Mitől lesz ez a legjobb?

  2011. augusztus 29. - Motordoktor Címkék: ford technika focus

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

Egyszerű elemekből felépülő, de jól hangolt első futómű. Ne felejtsük el, hogy nem felső kategóriás autó, ezt azért is véssük táblára, mert a hátsó futómű akár egy jóval drágább modellben is megállná a helyét.

 Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr133186732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suppiluliumas 2011.08.29. 13:47:54

@Abfangjaeger: "Halkan jegyzem meg, hogy annak a nyíllal jelölt, alumínium alsó lengőkarnak a cseréje olcsó lesz pár 10000 km után, mikor a jó magyar utak szétverik."

Fordulj Mike Brewerhez és Edd China-hoz, ők mindig tudnak egy olcsó megoldást:)

Abfangjaeger 2011.08.29. 13:52:40

@Suppiluliumas: Erre még ők sem! :)
Esetleg bontott, jó állapotút. Persze Magyarországon eladás előtt kalapáccsal lesz javítva, hogy 4-500 km-t még csendben legyen.

Egyébként bírom a műsort, nálunk sajnos a polírozás, takarítás, km óra tekerésből áll az ilyen jellegű pénzkereset... :(

Rocko- 2011.08.29. 13:54:06

@Operator: mi a szart akartál ebbôl kihozni?
mert zagyvaságot sikerült, azt látom.

yenoee 2011.08.29. 14:06:38

@Abfangjaeger: Nagyobb kategóriás, nagyobb motorral szerelt autók a használtpiacon pár év múlva jószerével csak dízelek lesznek. Azt mesélik, azokban is sok alaméneum futóműalkatrész van, meg némi elektronika, aztán még ilyen kettőstömegű lendkereket is emlegetnek, meg aztán a PDTDi-CRD-JTD-HDi-TDCi-D motorok tartóssága is pöppet átértelmeződött. Jönnek a kis, turbós benzinesek, amikkel kapcsolatban én kifejezetten szkeptikus vagyok, szal, valszeg pár éven belül rettenetesen beszűkül a használtpiac, ezért többen térnek vissza az új autókhoz, a megbízhatatlan használt helyett, még a hatalmas értékvesztést is vállalva.

Operator 2011.08.29. 14:08:10

@Krisi: Félreértettél. Mérnöki teljesítményben természetesen elismerésre méltó az, ami történt a T modellel és azóta. Sokan rengeteget tettek hozzá, finomítottak rajta, csak kalapot lehet emelni előttük. Pusztán arra céloztam, hogy a fejlesztések egy régóta alkalmazott elv finomítására szolgálnak. Talán az szemlélteti legjobban a gondolatom, ha az y=1/x függvény görbéjét felrajzoljuk és x-et mondjuk 1-től egyesével elkezdjük növelni. Először nagyot változik a függvény értéke, a végén, nagy x értéknél "szinte semmit", és ott az a fránya 0, amit sosem ér el, akármekkora nagy számot választunk is x-nek. Ha a 0-t vagy annál alacsonyabb értéket akarsz elérni, egy másik görbére kell átállni. Az x növelése a példában a jelenlegi motorok fejlesztése, az új görbe pedig egy új elv, technológia lenne, illetve volt (gőzgépről belső égés).
Nyilván nem hibája ez senkinek, itt tartunk, de hiányzik az a 100 éves "nagy ugrás". Azt pedig pláne nem gondolom, hogy magam (vagy bárki itt a fórumon) jobbat tudna. Csak eszmét cserélünk.

No de tényleg nem erről szól ez a poszt, hanem a Focus-ról. :-)

Rocko- 2011.08.29. 14:18:12

@Shadowbull: mivel ma még nem volt: lófasz fejlôdés nem volt az autóiparban, csak azt találták ki a mérnökök hogy 3 év után tönkre menjen az autó.
mert ehhez értenek!

Abfangjaeger 2011.08.29. 14:19:40

@yenoee: Nálam kiestek a kosárból a dízelek plusz a kettőstömegű lendkerekes autók már rég. Egyik volt kollégám vett egy Passatot, két hónap múlva adta is el, mert elkezdett szólni a lendkerék. Személy szerint maradok a nagyköbcentis, automata autóknál. Ha öreg, az sem zavar, legfeljebb behozok egy "levetett" példányt nyugatról. A mostani 18 éves, 4-5 évig még meglesz, tervek szerint.

Abfangjaeger 2011.08.29. 14:21:10

@yenoee: és persze benzines, ez előbb kimaradt.

gigabursch 2011.08.29. 14:31:43

@Rocko-:
Nem! A mérnökök ehhez is értenek (mondom én mérnökként).
Viszont a mérnökök kenyéradó gazdái - a közgazdászok - viszont csak ahhoz értenek, hogy valamit úgy tervezzenek meg, hogy időre tönkremenjen, mert az termel gazdasági hasznot.

Erről szól a tk. a villanykörte összeesküvés c. film is (www.youtube.com/watch?v=UmatL75dO3c)

Ezt csak azért mondom, hogy helyére tegyünk néhány képzavart,

gigabursch 2011.08.29. 14:33:32

@gigabursch:
mármint:
...tervezTESSenek meg...

Rocko- 2011.08.29. 14:34:38

@gigabursch: ja, ezt láttam, jót nevettem.
komolyan.

gigabursch 2011.08.29. 14:38:15

@Abfangjaeger:
Érdekes, és sokan mondják azt, hogy az 1990-es években jött el az az időszak, hogy az autógyárak már tömegszinten tudtak gyártani olyan autókat, ami nem hullik szét, jó a karbantartási/szerelési rendszere, még nincs halálra bonyolítva, és még nincs beleütemezve a tervezet avultatás.

Nyilván megvan aki a német/olasz/francia/amerikai/japán/stb... kocsikból mire gondol és mit szeret, természetesen a több szar jeligére, de ezzel az elvvel már többször találkoztam...

gigabursch 2011.08.29. 14:40:25

@Rocko-:
Az a durva, hogy anno statika és szilárdságtan órákon nagyon feszegették azt, hogy milyen méretezési elvek vannak, és melyiknek mi a hátulütője (tartósság-anyagmennyiség-munkaóra-szállíthatóság-beszerelhetőség-stb-költség.

S tényleg sok igazság van abban a gondolatsorban

hha96 (törölt) 2011.08.29. 14:41:16

"...A gyári sportos Michelin Primacy HP gumik..."
Huh, alig vártam, hogy lekopjanak és kidobjam őket, ritka egy szar gumi: nagyon tré a tapadása (teszteket is megnézve kb. 5-10%-kal több a fékútja, mint amit egy Michelintől várnák) és kb 30%-ra lekopva iszonyat hangja kezd lenni, mint a régi távolsági Ikarus buszoknak.

