Sabc: csapataink harcban állnak

  2011. október 06. - Winkler Róbert Címkék: v8 cougar tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

„Egy kép többet mond minden szónál.”, írta Sabc, de valójában két képet küldött. Ezeket. Ez még úgy is jól néz ki, hogy nem rakom mellé az ilyen volt-dokumentációt. Száz szónak is egy a vége, a Cougar futóműve és féke elkészült, fém fékcsövestül, horganyzott csavarostul. Előbbit én kértem, mert a fék az fék, utóbbiért a Sabc lelkesedett, én meg gondoltam, ha már ilyen szépen dolgozik, hadd legyen neki jó. Nem tudom, miért jó ez, de láttam már nivás kivitelben is effajta horgany-lázat.

Cougar 004

Ahogy Pista mondta, enni lehet a futóműről, azóta is azon gondolkozom, denevéren kívül milyen állat tudna enni egy futóműről. Lehet is, hogy valójában a denevérek szeretik a sárga horganyt.

Cougar 005

Várni kell még a sperrdifire, arra két hetet mondtak, de az már letelt. Tehát vagy még néhány hét, vagy most már nagyon itt kell lennie. Hogy milyen a Cougar vezetési élménye az új, rendbe rakott futóművel, még Sabc sem tudja, mert először a sperr, aztán egy jó látogatás a futóművesnél. Aztán elkezdem vágni a centit a következő szerkesztőségi gyorsulási versenyig. A futómű nyilván nem hoz tizedmásodperceket, de álmaimban a sperrel megvan a 16-os negyedmérföld.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr493275289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

canadacruiser · http://canadacruiser.com/ 2011.10.06. 07:28:23

Lassan csak összeáll...
Vigyázni, nehogy leteljen időközben a hat év :)

robian 2011.10.06. 07:35:55

Robi gyorsan próbáld ki mert jönnek a sós hónapok és akkor gondolom pihen a macsek

fogash 2011.10.06. 07:38:05

tényleg szép. A kadmiumozott csavarok rozsdamentessé válnak, emiatt könnyebben bonthatóak évek múltán is. Csak a kadmiumozás egy olyan sport, ami egy csomó nehézfém-vegyülettel jár, ezért a Lajtától nyugatra már egyáltalán nem csinálják.

Miért van offroad-gumi a kocsidon? T/A=all terrain, "for the highway and dirt tracks" Sokat jársz vele főduton? :)

szabopsz 2011.10.06. 07:39:01

Igényes munka!
Elismerés a Petinek.

szabopsz 2011.10.06. 07:41:04

@fogash:
The Dukes of Hazzard feeling :D

lomtengerkapitány 2011.10.06. 08:01:04

Sziasztok.

Azt szeretném kérdezni, hogy utólag szereltétek fel azt a tolórúdba integrált szervó renszert? Vagy ez ilyen eredetileg?

nagyonnagyon 2011.10.06. 08:11:55

@fogash: biztos azért van rajt ilyen gumi mert a "pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve" azok a kövek meg göröngyök oda nem árt a jó gumi :) mondjuk amilyen viszontagságos utat jár be ez a járgány én már felbiggyesztettem volna a szöges gumira a hóláncot is..
A kadmiumozás a horganyzáshoz képest milyenebb, hogyanabb?

504Laci 2011.10.06. 08:24:33

Ez nem kadmium, hanem sárga horgany. Kadmium már nincs egy jó ideje.
Sárga horgany felületében olyan mint ha kadmium lenne, de nem annyira tartós. Ettől függetlenül tényleg jó, korrózióálló bevonat.

W123qp 2011.10.06. 08:28:16

Még egy bunkó pösti...

Kadmíroztatni köll nem kadmiumozni.

W140-es Merci familiárisan erősen pigmentált tulajjal jött javíttatni.
Adják ide az alkatrészeket, én elviszem LEKADMÍROZTATOM, mer' én egy igényes tulajdonos vagyok!!!

