Hülyeség azt hinni, hogy kijátszható a gyorshajtási bírság

  2011. augusztus 08. - ommm Címkék: fail rendszámbotrány

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Futótűzként terjedt el autós körökben a hír, mely szerint egy apró joghézagot kihasználva akár tízezer forintból megúszható a sok százezres bírság. A trükk lényege, ahogy azt pl. a Stop.hu is lehozta a legális rendszám-másolaton alapszik.

Hatalmas baklövést fedezett fel a STOP az okmányirodák rendszerében: valamivel több, mint tízezer forintért másoltathatunk magunknak érvényes, teljesen eredeti rendszámot, ami nyitva hagyja a lemásolt rendszámmal elkövetett gyorshajtás behajthatatlan közigazgatási bírságának kiskapuját. A rendőrség kérdésünkre elismerte: megesik, hogy nem lehet behajtani a tíz- és százezres büntetéseket.
Forrás: stop.hu

Mielőtt azonban bárki belevágna ebbe a kétséges vállalkozásba, azért jó, ha tudja, hogy az így megúszható esetek aránya egyrészt nagyon kicsi, másrészt érdemes megfontolni, hogy vállaljuk-e az egyedi azonosítóval való visszaélést (mert a rendszám az).

Jogászunk hívta fel a figyelmet arra, hogy erősen maga alatt vághatja a fát az, akinek eszébe jut előzetesen ellopottnak nyilvánított rendszámmal szabályt sértenie. Így lehetnek a hatalmas baklövésből és a trükközésből öngólok.

Miért nincs rendszámbotrány?

A hazai gépjármű-igazgatás kevéssé polgárbarát jellegét mindannyian ismerjük. Tudjuk, hogy az egyablakos ügyintézés a gyakorlatban nem azt jelenti, hogy mindent egy helyen el tudunk intézni, hanem azt, hogy az okmányirodában 6-8 ablak helyett, csak egynél, esetleg kettőnél tudunk autós ügyeket intézni. Az elmúlt néhány évben volt némi egyszerűsítés, de még mindig túl magas az ügyfél-hatóság találkozások száma az egyes ügyekben.

Az egyik üdítő kivétel volt, hogy ha egy rendszámunkat vesztettük el, vagy éppen lopták el, akkor viszonylag gyorsan, egyszerűen és olcsón lehetett azt pótolni. Az a felvetés, amely szerint ez a megoldás alkalmas az ún. közigazgatási bírságok kijátszására egyfelől nem teljesen igaz, másfelől pedig a könnyebb elmozdulás felé mozdíthatja el a jogalkotót. Igen egyszerű helyzetben van, mert egy miniszteri rendelet kétmondatos módosításával a kérdést rövidre tudja zárni, és nem lehet majd egy elveszett rendszámot pótolni, csak párban, ehhez pedig jön még egy forgalmi engedély és egy új törzskönyv. Remek, legalább nem kell két hetet várni a rendszámpótlásra. Ellenben egy hiteles autónál külön macera lesz a törzskönyv bevonása. (Éves autópálya matrica, behajtási engedélyek ugyancsak nem maguktól lesznek rendben.)

És miért nem alkalmas az objektív felelősség kijátszására? Először is: egy rendszámpárból csak egy darab pótolható: vagy egy első, vagy egy hátsó. Ha erre korábban sor került, akkor egy új bejelentés esetén mindenképp átrendszámozással kell számolnunk. Másodszor, fényképezhetnek, videózhatnak előröl, hátulról, térfigyelő kamerával, rendőrségi gépkocsiba épített térfigyelő kamerával is. Ne feledjük: nem csak gyorshajtásért, hanem piros lámpáért, megállási-, várakozási tilalom megsértése stb. miatt is fix tarifa jár - objektív felelősségi rendszerben. Ha egy árva első rendszám elvesztését bejelentettük, nem szerzünk védettséget egy hátsó rendszámot is rögzítő felvétellel szemben. Emellett azt sem árt tudni, hogy a rendőrség kamerarendszerei az elmúlt néhány évben igen komoly fejlesztésen estek át.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr663134353

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Baromság, hogy kijátszható a közigazgatási bírság 2011.08.09. 16:30:56

Avagy nem kell követni a stop.hu hülyeségét. Tegnap jelent meg a STOP nevezetű …..lapban (szándékosan nem linkeltem), hogy tízezer forintból kijátszható a gyorshajtásról szóló közigazgatási bírság. A cikk szerint ha bejelentjük az okmányirodánál,...

Trackback: Korlátaink 2011.08.08. 19:26:47

A lélektan nagy erőkkel keresi a választ arra a kérdésre, milyen tulajdonságok (szaknyelven: vonások) határozzák meg érzelmi-lelki egészségünket, az életben való hatékonyságunkat. Az egyik ilyen szóba jövő tulajdonság a belső kontrollhitnek nevezett va...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fasiszta (törölt) 2011.08.08. 18:15:25

Miért nincs hozzászólás?

Asztalos Gábor 2 2011.08.08. 18:15:42

Nem olcsóbb akkor egyszerűen leszerelni a rendszámot?
Vagy dobjunk atombombát a rendőrségi központra, és így megszűnik a nyilvántartás a büntetésről.

Idióta maszopos bulvárújság.

szabopsz 2011.08.08. 18:20:37

Nem kell száguldozni. Vagy ha igen, azt ésszel!!

Hurri Kán 2011.08.08. 18:28:32

Darab fekete ragasztószalaggal I betűből T-t csinálni... bizonyítsák be, hogy én voltam...

trakee 2011.08.08. 18:33:15

Érdekes ötlet.
De mennyi idő alatt is készül el a rendszám? jól vettem ki, a cikkből, hogy 2 hét?
És a rendőrségnek jól tudom, hogy már fél éve van küldeni a büntetést?
Akkor maximum, ha észrevette a "szabálykövető" manusz, hogy bemérték, tegnapra bejelenti a rendszám eltűnését. Aztán ha mégse mérték, akkor kidobta az ablakon. Mert mikor a papírt megkapta, már próbálkozhat visszamenőleg bejelenteni modnjuk 1 hónapra...

Leadfoot 2011.08.08. 18:40:12

@gyvy: Ja, aztán úgy rádvarrják az egyedi azonosítójellel való visszaélést (talán már bűncselekmény, nem is szabálysértés) vagy valami hasonlót, hogy csak nézel, mint hal a szatyorban.

newnt55 2011.08.08. 18:40:47

California Knight rendszámot akarok!!!

Hurri Kán 2011.08.08. 18:41:14

@Leadfoot:
Ha be tudják bizonyítani...

T0maso 2011.08.08. 18:45:33

Régi filmben, talán az Ágyúgolyófutamban volt ez a hasábra szerelt, hosszanti tengelyénél forgatható rendszám-ok.
Bár amennyi kamera van már, az is hamar bebukna.
Sokszor megyek én is 100-nál gyorsabban, leginkább szerencsém van, ha nem meg fizetek, de inkább korábban kell elindulni.

Johnny Bravo 2011.08.08. 18:49:56

És arról a legendáról mi az álláspont, hogy egy mókus a bíróságon megfellebbezte a bírságot azzal az indokkal, hogy a sebesség hivatalos mértékegysége m/s (ami pont 3.6-szerese a km/h-nak), ha csak az van kiírva a táblára, hogy 70, akkor 210 km/h-val is mehetek?

Igen, van jogsim, igen, szoktam gyorsan menni (nem ennyire), de nem emlékszem a Kresz minden betűjére. Nem lehet, hogy valahol azért egy sorban megemlékeznek róla, hogy a gépjárművek sebességét km/h-ban adják meg táblán, szabályban, stb?

GGG77 2011.08.08. 18:50:00

@gyvy: "Ha be tudják bizonyítani... "
Ha ez is az objektív felelősség alá esik nem kell bizonyítaniuk.

GGG77 2011.08.08. 18:52:56

@Johnny Bravo: Sztem urban legend. A kreszben a sebességhatárok km/h-ban vannak megadva, úgyhogy a táblák is ezek szerint értelmezendőek.

Arról viszont mesélhetne vki, hogy igaz-e, amit hallottam: a rendőrök túlnyomó többsége 50-nél 70-től, 100-nál 120-tól, 130-nál 150-től mér. Úgy állítják be a gépet.

GatyaPityu 2011.08.08. 18:57:18

Egyszerűen be kell szerezni egy teljesen legálisan használható lézerdetektort, blokkolót, vagy mi a franc a neve, - a Lázár Jani már csak tudja, mi a pálya...!

szabopsz 2011.08.08. 18:58:46

@GGG77:
Ez százalékosan van ha jól tudom(pontosan értékeket nem tudok)és csak akkor postán küldik a csekket. Ha úgy mérnek, hogy meg is állítanak, akkor már 51-ér pengetsz.

híd 2011.08.08. 19:00:14

@GGG77: régebben olvastam egy cikket, lehet, hogy pont itt, hogy ezt a kapitányságok maguk dönthetik el, mennyitől mérnek, én mindenesetre mindig, max +10-zel megyek többel, mint a megengedett...

zeugma 2011.08.08. 19:03:34

@Johnny Bravo: De, természetesen ki van mondva, hogy a sebesség km/h-ban értendő. Ahogy a maximális szélesség/magasság méterben, a települések távolsága pedig kilométerben.