BartiS2 2011.08.29. 14:57:38

@poseidon: mindegy az is jo lesz :-)

2011.08.29. 15:07:44

@gigabursch: Szerintem mindenki kipróbálta már az autóját, én speciel minden fokozatot (kivéve 5.) elforgattam leszabályzásig, nem kell ehhez elmebeteg hülyének lenni.
Vagy te mindig 2-3 ezres fordulaton használod?
Az írásaid alapján tipikusan az a kretén vagy aki 80-ról lendület nélkül 5-be (netán 6.-ba) nekiáll előzni, és fél órát vagy a szembejövő sávban. Ez egyrészt veszélyes, másrészt kurva idegesítő mint az előzött autósnak, mind azoknak akik szintén előzni akarnának.
Nem kicsit utálom amikor a sok kanyar után jön egy egyenes szakasz ahol le lehetne előzni a kamiont/buszt/bármit, erre az előttem lévő miatt nem kezdhetem el az előzést mert végig ott van a szembejövőben. Hurrá, újabb 5km a következő előzési lehetőségig...
A KRESZ-ben is le van írva, hogy az előzés a legveszélyesebb művelet, minél gyorsabban végre kell hajtani. Ezt az olyan gyógyegerek miatt írták le mint te, de látom hiába.
Miért kell sajnálni annyira azt a kurva motort? Elárulom, semmi baja nem lesz. Kb. 170 ezer km alatt nem volt semmi baja az autómnak, pedig szinte mindig 3-ban parkettázva kezdek el előzni.
Max. akkor megyek 4-be kisebb gázzal ha lendületben vagyok, akkor felesleges.

kultúrpesszimista 2011.08.29. 15:08:48

@lolka_:

Nekem számít a 0-100. Pont. Szarok arra, hogy ki számít bojrészernek és ki nem. Fontos, hogy az autó kilőjjön, úgy zéróról, mint 80-ról. Pont. (Az, hogy az emberek többségének ez mellékes, nem az én dolgom. Havi 5000-6000 km-eket vezetek és elmondhatom, az autósok többsége vezetni képtelen, lassan döcögő szánalmas birka.)

megint 2011.08.29. 15:10:53

Nem minden a 0-100, de azért értelmetlennek nevezni erős. Általában az erős autók gyorsak 0-100-on, és 80-120-on is.

kultúrpesszimista 2011.08.29. 15:12:28

@Pierr Kardán:

A Hondák (és az Alfák, BMW-k) futóművei tényleg a legjobbak között van, etalonok a maguk kategóriájában. Viszont ha már egy kommersz négykerekűből ülsz át (Toyota, Opel, Suzuki stb.), akkor tényleg meglepően üdítő a Focus futóműve.

yenoee 2011.08.29. 15:14:04

@Abfangjaeger: 17 éves autó nálunk is szolgál, de most kellett vennünk egy újabbat és nagyobbat, mert kinőttük. Pár év és ha akarnánk sem tudnánk mást venni, mint dízelt, vagy igennagyköbcentis (automata) benzinest, amit LPG nélkül az isten se győzne tankolni.
Ha az ember ezen felül pár felszereltségre is vágyik, a választási lehetőségek megszűnnek. Vagy elindul visszafelé az időben, de én azt nem akarom, az legyen csak hobbi. Hobbi nekem, és nem szopóroller a családnak.

Bambano 2011.08.29. 15:14:51

@hha96: nekem is primacy hp van az autómon, nem állítom, hogy nem volt már jobb gumim, de az átlag gumiknál azért ez jobb.

ha zajos a gumid, futóművet kell(ett volna) állíttatni.

@GSX-R: ne húzd az idegeidet, van, aki azt sem tudja, hogyha néha nem tépi meg az autóját, akkor az tönkremegy...

2011.08.29. 15:17:00

@kultúrpesszimista: Vezettem Focus-t, nem volt meglepően jó a futóműve. Jó volt, de egyáltalán nem éreztem azt amiről itt sokan írnak. Pedig kommersz négykerekűm van.
Bár lehet ha régi swiftből ülnék át, imádnám. De 2005-ös Swift-ből átülve nem éreztem nagy változást. Inkább csak kevésbé rázott, de ez inkább az miatt van mert a Focus nagyobb autó.

Bambano 2011.08.29. 15:17:44

@yenoee: én szeretném megérni azt a pillanatot, amikor erről a nagyköbcenti sokat fogyaszt mítoszról leszoknak az emberek.

Persze, az én 1620 kilós menettömegű autóm sokat fogyaszt egy 900 kilós buzukihoz képest (nem), tehát lehet találni olyan összehasonlítási módszert, amivel ilyen téves adatok jönnek ki.

de a helyes összehasonlítás az, ha kb. ugyanazt az autót hasonlítod össze kb. ugyanolyan vezetési stílus mellett két erősen különböző méretű motorral, és akkor kiderülhet, hogy egyáltalán nem fogyaszt sokat a nagy motor.

de minek is mondom én el ezt mindig, még a végén véletlenül elhiszik az emberek és nem fogok tudni olcsón nagy köbcis használt autót venni...

2011.08.29. 15:20:35

@Bambano: Nem húzom én, csak már idegesítő ez a sok okos... A múltkor majdnem egy frontális csattot láttam, mert a Jetta tök lazán nekiállt előzni 6.-ban (vagy 5, nem tudhatom) és annyi ideig tartott az előzés hogy addigra odaért a szembejövő. Satuzott az előttem lévő, a szembejövő is, így befért.

Meg beírja a hülye hogy épeszű ember nem használja az autót abban a fordulatszám tartományban amiben a 0-100-as sprintben a gyárak. Namost, az autóm 5000-es fordulaton kezd el megindulni, akkor miért is kéne nekem 5-be 2000-es fordulattal előzni?

Abfangjaeger 2011.08.29. 15:20:48

@yenoee: 4000 cm3, V6, automata, benzin, 18 éves. Ez a családi autóm, ebben elférünk öten úgy, hogy hátul gyerekülés van. Ha családi menet van valahová, ezzel megyünk. Meg van egy kis szutyok, kis motorral, kis fogyasztással. Szaladgálni, melóba járni egyedül jó. 24 éves...

kultúrpesszimista 2011.08.29. 15:21:38

@GSX-R:

Én egy új Corollából ültem át a Focus II-be. A Corollába 3 év alatt több mint 100e km-t tettem. Kiváló autó, de steril; soha nem romlott el, de szerethetetlen. Kiszámítható. Családoknak, vezetni nem szerető embereknek ideális. A Focusba átülve: ég és föld. A Focus is csak egy kommersz autó, de vezetve jó pár cégautót, elmondhatom, hogy a kommersz kategória csúcsa. Egy csúcsfelszereltségű Ford (legyen Focus vagy Mondeo) már bizony belekarcol a prémiumszegmensbe, pedig a Fordokat soha nem szerettem, de el kell ismerni: ami jó az jó. És tényleg nem lehet véletlen, hogy a cégautók között tarol.

