Végigdobálnád százasból?

  2011. október 12. - prokee Címkék: parkolás automata parkolási díj

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Az Allee nem felejt.

András fotózta ezt a durván követelőző parkolóautomatát.

A fenti összeg természetesen felvet egy érdekes elvi kérdést. Ha a tisztelt vendég rendelkezik elegendő százforintossal, nagyjából huszonöt-harminc perc alatt bedobálja. Ez azonban elég hosszú idő ahhoz, hogy ezalatt a parkolási díj megnövekedjen, így a parkolás egyfajta rabszolgasággá, adósságcsapdává, kispályás devizahitellé alakul, amelyből kilépni nem könnyű, szinte lehetetlen, hiszen az adósság törlesztésével az adósság maga alig, vagy - lassabb kezű Parkinson-kóros nagymama esetén - egyáltalán nem csökken.

Természetesen nem a parkolás ideje volt ilyen hosszú, sem az időalapú díjszabás nem ennyire ordenáré drága. A titok csupán annyi, hogy az eredetileg kártya alapú rendszert az évek során valamikor kissé továbbfejlesztették. Ma már képes a rendszám felismerésére is, de arra az esetre ha nem tudná elolvasni a rendszámot (mert nem olvasható, vagy mondjuk nincs, ugye), kártyával is ki lehet lépni.

András utóbbival próbálkozott. A hiba ott csúszott a rendszerbe, hogy kilépéskor a rendszám alapján felismert autósofőrjénél marad a kártya, és ahhoz ilyenkor nem rögzít kilépést a rendszer. Ebből megfejthető, hogy András egyhónapos kártyát dugott a gép orra... izé... izéje alá. Azon pedig volt belépési idő, kilépési meg nem, a feladat tehát egyszerű volt : Fizetendő összeg = (jelen időpont - belépési időpont) * egységnyi időre eső parkolási díj... aszongyahogy... szorozva... 149200 Ft, itt tessék bedobni, köszönjük, tessék jönni holnap is.

Szerencsére van megoldás, egy alapos Cancel után az eredeti, aznapi kártyával újra lehet próbálkozni, így András megmenekült, néhány százas bedobása után megszabadult az ördögi rendszerből.

Ránk, utókorra csak a fenti fotó maradt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr263297741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.12. 18:10:48

érdekes.
De valahogy az jut eszembe András is próbálkozott.

yoda-jedi 2011.10.12. 18:52:53

nem értem. miért nem dobta be, ha ilyen sokáig benntartotta a kocsiját...

Kovacsla 2011.10.12. 19:38:56

Van olyan autó, amelyiket ezen a ponton érdemesebb otthagyni :)

imiapek 2011.10.12. 19:50:17

Nekem van egy ugyanilyen 187200-as. Majdnem nyomtam egy hátast, mikor kidobta az összeget. De eltettem a kártyát, egy év múlva megnézem megint :).

Egyébként nem a rendszer továbbfejlesztése a probléma, hanem az, hogy szar. Nem törli a rendszámhoz tartozó számot kilépéskor, aztán majd nem tudják miért szemeteli össze az ellenörző számítógép hdd-jét.

korzo 2011.10.12. 20:08:16

Plus/4 : csak én vagyok béna, hogy egy Morgan-re gondoltam?
(pedig volt ilyen Commodore-om :-)

gnme 2011.10.12. 20:15:15

nem megyek többet budapestre ... isten úccse'

inkább elküldöm egyik kutyámat..

Rocko- 2011.10.12. 20:58:19

hát most már nem akarok az Alléban parkolni.

1kutya 2011.10.12. 21:07:37

@Rocko-: én lassan parkolni sem akarok:-DDD

_Joe 2011.10.12. 21:12:27

Ilyen nekem is volt már, de nekem "csak" 40-párezer forintot írt. Úgy ledöbbentem, hogy kb. meg sem bírtam mozdulni. Nem gondolkodtam, vagy kerestem cancel gombot, hanem a mellette lévő autómatába beraktam a normális kártyát, és ahogy azt kifizettem (200 Ft), a másik is visszaállt alaphelyzetbe, de a kártyát (a drágát) nem adta vissza, úgyhogy úgy tűnik, gondoltak a rendszer fejlesztői is már a problémára. Nálam ez azért volt hatványozottan szokatlan helyzet, mivel a matricarendszámomat az érzékelő kb. 10-ből 2-szer érzékeli, úgyhogy elég ritka, hogy nem kér kártyát. Ebből is adódott már kellemetlen helyzetem, dugtam volna be a kártyát, és csak a mögöttem lévő autós dudálására/ablakon kiüvöltésére vettem észre, hogy a sorompó már kinyílott.