Még egy fontos dolog: nem minden szabályt a KRESZ-ben kell keresni. Vannak Köhém rendeletek meg nemtudommilyen szabványok, azok is kötelezőek, csak nehezebb megtalálni őket.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.08. 19:03:41

@szabopsz: Ez nem igaz. Hibahatáron belül van, az általam ismert legdurvább eset 56 km/óra volt.

zeugma 2011.08.08. 19:06:13

@Atro: Tényleg, van már ítélet abban a perben, ami egy lézerblokkolós ellen indult? A rendőrség arra hivatkozott, hogy az illető a "rendőrségi adattovábbítás akadályozása" bűncselekményt követte el, a szakértők meg azon vitatkoztak, vajon a lézernyaláb adatnak számít-e. Ha igen, az precedens értékű lehet, bár nem hiszem, hogy van bíró, aki így ítélne.

-Gabi- 2011.08.08. 19:06:50

@híd:
És 10es táblánál ???:)

Papp Sanyi 2011.08.08. 19:06:51

Így van! Pörgethetős rendszám kell :)
Vagy nem kell gyorsan menni, ez utóbbi könnyebben megvalósítható.

ule 2011.08.08. 19:10:34

@szabopsz: és ráadásul 56km/h tényleges sebesség esetén jó esetben az autód mérőórája már 60km/h óra feletti értéket mutat. legalábbis az enyém többet mutat, ezt GPS-szel mértem. 56-57 körüli kmóra állásnál volt 50 a sebességem a GPS szerint.
130-as tempót mutatott a GPS 140-es óraállásnál.
szóval ha a kmóra alapján nem léped túl 5%-kal a sebességhatárt, akkor nem hajtasz gyorsan. (persze autója válogatja, ki kell próbálni GPS-szel)

Wolfe 2011.08.08. 19:15:25

@GGG77:

Én úgy tudom a legtöbb helyen 50-nél 60-64-től, 90-nél 105-től, míg 130-nál 150-től büntetnek.

hallari 2011.08.08. 19:27:32

Gyönyörű. Néhány notórius trükköző miatt megint felmerül a lehetősége annak, hogy bedühödjön az államgépezet és az egész autós társadalmat kollektíve megbüntessék, ahelyett, hogy az egyszerűbb ügyintézést pártolnák. Társadalmi együttélési faktor elégtelen - legalábbis az inkriminált egyedeknek.

2011.08.08. 19:29:35

@ule: GPS állítólag lassabban frissít mint kéne erről már volt itt valahol egy cikk

@GGG77: 14km/h túllépésig helyszíni bírság lenne, de ahhoz meg kell állítsanak stb de olyat nem csinálnak mert lusták, az felett küldik a csekket

tiszta só · http://patikaiso.hu/ 2011.08.08. 19:34:26

amennyiben gyorsan mész, fizess!

efi 2011.08.08. 19:38:48

@GGG77:
Nem igaz.
Engem vágtak már meg 64-gyel.
Az viszont igaz, hogy egyrészt az autó órája kb 5%-kal többet mutat, másrészt 3 km/h eltérés alatt ők sem veszik figyelembe, hiába hiteles a mérőjük.

dezso 2011.08.08. 19:40:18

@Johnny Bravo:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (művésznevén KRESz) 10. § (10) Az utasítást adó jelzőtáblán és a járművek forgalmára vonatkozó tilalmi jelzőtáblán, a kötelező legkisebb, illetve a megengedett legnagyobb sebességre utaló felirat a sebességet km/órában határozza meg.

szerecsenfi 2011.08.08. 19:41:11

szerintem CSAK ÉN közlekedek MAGYARORSZÁGON SZABÁLYOSAN: pl. 130-cal megyek az autópályán, mindenki leelőz. Megállok a sárgánál, de rám dudálnak, sárgán, piroson csikorgó kerekekkel kerülnek, előznek...
Istenem! A kerékpárosok!!!!
Istenem, a motorosok!

(Nagyon cool kocsim van)

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.08.08. 19:44:36

Húú, de sok pénzt kereshetnék, ha lenne nálam egy mini Traffi. Éjszakánként szoktam sétálni, és a Bach csomópont, Jagelló út párosnál naponta, legalább 50-el mennek többel az autók, mint amennyivel kellene. A poén az, hogy 5 naponta a járőröző rendőrbácsik is játsszák a versenyesdit, egyszer majdnem el is gázoltak.

papo59 2011.08.08. 19:44:40

@Tabulator: Az új MO-s ujpesti lehajtó közelében a betonfal mögül mértek be. 80-as tábla volt, 90-el mentem. Rendőr kocsi ott állt a leállósávban, és utánam jött a hid előtt leállitott. 5000 pénz lett belőle.

papo59 2011.08.08. 19:46:07

Különben ez a rendszám elhagyos, fellebezős story csak akkor áll meg ha éjjel van a fotó, és nem látható a kocsi tipusa!

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2011.08.08. 19:47:08

Ma már az ÁAK minden új pálya-ellenőrzőkocsijában van sebességmérő, ami a standard rendőrségi rendszerrel dolgozik együtt.
Ezek a cuccok 150-re vannak kalibrálva, hogy elkerüljenek minden kifogást. A Peugeotban, amivel próbáltuk, már majdnem 170-et mutatott az óra, mire sikerült átesni.
A GPS sokkal pontosabb volt (bár valóban lassabban frissül, hogy kiszűrhessék az átmeneti jelenségeket és a véletlen hibát. Az "állandó" hiba meg olyan lassan változik, hogy a sebesség-mérést nem rontja el. Persze ez csak jó fellátás esetén igaz).

magyar_ellenállás 2011.08.08. 19:52:48

Nyugodtan járjatok első rendszám nélkül. Én ismerek olyan autóst, akit már évek óta így csinál (fekete Opel Astra, biztos mindig olyankor tüsszent a rendőr, amikor elmegy egy közúti ellenőrzés mellett...).

Ha jól tudom, nemfizetés esetén adóként terhelik rá a vétkesre a büntit, lehet leülni is, húzni, halasztani... Addig sem nekik "kamatozik". Hogy van-e elévülése, nem tudom. Épp ma mondták a rádióban, hogy az 1,6 milliárdos NAV-os bírságnak is van elévülési ideje.

A rendszám hamisítását nem javaslom, mert elvileg ellenőrizni kell elindulás előtt, nem mondhatja a sofőr, hogy bocsesz, nem vettem észre, hogy csibészek szórakoztak.

magyar_ellenállás 2011.08.08. 19:57:26

Volt olyan (külföldön), hogy fekete filctollal írta át a manusz a 3-ast 8-asra. Persze, az eslő normál ellenőrzésen lebukott. De addig száguldozhatott nyugodtan.

A másik kedvencem: Angliában papót bemérték, megkapta a büntit, de bement panaszkodni, hogy a veterán autójában nincs sebességmérő készülék, erre még nagyobb büntit rávarrtak, mert olyan autóval tilos közlekedni. :)

Lehet, urban legend, de jóóóó. :)

Spenc 2011.08.08. 20:13:48

Jó, de mi van akkor, ha tényleg lelopja egy azonos színű, tipusú autós az egyik rendszámod? Bejelented, kapsz egy másikat, mert ugye csak egyet loptak el.Ha mondjuk van egy hátsó felvétel, vagy első rólad, ugyan miért nem mondhatnád azt hogy a lelopottal mértek be valakit? ( persze kivétel az, amikor olyan jó a kép hogy látszol ahogy vezetsz, de az ritka ).Egyébként lehet kapni olyan rendszámot, ami elé lehúzódik egy fekete vászon.Nekem is az van meg lézer blokkoló.A rendszám ára párban 60.000 volt, nem vészes.Persze ilyenkor mindenki sajnálja a zsét az ilyenre, aztán ha bemérik sír.Leszögezem, 1600-as C4-el nem vagyok versenyző, de nem fogom verejtékező homlokkal nézni mikor megyek 50 helyett 70-el

Spenc 2011.08.08. 20:15:45

Különben beszéltem a rendszámot m.o-on forgalmazó csókával és azt mondta 4 db-ot adott el eddig.Innen is látszik hogy mindenki sajnálja rá a zsét.Igaz, végig nem húzhatod le, de milyen jól jön a pályán mondjuk a doboz előtt gombnyomás aztán szevasz

magyar_ellenállás 2011.08.08. 20:25:31

@Spenc: Ha NORMÁLIS rendőrség és törbények lennének Magyarországon, fél óra alatt megtalálnának, és akkora büntetést varrnának rád, hogy beszarnál...

Persze, mindig arra hivatkoznak, hogy nincs elég ember, de, ha beírnám, ellenem milyen piti ügyben folyik eljárás, elsírnátok magatokat. Szánalmas idióta banda (ill. a gazdáik görények).

Leadfoot 2011.08.08. 20:30:30

Én nem lassítok, mert ha lassítok, akkor ők nyertek. Frászt! :-))

Gab X 2011.08.08. 20:33:43

ha magyar autóval lekapnak, vmiért mindig éppen akkor kölcsön volt adva a szlovák cégemnek :)
ezzel még 2013-14 -ig tudok játszani, utána blokkoló

efi 2011.08.08. 20:34:37

@Kozmokrator:
A Bach csomópontban a ch a cHegyalja út ? :)

farönk 2011.08.08. 20:35:48

Jé, az ex-bolsi klub végre egyszer nem a hazafiakat cseszegeti, hanem valami értelmeset is csinál... Így tovább elvtársak!

farönk 2011.08.08. 20:37:17

@efi: az nem Bach, hanem BAH.

lally 2011.08.08. 20:44:28

@Kozmokrator: Mijaza Bach csomópont? Te fővárosi vagyol ugye?