Bambano 2011.08.29. 15:25:07

@GSX-R: ja.
nekem azzal a hsz-szel az volt a bajom, hogy mivel az enyémben van köbcenti is meg nyomaték is, sokkal hosszabbak az áttételek. Én hiába kezdenék el 70-ről 5-ben előzni, még ez a motor sem húz alapjáratot alig meghaladó fordulatszámról.

Nekem 30km/h-nál 3-ban pont 1000-et forog a főtengely. 70-nél 2333-at. Aki azt mondja, hogy egy mai modern motornak a 2333-as fordulat sok, az komolytalan. Azt már csendben teszem hozzá, hogy 185 körül szabályoz le 3-ban...

nagyiWRX 2011.08.29. 15:29:10

@w a s d:
Ha elolvasod rendesen látod hogy nem erről beszéltem , oda irtam hogy ez legalább rendes hátsó futómű NEM CSATOLT LENGŐKAROS......

starace 2011.08.29. 15:29:59

"nyomvájús" ... (és akkor most nyelvtannáci vagyok?)

2011.08.29. 15:30:24

@kultúrpesszimista: A Toyotákra tényleg igaz amit írsz. Nagyon megbízható, jó autók, de igazán szeretni nem lehet.
Ellenben egy másik Japán, a Mazda szerintem tud adni egy minimális vezetési élményt, jólesik kanyarogni egy 6-ossal vagy 2-essel (utóbbi nagyon tetszett, lecserélném rá a Swift-em, pedig idén már 6 éve megbízható társam, közel 170 ezret tekertem bele, szeretem, bármennyire is furcsa :).
Mondeo-t nem vezettem, azt nem tudom, de a Focus 2-től nem estem hanyatt. Ellenben annó az 1-es tényleg bejött.
A 2 lehet hogy jó sok autóhoz képest, nekem is tetszett, de nem annyira mint írjátok. :)
A 3 szimpatikusabb, előbb-utóbb ki fogom próbálni.

kultúrpesszimista 2011.08.29. 15:31:32

Pár példa, miket tartok szerethetőnek a családi autók közül az elérhető kategóriában:

Lancia Kappa, Dedra, Peugeot 306, 406, Rover 45, 75, Volvo S40, S60, Saab 900, 9000, 9-3, Alfa 147, 156, 164, Mazda Xedos 6, Toyota Camry (a hátul csíklámpás), Honda Accord, Legend stb...

2011.08.29. 15:35:22

@Bambano: 185? Az durva :D
Mellesleg ártalmasabb is alacsony fordulaton erőltetni, mert nincs rendes olajnyomás.
Én ha 80-nál 3-a rakom olyan 4000-et forog (kicsit kevesebbet, nem tudom pontosan). Na most ez pont a nyomatékcsúcs, a maximális lóerőt meg 6000 kőrül adja le. Aki szerint árt ha így előzök, az hülye. :)

kultúrpesszimista 2011.08.29. 15:37:37

@GSX-R:

A Mazdákkal nincs tapasztalatom, de elismerem, hogy jók és élvezetesek lehetnek. A 6-ossal az a bajom (túl azon, hogy külsőleg eléggé jellegtelen), hogy belülről egyértelműen az Alfát (156, 159) plagizálja. Ha japán, akkor én megmaradok örökre Honda-hívőnek. Motorban, futóműben, designban, vezetési élményben az elmúlt évtizedekben egyértelműen a Honda volt a befutó, egyedi autókat gyártott, tényleg csak az Alfákkal, BMW-kkel lehetett összehasonlítani. (Második lehetett a Subaru, majd a Mazda...) Sajnos a Honda siralmas mélyrepülésben van, nagyjából 10-15 éve. Amiért szeretni lehetett minden típusát a Civictől a Legendig, az nagyjából mind elveszett. Talán az Accord még, ami tetszik és megőrzött valamit a Hondás erényekből. De hol van egy CRX-hez hasonló szépség? Egy Prelude? Eh...

A Suzuki sok szempontból más világ, de nem is hasonlítanék össze dinnyét cseresznyével. Elhiszem, hogy hűséges társ (hasonlóan egy Toyotához), de szeretni képtelenség lehet.

yenoee 2011.08.29. 15:42:03

@Bambano: Épp most nézegetem, a 2,0 benzines Grand Scénic annyit fogyaszt, mint az 1300-as Dacia. Most akkor az sok?
:)

2011.08.29. 15:46:32

@kultúrpesszimista: A Hondát imádtam régebben. A CRX, a Civic, a pörgős szívóbenzines motorok... Mikor 8000 körül jár a fordulatszámmérő, és még mindig tol. :D
Nagyon sajnálom hogy manapság a csészelevelek gyűjtögetésére mennek. Egy Accord-ot elfogadnék, de venni már semmilyen hondát nem vennék. Esetleg egy CRZ-t 1.5-ös szívóbenzines 160lovas motorral. Kár hogy ilyen nincs. :)

És mégegyszer leírom, szeretem a Swift-em. :DDD
Tudtam hogy hülyén fog hangzani, de de akkor is. Nem is fogom eladni, megtartom városi autónak.
Autóvásárlás lesz, ugyanis külföldre járok melózni (ez az oka annak hogy 170 ezer van a 6 éves Swiftemben :) és a folyamatos autópályázásra tényleg nem a legjobb.
De szerpentinen megküldeni szerintem igenis élvezetes. Mondom mindenféle elfogultság nélkül, úgy hogy sok nagyobb, gyorsabb, erősebb, jobb autót vezettem már.

yenoee 2011.08.29. 15:50:00

@Abfangjaeger: mások a preferenciáink, de annyi bizonyos: tíz év múlva, ha megint páréves nagyOBB motoros, szívó benzines családi tehenet keresek konkrét extrákkal, ugyanígy nehéz ügy lesz, ha nem jobban, mint most volt.

kultúrpesszimista 2011.08.29. 15:53:57

@GSX-R:

Alig van autó, amit magánhasználatra ma 0km-rel örömmel megvennék. Nem tudom, gyártják-e még a Lancia Thesist, de az nagyon tetszik. Alfa 159 a másik, de azzal meg a súlya a baj. Az új nagy Saab 9-5 is nagyon tetszik. Meg még egy Alfa Brera, Volvo C30 T5, talán. De egyik sem instant get. Inkább akkor egy fullra restaurált Jaguar XJS vagy XJ6, vagy valami más szép veterán. ;-)

Operator 2011.08.29. 16:04:48

@GSX-R: Halkan jegyzem meg, én elhiszem, hogy szereted :-) Vezettem én is, és egy középkategóriáshoz képest (én azzal járok) tényleg olyan igazi gokartos élmény. Élveztem, hogy valahogy "érezhető" az egész autó, kanyarokban is határozott, direkt a kormányzás, van visszajelzés... jó na :) Valahogy azt a kategóriát juttatja eszembe, amit régen a Golf a GTI-vel hozott létre vagy legalábbis képviselt erősen (vittek nemrég egy I-es Golf GTi-vel... hej...). Morcos, erős, de nem agyonmotorizált, könnyű élményautók. Ma már annyira megnőttek az alsóközepesek, hogy ezt az élményt leginkább kiskategóriás autókban lehet megtalálni...

lolka_ 2011.08.29. 16:09:11

@kultúrpesszimista: a zéróról való kilövés akkor is az esetek túlnyomó többségében a bojrészerek és a makacs hülyék (te) szerint fontosabb, mint egy 80-120.
persze az autó dinamizmusáról sokat elárul a 0-100 is, de ennek az adatnak inkább az elterjedtsége miatt van még mai is ekkora népszerűsége, nem a valós információtartalma miatt.

de most tényleg érdekel: mi az a sok élethelyzet, amikor csikorgó gumis állórajtot kell venned?

ez a fóka meg vicc 6.5milláért. persze nyilván lehet alkudni is, de magánszemélyként csak úgy beleugrani...
viszont céges lízingekre pöpec az ilyen. csak tudja eldönteni a vidéki manáger, hogy golfot v fókát lizingeljen neki a cég.

Bambano 2011.08.29. 16:13:54

@yenoee: nem egy szint a kettő... nekem nem sok, bár a két liter még nem a nagy motor nálam:)

Abfangjaeger 2011.08.29. 16:14:53

@yenoee: 2010-es kiadású Ford Explorer... Nagyon pöpec.

lolka_ 2011.08.29. 16:18:03

@Bambano: milyen autó az? valami automata váltós amcsi nagyvas?

a v8-as e92 M3-as is szúrja a negyediket 180nál. :d

Bambano 2011.08.29. 16:19:31

@lolka_: sima mezei c vectra, 3.2v6. most múlt el 8 éves.

kultúrpesszimista 2011.08.29. 16:21:35

@lolka_:

Nézd lolka, nem vagyunk egyformák. Nekem is ingadozik a vezetési stílusom, de az esetek többségében dinamikusan vezetek. Na jó, ez eufemizmus. Gyorsan vezetek, ennyi. Szeretem, ha egy autó nemcsak szép, de gyors is. Ez persze - tudom - szubjektív, mert tény, a való életben ritkán számít az a pár perc előny, amit egy jobb gyorsulással nyerni lehet. De ez van, mégis kell az élmény és a gyorsaság képzete, vállalom.

Magánszemélyként soha nem vennék Fordot, kerülhetne akármibe. (Kive egy Caprit, Mustangot és ha milliárdos lennék, egy GT-t. De mást soha.)

lolka_ 2011.08.29. 16:32:24

@kultúrpesszimista: elbeszélsz mellettem :)
illetve, ezt a hozzászólást akár írhattam volna én is, bár lehet kevésbé tudom írásban kifejezni magam, mint te.
szintén a közig.bírság határain autózom, ami annyit jelent, hogy végig kell előzgetnem egy országutas krúzoláskor kábé mindenkit, mert a kamionok, buszok és tötymörgő gyökerek (elnézést, lehet amúgy ők teljesen jó emberek, akár jobbak mint én, de szívlapáttal kúrnám fejbe az óra szerint 70-nel guruló f*szfejeket országúton) miatt jó, ha 60-70es átlagsebességet kilehet hozni egy kétszámjegyű útból. na, de ez már egy másik téma...

GRX 2011.08.29. 16:33:27

A világért sem szeretném megbántani a szerzőt, nagyra értékelem erőfeszítését, de én személy szerint képtelen vagyok megérteni, hogy ez a cikk mitől tetszik egyes kommentelőknek. Nekem olyannak tűnt a harmadik mondat után, mint egy ötödikes diák házi fogalmazása. Száraz, kezdetleges nyelvezetű, helyesírási hibákkal tarkított, humortalan, alapvető stilisztikai fogásokkal nincs tisztában (kétszer egymás után De-vel mondatot kezd stb.). Az lehet, hogy informatív, minden műszaki megoldást előlről-hátulról megismerünk belőle, de ettől még olvashatatlanul unalmas, háromszor kellett nekidurálnom magam, mire végigszenvedtem. Sajnos a világháló uralta világunkban (ahol bárki, bármikor virtuális tollat ragadhat) újra bebizonyosodott a régi alapvetés: autós ÚJSÁGÍRÁSRÓL akkor beszélhetünk, amikor a szerző 1. ért a témához 2. tud írni. Itt csupán az első pont teljesült sajnos.
A TC-nál jelenleg két szerző dolgozik, aki ezeknek a kritériumoknak megfelel: Csikós és Vályi urak.
Elnézést a szerzőtől, nem troll-alapú fikázás volt a célom, hanem konstruktív kritika, hátha legközelebb sikerül a fenti ismérvek alapján rágni kicsit a ceruza végét. Ha nem megy, lektoráltatni az irományt valakivel, akinek nincs ugyan gépészmérnöki diplomája, de tisztában van azzal, hogy mit jelent újságot ÍRNI. (Tényleg nem akarok senkit bántani, de nagyon régi TC-olvasóként azt látom, hogy - tisztelet az üdítő kivételeknek - egyre jobban hígul az állomány...)

kultúrpesszimista 2011.08.29. 16:42:01

@GRX:

Mindez jogos lehet, de ne felejtsük: ez formai kritika, nem érdemi/tartalmi. Ettől függetlenül persze nem árt, ha valaki képes helyesen írni és megfelelő stilisztikával szerkesztenie a mondatait, pláne ha az újságírás területén dolgozik az illető. A TC-vel mindazonáltal nem ez a gond. Hanem a színvonal csökkenése, a sokszor érdektelen üresjáratok, alibi cikkek. Az izzadtságszag. Jó pár éve volt a TC a csúcson, azóta alapvetően zuhanórepülés. (Egy-két cikk és szerző valóban kivételt tud jelenteni.)

kultúrpesszimista 2011.08.29. 16:43:43

(Pl. a használtautók tesztjét nagyítóval kell keresni. Korábban hetente volt min. egy cikk ebben a témában, mára ez teljesen esetleges lett, pedig érdekelne és szerintem nem vagyok ezzel egyedül.)