:-)
Csak a fizetési hajlandóságban nem volt annyira igényesss.

sargarigo 2011.10.06. 08:41:37

Jól meg van bonyolítva az a futómű. Amúgy tényleg jó érzés ilyen tiszta alkatrészeket látni,főleg alul.Kedvet kaptam a szereléshez,csak nincs mit :-(

Hurri Kán 2011.10.06. 08:52:41

Ha így megy tovább, a végén még kész lesz. :)

motyo74 2011.10.06. 08:54:50

@W123qp: Az én kedvencem hasonló fazontól, összefoglalva a németből rendelt Merci igényelt extralistáját:
"Zervó legyen és gombi, hogy megférgyen a csallád!"

Másik kedvencem kamaszkoromból az Ecseriről:
"Gyertek fijjuk, nézzétek meg áz M-teknikás béjemvémet. Kéccázat mentem áz emhármáson, ászt még se szusszant néki a motrá!"

Tizenkettő 2011.10.06. 08:57:02

Na ez így mindjárt máshogyan néz ki. Szép ígényes munka! Kíváncsi lennék most a Baronsra hogyan reagálnak és most mi lesz a magyarázat hogy ők miért nem voltak képesek így dolgozni.

Suttora 2011.10.06. 09:23:19

Na, a végén még lesz belőle valami... :-)

gnme 2011.10.06. 09:25:11

én megmondtam józsibácsinak is, hogy nemazé'r hordom oda a kocsit 50km-re mert nekem húdejó minden apró dologért hetente 100km-t menni, hanem mert értenek hozzá

nem azzal fogadnak, hogy telefonálgatás, fejvakarászás, másik szerelő ajánlás

ommm 2011.10.06. 09:26:51

@sargarigo: Annyira nem is, csak a kép csalóka :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.10.06. 09:36:41

Amúgy továbbra se bírom felfogni, hogy az a brigád, akik direkt amcsi autókkal "foglalkoznak", azok ezt az alapvetően egyszerű munkát, mint futóműfelújítás, gömbfejek, miegymások cseréje, hogy a bánatos f.szomba nem voltak képesek megcsinálni...
Sabcnak meg mondanám, hogy gratula, de há bazmeg, ettől autószerelő, hogy odaviszik, megcsinálja. Ettől függetlenül szép munka, igyál egy sört az egészségemre. :)

Hurri Kán 2011.10.06. 09:40:02

@Tie:
Sajnos elég sok olyan brigád van, akik tök mindegy, milyen autókkal foglalkoznak, képtelenek rendesen megcsinálni.
De szerintem nemsokára úgy is itt lesz valaki a Baronstól, és majd jól megmagyarázza, hogy a nemzetközi helyzet volt a hibás, de ők nem. :D

skyrangr 2011.10.06. 09:42:22

A hecc kedvéért én a főszerkesztő helyében forwardolnám a levelet a Báróéknak is :)

biohazard 2011.10.06. 09:53:13

Szépen le lett sabcolva a futómű ;)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.10.06. 09:54:51

@gyvy: Tudom, nekem is vót olyan szerelőm. Elküldtem a picsába, oszt megcsináltam magamnak. :)

Riasom 2011.10.06. 10:05:03

Sziasztok,
talán hülye kérdés, de egyenes vonalú gyorsulásnál (töksima pályát feltételezve) számít bármit is a futómű?

Gomulka Béla 2011.10.06. 10:07:56

Mit kell fennakadni ezen az 'enni lehet róla' kijelentésen? Valaki, nem is olyan rég, sutott valami zaftosat egy Toyota SUV motorjába gyomoszkolt sztaniolban. Így teljes a kép: megenni a futómurol (nem kadmium, sárgahorgany) (micsoda szó: sárgahorgany! ha ezt Weores megérhette volna), aztán színi rá egy korty málnát az ablakmosó tartályból, megtorolni a pofit a sárvédogumiban, és elvonulni csomagtartóba bofizni. Most akkor komolyan vesszuk a dolgot, vagy nem?

127_sud 2011.10.06. 10:10:44

@504Laci: Teljesen jól írtad már vagy tizen/huszon éve nincs kadmiumozás. A horganyzó szerint (akihez én járok) tartósabb a sárga mint a fehér. Először fehér és a második körben amikor még egyszer bemártják akkor lesz sárga. Ez eleve két kezelés. Persze lehet másik helyen mást mondanak.
A futómű meg olyan mint amilyennek lennie kell, gratula.

ommm 2011.10.06. 10:15:13

@127_sud: Javítottam, köszi Vének Tanácsa :)

1kutya 2011.10.06. 10:15:16

@gyvy: nem akarom leírni, nehogy a Baronsék mekksértőttyenek, de az olyanokat nem autószerelőnek hívják...

a futó meg olyan lett, amilyennek lennie kell.