GiXXXer 2011.08.08. 21:05:40

50 helyett 68 km/óra
90 helyett 108 km/óra
130 helyett 153 km/óra

Innen kezdődik a 30.000-es zóna, előtte helyszíni bírság. Én mindig óra szerint 70/110/150-el járok, ami 4 km/h-t csal, és még nem büntettek meg, vagyis egyszer, de az óra szerint 170 volt... :)

nagyusu 2011.08.08. 21:07:01

Lakott területen, kis városban, falvakban 80%-osan meguszhato a büntetés. Aki levelet kap alaposan olvassa át, és megtalálja a megoldást. Kicsit utánna kell nézni, bizonyitékot kell szerezni és mehet a fellebezés, az 5000ft-al együtt. Amit vissza adnak ha igazad van.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.08. 21:07:44

Bevallom, én nem értem az alaphelyzetet. Ha rendszámot akarok másoltatni, akkor ahhoz, feltételezem, indokot kell mondani. Valami olyat, hogy az egyik rendszámtáblám elveszett. De az indok mellé nem kell a forgalmit is átadnom, azért, hogy a droid megnézhesse, van-e egyáltalán autóm ahhoz a rendszámhoz?

szabopsz 2011.08.08. 21:10:35

@GiXXXer:

Akkor mégis jól tudtam!!

mgrc 2011.08.08. 21:19:15

@nagyusu: hát én kurta sokat olvasgattam, de nem találtam meg a megoldást :) pedig a 80% jól hangzik, furcsa, hogy senkitől sem hallottam róóla. pár szóban burkoltan kifejthetnéd, van itt előttem határozat :)

ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.08.08. 21:22:25

@magyar_ellenállás: Rosszul tudod. Az adók módjára történő behajtás az alábbiak szerint működik:
Rendőrség bírságol, te fizethetsz a határidőig. Ha nem teszed átmegy a polg mesteri hivatalba. A hivatal két dolgot tehet: A porfészek településein visszajelentik hogy nem volt sikeres a behajtás, erre majd kitérek később.
A második lehetőség, hogy lefolytatják az eljárást. Ez nagyon egyszerű, levél az OEP-nek hogy a kedves ügyfél után ki fizeti a járulékot. Ha van foglalkoztatód, game over. Megy neki a levél, hogy vonják le a fizetéséből. Ha nem teszik meg, akkor a céget megbüntetik, tehát levonja.
Ha egyéni vállakozó vagy, akkor B terv: a polgármester hivatal inkasszót bocsájt ki a bankok felé. A bank köteles jelenteni, hogy van-e nála az ügyfélnek bankszámlája. Ha van és pénz megy rá, azonnal leveszi. Az ügyfélet nem is értesíti, pont, az a pénz bukó. Állam bácsi elvette.
Ha a behajtás sikertelen akkor visszamegy a rendőrségnek a levél. Ez megy bíróságra, aki átváltja elzárásra. Megy a levél hogy kedves ügyfél, ön nyert 4 nap zárkát. Nos ez az a pont, amikor tömegessé válik a megfizetés. Ekkor az elzárást törlik.
Ha nem fizetsz és nem mész zárkára, körözést adnak ki ellened.

Végezetül, az adóhátraléknak és a szabálysértési bírság hátraléknak semmi köze nincs egymáshoz.

Ez a menete, legalábbis 2005-ben, amikor ezt csináltam, így volt :) Minden majom fizetett, amikor megkapta a bírósági végzést a zárkáról. Előtte ott magyarázta, hogy ő leüli. Aztán rájött hogy 4 nap zárka mégsem akkor buli.

papa33 2011.08.08. 21:24:52

Ha jól tudom egy rendszámot (csak ami párban van)lehet egyszer legyártatni.
A törzskönyv nem tartalmazza a rendszámot, tehát rendszámcsere esetén nem kell pótolni. www.nyilvantarto.hu/kekkh/kozos/index.php?k=gepjarmu_hu_torzskonyv
Csak a szélvédőn elhelyezett rendszámmatricát. Mert csak ezzel érvényes a rendszámkészlet -uniós rendszám esetén. Tudjátok mi a teendő szélvédőkitörése esetén?
A rendszám alapazonosító, visszaélés bűncselekmény...
Tisztelt TC tessék alaposan körbejárni a témát!

hipokrita 2011.08.08. 21:27:02

@szabopsz: megerősítem, tényleg ennyire engedékeny a pillanatnyi szabályozás. Tehát mese habbal, aki azt mondja, hogy 30 ezerre büntették, mert 50 helyett 54-gyel ment, stb.
Amúgy azért szerintem tragikus a kommentelők hozzáállása bizonyos dolgokhoz. Külön tetszett az, aki szerint izzasztó feladat bámulni, hogy 50 helyett 70-nel megy-e... XD és az is tragikus, hogy szerinte mindegy ez a különbség.

Bakkerovics Bakker 2011.08.08. 21:31:16

nagyusu 2011.08.08. 21:07:01
melyik sort olvassam?

ZON 2011.08.08. 21:32:26

Egyszer kell megvenni a VIKTOR1
rendszámot. 4 évre elfelejheted a bírságot.

ericssonfan 2011.08.08. 21:37:24

Megint ez a csodás magyar leleményesség... hogyan játsszuk ki a szabályokat.

Mikor fog ez már végre változni?

magyar_ellenállás 2011.08.08. 21:44:18

@ciceró: Köszi az infót. A 4 nap összegtől független? Aki leüli, annak már nem is kell fizetni?

GiXXXer 2011.08.08. 21:44:46

@hipokrita: szélvédőtörés esetén a matrica maradványait vagy a hivatalos megsemmisítési iratot (ha a balesetben vagy a javítás alatt ripityomra tört) kell az okmányirodában bemutatni. Rendszámcsere balesetből kifolyólag egyszerű, megigényled, beviszed a régit, és jópár ezresért cserébe kapod az újat - sokan ezt nem teszik meg, pedig értéknövelő, mert a girbe-gurba rendszám egyértelműen törésre utaló jel, ráadásul csúnya is! :)

prérikutya 2011.08.08. 21:57:16

@Gab X: Hát ez nagy okosság! A bírságot mindenképpen az üzembentartó fizeti...:-)))

zsoci 2011.08.08. 21:58:21

Baromira nem kéne még szigoritani a rendszám pótlását, inkább szabaddá kéne tenni, hogy bárhány legeyen belőel, mint angliában, németországban stb...

Például miért nem lehet nekem 3. rendszámom a biciklitartón ? Mert túl egyszserű lenne ?

Rocko- 2011.08.08. 21:58:59

@efi: inkább az AlCotás. :)
vagy a Csörsz. :D

prérikutya 2011.08.08. 22:00:25

@ZON: Már szerencsére csak 3-ra...:-)

zeugma 2011.08.08. 22:00:27

@Spenc: Ja, mindenki sajnálja rá a zsét. Nyilván nem él olyan autós az országban, akiben felmerül, hogy a) szabályosan közlekedjen, vagy b) a rendszám buherálása csalás és nem illik, illetve c) ez szabálytalan, és ha elkapják, baj lesz. Nem, biztosan azért kicsi a kereslet a rendszám-redőny iránt, mert mindenki olyan zsugori.

Te meg büszke vagy rá, hogy milyen ügyesen gyorshajtasz, életvitel-szerűen, mert mennyire fárasztó azt figyelni, hogy egy iskola mellett 70-nel hajtottál el 50/40/30 helyett.

Rocko- 2011.08.08. 22:01:43

amúgy az egész az alapoktól kezdve van elbaszva.
rendőr traffizik? akkor ugyan, csináljon már olyan fotót, amin látszik a kedves elkövető.
ha pedig szarnak nyomozni, akkor ne csodálkozzanak, ha nem fog senki helyettük. NEM AZ ÁLLAMPOLGÁR DOLGA RENDŐRKÖDNI.

prérikutya 2011.08.08. 22:04:32

@Rocko-: Hát ezt jól megaszontad....:-)

Rocko- 2011.08.08. 22:05:41

@prérikutya: kösz.
jó, késő van, de remélem érthető.
a rendőr dolgozzon rendőrként és akkor nincs ilyen hóka-móka.

zeugma 2011.08.08. 22:05:45

@zsoci: Tényleg, vajon ha elhagyod az egyik rendszámod, és azt hiszed, hogy ellopták, csináltatsz másikat, de a régit valaki megtalálja és egy hónap múlva az ablaktörlőd alá teszi, akkor azt felrakhatod a biciklitartóra? Úgy értem, létezik olyan szabály, amit ezzel megsértesz? (Csak kíváncsiság.)

prérikutya 2011.08.08. 22:07:52

@zeugma: Igen, mert elvileg körözni fogják, ha meg megtaláltad, köteles vagy leadni.

zeugma 2011.08.08. 22:08:11

@zeugma: Pár éve találtam egy rendszámot, és másfél órát ültem az okmányirodában, mire leadhattam. ha tudtam volna, melyik autóról esett le, biztosan inkább írtam volna neki egy cetlit, hogy tőlem átveheti...

Shinjuku 2011.08.08. 22:09:25

@magyar_ellenállás: Nem tudom Angliaban mi a szabaly ebben az esetben de errefele (USA) valoban van olyan rendelet, hogy olyan felszerelessel szabalyos az auto, amit a gyartas idejen beleraktak. Ha peldaul olyan regi a veteranautod hogy akkor meg nem raktak bele alapbol biztonsagi ovet, akkor neked sem kotelezo utolag beszereltetni. Nekem a veteran gepemnek osztott kipufogoja van katalizator nelkul, megis teljesen legalis meg Kaliforniaban is, ahol a legszigorubbak a kornyezetvedelmi eloirasok.

zeugma 2011.08.08. 22:10:20

@prérikutya: Ja, értem, ez olyan, mint a személyi, amit bejelentesz, hogy ellopták, később valaki megtalálja és visszajuttatja neked. Te bejelented, hogy meglett, és három évvel később egy igazoltatásnál bevisznek, mert elfelejtették kihúzni a rendszerből és még mindig körözik a személyidet :-)

Hurri Kán 2011.08.08. 22:11:43

@zeugma:
Vagy alapítanak vele egy céget, aztán szaladgálhatsz a rendőrségre meg a NAV-hoz...

zsoci 2011.08.08. 22:11:49

@zeugma: Igen, megkérdezetm. Ezt ugyúgy hatósági jelzés meghamisításnak tekinti a t. hatóság.

Ugyanis magyaroszágon , még mindig elfogadott, hogy a rendőrség jogszabályt értelmez.

A rendszám csak egy szám. Teljesen felesleges hozzárendelni mindeféle ökörséget. Ha megsérül, akkor tessék gyártani egy újat. Angliában - kis túlzással- minden kulcsmásoló készít rendszámot. Nem ám egy igen csókos kft.
És igen nagyon igaza van annak a hoizzászólónak aki azt írta, hogy érdemes kicserélni a görbe rendszámot - márha lehet. Mert ugye csak egyszer...

Mellékszál: én gyülölöm az EU-s rendszámot, mert iritál az a buzi csillogó matrica a szélédőn. A múlkor ellopták az egyik táblámat, ami még H-s volt. Elmentem újat kérni , néni mondta az drágább lesz mintha EU-s lénék, mert egyedi meg miegymás. Kiszámoltattam vele: az EU-s átrendszámozás 15.500 ( kb ) az egydi legyártás 15.000 volt. Tényleg, milyen jól tudta.

magyar_ellenállás 2011.08.08. 22:16:55

Két hete rátoltak egy előttem álló vonóhorgos autóra, az első rendszámot cserésnek írta be a kárszakértő, de simán ki tudtam egyengetni. Most akkor mi lészen? :)

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.08. 22:18:59

@magyar_ellenállás: Semmi, én is jártam így. Mondta a kárbecslő, hogy jobban járok az egyenget''essel mert már csak EUst vehetek akkor meg a másikat én fizetem.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.08.08. 22:20:35

@efi, @Rocko, @lally

Helyesírás fail. Valamiért ez maradt meg bennem J.S. Bach után, de itt egy link, így majdnem jól írtam :P www.origo.hu/itthon/20000630utcanevekrol.html

BAH csomópont

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.08.08. 22:21:31

@Panther_V: @Kozmokrator: @Rocko-: @lally:

@efi, @Rocko, @lally

Helyesírás fail. Valamiért ez maradt meg bennem J.S. Bach után, de itt egy link, így majdnem jól írtam :P www.origo.hu/itthon/20000630utcanevekrol.html

BAH csomópont
Válasz erre

prérikutya 2011.08.08. 22:21:38

@zeugma: Ha bejelented, hogy előkerült, arról szintén kapsz egy papírost, az meg elfér az igazolvány környékén.

Ha a saját személyidet körözik, és pont nálad van, akkor nem fognak bevinni, mert valószínű, hogy magadat nem tudod meglopni. Kivéve persze, ha skizo vagy!:-)

Ennyire azért a rendőrök sem hülyék...:-)

jones2011 2011.08.08. 22:22:47

Sziasztok..
tényleg érdekes hozzá állás...
de mindig azt érzem, hogy igazából nem a "rend" és a szabályok beltartalmas a törvény célja itt, hanem a bírságolás..
mert az az államháztartásba kellapénz és nem kicsit számolnak ezzel is ...
És az autósok egy birka az az tehén mit a végtelenig lehet fejni..
Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne büntessék azt ki szabálytalan de ne mindenáron büntetni akarjanak már..
Rocko! Te véletlenül nem vagy klubtag egy bizonyos 4 karikás márkánál?:D

prérikutya 2011.08.08. 22:23:30

@Kozmokrator: BAH, mert Budaörsi, Alkotás, Hegyalja csomópont...

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.08.08. 22:24:56

@prérikutya: Na, így már legközelebb biztosan jól fogom leírni, köszönöm!

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.08.08. 22:27:06

@Panther_V: Na, Dr. Edward Bach nevét már kevesebb ember ismeri :)

prérikutya 2011.08.08. 22:27:44

@jones2011: Igen, mert magyar virtus az, hogy a gyorshajtásért, tilosban rakolásért stb. a rendőr a hülye, meg a szemét.

Ahelyett inkább, hogy mindenki kicsit magába nézne, hogy mit cseszett el...

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.08. 22:29:19

@Kozmokrator: De a virágokról már hallottak vagy legalabb láttak olyat.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.08.08. 22:31:25

szerintem a megoldás a következő: kell szerezni egy ismerőst az európai únión kívül, de olyan országból ahol nem kell vízum a magyarországra való beutazáshoz.
meg kell nézni a fényképet, ha nem felismerhető a sofőr akkor felhívni az ismerőst, hogy írjon egy levelet amiben elismeri, hogy akkor ő vezette az autót. ezzel elmenni a rendőrségre és fellebbezni, hogy ugyan te vagy az autó tulajdonosa/karbantartója, de meg tudod nevezni ki vezette akkor az autót és az illető vállalja is így hajtsák be rajta. márpedig az únión kívül lehetetlen behajtani a büntetéseket.

ecch 2011.08.08. 22:31:34

@GGG77: Sajnos nem. Ismerősöm 90-es helyen 108-cal lett bemérve, és 30ezres bünti meg is jött. Lejjebb, ha jól látom írják, 90-nél pl 105-től van szívás.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2011.08.08. 22:36:38

Mindenki tudja, hogy a BAK csomópont.
Bocsi
Azért a
Karamoblért

prérikutya 2011.08.08. 22:38:57

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

A közig bírságot az üzembentartó kapja. Max. az ismerős ellen indul egy szabálysértési eljárás is...

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2011.08.08. 22:42:44

@zeugma: Mintha a Magyrorszag.hu-n lenne egy ilyen rendszám alapú tulajdonos lekérdezés, vagy ilyesmi. Vagy az csak lopottnak bejelentett gk.-on működik? Nem is tudom már. Ott esetleg megtalálhattad vón a delikvenst, aki elhagyta.

magyar_ellenállás 2011.08.08. 22:45:13

@Skulo: Az csak annyit dob ki, hogy körözik-e az autót.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2011.08.08. 22:47:38

@magyar_ellenállás: Ok. Köszi a pontosítást nem emlékeztem biztosan.

Rocko- 2011.08.08. 22:48:25

@jones2011: véletlenül nem.
szándékosan annál inkább.

valamik1 2011.08.08. 22:57:42

@Spenc:
Ha megállít egy rendőr, ezt észre veszi, ne csodálkozz ha megfog, és a rendőrségen töltesz pár órát, és kimagyarázod ezt a redőnyt. Ez ha jól tudom bűncselekmény.
A július 1 óta a megengedett sebesség 15 km/h -val történő túllépése esetén jön a 30 000-es csekk (de ebbe nem vagyok biztos, de ezt olvastam)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.08.08. 23:00:42

@prérikutya: abban az esetben ha meg tudja nevezni az elkövetőt akkor a hatóság köteles az elkövető ellen eljárást indítani. elvégre ha téged megvádolnak gyilkossággal, vagy rablással, vagy erőszakkal akkor leülöd a 20 évet majd behajtod a tettesen akit egyébként rögtön meg tudtál nevezni?

prérikutya 2011.08.08. 23:01:42

@rgtc: "Az autó érték, sokszor egyik legnagyobb értékű vagyontárgyunk. Nem véletlen, hogy az egyes márkaszervizekbe is beépült bűnbandák folyamatosan azon dolgoznak, hogy megszabadítsanak tőle minket. Ön nem is sejti, hogy némi okirathamisítás útján az Ön autója rendszámának ismeretében szerviz együttműködése mellett milyen sima ügy pótkulcsot rendelni autójának ellopásához."

