Autó a semmiből, 2.rész

  2011. október 22. - ommm Címkék: ae86 corolla patkány tc flotta tc flotta junkyard porból shitgun

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC 7624

Legutóbb ott fejeződött be a főnix Corolla AE86-története, hogy az autó minden próbálkozásunk ellenére sem indult, mi pedig otthagytuk azért, hogy otthon pár perc alatt rájöjjünk a megoldásra.

Közben eltelt két hét, a cselekmény másik szálát kivételesen én kaptam fel, és a nagyon készséges, összetartó AE86-közösségre támaszkodva felkerestem Tomit. Akinek garázsában csodás dolgokat leltünk, miközben kiderült, hogy mennyire aranyos ember és csapnivaló üzletember. Azonnal ráleltünk a hiányzó kormányműrögzítő-pántokra és ami még fontosabb: az a relédoboz is előkerült, ami – többek között – a motorvezérlő reléjét is tartalmazza. Nem csoda, hogy enélkül hiába próbáltunk szikrát csiholni a szekérből.

DSC 7615

Lett komplett jobbos zárszerkezetünk rudazattal is, egy szinte zsír új fogasléc és még pár apróság. Hiába erősködtem, Tomi nem fogadott el érte semmit, illetve majd lesörözzük. Köszönet neki ezúton is!

Innentől kezdve már Shinkansen-sebességgel történtek a dolgok, iszonyúan felpörögtünk, alig vártuk már a hétvégét, hogy Bandival nekiessünk az autónak. Teljes harci díszben (melós ruha) jelentünk meg a Sabc-műveknél a Forma-1 után, és örömmel konstatáltuk, hogy az autó állapota nem romlik, mióta betonon álldogál, nem a földben.

A kinti szeles idő elől behúzódtunk a műhely csendességébe

Kipróbáltunk egy újabb BMW-kormánykereket (az eredeti nincs meg), de sajnos ennek a ricnije is más volt, erről lesz még szó. Gyorsan készítettünk egy ütemtervet, nagyjából meg kéne hegeszteni a két – flexszel levágott – kormányösszekötőt, hogy legalább tolni könnyebben lehessen az udvaron, kívülről-belülről nyithatóvá és csukhatóvá tenni a jobb ajtót, kipucolni a belét és persze beindítani. Most muszáj lesz.

Egy kis féktisztító, kontaktszpré és sűrített levegő kellett ahhoz, hogy a relédoboz újra régi fényében csillogjon (a szürkés izé a gyári konzerválóanyag), Bandi már nyakig az autóban várta az áldást. Rászúrtuk, átnéztük pöcc... és semmi. A gyújtáskapcsolóval gond van, ezt tudtuk, de direktben sem röffent be, csak tekert. Se szikra se üzemanyag.


Itt valami merénylet van.

Bandi nyakába kapta a multimétert és eltűnt a géptető alatt én pedig a jobb oldali ajtó üregeiben. Nyilván könnyebbnek tűnhet bemókolni egy zárat, mint megtalálni egy kábelszakadást, de csak az gondolja így, aki nem szívott még a 12 éves szűz japán kislányok kezére méretezett éles peremű üregekben két, félméteres, vékony pálcával (rudazat) és egy félkilós vasdarabbal (zár), valamint tucatnyi apró, műanyag csetresszel (a rudazat kampóit pozicionáló kis patentek, mindegyik húszéves legalább) és egy marék csavarral.

Az átkozott ajtó, a sok kicsi üregével

Biztos voltam benne, ha ez sikerül, további életem során akár egy kézzel is bármikor képes leszek horgolni norvég mintás szvettert rénszarvassal-szánkóval és hópihékkel. Remek idegpróba, ajánlom mindenkinek.

Aha! Ezt hallottam, és Bandi mosolygó ábrázata tűnt fel a kinyomtatott kapcsolásirajz-hegyek közül. Az akkusaru egyik biztosítéka (kettő van ott is) tönkrement.

Bár nem lehet őket összekeverni, de időt spórol, ha kiszedési sorrendben rakja le őket

Mivel olyan biztosítékunk nem volt, így egy csodás, állandó ívű drótdarabbal áthidalta a problémát, én pedig remegő kézzel nyúltam a telefon után. Két lehetőségünk maradt: vagy porrá ég a következő pillanatban, és akkor vacsorára otthon leszünk, vagy beindul és akkor csúnyán néznek ránk odahaza, de boldogok leszünk.

A hat évig helyben málladozó 85-ös Toyota utóbbira szavazott, és mohón nyelte az üzemanyag gyanánt használt féktisztítót.

Beindult, eleinte csak három hengerrel (az egyik gyertyapipa bakelit vége törött, meg kellett igazgatni), majd néggyel.

Valaki azt írta az egyik posztban, hogy pezsgőt bont, ha járni fog, nos, egészségére. De még nem volt az igazi, hiszen a cél az, hogy saját tankjából táplálkozzon, nézzük az üzemanyagszivattyút!