Hurri Kán 2011.10.06. 10:18:11

@1kutya:
Akkor ahogy kékfénybe szokták volt mondani: magukat autószerelőnek kiadó egyének. :D

Abfangjaeger 2011.10.06. 10:19:06

@Riasom: Az attól függ, milyen a geometria: ha kacsázol vele, akkor összeségében nem negyed mérföldet teszel meg, hanem többet. :)
Egyébként a kérdésedre igen a válasz, nagy össze-széttartásnál sokat fog a gumi.

Suttora 2011.10.06. 10:19:32

@Riasom: A futómű elvileg nem (hacsak nem annyira szar, hogy jobbra balra kóvályog), de a sperrdiffi az igen.

PiszkosFreddy 2011.10.06. 10:19:42

A futó szemet gyönyörködtető.
A gumikat viszont le kellett volna kadmíroztatni,mert elég tükrös...

Suttora 2011.10.06. 10:22:02

@Abfangjaeger: Adtunk két különböző választ :-)

Amúgy igazad van, a futóműbeállítás számíthat, de ő szerintem arra gondolt, hogyha a lógó alkatrészeket kicseréljük jókra, az számít -e.

127_sud 2011.10.06. 10:25:02

@ommm: Nem azért írtam és szerintem Laci se hogy kijavítsd de köszi. Persze így nincs valótlan dolog a leírásban. Vének Tanácsa mi... Kedves

Cymantrene 2011.10.06. 10:26:09

Én egy nyestet simán el tudok képzelni, ahogy a futóműről eszik.
A denevéreknek meg vegyél odút az MME-től :-)

1kutya 2011.10.06. 10:28:11

@gyvy: így is lehet mondani, csak semmi értelme:-DDD

Abfangjaeger 2011.10.06. 10:33:55

@Suttora: Jah, mondjuk nekem a Cougar eddigi első gömbfejei ugrottak be, azért vízionáltam az elejére. :)

Riasom 2011.10.06. 10:35:42

@Suttora: köszi a válaszokat (Abfangjaegernek is), kb. így értettem, tehát hogy úgy általában a gyorsulás olyan műfajnak tűnik, ahol a futómű a legkevésbé fontos/tuningolható részegységek közé tartozik. (Hogy nem lóg/kóvályog stb. az meg jó esetben alap.)

Madár Fokker 2011.10.06. 10:53:18

Egy havertól hallott történet alapján hasonló vásárlói kör rendelt egy asztalostól a lakásába "bálpultot szkottlámpával"! :)

Abfangjaeger 2011.10.06. 11:04:49

@Riasom: A nagyon gyorsulásra épített gépcsodáknál szoktak előre kerékpár méretű kereket felrakni. Bár az kérdés, hogy ez mennyire számít tuningolásnak... :))

cyd 2011.10.06. 11:13:11

@Tie: Nézd vissza az első barons-os bejegyzés képeit. A mandró bazmeg gyűrűben baszkurált a motortérben! Én a zértelmiségi irodahuszár is tudom, hogy ékszerben, nyakkendőben egyéb szarokban nem szerelünk. Szerinted ezek után nem volt borítékolható a beleszarás?

@biohazard: Jajj de rég hallottam már ezt :)

Amúgy Sabc-ról annyit, hogy mikor a lakhelye körül ellevegősődött a fékem, azonnal ugrott a hívásra. Konstatálta, hogy elfosta magát a fékfolyadék. Mondtam, ok hazagurulok a maradékkal és letámasztom szerelésig. Idézem: "Ezzel Te nem mész sehova. Veszélyes. Nem érdekel veled mi lesz, az autót féltem" :)
Hazavitt.