2011.08.29. 16:44:12

@Operator: Örülök hogy végre valaki elhiszi. :)
Egyszerűen imádom hogy kanyar előtt eszembe nem jut fékezni, inkább odalépek hogy jobbat kanyarodhassak. Szerintem élmény kanyargós úton vezetni. Sok autót vezettem ami nagyobb, erősebb volt, de ezt az élményt hiába kerestem. Ment mint a barom, de mikor ráhúztam 70-nel a derékszögű kanyarra, akkor dőlt, alulkormányzott, visított a gumija, és gyakorlatilag csak túlment a kanyarokon.
Az enyém meg nem csinál mást, csak kanyarodik. Nem túrja az orrát, de a hátulja se megy el keresztbe (csak néha :D) és magabiztosan beveszem a kanyart. Sok autóban ez nem jött össze.
Ez az élmény csak tovább nőtt mikor felraktam rá a nagyobb alufelniket komoly gumikkal.

Ha vezettél Mazda 2-őt az ugyan ez, csak talán még élvezetesebb. Hiába lesz nagy autóm, nekem akkor is mindig kell egy kis városi méregzsák. Azt is leszarom ha ezért a TC-n kiröhög a többi kommentelő. :)

steve30 2011.08.29. 16:49:24

Na most már ott tartunk,hogy egy Focus,6.5 millió.Hát kinek van erre pénze?Hogy a magyar átlagnak nincs,az holt biztos.Még a "nekünk készült"Suzukit sem tudják fizetni a családok többsége.És ez nem feltétlen az emberek szégyene.És most itt van ez az autó,hatfélért,és azon vitatkozunk,hogy jó-e,vagy nem.Hát nekünk nem lehet jó,akármennyire is tucat autó.Lada Samara kéne ide,800-ezerért,akármilyen nevetségesen is hangzik.Sajnos már itt tartunk.

2011.08.29. 16:55:58

Aki szerint ez az autó drága, téved. A fizetés a kevés Mo.-n, és erről nem a Ford vagy a többi márka tehet. Ezeknek a modelleknek a fő piaca nyugat-Európa, nem Mo. vagy románia. Ez van sajnos. Ezért itt mindig is megmarad cégesautónak, ellentétben pl. Németországgal ahol a legtöbb család ezt megengedheti magának.
Erről olyan dolgok tehetnek amit inkább nem részleteznék, nem akarok politizálni.

hallari 2011.08.29. 17:01:07

@midnight coder: "Az autóipar egy helyben áll" ezen már én is elgondolkodtam, miért is van ez így, de nyilván igen sok köze van hozzá a különböző kormányoknak, akik a benzin magas adójából foltozgatják a jóléti kiadások miatt igencsak lyukas költségvetéseket...

Rocko- 2011.08.29. 17:13:59

@gigabursch: igen, ezeket lehet mérni, és foglalkoznak is velük.
de hogy direkt elszakadjon, törjön, x, azzal nem tudsz mit kezdeni. ilyen nem létezik. :)

hallari 2011.08.29. 17:14:42

@Shadowbull: a Kadett ~1 tonna körüli (a dízel), az emissziója nyilván nem túl jó, a kényelme viszont jobb, mint a kettes Swifté (tapasztalat). A lényeg azonban, hogy az autóipar jóval előrébb is tarthatna, ha nem kötnék gúzsba az állami szabályozások és a saját profitéhségük. Nicola Tesla pl. kb. 100 évvel ezelőtt elektromos autóval közlekedett, amelynek nagyobb hatótávja volt, mint a mai hibrideknek.

Dr. Robin Masters 2011.08.29. 17:26:48

A hangulatvilágításról és az egyéb belső fényekről jut eszembe, hogy a mostani Mustang esetében több tucat szín közül lehet választani. Valamelyest így is egyedivé tehető az autó.

Alapvetően mindig jó volt a Focus ez is az, bár az 5 ajtóson az a hátsó lámpa nem tetszik, meg azt sem értem, hogy elöl a géptetőn miért kellet az embléma miatt azt az ívet vágni, szerintem anélkül is jól mutatna.

lac+ 2011.08.29. 19:56:04

Gratulálok, nagyon tetszett a cikk.
Csak azok az első ál-légbeömlők, az nagyon gáz!

papa33 2011.08.29. 20:12:42

Szeretném már megérni, nem a full extrás dízel teszt kerül mindig terítékre.
1-2 éven belül ki fog derülni, a turbós benzinesek elnyomják a mai, igen problémás dízeleket: környezetvédelem, részecskeszűrű, üzemanyagrendszer és lendkerék gondok. Útálatos az a szűk használható fordulattartomány, ahol a mai, főként Ford dízel mocik mennek (a hangolás Ford...).
Szerintem drága, a kis csomagtér az 5 ajtósnak átgondolatlan (azon áron lett jó törésteszt, hogy minden hátrébb került, tessék megnézni a kocsiorr-kormány távolságot, eltúlzott.

Az a sok lengőkaros felfüggesztés sok gondot okoz a hazai utakon, és ha a Ford index hozzászólásokat megnézzük, saját tulajok nevezik ipari hulladéknak. Nem akarok ünneprontó lenni, de kiderül. Mint ahogy a turbós benzinesek élettartama.

Azért ennél olcsóbban is van jó autó, úgy 4 milla körül szolidan.

Nagy újdonságot a Focus1 hozott az Escort-Astra-Golf vonalon (a WV unalmas nekem). Ezek nem.
Azt a mai divatot meg gyűlölöm, hogy nem érezni a kormányt, nem ad kemény visszajelzést (országút, pálya). Most közlöm, ilyen gépet sohasem fogopk megvenni és azt hiszem nem vagyok egyedül, ezt el lehet felejteni, a motort meg oda rakják, ahová akarják, így kívül lentre biztosan nagyon jó.

Motordoktor 2011.08.29. 20:15:40

@GRX: Javítottam a de mondatokat és a korábbi nyomvályús elírást is, ami engem jobban bosszantott.
Köszönöm.
Az elölről - ezt pedig így írjuk helyesen.
A legjobbak is hibázhatnak. ;-)

theli 2011.08.29. 21:01:10

Kettős tömegű lendkerék , részecskeszürő: szopás!!!!!!

