A leglassabban gyorsuló ember

  2011. szeptember 26. - Koncz János Címkék: mitsubishi jani gyorsulás koncz tc drag villanyparaszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Már csak a fluxuskondenzátor hiányzik!
2014-04-03 14:18:11

Jelentem, elkészült. Három és fél év után roncsaiból újjáépült Botond barátom (a Totalcar-közösség

Jól mondta Buddha: az élet szenvedés
2014-03-28 17:12:16

Éjfél lehetett, amikor úgy az ezredik kanyar után felültem a sötét alvósbuszon a fogorvosi székemből, hogy

KRESZ nincs, csak a csodás nők
2013-04-04 15:12:09

A karibi szigetvilág egyik legnépesebb államában, a Dominikai Köztársaságban, a gyönyörű tengerpartok, az

Na, ez már nem megy terepre!
2012-09-03 15:22:26

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett

Idióta 1: rövidgatyós-gumipacskeres a Kína Gyöngyéhez

Nincs mit szépíteni a dolgon: én vagyok a szerkesztőségi gyorsulási verseny abszolút utolsó helyezettje, mind az autós, mind pedig a lényegében nem létező motoros kategóriában. Ezt a megalázó eredményt az se menti, hogy jó előre fennhangon hirdettem úton-útfélen, én leszek a vesztes. Ez csak annyi, mintha a repülő pilótája felszállás előtt kijelentené: - Kedves utasaink, ma le fogunk zuhanni! És amikor lángló hajtóművekkel, ezerrel repesztenek függőlegesen a föld felé, elégedetten közölné a végső pánikban sikoltozó emberekkel, hogy na ugye, hát nem megmondtam?

Idióta 2: kétszemű féleszű az L200 harcjárműhöz


De nem csak az időeredményeket tekintve voltam vesztes, hanem egyben én voltam a nap lúzere is. Elmesélem sorban. Amikor kipattant a nagy ötlet, és megkezdődött a készülődés, még úgy nézett ki, hogy egy jópofa, lazulós délután lesz, ahol a legnagyobb izgalmat a kondérban rotyogó gulyás váltja ki. Jópofa, lazulós délután is lett, de gulyás nem főtt, viszont forrt helyette az adrenalin. Ahogy közeledett a nagy nap, a levelezőlistán már feltűntek a baljós előjelek: Papp Tibi valami házi készítésű nitrórendszer Balenóba szereléséről értekezett, Bende Tibi valami homályos okból vizet akart a benzin mellé porlasztani, és többen írták, hogy mindent kihajigálnak az autóból, amit csak nélkülözhető.

Vereség, vagy halál! Biztos ami biztos, kicsit még rontottam a légellenálláson

Láttam, hogy komolyodik a helyzet, és a csapat autóit ismerve tisztában voltam vele, hogy komoly eredményre nincs esélyem. Még ha veterán Mercedes SLC-vel állok rajthoz, akkor is többen ledaráltak volna: Karotta, Sipos úr, a Motordoki egészen biztosan, de gyanús, hogy Prokee is megalázott volna a homályos úton hozzá került Polo GTI motoros gonosz Trabanttal. Egyébként se volt kedvem versenyzéssel gyötörni az öreg stuttgartit, hosszú életet szánok neki, nem akarnám, hogy szívinfarktusban kinyúljon egy pályán, mint valami nyugdíjas versenyló, akit beugrósként, utoljára még jól meghajtanak. Akkor még úgy nézett ki, hogy motoros kategória is lesz, ezért úgy döntöttem, hogy az L200 platójára felhajintom a kínai villanyrobogómat, és így garantáltan elveszítem mind a két- mind pedig a négykerekű gyorsulást, ha már győzni nem győzhetek.

Teljes terheléssel is vágtat

Mivel tudtam, hogy tévéfelvétel is lesz, kitaláltam, hogy legalább legyen valami látványelem, ha az időeredményeim úgyis siralmasak lesznek. A pickupot Józsi barátommal körbematricáztuk kalózjelekkel, és ráírtuk a szellemes „totalwar” szóösszetételt, kalózzászlót gyártottunk tíz perc alatt, továbbá összeállítottam kétféle jelmezt: egy ilyen katonaszerűt a harci járműhöz, meg egy dél-ázsiai hangulatú rövidgatyás-gumipacskerest a kínai villanyrollerhez. A helyszínen kiderült, hogy én vagyok az egyetlen, aki energiát fektetett abba, hogy bohócot csináljon magából. Mindenki más egyszerű és praktikus, nyári mintájú minimálöltözetben nyomta, logikusan, hiszen eléggé izzott a kopár szik sarja a tököli reptéri kifutópálya két oldalán.

