Csak tudnám...

  2011. október 30. - prokee Címkék: lka sávtartó line keep assist

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

...mi került ezen a sávtartó automatikán 282500 forintba?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr443313142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

29 Palms 2011.10.30. 13:32:35

Akkor mondom Prokee amit hallani szeretnél: ez azért van, mert a Mercedes egy haszonleső, pénzéhes, extraprofitharácsoló banda. :)

Hurri Kán 2011.10.30. 13:39:01

Vakulj, paraszt...
Most komolyan: aki önerőből, saját képességei alapján képtelen úgy vezetni, hogy nem tudja az autót a saját sávjában tartani, attól vegyék vissza a jogosítványát, és járjon hintalovon.

nagyonnagyon 2011.10.30. 13:46:06

vagy vezessen ketskét, szigorúan "ts"-el
Ha jobban belegondolok akkor minden kocsiban legyen amelyik a gyermekeimet szállító járgánynak szembe jön :) sms-író, éppen elbóbiskoló, demizsonigazgató delikvensek biztosítására.

Gyulimali 2011.10.30. 14:09:01

Szerintem a tempomat 93 750,- ért sokkal durvább. kb. 4 nyomógomb, plusz egy bitet kell bebillenteni a konfiguráción belül.

corpus alienum 2011.10.30. 14:15:55

Az én autómban - nem Mercedes - van sávelhagyásra figyelmeztetés, része volt a felszereltségi csomagnak. Kikapcsoltam, mert idegesít, ahogy csipog és villog, amikor indexelés nélkül átlépem a terelővonalat pl. egy úthiba kikerülése miatt. Talán nagy ködben lehet segítség, de akkor meg lassan kell menni.

nagyiWRX 2011.10.30. 14:26:23

Az a baj hogy egyre jobban el fogjuk hinni hogy a kocsi mindent megcsinál helyettünk és annál jobban el fogunk tunyulni és kevésbé koncentrálni a vezetésre, a forgalomra stb ezáltal meg fog nőni a balesetveszély is mert mint tudjuk ha müszaki hiba van márpedig lesz akkor ugy nekimegy az előtte haladónak mint a huzat, aztán lehet magyarázkodni hogy 100 méterrel arrébb még működött a vészfék asszisztens vagy a sávelhagyo vagy a pöcsöm tudja mi.nem ttetszik ez a fejlődési irány inkább minden erejükkel a villamos vagy a hidrogén energián dolgoznának.

Pootj 2011.10.30. 14:27:02

Az ár több tételből adódik össze. Ebből egy a profit, egy a munka ára, még egy az alapanyag és nem elhanyagolható tétel a fejlesztési költség sem. Hogy melyik cég milyen módon számol az a magánügye. De azon azért érdemes elgondolkodni, hogy egy autóban használható cucc kifejlesztése hány mérnöki munkaóra a kapcsolás egyszerűségétől függetlenül. Egy óra a fejlesztés helyétől függően 20-50-80 EUR-ba kerül. Ezt szorozd be a munkaórák számával... Egyből olyan összegek lesznek, ami mellbevágó.
Ennyi erővel fikázhatjuk a péket is. Elárulok egy nagy titkot, a kenyér árában nem a liszt a meghatározó...

Demidoux 2011.10.30. 14:32:01

Én meg azt mondom, hogy minden ilyen vezetés könnyítő, munkát a sofőr kezéből kivevő csetresznek helye van. Ne az vigye már el az energiánkat, hogy ából bébe eljutunk! Az legyen csak ujjgyakorlat. Senki sem szeretné menet közben az előgyújtást állítgatni a hőmérséklet, meg a fordulatszám függvényében, mint a "BOLDOG BÉKEIDŐKBEN". El kell fogadni, hogy egyre kevesebb közünk lesz a vasakhoz, cserébe szabadidőt, frissességet kapunk.
Kérek minden ilyet az autómba!

Pootj 2011.10.30. 14:32:03

@nagyiWRX:
Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Szerintem sok szempontból jó irányba megyünk. Nem mindenki akar a vezetéssel foglalkozni. Az emberek nagy részének az autó közlekedési eszköz és azárt használja, mert személyes szabadságot ad, de nem érdekli a vezetési élmény. Ha a vonat a nagyi háza előtt állna meg, akkor azzal menne. Az autómata kocsi ezt a lehetőséget adja meg neki. olvashat és mégis pontosan odaér,m ahova kar. Nem kell átszállással meg időpontokkal bajlódni.
A másik az, hogy a sok elektronika miatt nemkell egy csomó olyan dologgal foglalkozni már ma sem, ami pár éve még szokványos volt. Szerinted hányan tudnának még elindítani egy szivatós autót? Pedig az nem volt régen... Egy előgyújtás állításról nem is beszélve. Vagy a mechanikát nézve, szeritned mikor kellett utoljár függőcsapszeget indulás előtt zsírozni?
Emlékszem, hogy 20 éve nyár elején az újságokban olyan tippek jelentek meg, hogy mit vigyen magával az ember egy nyaralásra: pótékszíj, gyertya, olaj, szerszámlista. Manapság meg beülünk és pöcc-röff és meg sem állunk Dubrovnikig...

gabesz7004 2011.10.30. 14:34:23

Lassan oda jutunk, hogy csak utasok leszünk a kocsinkban, mindent önállóan csinál, mint a Különvéleményben! Hova lesz így a vezetés élménye?

amenta 2011.10.30. 14:38:03

@gyvy: Egyet értek. Ne az autó vezessen helyettem, ha ilyen élményre vágyok (nem vágyok) akkor felülök a villamosra vagy a vonatra.
Aki közlekedik, az tanuljon meg vezetni, és tegye oda magát.

Én kötelezném az oktatókat, hogy csak ladával meg hasonlókkal lehessen letenni a jogsit.

Pootj 2011.10.30. 14:41:57

@amenta:
Én meg arra kötelezném, hogy Ford T-modellel. És a lámpa sem lehet Halogén vagy Xenon, hanem gyertya vagy max acetilén...
Ne aggódjatok, mindig meglesz a lehetőség arra, hogy élvezzétek a vezetést. De a FIZETŐKÉPES TÖBBSÉGNEK nem ez kell. A gazdaság törvényei miatt meg ők a nyerők...

KenSentMe 2011.10.30. 14:59:18

Hidd el, inkább bízod magad egy olyan elektronikára, amit tisztességesen lefejlesztettek normális mérnökök, tisztességes anyagokból rakták össze és ha véletlenül elromlik és meghalsz, akkor a családod szarrá perelheti a gyártót, mert mondjuk a gyártó nem megy havonta csődben és kezdi újra új néven..

nem szeretéd olyan elektronikára bízni az életed, amit két iskolából kibukott kínai srác szerencsétlenkedett össze 200 Ft-os órabérért. Nagyon nem.