LBL 2011.08.29. 21:09:46

F betűs autót nem veszünk, mint ez köztudott.
Fiat, Ford, Francia.

TUDOD, A CSIBE 2011.08.29. 21:12:32

@LBL:

Fiattal Fordal semmi baj nincs. Ferrarit meg vennék:)

LBL 2011.08.29. 21:15:16

Amúgy gratulálok a cikkhez, a képekhz külön is. Végre egy kis műszaki tartalom, a sok semmitmondó szócséplés helyett.
Ehhez persze dolgozni kellett, megemelni az autót meg ilyesmi, itt lehet a titok nyitja.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.29. 22:43:45

A hányinger kerülget, amikor ezt az új Focust látom élőben. Az elrákosodott hátsó lámpáival (a lökös éa a burjánzó daganat rész között van egy 15 * 10 centis kis lemez, teljesen szedett-vedett, utólagos kínai tuning hatást kelt) és a hatásvadász, de stílusában zavaros, bumfordi elejével.

Az előző Focus teljesen autószerű volt, eltekintve a hiperplasztik beltértől (változatfüggő gondolom, a Ghia nem hiszem, hogy 100% műanyag ajtókárpittal rendelkezik, mint az alapabb modellek). Ez meg egy formai ámokfutás.

Stratocaster 2011.08.29. 22:51:02

Piszkosul jó cikk, gratulálok! Évek óta nem olvastam ilyen mélyre ható elemzést magyar autós újságban! Nagyon jó lenne, ha ez egy sorozat első eleme lenne!

A Focus belső világítását szerintem a Lincolntól hozta át Európába a Ford. Nekem 1999-es Town Car-om van, és ott is hasonló megoldások vannak egy két plussz dologgal. Pl.tetőbe épített hangulatfény led-ek, ami pontokra irányított. Pl ha kinyitom a könyöktámaszba épített tárolót, fentről, mint egy reflektor odavilágít, csak oda. Iszonyú látványos éjíjszaka.

Virago_1000 2011.08.29. 23:00:53

Miondig is a Focust tartottam katyegoriaja ledjobb autojanak, az elso generaciotol kezdve.

Virago_1000 2011.08.29. 23:15:04

@Stratocaster: En is szeretem Motordoktor cikkeit. Ezek valodi szakcikkek nem ugy mint pl gyulavitez, bende, vagy winkler cikkei.

Virago_1000 2011.08.29. 23:28:08

@KuKori: Ocsmany auto, annyi biztos. Viszont jobb, mint barmely mas a kategoriaban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.30. 00:22:08

@Virago_1000: Hát ez az. Rendben van, ha jó, de miért ne lehetne szép is? :)

Liverpool87 2011.08.30. 00:27:16

Hát én Opel Astra J-t vennék 1.4 turbósat és az meg 100 km/óránál forog majnem 2000-et de a Benzines úgyhogy ezt útánozza a Ford és mínöségí összeszerelésben is biztos vagyok hogy leverik a németek az amerikaiakat!

gigabursch 2011.08.30. 06:20:59

@GSX-R:
Nem vagyok kretén, de 80-nál igen ritkán rakom vissza háromba, és nem előzök fél óráig.
Persze nem is 1,1 l-es a motorja a kocsinak...

Ja igen, és nem vagyok kretén, de azért köszi

gigabursch 2011.08.30. 06:25:57

@kultúrpesszimista:
Gy van, azok a Lanciák tényleg kiváló családi autók és nagyon szerethetők.

Csal meg kell keresni a szerelőjüket, mert különben horror lesz.

gigabursch 2011.08.30. 06:28:29

@kultúrpesszimista:
A Thesis gyártása leállt, és ajna az olaszok nem akarták megérteni, hogy az egyterűt a Thesis/AR166 padlólemezre kellett volna tervezni, ill. kellett volna belőle kombi is, és akkor messze gazdaságosabb lett volna a történet számukra.

Ez van.

gigabursch 2011.08.30. 06:38:19

@Rocko-:
A lényeg azon van - s ezt nyilván te is belátod - hogy úgy méreteznek, hogy nagyjából jellemzően egy adott időtartamot kibírjon, utána levesbe megy.
Nyilván a méretezési finomságokat felülírja az egyes ember használati módszere, de a statisztikai haranggörbe jól illeszhető általánosan.

Mondok egy életszerű példát. Saját bőrömön tapasztalom...
Lévén sokat dolgozom terepen, szükségem van jó bakancsra. De mivel nekem elég kicsi a lábam (38,5) és vagyok hozzá 90 kg (nettó), a legtöbb bakancs nem bírja el azt a terhelést, amit ekkora súly ilyen kis lábon ad át rá. Én vagyok az a része a haranggörbének - amit ez esetben lenyel a cég, ha viszem vissza gariba a bakancsot (félreértés ne essék, kivétel vagyok, nem kivételes!) De ha nekem is 41-42-es lábam lenne, a tönkremenetele a bakancsoknak jó fél évvel később történne meg, gari idő után.
S nincs ez másként is.

Egy olyan fajta anyagtakarékosságba hajszolják a tervezőket, ami valójában sokkal több anyagfelhasználást hordoz magában.
Természetesen a film tele van csúsztatásokkal, de az elv, amit megfogalmaz - nos az a helyén van. Szerintem...

Hülye világban élünk, de ha már ide és ekkor tett le minket a Jóisten, hát nem árt egy kicsit felnyilni szemileg, és ahhoz mérten viselkedni.

gigabursch 2011.08.30. 06:40:20

@LBL:
Ferrari?

Momentán nekem nincs rá pénzem, de ha lenne...

Akkor vennék egy Maseratit... :-)

Shadowbull 2011.08.30. 08:32:29

@gigabursch: Na, erdekes modon parhuzamosan meg egy a tervezett avultatasos tema?

"úgy méreteznek, hogy nagyjából jellemzően egy adott időtartamot kibírjon, utána levesbe megy."

Nem, nem igy mereteznek. Ugy mereteznek, hogy egy minimalis elettartamot mindenkeppen kibirjon. Hogy utana mi lesz vele, az nem erdekes. A tonkremenetel nem cel.

sb

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2011.08.30. 08:47:49

Nekem ez a fajta írás bejön, jöhetne több ilyen cikk is.

gigabursch 2011.08.30. 09:20:40

@Shadowbull: @Rocko-:
Igen, úgy helyes a megfogalmazás.

