Dekormatrica? Langyi!

  2011. november 19. - baowah Címkék: usa festés drag ftw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

 

A jó versenydizájn tényleg feldobja az autót. Azonban lássuk be, a rövid életű és könnyen eltávolítható matrica olyan, mint az elhalványuló kozmetikai tetoválás: frankó, frankó, de aki határozott és tudja mit akar, az irharéteg alá nyomatja be a festéket, és viseli titkon vagy büszkén mutogatva – örökké.

Azoknak, aki nem félnek nekimenni az autó festésének és nem aggódnak az évente máshova forduló divatmajmok szavától, ajánljuk ezt a videót. Így készül az igazi versenydekor, címfestő ecset, jó festék és szakavatott kéz kell hozzá. Ugye, hogy mennyire jobban mutat? 

Azoknak, aki lelkesednek a témáért, egy videóval kedveskednék: ugyan a festéstől nem lesz gyorsabb a kocsi, de érdemes megmézni az archív felvételt - brutálisat lép a Mustang, és kézzel varrt bőrcipő is nagyon menő. Aki még ezen túl is megőrizte a lelkesedését, kattintsa végig az autóbuziknak fokozottan pornográf galériát.

 

A képek a zseniális The Magnetic Brainről származnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr453385102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.11.19. 16:59:34

Azért versenygépre inkább a matrica, mert a festés baromi pepecselős, időigényes dolog, és ha törne elsírnám magam, az meg hülyén áll egy pasinak. :)

1kutya 2011.11.19. 17:08:32

kíváncsi lennék, hogy ez a "szakavatott kéz" mennyi idő alatt (és mennyiért!!!) festené ki a fullba matricázott cirkuszosverdámat!:-DDD

hallari 2011.11.19. 17:34:26

@1kutya: 1 hét + 100 e pénz + festék

   2011.11.19. 17:46:25

Miss Winternationalst ecsetelném.

1kutya 2011.11.19. 18:18:59

@hallari: kíváncsi lennék! maga a fóliázása is 500k körül volt állítólag (ha itthon közlekedsz, láthatsz ilyet: zömmel astrák és fókuszok, a második legnagyobb bank stílusjegyeivel. többet nem segíthetek:)

Pepejoe 2011.11.19. 18:32:03

Meg tudná mondani valaki annak a számnak a címét, ami a videóban megy festegetés közben?
Megköszönném!

hallari 2011.11.19. 18:35:38

@1kutya: 500 k?! Szép. Pár éve mixereket matricáztattak a cégnél, ahol dolgoztam, és a puttonyra kerülő vinyl+munkadíj volt 150 e Ft. És azok 10-12 köbméteresek voltak, jópár négyzetméter anyag kellett rájuk. Igaz, nem volt bonyolult a minta, de már akkor is az öntapadós minőségi alapanyag volt a drága. Most meg a válság miatti árcsökkenés is játszik, vidéki szakit szerintem lehet találni, aki biztos kézzel relatíve olcsón megcsinál egy ilyen festést. Hallottam, hogy pl. graffitis srácok is szoktak ilyesmit csinálni. Igaz nem járműre, de ez már részletkérdés. Kicsit több macera a maszkolgatás, de nem lehetetlen. Fiatalok, lelkesek, olcsón dolgoznak, meg ez nekik ujjgyakorlat (a tehetségesebbjének).

Rocko- 2011.11.19. 19:10:31

@hallari: "Igaz, nem volt bonyolult a minta"
az mindegy. a felület a lényeg. ha komplikált, mint egy betonmixer, akkor drágább. ha szimpla konténer, akkor olcsóbb. amúgy meg kb. mindegy, hogy sakktáblát nyomtatsz rá vagy szívárványt, nem számít.

"Most meg a válság miatti árcsökkenés is játszik"
mármint úgy érted, hogy az alapanyag ára nem havonta, hanem hetente változik az euroárfolyam miatt. és többnyire emlkedik.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.11.19. 19:27:01

@hallari: a graffitisek nem dolgoznak cimfesto ecsettel

hallari 2011.11.19. 19:54:32

@Rocko-: nem, a kézimunka árának csökkenésére gondoltam. A csökkenő gazdaság lefelé hajtja az árakat belföldön (import termék esetében nyilván nincs így). Szerintem a vinylt így lehetne a legolcsóbban kiváltani.

Rocko- 2011.11.19. 19:57:00

@baowah: mit csinál a bácsi azzal a bottal?

