Ördögtől való ez a dolog...

  2011. november 06. - prokee Címkék: traffipax lézerblokkoló cordon

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

...mondta Göbi, a motordoktor, amikor az alábbi berendezés működéséről szóló videót elküldtem a szerkesztőségi levlistára - és azt hiszem, a legtöbben a lelkünk mélyén hasonlóan gondolkodunk.

A Cordon ugyanis egy traffipax, pontosabban egy több célpontot egyszerre figyelni, mérni, naplózni és fotózni képes radaros sebességmérő készülék.

Nagy szerencsénkre valamiért nálunk nem jut a közlekedésrendészet olyan forrásokhoz, amelyből könnyedén bevásárolhatnának néhány kartont ebből a berendezésből. Errefelé inkább a régi, már meglévő, bár néha hibázó arzenált vetik be afféle költségvetés-kiegészítésképpen.

Nem kell tehát attól félnünk, hogy a közeli jövőben Cordonok vesznek körül minket (bocs, bocs...), így kéjes borzongással rémüldözhetünk ukrán és orosz barátainkon, akiket bizony már élesben is ilyen dobozkák figyelnek néhány helyen.

Mit tud a technika?

- Maximum négy forgalmi sáv átmenő forgalmát képes figyelni mindkét irányban. Méri, és azonnal jelzi is minden jármű pillanatnyi sebességét, és értékeli is azt a beállított sebességhatárnak megfelelően.

- Automatikusan érzékeli, naplózza és jelzi a taxi- és buszsávok szabálytalan használatát, valamint azt, ha a jármű a forgalommal szemben halad.

- A szabálysértések adatait azonnal menti a készülékben elhelyezett SD-kártyára.

- Éjjel is kiválóan működik infravörös tartományban.

- A beépített helyzetmeghatározó rendszer menti a szabálysértések GPS-koordinátáit.

- A mentett adatokat és az adatátvitelt nagy biztonsággal kódolja, megelőzve ezzel az illetéktelen beavatkozást.

- A szabálysértéseket kábeles, vagy vezeték nélküli adatkapcsolaton át azonnal továbbíthatja egy központi adatbázisba, komolyan gyorsítva és egyszerűsítve ezzel az adatfeldolgozást.

Ezek után elég az alábbi videóban a piros jelzést kapott autókat figyelni. Ők azok a kevésbé szerencsések, akik azóta már megjárták a vlagyikavkazi postahivatalt, izzadt tenyerükben szorongatva a gyűrött bírság-csekket. (Mondjuk egy büdös petákot nem tennék a készülék hosszú élettartamára, főleg Oroszországban :) -omm)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr493349168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2011.11.07. 16:05:26

@Mayday: Ez marhaság. 50-nél megáll az akadályozás, 70 az határeset, de a 80 semmiképp. Ültem olyan 120-as Skodában, amiben 10% felett csalt a sebességmérő (és a kilométerszámláló, hogy lehessen dicsekedni a fogyasztással). Ha tehát nem ismerem a cseh ipar remekét, akkor óra szerint 90-nel megyek előtted és akadályozlak, ráadásul indokolatlanul? Akkor szólok, hogy Ausztriában autópályán is láthatsz 80-as ajánlott sebesség táblákat, hogy a nagyon zöld sofőrök annyival menjenek.

Mayday 2011.11.07. 16:13:33

@szgy: a 80 pont arra jo, hogy ha meg akarod elozni, akkor az oktatok altal sugallt biztonsagos + 20 km/h sebessegkulonbsegre siman kapjal egy 30 ezres birsagot, szabalyosan kb csak vegtelen hosszu uton tudod megelozni.

"továbbá gyorshajtást számszerűen +15 km/h fölött büntetik" - ha nem allitanak meg. ha megallitanak, akkor mar 94-ert is megbuntethetnek.

ha szted nem sok ez a 10-12%, ajanlok egy nyiregyhaza - cegled utat a 4-esen.

es ha nem lehet elozni (mert kanyar, zarovonal, szembeforgalom stb van), akkor a 80 a 90 helyett bizony feltartas, es ha le sem huzodik, hanem bal kerekkel a csikon megy vegig, akkor mar akadalyoz.

(plane azert, mert az ilyen 70-el fog elmenni egy teherauto utan, igy ha at akarod ugrani a teherautot, akkor egy helyett kettot kell elozni, ami dupla veszely).

@biga156: az elv a kerdes. ne ossza be mas az idomet, ne mondja meg hogy induljak 20 perccel elobb csak azert mert o nem hajlando 90-el menni. az a 2 perc elony pl pont arra eleg az isaszegnel kanyargo kis uton, ahol 50-el mennek a biztonsagos 70 helyett, hogy godolloig mindharom vasuti atjaronal pirosat kapjatok es igy 20 km-en 20 percet bukjal. jatszd ez el 1 honapig heti 4-5szor es majd megerted miert utalom azt aki a megengedett es ezen belul biztonsagos sebesseg alatt 10-20-al jar.
muszaki hibat ne szamolj, olyan kocsival nem indulhat el.

igazi hős 2011.11.07. 16:14:53

@Commodus: Fordítsuk meg: miért menjen 90-nel, ha nem számít neki az a 2x2 perc, amivel gyorsabb lenne? Ellenben talán számít neki a benzin, amit megspórol.
Egyébként meg sok helyen (pl 51-es út) 90-nel ugyanúgy "feltartom" a többieket, mintha 80-nal mennék. Akkor akár mehetnék 80-nal is :-D

biga156 2011.11.07. 16:15:24

@Commodus: De HONNAN TUDOD, hogy miért nem megy 90-el? Írtam! Millió oka lehet annak, hogy valaki nem 90-el, hanem valamennyivel (és nem jelentősen!) lassabban megy. Lehet, hogy ő ezt érzi biztonságosnak. Lehet, hogy ő máshogy értékeli a körülményeket pl. Vagy akármi, amit te, mint mögötte jövő nem tudhat. Innen nézve tehát, az, hogy lehet-e 90-el menni, az csak a te szemszögedből igaz (na és persze az épp aktuális tábla is megenged - érted: nem kötelezi, hanem megengedi!). Neked meg - ha a körülmények szerinted engedik (pl tudsz majd előzni) - lehetőséged lesz a te belátásod szerint meghatározni a sebességedet.

Mayday 2011.11.07. 16:15:55

@igazi hős: de ez nem ausztria. plusz ott van az ut szelen km-enkent a tabla, egesz pontosan 2 km alatt ki tudod merni, hogy az a 90, amit az orad mutat, 78 vagy 88. eleg gyenge kifogas ez a lassu haladasra.

neked is ajanlom a nyiregyhaza-cegled tavolsagot ugy hogy elotted 15 masodperccel legyen piros a lampa/sorompo - tehat 90-el kenyelmesen atertel volna - mondjuk evi 10-20-szor.

biga156 2011.11.07. 16:22:19

@Mayday: "az elv a kerdes. ne ossza be mas az idomet, ne mondja meg hogy induljak 20 perccel elobb csak azert mert o nem hajlando 90-el menni. az a 2 perc elony pl pont arra eleg az isaszegnel kanyargo kis uton, ahol 50-el mennek a biztonsagos 70 helyett, hogy godolloig mindharom vasuti atjaronal pirosat kapjatok es igy 20 km-en 20 percet bukjal. jatszd ez el 1 honapig heti 4-5szor es majd megerted miert utalom azt aki a megengedett es ezen belul biztonsagos sebesseg alatt 10-20-al jar."

Hadd válaszoljak erre a te szavaiddal: az elv a kerdes. ne ossza be mas az idomet, ne mondja meg hogy én mit érzek kényelmes és biztonságos haladásnak, pusztán azért, hogy 2 perccel hamarabb érjen a céljához. Pláne ne én legyek már a hibás azért, mert ő nem képes 5 perccel hamarabb elindulni, mint ahogy kellene (főleg, ha hónapok óta állandó jelleggel pont ez a pár perc hiányzik neki ahhoz, hogy odaérjen valahová - ez kérem önszivatás).

műszaki hibát az általad említett okoból eleve nem is számoltam. Mint ahogy nem alkalmas a vezetésre az ingerült, ideges ember sem.

Mayday 2011.11.07. 16:25:17

@biga156: ha a kresz biztonsagosnak iteli a 90-et egy utszakaszon szaraz burkolattal, napos idoben, te meg nem, akkor tessek visszamenni a jogsi oktatodhoz es a szervizbe, mert vagy neked vagy a kocsidnak komoly bajai vannak.

Mayday 2011.11.07. 16:27:14

@igazi hős: 90el senkit nem tartasz fel, aki szabalyosan halad.

biga156 2011.11.07. 16:34:15

@Mayday: Nem, a kresz nem azt mondja, hogy az az útszakasz biztonságos a 90km/h sebességhez. Hanem azt, hogy 90km/h sebességnél nagyobb sebességhez nem biztonságos! Tessék visszamenni a jogsi oktatódhoz (csak hogy téged idézzelek).

Mayday 2011.11.07. 16:36:08

@biga156: ahol nem biztonsagos a 90, ott sebessegkorlatozas vagy veszelyt jelzo tabla van.

Daniel M. 2011.11.07. 16:39:05

@szgy: Akkor sem az a célja, hogy A-ból B-be minél gyorsabban juss el.

Többek között azért sem mennék bele itt dolgokba, mert mint azt te is megtetted az első és a második hozzám intézett beböffentéseddel, nem vagy rá sem érdemes, és nem is érdekel igazán, csak vagizni szeretnél, hogy te jobban tudod.

Egy találós kérdés, mikor közlekedsz? ;)

JC-II. 2011.11.07. 16:44:19

@Willy:

"Volt itt pár ember, nem is oly rég, ki tudván tudta, hogy a gyorshajtás öl nyomorba dönt és elvakít, de:

"Tóth a KSH adatai alapján elmondta, a 2010-es 16,3 ezer személyi sérüléses balesetben valóban 27 százalék volt a sebesség nem megfelelő megválasztása miatti kár, ezek döntő része azonban az időjárási körülmények hibás értékelése miatt következett be. Klasszikus értelemben vett gyorshajtás − amelyre a biztosítási fedezet kiterjed − mindössze 127 esetben fordult elő."

www.napi.hu/biztositas/atharitana_a_gyorshajtas_birsagat_itt_a_valasz_mikor_teheti_ezt.500853.html

Tyűha, mégis téved az autópálya rendőr, mégiscsak pénzszedés a fenti módszer?
Kedves okoskák, tessék előbújni! "

Hazugság és képmutatás az egész. A pénzbeszedésről szól minden. Kevés baleset van gyorshajtás miatt, annál több előzésnél és ittasság miatt. Én pl. nagyon gyorsan járok, de lakott területen nem. Ott azok mennek gyorsan akik egyébként lassúak mint a teknősbéka. Ha kint 80-al megy akkor lakott területen is , neki teljesen mindegy hol van. 10 pancser közül 8 ilyen.

Azért is álságos a dolog ( amit a kormányok meg itt néhány követőjük művel), mert a motorosokkal nem szándékozik senki semmit tenni, pedig úgyszólván soha nem közlekednek sem lakott területen kívül, sem belül szabályosan és a baleseti statisztikájuk ( érthető módon) is nagyon rossz.

Ha én rendszámtábla nélkül közlekednék menten főbelőnének, a motorosok meg azonosíthatatlanok és senki nem akarja megvédeni őket. Hogy van ez?

Commodus 2011.11.07. 16:48:37

@igazi hős: "Fordítsuk meg: miért menjen 90-nel, ha nem számít neki az a 2x2 perc, amivel gyorsabb lenne?"

Leszarom, hogy neki nem számít. Akárhogy magyarázod, akkor is feltartja a forgalmat, ha nem megy 90-nel, mikor lehetne.

biga156 2011.11.07. 16:48:49

@Mayday: Nem! A tábla egy lehetőség, amivel azon korlát alatt a vezető saját (a környezeti viszonyokat figyelembe véve) belátása szerint élhet.

Nézd te nem akarod megérteni, hogy a többi embernek, akik körülötted autóznak, esetleg mások az érdekeik, mások az elképzeléseik a közlekedésről. Nem vagy hajlandó a legkisebb mértékben sem tolerálni a másik ember azon vágyát, hogy az ő ütemének megfelelően közlekedjen, ha ezzel egyébként senkit nem veszélyeztet és a szabályokat is maximálisan betartja. Akkor mi alapon várod el a másik oldaltól, hogy figyelembe vegye a te azon vágyadat, hogy 2 perccel hamarabb érj a célodhoz? Mindkét vágy lehet jogos, pusztán némi empátia és normális alapvető alkalmazkodóképesség elég lenne ahhoz, hogy senki ne ingerülten vezessen: te nem tolod őt az úton és nem kezdesz ingerülten felelőtlen előzésbe, hanem megvárod, amíg a szembejövő forgalom lehetőséget biztosít az előzésre. Ő meg az általa biztonságosnak vélt sebességgel továbbhaladva a lehető leghamarabb segít neked az előzésben. Máshol működik ez, Magyarországon miért nem lehet ezt így csinálni?

Commodus 2011.11.07. 16:49:41

@biga156: Mayday válaszolt erre, pontosan ugyanazt írtam volna.

JC-II. 2011.11.07. 16:51:30

@biga156:

"De HONNAN TUDOD, hogy miért nem megy 90-el? Írtam! Millió oka lehet annak, hogy valaki nem 90-el, hanem valamennyivel (és nem jelentősen!) lassabban megy. Lehet, hogy ő ezt érzi biztonságosnak. Lehet, hogy ő máshogy értékeli a körülményeket pl. Vagy akármi, amit te, mint mögötte jövő nem tudhat. Innen nézve tehát, az, hogy lehet-e 90-el menni, az csak a te szemszögedből igaz (na és persze az épp aktuális tábla is megenged - érted: nem kötelezi, hanem megengedi!). "

Úgy van. Azt sem tudod miért megy valaki 200-al ha lehet. Azért mert az autózás nemcsak a helyváltoztatásról szól. Amúgy az autók 99%-a csak helyváltoztatásra jó.

biga156 2011.11.07. 16:56:02

@JC-II.: 200-al menjen versenyezni, pályára! Országúton az szimpla gyilkossági kisérlet.

De ha a túézásodat nem számolom, úgy van. Nem tudom, hogy te miért sietsz, és ha tehetem, még segíteni is foglak az előzésben. De nem fogom felvenni a te ritmusodat, mikor azt én nem érzem helyesnek az adott szituban. És ez így normális, hisz te sem veszed fel ilyenkor az enyémet (és ezt nem is várom el tőled)

szgy 2011.11.07. 16:58:12

@Daniel M.: úgy látom itt te "vagizol" azzal hogy mindenkinél jobban tudsz mindent (vagy legalábbis ezt a látszatot igyekszel kelteni) - még azt is hogy érdekel-e vagy érdemes vagyok-e rá. gratulálok az arcodhoz, örülj magadnak hogy ilyen okos vagy.

livengood 2011.11.07. 17:04:11

@Mayday: "orszaguton 80? Meg kene buntetni teged is pont ugy 30 ezerre mint aki 90 helyett 100-al megy, mert a hozzad hasonlok miatt nem lehet a 4es uton (meg sok mas helyen) haladni."

megértelek, szoktam gyorsan menni én is. ezért aztán ha látom hogy jön valaki utánam, úgy időzítem a gázelvételt, hogy mire utol ér 70-el menjek, előttünk pedig több száz méter belátható üres út terüljön el, szemből. aki kicsit is tud vezetni ezt értékeli, aki nem akarja igénybe venni a szolgáltatást az be áll mögém (lehetőleg kétszeres féktávval, hogy az újak végig előzhessenek bennünket). ha utol érek egy konvojt és úgy döntök jó ez nekem, akkor háromszoros féktávot (néha többet) tartva követem őket, hogy a sietősebbje ne az én tarkómat lehelje. szépen meg is szoktak előzni. ha kamion, busz, egyéb szörnyeteg előz a pályán, ha előttünk utánunk minden ok, amikor elkezdi az előzést és áttért a másik sávba, lelépek a gázról, hogy a motorfékkel segítsem a gyors előzésben. hidd el mögöttem csak akkor szívsz, ha előttem is szívnál. amint tehetem kisorolok a kapaszkodó sávba. ahol nincs felfestve, de kézenfekvő a többsávos közlekedés, kihúzódom. ha viszont előzékenységem miatt bajba kerülnél, ha ki lősz mögülem, nem adok elsőbbséget. lehet, hogy később sem jössz rá, hogy miért, de engem csak az érdekel, hogy te is én is sértetlenül érjek haza. nem érdekel, hogy káromkodsz, vagy megköszönöd. nem eszerint vagyok korrekt veled.

egyébként így is úgy is alkalmazkodni kell, ha máshoz nem is, a fizika törvényeihez minden kép. ha úgy nézed, soha nem tudsz olyan gyorsan menni, hogy ne késs le valamiről...

szgy 2011.11.07. 17:18:38

@Mayday:

""továbbá gyorshajtást számszerűen +15 km/h fölött büntetik" - ha nem allitanak meg. ha megallitanak, akkor mar 94-ert is megbuntethetnek."

igaz. arra próbáltam utalni hogy valami tűréshatár lehetne a szigorú "beállításodban" :-)

"(plane azert, mert az ilyen 70-el fog elmenni egy teherauto utan, igy ha at akarod ugrani a teherautot, akkor egy helyett kettot kell elozni, ami dupla veszely)."

én sokszor azért mentem így mert egyszerűen az 50 lóerő ritkán elég arra hogy biztonságosan legyorsuljak egy hosszú teherkocsit. de előfordult hogy szándékom ellenére sem tudtam 90-el menni, pl. egyszer a 3-as út BP-Gödöllő közti kanyargósabb szakaszán. sötétben esőben éjszaka olyan érzésem volt hogy a halálba fog hajszolni a mögöttem jövő.

"az elv a kerdes. ne ossza be mas az idomet, ne mondja meg hogy induljak 20 perccel elobb csak azert mert o nem hajlando 90-el menni."

ilyen alapon ugyanezt lehet mondani, miért osztanád be te más idejét, sebességét, fogyasztását? egyébként mikor úgy jártam munkába (újpest-budaőrs) akkor megtanultam hogy reggel ha 10 perccel hamarabb indulok el akkor fél órával hamarabb érek be. sokkal nyugisabb a közlekedés ha nem a másodperceket kell vadászni egyfolytában.

egyébként a 90-es piros-fehér táblákhoz nem tartozik egy 90-es kék-fehér tábla, vagyis a 90 nem egyszerre kötelező minimum és maximum sebesség.

Daniel M. 2011.11.07. 17:21:26

@szgy: Én nem vagizok.
Te voltál az aki kétszer is egyből csak úgy ...

Tudod ez itt a probléma, hogy mindenki azt hiszi, hogy ebben a rohadt országban ő ért mindenhez a legjobban.
Itt semmi más nem megy a kommentelők 95-98%-a csak laikus lelkes amatőr, akik többsége még a fogalmakkal sincsen tisztában, de mondja a nagy okosságokat.

A lehetőség még mindig adott.

Mikor közlekedsz? :)

livengood 2011.11.07. 17:28:45

@Mayday: "Megint mindenkinek csak jogai vannak (nekem jogom van 80-al menni, mindenki mas meg rohadjon meg). Csodalatosak vagytok."

őszintén szólva ezzel addig egyetértek, hogy ha megteheti, engedjen már el. kicsit lehúzódik, ha előzöm legalább a gázt ne nyomja (csak azért is), talán ici-picit 2-3 km-t a sebességéből is visszafoghatna. másfelől aki nem előzékeny velünk, fogadjuk már el, hogy fogalmunk sincs miért teszi. lehet, hogy nem is pofátlanságból, hanem mert a saját fogalmai szerint tép, siet mint állat, mert kórházba került az unokája. nem lát, nem hall szegény. az élet annyi féle helyzetet produkál, amit egyikőnk se láthat át. türelem. ha viszont egy hajszálnyi rés támad a biztonságos előzésre, mindent bele ami a csövön ki fér. ugyanis nekünk is jár a többiek türelme.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.07. 17:29:37

@Yagry: Nos, lehet nekem hetven, de szerencsére a sok butaságot nem én hordtam itt össze. A sebességnek igen is van köze a balesetekhez, de legfőképpen a balesetek kimeneteléhez. Az pedig, hogy néhányan, akik 8velem együtt) szeretnek gyorsan, gyorsabban menni és ebből az okból szeretnék a maradék 90% közlekedőre ráerőltetni az egyébként önző közlekedési moráljukat, szokásaikat, nevetséges. Nem beszélek neked a gyalogosgázolásokról és a gyalogosok túlélési esélyeiről a sebesség függvényében, mert látom, most itt éppen azt próbáljuk*próbáljátok megmagyarázni, hogy a sebesség korlátozás rossz. Nevetséges..Én szeretek gyorsan menni, de belátom, amit ti nem:
az autók száma megtöbbszöröződött, a közlekedés egyre veszélyesebb üzem.
Egészen kis autók, kisebb biztonsággal is alkalmasak nagy sebességre, de élve kiszállni nem lehet belőlük. akkor sem, ha egyébként a kis autó betartotta a sebességet, de jött egy hozzád hasonló "tévedhetetlen" sofőr. Sorolhatnám, még az érveket, de feleslegesnek érzem..Szeretek autózni, gyorsan menni, de belátom, ma egyre kevésbé elfogadható ez. Az autósok többsége pedig a mai sebességhatárokat, vagy kevesebbet érez biztonságosnak. Hogy engem idegesít-e?? Persze. Néha a kormányt verve háborgok, önkéntes rendőrt üvöltök, meg minden. Ettől még nincs igazam...A német autópályás példa pedig Magyarországra vetítve nevetséges, össze sem hasonlítható az út minősége, milyensége és ott is van sebességhatár, csak egy részen magasabb. Viszont ott, ahol van, drákói szigorral tartatják be. Menne-e ez neked, ha ez sem megy, ami itt van?

Mayday 2011.11.07. 17:32:59

@szgy: "pl. egyszer a 3-as út BP-Gödöllő közti kanyargósabb szakaszán. sötétben esőben éjszaka olyan érzésem volt hogy a halálba fog hajszolni a mögöttem jövő" - direkt ezert irtam hogy napsutesben, 25 fokban, szaraz uton, esoben teljesen normalis ha lassabban akarsz menni.

@livengood:
"másfelől aki nem előzékeny velünk, fogadjuk már el, hogy fogalmunk sincs miért teszi." - benne van a kreszben hogy annak kell lennie. nem elozekenysegbol kell lehuzodni, hanem azert mert ezt mondja a kresz, ld. elozes c. szakasz.

szgy 2011.11.07. 17:35:16

@Commodus: "ez nagyon is rendben van, mert így teszel a sor feltartása ellen. Én bevallom, nagyon ritkán látok így viselkedni egy lassan közlekedő járművet."

hát, köszi. így ítéltem meg a legbiztonságosabbnak az egész helyzetet. előzés közben nem kell követési távolságot tartani, így aki szabályosan rámtapad hogy előzhessen bármikor belém szállhat ha pl. egy kátyúba belemegyek vagy megdob az út, ami pl. a 3-as úton nem ritkaság. meg találkoztam már néhány őrülttel aki majdnem összetört hogy leelőzhessen, jobb ezeket hagyni gyorsan eltűnni. egyébként nem kerül semmibe egy kicsit lehúzódni vagy jelezni, csak egy kis figyelmesség - és mindenki haladhat tovább nyugodtan a _saját_tempójában_.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.07. 17:38:10

Az egészhez még azt fűzném hozzá: Én magam nagyon szeretek-szeretnék gyorsan autózni. Viszont tudom, látom, olvasom itt azokat az embereket, akik vezetnek, ők azok, akik miatt inkább elfogadom a sebesség korlátozásokat, a magas bírságokat, a kint felejtett táblákat, mert élni szeretnék és a családom, ismerőseim, a többi ember életét féltem..Azoktól, akik itt szuperhősnek képzelik magukat és még vezetni sem tudnak, nagyrészt..

Commodus 2011.11.07. 17:39:37

@szgy: Nem tudom, mi a problémád, pont, hogy megdícsértem, amiért ilyen empatikus. Nagyon csípem, amikor valakinek ez eszébe jut.
Az őrülteket ne keverjük ide, azok mindig voltak, mindig lesznek.

Mayday 2011.11.07. 17:49:42

@livengood: "ha viszont előzékenységem miatt bajba kerülnél, ha ki lősz mögülem, nem adok elsőbbséget" - es ha tevedsz? a tukorben nem latszik hogy 130 vagy 330 loero van-e alattam (bmw 5, merci, mondeok, stb, sok motor, ugyanaz az orr), tehat nem tudhatod hogy valoban vigyazol-e ram, vagy siman csak feltartasz es megszeged a kreszt.

A mondandond tobbi reszevel egyetertek.

szgy 2011.11.07. 17:50:38

@Commodus: "Nem tudom, mi a problémád, pont, hogy megdícsértem, amiért ilyen empatikus."

ez vicces :-) azért írtam hogy köszi, én is így értettem. nincs semmi problémám - talán csak az hogy ritkán találkozol ilyenekkel :-)

livengood 2011.11.07. 17:51:03

@Mayday: önmagában szarok a kreszre. az fontosabb, hogy a közlekedők milyen szabályokat követnek. ha csak a kreszt tudod, meghalsz, akkor is ha utólag neked ad igazat a bíró.

livengood 2011.11.07. 17:53:28

@Mayday: többnyire a jármű mozgásából minden leolvasható. persze tévedni mindig, mindenki fog. de lehet kevesebbet...

Mayday 2011.11.07. 17:56:15

@biga156:
"Nem! A tábla egy lehetőség, amivel azon korlát alatt a vezető saját (a környezeti viszonyokat figyelembe véve) belátása szerint élhet." - de ha lassabban megy, akkor le kell huzodnia es az elozesemet gazelvetellel segitenie. ez nem lehetoseg, hanem kotelezo szabaly, ld. kresz, elozes szakasz.

"Nem vagy hajlandó a legkisebb mértékben sem tolerálni a másik ember azon vágyát, hogy az ő ütemének megfelelően közlekedjen, ha ezzel egyébként senkit nem veszélyeztet és a szabályokat is maximálisan betartja."
De, kenytelen vagyok elfogadni es a 4-es uton az idom 75%-aban 75-80-al totyogni. es meg arrol nem is beszeltem hogy ezek a soforok a 60as tabla elott satufekkel lassitanak 45-re.

"Akkor mi alapon várod el a másik oldaltól, hogy figyelembe vegye a te azon vágyadat, hogy 2 perccel hamarabb érj a célodhoz?"
Vagy menjen 90-el, vagy indokolja meg, miert nem megy annyival. az "igy erzem biztonsagosnak" nem indok.

"te nem tolod őt az úton és nem kezdesz ingerülten felelőtlen előzésbe, hanem megvárod, amíg a szembejövő forgalom lehetőséget biztosít az előzésre." - de nem biztosit lehetoseget a szembejovo forgalom 10-20 percig, viszont az veszettul latszik, hogy nincs elotte senki, csak passziobol megy lassan.

"Ő meg az általa biztonságosnak vélt sebességgel továbbhaladva a lehető leghamarabb segít neked az előzésben."
Ha 25 fokban, napsutesben, szaraz, egyenes, belathato, jo minosegu sik uton a 90-et nem veli biztonsagosnak, akkor kozlekedesre alkalmatlan.

"Máshol működik ez, Magyarországon miért nem lehet ezt így csinálni?"
Mashol tudjak a jobbra tarts-ot is, itt miert nem? ld m7 bp fele vezeto oldala szfvar utan, nyaron, vasarnap este.

Commodus 2011.11.07. 17:59:03

@szgy: félreérthető voltál :) De akkor egyetértünk :)

Commodus 2011.11.07. 18:01:25

@Mayday: ez egy nagyon nagy like, én is ugyanezeket látom az utakon, a 4-esen járok nap mint nap!

szgy 2011.11.07. 18:04:29

@Daniel M.: "Én nem vagizok.
Te voltál az aki kétszer is egyből csak úgy ..."

egyből csak úgy mi? az első 3 szavas kérdésem teljesen udvarias, normális volt, még "légyszives" is volt a végén. másodjára már a kommentek elolvasása után írtam, igaz, akkor kicsit erősebben, miután nem volt érdemi válasz.

"Tudod ez itt a probléma, hogy mindenki azt hiszi, hogy ebben a rohadt országban ő ért mindenhez a legjobban."

én nem hiszem azt, pedig így van :-)
viccet félretéve, nem vagyok teljesen hülye a témához, néhány évig jártam közlekedésmérnök szakra. és még érdekel is ez a problémakör.

JC-II. 2011.11.07. 18:04:54

@biga156:

"200-al menjen versenyezni, pályára! Országúton az szimpla gyilkossági kisérlet.

De ha a túézásodat nem számolom, úgy van. Nem tudom, hogy te miért sietsz, és ha tehetem, még segíteni is foglak az előzésben. De nem fogom felvenni a te ritmusodat, mikor azt én nem érzem helyesnek az adott szituban. És ez így normális, hisz te sem veszed fel ilyenkor az enyémet (és ezt nem is várom el tőled) "

Körbe-körbe? Minek? Az első kör még érdekes..esetleg a második is, de a harmadik?:)))

Én csak akkor megyek gyorsan ha lehet, akár 300 körül is. Egyébként nagyon korrekt vagyok, lakott területen lassan megyek, ha valaki egy méterre megy mögöttem mert olyan a forgalom akkor elengedem...a Trabantot is ( de főleg a kisbuszokat kell- azok külön állatfaj:))). Én mindíg tartom a megfelelő követési távolságot. Tőlem egyáltalán nem kell félnie senkinek. Az én kötelezőm 12e ft évente. B10.

stellaz1 2011.11.07. 18:07:55

a legröhejesebbek azok, akik szlalomoznak a sorok között, másodpercenkétn egy sávváltással, mjad 10 perc autózás után mnég mindíg eklőttem vannak, esetleg el is megyek mellettük a külsőben :D:D:D

aki meg olyan lúzer, hogy nincs ideje 90 helyett 80-al menni, az ne itt irogasson, hanem csinálja a roppant fontos dolgát most is

szgy 2011.11.07. 18:08:49

@livengood: "többnyire a jármű mozgásából minden leolvasható."

ez mennyire igaz (és hasznos) olaszországban! :-)
többször megmentett hogy a mozgást figyeltem és a sofőr fejét, nem azt hogy pl. indexel-e. nem volt nehéz megszokni, valahogy olyan természetesen csinálják.

stellaz1 2011.11.07. 18:10:48

a legviccesebb mégis az, hogy szerintem aki a legjobban fröcsög jelenleg, az fog 50-el menni a sztrádán, mert úgy csak 4.5 eszik a verda a 600-800 Ft-os naftalinból :D:D:D:D:D:D

JC-II. 2011.11.07. 18:17:59

@Daniel M.:

"Tudod ez itt a probléma, hogy mindenki azt hiszi, hogy ebben a rohadt országban ő ért mindenhez a legjobban.
Itt semmi más nem megy a kommentelők 95-98%-a csak laikus lelkes amatőr, akik többsége még a fogalmakkal sincsen tisztában, de mondja a nagy okosságokat."

Így van. Az emberek 80%-a akkor sem menne gyorsabban , ha nem lenne sebességkorlátozás az utakon, egyrészt nem is tudna, másrészt nem is akar mert akkor sokat fogyaszt az autó. Egyébként akkor sem volt nagyobb az autók átlagsebessége amikor még egyáltalán nem volt korlátozás lakott területen kívül. A későbbi korlátozás és mérések szintén csak a pénzbeszedést szolgálták.

Amúgy tapasztalatom szerint az autópályákon alig néhány személyautó tartja a 130km/h-s sebességet (inkább csak a nők), csaknem mondenki gyorsabban megy ha lehet , gondolom azok főleg akik itt a leghangosabban követelik a szabályok betartását.:)))))

A lakott területről meg ne is beszéljünk. Már mondtam, hogy ott meg kimondottan a tetű lassú autók gyorsulnak be, de nagyon.

livengood 2011.11.07. 18:18:34

@JC-II.: "Én csak akkor megyek gyorsan ha lehet, akár 300 körül is. Egyébként nagyon korrekt vagyok, lakott területen lassan megyek, ha valaki egy méterre megy mögöttem mert olyan a forgalom akkor elengedem...a Trabantot is"

így kéne vezetni a gyorsaknak, ezt kéne elfogadniuk a nyugisaknak. akkor nem kéne itt semmilyen új szívatós kütyü.

szgy 2011.11.07. 18:21:36

@JC-II.: "Körbe-körbe? Minek? Az első kör még érdekes..esetleg a második is, de a harmadik?:)))"

lehet feszegetni a határokat, fejleszteni a képességeket.

stellaz1 2011.11.07. 18:23:14

@JC-II.:

nekem pont nem ez a tapasztalatom, és a rendőrségnek sem

mióta 300 Ft felett van a benzin ár, azóta a sztrádán nagyon meglassultak

egy-két faszkalap tolja neki, ha kell, ha nem, de most már 110 menve sem igen tartja fel senki a forgalmat, és igen sok autót látni 90 körüli tempóval

szgy 2011.11.07. 18:26:23

@JC-II.: "A későbbi korlátozás és mérések szintén csak a pénzbeszedést szolgálták."

mellékesen az eredmények azt mutatják hogy azokon az útszakaszokon ahol 10%-al csökkentették az átlagsebességet 10%-al csökkent a balesetek száma is.

"A lakott területről meg ne is beszéljünk. Már mondtam, hogy ott meg kimondottan a tetű lassú autók gyorsulnak be, de nagyon."

sok olyan kisteherkocsit látok aki 70-el megy mindenhol. faluba beérve lelassítok, az meg elhúz ugyanúgy mint ahogy lakott területen kívül is ment.

JC-II. 2011.11.07. 18:29:50

@biga156:

"200-al menjen versenyezni, pályára! Országúton az szimpla gyilkossági kisérlet."

Az külön műfaj, a kettő nem függ össze, nagyon sok híres autóversenyző halt meg a közutakon. A közúton sokkal nehezebb közlekedni mint a versenypályán. Fangio pl. kimondottan félt, olyan lassan ment állandóan, hogy még a mazsolák is integettek neki dühükben.

Tudod hogy van ez... egy híres prímás kénytelen volt Menuhin játékát meghallgatni...azt mondta: jól játszik fasákám, nem mondom, de asztalnál meghalna.:)))))))))

JC-II. 2011.11.07. 18:34:22

@szgy:

"mellékesen az eredmények azt mutatják hogy azokon az útszakaszokon ahol 10%-al csökkentették az átlagsebességet 10%-al csökkent a balesetek száma is.
"

Ez biztos, hogy nem igaz, csak pr. Amikor 120-ról 130-ra emelték akkor meg ennyivel nőtt? Vicc az egész.

"sok olyan kisteherkocsit látok aki 70-el megy mindenhol. faluba beérve lelassítok, az meg elhúz ugyanúgy mint ahogy lakott területen kívül is ment. "

Akkor egyről beszélünk.:))

livengood 2011.11.07. 18:34:51

@stellaz1: "most már 110 menve sem igen tartja fel senki a forgalmat, és igen sok autót látni 90 körüli tempóval"

egyre több lesz, a muszáj nagy úr.

livengood 2011.11.07. 18:39:29

@JC-II.: többféle képen lehet jól vezetni. aki a kétszáz felettit tudja, a versenypályát, az automatikusan nem ismeri a hétköznapi fortélyos forgalmat. aki városban, autópályán, minden forgalmi szituban otthon van, az terepen, ha soha nem csinált ilyet, meghal...

JC-II. 2011.11.07. 18:41:09

@stellaz1:

"mióta 300 Ft felett van a benzin ár, azóta a sztrádán nagyon meglassultak"

Ez csak részben igaz, rengeteg a diesel, azoknak meg mindegy mert semmit nem fogyaszt a motor.:))))Sok termeli is a gázolajat.:))

Én is észrevettem, hogy lelassultak, holott mindegyiknek óriási a nyomatéka és 350-el tud menni.:))

A valódi ok az, hogy a CR turbodieselek ma már 6-7 évesek és minden autóversenyző sofőr túl van már az első 1 millió körüli javítási költségen.

Kámasuka 2011.11.07. 18:49:27

JC-II

A közlekedők sajnos nem kötelesek egy előzésnél figyelembe venni, és nem is vehetik figyelembe, hogy egy szabályos előzésnél a szembesávban valaki 200zal jön, mert neki szabad a pálya. A sebességkorlátozás azért is van, mert a normálisan közlekedőknek be kell kalkulálni más lehetséges bénázását is.

JC-II. 2011.11.07. 18:51:49

@BenFranklin:

Arra neked kell vigyáznod. Én is ezt teszem és ezért vagyok még életben.

szgy 2011.11.07. 18:57:08

@JC-II.: "Ez biztos, hogy nem igaz, csak pr. Amikor 120-ról 130-ra emelték akkor meg ennyivel nőtt? Vicc az egész."

ezt találtam erről pontosabban:

„A forgalom átlagsebességének 1%‐os csökkenése a személysérüléses balesetek számának 2%‐os, a súlyos kimenetelű balesetek 3%‐os és a halálos balesetek 4%‐os csökkenését vonja maga után”

( www.grsphungary.hu/doc/grsp-sebessegkorlat.pdf
11. oldal)

vagy: www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=375

livengood 2011.11.07. 19:06:22

@szgy: „A forgalom átlagsebességének 1%‐os csökkenése a személysérüléses balesetek számának 2%‐os, a súlyos kimenetelű balesetek 3%‐os és a halálos balesetek 4%‐os csökkenését vonja maga után”

ha ez így lenne, semmi mást nem kéne tenni, mint a sebességet 25%-al korlátozni, ez a halálos balesetek megszűntéhez vezetne.
ezt nem hiszem...

valahogy nem bírom a statisztikákat...

Kámasuka 2011.11.07. 19:09:00

@livengood: Pedig ilyen egyszerü. Szlovákiában meglépték 2008ban a csökkentést, be is tartatják, és lám, 50%al kevesebb hulla van. Teljesítették az EU-átlagra vonatkozó tervet, így plusz forrásokhoz jutnak a közlekedés fejlesztésére.

livengood 2011.11.07. 19:13:55

@BenFranklin: ám legyen. de ha nem jön az eredmény, kérem lehessen újra gondolni. ne pedig egy újabb sebességkorlátozás/ bünti pénz szedés jöjjön...

Endrju 2011.11.07. 19:14:34

Tisztelettel megosztanám a többiekkel azt, hogy miért vezetek gyorsabban mint szabad.
1991 óta évente átlagosan 70.000 km-t vezetek és mivel mindvégig céges gépjárművel tettem meg a km-jeimet, így pontos kimutatásaim vannak. Nemrégiben készitettem egy statisztikát, ami magyarázatot ad a viselkedésemre.
Az első években gyengébb gépkocsikkal, (de nem csak ezért) az átlagsebességem 55,01 km/h volt. (a szabályokat betartva) így az évente autóban eltöltött időm 70 ezer km-re levetítve 1.091 óra volt (kimutatásokból vett adat). Ahogy mind jobb és jobb autókba ülhettem bele, meg ahogy épültek az autópályák, ezt az átlagomat felemeltem 70,03 km/h-ra ugyanolyan relációkon folytatva a közlekedést. Ebből kifolyólag az egy évben autóban eltöltött időm lecsökkent 857 órára. A különbség 234 óra évente (tiz teljes nap!)! És mindez a szabadidőm javára! Ennyivel többet lehetek családommal, azaz munkanaponként több mint egy óra hosszával! 1996 óta nem volt balesetem, akkor is egy őzet ütöttem el éjjel. Ma is főként éjjel autózom, ha tehetem, vagy korán hajnalban indulok és/vagy késő éjjel érkezem. Szeretek ilyenkor menni, mert sokkal kisebb a forgalom és hát kevesebb helyen is mérnek, bár a szemem egyre nehezebben viseli el a rosszul beállitott lámpák fényeit, illetve a bunkó módon égve felejtett ködlámpákat, reflektorokat. Van hogy egy 675 km-es útról hazaérkezvén, szabályosan be van gyulladva a szemem. Az elmúlt évben háromszor mértek be és a büntetésekre 120 ezer Ft.-ot fizettem (ebből 90 ezret külföldön, annak ellenére, hogy fel vagyok szerelve blokkolókkal (melyek sok esetben segitettek is). Úgy tekintek erre, mint hogy megváltottam a családommal eltölthető plussz időt 500 Ft/óra díjért. Nekem megérte. Jövőre is belekalkulálom ezt. Annyit még, hogy ehhez a 30-as táblánál ha tehetem 40 km/h-vel közlekedem, az 50-es táblánál 60-70 km/h-vel, a 90-es táblánál 110-120 km/h-vel, a 130-as táblánál pedig 150-170 km/h-vel. Mivel ma már mindegyik autóban van board computer, igy én az átlagsebességemet figyelem és azt szabályozom a gázpedállal. Jelenlegi autóm jelzi is, hogy emeljem-e, vagy csökkentsem az átlagomat, ahhoz, hogy időre ott legyek, ahová igyekszem. Sokszor autópályán szerzett előnyből fakadóan lecsökkentem a sebességem 110 km/h-ra, autópályán, hogy ha már belefér, akkor hiába ne fogyasszak többet. Veszélyes előzésekbe nem bocsátkozom, ellenben imádom a kanyarokat nagyobb sebességgel bevenni, például ahol egyesek 90-ről 70-re lassítanak én ott 110-ről gyorsítok. Ügyelek arra, hogy járműveim mindig 100%-osak legyenek műszaki értelemben, illetve a gumiabroncsaim is kizárólag prémiumkategóriások (ebből nem engedek, mert megéri) és hibátlanok. Két három havonta szervizelik gépkocsijaimat és minden alkalommal kifogástalan műszaki állapotban távozom a szervizből. Legtöbb veszélyes helyzetet számomra a kivilágítatlan biciklisek, úton szabálytalanul közlekedő gyalogosok, vezetés közben alvó teherautó (kizárólag Román, Ukrán, Bolgár)sofőrök, nem megengedett helyen közlekedő traktorok, és lovaskocsik okozták. Szeretem a nálamnál erősebb autókban gyorsabban vezetőket, mert pillanatokon belül beérnek, leelőznek és eltűnnek, mindenféle probléma okozása nélkül. Amiért mérgemben orditani szoktam, ha egy szembejövő erőtlen kisautó olyan előzésbe kezd, miközben látja hogy érkezem, ami miatt nekem vészfékezni kell, vagy a padkára kell hajtanom. Ilyenkor kitombolom magamat és lenyugszom, mert hát meg kell értenem azt is, aki ilyen gépkocsit vezet és igy előz. Mivel én is vezettem gyenge autókat, megértem azokat, akik ilyent hajtanak és nem is bosszankodom miattuk, csak akkor ha meggondolatlanságot csinálnak. Engem is az bosszant, hogy a rendőrségnek sokkal több keresnivalója lehetne más területeken, ami a közbiztonságot illeti, de mégis itt fejlődnek leglátványosabban. Nem láttam még mérő trafipaxot óvoda, iskola, bölcsöde környékén, de február eleji éjszakán, úgy éjfél körül a balaton mellet a régi 7-esen, meg téli éjjeleken Isten háta mögötti falvakban már nagyon sokszor.
Én a büntető hatóság helyében a büntetéskor jobban differenciálnám a vezetőket, balesetmentesen levezetett és éves szinten vezetett km alapján valamint a jogositvány elvételét pénzbüntetéssel kiválthatóvá tenném. Például külföldön ha gyorshajtás miatt el is vehetnék a jogositványt, nem arra terelik a hangsúlyt, hanem a pénzbüntetésre (több ilyen kalandom is volt már). Nekem és a hozzám hasonlóknak ez megnyugtató lenne, mert tetszik, nem tetszik a munkánkkal jár a rengeteg autózás. (nem vagyok teherautó sofőr)
Különben azokkal értek egyet akik azt vallják, hogy a célja a közlekedésnek az kell hogy legyen, hogy minél gyorsabban, biztonságosabban és kényelmesebben el tudjunk jutni A-ból B-be. Ennek a közúton való fejlődésnek egyik feltétele az lesz, hogy a közúti közlekedő járművek egymásközt is és az úttal is kommunikálni tudjanak a vezető közbeavatkozása nélkül is és a pillanatnyi körülményekhez igazitsák a sebességet. Az ilyen tesztek már folynak és véleményem szerint 15-20 év múlva már a közúti közlekedés ilyen lesz. Akkor éjjel, üres és száraz autópályán lehet majd 250-el is menni: jó személygépkocsival. De addigra már mind jó lesz.

Index Elek 2011.11.07. 19:18:05

Alighanem a nagy száguldozást majd az 500 Ft-os benzin fogja megfogni igazán. Ennél olcsóbb már sosem lesz alighanem, tehát nagyon jól kell haladni a karrierben hogy még ebben az életben legyen soros 6-hengeres, V8-as és V12-es autóm is.

Igazából már mindegyik nagy kihívás, mindenhol megy a downsizing ezerrel. Aki olvas a témában, esetleg "kóser vágóhídom portás" az tudja hogy mi lesz itt nemsokára.

Ezért szolgálati kérést tennék fel így a köz felé: aki jó állapotú szívós 3-literes (esetleg 3.2 vagy 3.6 adott esetben) soros 6-hengeres benzines gépjármű tulajdonosa az óvja és ápolja a gépet, mert lehet hogy egy szép napon én szeretném megvenni tőle mint használtautót. Tehát mindennemű nem SUV gépjármű ami a fenti kritériumoknak megfelel. Mint 3-as bimmerek, M3-as bimmerek, AMG mercik jobb évjaratai :-)

:-)

livengood 2011.11.07. 19:23:11

@Endrju: ok. hosszú voltál, de meg érte végig olvasni. ez a filozófia kéne tömegesen az utakra.

JC-II. 2011.11.07. 19:28:25

@livengood:

Ez nem igaz. 90-ben még 2432-en haltak meg az utakon, tavaly 734-en. 90-ben 1.6 mio autó volt, most 3.6.

A sebességkorlátok azonosnak mondhatók.

szgy 2011.11.07. 19:29:59

@Endrju: "Veszélyes előzésekbe nem bocsátkozom, ellenben imádom a kanyarokat nagyobb sebességgel bevenni, például ahol egyesek 90-ről 70-re lassítanak én ott 110-ről gyorsítok."

ezket nagyon szeretem én is, hasonlóan szoktam menni. nem ennyire gyorsan, de ott gyorsítok ahol mások fékeznek :-)

egyébként elég tanulságos dolog az utak tanulmányozása, a gyakrabban járt utakat egy ideig felveszem gps-el és tanulmányozom helyzettől függően az átlagsebességeket, menetidőket. kiderülhet néhány hasznos apróság, pl. mennyire érdemes sietni, korábban vagy később elindulni.

JC-II. 2011.11.07. 19:33:43

@Endrju:

Csaknem minden mondatoddal egyet tudok érteni.

livengood 2011.11.07. 19:34:38

@JC-II.: igazad van, én is így gondolom... de BenFranklin érveivel szemben adatokkal nem rendelkezem, csak az évtizedes tapasztalatom súgja azt, hogy a te alábbi adataid igazak:

JC-II:"90-ben még 2432-en haltak meg az utakon, tavaly 734-en. 90-ben 1.6 mio autó volt, most 3.6."

JC-II. 2011.11.07. 19:39:58

@livengood:

Utána lehet nézni, sőt még egy másik adat is elémkerült 1990-ben csak 1.4 mio autó volt nálunk.

JC-II. 2011.11.07. 19:41:11

@JC-II.:

Sőt, 1990 óta szerintem jelentősen megnőtt az autók valós átlagsebessége.

Hurri Kán 2011.11.07. 19:43:12

@JC-II.:
A valós átlagsebesség a forgalom sűrűsödésével éppen hogy csökkent szerintem.

JC-II. 2011.11.07. 19:45:31

@gyvy:

Gondolod? Nincs statisztikám, de az enyém nőtt, meg a forgalom tempója is a közutakon. Pesten persze nem.

szgy 2011.11.07. 19:47:08

@JC-II.: "A sebességkorlátok azonosnak mondhatók."

az átlagsebesség csökkenéséhez az is elég ha az adott sebességkorlátozásokhoz tartozó útszakaszok hossza csökken. pl. 50-es tábla helyett 30-as van egy adott szakaszon.

bocs a szőrszálhasogatásért :-)

Hurri Kán 2011.11.07. 19:48:22

@JC-II.:
Pontos statisztikám nekem sincs. Pesten pl. hidd el, kb. egy hónap átlagában reggeltől estig városban nem igen mész 20 km/ óránál jobb átlagot, ez saját mérés, BC-vel.
Amerre épült autópálya, ott valószínűleg érezhetően nőtt az átlag, de ahol ugyanúgy csak főút megy, ott sztem nem.

Daniel M. 2011.11.07. 19:53:58

@Endrju: Merő tisztelettel jegyezném meg, hogy én a többiekkel ellentétben nem dőlök be ennek a kommentnek.

Vegyük a számaidat.

Évente átlagosan 70000 levezetett km
Ha azt mondom, hogy ez napi szinten 191-192 km-et jelent, akkor már kezd sántítani a dolog.
De nézzük mi van akkor, ha a hétvégéket levonom, de minden ünnepnapon dolgozol az évben, akkor ez a szám felugrik napi 269-270 km-re.

Vegyük akkor a gyorshajtásaidból eredő időnyereséget, amit a családoddal tudsz tölteni, és vonjuk még ki ebből.
Akkor már napi 280 km-nél járunk.

Vonjunk le az ünnepnapokat, és máris napi 300km-nél járunk.

Ez jelenleg két esetben lehetséges :
1. teherautót vezetsz (te írtad, hogy nem ezt teszed)
2. a lakhelyed és a munkahelyed egymástól kb. 150km távolságra van, és annyira okos vagy, hogy nem odaköltözöl, hanem autózok inkább minden nap

Szerencséd van mindösszesen, hogy nem okoztál balesetet olyan régóta, és csak annyi pénzt vasaltak be rajtad, ha igaz.

A többi része szép és jó, de azért én még mindig áldom az Istent, hogy nem azok mondják meg, hogy mekkora legyen a sebességhatár, akik azt a filozófiát követik, mint te.

Azért arra kíváncsi lennék, hogy a levezetett km vagy a balesetmentesen levezetett idő alapján történő differenciált bírságolást hogyan gondolod?

Megállít a rendőr, és bemondod neki, hogy évente 100.000km-et vezetek és már 15 éve nem volt balesetem csak úgy hasra aztán szevasz???
Mert levezetett km-et a büdös életbe semmilyen adatbázisból nem fogja megtudni, az olyan kisujjból kiszívós szám. :)
Még a balesetmentesen levezetett évekkel is gond van, mert lehet, hogy te okoztál balesetet, de senki nem volt ott, senki nem látta, stb. soha nem kerül nyilvántartásba.

Hála a jó égnek, hiába vannak bizonyos fejlesztések, hogy a pálya és a jármű kommunikáljon egymással, soha nem lesz olyan, hogy 250-el lehet majd menni éjszaka, vagy nappal, mert ezen műszaki megoldások lényege a biztonság fokozását célozzák, és a sebesség növelése pont nem szolgálja ezt a célt.

Az, hogy te a fedélzeti számítógép átlagsebességét nézed, hogy az neked jó legyen, attól még a rendőrnek nem mondhatod azt, ha lemeszel, hogy de az átlagsebességem jó. :)

"Különben azokkal értek egyet akik azt vallják, hogy a célja a közlekedésnek az kell hogy legyen, hogy minél gyorsabban, biztonságosabban és kényelmesebben el tudjunk jutni A-ból B-be. "

Már alakul, végre valaki a biztonságot is képes volt belevenni.

"Veszélyes előzésekbe nem bocsátkozom, ellenben imádom a kanyarokat nagyobb sebességgel bevenni, például ahol egyesek 90-ről 70-re lassítanak én ott 110-ről gyorsítok."

Csak egyszer lesz olyan, hogy valaki veled szembe fog jönni :(
Mert azért ha egy 70-es kanyarba te 110-el mész bele, akkor az azt is jelenti, hogy a szembejövő sávját használod kanyarodásra.

Könyörgöm, az országút nem Forma-1-es versenypálya, ha annyira ez kell neked, ott a Rába vagy a Pannónia, vagy a Hungaroring.
Vagy tessék elmenni a Zöld pokolba. :)

Daniel M. 2011.11.07. 19:56:43

@JC-II.: Én nem pontosan erre gondoltam akkor amikor a kiragadott részt írtam.

Azért úgy spontán csináltatnék most egy KRESZ tesztet itt egyesekkel. :) ;)

szgy 2011.11.07. 20:15:26

@Daniel M.: "máris napi 300km-nél járunk.
Ez jelenleg két esetben lehetséges"

még két lehetséges eset, csak ismerőseim köréből:
- hetente kimegy pl. németországba
- kijáró szervízes (netalán utazó ügynök)

igazi hős 2011.11.07. 20:25:40

@Mayday: Ez rém gyenge. Honnan tudod, hogy ha sietsz, nem pont az orrod előtt megy le a sorompó? És akkor annyival többet vársz, amennyivel jobban nyomtad. Hidd el, mindegy milyen akadályról van szó, nem nyerhetsz többet, mint amennyivel gyorsabb vagy, azaz 1-2 percet. Kivéve, ha pontosan ismered a menetrendet, ami a MÁV esetén nem tudás, hanem jövőbelátás.
Ami a műszert illeti: 2 km-en nem mérnék le semmit, az olyan mint egy tankolásból mondani meg a kocsi fogyasztását. A Skodát 100 km-en mérten, az már pontos.

igazi hős 2011.11.07. 20:28:49

@Commodus: Akkor mi a problémád? Te leszarod az ő érveit, ő meg a tiédet, tökéletes párt alkottok.

Mayday 2011.11.07. 21:33:50

@igazi hős:
jobb ha tényleg visszaadod a jogsid. beallsz ugy, hogy 2 km-en at 90-et mutasson az órád, es leméred az időt, ami eltelik mondjuk a 100-as és a 102-es kmkő között, majd egy kis matematika után (v = s/t) ráébredsz, hogy hiába mutat az órád 90-et, te csak 83-al mentél. Ehhez minek 100 km ??

az 1-2 percről csak annyit, hogy kimértem, bp-en belül 18 km-nyi út 10 perccel hosszabb lesz, ha beállok a 40-el tötymörgők közé ahelyett hogy mindig annyivel megyek, amennyivel a táblák szerint szabad. konkrétan mondjuk a hungária krt-on a dózsa gy és az üllői között majdnem végig 70van, ha annyival megyek, egyszer kell lassítani és ennyi. ha beállok a 60-al menők közé, akkor 3-4 lámpa is megfog. próbáld ki ha nem hiszed el, 6-8 perc a különbség, pedig bőven nincs 10 km.

biga156 2011.11.07. 21:38:20

@Mayday: Tényleg jó lenne, ha újra nekilátnál a KRESZ tanulásának. Nem tudom honnan szeded ezt a jobbra kell húzódnom, na meg lassítanom is, ha én 80-al megyek, te meg 90-el jössz mögöttem, csak azért, nehogy téged feltartsalak akár csak egy percre is. Gondolom erre gondolsz (tévesen:

"(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse."

Ez a lassú járművekre vonatkozik. Segítek:

"m) Lassú jármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes."

Tehát a lassú jármű nem az, ami nálad lassabban megy.

Aztán:

"Vagy menjen 90-el, vagy indokolja meg, miert nem megy annyival. az "igy erzem biztonsagosnak" nem indok."

Tévedsz! Ez valójában a lehető legfontosabb indok. Egy vezetőnek - mint többször írtam - mindig, minden esetben a körülményeknek, az autó és a saját állapota és készségei figyelembevételével kell meghatároznia a sebességét. Ez akárhogy nézem pont egy ilyen indok.

Te nem vagy hajlandó pár perccel hamarabb elindulni (bár tudod, hogy minden nap rohannod kell majd és idegeskednek, ha valaki 80-al megy majd előtted), és ezért szerinted az összes többi közlekedő a hibás, de főleg azok, akik viszont nyugodtan, a maguk ütemében haladva, biztonságosan akarnak eljutni a céljukhoz.

Mayday 2011.11.07. 21:49:10

@biga156: te tévedsz. a lassan haladó jármű nem egyezik meg a lassú járművel, ugyanis a kresz sehol nem fogalmaz pongyolán. A lassan haladó jármű lehetsz te is, ha 60-al mégy a 90-es táblánál.

"Tévedsz! Ez valójában a lehető legfontosabb indok" - olvasd már el amit írok!! akinek sik uton, 25 fokban és napsütésben nem biztonságos a 90, az nem tud vezetni. SEMMIVEL nem indokolható a kresz keretein belül az, hogy egy normális személyautóval 80-al gurigázz.

"Te nem vagy hajlandó pár perccel hamarabb elindulni" : nem tudok, mert mondjuk van munkaidőm. vagy akármi más. pl az egy éves gyereknek hiába mondod, hogy a bácsi előttem egy töketlen idióta, aki nem mer 80 fölé gyorsítani, még meg fog éhezni. vagy le fog járni a kórházban a látogatási idő. vagy akármi.
aki nem tud száraz időben, száraz úton, napsütésben, egyenes szakaszon 90-el menni, az nem tud vezetni.

ha ezt képtelen vagy felfogni, az nem az én hibám.

biga156 2011.11.07. 22:01:42

@Mayday: Bocsáss meg, azt hiszem én részemről befejeztem ezt a beszélgetést. Te nem fogsz engem meggyőzni, én meg nem is akarlak. További balesetmentes közlekedést neked.

igazi hős 2011.11.07. 22:10:26

@Mayday: Hány éves vagy királyfi? Te azt hiszed, hogy 2 km-kő között 10,000 cm van? Egyébként milyen pontos stopperrel méred a ~40 másodpercet és mennyire vagy biztos, hogy pont jókor nyomod le?
Előbb még országúti példád volt, most előhozol egy városit. Mondj már egy időpontot, amikor sok tötymörgő van a Hungárián, de nincs torlódás, azaz 10 km-t végig lehet menni nagyjából zöldhullámban? Én csak reggel 7 előtt és 10 után szoktam az utóbbit tapasztalni.
Ha meg ismernéd a várost, hogy hol mikor lehet haladni, akkor nem kéne félned a tötymörgőktől, mert el tudod kerülni őket.

Mayday 2011.11.07. 22:29:19

@igazi hős: nem, azt hiszem, hogy 2 km kő között 995-1005 m van. Arra jó hogy 1-2 km/h pontossággal megmérd, mennyire pontos az órád. De látom, képtelen vagy rá.

Időpont? 19-21 között, naptól függően.

Kerülő út? Mondjad sorban ezekre az útvonalakra: gilice tér - mom park, nyugati - gilice tér, reptér - keleti pu, igy hirtelen a múlt pénteki programom.
ismerem a kerülő utakat, de a hungáriaára kitett 70-es táblával egyik sem tud versenyezni, ha nem tökölődnek a népek, még éjfélkor sem.

Mayday 2011.11.07. 22:31:16

@igazi hős: országúti példa: bp - cegléd, cegléd - gyöngyös, nyiregyháza - cegléd, bp - veszprém az elmúlt 1 évben ... várom a kerülőket ide is ...

Endrju 2011.11.07. 23:48:12

@Daniel M.: Tanácsadó vagyok egy olyan társaságban aki a környező országokban (Szlovákia, Horvátország, Szerbia, Románia, Szlovénia) végez tevékenységet. Jelenleg a hely ahová hetente járnom mell, kereken 675 km-re van. Hétfőn hajnalban elindulok, olyan dél körül odaérek, ott a helyszinen is futkosnom kell majd péntek délután visszaindulok és éjjel hazaérek. A heti km-rem most olyan 1900-2000 km. Előtte Szlovákiába kellett járnom, akkor csak heti 1400 km-t kellett mennem, ezt a munkát 7 éve végzem előtte meg területi képviselő voltam, ahol napi 300 km-nél kevesebbet nem mentem talán egyszer sem. Mivel a beavatkozások, amiket el szoktunk végezni olyan 6 hónaptól egy évig tartanak, komolyan nem fordult meg a fejemben az, hogy valahová oda költözzek, bár azért kacérkodtam a gondolattal. Elismerem, hogy szerencsére szükség van ahhoz, hogy az ember ne keveredjen balesetbe, vagy hogy ne mérjék be, mintahogyan az élet minden más területén, szerencse nélkül nehéz boldogulni vagy inkább pontositok: nem lehet boldogulni. Ami a birságolást illeti, minden évben fizettem, és körülbelül annyi összeget mint az elmúlt évben. Hála Istennek ugyanazokat az utakat használom, azaz egy pár kiutazás után már viszonylag jól felderitem az utat és tudom miután mi következik. Ami a vezetési adatokat illeti, csak annyit hogy nemrég estem át egy APEH ellenőrzésen és az állam is leesett, amikor megláttam, hogy pontosan tudják mennyi km-t vezettem az elmúlt években (persze ez csak a céges gépkocsit vezetőkre igaz, akiknek vezetni kell az útnyilvántartást) A biztositótársaságok meg pontosan tudják mennyi balesetet okoztam. Gondolom egy hatóság csak össze tudná fésülni ezeket az adatokat, nem?
Továbbra is úgy gondolom, hogy a cél az kellene hogy legyen, hogy tudjunk közlekedni gyorsan és biztonságosan. A csak biztonságos közlekedés nem lenne szabad, hogy mint cél egyedül lebegjen előttünk. Mert akkor gyalog kell járnunk. Az biztonságos. Ez pedig visszafejlődés lenne. Minden jel arra mutat, hogy fogunk tudni gyorsabban is közlekedni, látva a gépkocsik jelenlegi extrafelszereléseit (pl. követési távolságtartó, sáv figyelmeztető, tábla felismerő, stb.)
Nem kivánom átirni a KRESZ-t, szükségesnek tartom és el is fogadom. Renitens vagyok a gyorshajtást illetően amiért fizetek is. A kanyarban nem szoktam átmenni a szemközti sávba, mert pont az a lényege. Találkoztam már sokszor kanyarban olyanokkal, akik az én sávomban jöttek, megoldottam, és talán ez a gyorshajtók, akik olyanok mint én, legelfogadhatóbb (bár ez is ezer sebből vérzik, elismerem) magyarázata: ha gyorsan hajtunk 1000 %-osan oda figyelünk és minden apró rezdülésre gyorsan reagálunk, mert adrenalin szintünk magasan pörög, ha lassan megyünk hajlamosak vagyunk rádiót hallgatni, elbambulni, nézelődni, telefonálni és csak 100 %-osan teljesitünk, ami néha kevés. Erre a pörgésre szükség van, képzeld csak magad bele amikor elindulsz péntek este hatkor valahonnan a balkánról, és megállás nélkül csak jössz, jössz és alig fogy a távolság. Ha nem tenném izgalmassá, szerintem már régen felfordultam volna. Persze erre a magyarázatra én is tudnék számtalan ellenérvet mondani, amelyekkel még egyet is értenék, de ezt csak az tudja megérteni aki sokszor sokat vezet. Voltam már versenypályán és szeretnék is még párszor odamenni, tényleg csak javasolni tudom mindenkinek. És ebben igazat adok neked, azóta például közúton 200 fölé egyszer sem tekertem a km órát (ennek már 2 éve), addig sokszor mentem akár jóval többel is. Irásommal csak azt kivántam érzékeltetni, hogy akik sokat vezetnek, azok rendelkeznek annyi rutinnal, hogy sokkal jobban meg tudják oldani a veszélyes helyzeteket, mint a keveset vezetők, igy nem biztos, hogy a gyorshajtók a mumusok és a rosszak és ők a felelősek minden bajért ami a közutakon történik. De sajnos a relativ gyorshajtásra lehet kenni majdnem mindig mindent és persze velünk lehet ezt megfizettetni. Én azért más területeken is kapargatnék a hatóságok helyében. Például belépő keleti tgk sofőröket csak akkor engedném a határról tovább ha ott előbb aludtak 8 órát. Ezt ellenőrizném. Legutóbb is egyik éjjel, hazafelé jövet egy bolgár kamionos, faluban minden ok nélkül átjött az én sávomba (70-el mentem), hangos kürtölés, orditás fékezés majd át a padkán fel a járdára az én részemről, ő meg ha nem dobja meg a padka aminek nekiment és nem ébred fel, akkor simán bemegy az egyik ház falán. Kiszálltam és szitkozódva ráztam az öklöm utánna. Kérdezem, hol volt itt gond az én gyorshajtásommal? Hiszen nem 50-el mentem.
És még rengeteg ilyenhez hasonló kalandot fel tudnék sorolni. A gyorshajtásomból eredően nem nagyon volt még ehhez hasonló éles helyzetem.
Az elmúlt évben kb 100 alkalommal mentem végig egy olyan újjonan épült autópálya szakaszon (60 km hosszú), ahol volt olyan utam is, hogy egyetlen autóval sem találkoztam közben, de nagy átlagban ha találkoztam 5-6 autóval a teljes hossz alatt. Nem volt rajta forgalom, mert csak nagyon kacifántos és rossz utakon keresztül lehetett rámenni. A válság miatt szerintem az a helyzet még vagy 10 évig ilyen lesz. Itt simán lehetne akár 300-al is közlekedni, biztonságosan, mert mivel nemrégen épült, a minősége is hibátlan és forgalommentes. Itt volt, hogy én is mentem egyszer-kétszer vagy 200-al, probléma mentesen tempomattal végig. Ezzel csak azt kivántam érzékeltetni, hogy egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy kellenek hogy létezzenek olyan szakaszok, amikor többel lehet menni mint 130 egy autópályán - mert hát a körülmények megengedik - de csak 100%-os műszaki állapotú gépkocsikkal! Tudom hogy azt a célomat, hogy megnyugtassam a közlekedő társaimat, hogy nem tőlünk, gyorshajtóktól kell leginkább a közutakon tartaniuk, nem érhetem el, csak azt akartam érzékeltetni, hogy létezhetnek racionális okok is, még ha szabályba ütközőek is, melyek alátámaszthatják a relativ gyorshajtást.

Willy 2011.11.08. 04:54:56

@stellaz1: Figy, te voltál a leghangosabb a "autópálya rendőr" barátoddal, mit szólsz a statisztikához? 2010-ben 16300 balesetből abszolút sebesség túllépés 127 esetben?
Hogy is van ez? Akkor mégiscsak kamuzott a barátod?

Willy 2011.11.08. 05:03:44

Kíváncsi lennék, milyen lobbi hatására, melyik politikai szervezet próbálkozna a pénzbeszedés helyett valami más módszerre történő áttérést követelni fenti statisztikát figyelembe véve?
Nem tudom most mi a helyzet az oktató filmekkel, de amit én láttam anno, az mind a 70-es 80-as években készült.
Szóval uraim, mi lesz azokkal a sofőrökkel, aki "nem gyorsít mert az drága kifelé jövet a városból" mi lesz azzal aki "nem lassít mert majd úgyis lelassul az autó" mi lesz azzal aki szarik rá és mindenhol 70-el megy? Mi lesz azokkal, akik ködben jeges úton 90-es korlátnál (mindegy) 80 -al mennek? Mi lesz azzal, aki autó vagy gumi vagy tudás híján országúton jégbordás úton 40-el mennek ezért előzésre készteti a többieket?
Ha megállna ez a nagy beszedési hullám, mivel lehetne jobbá tenni a morált?

JC-II. 2011.11.08. 11:02:27

@gyvy:

Én is mondtam, hogy Pest kivétel, bár ott már 90 előtt sem lehetett közlekedni.

livengood 2011.11.08. 11:03:04

@Endrju: "Tudom hogy azt a célomat, hogy megnyugtassam a közlekedő társaimat, hogy nem tőlünk, gyorshajtóktól kell leginkább a közutakon tartaniuk, nem érhetem el, csak azt akartam érzékeltetni, hogy létezhetnek racionális okok is, még ha szabályba ütközőek is, melyek alátámaszthatják a relativ gyorshajtást."

hát igen, kisebbségben vagyunk, a többség nem érti meg. (még azt is magyarázni kell, hogy hogyan hajthat valaki 300 km-t naponta!) az emberek, amit nem tapasztaltak, nem tudnak, azzal átverhetők. egy sebességet nem tapasztalt pilótának rémísztő, amikor állva hagyják az úton. ugyanakkor ezerrel megy a propaganda, koncepciózusan válogatott statisztikákkal spékelve, hogy mindenről a gyorshajtók tehetnek. a többségnek meg erre van szüksége, egy ellenségképre. boldogan teszik magukévá ezt a zsigeri indulatot, ugyan is ez egy könnyen érthető magyarázatot ad a gondjaikra, és megspórolható a gondolkodás is. a hatóságoknak is jó ez, hiszen az aprómunkát nem kell elvégezniük. a közlekedési szakembereknek is kevesebbet kell dolgozniuk és az utódaikat is erre nevelik, hiszen ez egyszerű magyarázattal szolgál az anomáliákra. tulajdon képen az autós társadalom átveri saját magát. mint az élet összes területén, jobban járnánk, ha mindenki elővenné a józan eszét, és gondolkodna, például megfontolná amit fentebb leírtál.

JC-II. 2011.11.08. 11:08:33

@Willy:

"2010-ben 16300 balesetből abszolút sebesség túllépés 127 esetben?
Hogy is van ez? Akkor mégiscsak kamuzott a barátod?"

Egy szavukat sem szabad elhinni. Mit mondott Churchill? Csak azt a statisztikát hiszi el amit ő maga hamisított.

Nem az abszolut gyorshajtás miatt van a balesetek zöme, a relativba meg minden beletartozik, ezen nem segít 1 millió traffipax sem.

Az előzések a legproblémásabbak, ennél viszont nagyon sokat jelent a sok száz lóerő, ezt sokan igyekeznek elfeledni és csak a gyorshajtásról papolnak.

szgy 2011.11.08. 11:51:26

@Endrju: "faluban minden ok nélkül átjött az én sávomba (70-el mentem), hangos kürtölés, orditás fékezés majd át a padkán fel a járdára az én részemről, ... Kérdezem, hol volt itt gond az én gyorshajtásommal? Hiszen nem 50-el mentem."

ha 50-el mentél volna csak a távolból látod az egész történetet. persze a helyzet ettől a "rosszkor volt rossz helyen" esete. továbbá 50-el még az is lehet hogy hamarabb meg tudsz állni (-13 méter) és nem kell felugratni a járdára esetleg gyalogosokat elgázolva. persze nem voltam ott, így könnyű okoskodni.

a www.kisdoboz.hu/fekut/ szerint:
"70 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 29.32 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 9.72, a fékút 19.6 méter.
50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 16.94 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 6.94, a fékút 10 méter."

"Itt simán lehetne akár 300-al is közlekedni, biztonságosan"

300-al közlekedésben az a jó hogy teljes nyugalommal lehet közlekedni. féktáv kb. 400 méter, csak a reakcióidő alatt kb. 10 kocsi hosszát teszed meg. nyugodt lehetsz hogy ha bármi történik esélyed sincs kivédeni, elkerülni, nem kell félni a haláltól, meghalsz mielőtt észrevennéd hogy történt valami, a pozdorjává zúzódott maradványokkal sem lesz túl sok gond. nem kell biztosítás sem, tuti nem leszel rokkant, nyomorék.

JC-II. 2011.11.08. 11:55:28

@szgy:

"féktáv kb. 400 méter, csak a reakcióidő alatt kb. 10 kocsi hosszát teszed meg. nyugodt lehetsz hogy ha bármi történik esélyed sincs kivédeni, elkerülni, nem kell félni a haláltól, meghalsz mielőtt észrevennéd hogy történt valami, a pozdorjává zúzódott maradványokkal sem lesz túl sok gond. nem kell biztosítás sem, tuti nem leszel rokkant, nyomorék"

Az élethez szerencse kell. Még az út hőmérséklete is számít.
630 lóerőt teszek le pihenni a hó végén, marad 122, télire untig elég.:)))

igazi hős 2011.11.08. 12:52:06

@Mayday: A Gilice térről a Mom parkba este 7 után nem nyílegyenesen mész, hanem a Hungárián kerülsz? Erre mit írjak?
Egyébként meg tényleg olyan sokan tökölnek este 9-kor a Hungárián? Vagy csak téged zavar az az 1-1 mazsola/önkéntes rendőr, aki valóban ott van.

Petrol900 2011.11.08. 16:08:50

Senkinek nincs joga eldönteni, hogy kinek mennyi legyen az ideális sebesség. Egy olyan sofőr, aki nyaralni indul felmálházva,hátul két gyerekkel, az anyósülésen egy folyamatosan okosabb vagyok a GPS-nél és a térképet az arcodba nyomom típusú párral, lehet a nyolcvanat választja, de az a sofőr, aki a munkahelyére megy, de késésben van egy defekt miatt, tapossa neki. Akkor most kinek is van igaza? Tolerálni kell mások hülyeségét és ha nagyon sietek akarok, majd nyomom ott, ahol nem lesz se előttem, sem mögöttem két km-re senki sem.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.11.09. 14:01:22

Megvan a véleményem a trafiról, főleg, h most is 45 ezret perkálok! Rablásnak tartom, nem pedig baleset megelőzésnek!

Daniel M. 2011.11.09. 21:59:22

@Endrju: Nos, ennél összeszedettebben senki sem fogalmazott még.
Mondhatnám, te legyél az egyetlen gyorshajtó, akivel találkozzak egész életem során. ;)

De azt azért ugye nyugodt szívvel elismerhetjük, hogy te vagy az egyetlen, aki ennyire józanul és racionálisan gondolkodik, mert ellenkező esetben az összes többi szájhős képes lett volna így leírni, mint te.

Most mondanám, hogy cseréljünk privát elérhetőséget, mert szívesen folytatnék veled más, de közlekedéssel kapcsolatos eszmecsért.

Endrju 2011.11.09. 22:50:40

@Daniel M.: Hát mit is mondjak, nos köszönöm, igazán jólesik a dicséret. Mindazonáltal meg szeretném nyugtatni közlekedőtársaimat, hogy nagyon sok ilyen van mint én és mivel én is sok ilyent ismerek, ki merem jelenteni, hogy nyugodtan lehet velük találkozni az úton. Ezeket az autósokat könnyen meg lehet ismerni. Pár ismertetőjegyük: gyorsan megjelennek a visszapillantó tükörben, nem hadonásznak, nem villognak, nem szirénáznak, viselkedésük nem agressziv, az első adandó alkalommal gyorsan előznek és pillanatok alatt eltűnnek a látómezőnkből. Nem vakitanak sem elölről, sem hátúlról, ködlámpát is csak sűrű ködben kapcsolnak. Autópályán, ha úgy véljük hogy ok nélkül fékeznek, érdemes mögöttük fékezni, mert ezek az autók látják a mérőberendezések nagy részét.
Szivesen cserélek elérhetőséget, hogyan lehet?

szgy 2011.11.11. 16:31:48

@Daniel M.: "nyugodt szívvel elismerhetjük, hogy te vagy az egyetlen, aki ennyire józanul és racionálisan gondolkodik, mert ellenkező esetben az összes többi szájhős képes lett volna így leírni, mint te."

még jó hogy van itt egy ilyen önjelölt megmondóember, "önkéntes mérvadó" aki ezt megmondja. bizonyára egyetemen tanítják az ilyen lekezelő szemléletet is. érdekes hogy látatlanban, ismeretlenül alázol itt egy rakás embert. bizonyára nagyon el vagy szállva magadtól. na mindegy, tudás után idővel talán megjön majd a bölcsesség is.

Daniel M. 2011.11.11. 19:30:51

@szgy:
Nem is tudom, rajta kívül senki még csak megközelítőleg sem tudott ennyire racionálisan és józanul érvelni a gyorshajtása mellett, én ezt értékeltem, és elismerem.

Mellesleg pont tegnap este Kerepesi út kifelé megyek a Pillangó és az Örs között, külsőben 70-el, mellettem VW Golf elmegy 85-90-el, ok, semmi gond.
Mögötte a 3-as BMW a seggében kb. 20 centire, rángatja minden irányba az autó, csak nem tud elmenni mellette, csak nagy nehézségek árán, majd a Fehér útra kanyarodó sávban szépen konkrétan megáll a Golf előtt. Én meg a Golf mögé értem (ergo nem vesztettem semmit). A BMW-s elkezdett szórakozni, egy picit elkezdett gurulni, majd hirtelen satu, ezt eljátszotta párszor, majd amikor a Golfos már szabályosan ki akarta kerülni a akkor ő egyből arra indult el, én csak néztem az eseményeket, és épp azon nevettem, hogy ha a Golfból kiszállna egy 2-3 ajtós szekrény és kicibálná a BMW-s kis műmájer önjelölt oktatót mekkora műsor lenne (nem lett).
Ha a BMW-s mindezt Moszkvában csinálta volna, már egy komplett tárat kapott volna egy AK-47-ből. :D

Na mind1, kicsit elkalandoztam. :) Elnézést.

Nem vagyok én itt megmondóember, azok általában a szájkaratés kedves hozzászólók, akiket nem neveznék meg.

Bocs, hogy a lelkedbe gázoltam, nem volt szándékos.
Ismered a BÖLCS mondást : Akinek nem inge, nem veszi magára. :P :D

Senkit nem aláztam, megállapítottam egy tényt, azzal kapcsolatosan, hogy itt írásban ki mennyire tudta megfogalmazni gyorshajtásának okát, mikéntjét, stb.

Daniel M. 2011.11.11. 19:33:10

@Endrju: Küldtem neked üzenetet privátban.
Ha nem kaptad meg, jelezd itt, és megoldjuk máshogyan. ;)

szgy 2011.11.11. 20:49:18

@Daniel M.: ja, hogy a gyorshajtók érveléseire gondoltál. azt hittem általában a hozzászólásokra. akkor félreértés történt, bocsánat, kicsit túlreagáltam. egyébként ebben igazad van. a leggyakoribb érvek amiket eddig hallottam a "csak", "én annyira tudok vezetni" és a "jogom van".

az ilyen kis utcai balhékba belekeveredés esetére szereztem egy egyszerűbb autós kamerát, mivel már szívattak satuzással autópályán is. így ha netalán baleset történik van esély bizonyítani a szabálytalankodást vagy szándékos veszélyeztetést - nem én leszek a hibás aki hátulról belement.
süti beállítások módosítása