Fújjuk, hogy meg ne szívjuk

  2011. augusztus 18. - Stump András Címkék: tutorial hyundai kezdő sofőr guminyomás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Berlinből hazafelé, kevéssel Prága után kezdett el csálézni az autó hátulja. Először ugye nem hittem el, olyan valószínűtlennek tűnt, hogy defektet kapjak az autópályán. De két kormánymozdulat után világos volt, lapos a bal hátsó.

Kigurultunk a leállósávba, a meglehetősen közel elzúgó kamionokhoz képest viszonylagos nyugalommal pakoltam ki a pótkereket, mert még az út előtt ellenőriztem a nyomását. Nem lehet gond, csak egy kis kellemetlenség. Azon törtem a fejem, hazatoljuk-e a mankókerékkel vagy keressünk gumist vasárnap délután. Közben előkerült az emelő is, már kurbliztam volna felfelé az autó seggét, de előtte le kellett volna lazítani a kerékcsavarokat.

Hol az a nyűves kerékkulcs? Na, azt felejtettem el bedobni a csomagtartóba. Nem voltam boldog.

Kábé fél órán át próbáltunk lestoppolni valakit, aki pár percre kölcsönadna egy tizenhetes kerékkulcsot – sikertelenül. Végül elindultunk gyalog a következő benzinkút felé, de nem jutottunk messzire, amikor egy civil rendőrautó, mellesleg egy R36-os Passat, megállt mellettünk. Rövid igazoltatás és beszélgetés után meggyőztük őket, hogy kölcsönadják a szolgálati kerékkulcsot, majd pályafutásom eddigi leggyorsabb útszéli kerékcseréjét zavartam le.

A mankókerékről aztán kiderült, hogy nyolcvan fölött melegszik, ezért nem kis mázlival felhajtottunk egy nyitva tartó gumist egy festői cseh faluban, ahol kiderült, azért engedte el a nyomást a bal hátsó, mert elhasadt a szelep a tövénél. Ekkor sütöttem le a szememet magamon röhögve, mert persze azonnal beugrott, hogyan erőltettem rá a kompresszor túl rövid csövét a garázsban, félrehúzva a szelepet, hogy ráfújjak két tizedet a berlini kirándulás előtt. A hajlítgatás bő ezer kilométerrel később bosszulta meg magát, akkor repedt el a gumiszelep.

Mit is akarok kihozni a sztoriból? Neem, azt már tudjuk, hogy a Bandi szívesen csinál hülyét magából. De ha itt most balul is sült el, a guminyomást rendszeresen ellenőrizni kell, mert ha nem nézem meg, akkor egy sokkal alattomosabb lassú legyalogolás és durranás lehetett volna a vége. És ha mondjuk lapos a pótkerék, a cseh fakabátokból azt már nem éneklem ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr983163028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kobcsibacsi (törölt) 2011.08.18. 18:09:19

Engem is ezzel a finom autóval vettek ki még ősszel éjszaka fél 2-kor. De rendesek voltak es megúsztam egy ezressel pedig nem annyival mentem ami annyi lett volna :)

int he 2011.08.18. 18:26:12

Az utolsó monológ tökéletes Szomszédok-utánérzés :D

amenta 2011.08.18. 18:28:53

Fémszelep b*+!! Fémszelep!

Egyszer velünk is eljátszotta a a családi vastehén, bár kapuban állva, fogta, aztán eldurrant a szelep. A sajátomba már fémet rakattam.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.18. 18:30:35

Az nem hangzott el, pedig fontos, hogy a matricán szereplő értékek HIDEG guminál érvényesek. (Több órát állt autó, vagy csak ami pár km-t ment, pl. Csikósnál a kétsaroknyira lévő kút.)

Ha már mentünk 40-50 km-t, akkor már meleg a gumi, akkor a megadott nyomásértéknél kb. 3 tizeddel TÖBBRE kell beállítani.

(És még itt a téli gumi is, aminél a megadott értéknél 0,2 barral többet javasolnak, a hideg levegő miatt, erről hosszabban pl. itt: gumibiznisz.hu/20100217/guminyomas-telen-lehet-02-barral-tobb/ Hogy aztán téli guminál több száz kilométer után fél barral többre kell-e fújni? Hát, ez jó kérdés.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.18. 18:33:03

Így ugye hiába próbáljátok nevelni a laposgumisokat, ha nem tudják, akkor ők majd meleg guminál állítják be a gyári értéket, vagyis 0,3 barral kevesebb lesz benne mindig. :-)))

zxcvbnm 2011.08.18. 18:39:38

Se Goodyear, se alig-ruhas szoke... feleslegesen kattintottam ide.