@hallari: igen, a szolgáltatás ára az eshet a válság hatására. de az alapanyagét erősen kétlem.

hallari 2011.11.19. 20:10:25

@baowah: a címfestők viszont igen, a fenti videóban is nyilván ez lehetett az eredeti foglalkozása az illetőnek, erre gondolva írtam a vidéki szakit, aki vélhetően nem is lenne drága.

A kettes számú megoldás pedig, hogy városi fiatal kölyök graffitisnek a kezébe adsz egy airbrush-szettet, hogy akkor most a matricák mintájára alkosson. Itt nyilván a maszkolás vinne el sok időt és pénzt is, viszont a végeredmény biztos, hogy olcsóbb (és szerintem kreatívabb is) lenne, mint a méregdrága import vinylek. 500k-nál szerintem mindenképp jobban jönnél ki.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.11.19. 20:34:19

@hallari: sajna a graffitisek nem hasznalnak airbrusht, csak kannat. ilyet csak ecsettel lehet. es a hazai cimfestok is mar kihaltak nagyjabol 1992-ben. egy embert tudok idehaza, aki ecsettel ezt idehaza kb kepes megcsinalni.

@Rocko-: tamaszt. hogy ne remegjen el a keze.

Demidoux 2011.11.19. 20:40:01

Nem semmi a címfestő fickó!
És hogy kiment a divatból és váltotta fel az öntapi fólia. Pedig nem ugyanaz a kettő. A címfestő lélekkel is kell, hogy dolgozzon...
A képek tökéletesek. Európában sose volt meg ez a hagyomány és autóbuziság, amit a képek sugallnak. de nosztalgiázni és sóhajtozni jó rajtuk.

1kutya 2011.11.19. 20:56:22

@baowah: máshol sem sokkal jobb a helyzet. a minap néztem (asszem a natgeon) a gyáróriásokat és a RR gyárban azt mondta a "csíkhúzó" ürge, hogy jelenleg ő az egyetlen, aki egy egyenes vonalat tud húzni ecsettel a phantom elejétől a végéig. a főnök megerősítette, hogy ha kihal, nem tudják mi lesz...

1kutya 2011.11.19. 21:00:55

@hallari: hát, ha egy címfestő a jelenlegi fekete astrámat occsóbbért átfesti félig világos-, félig sötétkékre, majd ecsettel felhordja a kb. félszáz nyilat és banklogót, meg mindkét oldalon felhordja az ajtókra az olimpiai és paralimpiai logót és felszövegezi, esküszöm megnyalom a herezacskóit:-DDD

de tényleg...

for-avar 2011.11.19. 21:23:36

egy arasznyi kardán után egy difin csücsülni nem életbiztosítás

DeaLeR 2011.11.19. 21:32:04

@Pepejoe: The Postal Service - Such Great Heights

tükörfúró 2011.11.19. 22:29:44

@1kutya: majd huzza a csikokat robot, ez már egy mű-világ, matrica, show, látszat.
az még igazi autóversenyzés volt, igazi festék, igazi képek, igazi kockázat, valódi gépészek és igazi férfiak sportja, ez a mai már csak szánalmas light version.

1kutya 2011.11.19. 22:36:14

@tükörfúró: robot? a RR-nál? hüle vagy?:-DDD

hallari 2011.11.19. 22:54:23

@1kutya: baowah azt írta az előbb, hogy a címfestő szakma lényegében kihalt, egy embert ismer, aki ezt meg tudná csinálni, szerintem nála érdeklődj. Az az emberke hátha vállalja, vagy ismer olyat, aki megcsinálja. Kétszínű fényezésről mondjuk nem volt szó, az alaposan megdrágítja a dolgot, szerintem 2 kiló alatt nem úszod meg. Bár az a vinyl alá is kell.

Graffiti blog:

graff.blog.hu/

facebook:

www.facebook.com/graffitiblog

Airbrush blog:

www.wild.hu/usr_linkek.php?session=

(le kell görgetni a 07. Fényezés-airbrush pontig, 23 vállalkozás hirdet, még "Szórópisztolyos festés bármilyen felületre" szöveggel is)

Ha egyik se vállalja normális áron, akkor meg kell állapítsam, hogy NINCS válság... :)

m.o.p. 2011.11.19. 23:15:53

Keressetek egy ügyes kezű tetoválót. Bármit felken bárhova, airbrush, ecset ua. és nem is dolgoznak elviselhetetlen áron.
Airbrush kb 20e Ft./nm

tükörfúró 2011.11.20. 00:44:59

@1kutya:
nem én vagyok hülye, hanem azok a pénzurak, akik manufakturális elemeket tartalmazo luxusautóval járnak,-szeretnének- de nagy befekteteőként, piaci irányítóként, részvényesként meg centenként és %-onként ölték ki a manufakturális kézimunkát és annak becsületét

most majd beérik a robotokkal és a matrica érzéssel ők is...itt tartunk

Merida001 2011.11.20. 01:00:54

Dekormatrica? Langyi! Ha megunod, csak lehúzod a régit előkészíted az újat és már fel is kerül... Mi ebben a langyiság?? Vicc. Horror áron fessük rá esetleg? Ugyan már. A "címfestők" kora már régen lejárt. Itt és most a sok éves kültéri garanciás "UV álló" dekor fóliák időszakát éljük. (pl.: 3M, Sky fóliák alkalmazásai)Ennyi

