Remek hétvége Nyíregyházán, csodás autókkal

  2011. szeptember 04. - prokee Címkék: nyíregyháza kgst party

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Az elején elmondom: nem túlzás az ország legjobb, legmozgalmasabb, legváltozatosabb autós eseményének nevezni a nyíregyházi KGST Partyt.

A Múzeumfaluban vártuk a díjátadót


Idén először sikerült megoldanunk - bár csak egy éjszakára - az ottalvást is, így azt gondoltuk, rengeteg időnk lesz alaposan végigjárni és megcsócsálni a rengeteg autót és ráérősen dumálgathatunk azzal a sok-sok ismerőssel, akikkel évek óta csak az ilyen alkalmakkor futunk össze.

 

A lengőteke hatósugarában tartózkodni tilos

Nos, nem így lett. Egyrészt rengeteg autó érkezett, ha jól emlékszem, valahol 270 körül volt a regisztrált járművek száma. Több kör után is hiányérzetem maradt, valószínűleg nem sikerült mindet körüljárni, megcsodálni, megszagolni. Másrészt szinte minden versenyen részt vettünk, megjártuk a felvonulást - amelyről minden túlzás nélkül kijelenthetem, hogy életem leglátványosabb, legjobban szervezett menete volt -, ráadásul az a megtiszteltetés ért, hogy részt vehettem a díjazott autókat kiválasztó zsűriben is. Így aztán estére kissé kimerülten zuhantunk le a napozóágyakra, hogy legalább a szűkebb baráti társasággal egy-két sör mellett kitárgyaljuk a napot, és megegyezzünk abban, hogy a Pócsi Tesók ismét alapos munkát végeztek.

Német, olasz, cseh, NDK, román, akad itt minden.

Jó volt látni, hogy szinte az egész várost megmozgatták. Sokan vállaltak kisebb-nagyobb részt a szervezésben, a csapatverseny lebonyolítását például a városi hulladékgazdálkodási társaság vállalta fel. Aki pedig kimaradt, a felvonulás útvonala mentén szinte díszsorfalat állva integetett és kiabált, rendesen megalapozva ezzel a hangulatot. (Itt jegyzem meg, rendeletileg tenném kötelezővé minden autós felvonuláson a körfogalomban való megfordulást, ennél jobbat még senki nem talált ki.)

A szovjet ipar remekei

A találkozó helyszínéül szolgáló kalandpark kitűnő választás, bár sajnos idén is csak hazafelé jutott eszembe, hogy ismét elmulasztottam kipróbálni a drótkötélpályát, amin nappal folyamatosan surrogtak a fejünk felett a bátrabb látogatók. Érdekes színfolt volt a rendezvény kellős közepén rendezett, de a KGST Partytól - idén - teljesen független esküvő is - mindkét úri közönség becsületére váljék, hogy kiválóan megfért egymás mellett a násznép és az autósok hada.

Keletnémet kemping-prospektus is lehetne

A találkozón megjelent autók tömege egyszerűen felsorolhatatlan, ezért nem is tennék rá kísérletet, elégedjetek meg a galériával. Az mindenesetre biztos, hogy - finom ellentmondásban a rendezvény nevével - már régen nem az ex-szoci blokk autóiról szól a rendezvény, bár az NDK és lengyel dominancia még most is érezhető.

Kellemesen töltöttük tehát a hétvégét, és ahogy a rendezvény Facebook-oldalán olvasható kommentekből kiderül, más is hasonlóan érez. Megyünk jövőre is, és ezt javaslom nektek is. A KGST Party résztvevőként és szimpla nézelődőként is kiváló időtöltés, remek emberek között.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr403201829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.04. 17:41:09

Amikor tömve volt velük az út, nem láttam olyan szépnek a Trabantot, mint most.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.09.04. 17:48:43

@BOSCHtechnikus: szinte biztos vagyok benne, hogy nem vagy egyedül (:

Anettka Lovagja 2011.09.04. 17:53:24

Dennisthemence uzeni, hogy o sem, csak nem tudja leírni, mert volt olyan naív, hogy azt hitte: lehet negatív vélemenyt is megfogalmazni a Belsoségen egy bizonyos emberrol, aki egy rohejes posztot írt. Az illeto nyert 500 kommentet, de elvesztette a renoméját sok ember szemében. Remélem megérte neki.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.09.04. 17:54:33

Az a ciki, h megcsináltam az autót, megbeszéltük a haverral, hogy megyünk és benéztük a dátumot, egy hétvégét elszámoltunk.

