Navigálj magyarul! Csak ne mindenhová

  2011. augusztus 12. - ommm Címkék: google navigáció

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A hét híre kétségkívül az, hogy már hazánkban is elérhető a Google-navigáció. Lehet, sokukat nem érinti, de iszonyatosan hasznos és olcsó megoldás. Lényegében az összes olyan mobiltelefonra letölthető, amelyik képes adatforgalomra (egyáltalán, van még olyan, amelyik nem?) ráadásul ingyen. Ehhez elég egy szabad wifi-hotszpot közelében lenni, megterveztetni vele az útvonalat (minden szükséges adatot letölt a telefonra, ez lehet pár száz kilobájt vagy pár megabájt), ezek után bontani lehet az adatkapcsolatot, a szoftver és a telefon GPS-e megoldják a dolgot.

Nagy hozadéka a dolognak az, hogy ha folyamatos adatforgalmat tudunk biztosítani, akkor 15 percenként frissíti a forgalmi adatokat és ha kell, újratervezi az útvonalat is. Androidos telefonokra pl. itt tölthető le.

Príma cucc, már csak azt fogjuk gyorsan kipróbálni, vajon komolyan veszi-e a programozók humoros megoldásait, ha mondjuk Tokióból Sanghajba utaznánk véletlenül. Két, mára már klasszikus, példa következik.

sanghaj

Nem egy rossz megoldás, de azért minden bizonnyal létezik kényelmesebb módja is a Csendes-óceánon való átkelésnek. Mondjuk jópofa egy SeaDoo GTX215 a kompresszoros, ezerötszáz köbcentis, 215 lóerős Rotax-motorral, hiszen 2 másodperc alatt gyorsul százra, de még e tempó mellett is elég ramaty állapotban érhetünk a csaknem 8 órás zötykölődés után partot. Nem tudni, mennyivel számolt, de a megadott 2264 km, 1 nap 10 óra idő egész tarthatónak tűnik. Kíváncsi leszek, ki vállalja be először.

Ennél már csak az a 6243 kilométeres kajak-túra keményebb kihívás, amit a Vancouver-Tokió útvonalon javasol. A legmenőbb, hydrofoil-kajak egy gyakorlott kajakossal tud mondjuk 25 km/órás sebességet, de Hulk legyen a talpán, aki 250 órán át tartani tudja ezt. 11 053 km, 34 nap 10 óra kell hozzá csak.

vancouver

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr933147920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L0ve 2011.08.12. 13:55:39

régi, de vicces:)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.12. 14:06:02

"(egyáltalán, van még olyan, amelyik nem?)"

Van.
Nem mindenki cserélgeti háromhetente a mobiltelefonját, ami hasonlóan értelmes dolog mint Vancouverből Tokión Sanghajba kajakozni.

szabopsz 2011.08.12. 14:08:01

Ez jó dolog. De nekem eddig is volt google maps a Nokiámon, véletlen telepítettem föl pár hónapja. Csak a webes maps-ot szerettem volna megnézni, ő meg egyből fel is rakta a progit, amin azt vettem észre hogy keresi a GPS jelet. Lehet ez a letölti-navigál része lehet új, mert így még nem használtam.

Hurri Kán 2011.08.12. 14:10:14

Azt mindenki elfelejti már ebben az agymosott high-tec fogyasztói társadalomban, hogy van egy bevált, több ezer éve létező valami? Térképnek hívják...

Abfangjaeger 2011.08.12. 14:30:27

Ez is valami? Van olyan útvonalterv, ahol át kell úszni az óceánt...

NTonee 2011.08.12. 14:32:50

@gyvy: Ugye, most csak ironizálsz! :)
---
Egyébként a körforgalomnál elég érdekesen működik. Nem szól előre, hogy hol, vagy hanyadik kijáraton kell kihajtani. Egyszer csak beugat, hogy MOST! :D Persze nálam elkésett, már mentem kifelé. A körforgalom előtt meg csak egy bimbam van, hogy "valami lesz, figyelj"!
Ettől függetlenül jónak tűnik. 40km-en próbáltam, nem volt gondja. Csak az én telómon nagyon halk. :(

Hurri Kán 2011.08.12. 14:37:30

@NTonee:
Nem, nem ironizálok... Eddig bárhová el tudtam jutni úgy, hogy a célállomásig (település) csináltam egy A4-esre egy olyan vázlatot, hogy melyik út, pontosabban hányas út, ha le kell térni, melyik település irányába, ezeket szépen sorba felírtam, és h aodaértem, a városról/ környékről az első benzinkúton helyben vettem egy térképet, és jééééé... megtaláltam mindent...

NTonee 2011.08.12. 14:41:02

Na de ilyen alapon akkor autó sem kell. Lóval is mehettél volna, az is több ezer éve létezik és használják! :)

plumpy80 2011.08.12. 14:43:34

@gyvy: Persze, hogy van régi jó térkép. Régen volt postagalamb, meg pottyantós WC. De mennyivel jobb és kényelmesebb, ami most van...

Hurri Kán 2011.08.12. 14:44:37

@NTonee:
Nem, nem erről van szó egészen.. Mindössze arról, hogy most éppen elhitették az emberekkel, hogy navigászijó nélkül nincs élet, miközben az továbbra sincs megtiltva, hogy az agyunkat is használjuk egy kicsit ;)

Dester 2011.08.12. 14:48:13

@gyvy: én is csináltam így. Aztán jött egy elterelés, elvezettek a francba, és ott légy okos. :) Persze a helyieket még mindig meg lehet kérdezni, de valahogy egyszerűbb így.