Leadfoot 2011.08.18. 18:41:04

@bonifac: Konkrétan az első perc végén elhangzik, hogy nem szabad rögtön megállás után mérni, hagyni kell hűlni.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.18. 19:06:18

@Leadfoot: Az nem hangzik el, hogy két órát. :-) Pár percet meg hiába vársz, az szinte mindegy. Attól legalább két tizeddel simán kevesebb lesz, hiába hiszed, hogy jó.

I.C.ram 2011.08.18. 19:12:13

Az a pumpa úgy német, ahogy Csikós poénjai jók... semennyire. Ruszki pumpa, minden háztartásban van egy kb, ahol valaha volt autó a szocializmusban. Egy nagy rakás szar az a pumpa amúgy. Berohad a dugattyú, és akkor egy tonna cementes zsákkal nem lehet lenyomni kb.

TCrown 2011.08.18. 19:22:57

Húúú, de érdekes.
Nade hol a csaj a címlapról, he?

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.08.18. 19:42:05

@bonifac: @Leadfoot:

És fújni? Mert ugye ott indult a történet a cikkben, hogy a volánnál ülve érezhető a laposodás, az nem néhány tized. Mondjuk 1bar-ról 2-re fújod a kinti levegővel, ezzel átmenetileg lenyomva a benti átlaghőfokot.

Költői kérdés: kell-e a művelet végeztével a műszert vizslatni pár percig, hogy beálljon valamilyen érték egy bizonytalan hőmérsékleten (totó), vagy bízzunk a rendszerbe tervezett jókora tűréshatárokban és fújjuk annyira amennyire hidegen kell (nem utolsósorban azért, mert úgyis pikkpakk elengedi a többletet :)

Kerékkulcsot meg az autóban tartjuk. Alap.

Csikós Zsolt 2011.08.18. 19:56:14

@bonifac:

Ajánlom figyelmedbe 0.52-nél a szöveget.

@I.C.ram:

A műszerre mondom, hogy német, ami az is rajta, mert már cserés. Egyébként 15 éve használom azt a szart, egész sokszor, és még mindig működik. És már én is használtan örököltem. Hm. A poénokért elnézést, ennyire fussa, bár nem voltak poénnak szánva, örülök, hogy felértékelődtek.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.18. 19:57:26

@s0nik: "és fújjuk annyira amennyire hidegen kell (nem utolsósorban azért, mert úgyis pikkpakk elengedi a többletet :)"

Kavarod. Ha annyira fújod, amennyire hidegen kell, akkor nem lesz többlet, amit elengedjen, HIÁNY lesz.

abes 2011.08.18. 20:00:24

Mankókerékkel 80-nál többel?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.18. 20:06:59

@Csikós Zsolt: Meghallgattam. Újra, csak a te kedvedért. :-)
Ezt mondtad: "Minden kútnál vártam öt percet, hogy lehűljön a gumi."

Öt perc alatt nem lesz 'hideg ' a gumi.

Idézet a gumibizniszről (de gyűjthetek többet is, nagy különbség nem lesz): "A guminyomást mindig az abroncs hideg állapotában kell mérni és beállítani. Hideg állapot: az autód legalább egy órája áll, vagy csak 2-3 kilométert utaztál, kis sebességgel."

De ha neked tényleg 3 kilométeren belül van több kút, és előtte sem mentél 1-2 kilométert, akkor elnézésedet kérem, igazad van.

Én csak arra próbáltam célozni, hogy nagoyn jó, hogy felhívjátok a guminyomásra a figyelmet, a matricára külön (hányan nem tudják, ijesztő), de jobban kihangsúlyozhattátok volna, hogy a matricán megadott gyári érték HIDEG állapotban értendő, ÉS hogy mikor is számít HIDEG-nek a gumi.

Apósnak egyszer úgy tették fel - Ford márkaszervizben! - a téli gumikat, hogy volt benne - kb. mindben - 1,6 bar, a gyári 2,3-2,5 (első-hátsó) helyett. Nem rossz, mi?
Após azt mondta 'kenődik', lassú. (Ő azt hitte a téli gumi vacak. Valami Kléber.) Még jó, hogy rendszeresen nézem neki. Majd elájultam, mikor megnéztem, aztán pár keresetlen szó következett a szervizesek családfájára vonatkozóan.

