19:25

Hogyan kapcsolódik ehhez a cikkhez az a kisfogyasztású autók videó???

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.11.19. 14:26:35

nos, a Pannóniaringet le"messzi"zni... hát izé, tényleg, az az 50 km különbség (olyan fél órányi plusz idő) az már a világvége és az örök sötétség kezdete lehetne, melyben már a varjak se kárognak és köd sincs, mert vákuumban az lehetetlen - még szerencse, hogy folyton foglalt :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.11.19. 14:45:45

@Zsit (nyau és rémizé): Az, hogy messze van, önmagában nem információ, hiszen a Slovakiaring sem a szomszédban van. De ha hozzáadod, hogy napközben nem szabad, csak előtte, meg utána, úgy azért talán megérthető, hogy ez a távolság túl nagy. Ha az egész nap rendelkezésre áll (különösen, ha olyan feltételekkel, mint a Slovakiaring), a Pannoniaring sem lenne messze. De pontosan ezt írta Ommm is. Egy két óra forgatásért összesen több, mint öt órát utazni (mert ugye az utánfutós fogat nem százharminccal suhan) nem éppen ésszerű.

empire 2011.11.19. 14:46:56

TIsztelt Totalcar. Csak egy tippet szeretnék a pályabérlésre. Győr mellett, écsen a Rába ring? Én idevalósi vagyok, az audi, suzuki rendszeresen használja. Érdeklődjetek utána, annyit megér.

Szamiz67 2011.11.19. 14:53:51

Ez a pálya, ami 6,5 mrd. Ft.-nyi magán pénzből épült fel Szlovákiában, miközben nálunk kis híján átnyomták az 5 mrd. magán + 15 mrd. állami pénzből tervezett sávolyit?

Kom Szom-Ol · http://csollima.blog.hu 2011.11.19. 15:15:29

Kalocsai reptér? Az M6-oson+51-esen könnyen megközelíthető, és gyakorlatilag szerintem bármikor szabad.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.11.19. 15:19:24

@streetsta:
ezt mondtam én is: szerencse, hogy folyton foglalt.
Kicsit fájt ez a messzé-zés, szerencsésebb lett volna csak simán a lehetetlen szabad időpontra fogni - persze szigorúan csak szerintem (meg nő is vagyok, meg lelkem is van, meg satöbbi szar - érted, ugye?), amúgy a felfogóképességemmel eleddig nem volt baj (remélem, most sincs :D), simán értettem, mit akart írni, teeee :)
(OFF: jut eszembe, távirányítós autóra vágyik a kisebbik lányom (nyilván a nagyobbiknak is kell majd), a keret alsó-középkategóriát enged meg, tekintve, hogy 2 db kell, mit ajánlasz?)

Rocko- 2011.11.19. 15:25:37

hiányzik egy ilyen Slovakiaring itthonrül, mert jó a:
- pályája
- kiszolgálása
- mentalitása.

az MX-5 fahrtkocsi egyszerű, mégis zseniális. kaphatott az rendszámot?

én örülnék minden TV adáshoz kapcsolhatós, hasonló werkposzthoz. akár utána is.

Rocko- 2011.11.19. 15:26:42

@anyahajókabinajtóhajtogató: hol van a Bende? én nem látom képek közt.

Rocko- 2011.11.19. 15:29:08

@Bono92: úgy hogy az is egy hasonlóan nagy logisztikázást igénylő forgatás volt.

Bali01 2011.11.19. 15:29:08

Igen,van még mit tanulni tőlük,régóta,sok mindenben.Mondogatjuk évek óta.Vannak felfoghatatlan ostobaságok ott is,tudom mert a melóm egy része odaköt.
Igazából ebben nem is ez a szomorú,hanem hogy legkésőbb egy másfél év múlva ugyanezt fogjuk már mondani Romániáról.

