Hatszáz köbcenti, két ütem és a síró M3...

  2011. szeptember 16. - ommm Címkék: rulez trabant 601 wolfgang ziegler

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

1

Wolfgang Ziegler neve jó eséllyel nem mond sokat nekünk, ellenben ha megnézik az alábbi kis videót, akkor sok sört nyerhetnek, hiszen ki fogadna egy kéthengeres, hatszáz köbcentis Trabantra egy E30 M3 ellenében a széles, hosszú Hockenheimringen? Senki.
 


Kivéve, aki tudja, hogy Ziegler már több, mint húsz éve Trabantozik, a német Trabant-Lada-Racing-Cup és a számunkra talán legkedvesebb, holland Youngtimer Touringcar Championship menője. Hatszáz köbcentivel és két ütemmel aláz, büntet úgy, hogy öröm nézni.

1 a

Ziegler 601-ese persze szénné van tuningolva, a gyári 26 lóerő helyett 80-at tud, ami 133 lóerős literteljesítményt jelent, 7000-et forog és a gyári váltó áttételeivel 170 a vége. Ehhez lepkefingnyi, 585 kilós önsúly társul. Aki kicsit is tisztában van az ebből adódó előnyökkel, az egyáltalán nem csodálkozik majd a tényen, hogy a kis Trabanttal sokkal komolyabb, erősebb autókat is porig aláz. A fizika csalhatatlan, a logika kikezdhetetlen: alacsony önsúlyhoz nincs szükség túlzott fékrendszerre, a Trabant független kerékfelfüggesztése, tekercsrugóssá alakítása önmagában is elég egy jó futóműhöz, a kormányváltó lehet, hogy nevetségesnek tűnik, de villámgyorsan lehet vele gangolni és mivel alig nehezedik súly az első tengelyre, így az autó szinte egyáltalán nem szenved alulkormányzottságtól.

motor

Jöhetnek a 13-as slickek és az, amit láthatunk a videón: a kis narancssárga gömbvillám (mellesleg piszok jól néz ki, mint a versenyautók többsége) még nyomja a gázt, amikor mások fékeznek, pár méteren nagyot lassul, vagy csak egyszerűen visszavált és a motorfékre bízza a munkát. Igaz, az egyenes szakaszokon elhúz mellette az M3, de korántsem ver rá annyit, mind amennyit a Trabant nyer a kanyarokban, ahol szinte helyben fordul és úgy játszik a nagyobb autókkal, ahogy nem szégyell. És még csak azt sem mondhatjuk, hogy a többiek nem nyomják, hiszen verseny van, tolja mindenki, ami a csövön kifér.

Walter Csabi mondta anno a Portugál Michelin-úton az alapigazságot: minél erősebb-gyorsabb autóban ülsz, annál több kanyar van a pályán. Szentigaz, Colin Chapman pedig csak mosolyog odafenn a bajsza alatt. Tudta már ő 50 éve, mi a trükk. Wolfgang Zieglernek pedig csak a legjobbakat, talán egyszer Magyarországon is lesz egy YTCC, bár a dolgok mostani állása szerint...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr413231723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the red punisher 2011.09.16. 19:42:53

Na ehhez kell már igazi megszállottság, minden elismerésem, de ez a gengszter váltó... ez kész röhej. :)

betm3n 2011.09.16. 19:46:42

azért félti ott a tulaj azt az M3-at, bárhogy nézem a videót... ez nem cáfolja a Trabcsi eredményeit nyilvánvalóan, de vagy a tulaj kiméli az M3-at vagy nem tud vezetni.

butcher__ 2011.09.16. 19:51:03

Hát igen a fizika nagyúr és mindig mindenki elfelejti :)

ommm 2011.09.16. 19:53:31

@betm3n: Szerintem nem, de ha így is van, akkor csak egyet kérdeznék: minek áll akkor oda? :)

1kutya 2011.09.16. 19:54:42

azta kurva leborult szivarvégit neki!

ez a hringen elég sokakat megtudna alázni...

Kopasz Szuzukis 2011.09.16. 19:57:59

Pont a jó öreg Colin Chapman készített valamikor a 70-es évek végén egy tanulmány-pályagépet. Ha jól emlékszem abban is egy 600 köbcentis 4hengeres motor volt. Az egész gép feltankolva valami 400 kiló volt. A szupertunning-motorral egy tesztversenyen csúnyán odapörkölt az akkori Forma-1-es és Forma-2-es gépeknek. Persze, azóta a Forma-1 sokat változott. De a jó öreg Colin már akkor sejtett valamit. Amit aztán az üzleti érdekek egy időre elsüllyesztettek.

Ja, CuBE kedvééért: NEM béemvé-motor volt a gépecskében. Sima, mezei Coswort.

szunyii 2011.09.16. 19:59:11

,,vagy csak egyszerűen visszavált és a motorfékre bízza a munkát." :D

worxland 2011.09.16. 20:04:04

Béemvést Trabi így még nem szívatott. A Bömös gazdája kopaszon fejezte be a versenyt.

Javító Zoli 2011.09.16. 20:04:44

Néhány jószándékú megjegyzés: Nem néztem utána a pontos paramétereknek, de tapasztalatom szerint a széria 4 gangos váltóval nehéz lenne elérni a 170-es tempót. Esetleg egy 9-10 ezret forgó motorral. Fülre tényleg 7-8 ezer körül lehet a fordulat. Ez viszont azt feltételezi, hogy a váltó nem pont gyári :-). Valószínűleg a végáttételezése más, a fokozatkiosztások (ismét fülre) már közel gyárinak tűnnek. Még egy apróság: Látott valaki "motorféket"? :-) Persze hogy nem, hisz egy ilyen kihegyezett kétütemű motornak a villámgyors pusztulásával járna egy (vagy több) fickós motorfék. Viszont jól megfigyelhető, hogy emberünk "kínosan" kerüli ezt az üzemmódot.

