Tiltott alkatrészek egy taxiban

  2011. október 19. - Stump András

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A napokban úgy jött ki a lépés, hogy taxival kellett kimennem a reptérre. Nem sűrűn fordul elő ilyesmi, általában megoldom autóval és/vagy tömegközlekedve, de ha már így alakult, megszólítottam a sofőrt, hitetlenkedve, hogy a Kia Cee’d kombi kétszázezer kilométer után ilyen jól tartja magát. Tényleg feltűnt, hogy nem volt meg benne az az érzés, mint a taxik nagy többségében, hogy a következő percben atomjaira hullik és mi meg hirtelen csak ott ülünk a hideg aszfalton.

Pont ilyen volt a taxim, mint Csikós remek tesztjében

Nem rövid az út a várostól a Bartók terminálig, messziről lendített a taxisom. Hogy neki mekkora csalódás volt a Touran, amit sokéves VW-zás után magabiztosan, kevés kilométerrel, alig egyévesen vett meg. Nem mennék bele a sztoriba, legyen elég annyi, hogy pár hónap alatt volt repedt blokktól kettős tömegű lendkerékig minden, ami rémálmokban elő szokott fordulni, majd a végén hengerfejesen adta el.

Sokkal érdekesebb ennél, hogy jutott el a Cee’dhez. A touranos kálvária után kizárólag racionális érvek mentén mozgott: ne legyen benne kettős tömegű lendkerék és láncos legyen a vezérlése. Már pár évvel ezelőtt sem volt egyszerű ilyen autót találni, de hosszas kutakodás után meglelte az 1,6-os CRDi-t. Öt literrel jár, kopóalkatrészeken kívül nem kellett cserélni semmit, és a jobb egyen úgy éreztem: ez az autó 200 ezer taxiskilométer után is egyben van még.

Nem fizetett le a Kia és a Volkswagenre se vagyok zabos - egyszerűen csak elgondolkodtatott, hogy mi alapján választ autót egy taxis. És igaza van, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53315199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B.GY. 2011.10.19. 18:11:06

Az alapján választ,hogy mennyi pénze van.Mint általában mások.Esetleg melyikről mit hall.Vagy melyik tetszik neki,vagy akármi vagy valami:)

Leadfoot 2011.10.19. 18:39:55

"kevés kilométerrel, alig egyévesen vett meg. [...] repedt blokktól"

Nagyon távol áll tőlem, hogy a VW-t védjem, de azért így, ebben a formában a repedt blokk-sztori nekem kicsit erős.

És ami még fontosabb: ha már ilyen színű a háttér, növelhetnétek kicsit a betűméretet, különösen a kommenteknél. Nagyon szar olvasni.

xsarabeach 2011.10.19. 18:50:46

Csak egyetérteni tudok az elöttem szólóval, ez az új desing egy fos :( Kifolyik a szemem....

voroseltolodas 2011.10.19. 18:59:15

Egyre több ismerőstől hallok hasonló sztorikat a vw csoport autóiról.
A több évtizedes német autó csőlátás lassan kezd kitágulni.
Biztos jönnek az ellenérvek,hogy "az enyémben soha semmi...". Lehet kapálózni,de attól még egyre több ilyet hallani.

Nekem az egyetlen touranos sztorim,hogy vittem a gyereket edzésre,egy anyuka rá akart gyújtani de nem volt tüze.A touranos anyuka a szivargyújtóját ajánlotta. Gyújtást is ráadta,még a motort is beindították hiába.Akkor sem működött.Piti dolog,valószinűleg százezerből egy,de ott és akkor égett a pofája.(L-es rendszám,első tulajdonos)

roomster 2011.10.19. 19:01:46

Hát igen...! Ez az új kinézet rosszabb mert miközben nem szebb csak más, aközben rosszabbul olvasható és van benne valami "optikai" zavarosság. Az összkép kuszaság érzetét kelti.

Mercedes E 280 CDI 2011.10.19. 19:15:23

Ezt a kurva folkszvágent agyon frankózzák,nem az első eset,hogy csak a kritikát hallom felőle!!! Soha nem kellene,ráadásul a világ legrondább autói...........

etruszk 2011.10.19. 19:21:23

@csúcsragi: A repedt blokk egyértelműen törött múltra utal. Lehet a VW-t fikázni, de annyira ne legyünk már "kitágult látásúak" hogy elhisszük, hogy a blokk csak úgy megrepedt. A másik ilyen dolog a "kevés kilométer". Haha.