Rocko- 2011.11.20. 01:05:33

@1kutya: khmm. azért:
- más is képes egyenes vonalat húzni
- nem az öreg halála előtt 2 nappal kell ezen gondolkodni, hanem jó 5-10 évvel.

egyébként egyszerű: nem lesz csak az RR oldalán. :D

mugen 2011.11.20. 06:58:51

Nem szeretnék elkeseríteni senkit, de az ilyen ecset festést a mai autólakkokról úgy el lehet tüntetni, hogy halvány nyoma sem marad! Szóval ennyit a tökösségről...persze ettől még nagyon vagányan mutat a "kézi"cucc!

mugen 2011.11.20. 07:05:27

Nem szeretnék elkeseríteni senkit, de az ilyen kézi festést a mai autólakkokról úgy el lehet tüntetni utólag, hogy híre sem marad! Rengeteg komoly "anti-graffiti" cucc és eljárás van már a piacon! Szóval ennyit a tökösségről...persze ettől még nagyon vagányan mutat a "kézifestett" cucc!

mugen 2011.11.20. 07:06:40

hoppsz, kéccer ment :)

JoseGee 2011.11.20. 09:31:33

@Merida001: Ez igaz. én is ezzel foglalkozom. DE. A saját kocsimon festve van a cucc. Fényévekkel igényesebb és költségesebb is javítani. Most amúgy is a karbon-buzizás a menő, már lassan hányok a sok idióta kéréstől.

dekás dezső 2011.11.20. 09:34:47

íjj, de kemény forma a csávó, ahogy baszkodja be a sebességeket!:PP
ritka jó kis cultvideó, köszi;)

na__most__akkor 2011.11.20. 10:14:11

@1kutya:
"azt mondta a "csíkhúzó" ürge, hogy jelenleg ő az egyetlen, aki egy egyenes vonalat tud húzni ecsettel a phantom elejétől a végéig. a főnök megerősítette, hogy ha kihal, nem tudják mi lesz... "
Szakember az szakember.
Vagy két éve ablkot csináltattam. Az üveges - szemben állva a méter magas üvegtáblával - szabadkézzel végighúzta az üvegvágót. A vonal fél milliméterrel tért el az egyenestől, és egy milliméteren belül merőleges volt a széléhez képest.

torzi 2011.11.20. 10:17:58

khm, egy valamit ne felejtsünk el :)
30-40 évvel ezelőtt nem állt rendelkezésre a mai technológia.
akkoriban sokkal több dekort csináltak kézzel.

manapság bárkinek lehet otthon egy számítógépe, amivel összerakhatja a grafikát, minden vidéki városban találsz legalább egy plottert ami kivágja, vagy nyomtatót ami kinyomtatja. pesten minden sarkon van ilyen .

a "3d" alakítható nyomtatható autófólia kb 12.000 / m2, nyomtatással együtt. ha nem céget keresel meg vele, hanem egy privát embert aki ért hozzá, már 4-5 ezer körül felrakják , /m2.

a lényeg, hogy manapság sokkal több eszköz létezik ugyanannak a célnak az elérésére, és szerintem nem a felhasznált eszköz adja meg a design színvonalát, hanem az alkotó/megrendelő igényszintje. festeni is lehet gagyit, és matricából is lehet egyedi látványos igényes dolgot elkövetni.

torzi 2011.11.20. 10:19:36

amúgy én szívesen megoldom a RR problémáját :)
lebökök két cöveket a kapu 2 oldalára, bele az ecsetet, majd csúsztatott kuplung & kövér gáz, és mire átsuhantam a 2 ecset között, fent is van a csík :)