Mellesleg zseniális a videó, könny szökött a szemembe a nosztalgiától. Innen az "okoskodás" is....elnézést érte. :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.09.16. 20:10:01

@the red punisher:

Első autóm trabant volt, aztán wartburg.
Mikor ezután lett egy padlóváltós autóm, igen sokáig törtem a fejem rajta, hogy vajon kinek és miért jutott eszébe, hogy elrakja a kezem ügyéből a váltót?

Szerintem a padlóváltó egy elbaszott dolog. Hogy oda le kell nyúlkálni mindig, miközben akár egy wareszban úgy lehet váltani, hogy nem engedem el a kormányt közben.

eprompixel 2011.09.16. 20:11:25

Hmm, háát, végignéztem, mondjuk úgy lenne érdekes ha megnéznénk fordított pilóta állással is, mert a BMW -s nem biztos hogy a legügyesebb pilóta, a Trabis meg elég profinak tűnik.
Szóval valójában lehet nem lenne ilyen közel a két autó, ha mindkét pilóta azonos kvalitású.

kispilota 2011.09.16. 20:12:36

Emlékszik még valaki Benyák Jánosra? No az ö csoda Trabija az 500 kilót is alulról sűrolta. Hegyi versenyeken indult, az is ilyen 7000 feletti fordulattal. Csak nem voltak ilyen jó gumik akkoriban.

Alhazred 2011.09.16. 20:14:10

@eprompixel: ellenben ha több kanyar lenne, szopna a bömös még nagyobbat. a trabi meg akkor, ha feltűnne egy régi cooper :)

Javító Zoli 2011.09.16. 20:14:12

És igen...aki leszólja a kormányváltót, az még sose tapasztalta meg az igazán gyors kéziváltás élményét. :-)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2011.09.16. 20:14:54

@Csumpi Hálidéj: Waresszal nagyon lehetett városban a lámpánál alázni. És milyen gyönyörű hangja volt...
Imádtam az enyémet, és egyszer még lesz is.

eprompixel 2011.09.16. 20:17:50

2 üteműben amúgy nem teljesen lehetetlen a motorfék, pl Aprilia SR50 Ditech -ben, (befecskendezős) megoldották, igaz hogy van annak baja elég amin a motorfék nem segít :D

Javító Zoli 2011.09.16. 20:17:56

A Benyák Trabi: 9000-et forgott, ha jól tudom 800-as volt a motorja, két fölfúvókázott MZ ETZ250-es karburátora volt és olyan 50-60 paci körül tudott. Leheletvékony üvegszálburkolatok voltak rajta, minden kikönnyítve, csomagtérfenék helyén alulemez, kb 500 kiló?

Javító Zoli 2011.09.16. 20:22:02

@eprompixel: Lehet motorfékezni egy átlagos kétüteművel, csak nem tesz jót neki, lévén ugye keverékolajzású szerkezet (kis gáz kevés olaj, nagy gáz sok olaj).
A tuningverdáknál ugye inkább kerülik, mert ott a fokozott igénybevétel miatt sokkal komolyabb és gyorsabb halált okoz.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.16. 20:24:57

Mi pénz van ebben Te Úristen!!! Ezenkívül egy fájdalom az egész:-((( Nem hiszem el,hogy egy ilyennel jó lehet versenyezni............

torokt 2011.09.16. 20:25:03

Nem semmi az ember,minden tiszteletem neki!Arra egyébként kíváncsi lennék,mennyit bír egy 80 lovas Trabi motor.

betm3n 2011.09.16. 20:28:15

@ommm: miért, hát a versenyzés kedvéért. ha lenne egy pöpec E30 M3-am és kimennék pályázni, lehet utána jönnének az ilyen videók a neten, hogy egy egyhatos swift sedánnal megaláztak - miért? mert lehet félteném a technikát, lehet nem ismerném a határait, és biztos, hogy nem tudok elég jól vezetni.

a videóban van egy kanyar, ahol a BMW-s egy viszonylag hosszú, nyilván nyélgázos egyenes előtt szemre jó 100m-t fékez - nem hiszem el, hogy egy versenytechnikának ennyi fékútra lenne szüksége az előtt a kanyar előtt. arrl nem is beszélve, hogy meg sem próbálja megkeresni az ideális(nak tűnő) nyomvonalat.

lehet vele vitatkozni, de szerintem a BMW-s vagy lúzer, vagy félti a gépet. vagy mindkettő. a trabis pedig se nem félti az autót plusz vezetni is jól tud, szóval az én 2 centem: alma, körtével esete forog fenn.

ettől függetlenül a videó jó, az ember ügyes, a trabi meg kéne.

eprompixel 2011.09.16. 20:30:30

@Javító Zoli:[OFF]tudom, azért írtam csak hogy technikailag megoldható hogy ne legyen baja motorféktől a 2T nek, de ez itt tényleg nem lényeges[/OFF]

Tisztára LFS XF GTI vs XR GT csatákat juttatja eszembe a vidi, egyenesben GT elhúz, kanyarban meg féktávon GTI a jobb.
Köridőkben hasonlóakat mennek, viszont ketten feltartják egymást.

3 gb 2011.09.16. 20:30:52

Ami papírból van, az repül!

MadMike 2011.09.16. 20:31:06

El-ké-pesz-tő ahogy kanyarodik.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.09.16. 20:32:23

Bele se merek gondolni, hogy mit művelne, ha egy warnyú moci lenne a trabiba. Ha jól tévedek, abból volt gyári kihegyezett verzió százegynéhány lóval. Szerintem Ziegler Úr ennél jóval többet is kifacsarna belőle...

Schütii 2011.09.16. 20:36:05

Nagyon derék dolog ez a kis papundekli-csodától, meg a "mestertől".

Motorfék... (szabadonfutóval?!) LoL

Astra001 2011.09.16. 20:38:14

@Csumpi Hálidéj: Pontosan így van, nagyon gyorsan és precízen lehetett váltani a trabival....a wartburggal már nem annyira, az eléggé elcseszett volt....

Schütii 2011.09.16. 20:38:17

@pman: Az már viszont úgy nehezebb. (víhűtés +minden) Az orrát tolná csak kanyarban.

