Robbantsák már ki az őskövületet!

  2011. szeptember 13. - Stump András Címkék: land rover frankfurt 2011 dc100

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

 

Fullasztó tömeg verődött össze a Land Rover standjánál a DC100-as leleplezésénél, pedig gálánsak voltak a britek, előre megmutatták fényképen, mire számíthatunk a rongyok alatt. Csakhogy két lepelbe burkolt prototípust hoztak ki Frankfurtba, ami némi izgalomra adott okot.

Egy pillanatig úgy tűnt, elfogy az oxigén a hatos csarnokban és úgy halunk meg, hogy nem tudjuk meg, mit takar a vászon, de győzött a kíváncsiság, mindenki visszatartotta egy pillanatra a belélegzett levegőt, majd jött a megkönnyebbülés egy kabrió formájában.

Nem kell magyarázni, mennyire fontos a Defender leváltása a Land Rover számára, hiszen a márka úgynevezett ikonjáról van szó, amelynek megfelelő utódjáról kellene lassan gondoskodni, így hatvan év elteltével. Nem könnyű feladat ez, hasonló horderejű a probléma, mint Queen Elizabeth esetében.

A britek viszont mindig jók egy meglepetésre: a Defender-utód felé vezető úton olyan könnyed lépéssel indultak meg, ami bizakodásra ad okot. Ha a DC100 prototípus valakinek nem lenne elég játékos, oda tették mellé a sárga DC100 Sportot, jelezve, hogy nem csak a haszonjármű szektorban szeretnének kaszálni az új Defenderrel, ha egyáltalán megtartják a típusjelzést.

Pofonokig nem jutottunk el, de ízlés dolgában sem sikerült meggyőzni egymást Danival. Szerinte túl trendi a DC100, amivel sokat veszít a vén Defi agyonüthetetlen imidzséből, és valószínűleg sérülékenyebb is. Szerintem túlságosan a szívéhez nőtt az autóipari dinoszaurusz, nekem bizony bejön ez a dizájn – van benne egy kevés a Range Rover stílusából, de nem olyan komolykodó.

Elbeszélgettem pár percig a dizájnfelelőssel, aki elhintett néhány információmorzsát, például hogy a kábé négy év múlva érkező szériamodellnél az a céljuk, hogy minél testre szabhatóbb legyen. Lesz egy alapmodell, úgy 20 ezer font körül, a plafon pedig a csillagos ég. A kabrió például egy lehetséges variáció, amivel egy piaci rést fednének le: amikor megemlítettem neki, hogy ezt a rést már megpróbálták betömni a Murano nyitott változatával, egy pillanatig elakadt a szava, de aztán megegyeztünk, hogy ez a Landy azért sokkal jobban néz ki.

Katt a képre: Land Rover sajtógaléria

A DC100 főleg belülről tanulmányautós. A moziszékek és a sportkocsis üléspozíció biztosan változik még, de olyan messze vagyunk a szériamodelltől, hogy gyakorlatilag mindent átszabhatnak, ha akarják, mivel még arról sem született döntés, hogy egyáltalán milyen platformra és milyen anyagokból építkezzenek. Gyári emberem azzal bíztatott, hogy ütésálló műanyagokat szeretnének használni a külső karosszériaelemeknél, ami szimpatikusabbnak tűnik, mint az eddig használt alumínium.

Meglátjuk, milyen kritikát kap a többiektől – ha már ketten sem tudtunk megegyezni, hogy kuka vagy gyártósor, valószínűleg nem egyértelmű a helyzet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr33224565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M160 2011.09.13. 17:40:01

Semmi köze a Defihez, de aszfaltbohócnak teljesen jó.

ommm 2011.09.13. 17:51:31

:(
Bevallom, mást vártam. Munkagép-hírnévből retró-Landy.

w a s d 2011.09.13. 17:54:59

Megszűnő Defender? Ezt rosszabb olvasni, mint az elöl hajtó BMW- ről szóló híreket.

subtotal 2011.09.13. 18:14:17

@M160: @ommm:
Srácok, mégis miért nem gondoljátok végig, hogy:
- ez egy tanulmányautó, azaz sok minden elfér rajta, ami a széria esetében nem lesz így
- még a gyár se döntött, mi lesz az alap, nagyon valószínű, hogy lesz alatta komoly technika

Nekem kifejezetten bejövős, de nem én vagyok a vevőkör, hacsak nem fogok oldtimereket vagy yachtot hurcibálni ideoda pár éven belül :).

Gyarló Hintaló 2011.09.13. 18:18:52

Ezek már nem fognak 40-50 évet szolgálni.
A műanyagot megeszi majd az UV rendesen...

ommm 2011.09.13. 18:21:53

@subtotal: A Defi sem yacht-hurcolászásra való volt. Az irány szerintem egyértelmű, nincs kereslet a haszon-terepjárókra és - valószínűleg bölcsen döntve - inkább egyfajta kult-modell szerepet szánnak majd neki.

M160 2011.09.13. 18:22:06

@subtotal: Én viszont a "vevőkör" vagyok, mert van Defenderem. Arra amire ezeket használják / használjuk ez a matchbox nem lesz jó. Még akkor sem, ha ez csak tanulmány és még majd "finomodik". A G marad az utolsó igazi terepjáró, csak árban az már nagyon elszállt.

M160 2011.09.13. 18:24:30

@w a s d: A BMW elől hajt, a Porsche dízelt és családi batárt gyárt, a Defi megszűnik. Öregszem.

subtotal 2011.09.13. 18:31:50

@ommm: én viszont azt választanám yacht hurcolásra. Többre nem kell, több nem kell.
Talán ha nagyon sokat utaznék, akkor ML, de csak akkor.
@M160: én el tudom képzelni, hogy lesz belőle komoly technikájú is, nem csak CrossDefender :S.
A G sem marad velünk örökké, viszont amíg a BMW nagyobb modelljei hátul hajtanak sor6-al és van Carrera farboxer-rel, addig nem érdekel, hogy mit csinálnak e mellett.

Analyzer 2011.09.13. 18:52:00

itt, angliaban, rengeteg defi van (micsoda meglepetes), minden farmernek van minimum egy, es hasznaljak is kokemenyen. KIZARTNAK tartom, hogy megvenyenek egy ilyet, a farm koruli teendok ellatasara.

foolproof 2011.09.13. 18:54:18

@M160: Nem te vénülsz, a világ qrvul elfele. Szerinted a Föld 2/3-án baxik egy öltést, mennyit eszik egy komolyabb vas? Csak a PC ajrópában szívatják halálra a jónépet a benzinárral+környezettudatossággal. Ha a Nissan még hozná balkormányosként a Y61 Patrolt, akkor azér' maradna még keményebb vas a pijacon a G-n kívül, + a Jeep Wrangler.

minci73 2011.09.13. 19:11:02

A nyolcas kép mindent elárul,aszfalt patkány,max a freelander utódja lehet.

Hurri Kán 2011.09.13. 19:15:49

Nehéz megemészteni így első ránézésre... Másodikra is.

dean23 2011.09.13. 19:24:43

Nem kapkodnak az angolok. Már 10 éve a leváltásról csiripeltek és még mindig kell 4 év a széria modellhez! :DDD
Ezek pont annak néznek ki amik! Soha széria gyártásba nem kerülő cuki kis koncepció autók, minimalista designnal!

apa vonogató válla 2011.09.13. 19:34:28

Hat sajnalom a Defendert. Ez ugyanis annak nem melto utodja. 3 dologrol feledkeztek meg sztem:
- elol hatul merevtengely
- fem kaszni, lokharito
- "igenytelen belso" ahova saros gumicsizmaba nem felsz beszallni.

Ha nem a defender utodja lenne, akkor jopofa kis varosi valaminek tunhetne.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 19:52:18

@ommm: Valójában ez súlyos tévedés.
Igenis van kereslet az egyszerű munkaterepjárókra.
Mi sem mutatja tökéletesebben, mint hogy a Mercedes továbbra is gyártásban tartja a G W461-et (mert ez fontos különbség, ez nem a luxus G, hanem a faék változat), vagy épp a Toyota továbbra is gyártja és forgalmazza világszerte a 70-es sorozatú Land Cruisert, ami technikailag nagjyából egy Series III Land Rover, másik kasztni alatt.

És ezek fogynak.

A Defenderből annyi fogy, amennyit megenged magának az a piac, amelyiknek valójában a mostani Defendernél IS egyszerűbb autóra volna szüksége. Ha volna ilyen, ötször ennyi Defender fogyna, többek között épp azokon a kritikus piacokon, ahol túlsúlyban van a TLC70. Afrika, ázsia, ausztrália.

Ez a koncepcióautó nagyon jó verda LEHETNE, ha nem akarná leváltani a Defendert.
Toyotáék is csináltak ilyet, FJ Cruisernek hívják. Kemény terepjáró az is (nincs kétségem afelől, hogy a DC100-ból is kőkemény terepjárót fognak csinálni), mégsem akarja helyettesíteni a TLC-t.
Ha a DC100 olyan akarna lenni, mint az FJ Cruiser, azzal nem is volna semmi gond. Van piaca, bár kétlem, hogy akkora piac volna ez, sőt, szerintem kevesebb fogyna belőle, mint a Defenderből, hiszen light SUV-nak márkán belül ott a Freelander, akinek meg Defender KELL - mert tényleg szüksége van rá, farmer, hegyimentők, vöröskereszt, vadászok, stb... -, annak kevés lesz a DC100. Lehet, hogy azt hiszik, helyettesíteni tudja a Defendert, de nem tudja. Semmi sem tudja helyettesíteni, ami nem Defender. És ez nem az.

Az őskövület-dumát meg felejtsük már el. A mostani Defender a munkaterepjárók között (és ide nyugodtan idevehetjük a japán pickupokat is, akár a Navarát is, bár tudjuk, hogy azok NEM munkaterepjárók) a legmodernebb, legújabb innovációkkal legkomolyabban felszerelt modell.
Lejtmenetvezérlő, Anti-stall engine control, ABS, menetsabilizátor, meg egy valag egyéb elektromos kütyü, hatos váltó, modern dízelmotor, és közben kőkemény offroader. Bandi, mutass még egy autót a piacon, ami tud terepen annyit, mint a Defi ÉS ilyen komoly fejlesztésekkel van felszerelve.
A G, meg a TLC hasonlóan kemény autó, de a TLC a hátsó laprugóival nem tud ennyit terepen, csak a difizárjai húzzák ki a szarból, a G bár tekercsrugós, az iszonyú súlya miatt rettentő feszes erős futóműve ítéli ugyanerre, hogy csak a difizárak mentsék meg, és technológiailag MINDKETTŐ sokkal elavultabb autó a mai Definél.
A japán pickupok meg azért nem jönnek szóba, mert egyrészt nem állandó összkerekesek, másrészt laprugósak, harmadrészt meg az előző háromhoz képest nagyjából semmit se tudnak terepen (részben azért, mert körben mindenhol műanyagból vannak, amiket az első mélyebb sárban leszaggatok róluk).

Szóval ez az őskövület-szöveg a létező legtájékozatlanabb, legbutább duma, ami a világon létezik.