Úgyhogy most még szomorúbb vagyok, de jövőre mindenképp szeretnék ott lenni!

Elmer Ákos 2011.09.04. 17:56:24

Azért az ízlésrendőrség kaszálhatott volna szépen...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.09.04. 18:11:31

Egyébként ez miért KGST party? Van itt minden, mint a jó búcsúban ahogy elnézem...

Anettka Lovagja 2011.09.04. 18:26:47

@klarky: Annak idején a KGST idokben is fellelhetoek voltak ezek a nyugatiak, sot, eleinte a MErkúr árulta oket. Szerintem így szép, színes a kavalkád.

Magyar[HUN] 2011.09.04. 18:28:28

Pofám leszakad... Ha jövőre nem megyek el,örökre bánni fogom. Az OT Barkas még mindig a legütősebb cucc a világon!
@klarky: A posztban leírják,de elmondom,ez mára már kibővült találkozó,de a név maradt a régi.
@Elmer Ákos: Bármelyik autós talin vannak jdcs autók :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.04. 19:03:51

Fú, de marha jó kis rendezvény, jövő évi naptárba be is vésem (nem tudtam róla, akkor korábbra foglaltam volna repjegyet), ott a helyem!

Jó a galéria is, eredeti de lux Trabikkal (élőben még sosem láttam), de ami meglepő, hogy milyen kevés Barkas maradt. Mai napig fáj, hogy nem szereztem be egyet, mindig is tetszett, olyan remek kis formája van.

Miért van ilyen kevés OT rendszám egyébként a régebbi, de látszólag igényesen restaurált jószágokon? Ennyire buziskodnak a vizsgán, hogy inkább lemondanak róla?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.04. 19:06:48

@Elmer Ákos: Az a meglátásom, hogy egyre kevesebb olyan tyúning mágus lesz, ahogyan öregszik a park.

Azért akad a galériában jó pár szépen megcsinált gép is, ha nem is korhű tuninggal, de mindenképpen hozzáillő stílussal. A muruggya majd kiszóródik...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.04. 19:14:41

Betegágyak voltak régen és betegágyak most is.:-))))

Elmer Ákos 2011.09.04. 19:16:44

@KuKori: Igen, azt sajnos lehagytam, hogy tisztelet a kivételnek.

De ennyi túlméretezett alufelnit, a RAL színskála legvadabb színeit és fajábbnál faja házispoilert egységnyi területen ritkán látni.

Maximális tiszteletem az OT-s Barkas és hozzá hasonló autók tulajainak.

СubE 2011.09.04. 19:16:53

Hol vannak a BMW-k?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.04. 19:23:51

@CubE akit kitiltottak innen, mert irigyek rá: Hát nem tudod? Van BMW, csak afféle nem hivatalos licensz révén Wartburgnak hívják :)

Bár ennél kicsit bonyolultabb a valóság :)

tojásoslecsó 2011.09.04. 19:31:47

Jó lett volna ott lenni. a szélesfelnis trabiról (33-as kép jobboldal) illetve a leültetett skoda 120-asról (48-as kép) hol lehet több képet látni?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.04. 19:43:34

nekem volt Barkasom is,nem kéne megint:-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.04. 19:49:54

@Gyurma73: Én meg rengeteget javítottam. Nem szeretném megint...

w a s d 2011.09.04. 19:52:48

@CubE akit kitiltottak innen, mert irigyek rá:
Egy van biztosan, a piros Baur (vagy Baur utánzat, nem értek hozzá).

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.04. 20:01:59

@gyvy: De mély nyomot hagyott bennem. Két felfutó fékpofa illesztés, torziósrugó állítás...