Hurri Kán 2011.10.06. 11:15:54

@cyd:
Óriási tévedés. Én már cseréltem olajat nyakkendőben. Bocs. :D

cyd 2011.10.06. 11:23:09

@gyvy: Remélem járó motornál és minimum az éGszíjtárcsa, vagy a hűtőlentivátor fölül közelítetted meg a kérdést :)

Hurri Kán 2011.10.06. 11:24:13

@cyd:
Természetesen a szelepfedél is le volt szedve, hogy jobban lássam, hová öntöm. :D

1kutya 2011.10.06. 11:29:20

@gyvy: a kifolyó felesleg felitatására tökéletesen jó a nyakkendő (csak utána nem szabad hazavinni a zasszonynak, mert szívroham garantált:)

Hurri Kán 2011.10.06. 11:34:08

@1kutya:
Vót már olyan is, hogy mást itattam (töröltem) fel vele, de utána nem vittem már sehová. :DDD

mtk001 2011.10.06. 12:21:30

Na ez már tetszik !
Szép munka !

W123qp 2011.10.06. 12:21:38

@motyo74:
Nyócvannal mentem, tótam nekije egy kövéret, oszt leért a vonóhorog!!

Vagy:
Elhallgatott a rádijó is, mert a zenészek is kapaszkodtak!

Javító Zoli 2011.10.06. 12:25:59

Helló Winkler!!!

Láthattalak ma délelőtt (kábé 10 körül) úton a Cougar kormánya mögött? Ha igen, szépen ment egyenesen. :-)
Ennél többet nem bírtam megállapítani az adott közlekedési szituból. Te döngettél vagy harminccal én meg szembe vagy hatvannal. Jól áll a vasnak a távolság. :-)

ZON 2011.10.06. 12:36:22

"...Mercedes SIPEDÁVAL...eladó"
Újságban így jelent meg.
Igen, nálunk Szabolcsban.

Ciri 2011.10.06. 12:49:42

És láss csodát, meg lehet csinálni ezt a kurva autót normálisan is :)

Remélem az a műmájer társaság olvassa a bejegyzést.

Rák Attantam 2011.10.06. 13:27:08

@Cymantrene: "Én egy nyestet simán el tudok képzelni, ahogy a futóműről eszik."

Az inkább a futóműBŐL szokott enni. :D

fogash 2011.10.06. 13:33:38

@Rák Attantam: nem igaz, a nyest kábelköteget eszik.

Abfangjaeger 2011.10.06. 14:12:30

@fogash: Meg hangszigetelő burkolatokat és gyertyakábelt, a mocsok. Srác este 7 körül vitte el a zsír új gyertyakábel-köteges autót, 8-kor jött vissza, hogy rángat. Addigra megkóstolta egy nyest az egyiket és az letestelt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.06. 14:34:06

Szép lett, nagyon szép. Hogy jó is, az nem kérdés.
Viszont szomorú vagyok, mert láttam, milyen alkatrészekből épült össze a futómű. Olyat, ami abban a futóműben volt, senki nem engedhetett volna meg magának, hogy kiengedjen a kezei közül. Ennek a szerencsétlen Cougarnak már rég ilyen alkatrészeken kellene gurulnia, nem pedig ... áhh, hagyjuk.

Zolus84 2011.10.06. 17:38:38

@Madár Fokker: Ismerősnek "szpoklámpát" mondtak, mikor újították a cigányoknak a lakásokat (állami és/vagy önkormányzati pénzből) :)

dennisthemenace 2011.10.06. 20:43:47

@ZON: Nem csak Szabolcsban vannak ilyenek: egy angoltól vettem lakóautónak átépített Transitot. A leírásban ez szerepelt: "Micro tape"... Mijafaszom ez???

Hát mi lett volna: mikrokapcsolós vízcsap, angolul tap. A tape (kiejtve téjp), szalagot jelent...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.06. 21:35:40

@Gomulka Béla: ez jó! :DDDD

Az a malackarajos Anna volt a Vóvójával.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.10.06. 23:43:23

Öööö, el vagytok ájulva egy kis kadmiumtól és/vagy sárgahorganytól.
A futómű nem attól lesz ám jó, hogy csiricsáré.
Mi volt a Barons munkájában ennyire elfogadhatatlan?
Hogy nem sárgán adták ki a kezükből, vagy hogy szarul rakták össze?

moslekzabalo.hu 2011.10.06. 23:53:25

@streetsta:

"Ennek a szerencsétlen Cougarnak már rég ilyen alkatrészeken kellene gurulnia, nem pedig ... áhh, hagyjuk."

