Szingapúr szubjektív: Felejtsétek már el Vettelt!

  2011. szeptember 25. - ommm Címkék: szubjektív eredmény button hamilton alonso forma1 szingapúr vettel

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Teljes békével állíthatjuk ezt: a kis németet nyugodt szívvel el lehet felejteni az idei évre. Vettel világbajnok lesz, és kész. Attól függetlenül, hogy most megverték-e volna vagy sem, Vettel csak a szezon feléig volt érdekes, onnantól azonban a schumacherizálódás magasiskoláját mutatja be, és abszolút megérdemelten viszi el az idei trófeát.

sgp

 

Adrian Newey zseniális konstruktőr, tavaly pedig valami olyat alkotott, ami tökéletes rendszert eredményez Vettellel. Azzal a pilótával, aki hibátlanul aknázza ki az autóban rejlő lehetőségeket, és nyer - nem egyszer, nem kétszer: tízszer. Tökéletes páros, mint a nyári napsütés és a húzóra legurított pohár sör. Ebből a szempontból teljesen felesleges mindenféle elmélet és számolgatás. Hat futammal a szezon vége előtt vadabbnál-vadabb befutókat vizionálni semmire nem jó, el kell fogadni, hogy Vettel és a Red Bull már azelőtt megnyerte ezt a világbajnokságot, hogy Vettel felállt volna a szingapúri dobogó tetejére.

A közepesen unalmas (vagy izgalmas, kinek mi tetszik) futam azonban tanulságosabb volt, mint gondolnánk. Világosan kiderült például, hogy Lewis Hamilton bakisorozatának legfőbb okát úgy hívják: Jenson Button.

Hamiltonnak nem lehet könnyű feldolgoznia, hogy az őt körülvevő kezdeti hype, melyet látványos vezetésével és világbajnoki címével vívott ki magának, mára ülepedni kezdett, és Vettel eredményességének köszönhetően egyre inkább előtérbe kerülnek azok a tulajdonságok, melyek a nyomasztó fölény (Red Bull) árnyékában való küzdelemhez-ellenálláshoz szükségesek.

Márpedig világosan látszik, hogy a fényévekkel szerényebb Button hosszú távon sokkal ellenállóbb, stabilabb ezzel a nyomással szemben, mint Hamilton (kinek számlájára azért Cz. úr elsütötte a mai Forma-1 üde színfoltja című poént). Bármennyire is tehetséges Hamilton, bármennyire is készült a szerepre Ron Dennis szárnyai alatt már gyermekkora óta, nem szabadna megfeledkeznie arról, hogy Button 2009 világbajnoka lett, egy elég kemény szezonban. Ezt a pszichikai csatát Lewis elvesztette, ráadásul épp csapattársával szemben, de jó versenyzőhöz illően izzik benne a bizonyítási vágy. Sajnos ez újabban sorozatos – és kérdéses – manőver- és hibakupacban csapódik le. Massa mindenesetre biztosan nem lájkolja majd Hamilton ötödik helyét a Facebookon.

Az igazsághoz tartozik, hogy a kapitális hibák után általában zseniálisan versenyzik - a McLaren első számú pilótája-címet lassan magától eldobó - Lewis. Ha sikerülne még a futam előtt ilyen idegállapotba kerülnie, sokkal jobban járna ő is, sokkterápiaként javasolnám a tizedik helyről rajtolást, mert akkor megnyeri. Nem bántom azonban tovább, lesz még baja elég, de azért a kis jegyzetfüzetembe felírtam: L.H. Sennásan agresszív, csak épp a többiek nem tisztelik annyira, mint anno Ayrtont, és nem tud zsigerből jól menni. Ennyit Hamiltonról.

A befutó egyébként hűen tükrözi, amiért az idei szezon – minden hülye előzési szabály ellenére – mégis izgalmas és jó. Nem csak a futottak még kategóriában történnek a dolgok, hanem a Button-Webber-Alonso 2.-4-befutó is világosan mutatja, kik azok, akik AKARNAK még, akik mutatják, hogy Vettel árnyékában azért akad egy-két napos folt, és számolni kell velük, mert nem adják fel a vesztes helyzetet sem. Minden tiszteletem az övék, pedig sem Webber sem Alonso nem állt még pár éve közel hozzám. De nagyon szimpatikus, hogy tolják, ami a csövön kifér és ha az autó nem is tökéletes, azért kihoznak belőle, amit csak lehet. Lájk.

A futam során akadt egy-két üresjárati negyedóra, ilyenkor szórakozásunkról egy kis Róóózbergezés, uramistenezés és persze tragédiázás gondoskodott (jegyzet: Gyula üvöltözik, hogy nem állnak félre és ez tragédia, tragédiaaa!... De hová, a buszmegállóba?!).

Amúgy a Mercedes is megérdemelt volna egy simogatást, mert abból a ritka rosszul sikerült autóból azért csak kihozták a lelket. Sajnos Rosberg és Schumacher is hibázott, a visszatérése óta egyre szimpatikusabb (nem csak nekem, ezt teszi a rossz autóval való küzdés a nézőkkel) Schumi ugyan amatőr hibát vétett, de az utóbbi két-három futamon azért jelezte: itt van még, és mutathat valamit, ha végre ütőképes autó lesz alatta. Kifejezetten örülnék neki, ha jövőre képes lenne kicsit szétcsapni a juniorok között, attól csak jobb lesz...

di Resta és Sutil, valamint az egész Force India csapat viszont egyértelműen a hétvége meglepetése. Rájuk is sokan szeretnek úgy gondolni, mint kicsi csapatra, de közben ne feledjük, a csapatfőnök és tulajdonos az a Vijay Mallya, aki a Forbes-szerint a világ 879. leggazdagabb embere (Indiában a 38.) és egy Forma-1-es csapat fenntartása számára nem több, mint egy nettó havi bevétel. Ennek ellenére imádni való, ahogy hajtanak és küzdenek, lényegében a két – semmiből feltűnő – versenyzővel, akikért anno senki nem kapkodott. (Mostanra persze már nyilván többet érnének...)