Isten hozta, őrnagy úr!

Ráadásul az összes divatmajomkodásom negligálva lett, midőn Prokee egy szerelésre használatos, olcsó fehér pamutkesztyűben állt rajthoz – ez biza nagyobb poén volt, mint az én terepszínű gatyám. Akkor még nem tudtam, hogy megy a banda a Millenáris Velodromon megrendezett veterános bohóckodásra, és a jelmezes marhulást oda tartogatják. Persze, akkor meg épp nem értem rá…

Szóval, megérkeztem a reptérre, és hosszan őgyelegtem a helyszínen, mert senki nem akart kihívni – teljesen igazuk volt, a könnyű győzelemben nincs nagy öröm, és az élboly már eléggé be volt durranva agyilag. Tomboltak a hormonok, a parkolóban többen az autójukat belezték kifelé, hogy minden gramm súlytól megszabaduljanak, amitől gyorsan meg lehet.

A logót felajánlom a Totalcar harcijárművekkel foglalkozó leágazása számára

Bandi kisebb kerekeket szerelt a 02-es hátuljára, hogy rövidítsen a végáttételen valamennyit, Karotta Toyotáján tapadós fél-slick gumik feszültek. Némi bemelegítések, a pálya kóstolgatása után elszabadult a pokol: Sipos és Karotta újra és újra rajthoz álltak, megszűnt számukra a külvilág, csak a 402 méteres egyenes aszfaltcsíkot látták maguk előtt, a végén a mérőkapukkal. A Motordoki többször ledobatta a Bogárral az ékszíjat, Prokee Trabantjában megadta magát a váltótartó bak, annyira nyomták neki. De ott nyüzsgött a rajtnál újra meg újra Stump Bandi, Vályi Pista, és a később érkezett Papp Tibi is szorgalmasan pótolgatta a lemaradást.

Az ellenfél már a célban, én még keményen küzdök

Prokee kiállt velem a könnyített Tramppal – pikk-pakk elhúzott, és győzött. Az utolsó száz métert úgy tette meg a szemét, hogy mind a két lábát kidugta oldalt a Trabiból, és még így, fokozatosan lassulva is rám vert vagy ötven métert. Na, itt el is ment a kedvem végképp az egésztől, de kihívott Csikós is, aki úgy előzött meg a cél közelében az ERÁ-val, hogy igazából csak félgázzal-gőzzel nyomta neki, mert nem volt kedve tönkrevágni a kuplungot. Régen volt már, de rémlik, hogy mintha Nyegleóval (Fiat Tipo), Balázzsal (Merci 123) és Zách Danival (Suzuki Swift) is gyorsultam volna, mindegy is, aki kiállt velem, ott hagyott mind a piklibe. A cikk alján láthatók a táblázatok , de aki egy kicsit is szeret, ne nézze meg.

Lassú, lassú, de legalább nagy

Villanyrollerrel még siralmasabb volt a helyzet. A nagyszívű és empatikus Csikós elfogadta a kihívást, és persze hozzám képest fénysebességgel tűnt el a tököli izzásban a bilikék Bianchival, úgy, hogy mellette ült Stump Bandi oldalbordája, hátul meg a Karotta-Rézmányi duó, lényegében tehát sétaautókáztak. Bulifutamnak jó volt ez a kör. Viszont amikor Winklernek felajánlottam, hogy toljunk egy menetet a Yamaha Vinójával, úgy nézett rám, mint valami majomemberre, és egyetlen mordulással elküldött melegebb égtájakra. Később is csak azért volt hajlandó egy pályára állni velem, mert fejkamerás felvételt kellett készítenie a robogós száguldásáról. A legkellemesebb gyorsulásom egyébként az volt, amikor épp senki nem figyelt, és mentem tök egyedül a Kína Gyöngyével. Ráhajoltam a kormányra, fejem körül susogott a szél, és végtelennek tűnő idő, 1 perc 3 másodperc (!) után végre átgurultam a célon, fergeteges, 24 km/órás átlépősebességgel. Száguldás, szeretem.

Erősen figyelem a karácsonyfát, de hiába. Már eleve a rajtolásnál mamlasz voltam

Bár tényleg tudtam előre az eredményt, azért az még engem is meglepett, mennyire tohonya az öreg L200. Forgalomban ugyanis ez egyáltalán nem feltűnő. Okés, hogy egy nehéz, nagy munkaautó, magas homlokfallal, minden áramvonal nélkül, lobogó kalózzászlóval súlyosbítva a helyzetet, és igaz, hogy legalább ötven-hatvan kilónyi lom volt benne rajtam kívül, de semmi értelme nem lett volna kipakolni, úgy se született volna sokkal jobb eredmény.