Egyébként igen, a költségek jelentős része az emberi munka ára + a menedzsment ára + a mindenféle szervízelés, garancia, biztosítás, terméktámogatás ára. Az emberi munkában benne van az is, hogy a dolgozók normális életet élnek, és egyszer majd lesz nyugdíjuk is. És a teljes költségben az is benne van, hogy mondjuk a cég befizet minden adót mindenki után, tehát ebből a pénzből ugyanúgy nyugdíjasok lesznek eltartva és éhező napköziseknek lesz meg a kajájuk, ahogy utak is fognak épülni.

Lehet, hogy elsőre borzasztónak tűnik, hogy hú, ez milyen marha magas, de igazából ezen költségek egyike sem megspórolható normális körülmények között. Nyilván elég szar, ha egy terméknek nincs normális menedzsmentje, nagyon hamar el fog tűnni a susnyákosban és lenyomja a konkurencia. Ugyanígy nem túl vidám, ha rabszolgák készítették. És annak sem örülsz egy idő után, ha egy olyan országban
élsz, ahol seki se fizet adót, mert az kb. olyan lesz, mint a miénk.

Dióhéjban ennyi.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.10.30. 15:03:47

Valami olyan elektronikát nem terveznek, ami kirakja az indexet a gyökér helyett a körforgalomból kifelé?

Gyulimali 2011.10.30. 15:30:23

@Pootj:
És, ha ezt a "mellbevágó" összeget elosztod azzal a 8 millió autóval, amennyit el terveznek adni csak a facelift-ig (kb 3 év), akkor kijön, hogy majdnem 0,05 EUR-ral megdrágult az autó...
Szerintem inkább arról van szó, hogy a marketingesek mondják meg, hogy mennyi legyen az ára...
Igen komoly pénzeket ölnek bele a marketingbe, mert már megtanulátk, hogy a marketing költségvetéssel akármennyi K&F kiváltható, és nem 1:1 arányban...

BBSTi 2011.10.30. 15:30:31

@Demidoux: @Pootj: "Nem mindenki akar a vezetéssel foglalkozni. Az emberek nagy részének az autó közlekedési eszköz és azárt használja, mert személyes szabadságot ad, de nem érdekli a vezetési élmény. Ha a vonat a nagyi háza előtt állna meg, akkor azzal menne. Az autómata kocsi ezt a lehetőséget adja meg neki. olvashat és mégis pontosan odaér,m ahova kar. Nem kell átszállással meg időpontokkal bajlódni."

Titeket ki kéne lőni a holdra, lehetőleg a visszatéréshez szükséges üzemanyag nélkül. Automata kocsi?? Ha olvasni akar de nem szeretne tömegközlekedéssel menni a júzer, akkor a megoldás a TAXI...
'Ázzeg, ilyen emberek miatt kell 10 ezreket kifizetni egy nyomorult izzócserénél a "szakszervízben", ahelyett, hogy benyúlsz, kicsavarod, beteszed a másikat, azt csá'.

amenta 2011.10.30. 15:36:17

@Pootj: Ezzel mindössze annyi a problémám, hogy az a fizetőképes többség akar engem kinyírni folyton folyvást az utakon, mert ráhagyatkozik az autóra, és vezetni nem tudnak, holott a fizikát azok sem tudják átírni.

Pootj 2011.10.30. 15:59:09

@Gyulimali:
Ezek az eszközök mire leszivárognak a tucatautókba, annyira azért nemmellbevágó. Az ár csak nálunk szar. Ha ezt megnézed a célországok jövedelmi vioszonyai között, akkor azért annyira nem vészes... Sajnos nálunk van az, hogy az autó luxus, odakint nem azon megy a szarrágás, hogy legyen-e egyáltalán, hanem, hogy milyen extrákat rendeljenek bele és ezt hajlandóak megfizetni. Lásd Iphone. A tudása nem emeli a többi felé, de egyszerűen menő és ezért kétszer annyit fizetnek érte, mint amennyit ér...

Pootj 2011.10.30. 16:03:22

@BBSTi: Téged meg nem is tudom, hogy hova a sok eszeddel.
Ha valaki tizedszerre teszi meg a Szombathely Stuttgart távot, baromira nem érdekli, hogy milyen a vezetés élménye, hanem csak azt látja, hogy megint elcseszett az életéből 8-10 órát, amit jobban is eltölthetett volna.
Vezetési élményt meg nem a közúton kéne élvezni.
Egyébként én is szeretek vezetni és ki tudom cserélni az izzót a kocsimban, volt már rá példa. Sőt! Azt is tudom, hogy hol keressem a pollenszűrőt... És trabanton gakoroltam a vezetést. Éppen ezért értékelem a mai autók kényelmét az ezerszer elátkozott NVH csökkentést.
Azzal egy Veszprém - Szombathely táv kínszenvedés voplt, de a mostani verdámmal pihenten szállok ki. És ez a fontos.

Sákif za morro? 2011.10.30. 16:05:58

Az én 20 éves vasamban is van valami sávelhagyás jelző féleség. Ha jobbra hagyom el, akkor fémes súrlódást lehet hallani, ha balra, akkor meg nagy csattanást.

Elektronikusat köszönöm, nem kérek! Főleg ennyiért. Ennek kb. a felét éri az autóm. :-)

Pootj 2011.10.30. 16:06:06

@amenta:
Igyekezz te is a fizetőképes többség tagja lenni és akkor majd alakíthatod a marketingesek véleményét. Ha meg úgy érzed, hogy ki akarnak nyírni, akkor esetleg a saját vezetési stílusodat próbáld megvizsgálni.

Most aztán kitrollkodtam magam :-)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.30. 16:07:26

@nagyiWRX: Az a gond, h ez a folyamat sajnos már elkezdődött. A múltkorában elmentem a kollégámmal ebédelni a céges autóval. Tolatva állunk ki a parkolóból és a fickó majdnem belerongyolt egy másik autóba. Mire kérdem, h mit csinál csak annyit mondott, h azt hitte, hogy majd a kocsi fog sípolni, az ő autójában már úgy megszokta.

És ez az igazán nagy baj, azaz, ha minden autóban lenne minden, ebből nem lenne probléma (max. ha elromlik). De hogy az egyikben van, a másikban nincs, na az az igazán balesetveszélyes!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.30. 16:08:37

Szerintem van értelme,ha pl 1000 kilómétert vezetsz autópályán akor ott semmilyen vezetési élmény nincs.

Sákif za morro? 2011.10.30. 16:12:21

@Pootj: "Ha valaki tizedszerre teszi meg a Szombathely Stuttgart távot, baromira nem érdekli, hogy milyen a vezetés élménye,"

Ezt sajnos itt senki nem veszi figyelembe. A hőbörgők általában az alábbi altípusokba rendszerezhetők:

-A wc-ben ki van ragasztva egy LamborDZSini poszter
-Apa autójával járnak, ami természetesen egy népautó.
-Valami 2x éves szétrohadt ex-presztizs rommal járnak jellemzően havi 100-150km-t, mert ennyire futja, vagy ennyit bír a gép.
-Milliomosok

Aki közlekedési/munkaeszközként használja az autót, az tényleg csak A-ból B-be szeretne eljutni minél gyorsabban, minél olcsóbban, minél kényelmesebben. Pont leszarja a vezetési élményt.