Viszont ami meg netán hamarabb menne tönkre (lásd saját példám) az meg oly kevés, hogy belefér...

kultúrpesszimista 2011.08.30. 09:26:54

@gigabursch:

Hát... Szerintem a legjobb az, ha az olaszok (pláne ami Lancia vagy Alfa Romeo emblémát visel) soha nem terveznek, gyártanak egyterűt. Örökre el kellene felejteniük. Az egyterű mint olyan merénylet az automobilizmus ellen. A kombikat sem szeretem, de azért vannak kivételek: az Alfa Romeo 156 SW csodásan megoldotta a feladatot. És a Lancia kombijai is szépek... (Bár ha tényleg a praktikum lenne a fontos számomra, úgyis Volvot vennék, mondjuk egy korai generációs V70R-t).

gigabursch 2011.08.30. 09:37:39

@kultúrpesszimista:
Nem igazán értek veled egyet - bár én maximális kombipárti vagyok, s a szedánok értelmét eleve megkérdőjelezem.
Szóval én a 7-es Bömiből vagy épp az S Merciből is hiányolom a kombi lehetőségét - de ezzel nem vagyok egyedül...

Amúgy a Phedra és testvérei (Ulysse, C8, stb...) a jó példa arra, hogy ég és föld a Lancia és a nam Lancia között a különbség - szerintem.

Szóval ha mára FIAT és a Chrisler így összeházasodott és meglebegtették az új Themát, megmondom őszintén felkeltette az érdeklődésemet a Grand Voyager Lanciás verzója, ami még csak hírekben van.

S azért egy fontos dolog.
Szerinte egy Phedra és egy teszem azt Sharan közül kell választani, hogy mibe utazzak - természetesen a Phedrát választom.

Amúgy a merénylettel vitatkoznék:
Akinek családja van és szeret (vagy épp szükséges) utazni, az imádja az egyterűeket, épp számtalan előnyük miatt.

kultúrpesszimista 2011.08.30. 09:38:43

@gigabursch:

Nem tudtam, hogy leállt a Thesis. Tényleg sajnálom, mert ennyire szép, arányos és egyedi autó e szép, új, modern autósvilágban nem sok volt... (A Rover megszűntét is sajnálom, egy komoly alternatíva tűnt el, de ez már messzire vezet.)

gigabursch 2011.08.30. 09:53:03

@kultúrpesszimista:
Ha lett volna belőle kombi, kabrió, kupé, meg ugyanarra a padlólemezre egyterű, még ma is vígan gyárthatnák, mert tényleg egy eltalált darab, formailag, műszakilag (tudom mindenhol vannak peches autók és autósok)

Sajna belementek egy olyan - és fölösleges - presztízsversenybe, amihez nem volt elegendő kínálatuk és tőkéjük.
S ugyanez igaz az AR 166-ra is.

Ez van...

kultúrpesszimista 2011.08.30. 09:55:37

@gigabursch:

Nem vitatom az egyterűek és a kombik előnyeit. Viszont félretéve a személyes ellenérzéseim (az egyterűek, akárhogy is szépítjük, zömében esetlen, ronda négykerekűek, amelyek létét egyedül a praktikusság legitimizálja, semmi más), egy jobb fajta olasz gyártónak szerintem nem lenne szabad egyterűt gyártania, mert imidzsromboló. Kivétel legyen a FIAT: az odakinn is a "nép" autója, nekik természetesen belefér. De már egy Alfának, Lanciának nem áll jól szerintem.

Még valami: korábban évtizedekig elfértek családok egy tisztességes (értsd: arányos, méretes) szedánban. Az autó formája is vállalható volt, és a családok sem panaszkodtak helyhiányról. Aztán a '90-es évek óta jöttek az öklendetes formavilágú egyterűek (is), pszeudo-buszok és fejére állt a világ. Én továbbra is azt mondom, hogy egy Ford Granada, Volvo 850 méretű autóban (legyen akár kombi, akár szedán) kiválóan el lehet férni. És még az autó is szép lehet.

Van egy autóforma, amelyet elég ritkán alkalmaznak és amely szerintem egyszerre praktikus és szép: ez a shooting brake (vagy break). Nem értem, miért nincs ezekből több. Az Aston Martinnak, Volvonak volt korábban több ilyen és legújabban a Mercedesnek a tanulmányai is ebbe az irányba mozdulnak el...

gigabursch 2011.08.30. 10:07:20

@kultúrpesszimista:
Szerintem az egyterű csak hiányzott az 1930-as évek végétől az 1980-as évek középig... - de ez megközelítés kérdése. Nyilván érted mire gondolok.

A dizájn elemek és az aktív-passzív biztonsági rendszerek tényleg sokat rontottak a képen, de azért lehet valamit igényesen is megcsinálni, meg rondán. Ebben nincs vita.

Szerintem meg minden jobb gyártónak ki kell szolgálnia a vevőkörét, a rajongóit, és nem csak azoknak egy részét, sőt eleve kizárni egy adag ügyfelet.

Szerintem sokkal helyesebb irányelv az, hogy mi ilyen és ilyen kategóriában is tudunk igazi saját márkát csinálni, szemben azzal, hogy mi merő presztízsből nem csinálunk ilyet mert, az hogy néz ki.

Teszem azt Chris Bangle marad még három évet lehet, hogy a Bömi sok ilyen gátlást levetett volna, és elképesztő eredményeket ért volna el.

kultúrpesszimista 2011.08.30. 10:22:39

@gigabursch:

Szerintem meg minden jobb gyártónak ki kell szolgálnia a vevőkörét, a rajongóit, és nem csak azoknak egy részét, sőt eleve kizárni egy adag ügyfelet.

Ezzel nem értek egyet. Egy jobb gyártó megteheti azt (épp azért, mert jobb gyártó), hogy sajátosan szegmentálja a piacot és a vevőkörét, következésképp meglévő előnyeit, imidzsét épp abban erősítheti, hogy eleve nem kíván mindenkinek megfelelni. Egyáltalán nem kell kiszolgálni mindenkit, ez tévedés. Ezért van az, hogy soha nem várható az, hogy a Jaguar egyterűvel rukkoljon elő (még kombival sem nagyon), ezért van az, hogy az Alfa, Saab, BMW stb. várhatóan nem fog beszállni a miniautók piacára. Nincs ezzel semmi gond és ebből nem következik a potenciális vevők kizárása sem. Nem kell félteni a prémiumgyártókat, jól tudják, mikor és kiknek, mennyit és miből gyártanak. Mások igényeit pedig kiválóan kielégítik mondjuk az olaszok, franciák, német tömeggyártók.

The Good Boy 2011.08.30. 10:32:57

Lesz újra Tc tv!!!!!
Ettől jobb hírre ébredni sem lehet!