Isten hozta, őrnagy úr!

Igazából csak 3000 és 4000 közötti fordulaton mutatott némi hajlamot a gyorsulásra, ezt a rövid tartományt jól kiaknázni kellett volna egy tízfokú sebváltó (olyan meg nincs, de ehhez minek is lenne), de azzal se mentem volna végül semmire, hiszen a váltásokon ugyanúgy elvesztettem volna az időt. Bezzeg ha nem hosszában, hanem keresztben versenyeztünk volna, a magas fűvel benőtt hepehupás mezőn! Mindjárt megváltozott volna a helyzet!

Na mindegy, a szopásnak is csak vége van egyszer, lement a Nap, és hazaindultunk. Prokee még el akart velem vitetni egy hűtőszekrényt valami szigetszentmiklósi címre, de addigra már meghalt bennem a kultúrember, és nemet mondtam. Az önsajnálat mocsarában fetrengve vezettem hazáig, talán sírtam is, de lehagytam útközben minden kamiont és takarékosan autózó suzukist. Otthon fejreálltam, és lekakiltam saját magamat, majd megittam egy sört, de nem esett jól. Csak azért nem követtem el szeppukut, mert a sok megaláztatás mellett több jó dolog is történt Tökölön:
- Szép volt az idő.
- Jó és sok volt a pogácsa.
- Majdnem végig kitartottak az üdítők.
- Egy repülő öt méterrel a fejem felett repült el, a fedélzeten Angélával.
- Winkler ideadta a Vinót, amivel csapattam egy kellemeset. Remek kis robogó!
- Winkler ideadta a Cougart, amin tényleg van még mit csinálni, például a fékek elég hülyén fognak, de a V8-érzés már most is lehengerlő.
-Csiki ideadta ERÁ-t, és amíg mentünk egy kört, csillogó szemekkel mesélte, hogy végre, több év után olyan, amilyennek lennie kell.
- És mindenek előtt, és magától értetődően: jó volt a társaság!

Tohonyák, reszkessetek! Ezzel a géppel szilárdan meg fogom örizni 2012-ben is az utolsó helyet!

Mivel sokat edződtem lelkileg, a cél jövőre is az abszolút utolsó hely megszerzése. Már most megvan az ellenszerem arra, ha valaki valami fostalicskát beszerezve orvul a keservesen, nagy pszichológiai nyomás alatt elért helyezésemre törne. Nyílt sisakkal játszok, már most megmutatom: EZZEL a szerkezettel fogok a leglassabban gyorsulni 2012-ben. Tohonyák, reszkessetek!

Legjobb eredményeim (ezekkel lettem huszadik és utolsó):

janilegjobb


Futamaim:

janiosszes

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr23257890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

red87 2011.09.26. 18:23:31

Zách kolléga az nem Dávid helyett Dani akart lenni? :D :D :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2011.09.26. 18:33:41

a dácsia legalább áramvonalasabb :D

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.09.26. 18:35:06

Jani, az vigasztaljon, hogy az abszolút legrosszabb időt azért én futottam az ördöngőssel, amikor félúton le kellett csuknom a géptetőt... :)

robian 2011.09.26. 18:38:27

yess és ez lesz a tv-ben is jipiáéé

yenoee 2011.09.26. 19:07:45

Izé. Jobban megnézve azt a Dákót, irigylem az optimizmusodat, mert az utolsó helyet megőrizni vele, oké. De hogy szilárdan? Ha ilyen jó étvággyal zabálja a rozsda, omlik ez még pár vonalnyit jövő tavaszra. :)

1kutya 2011.09.26. 19:26:14

Koncz Úr!

hamár...

jövőre kéretik egy kempingbiciGlivel kimenni:-DDD

-trogerone- 2011.09.26. 20:00:58

szevasz foldi!

kovetkezore azt a logo orru daciat kerd mar el safety carnak
ha addig el nem rohad egy karton cigi arabol mozgasba lehet hozni :D

amugy biztos buszkeseg miatt nem mutatta senki de megnyugtato lehetett hogy ott vagy az L200-al
lett volna mivel hazavinni a gyorsabb gepeket ha leterdelnek:D

Brevis 2011.09.26. 20:16:25

A Dákó ugye összkerekes 1310-es Frankenstein edisön?:)

Dr V 2011.09.26. 20:21:15

Miért nem felezőben gyorsultál? Mindenki tuningol, neked meg gyárilag benne van a L200asban :)

TVben mikor lesz totalcar? Melyiken lesz? (nincs tvm vagy 2 éve és nem is hiányzik, de a totalcar miatt visszakötném =)

Hurri Kán 2011.09.26. 20:36:36

Jól van, megnyugottam, Koncz kollégának nem jött vissza az esze. :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2011.09.26. 21:01:31

@yenoee: a rozsdásodás a legolcsóbb könnyítő tuning :D Csak hagyod, oszt könnyebb lesz.

