Készülök a gyorsulásra - még egy Trabant!

  2011. szeptember 02. - prokee Címkék: trabant gyorsulás tököl

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Kezdek félni kicsit. Mióta Tibby autóját az öreguras 19 másodpercről lerángattuk jóval kevesebbre, a Tramp lassacskán tolódik el a mezőny hátsó felébe. Azt meg én nem szeretem, így az utolsó pillanatban vásároltam egy esélyesebb autót. A Tramp MELLÉ, természetesen, azt is megmérjük.

Kéne egy lökhárítósarok is.


1990-es Universal, nem könnyű ilyesmit találni úgy egyáltalán. Ez meg ráadásul - bár kicsit ronda, kicsit csöves - szerkezetileg egész jó állapotban van. Érzésre a gyári 29kW biztosan megvan, sőt, erősebbnek is érződik egy átlagos négyütemű Trabantnál. Méréssel persze ezt nem tudom bizonyítani, egy fékpadi mérés ára nagyjából az autó vételára, szóval majd Tökölön kiderül, jól érzem-e.

Melyikkel vagyok esélyesebb?

Átírva még nincs, sőt, az eredetiségvizsgára sem volt idő, de bízom benne, hogy minden rendben lesz. Meg abban is, hogy a nevezéshez a T. Szerkesztőség elfogadja a puszta adásvételit.

Sajnos nem vonóhorgos, de legalább kombi. Van benne rádió is, az lehet, hogy kiveszem, súlycsökkentés okán.

Költeni sajnos kell rá. Pótolni kell egy lökhárító-sarkot, itt-ott rá kell fújni szprével, mert hámlik a dukkó a duroplasztról. Nagyobb kiadás csak a gumi lesz, sajnos elég gyengék. Bár kanyarban tartanak, de elindulásnál nem tapadnak- tök ciki Trabantnál, kiröhögnek, azt hiszik, játszom a Speed Öcsit. Majd Tibbytől kérek segítséget, faszán tud alkudni gumira. Esetleg szimplán felteszem a másik 4T téli gumijait, úgyis esőt ígérnek péntekre. A 155/70R13 biztos jól kapaszkodik majd.

Van hozzá donor a bontóban, valami bútorasztalosé lehetett.


Kéne rá horgot rakni, de friss vizsgás, sajnálnám eldobni a majd két évet. Inkább felkészítem a versenyre. Ha valamire szükség lenne, épp van itt egy donor a bontóban, majd cserélgetek. A költségvetésbe nem fér bele a méregdrága prémium-benzin, szóval esetleg kifújom a légszűrőt, lecserélem a benzinszűrőt, meg ha lesz időm este, elmegyek a barkácsboltba kis terpentinért. Azt mondják, az jót tesz a nyomatéknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr213194842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

domeq 2011.09.02. 08:30:33

Lájk! Miért van T betű a Suzukin?

alprazolam 2011.09.02. 08:37:26

a hátsó lámpája 2 üteműről van?

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.02. 08:38:50

@domeq:
Tündérem gyakran vezeti friss jogsival.
Mondjuk az is egy jelenség, amikor én ülök benne, és kirakom a sarokra a csálé, matt fekete orrát, rajta a T-vel. Megáll az élet, szinte mindig kiengednek.

Tibke_ 2011.09.02. 08:44:49

sztem a másik lökhárítósarkot is vedd le, csak felesleges légellenállás... :)

domeq 2011.09.02. 08:48:19

@prokee: Értem :) Jó a felni is, mind két gépen!

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.02. 08:49:25

@Tibke_:
Ja, meg gondolkodom a lemezfelnin, azok könnyebbek.

w a s d 2011.09.02. 08:51:02

Érdekesek azok a lökhárítók. Fényes, meg minden. 2T deluxe- é, vagy csak utánzat?

Hurri Kán 2011.09.02. 08:59:12

HA jól látom, M3 tükör at ott van a Trabin. Nagy baj innentől nem lehet a gyorsulásin. :D

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.02. 09:01:59

@w a s d:
Valódi 2T Deluxe lökös, csak már kicsit pöttyös.

@gyvy:
Ezért ezt vettem meg a sok közül. A gyári tükör egy nagy lapát, rengeteget fog az autón.

Bambano 2011.09.02. 09:47:20

szerintem ezzel a trabival simán meg lehet takarni az indulók zömét.
bár lehet, a 402 méter sok neki, de lámpás rajtnál igen király autó.

Tibke_ 2011.09.02. 09:49:15

sztem a másik lökhárítósarkot is vedd le, csak felesleges légellenállás... :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.02. 09:58:01

@Bambano:
Ebben bízom. Bár, most, hogy nézem, papíron 29kW, a Tramp meg 34, rövidebb váltóval.

Jujj, annyira izgulok...

mark 84 2011.09.02. 10:11:11

Nem szeretnék senki lelkébe beletiporni,de valami szánalom az egész szerkesztőség gépparkja.Tényleg nem sértésnek szánom.Ennyire rosszul fizet a cég,vagy csak nem akartok komolyabb pénzt invesztálni egy rohangálásra szánt autóra?

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.02. 10:15:52

@mark 84:
Nem szükséges egyetérteni, csak elfogadni:
- Hétköznapi szaladgálásra az ezres Swift egyszerűen tökéletes, nincs miért és hová fokozni.
- A szerelem más dolog, mindenki különböző baromságokba tud belebolondulni. Csikóstól Winkleren át Papp Tibiig más-más az elborultság szintje és céltárgya, szükségtelen és lehetetlen indokolni, ki mit miért szeret, látszólag értelmetlenül.