Ecotrans 2011.08.18. 20:08:02

"azt már tudjuk, hogy a Bandi szívesen csinál hülyét magából"

és tényleg :

"A mankókerékről aztán kiderült, hogy nyolcvan fölött melegszik"

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.18. 20:15:33

@Ecotrans: Na ja, nekem egy óriási üvöltő sárga matrica közli a mankókeréken, hogy max. 80 km/h.

De ne felejtsük, hogy Bandi autópályán volt.

Patthelyzet. Melegszik. Tényleg. Nem csoda. :-)

Ilyenkor kell lejönni az első lehajtón. Jobb híján. 80-nal nem szívesen poroszkálok autópályán.

Ez az egyik ok, ami miatt csókoltatom, azt aki kitalálta a mankókereket. Hogy nem tudok ugyanúgy továbbmenni, lassulok, csak döcögök tovább.
Szerintem semmi értelme az egésznek.

A másik az, hogy a levett defektes kerék nem fér be a mankókerék helyére :-) És mit spóroltunk a mankókerékkel? Pár kilót? 10 centit a csomagtér aljában?
És télen? Létezik téli gumi mankókerékre? Normál pótkerékre lehetne tenni normál méretű gumit. Télit, négy évszakost, bármit.)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.08.18. 20:30:52

@bonifac:
igazad van, hülyeséget beszéltem :)
Arra próbáltam csak rámutatni hogy egy eleve folyamatosan eresztő abroncs nyomását millibar-ra belőni tökéletesen fölösleges (mondjuk akár tizedre is), ahogy erről vitatkozni is az. Egy kerék vagy jó és tartja a nyomást, vagy ereszt, akkor meg el kell vinni a gumishoz, nem egy vagyon. Az ilyen vismaiornál meg nem számít egy kis különbség, a lényeg hogy ne felnin gurulj a legközelebbi szerelőig.

Index Elek 2011.08.18. 20:33:48

Tehát nem sikerült elég közel állni a kompresszorhoz, sikerült erőltetni és sikerült eltörni.

Ez aztán tanulság.

Na mindegy. Uborkaszezon...

Ez az új Nick 2011.08.18. 20:40:10

Ha jó a nyomás nem utolsó sorban gazdaságosabb is. :)

repeti 2011.08.18. 20:48:38

Én is cseréltem már autópályán, külföldön (Schwechat-nál) kereket. Aztán folytattam az utat autópályán mankókerékkel, 80-nal Bécsújhelyig, meg onnan haza Budapestre, mert muszáj volt. Mindenki megelőzött, de azelőtt egy Daihatsu Curoe típusú autóval közlekedtem, megszoktam.

LyukasBogrács 2011.08.18. 20:52:40

Én kiváncsi lennék, milyen öreg volt az a szelep, öregebb-e, mint a maga gumiabroncs, mikor volt utoljára cserélve, stb.

Tomchy 2011.08.18. 21:00:06

@Index Elek: Biztos vannak páran, akiknek az. Tudod, ez hangzik el a videó elején. Mindíg.

Csikós Zsolt: Azt hittem, lesz ebben a részben egy gyors kerékcserés oktatófilm is. Bár tananyag a vizsgán, sokaknak okoz megoldhatatlan problémát.
De így is jó volt. Én eddig megbíztam a kúti műszerekben.

amatőr 2011.08.18. 21:07:13

@Tomchy:
A kúti műszerek legnagyobb baja a marhahosszú cső. Mire az megtelik levegővel, 1-2 tizeddel csökken a keréknyomás. A vége általában már erősen kopott, rosszul tömít, ereszt. Szóval kútnál is úgy szoktam, hogy kicsit túlfújom, aztán a kézi digitális nyomásmérővel mérve beállítom.

A gumisom meg 2 évente cserélni szokta a szelepeimet, meglepetések ellen, azt a minimális plusz kiadást megéri.

Tomchy 2011.08.18. 21:18:42

@amatőr: Szelepet én is mindíg cseréltetek, a gumis haver most "tuning" rövid szelepeket tett fel... :O)
Kúton én eddig mindíg bedőltem az OMH plombának.
Tényleg, kötelezettek időnként hitelesíteni?

amatőr 2011.08.18. 21:23:27

Ha rajta van a matrica, akkor hitelesítették... De ha csak megkocogtatja az ember, már kicsit mást mutat, ha ugyanarra a nyomásra lentről vagy fentről érkezik, szintén, a kúti órákban +- 0,1 bar eltérés szerintem bőven benne van.