Halkan felzümmög, működik, ez felér egy kisebbfajta csodával, eközben elkészült a jobbos ajtó, és meglepve tapasztaltuk: annak ellenére, hogy két krokodilemelő csavarja a bódét ide-oda, tompa puffanással záródik mindkettő, vonalban van és egyáltalán - hol van ebben annyi anyag? Valahol lehet, mert elég merev még így is a karosszéria.

Az AC jó, jöhet az üzemanyag, kannából, én maradok hátul figyelni, Bandi indít: ömlik a benzin a tank mellől, anyád.

A tank persze merő kosz, de nem ereszt

Ki sem mondtam, de Stump kolléga már csusszant be az autó alá, mint a szilikonos angolna és kiszúrta, hogy a tankból jövő főnyomócső rohadt szét emberesen. Nem keseredtünk el, hiszen Sabc azonnal szolgált egy csereszabatos BMW-benzincsővel a polcról, csak egy fél kiló rozsdaport és retket kellett Bandinak megennie érte, mire lelazította a tankot tartó pántokat és kiemeltük magát a tartályt.

A főnyomócső hullott atomjaira

Míg Bandi visszarakta a helyére, addig én elkezdtem kibelezni az autót. Ez azért jó, mert egyrészt látjuk, mi a helyzet a padlóval (semmi, körben fárad szépen, a taposóknál és a sarkokban is), és ki is lehet belőle porszívózni a koszt. Ez talán hülyeségnek hangzik, de a kosz sok mindent eltakar, amit mi látni szerettünk volna, másrészt pedig nem szeretünk nyakig egérszarban hemperegni odabent.

Sabc közben odasomfordált, nem akarta elhinni ő sem nagyon, közben pedig megalkotta az autóra igazán passzoló nevet: Shitgun. Ezúton hirdetném ki vállalkozó kedvű kommentelőink között a versenyt, melynek nyereménye egy általam felajánlott akármi lesz (pendrive vagy Chevrolet-történelemkönyv, vagy bármi más inkl. matricák), hogy készítsék el a Shitgun-logót egy legalább harminc centiméter átmérőjű körbe, melyet majd természetesen büszkén visel kis autónk.

Kibelezve

Nem peregtek a dobok, nem villogtak a vakuk, csupán a telefon világított a kezemben, a másik végén Karotta hallgatott. A tetszhalott Corolla csak annyit mondott pöcc, majd pár másodpercnyi ingadozás után olyan finoman zsizsegve duruzsolt, mint a pirítóson olvadó vaj. Döbbenet, Sabc nem hitt a szemének, mi pedig Bandival ölelgettük egymást. Él a fos! És csodásan jár, persze kartergáza van bőven, de veszi a lapot, a hűtőventilátor viszkója is hibátlanul működik, semmi gyanús zörejt nem hallat.

Ezen a ponton dőlt el végleg, hogy megtartjuk, és csináljuk tovább. Leírni lehetetlen, aki látta az autót, az tudja, micsoda csoda történt itt. Csikós, akinek másnap boldogan újságoltuk el a hírt csak annyit mondott: Ó, a nyolcvanas évek...akkor még a japánok nagyon akartak.

Mi pedig elhisszük neki mert kopasz és bölcs, van ebben valami. A karosszériájuk nem volt tartós, de a mechanikára nem lehet panasz, nem hittük volna, de megláttuk és innentől kezdve tudjuk, hogy Shitgun-szan élni akar, menni akar, mint egykoron: üveghangon a szerpentinen, mint boldog csikókorában.

Fáradt körben

Azóta eltelt pár nap és az aranyszívű Karotta (tudják, az a szőrös srác a tévéből) pincéjéből egy újabb életmentő csomagot einstandoltunk. Így már van nem egy, hanem egyenesen két szervodobunk, fékmunkahengerünk, pogácsáink és stabrúdjaink, keresztstabilizátorok előre-hátra, piros szilentjeink és két állítható lengéscsillapítónk (plusz a négy Koni a Polski-örökségből) 4 pókhálós, kis 13-as felnink, valamint több értékes és becses, nekünk hiányzó holmink (pl. egy komplett szervokormánymű novicsentó külső-belső kormányösszekötőkkel és egy könnyebb lendkerék). Próbaképp ideadta a Z kormánykerekét, de nem passzolt az sem, Toyota kell.

DSC 7632

Aznapi zárásként még kivágtunk egy profildarabot a külső küszöbből, ezt egyik nagyon közeli és kedves rokonom lehajlítja nekünk (a hossza megvan), jellemző, hogy a múltkori eset után egy héttel tudatosult bennem, hogy cége ipari prés- lemezhajlító- és fémmegmunkáló gépek gyártásával és automatizálásával foglalkozik, egy jól beállított hajlítógép öt perc alatt kiköpi magából a nekünk kincset érő új külső küszöböket.