Ez mekkora barom duma. A kulcsot nem rendszám, hanem márka, típus szerint készítik. Ráadásul általában nem is kulccsal viszik el az autót...:-)))

Meg hát ugye menet közben látszik a rendszám....:-)

prérikutya 2011.08.08. 23:03:12

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Ja, rögtön keverjük össze a bűncselekményt a szabálysértési eljárással, meg a közigazgatásival.:-)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.08.08. 23:07:44

@prérikutya: ne viccelj már, ha ismert a tettes és ő el is ismeri akkor mégis miért kellene más fizessen érte? mert adott esetben ha a gyorshajtás miatt pont megkapod a hiányzó pontjaidat és le le mondjál a jogosítványodról egy időre akkor nem kevés pénz múlik rajta.
bár tudom, hogy nem úgy tűnik néha, de jogállamban élünk, ha ismert az elkövető akkor nem bűnhődhet miatta más, elvégre autót kölcsönadni nem büntetendő. ha a te verziód lenne igaz akkor a karbantartó azért is felel ha az autójával valaki elüt egy embert?

Zsozé_ 2011.08.08. 23:08:15

Ez a vaterás hirdetés ütött :D A kommentekben a kérdések sem semmik!

Zsozé_ 2011.08.08. 23:11:15

@prérikutya: édesanyám autójával mértek be, nemsokára jött is neki a 30ezres csekk. Én írtam a rendőrségnek, hogy az autót én vezettem (nyilatkozat két tanúval, hogy megfeleljen a ptknak). Pár hónap múlva jött a válasz a rendőrség részéről, hogy rendben a közigazgatási eljárást megszüntették édesanyám ellen.

magyar_ellenállás 2011.08.08. 23:18:20

@Zsozé_: "a közigazgatási eljárást megszüntették édesanyám ellen"

De a bírságot akkor is be kell fizetni.

valamik1 2011.08.08. 23:23:41

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Ha Eu-n kívüli, és beakar jönni az országba, addig nem engedik be a határnál, amíg ki nem fizeti a bírságot. tehát ez megint nem olyan jó dolog, kivéve ha soha nem akar ide jönni.

Zsozé_ 2011.08.08. 23:29:15

@magyar_ellenállás: igen, és nekem kellett befizetni helyette

magyar_ellenállás 2011.08.08. 23:33:20

@valamik1: Továbbá tisztelt honfitársunk egy szimpla szabálysértésből átnyergel vétségre (hatóság félrevezetése), amit, ugye, Ötvös Csöpi kb. 10 perc alatt lerendezne egy telefonnal (Szevasz, Kardos, bent volt-e az országban a muksó, amikor készült a fotó? Neeem. Köszi.)

valamik1 2011.08.08. 23:39:29

@magyar_ellenállás:
Úgy a hogy írod :)
Ötvös Csöpi is tudott már valamit, azóta meg "fejlődött" a technika is :D

kisstvagyok 2011.08.08. 23:48:50

Mikori ez a KRESZ, már Eintstein után íródott? Föld kerületi sebessége mennyire tényező? Ha nyugatnak megyek 110 000 km/h alatt hivatkozhatok rá, hogy nem léptem túl az 50-et, mert még a 0-át sem értem el? Pl a Holdról nézve.

Bambano 2011.08.09. 00:26:55

@Shinjuku: a biztonsági övvel kapcsolatban nálunk az a szabály, hogyha van gyárilag kialakított rögzítési pont a biztonsági övnek, akkor kötelezően lennie kell benne.

Rejsztág 2011.08.09. 00:50:20

Látom, sokan megmondták már a tutit, én is kedvet kaptam.

Gyorshajtás = Kresz megsértése.

15km/h-t meghaladó gyorshajtás esetén ojjektív felelősség: a tulajdonos / üzembentartó fizet, vagy aki magára vállalja.

Kisebb gyorshajtásnál szabálysértés: ha bizonyítható az elkövető (pl. megállítás, jó minőségű arckép), akkor ő fizet, ha nem, akkor tanúként beidézik a tulajdonost / üzembentartót, aki viszont meglehet, ott sem vót: magát vagy családtagjait nem köteles bemártani, így ezzel az indokkal megtagadhatja a tanúskodást (ez nem maszatolás, hazudozás [hamis tanúzás] vagy gerinctelenség, hanem méltányolható állampolgári jog). Alapesetben a tanúnak igazat kell mondania és nem hallgathat el semmit, amiről tudomása van.

Tolerancia: 3 km/h, vagyis 50-es táblánál 53,1-es mérésnél már büntethetnek.

Az autók kilométerórája általában kicsit többet mutat a valós sebességnél, ez GPS-szel ellenőrizhető. A GPS késlekedése tartós egyenletes sebesség esetén nem számít semmit, így a mérés pontosnak, bár nem hitelesnek tekinthető.

Röviden: ha 15-nél többel soha nem léped át a sebességkorlátozást, és rendben hazaértél te is, meg más is, akkor nyugodtan alhatsz a mai rendőrségi gyakorlat szerint. Vagy azért, mert nem fognak megbüntetni, vagy mert ha behívnak, akkor úgyis beismersz mindent és fizetsz, és ez jó érzéssel fog eltölteni.

Polifenolok antioxidáns hatása 2011.08.09. 00:50:21

@Bambano: Mi van akkor, ha a fehér kocsim hátulján a rendszám betűtípusával és méretével megegyező betűk és számok hármas csoportját tüntetem fel? Sokat. Az automata rendszer azt se fogja tudni, hogy a sok közül melyik a rendszám, de egy ember természetesn simán fel fogja ismerni. Tisztára olyan lesz a dolog, mint egy Captcha-teszt. Hozzá sem értem a rendszámomhoz egy ujjal se, csupán a rendőrségi/autópályafelügyeleti rendszer karakterfelismerő képességének korlátait játszom ki ezzel a túlterheléses támadással. Vajon ez is számítástechnikai rendszer elleni támadás lenne?

Rejsztág 2011.08.09. 00:56:42

Céges autónál természetesen 15km/h-t meg nem haladó gyorshajtás esetén is jó eséllyel bukta van, mert a cég (az autó) tulajdonosa valószínűleg nem fogja vállalni a hamis tanúskodást, amikor nyilvánvalóan tudomása van arról, ki vezette az adott autót az adott időpontban.

15 alatti gyorshajtás esetén 30 rugó alatti helyszíni bírság várható, annál nagyobb gyorshajtásért a táblázat szerinti fix összeg (30-300 kiloforint).

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.09. 00:59:29

Megfordultam egy rendőr orra előtt. Stoppoltam. Utóbbi 11 előbbi 3.

dukeekud 2011.08.09. 01:56:06

@Kozmokrator: "ha lenne nálam egy mini Traffi. Éjszakánként szoktam sétálni, és a Bach csomópont, Jagelló út párosnál naponta, legalább 50-el mennek többel az autók, "

Par eve volt arrol szo, hogy magan cegeknek kiadjak a trafipaxozast, es reszesulnek a bevetelbol. Sajnos azota sem hallani rola, pedig ebbol nalunk komolyan meglehetne elni. A legjobb az lenne benne, hogy valalkozonak erdeke volna, hogy minden esetet lefuleljenek, mig rendorok csak akkor foglalkoznak ilyennel, ha epp nagyon unatkoznak. Pedig szerintem, minden masodik autost heti rendszereseggel meglehetne buntetni, a motorosokat pedig, naponta akar tobbszor is ellehetne kapni. Folleg ha bevezetnek a zajmerest is.

Spenc 2011.08.09. 02:22:22

@zeugma: Lehet, hogy jobban meg tudok állni a levezetett közel másfél millió km-t követően 70-es sebességgel, mint egy hétvégi töketlen pilóta 40-el.Nyilván egy kanyarban azért van egy 40-es tábla, mert bár bevehető lenne 80-al is, hülyebiztosnak kell lenni, 40-el még a nagyanyám is be tudja venni.Nem véletlen jelentkezik az a statisztikákban, hogy a legtöbb szabálytalanságot elkövetők iq szintje és vezetésbeli tapasztalata kicsit több az átlagnál.Magyarul felülbírálja a szabályt, akár milyen hülyén hangzik is.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.08.09. 02:36:22

@dukeekud:
Igen erre én is emlékszem, tényleg nincs hír róla, talán mert sokan jól megélnének belőle :D

zeugma 2011.08.09. 03:08:36

@Spenc: Hát hogyne, a KRESZ a gyökereknek van, a f@sz@gyerek vezetési tapasztalata mindent felülír. Még a fizikát is, például azt a részét, hogy ha hirtelen eléd lép valaki, sehogy sem tudsz megállni, de 40-nel ütközve eltörik a térde, 70-nel meg esetleg meghal.

Spenc 2011.08.09. 03:17:09

Ok.Akkor éljél Te a törvények betűje szerint...magán jogod.Ha esetleg elő se vennéd a kocsid, nehogy valakit megölj, az lenne a legjobb, több lenne az élettér

Spenc 2011.08.09. 03:18:18

Aki meg hirtelen a kocsi elé lép...kapja be,nézzen körül

Spenc 2011.08.09. 03:23:08

Amúgy az azért érdekes, hogy itt mindenki törvénytisztelő állampolgár, aztán amikor kimész az útra mással se találkozol csak állatokkal szinte.Mint a prosti kérdés.Senki nem jár, mégis milyen szépen megélnek.Fura

zeugma 2011.08.09. 03:26:07

@Spenc: A törvénynek nemcsak a betűje, hanem a szelleme is tiltja például a gyorshajtást városban.