Azért nyugi, nem tiportál nagyot :)

tomnemtom 2011.09.02. 10:22:56

@gyvy: nem M3 tükör, nézd meg jobban, nem kettő, csak egy "nyele" van.
gyári, TSV tükör.

Hurri Kán 2011.09.02. 10:25:37

@tomnemtom:
Kávé előtt ittam, nem figyeltem eléggé. :)

Mindegy, a lényeg, hogy áramvonalas. Prokee helyében én az autó alját is leburkolnám valami osb-lappal, kiküszöbölendő a zavaró légörvényeket. Súlyos tizedmásodpercek múlhatnak ezen. :)))

Bambano 2011.09.02. 10:26:56

@prokee: anyámnak is volt 1.1-es trabija, nagyon sok nyugati kocsit megtakartam vele anno. Másrészt meg voltak olyan trabik, amikbe 1.3-as blokk került. Na azok vaddisznók voltak :)

tomnemtom 2011.09.02. 10:29:02

sőt, olyan Wartgurbok is voltak, melyekbe 1.6-os motor került.
ajvé.

Chingachgook 2011.09.02. 10:35:50

szamomra egyertelmu, hogy a trapp-ta-rapp-nak köll drukkolni :)

Tibke_ 2011.09.02. 10:49:45

california fantázianevű sporttükör az. Német találkozókon árulták,de itthon is kapni Bogárhoz.

IQLight 2011.09.02. 11:59:20

Fesd át gyorsan feketére! Úgy kisebb lesz a fényellenállása. :D

Bambano 2011.09.02. 12:16:38

"A marsjáró majd három év alatt tette meg a 21 kilométeres utat": ezt kellene nevezni :PPP

Secnir 2011.09.02. 12:42:12

szerintem először egy vw-porlasztót kellene ráapplikálni. valami kéttorkú karburettort.
utána a kipufogót tágítani egy kicsit, hogy nőjön a nyomaték.
majd feltétlen lecserélni a vezérlést valami elektronyikusra.
váltótáátételeket kicserélni benne. az 1-est feltétlen, az kő' a gyorsulásho'.
hátsó üléseket kidobálni, csökkentsük a súlyát.
szerintem plusz 15 lóerőt még ki lehet hozni belőle, meg minusz 30-40 mp-et százon. meg lehet oldani 1-2 nap alat...

Rocko- 2011.09.02. 12:53:55

@tomnemtom: az nem a Winkler motoros Warnyú volt?
ja nem, a Wartburgba raktak boxermotort hátulra, abból lett a VW Type 3.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.09.02. 13:58:14

@tomnemtom: Én meg olyanról tudok, amibe 400 liter bor került. Hordóban. Nem volt egyszerű, de belement.

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.02. 14:05:10

Elsőre 17.677, de még meg kéne tanulni rendesen elindulni :)

w a s d 2011.09.02. 15:19:13

A blokk mennyire ugyanaz egy ilyenben, mint egy 1,3- as Wartburgban? Magasságra, egyéb méretekre pl.? Mert akkor egy bontott 1,3- as motor szétkapásával kell képezni egy "stroker- kit"- et... :D

w a s d 2011.09.02. 15:23:32

@prokee: Az a "vicces", hogy el kellett gondolkodnom (pedig itthon eléggé közismert, hogyan néz ki), milyen is a négyüteműek lökhárítója... Vagy nagyon kikoptak ezek is, vagy csak figyelni kellene, és akkor föltűnne, hogy azért van még elég használatban belőle.

dhrbikes 2011.09.02. 19:26:09

Külső méreteiben, felfogatási pontoknál teljesen egyforma a trabi, varesz, polo és a 2-es golf 1.1 és 1.3 motor. a kuplungtárcsánál más a központosító cső. Az NZ kódú hengerenkénti injektoros 1.3-as Golf motort biztosan be lehet építeni. jól is megy vele:) ha valakit érdekel megvan minden infó hozzá.

Tibke_ 2011.09.02. 19:40:26

@prokee: az nagyon karcsú, 14.2 a mért ideje:D

Tibke_ 2011.09.02. 20:03:29

@Tibke_: akarom mondani 15.4. de az is 2s :D

ommm 2011.09.02. 20:34:39

@Tibke_: Nagyon rövid a váltója, annyi a baja, amúgy naggyon komoly. Jókat meccseltünk.

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.02. 20:46:40

@Tibke_:
A 15.4 igen jó lett volna, azzal elpicsáztam volna mindenkit.
A gyenge láncszem azonban én voltam, így sajnos 16.974 lett a legjobb időm.
Mondjuk az ötödik helyre elég volt.

Ez van, az ész nélküli erő ennyit ér :)

Bambano 2011.09.02. 22:10:33

@ommm: meg is volt a nagy pofonzivatar? és hol a poszt?

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.02. 22:48:32

@w a s d:
Kívülről gyakorlatilag azonos az 1.1 és 1.3 motor.

@Bambano:
Lesz, sok, egyelőre épp kifújjuk a levegőt.

Tibke_ 2011.09.02. 23:49:57

@ommm: tudom én jól, valami közöm van hozzá. :D sajnos a rajtot nagyon gyakorolni kell, főleg a jelenlegi gumikkal.

Tomchy 2011.09.04. 16:25:51

Jól látom, hogy a Trabin vetítőlencsés fényszóró van? Honnan származik az - ha az? Ez is +5 LE! :O)

Tibke_ 2011.09.05. 08:35:01

@Tomchy: Golf I kristályámpa.
süti beállítások módosítása