Hiányzik még a műszeregység, egy jobbos féknyereg, kormány (Bandi fut egy kört a bontókban) és komplett lesz az autó, önerőből menetképes. Most azon lamentálunk Bandival, hogy a régi alkatrészek helyett építsük-e be az újabb/jobb állapotúakat, vagy a patkány-projekt nyomvonalát követve hagyjuk benne a régi cuccokat. Én hajlok az előbbire, Bandi az utóbbira, de mindegy, a következő alkalommal már gurulunk vele és végre nem tolva, hanem vezetve.

Örültünk, mint a gyerekek. És jó volt. Átadom a szót Bandinak:

DSC 7634

Minek is tagadnám, nem örültem, amikor Pista éjjel háromnegyed tizenegykor felhívott Karotta pincéjéből. Egyrészt már fél lábbal az ágyban voltam, szárazra facsart aggyal, másrészt sűrű felhők gyülekeztek összeráncolt homlokom fölött, amikor kezdtem felfogni, miről számol be drága palóc barátom.

- Bändikám, ittál már mä este? Jól vän, ne is igyäl, mert ezt äzonnal ki kell vinnünk ä gäräzsodba. Most ülj le szépen, (feküdtem), mondom, mikét päkolok a Tiguän csomägtärtójäbä. Egy felújított speerrdió, érzed, nem véletlenül kezdem ezzel. Négy pókhälós älufelni, érted, pókhälós is meg pókhälós is. Tuning stäbrudäk, piros szilentekkel. Egy komplett szervokormánymű, csövekkel, mindennel. Kormányösszekötők, szervodobok, főfékhengerek, meg még egy räkäs käcät. Nem fogod elhinni.

Normális ember fél lábon ugrálva kurjongatott volna vissza a telefonba, hogy ennyi kincshez jutottunk hozzá ingyen, én viszont kiábrándító hangon kértem Pistát, inkább holnap logisztikázzunk. Majd elkezdtem gondolkodni, jó-e ez nekünk. Megmagyarázom, miért.

DSC 7633

Én a gondtalan, felszabadult, görcsmentes veretést várom ettől a foskupactól. Egy sodrós földúton a szántóföldek között, egy elhagyatott, havas szerpentinen a sötétben, ne adj’ isten egy pályanapon a ringen. Hogy súlyos következmények fojtogatásától mentesen, gondolkodás nélkül lehessen hangos csattanással a félig kirohadt padlólemezre rúgni a gázpedált, nem elvenni a kanyarban, ha talán még pont kiadja, rákuplungolni, kézit rántani és röhögni, ha mégsem jön össze. Majd csak kikalapáljuk, meghegesztjük valahogy.

Sokakat tán rémiszt ez a hozzáállás, de meggyőződésem, hogy Nick Mason is ugyanezért az élményért áll oda a rajtvonalra Goodwoodban, csak neki a veterán Aston Martin versenygép az a kedves kis morzsa a garázs sarkában, mint nekünk a Corolla. Egy olyan tétel, aminél nem számít, ha megsemmisül, bár erre úgyis kicsi az esély, mert valahogy úgyis össze lehet még kendácsolni, történjen bármi.

A balos ülésbakot már hegesztették

Lehet, hogy nem nőtt még be a fejem lágya, lehet, nem is fog, de eddigi életemben mindig akkor fürödtem a legnagyobb kéjjel az adrenalinban, amikor egy tökéletesen értéktelen pléhdobozt gyűrtem valahol, ahol ez nem zavart senkit. Nem egy sokmilliós, több száz lóerős űrhajóval, nem is egy komolyan megépített géppel - a felelősségérzet az esetek többségében nálam erősen tompítja az élvezetet.

Ezért mondtam azonnal igent, amikor Karotta felvázolta lomtalanítási szándékát. A hiányos Toyota, ami egy kert végében rohadt bele az anyaföldbe, és már nagyon útban volt valakinek, tökéletes alapnak tűnt. Elkallódott váltóval, kormányszerkezet nélkül, továbbá számtalan random foghíjjal pont akkora értéket képviselt, amit egyrészt nem pofátlanság elfogadni attól, aki tényleg szívesen adja, másrészt nem kell félteni sem a szándékunkban álló abúzustól.

Legyünk elfogulatlanok, az AE86, bár autótörténelmi kuriózum, nem egy olyan műemlék, amelynek minden manifesztumát meg kellene menteni. Ezt a félig elporladt fehér talicskát biztosan nem. Félreértés ne essen, germán orientációm ellenére nagyon közel áll a szívemhez, ahányszor kimegyünk Pistával tákolni, boldogan ropogtatom a rozsdát fogaim között, de nem kell nagydoktorit csinálni belőle. Tudjuk, ha elérjük azt, hogy saját erőből menjen, kanyarodjon, megálljon, mindenféle átalakítás nélkül pokoli jó móka lesz.