Nem szoktam kommentelni de most leirom mert en is pont erre gondoltam.
Olyan ez az auto mint a vakond nadragja: Minden kontar alakit rajta valamit.
Szegeny Winkler. Ez vagy ekkora balek,hogy mindig atbasszak,vagy borzalmasan szarevo, hogy mindig ilyen ketes hirnevu illetve olcso janos-no name szerelokkel dolgoztat,vagy csak egyszeruen nem ert hozza. Lettlegyen barmelyik variacio is, verciki ez a bohozatba illo,tragikomikus tortura ezzel a szerencsetlen verdaval.Plane egy autos ujsagironak.

Szerzet 2011.10.07. 02:02:20

@W123qp: "a zenészek is kapaszkodtak"

Ez tüneményes :)))))

maistro1 2011.10.07. 06:09:12

Lobi meg a Cougar
Régóta figyelem a küzdelmet, ami mint téma a tulajnak egyértelmű siker, az autó maga másodlagos.
Lobi nem balek hanem üzletember, hiszen most is lógunk a neten és írogatunk, néha
a shop-ba is benézünk stb.
A küzdelem viszont valós, magam is am. autótulaj vagyok és vallom ez az ország az ilyen típusú szakmunkákra nincs felkészülve.
Az autószerelők zöme még az erre szakosodottak is nem szakmát gyakorolnak
hanem pénzt keresnek, többnyire úgy, hogy
a szolgáltatás nem fedi le a kifizetett összeget. Nem arról írok, hogy sok vagy kevés, hanem az adott szinthez képest túl kérnek.
Aki pedig egy több évtizedes leharcolt példányt vesz mint Lobi készüljön a harcra, idegmunkára, folyamatos pénzkiáramlásra.
Én másképp csinálom igaz nincs bótom a Totalcar-ba. Vettem egy használható autót. A pénzt csak csöpögtetem és nem akarok OT-s rendszámot.
Ettől függetlenül szép és jó a gép.
Minden percet élvezek benne, meg a kieső szemeket is, naponta állítanak meg ismeretlenek érdeklődnek vagy csak gratulálnak a géphez.
Az emberek zöme vágyik egy ilyen gép után
amit fél birtokolni, pedig a mostani műanyagokhoz képest apró pénzért vesztegetik és ha van szemed hozzá, használható darabot tudsz kifogni.

250ce 2011.10.07. 06:50:51

Jól látom, hogy elől még dobfék?

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2011.10.07. 07:18:35

Elég kemény munka lehetett összerakni az új cuccokkal az röreglányt.
Igaz, van egy-két érdekes részlet, de hát nem restaurálásról van szó.
De az irány dícséretes!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.07. 08:32:45

@moslekzabalo.hu: Félreértettél. Arról, hogy az ajánlott, másoknak bevált szerelők milyen munkát végeznek, NEM a Winkler tehet. Ő ezekben az esetekben pontosan úgy jár, mint bármelyik, szimpla autós.
De nekem nem is az most a nyűgöm, hogy lassan készülnek el valamivel a szakik. Még csak az sem, hogy valamit úgy alakítanak át, hogy rosszabb lesz, mint előtte.
Ezek sem jó dolgok, de az, hogy több helyről, többször is úgy jött ki a kocsi, hogy olyan gömbfejek, kormányösszekötők voltak rajta, amit még a kezdő inas is észrevesz, és még akkor is kicserél, ha csak felemeli és átnézi az autót, nem hogy akkor, ha a környékén mindent szétszed, összerak, meg lefesteget.
Mikor Sabcnál felemeltük a kocsit, alánéztünk, csak kapkodtam a levegőt. Winkler sokkal nyugodtabban vette a dolgot, mint mindenki más -talán azért, mert nem tudta, hogy ha festegetés-horganyzás nélkül ezeket az alkatrészeket csak cserélni kellett volna, közepes szerelő fél, maximum egy nap alatt végez -mindennel. Ha meg hónapokig áll nála a kocsi, a pöcsén pörgetett villáskulccsal is kicseréli, gond nélkül.
Winklertől ne várjátok el, hogy tudjon szerelni. Egy újságírónak el kell tudnia mesélni, mit lát, mit érez, az olvasó helyett kipróbálni valamit. Gyanítom, a legismertebb és legtöbbet hivatkozott autós újságírók sem olajozzák össze magukat túl gyakran.

ommm 2011.10.07. 09:22:50

@250ce: Nem, akkora belsőhűtésű tárcsa van rajta, mint egy kisebb pizza. Rosszul látod.

zalkapone 2011.10.07. 17:30:27

Reméljük, hogy most már kitart a lelkesedés a projekt végéig!