Garp 2011.09.16. 20:38:47

@Csumpi Hálidéj: a Trabiban megvolt a 3.-ból négyesbe felemelés ujjheggyel-kormányküllőn-belülről-lenyúlva-kormányt-el-nem-engedve? :)

Schütii 2011.09.16. 20:39:51

jó nagyokat füstöl az M3 motorféken.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.09.16. 20:40:43

wareszos vitahoz: nezzetek meg a videot amit linkeltem. eleg szepen tep a waresz :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.16. 20:43:32

gondolom nem keverék olajozású hanem dzivattyúsra megcsinált.

Magyar[HUN] 2011.09.16. 20:48:28

Ilyen videót láttán mindig elgondolkozok egy Trabin vagy Wareszon. De szép is lenne...
@ejszarny: Egyik kedvenc videóm :) Atomdurva a gép!

ttuske 2011.09.16. 20:51:18

ez a Ziegler nagy király, hogy alázza a propellereseket..

Bambano 2011.09.16. 20:52:46

Miért nem linkeltétek be azt a videót, amiről a poszt szól?

Egyébként kb. egy állítás igaz azok közül, amit írtatok, a többit sem a videó, sem a fizika nem igazolja.

Elég hitvány kis autó.

Bambano 2011.09.16. 20:56:48

@worxland: hát ja, tényleg nem szivatott még bmw-st trabi úgy, hogy messziről sem látszik szivatásnak, közelről nézve meg nem is az.

@betm3n: nem, a bmw-s a trabantost félti, nehogy kilökje a pályáról, mert a pakundekli nem védene rajta semmit.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.09.16. 20:59:30

@Magyar[HUN]: ja, ja :D
wareszon tanultam vezetni, de az nem lepett ekkorat :D
ez mondjuk 1.2re felfurt. srac azt irta h 105-110 lo koruli

es az a hang :D

amugy az sem rossz ahogy a 30 eves ndk technikaval tolja le az uj bogarat :D

Oláh Karin 2011.09.16. 21:00:33

..szátok meg, most má elhiszitek, hogy trabiban sz.tak le úgy, hogy maj'behorpadtam?
Az audi 80-somban pedig csak kiröhögtek.

gnme 2011.09.16. 21:07:19

...ez legalább akkora meglepetés, mint mikor a *idó mikulás nagy zsákkal bemegy az óvodába
- Tessék gyerekek, lehet vásárolni!

:-)

Garp 2011.09.16. 21:10:25

@Oláh Karin: barom, kifordult a kaja a számból a úgy felröhögtem! :D:D

Dr_utcai_arcos 2011.09.16. 21:22:42

@Garp: nebasz :),egy ujjal?én megcsináltam, hogy egyszerűen csak megemeltem a térddel, még csak el se kellett engedni a kormányt egy ujjal sem :D!

Oláh Karin 2011.09.16. 21:26:41

@utcai_arcos: nebasz:), én ezt makkal csináltam. Sőt a kézifékest is!

w a s d 2011.09.16. 21:27:39

@Javító Zoli: Ahogy nézem, elvileg 80- nál 4.- ben nem forog a gyári 3500- at sem. (170/80)x3500=7437,5.

w a s d 2011.09.16. 21:31:41

@Javító Zoli: Ahogy nézem, a gyári 601 4.- ben 80 km/h- nál nem forog 3500- at.
(170/80)x3500=7437,5 => nem forogna 7500- at sem 170 km/h- nál a motor a gyári (rövidebb, de nem az összekombinálható legrövidebb) váltóval.

Amúgy kíváncsi lennék, mindent a blokkba egyedileg legyártatva aranyárban mit lehetne kihozni a Trabant- féle 600 (vagy 800) cm3 + 2 ütemből.

the red punisher 2011.09.16. 21:34:37

@Javító Zoli: Vagy már tapasztalta a tolókerekest. :)

Solaren 2011.09.16. 21:35:04

@Oláh Karin: :D :D Aki Trabival kimegy a mai autók közé az kaszkadőr és azt csípik a csajok:)

Egyébként nagyon atom kis Trabi.Nem hittem volna,hogy végignézem,de szerintem még egyszer végignézem,mert az a hang....:) Egyébként az M3 miért ment át batmobileba a hosszú egyenes végén?

gőzhenger 2011.09.16. 21:37:00

Mar bocsanat elore is mindenkitol, de ez akarhonnan is nezem, akkor is csak egy szar trabant. :)
Most komolyan...mivel az M3as nem nyomta neki, ezert megelozott egyet. Na es akkor mi van? Tortenetesen engem is elozott mar meg trabant az uton (katyus szar ut), es tortenetesen en is M3at hajtok (E46) es akkor nekem sirnom kellett volna? :D
Kerlek szepen titeket, NE ertekeljetek tul ezeket a regi technikakat. Azoknak csak hatranya volt a mostaniakkal - meg az akkori nyugati autokkal - szemben. Megertem en meg a nosztalgiat is, meg azt is, hogy meg volt ezeknek a varazsa (mi Ladas csalad voltunk) de osszesegeben OBJEKTIVEN vizsgalva egy nagy halom szar volt az osszes.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.16. 21:45:48

@Csumpi Hálidéj:

Igen-igen-igen! Kormányváltót minden autóba!

De amit végképp nem értek, hogy mi a gránátért nem lehet _minden_ _automata_ váltót a kormányhoz tenni???

csodatévő dzsagodar 2011.09.16. 21:49:21

@gőzhenger: Figyu! Szerintem pedig egyáltalán ne szarozd a trabantot, főleg úgy, hogy Ladások voltatok. A trabantot egyébként általában az szidja, akinek nem volt. Gyakorlatilag egy 4 kerekű bicikli, amelyik gombokért elvitt A-ból B-be. Mi is szívtunk vele néhányszor, de összességében egyáltalán nem volt szar. Ha betartották azt a 3-4 szabályt, ami a 2 üteműekre vonatkozik, a holdra is elvitt.