Hurri Kán 2011.09.04. 20:08:35

@BOSCHtechnikus:
Nekem anno elég volt szagolni. :)

saab cabrio 2011.09.04. 20:15:37

Rom-rom hátán.....,de azért jópofa

Rozsdás kasztni 2011.09.04. 20:49:53

@saab cabrio:
Tudod, ezeket a "romokat" sok ember megbecsülte régen (és ma is), és cserébe becsülettel elvitték az úticéljukra ezek a vasak a gazdit.
Nem romok, régiek, egy letűnt kor gyármányai.
Aki így vélekedik róluk, mint te, annak valószínűleg még ilyenje sem volt akkor.

saab cabrio 2011.09.04. 20:56:46

@Rozsdás kasztni: Persze,hogy nem volt! Azért valljuk be,ezek borzalmas szar elavult autók voltak már 1980 után is,és ezzel nem akartam senkit megbántaní

Rozsdás kasztni 2011.09.04. 21:11:50

@saab cabrio:
2011-ben már könnyű elavultazni, mert van mihez hasonlítani. De akkor? Örültél, hogy van, ment, megállt, elvitt A-ból B-be.
Lehet őket hasonlítani bármelyik korabeli nyugati géphez, de felesleges.
Már csak árban sem egy kategóriák voltak.
A megbízhatóságuk meg, egyenesen arányos a törödés mértékével. Ma sincs ez masképp, maximum nagyobbak az intervallumok.

saab cabrio 2011.09.04. 21:25:01

@Rozsdás kasztni: Emlékszem pár éves lehettem,és vett fater egy Ford Caprit,ez olyan 80 környékén volt.Volt mellette egy Fiat 850 sport coupe,és egy 1200.A kis Fiat is annyival finomabb volt az orosznál,hogy abban egyből aludtam,a Ladanak meg olyan motorhangja volt,majdnem befostam:-))) Abban az idöben sokat jártunk külföldre,onnan maradtak meg az emlékek. A Capriról nem is beszélek,az utána 10 évig megvolt,na az álomautó volt akkor nekünk! Az biztos,hogy a Lada elvitt minket bárhova,de a másik kettö is,csak sokkal komfortosabban:-))

Rocko- 2011.09.04. 22:16:45

@KuKori: igen, Bayerwagen Mit Wartburg.

Anettka Lovagja 2011.09.04. 22:43:19

@saab cabrio: Rosszul emlékszel, szerintem, mert a Fiatban minmum akkora volt a motorzaj, mint a Ladában.

Rozsdás kasztni 2011.09.04. 22:47:17

@saab cabrio:
Fiat 850? :) Ehh. Ritka és irigyelt autó volt, skoan vágytak rá. Talán ezért is hallani róluk legendákat, mind sebességről, mind mesés fordulatszámokról.
Ültem benne. Kényelmesebb, mint a Lada? Nem. Halkabb? Azt sem mondanám. Ugyanolyan mókás régi autó az is. :) Az idő meg sok mindent megszépít ugye... Na meg, mindenkinek a sajátja a jobb. :)

Alf (törölt) 2011.09.04. 23:12:50

óbazmeg, én meg épp ott voltam, és nem tudtam róla........:((((((

Acsfiesta 2011.09.05. 00:32:56

Ha időrendben kezdem akkor a bátyám 750 zasztijával kezdem a kgst-s kocsijaim sorát a kövi az egy 601 trabi volt utánna követte mégegy istenkirály trabi és az átkos tsz elnökök gépe a nagy polák ;) imádtam a lada mind gyorsulásban mind kényelemben szerintem kicsinyes és irigy típus ;) de ez az én és haverjaim véleménye ;) imádom a ladát is ;)

Acsfiesta 2011.09.05. 00:35:58

Szerintem egy nagypók ezeröcsivel jobb volt mint egy biguli ezeröcsivel alapban ;)

Schütii 2011.09.05. 08:16:16

Remélem lassan de biztosan fogy azoknak a tábora, akik azt hiszik hogy piszkosul menő dolog pimpelni egy ex-szoci vasat (ill. papundeklit). Hánynom kell a sok metálfénytől meg alufelenitől, az ültetésről nem is beszélve...

Schütii 2011.09.05. 08:26:27

@klarky: A BMW-k nyilván most az eccer tiszteletbeli szocik lettek. Kötődés az van ugyanis, Grósz Károly (elvtárs, de a neve az Németországban nem cseng rosszul) is KAPOTT (a németektől) egy ilyet (E30) mikor már nagyon az utolsókat rúgta a szocializmus építése.