De az emberek furcsák. Egyszer valaki eldicsekedett nekem azzal, hogy a teszkóban mindig átcserélgeti az árcédulákat, és ezzel mennyi pénzt megspórol, ugye milyen ügyes. És őszintén nem értette, hogy nekem mi a bajom ezzel. Szerinte aki nem lop, ahol csak tud, az élhetetlen lúzer. Nyilván ez igaz mindazokra is, akik nem büszke, életvitelszerű gyorshajtók, hanem töketlen szabálykövetők.

zeugma 2011.08.09. 03:56:27

@Bambano: A módosítási javaslatot elvetették, így továbbra sem tiltja törvény a detektorok és blokkolók használatát. A bírósági ügyben tudtommal még mindig nincs ítélet, de kétlem, hogy rá tudják húzni a számítógépes rendszer elleni bűncselekményt.

jogiq.com/traffipax_lezerblokkolo_hasznalata_jogszabaly/

Érdekes kérdés, hogy ha sikerülne is elfogadtatni, hogy a lézerblokkoló használata akadályozza a rendőrség számítástechnikai rendszerének működtetését, vajon mit kezdenek a radardetektorral? Hiszen az nem gátolja a mérést, csak előre jelzi - ennyi erővel a fix traffik helyét jelző navik is illegálisak. Sőt, fizikailag is el kellene takarni a dobozokat, ahogy a fotós rendőröket is, hiszen ha tudomást szerzek róla, hogy mérnek, megakadályozhatom a "kapást" pusztán azzal, hogy lelassítok.

mis 2011.08.09. 04:33:08

Az Én véleményem csak enyi:
Mi a fészkes fenéért rendőri munka a traffipaxolás???

Némi felkészítéssel - mondjuk 40 órás tanfolyammal szinte bárki meg tudja tanulni ezt a "szakmát".

Lehet, hogy a jardnak akkor nem lennének ebből milliárdos bevételei, de legalább a képzett rendőröket ténylegesen is arra lehetne használni, ami a szakmájuk: rendfenntartásra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.08.09. 04:48:14

@magyar_ellenállás: az összeg beváltása elzárásra, közmunkára valszeg teljesen pofára megy.Én is voltam közmunkán (málenkij robot, hogy döglenének meg, persze azért nem dolgoztam halálra magam... :D ), ott taglaltuk, hogy volt akinek 2000, vagy 3000, netán 5000 forintjával számolták a napjait.Franc tudja hogy van ez.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.08.09. 05:12:26

@mis: Erre, felénk a skandiknál sehova sem kell ember, ha mérni akarnak: kamerát tesznek ki.A kamera éjjel-nappal dolgozik, nem kell neki szabadságot adni, nem kér fizetésemelést.De tudom, odahaza a cig... (hú, majdnem leírtam), szóval az afromagyarok IFÁ-val kitépkednék, az tuti... :D De ezek az itteniek békés, bamba népség, eltűrnek mindent és a szabályokat is betartják.

jones2011 2011.08.09. 06:29:28

@@@@ prérikutya....
prérikutya 2011.08.08. 22:27:44
@jones2011: Igen, mert magyar virtus az, hogy a gyorshajtásért, tilosban rakolásért stb. a rendőr a hülye, meg a szemét.

Ahelyett inkább, hogy mindenki kicsit magába nézne, hogy mit cseszett el...
Olvass már kicsit figyelmesebben mit is írtam ott de akkor idézem a kedvedért..
"Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne büntessék azt ki szabálytalan de ne mindenáron büntetni akarjanak már."
Tessék itt van a másik ha a rendőre büntetni akar akkor azt meg teheti a törvény lehetőséget ad szinte mindenre neki javaslom olvasd el mi mindenhez van joga az igazoltatás végző rendőrnek ha "így " ítéli meg..
Az más kérdés, hogy ha panasszal élsz azt megteheted de semmi esélyed az igazad elismerésére.. pl. aktuális épp
a "sárgán" való áthaladás ha "úgy" ítéli meg meg tudtál volna még állni érted :)
megbüntet te meg bizonygasd, hogy nem tudtál volna ... majd meglátod kinek van "igaza" kettőtök közül...

jones2011 2011.08.09. 06:31:13

Rocko :)

Véletlenül én sem vagyok tag ott:))
De szándékosan igen bár sajna már nem aktuális a státuszom .. De az most nem publikus itt;)
Forever 0000 )

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.09. 07:11:51

Angliban veszel egy lakokocsit, elmesz az elso tescoba ( vagy halfords ba ) es csinaltatsz 12fontert egy rendszamot, ) a ami huzza annak a rendszamat )azt rateszed es kesz. az auto biztositasa jo a caravanra plusz muszaki meg ilyenek nincs.

nincs forgalmi, torzskonyv meg ilyenek, szamla amivel vetted vagy adasveteli eleg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.09. 07:15:17

@csak néha benézek ha marhaságot látok: ez jo tanacs, engem is felhivott unokatestverem hogy ugyan irjak egy levelet hogy en vezettem a kocsijat az m0-on 130-al. Mondtam neki azt amit Olaf Olafson norveg valtokezelo mikor a vonat levagta mindket labat: "kis f@szom nem kene?"

gigabursch 2011.08.09. 07:23:02

@Johnny Bravo:
2011. január 1-i hatállyal rögzítették a mértékegységeket a jogszabályban.

Ennyi.

ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.08.09. 07:27:07

@Zsozé_: Közigazgatási eljárás ebben az ügyben nem indult. Ami indult az szabálysértési eljárás. Teljesen más a kettó.

ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.08.09. 07:31:11

4) Egynapi közérdekű munkának ötezer forint pénzbírság felel meg.

(5) Az elzárásra történő átváltoztatás során ezer forinttól háromezer forintig terjedő összeg helyett egynapi elzárást kell számítani. A pénzbírság helyébe lépő elzárás - a 24. § (2) bekezdésében foglaltak kivételével - egy napnál rövidebb és hatvan napnál több nem lehet.

Ez a hatályos sztv. A közérdekű munkára való hajlandóság minimális. Amikor ebben a munkakörben dolgoztam, végül mindenki kifizette a bírságot ( mivel szabadságot kellett volna kivenni a közmunka / elzárás idejére ).

mufflinca 2011.08.09. 07:32:46

Szerintem a cikkíró félreérti a kiskaput! Nem arról van szó, hogy valaki hamis rendszámmal száguldozik, hanem arról, hogy arra hivatkozik csupán -jogosan-, hogy nem ő volt akit lefényképeztek, hanem egy bűnöző, aki éppen az ő álltala legálisan használt azonosítót hamisította magának. Ez esetben a hamisítót kellene hajszolni a rend őreinek és nem a valódi és jogos felhasználót bírságolni. Ez az életkép -belátom- szintén nem nagyon életszerű, de semmiképp nem mondható hivatalos azonosítóval való visszaélésnek és magunk alatt való favágásnak!

ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.08.09. 07:36:20

@mis: A yardnak ebből egy forint bevétele sincs. A rendőrség által kiszabott bírság 0%-át kapja meg a rendőrség. Nem véletlenül van ez így.

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2011.08.09. 08:01:03

Velem van baj, hogy PROSTI-nak olvastam a PROST1 rendszámot?

Zuzu Petás 2011.08.09. 08:01:51

@Johnny Bravo: A tavalyi KRESZ-módosításig igaz volt, akkor belekerült a hiányzó mondat, miszerint a sebességet km/h-ban kell érteni.

Schütii 2011.08.09. 08:35:44

Biztos hülye vagyok, de én nem értem, hogy hogyan lehet ezzel a rendszámelhagyós mesével kibújni a bünti alól...

Schütii 2011.08.09. 08:43:58

@mis: már nem csak a rendőrség "kiváltsága" a paxolás, az önkormányzatok is tehetnék (önkormányzati kezelésű utakon), de nem élnek vele. Persze előbb be kéne ruházni lézerre, az meg nem ócsó. Hál'isten.

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2011.08.09. 08:55:11

@Schütii:
Ha és amennyiben a fényképről nem azonosítható a gépkocsi csak a rendszám akkor sikerrel hivatkozhatsz arra, hogy a korábban elhagyott rendszámoddal mások követték el a gyorshajtást.

magyar_ellenállás 2011.08.09. 09:16:32

@ciceró: "A yardnak ebből egy forint bevétele sincs. A rendőrség által kiszabott bírság 0%-át kapja meg a rendőrség. Nem véletlenül van ez így."

Tudomásom szerint a rendőrség bérének x%-át maga kell, hogy kitermelje, tehát közvetve kapnak belőle.

-------

@dukeekud: Isten őrizz, hogy magáncégeknek kiadják a traffizást! Amúgy is, Gyöngyöspata óta allergiás a Hatalom arra, ha a közrendet nem rendvédelmi testület kívánja fenntartani... :)

-------

@Polifenolok antioxidáns hatása: "Mi van akkor, ha a fehér kocsim hátulján a rendszám betűtípusával és méretével megegyező betűk és számok hármas csoportját tüntetem fel? Sokat. Az automata rendszer azt se fogja tudni, hogy a sok közül melyik a rendszám, de egy ember természetesn simán fel fogja ismerni."