Tommmyka 2011.08.30. 11:08:54

@m20b25: én is pontosan ezt írtam, ezért is írtam amit írtam.. Örülök, hogy egyetértünk:-)

Tommmyka 2011.08.30. 11:16:50

@agobela: Középkategória a köznyelvben a "D" kategóriát jelenti (Passat,Mondeo, Insignia, Avensis stb). Igen egyetértek veled, hogy nevetséges, hogy ilyen idejétmúlt kategorizálás szerint teszi a szerző ezt a személyautót egy csoportba (a középbe). Ez is jól mutatja a szerző szakmai hozzá nem értését.

neked ugatok 2011.08.30. 13:24:24

csupa jót írnak róla, elismerésem.
ennek ellenére az én szememnek ez az autó egyszerűen ocsmány, még céges autónak is csak fintorogva használnám, de megszoknám idővel!

alprazolam 2011.08.30. 13:50:07

jó sok faszságot raktak bele, hogy drágán el lehessen adni marketingmanager apukáknak.

Virago_1000 2011.08.30. 13:51:18

@kultúrpesszimista:" Szerintem a legjobb az, ha az olaszok (pláne ami Lancia vagy Alfa Romeo emblémát visel) soha nem terveznek, gyártanak egyterűt. Örökre el kellene felejteniük. Az egyterű mint olyan merénylet az automobilizmus ellen."
-mert neked ugy tetszik? Ugysem veszel egyet sem, akkor meg mindegy.

"A Rover megszűntét is sajnálom, egy komoly alternatíva tűnt el, de ez már messzire vezet"
- en is sajnalom, mert kell a sokszinuseg, de egy kromozott hutomaszku hondaert igazan nem kar.

@gigabursch: "Szerinte egy Phedra és egy teszem azt Sharan közül kell választani, hogy mibe utazzak - természetesen a Phedrát választom."
- nyilvan egyikben sem ultel meg, de ha utazol hosszu tavot, akkor valtozik a velemenyed. Egyteruek kiralya volt es lesz is az Espace.

@Shadowbull: "Nem, nem igy mereteznek. Ugy mereteznek, hogy egy minimalis elettartamot mindenkeppen kibirjon. Hogy utana mi lesz vele, az nem erdekes. A tonkremenetel nem cel."

Adott elettartam, es minimalis elettartam, ugyanarra gondoltatok, csak te felreertetted.

MetalWarrior 2011.08.30. 14:24:55

@kultúrpesszimista: "Magánszemélyként soha nem vennék Fordot, kerülhetne akármibe. "

Valahogy én is így vagyok ezzel, de cégesnek ezt elfogadnám, tetszenek az apró részletei.

Magát a márkát kellene fejbe újraértékelnem, ahoz hogy vegyek Fordot, pedig hajtottam Rangert (bár ez Mazda) Transitot megbízhatóságra nem volt panasz, de egyik sem volt 2005 előtti.
Ha a Fordra gondolok, mindíg a régi szakadt Escortok jutnak az eszembe, lerohadva az út mellett, felnyitott motorháztetővel, gőzölgő motorral...

w a s d 2011.08.30. 18:10:00

@nagyiWRX: Valahogy nagyon nem akart összeállni a fejemben, mit is olvasok, elnézést az értetlenkedésért.

Specialized78 2011.08.30. 19:11:31

Szerintem jó ideje a kategória legjobb autója a Focus.Többhöz is volt szerencsém hosszú távon vezetni cégautóként.Jelenleg az új Astra van nekünk mint céges,de bármikor odaadnám egy hasonló felszereltségű új Focusért.

Specialized78 2011.08.30. 19:14:31

Csirkésfiú!
Az Escort legutolsó ráncfelvarrott változatát vezettem egy évig.Nagyon jó autó volt,végtelenül kiforrott és vezetni is élmény volt,bármennyire "csak"a kifutó Escort volt.Elődei tényleg kellemetlenek voltak már,de az utolsó kiadásaik pengék voltak.

Kopi3.14 2011.08.30. 22:39:14

A cikkbeli futómű marketingajnározáshoz szeretném megemlíteni, hogy tíz éve a 147-es Alfában háromszög-trapéz (paraszti nevén kettős keresztlengőkar- vala. A hátsó futómű sem lett hú de nagy innováció sok év alatt, csak sajnos a piac elkurvul, s mindenhova ipari hulladékot építenek be már futómű témakörben ebben a méretosztályban, s egyre inkább felfele is.

kran72 2011.08.31. 10:18:05

11éve és 141000km óta használok TULAJDONOSKÉNT egy I-es Focust.Eddig 1 db trafót,1 db sebváltó rugót 4 db izzót cseréltem mert elromlottak.Akkumulátor,lengéscsillapítók,kipufogó rendszer,fékek mind az eredetiek még.Ami visszatart egy III-as Fócus cserétől az a durván megállapított ár.Meg persze néhány aktív használó véleményét is olvasni szeretném,hogy annyira megbízható és eltalált-e mint az első modell.Én személy szerint drukkolok,hogy ismét maradandót alkossanak a német-angol-amerikai mérnökök.

kultúrpesszimista 2011.08.31. 23:18:51

@Kopi3.14:

Ez bizony így van... Az öcsémnek egy 2001-es vagy 2002-es 147-ese van, volt szerencsém többször is vezetni: tényleg zseniális a futómű. A belseje meg úgy egyedi, ahogy van: a mai napig talán a legegyedibb, szerethetőbb belül. (Kívül meg milyen legyen egy Alfa: gyönyörű.)

Ebben a kategóriában saját használatra egyértelműen ezt venném (az első generációsat, mert a ráncfelvarrott egyértelműen visszalépés, jellegtelenebb, konformabb lett az típus). Mondjuk egy GTA kéne, feketében vagy pirosban. :-)

Leno0513 2011.09.30. 00:09:38

Lehet, hogy nem kéne ennyire dicsérni ezt a zseniális "új" futóművet (Control Blade Multilink hátsó futómű)
itt egy kép 1990-ből: www.hondapartsnow.com/diagrams/large/rear-lower-arm-460214.png
Ezen az autón az első futómű sem MacPherson, hanem a divatos nevén: Multink.
Két részletben:
www.hondapartsnow.com/diagrams/large/front-lower-arm-460212.png
www.hondapartsnow.com/diagrams/large/knuckle-460211.png
És persze ez nem egy hiper-szuper, elérhetetlen áru valami volt, hanem egy Accord... :)
Esetleg tesztelhetnének egy ilyet is, kíváncsi lennék a különbségre!