DSC 7636

Kacskaringós filozófiai kitérőm után talán érthető, miért kezdtem el aggódni, amikor Pista elhozta Karottától ezt a vagon értékes holmit. Ha ennyire belebuzulunk, elkezdjük építeni spéci stabilizátorokkal, kemény szilentekkel, versenytelókkal, az lesz a vége, hogy előállítunk egy olyan tárgyat, aminél keményen szívni fogjuk a fogunkat, ha odacsapjuk. Már ha egyáltalán végiggombolyítjuk úgy a fonalat, hogy tízszer annyi energiát fektetünk bele, mint amennyit az ötlet fogantatásakor rászántunk, és nem fáradunk bele félúton.
Kicsit úgy éreztem, célt tévesztettünk: a szomszéd táblájára kezdünk el nyilazni, ami háromszor olyan messze áll.

Másnap aztán átnyálaztuk a cuccokat. Szokásos szkepticizmusommal minden egyes vasdarabnál, amit a kezembe vettem, mérlegeltem: tényleg feltétlenül szükséges-e ahhoz, hogy feltámasszuk patkányunkat. Sajnos nagy részüknél be kellett látnom, bitang hasznos holmik.

DSC 7638

Akárhogy is nézzük, féket kell csinálnunk. Itt van két fékszervó, valamelyikhez majd csak találunk egy kompatibilis főfékhengert. A négy alukerék mindenképpen előrelépés a vézna lemezfelnik helyett. Kormányszerkezetünk egyelőre hiányos, ezekkel az alkatrészekkel valamit már össze tudunk hozni. A sperrdiffinkről kiderült a múltkor, hogy erősen kopott: kézzel el lehet tekerni a két kereket egymáshoz képest. A stabrudakat ugyan még mindig sokadrangú kérdésnek tartom, de a kemény szilentek az első lengőkarok kitámasztó rúdjainál igen hasznosak tudnak lenni. Csak tartsuk be a sorrendet, ne vesszünk el a részletekben.

Már csak lelkiismereti problémáimat kellett leküzdenem. Ezt nem fogadhatjuk el mentorunktól. Hiszen ezek nagy része használható, kettőnél több ember számára is értéket képviselő vasdarab. Ráadásul neki is van hacsija, használja is, bármikor szüksége lehet valamire a csomagtartónyi alkatrészbányából. Ódzkodom attól, hogy ennyire lekötelezzem magam.

Nem részletezném szánalmas fejtegetéseimet, hogyan próbáltam megfogalmazni azt a belső konfliktust, ami bennem dúlt a kincsek birtoklása okán érzett öröm és a túl nagyvonalú ajándék elfogadhatatlansága között. Pistával első nagy házassági válságunkat éltük át a félórás beszélgetés alatt. Végül Karotta vetett véget az évődésnek egy hozzá méltó, kikezdhetetlen okfejtéssel.

A pincében lévő vas = fémhulladék.
Az autóba épített vas = alkatrész.
Minden így lesz jó.

DSC 0756

Nem állítom, hogy maradéktalanul megnyugodtam, de beláttam, hogy ezeket a vasakat jótevőnk a holtbiztossal határos valószínűséggel soha nem fogja beépíteni saját hacsijába. Ha pedig a bizonytalan jövőben mégis szüksége lenne egyszer valamelyik alkatrészre ezek közül, akár donorunk csonkolásával is, de ki fogjuk húzni a bajból.

Ami pedig patkányunk jövőjét illeti, tovább dugdossuk a kormánykerekeket az oszlopára, amíg meg nem találjuk a topánkát Hamupipőke lábára. Vadászunk hozzá féknyerget, műszereket, főfékhengert meg ami még útközben kiderül, de most már nincs visszaút. Hamarosan megtekeri saját erőből a hátsó kerekeit, és kezdődik a móka. Lehet készíteni a következő üveg pezsgőt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr113316300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2011.10.22. 10:34:46

Na, mindjárt nekiállok lógót tervezni én is. Csak kászálódjak ki a zágybú.. :))))

Hajrá, urak, hajrá, jó lesz ez. :)

kamikáze 2011.10.22. 10:37:57

Gyerekek, lehet hülyén hangzik, de: Volt egy 120L skodánk, ebben volt egy sportkormány. A minap nézem a használtátverés. hun az MR2- ket. Az egyikben volt pont egy ugyan olyan mint a mienk. Ha kell ugorjatok be Sümegre és szívesen oda adom.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.10.22. 10:44:39

@ommm: akkor legalább egy rózsafüzért akasszatok a visszapillantó tükörre (((:

Leadfoot 2011.10.22. 10:44:49

"vagy porrá ég a következő pillanatban és akkor vacsorára otthon leszünk"

Az lett volna az érdekes, ha ott ég el a Winkler Cougar-jával együtt. :-O

Csabby 2011.10.22. 10:49:55

Örülök hogy belevágtatok ebbe a projektbe, az pedig hogy viszonylag könnyen beindult, nem is csodálkozom.
Toyota Corolla...:-)
További sok sikert!