Mercedes E 280 CDI 2011.10.19. 19:21:36

@csúcsragi: Erre azt fogják írni a népautó fun-ok,hogy tuti kitaláltad a történetet:-)))))

Egy hulladék az egész:-((

etruszk 2011.10.19. 19:25:58

@Mercedes E 280 CDI: igen valóban rondák. És a sorban rögtön utánuk jönnek a mai mercedesek.:)

Mercedes E 280 CDI 2011.10.19. 19:30:30

@etruszk: A 2008-as E szerintem nem csunya,az új az már valóban nem egy szépség!

LBL 2011.10.19. 19:38:38

A taxisnak az autó munkaeszköz, és ezért első az üzembiztonság. Minden szervizben töltött nap kiesés, és még fizetni is kell.
Egyre több koreait látok, mert hogy kopog a műszerfal teteje, az csak az újságírók mániája. Kopog hát kopog, a hajtókar ne kopogjon, meg a futómű.

LBL 2011.10.19. 19:39:37

Hí de szar ez a font, tényleg.
Dezájnereket tökönrúgtátok már?

Mercedes E 280 CDI 2011.10.19. 19:43:24

@etruszk: Miért ne repedhetne meg a blokk a folkszvágenben,ha a Mercedes-nel a legtöbb 7g tronic váltó beszarik fiatal korban?

Ezek igy gyártanak,hibák mindenhol vannak.....

Ettől függetlenül soha Volkswagen:-))

Nem vagyok fideszes 2011.10.19. 19:46:21

Nem értem a posztíró rácsodálkozását a taxis szavaira. Minél egyszerűbb (hogynemondjam primitívebb) egy szerkezet, értelemszerűen annál kevesebb alkatrész tud benne elromlani. Régi axióma.

bardocz 2011.10.19. 19:47:04

@roomster: Optikai zavarosság az, hogy nem középre van igazítva az oldal. Így 16:9-es meg 16:10-es monitoron a képernyő több mint harmada üres a jobb oldalon. Ha még autókkal, fenekekkel, és mellekkel lenne tele, azt mondom oké, de az egy darab nivea reklám elég karcsú :D

Nem vagyok fideszes 2011.10.19. 19:47:57

Nem véletlen, hogy New Yorkban a Ford Crown Victoriákból effektíve évekre előre bespájzoltak a taxitársaságok. Ezer éves kiforrott technika, egyszerű, mint a faék => rém megbízható.

Mercedes E 280 CDI 2011.10.19. 19:53:08

@Lófasz Hadnagy: Nálunk meg bespájzolták az 1999 S-osztályt,mert az olyan bizalomgerjesztő,főleg ha magán taxis:-))) És persze atlétában,Nike-ban áll az Astoriánál.....

Nem vagyok fideszes 2011.10.19. 19:56:21

@Mercedes E 280 CDI:

Hát, khm, nem vagyok az általad felemlegetett sztereotip hazai taxisok nagy komája, de egy fokkal még mindig jobbak, mint a mezítláb (!) és koszos atlétában vezető, hónaljszagú, angolul kb. 10 szót beszélő londoni,washingtoni, new yorki kollégáiknál.

Mercedes E 280 CDI 2011.10.19. 20:00:58

@Lófasz Hadnagy: A cigány nyakláncosnál a Mercivel, nem lehet rosszabb a világ legbüdösebb koszos trikos bevándorlója sem:-)))))

Aku04 2011.10.19. 20:04:29

Manapság nincs olyan, hogy jó mindegyiknek van gyenge pontja akárhol csinálják.A többi ízlés és pénztárca függvénye.

Nem vagyok fideszes 2011.10.19. 20:04:35

@Mercedes E 280 CDI:

Bocsánat, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy ezek ráadásul olyan bunkók, tahók is, hogy a mieink hozzájuk képest Nobel-díj várományosok... :-)))

Mindegy, nem szeretjük egyiket sem, oszt' jóvan! :-)

AtoszMester 2011.10.19. 20:25:19

@xsarabeach: Kisebb betu altal adott nagyobb helyre tobb fikazas fer el.

LBL 2011.10.19. 20:26:20

Ja, és amúgy ennyit a gyártók kettőstömegű lendkerék mániájáról.
A kutyának nem kell, észre se lehet venni hogy van vagy nincs.