Fransisco Miranda 2011.08.18. 21:26:44

Mankókerekes élményem: Castellón - Fuengirola, vasárnap délután. Arrafelé vasárnap semmi nincs, nemhogy gumis. Valenciában megkérdeztem egy kutast, kiröhögött, majd közölte hogy vasárnap van. 800 km-t sikerült bal hátul mankóval megtenni, az egyenesekben bírja a 110-et is, kanyarban 90 fölé nem mertem engedni. A bal hátsót természetesen az A7-es autópályán kellett cserélni, hol máshol. Életemben nem cseréltem még olyan gyorsan kereket, pedig a csomagtartót is ki kellett rámolni.... :)

Hétfőn reggel meg vettem 2 új gumit ingyenes szereléssel, kb féláron. Amit cseréltem, 2 hetes volt, 10 centi hosszan felhasadt a szövet benne.

amenta 2011.08.18. 21:37:32

@amatőr: Szelepet MINDEN gumicserénél cserélni kellene. A gumiszelepet mindenképp.

amatőr 2011.08.18. 21:44:30

@amenta: Azt írtam, 2 évente. Mivel egy gumit két év alatt nem használok el, ezért nem szoktam megvárni vele a gumicserét.

2011.08.18. 21:47:01

Azért kemény,hogy az új Hyundai-ban a mankókerék egy alufelni.

ZON 2011.08.18. 21:48:29

Azon a fos cseh autópályán minden gumi és futómű visszafordíthatatlan károsodást szenved. A műszerfalam is cincog azóta. Az nem autópálya, legfeljebb Pakisztánban. Nekik kéne fizetniük, amiért használják.

ommm 2011.08.18. 22:37:21

@ZON: Az a fos autópálya már konkrétan akkor ott volt, amikor itthon jó eséllyel még a sárban tapicskoltunk. Uszkve nyolcvan éve lassan. Tény, hogy nem valami híres a felülete, de nem is tegnap csinálták. Ráadásul van rá pénzük, hogy felújítsák, ez folyamatban van és kész is lesz egyszer. Szóval hátrább az agarakkal jóuram!

TCrown 2011.08.18. 22:52:51

@Zsoli: Köszi, mindjárt jobb az egész cikk...
;)

Ada 2011.08.18. 23:12:27

@ommm: Akkor méginkább. 80 éve nem csinálnak vele semmit. A fagy a teheratókkal karöltve már annyira szétkúrták, hogy akkora hasadékok vannak rajta keresztben, hogy 10 kínai menekült simán elférne bennük. Mivel lerakott betonkockákról beszélünk, elég lenne aszfaltot rahúzni. Brünn Prága 200 km.
Ez tényleg tönkreteszi az autód felfüggesztését és a gumiabroncsokat.
És én is azon a véleményen vagyok, hogy aki ezt autópályának minősítette az idióta és a fenntartónak kellene fizetnie az autósoknak, nem pedig fordítva...

Ada 2011.08.18. 23:23:40

@Ommm: "kész is lesz egyszer."

"Egyszer véget ér a lázas ifjúság.
Egyszer elmúlnak a színes éjszakák.
Egyszer véget ér az álom, egyszer véget ér a nyár.
Egyszer nélkülünk megy a vonat tovább.
Egyszer véget érnek múló napjaink.
Egyszer elbúcsúznak túlzó vágyaink."

Egyszer a Nap is kihül majd...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.08.19. 00:13:10

Egyszer kereket akartam fújni, de a fém szelepsapka úgy rárohadt, hogy nem bírtam lecsavarni. Na majd megoldom, elővettem egy kombinált fogót.
Egy mozdulattal tőből kicsavartam az egész szelepet, hogy úgy leengedett a kerék, hogy a kocsi koppant a földön.

Azóta csak műanyag szelepsapka....

(vagy semmi)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.08.19. 01:15:37

@ZON: Apszolutli.Mármint a Praha-Brno közötti.Undorító, még nálunk is mexűnt ez a dödöm-dödöm burkolat a 80-as években...pedig azért az nagy szó.És a durva még, hogy a nagy észak-déli német autópálya (Dánia és Svájc között) is nagyrészt ilyen.16-os felnivel már fogtöméshullajtós, 15-össel már barátságosabb valamivel.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.08.19. 01:18:16

@ommm: hááát, nem tudom, én asszem 2 éve jártam arra legutóbb, azóta inkább kerülöm.Semmi különösebb változást, útjavítást nem láttam.Bocsi, télleg.