LBL 2011.10.07. 19:53:51

Én lekapnám azt a behorpasztott kartert is. Csúnyán be tudja falazni az olajpumpa szívókosarát.

glostyle 2011.10.07. 20:17:59

@fogash: Ha kicsit jobban megnézed a jelölés nem A/T, hanem T/A, így már teljesen más a dolog ugyi? Éppen rá való.

www.bfgoodrichtires.ca/tire-selector/name/radial-t-a-tires

Dennis01 2011.10.07. 22:28:26

@bone: Ha elolvasod az elozo postokat es a Roberttol szarmazo kommenteket azon postokban, amikben a Cougar Last Baronsnal toltott idejerol ir, kiderul, hogy a Cougar futomuvet ujra fogjak szilentezni. Erre mikor egy masik autoszerelo (Sabc) csapos emelojere kerul a jarmu, kiderul, hogy a szilentek szetlapult ven gumidarabok, a kormanyosszekotok es a gombfejek meg szet vannak kopva, plusz a fekek se voltak koserek. Nem akartam leszolni mas szereloket, de ez igy pocsek munkanak tunik, mert a Last Baronsnal jo sok ideig kotlottak a kocsi szerelesevel, a feken is sokat dolgoztak, megse volt szazszazalekos mikor Sabc-hoz kerult plusz szetszedtek sokmindent a kocsi alatt megse vettek olyan alapveto dolgokat eszre mint a logo kormanymu.
Remelem, erre jar majd a Last Barons egyik tagja es leirjak a sztorit az o szemszogukbol de ez nekem erosen amator munkanak tunik..

bone · http://www.bernepper.hu 2011.10.07. 22:53:00

T@Dennis01: Ti az egyik olvasatát ismeritek a történetnek.
Én olyan szemszögből látom a dolgokat, mint aki sok veteránt hozott rendbe, tett lábra. W. úr Cougarját is én hoztam Amerikából.
A megrendelő elmondja az elvárásait és a iparos ember megteszi, amit gondol.
Nos, ha az ügyfélnek azt mondja, hogy Uram, kell egy új futómű és új kormánygép, az ügyfél azt véli emögött, hogy le akarják húzni. Tudom konkrétan, hogy a gömbfejek hibátlanok voltak, csak öregek. Az öreg gömbfejjel semmi baj sincs a világon.
Persze egy sárgára horganyzott futómű alkatrész nagyon látványos, ám igazából parasztvakítás.
Ha funkcionálisan ellátja a feladatát, felesleges cserélni.
A kormánygép pedig lóg. Az új is.
Legjobb példa erre, hogy 2004-es évjáratú Explorer kormánygép újra történő cserejét követően ugyanannyit lógott, mint a 220ezret futotté.

Azt kéretik szem előtt tartani, hogy ez egy több, mint harminc éves kotla, amit ha bearanyozunk, akkor is kotla lesz, legfeljebb csinosabb.
Se úttartása, se kanyarodási képessége nem lesz. Az akkori technikát nem lehet meg nem történtté tenni.

Próbálom a kritikusok szemszögéből nézni a dolgot, de nehezen fogadom el, hogy autós emberek ezt az egyszerű tényt képtelenek belátni.
A Mustang és klónja, a Cougar igazából egy használhatatlan fos, a mai modern közlekedési elvárásoknak csupán korlátozottan képes megfelelni.

Persze lehet tuningolni a dolgot, de minden tuning az autó eredetiségét befolyásolja negatív irányban.

A régi Mustangokat modernné tévő alkatrészek pedig nem OT-képesek.

Marad tehát a parsztvakítás. Sárga fém, csillogó gumiharang.
Ami mellesleg vagy itthon készül, vagy Indiában, jobb esetben Taiwanon.