Nem vagyok fideszes 2011.10.19. 20:27:51

@LBL:

Ó, dehogynem. Amikor lerohad és a nadrágod otthagyod a szervízben, akkor garantáltan észreveszed...

1kutya 2011.10.19. 20:32:25

após 3 hónapos 1.6tdi jettájában (céges) vacsiúj kora óta olyan gázolajszag van, hogy anyósom esténként szellőztetni kénytelen a ruháit. a szerviz válasza a problémára: mind ilyen. no comment...

Carraroxt 2011.10.19. 20:36:40

A dupla lendkerékről én is hallottam (taxistól) már hogy kb 150e km-t bír ki. De egyébként sem dicsérte agyon a dupla-kuplungos Sharan-ját, éspedig pont az állandó hibák (leginkább motor, hajtás), és a drága karbantartás miatt (kb 350e volt benne akkor, és utasként egyáltalán nem érződött lerongyolódottnak).

Mercedes E 280 CDI 2011.10.19. 20:46:01

@1kutya: A kurva életbe!!!! Hajrá Jetta,baszki ezeknek egyre jobb a hírnevük:-)))

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2011.10.19. 21:13:18

na most az van drága barátaim, hogy olyan szinten tele van a faszom ezzel az egész új autó használtautó öreg roncs témával, hogy na.

Mi a túrót érdemes akkor venni?

Újat ne, mert értékvesztés meg széthullik, meg drága szerviz
Használtat ne, mert tekert km, megbízhatatlan szopás, kéttömegű nagyszervízszopás
Roncsot ne, mert azt ne

Akkor mi a kib*tt g*cit?

Bocs a hangvételért, de komolyan elegem van.

2,5 éve vettem egy Stilót, akkor azt olvastam, hogy fú az olasz mekkora szar, stb-stb. Ez a 2,5 év merő rettegés volt, hogy mikor megy tönkre valami. Eddig azonban semmi különös nem volt, néhány idióta hibaüzeneten kívül.

Most egy 1,6Hdi citrót nézegetek, de már előre az infarktus kerülget a várható milliós javítási költségektől.

Basszus, mi a túrót vegyen akkor az egyszeri ember?

Na erre varjatok gombot.

cso zsi 2011.10.19. 21:19:12

Végre egy jó betűtípus, és nem vakító háttérszín, mint a többi szemkiégetős oldalon, ti meg lehurrogjátok.
Ha innen visszalépünk az Indexre, megvakulunk.

A témához is.
Elég nehéz ma már "neves" gyártótól tartós terméket venni, mert csak elhitetik velünk, hogy az jó. Mert nekik nem jó, ha te 20 évig használod az autót, mert nem veszel 5 évenként újat, nem pörgeted a gazdaságot.
Tervezett avulás.

Hurri Kán 2011.10.19. 21:27:40

Fene se tudja. Annyira a VW sem lehet rossz, kétlem hogy akkor annyit el tudnának adni belőle.

1kutya 2011.10.19. 21:29:31

@wannabe_biker: jogos a kérdés. én tizensokév európai (olasz, svéd, francia, német/cseh) után vettem egy japánt. ha ez is xar lesz, esküszöm visszaülök a lovaskocsira (pláne ha annyi lesz a benzin, hogy kénytelen leszek).

@cso zsi: "Tervezett avulás." na ezért mindjárt jön Shadowbull, oszt olyat kapsz, hogy a fal adja a másikat:-DDD

1kutya 2011.10.19. 21:30:43

@gyvy: a fent említett jetta 3 hónap alatt 4x volt szervizben. szerinted?

Hurri Kán 2011.10.19. 21:32:27

@1kutya:
Az a példány akkor beteges. De ha megnézed az eladási adatokat, olyan nagy baj nem lehet a VW-vel. Persze ha pont TE fogod ki a kevés problémás darab egyikét, nyilván nem vigasztalnak az eladási statisztikák, ezt mondjuk megértem. :)

1kutya 2011.10.19. 21:38:12

@gyvy: ha visszaolvasod, amit írtam: a debreceni szervizben pl. a gázolajszivárgásra azt mondták, hogy mind ilyen (1.6tdi 105ló). gondolom a zország második legnagyobb városának fauvé szalonjában még most sem 1-et adnak el belőle. erre mit lehet mondani? (úgy, hogy nem vagyok német ellenes, sőőőt...)

Hurri Kán 2011.10.19. 21:40:14

@1kutya:
Hát azt inkább nem írnám akkor ide, mert nincs kint a tizennyolcas karika...:D
Vajon Ausztriában / Németéknél is így kezelnék ezt a problémát?