Bambano 2011.09.16. 21:53:28

@csodatévő dzsagodar: szerintem az a-ból b-be hordó trabant nem szar. nekünk volt, 4 ütemű, szerettük. kétüteműt is vezettem, elment.

de azt mondani, hogy mekkora halleluja ez a video, meg csúcs meg szivatja a bmw-t, mikor ott küzdenek végig, ismeretlen felszereléssel, sofőrökkel, a mezőny végén, hát ez nem enyhe eufémizmus.

A trabi jó. A trabit ilyen szinten túlértékelni, mint ami itt elhangzott, súlyos tévedés.

29 Palms 2011.09.16. 21:58:22

Van az a vicc, aminek az a vége hogy és végül jött a csősz és mindenkit hazazavart a picsába. Ez úgy a 4. percnél jutott eszembe amikor elhúz mellettük a 944 S2. :)

Amúgy király a Trabi, meg az egész verseny. Micsoda autókkal nyomják, Mark III-as Supra, BMW M1, Lotus Sunbeam, Fiat 128 Coupe és RS2000 Mk1-esek a pályán egyszerre. Tényleg Hollandiáig kell menni egy ilyenért? Nincs valami hasonló a környéken?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.09.16. 22:01:49

Először nem értettem miért tudom, mikor merre és mekkora kanyar jön. aztán rájöttem, hogy a WR2-ből emlékszem a pályára.

Nem tud valaki hozzá Trabant601 patchet? :-)

Volt Trabantunk, három is, igaz abból egy születésem előtt. Az utolsón tanultam vezetni. Imádtam. Aztán majdnem lett gimiben egy saját, nem jött össze, azt nagyon sajnáltam. (A mai fiatalok ezt ne tudják, akkor ez nagy szó volt ám, '90 körül, friss jogsival, saját autóm lett volna, hű. Trabant, Trabant, nem számít. Amúgy meg a legjobb kocaterepjáró, könnyű, elpattog a sár tetején, hányszor jártunk bent nagy sárban almáskertben gond nélkül és röhögtük az elakadt Ladásokat.

barnapapa 2011.09.16. 22:04:10

Szerintem nem az a kérdés, hogy szar-e a Trabi úgy általában. Azt döntse el, akinek volt. De ez itt egy épített VERSENYAUTÓ!

Oláh Karin 2011.09.16. 22:04:57

@kamionmentés: Egyet értek! Ezt már mások régen kitalálták. Automata váltókart a kormányhoz, légzsák helyett tarkólövést (hogy ne szenvedjünk), és Windows szoftvert a kocsikba (biztos, hogy kinyissam a légzsákot, Igen, vagy nem?)

Kivancsi 2011.09.16. 22:05:22

hol lehet ilyen tuti fotengelyt, dugot, csapszeget venni ami birja a 8000rpm-et?

ott vennek egy garniturat az utcaimba... eleg lenne eletem vegeig :):)

cziprusz 2011.09.16. 22:08:08

Nekem jelenleg is van 1 öreg trabim! Papirjai nincs,egy öszvér a házkörül! Hol szállit,hol csak bohóckodok vele,de évek óta! :)
Na szóval a váltóról anyit hogy amikor startol észre lehet venni hogy a sima utcai váltó 2-es fokozata sincs olyan hosszú mint ennek az 1-es! :)
Az 5-ket vígan elbírná,és jobban mehetne még! Még mielőt valaki szólna,van 5-ös váltó 2t trabihoz! Nem gyári szerkezet,de létezik! A tulaj helyébe megfontolnám 5-ös cserélyére!:)4-el lepörgi magát a kis 2t!:)
Más gyári féltengelyek,és a váltó se hinném hogy bírná ezt a teljesitményt,főleg a féltengely! Erőteljesen meglehet erősitve a váltó is és a féltengelyek is!:)
Ám nagyon coooooool a verda! :D Nagyon kéne! Kár hogy az anyagiak nekem nem engedik meg hogy épitgesek egyet! :S Sajnos az enyémet is lassan teljesen lelakom,már majd megszakad a szivem szegényke miat,de nem paszolom el semmi pénzé,ez nagyon megérdemli az életet,még ha keserves is neki! Egyszer rendbe teszem,igaz sajnos útcára már soha nem vihetem,de rendbe kell tennem! :) Go trabi go!!!!

TyerCorp01 2011.09.16. 22:08:35

Minden teljesen király, imádom a 2 ütemű gépeket, a trabi a szívem csücske, de amikor ennyi tuning után láttam hogy a kormány mögé nyúl és eltekeri a váltókart... sírtam! :)))))))))))) Kééész! Elismerésem! :)

gőzhenger 2011.09.16. 22:12:22

@csodatévő dzsagodar: Az, hogy Ladasok voltunk, az miert is jogtalanit el attol, hogy szarozzam? Apam 30+ evig dolgozott autokkal (sofor, szerelo, oktato) az osszes letezo akkori keleti marka osszes letezo szemely es teherauto tipusaba belerakott sok sok kilometert. De azt mindig mondta az oreg, hogy a trabant, - vagy ahogy o hivta Honecker Maserati - a legeslegszarabb mind kozul. Pont az a baj, amit te meg tobben is emlegetettek. Be kellett tartani vele kulonbozo "szabalyokat". A Ladak sem voltak tavolrol sem tokeletesek, de azert sokkal kevesebb szopas volt veluk mint a trabikkal. Meg azert a Ladak, Skodak, Volgak, legalabb ugy neztek ki mint egy auto... a Trabi meg mint egy vicc.

csodatévő dzsagodar 2011.09.16. 22:12:58

@Bambano: négyütemű trabi? 1,1-es polo motor? Vízhűtés? Padlóváltó? Radiál? Burzsuj!:) Az Apeh nem érdeklődött akkoriban? Gyanús, nagyon gyanús!

zug_a_volga 2011.09.16. 22:17:18

Nekem is volt Trabim, nem is egy. Csak a vezető ülést hagytam benne, még pakolható is volt...:-) Aztán egyszer télen 250 kg harcsával megpakolva kettétört a gát alatti földúton. Keresztbe a hattyúnyak magasságában...Na ilyet se sokan láttak még...