Alhazred 2011.09.05. 08:33:03

azért ezeken a gépeken még megtanulta az egyszeri férfi a szerelés alapjait... a maiakról ez már nem mondtható el.

Sztavrosz_ (törölt) 2011.09.05. 09:32:53

@Schütii: Az a Grósz féle e30 az E34 volt. 535i

Astra44kW 2011.09.05. 12:18:25

Én is egyetértek az előttem szólókkal, hogy a kétüteműek förtelmesen büdösek voltak, jobb, hogy eltűntek az utakról, bár egy kicsit lassan.
A "megbízható vasakról" meg csak annyit, hogy az M7es érdi emelkedője keményen szelektált akkoriban az életképes és a selejt között. Főként a Skodák hűtése nem bírta az ilyen igénybevételt. Meg a kis polszkival se lehetett tudni, hogy gyertyapucolás nélkül odaérek-e bárhova.
Persze az idő mindent szépít...

Astra44kW 2011.09.05. 12:22:52

A Dacia pedig igazi szabadidőautó volt. Ha megvetted, minden szabadidődet szereléssel töltötted. :)

33621 2011.09.05. 16:56:45

A tavalyi partin láttam kiállítva egy pár km-el az órájában, egy négyütemű warburgot rendszám nélkül eredeti szőrös gumikkal,szép volt.

autokatalog 2011.09.05. 21:32:52

@Sztavrosz_:

"Az a Grósz féle e30 az E34 volt.535i"

Na,alakul mert E32 735I volt.

mek.oszk.hu/01900/01906/html/index1830.html

anti76 2011.09.06. 04:35:24

@Alhazred:
Na ez pontosan így van.
Nekem két ladám, egy trabim volt, öcskösnek meg egy trabija, meg egy skodája.
Állandóan szereltük ezeket a kotvány fosokat.
Mert igenis azok voltak. Az, hogy műszakilag elavult volt a maga korában az is tény, bár ez annyira nem gond, ha jó a gyártás minősége. Csak az egy kalap szar volt.
A ladáimon állandó szilent-gömbfej és gyújtás, izzók egyéb elektromos ügyek voltak, a Trabin fék, gyújtás, motorgenerál 20-30 ezer km-enként, plussz mindhárom Trabi valahol vmilyen mértékben beázott, meg a hattyúnyak. Mindegy volt milyen háklisan csinálod meg pl. a féket, rövid időn belűl mindenképp félrehúzott. Egyszer rászántam magam, egyszerre cseréltem mindent, német (mármint éérted, az a német) alkatrészből, dobok, munkahengerek, betétek, flexicsövek, még a főfékmunkahengert is újrakarmantyúztuk. Vmit használt, utána nem húzott félre olyan látványosan, legalábbis ezt hittük, az első hóig. Ja, kifelejtettem még az erőátvitelt, konkrétan a féltengelycsuklókat.
'86-ig kardáncsuklós volt, a csuklót a tengelycsonkhoz, ill. a féltengelyhez egy csap kötötte, végükön egy-egy seger-gyűrűvel, igen ám, de a hatalmas 26 lóerő kiverte a csuklók pofáit, azok lassan szétnyíltak, elnyírták a zégereket, és vagy kicsúszott a csap, vagy eltört a csukló. Ez olyan gyakran előfordult, hogy a végén egy 8.8-as csavart raktam be, önzáró anyákkal, épp annyira meghúzva, hogy az eleve meglévő játék a csukló pofái és a tengelycsonk között eltünjön, még a csavarokból is reszelgetni kellett, hogy a csukló teljesen ki tudjon fordulni. A gyujtáselosztó, mégha zárt is rendesen, valahogy mindig bepárásodott belül, ide vágtam egy kör alakú hullámpapírt + azokból a kis zacsikból -amiket az új cipőkbe raknak, hogy beszívják a nedvességet- beraktam vagy 3at, utána viszonylag stabil lett. A másik, rettentő karbantartásigényes volt, ezer km-enként zsírozni a függőcsapszegeket, laprugót kiszedni, minden lapot ledrótkefézni+zsírozni stb...
És még elsumákolni se lehetett, mert maga a függőcsapszeg vmi szar acélból volt, reszelővel egy húzással leszedtél belőle 5 tizedet, nagyon szeretett kiverődni.
Ezeket csak azért írtam le ilyen részletesen, mert sokan a megszépült emlékek hatása alatt elfelejtik ezeket a -minden bizonnyal- nem csak velem előforduló happeningeket.
Amúgy, maga az elv, nem lett volna rossz, ejtőtartály-no AC pumpesz, kétütemű motor-kevés alkatrész, nincs szelep, vezérlés, csakhát az anyag ill. a gyártásminőség...
Amikor megvettem életem első nyugati kocsiját, egy 15 éves Mazda 626 2,0D-t még két évig hurcolásztam a szerszámaimat, mire elhittem, hogy igenis létezik autó, amiben nem fingik ki, bármi, bármikor.