Oscar 2011.10.30. 16:16:45

Irónia ON
Otthon sokkal olcsóbban össze tudja rakni az ember. Ráadásul a szoftvert is megírhatja hozzá saját magának. Csinálhat sávtartó auotomatikát, vagy felezővonal követő rendszert. A vagányabbak pedíg ideálís ívtartó szoftvert is írhatnak.
Letölthetnék bármikor torrentről a legújabb ROM-ot. Ha fagy, vagy nem működik - na bumm. Csak egy kicsit nem tartott a sávot a szembejővő kamion...
Irónia OFF

20 millás verdánál 1,5% többletköltséget sem jelent egy ilyen kényelmi extra.

Pootj 2011.10.30. 16:21:10

@Oscar: Ez így van. Amire meg az átlagember számára is elérhető lesz, addigra meg filléres lesz. Lásd ABS és rövid időn belül ESP. Hajdanán a motoros ablaktörlő és az elektromos világítás is felára extra volt aztán hova jutottunk :-)

Bravooo 2011.10.30. 16:36:38

Nem ez a megdöbbentő, hanem a TV tuner (alias egérmozi) 360 000 forintért!

AzHofi 2011.10.30. 17:26:00

Én mindenkivel egyetértek!

lemonlime 2011.10.30. 17:29:21

És mi fog történni, amikor ezek a bonyolult kütyük egy tízéves autóban már nem fognak tökéletesen működni de az úrvezető mégis hisz bennük? Mert egy rakoncátlankodó motoros ablak vagy klíma egyszerűen csak bosszantó, de mikor tíz ilyen "pótsofőr" kezd rapszodikusan működni az úton levő autók többségében, annak hamar káosz lesz a vége...

Hurri Kán 2011.10.30. 17:32:04

@lemonlime:
Különösen akkor, ha az elektronikák terjedésével párhuzamosan egyre hülyébb és gyengébb képességűek is autót vezetnek, alapvető, szükséges képességek nélkül, mondván, minek nekem figyelni, majd a zelektronika úgy is segít. Aha.

papa33 2011.10.30. 17:34:56

Pöcc-röff megyünk csak: a szoci autó ha megállt, megtaláltuk a bajt. Ha a mai megáll, vakarhatjuk a fejünket, az a rosszabb, mikor a márkaszervíz is vakargatja... na meg própálkoznak, mi meg fizetünk, nem egy megszakító árát.
Még szerencse, hogy ritka.
Egész pályafutásom alatt, 30 év, kezdetben a Zsiguli olajnyomás ment el. Akkor még nem tudtam, hogy kis hajtókereket is kell az alkatrészek között... meg fadarabot kiszedéséhez...

Lehet mondani: az a legjobb a bizbazokban, hogy kikapcsolható.

Nekem a túl könnyű, érzéketlen kormányok terjedése nem tetszik. Meg a turbólyuk, + dízellel lefulladni...

Különben a szakirodalom szerint, (nyugaton, nem csak nekünk), terjed az a tovább élnek, öregek, meg pályakezdők kevesebb pénzért kevesebbet és EGYSZERŰBBEN fenntartható-javítható (Dacia szerű autók, a Skoda is gondolkodik rajta, vagy nem...), szóval olcsóbb. Néhány év múlva állítólag. A többi még bonyolultabb lesz: BMW és Renault és többi... Jajj, majdnem lett, lehet lesz dákó Nissan néven...

Mert én úgy látom, nincs minden szervíz a helyzet magaslatán, nyugaton sem örök az az 1,3 95ló stb Dízel 2000 bar, forgatni is kell... és hát egy szervíz több tízezer, meg az ára is, ja tudom a világválság, de hogy nincs 3 milla alatt szinte autó... azt mondjuk jutányos a SeviAvi 3.6 milláért... így látja más is???????????
Bocs ha hosszú voltam.

Hozzászólás © 2011.10.30. 17:38:48

@Ben Zinkoot: "Ezt sajnos itt senki nem veszi figyelembe. A hőbörgők általában az alábbi altípusokba rendszerezhetők:

-A wc-ben ki van ragasztva egy LamborDZSini poszter
-Apa autójával járnak, ami természetesen egy népautó.
-Valami 2x éves szétrohadt ex-presztizs rommal járnak jellemzően havi 100-150km-t, mert ennyire futja, vagy ennyit bír a gép.
-Milliomosok"

Úgy utálom ha valaki ennyire egoista. Én 1 millió Km felett vagyok munkaeszközként használt autókkal baleset nélkül. Viszont a majdnem legdurvább közel baleseti helyzetem volt amikor egy seggrezegtetős sávelhagyási elektronikával rendelkező autóval egy úthibát kerültem. Ráadásul abban a vasban nem volt kikapcsolható.
Lassan az autógyártók inkább autókat tanulhatnának meg készíteni, ne az elektronikai extrákban élnék ki magukat.

vaterkopf 2011.10.30. 17:46:05

@Csumpi Hálidéj: wehhheheheeeeee:D:D:D:D:D bazi, két percig alig kaptam levegőt a kommentedtől! de tudod minél többet gondolkodom rajta, annál tragikusabb.... sajna nagyon "ott" van a kérdésed!

lemonlime 2011.10.30. 17:47:17

@gyvy: hát ezaz. Az enyémben csak ABS van és kellett pár tízezer kilométer rutin, hogy gyakorlatilag fölöslegessé váljon. Hasonlóan, akinek ESP-je van, már kanyarban sem lassít, ha nem belátható, akkor sem.

Ezek a kütyük vészhelyzetre vannak, nem arra, hogy rájuk bízd magad. A gyáraknak szigorúan megtiltanám, hogy a marketingkampányban emlegethessék őket. Ha valóban a biztonság lenne a cél, nem sujkolnák az emberekbe, hogy az autó lassan elvezetgeti önmagát, neked már nem is kell figyelni, csak lazíts...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.30. 17:59:45

Atom régóta vannak ilyen robotkák, de azért a sávtartó automatika egy autóban nem kicsit bonyolultabb ennél :)

tonalcar 2011.10.30. 18:56:34

off: az miért lehetséges, hogy a gyalogos-robogó motorú autós bringás városátszelőhöz nincs komment lehetőség? Pedig úgy olvasnám őket...! :) Nem kellenek a kattintások sem!?

KoGa 2011.10.30. 19:05:00

Prokee: Az feltunt, hogy az utakon nincs felfestve a csik, amit az autonak kovetni kell? Igy mar egy kicsit bonyolultabb am a dolog...