szgy 2011.10.12. 21:44:35

nem ismerem (még) ezt a kártyás rendszert közelebbről. szerencsére? :-)

Krisi 2011.10.12. 23:52:00

KAP könyvében volt erre egy kurvajó megoldás: ott leszerelte a fószer a rendszámot, és egy fekete szigszalag segítségével átírta egy kicsit (mondjuk P betűből R-et csinál, F-ből E-t, 9-esből 8-ast, stb), majd gyalog odament a sorompóhoz, és a rendszámleolvasó kamera elé tartotta. erre kiadott egy jegyet, ami ugye erre az átmaszkírozott rendszámra szól. utána csak simán visszaszerelte a kocsira ezt a rendszámot, és távozáskor már csak annyitírt ki az otomata, hogy 5 perc volt összesen, ez még ingyenes :)

Grifter 2011.10.13. 00:19:43

Bekell rajta hajtani !

Rekspa 2011.10.13. 10:05:59

Fel vele a homárra is!:)

az_igazi_trebitsch 2011.10.13. 10:23:19

"András egyhónapos kártyát dugott a gép orra... izé... izéje alá. "

Akkor ne csodálkozzon, vazze! Érdekes, hogy mindig azok hőzöngenek, akik megpróbálnak átverni egy rendszert, aztán amikor pofára esnek, még nekik áll feljebb.

vonschwarcz 2011.10.13. 11:17:16

200assal is lehet dobálni :D

Amúgy ügy sincs nagyon, papírpénzt is megeszik, ha jól emlékszem.

Roham Billy 2011.10.13. 11:37:52

Ezt a rendszámfelismerős dolgot a megnyitás óta tudja a rendszer. Semmi továbbfejlesztés nem kellett ehhez. Ha a kijárat kienged gyorsan a rendszám alapján, ki kell dobni a kártyát, és nem lesz később ilyen probléma.

A kártyára egyébként rá is van nyomtatva a belépés ideje, tehát mielőtt beteszi valaki a fizetőautomatába, minden további nélkül megállapíthatja, hogy az aznapi kártyával akar-e fizetni vagy egy régivel.

Jamesblond 2011.10.13. 11:41:20

3 db 54.000 Ft-osból még kapott is volna vissza. :)

tulsavasodas 2011.10.13. 17:16:46

@az_igazi_trebitsch: Szövegértés egyes... Anno kifizette a parkolási díjat, csak nála maradt a kártya (mivel akkor a rendszer felismerte a rendszámát).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.15. 21:27:52

" A kereskedő át akarja verni, az a biztos, mert az is le volt írva a neten."

Azért ez igaz, nem azért, mert a neten le volt írva, hanem mert általában van átb*ás.
Nem mindig, de gyakori.

A hozzáállás viszont gáz, persze. De ezek a dolgok egymást generálják.
Én sem gondoltam, hogy töretlen volt az autóm, amikor vettem, de az volt benne a legkisebb disznóság, és az legalább egész jól volt javítva. A magyar kasztnisok, akik az én baleseteim után javították, sokkal szarabbul csinálták meg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.15. 21:44:19

@ColT: Hopp, ezt nem ide, moderáljátok ki :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.15. 21:45:49

"Végigdobálnád százasból?"

Nekem egy pécsi parkolóautomata kiírta, hogy túl sok érme - na ja, 500Ft-t beledobáltam 10-es, 20-asból, amikből már baromira elegem volt, hogy otthon kallódnak :D

outtatime 2014.08.20. 22:13:01

ennyi pénzért hadd törjön az a sorompó! :)

outtatime 2014.08.20. 22:15:37

ha nem őrzik a parkolót miért kérnek pénzt? nincs szolgáltatás, díj meg igen? cö-cö...
süti beállítások módosítása