Viszont épp ez a baj, épp ezért nem fogy eléggé a Defender. Mert van benne HDC, mert van benne Anti-stall control, mert van benne ABS, meg a f.sz tudja miféle elektronikus baromság még, amire SEMMI de semmi szükség nincs, amikor az ember munkaterepjárót vásárol. És ezek miatt túl bonyolult az autó, és túl drága.

Az meg, hogy mit gondol róla a közönség...
Nézzétek meg a Facebookon a Land Rover oldalát. A közönség 99%-a végtelenül negatív véleménnyel van a koncepcióautóról, amiről én se tudok sok jót említeni.

A laikus látja rajta a csörlőt, én azt látom rajta, hogy műanyaggal van körbevéve, és alapvetően el van dugva a csörlő zárt helyre. Egy sárban elmerülés után a büdös életben nem fogja azt a csörlőt kiganyézni az ember, mert nem fér hozzá.
Vagy mégis, mert az elmerülés után az első komolyabb szakaszon az autó elejéről az összes műanyag-elemet leszaggatja-letördeli az ember terepen. Onnantól legalább hozzáfér a csörlőhöz...

A laikus látja, hogy hú milyen terepszögei vannak. Én azt látom, hogy az autó eleje-hátulja műanyagból van, ami két hónap alatt pusztul el az autóról.

www.mlre.hu/wp/?p=531

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 19:58:17

Megjelent pl. egy "interjú" a Global Brand Directorral, amiben az DC100-zal kapcsolatban válaszol meg pár kérdést.
www.youtube.com/watch?v=zmcMV200P6o

Az egészhez hozzá tartozik az - aki nem követte az elmúlt napokban-hetekben a Facebookon a Land Rover párbeszédét a rajongókkal, tulajdonosokkal - hogy brutálisan kemények a visszajelzések. Nem felemásak, hanem lesújtóak. A válaszolók, véleményüket kifejtők 99%-a a legkisebb mértékben sem elégedett.

Maga a videó léte mutatja, hogy mekkora melléfogás ez a koncepció. Iszonyú gáz, amikor a bemutatás napján már így kell magyarázkodni...

Hurri Kán 2011.09.13. 20:02:02

@Tie:
ezekben a dolgokban mind igazad lehet, csak sajnos ott a kérdés: ha gyártanák tovább a mai Defendert, vagy akár egy egyszerűbb kivitelt, abból vennének -e annyit, amennyiből üzletileg rentábilisan fenntartható lenne a gyártás...

Bollockbuster 2011.09.13. 20:04:13

Freelanderbe oltott Skoda Yeti.

Specialized78 2011.09.13. 20:06:53

Vélhetően a legjobb terepes lesz,de azt a formát már évekkel ezelőtt megalkotta a Skoda a Yeti személyében.

1kutya 2011.09.13. 20:11:31

@gyvy: khmmm... barátom! milyen üzleti rentábilitásról hadoválsz itt, közel 50 év gyártás után/közben?

1kutya 2011.09.13. 20:13:06

@Tie: valami ilyesmit akartam leírni, ugyan rövidebben, de ezek után:

+1

Hurri Kán 2011.09.13. 20:15:10

@1kutya:
Azt írták, hogy az elmúlt években folyamatosan csökken a Defender eladása... Nyilván, ha az elmúlt 40 év mérlegét nézzük, akkor valószínű, nyereséges a gyártás. Ha csak az elmúlt 5 évet mondjuk, akkor már nem biztos.

Ettől függetlenül ettől az új műanyag motoros köpőcsészétől nekem is hányingerem van. :)

szemettanarba 2011.09.13. 20:18:43

"Ééééédespofa cuki lett, csak a tűsarkú cipő tartót felejtették le róla..."

Ez olyan mintha a következő Unimog narancssárga helyett rózsaszínben jönne ki, hogy ne legyen olyan egyhangú.

Hánynom kell.

-trogerone- 2011.09.13. 20:18:54

ket dolog bant de nagyon:
1. hogy levaltjak
2. most amig meg kaphato nem tudok venni

ez van eltelt 60 ev es meg mindig nem nottek fel a feladatra
elsore a szurke nem rossz probalkozas a sarga az vicc rossz poen

2004ben a ford elorukkolt egy concepcioval a broncot akartak feltamasztani
www.netcarshow.com/ford/2004-bronco_concept/800x600/wallpaper_02.htm
en ilyesmore szamitottam

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 20:20:41

@gyvy: Pontosan ezt mondom.

NÉzd meg, a Toyota épp most mutatott be egy Land Cruiser variánst, ami kasztniban az újabb bódéval van, de belül egyszerű, mint a százas szög, pontosan az ausztrál piacra, mert arra van igény. Egy lebutított szartartály traktorra.

A TLC70 világszerte kapható, már itthon is forgalmazza a Taubenreuther, a 4 literes ócskavas dízellel. Semmivel se tud többet, semmivel se bonyolultabb, mint a haverom 40 éves Series III-as faékje. És mégis eladnak belőle egy valaggal.

Pontosan ez a lényeg, hogy a Defender az elmúlt 10 év alatt túl bonyolut autóvá vált önmagához képest, és így már egyre kevésbé megfelelő autó azoknak, akiknek egyébként egy ilyen egyszerű, puritán munkaautóra van szükségük, mert a farmjukon húzkodják vele a körbálás-kocsit, meg hegyimentők, meg afrikában vadőrök.

És ne felejtsd el, hogy mi pénzbe kerül kifejleszteni egy új modellt, míg azzal szemben egy koszos buznyákba se kerül továbbra is gyártani ugyanazokat a kasztnielemeket, amiket 35 éve gyártanak a Defenderhez, ugyanazokat a merevhidakat, ugyanolyan difikkel.

Tudom, hogy a témában dilettáns újságíró - sorry Bandi, de ma ez te vagy ;) - erre gondol, amikor elavultnak hívja a Defendert, de valójában pont ez az, ami kibaszottul nem számít ebben a kategóriában.
Senkit se érdekel, hogy változtattak-e a kerékcsapágyon, vagy a féltengely-csonkállványon az elmúlt 30 év alatt, vagy a lökhárító formáján, netán a hátsó sárvédőíven, mivel 30 éve is tökéletes volt a feladatra, most is az, mivel a feladat nem változott.

Azt kell felfogni ebben a szegmensben - mármint a munkaterepjáró szegmensben -, hogy a design, a fícsör nemhogy nem számít, de egyáltalán nem is szempont, hogy legyen. Ezeknek az autóknak nem az a feladatuk, mint a személyautóknak, hogy mami oviba tudja vinni vele a gyereket, ezek az autók valódi FELADATOKAT látnak el. Olyan feladatokat, amikhez MŰSZAKI tartalom szükséges. Merevhidak a teherbíráshoz, egyszerű, moduláris felépítés a karbantartáshoz (a mostani defiről is néhány csavar megbontásával le lehet szedni a komplett első sárvédőt pl, vagy a hűtőmaszkot négy csavar tartja a helyén, leveszed, és már hozzá is férsz a hűtőkhöz, hogy kitakarítsd, vagy a csörlőhöz, hogy megzsírozd). Az, hogy milyen a formája, vagy mikor változtattak a váltóján, az senkit sem érdekel. Legalábbis addig, amíg a feladatát tökéletesen el tudja látni azzal a váltóval, vagy híddal, amije van neki. És az, hogy a Defenderen ilyen szempontból 83 óta nem variáltak különösebben (kétszer kapott új váltót pl, oszt ennyi), az azt mutatja, hogy bizony tökéletesen ellátja a feladatot.

Hurri Kán 2011.09.13. 20:24:18

@Tie:
Félre ne érts, én nem tartom elavultnak, szerintem, ha egy eszköz el tudja úgy látni a feladatát, hogy azt nem igen tudod olcsóbbal / olcsóbban szerelhetővel / olcsóbban fenntarthatóval kiváltani, az nem elavult.

Csak hát sajnos az autógyártás már elég rég óta nem csak műszaki és szigorúan vett pénzügyi szempontokról szól...

-trogerone- 2011.09.13. 20:24:25

meg valami, leszarom mit almodott a designer
a regi egy celszeru, egyszru, kokemeny,oszinte oszver volt mely sok puhanynak feltorte a segget
nem ment mindenfele mumajer kocsog izlese utan csak csinalta a dolgat az ido ot igazolta

1kutya 2011.09.13. 20:27:56

@gyvy: asszem az elmúlt évben 20-30 ezret adtak el belőle (lehet 50e-t, nem tudom), de kétlem, hogy veszteséges lenne a gyártása. egyik-másik autóipari konszern örülne, ha vacsiúj rétegmodelljeiből ennyit el tudna adni.

van egy olyan rossz érzésem, hogy ez megint a marketingesek játéka...

Hurri Kán 2011.09.13. 20:29:08

@1kutya:
Ilyesmire céloztam én is előző hozzászólásomban...

Alf (törölt) 2011.09.13. 20:31:45

Na majd meglátom, hogy vág ezzel neki afrikának a tulaja minden évben. van egy defenderes "ismerősöm" aki rendzseresen jár, felmálházott defenderével.

Ez itt SUV kérem.

Gekko 2011.09.13. 20:32:08

Ja, igazatok van, régen minden sokkal jobb volt. Aztakurva, és nekünk még van egy több mint 200 éves lovasszekerünk, és működik! Mi ahhoz egy 60 éves autó? Ez még akkor is működni fog, ha egyetlen Defi nem lesz már a földön...

Brühühü, hánynom kell az ilyen újmódi dolgoktól...

1kutya 2011.09.13. 20:33:11

@gyvy: és @Tie: is ezt erősítette meg. mondom: marketinges abuzálás van ebben is.

1kutya 2011.09.13. 20:34:27

@Gekko: te vagy nem érted, vagy hülye vagy. esetleg mindkettő...

Accordbela 2011.09.13. 20:35:57

Hozzaszolnek,pedig nem vagyok egy nagy terepjaros.Van egy nagyon jo baratom(ne neger fekete afrikaira tessek gondolni) aki Del-Afrikai,es Defenderje van.Szafarira vette mert embereket visz oda-vissza a sivatagban.A baratomnak van egy baratja akit en is ismerek,es neki is Defenderje van.Egyutt csinaljak ezt a bizniszt.Az autokrol tudni kell hogy minden foldi joval felszerelt,felkeszitett,sivatagjarasra alkalmas gepekrol van szo,viztartajjal,mobil zuhanyzoval,mosogatoval,klimaval,hutovel az utasterben,stb..Ok azt mondjak:Kurva jo ez a Defi igy 3-4 evesen,de nem tudjak mi lesz holnap,mert egyre tobb minden szarik be rajta...Tehat terepjarasra jo,de tul vannak mar bonyolitva!Visszasirjak a regit,ami fapad volt es 25 eves!Meg a 25 eves Land Cruiser-t.Nehogy azt hidd hogy a tizeves Defid olyan fasza lesz,ha megveszed!Mondom akkor mit kell venni erre a melora?Minimum 15-20 eves Defendert,vagy Land Cruisert,ezt mondtak.Bocsi hogy belebofogtem,de ez olyan embernek a szajabol hallottam aki nyustoli a terepjarot,nem csak disznek tartja...