De az nem uj dolog am, hogy az autogyartok tularazzak az extrakat. Lasd a 30 ezres navigacios rendszert 270-ert. Vagy a "Media csatlakozo"-t (USB?) 80-ezerert.
En inkabb arra lennek kivancsi, ha nem rendeled meg a Visszapillanto tukor csomagot, anelkul kapod a kocsit? :)

Gott in Frankreich 2011.10.30. 19:24:29

@Gyulimali: A fejlesztes es a teszteles meg ingyen volt, ugye. Kocsog autogyartok, miert nem adnak mindent anyagarban! Haa mennyi a vas kiloja? Ugye hogy ugye!

determ 2011.10.30. 19:34:05

Szerintem nettó marhaság összehasonlítani egy rendszert, aminek FIX, LABORATÓRIUMI közegben kell működnie (ez a kis videó...) egy olyannal, aminek folyamatosan VÁLTOZÓ körülmények között és kvázi HIBÁTLANUL (ez meg ami a kocsiban van)!
Na ezért kerül sokszor annyiba...

Azt a véleményt viszont osztom, hogy az emberek nagy részének a kocsikázás nem élmény, hanem eszköz. Akit meg zavar az elektronika és az élményt keresi az egyrészt menjen versenypályára, másrészt az egész hóbelevanc kikapcsolható. És szerintem az emberek nagy részének nem ártanak ezek a cuccok, nem tudunk ám mi olyan jól vezetni (csak azt hisszük és ez a nagy baj...).

Hurri Kán 2011.10.30. 19:44:01

@determ:
Na most kb. 1-2 évvel ezelőttig azt sem tudtuk, mi ez a sávtartó elektronika, mégis mindenki elvolt nélküle. Innentől kezdve velem senki nem fogja tudni elhitetni, hogy hirtelen ennyire baromi fontos és nélkülözhetetlen lett. Továbbra is azt mondom, akinek vezetés közben megterhelő a saját sávjában maradni, az válasszon más közlekedési módot és autóba legfeljeb utasként üljön.

Gott in Frankreich 2011.10.30. 19:46:10

Egyebkent nincs olyan, hogy savtarto automatika. Savtarto asszisztens van, egyik savtarto rendszer sem kormanyoz helyetted. Kell hozza egy, hoingadozasok es a rossz fenyviszonyok eseten is jo kepet biztosito specialis CMOS kamera, egy kiertekelo vezerloegyseg, es egy vibracios motorral ellatott kormany, ami figyelmeztet. Ez kerul ennyibe, aki olcsobban meg tudja oldani, pofazas helyett hajra, be lehet inditani a gyartast.
Eleg faraszto, hogy allandoan azok a felnotasok hanyjak ide a hulyesegeiket, akik a sajat, kispolszki meretu huszeves roncsaikon kivul semmilyen autot nem vezettek meg, es fogalmuk nincs, mit er egy savtarto asszisztens pl egy A8-as meretu autoban az autopalyan, amikor utepitesnel hirtelen 2 meterre szukul a belso sav, a kulsoben meg kamionok vegig. Egy ilyen autoban csak az oldalso 4 elem fenyezese kerul annyiba, mint a savtarto asszisztens. Na, akkor megeri vajon?

determ 2011.10.30. 20:01:04

@gyvy: "Továbbra is azt mondom, akinek vezetés közben megterhelő a saját sávjában maradni, az válasszon más közlekedési módot"

A gondolatmeneted amúgy JOGOS, aki nem tud sávban maradni az ne vezessen. (Megjegyzés: BÁR tegye a szívére a kezét, aki sohasem hagyta el a sávot, mert evett, telefonált, orrot fújt, sms-ezet...)
VISZONT hiába jogos a gondolatmeneted, aki nem tud sávot tartani AZ IS KAP JOGSIT (sajnos). Innentől pedig igenis van jogosultsága a sávtartónak és ez a te érdeked is, mert lehet, hogy pont téged tol be a bokorba, mikor oldalba talál!

Akit meg zavar a sávtartó meg a többi elektronika, továbbra is azt mondom, kapcsolja ki...

fda 2011.10.30. 20:25:06

@gyvy: "kb. 1-2 évvel ezelőttig azt sem tudtuk, mi ez a sávtartó elektronika, mégis mindenki elvolt nélküle"

- 15-20 éve azt se tudtad, hogy mi az az Internet.
- 25 éve azt se tudtad, mi az a számítógép.
- 100 éve azt se tudtad, mi az a televízió
- 150 éve azt se tudtad, mi az az autó.
- 1000 éve azt se tudtad, mi az a könyv.

Ilyen érvelés alapján semmi újításra nincs szükség, hiszen őseink anélkül éltek.

Én azt mondom hogy ha a sávelhagyó izével Magyarországon évente 10 emberrel kevesebb hal meg, akkor megéri ezeken agyalni. Először úgyis drága, aztán átlagos alaptartozékké válik, mint a kétkörös (hú de drága!) fékrendszer, az ABS vagy a tükörfűtés.

Hurri Kán 2011.10.30. 20:29:24

@fda:
Az a legfőbb bajom ezekkel a "csoda" elektronikákkal, hogy az utakon egyébként is hihetetlenül elszaporodott autót vezető lámáknak fölösleges, hamis biztonságérzetet nyújt.
Aki nem tud saját sávjában közlekedni, önállóan beparkolni, stb., az alkalmatlan a vezetésre, ne tegye. Ennyi.
Szerintem egy szóval sem mondtam, h nincs szükség a fejlesztésekre. Azoknak az iránya nem mindegy.

Zero ENcore 2011.10.30. 21:49:13

Én csak annyit tennék hozzá, hogy ha maradunk a már emlegetett életképtelen hétvégi sofőr vonalon.... Akkor nincs létjogosultsága annak hogy a juzer ne kapjon jogsit ha nem tud enélkül vezetni, mert akinek van 280 ezre erre a kütyüre, az akkor is megkapja, ha a meglévő 2 agysejtéből 1 a légzéshez, 1 meg a beszédhez kell, és maximum egy pincsit tudna vezetni pórázon, ha a kezéhez kötik. Akkor meg igenis vegye meg, tegyék bele a kocsijába, és ne az én 25 éves kocsimba szálljon bele, mert épp facebookozott a mobilján, mert ki volt akadva ,hogy a christofel kiesett a valóvilágból. Mert ő csak mosolyogva kiszálna a 36 légzsák közül, és helyrerakná a sminkjét mire kiér értem a mentő.
Igen tény vannak olyan emberek akik nem feltétlen érdemelnének jogsit, én pedig külön örülök ha mindegyiknek lesz ilyen picsamasszírozós, kormányrázogatós, 280 ezres kütyü a vasában.

Rocko- 2011.10.30. 22:16:51

prokee!
gyanítom már vissza lett adva a tesztautó, de nem lehetne elkérni megint?
ma hazafelé eszembejutott egy igen jó tesztpálya ehhez az extrához.
auto.indavideo.hu/video/M0_-_Felfestesek

Hurri Kán 2011.10.30. 22:19:24

@Rocko-:
NE adj ötleteket a gyárnak. Lehet, kifejlesztik a magyar utakra valót, a felfestések bonyolultsága miatt dupla árért. :D

Rocko- 2011.10.30. 22:21:51

@gyvy: :)
nincs azzal gond. maximum nem veszem meg. :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.10.30. 22:27:36

@KoGa:
"Az feltunt, hogy az utakon nincs felfestve a csik, amit az autonak kovetni kell?"