Bambano 2011.08.19. 03:01:37

@amatőr: ezen a keréknyomás problémán még dolgoznod kellene egy kicsit.

petru 2011.08.19. 04:38:31

@bonifac: Hal'Istennek, hogy valaki emliti ezt a nagyon fontos dolgot. Ahogy nezem, az autosok 90%-a ezt mintha nem tudna!

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.19. 06:25:17

en csak a kwasakis cikkhez szeretnek gratulalni, de illett volna pontosabban forditani es vannak jobb kepek is amit berakhattak volna...

www.carbuzz.com/news/2011/8/18/Motorcycles-to-Motorcars-Kawasaki-ZX-770R-Concept-7704388/

ZON 2011.08.19. 08:36:56

@ommm: úgy tűnik, a többi hozzászóló sem látta lázas munka nyomát, de ha Neked a 80 éves múlt elég mentség a pálya állapotára...

Schütii 2011.08.19. 09:15:27

Egyre jó volt ez a cikk. Igazolva érzem magam hogy az új alufelnibe fém szelepet rakattam. Néztek is a fijúk a számlát a műhelycsarnokban, hogy ez faszi noooormális? Hát lehet hogy nem, de nyugodtan alszom...

Schütii 2011.08.19. 09:17:02

Jah...,autópályán stoppolni, ősi román szokás.

ommm 2011.08.19. 09:34:41

@ZON: Először is: sehol nem írtam, hogy a D2-esen dolgoznak, csak azt, hogy fognak.
Jelenleg északon nyitnak meg teljesen új szakaszokat és javítják a régieket.
A D2 is teljesen megújul majd, ebben biztos lehetsz.
De addig is köpködjük a cseheket, hiszen minden okunk megvan rá.
Öregem, én spec. magasról tennék a sztráda minőségére, ha csak fele úgy állnának a dolgok idehaza, mint ott.
Tény, hogy szopó az út felülete, de kibírható, a rutinosok mind a belsőben közlekednek, a külsőt meghagyják a kamionoknak.

amatőr 2011.08.19. 09:41:38

@Bambano:
Kedves Bambano, egy másik posztban belinkeltem neked a "400 ezer forintos elektronikával" ellátott Vectra C-d angol,nyelvű kezelési leírását. Pontosan le van benne írva, külső akkuról történő indításnál mi a kábelek felhelyezésének a sorrendje. Szíveskedjél talán előbb arra reagálni: pontosan azt írták, amit én is írtam az akkus posztban bő egy éve.

Szóval ameddig a saját orbitális tévedésedet nem vagy képes beismerni, nem te fogod nekem megmondani hogy min kéne még dolgoznom. Neked kéne doglozni a jóval kisebb arcodon és elismerni ha tévedtél. Esetleg másoljam be ide a többiek kedvéért, hogy a bikázás kapcsána mekkora marhaságokat írtál, valamint a kocsid gépkönyvének ide vonatkozó részét is, vagy képes leszel enélkül is leírni a bűvös négy szót: "Bocs, nem volt igazam"

Abfangjaeger 2011.08.19. 09:41:42

Fém szelep, gumi szelep. Nekem rejtett szelep van. Na???
Egyébként meg lehet venni keréknyomás mérő rendszert. Asszem a Bárdinál néztem utoljára, valami 30000 Ft környékén volt. Digitális kijelző, mind a négy kerék állapotát, nyomását folyamatosan figyelemmmel tudod követni. Élelmesebbek külföldi oldalakról féláron beszerzik...

newnt55 2011.08.19. 09:47:20

szivargyújtós pumpát soha ne hagyjuk ott és figyeljünk oda rá mert melegszik erőteljesen
És természetesen járó motorú autónál használjuk.

f3nyv3s3rd0 (törölt) 2011.08.19. 09:55:31

Ha már gumis poszt, elmondhattátok volna, hogyha a téligumit még melegben rakjuk fel, fújjunk bele +2 tizedet, mert ha hideg lesz, akkor a nyomás is csökken benne.

sarocker 2011.08.19. 10:20:02

Én teszkóba' vettem ezerötért szép kék lábbal "hajtós" pumpát. Hasonlót, mint a videóban statisztáló öreg vas, csak nem olyan ormótlan. Viszonylag hamar sikerül vele pótolnom 1-2 tizedet, ha arról van szó. Mondjuk kb. 3 perc a négy kerékre, ha mindbe kell fújni. Annyit azért ki lehet bírni egy ilyen laza vádligépen.