Hurri Kán 2011.10.22. 10:53:30

Még jó, hogy alig rozsdás. :DDD

The Good Boy ! 2011.10.22. 10:56:12

kiváncsi leszek a projekt végére

The Good Boy ! 2011.10.22. 11:00:36

mármint, hogy milyen lesz

yeti 2011.10.22. 11:09:52

Siessetek vele mert mindjárt leesik az első hó.

Garp 2011.10.22. 11:12:34

eezkész:D
Tudom, hogy lowcost, de bukókeret lesz-e?

Garp 2011.10.22. 11:22:34

@GYUSZI BACSl: a wunderbaumok mellé (szigorúan vaniliás és kókuszos), a Szent Kristóf fölé :D

josip 2011.10.22. 11:28:25

De irigyellek titeket :D
Nekem még az (egyébként pöpecül működő) csapatós trabimtól is meg kellett válnom idő és hely hiányában :D

Hajrá és egy kalappal!

The Good Boy ! 2011.10.22. 11:31:41

vagy 10 éve az egyik haverom is szerzett egy hátsókerekes játszóautót.

A felélesztést követően az első "tesztnapon" gazdasági totálkáros lett a nagy reményűnek indult projekt.

remélem ti nem így jártok, és legalább a tesztüzemig eljut a lelkesedés, nem úgy, mint a polskinál.

Rocko- 2011.10.22. 11:40:12

@h4z4rd: és én hallom is a fejemben ahogy Pista belelkesülve mondja. :)))

Bambano 2011.10.22. 11:56:51

hirdessünk versenyt, melyik lesz előbb kész: ez vagy a ponton? :P

azé' néha van olyan érzésem, hogy a tc beköltözött az erdőbe :P

Garp 2011.10.22. 12:09:07

@ommm: javaslom egy összahesonlító progress bar telepítését a jobb oldalra, amia készülő autók állapotát mutatja (visszafelé is mozoghat, rákattintva history, ill. linkek a cikkekhez)
Dezső, Cougar, Shitgun, Hangyász, stb. :)

Rocko- 2011.10.22. 12:09:39

@ommm: jelentkeznék a matricapályázátra.
remélem érvényes a jelentkezésem.
jelig: Shitgun, vagy szarból aranyat.
www.kulonbensi.hu/temp/shitgun-1.jpg

Ciri 2011.10.22. 12:18:19

@Rocko-:

Faszkivan az ügyes kezeddel!

Ez jó lett! :))

Rocko- 2011.10.22. 12:24:09

@Ciri: kösz. :)
bár én is lopkodtam.

ezeröcsi 2011.10.22. 12:40:51

Basszus, hátulról tiszta 4 ütemű Wartburg.... Legalábbis a címlapképen :)

ommm 2011.10.22. 12:44:45

@skip: Köszi! Ez játszik.

@GYUSZI BACSl: Reformátusok nem akasztgatnak rózsafüzért, azok BÍZNAK és HISZNEK :)

@Garp: Mászókás lesz

@Rocko-: Mindenképpen, Bandi Adolf-frizurája rulez!

@KJ84: Hűűű, köszi, James Bond-like

Rocko- 2011.10.22. 12:48:37

@ommm: köszi. ez jutott neki. elénzést, nincs raktáron Stum Bandi fotó., posztból van lopva, kiegészítve. :D

Garp 2011.10.22. 12:55:35

@ommm: 2 szösszenet ugyanarra az ötletre. logohoz.
indafoto.hu/garp/belsoseg

Garp 2011.10.22. 12:56:33

@Garp: inkább csak matricának való

BAwagon 2011.10.22. 12:56:57

nagyon tetszik a projekt,sok sikert ès kitartàst hozzà! Azèrt a kemèny szilentek,stabrudak,gàtlók elött picit erősitsetek a bódèn szvsz.

Rocko- 2011.10.22. 13:17:41

@Garp: :))))))
csak vigyázni kell, hogy legyen negatív tartomány is. :D

Ciri 2011.10.22. 13:23:20

Mivel az ilyesmihez teljesen hülye vagyok, ezért így sikerült összelopkodni :D

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/111022/Shitgun_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/111022/Shitgun_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

vancello · http://vancello.hu 2011.10.22. 14:47:31

@ommm: Eddig simán hülyének néztelek benneteket, most már ez átcsapott csodálattal vegyes kíváncsiságba. Hajrá. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.22. 15:04:17

Logo1:
img7.imagebanana.com/img/4kvz6uea/pic1543.jpg

Logo2:
img7.imagebanana.com/img/959duatl/pic1542.jpg

Csak most, 5 perc alatt firkantottam a talált CD-re firkálós filctollal, szóval messze nem tökéletes, csak így irányvonalakban :)