Astra001 2011.09.16. 22:19:38

@gőzhenger: Amit nem ismerünk, nem szarozzuk le!
Ez a gép 80 paci 585kg mellett.
Az M3 a 195 pacijára 1200kg jutott.
Mint láthatod, arányaiban szinte azonos a két gép.Ellenben abban biztos lehetsz, hogy a trabi pályaversioja sokszorta jobban ette fronthajtással a kanyarokat, mint egy m3.Így hiába szalad el egyenesben a nagyvas, ha kanyarban a kisvas megeszi....ezt láthattad a filmen....semmi meglepő nincs ebben.
:D

c 2011.09.16. 22:21:42

Alázástól ez baromi messze van.
Kéne még min. 50 lóerő meg egy 5. fokozat.

T4KK 2011.09.16. 22:22:23

Na ezt szívesen kipróbálnám.

csodatévő dzsagodar 2011.09.16. 22:23:18

@gőzhenger: Igazad van henger, csak cinkeltelek! Ez tulajdonképpen tényleg így volt. A Lada egy Sci-Fi volt amikor mi is átültünk családosan az első 1,2-esbe. Beszarás élmény volt, gyerekkori ejaculatio, de ettől függetlenül azért a trabi is a "mi" autónk volt, és különösebb baj nélkül tette a dolgát. Bejártuk vele egész ajrópát végzetes probléma nélkül.

Alf (törölt) 2011.09.16. 22:25:34

@betm3n: pedig lángol a kipuff az m3nál

Astra001 2011.09.16. 22:25:42

@zug_a_volga: Kimondtad a lényeget.A trabik gyenge pontja pont a hattyúnyak volt.Ha ott el volt rohadva, garantált egy erősebb menet, kis bukkanók pláne megpakolva és tört is a nyaka mindnek.Minden trabimon -volt vagy 17- azzal kezdtem, hogy hattyúnyak erösítése, váltó ki, 4-es fokozat fixre hegeszt.(szabadonfutó semmire sem volt jó)

Alf (törölt) 2011.09.16. 22:27:58

@Csumpi Hálidéj: kinek jutott eszébe, talán végbélának, aki középen szeret ücsörögni :)))

Alf (törölt) 2011.09.16. 22:29:47

nekünk is volt trabink, hycomat, aztán adtak érte 10-et a bontóban, abból 6 volt a benzin.

:/

Alf (törölt) 2011.09.16. 22:34:22

@ejszarny: kiraly, ahogy keresgeli a 2-est :))

Alf (törölt) 2011.09.16. 22:37:51

@Javító Zoli: a 4es amúgy is szabadonfutó gyárilag, és akkor nincs is motorfék, vagy tévednék?... a miénkben az volt.

sunblind 2011.09.16. 22:58:24

nagyon komoly. maxi riszpekt. .. olyan tízszer vagányabb a papírsárkány, mint bármi más a pályán ..

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.09.16. 23:01:19

Na ja, hát egyenesen menni én is tudok...

Amúgy folyton azt hittem, hogy a faszi felháborodva mutogat a többiekre, amikor megelőzik, aztán rájöttem, hogy csak a váltókarért nyúlkál... :)

cziprusz 2011.09.16. 23:03:35

@gőzhenger: Hát sajna csak anyit tudok erre mondani hogy téved kisé a papa! :) Elhiszem hogy próbálta,használta,de kinek a pap,kinek a papné.....! Nekem személyes tapasztalatom van a kelleti márkálról! Pontosabban 3 tipus: trabant,faros skoda,és a ladák! Na most olyat írok ami miat megköveznek sokan! A faros skodák kényelmével nem ér fel a lada,a trabant strapabiróságával és terhelhetőségével nagyon meglepő kis gép,a lada,meg csak örömködésre való! Másik az hogy én ezeket java részt örömködésre,baromkodásra használtam! A leggyengébeknek a ladák bizonyúltak! Fútómű alatuk egy nagy rakás ....! Mindig szétperegtek! A skodákal annyi bajom volt mindig hogy a karbi szarakodot,vagy húlot szét,na meg gyújtás elálitódás! A ladát nem szeretném felsorolni,mert szinte nem volt olyan ami ne romlot volna el! Ja és hamarább felforalták a vizet mint a skodák,na ez volt nagy poén! :) A trabi az valami elpusztithatatlan gép! Motoral 2 éve nincs bajom,hozzá se kellet még nyúlnom! Egyedül futómü gondok voltak,de mindig azért,mert telibe vertem valaminek! Jah,bocsi,a fékel voltak gondjaim,de egy másik munkahenger megoldota! Jah,és nem csak hülyeségre használom,van egy utánfutóm,és mikkor mit szálitok vele! Egyszer fával fizetek ki egy munkámé,és 2 köbméter fát hoztam el vele! másfél a futón,meg egy fél a kocsiba! Az alját a földön húzta,de hazapöfögöt velem és a cuccokal! Elakadás szót nem ismeri,úgy mint a skoda se! Na de ez az én tapasztalatom,meg véleményem!
Az igazság az hogy kinek mi válik be,és az alapján itél! (Nekem egyik tipusból se 1 volt,mindegyikből több fordult meg nálam!) XD Szerencse és ember függő,hogy kinek mi....... :)

betm3n 2011.09.16. 23:11:30

srácok: 4:07-től tessék nézni a videót, 4:13-nál jön a 150-es tábla, és ott már régen fékez a BMW-s... ez azért nem azt jelenti a szememben, hogy oly' de nagyon tiporta volna.

gnme 2011.09.16. 23:18:03

milyen jó egyenesben padlót nyomni, kockásgumi rulez :-D

www.youtube.com/watch?v=BE8flfrEha0

encore 2011.09.16. 23:25:41

Még egy kis tuning és leveri az összes nyugati gépet.
Amúgy biztosan meg van csinálva kényszerolajzásúra.
Én Rometet tuningolok és indulok vele a Man szigeti versenyen, rettegjetek japán gépek:))))

Bambano 2011.09.16. 23:29:08

@cziprusz: szerintem be kellene menned egy számtech boltba és venni egy új klavit, mert a mostani klavid minden mondatod végére felkiáltójelet rak. Szóval súlyos beteg.