Fel van festve, arról tájékozódik. Ahol nincs sávfestés, ott az automatika sem működik.

@Gott in Frankreich:
"egyik savtarto rendszer sem kormanyoz helyetted."

Tévedsz, bizony sok sávtartó asszisztens konkrétan belenyúl a kormányzásba.

@Rocko-:
Ez külön kaland, de az ilyesmik nem hozzák zavarba a sávtartó rendszert, egyszerűen figyelmen kívül hagyja, ha sok az ellentmondó infó.

Hozzászólás © 2011.10.30. 22:38:48

@prokee: "Tévedsz, bizony sok sávtartó asszisztens konkrétan belenyúl a kormányzásba."

Ezt én sem tudtam, de részemről az első belenyúlás lenne az a pillanat amikor leállok és kiszállok az autóból. Emlékeim szerint sok elektronika még az autó alá kapott nyilak miatt is jelez. Elgondolkoztató.

Lehet tényleg szerzek egy Golf 1-et, lemondok a légkondiról, a többit tudja amit kell. :)

amenta 2011.10.30. 23:30:19

@klarky: Az a balesetveszélyes, hogy az emberek nem használják az agyukat, és nem gondolkodnak. Ráhagyatkoznak erre a sok szar elektronikára, aztán ha meg beszarik, (mert egyszer úgy is be fog) akkor meg ott a baj.

Rocko- 2011.10.30. 23:34:15

@prokee: ahh, gyáva rendszer. :(
kösz az infot!

amenta 2011.10.30. 23:45:20

@martinov: Ez kibaszott naaagy. És nagyon találó. :)

Gott in Frankreich 2011.10.30. 23:48:47

@prokee: De nem a B-Klasseban:
www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/b-class/w246/facts_/safety.html
"Der Spurhalte-Assistent warnt den Fahrer vor ungewolltem Verlassen der Fahrspur. Eine dreifache, für die übrigen Fahrzeuginsassen nicht bemerkbare Lenkradvibration dient als Warnsignal. Beabsichtigtes Verlassen der Fahrspur, zum Beispiel beim Kurvenschneiden, erkennt das System und unterlässt die Warnung."

Sot, a jelenlegi rendszerek tulnyomo tobbsegeben sem. Azoknal a rendszereknel, ahol a kormanymu beavatkozik, is csak enyhe korrekciot hajt vegre, es csak egy bizonyos (alacsony) kormanyzasi nyomatekig, vagyis szuk hatarok kozott. Ha pedig leveszed a kezed a kormanyrol egy ilyen rendszernel, mig az assziszens aktivalva van, azonnal visong, hogy vedd at. Tehat NEM kormanyoz helyetted.
Raadasul minimalis ellenallasa van, vagyis ha rossz iranyba korrigal, nem kell tul nagy ero a felulbiralasahoz, csak siman ellenkezo iranyba tekered a kormanyt. Meg mindig az az ur az auto felett, akinek a kezeben a kormany van, felesleges kelteni a hangulatot.

Hozzászólás © 2011.10.31. 00:13:38

@Gott in Frankreich: "Sot, a jelenlegi rendszerek tulnyomo tobbsegeben sem. Azoknal a rendszereknel, ahol a kormanymu beavatkozik, is csak enyhe korrekciot hajt vegre, es csak egy bizonyos (alacsony) kormanyzasi nyomatekig ..."

Szóval mostantól keményen kell fogni a kormányt mert egy esetleges szofterhiba miatt akár frontálisan is karambolozhatunk. Micsoda vívmány! Eddig elég volt az utat figyelni.
Azt hiszem volt egy cikk ahol a felmérések szerint az újabb autók szervírbe vitelének kb. 30%-ában elektronikai az oka...

stellaz1 2011.10.31. 06:43:29

gondolom az az évi pár tízezer ember aki meghal közlekedési balesetben a világ útjain, azok közül páran visszacserélnék egy éjszakai, 6 órás autpálya szakasz vezetési élményét az életükért

szeirntem ez jó dolog, én is szeretek vezetni, de vannak helyzetek, amikor kifejezetten jól jönne egy kis segítség, főleg ha fáradt vagyok, este van, stb.

de amúgy is, dugóan araszolva is tökéletes a vezetési élmény.....

ás onnantól kezdve, hogy valaki nem a két jó lábán közlekedik, máris rábízta magát a technikára- Olyat miért nem ír senki, hogy mindek fék az autóba, mert nehogy már az fékezzen helyettem, és amúgy is, nagy bajban vagyok, ha rábízom magamat, aztán meg jól el van romolva.

martinov 2011.10.31. 06:54:16

Engem már az automata váltó gondolata is iszonytat, soha egyik autómban sem akarom meglátni, majd én tudom, hogy most épp ki akarom-e húzatni, vagy alul elváltok... Több ilyen asszisztansz meg hasonló baromságok csak akkor jöhetnek ha ki lehet kapcsolni, csak az ABS-t hagynám bent. Valaki írta fentebb, hogy vesz 1-es Golf-ot, azt hiszem követném a példáját.

mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:30:09

@lemonlime: Amikor elromlik egy ilyen kütyü abban a pillanatban villog csilingel a műszerfal.
Tudni fogod mikortól nem számíthatsz rá.

martinov 2011.10.31. 09:34:15

@mi nem foglalt még: Villog, ja. Azt a lámpát is kiköti majd az okos nepper. :)

nagyiWRX 2011.10.31. 09:36:15

@klarky:
Ez igy igaz én nem is azt mondom hogy vissza a karburátorokhoz mert nem, én is szeretek kényelmesen csak ugy menni mondjuk munkába vagy vásárolni sportolni meg kell egy sport ennyi én csak arra értettem hogy nem szabad nagyon kizárni az emberi tényezőt mert balestveszélyes csupán a gépekre hagyatkozni, az elromlásról meg annyit hogy elég sok elektromos hibákkal teli kocsit javitunk , minden szarért szervizbe kell hozni még izzó cseréért is ez fejlődés????? persze hogy fizzess nekünk amikor le kell vennem a lökháritót egy csomo kocsiról egy sima fényszóróizzó cseréért, amúgy autóelektornikai müszerész vagyok 15 éve szerelek kocsikat nem csak okoskodok, talán akkor lesz egy kicsit jobb a helyzet márha bekövetkezik ha egységesitik az autók eloktonikáját mint mondjuk a PC-ket.

mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:36:30

@lemonlime: Egyetértek.
Úgy kell vezetni mintha nem lennének a hárombetűsök.
Ha véletlen mégis hibázol akkor van egy esély hogy besegít és megúszod.
Aki ezeknek a segítségét bekalkulálja a vezetésbe az ugyan úgy elfog esni mint eddig csak nagyobb sebességgel.

mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:40:05

@martinov: Már nem lámpák villognak hanem folyadékkristályos központi kijelző ami több kompjuter parancsát jeleníti meg és canbuson kapja a jelet.
Szóval nem olyan egyszerű, hogy kiveszem az izzót.
Egyébként meg autót megbízható forrásból szabad csak venni.
Az sem árt ha vétel elött rá van dugva egy diag kompjuterre.

martinov 2011.10.31. 09:44:35

@mi nem foglalt még: "folyadékkristályos központi kijelző" Mindegy, a km visszatekerés miatt úgyis elhívja a laptopos srácot, akkor már megkéri, hogy azt a hibajelet is üsse ki.