1kutya 2011.10.19. 21:50:40

@gyvy: nem tudom. átadni úgy adták át, hogy nem ment 60-nál többet, mert produkált valami hibakódot és letiltott. és még sorolhatnám...

a család jelenlegi legjobb járműve egy nagykorú 2107-es (7 autó közül: 1 francia, 1 német, 1 cseh, 3 japán) és ez sztem mindent elmond.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2011.10.19. 21:51:55

veszek egy jóképű gázos szamarát esküszöm. kéccázból megvan, az eső nem esik bele, azt' megy..

Hurri Kán 2011.10.19. 21:53:37

@1kutya:
Ilyenekért egy új autót illene, h kicseréljenek, vagy valami...
2107 jó, apámnak olyan volt, amikor kezdtem vezetni... Igaz, még jogsi nélkül. ;-)

S1980 2011.10.19. 22:00:01

@wannabe_biker:
Olyat, ami egyszerű, alig van benne extra, és minél újabbat, ha csak nem újat. Lehet, hogy ha a 124-es mercimet megeszi a rozsda, akkor előbb veszek Dacia-t, mint egy tízéves E-osztályt... Persze lehet, hogy a lóerők és az extrák elcsábítanak majd, de ez még néhány év.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2011.10.19. 22:10:03

@S1980: Dacia, brrrrrrrrrrrr, pedig nekem nem volt soha. Akkor inkább gázos szamara :-)

voroseltolodas 2011.10.19. 22:24:03

@wannabe_biker:
Nekem ilyen van: A "műanyagipar" és az agyonelektronikázott korszak előtti, ezredforduló után nem sokkal készült.Nagy kocsi, hatalmas belső tér, elegáns. Olcsó hozzá az alkatrész, és a javítása sem vészes kiadás és "kortalan" a formája. NEM DÍZEL! Értelmes extrákkal és nem tucatautó. Embléma nélkül 100ból egy ember ismeri fel. Olcsó volt,mert nem német. Eladni nincs szándékomban mert nincs amit nyugodt szívvel veheték helyette.

S1980 2011.10.19. 22:24:09

Az új Dacia egy lecsupaszított Renault, itteni igényekre, ócsóé. Ezt érezteti is, legközelebb vegyél Méganét. De ez csapda! A kártyás indítás, egyéb finomságok csak hibaforrások!
A Renault megvette a Nissant, azzal a japán minőségbiztosításba is betekintést nyert, még ha a Dacia nem is made in Japan.
De a Samarát oroszok gyártották full, két vodka között. Nem is tudom... vannak öreg szakik, akik melósautónak kocka-Ladát használnak, de Samarát kevesen. Pedig az sem drága. Talán Gorbacsov már nem tudott fegyelmet tartani? A még újabb Ladákról meg nem hallottam jókat egyáltalán.

S1980 2011.10.19. 22:26:03

@csúcsragi: csak azt nem írtad, mi az konkrétan!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.19. 22:27:36

@etruszk: egy egyéves autóban szerinted mennyi kilóméter nem kevés?

KárászAti 2011.10.19. 22:33:14

A VW-nél a GTI Golf 1 után adták fel az autógyártást a pénz oltárán.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.10.19. 22:38:20

@Leadfoot: betűméret témához: control nyomvatart, egérgörgőt meglendít, nagyobb méretnek örül. :)

knbm (törölt) 2011.10.19. 22:43:58

@Lófasz Hadnagy:
A primitív ebben az esetben nem a KIA hanem a kommentelő.

cso zsi 2011.10.19. 22:46:15

@1kutya: Ő már megállapította, hogy nem vezetek/vezettem a németeknél. De a témában épp tegnap láttam egy linket egy világítással foglakozó blogon. www.youtube.com/watch?v=UmatL75dO3c Nem kell elhinni egy szavát sem, nem kötelező.
De visszaköszönnek ismerős dolgok.

Sztavrosz_ (törölt) 2011.10.19. 22:54:06

Lassan az lesz hogy autóból is azt kell venni amire több a garancia? Aztán kikukázni bontóba? Szomorú világ
De énis azt hallom hogy jó a ceed. Igaz túl öreg egyiknek sincs, nem is lehet még.

Rocko- 2011.10.19. 23:14:28

@cso zsi: jaja, jó ez a film. jót lehet rajta nevetni.

jujdejo 2011.10.19. 23:41:37

itt (Temesvár) szinte minden taxi logan, na jó, csak 90%...egyik szarabb mint a masik, de meglepöen sokat futnak ezeken a szar utakon.

ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.10.19. 23:47:39

mi az h tiltott alkatrészek???

etruszk 2011.10.19. 23:50:36

@Gyurma73: Mivel a feleségem egy év alatt 40ezer km-t lazán beletett az új passatjába, nekem a nem kevés olyan 60ezertől kezdődik. Az is csak 165 km/nap. Én egy nap 100-120Km-t megyek; akkor egy német könnyen autózik annyit. Itt inkább a szokásos nepperes sztorit sejtem a dolgok mögött. Az autó kint rommá tört, valaki behozta, a motort megragasztotta epokittal és a bódét pedig kikalapálta. Majd eladta 10ezer km-t futott, nyugdíjas vidéki német orvos által használt autóként.
Taxisunk hajtotta; Előbb az epokitt adta meg magát. Majd mivel "csak" 10ezer volt az autóban, még 80 ezret kellett volna mennie az eredeti vezérműszíjjal. Na ez nem jött össze. Ehhez adjuk hozzá a gányoló magyar szervizeket és meg is van a sok probléma oka.

Rocko- 2011.10.19. 23:56:52

@KárászAti: így van. egészen addig hippiknek gyártottak autókat, fűért meg szexért.

szilla 2011.10.20. 00:11:38

Hát azért ez a blokkrepedés kicsit sántít. Utoljára a 2-es dízel golfoknál voltak gátrepedések. 20 év alatt (amióta alu blokkokat öntenek nagy szériában) sikerült tökéletesíteni az öntési eljárásokat. Szóval nem hiszem, hogy a blokk csak úgy magától elrepedne. Az hogy hengerfejes lett, az pedig valszínű a repedés eredménye. Szóval emberünk egy balfasz, aki jól bevásárolt egy szar autót és ebből egyből levonta a tanulságot, hogy a vw szar, de a kia az jó. Persze a kia tényleg jó!

Hurri Kán 2011.10.20. 00:14:27

@szilla:
Meg a 3-as Golf/ Ventonál is, az 1.9-es turbódízeleknél jó eséllyel gátrepedés volt olyan 100.000 kilométerrel bezárólag, ha vigyáztál rá, akkor is.

cso zsi 2011.10.20. 00:15:11

@ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ: Amik a tervezett avultatásnak nincsenek alárendelve, és merészelnek működni, ha nem is az idők végezetéig, de tovább, mint ahogy a mai gazdaság, és termelés megkövetelné. Ha nem dobod el 5 év után, akkor kinek termelték a gépsorok az új, modern illatos, csendes, hűvös, állíthatótükrű, derékmasszázsos izéket?

Káposztakukac 2011.10.20. 00:28:44

bár nem kett feltüntetve, hogy melyik touranról van szó, de a legvalószínűbb 2,0 tdi esetén sajnos típushiba a hengerfej repedése. ez extrém esetben az egész blokkra kiterjedhet, bármilyen új az autó. kb. 2006 óta a probléma nagyjóbőlmeg lett oldva, a korábbi évjáratok erősen veszélyeztetettek.

Bambano 2011.10.20. 00:34:51

@1kutya: ha debreceni szerviz alatt a mikepércsi úti házat érted, azt kár szerviznek nevezni, amilyen hozzáállásuk van...

egyébként meg aki jettát vett, megérdemli.

egyébként meg olyan kocsit kell venni, amihez találsz megbízható szerelőt.

DrSzoke 2011.10.20. 00:54:16

@etruszk: Sztem nagyjabol ez lehetett.Nemigen lattam kettos tomegu lendkereket 200ezer alatt szethullani.Ugyfelem octavia tdijeben nemreg csereltem,320ezer km-nel.Pedig az is az a fos vw technika.
Meg annyit,haveromnak neztunk autot Munchenben.A4 tdi kombit akart.Egy kereskedesben allt egy gyonyoru es felaron.Kozelebbrol megneztuk,450 ezer km volt a 3 eves autoban!!!Hogy hova a banatba ment ennyit Jurgen azt nem tudom,de teny hogy bar nem vette meg de kiprobaltuk,elhittem volna az 50 ezret az allapota alapjan.Igy taxisunk kocsijaban amit 1 evesen vett es meg egy evig hasznalt,mar ossze is jon a 200 ezer ahol mar elszallhat az a lendkerek.

Tökösmákos 2011.10.20. 05:35:01

Ezér kell Swift Sedant venni. Az a legjobb taxinak ! Nincs benne kettős löketű gennykerék se ! Fehér színbe nem kell bele klíma se ! Akkor felmegy a budai utcákon is, 5 személlyel ! Fogyasztani se fogyaszt max 4 litert százon ! Kivéve a budai utcákon lefele, mert akkor semmit ! Sose romlik el ! Ha mégis elromlana, az alkatrészt ingyen adják hozzá, mert eladhatatlan ! Mármint az alkatrész ! Mer ki vesz olyan kocsihoz alkatrészt ami soha nem romlik el ??? !! Na ugye !

Az enyémet most vettem, alig volt benne kilóméter. Honnan tudom?? Hát onnan hogy akinek csak Swift Sedanra tellett, annak nem tellett benzinre ! A havi törlesztőt örülhetet ha ki tudta pengetni ! És mivel az órája csak 5 számjegyig mér, ezért vissza se kell pörgetni ! Mikor átfordulás után 10000-et mutat, eladom majd. És elhiszik simán ! Mert ugye akinek csak Swift Sedanra tellett annak nem telik benzinre ! Benzin nélkül meg még ez se megy. Ezért nem rakatom bele a gázt. Mer akkor azt hiszik hogy + 1 millió km-ert ment ! Innen származik a mondás is: nincs gáz ! Persze hogy nincs ha nincs a kocsiba ! Mármint gáz ! Meg büdös is lenne az utcánkba mer ha benzinből ennyire keveset fogyaszt, a gázt tutira termelné !

Aki nem Suzuki Swift Sedan-t vesz az sznob ! Vagy hülye ! Vagy hülye sznob ! De leginkább mint a három !
Az enyémre rá van írva hogy manager ! Ezt nem értettem de aztán mikor vmi zörgött a műszerfalba kibontottam ! Három csavar tartja ! A harmadikat kitéptem de a kettő is megtartja ! Na szóval találtam benne egy meneccserkalkulátórt. A fiam felrakta ebayre, visszajött az autó ára ! Kiderült ez akkora rayság volt anno hogy mindet elkoptatták mára ! Egy indiai marharadzsa leütötte diszkontáron !

Akinek fél év múlva kell egy megkímélt Swift Sedan Manager taxinak, keressen majd meg ! Én nem árulok zsákbamacskát ! Nincsen benne se lövetű gennykerék se comeon raj ! Azt se tom mi az de ha tudnám se vallanám be ! Nem is megyek sokat, úgy havi 100 ezret ! (pizzafutárkodom meg csajokat szállítok házhoz meg hollandból füvet ... akarom mondani tulipántot !)

ui: jó ez a betű, boldogult Erika írógépemre emlékeztet ! De sok feljelentést írtam rajta ! Névtelenül ! Régi szép idők ! Bezzek manapság már wördbe írom az APEHnak ! De 97-essel mert az szép kerek szám ! Csak sokat kell nyomogatni a továbbot mer mindik sír a hejesírás miatt !

Ciri 2011.10.20. 05:44:11

@1kutya:

"ha visszaolvasod, amit írtam: a debreceni szervizben pl. a gázolajszivárgásra azt mondták, hogy mind ilyen (1.6tdi 105ló)"

Vagy te hazudsz, vagy a kereskedés nézett hülyének.
A döntést rád bízom.
Természetesen nem Jetta "sajátosság" a gázolajszag.

"gondolom a zország második legnagyobb városának fauvé szalonjában még most sem 1-et adnak el belőle. erre mit lehet mondani? (úgy, hogy nem vagyok német ellenes, sőőőt...) "

Az ország egyik legkisebb forgalmú kereskedése, immáron sokadik tulajdonossal és borzalmas hírű szervizzel.

Ciri 2011.10.20. 05:46:19

@Carraroxt:

"De egyébként sem dicsérte agyon a dupla-kuplungos Sharan-ját, éspedig pont az állandó hibák (leginkább motor, hajtás), és a drága karbantartás miatt (kb 350e volt benne akkor, és utasként egyáltalán nem érződött lerongyolódottnak)."

A kilométerfutás alapján a régi Sharanról lehet szó, amivel csak az a bibi, hogy nem gyártották DSG váltóval.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.10.20. 06:14:57

Biztos az a VW sem volt visszatekerve :D Nem dohányzó orvostól volt? :D

Árja Macska 2011.10.20. 06:55:46

@Káposztakukac: ugyanúgy produkálta egy barátom zsír új fullos, dsg-s 2.0tdi toledoja a hengerfej-repedést. villámgyorsan átült egy gazdagon felszerelt benyás qashqai-ba, három négy éve boldogan használja.

Első mohikán 2011.10.20. 09:52:59

@Ciri: Nekem Alhambrám van (tulajdonképpen Sharan ez is), ezzel taxizom kb. 7 éve. Most 13. éves (!), és egy váltócserén kívül (mechanikus, 5 gangos, 70 eFt) ebben is csak a kopó alkatrészeket kellett cserélnem. Nincs kéttömegű lendkerék, nincsenek PD-elemek, nincs DSG, egyszerű 1.9 TDI 90 ló. Hiányzik az automata, hiányzik a 140 lóerő nem tagadom, de a velük járó rendszeres százezres kiadások nem. Öreg ugyan, de az utasok dicsérik az állapotát. Megtartom, eszemben sincs váltani.

NZS75 2011.10.20. 12:35:58

A mai dízelek agyon vannak bonyolítva...ha kigyullad a szervizlámpa a műszerfalon azt min.250.000ft eltüntetni.
A VW-ből az 1.9tdi és az öthengeres 2.5tdi ami pénzt ér,a többi felejtős.

kewcheg 2011.10.20. 12:47:33

Japán autóim után, ha a sors úgy hozza, olaszt szeretnék, méghozzá lehetőleg egy Alfát.Németet még csak véletlenül se vennék.A drágákra nincs pénzem és nem kedvelem az értékrendet, amit tükröznek, míg az olcsóktól nem tudom hogy hányjak-e vagy sza...jak.(pl. Opel összes modellje)

-trogerone- 2011.10.20. 14:03:06

@jujdejo:
a taxisok kozismert hogy csak hajtjak nem torodnek vele es ezen az aldott utakon sem veszik el a gazt csak nyomjak mint suket a csengot ha torik bontobol potoljak amit van kedvuk.. meg ilyen mostoha korulmenyek kozott is auto marad

kivancsi vagyok hogy amikor kikopik az elso szeria milyen korabeli auto marad meg hasznalatban

logant lehet fikazni divatbol csak eppen nem sok alapja van az igaz hogy egyszeru mint a kalapacs a belseje is kemeny muanyag de lagalabb iudotallobb es nem romlik el rajta minden folosleges szir-szar

traxx 2011.10.20. 14:05:44

Az a baj, hogy VW-nél egyre nagyobb a szórás. Azonos típusból is láttam már példát a jóra is és a szopógépre is. Konkrétan a nem túl szerencsés 2.0-ás diesel passat-ra gondolok. Volt szerencsém patikaállapotú németből behozott autóhoz, amiben igazoltan benne volt a sokszázezer kilométer(400 E környéke), és volt szerencsém első tulajos autóhoz is, ami 130 nál autópályán kitörte a saját motorja oldalát(mindezt 50 E km-nél).
Azért a régi szép időkben egyszerűbb volt minden: a szar az szar volt, a jó meg jó.

vendriner aladár 2011.10.20. 14:22:13

@NZS75: 2.0-ás Commonrail dízel van 2 a cégnél, az egyik 150e km hibamentesen megy, a másik 40e km-esen szintúgy. Azt elismerem, hogy a PD az hulladék a 2.0-ás motorban.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.10.20. 15:23:00

@ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ: én is negyed órát agyaltam rajta, de aztán rájöttem, hogy tiltott a kettős tömegű lendkerék, mert az rooosssz, ééérteeeeeemm?

Alfonz83 2011.10.20. 16:12:00

Üdv Mindenkinek!
Csak egy mondatot írok: a KIA 7 (hetes) év garanciát ad az autóihoz, a VW mennyit is!?

jaqi 2011.10.20. 17:19:12

@Alfonz83: Makkom kivan már, hogy mindenki ezzel jön.. a VW 2 évet ad de kilóméterkorlátozás nélkül és +2 év még 200 000km-ig..
Kiánál a 7 év 150 000km -ig érvényes.. kilóméterkorlátozással nélkül 3 év!