Hurri Kán 2011.09.13. 20:38:05

@1kutya:
Mér bántod? Olyan szép a tetoválása. :DDD

hiryu2,0 2011.09.13. 20:39:00

Khmm.... nem hittem voltam hogy én is leírom kommentben: "Hát ez úgy sz*r ahogy van". Hogy miért, leírták már itt előttem.
Nekem már nem kell.

Már csak UAZ hiányzik műanyagból, környezetkimélő elektromos motorral.
Ja, és ha úgy képzelik el a Deender tipikus vevőit,mint ott a sajtóképek közül a 61. és környékén, akkor már ekkora öcsögöket rég láttam, mint a marketingeseik.

Gomulka Béla 2011.09.13. 20:40:21

Konnyen lehet, hogy a régi Defender gyártását lepasszolják valahová (megoldva persze, hogy azért még hozzáférheto maradjon), és ezt a csinosat csinálják Európának. Tudom, Tie, hogy ez a koncept nem mérheto ossze egy valódi LR terepjáróval (illetve nem tudom, de elhiszem), de az is tény, hogy az itteni gazdák megvannak a Mitsubishi Pajero-val, a Toyota mittudoménmivel, és kábé minden mással is, ami elhúz egy pótkocsit két-három tehénnel (4-600 kiló per állat), és esetleg a feleség is beleul nagyobb ógás-mógás nélkul. Olyan foldjeik úgy sincsenek, amire egy kevésbé autentikus mai terepjáró ne mehetne rá - mert azon már egy kétkerekes traktor is elakad. Vagy ha mégis van, hát quad-dal mennek. Vagy nem mennek, mert a jószágnak van lába.

1kutya 2011.09.13. 20:41:38

@gyvy: ja! olyan ritkás! mint a szürkeállománya...

Hurri Kán 2011.09.13. 20:42:45

@1kutya:
Szürkeállomány... Sehol se gyakori, azér olyan k..a drága. Pedig ennék belőle egy jó pörköltet. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 20:45:21

@Gomulka Béla: Két-három tehénnel terepen egy Pajero már nem ad elő nagy varázslatot. ;)

Épp a múlt héten volt egy "közvéleménykutatás" a Land Rover Facebook oldalán, hogy ki mit szokott húzkodni az autójával.

Jöttek olyan képek... 9 méter hosszú háromtengelyes utánfutó, rajta két épített offroad Land Rover... vagy egy hasonló méretű futón 12db körbála...

8 méteres hajó, meg a bánat tudja mi még. És ez csak EGY piac, ahol ilyen egyszerű autókra van szükség.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 20:51:55

Egyébként tényleg durván özönlik a Land Roverre most a brutális negatív válasz. Nem számolom, de szerintem csak ma a Facebookon kaptak vagy 500 olyan postot, hogy NEEEE!!!!...

1kutya 2011.09.13. 20:57:36

@Tie: a navara meg az 1000 literes gázolajtartállyal már köhög (és még sár sem kell hozzá)! tapasztalat...

Hurri Kán 2011.09.13. 21:00:46

@1kutya:
Van egy erdész barátom, ő egy özönvíz előtti Unimogot használ igáslónak... :)

1kutya 2011.09.13. 21:06:38

@gyvy: én meg inkább a teriossal közlekedem, de ha minden jól megy be lesz szerezve egy 90-110-es defi.

Hurri Kán 2011.09.13. 21:08:06

@1kutya:
Mondjuk jellemzően ő is csak a közelkörzetben használja.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 21:08:49

@1kutya: Nem kell hozzá tapasztalat, láttam, hogy mit szerencsétlenkedtek Mendén az AdventureLand-ban, amikor kihozták a Pistáék kipróbálni őket, mi meg melléjük tettük a 110-es Defit. :)

zombika 2011.09.13. 21:12:54

Nyilatkozták a Landrovernél hogy a deffender generációváltása nagyon nehéz feladat. Az lesz az alap koncepció hogy a remek képességei a kocsinak megmaradjanak. Erre itt mindenki jön a "jadecukirózsaszibarbiautó" dumával.

indapass90210 2011.09.13. 21:13:34

@Accordbela: ki lehet jelenteni, hogy olyan emberek sírnak többnyire a defender miatt, akik még a közelében sem jártak soha, nem hogy üzemeltettek ilyet.

Itt, a világnak ezen a szerencsésebb részén jobbára felesleges egy olyan jármű, mint a defender, és megbízhatóságra valóban hulladék. Arról nem is beszélve, ha egy szarabb, kátyús épített úton kell benne ülni egy-két órát. Azt is megbánja az ember, hogy valaha megszületett.

A gazdák meg járjanak traktorral bálát vontatni.

korszellem 2011.09.13. 21:14:18

Hát ezt tuti nem fogják 60 évig nyomni...
Asszem a kabrio terepjáró dolog nem új keletű,gondoljunk csak a Mitsu Recskázóra,vagy a Jeep Csikósra(nem a Zsoltra).Vagy tévednék?

1kutya 2011.09.13. 21:14:24

@gyvy: vagy 20 éve egy darabig kint éltem németben. rokonék telke egy erdei útra nyúlt, nem is volt addig gond, míg meg nem láttam a telek mögötti úton egy amg mercit. megkérdeztem Folkert, ez így most hogy? mire ő: ez az erdész! itt van az erdészház mögöttük vagy másfél km-el és ippeg haza tart.

wazze szinte ótópálya volt az erdőben:-DDD

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.09.13. 21:18:20

Hát régi egy mű a Defender, mint jószág, illetve technikában tényleg eléggé alulmarad, de én olyannak tartom, mint a Mercinél a G osztályt.

1kutya 2011.09.13. 21:18:53

@Dövan: "Itt, a világnak ezen a szerencsésebb részén" baszmeg odesszában már ez is sanssz? t72-esekkel jártok?:-DDD

1kutya 2011.09.13. 21:20:24

@zombika: kik is nyilatkozták? csak nem a marketinges csávók?:-DDD

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 21:25:47

@Dövan: Jópofa, amit írsz, kár, hogy ez tökéletes tévedés.
Pontosan olyan emberek írnak a Land Rover oldalára lesújtó véleményeket, akik nap-mint-nap használják a Defenderüket.

Anettka Lovagja 2011.09.13. 21:52:47

Annak száradjon le a keze, aki ezt az ocsmányságot megrajzolta.
~Az újgazdag prosztóknak ott a Range, miért kell elbaszniuk a Defendert???

ommm 2011.09.13. 21:54:53

@Tie: Tie, Tie, Tie, elbeszélünk egymás mellett és ekézed Bandit, pedig nem kéne.
A Defender, amit te szeretsz, már legalább húsz éve halott. Ráadásul a nagy hányaduk sosem lát komoly terepet (nem mindenki mászik sziklán aki Defendert vesz), max. felázott legelőt, földutat, a farmerek éppen azért szerették meg, mert egyszerű volt.
Ez már nincs egy ideje és a fenti feladatok ellátására ma már sokkal jobb eszközök léteznek. Ezek kényelmesebbek, tágasabbak, halkabbak stb. kinek mi számít.
Ez semmit nem von le a Defender terepjárási képességeiből, de gondolj csak bele: ha akkora jó biznisz még ma is, akkor miért váltja le rövidesen az a cég, amelyik évek alatt állt fel jóformán a semmiből, meg tudott újulni és megy a szekere?
Érted, valszeg nem éri már meg nekik, ilyen egyszerű, vagy valami más.

ommm 2011.09.13. 22:00:41

@Gomulka Béla: Pontosan az első mondatod jutott eszembe nekem is.

Hurri Kán 2011.09.13. 22:04:23

Most nézem a Land Rover FB-oldalát... Hát nem dicsérik agyon ezt az új akármit...

Hanyattlökött Lúdtalp 2011.09.13. 22:09:10

Nem rossz ez, csak nem kell Defendernek hívni... Az nem állna jól neki. Egyébkent innen úgy néz ki, mintha egy koreai tervezte volna. Angliában ilyet biztosan nem venne senki, akinek most Defendere van.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 22:22:39

@gyvy: Erről beszélek, nyuszómuszó. :)

csunyadiszno 2011.09.13. 22:37:45

@Tie: Nyugodj meg, megint túlliheged a dolgot és túl hevesen védelmezed az elméd abszurd tarlamát.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 22:41:31

@ommm: Nyugi, nem ekézem a Bandit. Csak ekézgetem egy picit. :)

Értem én, hogy azt gondolod, hogy minden Defender rommáépített iszonyú harckocsi, de ne belőlem indulj ki.
A 15 évnél fiatalabb darabok 95%-a nem szétfaragott autó, sőt!
Nem minden Defender ilyen:

1.bp.blogspot.com/_4tHcGLtYtOE/SRJeycdfPeI/AAAAAAAAAtw/Toh6aOcS7PA/s400/4x4-trucks-iceland-land-rover-44.jpg

Annál több Defender viszont ilyen:
army-uk.com/stock/fotobig/661_LR127-1.JPG

Vagy ilyen:
www.mlre.hu/wp/wp-content/uploads/2011/09/mountainrescue.jpg

Meg ilyen:
farm4.static.flickr.com/3351/3613558863_53d663ac82.jpg

És ilyen:
www.facebook.com/photo.php?fbid=10150366755308552&set=a.10150366755048552.400320.10369058551&type=1&theater

"Ez már nincs egy ideje és a fenti feladatok ellátására ma már sokkal jobb eszközök léteznek. Ezek kényelmesebbek, tágasabbak, halkabbak stb. kinek mi számít."

Óriási tévedés. Épp ezt magyaráztam az előbb. Amikor ezeket az autókat MUNKÁRA használják, ezek mind nemhogy mellékes, de egyenesen FELESLEGES funkciók. Nem számít, hogy kényelmes-e, vagy hogy tágas, vagy épp halk-e a gép. Egyetlen dolog számít, hogy teljesíti-e a feladatát.

Gyönyörű példája volt a délász. 20 éve használnak Defendereket a terepi munkákra. Főleg 130-asokat. Non-stop meg vannak rakva 1-1,5 tonna felszereléssel, szerszámmal, miegymással, így járnak ki velük szántásba-vetésbe, ártérbe, mindenhová, a villamos hálózatot karbantartani. Vettek nemrég egy rakás Land Cruisert, meg Toyota Hiluxokat, hogy majd azok milyen faszák lesznek, mert kényelmesek, meg halkak, meg modernek, ihajcsuhaj.
Aztán az lett, hogy egyik se bírta a melót, a földút szélénél tovább nem jutottak a 1,5 tonna motyóval, oszt a melós meg a kezében hurcolhatta be egy kilométerre a cuccot, dolgozni.
Úgyhogy a modern új szép autókat inkább visszahívták, hogy jöjjenek-menjenek a városban, esetleg a környező falvakba megcsinálni a melókat, a terepre meg visszazavarták a 15 éves Defendereket.
Mert amikor MUNKA van, akkor senkit sem érdekel, hogy kényelmes-e a munkagép. Akkor csak egy számít: Hogy a munka meg legyen csinálva.

"ha akkora jó biznisz még ma is, akkor miért váltja le rövidesen az a cég, amelyik évek alatt állt fel jóformán a semmiből, meg tudott újulni és megy a szekere?"