Végezetül ne menjünk el a tény mellett, hogy a Forma-1 Löw bácsija (tudják, a klasszikus zsidóviccekből), Frank Williams megint sántikál valamiben (rossz poén alert!). Hosszú-hosszú évek óta tudni, hogy hihetetlen orral szagolja ki a leendő világbajnokokat illetve istentelenül kevés pénzért képes leszerződtetni őket. Ezért tán nem is meglepő, hogy a ralizásba és Nascarozásba beleunt Kimi Raikkönen egyre sűrűbben tűnik fel a Williams környékén. Frank rafinált, hiszen jól tudja, hogy három legyet üt egy csapásra, ha leszerződteti a finnt: egyrészt az oly kívánatos pénzinjekcióhoz jut az istálló (hiszen Raikkönen neve és a visszatérése köré gerjesztett cirkusz sok szponzort vonz majd), másrészt lekötelezi magának Kimit, hiszen megadja neki az esélyt a versenyzésre (valljuk be őszintén, ennyi kihagyás után jelenleg egyik élcsapat sem vállalná a rizikóját), plusz lesz egy világbajnok a csapatban, olcsón, akit majd sűrűn mutatnak a kamerák. Williams tud valamit, dörzsölt vén róka.

Hogy Barrichellóval mi lesz, nem tudni, talán akad még számára hely és – szerződés ide-oda – azért én Massa helyében sem aludnék nyugodtan. Kubica viszont továbbra is nagyon hiányzik a Renaultnak, hiába a két lelkes fiatal, azért kell oda egy ember, aki dolgozik is az autón a mérnökökkel együtt. Csak reméljük, hogy viszontlátjuk még valaha.

Köszönöm a figyelmet.

A futam nem hivatalos végeredménye (Forrás: Formula1.com):

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93255513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

losonczielvtárs 2011.09.25. 20:33:58

A 94-es Williams a mezőny legjobbja volt. Newey volt a főtervező, a Renault V10-ese pedig a legerősebb, legmegbízhatóbb motor. Az aktív felfüggesztést mindenki számára egyformán betiltották. A Benettonban "csak" egy Ford Zetec V8-as volt. Senna a szezon első három futamán simán megszerezte az első helyet, de az első két alkalommal a saját hibájából esett ki. Prost és Mansell már kiszálltak, Schumacher 25 éves volt és gyorsabb, megbízhatóbb Sennánál. Akkor is Schumacher nyer, ha Imolában minden máshogy történik.

FIGO 2011.09.25. 20:35:41

Massa sajnos egy vén f a sz amiből már csak levegő jön, de hami viszont egy nagy f a sz fej!A lipóton kevésbé betegeket ápoltak!

Hurri Kán 2011.09.25. 20:37:21

@losonczielvtárs:
"de az első két alkalommal a saját hibájából esett ki."
Szedjél már elő egy könyvet, és nézz utána, hogy miért esett ki az év első két futamán. Ha nem megy, segítek: az egyik futamon a rajt után lökték meg hátulról, a másikon pedig verseny közben, fékhiba miatt pördült meg és esett ki.
Ha ennyire nem vagy képben, legalább nézz utána, mielőtt hülyeségeket írnál. Szerencsétlen.

losonczielvtárs 2011.09.25. 20:37:33

a "Szerdzsó" Perez nem zavar senkit? :)

Hurri Kán 2011.09.25. 20:38:59

@losonczielvtárs:
Ja, és Schumi azért nem szerezte meg egyik időmérőn sem a pole-t az év első 3 futamán, mert gyorsabb volt Sennánál. Mindent értek.

losonczielvtárs 2011.09.25. 20:41:09

@gyvy: :)))))) az elsőn nem volt fékhiba, ő fékezte el magát. A Csendes-óceáni Nagydíjon részben ő rontotta el a rajtot. Szerencsétlen te vagy!
A Benetton volt a gyengébb, mégis Schumacher nyert. Látom, te is Palik Lacin nőttél fel. :)

losonczielvtárs 2011.09.25. 20:43:11

@gyvy: a futamtempó és az időmérő külön kategória. Itt arról van szó, hogy Senna nem bírta a nyomást, amit Schumacher szereplése okozott. Tanulj meg olvasni és értelmezni a szöveget. :)))))

Különben éppen azt írtam, hogy a Williams volt a gyorsabb, a jobb. Ez egy körön rengeteget számított.

Hurri Kán 2011.09.25. 20:44:11

@losonczielvtárs:
Nem nyert... Nem baj, látom, téged a tények nem zavarnak. Csak így tovább. Kurva jól csinálod, esküszöm, ne hagyd abba. Írjál még ilyeneket, hadd röhögjek még. Komolyan.

uff én beszéltem 2011.09.25. 20:48:50

Szerintem:
(Anyazni lehet, jol jon neki a csuklas)

1: A cikk jo. Vegre olyan ember ir, akit erdekel a Forma 1, es energiat, idot is szan arra, hogy mit ir le.
Akarki is irta, remelem nem rugjak ki.
2: Evek ota nem hallottam magyar kommentatort(ahogy az ekezet nelkulisegbol latszik), nem sirom vissza oket, de az osszes tobbi, barmilyen nyelven, de ugyanolyan huJe, en mondom! Folyamatosan eppen fingjuk sincs mi tortenik, aztan vagy elnezest kernek, vagy ugy tesznek mintha mindnki huJe lenne! Valoszinuleg ok is inkabb a versenyt elveznek, leginkabb kussban, neha feluvoltve, mint mi, dehat a biznisz az biznisz!
3:Az, hogy ki, melyik versenyzovel kapcsolatban hogyan erez, az teljesen szubjektiv. Nekem is vannak pozitiv , illetve negativ erzeseim bizonyos versenyzokrol, de aki igazan szereti a Forma 1-et az ettol el tud vonatkoztatni. A lenyeg az, hogy amikor a versenyt nezem, jol erezzem magam es szorakozzak. Elvegre ezert van az egesz, nem? Szerintem az utobbi evekben ez nagyon jol sikerult, annak ellenere, hogy iden nem vitas a VB. Dehat volt ez mar igy, ugye?