Demidoux 2011.10.22. 15:10:25

Pälócokkal nem viccelni kérem! :)
Ez az autó meg egy rommm. De már látszik a vége! (Vagy az eleje? Ha már shit...)

ommm 2011.10.22. 15:10:41

Hahaha, remek mind, na de ki csinálja meg először a szarból formázott pisztolyt? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.22. 15:13:59

@ommm: Ahhoz csak alapanyagot tudok adni, a formára igazítást nem vállalom :D (jóféle csípős házikolbászt ettem este, így ma lesz bőven cucc hozzá, ha kell elpostázom, ennyit tehetek :D)

Sabc 2011.10.22. 15:16:27

Gyakorló BMW buziként is azt kell mondanom, ezek a kisjapánok a nyolcvanas években tudtak valamit.

LanciaBacci 2011.10.22. 15:31:57

Bandi nagyon jó arc, abszolút átérzem a kételyeit, sőt egyet is értek, tövig. Ha túl jó lesz, akkor már sajnálni fogjátok és nem lesz ugyanaz, de persze tökéletes meg úgyse, sehogy. Viszont Pitta gátlástalan lelkesedése nélkül lassabban haladnátok.

Klassz hogy beindult a motor, ez fontos momentum, de sajnos talán ez a legegyszerűbb része. Klasszak az ajándékba kapott fémhulladékok is (bár így már nem igazán érvényes a nulla pénz elve), de persze a gond úgyis a kasztnival van/lesz. Na és persze a műszaki vizsga sem csak az autósok bosszantására lézetik. Mégiscsak ki kellene ezt valahogy lakatolni, vagy legalább alaposan összeheftelni, hogy ki ne essetek belőle a padlólemezzel együtt egy húzós jobbosban, amint épp benéz a stabrúd meg piros szilentek a doblemezen keresztül.

De ami lenyűgöz: Karotta mesteri lomtalanítását most tuningalkatrészekkel kompenzálja ördögien, ami viszont már rendes autót feltételez... ügyes... nagyon ügyes :))) Vigyázzatok, mert karácsonyra pályabérletet fog küldeti nektek a BMW marketingfőnökeként a Nürnburgringre :)

gnme 2011.10.22. 16:22:57

@ommm: hát Pepitó :-)

Valamék reggel borgőz és szájszaggal, ed csájna hajjal kiszédelegtem a teraszra.

- Há' heló kutyusok! (hmm.. bazd meg mekkora *ar van ott az udvar közepén, hát ez vajon ki nyomta, biztos valami éjszakai termés)

Az állományban láttam öt kistermetű kutyát, meg egy nagyobbat ..

- Pepitó vazzegh', már megint egy kábel? Ki se tudok állni a kocsival!

scram 2011.10.22. 17:11:12

érdemes lenne eltárolni a küszöb paramétereit a rokon gépén,így adott esetben 5 perc alatt készíthető egy-egy küszöb,akár hulladék lemezből,akár agyag árba',mondjuk a nagyon összetartó AE86 közösség egyik -időközben rászorulóvá váló- tagja számára.

Stump András 2011.10.22. 17:16:36

@bobyewing: Óriási. Én megvettem. Pista?

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.22. 17:16:41

Ez egy endless story lesz :) tul jo lesz ahhoz hogy kiprobaljatok kimelet nelkul de minel tobbet csapattok vele annal szarabb lesz mert amortizalodik - nagyon jo sose lesz de nagyon szar se mert azert a kendacs folyamatos lesz mert veretni kell vele

Egy a lenyeg

Mindent megirni/lefenykepezni es feltenni ide :))))

Hajra 86!!!!!:)))

ommm 2011.10.22. 17:20:05

@bobyewing: Ez az! Fekete, egyszerű, fehér ajtón ez a legjobb!
Köszönjük mindenkinek, nagyok vagytok srácok, ha menni fog, mindenki vendégünk egy körre.

(btw: találtam a régi szerszámos szekrényben pár flakon bontatlan fekete és vörös festéket, némi olajat, fagyállót, ilyesmit. lowcost sehr wilkommen!)

@visszakettopadlogaz: Nem fogjuk sajnálni...

Dennis01 2011.10.22. 17:23:37

Ennyi tudatlan nembert.. Minel tobb a rozsda, annal konnyebb ergo annal jobban fog csapatni.. Tetszik erteni?? :D
(Ott a :D, mielott valaki nekem esik, hogy milyen ostboa vagyok..)

bobyewing 2011.10.22. 17:24:09

kosz sracok, hova kuldjem a psd-t?

h4z4rd 2011.10.22. 17:24:54

@ommm: Én is két tónusban gondolkodtam.
Mondjuk rajzolni még nem volt időm, de a kiválasztott stencilt/matricát kivágom, ha kell.
Plotter és fólia készenlétben, csak hogy ezen ne múljon a csapatás.

h4z4rd 2011.10.22. 17:26:51

@scram: Hanzlik Pali bá a Váci Strassén tuti előkapja a profilt a hajlítógép alól, ha kéritek.
Legalábbis az '58-as P1 Olympiához volt neki...