A jó bizniszről én is tudnék feltenni nagyon-nagyon érdekes kérdéseket, amiket szerintem még a Land Rovernél se tudnának értelmesen megválaszolni.
Amerikában pl. meg vannak veszve a Defenderekért. Egészen konkrétan annyira, hogy egy használt 15-18 éves Defi, ami itthon másfél-kétmillió forint, az amerikában 4-5millió.
Azért, mert a Land Rover sok-sok évvel ezelőtt úgy döntött, hogy az amerikai piacon nem forgalmazza tovább a Defendert.

Namost, akkor miért csodálkoznak azon, hogy kevés fogy belőle, ha nem viszik oda, ahol vennék????

"Érted, valszeg nem éri már meg nekik, ilyen egyszerű, vagy valami más. "

Marha egyszerű kérdéssel válaszolok:
Mi kerül többe? A fejlesztés, vagy az egyszerűsítés?
Kifejleszteni egy új modellt, vagy gyártani tovább a présgépen ugyanazokat a kasztnielemeket, amiket a prés 50 éve nyom változatlanul?

Az meg, hogy a Defender nem termel profitot... Jól hangzik, de nehezen hiszem el.
Nézzük a fejlesztés költségeit:
Kasztnira, alvázra az elmúlt 30 évben, 83 óta nem költöttek.
A hidak, difik, fékek, kardánok változatlanok 20 éve.
Az elmúlt 10 év alatt kapott 2 új motort, és egy új váltót. Ebből konkrétan egyik sem került különösebben sok pénzbe, mivel az egyik a Ford Transitból jött, a másik meg most jön, a 2.2-es dízel jövőre, szintén valami Ford motor...
Beleraktak pár elektronikus fejlesztést, mint a lejtmenetvezérlő, ami szintén nem került pénzbe, hiszen a freelander-discoveryII párosba fejlesztették ki először.

Egy kurva présszerszámra nem költöttek 40 éve.

Nagyjából az van, hogy egy Defenderen van kb 80% hasznuk, csak nem elég trendi.

indapass90210 2011.09.13. 22:43:09

@Tie: mármint úgy értem, hogy itt sírnak, nem globálisan :)

Mert Magyarhonban, parasztautónak, amúgy is kb az L200 a menő :)

@1kutya: nem :) Egyébként döbbenet, hogy pl a freelander 2 mit kibír. Mondjuk a fél méteres sárból feltehetőleg nem tudna kijönni, de okos ember meg abba nem megy bele :)

Én személy szerint terrano 2-t használok :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 22:46:00

@ommm:
"...feladatok ellátására ma már sokkal jobb eszközök léteznek."

Ahhoz, hogy beverjünk egy szöget a falba, kell egy szög, és egy kalapács.

Nem kell, hogy akár a szög, akár a kalapács kényelmes legyen, modern, netán halk, csillogó, és az sem kell, hogy kompozit anyaga legyen.

Az viszont elengedhetetlen, hogy a szög egyik vége hegyes legyen, a kalapács pedig nehéz, és kemény.

Minden más tulajdonság ezeken kívül fölösleges, és jó eséllyel csak a hatékonyságot rontja.

csunyadiszno 2011.09.13. 22:49:52

@Tie: Amiről te beszélsz, arra traktor való, hiába értetlenkedsz.

indapass90210 2011.09.13. 22:52:59

@Tie: "Minden más tulajdonság ezeken kívül fölösleges, és jó eséllyel csak a hatékonyságot rontja."

Ha már szerszám, akkor pl gyújtósvágáshoz próbálj ki egyszer egy fiskars baltát, aztán megtudod, hogy mennyi a különbség ez, meg aközött, amit az olcsóbbak között találsz a teszkóban. Pontosan az ergonómia, ami a hatékonyságot javítja.

A defender ugyan kibírja, ha beleesel vele egy méteres gödörbe, de annak, aki benne ül, garantáltan kipréselődik a betét a gerinccsigolyái közül.... :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 22:53:18

@foolproof: Épp ezt írtam, hogy épp most hoztak ki egy butított változatot ausztráliának. :)

coord 2011.09.13. 22:53:49

Ezt már megcsinálták a freelanderrel. Ez tehát kuka. Több tucat márka csinál már műanyagterepjárót. Ezzel mit akarnak? A defi volt az utolsó igazi terepjáró. Na meg az Uaz.
Ez így hatalmas bukta lesz. Műanyag defender :-D Röhögnöm kell! Ha a cimbinek megmutatom ő viszont sírni fog. Neki még a rendes van.

zassz 2011.09.13. 22:55:19

@csunyadiszno: Láthatóan sokat ültél már Def, SIII, Range, Disco Land Roverben!
Hegyimentő traktorral? És még sorolhatnám, mire jók ezek, főleg a Def, de kár lenne, lehet, hogy nem értenéd.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 22:55:55

@csunyadiszno: A traktor arra való, hogy szántson.

@Dövan: Ülj be egy japán terepjáróba, aztán döbbenj meg, hogy mennyivel puhább a Defender rugózása.

(baltából pont Fiskars-t használok, de ettől még nem hasonlítanám a DC100-at ehhez. Ha a DC100 balta lenne, akkor nagyon fasza kompozit nyele lenne, kurvajó súlyelosztással, viszont nem lenne éle...)

hallari 2011.09.13. 23:02:01

Tie-nak és másoknak is igaza van: ez nem méltó utóda a Defendernek, ez egy városi operett-terepjáró. Ha így megy tovább, lassan csak a Niva marad. Nem értem, miért nem csinálja azt a gyár, hogy az eredeti, fapados gyártósorát kipakolja valahová Dél-Afrikába, ott a terepjáró 90%-ban a Defender. Vagy lehet Ázsiába is, ott olcsóbb az alapanyag. Sok vevő lenne egy ilyen kiforrott konstrukcióra, pláne olcsón. A Bogarat is még vagy 20 évig gyártották Mexikóban, és az nem is volt ilyen speciális célszerszám.

ommm 2011.09.13. 23:04:17

@Tie: Ilyen nincs manapság, ebben biztos lehetsz. Ha valamin haszon van, akkor nem hagyják abba.

hallari 2011.09.13. 23:04:39

Tie-nak és másoknak is igaza van: ez nem méltó utóda a Defendernek, ez egy városi operett-terepjáró. Ha így megy tovább, lassan csak a Niva marad. Nem értem, miért nem csinálja azt a gyár, hogy az eredeti, fapados gyártósorát kipakolja valahová Dél-Afrikába, ott a terepjáró 90%-ban a Defender. Vagy lehet Ázsiába is, ott olcsóbb az alapanyag. Sok vevő lenne egy ilyen kiforrott konstrukcióra, pláne olcsón. A Bogarat is még vagy 20 évig gyártották Mexikóban, és az nem is volt ilyen speciális célszerszám.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 23:04:49

@hallari: Nem kell messzire menni.
A Santana pl. továbbra is gyártja a P10 Hannibal-t, ami egy picit továbbfejlesztett Series III Landy a '70-es évekből, az Iveco épp a Santana-ból faragta ki a Massiffot egy 3literes Iveco dízelmotor, és a 6.5 tonnás összkerekes Daily összkerékhajtásával, és még egy rakás országban csinálnak hasnló licenceket.

ommm 2011.09.13. 23:06:46

@Tie: Tie, fogadd el, hogy - úgy látszik - az igények változnak. Ez ellen nem tudunk semmit tenni, nem hinném, hogy a Land Rovernél nem rágták volna át ezerszer ezt a dolgot...

indapass90210 2011.09.13. 23:07:16

@Tie: biztos így van, de mai napig vannak defenderjeink, tehát nem úgy találtam ki :)
Biztos vezettem is :)

Sőt, ha el nem lopták az elmúlt két órában, akkor egészen biztos, hogy egy japán terepjáró áll a ház előtt :)

csunyadiszno 2011.09.13. 23:07:51

@Tie: Ne csináld ezt a dolgot. Pont olyan a rugózása,(és ezt te nagyon jól tudod) amilyen rugót aláteszel. A tiéd nyilván nagyon lágy és hatalmas úttal rendelkezik, mert megfizetted. Egy platós másra való. Eleve tekercs és laprugót hülyeség hasonlítani. A mendei park meg hülyegyerekeknek való, céges rendezvényekre, középvezetőknek, bohóckodni.

zassz 2011.09.13. 23:08:04

@Dövan: Bocsi, de nekem ebből pont az jön le, hogy nem sokat zötyögtél Deffel. Nekem egyel előtti, SIII-om volt, még 73-ból. Legüzembiztosabb kocsim volt, pedig volt egy pár, drága, luxus, stb. vasam és van is. Sajnos SIII már nincs :( de ez sem műszaki, hanem családi ok (házisárkány-papucs kombó) miatt. A gép vidáman üzemel 38 évesen immárom a harmadik gazdájánál.

De ami a lényeg, az kocsi nem akart mást, mint elvinni bárhová téged és a motyót, úton akár (és műhód mérte!) 103. km/órával is. de 70-90 között a világ végére is. Na az volt a fapad, a Def nekem már szinte csiribiri hobbigépnek tűnt. Lehúzható oldalablakok, tekercsrugó és még sorolhatnám :)

indapass90210 2011.09.13. 23:14:50

@zassz: sokat valóban nem, de a kényelmi faktor eldöntéséhez nem kell még napokig ssem használni, a megbízhatóság meg függhet az aktuális évjáratok beszállítóitól is, meg a hétfői műszaktól :)

csunyadiszno 2011.09.13. 23:15:13

@zassz: Ne haragudj de ha luxusautóra van lóvé, akkor miért nem fér bele, hogy mellette legyen egy örömautó? Ne mond, hogy olyan kemény a terror, hogy nem engedte meg anyu.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 23:15:23

@ommm: Őszintén, szerinted tényleg változnak az igények?
Tényleg van szükség az X5 mellett X6-ra?
Tényleg van szükség 32 féle mercedesre?
Tényleg van szükség 28 féle BMW-re?

Nem azt mondom, hogy a világnak csak kupéra, szedánra, kombira, és terepjáróra van szüksége, meg egy rövid, és egy hosszú furgonra, de azt azért kétlem, hogy a sok mondvacsinált baromság, amit már TE, mint szakavatott autós újságíró se nagyon tudsz követni (én meg már azt se tudom, hogy mi a f.szom a Crossover, meg a cityover, meg a bánat tudja, mi baromságot találnak még ki), azokat valóban létező IGÉNY hozta életre, nem valami marketinges mondvacsinált izé, hogy "na, ilyet se csinált még senki, csináljunk, oszt majd kitalálunk köré valami lózungot, oszt a sok barom majd AZT HISZI, hogy neki ez kell".

A reklámvilág pont erről szól: Hitesd el a fogyasztóval, hogy NEKI EZ KELL.
Elhiszem, hogy lehet KREÁLNI piaci igényt, ami előtte nem létezett, de nem hiszem el, hogy AZ a piaci igény, ami LÉTEZIK (amiket bemutattam pár fotón a Defenderről), azt kielégítené egy ilyen autó, mint a DC100.

zassz 2011.09.13. 23:17:20

@ommm: Sajna változnak. Nem tudom városi legenda-e de állítólag, amikor a SII fém hűtőrácsát lecserélték műanyagra, mint amilyen már a SIII-on is volt, az ausztrálok felháborodtak, hogy akkor min sütik a marha steak-et ezután. Állítólag kaptak egy nagy adag régi rácsot alkatrészként.

Viszont amilyen megbízható gépek és ez saját 7 éves tapasztalat, jó pár évig megmaradnak még.

Lehet egyébként, hogy igaza van Tienek, túl lett rakva a DEf. Én egészen jól voltam mindenféle lejtmeneti, meg akármilyen kütyük nélkül amik értelemszerűen nem létezhettek a 73-as kiadásban. Talán csak egy klíma lenne, mamit én személy szerint beleraktam volna, hiszen az első sorozat Range Roverben (74-től) már volt. És igen, kbszott fapad, de az ülés cserélhet, komoly öv beépíthető, stb, stb és már kényelmesebb is. És munkaautó, tehát legyen azért némileg kényelmes is, de én sem vittem be oda a Range Roveremet, ahová a SIII-t behajszoltam, mert féltettem kisség a Range fényezését, stb. Azzal inkább országút, s a két kocsi ára nem volt egy új swift.

coord 2011.09.13. 23:18:00

@csunyadiszno: A defi egy traktor. Kényelmetlen, vezetni is olyan, mint egy traktort. Benne ülni is olyan. De célszerszám. Amire szánták arra való. Ez a tanulmány, vagy micsoda egy semmi. Ők is megcsinálták már, mások is nagyon sokszor.
Igazatok van, ha ez az utód, akkor rendes terepjárót már csak az oroszoktól lehet szerezni, mert ez minden, csak nem az.
Ez csak egy rossz vicc lehet. Ha viszont komoly, akkor lehet temetni a márkát. Nem tartom valószínűnek, hogy a SUV-ok piacát majd egy műanyag defender fogja megrengetni.

csunyadiszno 2011.09.13. 23:19:07

@Tie: Nem az a lényeg, hogy van e valós igény és hogy ki mennyire van megvezetve, hanem az, hogy miből mennyi fogy. Nem túl bonyolult.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 23:19:24

@Dövan: Én csak azt tudom, hogy LandCruieses, Hiluxos, Mistubishis, meg mindenféle terepjárós haverom hüledezett a Range-ben, hogy 'bazmeg, ennek ilyen puha a rugózása???', amikor beültek hozzám.
Volt, aki akkor pislogott, hogy mennyire puhán lépkedett át a vasúti síneken, más akkor, amikor 80-90-nel mentünk földúton, de egytől-egyig mindenki azt mondta, hogy sokkal keményebb, kényelmetlenebb, üt-vágabb a japánjuk. Pedig nekem a Range-ben a nem kevés pluszsúly miatt még erősebb rugók is vannak benne, mint a gyáriak.

@csunyadiszno: Mondom, volt küztük tekercsrugós landcruiseres is.

csunyadiszno 2011.09.13. 23:22:25

@Tie: Nem vagy egyszerű eset. Kérlek áruld el, milyen márkájú rugók és csillapítók vannak benne.

ommm 2011.09.13. 23:22:37

@Tie: Persze, de látod, ez van és működik. Ez ellen nem tehet senki semmit.
Oka van annak, hogy nem folytatják majd a Defendert olyan formában, de valószínűleg sosem tudjuk meg, bármennyit találgatunk is itt.

@zassz: Erre próbáltam utalni, szerintem már régebben elcsúsztak ezzel, aztán idáig lehetett kihúzni. Ott romlott el, amikor a munkagépre megpróbáltak báli ruhát húzni.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 23:22:39

@csunyadiszno:
"hanem az, hogy miből mennyi fogy."

Tehát hogy ki mennyire van megvezetve. :)

De a viccet félretéve: Akkor mivel magyarázod azt, hogy a hadseregek ezrével rendelik a Defendernél sokkal puritánabb, egyszerűbb kivitelű G-ket, vagy hogy ausztráliában, afrikában és egy csomó más piacon tízezrével adják el még ma is a faék kivitelű Land Cruiser 70-eseket?

Egész egyszerűen azt mondani, hogy nincs kereslet az egyszerű, primitív munkaterepjáróra, rövidlátás.

encore 2011.09.13. 23:23:29

Hát nem is tudom, a Jeep Wrangler az mi?
Olyan mint egy kabrió nem?
Jó jó persze a bukókeret, de akkor is.

indapass90210 2011.09.13. 23:27:09

@Tie: most a range-ről volt szó, vagy a defenderről? :)

csunyadiszno 2011.09.13. 23:27:19

@Tie: Akik ezt eldöntik, azok szigorúan profitorientált emberek, piackutatás, statisztikák, eladási infók alapján döntenek. Ha megéri csinálják, ha nem, nem. Nem gondolhatod komolyan, hogy kidobják a pénzt az ablakon merő ellenszenvből a típussal szemben.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 23:29:30

@csunyadiszno: Körben mindenhol gyári olajos lengéscsillapító, elől duplázva, mert nehéz az eleje a csörlővel, meg az erősített híddal, és szeretek haladni.
Rugók meg elöl OME 751, hátul meg OME 762.

Ezek az OME Heavy Duty rugói, 2"-et emelnek, de nem azért, mert hosszabbak, hanem mert jóval erősebbek. Az elsők 250lb/in, a hátsók meg 320lb/in állandójú rugók. Nem kevéssel erősebbek, mint a gyáriak.
Mindezekhez 235/85R16 BFG MT gumik.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 23:32:21

@Dövan: A Defik és a Classic Range-ek futóműve 1983 óta megegyezik, úgyhogy tökmindegy. :)

indapass90210 2011.09.13. 23:37:27

@Tie: Aham, ezekkel a dolgokkal kapcsolatban nem vagyok túl tájékozott, én pusztán vezetni szoktam :)

Nekem a terrano rugózását kellene megpuhítani, van valami ötleted, hogy ki tudna ebben segíteni?

csunyadiszno 2011.09.13. 23:37:38

@Tie: Akkor meg is van a titok nyitja. Biztosan rettenetesen jó. Idegesít, hogy rád kell irigykednem.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 23:43:06

@Dövan: II Terrano elöl már tekercsrugós, vagy torziós?

Ha tekercses, akkor nem nagy kunszt, nézni kell hozzá hosszabb, de kisebb rugóállandójú rugókat, amikkel a magasság ugyanakkora lesz, viszont a lengéscsillapítókon ekkor nem árt egy kicsit keményíteni, pl. ProComp ES9000 gátlókkal, hogy kevésbé billegjen az autó a puha rugók miatt.

Ha torziós elöl, akkor már nehezebb falat, sokkal-sokkal ritkább a mindenféle torziókat gyártó cég, sokkal kisebb a választék, és többnyire tetű drágák is. Tekercsrugók minden bolond csinál torziót sokkal-sokkal kevesebben sajnos.

zassz 2011.09.13. 23:50:05

@csunyadiszno: hát gyere el egy hétre kiképzésre és rájössz:) Amúgy sajna itt is logikai alapon mennek a dolgok. Heti ezer km kocsival, gyorsan, kényelmesen, biztonságosan, viszonylag gazdaságosan (lpg üzem)erre van nekem itthon a S osztály. Futkosni, bejárni az irodába, gyereket isibe, edzésre, stb, neki az E. osztály. Szintén biztonágos, kényelmes, stb. Amúgy az S tényleg munkaeszköz. Emellé örömautót tartani tényleg nem anyagi kérdés, hanem megnövekedett munka, + két gyerek (akik a SIII idején meg sem voltak)mellett nem nagyon tudnám már kihasználni, sajnos. (vagy ezzel áltatom magam?)
Amúgy roppant érdekes, hogy egy olyan ember vette meg, akinek 30 éve volt ilyen, aztán család, gyerekek, munka, építkezés, stb, anyu kidumálta alóla, de emberünk megfogadta, hogy ha kirepülnek a fiókák, újra lesz SIII-asa. Hát lett. Örültem, hogy ilyen ember vette meg, csak annak nem, hogy egyáltalán megvették tőlem. Én sem mondtam le arról, hogy lesz még ilyen vasam, de ahogyan az előző is kvázi ügyfél jattjaként, munkadíjon felüli prémiumként került hozzám, tehát nem a logikusan, komoly dolgokra költhető jövedelmünkből, nem volt tulajdonképpen kiadás. De ki tudja? Elégedett angol ügyfelem már felvetette az ilyen premizálás lehetőségét, csakhát azt is ki kell várni.
@Dövan: Ott a pont. Lehet, hogy mivel nekem maga a Land Rover fíling jött be, nem nagyon érdekelt, hogy kényelmetlen, hangos és nem szellőzik rendesen, illetve ahogy fentebb írtam, nagyobb távokra, meg gyors menetekre, illetve munkához volt és van kényelmes személyautóm is. A műszak és az alaktrész igaz lehet,ja és a gazda karbantartáshoz való viszonya is. Az enyém két-három hét állás után minusz 10-20 fokos hidegben is pöccre indult, míg a szomszéd Defendere, napi használatban, volt, hogy be se indult, pedig az enyém már csak az utcán fért el, az ővé garázsban volt.

spapda 2011.09.13. 23:52:59

@Tie: "Nagyjából az van, hogy egy Defenderen van kb 80% hasznuk, csak nem elég trendi."

Azért nehogy már ott tartsunk, hogy ha valamin brutális nagy haszon van, akkor leállítják a gyártását! Az lehet, hogy a fejlesztésre nem költöttek az utóbbi időkben, így nem drága a gyártás, de ha tényleg igaz, hogy nem fogy igazán a Defender, akkor a gyártósor nem üzemel optimálisan, nincs rendesen kihasználva. Ha felszabadítják ezt az erőforrást, akkor könnyen lehet, hogy a kisebb haszonkulcsú verziókból többet tudnának gyártani, ami összességében nagyobb profitot termelne. De azt sem hinném, hogy túl kicsi a haszon a Range-eken...

A jelenlegi Defender meg nem igazán piacképes, mert - ahogy te is írtad - munkagépbe csak vas kell, nem mindenféle elektronika. Utcai frenkizős kocsinak viszont durván fapad, arra sokkal praktikusabb egy Nissan, Toyota, Mitsubishi. Hobbi célú off-roadra meg mindegy mit veszel, úgyis át kell faragni, ott nincs jobb vagy rosszabb, előbb-utóbb emelsz, nagyobb gumit raksz alá, csörlő, egyedi lökhárító, diffizárak stb. Neki lehet állni egy Samuval, TLC-vel vagy Range Roverrel is.

Ommm-nak pedig igaza van, hogy bizony munkagépként nem feltétlenül kell durva off-roadra gondolni. Sok helyen annyi az igény, hogy télen-nyáron, hóban, esőben földúton lehessen a géppel haladni, eljutni A-ból B-be (ráadásul nem szükségszerűen másfél tonna rakománnyal). Erre bőven jó egy pickup is. Divat ekézni a japó pickupokat, hogy gyengék terepen, de az imént említett célokra bőven elég az, amit tudnak. Rendes gumi, csörlő, 4WD, oszt' csókolom. Nyilván a mai pickupok is városiasodnak (műanyag műanyag hátán, személyautós beltér stb), árban viszont bőven verik a Defit.

És talán ez itt a legfontosabb részlet:
a Defender 110 pickup 2.5TD-je semmivel sem tud többet, mint a japó 2.5-es dízelek, árban viszont nagyon messze van.
Defi 110 pickup 2.5TD (122 LE): 8.4 millió
Mitsu L200 2.5 DI-D(136 LE): 5.8 millió
Toyota Hilux 2.5 D-4D (140 LE): 5.8 millió
Nissan Navara 2.5 TD (140 LE): 6.9 millió

Szóval egy átlag japó pickuphoz képest 2 millióval drágább a Land Rover pickup. Mert az ugye alap, hogy dízelben gondolkodunk, ha munkagép. Nyilván van olyan feladat, ahol a Defender munkabírására van szükség, én csak olyan okokat sorolok, amik a Land Rover (illetve Tata) döntéséhez vezethettek. Egyszerűen a piacnak nincs szüksége 8 milliós pickupra, amiben még klíma sincs (mondanom sem kell, a japánokban ez szériafelszereltség (pl. Toyota), vagy szotyiért rendelhető - a 2 millás különbségből bőven jut rá).

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a japán pickupok aztán "húdejók", a Defi meg "húderossz", de jól látszik, hogy nagyon sok piacról kiszorult a Land Rover, mert a pickupok nagyon sok helyen jó alternatívát jelentenek a klasszikus terepjárókkal szemben. Lehet, hogy többet tud a Defi, de nem engem kell meggyőzni, hanem azt, aki megoldja a napi teendőit pickuppal, és akinek a zsebéből +2 milliót akar a LR kihúzni. A jelek szerint ez nem megy jól nekik sem.

A klasszikus terepjáró vonalon pedig két véglet van: az olcsó, elavult konstrukciók a harmadik világ számára, illetve a puccos, városi kényelmet nyújtó, elektronikával telepakolt nagy bódék. A Defi egyik sem igazán, így túl komplikált a buckalakóknak, ellenben túl fapad a városi ülepnek - te magad írtál erről az mlre.hu-n is. Maradhat tehát a Range Rover, illetve meg kell lovagolni a trendeket, az aranykorát élő SUV piacon kell valamit a Freelander mellé tenni. Hát itt van! Az már más kérdés, hogy durván elhibázott lépés a Tata részéről, hogy a Defi utódjaként próbálja beállítani ezt a műanyag autót.

Az meg tovább bonyolítja a dolgot, hogy a Tata erősen érdekelt a lowcost piacon, tehát lehet, hogy a Defender ugyan eltűnik a Land Rover brand alól, de Tataként valamilyen formában tovább fog élni. Így szétválasztható lenne a Range-ekkel, Discovery-vel megalapozott prémium imidzs, valamint a Tata által képviselt olcsó munkagép kategória. A fő piac úgyis az árérzékeny Ázsia lesz, ahol mindegy, hogy Tata vagy LR logó van a kocsi orrán. A Tata jó pozícióban van: kezében a Defender technológia, csak ki kell dobni a villanyvackokat, és máris egy vérbeli munkagép jöhet a gyártósorokról, nagyobb fejlesztési költség nélkül, el lehet árasztani olcsó eszközzel a fejlődő világot.

Persze ez is csak találgatás. Annyi biztos, hogy a Land Rover nem véletlenül került az indiaiak kezébe, egy ideje már nem versenyképesek. Pedig a Land Rover már akkor egyet jelentett a terepjáróval, amikor a japánok még igazán autót sem tudtak gyártani. Szóval azon kellene elgondolkodni, hogy mit csinálnak jobban az ázsiaiak? És mi lesz itt, ha még megérkeznek a piacra a koreaiak is?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.13. 23:57:45

@Tie: Ráadásul a torzió mérete a hossza miatt adott. Ha puhábbat raksz bele, alacsonyabban lesz az autó. Puhábból hosszabb kéne, de az meg ugye nem fér el, hiszen a kapcsolódási pontja az alvázon és a futóművön ott van, ahol van.
Tekercsrugóból meg ha fog az ember egy puhábbat, akkor olyat néz belőle, ami két menettel hosszabb, és kész, megmarad a gyári magasság, és a futómű is puhább lesz. (vagy keményíti, és a plusz terheléssel marad gyári magasságon, vagy marad a gyári erőnél, ÉS hosszabbat tesz be, vagy aki őrült, az berakja a hosszabb, erősebbet, mert azt szereti, ha agyig rakva is magasan lesz az autó) :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.14. 00:02:51

@csunyadiszno: Annyira ne irigykedj. Másfél éve, mióta kilakatoltuk az elejét, még nem volt időm összerakni, azóta egy métert nem ment. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.14. 00:07:24

@spapda: Nem nagyon tudok vitatkozni azzal, amit írsz, pontosan így gondolom én is. A Defenderrel - mármint a mai Defenderrel - elszaladt a ló, és olyan autó lett belőle, ami senkinek se megfelelő, pont, ahogy írod.

Vagy legyen egyszerűbb, vagy legyen bonyolultabb.

A DC100 az utóbbi felé mozdult, én csupán azért érzem "neccesnek", mert az nyilvánvaló tény, hogy az egyszerűbbre VAN igény, míg erre egyáltalán nem biztos, hogy lesz kereslet...

Az eszmefuttatásod a Tata által forgalmazott egyszerű változatról... lehet, de az ellenkezőjét is el tudom képzelni. A Tata már MOST is gyárt egyszerű, olcsó terepjárót azokra a piacokra, minek kéne azt megbolygatnia? Sőt? Minek adná ki a kezéből a lehetőséget a Land Rover a Tatának, hogy a Tata értékesítsen egyszerű Defendereket a harmadik világban, ha ugyanezt megtehetné a Land Rover is, és a zseton oda folyhatna be...
Ez az, amit egyáltalán nem értek.

A Facebookon a reakciókat olvasva meg főleg...

Én most megyek, és körülnézek, mennyiért lehet kapni újonnan Morattab Pazhan-t, vagy Otokart, esetleg egy frankó Iveco Massif-ot. :)

spapda 2011.09.14. 00:20:49

@Tie: Az is lehet, hogy az évtized legjobb mediahack-jének vagyunk szemlélői, és ezt az egész műanyag vackot csak azért dobta be a köztudatba a Land Rover, hogy (a nagy sajtóvisszhang mellett) meglegyen a nagy felhördülés, amire hivatkozva aztán vissza lehet butítani (=egyszerűsíteni) a Defendert.

Vagy ezzel az ijesztgetéssel próbálják rávenni az embereket, hogy gyorsan vegyenek Defendert, amíg kapható. :)

Valami biztos van a háttérben, mert ennyire nem szokott mellényúlni egyik gyártó sem (na jó, a Pajero névadója azért valószínűleg nem fog több autót elkeresztelni a Mitsunál). Nem hülyék az indiaiak, csak nem játszanak nyílt lapokkal.

totyatotya 2011.09.14. 00:23:48

@Anettka Lovagja: anyád újgazdag prosztó.

@Tie: minden szavad arany. Totál pluszegy, tegnap az Evoque bemutatóján (asszony bekattant, nem ér cikizni) ott basztam le a Land Rover North Amerika képviselőjét, hogy hol a kurva anyjukban akarnak defenderen szakítani, ha nem itt. Egyébként azért nem árulják errefele, mert nincs benne légzsák (1) és anélkül itt nem legális (WTF), illetve mert (2) a kis dízelmotor túl büdös az itteni szabályok szerint. Dehát mondom neki bazmeg, egy kurva légzsákot csak tudtok csinálni, nem? Az meg hogy visszamegy a V8 bele, hát jó bazmeg, ért már nagyobb baleset is :)

Ezek a faszok nem hoznak ide semmi dízelt, ez a másik amivel simán duplázni tudnának éves eredményt.

Ami magát a tanulmányt illeti, részemről megvárom míg végleges, addig brainstorminghoz azért nem a világ vége.

totyatotya 2011.09.14. 00:26:27

@spapda: nem versenyképesek? Hát nemtom, szerintem kérdezz meg egy Észak-Amerikai autókereskedőt.

spapda 2011.09.14. 00:54:39

@totyatotya: Ha nagyon versenyképes lett volna, akkor nem vette volna meg (a Jaguarral együtt) szotyiért a volt gyarmat (korábban csak a Jaguar került annyiba, mint amennyiért a két gyártót együtt felvásárolták az indiaiak). Gazdasági versenyképességről beszélek. Egy gyártó nem versenyképes, ha veszteséget termel, márpedig tudtommal a Land Rover a Ford tulajdonában éveken át termelte a veszteséget.

spapda 2011.09.14. 01:01:31

@totyatotya: Ja, és amúgy elég "egyszerű" gondolatmenet egy kereskedőt megkérdezni egy egész kontinensről (mert az USA méretét és piacát tekintve is egy kontinenssel ér fel).
A vállalatok gazdasági mutatói viszont eléggé objektív képet adnak arról, hogy maga a cég versenyképes-e, vagy sem. Mert ugye nem csak az eladott mennyiség számít, hiszen ilyen alapon a Ferrari sehol sincs az esztergomi Suzukihoz képest!

totyatotya 2011.09.14. 02:23:22

@spapda: az akkor volt. most meg most van. A Ford mindent eladott, amit csak tudott - kénytelen volt, ennek nem hiszem, hogy bármilyen hosszú távú oka lett volna. Mennyire voltak ők a csődtől, 2 hétre? Akkor a széfben levő aranyat is eladod, nem? De ebbe szerintem egyikünk sem lát bele megfelelően ahhoz, hogy érdemlegesen vitatkozzunk róla. 2 dolog tény: az észak-amerikai piac követeli a dízelt, és a Defendert. Egyértelműen elbaszott piacpolitika, amit úgy néz ki, a közeljövőben addresszálnak.
A másik pedig, hogy a Ford híresen jól managelt márka volt ugyebár.
www.thecarconnection.com/news/1015097_volvo-loses-big-for-ford-while-jag-and-land-rover-profit

www.nytimes.com/2007/11/08/business/worldbusiness/08iht-ford.4.8251597.html

Amióta nincs Ford, azóta így néz ki kb: www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/industry/8319551/Jaguar-Land-Rover-zooms-towards-1bn-profit.html

Ez semmi más, csak management-váltás (és 1-2 új modell).

Ami a kereskedőt illeti, az alatt azt értettem, hogy nem kapnak elég autót Angliából, annyi a megrendelés. Nem kell elhinni, meg komolyan venni sem.

Amit csinálsz az pedig konkrétan kötözködés, de nem baj.

Jamieson 2011.09.14. 08:29:47

A Ford a csődtől menekült meg azzal, hogy eladta a LR-t a Jaguart és a Volvót.A családi ezüstöt adták el, aminek amúgy sem tudták túl jól a gondját viselni. A cégek köszönik és jól vannak, van pénz a fejlesztésekre, a tudásbázis meg adott. Persze a tulajdonosok között ázsiaiak vannak, de fejlesztés, gyártás Angliában, Svédországban maradt. Egyébként legjobb tudomásom szerint a Mercedes legerősebb részvényesei a szaudiak és a kuvaitiak. Akkor a Merci arab márka lett ?