dr.oid 2011.11.19. 16:16:36

clarkson és may no meg hammond
magyar változatban ne mondd
három nagyarc brit ökörnek
trónjára vad hunok törnek
egy szószátyár farkaskölyök
punkként most fotósbabérra török
keményarcú palócznindzsá
ezüst bukóban tanítja
sportautózás minden trükkjét
leheli caterham tükrét
jó érzéssel íly hidegbe
legfeljebb egy jegesmedve
sziesztázik délidőben
óangol bádogteknőben
míg itt pengetem a lantot
titkon várok jó kalandot
sok csapatást mesés képet
az eseménybe nem vág éket
csodás celebjeink harca
szimpatikus emberarca
koncentráljunk csak a jóra
a gagyit a villalakókra
bíznám nem a stábra
kinek ez kell hát kajálja
még egy szót pár mellékhősről
jólképzett tesztfelelősről
több szakterület tudós atyja
közérthetően előadja
hogy bamba laikus is lássa
milyen korunk technikája

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.11.19. 16:24:01

@Zsit (nyau és rémizé): Mondom, csak akkor van messze, ha mindent összeadsz. Ha a Nürburgringen hirtelen kitalálnák, hogy jófejségből csak a miénk a pálya egy hétig, olyan közelinek tűnne, hogy még a H.ring is a világvégének számítana:)
Ami a távos autókat illeti, azt kell tisztázni, pontosan mire kell. Mivel ez egy hosszú fejtegetés lenne, ezen a helyen bele sem kezdek, inkább privátban.

románc cuvée 2011.11.19. 16:55:58

@Rocko-: Majdnem lefordultam az ágyról olvasás közben (holott sírni kellett volna). Gratula!

skorpantó 2011.11.19. 17:55:31

@dr.oid: Azt hiszem nem csak én örülök nagyon,hogy ismét itt vagy!

Gomulka Béla 2011.11.19. 18:02:27

A fahrtolás az a dhriftelés magyar fordítása?

nekend · http://www.jtauto.hu 2011.11.19. 18:19:32

A Rabócsiring nem is jöhet szóba?

zalkapone 2011.11.19. 18:22:58

Na, még ilyet!
Ez persze igaz dr.oid-ra is!
:-)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.11.19. 20:25:41

@streetsta:
ó, hát a "grátisz" eléggé meg tudja dobni a kreativitást :)
(válaszoltam)

1kutya 2011.11.19. 21:25:24

@nekend: ööö... ralikrosszpálya?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.11.20. 00:09:21

@Zsit (nyau és rémizé): Nem kell annak grátiszból lennie - volt ugye az a csóka, akinek a koporsóját sem őrizték ingyé. A pontos konstrukciót csak a Bende tudja, de biztosak lehetünk benne, hogy mindenkinek előnyös a dolog.

min 2011.11.20. 00:27:39

Hát a fahrt operatőri ülésében dolgozótól sem irigylem a munkáját. kitolva egy rúdon, háttal a menetiránynak, egy kamera optikán keresztül lesni a világot miközben száguldoznak vele. Lehet, hogy beszarnék...

Rocko- 2011.11.20. 01:03:08

@min: kell a kihívás az életbe. :)
amúgy a kamera daruja nagyobb mozgásteret ad, az operatőrnek kb. csak kontrollálni kell a kamera mozgását/képét.

Tibor889 2011.11.20. 01:18:21

Szépen le van kötve az MX5....

Ez az új Nick 2011.11.20. 07:56:36

Végre versenypálya... Oda való a stáb nem pedig a belváros belső sávjába az aktuális családi autót demózva. Tudom az is kell. Jöhet a film, popcorn , kóla a kézbe! :)

Takito 2011.11.20. 17:04:05

dr.oid még mindig zseniális.
Remélem a műsor is az lesz, tűkön ülve várom.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.11.20. 23:12:13

@Gomulka Béla: A fahrt a "mozgó kamera" szakszava.
Hogy aztán az a kamera fahrtsínen gurul ide-oda egy fahrtkocsira szerelve operatőrrel együtt, vagy egy dolly-n tologatják, vagy épp egy mozgó autóra szerelt kránról lóg le, az tulajdonképpen mindegy. Alapvetően minden felvétel fahrtfelvétel, amiben a kamera rá- vagy elmozog a témára-ról, vagy esetleg vele párhuzamosan fut.

@min: Jó buli az pedig ám, az operatőrök különösen szeretnek hülye helyzetekben forgatni. Attól lesz íze a melónak, hogy végre nem egy statívról tolt unalmas felvétel. :)

De ha DURVA fahrt, meg krántechnikát akartok látni, akkor nézzétek meg ezt. BESZARTOK.
És még klappol is, mert a java autós anyag. :)

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=imq5w5JKJJo