"Egyébként meg autót megbízható forrásból szabad csak venni." Olyan sajnos olyan ritka, hogy szinte nincs is.

"Az sem árt ha vétel elött rá van dugva egy diag kompjuterre." Ezzel viszont egyet értek.

martinov 2011.10.31. 09:45:55

@mi nem foglalt még: "Úgy kell vezetni mintha nem lennének a hárombetűsök.
Ha véletlen mégis hibázol akkor van egy esély hogy besegít és megúszod." Így bizony, csak egyre több a gyengén bútorozott vezető, ők nem így csinálják majd. Sokaknak a körforgalom is örök rejtvény marad...

mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:47:55

@gyvy: Nem nélkülözhetetlen.
Sőt az autó sem az.
Lovaskocsival is el lehet közlekedni, sok elődünknek is megfelelt.
Sőt hűtő nélkül is ellehet lenni évekig jött a jeges és vehetted a jeget.
Színes tv is felesleges, évekig elvoltunk fekete fehérrel.
Remélem érted mit akarok mondani.

mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:49:02

@martinov: Ezért meg nem az autógyártókat kell szidni hanem az oktatást.

Hurri Kán 2011.10.31. 09:51:28

@mi nem foglalt még:
Te is csak olvasol, de nem értesz. Nem baj.

martinov 2011.10.31. 09:51:44

Különben létezik a sávtartásnak egy olcsóbb fajtája, amit be sem kell szerelni a kocsiba!!! Magyar találmány!!!!
Itt van: www.demotivalo.net/wp-content/uploads/2011/02/sav1.jpg

mi nem foglalt még 2011.10.31. 09:52:47

@martinov: Hibajelet hiába ütöd ki a tárolóból, amíg a hiba fennáll azonnal visszaírja.

mi nem foglalt még 2011.10.31. 10:01:40

@gyvy: Tökéletesen értelek.
Te nem érted ezeknek a segéd erendezéseknek a lényegét.
Ezek nem az ember helyett vannak.
Sőt nem is azért hogy ne kelljen figyelned.
Egyszerűen csak azért ha hibázol akkor ott van egy segítség és megúszhatsz egy karambolt esetleg.
Ne mondd, hogy nem hibáznak mert még a legjobb sofőrökkel is előfordult már.
Amelyik román kamion ma hajnalban tarolt le egy kisbuszt 14 halott.
Ha van benne sávtartó automatika lehet ma 14 emberrel több él.

Ciri 2011.10.31. 10:58:13

@Gott in Frankreich:

Sot, a jelenlegi rendszerek tulnyomo tobbsegeben sem. "Azoknal a rendszereknel, ahol a kormanymu beavatkozik, is csak enyhe korrekciot hajt vegre, es csak egy bizonyos (alacsony) kormanyzasi nyomatekig, vagyis szuk hatarok kozott. Ha pedig leveszed a kezed a kormanyrol egy ilyen rendszernel, mig az assziszens aktivalva van, azonnal visong, hogy vedd at. Tehat NEM kormanyoz helyetted.
Raadasul minimalis ellenallasa van, vagyis ha rossz iranyba korrigal, nem kell tul nagy ero a felulbiralasahoz, csak siman ellenkezo iranyba tekered a kormanyt. Meg mindig az az ur az auto felett, akinek a kezeben a kormany van, felesleges kelteni a hangulatot. "

Köszönöm Uram !
Az egyetlen értelmes hozzászólás volt a témával kapcsolatban.
A többi komment reagálásra sem méltó (a cikkírót is beleértve).

Rocko- 2011.10.31. 11:39:50

@Ciri: "a cikkírót is beleértve"
miért is?
feldobott egy témát, véleménymegformálás nélkül. arra reagálnak az emberek.

Gyulimali 2011.10.31. 11:55:04

@Gott in Frankreich:
Annyira nem tudom, hogy éppen egy ilyen beszállítónál vagyok fejlesztőmérnök, és ugyan nem mi fejlesztjük a sávtartó asszsztenst, de ismerem a srácokat, akik csinálják.
És a kalkulációmban benne van már a tesztelés meg minden fittyfene ára is.
Amúgy pedig senki nem mondta, hogy adják anyagárban, én csak arra világítottam rá, hogy pl. ezer mérnökóra lehet 100 000 EUR, de mindezt elosztva a mostani autógyárak termelési volumenjével, autónként minimálissá válik ez a költség is. És akkor még csak azokról a termékekről beszéltem, ami csak egy típusba szerelnek be. Pl. az ABS-t 10-100 milliós darabszámban gyártják, és annyival kell osztani a fejlesztési költségeket.

énjobbantudom:) 2011.10.31. 11:59:42

"Sajnos végzetes hiba történt, a brake.dll nem található, indítsa újra a rendszert, és próbálja meg a fékezést később" :)

RangerJoe 2011.10.31. 16:12:23

Ha ez 282500, akkor a Volvo nem sokat ölhetett ebbe a helyetted fékező mittoménmibe: www.youtube.com/watch?v=eQr9Dg3b0Ik

-trogerone- 2011.10.31. 16:42:18

@martinov: a video sokat elmond
csak annyit tennek hozza hogy romaniaban statisztikailag kimutatott dolog hogy tobbnek van hajtasija mint erettsegije
(nalatok magyarhonban hogy van?)
en nem feltetlen az autogyartoknal kezdenem hanem mashol
Jogsit, szavazatijogot, utodnemzesi jogot csak megadott IQ folott.

-Minarik- 2011.10.31. 17:05:38

@Demidoux: Khmmm. Aztan ha valami egyszeru dolog tonkremegy, csodalkozol, hogy kiszamlaznak 100 eurot munkadijnak. Jo a kenyelem, de majd minden elektronika amit a kenyelem miatt tesznek be parasztvakitas. Van egy 25 eves es egy 5 eves nemet auto a csaladban. A 25 evesre mondom, hogy auto. Az 5 eves az uzlet.

-Minarik- 2011.10.31. 17:15:07

@martinov: Haha.
Ez romai talalmany!!!! CSak nezd meg a regi romai utakat.

jonson 2011.10.31. 19:58:19

Valószínűleg azért kerül ennyibe ez az rendszer, mert akkor is tudja hogy hol a sávhatár ha alig látható a felfestés...