Kéretik értelmezni fentieket!

Ne zsigerből reagáljatok, hanem átgondolva a dolgokat!

Egy OT-s autó OT-s értékéből semmit nem von le az, hogy nem sárga a fém és nem csillog a gumiharang.
Az viszont nagyon is, hogy a motor fényezése szarrá van kopva.

Ha én ülnék a bizottságban, kibasznám a faszba és felhívnám a tulajdonos figyelmét, hogy ilyen kopott motorral ne merészeljen OT-vizsgán megjelenni.

Egyébként kevesen tudják az OT-vizsga követelményrendszerének legfőbb ismérvét.
Ez az esztétikum.

Kis túlzással az mondható el, hogy a vizsgán az autónak csinosnak kell lennie.
Hogy a kitt és a festék alatt mi van, azt a bizottság nem vizsgálja.

Legjobb példa erre az általam múlt hónapban vizsgára előállított teljesen felújított '66-os Mustang, amit csupán azért dobtak ki - némileg joggal - mert az alvázvédést végző iparos összefújkált mindent az alvázon kívül is.
Az én hibám, hogy ennek megtörténtét nem konstatáltam és nem javítottam ki, de azért az eset megmutatja, hogy mi a legfőbb szempont igazából.

Az látsszon, hogy foglalkoztak az autóval.
OT-vizsgán se a lötyögő gömbcsukló, se a szivárgó kormánygép nem buktató ok.

Egy alvázvédőfolt a lengőkaron igen.

Ne menjünk bele, hogy ez helyes, vagy helytelen.

Az, amit W. úr tett a kocsijával idáig, az amerikaiautós társadalomban közröhejt váltott ki, szánakozva figyeltük ténykedését és messzemenőkit elítéltük a szarakodását és bénázását, miközben a térdünket csapkodtuk.

A minimum az lett volna, hogy regeljen az egyetlen és mértékadó hazai V8-as portálon, jelenlétével azt megtisztelve, tanácsokat ott kérve és kapva, de erre nem került sor.

Én látok emögött némi gerillamarketinget, a szarra gyűl a kommentező, aki olvassa a reklámokat, szponzori hirdetéseket, tehát elemi érdek, hogy legyen forgalma a totalcarnak, ami így nézve be is jött.

Mindazonáltal nem tudom elhallgatni, mennyire méltatlan és silány dolog a LB munkáját lefumigálni a tények valós ismerete nélkül, valamint a LB oszlopos tagját személyeskedve méltatni.

Úgy is mondhatnám, hogy geci dolog ez.
Én kurvára restellném a képem.

Hurri Kán 2011.10.07. 22:56:53

@bone:
"se a lötyögő gömbcsukló, se a szivárgó kormánygép nem buktató ok."
Lehet, de magára valamit is adó SZERELŐ ilyennel nem engedi ki a műhelyből a gépet. Szóval lehet magyarázni a bizonyítványt, csak épp fölösleges. Olyan fingszagú, tudod.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.10.07. 22:58:30

@bone: Kiegészítés.
A LB-nal semminemű kapcsolatban nem állok, kölyök ismerősöm, de nem ez indított fentiek közlésére.

Egyszerűen a szakma sárba tiprásának módja az, ami kicsengetett nálam.

Olyanoktól, akik még soha nem birtokoltak semmit, ami tizenöt évesnél idősebb lenne és klasszikus autónak számít, valamint nem golfegyes, vagy zsiguli.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.10.07. 23:00:08

@gyvy: Példákat mondtam, nem a Cougarra vonatkoztatva.
Konkrétan tudom, hogy a gömbcsuklók nem lötyögtek és a kormánygép nem szivárgott.
A kormánygépnek NORMÁLIS játéka volt-van.
Semmi extra.

Ez egy Ford.
A Fordok fosok.
Azok voltak régen és azok ma is.
No exceptions.

Hurri Kán 2011.10.07. 23:01:57

@bone:
Egyik mondatoddal cáfold a korábban saját magad által elmondottakat, de mindegy. Jelentősége úgy sincs, gondolom csak azért vered itt magad, hogy reklámozd a fos weboldaladat.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.10.07. 23:04:05

Ez a baj az index-szel.
Itt bárki kommentelhet felelősségvállalás nélkül.

