...mondta Göbi, a motordoktor, amikor az alábbi berendezés működéséről szóló videót elküldtem a szerkesztőségi levlistára - és azt hiszem, a legtöbben a lelkünk mélyén hasonlóan gondolkodunk.
A Cordon ugyanis egy traffipax, pontosabban egy több célpontot egyszerre figyelni, mérni, naplózni és fotózni képes radaros sebességmérő készülék.
Nagy szerencsénkre valamiért nálunk nem jut a közlekedésrendészet olyan forrásokhoz, amelyből könnyedén bevásárolhatnának néhány kartont ebből a berendezésből. Errefelé inkább a régi, már meglévő, bár néha hibázó arzenált vetik be afféle költségvetés-kiegészítésképpen.
Nem kell tehát attól félnünk, hogy a közeli jövőben Cordonok vesznek körül minket (bocs, bocs...), így kéjes borzongással rémüldözhetünk ukrán és orosz barátainkon, akiket bizony már élesben is ilyen dobozkák figyelnek néhány helyen.
Mit tud a technika?
- Maximum négy forgalmi sáv átmenő forgalmát képes figyelni mindkét irányban. Méri, és azonnal jelzi is minden jármű pillanatnyi sebességét, és értékeli is azt a beállított sebességhatárnak megfelelően.
- Automatikusan érzékeli, naplózza és jelzi a taxi- és buszsávok szabálytalan használatát, valamint azt, ha a jármű a forgalommal szemben halad.
- A szabálysértések adatait azonnal menti a készülékben elhelyezett SD-kártyára.
- Éjjel is kiválóan működik infravörös tartományban.
- A beépített helyzetmeghatározó rendszer menti a szabálysértések GPS-koordinátáit.
- A mentett adatokat és az adatátvitelt nagy biztonsággal kódolja, megelőzve ezzel az illetéktelen beavatkozást.
- A szabálysértéseket kábeles, vagy vezeték nélküli adatkapcsolaton át azonnal továbbíthatja egy központi adatbázisba, komolyan gyorsítva és egyszerűsítve ezzel az adatfeldolgozást.
Ezek után elég az alábbi videóban a piros jelzést kapott autókat figyelni. Ők azok a kevésbé szerencsések, akik azóta már megjárták a vlagyikavkazi postahivatalt, izzadt tenyerükben szorongatva a gyűrött bírság-csekket. (Mondjuk egy büdös petákot nem tennék a készülék hosszú élettartamára, főleg Oroszországban :) -omm)
Az utolsó 100 komment: