...mi került ezen a sávtartó automatikán 282500 forintba?
Csak tudnám...
Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a
Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás: educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy
A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel
Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
29 Palms 2011.10.30. 13:32:35
Hurri Kán 2011.10.30. 13:39:01
Most komolyan: aki önerőből, saját képességei alapján képtelen úgy vezetni, hogy nem tudja az autót a saját sávjában tartani, attól vegyék vissza a jogosítványát, és járjon hintalovon.
nagyonnagyon 2011.10.30. 13:46:06
Ha jobban belegondolok akkor minden kocsiban legyen amelyik a gyermekeimet szállító járgánynak szembe jön :) sms-író, éppen elbóbiskoló, demizsonigazgató delikvensek biztosítására.
Gyulimali 2011.10.30. 14:09:01
corpus alienum 2011.10.30. 14:15:55
nagyiWRX 2011.10.30. 14:26:23
Pootj 2011.10.30. 14:27:02
Ennyi erővel fikázhatjuk a péket is. Elárulok egy nagy titkot, a kenyér árában nem a liszt a meghatározó...
Demidoux 2011.10.30. 14:32:01
Kérek minden ilyet az autómba!
Pootj 2011.10.30. 14:32:03
Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Szerintem sok szempontból jó irányba megyünk. Nem mindenki akar a vezetéssel foglalkozni. Az emberek nagy részének az autó közlekedési eszköz és azárt használja, mert személyes szabadságot ad, de nem érdekli a vezetési élmény. Ha a vonat a nagyi háza előtt állna meg, akkor azzal menne. Az autómata kocsi ezt a lehetőséget adja meg neki. olvashat és mégis pontosan odaér,m ahova kar. Nem kell átszállással meg időpontokkal bajlódni.
A másik az, hogy a sok elektronika miatt nemkell egy csomó olyan dologgal foglalkozni már ma sem, ami pár éve még szokványos volt. Szerinted hányan tudnának még elindítani egy szivatós autót? Pedig az nem volt régen... Egy előgyújtás állításról nem is beszélve. Vagy a mechanikát nézve, szeritned mikor kellett utoljár függőcsapszeget indulás előtt zsírozni?
Emlékszem, hogy 20 éve nyár elején az újságokban olyan tippek jelentek meg, hogy mit vigyen magával az ember egy nyaralásra: pótékszíj, gyertya, olaj, szerszámlista. Manapság meg beülünk és pöcc-röff és meg sem állunk Dubrovnikig...
Pootj 2011.10.30. 14:34:09
Megelőztél :-)
gabesz7004 2011.10.30. 14:34:23
amenta 2011.10.30. 14:38:03
Aki közlekedik, az tanuljon meg vezetni, és tegye oda magát.
Én kötelezném az oktatókat, hogy csak ladával meg hasonlókkal lehessen letenni a jogsit.
Pootj 2011.10.30. 14:41:57
Én meg arra kötelezném, hogy Ford T-modellel. És a lámpa sem lehet Halogén vagy Xenon, hanem gyertya vagy max acetilén...
Ne aggódjatok, mindig meglesz a lehetőség arra, hogy élvezzétek a vezetést. De a FIZETŐKÉPES TÖBBSÉGNEK nem ez kell. A gazdaság törvényei miatt meg ők a nyerők...
KenSentMe 2011.10.30. 14:59:18
nem szeretéd olyan elektronikára bízni az életed, amit két iskolából kibukott kínai srác szerencsétlenkedett össze 200 Ft-os órabérért. Nagyon nem.
Egyébként igen, a költségek jelentős része az emberi munka ára + a menedzsment ára + a mindenféle szervízelés, garancia, biztosítás, terméktámogatás ára. Az emberi munkában benne van az is, hogy a dolgozók normális életet élnek, és egyszer majd lesz nyugdíjuk is. És a teljes költségben az is benne van, hogy mondjuk a cég befizet minden adót mindenki után, tehát ebből a pénzből ugyanúgy nyugdíjasok lesznek eltartva és éhező napköziseknek lesz meg a kajájuk, ahogy utak is fognak épülni.
Lehet, hogy elsőre borzasztónak tűnik, hogy hú, ez milyen marha magas, de igazából ezen költségek egyike sem megspórolható normális körülmények között. Nyilván elég szar, ha egy terméknek nincs normális menedzsmentje, nagyon hamar el fog tűnni a susnyákosban és lenyomja a konkurencia. Ugyanígy nem túl vidám, ha rabszolgák készítették. És annak sem örülsz egy idő után, ha egy olyan országban
élsz, ahol seki se fizet adót, mert az kb. olyan lesz, mint a miénk.
Dióhéjban ennyi.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.10.30. 15:03:47
Gyulimali 2011.10.30. 15:30:23
És, ha ezt a "mellbevágó" összeget elosztod azzal a 8 millió autóval, amennyit el terveznek adni csak a facelift-ig (kb 3 év), akkor kijön, hogy majdnem 0,05 EUR-ral megdrágult az autó...
Szerintem inkább arról van szó, hogy a marketingesek mondják meg, hogy mennyi legyen az ára...
Igen komoly pénzeket ölnek bele a marketingbe, mert már megtanulátk, hogy a marketing költségvetéssel akármennyi K&F kiváltható, és nem 1:1 arányban...
BBSTi 2011.10.30. 15:30:31
Titeket ki kéne lőni a holdra, lehetőleg a visszatéréshez szükséges üzemanyag nélkül. Automata kocsi?? Ha olvasni akar de nem szeretne tömegközlekedéssel menni a júzer, akkor a megoldás a TAXI...
'Ázzeg, ilyen emberek miatt kell 10 ezreket kifizetni egy nyomorult izzócserénél a "szakszervízben", ahelyett, hogy benyúlsz, kicsavarod, beteszed a másikat, azt csá'.
amenta 2011.10.30. 15:36:17
Pootj 2011.10.30. 15:59:09
Ezek az eszközök mire leszivárognak a tucatautókba, annyira azért nemmellbevágó. Az ár csak nálunk szar. Ha ezt megnézed a célországok jövedelmi vioszonyai között, akkor azért annyira nem vészes... Sajnos nálunk van az, hogy az autó luxus, odakint nem azon megy a szarrágás, hogy legyen-e egyáltalán, hanem, hogy milyen extrákat rendeljenek bele és ezt hajlandóak megfizetni. Lásd Iphone. A tudása nem emeli a többi felé, de egyszerűen menő és ezért kétszer annyit fizetnek érte, mint amennyit ér...
Pootj 2011.10.30. 16:03:22
Ha valaki tizedszerre teszi meg a Szombathely Stuttgart távot, baromira nem érdekli, hogy milyen a vezetés élménye, hanem csak azt látja, hogy megint elcseszett az életéből 8-10 órát, amit jobban is eltölthetett volna.
Vezetési élményt meg nem a közúton kéne élvezni.
Egyébként én is szeretek vezetni és ki tudom cserélni az izzót a kocsimban, volt már rá példa. Sőt! Azt is tudom, hogy hol keressem a pollenszűrőt... És trabanton gakoroltam a vezetést. Éppen ezért értékelem a mai autók kényelmét az ezerszer elátkozott NVH csökkentést.
Azzal egy Veszprém - Szombathely táv kínszenvedés voplt, de a mostani verdámmal pihenten szállok ki. És ez a fontos.
Sákif za morro? 2011.10.30. 16:05:58
Elektronikusat köszönöm, nem kérek! Főleg ennyiért. Ennek kb. a felét éri az autóm. :-)
Pootj 2011.10.30. 16:06:06
Igyekezz te is a fizetőképes többség tagja lenni és akkor majd alakíthatod a marketingesek véleményét. Ha meg úgy érzed, hogy ki akarnak nyírni, akkor esetleg a saját vezetési stílusodat próbáld megvizsgálni.
Most aztán kitrollkodtam magam :-)
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.30. 16:07:26
És ez az igazán nagy baj, azaz, ha minden autóban lenne minden, ebből nem lenne probléma (max. ha elromlik). De hogy az egyikben van, a másikban nincs, na az az igazán balesetveszélyes!
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.30. 16:08:37
Sákif za morro? 2011.10.30. 16:12:21
Ezt sajnos itt senki nem veszi figyelembe. A hőbörgők általában az alábbi altípusokba rendszerezhetők:
-A wc-ben ki van ragasztva egy LamborDZSini poszter
-Apa autójával járnak, ami természetesen egy népautó.
-Valami 2x éves szétrohadt ex-presztizs rommal járnak jellemzően havi 100-150km-t, mert ennyire futja, vagy ennyit bír a gép.
-Milliomosok
Aki közlekedési/munkaeszközként használja az autót, az tényleg csak A-ból B-be szeretne eljutni minél gyorsabban, minél olcsóbban, minél kényelmesebben. Pont leszarja a vezetési élményt.
Oscar 2011.10.30. 16:16:45
Otthon sokkal olcsóbban össze tudja rakni az ember. Ráadásul a szoftvert is megírhatja hozzá saját magának. Csinálhat sávtartó auotomatikát, vagy felezővonal követő rendszert. A vagányabbak pedíg ideálís ívtartó szoftvert is írhatnak.
Letölthetnék bármikor torrentről a legújabb ROM-ot. Ha fagy, vagy nem működik - na bumm. Csak egy kicsit nem tartott a sávot a szembejővő kamion...
Irónia OFF
20 millás verdánál 1,5% többletköltséget sem jelent egy ilyen kényelmi extra.
Pootj 2011.10.30. 16:21:10
Bravooo 2011.10.30. 16:36:38
AzHofi 2011.10.30. 17:26:00
lemonlime 2011.10.30. 17:29:21
Hurri Kán 2011.10.30. 17:32:04
Különösen akkor, ha az elektronikák terjedésével párhuzamosan egyre hülyébb és gyengébb képességűek is autót vezetnek, alapvető, szükséges képességek nélkül, mondván, minek nekem figyelni, majd a zelektronika úgy is segít. Aha.
papa33 2011.10.30. 17:34:56
Még szerencse, hogy ritka.
Egész pályafutásom alatt, 30 év, kezdetben a Zsiguli olajnyomás ment el. Akkor még nem tudtam, hogy kis hajtókereket is kell az alkatrészek között... meg fadarabot kiszedéséhez...
Lehet mondani: az a legjobb a bizbazokban, hogy kikapcsolható.
Nekem a túl könnyű, érzéketlen kormányok terjedése nem tetszik. Meg a turbólyuk, + dízellel lefulladni...
Különben a szakirodalom szerint, (nyugaton, nem csak nekünk), terjed az a tovább élnek, öregek, meg pályakezdők kevesebb pénzért kevesebbet és EGYSZERŰBBEN fenntartható-javítható (Dacia szerű autók, a Skoda is gondolkodik rajta, vagy nem...), szóval olcsóbb. Néhány év múlva állítólag. A többi még bonyolultabb lesz: BMW és Renault és többi... Jajj, majdnem lett, lehet lesz dákó Nissan néven...
Mert én úgy látom, nincs minden szervíz a helyzet magaslatán, nyugaton sem örök az az 1,3 95ló stb Dízel 2000 bar, forgatni is kell... és hát egy szervíz több tízezer, meg az ára is, ja tudom a világválság, de hogy nincs 3 milla alatt szinte autó... azt mondjuk jutányos a SeviAvi 3.6 milláért... így látja más is???????????
Bocs ha hosszú voltam.
Hozzászólás © 2011.10.30. 17:38:48
-A wc-ben ki van ragasztva egy LamborDZSini poszter
-Apa autójával járnak, ami természetesen egy népautó.
-Valami 2x éves szétrohadt ex-presztizs rommal járnak jellemzően havi 100-150km-t, mert ennyire futja, vagy ennyit bír a gép.
-Milliomosok"
Úgy utálom ha valaki ennyire egoista. Én 1 millió Km felett vagyok munkaeszközként használt autókkal baleset nélkül. Viszont a majdnem legdurvább közel baleseti helyzetem volt amikor egy seggrezegtetős sávelhagyási elektronikával rendelkező autóval egy úthibát kerültem. Ráadásul abban a vasban nem volt kikapcsolható.
Lassan az autógyártók inkább autókat tanulhatnának meg készíteni, ne az elektronikai extrákban élnék ki magukat.
vaterkopf 2011.10.30. 17:46:05
lemonlime 2011.10.30. 17:47:17
Ezek a kütyük vészhelyzetre vannak, nem arra, hogy rájuk bízd magad. A gyáraknak szigorúan megtiltanám, hogy a marketingkampányban emlegethessék őket. Ha valóban a biztonság lenne a cél, nem sujkolnák az emberekbe, hogy az autó lassan elvezetgeti önmagát, neked már nem is kell figyelni, csak lazíts...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.30. 17:59:45
tonalcar 2011.10.30. 18:56:34
KoGa 2011.10.30. 19:05:00
De az nem uj dolog am, hogy az autogyartok tularazzak az extrakat. Lasd a 30 ezres navigacios rendszert 270-ert. Vagy a "Media csatlakozo"-t (USB?) 80-ezerert.
En inkabb arra lennek kivancsi, ha nem rendeled meg a Visszapillanto tukor csomagot, anelkul kapod a kocsit? :)
KoGa 2011.10.30. 19:06:10
Gott in Frankreich 2011.10.30. 19:24:29
determ 2011.10.30. 19:34:05
Na ezért kerül sokszor annyiba...
Azt a véleményt viszont osztom, hogy az emberek nagy részének a kocsikázás nem élmény, hanem eszköz. Akit meg zavar az elektronika és az élményt keresi az egyrészt menjen versenypályára, másrészt az egész hóbelevanc kikapcsolható. És szerintem az emberek nagy részének nem ártanak ezek a cuccok, nem tudunk ám mi olyan jól vezetni (csak azt hisszük és ez a nagy baj...).
Hurri Kán 2011.10.30. 19:44:01
Na most kb. 1-2 évvel ezelőttig azt sem tudtuk, mi ez a sávtartó elektronika, mégis mindenki elvolt nélküle. Innentől kezdve velem senki nem fogja tudni elhitetni, hogy hirtelen ennyire baromi fontos és nélkülözhetetlen lett. Továbbra is azt mondom, akinek vezetés közben megterhelő a saját sávjában maradni, az válasszon más közlekedési módot és autóba legfeljeb utasként üljön.
Gott in Frankreich 2011.10.30. 19:46:10
Eleg faraszto, hogy allandoan azok a felnotasok hanyjak ide a hulyesegeiket, akik a sajat, kispolszki meretu huszeves roncsaikon kivul semmilyen autot nem vezettek meg, es fogalmuk nincs, mit er egy savtarto asszisztens pl egy A8-as meretu autoban az autopalyan, amikor utepitesnel hirtelen 2 meterre szukul a belso sav, a kulsoben meg kamionok vegig. Egy ilyen autoban csak az oldalso 4 elem fenyezese kerul annyiba, mint a savtarto asszisztens. Na, akkor megeri vajon?
determ 2011.10.30. 20:01:04
A gondolatmeneted amúgy JOGOS, aki nem tud sávban maradni az ne vezessen. (Megjegyzés: BÁR tegye a szívére a kezét, aki sohasem hagyta el a sávot, mert evett, telefonált, orrot fújt, sms-ezet...)
VISZONT hiába jogos a gondolatmeneted, aki nem tud sávot tartani AZ IS KAP JOGSIT (sajnos). Innentől pedig igenis van jogosultsága a sávtartónak és ez a te érdeked is, mert lehet, hogy pont téged tol be a bokorba, mikor oldalba talál!
Akit meg zavar a sávtartó meg a többi elektronika, továbbra is azt mondom, kapcsolja ki...
fda 2011.10.30. 20:25:06
- 15-20 éve azt se tudtad, hogy mi az az Internet.
- 25 éve azt se tudtad, mi az a számítógép.
- 100 éve azt se tudtad, mi az a televízió
- 150 éve azt se tudtad, mi az az autó.
- 1000 éve azt se tudtad, mi az a könyv.
Ilyen érvelés alapján semmi újításra nincs szükség, hiszen őseink anélkül éltek.
Én azt mondom hogy ha a sávelhagyó izével Magyarországon évente 10 emberrel kevesebb hal meg, akkor megéri ezeken agyalni. Először úgyis drága, aztán átlagos alaptartozékké válik, mint a kétkörös (hú de drága!) fékrendszer, az ABS vagy a tükörfűtés.
Hurri Kán 2011.10.30. 20:29:24
Az a legfőbb bajom ezekkel a "csoda" elektronikákkal, hogy az utakon egyébként is hihetetlenül elszaporodott autót vezető lámáknak fölösleges, hamis biztonságérzetet nyújt.
Aki nem tud saját sávjában közlekedni, önállóan beparkolni, stb., az alkalmatlan a vezetésre, ne tegye. Ennyi.
Szerintem egy szóval sem mondtam, h nincs szükség a fejlesztésekre. Azoknak az iránya nem mindegy.
Zero ENcore 2011.10.30. 21:49:13
Igen tény vannak olyan emberek akik nem feltétlen érdemelnének jogsit, én pedig külön örülök ha mindegyiknek lesz ilyen picsamasszírozós, kormányrázogatós, 280 ezres kütyü a vasában.
Rocko- 2011.10.30. 22:16:51
gyanítom már vissza lett adva a tesztautó, de nem lehetne elkérni megint?
ma hazafelé eszembejutott egy igen jó tesztpálya ehhez az extrához.
auto.indavideo.hu/video/M0_-_Felfestesek
Hurri Kán 2011.10.30. 22:19:24
NE adj ötleteket a gyárnak. Lehet, kifejlesztik a magyar utakra valót, a felfestések bonyolultsága miatt dupla árért. :D
prokee · http://blog.prokee.hu 2011.10.30. 22:27:36
"Az feltunt, hogy az utakon nincs felfestve a csik, amit az autonak kovetni kell?"
Fel van festve, arról tájékozódik. Ahol nincs sávfestés, ott az automatika sem működik.
@Gott in Frankreich:
"egyik savtarto rendszer sem kormanyoz helyetted."
Tévedsz, bizony sok sávtartó asszisztens konkrétan belenyúl a kormányzásba.
@Rocko-:
Ez külön kaland, de az ilyesmik nem hozzák zavarba a sávtartó rendszert, egyszerűen figyelmen kívül hagyja, ha sok az ellentmondó infó.
Hozzászólás © 2011.10.30. 22:38:48
Ezt én sem tudtam, de részemről az első belenyúlás lenne az a pillanat amikor leállok és kiszállok az autóból. Emlékeim szerint sok elektronika még az autó alá kapott nyilak miatt is jelez. Elgondolkoztató.
Lehet tényleg szerzek egy Golf 1-et, lemondok a légkondiról, a többit tudja amit kell. :)
martinov 2011.10.30. 22:42:36
amenta 2011.10.30. 23:30:19
Gott in Frankreich 2011.10.30. 23:48:47
www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/b-class/w246/facts_/safety.html
"Der Spurhalte-Assistent warnt den Fahrer vor ungewolltem Verlassen der Fahrspur. Eine dreifache, für die übrigen Fahrzeuginsassen nicht bemerkbare Lenkradvibration dient als Warnsignal. Beabsichtigtes Verlassen der Fahrspur, zum Beispiel beim Kurvenschneiden, erkennt das System und unterlässt die Warnung."
Sot, a jelenlegi rendszerek tulnyomo tobbsegeben sem. Azoknal a rendszereknel, ahol a kormanymu beavatkozik, is csak enyhe korrekciot hajt vegre, es csak egy bizonyos (alacsony) kormanyzasi nyomatekig, vagyis szuk hatarok kozott. Ha pedig leveszed a kezed a kormanyrol egy ilyen rendszernel, mig az assziszens aktivalva van, azonnal visong, hogy vedd at. Tehat NEM kormanyoz helyetted.
Raadasul minimalis ellenallasa van, vagyis ha rossz iranyba korrigal, nem kell tul nagy ero a felulbiralasahoz, csak siman ellenkezo iranyba tekered a kormanyt. Meg mindig az az ur az auto felett, akinek a kezeben a kormany van, felesleges kelteni a hangulatot.
Hozzászólás © 2011.10.31. 00:13:38
Szóval mostantól keményen kell fogni a kormányt mert egy esetleges szofterhiba miatt akár frontálisan is karambolozhatunk. Micsoda vívmány! Eddig elég volt az utat figyelni.
Azt hiszem volt egy cikk ahol a felmérések szerint az újabb autók szervírbe vitelének kb. 30%-ában elektronikai az oka...
stellaz1 2011.10.31. 06:43:29
szeirntem ez jó dolog, én is szeretek vezetni, de vannak helyzetek, amikor kifejezetten jól jönne egy kis segítség, főleg ha fáradt vagyok, este van, stb.
de amúgy is, dugóan araszolva is tökéletes a vezetési élmény.....
ás onnantól kezdve, hogy valaki nem a két jó lábán közlekedik, máris rábízta magát a technikára- Olyat miért nem ír senki, hogy mindek fék az autóba, mert nehogy már az fékezzen helyettem, és amúgy is, nagy bajban vagyok, ha rábízom magamat, aztán meg jól el van romolva.
martinov 2011.10.31. 06:54:16
mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:30:09
Tudni fogod mikortól nem számíthatsz rá.
martinov 2011.10.31. 09:34:15
nagyiWRX 2011.10.31. 09:36:15
Ez igy igaz én nem is azt mondom hogy vissza a karburátorokhoz mert nem, én is szeretek kényelmesen csak ugy menni mondjuk munkába vagy vásárolni sportolni meg kell egy sport ennyi én csak arra értettem hogy nem szabad nagyon kizárni az emberi tényezőt mert balestveszélyes csupán a gépekre hagyatkozni, az elromlásról meg annyit hogy elég sok elektromos hibákkal teli kocsit javitunk , minden szarért szervizbe kell hozni még izzó cseréért is ez fejlődés????? persze hogy fizzess nekünk amikor le kell vennem a lökháritót egy csomo kocsiról egy sima fényszóróizzó cseréért, amúgy autóelektornikai müszerész vagyok 15 éve szerelek kocsikat nem csak okoskodok, talán akkor lesz egy kicsit jobb a helyzet márha bekövetkezik ha egységesitik az autók eloktonikáját mint mondjuk a PC-ket.
mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:36:30
Úgy kell vezetni mintha nem lennének a hárombetűsök.
Ha véletlen mégis hibázol akkor van egy esély hogy besegít és megúszod.
Aki ezeknek a segítségét bekalkulálja a vezetésbe az ugyan úgy elfog esni mint eddig csak nagyobb sebességgel.
mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:40:05
Szóval nem olyan egyszerű, hogy kiveszem az izzót.
Egyébként meg autót megbízható forrásból szabad csak venni.
Az sem árt ha vétel elött rá van dugva egy diag kompjuterre.
martinov 2011.10.31. 09:44:35
"Egyébként meg autót megbízható forrásból szabad csak venni." Olyan sajnos olyan ritka, hogy szinte nincs is.
"Az sem árt ha vétel elött rá van dugva egy diag kompjuterre." Ezzel viszont egyet értek.
martinov 2011.10.31. 09:45:55
Ha véletlen mégis hibázol akkor van egy esély hogy besegít és megúszod." Így bizony, csak egyre több a gyengén bútorozott vezető, ők nem így csinálják majd. Sokaknak a körforgalom is örök rejtvény marad...
mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:47:55
Sőt az autó sem az.
Lovaskocsival is el lehet közlekedni, sok elődünknek is megfelelt.
Sőt hűtő nélkül is ellehet lenni évekig jött a jeges és vehetted a jeget.
Színes tv is felesleges, évekig elvoltunk fekete fehérrel.
Remélem érted mit akarok mondani.
mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:49:02
martinov 2011.10.31. 09:51:44
Itt van: www.demotivalo.net/wp-content/uploads/2011/02/sav1.jpg
mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:52:47
mi nem foglalt még 2011.10.31. 10:01:40
Te nem érted ezeknek a segéd erendezéseknek a lényegét.
Ezek nem az ember helyett vannak.
Sőt nem is azért hogy ne kelljen figyelned.
Egyszerűen csak azért ha hibázol akkor ott van egy segítség és megúszhatsz egy karambolt esetleg.
Ne mondd, hogy nem hibáznak mert még a legjobb sofőrökkel is előfordult már.
Amelyik román kamion ma hajnalban tarolt le egy kisbuszt 14 halott.
Ha van benne sávtartó automatika lehet ma 14 emberrel több él.
Ciri 2011.10.31. 10:58:13
Sot, a jelenlegi rendszerek tulnyomo tobbsegeben sem. "Azoknal a rendszereknel, ahol a kormanymu beavatkozik, is csak enyhe korrekciot hajt vegre, es csak egy bizonyos (alacsony) kormanyzasi nyomatekig, vagyis szuk hatarok kozott. Ha pedig leveszed a kezed a kormanyrol egy ilyen rendszernel, mig az assziszens aktivalva van, azonnal visong, hogy vedd at. Tehat NEM kormanyoz helyetted.
Raadasul minimalis ellenallasa van, vagyis ha rossz iranyba korrigal, nem kell tul nagy ero a felulbiralasahoz, csak siman ellenkezo iranyba tekered a kormanyt. Meg mindig az az ur az auto felett, akinek a kezeben a kormany van, felesleges kelteni a hangulatot. "
Köszönöm Uram !
Az egyetlen értelmes hozzászólás volt a témával kapcsolatban.
A többi komment reagálásra sem méltó (a cikkírót is beleértve).
Rocko- 2011.10.31. 11:39:50
miért is?
feldobott egy témát, véleménymegformálás nélkül. arra reagálnak az emberek.
Gyulimali 2011.10.31. 11:55:04
Annyira nem tudom, hogy éppen egy ilyen beszállítónál vagyok fejlesztőmérnök, és ugyan nem mi fejlesztjük a sávtartó asszsztenst, de ismerem a srácokat, akik csinálják.
És a kalkulációmban benne van már a tesztelés meg minden fittyfene ára is.
Amúgy pedig senki nem mondta, hogy adják anyagárban, én csak arra világítottam rá, hogy pl. ezer mérnökóra lehet 100 000 EUR, de mindezt elosztva a mostani autógyárak termelési volumenjével, autónként minimálissá válik ez a költség is. És akkor még csak azokról a termékekről beszéltem, ami csak egy típusba szerelnek be. Pl. az ABS-t 10-100 milliós darabszámban gyártják, és annyival kell osztani a fejlesztési költségeket.
énjobbantudom:) 2011.10.31. 11:59:42
RangerJoe 2011.10.31. 16:12:23
-trogerone- 2011.10.31. 16:42:18
csak annyit tennek hozza hogy romaniaban statisztikailag kimutatott dolog hogy tobbnek van hajtasija mint erettsegije
(nalatok magyarhonban hogy van?)
en nem feltetlen az autogyartoknal kezdenem hanem mashol
Jogsit, szavazatijogot, utodnemzesi jogot csak megadott IQ folott.
-Minarik- 2011.10.31. 17:05:38
-Minarik- 2011.10.31. 17:15:07
Ez romai talalmany!!!! CSak nezd meg a regi romai utakat.
jonson 2011.10.31. 19:58:19
Shadowbull 2011.11.01. 09:06:13
Ne sajnald hasznalni, nem rezegteti a seggedet!
sb
Shadowbull 2011.11.01. 09:07:25
Ki sulykol ilyesmit?
sb
Shadowbull 2011.11.01. 09:08:41
Egyebkent nem artana tudni, mire is valo a savtarto automatika.
sb
Shadowbull 2011.11.01. 09:10:23
Ez meg egy nagy marhasag.
sb
Shadowbull 2011.11.01. 09:12:59
Potencialis S-Klasse vasarlo vagy? Nem? Akkor meg mit foglalkozol vele?
sb
Shadowbull 2011.11.01. 09:15:19
Eleg ha szaznal leblokkolja a bal elso kereket, amire minden tovabbi nelkul kepes.
Hany ilyen balesetrol hallottal mar?
sb
Shadowbull 2011.11.01. 09:17:12
Nyilvan ha te vagy az atyauristen, es te sohasem hibazol, sot mas se hibazik, amikor veled talalkozik, akkor nem szoltam.
sb
Shadowbull 2011.11.01. 09:22:27
A faszomnak sincs kedve 600 kilometereket levezetni. Ezer ertelmesebb dolgot lehetne csinalni kozben.
Vezetesi elmeny. LOL wazzeg.
sb
prokee · http://blog.prokee.hu 2011.11.01. 09:23:11
Dehogy görcsölök, természetesen csak egy vicc az összehasonlítás. Azt gondoltam, a többségnek azért lejön. persze ha összehasonlítanánk az AN-225-öt és a papírrepülőgépet az előállítási költség és az ebből számított eurónkénti megtehető távolság fényében, azt is alaposan megvitatnánk, ugye.
(Mellesleg B-Klasse. Ha az S-nek nem is, ennek azért simán lehetek potenciális vásárlója.)
Rocko- 2011.11.01. 09:29:50
viszont az emberek marhák, ezért sajnos működik.
martinov 2011.11.01. 09:52:09
martinov 2011.11.01. 09:56:33
gondrom 2011.11.01. 10:36:22
Távoli rokonom, szakadó hóesésben a fordfusionjával padlógázon
járta meg a Ferihegy(bocs:Liszt Ferenc)-Ózd útvonalat mondjuk
egy-másfél? óra alatt.Kérdésemre, hogy ez hogyan sikerult, azt mondta: lehet neki nyomni ilyen időben is, VAN BENNE ABS !!!!!
(Jellemző vezetési helyszín: Ózd belter.)
-gondolom a ködlámpái is fel voltak kapcsolva, elöl-hátul, biztos ami biztos.
De inkább nem kérdeztem semmit.
martinov 2011.11.01. 11:02:37
Shadowbull 2011.11.01. 13:31:32
sb
Shadowbull 2011.11.01. 13:34:23
Balesetek es halottak lesznek, de nem kellene hogy legyenek. Aki ezt nem tudja elfogadni, az egy idiota.
SENKI sem valtoztat a vezetesi stilusan pusztan azert mert akarhany elektronika van az autojaban.
Aki ESP-val barom modon kozlekedik, az barom modon kozlekedik anelkul is, es forditva.
Ami bizonyitott teny az az, hogy az utobbi evtizedekben toredekere esett a halalos balesetek szama. Ez pedig tobbek kozott a biztonsagosabb autoknak es a segedelektronikaknak koszonheto.
sb
Shadowbull 2011.11.01. 13:37:07
Ha neked draga, vagy nem kell, nem veszed meg. Ha nem draga megveszed. Semmi sem kotelezo.
sb
prokee · http://blog.prokee.hu 2011.11.01. 13:46:01
"Nemtom, komolyan nem ertem en ezt az eloallitasi koltsegen valo lovagolast." vö. "...természetesen csak egy vicc az összehasonlítás."
Dehogy lovagolok.
martinov 2011.11.01. 14:07:46
Ciri 2011.11.01. 15:30:49
"Bizonyított tény, hogy minél biztonságosabbak az autók annál inkább állatul mennek vele az emberek"
Apádnak a fasza.
(pedig megfogadtam, hogy nem reagálok egyetlen hülyeségre sem)
@Rocko-:
"miért is?
feldobott egy témát, véleménymegformálás nélkül. arra reagálnak az emberek."
A cím: Túlárazott extra
Asztat' mondta az egyik közös ismerősünk, hogy egy hórihorgas -ámbár báránylelkű- ember vagy. De ha még egyszer ilyen hülyeséget írsz, lecsaplak! :))))))
martinov 2011.11.01. 18:26:20
Gott in Frankreich 2011.11.01. 20:26:30
jmakri 2011.11.01. 20:37:57
Egyébként nem drága, főleg egy nagyonsokmillás kp-s autónál, van ahol ennyiért csak usb felárat kapsz a magnóhoz...
A hülye picsákon, suvstriciken és 70k-s jogsisokon meg ez sem segít, de amilyen kifejezhetetlen módon mennek, lehet nem lenne rossz kötelezővé tenni nekik. Sőt full automata autót a seggük alá, ahol max magukhoz nyúlhatnak, minden másba bele az áramot, végre nyugodtan sms-ezhetnek, miközben a kutyuli nyalja nekik (bár szerintem most se nagyon izgulnak emiatt). Az autóra meg matricát, az újonnani árával, extralistával, ha már úgyis szinte teljesen egyformák lesznek az autók, mert az nagyon ciki lenne ha nem tudná a szomszéd meg a többi lúzer az utakon...
De lehet az a főprobléma inkább, hogy túl sok az autó...
martinov 2011.11.01. 21:15:42
járta meg a Ferihegy(bocs:Liszt Ferenc)-Ózd útvonalat mondjuk
egy-másfél? óra alatt.Kérdésemre, hogy ez hogyan sikerult, azt mondta: lehet neki nyomni ilyen időben is, VAN BENNE ABS !!!!!"
Az ilyen emberekre gondolok. Azt se mondd, hogy nem láttál még kanyarban és egyéb lehetetlen helyzetekben előző luxusautókat... ők is azért ilyen bátrak, mert azt hiszik, hogy a sok 3betűs és hasonlók megvédik bármilyen körülmények között.
Hozzászólás © 2011.11.01. 23:44:52
Ne sajnald hasznalni, nem rezegteti a seggedet!"
Ezt gondold át mégegyszer. Egyenesen előre mutató nyilak az út közepén, le sem akarok kanyarodni. Most indexeljek azért hogy kikapcsoljam az elektronikát? Hogy van ez? Nekem a biztonság többet jelent. És igen mindig irányjelzek ha szándékom van kanyarodni, de ilyen helyzetben?
Hozzászólás © 2011.11.01. 23:49:37
Ja és erre az arcoskodási vádaskodással kapcsolatban. Nekem nem az a bajom az extra elektronikákkal hogy létezhetnek, extraként meg lehetne kapni, hanem az hogy nem lehet anélkül kapni már autót. Sok elektronikát ki sem lehet kapcsolni. Az hogy te automata pilótára vágysz, az a te dolgod. Én pedig vezethető autóra.
Bár azért kíváncsi lennék ha az elektronikák fejlesztésébe ölt idő, energia, pénzt mondjuk a motorok fejlesztésére fordították volna mennyivel előbb járnánk már.
Hozzászólás © 2011.11.02. 00:05:09
És azért használtam ezt a szót mert jó lenne ha az autós társadalom megértené. A kanyar bevétele megkezdésénél kirakott index nem ezt jelenti...
Shadowbull 2011.11.02. 21:09:54
Amikor ezek mukodni kezdenek, akkor te mar regen elvesztetted az iranyitast.
Hogy ezt a tenyt hogyan kapcsoltad ossze a vezethetoseggel, azt fel nem foghatom.
A motorok fejlesztesre is forditottak forrasokat, a kettonek semmi koze nincs egymashoz.
sb
Hozzászólás © 2011.11.03. 11:26:58
És mi van az amikor az esp beleszól az ellenkormányzásba egy szűk úton? Szerencsére csak fapados autóval volt ilyenre szükségem eddig, de előre rettegek ha ösztönösen korrigálni próbálnék mit okoz az akár kerekenként módosított fékerő...
Ráadásul mindezt az elektronikák lassúságát ismerve 1-2 mp-vel később kezdi.
Hozzászólás © 2011.11.03. 11:29:10
Shadowbull 2011.11.03. 21:43:42
Aktivalt ESP-nel nincs ellenkormanyzas, mert sohasem megy ki az auto fara.
sb
Buntmetall 2011.11.05. 20:39:50
Ugye, ugye?
Igazán sokat fejleszthette és tesztelhette az autógyár az USB-csatlakozót, meg a gyári rádiót, meg egy csomó már kifejlesztett dolgot amit irreálisan magas áron tesznek bele egy autóba... Milyen fejlesztés van egy alufelniben? Például a méregdrágán árult "gyári" rádiókat egy elektronikai cégtől veszik nagy tömegben olcsón, neked meg 5-szörös áron kínálják csak mert "gyári". Ez nem fejlesztés, ez csak marketing.