Minden jöttment senkiházinak lehet véleménye, amit ha elég sokszor elmond, úgy véli, igazzá válik.

Megértem kölyök urat, hogy baszik idejönni eloszlatni a félreértéseket.

Mindig lesz egy okostojás, aki a tényeket hátrahagyva csak fújja a magáét.

Talán nem is bosszantó ez, inkább csak vicces.
Már ha valaki tud ilyesmit röhögni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.08. 04:52:50

Az a baj hogy sokan azt hiszik minden oreg amcsi auto ilyen - szerelonel van evente 365 napot es sosem kesz plus sokba kerul... :( pedig nem ilyenek. En tudom.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.08. 08:51:45

A deneveren kivul pl lehet kolbaszt enni a futomurol ha ra van kotve, vagy langost ( de nem tejfolost mert az lecsuszik rola )

ommm 2011.10.09. 17:45:58

@bone: Tudom konkrétan, hogy a gömbfejek hibátlanok voltak, csak öregek.

Eddig nem akartam szólni, mert minek, de: én fogtam a kezemben azokat a gömbfejeket. Nem voltak azok.

Véded a mundér becsületét, nyilván, de szerinted W. hogyan jutott egyik szerelőtől a másikig? Úgy, hogy javasolták neki, lehet éppen az általad hozzáértőnek titulált közösségi tagok.

Winkler világosan megmondta, mit szeretne, vitte a zsetont, várta a melót, láthattad. Ha szerinted az úgy oké, akkor ne is beszéljünk tovább erről inkább, mert más elképzeléseink vannak.

Aztán lehet rajta röhögni.

Félreértés ne essék, Báróék tök jó kis parti, jófej srácok, ügyes dolgokat építenek.

Sabc pedig egy szerelő, aki megcsinálja gyári állapotúra az autót. Ennyi.

ommm 2011.10.09. 17:50:09

@bone: Hülyeség. Nézd meg az előző bejegyzés képeit és mondd azt, hogy ja, ez oké.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.10.09. 18:11:07

@ommm: Nincs mundér, amelynek becsületét védenem kellene. Nem vagyok a Báró csapatában, sőt.
Csak tudom, hogy egy öreg gömbcsukló, ami még használható - nos, az előbb-utóbb tönkremegy.
Mint az új is.

Mivel naponta csinálok ilyesmit, tudom, hogy az Amerikából boltban vett gömbcsuklók általában fél évet SE mennek el itthon.
Nem ilyen utakra vannak gyártva.

Az itthon készített csuklók jobbak sokkal.

A LB építős csapat. Nem szerelős csapat.
W. építtetni akart, ha jól csalódom.
Nem szereltetni.
Ha egy alkatrész az adott pillanatban jónak ítéltetett, a cseréje nem indokolt.
Ha később megszopósodik, természetesen cserélni kell.

De nem is értem, kétszer $8.15 összegről beszélünk, ami már-már nevetséges a vita szempontjából.

Gondolja bárki, hogy ennyi fing szar összegért bárki bennehagy két fos gömbcsuklót?

Én erősen kétlem.

Ami az amerikai autózásban kurvajó az az, hogy mindent megkapsz szaré-húgyé polcról, négy napos szállítási határidővel.

Egyébként Bárót még soha nem láttam, kölyköt is csak párszor, akkor is vagy Ő volt részeg, vagy én, vagy mindketten.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.10.09. 18:14:53

@ommm: Nem nagyon igazodok ki itt, kérlek, mutasd már meg nekem azokat a képeket, amik még azelőtt készültek, hogy új került volna bele! Köszi.

Rocko- 2011.10.09. 18:53:24

@bone: "W. építtetni akart, ha jól csalódom.
Nem szereltetni."
tévedés.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.10.09. 21:31:05

@Rocko-: Tehát a motor és váltó az szerelés.
Nem építés. Okés.

Vienna 2011.10.10. 10:30:27

@bone: Szélmalomharc ez Don Quijote. Ha nem akarják érteni, akkor ne magyarázd. Még a végén mégis megértik, és akkor kereshetnek más érvet, hogy miért jó hiteles szuzukival járni inkább.
süti beállítások módosítása