Index Elek 2011.08.12. 14:49:47

Itt OFF, de muszáj megkérdeznem.

"Egérszarból kevert fagylalt
2011.08.12. 14:22 - Hírszerkesztő"

Miért kell ekkora büdös nagy tahónak lenni?

Hurri Kán 2011.08.12. 14:50:49

@Dester:
Persze, az is benne van... Arra próbálok kilyukadni, hogy oké, hogy a technika megkönnyíti az életünket, no de mi van, ha mész, a navid, vagy a GPS eccer csak megadja magát, bármi, és ott állsz ugyan úgy meglőve... szóval abból, h van nálad egy térkép, és használni is tudod, bajod nem származhat... Nem okvetlen kell kihajítani a kocsiból csak azért, mert már "idejétmúlt"...

NTonee 2011.08.12. 14:53:14

@gyvy: Na jó, egyezzünk meg abban, hogy a navi az nagyon jó segédlet a mindennapokban. Aki meg 100%-ig a navi útmutatása alapján vezet, az nagyot fog pislogni egyszer, mert vannak benne marhaságok. Én már tévedtem el félrenavigálás miatt. :D Nem veheti át a ketyere az irányítást az autóban. Az agyunkat is használni kell mellé, ez nem vitás.

Hurri Kán 2011.08.12. 14:55:10

@NTonee:
Én is valami ilyesmire gondolok :)

Tudod, járok túrázni is elég sokat, vagyis inkább jártam, mindegy, oda se indultam el soha egy térkép meg egy iránytű nélkül, ugyanis azok nem romlanak el, nem fogy ki bennük az elem... ;)

Ideges48 2011.08.12. 14:55:41

@Dester: pont erről van szó... ha véletlenül elterelés van, akkor lehet használni a saját agyad. nem muszáj, de lehet...

Dester 2011.08.12. 14:57:22

@gyvy: dehogy hajítom. Ott a navigáció a telefonon, ha csak "kicsit" kell, ott a PNA, ha nagyon, netán országokon átívelve, a Magyarország és Budapest térképek pedig szükség esetére "offline" módban is ott figyelnek a kesztyűtartóban. :)

@NTonee: igen, főleg akkor gáz, ha városban 5 méterenként követik egymást a kereszteződések, a GPS késik kicsit a magas házak miatt és totál máshol fordul be az ember, mint ahol kéne.

Valamelyik nap meg úgy jártam, hogy egy földútról rossz irányba indultam el, és a köcsög nem figyelmezetetett, hanem szépen végigvezetett - a következő faluig, ahol (3-4 km után) visszafordított, mivel csak ott "tudott" egy kereszteződésben, nem volt bekapcsolva a "bárhol megfordulás" opció. Szívtam a fogam kicsit.

Dester 2011.08.12. 14:58:24

@Ideges48: maradjunk annyiban, hogy aki képes rá, annak érdemes. :)

NTonee 2011.08.12. 15:02:33

@gyvy: Egyébként az autóban nekem két térkép is bent figyel, biztos, ami biztos alapon. Egyik a Zasszonynak, hogy néha hasznosnak érezze magát, másik nekem, hogy oda is találjunk, ahova kell! :D
Na, jó csak poén volt, földrajz szakos tanárról lévén szó, nála jobb térkép nem kell. De a lényeg, hogy papír formátumú navi mindig van nálam.

fandrew 2011.08.12. 15:06:11

"Lényegében az összes olyan mobiltelefonra letölthető, amelyik képes adatforgalomra [...] ráadásul ingyen."

Lényegében csak Androidra érhető el. :(

Legalábbis a honlapja szerint Android Marketből kell telepíteni. Szifonon a maps mobil webappról a beépített Maps alkalmazást nyitja meg, amit évek óta nem frissítettek.

pickapu 2011.08.12. 15:07:00

Ezzel a GPS dologgal kapcsolatban inkább a földhözragadtak táborába tartozom.
Épp egy hete mentem el egy kis faluba valahol az alsó-Tisza mentén, elvittem anyám GPS-ét. Kétszer akart bevinni magánterületre, simán a nagykapun keresztül, az útvonalat meg egészen másfelé tervezte meg, mint amit itthon a Google kidobott.
Merthogy az a jobb út.
Jobb a fenét. Ugyanolyan negyedrendű utakon mentem a táv kétharmadától, mintha nem is ebben az országban járnék.
Nem vagyok a dolog ellen, de csekély tapasztalatom alapján (négy használatból kétszer vitt félre kis falvak környékén) van még mit fejleszteni.
Olyan helyeken viszont jól jöhet, ahol nincs idő, vagy lehetőség megállni térképet bogarászni. Csak szóljon időben, merre tovább.

Hurri Kán 2011.08.12. 15:07:48

@NTonee:
:)
Egyébként meggyőződésem, aki annyira egysejtű, hogy még azt sem tudja, melyik a jobb, és melyik a bal keze, azon a GPS sem segít...

kerdesek05 2011.08.12. 15:10:35

nekem nincs okostelefonom és kijelzője is minimális. szóval higgye el a szerkesztő úr, vannak olyanok akiket nem érint ilyen hóbort.
és még jól is érzik magukat emiatt:)

NTonee 2011.08.12. 15:12:54

@gyvy: Viszont egy piros szalag a jobb kezére kötve, hogy emlékezzen melyik melyik, segíthet.
Bár akkor meg azt felejtené el, hogy a jobbra, vagy a balra kötötte a zöld szalagot, amit nem talál sehol sem. :) Inkább nem bonyolítom tovább.

Hurri Kán 2011.08.12. 15:14:40

@NTonee:
Nem, nem is érdemes...;)

esef 2011.08.12. 15:18:20

Pistám, az én telefonom annyira buta, hogy sem fényképező, sem adatforgalom nincs benne. ellenben kurva jó ledes a zseblámpája és két hétig bírja az akksija. ha meg adatforgalom kell felhívom azt aki megcsinálja helyettem... :D

esef 2011.08.12. 15:19:33

és próbáljatok ki még két utat:
1. Kína - Tajvan
2. É-Korea - D-Korea
nem vicces egyik sem, csak jók a felajánlott megoldások

Leadfoot 2011.08.12. 15:38:29

@gyvy: Nekem van PNA-m, remek dolognak tartom, de valahol egyetértek. A térkép nem romlik el, nem törik érte fel a kocsit, nem merül le az akksija (nem szarik be a szivargyújtó-kábele), olyan kocsikban is jól használható, amikben nincs is szivargyújtó, nincsenek benne szoftverhibák, stb.

A PNA sose lesz okosabb az embernél, akármilyen dugófigyelő van benne.
Nem fogja tudni, hogy nem érdemes levinnie az autópályáról levágni egy szakaszt akkor sem, ha a számításai szerint az az útvonal gyorsabb, viszont a valóságban egy tötyögős, szar minőségű ösvény.
Általában csak azt tudja, hogy autópálya, autóút, országút vagy város, és hogy ott szerinte mekkora tempóval lehet haladni. De semmi egyebet nem tud az adott utakról.

Magyar[HUN] 2011.08.12. 15:52:32

@gyvy: @pickapu: 100%-ig egyetértek Veletek. Mi még soha nem tévedtünk el,pedig csak térképet használunk. Max pirosnál megnézed,ha elfelejtetted merre kell menni.

szatyi 2011.08.12. 16:11:52

Nálunk elég komoly térképészeti problémák voltak mindig is az autóban, ha a párom navigált. A legjellemzőbb mondat az volt, hogy az előző sarkon kellett volna befordulni. A GPS nagyon jót tett a párkapcsolatunknak.

gigabursch 2011.08.12. 16:19:19

@Akitlosz:
(folytatva)

Nekem pl egy idén hét éves Nikám van, és mindarra amire használom talán még egy-két évi jó lesz...

Az aksi jelenleg egy feltöltéssel még mindig 5,5-6 napot bír ki.

híd 2011.08.12. 16:41:05

@gyvy: próbáltál már mondjuk egy európa-térképpel elindulni egy konkrét irány egy olyan nagyváros központjából, ahol addig még nem voltál? mire térképpel megtalálod a kivezető utat, a gps-szel már rég egy autópályán zúzol a célirány felé (vagy amin akarsz)...

ShwartzWazul 2011.08.12. 16:54:22

Én eddig, ha külföldre kellett mennem, a viamichelin.com-ot használtam. Neuralgikus pontok kinyomtatva, a többi tábla és térkép alapján. Soha nem volt problémám.
Most vettem egy droidos telót, van navi is, de idegesít. Ha nem nézem meg előre térképen a célt, nem érzem magam biztosnak. Előzhetek, mehetek a belső sávba vagy kicsit késik és közli, hogy húsz méter múlva jobbra? Brrr...
Szóval jó dolog, de inkább előre megnézem térképen, vagy a neten.
Ettől függetlenül ismerek olyanokat, akik gps nélkül nem találnak oda sehova. Térkép alapján képtelenek tájékozódni. Nekik biztosan jó.

Hurri Kán 2011.08.12. 16:56:28

@híd:
Próbáltam, mi több, sikerült is...

ShwartzWazul 2011.08.12. 17:11:16

Ja. Magához a progihoz is hozzászólva:
Az jó, hogy mondjuk itthon szépen wifi-n letöltöm a Bp-UnterJürganHaus útvonalat és így nincs gond külföldi mobilwebbel. No de mi a helyzet visszafelé?
Tudom a tervezés Bp-Bp útvonal, csak UnterJürganHaus beiktatásával. És ha módosul a terv és máshova is kell menni?
Szóval inkább Sygic Aura, vagy Navigon vagy más fixen telepített térkép.

ciel 2011.08.12. 18:25:40

Jók a papírtérképek, de Ny-Európában rengeteg jó minőségű 20-ad rendű út hiányzik róluk. Ha az ember csak bóklászni akar a tájban gyönyörködve, érdemes megindulni az első szimpi úton toronyiránt, a navi meg a többit megoldja.

Nagy királyság volt pl Korfu iGo-val. Ott 2-szer nem mentünk ugyanazon az úton, a főutat alig érintettük és gyönyőrű helyeken jártunk. (Bár párszor földútra is próbált vinni...).
Papírtérképen - leszámítva a bickiliseknek készülteket - ezek az utak rajta sem voltak.

ciel 2011.08.12. 18:27:34

@ShwartzWazul:
Az UnterJürganHaus-i McDonaldsban van ingyen wifi, bár sztem ha a térképet már otthon letöltötted akkor az útvonal elég kicsi adatforgalmat generál.

ShwartzWazul 2011.08.12. 18:39:29

@ciel:
Ez igaz, de ahhoz keresni kell valahol wifi-t. Az általam említett progiknál meg a térkép eleve a gépen van. A Sygic-nél ráadásul szabadon választhatom meg, mely országokat akarom feltenni.

Evil1979 2011.08.12. 19:23:36

Már itt Európában is van gond vele bőven. Nem tervez utat Bosznia-Hercegovinába sem. Habár az egyik cimborám megfejtette az okát, ugyanis SÁRKÁNYok laknak ott. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.12. 20:27:38

@esef: Szerintem ugyanolyan telefonunk van :) Voltam otthon, talán másfél éve és kellett egy telefon, mert az előző megadta magát. Én pedig az "egyszerűbb a jobb" alapon odamentem a pannon pulthoz és feltettem a kérdést:

"Melyik a legolcsóbb kártyafüggetlen, új telefonotok? Nem kell tudnia semmit, csak telefonálni lehessen vele."

Elém tett valami rózsaszín kis szart, miniatűr gombokkal (De miniatürizált ujjakat ki ad nekem hozzá?), erre átfogalmaztam:

"Amelyik nem rózsaszín?" :D

Ekkor vásároltam valami 8500 Forintért egy Nokiát. Fogalmam nincs, mi a típusa, de van benne zseblámpa, rádió, meg játéknak sudoku az unalmas percekre :) Ennyi elég is a boldogsághoz...

esef 2011.08.12. 21:18:45

@KuKori:
távoli rokonok :)
ezt Samsung. telenoros. olyan szinten semmit nem tud, hogy az már fáj. még csengőhangot sem lehet rátölteni.
kb. olyan telefonban mint a biciklik között a 28"-as Csepel. kurva égő megjelenni vele, ellenben nem hagy cserben és örök életű :)))

bpower 2011.08.12. 21:25:50

Ha valaki nem tudja használni a navit, akkor azért nem a navi a hibás... Be lehet állítani, hogy ne vigyen földutakra, és akkor nem is fog. Nem 20m-rel a csomópont előtt fog szólni hogy most hajts ki, hanem kilométerekkel előbb, sőt még azt is megmutatja hogy melyik sáv jó és melyik nem, így nem kell utolsó pillanatban sávot váltani. Ha sűrűn követik egymást a letérések az sem baj, mivel a következő utáni letérés irányát és távolságát is látod. Szar mellékutakra akkor visz ha a legrövidebb útvonal opció van bekapcsolva. Ha leggyorsabbra állítjuk, inkább főutakon fogunk többet menni. Én igo-t használok évek óta, és soha nem vitt még lehetetlen helyekre sem itthon, sem Erdélyben, sem horvát szigeteken, sem bárhol máshol Európában. Ha olyan helyre megyek ahol még nem jártam, mindig megnézem előtte az útvonalat google és/vagy papírtérképen is.

Inter Face 2011.08.12. 21:30:37

Kösz nekem nem kell okostelefon akárhogy nyomatja a média ,hogy enélkül már nem vagy ember,jól elvagyok egy zárt oprendszeres telóval ,netezni ezzel is lehet...Navigációnak meg a legjobb az igo8 egy friss térképpel, ez a kuglisnapsz a nyomába sem ér,de meg merem kockáztatni a garmin meg a tomtomos rendszer sem.10ezerből megvan egy csájná pna igo8-al és nem kell hozzá wifi meg adatforgalom.

Szabó bakter 2011.08.12. 21:42:32

@gyvy: Ne legyél ennyire nevetséges. Te vagy a helyi közértig közlekedsz kocsival, vagy nincs kocsid, vagy nem jársz külföldre, vagy szeretsz egy parkolóban/benzinkúton pöcsölni a térképeddel. Nincs a világon remekebb találmány a gps-nél. A navi nem csak a célhoz vezető utat mutatja meg, hanem a poi-k segítségével azt is, hogy hol van parkoló, bolt, kajálda, benzinkút, bankautoamata stb. Én mondjuk telefon fan vagyok, úgyhogy van 2 pda-m, a sokat átkozott, de a mai napig kiválóan használható win mobil op-rendszerrel, amire a legújabb igo8 (ingyenes, ha tudja vki, hogy hol keresse... nem adok tippeket. és még csak adatforgalom se kell hozzá) van felrakva a legújabb eu és usa térképekkel. az egyik kocsiba való beállításokkal, a másik gyalogos módba. 8 éve dolgozok külföldön, jelenleg a 6. országban. ugyan közel folyékonyan beszélek 2 nyelven, mégse kell kérdezősködni, hol van ez, vagy az egy városban. ráadásul az ország térkép mellé kell várostérkép és ki a tököm visz magával egy lexikonnyi papírtérképet...?
és, hogy a témához is hozzáröfögjek: a google az egyik telefonomon előre telepített. amikor legyalulom és visszajön, írtom le. egy szart sem ér pl magyarországon, pont, mint a teleatlas térképek. otthonra a topmap csinál jó térképeket. haza se találnék a guglival, vagy a teleatlasszal, pedig egy frekventált balaton parti városban lakom, már, amikor néha otthon vagyok.
és egy korábbi cikkhez kapcsolódva: ezzekel a kütyükkel van wifi a kocsimban, video lejátszó (autóhifire kötve tiszta házimozi), net tv, mp3 lejátszó, kézírás felismerő stb, pedig nem egy 20 milliós audim van, vagy bmw-m... kiveszem a tartóból, be a sennheiser füleseket, szól a jó zene és tudom, hogy hol vagyok és merre kell mennem...

Hurri Kán 2011.08.12. 21:57:28

@Szabó bakter:
kicsit lejjebb kéne szállni a lóról öreg...

Szabó bakter 2011.08.12. 22:06:04

Arról nem beszélve, hogy van telepített traffipax adatbázisom, így 1 km-rrel előtte visít, hogy lassítsak, kiszámolja, hogy mennyi idő alatt érek oda és mikorra, hol mennyi a sebességhatár. És szép női hangon mondja mindezt. Olyan, mintha egy mindent tudó barátnő ülne mindig mellettem. engem út közben néha hivogatnak a főnökeim, így több 100 km-rel előtte meg tudom mondani 5-10 perc pontossággal, hogy mikorra érek oda (ha nincs dugó vagy előre nem látható esemény). a papír térkép marad seggtörlésre 2011-ben. maradjunk ennyiben.

Szabó bakter 2011.08.12. 22:10:33

@gyvy: nem csak az a baj, hogy íráskényszered van, hanem, hogy egy topicban erősködsz valamivel, ami nem oda való fiam.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2011.08.12. 22:21:45

@Evil1979: köszi ,ez a komment feldobta az estémet!:D:D

antimason (törölt) 2011.08.12. 22:50:17

gyvy:

Mindenki többnek szeretne látszani, mint ami valójában.
Szeretné, ha felnéznének rá, ha legbelül érezné, hogy Ő más, egyedi, kiemelkedő, unikum.

Te ebben találtad meg magadat.

Térkép, kukorica cső, füstjelek, stb.

Ez nem a Te cikked, menj szépen ballagj át a mindent elutasítok, amivel ki tudok kitűnni.

Persze neted az van, meg számítógéped, stb.

Röviden is leírhattam volna, hogy hülye vagy :)

Debrecenben vagy, és rád telefonál a főnököd, hogy ugorj már be Miskolcra is a Bazsalikom utca 47-be. Hazajössz térképet nyomtatgatni?

Vagy Grazba a Edehlstahl közbe.

Á, hagyjuk, Te ezt úgysem érted...

antimason (törölt) 2011.08.12. 22:58:34

Szabó bakter: Erről van szó.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2011.08.12. 23:03:14

Az igo8 primó legfrissebb térkép adatbázissal még mindig nem ismeri a Ferihegyi reptértől kivezető 4-es utat. Állandóan vagy vecsére akar bevinni, vagy ha kimentem már a 4-esre akkor meg állandóan be akar vinni Ferihegy 2-es terminálra, miközben az uticél üllő felé vezet. A körgyűrűnél meg jó nagy kerülővel akar elvinni üllőre. Akármilyen navigálási módszerre állítom be mindnél egy nagy rakás szar az igo 8 térképe. A legviccesebb ebben az, hogy már több mint 4 éve átadták azt az útszakaszt, de az igo még mindig nem jól kezeli.
Ha a fizetős útszakasz elkerülését bejelőlöm akkor is vecsésen keresztül akar körbeatúztatni, miközben a 4-es ferihegy és üllői leágazás között INGYENES a személygépkocsiknak. Az igo még azt sem tudja megkülönböztetni, hogy szeméylgépkocsival akarok-e felmenni erre a szakaszra vagy teherautóval. A teherautónak itt fizetnoe kell, de a személynek nem. A sebesség jelző táblák kb 30-40 százalékát rosszul jelzi ki butapesten kívül. Az igo menüje egy rémálom, több napos gyakorlás kell ahoz, hogy végre megtaláljon benne valamit az ember. És állítólag ez a legjobb navi szoftver. Szerintem meg egy nagy rakás szar.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.12. 23:08:34

@antimason: Szóval ezt úgy kell érteni, hogy egy pizzafutár, vagy akit csak a főnöke folyamatosan csicskáztat, az a gépjárművezetői evolúció csúcsa innentől?

Szóval aki GPS nélkül éhen hal, az a legfejlettebb? Érdekes megközelítés ez is, nem? ;)

Én nem használok GPS-t, de térképet sem (átjöttem egész Európán is már nélküle, nem hiányzott). Eldöntöm még indulás előtt, hogy hová akarok menni és egyszerűen odamegyek. Ebben az a jó, hogy így meg is marad az agyamban az útvonal és még a tájékozódási pontok is, míg a GPS utasításait lekövetve, legközelebb már nem találnál oda nélküle. A lényeg, hogy utazunk, és ha netán még ha el is tévednénk, abban is van jó, mert új helyeket ismerünk meg :)

A táblák is hasznosak, mutatják mi, merre és milyen messze van ;)

Hurri Kán 2011.08.12. 23:15:06

@KuKori:
Mindegy, nincs navim, megtudtam, nem vagyok ember... megiszom a pálinkámat és megyek, felvágom az ereim :DDD

Szabó bakter 2011.08.12. 23:43:00

@KuKori: bocs, hogy más helyett válaszolok. leírom neked az elmúlt pár hónap/év útvonalát, amit be kellett járnom. (nem vagyok pizzafutár). először: new york, new jersey, connecticut sok városa, vissza haza, otthon-liverpool-london-haza, otthon-chur (svájc) (karintia lezárva az ömlő hóesés miatt. éjszaka)- münchen-salzburg-linz-graz-haza (hiába megy a hótoló, 5 perc múlva 20 centi hó mindenütt, az utat se látod, a navit néztem, hogy hol, merre megy az út), otthon-zürich-lyon-arles-port st louis-lyon-haza, otthon-düsseldorf-köln-rotterdam-nijmegen-düsseldorf-marseilles-haza, otthon-salzburg-haza, otthon-tirol-haza, otthon-karintia-haza és vissza, csak nem oda...

új helyeket persze marha jó megismerni, meg ezt biztos van, aki fejből megjegyzi, de a navi meg pontosan elvisz a címig. ha van ideje az embernek, lehet a4-re rajzolgatni, mint az oviban, de sokszor arra sincs időm, hogy kipakoljam a bőröndöm és egy jót szarjak. berakom a címet a naviba, berepüléssel, kb 10x sebességgel lejátsza az útvonalat és indulás... menjél szakadó hóesésbe. se táblát, se útburkolati jelet nem látsz. minden egy merő hó. aztán nézegesd a faszom térképedet. meg autózz el több tank tank benzint, mert eltévedtél...

Szabó bakter 2011.08.13. 00:14:13

kihagytam amsterdamot, arnhem-t, meg karlruhet és egy rakat más várost, ahol vissza kell találnom vagy a kocsimig, vagy a hajómig... nekem a legfontosabb segítőm a telefonom. 2004 óta használok navit, el se tudom képzelni, hogy hogyan működne az életem nélküle. astoriaban laktam, woodsideban dolgoztam és manhattnban jártam iskolába. egy tucat térkép kellett volna. ez a zsebedben van. aki sokat megy, mint én, annakez életmentő...

domi007 2011.08.13. 00:27:22

Az, hogy a Google Maps elérhető egy csomó telefonra nem jelenti automatikusan a navigációt is...az csak Androidra van egyelőre.

zeugma 2011.08.13. 00:30:12

Tök jó, hogy van ilyen program. De azért ne írjunk már olyant, hogy minden telefonra használható, ha az a minden igazából csak az okostelefonokat takarja. Attól, hogy az android egyre terjed, még nagyon sok ember van, aki 95%-ban telefonálni és sms-ezni szokott a telefonján, és nem ad pénzt olyan funkciókért, amiket nem használ.

Hurri Kán 2011.08.13. 00:32:25

@zeugma:
ez az... ha majd annyira kell, veszek... egyelőre nem kell... és el sem tutták velem hitetni, hogy kell...

Szabó bakter 2011.08.13. 00:41:24

@domi007: van winmo-ra is. az persze vicces, hogy a router ip-je alapján határoz. beültem a siófoki mekibe és kiírta, hogy pesten vagyok a keletinél...ettől még haszálható és használja, akinek 2 anyja van, de aktív gps-sel azért már működött. egy darabig... aztán keres adatot...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.13. 01:54:45

@Szabó bakter: Nézd, a lényeg az, hogy egy-két bizonyos munkakörön kívül az emberek elég csekély százaléka szorulna rá erre a segítségre (telefonos segítség, höhöhö) valójában. Vannak ilyen üdítő kivétel világjárók, mint te, de nem hiszem, hogy meghaladná az 5%-ot ;)

Are you with me?

NTonee 2011.08.13. 08:46:22

@Szabó bakter: Nem értetted meg, hogy mit akart írni valójában gyvy. Én sem elsőre, mert érdekesen fogalmazott, de elmagyarázom neked.
Nem szabad ész nélkül a gps után menni, az agyadat is érdemes használni! A navi térképeit lassan frissítik, a papír formátumút még lassabban. De a táblák a legtöbb esetben nem hazudnak. Engem vitt már kis kirándulásra a navi, mert az új, fele olyan hosszú út még nem volt rajta. A tábla viszont kint volt, csak nem figyeltem. Szántásba is akart már vinni, pedig ki volt kapcsolva a földút, szimplán hibásan lett felvéve az adatbázisba.
Sosem árt, ha van nálad térkép is, és táblák alapján is el lehet igazodni, nem csak zombi módon a kijelzőre tapadva. Mit csinálsz, ha lemerül (otthon hagytad a töltőt), meghülyül, megdöglik, ellopják a kütyüdet? Felkötöd magad? Akik nem ismerik a térképet, gps-en nevelkedtek, mert azt harsogta a média, hogy szar vagy nélküle, nem tudnak külföldiül, azok majd sírhatnak a konzulátuson, vagy egy helyi rendőrnek, aki egy szót nem ért belőle.
Természetesen nagyon is hasznos dolog, ami megkönnyíti a mindennapi A-B közötti szaladgálást. Én is használom, ráadásul gyakran, de ésszel kell használni, nem amcsi zombi módjára. Mintha lett volna olyan sztori, hogy lezúgott az idióta amcsi egy gödörbe, mert azt mondta a dzsípíesz, hogy hajts tovább egyenesen.

Gekko 2011.08.13. 09:01:33

@gyvy: Ja, a papírt az agy helyére világban meg mindenki elfelejtette a 100 ezer évig működő megoldást, a szájhagyományt. Esetleg egy kis barlangrajzzal megspékelve.
Idióta.

Vortex 2011.08.13. 09:02:00

@ShwartzWazul:
"Most vettem egy droidos telót, van navi is, de idegesít. Ha nem nézem meg előre térképen a célt, nem érzem magam biztosnak. Előzhetek, mehetek a belső sávba vagy kicsit késik és közli, hogy húsz méter múlva jobbra? Brrr..."

Már a legbutább szoftverek többször is előre jelzik a fordulók időpontjait, és azokat a táblákat, amit figyelni kell. Az én telefonomon konkrétan 2x jelez a program, plusz a tényleges forduláskor.
Ha ez nem elég, akkor nehéz segíteni neked :)

NTonee 2011.08.13. 09:31:53

@Vortex: A Google navi (amiről a bejegyzés szól) butább, mint a legbutább. :)Írtam korábban, hogy például a körforgalmat csak egy bimbammal jelzi, szóban nem. És nem szól arról sem, hogy melyik kijáraton kell kihajtanod, csak mikor már ott jársz, ahol ki kell fordulni, akkor beugat, hogy hagyja el a körforgalmat. Nálam pedig elkésett, mert már mentem kifelé. Jó helyen volt az értesítés, csak későn. Mi van, ha mondjuk a győri 4 sávos körforgalomban a belső sávban vagyok? Gyors ima, szem becsuk, és kocsi jobbra ránt? :)
Vagy csak nálam nem szól előre a körhintán? Aki próbálta, ossza meg, kérem!

Vortex 2011.08.13. 09:52:33

@NTonee: okés, így már értem :)Igen, tényleg előűllhat szar helyzet, ha a program csak egyszer szól... Én a telefonomon a Nokia Ovi Mpas-ot használom az is teljesen ingyenes, igaz nem teljesen hibátlan.

acsa77 2011.08.13. 12:06:55

@gyvy: teljesen átlagos (inkább átlagon aluli) utazási igénnyel (gyakorlatilag csak szabadidő és kevéske ügyintézés) is megéri, mert sok időt spórol. A tervezési és az utazási időben is. Pont ilyen szerény igénynél mindig újra kellene tanulnom útvonalakat, mert nagy arányban új helyre megyek. A tomtom-ban pl. benne van egy forgalmi adatbázis, mellyel triviális útvonalakat is le tud időben rövidíteni, vagy 90% dugóelkerüléssel megyek át Bp.-en. A maradék 10%-nál letérve rögtön ad egy új útvonalat, nem a csillagok állása szerint kell tájékozódnom. Meg nem kell utcatérképet bogarásznom sehol. Nem sorvad el azonnal az agyam a használatától, éppúgy gondolkodok és nézem a táblákat, mint a papírtérképes, vagy nyomtatgatós időszakban. Az a pár ezrelék térképhiba eltörpül a térkép-részletesség és a forgalmi adatbázis óriási fölénye miatt.

Teljesen olyan ez a vita, mint amikor a számítógépek teljesítményét sokallják az emberek :-D

Hurri Kán 2011.08.13. 12:34:44

@acsa77:
Félre ne érts, nem azt mondom, hogy a navi egy fölösleges, és rossz dolog lenne. Azt sem mondom, nyilván, hogy világítsunk gyertyával és költözzünk vissza barlangba lakni.
Oda próbáltam eljutni, hogy navi nélkül is volt/ van élet, évtizedekig remekül elvoltunk nélküle, szóval akik ma azt mondják, hogy akinek nincs, az nem is épelméjű ember, mer fingani se lehet már anélkül kimenni, azt abszolúte szélsőséges gondolkozásnak tartom...
Egyszerűen arról van szó, hogy szvsz sokkal több ember veszi, mint amennyinek valóban szüksége lenne rá... Mert elhitették velük, hogy erre van igénytelenség... Persze, saját pénzét mindenki arra költi, amire akarja...
Egyik előző munkahelyemen is akartak adni a kocsiba GPS-t, meg okostelefont, Gps-t kb. fél nap után akartam kibaxni a kocsiból (kb.80%-ban Bp.-en jártam, oda nekem nem kell, a maradék vidéki útra sem kellett...), okos telefont megint nem kértem, mondván, munkaidőben úgy is mindig van valaki az irodában,k aki megnézze a céges postafiókomat, ebyébként meg ha nem vagyok bent, akkor általában vezetek ugye, vezetés közben meg nem fogok leveleket olvasni...

Száz szónak is egy a vége, nekem egész egyszerűen nincs ilyen kütyükre szükségem, ha majd lesz, veszek...

acsa77 2011.08.13. 13:25:46

@gyvy: értem, értem. De azért azt is lehet látni, hogy a legegyszerűbb munkakörökben is már elvárják az embertől, hogy pár órára távol az irodától nézze már meg azt az emailt notebookon vagy telefonon, és döntsön róla. Kicsit körülményes lenne betelefonálni az irodába és felolvastatni, ábrát, táblázatot megnézetni stb. Ez kicsit olyan, mint amikor régen a mobiltelefon felváltotta a vezetékest. Én láttam olyan embert, aki három évig ellenállt, amikor már mindenkinek volt, pedig semmi extrém nem volt a tevékenységében. A körülményesség miatt adta be a derekát. És szerintem fontosabb előre nézni, mint hátra, mert a hatékonyság növelése az, ami jól használva a fő eszköz a globális környezetvédelemtől kezdve a legkisebb személyes ügyekig a problémák megoldásában. Persze, ha egy hatékony dolog drága, akkor mögötte sokszor túl sok energia-felhasználás van, ezért nem egyszerű a dolog.

Az autós GPS-ek egyébként sokszor rosszul sikerülnek, néha a térkép, néha a felület miatt. És óriási hátrányuk, hogy nem lehet kivenni. Ti. legtöbbször még valahol épületben ülve akarom tudni az út időigényét. De még a várost, mint tenyerüket ismerő taxisok is használják okkal. Persze, akinek nem számít az időveszteség, vagy úgy gondolja, hogy nincs idővesztesége, annak jó élete van :)

Ui.: Persze, egyébként meg szorítsuk vissza a fogyasztási őrületet, spóroljunk igazi élményekre meg nyugdíjra - de mindehhez paradox módon magas órabérrel kell rendelkezni, azaz az időigényes munkákat le kell passzolni olcsóért. A fogyasztást úgy oldottam meg, hogy tág értelemben multimédiára és médiákra alig költök (nincs TV-m stb.), szórakozni máshogy is lehet, ezért hatékony és tartós eszközökre költhetek, melyek közvetlenül behozzák a pénzt és időt.

gnme 2011.08.13. 15:41:04

én mekk' 8 (kecskéknek tervezett itató program) alá is fel lehet tenni országonként több vendor térképét

lehet választani, melyik térképgyártó térképanyaga alapján akarsz az adott országban menni ...onnastól aztán értelmét veszti az olyan hosszászólások, hogy

- az én mekk 8 szar, mert nem volt rajta ez az út a térképen kukutyinországban, és eltévedtem, de a kocsmában útba igazítottak

... mért nem választott másik térképanyagot az adott országban, szoftverből

lehet parametrizálni is az utat, lekérni képernyőre az útvonalat, köztes városokat beszúrni stb.

aki én mekk keret szoftverrel eltéved ojrópában ,, az jó nagy balfasz (azt esetleg a toldi miklós tudná útba igazítani)

Valaki más 2011.08.13. 20:09:37

@NTonee: Egy megjegyzés: angolul nem csak azt mondja be, hogy hányadik sarkon/kijáraton kell fordulni, hanem azt is, hogy mi az utca neve, ahova mész. Sajnos, magyarul nem tudnak a számítógépek. Olvasni se.

JoseGee 2011.08.13. 21:54:32

@gyvy: Egyetértek veled. A minap jártam pórul majdnem Sirokon. Navi mutatja, h 300 egyenes vége jobb három :) Tehát forduljak majd a kereszteződésben jobbra. Ok. Még jó hogy nem toltam, mert szimplán elfogyott az út és egy kisebb szakadék szélére értem. Következő napon vettem egy térképet ;) Ezen ne múljon. Ha egyszer nem lesz technika vagy áram, mihez kezdünk. Lassan elfelejtünk kézzel jrni, fejben vagy papjron számolni, könyvet olvasni, térképet értelmezne. Lehet itt geek-eskedni, hogy mekkora királyság a modern világ, de egyet azért tartsunk szemeleőt, az pedig Murphy-törvénye. Ami elromolhat az el is romlik :D

NTonee 2011.08.13. 22:06:48

@Valaki más: Na, az korrekt. Viszont, ha magyarul megy neki, hogy a "következő lehetőségnél fordulj jobbra", márpedig ez megy, akkor nem értem, miért gond a "második kihajtón hajts ki a körforgalomból" szöveg. A körforgalmat leszámítva eddig mindent rendesen jelzett. Persze egyébként, ha ránézek a kijelzőre, akkor nyilván úgyis látszik, hogy melyik kihajtó kell nekem.

Igazából mindegy is, abból a szempontból, hogy úgysem a google navit fogom használni, mert van jobb. Csak kipróbáltam, ha már ingyenes, és meglepő volt.

Pepejoe 2011.08.14. 15:05:43

@gyvy: Épp ezt akartam mondani!!! Én elindulásnál megnézem, merre akarok menni, aztán még egyszer a cél közelében pontosítok és ez 10-ből 9X sikeres is. Ennyi. Hát nem?!

Pepejoe 2011.08.14. 15:08:08

@plumpy80: Azért a kettő nem ugyanaz. :D

Hurri Kán 2011.08.14. 15:19:34

@Pepejoe:
Persze ma már mindenki napi szinten 3 kontinenst autózik keresztül, általában random, útközben épülő és eltűnő utakon...

Miközben percenként 24 fontos ímélt kell elolvasni, és országos jelentőségű ügyekben döntést hozni...

Egy hagyományos, (értsd: nem okos) telefonnal, meg sima térképpel már nem is lehet teljes értékű életet élni :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 13:41:57

@gyvy: Hát látod, le lettél "őskövületezve" a technokrata társaid által. Monnyá le nyavalyás nyugger! ;-D

Mindenki szuper fontos, szuper okos és 195 cm/120 kiló itt, még ezt sem tudod fejből? :P

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.18. 00:53:53

Gps ( satnav ) ehhh beulsz pesten a hungaronal a volvoba es go teheran ( iran) 24tonna muanyag granulatummal, istambulig mire leersz talalkozol annyi kollegaval hogy azt is tudod hol tudsz pornoujsagert ingyen tankolni. ...es 1987 et irunk....

Jok ezek de en bekamionoztam europat egy shell atlasszal amin akkora jukak voltak hogy eltunt benne fel hamburg ( az volt a hajlatban ) persze, el is tevedtem, de van elet navi nelkul. Amugy van es hasznalom de nem esek panikba ha az asszony kocsijaban marad a tolto.
süti beállítások módosítása