Uzi 2011.09.16. 23:48:37

Hockenheimringen engem is lenyomna, én 20 perces köröket futottam anno. Igaz görkorival voltam :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.16. 23:49:51

Elkezdtem juhtyúkon Trabikat nézegetni és még meg voltam lepődve az 1.6 GTi motoroson, amíg nem láttam a VR6-osat, aztán ugyanazt turbóval, meg a Rover V8-assal átépítettet, meg a a syncro Tramp-ot :D

Hát ezek betegek. Most nem találom az angol építésű Ford 5.0 V8 szívű kombi Trabit.

Ennél a videónál egy fáj, hogy nagyon rövid a váltó, ezért szépen elmennek egyenesben, mert leforog a motor és ennyi. Meg elég nehéz még így is, lehetne biztos találni pár leadni való kilót.

Szóval egy 5-ös váltó és könnyítés :)

JawasZoli 2011.09.17. 00:32:53

@Javító Zoli: orulok, hogy ratapintottal a lenyegre, mivel, hogy 2t motornal elhanyagolhato a motorfek, es ha nem kulon olajozasu, akkor meg igen csak karos dolog az. csak osszehasonlitas keppen, egy 125 cc 4t kb 5x, ha nem 10x akkora motorfekkel rendelkezik mint egy 350-es jawa.
amugy kene egy ilyen kis trabi. egyszer lattam gyorben a Szecsenyi Fosuli , regebben (KTMF)parkolojaban szlalom versenyt, ahol volt egy trabi wartburg motorral, persze 3 porlaszto, es visitott mint a rosseb.

JawasZoli 2011.09.17. 00:44:21

azert akkorat nem villant, de nem rossz. 7,31 kg/LE az arany.

Szabi01 2011.09.17. 00:56:45

Ráadásul kicsit nagy is volt a pálya a trabinak. Szerintem egy szűkebb-kanyargósabb pályán még jobban otthon lett volna.

Rocko- 2011.09.17. 00:58:19

@KuKori: :))))
soröt turbo is megvolt meg a g40?

Rocko- 2011.09.17. 01:00:17

na hát na, azért tudnak ezek a német mérnökök!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.17. 01:00:50

@Rocko-: A soröt turbó még nem! Meg is keresem hamar :)

Astra001 2011.09.17. 01:28:52

Azért vannak visszafelé is sérült emberek, nagy poén, de ezért pénzt belefeccölni, nem tudom.....:(
Hangot maximumra és élvezzétek a hangokat!!!
www.youtube.com/watch?v=oYh2ODGoWfg

McZozo 2011.09.17. 03:03:19

Elismeres a trabinak de azert nem volt az eges akkora szenzacio mint beharangoztak azt az egy bmw t gyilkolta es alig birta kanyarokban szerzet elonyet az egyenesben par meterig megtartani es a bmw sofor szerintem se volt jo. Szoval azert szerintem megis szamit a technika de jateknak szenzacios a gep el kell ismerni, csak szerintem a helyen kell kezelni.
Amugy egyszer valahol nutattak egy 70 es bombi motorral szerelt varnyut na az se volt normalis

A szerelő 2011.09.17. 04:57:12

Trabant forever :)
Nekem elektromos autóból is csak 2 ütemű kell :)

Hurri Kán 2011.09.17. 08:07:28

Mekkora video... :)))

skorpantó 2011.09.17. 08:23:56

@kispilota: Hogyne! Nagyokat meccselt az NDK-s Asmann Trabisokkal.Istenem azok a hangok,illatok...

zvajo 2011.09.17. 08:27:54

Ugyanmar, ne vicceljunk! A Trabantos profin vezet, a BMW-s meg abszolut pancser, koze nincs az idealis ivhez, stb. Ez kb olyan, mintha egy profi motorversenyzo lenyomna engem egy 125-ossel, ugy, hogy en egy 1000-es gepen ulok, aztan egy nagyokos ir rola egy cikket, azzal a cimmel hogy "ez a 125-os alazza az ezreseket" :)

dennisthemenace 2011.09.17. 08:35:07

@Rocko-: Mindig is tudtak. Anno az NDK-s versenytrabik nagyon komoly gépek voltak. Nem sajnálták a támogatást a versenyzoiktol sem, Castrol olajat ittak a Trabijaik.

GGG77 2011.09.17. 09:36:44

@gőzhenger:
"De azt mindig mondta az oreg, hogy a trabant, - vagy ahogy o hivta Honecker Maserati - a legeslegszarabb mind kozul"

Édesapád tévedett. Vagy nem ült pl Zaporozsecben, Moszkvicsban, Kispolákban. Ezek mind sokkal sz@rabb autók voltak, mint egy Trabant.
A Lada helyett pedig (hacsak nem 1500-ösről vagy 1600-osról van szó) 1000x inkább egy 120-as Skoda.

cziprusz 2011.09.17. 09:42:34

@Bambano: Köszi az észrevételt! Ám azért,mert tényleg szar a bilentyüzetem! MÁr a gombok is lekoptak! :S Tervbe van véve az új bilentyüzet vétele!

GGG77 2011.09.17. 09:44:29

@Javító Zoli: Szent igaz. Amikor apám megvette első Trabiját, nagypapám már a 3, Wartburgot fogyasztotta. Két dolgot mondott:
1. Vigyázz, mert a motorfék gyakorlatilag nem létezik.
2. Húzatni. Éljen az a motor. Akkor nem füstöl. (nagyapám Wartburgjaiból soha nem láttál kék füstöt.)