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.14. 08:38:08

@Tie:
"Óriási tévedés. Épp ezt magyaráztam az előbb. Amikor ezeket az autókat MUNKÁRA használják, ezek mind nemhogy mellékes, de egyenesen FELESLEGES funkciók. Nem számít, hogy kényelmes-e, vagy hogy tágas, vagy épp halk-e a gép. Egyetlen dolog számít, hogy teljesíti-e a feladatát."

Ez teljesen igaz.
De valószínüleg a tulajdonosok 10%-a sem használja ki az igazi előnyeit. Azaz, több, mint 90%-nak jó lehetne a kisebb tudású, ámde pl. kényelmesebb verzió is. Persze a kérdés marad, hogy ki, vagy mi fogja kiszolgálni azt a kb. 10%-ot...

korzo 2011.09.14. 08:46:18

Megmondom én az őszintét:
-A Defi gyártását vegye magához a TATA Indiában
-Ezt a bohócterepjárót meg hadd gyártsák a hülye angol yupie-knak az angol hülyék

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.14. 09:43:03

@Tie:
>Nagyjából az van, hogy egy Defenderen van kb 80% hasznuk, csak nem elég trendi.

Az 50+ méteres féktáv tényleg nem trendi manapság. Az ilyenek miatt szerepel a Defender a kövület kategóriában.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.14. 09:51:41

@kamionmentés: Jól hangzik ez a 10-90%, de ez sokkal inkább igaz a pickup-piacon, aholis áfa-visszaigénylés miatt vesznek cégautónak Navarát, és társaikat.
A világ többi részén a Defenderek túlnyomó többségét pontosan arra használják, amire valók, egyszerű, puritán munkaautónak, amiket linkeltem is. Mentőautót csinálnak belőle a vöröskeresztnek, tűzoltókocsit építenek belőle, hegyimentők használják és farmerek. Persze van köztük olyan is, ami sose megy le aszfaltról, és városban járnak vele, egyszerűen mert iszonyatosan cool autó, de ez a ritkább.
Nekem is van egy csomó ismerősöm, aki a Defit egyszerre használja munkaautónak, és mindennapi autónak is. Van köztük ipari alpinista, földmérő, kútfúró, építési vállalkozó, aki minikotrót hurcol vele, meg mindenféle mást az építkezésekre.

Emlékszem, a pickupteszten a fehér 110-es pickup Defi tulajdonosa is mondta, hogy biztosan jó autók a Navarák, meg L200-ak, meg a többi pickup, de nyugodtan menjenek el vele egy hétre melózni, amikor a kotrógépet rángatja a sárban, meg az elsüllyedt trélereskocsit, ami a bobcattel a hátán elmerült az építkezésen a dzsuvában, és azt húzkodja ki a trutymóból, meg amikor 6 méteres gerendákból 3-4-et húz maga után a földön, meg úgy megy be az építkezésen a széttúrt terepre, hogy a hátuljába be van rakva másfél tonna betonlap, aztán kiderül, hogy melyik bírja.

hegyilany 2011.09.14. 10:04:12

@Tie: Így van.
A Defender még mindig olyan puritán és funkcionális igásló, mint amilyen a Land Cruiser vagy a Patrol voltak huszonévvel ezelőtt. Csak az utóbbiak azóta elkurvultak (no nem a tudományukat, csak az igáslóként használhatóságukat értem), a Defi meg maradt.
Ha ezt a sárga gányt komolyan gondolják a brrrrittek, akkor marad a G Merci, meg a régi vasak. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.14. 10:15:25

@hegyilany: Azért még lehet kapni a TLC70-et is. A Defendernek PONTOSAN olyannak KÉNE lennie.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.14. 10:25:05

@malenykij polgar: Az az 50+ méter kis túlzásnak, már-már csúsztatásnak tűnik. Nem tudom a konkrét értékeket, de a négy tárcsafék annyira nem lehet szar. Persze ne várjunk tőle személyautós fékutat, mint ahogy semmi mástól sem, aminek 3.5 tonna az össztömege, és még 3.5-et vontathat...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.14. 10:28:53

@Tie: 53-54 méter környékén van, nem csúsztatás. A csúsztatás akkor jön, amikor nem rendelsz bele ABS-t.

Tudom, hogy elvakult vagy, de a szar az szar.

spapda 2011.09.14. 10:40:12

@totyatotya: Nevezheted kötekedésnek, de tény, hogy a Land Rover veszteséges volt, amikor a Ford eladta (sőt előtte is), és a Tatánál is eleinte veszteséget termelt. Az pedig, hogy most kezd nyereséges lenni, nem a Defendernek köszönhető. Mit jelent ez? Hogy éveken át nem volt versenyképes a cég. Arról nem tehetek, hogy nem érted a "versenyképes" szó jelentését. Ha a Defi miatt menne olyan jól a Land Rovernek, akkor nem ezzel a műanyag bohócwagennel próbálkoznának. Már egy ideje megy az agyalás, hogy nem fogy a Defi. Ellenben a G Merci és a TLC 70 igen. Ez mit jelent? Hogy a Defi valamiért nem versenyképes az imént említett modellekkel. Tudásában igen, de egyéb szempontból nem. Hogy miért, azt Tie már kifejtette. A gazdasági versenyképességről beszéltem eddig, és most is azt teszem. Az USA pedig csak az egyik piac, nem hanyagolható el Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália sem. Európában az általam (is) leírt okok miatt nem megy annyira, a fejlődő világban meg a Tie által vázolt okok miatt. Ha versenyképes lenne, akkor sokat adnának el belőle, és nagy hasznot termelne. Ezt most nem teszi. Ennek megállapítása szerintem nem kötekedés.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.14. 11:49:52

@Tie:
Nem a munkabírását és műszaki paramétereit vitattam.
Lehet, hogy a 10%-ban tévedek, de mégis azt gondolom, hogy ha olyan nagyon nyereséges lenne, akkor nem cserélnék le.
Tényleg kíváncsi vagyok, szerinted miért teszik mégis?
(Tessék bespájzolni belőle, hamarosan felmegy a használtak ára.)

Gomulka Béla 2011.09.14. 12:07:54

@Tie: A tehén terepen onjáró, nem kell nékie utánfutó. (Hacsak nem a borjú, a kutya, a gazda - hahahahaha, de jót vicceltunk.)

A Pajero és társai szélesebb piaci igényt szolgálnak ki mint a Defender, ez teszi oket életképesebbé. A szog legyen hegyes és a kalapács feje legyen vas, igaz. De ha a szoget nyakláncként vagy fulbevalóként is viselik, akkor a fényes szoget konnyebb eladni. Meg a világító sárga nyelu kalapácsot, mert úgyis folyton széthagyja a hulyéje, és úgy egyszerubb megtalálni. Persze van, aki nem hagyja szét, annak való a Defender.

(Egyébként milyen szép az, hogy a világ egyik leginkább strapabíró terepjáróját egy, a légkondicionált nyakkendos szektor kiszolgálására berendezkedett cég embere használja és védelmezi. Afrika, hehe.)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.14. 12:21:35

@kamionmentés:

"Tényleg kíváncsi vagyok, szerinted miért teszik mégis?"

Pontosan ez az, amire nem tudom a választ, de még csak nem is sejtem.
Találgatni tudok legfeljebb.

- Nem értem, miért választották az a Defender amerikai piacról való kivonását ahelyett, hogy teljesítettek volna pár apró feltételt (légzsák, más dízelmotor, de akár egy benyás V6), és tízezreket adtak volna belőle el ott.

- Nem értem, miért fejlesztették a Defendert olyan irányba, amivel már nem tud versenyezni a harmadik világ piacain a technikailag, műszakilag sokkal egyszerűbb TLC 70-essel.

- Egészen egyszerűen nem értem, miért ignorálnak egy MASSZÍVAN létező vásárlókört világszerte. Mert annak a körnek az igényeit így vagy úgy de végül kielégíti valami. Távolkeleten, Ausztráliában és Afrikában a TLC70, de magát a Defendert is gyártják jónéhány országban licenc alatt, sokkal egyszerűbb autóként, mint a mostani Defenderek. Iránban ott a Morattab, akik Pazhan néven gyártják, 3 literes benzines V6 motorral, Törökországban az Otokar gyártja a teljes modellpalettát a civil felhasználóknak, és többféle könnyű- és nehézpáncélzatú kivitelt a hadsereg számára.
Spanyolországban a Sanatana továbbra is gyártja a PS-10 Hannibal-t, és hogy mást ne mondja, itt van az Iveco Massiff.

Ennek tükrében a független-felfüggesztéses, műanyagkasztnis DC100 totális szereptévesztés, amennyiben VALÓBAN komolyan gondolja a Land Rover, hogy ezzel a járművel akarják a mai Defender feladatait ellátni, és ráadásul mindezt világszerte kívánják forgalmazni.

A Defender forgalmazása az utóbbi 10 évben gyakorlatilag kizárólag Európára korlátozódott. Eladtak párat Afrikában, meg néhányat Ausztráliában, aztán reszeltek.
És azokon a piacokon, amikre most vissza akarnak térni, nemhogy nem a DC100-ra van kereslet, hanem még a mostaninál is egyszerűbb, visszafejlesztettebb Defenderre.

Mindezek olyan világos tények, mint a nap, és ennek tükrében különösen nem értem, mi a fenét akar a DC100-zal a Land Rover.
Arra, amire ÁLLÍTÁSUK szerint szánják, amit KOMMUNIKÁLNAK, arra alkalmatlan.

Persze születnek fejekben mindenféle összeesküvés-elméletek, amik mint olyanok, tudjuk, hogy akár igazak is lehetnek, de az ellenkezőjét is el tudjuk képzelni.

Mondhatjuk azt, hogy a mai Defender (úgy, mint egy egyszerű designú jármű, és úgy is, mint puritán munkaautó) egyszerűen nem fér bele a Land Rover márkaarculatába, ami egyre inkább eltolódott minden típusával a módjával offroadképes luxusautók felé (annak ellenére, hogy egy DiscoIV kőkemény terepképességekkel rendelkezik, mindenki számára nyilvánvaló, hogy nem az a fő feladata), de ha ezt komolyan gondolja a Land Rover, akkor megháborodtak.
Ugyanis a márkaarculat maga pontosan a Defender. A Defender önmaga A Land Rover, ezen nincs mit ragozni.

Ha így is van, akkor felmerül az a gondolatmenet, hogy akkor talán a Defender gyártósorát elrakják Indiába, a Tata üzemeibe, és ott folytatják egy egyszerűbb, "európaképtelen" modell gyártását Tata logóval. Ez is benne van a pakliban, de a nyilatkozatok alapján nem tűnik reálisnak.
És vegyük hozzá azt, hogy Indiát a Tata MÁR ellátja olcsó terepjáróval, egyáltalán nem biztos, hogy szükségük van másmilyenre.

Egyes összeesküvés-elméletek pont ezt lovagolják meg, hogy a Tata mint tulajdonos, megpróbálja megszüntetni a Defendert, hogy a Land Rover a lehet legkevésbé veszélyeztethesse a saját Tata terepjárópiacát a harmadik világban.

Az, hogy nem fogy eléggé a Defender, az még mindig egy nagyon homályos terület. Eladnak belőle évről-évre húszegynéhányezer példányt, ha jól emlékszem a számokra.