Ez jó ötlet, meg lehetne csinálni esztétikusan, mint pl. régen azokat az újságlapnak tűnő pólókat. De két bibi van

1. gyakran még mindig maga a sün tartja rá a célra a kamerát

2. Egy rendelet szabályozza a rendszám felhelyezését és a jármű díszítését:

"97. § (1) A rendszámtábla közelében - a rendszámmal történő összeolvasás lehetőségének kizárása érdekében - betű, szám vagy ábra nem helyezhető el."

picibob · http://www.baratiajanlat.hu 2011.08.09. 09:27:38

Nem a büntetések alól kellene kibujkálni ,spórolni máshogy is lehet. www.baratiajanlat.hu

roomster 2011.08.09. 09:48:21

@prérikutya: A rendszám alapján valóban nem lehet, de ott van a márkakereskedésben a kulcskód amit átadás előtt le lehet másolni. De valóban elég ritka, bár én tudok ilyenről.

Sys 2011.08.09. 10:08:58

@prérikutya:
Nana!! Anno 1990 körül feltörték az ex anyós nevén lévő autóból amit én használtam az igazolványaimat és rádiót.
Rendőrség miegymás.
Postán visszaküldték a személyi kivételével. Azt a ker kapitányság adtá ás jegyzőkönyvvel.
Kb 1-1,5 évvel később rossz helyen álltam kerékbilincs stb..
Kijöttek levették.. aztán jött a káosz. Előállítottak és töviről hegyire hogy ez a forgalmi meg stb honnan merthogy a körözésben benne van.. na ennyit róluk...
És persze kioktattak ha megkapom a cuccost akkor fáradjak már be és vetessem ki kőrözésből...

S.A. 2011.08.09. 10:52:33

Szarság az egész, meggyőződésem, ha holnaptól megszüntetnének mindenféle sebességkorlátozást, akkor sem növekedne a balesetek száma.

Aki barom az akkor is, és ott is gyorsan menne ahol nem adottak a feltételek, függetlenül,hogy van e korlátozás vagy nincs.

Pld Én eddig is 160 körüli sebességgel megyek az autópályán, ha adottak a feltételek.
Ha nem lenne korlátozás akkor sem mennék gyosabban.

A Dohány utcában akkor sem mennék 60-70-80 Km/h sebességgel, ha meg lenne engedve.

karlmann 2011.08.09. 10:57:10

Ezt a marhaságot, ez tiszta elmebaj! A ragasztóval mókolt rendszám ugyanilyen hülyeség! Akkor már egyszerűbb, ha leveszi a rendszámot és ha elkapja a rendőr, azt mondja, most lopták el. Ezt se lehet örökké csinálni, de ismerek olyat, akinek azon múlott az állása, hogy hány partnerhez tud eljutni egy hónap alatt. Nos ezen időszakban nem volt a kocsiján rendszám, ment 18000km-et, gyakorlatilag állandó gyorshajtással, de megmaradt az állása, visszarakta a rendszámot, megúszta.

Schütii 2011.08.09. 10:57:15

@okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3:Köszi! Hát végül is..., de az se baj ha az autó is "azonosítható" vagyis felismerhető, (mert azonosítani csak VIN-nel lehet) mert épp rátehették az elhagyott rendszámot egy ugyanolyan autóra is.

Schütii 2011.08.09. 10:58:54

@S.A.: Ez hatalmas demagógia.

Schütii 2011.08.09. 11:06:49

@magyar_ellenállás:
"Tudomásom szerint a rendőrség bérének x%-át maga kell, hogy kitermelje, tehát közvetve kapnak belőle."

Ugyan már, milyen duma ez? A rendőrség bére? Hát te aztán eccerűsítesz, nem szarozol...
És mondd, hol lehet megtekinteni hogy mennyi a rendőrség előirányzott "termelési célkitűzése"? És mi van ha az nem teljesül?
"Menedzserváltás" lesz a yard élén? Vagy mi?

Schütii 2011.08.09. 11:18:21

@magyar_ellenállás: Ne haragudj hogy "rád szálltam" de van véleményem a mondanivalódról.

"Isten őrizz, hogy magáncégeknek kiadják a traffizást! Amúgy is, Gyöngyöspata óta allergiás a Hatalom arra, ha a közrendet nem rendvédelmi testület kívánja fenntartani... :)"

Márpedig a jogi háttér megvan hozzá. Az önkormányzatok végezhetnek sebességmérést (nem rendfenntartást), ezt pedig legkönnyebben "alvállalkozókkal" lehet megoldani, de mégsem terjed ez a dolog, mert azért nem olyan kecsegtetők a feltételek. Legalábbis ezt olvastam.

Rocko- 2011.08.09. 12:07:42

@dukeekud: @mis:
azért a rendôrség csinálja mert rájöttek, hogy marha sok bevételt tudnak generálni ezzel. (magukak vagy államnak, az most tökmidnegy.)
hát hülyék lennének kiadni alvállakozásba, aki meg lesápolja ôket.
másrészt meg sok gyrshajtást generálnának az alvállakozók, aztán bizonyítsd be, hogy nem jogos a követelés. na nem mint ha bokor mögül 30-as táblánál traffizni szép dolog lenne, de fogjuk rá hogy negyed fokkal jobb. meg mondjuk törvényes. (csak nem feltétlenül értelmes.

azzal egyetértek: a rendôrség csinálja am ia dolga: üldözze a bûnt. de ez az objektív felelôsség...
ilyen alapon akár önbíráskodhatnék is.

Rocko- 2011.08.09. 12:12:12

@Schütii: annyira azért nem hatalmas.
egy szint után rájönnek az emberek hogy gondolkodni kell és akor jobban odafigyelnek majd.
látható hogy néha mennyire túlburjánzott a szabályozás és amikor az épp érvényét veszti, akkor mennyivel élhetôbb a közlekedés.

magyar_ellenállás 2011.08.09. 12:25:00

@Schütii: Nem haragszom, vita közben tanul az ember. Egy magánvállalkozót, céget azért nem lenne szerencsés bevonni alvállalkozóként ilyen ügyletbe, mert, amíg pl. a parkolási tarifa helyfüggő, addig a KRESZ-t nem az önkormi írja. Most lusta vagyok kifejteni, gondolkozz el rajta.

A másik a rendőrség bérezése: költségvetési vagy f.szom tudja, milyen törvény vagy rendelet fehéren-feketén kimondja, szintén nem részletezném, keress rá. Egy ideje azt sem tudom, milyen minisztériumok vannak, úgy váltja az ország ezeket a szerveket, mint más az alsógatyát. Röhejes.

magyar_ellenállás 2011.08.09. 12:33:13

"A költségvetési törvény értelmében a rendőrség teljes – más államigazgatási szervekhez képest kiemelt, a feladatokhoz képest azonban még is szűkös – költségvetéséből 16 milliárd forintot a közigazgatási bírságokból kell előteremteniük."

amenta 2011.08.09. 12:35:54

@ericssonfan: Majd akkor, mikor értelmes, és betartható törvényeink lesznek, nem pedig olyanok, amik csak a jó nép lehúzására és szopatására vannak kitalálva.

amenta 2011.08.09. 12:41:05

@prérikutya: Csak hiszed....
Sajnos...

amenta 2011.08.09. 12:54:44

@Polifenolok antioxidáns hatása: most lusta vagyok kikeresni, de a köhém, vagy a kresz tartalmazza hogy a rendszám környékére nem lehet semmi ilyesmit tenni

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2011.08.09. 13:47:19

@Rocko-:
@S.A.:

Mióta bevezették az objektív felelősséget a balesetek száma drasztikusan csökkent. A gyorshajtásból fakadóké különösen.

Kérdés, hogy van-e összefüggés. Szerintem van, szerintetek nincs.

csumpika1 2011.08.09. 14:03:00

Talán meg kellene rendesen tanítani a usert az autó- egyéb jármű vezetésre, a gyalogosak meg arra, hogy az út a keréken közlekedőké, talán tenni valamit már kis korban az életösztönért, hogy ne járdaként használja a sok okos az úttestet.

Swind 2011.08.09. 14:05:27

Arra még nem gondolt senki, hogy valami olyan átlátszó fóliát ragasztani a rendszámra, ami feszültségre átlátszatlan lesz? (úgytudom van ilyen plexi, fogalmam sincs fóliát lehet-e belőle csinálni).
Akár összelehetne kötni egy detektorral, ha észlel valamit, ráadja a feszültséget. Blokkolni nem is kéne.

Rocko- 2011.08.09. 14:12:15

@okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3: én nem mondtam ilyet. egy.
kettô. számold hozzá azt is, hogy válság volt/van és kevesebb üzemanyag fogy.
mer ugye könnyû kakasnak lenni a szemétdombon.

peti.olah 2011.08.09. 14:34:19

@Rocko-: Meg a második-harmadik bünti befizetése után visszafogottabban autózik a paraszt,kevesebb a bevétel, és ezért van, h nem elég a piroson áthajtást büntetni, hanem mostmár a sárgáért is fzethetünk.

magyar_ellenállás 2011.08.09. 14:51:46

@peti.olah: Az első gyorshajtós fotót pont karácsonykor lőtték el rólam, anyukámhoz igyekeztem, 70-re gyorsítottam egy város kivezető útján, kb. 200 méterre a táblától, rajtam kívül tényleg még egy öleb se tartózkodott az úton.

A másikat meg pályáról lehajtva, 80-as táblánál mentem 90-nel. Na, ott is kurva nagy veszélynek volt kitéve a közbiztonság.

Azóta megfontoltabb vagyok, de pl. van olyan hely, ahol 30-40-60-as táblák rohadnak kerek egy éve, és 100-110-zel végig lehet menni a szakaszon, erőlködés nélkül. Egyszerűen csak szar az út, és olcsóbb két táblát kitenni, mint 3-4 km aszfaltot.