Es lesz ez meg igy se!

Eljen a Forma 1 mindorokke!

Uff

DaVincze 2011.09.25. 20:49:42

Nem hiszem, hogy Kimi-t "olcsón" fogja leszerdődtetni a Williams. Emlékezzünk vissza, mennyit keresett a Ferrarinál. 45M dollárt. Persze, akkor formában volt, és már a raliban is sokkal kevesebbet keresett, de valszeg nem 5 misiért vállalja majd, mint Barrichello.
Amúgy jó a cikk, ennél több nem volt a mai versenyben, az tuti.

Accordbela 2011.09.25. 20:53:05

@bango skank: Olvasgatok,de úgy látom ezt más is észrevette.Magyarul beszéljunk legkozelebb,én is így gondolom!Mit jelent az hogy "lájk"???

losonczielvtárs 2011.09.25. 20:54:14

@gyvy: magadon röhögsz? :) Én már nagyon jól szórakozom rajtad. :)))))))))
És kérlek még folytasd!
Nézd már vissza a 2. futam rajtját, és azt, ahogy simán lerajtolják Sennát. Ő behúz, visszatámad, és Hakkinen már nem tud lefékezni mellette. Azt se hagyd ki, ahogy a brazil futamon elfékezi magát, mert a hazai pályán akarja utolérni Schumachert. Nem volt fékhiba. Ő rontotta el. És igen, a gyengébb Benetton Schumacherrel a teljes versenytávon erősebb volt egy indiszponált Sennánál.

losonczielvtárs 2011.09.25. 20:56:01

@gyvy: különben, hogy a fenében lehet 24 ezer kommentet ide, az indexre hinteni. te itt éled az életedet? GET A LIFE!

:)

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.09.25. 20:58:09

Azért azt meg kellene nézni, hogy ahol Schumi belement Perecbe, ott mindig-mindenki már a másik oldalon ment. Csak ez a fasz ment Schumi előtt, majd amikor rájött, hogy hülyeség, s nem fog tudni bekanyarodni, vette el a lábát a gázról.

fezoGT 2011.09.25. 20:58:32

pohár helyett korsó Staro...a többit osztom :)

Massa, Barichello -> cserepad. Előbbiben a baleset óta végleg összetört vmi, utóbbi felett pedig szimplán eljárt az idő.

Kimit meg vhogy vissza kéne hozni, egyszerüen kell egy ilyen partyarc a mezőnybe...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.25. 21:02:30

@ss26: "Nincs nekem bajom vele, mert ügyes gyerek, csak olyan idén az F1, mint amikor Schumi "idejében", unalmas...
A tavalyi év volt izgi, legyen mindig olyan!"

Pont jól megmondtad.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.09.25. 21:03:10

@Gyurma73: Régen (Schumi idő) magam is Ferrari fan voltam. Most viszont tetszik, hogy az gyár aki a filléres Thaliát gyártja szarrá alázza a milliós Ferrarikat-Mercedeseket. A csillagra nem lehet ráülni és az autómentő sem számít fel kevesebb pénzt, ha a több tízmilliós Mercedesedet az autómentős többet vezette mint te.

Hurri Kán 2011.09.25. 21:03:53

@losonczielvtárs:
Félsz a tudatlanságodtól, azért kiabálsz? Vagy miért?

@hajdul:
Valóban érdemes lenne tudni az adott pillanatban Perez telemetriáját... avagy Schumiét.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.09.25. 21:05:13

a collner meg hagyjan, azt az uj faszt viszont a 3. mondata utan mar agyon akarom taposni minden kozvetitesnel. mar a hangja is idegesito, melle meg balfasz is. a palik 10000x jobb volt ennel az uj madarnal.

dr.oid 2011.09.25. 21:06:02

Elképzelek egy szezon előtti briefinget ahová Bernie Bábmester megérkezik. Olasz bőr aktatáskájából forgatókönyveket vesz elő és szétosztja a pilótáknak nevezett A és B esetleg Zs kategóriás színész-gladiátoroknak. Vagy szimplán átlövi az iPadjükre. Nézettségi adatokról és a Formula 1 ZRt. bevételeinek alakulásától beszél. Díjakat, prémiumokat, jutalmakat, osztalékot oszt. Legjobb főszereplő, legjobb mellékszereplő, legjobb akcióhős szépen kategóriák szerint következnek ahogy az Oscaron. Megbeszélik az elkövetkező showműsorok kulcsjeleneteit. Elkészítik a storyboardot. Egyeztetnek a csapatokkal és a helyszínekkel. Következnek a lebaszások, nem ez volt a forgatókönyvben Lewis, te nem vagy főszereplő Nick stb. stb. :D

kurgan 2011.09.25. 21:06:34

hogy Button fényévekre hamiltontól. hát persze. fényévekre előtte. hamilton egy arrogáns beképzelt kis seggfej, agyatlanul megy előre, ennyit tud. button is van olyan gyors, plusz szorult belé némi intelligencia és stílus.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.09.25. 21:10:18

Egy bejegyzés egy másik blogról:

"Néztem a Forma 1-et a hétvégén, s hallgattam, hogy a McLaren csapat Hamiltonnal az élen picsog, mert nem tudnak elmenni Schumacher mellett. (persze Hamiltonnál az ordító szabálytalanság sem tűnik fel.)

Ki kellene találni egy jelet, mint a zsidóknál a Dávid csillag, a feketéknek (cigányoknak, sárgáknak stb) amit rá lehetne festeni a kocsi orrára, s akkor mindenki megrettenne, hogy szegény hátrányosi érkezik, bujjunk a föld alá"

NA YA! 2011.09.25. 21:25:04

Sumákot leszámítva egyetértek, jó poszt! (Sumák már csak így tud szétcsapni, ahogy ma tette! Rühellem, de elismerem, egy zseni volt a maga idejében!)

Bambano 2011.09.25. 21:25:56

egyébként meg az új motorral, amit max. fűnyíróba tennék, szerintem vacakabb lesz az f1...

Punxsutawney Mormota 2011.09.25. 21:42:30

Valemelyik zseni kommentelő azt írta, hogy Button egyszer azt nyilatkozta, hogy Ő minden idők legnagyobb bajnoka. Kedvesen megkérném az illetőt, hogy ugyan linkelje már be, hogy hol hangzott el ez. Ha ennyire pontosan emlékszik rá, akkor biztos nem okoz nehézséget a számára, hogy megtalálja. Köszönöm.

A másik az, hogy az egész vitát borzasztó könnyen meg lehetne azzal oldani (ti. ki milyen jó pilóta is) ha mondjuk minden év végén rendeznének egy gálaműsor szerűséget, ahol a pilóták helyet cserelnének egymás autóiban. Tehát a Red Bullos srácok átülnénak a Virgin Racing-be, a McLarenesek a Hispániába, a Massa-Alonso páros egy-egy Lotust kapna a segge alá, míg a Mercedes-es srácok átpattanhatnának egy-egy Williamsbe. Ott középtájon meg akár mindenki maradhatna a saját vasában.
Na, ezek után qrva kíváncsi lennék arra, hogy ki milyen eredményt érne el! Kiderülne, hogy mekkora szerepe van a vasnak és mekkora a pilótáé. Isten látja lelkemet, nem szeretem, sem a tejfölösképű Vettelt, Hamiltont pedig dühterápiára küldeném, illetve Alonso-nak melleket operáltatnék, de az a gyanúm, hogy sokkal jobb eredményt vasalnának ki a hátsó fertályból, mint a jelenlegi pilótáik. És szórakoztató is lenne :)) Persze kikapnának, de akkor is komoly tanúsága lenne egy ilyen esztrád műsornak, feltéve, hogy komolyan vennék.

1kutya 2011.09.25. 21:43:16

@kurgan: meg amit az utolsó 8-9 körben ment, az nem volt semmi! már vártam mikor durran szanaszét a merci motor...

egyébként nekem diResta könnyed, gumikímélő és mégis gyors stílusa ragadott meg leginkább. asszem ha csak egy pöttyet is jobb autója lenne, simán verne a srác pár nagyarcot...

Bambano 2011.09.25. 21:48:17

@Punxsutawney Mormota: ennek nem sok esélye, mivel túl sok titkot lehetne ellopni a másiktól.
de annak lenne értelme, hogy szerezni egy garnitúra azonos autót és azzal tolnának egy menetet valamelyik pályán.

nevermind 2011.09.25. 21:49:07

nem olvasom a kommenteket, mert 99,9%-ban egyetértek a poszttal, és én sem írhattam volna árnyaltabban.
Node, hova tűnt Joó Gábor?

Punxsutawney Mormota 2011.09.25. 21:54:15

@Bambano: A titkokat a mérnökök örzik, nem a pilóták. Csodálkoznék azon, ha ha Vettel vagy Hamilton tudná az aerodinamikai hátterét a dolgoknak. A mérnök kitalál valamit, kivitelezik, majd beültetik a pilótát, aki teszteli a gépet és folyamatosan mondja a magáét. Ezt összevetik a telemetriai adatokkal, állítgatják a gépet és egyszer csak működni kezd.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.25. 22:02:14

Egyetértek a fórumozók többségével: jöhetnek ilyen cikkek az F1-ről, amíg nincs jobb. Lájk nélkül.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.25. 22:09:48

@nevermind: "Node, hova tűnt Joó Gábor?"

Kuss. Fasztérdekli.

Dottore 2011.09.25. 22:14:50

@Tomchy: biztos, hogy nekem akartál írni?:)

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2011.09.25. 22:16:23

Ommm, ez teljesen helyénvaló cikk lett, +1 (csak nehogy már Lájk legyen). Amit Hamiltonról írtál, tökéletesen egyetértek vele, én is hasonlót gondoltam verseny után. Meg minden mással is. Hajrá F1!

2011.09.25. 22:21:11

Szép volt omm ez tetszett.

Napi Gyula:
Schumacher beleállt a falba a "Ferrarival" :D

Walter Csabival az a baj, hogy nagyon rossz a hangja, ettől még jó ember biztos, de nem kommentátornak való.
Wéber Gabi kéne többször ő ért is hozzá és nem beszél hülyeségeket.

Shadowbull 2011.09.25. 22:21:23

Hogy Schumi amator hibat vetett, azt vitatnam.

A csoka elotte tul hamar elvette a gazt a kanyar elott, az meg olyan, mintha egy normal autoban jol a fekre lepnenek.

Egyebkent meg nagyon jo az F1 az iden is, tavaly is az volt.

Vettel meg egyertelmuen a legjobbak kozott van, megerdemelten lesz vilagbajnok.

sb

JawasZoli 2011.09.25. 23:03:21

@bango skank: Vegre valakinek szemet szur!!!! annyira utalom en is , de sokan azt hiszik, hogy ettol fasza gyerekek, pedig csak ...! bar hasonloan bunko dolog azt irni, hogy "uberfasza", tuti, meg hasonlo jovevenyszavak. majd gondolom lesznek akik azt mondjak, hogy ez nem a Gretsi Tanar Ur musora. ha mar Like, akkor legyen like, ja es nem fajl, hanem file, tovabb is van mondjam meg? tovabbi szep dejt vagy najtot kivanok kedves pipol:)(people fonetikusan) :)

JawasZoli 2011.09.25. 23:05:37

kerjuk az OMG OMFG WTF es hasonlo "Újmagyar" mozaik szavak mellozeset is. ja a plizt sem szeretjuk.

ericssonfan 2011.09.25. 23:12:45

Jó cikk, több ilyet!

Amúgy tudom ajánlani a BBC közvetítést, hihetetlenül igényes műsort csinálnak a Formula 1-ből.

Kayassine 2011.09.25. 23:30:34

Jó cikk, értelmes kommentek. Akik nem bírják az rtles közvetítést nézzenek körül a neten és príma BBC-s közvetítést nézhetnek pl a vipbox-on. Én kb 1 éve csak azt nézem, kicsit szaggat néha, a kép sem tökéletes de sokkal élvezhetőbb, nem egy súlycsoport. Ja és Hamilton nélkül kevésbé lenne színes az F1. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.25. 23:52:50

F1-lassan kezd jo lenni megint de meg fenyevekre van a villeneuve/hakkinen/sumi vagy senna/mansel/prost korszaktol.

Raikonnen szerintem one hit wonder pilota, lehet lesz jo eve a forma 1 ben meg de komoly bajnok sosem volt/lesz

ericssonfan 2011.09.26. 00:21:14

@visszakettopadlogaz: "Raikonnen ... komoly bajnok sosem volt"

Ezt gondold át újra. Meg azt is, hogy írják a nevét...

Pupa 2011.09.26. 01:07:23

Hamilton-Button egy szinten említése elég röhejes számomra. Egy jó pilóta, aki élete szezonját futja, saját bevallása szerint is, és egy zseniális ösztönlény, aki élete legszarabb szezonját futja, bár ezt sose vallaná be. És így van köztük 10-20 pont különbség, és Button Kanadában korrekt módon versenyzett a csapattársával szemben...

Hamiltonnál mindig említik a "sose volt rossz autója" dolgot. Megfordítva ez úgy néz ki, h. pályafutása elejétől topteljesítményt kellett nyújtania, mert különben...
Szóval szerintem nem feltétlenül jó topautóban indítani a karriert.

Ja és Hamilton nem tette többször tönkre más versenyét, mint Button, érdemes utánanézni, csapatnyilatkozatok, felvételek segítségével...

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.26. 01:21:33

@ericssonfan:
Nincs meg az alazat a rajongokkal es a sportaggal szemben. En igy latom. A nevet meg ha rosszul iryam bocs - bar szerintem sokszor mar nem kell leirni a F1 el kapcsolatban ugy hiszem :)

Pacho · http://pacho.blog.hu 2011.09.26. 02:45:20

@Tabulator:

Én kifejezettem utálom a telemarketinges, vékony orrhangú kis hülye gyerekeket, mint Wéber Gábor. Egy férfinak legyen mély hangja, ne ilyen fityfasz humanoid ivarérett patkány hang. Czollnernél rosszabb a világon nincs sehol. Néha úgy felbasz, hogy kinyomom a hangot és zenére nézem a versenyt. Nem csak hülye, de hisztizik, ami nem normális. A legidegesítőbb benne viszont az, amikor annyira izgul, hogy nem látja a versenyt és nem tudja melyik adat mit jelent. És amikor rájön mekkora faszságot mond, akkor eltusolja egy orbitális kamuval. Most legutóbb amikor visszajött Webber az utolsó kerékcseréről, 4,7 mp-re került Buttontól, előtte 3,5-re volt. Erre ez totálisan magából kikelve ugatja hogy hogy került ilyen közel hozzá, amikor fel is tartották. Rá egy körre pedig amikor nézi a hátrányokat látja hogy Alonso Webbertől van 11,4re és utána 11,8ra van írva Hamilton, de azt nem tudta hogy az Alonsohoz képest van, hanem azt hitte az is Vettelhez van mérve és már már kezdte beleélni magát hogy Hamilton beelőzi Alonsot, amikor szól neki a Walter Csaba hogy az még odébb van. Erre azt mondja: Jaa igen khm... valóban. 1mp-nek olvastam... Anyád. Azt se tudta mit olvas. Az meg már egyenesen szánalmas hogy a 30adik kör után amikor mindenki kijött kereket cserélni, ez azt hitte hogy azzal fognak végig menni és már kezdett számolni, hogy ki megy végig... Ugyan már.

TheAZ 2011.09.26. 07:00:07

mojszipup: maradjunk abban, hogy Gyuszinak nem élő adásban kelle próbálkoznia a nézők idegesítésével, hanem azon kívül. Nagy marhaságokat szokott mondani. Élvezhetőbb lenne a közvetítés, ha ki lehetne kapcsolni a hangját.
Egyébként ő valamilyen protekcióval kapta meg ezt a lehetőséget?

PonDrow 2011.09.26. 07:15:48

Akinek nem tetszik a magyar közvetítés, nézze a német RTL-en. Sokkal jobb... ;)

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.09.26. 07:23:48

Én már a magyar nagydíj óta nem is nézem a Forma 1 et . UNALMAS!!!!!!!!!!!!!!!! Vettel miatt...
Unalmasabb, mint a Schumacher idő...

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.09.26. 07:27:19

Bámulatra méltó a cikkíró felvállaltan gyermeki naivitása, hozzá nem értése, és hogy ennek ellenére a cikk olvasható, sőt élvezhető marad. Mint egy lelkes laikus írása.
Ha lesz még, el fogom olvasni akkor is.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.09.26. 07:34:58

Ja igen. Szégyen, hogy az indexnek eddig nem volt F1 futam elemzése, és pluszpont, hogy a futam után ilyen rövid idővel kerül ki.
Sőt hozzáteszem, hogy van egy F1 specifikus szájt, aminek saját elemzése ennél lényegesen gyengébb, sótlanabb.

A magam részéről három elemet emeltem volna ki a futamból. Vettel érthetetlenül nyomasztó fölénye a Safety Car érkezéséig. A gumikopás, mint a verseny meghatározó eleme (Hamilton az összes gumiját elhasználta, defekt esetén a végén már csak egy erősen használtat tudott volna felrakni), és a hihetetlen köridő különbségeket.

Ezen kívül talán a lekörözések és a lekörözöttek hatását a versenyre is vizsgáltam volna, beleértve a megszüntetett SC alatti elengedési szabályt.

Kiváncsi leszek, hogy a rivális szájton várható elemzésben mennyi lesz ezekből kielemezve.

Ironpen 2011.09.26. 07:41:03

Szerintem qva jó a cikk, nem feltétlen szakmai elemzés, a kommentekből meg kiderül, hogy miért is tart itt az ország, ahol van... Nem is érdemlünk jobb helyzetet, amíg ilyen arányú az összetétel és ilyen mennyiségű harag, düh van az emberekben...

ommm 2011.09.26. 07:49:18

@koc: Szívesen fogadok bármilyen - konkrét példával megtámogatott - kritikát, ha van. Mindazonáltal ez nem egy mélységi elemzés, arra több idő és adat kell és nem is ez a cél jelenleg. Köszönjük.

vasgyuszi 2011.09.26. 08:11:24

@madmanic78: növesszél agyat, ha már anélkül születtél, azután próbálkozz meg a gondolkodással és az összefüggések felismerésével (hovatovább az elemzésével)!

vasgyuszi 2011.09.26. 08:12:49

@Shadowbull: pontosan leírtad az általam is gondoltakat, köszönöm!

GGG77 2011.09.26. 09:00:43

@Pupa: Két teljesen különböző habitusú versenyzőről van szó. Mindkettő 1x világbajnok. Miről beszélünk?

Az már más kérdés, hogy én Buttonnal dolgoznék együtt.

GGG77 2011.09.26. 09:07:12

@JawasZoli: Csak szólok, hogy a fájlt minimum 10 éve leírhatod magyarosan.
De még egy szó, ami szabályos, csak a te kedvedért: vincseszter.

csokiájsz 2011.09.26. 09:30:36

a Gyulának üzenném, ha olvassa:

bekapcsolom a tévét, úgy 14:15 magasságában, erre mit hallok 3percen keresztül? hogy kemyény vagy lágy keverék vann fenn. Siralmas.

Le kellene már állni erről a Palik tempóról, te nem vagy az, ne is akarj az lenni, több okból sem. De fellélegzek majd, ha a közvetítések alatt nem téged kell hallgatnom. Egyébként, elég régóta nem nézem a F1-t, ez részben miattad is van.

kb 91 óta néztem a F1-t, és régebben, az eseménytelenebb részek alatt, valahogy érdekes volt a kommentátor mondanivalója, mindenféle technikai megoldásokról, meg régebbi versenyekről, a versenyzők körábbi dolgairól beszélgettek. Majd amikor volt valami izgalmasabb rész a versenyre figyeltek megszakítva a korábbi gondolatmenetet, amihez az izgalom elmúltával visszatértek.

A légy vs kemény gumi 1000. alkalommal való találgatása nem alkalmas ilyen átvezetésre, Gyula lécci adj lehetőséget valami izgalmasabb kommentátornak.
köszi.

atomgoa 2011.09.26. 09:35:11

jó cikk, minden futam után kellene egy. persze a Farkas Péter féle Görbe Tükörnél nincs jobb, de látok teret a fejlődésre. elsőnek jó, köszi!

karlmann 2011.09.26. 09:51:10

@herrfricc: @gyvy: @kamionmentés: @Dottore:

Nos ott kezdjök, hogy a közhiedelemmel ellentétben, azzal a nagyon rossz Williams autóval Senna csapattársa Damon Hill ha jól emlkészem hatszor nyert abban az évben és ötször volt második. Majd az év végén egy véleményes baleset miatt csúszott le a bajnoki címről. Senna a korai éveiben nem volt nyomás alatt mert kezdettől fogva annyira jó volt, hogy a Toleman és a Lotus esetében is olyat hozott ki a kocsiból, ami a szakértők szerint lehetetlen volt.

A Senna és Prost közötti feszültségről annyit, hogy az tisztán egy csapaton belüli dolog volt, amit a csapat vezetése nem kezelt megfelelően, emiatt nem lehet összehasonlítani azzal, ami most Hamiltonon van. Ez egy olyan nyomás, aminek az oka nem a két versenyző közti összeférhetetlenség, hanem a sikertelneség. Ne felejtsük el, hogy Senna és Prost a köztük való rossz viszony ellenére a sportág egyik legsikeresebb párosa volt.

JawasZoli 2011.09.26. 10:08:06

@GGG77: van meg egy, a kompjuter, vagy komplyuter? melyik a helyes? az hogy lehet, vagy kell az mar kerdeses.

gibson 2011.09.26. 10:13:17

Remek írás, remélem, rendszert csináltok belőle!

qwertzu 2011.09.26. 10:27:38

@JawasZoli: Számítógép, úgy helyes. Jobb ha beletörődsz, ami elterjed, annak vagy a írását igazítják a kiejtéshez, vagy a kiejtést a írt alakhoz. És ha az ember egyszer lát egy amerikai betűzőversenyt, akkor rájön, hogy ez jó, mert nem kell gondolkoznom rajta, hogy hogyan kell betűzni a szavakat. Pont úgy ahogy kimondom.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2011.09.26. 10:29:42

Nagyon jó cikk, grat, minden futam után ilyet!!!
Én bírom Hamiltont, (lehet ordítani) bár tudom, elég gyakran elgurul a gyógyszere....Aki meg itt fikázza a verseny miatt, nézze már meg, hol végzett, mennyi kiállása volt, mennyit előzött egy városi pályán?? (Tudom, a SC is besegített). Ő ilyen, így lehet (nem)szeretni. Czollnert gyűlölöm, de igaza volt: Hamilton egy "üde színfolt".(Várom már, hogy Czollner szívrohamban lefordul a székről, mondjuk én már csak röhögök rajta...)

csuvel 2011.09.26. 10:41:02

@ommm: Lehet hogy nem osztod a véleményét, pedig nagyon igaza van a srácnak!

csuvel 2011.09.26. 10:43:39

Czolner Gyulának meg mennie kellene!
Tessék helyet adni hozzáértő kommentátoroknak, akik értik is hogy mi folyik a pályán.

Grg76 2011.09.26. 10:44:04

A magyar kommentálások... ááá, inkább nem is mondok semmit.:( Én ha tehetem akkor a német RTL-en nézem vagy a WRC-t az Eurosporton németül, és sajnos nem egyszer tapasztaltam azt amit "csokiájsz" irt fentebb, a németen is amikor nincs semmi,akkor valami technikai dolgról, stb.-ről van szó. Nem mint a magyar WRC közvetitésnél pl., ahol valami totál másról hadoválnak épp, és amikor történik valami akkor is csak fényévekkel később kapcsolnak, hogy jééé....

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.26. 11:51:15

@losonczielvtárs:
A Williams vezethetősége és stabilitása teljesen hányadék volt.
Attól, hogy Senna így is tudott pole-t szerezni, ez még tény marad.

Az, hogy Sumi nyer mindenképpen elég nehezen elfogadható, ugyan is Hillt szándékosan lökte ki az utolsó futamon. Ha akkor nem hillel, vagy nem azon a futamon, vagy nem annyi pontkülönbséggel versenyez, ki tudja, hogyan alakult volna...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.26. 12:00:21

@karlmann:
Igen. Azonban ha megnézed a futamokat, a Williams igazán a '94-es szezon 2. felében talált magára. A szezon elején nem volt egy jó konstrukció.

Tomchy 2011.09.26. 12:14:11

@Dottore: uuuupsz, sorry. Természetesen madmanic78 kollégának szántam.
Nincs harag? :O)

karlmann 2011.09.26. 12:23:36

@kamionmentés:

Nos megnéztem a futamokat '94-ben, Senna háromszor volt a kocsival pole-ban, Hill az évadnyitón rögtön második lett. Az a kocsi egyáltalán nem volt rossz, csak idő kellett megszokni azt, hogy másképp működik. Tegyük még hozzá, hogy ez minden csapatnak ugyanúgy gondot okozott

Bambano 2011.09.26. 12:38:33

@qwertzu: akkor meséld csak el, hogy hogyan írod és betűzöd a másik autós sportág nevét, amit wrc kocsikkal mindenféle terepen futnak?:)

qwertzu 2011.09.26. 12:46:58

@Bambano:
írom: wrc
ejtem: vé-er-cé

dzsedi 2011.09.26. 12:52:22

én csak annyit fűznék hozzá, hogy colner mondjon le.

Bambano 2011.09.26. 13:22:22

@qwertzu: nem, az a kategória. én a szakág nevét kérdeztem.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.09.26. 13:31:18

Még szerencse, hogy régen nem görcsöltek azon, hogy mondjuk Wichmann Tamás vagy Kolo közvetítse a Kajak-kenu vagy evezős versenyeket. Az maradt Vas István Zoltánra vagy Vitray Tamásra.
Attól mert valaki "jól szerepel" egy sportágban még biztos nem jó kommentátor.
Logikám alapján persze Dávid Sándor is menő autóversenyző lehetett, mert nála rosszabb kommentátort még nem hallottam.
(szerintem volt olyan, hogy azokra a sporteseménykre amiben mi magyarok nem votunk érdekeltek, a gyengébb képességű riportereket küldték)

qwertzu 2011.09.26. 13:38:45

Eh elbasztam.

Ez: @qwertzu: erre: @Bambano: volt válasz.

tomnemtom 2011.09.26. 13:49:23

áh, magyar mentalitás.
az a baj.
ahelyett, hogy élveznétek Cz. Gy. lingvisztikai antibravúrjait.
módfelett szórakoztató, már amikor nem alszom el a közvetítésen.
tv-n meg van éjjeli mód, ami valójában egy dinamikakompresszor, hiába üvölt, nem nő a hangerő.

Bambano 2011.09.26. 14:17:40

@qwertzu: helyesen: relli. a Magyar Helyesírás Szabályai 14. kiadása szerint legalábbis.

Bambano 2011.09.26. 14:18:41

egyébként jó ez a kommentátor dolog, amikor palik van, palik nem tetszik, amikor czollner, akkor ő... :)

qwertzu 2011.09.26. 14:30:15

@Bambano: Hát, én nem látom benne a relli szót, de ha megmutatnád.

Amúgy
www.google.hu/search?q=rali
hu.wikipedia.org/wiki/Rali

Elterjedt.

karlmann 2011.09.26. 15:30:17

@hajdul:

Dávid Sándor konkrétan vívással foglalkozott, ha jól emlékszem a kard ágban jeleskedett, aztán került az akkor még egyetlen MTV-hez riportenek.

Minden Áron 2011.09.26. 15:35:50

Ja, tegnap a czollner úr megmondta a frankót, mikor Sumi kászálódott ki az autóból - "Schumacher rendesen összetörte a Ferrari-t!" - Vagy, kiírják a képernyőre, hogy vizsgálják a 8-as és 17-es autó ütközését, erre mondja - "17-es és 18-as autó" - stb. Kötelet az ilyennek!
Szándékosan nemecsek!

tomnemtom 2011.09.26. 15:41:55

@hajdul: áh, ez megdöbbentő, ez megöli azokat is.

Átvitel honvéd 2011.09.26. 15:52:08

@karlmann: nézz utána a szakcikkekben. A gépnek többek közt túl rövid volt a tengelytávja, mert a korábbi, elektronikus aktív felfüggesztéses tapasztalatok alapján építették meg (ahol ugye, lehet rövid tengelytávra bazírozni a nagy kanyarsebességhez, mert a gépet stabilan tartja az elektronika). Már az első versenyek közben nekiálltak az utódot megépíteni, és ez pár versenyre rá meg is jelent, el lehet olvasni, Hill-ék azzal nyomták végig az évad fennmaradó részét.

Jut eszembe, én mintha valamilyen szabálytalan tankolóeszközre is emlékeznék Schumacherék részéről (amivel az első két versenyen extrém gyorsan tudtak tankolni - az első versenyen egy ilyen extrém gyors tankolással előzték meg Sennát). Sőt, mintha valami olyasmi is lett volna, hogy a Benetton szoftverében bizonyítottan elektromos kipörgésgátló rutint találtak - csak azt nem tudták bizonyítani, hogy használták (...vicces, de ezt mondták). Vagy sorolhatnám Schumacher + a Benetton év közben, különféle technikai szabálytalanságokért kapott, egyéb büntetéseit...

Senna "kemény éve" szerintem egyébként ezzel együtt sem csak ez az egy volt, noha erre emlékszünk. Volt ő egy csapatban Prosttal is. Ha jól emlékszem, az 1989-es szezon után kettejük közül Prost volt az, aki lelépett a Ferrarihoz... ami azért is vicces, mert Prost sokkal nagyobb politikus, keverőgép hírében állt, mint Senna. (Persze, ha az ember bírja a gyűrődést, és mellé még gyorsabb is... ;) )

karlmann 2011.09.26. 15:54:20

@Bambano:

Ezt már régen meg akartam nézni, csak lusta voltam elővenni a szóban forgó könyvet. Ez mikori kiadás, mióta kellene így írni?

karlmann 2011.09.26. 16:08:54

@József István:

Hát nem tudom, én csak az eredményeket néztem. Lehet, hogy a későbbi kocsi sokkal jobb volt, de az első sem lehetett olyan rossz a helyezések alapján. A Benettonnak a tankolócső végén lévő szeleprendszeréből "hagytak ki" egy biztonsági alkatrészt ezzel az átfolyási sebesség megnőtt és rövidebb lett a töltési idő. A kipörgésgátlóra nem emlékszem. Sumáker több büntit kapott, de kapott Hill is és mások is rendesen, mert mindenki próbált trükközni. Az csak sokkal később derült ki, hogy a Renault már ekkor használta azt a motorvezérlő programot, ami nagyszerűen helyettesítette a kipörgésgátlót.

A Senna-Prost vetélkedésről annyit, hogy prost sok ok miatt ment el a McLarentől, ezek pl. a Ferrari sokkal több pénzt kínált, a McLarennel nyert három bajnokságot és háromszor második volt és a korábbi McLaren tervező is a Ferrarihoz ment, akivel Prost nagyon jó viszonyban volt. Mindezekkel szemben volt egy csapattársa akivel nagyon rossz viszonya volt.

Rekspa 2011.09.26. 16:18:48

@1kutya: A kisebb szériákban ő volt az aki verte Vettelt!:)

LBL 2011.09.26. 16:50:29

Vettelt? Én már az egész F1 cirkuszt elfelejtettem.
Köze nincs sporthoz, autóversenyhez. A megrendezett cirkuszi előadás is jó amúgy, csak akkor őszintén be kell vallani, ogy ez most az, mint a pankrációnál.

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.09.26. 19:30:57

Jó cikk, köszönjük! A "sör" helyett korábban Staropramen volt? Lájk :) kár hogy kicserélődött...

Tomi1973Wien 2011.09.26. 22:31:25

@ommm: mar korabban (megjelenes utan nem sokkal) beirtam, hogy legyszi javitsd magad, seb nem 10x, csak 9x nyert... (eddig)....

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.09.26. 23:01:58

Joó Gabi le bírta írni, hogy Schumacher balesete volt az egyetlen komoly esemény a futamon. Néha elgondolkodom, hogy ő vajon melyik versenyt nézte? Ott nem volt gumiháború? Ott nem volt Lewis "nerérjhozzám" Hamilton és nem találkozott azzal a Felipe Massával, akivel amúgy már az időmérőn is próbált haverkodni? Ott nem volt Button féle üldözés? Nem volt 10 másodperccel lassabb autók lekörözése körüli izgalom, rengeteg feltartással?

Vagy volt ott is mindez, de ha nem repül autó, nem törik a kasztni, akkor az nem is történés?

A fenti cikk szerzőjével, akit voltam bátor laikusnak titulálni, Joó Gabi egy dilettáns. És míg egy laikus véleményét szívesen elolvasom, addig egy dilettans hírét nagyon nem. Tessék szíves lenni lecserélni őt, mint F1 tudósítót.

Egy anekdota jut eszembe róla amit egy nyugdíjas műszakis tanárbácsi mesélt nekünk az első munkahelyemen. Még a szocializmusban, egy pártkáder államvizsgázott náluk. Nagyon nem tudott semmit, és a bizottság feje, akit nem nagyon érdekelt az, hogy őt át kéne engedni ezt tudtára is adta. A figura könyörgöre fogta, hogy dehát neki családja van, felesége, gyereke, akiket el kell tartania, és kell neki ez a diploma ahhoz, hogy egy jó állást kapjon. Az elnők űr mentőötlettel állt elő:
- Menjen el focistának, azok jól keresnek!
- Kérem, én ahhoz nem értek! - nálaszolt a vizsgázó.
- No de ehhez sem! - zárta a vitát az elnök.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.09.26. 23:03:06

3. bekezdés elején kimaradt a "szemben".

Mercedes E 280 CDI 2011.09.27. 15:56:15

Vettel a következő Schumi!

Szét szopat mindenkit,porig alázza a mezönyt 2 éve! A többieknek néma csönd,kutya mind.....

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.09.29. 06:49:53

Bocsánat, hogy ide járok Joó Gabit szidni, de az ő cikkeit, hogy-hogynem nem lehet kommentelni. F1 témában az indexen egyelőre itt van a legjobb helyen a megjegyzés.

JG írja:
"Egészséges lelkületű élpilóta nem kezd pampogni, ha..." Aztán sorolja. Hát nem szeretnék gratulálni. Egy pilótánál, főleg egy igazán jó pilótánál a mérhetetlen egoizmus az egészséges hozzáállás. Aki nem úgy megy ki a pályára, hogy én vagyok a legjobb és ezt most be is bizonyítom, és nem úgy jön le, hogy ha nem jött össze, hogy a körülményeket tudja hosszasan okolni még saját hibáiért is, az eleve vesztett helyzetben van. Így versenyzik Hamilton, Alonso, de pontosan ilyen volt Schumacher vagy Senna is. Bármibe lefogadom, hogy Schumacher a lelke mélyén most is ilyen, csak a korral megtanulta ezt elrejteni. De Barrichelloban is pontosan ez az érzés munkált, amikor sikerült halálba sértődnie azon, hogy Monacoban utolsó Schumacherrel közös istállójú szezonjában csapattársa az utolsó körön az alagútban vágott elé. EZ a természetes egy pilótánál. Részét képezi annak a motivációnak amitől egy jó pilóta sikeres versenyző lehet.

A fenti állítás antitézise természetesen nem más, mint Raikönnen. Ugyanakkor bármennyire is a flegmatizmus szobrához való modellt állással tellnek Kimi napjai, azért ha felidézzük a 2008-as esetés Lewis "faltörő kos" Hamitonnal, azért megemlítette, hogy it's just stupid. Szerintem esetében ez felér egy dühkitöréssel.
süti beállítások módosítása