Javító Zoli 2011.09.17. 10:17:40

Ejj srácok! Látom már megint nem tudtok nettó szórakozni!
Nem mindegy, hogy a béjemvés hogyan megy?! Nem őróla szól a videó. A trabiról és gazdájáról....önmagában. Nekem még külön nosztalgia is, volt szerencsém tuningtarbiban eltölteni néhány vesenyt, jó volt látni ezt a videót. És pont!

Javító Zoli 2011.09.17. 10:32:13

Néhány reagálás: A váltónak nem számoltam utána, meglehet hogy tévedtem. Fülre tippeltem meg a hosszabb végáttételt, illetve, hogy meglepően hosszú az első fokozat. Azon speciel elsőre elcsodálkoztam, hogy nem ötös váltó van benne. A versenycélú trabikban a szabadonfutót lefixálják (általában lehegesztik), mivel elég gyengécske szerkezet és egy ilyen teljesítményű motor hamar hazavágja. Nem mellesleg értelmetlen is. :-)
A fékjére kíváncsi lennék, azért széria közeli fékekkel elég ijesztő élmény még egy ilyen pillepalack súlyú gépet is lelassítani 160-170-ről. A fotók alapján a főfékhenger környékén látható komolyabb változtatás.

don't 2011.09.17. 10:51:30

A BMW-s a Trabantos beepitett embere,mindig kihagyja neki a helyet.

xelv 2011.09.17. 11:05:41

Pályafutásom során bár temérdek autóm volt, új amit a párommal hoztunk el a győri Merkur telepéről csak egy csontszínű Trabant volt. Nagyjából két évig használtuk és nagyon szerethető autó volt! Később ütni-vágni célokra vettem öregnél öregebb Trabikat is. Minden alkalommal megcsodálom a verseny célokra épített kétüteműeket és érzek komoly nosztalgiát a típussal kapcsolatban!

dennisthemenace 2011.09.17. 11:20:45

@GGG77: A Moszkvics jobb volt ezerszer a Trabantnál.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.09.17. 11:29:33

@ejszarny: anno leveleztem egyet a warnyú gazdájával, eszetlen pénz van abban a kocsiban, az 5gangos ATE váltó árából én autót veszek. Attól még persze állat nézni ahogy levadássza a 'zújbogarat :) Meglett volna a fránya Polo is ha nem ugrik szét az ékszíj!

régiiskola 2011.09.17. 12:11:51

Ha jól láttam az egyik utolsó rajtpozícióból indult aTrabi,valahol ott is végzett.
Vagy rosszul láttam? Nagyon döcögöt a lejátszás a gépemen.
Jól láttam,vagy rosszul?
Egy kissé nincs túlértékelve ez a videó?

McK (törölt) 2011.09.17. 14:13:05

@Javító Zoli: Jó olvasni itt téged,örülök,hogy szakértők is reagálnak.
Valóban a kétütemű élettartamát nagyban csökkenti a motorfék üzem,ezért is lehetett a Wartburgon kikapcsolni..pl..

McK (törölt) 2011.09.17. 14:18:21

Nyilvánvaló,hogy az M3-asban ülő egy láma..
Olyan féktávokat vesz,mint egy Tehervonat 60 vagon marharépával.
Aki elhiszi,hogy bármilyen trabanttal szopatni lehet egy m3-at ilyen pályán,az az egyikben még nem ült..:D
Nem is ez a lényeg,hanem az érdekessége..:)

2011.09.17. 19:15:43

Azért rögtön mentegetni kell azt a bontószökevény béjemvét, hogy nem tud vezetni meg behúzva felejtette a kéziféket meg hogy abba igazából motor sem volt, csak gurult.
Az a szar gyárilag versenyautónak készült a 192 lóerejével, míg vele szemben az origami gép gyári a 24 pacijával (ha elemükben voltak a mérnökök 26) csak szükségmegoldásként. Ahhoz képest elég jót meccselnek.

lackosor6 2011.09.17. 19:32:43

Bocsi Ommm de azért a videó köszönőviszonyban sincs a leírtakkal! Aztán a BMW-t fikázóknak csak annyit, hogy ha ennyire szar az M3, akkor miért nem előzte le a többit is és miért csak az uccsóval viaskodott? Egyszerűen van egy hozzám hasonló pancser, akinek van egy m3-asa, amivel pályázik és egy trabantos szaki lenyomja! Erre a világot telekürtölik, miközben az utolsó két helyen "alázzák" egymást!
A trabantot én sem kerültem el, gyakran nyomtuk a haverokkal a földúton, sőt egyszer egy kombájnon is szétcsaptunk egyet! Mindig is szerettem vezetni, sztem egy korszak ikonja! Ez a versenyautó nagyon pöpec, de látszik, hogy nem egy ilyen pályára való! (sztem egy szlalolmversenyen alázna mindenkit igazán)

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.09.17. 20:32:56

Trabantos téma, ezt nem hagyhatom ki! :-)
Annak idején elég sokat reszeltem a sajátomat utcára,szlalomra, meg a haverokét, meg 1-2 amatőr rallycross versenygép motorját is.
Akkor nagyon sokat utána olvastam a témának, és ráakadtam ezekre a TLRC verseny trabantokra.
Adatok: szigoruan csak 600ccm lehet.
teljesítmény kb 80-82LE
végsebesség 160-180km/h között, áttételtől függően. Tehát pályához lehetett hangolni a váltót.
Fékek általában wartburg dobfék, de volt tárcsafékre átépítés (golf gti).
Ez utóbbival kísérleteztünk mi is, sőt, volt olyan amatőr rallycross gép amiben elől hátul tárcsafék figyelt.
A motor lelke, mint minden kétüteműé, a résvezérlés optimalizálása, a nagyon jó rezó, és egy használhatóbb karburátor. Mi 250-es MZ, ETZ karbikat használtunk, első kipufogó dob saját tervezés és kísérletezgetésből született.