Azt hiszem nagyon sok olyan európai gyártó van, akinek egyik-másik modelljéből bőven nem fogy ennyi évente... Amiknek a fejlesztésére ráadásul tetemes pénzeket költöttek.

Van aztán az az elmélet, hogy az egész mostani kommunikáció hazugság. Hogy eljátsszák a Facebookon, meg mindenhol, hogy mennyire érdekli őket a tulajdonosok, rajongók véleménye, de valójában az egészet le se szarják, mert kitalálták, hogy csinálnak egy fiatalos SUV-ot, oszt majd jó lesz.
Aztán majd kiderül, hogy jó lesz-e.

A nyilatkozatokban, a bemutatón, mindenhol arról van szó, hogy az új autó fejlesztése során ELSŐDLEGES szempont a strapbírás, a variabilitás, az egyszerűség, hogy ugyanolyan kőkemény munkaautót akarnak fejleszteni, mint amilyen a Defender(nek kéne lennie). Ezek szép gondolatok, de közben a helyzet az, hogy a szavaik ezt mondják, a képek viszont az ellenkezőjét.
Műanyag lökhárítók, ledes lámpák, jó mélyre húzva, 22"-es felnik, szörfözés, meg homokfutás a tengerparton, meg független felfüggesztés.
A képek egyértelműen mutatják, hogy mi a cél, hogy mi a célközönség.
Még csak nem is ezzel van a baj. Hanem azzal, hogy a képek, és a szavak nem mutatnak egy irányba.

Vagy a kép, vagy a szó hazudik.

És a hazugság nem passzol a Defenderhez... :-(

Jamesblond 2011.09.14. 13:45:04

A Defi a legkomolyabb képességekkel rendelkező gyári terepjáró.
Igen, de akik valóban terepre járnak, vesznek rugót, vesznek gumit pl egy Patrol alá és máris van egy terepjárójuk, amiben nem Transit motor van. A régebbi Defik utazó sebessége 80. Oké hogy terepjáró, meg minden, de a terepre oda is kell érni. Aki nem jár úton valóban traktort vesz. A td Defik meg nem szeretik az elakadva egy helyben nyüstölést. Döcög? Mind döcög. A Patrol is, a pajero is, mind. De a Defiben a vállad éri a B oszlopot, az 5 személyes pick up változatban ki kell fűzni a ponyvát, hogy le tudjam nyitni az ajtót, mindenhonnan jön az olaj, sorolhatnám... '86-os 3.3 td Patrolom volt, 120-szal utazott, 33/10.5x15-ös gumik voltak rajta, a 6 hengeres fogaskerék vezérlésű Nissan motor meg arany volt a Fordhoz képest. Nyomatékos volt, erős, kevesebbet is evett, soha nem forrt, nem nyiszogott a szíj, stb...
A terepjárónak van:
-Létra alváza
-jó motorja
-elől-hátul merev hídja
-felezője
-difizárja
-nagy teljesítményű hűtő köre
-erős kuplungja
-erős gardánjai
-zsírzó pontjai!!!!
-hasmagassága
-PURITÁN EGYSZERŰSÉGE!!!!!!!!!!!!!
Az a helyzet, a Defender azért nem nagyon kelendő portéka, mert egy olcsó Ford motor, meg egy 40 éve nem változtatott külső (látszanak a pontheggesztések, stb...) őrült drága pénzen van mérve. Megbízhatóság terén is egy angol autó, semmi több. Aki elmegy munkás autót venni 8 millával a zsebében, az nem akar 80-90-nel menni az úton, zajban, kényelmetlenségben nyáron főve, télen fázva egy furgon motoros összvérrel. Inkább vesz mindenki 4 rugót, meg 4 jó gumit... A Defi nagyon jó, de az ára sértően sok. Valójában csak ez a baja.

Virago_1000 2011.09.14. 23:27:23

@Tie:
"A világ többi részén a Defenderek túlnyomó többségét pontosan arra használják, amire valók, egyszerű, puritán munkaautónak, amiket linkeltem is. "

Tok jo, hogy vannak meg ilyen jo etelemben vett orultek, mint Te, akik ennyire rajonganak egy markaert. Vegigolvastam a hozzaszolasokat, es azt kell mondjam, hogy a Defender folott reges reg eljart az ido. Munkaterepjaronak sokkal alkalmasabbak es olcsobbak a japanok, fenyevekkel MEGBIZHATOBBAK. Land rovert munkaterepjaronak mar csak par kioregedett videki brit patriota hasznal, az elozo mondatban emlitett okok miatt. De ok mar a nyugdijaskor fele jarnak, es lassan le fogjak tenni a lantot. Tudom mit beszelek: itt elek, es 2 varos kozt ingazok reggelente, meg estenkent melozni, es farmok kozt. LR-t nem latsz, nem veletlen. MINDEN, hangsulyozom minden tekintetben alulmarad a japanokkal szemben, ha a hasznalati erteket tekintjuk.
LR defender-t ma mar csak rajongasbol vesznek, tehat retegmodelle valt. REtegigenyeket elegitenek ki az LR-es turak, kalandozasok is, ahol a kalandokon is, de a jarmuvon legalabb annyiravan a hangsuly.
Nezzunk tavolabbra, mint Britannia, Afrikaban, Keleten sem igen latsz LR-t forgalomban, mert a merfoldekkel megbizhatobb Toyotak, Nissanok, Mitsubishik kiszoritottak. Arrol nem is beszelve, hogy egy rozsdatemeto (alu lemezek vas vazra szegecselve ... broaf)
A gyar teljesen tisztaban van ezzel. Ezert is leptek meg egy ilyen tanulmanyautot. Ez "finomodni" ami alatt azt ertem, durvulni, nyersebbe fog valni biztos, mire szeriatermek lesz.
A facebook bejegyzeseket pedig annyira lehet komolyan venni, amennyire: Azokbol sosem lesz vasarlo.

Winkler Robert irt egy kituno, csillagos otos tesztet a tipusrol:
totalcar.hu/tesztek/defender/
(abbol az idokbol, amikor a TC a fenykorat elte)

Szivbol kivanok tovabbi jo sardagasztast, de e folott a legenda folott eljart az ido, ezt be kell latni. udv.

Virago_1000 2011.09.14. 23:39:01

@malenykij polgar: "Tudom, hogy elvakult vagy, de a szar az szar. "

Egyetertek.
Annak ellenere, hogy a Defenderben jobban ereztem magam, mint barmelyik mas japanban, vagy akar LR-ben is, kiveve a RR sport-ot. Na az kene.

@Tie:
"Mindezek olyan világos tények, mint a nap, és ennek tükrében különösen nem értem, mi a fenét akar a DC100-zal a Land Rover"

- birom, mikor laikus kivulallok ilyen messzemeno kovetkezteteseket vonnak le. Azt is, ahogy kifejtetted az elozoekben, miert nyereseges a Defender gyartasa. Ha az lenne, nem gondolkoznanak a levaltasan, mert a penz beszel, a kutya ugat, meg a kodos albionban is.

"Azt hiszem nagyon sok olyan európai gyártó van, akinek egyik-másik modelljéből bőven nem fogy ennyi évente... Amiknek a fejlesztésére ráadásul tetemes pénzeket költöttek."
- eleg rosszul hiszed.

@Jamesblond: igazat beszelsz.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.15. 09:36:36

@Virago_1000: A linkelt tesztben az a legjobb, mikor a hisztis tulajok ekézik Winklert.

Operator 2011.09.15. 14:57:18

Ne feledjük, hogy a Defendert használta a brit hadsereg (Land Rover Wolf és Snatch Land Rover, előbbi az alap szárazföldi járművük volt) nagyon sokáig, így a hadiipari megrendelések is segítették a működést. Mára azonban már a hadsereg is lecserélte (lecseréli) a Jackal (MWMIK) típusra, így a faék egyszerűségű alapot (amire a civil változat épül) az egyik legnagyobb megrendelő már nem fogja keresni.
A civil G osztály sem az, ami egykor volt. A faék egyszerűségű változatot használja a hadsereg, a civil verzió pedig mára extravagáns luxus játékszer lett. Kíváncsi vagyok, hogy a hadiipari megrendelések megszűntével vajon maradna-e a kínálatban.
Sajnos be kell látni, az igények változtak meg. A Mercedesnek esetében a hadiipari igények nem csökkentek olyan drasztikusan mint a Defender esetében, másrészt ők találtak egy új fogyasztói csoportot is a civil verzió számára a luxus szegmensben. Így bár rétegmodell lett, de sok pénzért lehet adni. A civil Defendert nem sikerült olyan magasra pozícionálni, mint a civil G-t, s mára a bonyolultabb motorokkal és egyéb felszerelésekkel olyan autó lett belőle, ami az eredeti célközönség nagy részének már nem elég „faék”, a szélesebb rétegek számára pedig túl kemény és elavult.
Sajnálni fogom, egy ikon és szerelem, az biztos.

Operator 2011.09.15. 15:02:29

Azt pedig nem értem, hogy ez az új DC100 miben a Defender utódja? Formai szempontból az (mint a VW Bogárnak a Beetle), vagy inkább szellemi utód (mint a VW Bogárnak a Golf)? Szerintem egyik sem. Nem értem :)

csunyadiszno 2011.09.16. 12:01:57

@Operator: De vajon miért használta a defit csak az angol hadsereg és miért cserélik le, míg a g-t továbbra is szinte minden más hadsereg hadrendben tartja? Ugyan ezen okból esett ki a civilek kegyeiből, csak amíg a civil tulaj csak bosszankodik az állandó hibák miatt, addig a katona esetleg meghal miatta.

dennisthemenace 2011.09.16. 17:20:43

@csunyadiszno: Nem tudom, honnét veszi, hogy lecserélik. Naponta látok újakat tréleren, viszik valamelyik bázisra.

Operator 2011.09.16. 20:44:46

@dennisthemenace: Igazad van, téves volt az információm. Beszéltem a kedves barátommal aki a hadseregnél dolgozik s azt mondta, az ő információja az, hogy hosszú távú döntést hoztak a cseréről. Első körben kizárólag a külföldi missziókban cserélik le az említett típusokat, majd fokozatosan vonják ki, de tény, hogy évek alatt. Szóval elnézést a tévedésért!

csunyadiszno 2011.09.17. 00:24:57

@dennisthemenace: Valószínű épp azért cserélik le és nem használják más hadseregekben, mert naponta látod, hogy viszik az utánpótlást, gondolom egyszerűbb, mint hogy a fél hadsereg az autók alatt végezze a szükséges és állandó javításokat.

dennisthemenace 2011.09.17. 08:40:26

@Operator: Nem tudom, mi a gondjuk, szerintem egy Landit még egy hatéves kadét is magbutykol pillanatok alatt..)

dennisthemenace 2011.09.17. 08:43:43

@csunyadiszno: Ez nem a magyar hadsereg...))))))))))))))))

Azért látom, mert egyrészt rengeteg autót vesz fel a sereg, a légiero és a tengerészet egyutt, masrészt egy bizonyos futás utan csere. Egy Cambridgeshire-i bázison árverezik oket minden évben, veszik is oket rengetegen.
Van egy faszi nem messze tolunk, egy útszéli farmon butykol Landikat. Épített mar egy csomó campert a mentofelépítményesbol..)
süti beállítások módosítása