Shadowbull 2011.11.01. 09:06:13

@Hozzászólás ©: kikapcsolhato. meghozza az indexkarral.

Ne sajnald hasznalni, nem rezegteti a seggedet!

sb

Shadowbull 2011.11.01. 09:07:25

@lemonlime: "Ha valóban a biztonság lenne a cél, nem sujkolnák az emberekbe, hogy az autó lassan elvezetgeti önmagát, neked már nem is kell figyelni, csak lazíts... "

Ki sulykol ilyesmit?

sb

Shadowbull 2011.11.01. 09:08:41

@gyvy: ki mondta hogy nelkulozhetetlen?

Egyebkent nem artana tudni, mire is valo a savtarto automatika.

sb

Shadowbull 2011.11.01. 09:10:23

@gyvy: "Az a legfőbb bajom ezekkel a "csoda" elektronikákkal, hogy az utakon egyébként is hihetetlenül elszaporodott autót vezető lámáknak fölösleges, hamis biztonságérzetet nyújt."

Ez meg egy nagy marhasag.

sb

Shadowbull 2011.11.01. 09:12:59

@prokee: Es most konkretan ezen kell gorcsolni hogy miert adja ennyiert a Merci?

Potencialis S-Klasse vasarlo vagy? Nem? Akkor meg mit foglalkozol vele?

sb

Shadowbull 2011.11.01. 09:15:19

@Hozzászólás ©: Egy ESP-vel rendelkezo autoban is karambolozhatsz frontalisan szoftverhiba miatt. Elvileg.

Eleg ha szaznal leblokkolja a bal elso kereket, amire minden tovabbi nelkul kepes.

Hany ilyen balesetrol hallottal mar?

sb

Shadowbull 2011.11.01. 09:17:12

@martinov: Aztan amikor egy elnezett kanyarban leesel az utrol, maris visszaveszel a nagy arcodbol es azt kivanod, barcsak lett volna egy nyomorult ESP az autodban, ami segitett volna bekanyarodni.

Nyilvan ha te vagy az atyauristen, es te sohasem hibazol, sot mas se hibazik, amikor veled talalkozik, akkor nem szoltam.

sb

Shadowbull 2011.11.01. 09:22:27

En alig varom mar azokat az autokat, akik kepesek lesznek elvezetni sajat magukat.

A faszomnak sincs kedve 600 kilometereket levezetni. Ezer ertelmesebb dolgot lehetne csinalni kozben.

Vezetesi elmeny. LOL wazzeg.

sb

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.11.01. 09:23:11

@Shadowbull:
Dehogy görcsölök, természetesen csak egy vicc az összehasonlítás. Azt gondoltam, a többségnek azért lejön. persze ha összehasonlítanánk az AN-225-öt és a papírrepülőgépet az előállítási költség és az ebből számított eurónkénti megtehető távolság fényében, azt is alaposan megvitatnánk, ugye.

(Mellesleg B-Klasse. Ha az S-nek nem is, ennek azért simán lehetek potenciális vásárlója.)

Rocko- 2011.11.01. 09:29:50

@Shadowbull: globálisan marhaság.
viszont az emberek marhák, ezért sajnos működik.

martinov 2011.11.01. 09:52:09

@Shadowbull: Mi a bánatról beszélsz te agyatlan marha!!?!??!?! Nem arcoskodtam, azt meg végképp nem állítottam, hogy én vagyok az atyaúristen. Ezt rendesen benézted te majom!

martinov 2011.11.01. 09:56:33

@Shadowbull: Ha feltűnt volna, te fogyatékos: Kizárólag a saját autómról és az abba vágyott extrákról beszéltem, senkinek sem akartam meghatározni, hogy miket rendeljen bele. Ehhez pedig semmi közöd. Ha te annyira bénán vezetsz, hogy megterheli a gyengén szoftverezett agyad, akkor megrendeled a sávtartót és társait a kocsidba. Én szeretek vezetni és jellemzően max 150km-eket megyek, ezért a sajátomba nem hiányoznak ilyen kütyük.

gondrom 2011.11.01. 10:36:22

@Shadowbull: Pedig sajnos helyénvaló állítás.
Távoli rokonom, szakadó hóesésben a fordfusionjával padlógázon
járta meg a Ferihegy(bocs:Liszt Ferenc)-Ózd útvonalat mondjuk
egy-másfél? óra alatt.Kérdésemre, hogy ez hogyan sikerult, azt mondta: lehet neki nyomni ilyen időben is, VAN BENNE ABS !!!!!
(Jellemző vezetési helyszín: Ózd belter.)
-gondolom a ködlámpái is fel voltak kapcsolva, elöl-hátul, biztos ami biztos.
De inkább nem kérdeztem semmit.

martinov 2011.11.01. 11:02:37

Bizonyított tény, hogy minél biztonságosabbak az autók annál inkább állatul mennek vele az emberek. Balesetek és halottak mindig lesznek. Aki ezt a kockázatot képtelen elfogadni az ne üljön autóba...

Shadowbull 2011.11.01. 13:31:32

@martinov: de, konkretan arcoskodtal. Vagy te minek nevezned azt, amikor ugyesebbnek hiszed magad az elektronikaknal?

sb

Shadowbull 2011.11.01. 13:34:23

@martinov: Lofaszt bizonyitott teny. Ki bizonyitotta be es mikor?

Balesetek es halottak lesznek, de nem kellene hogy legyenek. Aki ezt nem tudja elfogadni, az egy idiota.

SENKI sem valtoztat a vezetesi stilusan pusztan azert mert akarhany elektronika van az autojaban.

Aki ESP-val barom modon kozlekedik, az barom modon kozlekedik anelkul is, es forditva.

Ami bizonyitott teny az az, hogy az utobbi evtizedekben toredekere esett a halalos balesetek szama. Ez pedig tobbek kozott a biztonsagosabb autoknak es a segedelektronikaknak koszonheto.

sb

Shadowbull 2011.11.01. 13:37:07

@prokee: Nemtom, komolyan nem ertem en ezt az eloallitasi koltsegen valo lovagolast. Egyreszt fogalmad sincs milyen koltsegek vannak valojaban, mi mennyibe kerul, masreszt meg nem mindegy? Minden annyiba kerul amennyiert megveszik. Ez olyan alapigazsag, amin meg gondolkodni sem erdemes.

Ha neked draga, vagy nem kell, nem veszed meg. Ha nem draga megveszed. Semmi sem kotelezo.

sb

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.11.01. 13:46:01

@Shadowbull:

"Nemtom, komolyan nem ertem en ezt az eloallitasi koltsegen valo lovagolast." vö. "...természetesen csak egy vicc az összehasonlítás."

Dehogy lovagolok.

martinov 2011.11.01. 14:07:46

@Shadowbull: Nem vitatkozok veled. Visszamaradott vagy és csak azért jöttél ide, hogy kötekedj.