hallari 2011.10.20. 19:29:52

@Leadfoot: @xsarabeach: @roomster: Ctrl és + együttes lenyomásával tudjátok nagyítani az oldalt. Mozilla használata esetén az Eszközök > Beállítások > Tartalom > Színek menüpont alatt tudjátok a betű- és háttérszínt átállítani. Tapasztalatom szerint az inverz beállítás (fekete háttér-világosszürke betű) kevésbé fárasztja a szemet. Lásd Katonatörténetek (milstory.blog.hu/).

w a s d 2011.10.20. 19:44:45

@jaqi: Aki sokat megy, annak ott a Hyundai 5 év km korlát nélküli garanciával.

hyundai.hu/5-ev-garancia

nortonvincent 2011.10.20. 20:58:51

Apám vett egy VW. Tiguant.....mert neki 20 evvel ezelőtt volt egy Aro ja.. és szeretne megint magason ülni,meg egyszerűbb beszállni. No Comment(ilyen az öreg).
2 hónap után..nyaralnak édesanyámmal....egyszer mondja az öreg anyámnak..hogy miért nem tekerte rá rendesen a kupakot a vizes palackra.....hat nem ez volt....a kocsi beázott... úgy hogy 1-2 óra vezetés után mar 1centi vízben úszkáltak a szőnyegek.
Azóta 70 ezer hiba nélkül...4 év alatt.
Ja szőnyegeket csak nagy vita után cseréltek..mert hogy semmi bajuk nem lett.. szélvédő keretet, szó nélkül cseréltek.

Dandie (törölt) 2011.10.20. 21:43:40

@Leadfoot: a szín betűméret kettősséget nem tökéletesen értem, de mindenképp tudom javasolni a [Ctrl] + [Wheel] használatát. (A klaviatúra bal alsó sarkán a gomb, és az a középső kis gurigás dolog az egéren, de ez utóbbit ne nyomkodd, hanem görgesd, az előbbit meg addig tartsd nyomva, amíg a másikat görgeted).

Leadfoot 2011.10.20. 21:46:28

@Dandie: Előbb ki kell találnom, hogy kell bekapcsolni a monitort.

ehja 2011.10.20. 22:02:32

@wannabe_biker: Egyrészt Stilo mert nem hosszú az o végén. Másrészt 2.5 év alatt mennyit mentél vele?
Megvolt a 200 ezer kilométer? Ha nem akkor mit is hasonlítunk össze mivel?

Trejo 2011.10.21. 10:25:07

Fosvágen: Nomen est omen.

ave 2011.10.21. 12:41:50

Tenyleg erdekes, hogy egy taxis mi alapjan valaszt autot.
Az Atlantis ursiklo keramia burkolata is nagyon erdekes.

Szvsz aki nem taxis, ne egy taxis velemenye szerint dontson. ;)

olix 2011.10.21. 12:57:09

múlt héten cseréltük le a céges Alteát. 300.000 km volt benne, végig rendesen szervizelve márkaszervizben. ennek ellenére volt hengerfej cserélve (állítólag tervezési hiba, a dilatáció miatt reped a "vízvezeték"), lendkerék egyszer, és már érett a második (részben e miatt lett cserélve az autó). ezen kívül egy pár apróság a PD egység táján. Nem győzött meg a VW minőség...

Avatar 2011.10.21. 13:09:16

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: OK, az 1 alkatrész, mi a többi tiltott alkatrész, vagy miért van többesszámban?
:)

golya80 2011.10.21. 15:04:09

"após 3 hónapos 1.6tdi jettájában (céges) vacsiúj kora óta olyan gázolajszag van, hogy anyósom esténként szellőztetni kénytelen a ruháit. a szerviz válasza a problémára: mind ilyen"

Bárcsak több ilyen ügyfelünk lenne ,mint az apósod,akinek a garanciális problémáját ennyivel el lehet intézni és meg lazán be is kajál egy ilyen magyarázatot a problémára:D

golya80 2011.10.21. 15:16:07

"ugyanúgy produkálta egy barátom zsír új fullos, dsg-s 2.0tdi toledoja a hengerfej-repedést. villámgyorsan átült egy gazdagon felszerelt benyás qashqai-ba"

Azt hittem egy 25 éves hetes BMW-be, 30 éves Saabba vagy 20 éves Swiftbe, mivel hülye azért nem vagyok

meszi 2011.10.25. 09:37:18

@Lófasz Hadnagy: ezért tartott ki a régi coci technika 20-30 évig, és nem azért mert "bezzeg azok a régi dolgok milyen jól össze voltak rakva, régen még értették a mérnökök a szakmát". legyen szó hűtőről, tévéről, autóról, akármiről.