A trabant másik nagy előnye a váltó, pontosabban a váltókar elhelyezése és működése. Nem volt még olyan autóm amiben olyan gyorsan váltottam volna mint a trabiban. Wartburg váltóját kifejezetten utáltam. Az audi meg rohadt kényelmes, karom a könyöklőn, és csak csuklóból nyomom a gangokat. :-)

És a trabant következő nagy előnye, a végtelen egyszerű, de könnyen piszkálható atomstabil és pontos futóműve. Kicsit okosítva, szlalomversenyre, szűk, lassú pályára ideális és verhetetlen. Úgy kanyarodik amit más nem tud.

Az én trabantom csak kb 35Ló volt, de városban lámpától lámpáig, vagy szűk sikátoros utcákban, jöhetett nagymotoros Siera, Golf GTI, tuning Lada, 325 BMW....az utca végén elsunnyogott mind más irányba.

Még egy adalék, amivel sokan vitára fognak velem szállni, de elmondom. A 2T motoroknak nagy fordulaton kevesebb olajra van szüksége a jó kenéshez mint alacsony fordulaton. Ha taposod neki, kialakul egy olyan olajfilm, ami a nagy fordulat miatt nem tud lecsepegni, kicsorogni, tehát a kenés sokkal jobb mint kis fordulaton. Éppen ezért a motorfékkel semmi baj nincs ezeknél a verseny trabantoknál vagy éppen verseny motoroknál. A motor nem károsodik számottevően tőle.
Ellenben egy széria trabiban vagy wartburgban lehetséges hogy kicsit megsínylette a motor.....bár akkor sem értem miért csak 4.-ben volt szabadonfutós a trabant, a többi 3-ban meg nem. Az enyém minden esetre le lett hegesztve, a nem túl erős féket folyamatosan motor fékkel egészítettem ki, akár úgy hogy fékezés közben visszakapcsoltam 1-ig. Bírta a motor is, a váltó is....ellenben 2 diffim is darabokra robbant a 6 év alatt, az már nem bírta annyira!

És a végére: BMW olyan amilyen, elfogult vagyok, TRABANT A KIRÁLY!!!

F 131 2011.09.17. 23:29:58

@gőzhenger: édesapád itéletét nincs jogom megkérdőjelezni, talán annyiban árnyalnám a dolgot, hogy az almát az almához, a körtét a körtéhez hasonlítsuk. Egy Volga (örök kedvenc, a seregben egy kombit hajtottam) árából kb. 2-2,5 Trabant jött ki, ami a Trabival egy kategória volt, az a kis Polski volt. A kettőt összehasonlítva azért jócskán a Trabi felé billen a mérleg. Kényelmesebb, erősebb, jóval nagyobb volt, mindezek mellett sokkal jobban is ment, és szerintem egy nagyon jó, gyorsan kapcsolható váltója, és stabil futóműve volt, lehetett bátran kergetni (már amennyire a 26 ló engedte).
Kétüteműnél a motorfék egyébként nem egyenletes, inkább rángatásszerű, ez a szabadonfutó beépítésének másik oka. Amit a kétütemű motorok még nagyon utáltak, az a stabil gázpedál nyomás volt, mindig játszani illett a gázzal, emlékeim szerint benne is volt a Wartburg (a kormányváltós örök szerelem) kezelési utasításban.

V12 Power 2011.09.18. 00:28:28

Biztos megköveztek majd, de rohadt unalmas lehet a Hockenheimring egy ilyen autóval. Kávézni lehet, amíg végigküzd egy egyenest, egyszerűen túl kevés a kanyar. Egy rendes, kanyargós pálya kéne, ahol tényleg meg tudná verni az M3-ast, nem csak azért, mert ennek az M3nak itt pont béna vagy technikát féltős a sofőrje. És még akkor is az M3-ban ülnék szívesebben, nekem jobban tetszik az RWD élmény mint az FWD, még akkor is, ha az adott esetben lassabb.

Tazizi77 2011.09.18. 19:57:25

@Javító Zoli: Elismerés a kocsinak, de nem alázna ezt senkit, ha az M3-ban nem valami szerencsétlan ülne, aki kanyarban nem mer menni!
Amúgy elismerésre méltó!

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.19. 07:40:12

@kamionmentés: Europaba szant kocsikon divat, de az ujabb bmw/mb mar ott is a kormanyhoz teszi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.19. 07:42:01

A bmw s kicsit almossan vezet....... Igy szemre.

Trabakrobata 2011.09.19. 12:42:56

Szerintem jó kis gép, aki meg leszólja a Trazsi futóművét az csinálja ezt utánam bármilyen széria(!) futóművű kocsival: www.youtube.com/watch?v=trzjaGovrHs

No küszöb, no erősítés, no para - only 2wheels! :)

traxx 2011.09.20. 16:02:39

@gőzhenger: Abból indulsz ki-tévesen-, hogy hasonlítgatod az utcai és a versenyre kihegyezett autókat. Egy gyári trabival tényleg gáz volt akár 80 fölött is autózni(volt, tudom miről beszélek). De volt helyi "lepényevő" versenyekre épített autónk is(kis lelkes baráti társaság), amit az eredeti NDK-s, rallye-ra készült autók doksiai alapján építettünk(azért csak alapján, mert sajna sok olyan dolog volt, amit mi nem tudtunk prezentálni). Ez a gép már nem volt igazán trabi. Sok-sok meglepetést okztunk az ellenfeleknek(mindezt gombokból) És volt olyan csapat, akik mögött pénz és tudás is több volt... Na az ő autójuk közelített valamelyest ehhez. Egy ilyen, -a videon szereplő autó- meg szerintem már teljesen más kategória.

MP 2012.05.30. 16:26:15

Igen mindennek a kanyarsebesség a lényege. Hiába rajtam is mosolyognak amikor mesélem hogy miket vertem már oda a kanyargós utakon. Meg persze a kanyarban érezni kell az autót ahogy KNL barátom mondotta mindig "seggel" egyenes úton nem kunszt.

dirige 2014.12.17. 18:48:27

@mbx porsche: A gyári Trabimotor is 40-50 paci között volt...
süti beállítások módosítása