Papundekli 2011.08.19. 10:42:51

Azt meg tudja mondani valaki, hogy a gyári keréknyomás ellenőrző rendszer ér-e valamit? Eddig soha nem jelzett valakinek tapasztalata van vele?

adidigaga 2011.08.19. 14:12:24

@bonifac:

mnden relatív...
A mankókereket (vagyis az említett 10, 0 cm-rel való spórolást) én is seggségnek tartom , szerencsére nekem is normális pótkeréktartó van az autómban.
Viszont a hőn vágyott Ronal A1 R15-ből (205/50-nel) 4 hibátlant is kisebb csoda volt beszerezni, egy kisebb - szerencsére csak városi- gumishozmenésnél vicces volt feltenni a pótkeréknek a "normál" (téli) 175/65 R13-at. :-)

Index Elek 2011.08.19. 16:05:13

@Tomchy:

Az Indára felrakott dolgok számomra nem is léteznek. Az egy dolog hogy külföldről várni kell akár negyed órát, hogy bejöjjön egy videó (streamingről beszélünk, tehát valós időben jönne ugyebár), de hogy ha megvárom és utána random leáll, aztán lehet újra várni az elejétől akkor azt mondom hogy szakadjon meg aki programozta és továbblépek.

Ameddig az Indás fost tolják addig ha nincs Youtube link akkor ennyi volt.

Index Elek 2011.08.19. 16:09:35

Ide tartozik (Ezt mi betiltanánk!), de már senki nem olvassa:

belsoseg.blog.hu/2011/07/20/ezt_mi_betiltanank#comments

Fantasztikus milyen hozzaszolasok vannak itt. Ami riaszto, hogy itt elvileg autokat kedvelo, esetleg autokhoz erto emberek forumoznak. Erre jonnek olyanok hogy 40 kg egy klimakompresszor meg a kulonfele ijeszto elmeletek az ABS-rol es az ESP-rol. Keverik a megengedett maximalis tomeget a menetkesz tomeggel. Fogalmuk sincsen a kormanyszervorol. Megragadtak a porlasztos motornal, minden mas csak parasztvakitas. A torvenyi eloirasokat kezmozdulattal soprik felre, mint ahogy a tenyeket is. Emisszios normak es a hozza kapcsolodo segedberendezesek is csak disznek vannak. A magukat autoszerelonek, esetleg autovillamossaginak vallo kommentelok hozzaszolasai meg meglepobbek. Elviekben abbol elnek, hogy ertenek hozza. Alapveto fogalmakkal nincsen tisztaban egy riasztoan nagy tobbseg, az a par hozzaerto aki esetleg meg hivatkozna a tenyekre rovid ido alatt le lesz ugatva. Az abszolut csucs az, amikor valaki ervel, erre a masik oldal benyomja a projekcioval vegyitett rosszindulatu premisszait. Ezeket mar kommentelni is kar…

Regen meg kommentelt Edelweiss (Heckantrieb es meg sokfele nickje volt). Ahogy neztem szelmalomharcot folytatott a mindent elborito sotetseg ellen. O tenyekkel jott, ervelt. Bar meglehetosen nyers stilusa volt azert meg tudom erteni, hogy begorombult, mert az a fajta sotet tuskosag ami itt honos tenyleg elszomorito. Nem csodalom hogy feladta. Minek itt barmit is mondani, ha lepereg a tisztelt nagyerdemurol?

Azt csodalom meg, hogy Shadowbull nem dobta be a torolkozot. O is ervel es tenyekkel jon, de ide ez kabe olyan mint disznok ele gyongyot dobalni.

A bulvarosodas nagyon nem tett jott ennek a portalnak. Tudom hogy ez hozza a penzt, de a szakmaisag melyre merul a sok moslek alatt. Vannak elszigetelt sziporkak, de a celtalan tragarsag, az ures hirek es rettento gyenge tesztek sajnos tulnyomo tobbsegben vannak. A kommentelok altalanos ertelmi szinvonala pedig riaszto. Tisztelet a kivetelnek, akik ervelnek es megprobalnak tenyeken alapulo hozzaszolasokat irni.

Tornado86 2011.08.19. 17:51:51

@Ez a Nick:
És nem 2-3% túlfogyasztás keletkezik, ha rossz a nyomás, inkább 15-20 körül is lehet az.

ZON 2011.08.19. 19:30:51

@ommm:" A cseh autópályák java része (a régebben épültek) csapnivaló állapotban van. Aki utazott már többször a Brünn - Prága vonalon, tudja, a D1-es előtt érdemes jól felragasztani a protézist és elfelejteni a vesekövet. A szántásszerű nyomvályúk pedig maguk kormányozzák az autót. Ezért nem is csoda, hogy szinte mindenki az úgy-ahogy sima külsőben nyomja ki a kazánlemezt, Matiztól Lexusig. Aránylag sokszor kell torlódásra számítani, rengeteg a ráfutásos baleset."
Vályi István-Totalcar-Közélet-2008
Minden szimpátiám a cseh népé, kár volt az autópályát érintő- jó néhány egyetértően kommentált- véleményemet valami nemzetellenes kirohanásként előadnod.Béke

l69 2011.08.19. 21:17:09

Kár hogy kevesen beszélnek arról hogy gumicserekor, esetleg ha keveset megyünk az autóval akkor is időnként cserélni kell a szelepházakat, főleg mivel már mindenki tömlő nélküli gumit használ, így már azt kivéve hogy ha igen erős behatás éri az abroncsot, tulajdoképpen csak ez az egy esélyünk maradt a durrdefektre.
Én mikor használtautót vettem a teljes szerviznél, olajszere, vezérműszíj csere stb, szelepházakat is cseréltem.
Már csak azért is mert minél nagyobb tempóval autózunk annál jobban hajlik ki a szelepház a centrifugális erő hatására.

Sd.Kfz 2011.08.19. 21:46:14

Mankókerékre megadott nyomás le- vagy fölszerelt állapotra vonatkozik?

Sd.Kfz 2011.08.19. 22:47:07

@Sd.Kfz:
Bár lényeges különbség nem lehet normál terhelés mellett. Rejtély megoldva.

Cymantrene 2011.08.20. 12:46:20

A nyári felnimben még a gyári, 9 éves nyomásérzékelős szelepek vannak. Meddig bírják ezek?

Pepejoe 2011.08.20. 14:16:48

@ommm: Melyik autópálya az, ami 80 éve ott van???
Nem akarlak elkeseríteni, de 80 éve a cseheknek még öntudatuk is alig volt, nemhogy autópálya, ne nevettesd ki magad! :D
Írom ezt úgy, hogy semmi bajom az égvilágon a csehekkel, de komolyan. De maradhatunk a tiszta történelmi tényeknél is, az első nyilvános autópálya a világon a németeknél volt a 30-as évek elején, és én kérek elnézést.
A cseheknek és szlovákoknak bármi fontosabb volt akkoriban (érthetően) mint az útépítés, te tudod is azt, amiről beszélsz?
Remélem, hogy a "felaannyira állnának a dolgok idehaza" dologgal szigorúan a pályaépítésre gondoltál!
Csak azért mert te autós újságíró vagy és nem közgazdász, ergo nem értesz hozzá vagy tán' az államigazgatásban (is) dolgozol?
Képzeld, a 90-es években egy teljesen közforgalmú fémszerkezetű vasúti híd szakadt le romániában, és szidták a magyarokat, hogy milyen vacak hidat építettek anno. Na, a híd akkor volt kicsivel 100 év felett és semmi karbantartást nem kapott azoktól a ....tól, amióta megkapták a területet. Ennyi.

Maradjunk annyiban, hogy az a cseh pálya egy FOS és pont. És ami FOS, azt meg kell csinálni, ennyi.
Ne szépítsd mert lejáratod magad.

ommm 2011.08.20. 14:35:52

@Pepejoe: Fussál neki ennek a cseh dolognak még egyszer, csak annyit javaslok. Tetszőleges enciklopédia segít.

Ettől függetlenül a D2 mára nem egy nagy etwas, de hogy defektet és autókárosodást okozzon? Ezt most hallom először, pedig nem kétszer jártam rajta.

HakapesziM 2011.08.20. 16:01:28

Valóban voltak már autópályák a cseheknél 80 évvel ezelőtt, de nem ezek, amelyek most vannak. Hitler elkezdett építtettni pár szakaszt, de aztán a háború miatt félbemaradtak. A maiak D1, D2 a hetvenes évek elején kezdtek épülni, de például Waidhaus német határ felé csak pár éve van kész végig, nem is rég még Plzenen kellett keresztülmenni ha arra mentünk. Sok helyen szar a minősége, csinálgatják ugyan, de láttam már olyan gödröket a kapaszkodósávon, hogy ha arra egy személykocsi rámegy, biztos kitörik a kereke.

Pepejoe 2011.08.20. 20:02:33

@ommm:

Hát akkor talán keresd meg valamelyik töritanárodat, kérjél tőle egy ordas nagy pofont öregem és aztán kérj tőle bocsánatot is mert nem figyeltél az óráján, rendben? :D
Ne bohóckodj már, majd ha a mostani állapotodnál is bennfentesebb leszel az ügyben, akkor firkálj. :D
Elmeséled az autópálya fogalmát? Javaslom számodra az autópálya történetének elolvasását.
Úristen, eddig egy normális irományú emberkének gondoltalak, de kár volt a mai hozzászólásodat elolvasnom, mert kis túlzással egy világ omlott össze bennem.
Felelősséget kéne érezned az iránt, amit idekarcolsz.
Mi van veled? Te visszaolvasod, amit írsz? Normális vagy-e...? Ne haragudj, de komolyan.

ommm 2011.08.20. 22:12:20

@Pepejoe: cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D2

Fordítsd le, különösen azt a részt, amely szerint 1938-tól hivatalos a németből (Autobahn) fordított CSEH megfelelője a manapság sztrádaként ismert útnak.
Arról pedig, hogy hol tartanak ma a csehek és hol tartunk mi tényleg nem nyitok vitát.
A szlovákokat ne keverd ide, nem róluk volt szó.
Nem ez a fórum az, ahol erről vitázhatunk, sör mellett, a találkozónkon igen.
Köszönöm.

ommm 2011.08.20. 22:14:57

@HakapesziM: Prága-Brünn között. Hitlerrnek a keleti felvonuláshoz kellett volna egy Prága-Kassa autópálya, ezért is toltak anno rengeteg pénzt az útépítésbe.

Pepejoe 2011.08.20. 22:37:57

Inkább azt fordítsd le, hogy mit fordítsak le.
Te magyar vagy, csak nem érted a szavakat, avagy úgy szótárazod ki, embertestvér? :D
Térj vissza a mai nap ünnepléséhez, ha egyáltalán tartod.
Én ennyi, bár nem kenyerem a másolgatás mert bízok a partner intelligenciájában, miszerint megkeresi, ha kíváncsi vagyok. De megint csalódnom kellett.

Németország
Straßenschild „bundesautobahn 555“

A világon az első autópályához hasonló szakasz az AVUS volt Berlinben. Magántőkéből épült 1921-ben és díjköteles volt. Ennek megfelelőn az AVUS futam- és tesztszakaszként szolgált, nyilvános használat nélkül. Az első nyilvános autópályát Konrad Adenauer, akkori kölni főpolgármester adta át Németországban – egykoron hivatalosan, mint „gépkocsi út” (németül „kraftwagenstraße“) – Köln és Bonn között, a mai A555-ös autópályaként, 3 évig tartó építést követően 1932. augusztus 6-án. A pálya elsőbbséget adott a közlekedőknek és mindkét irányban 2 sávos volt, mely a mai autópálya léptékének alapját adja. Kialakításában a nevezett út adta az autópályák karakterét. A szakasz csak 1958-ban, annak meghosszabbításával kapta meg hivatalosan az autópálya minősítést.

Hivatalosabban: hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3p%C3%A1lya

További jó sírást-rívást kívánok neked a felkészületlenséged miatt és ha elfogadsz egy jótanácsot: INFORMÁLÓDJ, ha beleizélsz valamibe, ugyanis tanulhatsz újat. Én sem a kút fejemből pofázok, utánanéztem a témának. Tettem ezt azért, mert megütötte a szememet, hogy 80 éve autópálya a cseheknél. :D :D
Ha meg nemzetiségi kérdésekbe szeretnél belemenni, megint szólok, hogy lehetne új dolgokat is hallanod, hiába vagy odavalósi. :D
Akárhonnan is nézzük, annak a két darab népecskének összefonódott a sorsa már régen, nyugodtan tehetnénk őket egy lapra, bár nem kéne A4-es lap hozzá, elég az A6-os.
Persze igazad van, tiszteljük meg őket, hogy külön kezeljük. Mindenesetre megértik egymást és ez "baj".
Neked is, mert hülyeséget írtál és kötöd az ebet. NEM VOLT AUTÓPÁLYA A CSEHEKNÉL 80 ÉVE ÉS PONT.

Stimt? Érteni már?

Térj vissza a borovicskához, csak már ne ártson meg jobban. Ja, az szlovák pia, most jut eszembe. :D
És ne színpadiaskodj a köszöngetéssel.
Persze sört ihatunk. Csak ki ne találd, hogy az is a cseheknél volt először mert megőrülök.

Tomchy 2011.08.22. 20:46:02

@Index Elek: Ez csak neked xar, nekem jó az Inda is. Eddig minden videót meg tudtam tekinteni.
süti beállítások módosítása