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2011.10.22. 17:43:53

Ja igen, a régi reklámszöveg: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!

És itt van rá a bizonyíték, hogy valóban! ;-)

scram 2011.10.22. 18:01:14

@h4z4rd: nem vonom kétségbe.
mivel a szövegből úgy tűnt,ez a közösség segített,csupán egy kézenfekvő viszonzási lehetőséget vetettem fel,hátha ők sem tudnak hanzlik pali bá-ról.

h4z4rd 2011.10.22. 18:08:01

@scram: ne érts félre, jó az ötleted, nem is mondtam ellent, csak dobtam én is egy tippet. ;)

Garp 2011.10.22. 18:56:14

@Rocko-: bazzeg te inkább mennyé aludni!
:)))
@bobyewing: üt! :)
Új szeráfja lesz a városnak! :D

ixtom 2011.10.22. 19:04:50

Jó lesz ez!
Az indítási kísérlethez egy kis Michael Winslow:

www.youtube.com/watch?v=dmM0-Eix8y0&feature=player_detailpage#t=254s

(Ez az ember zseniális! :)

Előttem szólónak: Nem direkt lett ilyen a linkrövidítés :D

ixtom 2011.10.22. 19:06:20

ohbazz, a href-et eltüntette, de "garp" volt a rövidítés vége...

nem kéne... 2011.10.22. 19:08:10

@ommm:

én meg egy régi faládában kék et meg valami sárgás árnyalatot.
mondjuk ezek bontottak.
:)))

Garp 2011.10.22. 19:11:05

@IxTom: :)
Pont tegnap linkeltem fb-n, az EpicFail.com "felfedezte", mint WIN-t www.epicfail.com/2011/10/20/human-guitar-win/ .

Rocko- 2011.10.22. 20:04:42

@Garp: no igen, tizenévesek, akiknek Michael Winslow új.
pedig Larvell Jones nem mai gyerek.

MutánsTehén 2011.10.22. 20:28:36

Csakhogy a szarból pisztolyt problémakörre is legyen egy megoldás:D
dl.dropbox.com/u/1274953/shitgun.jpg

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.10.22. 20:53:38

Nagyon büszke vagyok rátok, srácok. Alig várom már, hogy együtt gyakoroljuk a formációdriftet a két vén kreháccsal, mint két szinkronúszó nagymama a Lukács melegvizes medencéjében.

Garp 2011.10.22. 21:11:04

@MutánsTehén: ez állat, nálam nyerő :)))

mtk001 2011.10.22. 21:26:56

Vazze ! A Polski sem volt kutya, de ez a Toyota projekt még nagyobb szívás.
Sok sikert hozzá !
Megdöbbentően jól haladsz a rommal, hogy játszós autó legyen belőle.
Höhö, kezdessz elcsikósodni. :-)

ommm 2011.10.22. 22:09:46

@MutánsTehén: Ez is tetszetős, sőt...

@nem kéne...: Hoppá, azért a ládáért bemegyek a jövő héten, most hasznunkra lenne, beszéljünk hétfőn!

@Nínó Karotta: Ki tudja, hol leszünk már akkor :) De a cél megvan, az eszköz pedig él!

@mtk001: Bandi nélkül sehol nem tartanánk, övé az érdem, és persze Sabcé. Én csak serteperélek.

MDBence8 2011.10.22. 22:28:41

Nagyon tetszik a projekt!
Mindig is imádtam a 80-as, 90-es évek japán autóit, persze legfőképp a Toyotákat :))
Bár nem vagyok egy nagy grafika mester a magam 15 évével, azért egy ilyet mindenképp csináltam:
kepfeltoltes.hu/view/111022/shitgun_www.kepfeltoltes.hu_.png
HAJRÁ! :D

Halálos_fogkefe 2011.10.22. 22:33:21

"Itt vagyunk újra a... fossal, Bandi szerzett... dobozt." :DDD

ommm 2011.10.22. 22:38:50

@MDBence8: Ó, ez aranyos, köszönjük!

Ed China 2011.10.22. 22:42:48

Az én verzióim a logóra:
Shitgun 1: [img]http://img2.indafoto.hu/2/9/8969_30082754836bf11b2c31a0fd3cb4b091/13572157_d5a41f26d57bc4d2345dcd10a619c7f8_m.jpg[/img]

Shitgun 2:[img]http://img2.indafoto.hu/2/9/8969_30082754836bf11b2c31a0fd3cb4b091/13573845_17ff1055f80e2f069dd74c57c330b0ae_m.jpg[/img]

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.10.22. 23:53:21

Van egy flakon mattfekete autófestékem flakonban, meg egy adag metálfekete.
Ha kell, szívesen odaadom.