Ciri 2011.11.01. 15:30:49

@martinov:

"Bizonyított tény, hogy minél biztonságosabbak az autók annál inkább állatul mennek vele az emberek"

Apádnak a fasza.
(pedig megfogadtam, hogy nem reagálok egyetlen hülyeségre sem)

@Rocko-:

"miért is?
feldobott egy témát, véleménymegformálás nélkül. arra reagálnak az emberek."

A cím: Túlárazott extra

Asztat' mondta az egyik közös ismerősünk, hogy egy hórihorgas -ámbár báránylelkű- ember vagy. De ha még egyszer ilyen hülyeséget írsz, lecsaplak! :))))))

Rocko- 2011.11.01. 15:45:12

@Ciri: áhh, inkább hagyjuk. ;)

martinov 2011.11.01. 18:26:20

@Ciri: "Apádnak a fasza." Szülök emlegetését ne szorgalmazzuk. Mindemellett nem én találtam ki, hanem nálam, és feltételezem nálad is, okosabb emberek.

Gott in Frankreich 2011.11.01. 20:26:30

@Gyulimali: Bocsanat, de neked ott a beszallitonal halvany segedfogalmad nincs rola, mennyi mernokorat dont a gyarto specifikacioba, integracioba, tesztelesbe, adaptacioba, gyartasszervezesbe, change request-ekbe. Ezeket pedig ugyebar nem tudod raterhelni a millios alkatreszgyartasra, mert ez az elvegzett munka modellfuggo, mint ahogy a szoftverben levo adaptacios ertekek is azok.

jmakri 2011.11.01. 20:37:57

Én annak is örülnék, ha lennének látható sávok...

Egyébként nem drága, főleg egy nagyonsokmillás kp-s autónál, van ahol ennyiért csak usb felárat kapsz a magnóhoz...

A hülye picsákon, suvstriciken és 70k-s jogsisokon meg ez sem segít, de amilyen kifejezhetetlen módon mennek, lehet nem lenne rossz kötelezővé tenni nekik. Sőt full automata autót a seggük alá, ahol max magukhoz nyúlhatnak, minden másba bele az áramot, végre nyugodtan sms-ezhetnek, miközben a kutyuli nyalja nekik (bár szerintem most se nagyon izgulnak emiatt). Az autóra meg matricát, az újonnani árával, extralistával, ha már úgyis szinte teljesen egyformák lesznek az autók, mert az nagyon ciki lenne ha nem tudná a szomszéd meg a többi lúzer az utakon...

De lehet az a főprobléma inkább, hogy túl sok az autó...

martinov 2011.11.01. 21:15:42

@Ciri: Olvass vissza például Gondrom hozzászólására: "Távoli rokonom, szakadó hóesésben a fordfusionjával padlógázon
járta meg a Ferihegy(bocs:Liszt Ferenc)-Ózd útvonalat mondjuk
egy-másfél? óra alatt.Kérdésemre, hogy ez hogyan sikerult, azt mondta: lehet neki nyomni ilyen időben is, VAN BENNE ABS !!!!!"
Az ilyen emberekre gondolok. Azt se mondd, hogy nem láttál még kanyarban és egyéb lehetetlen helyzetekben előző luxusautókat... ők is azért ilyen bátrak, mert azt hiszik, hogy a sok 3betűs és hasonlók megvédik bármilyen körülmények között.

Hozzászólás © 2011.11.01. 23:44:52

@Shadowbull: "kikapcsolhato. meghozza az indexkarral.

Ne sajnald hasznalni, nem rezegteti a seggedet!"

Ezt gondold át mégegyszer. Egyenesen előre mutató nyilak az út közepén, le sem akarok kanyarodni. Most indexeljek azért hogy kikapcsoljam az elektronikát? Hogy van ez? Nekem a biztonság többet jelent. És igen mindig irányjelzek ha szándékom van kanyarodni, de ilyen helyzetben?

Hozzászólás © 2011.11.01. 23:49:37

@Shadowbull:

Ja és erre az arcoskodási vádaskodással kapcsolatban. Nekem nem az a bajom az extra elektronikákkal hogy létezhetnek, extraként meg lehetne kapni, hanem az hogy nem lehet anélkül kapni már autót. Sok elektronikát ki sem lehet kapcsolni. Az hogy te automata pilótára vágysz, az a te dolgod. Én pedig vezethető autóra.

Bár azért kíváncsi lennék ha az elektronikák fejlesztésébe ölt idő, energia, pénzt mondjuk a motorok fejlesztésére fordították volna mennyivel előbb járnánk már.

Hozzászólás © 2011.11.02. 00:05:09

@Hozzászólás ©: "irányjelzek "

És azért használtam ezt a szót mert jó lenne ha az autós társadalom megértené. A kanyar bevétele megkezdésénél kirakott index nem ezt jelenti...

Shadowbull 2011.11.02. 21:09:54

@Hozzászólás ©: Nem veletlenul kotelezo az ABS es nem veletlenul lett kotelezo az ESP sem.

Amikor ezek mukodni kezdenek, akkor te mar regen elvesztetted az iranyitast.

Hogy ezt a tenyt hogyan kapcsoltad ossze a vezethetoseggel, azt fel nem foghatom.

A motorok fejlesztesre is forditottak forrasokat, a kettonek semmi koze nincs egymashoz.

sb

Hozzászólás © 2011.11.03. 11:26:58

@Shadowbull: "Nem veletlenul kotelezo az ABS es nem veletlenul lett kotelezo az ESP sem."

És mi van az amikor az esp beleszól az ellenkormányzásba egy szűk úton? Szerencsére csak fapados autóval volt ilyenre szükségem eddig, de előre rettegek ha ösztönösen korrigálni próbálnék mit okoz az akár kerekenként módosított fékerő...
Ráadásul mindezt az elektronikák lassúságát ismerve 1-2 mp-vel később kezdi.

Shadowbull 2011.11.03. 21:43:42

@Hozzászólás ©: mi lenne ha egyszer kiprobalnal egy autot, amiben van ESP?

Aktivalt ESP-nel nincs ellenkormanyzas, mert sohasem megy ki az auto fara.

sb

Buntmetall 2011.11.05. 20:39:50

"A fejlesztes es a teszteles meg ingyen volt, ugye. Kocsog autogyartok, miert nem adnak mindent anyagarban! Haa mennyi a vas kiloja? Ugye hogy ugye!"

Ugye, ugye?
Igazán sokat fejleszthette és tesztelhette az autógyár az USB-csatlakozót, meg a gyári rádiót, meg egy csomó már kifejlesztett dolgot amit irreálisan magas áron tesznek bele egy autóba... Milyen fejlesztés van egy alufelniben? Például a méregdrágán árult "gyári" rádiókat egy elektronikai cégtől veszik nagy tömegben olcsón, neked meg 5-szörös áron kínálják csak mert "gyári". Ez nem fejlesztés, ez csak marketing.
süti beállítások módosítása