Tomchy 2011.09.26. 21:05:03

Egy, erre az L200-asra hajazó Opel Campo-t nyúztam régebben munkaidőben. Hogy én azt hogy szerettem!!! Úgyhogy Koncz Úr, én értem és megértem a döntést.
De az SLC-t azért ki lehetett volna megmérni.

Secnir 2011.09.26. 21:07:37

haveromnak volt ilyen.
munkagép, nem vitás.

azonban átalakíttatták gáz-benzinre, mivel többet ivott 100-on, mint a benne ülő 4 segédmunkás. kétszer kellett megállni a kútnál, egyszer a kocsmában, pedig normális fogyasztású autónál pont fordítva van.
nos, gáz esetén 1 kút/3kocsma lett az átlag, ami ugrásszerű növekedést okozott a pénztárcájukban (asszem benyából 18l volt / 100km).
ja, és gázzal úgy gyorsult, hogy szabályosan lefolyt kétoldalra a pofazacskóm a nyakamra.
tehát, tessék átalakítani, és meglepit okozni jövőre.
ja2: legközelebb tessék kiírni a verseny dátumát, hogy esetleg kimehessünk egy sörrel a kezünkben röhögni a sarokban...

rognork 2011.09.26. 21:17:58

a dákóról már csak egy fucker matrica hiányzik.

Rocko- 2011.09.26. 21:29:18

@gyvy: csak az tud visszajönni, ami valaha volt. :)

Koncz_János 2011.09.26. 21:32:13

@prokee: Ehhehe, na az se volt semmi. :-)

Hurri Kán 2011.09.26. 21:38:07

@Rocko-:
Azt mondod, sose volt, ami visszajöjjön? :D

Rocko- 2011.09.26. 21:41:20

@gyvy: egyértelműen, jószándékúan. :)

Hurri Kán 2011.09.26. 21:43:18

@Rocko-:
Pillanatig se feltételeztem az ellenkezőjét. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.26. 21:47:55

A sor vegen mindig van hely! :D "legszimpatikusabb gyorsulo 2011" dijat megnyerte viszont nalam:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.26. 22:28:19

Hé Dzsonni, te aztán nagy széltoló vagy.(érted, széltoló, ehhehhh!)
Direkte eljössz a leglassabb járműveiddel, hogy még csak véletlenül se rúghass labdába.
Egy igazi úriember vagy, aki még a kétütemű Trabant Trampját sem izzította be. Igaz, azzal se gyorsultál volna le senkit, de garantáltan besárgult volna a Prokop, akinek így elrontottad volna a napját. Az is igaz, egy olyan értékes collector's itemet, mint a duroplast csoda, nem taposunk széjjel. Nem röhögni, a gyári Trampok ára egyre magasabban van, a civil verzióké meg még magasabban.
Senki nem tud úgy utolsó lenni, ahogy te.
A pogácsáért járó dicséretet átadom édesanyámnak:))) -A káposztásnak ott volt az ősbemutatója, előtte még sosem csinált ilyen verziót, szabadkozott is, hogy jajjdenemlettjó, soha többet. De majd kényszerítem, mert szerintem meg kimondottan k.jó lett.

ommm 2011.09.26. 22:33:56

@streetsta: Volt káposztás is?! Megettétek az összeset, mire kiértem, szemetek! Édesanyádnak kézcsók, a másik sokat segített így is...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.27. 00:07:34

Csak aztán nehogy jövőre elvigyük haverom felújítás alatt lévő 1949-es Series I-ét, amiben az iszonyú 1.6-os benzines üvölt (sikolt) 3750-es csúcsfordulaton, háromgangos váltóval.

Asszem gyári állapotban nagyjából 45-50 a vége. :-D

Amanitin3 2011.09.27. 08:13:55

nagyon tetszett az írás.

hofi601 2011.09.27. 11:56:14

Nem dőlünk ám be! Aljas módon, a szánalmunkra építve szeretnél magadnak némi népszerűséget szerezni, mondván, hogy utolsó... Na és a Bianchi? Együtt ugyan nem mentetek ahogy néztem, de mintha annál jobb időket futottál volna. :)

hallari 2011.09.27. 13:43:49

Lehet, hogy utolsó a versenyen, de posztolás szempontjából szerintem az első. Az eddigi legjobb, legszimpatikusabb írás. Grat!

Ninjaboy 2011.09.27. 16:32:03

Jó lesz az a dákó. Jövőre nem lesz kasztni rajta, mert elporlad. Akkor viszont nem csak könnyű lesz, hanem a légellenállást is el lehet felejteni. Tuti nyerő gép:DDD

Koncz_János 2011.09.27. 17:30:48

@streetsta: Ja, épp tegnap nézegettem, a német ebayen simán ütik a kétmillió forintot a rendben levő darabok.

Prokee-val már tárgyaltunk egy páros összehasonlításféleségről, de az már csak jövőre lesz meg, jön lassan a rossz idő.

Koncz_János 2011.09.27. 17:31:55

@hofi601: IGEN! :-)

Bende Tibi fel is hívott tegnap este, hogy tényleg ilyen rossz volt-e nekem Tökölön, merthogy nem látszott rajtam. :-)))

jani130 2011.09.27. 20:24:49

Édesapámék cégénél van egy ilyen mitsubishi. Mi, gyerekek egy játékprogram folytán Ben Hur 2000-nek hívjuk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.27. 23:19:31

Ez a platos dacia a dak autogyartas tudatos gyumolcse vagy valami do it yourself cezar riogatja vele a joerzesu embereket?

Dennis01 2011.09.27. 23:27:13

@Tie: Lemerem fogadni, meg azzal a gyengus motorral is elmegy mindenhol.. :)

Hurri Kán 2011.09.27. 23:31:04

@visszakettopadlogaz:
Nem, volt ilyen változat, ha kimész Erdélybe, még ma is láthatsz. Sőt, kupé is volt belőle.
www.minardi.eoldal.hu/img/mid/901/dacia-sport---coupe--9-.jpg

-trogerone- 2011.09.28. 10:47:04

@visszakettopadlogaz:
jodarabig gyartottak sok szaladgal meg mindig belole kapcsolhato oszkerek, reno 1.5dci(vagy 1.9 nem tudom biztosan) elmaszott (nagyjabol)mindenutt fentartasa egy igenyesebb robogoeval vetelkedett

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.28. 22:41:32

@gyvy: @-trogerone-: Valahol ettol feltem, hogy ez ujkoraban nem egy pajta ajtot hagyott el hanem egy gyarkaput :))) azt a roman mernokot is megneznem aki a tervezo asztal felett letette a ceruzat es kiejtette a sok kecskesajtot latott szajan hogy "kesz"! :D

A kupe az meg maga a balkani tobbrevagyodasi erzes ket ajtoba epitve :D

Hurri Kán 2011.09.28. 22:47:19

@visszakettopadlogaz:
Kupé külön érdekessége, hogy a hátsó szélvédő az megegyezik az elsővel. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.28. 22:55:44

@gyvy: tuzetessen atneztem a kepet es tenyleg :D:D:D ez a felfedezesed bearanyozta a napomat! :D ebbol kor email lesz :D:D

nekem ugy tunik szinte befalaztak ( begitteltek ) a hatso ajtot es valami hatsoudvari bravurral helyet csinaltak az elso szelvedonek hatul! :D

Hurri Kán 2011.09.28. 22:57:47

@visszakettopadlogaz:
Bocsánat, ez nekem nem új infó... Láttam ilyen kocsit élőben is kérlek, bár ritka, amikor először láttuk, körbe is csodáltuk ám. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.28. 23:00:04

@gyvy: akkor neked mar nincs uj a nap alatt ugy latom! :D ugy latom szivgyogyszert kell tartsak a kocsiban ha romania fele jarok, ha osszefutok ezzel a kocsival vagy valami hasonloval akkor szukseg lesz ra :D

Hurri Kán 2011.09.28. 23:03:45

@visszakettopadlogaz:
Hát, nemrég voltam ott, ilyen kupét nem láttam egyet sem. :(((
De a pick-up változatot még látni szép számmal, azok még futnak. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.29. 07:44:25

@Rocko-: Azert jol meg van csinalva a fekete dako :) en azert ugy vagyok ezzell a tuning dacsiaval mint az allatkertben a zsiraffal: szep meg tetszik de otthonra nem kene ! :D

Rocko- 2011.09.29. 09:17:28

@visszakettopadlogaz: de azért elgondolkodnál rajta. ;)

2011.09.29. 12:13:39

Dacia Pickup: románia válasza az L200-asra! Tökéletes jármű.
Kint Erdélyben járva meglepett, mennyi ilyen pickup van, némelyik egészen felextrázva, doboz, gallytörő, fényes felni :)
süti beállítások módosítása