Tomi1973Wien 2011.11.20. 10:25:27

natricazo cegektol kertem be ajanlatot, mert telibe fogom huzatni a kocsim egy alapszinnel, plusz erre jon a sajat logom + a szponzorok logoi... 150-200K kozottre saccoltak a telibefoliazast, es 80-100 koze az osszes logot, tehat legdurvab esetben 300Kbol fog felallni a projekt. ez egy kia carnival, az arban benne van a kasztni + uvegek foliazasa (kasztnit telibe, uvegfeluleteket azzal a szinezett de attetszo foliaval, benne van a logok elkeszitese (atformalas, igazitas) es a teljes munkadij. a 3 fo szponzortol kerek 500-500€ layoutra, amit orommel kifizetnek, hogy milyen olcso, a 2 kisebbtol 300-300 es a 2 kicsitol 150-150.... már ezzel is jol jarok :-D

Tomi1973Wien 2011.11.20. 10:30:42

@torzi: ebben sok igazsag van. en pl, most keresek 1-2 cuccost (tamponnyomo, szitazo), hogy a jovoben a reklamtargyaim javareszet magamn el tudjam kesziteni, ugyanis az alacsony dbszam es surun valtozo feliratok nem teszik gazdasagossa a nagyuzemi megrendelest, jobban megeri beszerezni a *szuz* cuccokat nagykerekben, es itthon elpepecselni veluk...

torzi 2011.11.20. 10:54:00

2 elemből álló megoldáshalmaz áll rendelkezésre:
1: keresel egy ezzel foglalkozó céget, ahol elmondod az elképzelésedet, ők megcsinálják, kifizetsz 500-at egy kocsiért, mindenki hepi.
2: keresel "szabadúszó" arcokat, akik az egyes részmunkákat megcsinálják, te koordinálod az egészet, jár vele némi plusszmunka és plussz idegeskedés, de spórolsz 300-at ugyanazon a kocsin és mindenki hepi :)

mindkét megoldásnak megvan az előnye-hátránya, azt mindig az ügyfél dönti el hogy mit választ.
általánosságban mindkét verzióra igaz, hogy ha teljesen "zöldfülű" vagy a témában, könnyebben megvezetnek árral/melóval.

'99 óta ezt csinálom, tudom miről beszélek :)

torzi 2011.11.20. 10:56:20

egyedi termékdekornál ugyanez a helyzetáltalánosságban:
- nagy cég = magas ár, fix minőség, kevésbé rugalmas határidők
- kis cég: = olcsóbb, rugalmas hozzáállás (ez lehet negatív is :)), hullámzóbb minőség

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.20. 12:54:20

Hű, azért ezek a képek nem gyengék. Persze főleg a rajtuk levő vasak miatt.

tonalcar 2011.11.20. 14:31:10

Elsősorban egyedi járműdekor tervezéssel, kivitelezéssel foglalkozom>festés, fólia is.>az Úriember elképesztő! Az én festőm sem ügyetlen szabadkézzel, de a címfestés egy másik szakma.

Merida001 2011.11.20. 22:03:39

@JoseGee:

Airbrush az ami nyilván szép, meg párja nincs. De amúgy nem értem mi a baj a matricázással (de nem Neked - a cikk írónak). A karbon jól néz ki, vagy legalább is kelendő mostanában, főleg, hogy az igényesebb 3D-s is kapható már, nem filléres négyzetméter áron. Láttam több autót telibe matricázva vele, nekem bejött az összhatás, de értem mire gondoltál amikor erről írtál... :)

2011.11.21. 08:52:16

Kihalt a címfestő? Akkor miért vannak ilyen hirdetések? Hová viszik a sok Pannoniát csíkozni, halott emberekhez? Ne vicceljünk. Ilyen szakma létezik, dolgozik több ember, több cím van, hirdetések vannak. Nem egy tömeg iparág, de alapvetően nincs rá szükség.
Tesóm sógora is vállal címfestést (csíkozást nem) de sok helyi cég tábláját, feliratát is ő festette fel. Címfestők márpedig léteznek :)

dennisthemenace 2011.11.22. 09:15:24

@1kutya: Hatásvadász duma a tv nézoknek. Pont Angliában, a vilag restaurátori fellegvárában nem lenne senki, mi?

hallari 2011.11.24. 00:24:45

@Merida001: "Horror áron fessük rá esetleg? " khm. Pont arról volt szó, hogy egy telibematricázott járgány kb. 500 ezer Ft. Az airbrush 20 e/m2. Kb. 6 m2/autó az 120 e + a festék kb. 50. Kevesebb, mint félárból megvagy. Ja, hogy ez nem leszedhető. Többnyire nem is szokták. Mivel ezek ugye általában egyedi tuning járgányok.

Merida001 2011.11.25. 00:12:31

@hallari:

Airbrush ára nem fix. Attól függ, hogy milyen részletgazdag ábrázolást kér a megrendelő!! Nem cinizmus, ez tényleg így van!
süti beállítások módosítása