Moleman 2011.10.23. 00:02:22

Gyönyörű, főleg, mikor beindul... Gratula!

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2011.10.23. 00:42:02

@kamikáze: Én be fogok tudni ugrani érte, ha kell a srácoknak. A leszállítást vállalom. ;-)

dekás dezső 2011.10.23. 05:10:06

jó lesz ez.
de hagyjuk már ezt a kiscserkész stílust, mindenki tudja, hogy nem csak zárt pályán fogtok száguldozni vele.
én is kimegyek veretni a határba néha rendszám nélkül, úgyhogy ne nézzük már hülyének egymást...:PP

Schütii 2011.10.23. 09:35:45

Megnézném a Sípos arcát, amikor majd P-s rendszámot kértek tőle... :D

Tomchy 2011.10.23. 11:45:48

@ommm: T'om, hogy már hirdettetek győztest, ezt most csak úgy: kepfeltoltes.hu/view/111023/021_mod_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
:O)

Schütii 2011.10.23. 13:17:59

@Rocko-: Lesz az még "ilyenebb" is... :D

inahooo 2011.10.23. 13:18:27

LEhet tudnék segíteni, illetve van egy jóbarátom aki starletet mókolgat hasinló célzattal, és neki plug&play felcuppant a hachi kormány a "borzasra" lehet valahol megvan még az a szegény gyári karika....ha igénylitek, rákérdezhetek....;)

Wick 2011.10.23. 16:45:41

@ommm: Hibátlan szalonautó? :-) Jól álcázza, tegnap nem is mertem melléparkolni, nehogy átugorjon róla a rozsda az Alfára. :-)))
viccen kívül: biztos, hogy ezzel a kasztnival még érdemes foglalkozni? Most nem is annyira az esztétika miatt, mert tőlem sem áll távol a mattbarna zsiguli forgatott rozsdás acélfelnivel és turbómotorral, de jó lesz ez így bármire egyenes vonalú egyenletes mozgáson kívül? :-)

gnme 2011.10.23. 16:47:36

Itt van közöttünk ed csájna! Heló Ed!

elő a hurával fiúk!

iberosphere.com/wp-content/uploads/2010/08/torrente2.jpg

brsd 2011.10.23. 18:30:11

Egy Totalcar bögre nem jár a fáradozó designereknek? :)

brsd 2011.10.23. 18:32:16

Vagy esetleg egy póló? :)

Pi5ti 2011.10.23. 21:09:33

@inahooo: off: kp60-as a barátod starletje? mert olyanom van, hátul hajtós, 84-es, ha lenne egy-két eladó alkatrésze, bizniszelnék vele, égen földön nincs hozzá cucc, ha van, horror áron....

MonteCarlo 2011.10.23. 21:10:35

Információt befogadni.
Cuccot megcsinálni.
Elolvasni, hogy már megvan a győztes, FELBECSÜLHETETLEN :D

indafoto.hu/moca/image/13588197-902f0fd3/255061

Rocko- 2011.10.24. 10:33:09

@Garp: nem, ez Tie szakterülete. :)

drgen 2011.10.24. 15:13:41

KP60 a legnagyobb, nekem '80-as "bugeye" van, de az a projekt most elnapolódott, mert beszeretzem én is egy törött AE86-ot. Most bontottunk hozzá egy donor 1.6SR-t. Annak még meg van a kormánya, biztos jó a csacsitokra. Ha érdekel, jelentkezzetek. Üdv

inahooo 2011.10.24. 16:34:20

@Pi5ti: Szia, igen KP60, neki sincsen sok minden, de majd mennek bele a hachi cuccok, akkor lehet felszabadul ez-az, majd megkérdezem tőle.....mindenesetre dobj rám egy mailt!

Pi5ti 2011.10.24. 19:46:56

@drgen: a kereklámpás az odaver, nekem különösen tetszik előre helyezett króm tükörrel. Ezres vagy 1.3; 4K? Az enyém már a kocka, "féjszlift" utáni.

@inahooo: Köszi, ment mail :)

Egyszer össze kellene hozni valami "hátulhajtós Toyota talit". Tapasztalatcserének sem lenne utolsó :)

drgen 2011.10.25. 07:32:42

2K 1.0, de most mozgásképtelen szegény, valamint sokkal jobban szét van rohadva mint a hacsi a cikkben :D szóval lesz vele munka, de majd egyszer ;)
taliban benne vagyok, de már a ae86-al :)

givemeabreak 2011.10.26. 15:36:09

Szevasztok, remélem nem késtem le a logóversenyről. Az én munkám :

img41.imageshack.us/img41/1447/gunck.jpg

Üdv Jhos

BéZsé 2011.10.27. 14:44:31

@givemeabreak: bár nem az én ratmobil-omon lesz, nálam ez a nyerő (: