Ki volt az a barom?!

  2011. szeptember 21. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Amit mi elcsesztünk, az el van cseszve és punktum. Ám ha a közlekedésről van szó, ez kínos és hosszú életű.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr443242533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lxa 2011.09.21. 10:58:42

Abban egyet értünk a szerzővel, hogy akad az országban rosszul, vagy nem a valós forgalomnak megfelelőén megtervezett útszakasz, csomópont szép számmal. Hogy ezért a felhígult szakma (rossz oktatás) vagy az általános beleszarás a felelős, nem tudom. Ellenben a cikkben említett megoldás nem ördögtől való, figyelni kell, meg körül nézni, meg toleránsnak lenni az utakon. Ennyi az egész, ezért kaphattunk jogosítványt. Nem mondom, hogy direkt meg kell nehezíteni a közlekedők dolgát a szarul megtervezett csomópontokkal és tábla-erdővel, ellenben akinek engedélye van ilyen helyeken gépjárművel közlekedni, próbáljon már meg értelmezni egy-egy forgalmi szituációt és ne a rendszert szidja, hogy "itt meg má' miafaszé' van záróvonal, amikó' nekem itt van dógom". Sajnos egyre inkább úgy gondolom, hogy túl sok ember, túl könnyen jut jogosítványhoz, iszonyatosan gyenge oktatás mellett. Ez nagyobb probléma, mint egy balra kanyarodási lehetőség megszüntetése...

Suli Sí - Komjádi Uszoda 2011.09.21. 11:02:29

Apámmal 20 éve üzemeltetjük a síkölcsönzőt a Komjádi Uszoda sarkán, éppen ott, ahol a cikkben említett kereszteződés található. Sok (hetente 2-3) balesetet látunk itt, az (esetenként kiszálló) rendőrök rendszeresen hozzánk jönnek érdeklődni a házszám iránt, mivel az nincs feltűntetve az épületen. Meg se várjuk, hogy feltegye a kérdést, úgyis tudjuk mire kíváncsi. Láttunk itt már autó orrából kiszakadt motorblokkot, repülő motorost, poszttraumás nagymamát, 4, a járdán parkoló összetört autót.
Amikor áll a dugó, a parkolóba behajtó, vagy megforduló autóból semmit nem lehet látni a buszsávban közlekedőkből. Egy, a megállóból éppen induló 86-os buszt még viszonylag könnyű észrevenni, de egy 80-nal száguldó taxist esélytelen - főleg, ha a középső sávban egy 7,5t-ás teherautó áll...
A fentiekből okulva volt rá példa, hogy kénytelen voltam keresztbeállni a dugóban várakozók előtt, kiszállni az autóból, megállítani valakit, aki a buszsávban közlekedik, hogy ugyan engedjen már át, mert belátni csak akkor lehet, ha már konkrétan keresztbeállok a buszsávon.
Pár éve, az Árpád fejedelem út felújítása során elkezdtünk reménykedni, hátha történik valami változás. Semmi nem történt, azóta a Margit hídnál megszűnt balrakanyarodási lehetőség miatt csak tovább nőtt a balesetek száma. Pedig szerény véleményem szerint lenne megoldás: a Komjádi Béla utcánál van egy közlekedési lámpa, aminek egyetlen funkciója, hogy a gyalogosok az uszodával ellentételes oldalon található buszmegállót megközelíthessék. Ennek a lámpának az áthelyezése az említett kereszteződésbe talán megoldaná a problémát. Kérdés, hogy egyáltalán érdekelt-e DÖNTÉSHOZÓ abban, hogy ez a probléma megoldódjon...

Tomchy 2011.09.21. 11:07:53

@aha, persze: Nem, ezt csak te érezted így. Ahogy én olvastam az eset leírását, a fent említett bajor márka helyére bármi behelyettesíthető lett volna.
A te kedvedért:

szekőcei 2011.09.21. 06:47:16
én egyszer élőben láttam amint másfél autóval előttünk a megforduló G-Astrát dobta arrébb egy buszsávban (szabálytalanul) vágtázó Trabant...

nyehehe 2011.09.21. 11:26:33

Gyurcsány (sofőrje) is itt rohant bele egy balra kanyarodóba. (persze nyomták neki rendesen a buszsávban, a dugó mellett. Ezért történt a baleset)
Ez volt Fletó utolsó előtti napja miniszterelnökként. Hehe

senf 2011.09.21. 11:32:51

A tervezést úgy kell elképzelni a gyakorlatban, hogy vannak a tervezök (30-60 éves gyakorlattal), ök kitalálják hogyan lenne racionális. Aztán jön a megbízótól (közútkezelö, önkormányzat, máv, bkv, zrt, attól függöen, hogy út, vasút, metró...) egy flegma csávó pólóban, pl. forgalomtervezö titulusban, hogy nem úgy lesz, mert ö aszondja, ész érvek nem hatnak. Szerencsére a tender 3 évig tart, a tervezésre van 3 hónap, és az utolsó hetekben kerülnek elö a megbízó "leszarom" típusú emberei. Ha ez is megvan, akkor jön egy kiskosztümös, kb. 22 éves csirke auditor vagy project manager titulusban, és elmagyarázza, hogy a zebra it csak 2,85m széles lehet, de a szabványban 3,00m kell minimum, ezért ide nem lehet tenni, csak a másik oldalra, emiatt meg kell szüntetni a felhajtót és a kanyarodósávot, valamint a bicikliutat is át kell tenni emiatt a túloldalra, de akkor kell két zebra meg még a bicikliseknek is, és annak minimum +1,25m-nek kell lenni, ezért csak 300m-rel arréb lehet, de a lehajtót is meg kell szüntetni. Úgyhogy, mint mindenhol máshol semmi nem a logika alapján müködik, hanem akik a hatalmat gyakorolják: a flegmacsávón (aki lusta ezért se gondolkodni se kompromisszumra jutni nem hajlandó) illetve a managercsirkén (aki valami EU-s jogszabályban talált valamit, amire lehet, hogy van kerülöút, de a tervezöknek eleve egy hetük maradt, másrészt nem férnek hozzá ahhoz a 10000 oldalas jogszabályhoz, ahol lehet, hogy van, de ha 10 centivel keskenyebb lenne a felfestés akkor se zavarna senkit).

GRX 2011.09.21. 11:34:17

Naponta járok arra. A megoldás igen egyszerű: oda LÁMPA KELL.
Amikor amúgy is dugó van, nem fogná meg a forgalmat (csak a buszsávét, de az egyébként is tud haladni), amikor meg nincs dugó, sárgán kell villogtatni, vagy bekapcsolni a zöldhullámba és kész. Probléma megoldva. Ja, hogy pénzbe kerülne? Mennyit spórolna a költségvetés a meg nem történt balesetekkel (rendőrség, mentők stb költségei)? Szerintem kb egy év alatt megtérülne a befektetés.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.09.21. 11:34:22

@Suli Sí - Komjádi Uszoda: szvsz nem kéne átrakni a lámpát, hanem ide is kéne egy "fél", ami csak az észak->déli irányt fogná meg, egy ilyet nem nehéz szinkronba állítani a másikkal

Lxa 2011.09.21. 11:36:52

@fehso2: Ott a pont. Hőzöngő ifjúként én is sokat szidtam a rendszert, aztán nálamnál okosabbak felvilágosítottak, hogy ez a faéknél kicsit bonyolultabb dolog; rengeteg dolgot kell figyelembe venni és a legjobb kompromisszumot kell megtalálni. Aztán lassan megértettem... :)

csuvel 2011.09.21. 11:38:28

Én is azt mondom, hogy oda biza lámpa kell. Motorosként ha arra megyek mindig lépésben haladok el azon a szakaszon.
Egyébként 2009 tavaszán Gyurcsány kormányőr sofőrje is pont itt karambolozott. Pedig ugye az egy kiképzett helyismerettel rendelkező profi volt.

senf 2011.09.21. 11:42:33

@vrstec: és a békák ezentúl a kijelölt átkelöhhelyen fognak csak átmenni... Meg az a pár száz méter sokat számít, lent a tó mellett meg nem változott semmi, ahol a sok békabör szokott száradni. Cserébe az út katasztrofális állapotban van.

ZMi 2011.09.21. 11:48:41

Az idei Forma1-re igyekezve haldtam motorral a Komjáti előtti buszsávban. Ahogy a cikkben is szerepel akkora volt a dugó, hogy a visszakanyarodó a buszsávba kanyarodott épp elém. Én nem láttam a kanyarodót mert épp egy teherautó engedte át a buszsávba és takarta a őt. Fékeztem, de már késő volt a vizes úton aszfaltot fogtam. Nem mentem 50-nel sem és szerencsére megúsztam néhány kék-zöld folttal, lehorzsolt ruhával és egy 30ezres váltókar cserével. Aki elém kanyarodott bőgázzal tovább állt bár én gyorsan felpattantam a földről és bőszen integettem. Remélem volt pár álmatlan éjszakája az eset miatt. Viszont mindenki másnak körülöttem aki akkor megállt és a hogylétem felől érdeklődött ezúton köszönöm és üzenem, hogy jól vagyok.

A piros Suzuki SV650-es motoros.

mt-03 2011.09.21. 11:48:54

ez iszonyat, azt a forditot mar evek ota megszuntetni kellett volna nem rakuldeni meg egy csomo embert.
en ott dolgoztam nem messze, hat ott naponta van baleset. az ut szele neha mar ugy nez ki mint egy autotemeto. de sok motors is elhullik. es naponta, nem 2hetente vagy evente, ott naponta van baleset. telleg egy baromarcu allat volt aki ezt kitalalta...

fehso2 2011.09.21. 11:58:40

@Bizi Clop:
Én megnéztem a videót.
Valóban jó a téma, de látszik, hogy az ember profi marketinges. Az érzelmeinkre hat, és mindent elhiszünk, amit mond.
Az M2 esetében nem az történt, hogy elloptak 2 sávnyi pénzt, hanem ütemezett az építése. Az első ütem az, hogy a teherforgalmat kihozzák a 2-es útról. Ez tökéletesen sikerült. Érdemes ilyenkor már a hidakat nagyobbra építeni, mert tudjuk, hogy majd egyszer itt 2x2 sáv lesz. A teljes autópályává történő kiépítés csak később (egyébként már nem túl soká) várható.
Nincs ezzel semmi baj. Nem az út tehet róla, hogy vannak agresszív közlekedők. A rendőrök is állandóan mérnek.
Szóval nem igaz egy az egyben a dolog!

Arno1d1 2011.09.21. 11:59:58

Valamiért mostanában mindenhol megszüntetik a balra kanyarodást. Talán a sokk jobbikos van a közlekedés-szervezetlenítésnél és félnek egy balos fordulattól.
A legröhejesebb az a megoldás, amit az Astóriánál műveltek.
Ha a Blaháról akarnál balra, a Múzeum körútra menni, akkor el kell menned jobbra a Deák térig (!) és ott visszafordulni. Múltkor megszámoltam, 10 lámpán kell keresztülvergődni, ebből pár ellenütemű, tehát éjjel háromkor is megállítanak.
Nevetséges, hogy senkinek sem tűnt fel, hogy a Keletitől Budáig sehol sem lehet balra fordulni és csak a Blahánál lehet egy háztömbmegkerüléssel egyáltalán észak-Pest irányába fordulni.

fehso2 2011.09.21. 12:01:54

@senf: Erre találták ki a szabvány alóli felmentést! :) Persze azt alá kell támasztani érvekkel a tervezőknek!

fehso2 2011.09.21. 12:10:56

Tévedtél Tibi!
Már elmúlt dél és még mindig rossz a cikk.

fogash 2011.09.21. 12:13:17

@fehso2: "ezeken végig kell menni, és csak akkor jelentheted ki, hogy a tervező barom!"

Mindenki barom, aki egy ilyent jóváhagy. Sajnos Mo-on mindenki a saját asztalát/hivatalát védi és a "szabvány" meg a "jogszabály" erősebb, mint a józan ész szava egy valós közlekedési helyzet, fizikai adottságok esetén. Az összes tintanyaló meg tudja indokolni, miért úgy járt el, a közlekedő meg szívjon. :(

krisz078 2011.09.21. 12:16:09

Hello!

Ezt a kereszteződést szerintem nem a megfordulásra találták ki hanem arra hogy az uszoda parkolójába be lehessen hajtani. Perszeakkor még nem volt ekkora forgalom. Amiben a cikknek igaza van hogy itt napközben tényleg életveszélyes megfordulni. Én is a Batthyányi teret hsználom ha arra kell mennem autóval,mert az sokkal biztonságosabb,de ehhez némi helyismeret is szükségeltetik.

Üdv.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 12:20:00

@fehso2: Néha elég lenne a józan paraszti ész is. Amelyik kereszteződés életveszélyes, azt ne magyarázgassák. Meg a nyilvánvaló baromságokat se- lásd Budaörsi úti buszsáv. Hallottál valakitől Magyarországon olyat, hogy elismerte a hibáját?

fehso2 2011.09.21. 12:23:48

@fogash:
Akkor olvasd el azt, amit Suli Sí - Komjádi Uszoda 2011.09.21. 11:02:29
írt, hátha megérted a problémát. Pont a józan ész miatt kellett megszüntetni, mert túl veszélyes volt. Aki pl. reggelente arra jár, az pontosan látta korábban is, hogy mennyire nem működik a dolog. Persze gyér forgalomban gond nélkül működik, de működnie kell minden esetben, nem csak akkor.

fehso2 2011.09.21. 12:30:40

@estrella negra:
Pont a buszsáv kapcsán vonták vissza azt nagyon gyorsan, tehát elismerték a hibát.
Életveszélyes dolgot sosem terveznek. Meglehet, hogy egy hely életveszélyessé válik a vezetési kultúra vagy más miatt. Például nem is gondolná az ember, de a megnövő növényzet miatt is megváltozhat egy csomópont használhatósága a tervezéskori állapothoz képest.
A közlekedési kultúra (tehát a szabályok be nem tartása) miatt is vannak gondok Magyarországon.
Pár helyre jó lett volna a változó menetirányú sáv alkalmazása, de eddig még sehova sem merte betenni senki. Arról van szó, hogy reggel be 2 sáv, ki 1 sáv, délután meg fordítvatehát 3 sávon megoldható, hogy a sűrű forgalom irányában mindig 2 sáv menjen. Németországban van ilyen, de nekünk (még) nem való.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 12:32:56

@fehso2: Ember, nem szüntették meg! Erről szól a poszt. Te mit olvasol?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 12:40:06

@fehso2: Nem, nem ismerték el a hibát! Körmük szakadtáig védték a védhetetlent, majd valami olyasmit mondtak, hogy 'okos enged, szamár szenved', meg majd visszatérünk a dologra. Mindezt több tízmilliós összegért.

gnme 2011.09.21. 12:40:42

Mentem egy kört a városban, de nem láttam Óbudát.

Lehet rossz városban élek.

dzsaszper 2011.09.21. 12:43:44

Szerintem a posztbeli kerülőnél sokkal jobban zavaró, hogy az alsó rakpartról északról felhajtva kötelező az Árpád fejedelem útra balra kanyarodni. Ha ez a kerülő lenne az ára annak, hogy lehet a rakpartról a kórház mellett egyenesen hajtani majd, akkor azt mondanám, van értelme...

fehso2 2011.09.21. 12:49:41

@estrella negra:
Bocs ezt tényleg benéztem. Idő hiányában csak felületesen olvastam. Azt hittem, hogy pont ezt a balra kanyarodást szüntették meg, mert ez valóban szar így lámpa nélkül.

yenoee 2011.09.21. 13:04:46

@De gustibusaut bene, aut nihil: jaja, bizony, olvasni. Tök másról van szó, látom a helyismeret sem zavart meg.

sutpet 2011.09.21. 14:11:39

Nagyon jó cikk, több ilyet, nagyobb nyilvánosságot!!

Normális (európai) közlekedéstervezéssel, szervezéssel a balesetek 20-30 %-al csökkentehetők, különösen a halálos balesetek.

Összes hazai közúttal kapcsolatos jogszabály, előírás,szabvány kuka.
Átvenni/lefordítani Nyugat-Európai ország, ide vonatkozó szabályait és ALKALMAZNI!!

Közlekedőként (gyalog, kerékpár, autó) és építőmérnökként ez a véleményem.

A rendőrség már rég tudja, hogy a balesetek jelentős részét a rosszul megtervezett csomópontok és vonalvezetés okozza.
Lásd korábbi hozzászólásban hivatkozott rendőrségi térkép.
Csak az illetékes hatóságok elvtársak ezt nem akarják tudni és nincs visszacsatolás a tervezéhez.

Kérésem a Totalcarhoz:
Az M70 autóút/autópálya 2*2 sávos bővítését a nyári halálos balesetek miatt megvalósítják.
A tervezési és engedélyezési idő várhatóan 3 év, a kivitelezés időtartama 1 év.
Hány ember fog meghalni ez idő alatt?????

Elvileg a terv rendelkezésre áll a vonalvezetés adott, az alépítményi munkák jelentős része megvan, vélhetően a kisajátítások is.
MIre kell várni 3 évig????
Kérésem figyelni a baleseteket, statisztikákat és a lehetőségükhöz mérten a nyilvánosság erejével felhívni a figyelmet!!!

Alexander Eisenburger 2011.09.21. 14:57:35

Nem tudom, más említette-e már: anno (80-as években, messze kisebb forgalom mellett) az M1-M7 kivezetőn a Sasadi út előtt a befelé jövő oldalról nagy ívben be lehetett kanyarodni a Bozókvár utácba egészen addig, amíg egy egész család nem lelte halálát egy befordulás alkalmával.
Azóta dupla szalagkorlát van ott...
Vajjon itt is erre várnak a tisztelt illetékesek???

közösperonos átszállás 2011.09.21. 15:09:02

@Rocko-: "- miért csa ka felszíni akadálymentesítést ismerik itthon? lift? rámpa? korlátlift? megannyi megoldás van, erre megtalálják azt, ami mindenkinek rossz."

Lámpás zebra aluljáró helyett az a nem mozgássérült gyalogosnak is jó, ergo a mindenki az nem épp mindenki...

OftF 2011.09.21. 15:13:02

@aha, persze: szerintem te nem kommentelni jársz ide :)))

közösperonos átszállás 2011.09.21. 15:23:13

@papptibi: "és a cikk erről szól. "

Meg arról, hogy aki tervezte, az egy barom volt.

Aztán meg közbe' lehet, hogy mégse.

butschq 2011.09.21. 15:34:26

én a megfordulásnak csak egy módját ismerem:

www.youtube.com/watch?v=MSI_D5zdkZk

:)

Ezmégnincs 2011.09.21. 15:59:07

@isti77:
Amikor a középre helyezett buszsávot kitalálták a sor vége még jóval beljebb állt. (sokszor most is), a buszok így ki tudják kerülni a torlódások nagy részét. Akkor még a levegőben sem volt a 29-es busz.
A területet amúgy el lehet érni a Nagyszombat utca - Szőlő utca vagy a Tímár utca felől is.

gnme 2011.09.21. 16:00:03

@butschq: az a sárga nem egy (V)éreres (O)rbitális (L)ukas (Á)nuszt (N)eked busz?

todmá' olyan, mint a (B)udapest (K)urvára (V)állalhatatlan, csak kisebb pénzeket nyel el.

Ezmégnincs 2011.09.21. 16:02:02

@senf:
Sajnos kevés az a terv, ahol valóban a tervező akarata érvényesül Pesten. Az FKF, és a Főváros emberei mondják meg, hol, mi épüljön és hogyan, sajnos és most még bejött a BKK is...

Kabóca1 2011.09.21. 16:04:22

Végre valaki megírta ezt a cikket, már rengetegszer gondolkodtam rajta, hogyan kerülhetne erről szó, amire esetleg felfigyelnek a felelősök! Én szintén erre jövök-megyek minden nap, számtalan szomorú balesetet láttam már, többek között a halálos motorosat is. Felháborítónak tartom, hogy még mindig nem tesznek semmit "ott fent", csak kell legyen valami kapcsolat/visszacsatolás a mentők-rendőrök-közlekedésrendészet vagy közlekedés tervezők között! Egy lámpával mindez elkerülhető lenne, senkinek nem kéne rommá tört kocsiját vagy hozzátartozóját siratnia többé. Konrétan a barátomat is összetörték ugyanitt 4-5 évvel ezelőtt, az autó totálkáros, neki könyöktörés, agyrázkódás..
Tegyen rendet, aki ezt ilyen csúnyán elszúrta, már több 50-100 ember keserű pillanata szárad a lelkén!

gnme 2011.09.21. 16:08:32

"mindenki" észreveszi, hogy rendetlenség van.

De "senki" sem tesz semmit.

Egyszer "valaki" talán kijavítja, ami már "mindenki" szemét szúrja.

butschq 2011.09.21. 16:34:17

@gnme: áá úgy tudom, román a videó.
ami biztos, hogy ikarusz(ki) akadályozza a bajort:)

Látnok. 2011.09.21. 16:51:24

Én is arra járok szinte minden nap. Hajmeresztő baromság a kialakult helyzet. A kis fák tőben kitörve, mindenhol roncsdarabok.
Arra vagyok kíváncsi -miután a cikk is megíródott- hogy mikor lesz érdemi intézkedés. Azaz a lámpa áthelyezése, vagy kiegészítése még eggyel.
Ez kb egy-két millió Ft. Mennyi kár is volt eddig? Talán a biztosítók is beszállhatnának egy ilyen akcióba.

dobzse.laci 2011.09.21. 17:47:54

@GG81:
Gondolom a diszpécseroldali dugulásra gondolt a kolléga, az sűrűn előfordul...

Noxin 2011.09.21. 17:53:11

@isti77:
Aki át akar menni, az az Amfinál bemegy a rendőrség (Timár utca) felé és már át is jött.
Vagy elmegy a Bécsi út felé és végigmegy a Szőlő utcán.
Azért ideológiát ne gyártsunk már a bénasághoz. Persze, a túloldalra születni kell...
Pont a Kiscelli kanyarodósávja hiányzik?

ugyhogy 2011.09.21. 17:57:25

Nem neztem vegig az osszes kommentet tehat lehet hogy mar mas is megirta.

Nem azt akarjak hogy a Kojadinal fordulj vissza, hanem hogy ne kanyarodj ott balra. Ki is akar ott balra kanyarodni? Esetleg aki fel akar menni a Rozsadombra. De az is megteheti elobb, mondjuk a Romer Floris utcanal.

Rengeteg helyen nem lehet Budapesten balra fordulni. Nem veletlenul. Peldaul vegyuk a Blahat, nem lehet az Oktogon fele balra fordulni. De hat teszem azt tiz eve lehetett volna, aztan hirtelen megtiltjak, akkor mindenki elkezd hozongeni, ugye? Es rogton a tervezo a hibas.

Lehet hogy a fonodo villamos terve miatt szoktatjak az embereket hogy forduljanak mashol (elobb/kesobb) balra. En kitennem a megfordulni tilos tablat a Komjadinal, lehet ezt is fogjak csinalni. Aranylag olcso is :)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 17:58:31

@közösperonos átszállás: Tényleg tiszta hülye volt, aki az aluljárót kitalálta.
Meg, aki a kereket.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 18:02:11

@értem: Egyszerűbb háromszor jobbra fordulni, igazad van.

ugyhogy 2011.09.21. 18:05:43

@estrella negra: Nem tudom eldonteni, hogy most gunyolodsz-e velem, vagy egyetertesz. Mindenesetre igen, neha egyszerubb haromszor jobbra fordulni. P-modszernek hivjak es oktatjak a kresztanfolyamon.

ugyhogy 2011.09.21. 18:08:34

Persze nem a Margit hidnal, az kicsit vizes lenne :)

sutpet 2011.09.21. 18:21:21

Javasolok új honlapot erre a témára :TOTÁLSÁV

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 18:22:13

@értem: Dehogy gúnyolódok. Főként, ha elmagyarázod, miért jó, ha a júzert egyetlen balkanyar helyett körbeutaztatjuk a fél kerületen.

ugyhogy 2011.09.21. 18:32:42

@estrella negra: Kezsegesen elmagyarazom, nem tul bonyolult. Ha balra kanyarodsz, elsobseget kell adnod a szembejovonek. Vagy olyan lampa kell, ami nem telezoldes. Ez neked rossz, de a mi a nagyobb baj, hogy nemcsak neked. A mogotted jovonek is rossz. Meg az omogotte jovonek. Es igy tovabb. Tehat vagy nyitsz egy uj savot (jo hosszut) a balra kanyarodoknak, vagy hagyod, hogy az egyenesen menoket zavarja az a nehany balra kanyarodni kivano autos.

Ezzel szemben a jobbra kanyarodas sokkal egyszerubb es gyorsabb. Ha lampa van, akkor senkinek nem adsz elsobbseget. Ha nincs, es elsobbseget kell adod, akkor is csak a balrol jovonek, nem kell keresztezned senki utjat. Ez annyival egyszerubb, hogy bizony sokszor megeri inkabb haromszor ezt csinalni, mint egyszer balra kanyarodni.

De felteszek egy kerdest: Kepzeld el mi lenne, ha lehetne a Blahan balra kanyarodni. Vagy az Astorianal. Mekkora sor torlodna fel? Szerinted lehetne haladni az Erzsebet hidon? Vayg akar a Hegyalja ut nem allna be teljesen?

ugyhogy 2011.09.21. 18:41:06

Most dobbenek ra, tenyleg azt magyarazom, hogy miert konnyebb jobbra fordulni (akar haromszor), mint balra?? Nem kene esetleg az M7-esen is megnengedni a balkanyart? Ugy utalom azokat a kanyargos lehajtokat, szegeny "juzer" elszedul.

Igen, gunyolodok. Jol esett.

közösperonos átszállás 2011.09.21. 19:14:27

@estrella negra: "Tényleg tiszta hülye volt, aki az aluljárót kitalálta. "

Nem, csak az belvárosban a 70-es évek megoldása, mikor még hittek benne, hogy ha gyorsítják az autóforgalmat (és ennek rendelnek alá mindent), akkor nem lesz dugó. Finoman szólva nem jött be.

BTW arról volt szó, hogy az aluljáró mindenkinek jobb. Miközben nyilvánvaló, hogy a túrót.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 19:19:53

@értem: Nyilván minden esetet/helyszínt egyedileg kell megvizsgálni. A jelenlegi helyzet az, hogy (szinte) sehol nem lehet balra kanyarodni. Szerinted külföldön miért tudják ezt (is) megoldani. Sőt! Az (akadálymentesített) aluljárókat is építik, nem pediglen megszüntetik.
Továbbmegyek- gondolkodnak, mielőtt csinálnak valamit, nem lokálisan, hanem tágabb értelemben, hosszútávon. Horribile dictu, egyeztetnek az érdekeltekkel.
Ilyesmi.

battery 2011.09.21. 19:26:41

@értem: "Ki is akar ott balra kanyarodni?"
Például én, a Török utcába, vagy a Frankel Leóba.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 19:27:10

@közösperonos átszállás: Akkor elmondom neked is- kell egy (optimális) átfogó koncepció, és igenis ennek alárendelni mindent. Másképp ugyanis nem megy.
Ami nálunk folyik, az barkácsolás.
És ami még rosszabb- nem szakmai, racionális indokok, hanem ad hoc politikai, rövidtávú, gazdasági érdekek mentén.

ugyhogy 2011.09.21. 19:31:56

@estrella negra: Keves helyen lehet balra kanyarodni, igen, pont az elobb elmondottak miatt.

Nem, nem tudjak kulfoldon se megoldani. Ez csak a "mashol minden sokkal jobb" irracionalis erzese.

Valahol epitenek, valahol megszuntetnek. Es nem, mashol sem gondolkodnak. Rohadtul nem.

ugyhogy 2011.09.21. 19:36:55

@battery: Van rosszabb is. Probalj meg bejutni a Bartok Bela utrol (del felol) a Kemenes utcaba. Itt van a Gugli megoldasa:
g.co/maps/x4eg6

Marha nagyot kell kerulni annak az egy-ket embernek, aki a Torok utcaba akar jutni, igen. Es amig nincs mindenkinek sajat helikoptere, mindig lesz aki sziv. Ha meg lesz, mas baj lesz :).

Don Quixote de la Ferko 2011.09.21. 19:41:16

@GRX:

"... vagy bekapcsolni a zöldhullámba... "

Ez vicces volt. Budapest és a zöldhullám.
Max. ha a Dagályban zöldre fested. Közlekedésmérnöktől ilyet ne várj.

ugyhogy 2011.09.21. 19:41:17

@battery: Mit szolsz ehhez? Erdemes mind a harom ajanlatot megnezni, az elso nem is ertelmes, a harmadikhoz at kell menni a Szabadsag hidon, aztan a Kalvinnal megfordulni :D
g.co/maps/qxz62

ugyhogy 2011.09.21. 19:42:48

@luciferko: Bocsass meg. Budapesten nagyon jo a zoldhullam rendszer. Ez nem vicc. El vagyunk kenyeztetve, nem tudjuk milyen jo nekunk.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 19:43:40

@értem: A gondolkodás az első.
(Hogy semmi sem lehetetlen, arra itt egy példa: az Alsó-Erdősor utcából simán ki lehet kanyarodni (még erős forgalom esetén is) balra, nagyívben a Rákóczi útra. Lámpa nélkül.)

Don Quixote de la Ferko 2011.09.21. 19:48:25

@értem:

Aha. Akkor tisztázzuk. A zöldhullám nem azt jelentené, hogy a főútvonal elindul, oszt halad? Azt hiszen nem én vagyok az egyetlen, aki kapásból teleírna egy A4-es oldalt olyan utakkal, ahol ilyet hírből sem látsz.
Hogy ne menjünk túl messze, a Margit-híd elől indulsz, és amikor pont ahhoz a lámpához érsz, aminél most megy a bruszt az eltűnt bal kanyar miatt, pont pirosra vált előtted.

De hogy más helyszín legyen, valamelyik reggel hajnali ötkor a Bartókon sikerült elkapnom a "zöldhullámot", és a Pályaudvar környékétől a Gellértig cirka 5 perc alatt eljutni, mert az üres út ellenére az összes lámpa úgy váltott, hogy piros lett, amikor az előző zöldjéből odaértem.

De nem gond, hidd el a zöldhullámot, jogodban áll.

ugyhogy 2011.09.21. 19:49:51

@estrella negra: Rettenetesen rossz peldat hoztal. Kisforgalmu utrol nagyforgalmu utra balra kanyarodni nagyon sok helyen lehet. Foleg ha a keresztezodes T alaku. Amit nem szoktak megengedni (legtobbszor nagyon helyesen), az nagyforgalmu utrol balra kanyarodas. Miert? Mert ha kisforgalmu utrol kanyarodsz balra, nem okozol hatalmas torlodast a hatad mogott.

ugyhogy 2011.09.21. 19:55:27

@luciferko: Nem azt mondom, hogy tokeletes, hanem azt, hogy mashol meg rosszabb (altalaban).
A megoldas egyszeru lenne, ha csak egy foutvonal lenne az egesz varosban, vagy ha minden foutvonal parhuzamos lenne. Igy sem trivialis, mert _mindket iranyban_ egyszerre kell a zoldhullamot behangolni.

Budapest viszont tele van halozva osszevissza foutvonalakkal. Egy ilyen halozat zoldhullamositasa "hiba nelkul" lehetetlen. Most elkezdhetsz peldakat hozni, hogy hol rossz, persze. De a teljes megoldas matematikailag lehetetlen.
Es akkor meg nem szamoltunk bele olyan tenyezoket, hogy esetleg a villamosra kene hangolni a zoldhullamokat, amik megallnak a megallokban.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.21. 19:56:30

@értem: Viszont itt is simán mondhatta volna az illetékes, hogy 'balra? lófaxt!'. Sokkal egyszerűbb lett volna.
Erre mondtam, hogy gondolkodjunk.
Másutt is.

Don Quixote de la Ferko 2011.09.21. 19:57:47

@értem:
De ettől függetlenül ha nincs keresztező főútvonal, akkor is lazán bevált a mellékutcai lámpa pirosra. És erre nehéz ráfogni a fenti magyarázkodást.

is 2011.09.21. 20:01:56

biztos, hogy nem allitjak vissza az eredeti allapotot, ha teljesen kesz a hid? mert ha nem, akkor ide lampa kell, egyertelmuen.

lampakampanyt, vagy az eredeti helyzet visszaallitasat (ami szinten lampas volt, emlekeim szerint)

is 2011.09.21. 20:05:16

@luciferko: "Ez vicces volt. Budapest és a zöldhullám."

Meglehetosen igazsagtalan vagy. A Hungarian siman vegig lehet menni, ha nincs tul nagy forgalom (ami elsosrban a teherautokat jelenti). az Arpad-hidtol a Lagymanyosi-hidig. Max 1-2 pirosat kapsz a 15 koruli lampabol.

ugyhogy 2011.09.21. 20:10:37

@luciferko: Nagy kulonbseg van a "magyarazat" es a "magyarazkodas" kozott. Az elozo hozzaszolasom magyarazat volt, ami most jon, az magyarazkodas lesz:
"Biztos lehetne meg javitani rajta, ott azt a mellekutcat biztos csak elneztek."
:)

Mikko 2011.09.21. 20:16:24

Sziasztok!

Én nagyon jól ismerem a szóban forgó fordulót, hisz amióta (17 éve) meg van a jogosítványom azóta nap, mint nap arra járok. A cikkben két éves problémáról írnak, ami részben fedi is a valóságot, hisz valóban két éve módosították a Margit-hídhoz közeli kereszteződést, azaz megszüntettek egy jól bevált balra kanyarodó sávot. Így aztán tényleg jogos a kérdés, hogy mi szükség volt erre??? Ami működik, azon miért kell változtatni??? Ha az ráadásul ember életekbe, de legalábbis súlyos anyagiakba kerül. A gond csak az, hogy amióta igen erős a Margit-híd irányába a forgalom (és ez nem 2 éve kezdődött), azóta rendszeresek a súlyos-, vagy súlyosabb balesetek. És a hatóságok semmit, de semmit nem tettek - a helyszíneléseken kívül. SZÉGYEN!!! A vicc az, hogy nemrég egy rendőrautó is részese volt egy ilyen "koccanásnak". Szóval, az ominózus motorosbaleset nem teljesen éjszaka, inkább este történt, mert néhány perccel később sajnos én is megérkeztem oda. Ha éjjel történt volna, akkor talán annak a szerencsétlennek lett volna esélye elkerülni a balesetet, illetve a vétkes autósnak is lett volna lehetősége elkerülni. Ő csak annyit hibázott, hogy be akart fordulni a Komjádi uszoda parkolójába, három sávot-, szinte merőlegesen keresztezve egy olyan helyen, ahol bizony nem mindig a megengedett sebességgel közlekednek az arra járó autósok. Azért a megengedett 50 km/h-s sebesség is elég egy halálos balesethez, azon a helyen. Plusz, ha valaki még gyakorlatlan is, vagy félénk a vezetésben, akkor ő "véletlenül" elcsaphat egy motorost!!! És, ahogy a totalcar is írta, nem biztos, hogy ő a "hibás. A saját tapasztalatom az, ha arra közelítek autóval és összefüggőek az autók, akkor bizony, akkor is lelassítok, ha egyébként mehetnék, de még így is volt, hogy majdnem ütköztem. És itt jön az a hatóságok által kreált felesleges rizikófaktor, ha valaki nem ismerős arra, mert ő bizony nem biztos, hogy elővigyázatos lesz. Miért is lenne az, egy főútvonalon szabályosan közlekedik. Nos, én csak ennyit tudtam a témához fűzni a témához, de nagyon bízom benne, hogy elér a sok kommentelő-társam szava az "okos" emberekhez is, akik megteszik a helyes és szükséges lépéseket - értünk, fizető állampolgárokért.

tükörfúró 2011.09.21. 20:16:34

Már megint túl sokat feltételeztek, ebben az országban vajmi ritkán csinálja az, aki ért bármihez, pontosabban a szakértelem az mindíg elvont dolog, sosem gyakorlatias, és utolós szempotn egyébként is bármiféle kinevezés, állás vagy munka megszerzése kapcsán.

Ez a város autós szempontból egy tragédia, a rendszerváltás előttről ami rosszat örökölt, azt mára minde ezerszeresére nagyították azok a ********** ok akik ezért "feleltek".

és mivel nyilván közösségben élünk és közlekedünk, autós-gyalogos-bicajos-motoros szempontból is visszacsapódik ez a tragikum, csak éppen mi magyarok abban nagyok vagyunk, hogy egymást anyázzunk és ne a problémák valódi forrását keressük.

Ha nem igy lenne, 90ben itt vérees forradalom és 200% átalakulás lett volna, és ma bp és az egész ország is teljesen máshogyan festene. Teljesen.

nyünyüge 2011.09.21. 21:07:13

@értem:
ne csináld már! ha valaki délbudáról jön az alsó vagy a felső rakparton, és a margit híd északi oldalán van dolga, akkor nem tud másképp eljutni a Frankel Leó útra, a Török utcába, az Árpád fejedelem út parkolható oldalára, csak úgy, ha itt, vagy valahol északabbra a Lajos utca elején visszafordul.
Márpedig a Frankel Leo úton van egy ORFI (mozgássérülteket gyógyít), egy Irgalmasok Kórház, dettó, annak fürdője, a Lukács, szintén rehabilitációs nappali kórházzal, termállal, élményfürdővel, a Komjádi, sportolókkal, úszni tanuló gyerekek tömegével,... , folytassam?

mozaic 2011.09.21. 21:12:24

Csak egy kérdésem lenne a rendőrség elmúlt 30 napi baleseti statisztikai térképével kapcsolatban. Mennyire lehet hitelesnek tekinteni egy olyan hivatalos adatot, amelyet olyan térképen ábrázolnak, ahol az M0 keleti szektora fel sincs tüntetve. Ez javítja a statisztikát? Nem létező úton nem történik baleset sem?
Vagy esetleg az adatbázisba GPS koordináták alapján kerülnek a baleseti helyszínek_ függetlenül attól, hogy a térképen jelzett-e ott út?
Ezt nem tartom kizártnak, hiszen például, az oroszországi belügy nyár óta megköveteli a baleseti helyszíneléskor a GPS koordináták rögzítését is. Ez egyébként a gépjármű biztosítási szektor kezdeményezésére került bevezetésre, hogy a kárrendezések során a sérült járműveket (összes résztvevőt) és helyszínt össze lehessen rendelni.

gnme 2011.09.21. 21:15:39

@mozaic: a rendőrök bűnözők.

nyünyüge 2011.09.21. 21:25:01

@mozaic:
Amúgy az a környék egy bermuda háromszög más szempontból is- évek óta rendszeresek a professzionális (látható nyom nélküli) autófeltörések (ideális a terep és a célközönség is, az uszodában, fürdőben, kórházi vizsgálaton hosszabb ideig távol levő tulaj, kicsi gyalogos forgalom). A rendőrök rutinszerűen járnak oda helyszínelni - de még csak az esti világítás sem javult, nemhogy kamera, vagy járőrözés, vagy egyéb próbálkozás történnék.

laci1952 2011.09.21. 21:30:00

@isti77: Naponta megyek a Nagyszombat utca felől az Árpád hídon át.Nagyon sokat javult a helyzet, mert a buszok a Tímár utcai megállóból behúznak a belső sávba és bemennek a Kiscelli utcai megállóba. Sajnos a buszsáv fázis állítását kellene pár másodperce tovább állítani,hogy a 29-es busz be tudjon menni a legszélsőbb sávba.Igen a lekanyarodást a kiscelli utca felé megszüntették, de adott a Nagyszombat u. Szőlő u. alternatíva.Sokkal gyorsabb lett az Árpád híd felé a feljárás,igaz közrejátszik, hogy nem szűkül össze a két sáv a feljárónál.Igaz ezt a szentendrei út felőliek szívják meg.

laci1952 2011.09.21. 21:36:32

Amúgy meg az alaptémához visszatérve.
Ha valaki a Margit híd előtt jön fel a rakpartról, akkor mint régen besorol a legbelső sávba és lámpánál kanyarodik a Török utca felé. Régen is így volt. Akkor miért megy el a következő lámpáig? Csak mert ügyeskedni akar. Szerintem a cikk írója nincs a magaslatán

nyünyüge 2011.09.21. 21:41:53

@laci1952:
Régen így volt. Most kötelező haladási irány egyenesen, nincs balra kanyarodás! Mármint ha dél felől jött fel a rakparton.

Úgyhogy javaslom ne feszegessük, ki van magaslaton, ki nincs.

laci1952 2011.09.21. 21:49:43

@nyünyüge: Ha így van megkövetlek.Kb 1 hónapja jártam arra. Akkor tényleg egy idióta barom aki kitalálta ezt.

Rocko- 2011.09.21. 21:55:10

@Hammer: miért, kinek jó hogy rengeteget kell állni a piros lámpánál?
gyalog hála égnek keveset közlekedek, utálom, eléggé.
viszont javarészt tömegközlekedek, szóval hidd el, nem autóból szemlélve mondom ezeket a dolgokat. ;)
viszont azt határozottan pozotívan élem meg, hogy amig a sok buta ott áll a piros lámpánál, addig én mindenkinél gyorsabban átjutok az út túloldalára, a föld alatt.

@közösperonos átszállás: és a többi miért is nem jó?
és ha van akadálymentesített módszer, akkor a nem akadálymenteset miért is kell megszüntetni?

nyünyüge 2011.09.21. 22:12:30

@laci1952:
Szalad az idő, amióta átépítették a kereszteződést (annak már vagy fél éve), azóta van ez a forgalmi rend.
Ha egy hónappal ezelőtt ott kanyarodtál, akkor benézted rendesen :).

Rocko- 2011.09.21. 22:46:03

@értem: én múltkoR jobbra akartam fordulni, Fehérvári útról Sirokiba.
de persze ott építik a Móricz Zsigmond krátert, ezért beszoptam, és mehettem egy szép karikát: Fehérvári, piac mellett megfordulva, Eszék utca (hitem én, hogy tudok jobbra menni, de nem.), Fadrusz, Bocskai, Bartók, Lágymányosi, Bercsényi, majd a Karinthyn megfordulva. ha ezt előre tudom, akkor inkább Fehérváriról tolok jobbost Október 23-ra, majd Alle mellett el, Bercsényire.

Rocko- 2011.09.21. 22:47:37

@értem: "Budapesten nagyon jo a zoldhullam rendszer."
csak nagyon jól eldugják. én sose találkoztam vele.

MR KESZI 2011.09.21. 23:04:49

OFF

Tisztelt Totalcar!

Most latom a hiradoban,hogy Szeged polgarmestere, Botka Laszlo a Magyar Szocialista Part hon szeretett,langlelku elvtarsa 1500000 (TIZENOTMILLIO) forintert, azaz a minisztereknek es allamtitkaroknak nemregiben beszerzett Skoda Superbek hatmillio forintos darabaranak KETTO ES FELSZERESEERT vasarolt, vadonatuj,SAAB gyartmanyu,fullextras szolgalati gepkocsit kapott.

Kivancsian kerdem, hogy az allami vezetok gepjarmuvasarlasait az elozo kurzus idejen valamiert cseppet sem firtato, am a valasztasokat es a hatalomvaltast kovetoen az erre elkoltott kozpenzek sorsara rejtelyes okbol hirtelen hipererzekennye valt szerkesztoseg vajon tervezi-e hasonloan ekessszolo cimmel, moralisan oly meghato es nem kevesbe szemrehanyo mondanivaloval telituzdelt postokkal valo "mediakampany" inditasat, mint amit a Lazar Janos szamara lizingelt, ennek a SAAB-nak a felet ero negyeves Audi vonatkozasaban tettek?

Sot, a SAAB kalvariaja kapcsan meg lenne is aktualitasa a cikknek.
Lam-Lam, vannak meg igazi fanok akik nem csak kommentben pofaznak kevencukert, hanem igazi tokos,kozulunk valo, osztalyhacban edzett proligyerekkent - vallalva a nyomorgo lakossag megveteset - hajlandoak akar -Lendvai elvtarsnonk bolcs szavaival elve- tobb lelegeztetogepnyi kozpenzt is aldozni a patinas, Botka elvtarshoz hasonloan dinamikus es individualista sved marka megmenteseert.

Es o, mint az osztalyharcban edzett langlelku csinovnyik titan remenyeim szerint soha nem lesz olyan szarfaszu, mint a beszari kulak Lazar aki egy szaros kis internetes portal cikizesetol megfutamodvan nemcsak, hogy sebtiben lemondott az allami kocsirol hanem ijedteben meg sajat zsebbol is vasarolt szogalati autot.

OFF

Gordini 2011.09.22. 01:31:04

@MR KESZI: Ó,szent együgyűség! - mondta volt Husz János.
Ilyen cikket ne várj. Ha mégis lesz,akkor ugye az Index lefeküdt a cigányhitlernek,ahogyan ezt predesztinálták is a rettenetesen hozzáértők a főszerk. távozása(?) után.
Ha netán nem lesz,kézenfekvő a magyarázat:aprópénz,érdektelen,értéktelen hír - hogy jön az Audi egy Saabhoz,egy félanalfabéta, büdös lábú Lázár a klasszikus műveltségű,mérvadó szalonokban nevelkedett Botkához...

közösperonos átszállás 2011.09.22. 06:58:28

@Rocko-: "és a többi miért is nem jó?"

Melyik jobb szerinted? Odasétálni a lámpás zebrához, kivárni a zöldet, majd átmenni, vagy azonnal lelépcsőzni az aluljáróba, gyertyafénynél kikerülni a csöveseket, aztán meg fellépcsőzni? Én alapból is az elsőt választanám, de ha a hároméves gyerekkel vagyok, akkor meg főleg nincs kérdés. Az aluljáró belvárosban elavult, ennyi.

"és ha van akadálymentesített módszer, akkor a nem akadálymenteset miért is kell megszüntetni? "

Ritkán tömnek be aluljárót, tehát nem szokták megszüntetni; de kérdésedre annyi csak a válasz, hogy mert szar.

közösperonos átszállás 2011.09.22. 07:00:40

@tükörfúró: "Ez a város autós szempontból egy tragédia, a rendszerváltás előttről ami rosszat örökölt, azt mára minde ezerszeresére nagyították azok a ********** ok akik ezért "feleltek"."

A rendszerváltás előttről az autók teljes preferálását örökölte. Valóban, ezt lehetne még picit visszanyesni. :-)

"és mivel nyilván közösségben élünk és közlekedünk, autós-gyalogos-bicajos-motoros szempontból is visszacsapódik ez a tragikum"

Amennyiben arra gondoltál, hogy a közlekedésszervezés továbbra is elsősorban autós szemmel és szemszögből történik, akkor egyetértünk. De szerintem nem erre gondoltál, akkor pedig nincs igazad. :-)

Rocko- 2011.09.22. 07:08:00

@közösperonos átszállás: "Ritkán tömnek be aluljárót"
most tömtek be kettőt, a harmadikat most akarják.

"kérdésedre annyi csak a válasz, hogy mert szar."
nem, a válaszod szar. ez nem indok.

"gyertyafénynél kikerülni a csöveseket"
látado, itt a gond. te evidensnek tartod, hogy az aluljáróban csöves és gertyafény van. pedig nem az.

"Melyik jobb szerinted?"
az, amivel tudok haladni. azzal, hogy várok a lámpánál rengeteg időt és energiát pazarlok el.

"Az aluljáró belvárosban elavult, ennyi."
baromság. nincs ami elavuljon benne.

domeq 2011.09.22. 09:14:19

kommentvadászat indul! minek nyavajogni, ha úgyse változik semmi? tessék az illetékesekhez fordulni és az ő válaszukat cikkbe kreálni.

Harlequin 2011.09.22. 10:25:27

Néhány szót megérdemelne a Podmaniczky utcában levő buszsáv is az Izabella utca és a körút között.

közösperonos átszállás 2011.09.22. 15:44:04

@Rocko-: "nem, a válaszod szar. ez nem indok."

Dehogynem. Az átlagfelhasználónak (gyalogosnak) szar, nem funkcionális, kényelmetlen, macerás, fárasztó. Ugye legalább az egyik szót megértetted?

"te evidensnek tartod, hogy az aluljáróban csöves és gertyafény van. pedig nem az."

Nem, én reálisnak tartom, aminél a reális lámpás zebra (nulla hangolás, minimális zöldidő) is sokkal jobb.

"az, amivel tudok haladni. azzal, hogy várok a lámpánál rengeteg időt és energiát pazarlok el."

Akkor itt lesz a gond, te evidensnek tartod, hogy egy belvárosi lámpás zebránál eónokat kell várnod a zöldre. Pedig nem az. :-P

"baromság. nincs ami elavuljon benne. "

Akkor megtaláltuk az első univerzális, örökéletű forgalomtechnikai megoldást? Hurrá.

Rocko- 2011.09.22. 21:08:02

@közösperonos átszállás: "Az átlagfelhasználónak (gyalogosnak) szar,"
nem csak a gyalogos miatt van zebra vagy aluljáró.
az úton közlekedők miatt is. illene az ő érdekeiket is nézni.
"szar, nem funkcionális, kényelmetlen, macerás, fárasztó."
szar: miért?
funkicionálsi, hogyne lenne az, arra tervezik az aluljárót, hogy biztonságosan és gyorsan lehessen közlekedni általa, valamint eloszlassa a forgalmat. tökéletesen teljesíti a feltételeket.
kényelmetlen? elég sok minden az. ennyi szerintem belefér. tekintve hogy sokan használják azt.
fárasztó: ez az indok volt márt. kényelmetlen címszó alatt.
macerás: mi benne a macerás? a gyalogosnak gyalogolni? válasszon gépjárművet, ha macerás az aluljáró.

"aminél a reális lámpás zebra (nulla hangolás, minimális zöldidő) is sokkal jobb."
csak lassabb.

"Akkor itt lesz a gond, te evidensnek tartod, hogy egy belvárosi lámpás zebránál eónokat kell várnod a zöldre. Pedig nem az. :-P"
igen, evidensnek tartom. tapasztalatok alapján.
ha pedig nem lenne az, akkor zöld lenne a lámpa. azaz nincs keresztirányú forgalom, azaz nem kell lámpa.

"Akkor megtaláltuk az első univerzális, örökéletű forgalomtechnikai megoldást? Hurrá."
hiába ironizálsz, de így van.

közösperonos átszállás 2011.09.23. 08:56:13

@Rocko-: "nem csak a gyalogos miatt van zebra vagy aluljáró.
az úton közlekedők miatt is. illene az ő érdekeiket is nézni."

Barátom, rendelkezel te legalább egy minimális memóriával? Pont onnan indultunk, hogy aszondtad, az aluljáró mindenkinek jobb. Én meg mondtam, hogy az átlaggyalogosnak spec. rosszabb. Hogy a járműveknek jobb, az nem volt kérdés sose (arra csak megjegyeztem, hogy már nem '72-t írunk, ha a belvárosban felmerül, hogy az autósforgalmat preferáljuk-e vagy a gyalogost, egyértelműen az utóbbit választjuk).

"fárasztó: ez az indok volt márt. kényelmetlen címszó alatt."

Persze, mindegyik indok ugyanaz. Nem tűnt fel?

És pont arról van szó, hogy fárasztóbb aluljárózni, mint átzebrázni, cserébe az autósnak kényelmesebb átsuhanni (kivéve, ha dugó van), mint megállni és átengedni zebrán a gyalogost. És (mondom már sokadszorra) mivel a belvárosi részről van szó, és mivel már a XXI. század van (bár néhány fejben még nem biztos), ha az a kérdés, hogy a gyalogosnak vagy az autósnak okozzunk-e kényelmetlenséget, akkor az utóbbinak fogunk. Az átkosban még úgy gondolták, az útszélesítés mindent megold (ld. árkádosítás, Erzsébet-híd, felüljáró a Nyugatinál, Rákóczi út, stb.), zebra helyett ásunk aluljárót, és még mutatóba se lesz dugó. Ma már látszik, hogy nem jött be.

"csak lassabb."

Még ez sem igaz mindenkire.

"igen, evidensnek tartom. tapasztalatok alapján."

Nem érted az iróniát? :-)

Ez pont a te gondolatmeneted volt, amit az aluljáróra alkalmaztál. "Tapasztalatok alapján" az aluljárók is pont olyanok, mint leírtam.

"ha pedig nem lenne az, akkor zöld lenne a lámpa. azaz nincs keresztirányú forgalom, azaz nem kell lámpa."

Ha itthon működne a lámpa nélküli zebra intézménye, nem kéne lámpa se. :-) (Jó, a villamos miatt amúgy kéne, meg a busz is minimum határeset.)

"hiába ironizálsz, de így van. "

Nadehát nincs így. Az aluljárónak, mint úgy nézem, megegyeztünk benne, vannak előnyei és hátrányai is (a lámpás zebrának is, a lámpátlan zebrának is, stb.). A kitűzött céloktól függ, hogy melyik megoldás a jobb; a célok pedig bizony változnak az idők során. 1925-ben sem dúskáltunk az aluljárókban, vajon miért?

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.23. 08:58:38

Ha az anyagiak hiánya az ilyen helyzetek kialakulásának (kialakításának), akkor mi a pöcsért nem lehetne ezekbe a biztosítókat bevonni?
Szerintem nekik is érdekükben állna kevesebb kárösszeget kifizetni...

Házas motoros 2011.09.23. 12:15:28

Tisztelt Papp Tibor

Had kezdjem azzal, teljesen egyetértek a cikkben írtakkal, majd had folytassam azzal, amit Fehso2 is írt/kért. Lehet, hogy rosszul látom, de sztem, pont Ön az az ember akinek lenne esélye érdemben utánajárni, (mint egy nyílvános és nagy olvasottságú média képviselőjének), és tenni, vmit, hogy ez a dolog megváltozzon. Oké. Értem én, hogy Ön is csak fizetésből él és nem feladata, de akkor az ilyen témákat ugyanúgy próbálja felejteni mint én, és nem belemenni egy értelmetlen "szájkarate verseny" meghirdetésébe. Alapvetően nagyon kedvelem, mind a TC, mind a TB oldalait, de ez már a sokadik olyan cikk, amit az írt (hőbörgött), aki véleményem szerint tudott is volna vmit tenni, hogy változások történjenek. A lavinához is csak egy gombóc fagyi kell, jókor, jó helyen. Lehet, sőt biztos, hogy naív vagyok, de még mindig több esélye van Önnek tenni vmit (már amennyiben szándékában áll), mint nekem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.24. 16:57:08

@gnme: Sztem erre gondoltál:

„Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer négy ember, név szerint: Mindenki, Valaki, Bárki és Senki. Egy szép napon szóltak Mindenkinek, hogy van egy azonnali intézkedést igénylő ügy, sürgősen el kellene intézni, tenni kéne már valamit. Mindenki egészen biztos volt
benne, hogy Valaki biztosan megcsinálja. Bárki megcsinálhatta volna, viszont Senki se csinálta meg! Valaki dühös lett emiatt, mivel ez Mindenki dolga lett volna. Mindenki úgy gondolta, hogy Bárki megcsinálhatná, és Senki nem vette észre, hogy Mindenki kerüli a konfliktust. Végül Valaki lett, akit Mindenki okolt, amiért Senki nem csinálta meg azt, amit Bárki megtehetett volna.”
süti beállítások módosítása