Szépek a kocsik, az egyöcsit még ma is szépnek látom, tetszik, 2-3éve akartam is venni egy tipi-topi állapotút, el is mentem, kipróbáltam, és... kurva nagy csalódás volt. Évekeig nyugati kocsikat vezetve, és utána beülni egy ilyenbe... Pedig nem erre a feelingre emlékeztem.

Újfent figyelmeztettem magam: Vigyázz!! Az emlékek megszépülnek.

anti76 2011.09.06. 04:59:59

Azt azért el kell ismerni, hogy ezeket az autókat magától értetődő volt házilag szervizelni, akinek nem voltak KGST-kocsijai, mert pl. túl fiatal, az semennyire nem ért a kocsikhoz. Általában. Persze kivételek mindig és mindenben vannak, de szerintem ez a megfigyelés sztem nagyjából azért megáll.
Attól még, hogy vki járatja az autótechnika magazint, és olvasgat ezekről, meg ténylegesen csinálni, az kettő. Megértem, egy nyugati autón egy motorgenerál zsebbenyúlós móka, plussz nem árt egy műhely, ha elrontod, megint vehetsz meg mindent, míg egy Trabit meggenerálozol a parkolóban (kis tulzás), ha el is kapkodod, max 20ezret buktál.

Ezt a tudást, mi autószerelő-buherátor-mahinátor népség mindenképp a KGST-kocsiknak köszönhetjük-köszönjük !

Rest In Peace

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.06. 13:51:49

@anti76: "Amikor megvettem életem első nyugati kocsiját, egy 15 éves Mazda 626 2,0D-t még két évig hurcolásztam a szerszámaimat, mire elhittem, hogy igenis létezik autó, amiben nem fingik ki, bármi, bármikor."

Óbazz, ezt én se mondtam volna másképp, +1!

Az rendben van, hogy a felvonulók örültek maguknak, de a sima közlekedők, pl a Volánbusz utasai milyen véleménnyel lehettek vajon? :P :D

anti76 2011.09.06. 22:44:42

@geegee: inkább ez tartsa fel őket, mint egy politikai rendezvény

Solct 2011.09.11. 14:37:48

@Astra44kW: Jó olajjal, nem büdös.
5 év alatt 370e km-t mentem 2 üteművel.
Sehol nem hagyott ott. Fogyasztása mai autókhoz képest is jó.
Persze, megfelelő szakértelemmel megelőző karbantartással.

sandokhan 2011.09.12. 19:32:58

Akinek nem tetszenek ezek a gépek, azok menjenek a büdös 3.14csába!!! NEM kötelező nézni Őket!Mennyé ba+ BMW találkozóra arcoskodni!Én voltam ott is Nyíregyen/E-34/.Na az, szar volt./mármint a tali!/Minden autónak lelke van,és egyénisége.Ha ezt nem érzed át, NE nézd a képeket,NE szólj hozzá!!Szerintem.

sandokhan 2011.09.12. 19:38:55

Ja a felvonulásról + annyit,hogy 10 percet mindenki "kibírt".Tátott szájjal.NEM káromkodva.Te pöcs.

Sztavrosz_ (törölt) 2011.09.23. 18:41:37

@autokatalog: Igaz bocs, pedig egyszer már valahol ezt végigrágtuk :)
süti beállítások módosítása