Gondolom, a rendőrség meg nem kezd nyomozást ismeretlen tetves ellen a közúti közlekedés akadályozása és/vagy veszélyeztetése miatt, mert az izzasztó meló.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.08.09. 15:44:17

@magyar_ellenállás: ha nem kell neki vízum akkor mégis hogyan bizonyítják be, hogy bent volt vagy nem? az útlevelet nem mindig kéri el a vámos, vagy gyakran csak megnézi és lepecsételi anélkül, hogy bármit is regisztrálna a számítógépbe, nem jártál még az únión kívül?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.09. 15:47:30

Félve kérdem meg, nem lehetne úgy, hogy betartsuk a szabályokat. Jelen esetben a KRESZ-t?

S.A. 2011.08.09. 16:49:05

@okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3:

"Mióta bevezették az objektív felelősséget a balesetek száma drasztikusan csökkent. A gyorshajtásból fakadóké különösen."

Ez a hatatalom legundorítóbb kitalált hazugsága.
Teljesen félrevezetik az embereket.
Mint ahogyan azzal is, hogy a balesetek nagyobb többségét a gyorshajtás okozza.

Mivel a balesetek okaként legtöbbször un. relatív gyorshajtást jelölik meg.
Persze nem kell szarakodni, vizsgálni ráhúzzuk a gumiszabályt oszt jó.

A balesetek valódi elemzésekor pedig kiderül, hogy elenyésző a megengedett sebesség túllépése miatt bekövetkezett baleset.

valamik1 2011.08.09. 17:23:36

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Ha az útlevél kezelő nem ellenőrzi, és belföldön megállítják, és kiderül, akkor az aki beengedte az országba, rábaszik.
Én jártam már union kívül belül, és így működik, vagyis így kéne működnie.

magyar_ellenállás 2011.08.09. 18:21:39

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Én nem vagyok a rendszerváltás nyertese, így nemhogy unión kívül, de unión belül sem utazgatok.

A másik fél szemszögéből vizsgáld a dolgot. Ha egy nem uniós államból érkező útlevelét nem kezelik a magyar határon, akkor nem igazán látom a schengeni bohóckodás értelmét.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.08.09. 19:50:56

@valamik1: @magyar_ellenállás: először is a határ jelentős részén semmilyen ellenőrzés nincs, pl ausztria irányába mikor kérték tőletek utoljára az útlevelet? másodszor hatékonyan az olyan országok útlevelét lehet ellenőrizni amit számítógéppel le lehet olvasni vagy chip van benne (bár gyakran ezeket is lusták leolvastatni a géppel) ha sima papír útlevele van akkor pecsét bele, akkor meg valaki szépen felírja egy füzetbe, hogy csing csong belépett majd egyszer ausztrián keresztül távozott és portugáliában felült egy repülőbe ami hazavitte, és a füzet is meg liszaboni repülőtér kiutazási adatai is eljutnak a magyar hatóságokhoz? ugyan már itt még nem tartunk, XXI század de ennyire csak amerikában ellenőrzik az embereket legyetek már kreatívak.

Gab X 2011.08.09. 20:17:06

@prérikutya: csak Szlovákián nem tudják behajtani :) a parkolásit se...

Rocko- 2011.08.09. 20:39:49

@S.A.: szinte minden szart erre vezetnek vissza, hogy nem megfelelően választotta ki a sebeséget.

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2011.08.10. 07:32:51

@Rocko-:

Nem gondolnám, hogy pusztán mert kevesebb autó van az utakon ezért többen éreznek késztetést a gyorshajtásra és szabálytalankodásra.
Viszont azt állítom, hogy aki az objektív felelősség bevezetése előtt és után is kapott csekket az meggondolja legközelebb, hogy figyelembe veszi-e az eddig magasról leszart sebességkorlátozó táblát.
Azt is állítom, hogy ha az egyszeri autós azt látja, hogy maga körül mindenki lassít -mert mondjuk tábla van-, vagy neadjisten megáll a zebra előtt akkor ő sem akar kilógni a sorból és ő is lassít illetve megáll.

Rocko- 2011.08.10. 07:39:35

@okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3: "Nem gondolnám, hogy pusztán mert kevesebb autó van az utakon ezért többen éreznek késztetést a gyorshajtásra és szabálytalankodásra."
miért, mondott ilyet bárki is?
"Viszont azt állítom, hogy aki az objektív felelősség bevezetése előtt és után is kapott csekket az meggondolja legközelebb"
előtte letagadta, msot pedig nem kapja meg. az üzembentartó kapja meg. büntetnek egy embert, aki nem feltétlenül elkövető. hurrá!

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2011.08.10. 07:45:30

@S.A.: "Ez a hatatalom legundorítóbb kitalált hazugsága."

Ezek szerint -bármely- hatalom elemi érdeke, hogy mindenkit arra ösztönözzön, hogy betartsa a sebességhatárokat. Biztonságunk érdekében.

Ezt a hazugságot a hatalomtól én szívesen elviselem.

Relatív-, abszolút gyorshajtás és a balesetek okainak összefüggéseiről nem olvastam statisztikákat. Viszont arról igen, hogy kevesebb a baleset mint az objektív felelősség bevezetése előtt. Szerintem itt ok-okozati összefüggés van, szerinted viszont nincs.

No de hol van itt a hatalom véleménye?

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2011.08.10. 07:54:08

@Rocko-: "miért, mondott ilyet bárki is?"

Bocs, félreértettelek: "kevesebb üzemanyag fogy. mer ugye könnyû kakasnak lenni a szemétdombon"

"büntetnek egy embert, aki nem feltétlenül elkövető."
Ha az elkövető és akit megbüntettek nem ugyan az a személy akkor a büntetést nem kevés sikerrel továbblehet hárítani. Végső soron az elkövető fogja megfizetni tettének árát.

Rocko- 2011.08.10. 08:54:33

@okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3:
"kevesebb üzemanyag fogy. mer ugye könnyû kakasnak lenni a szemétdombon"
félreértetted. kevesebb üzemanyag fogy = kevesebbet autóznak az emberek. hát persze hogy kevesebb lesz a gyorshajtás. na most erre dülleszti a mellét a rendôrség? elég gyenge trükk...

"a büntetést nem kevés sikerrel továbblehet hárítani. Végső soron az elkövető fogja megfizetni tettének árát."
vagy nem ô fizeti meg, hanem más.
most a rendôrség akkor bûnüldözéssel foglalkozik vagy elhárítással?
imho elôbbivel kéne, ez a szartologatás nagyon nem jogállami cselekedet.
keresse meg ki volt a gyorshajtó és kész.

zeugma 2011.08.10. 09:24:39

Mondjuk az tény, hogy a válság miatt nagyobb mértékben csökkent az üzemanyag-eladás (és ebből következően az autóhasználat) mértéke, mint a balesetek száma. Így ha a kettőt összegezzük, arányaiban nézve a balesetek mértéke egy picit emelkedett. Jó, lehet, hogy az ojjektív felelősség nélkül jobban emelkedett volna, de ezt sose fogjuk megtudni. Azonban csak a balesetek darabszámának csökkenésére hivatkozni, miközben nem teszik hozzá, hogy ennyi balesetet sokkal kevesebb autózó generált, ugyanolyan szánalmas, mint az összes többi statisztikai trükközés, amiket monjuk egy választási kampányban hallhatunk.

Aki gyorshajt, azt meg intsék le. Tudom, kényelmesebb az autóban pihenve a lézergép gombját nyomogatni, de azok a híradóban is bemondott rekorderek, akik a megengedett sebesség duplájával száguldanak, a traffi után sem lassítanak. Hiszen jó eséllyel észre sem veszik, hogy bemérték őket, miért lassítanának? Persze, utólag majd megkapják a csekket, de attól még a következő három-négy falu lakossága ugyanolyan veszélyben van tőlük, mint az a környék, ahol lencsevégre kapták a sietőket. Ha a durvább száguldozókat meg is állítanák, akkor egyrészt az kapná a büntit, aki sietett, másrészt a pénzbeszedésen kívül a közlekedésbiztonságért is tettek volna valamit a traffis rendőrök. Tudom, ez nem menő, de alapvetően ezért vannak ott, még ha erről nem is beszéltek nekik a kiképzésen.

Rocko- 2011.08.10. 10:46:30

@zeugma: igen.
ha veszélyes a gyorshajtás, akkor állítsák meg. ha meg nem, akkor ne cseszegessék a jó népet.
mert ha elüt egy családot a faluban, akkor bezony ôket nem fogja érdekelni, hogy két faluval elôte kapott egy 300 ezres csekket. az rajtuk nem sokat segít.

valamik1 2011.08.11. 08:46:27

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Én meg úgy tudom, ha valaki nem fizeti be unión kívül ember a bírságot, az bekerül egy olyan adatbázisba, ami kidobja hogy az emberke tartózik, és ezért beutazási és tartózkodási tilalmat vezetnek be ellene.
Ha unión kívüli emberről beszéltünk korábban, akkor szerintem nem Szlovénia irányából jön, hanem mondjuk Ukrajna irányából, ahol kötelező kezelni az útlevelet, illetve ellenőrizni is kell, nem csak bélyegezni.
Útlevél kezelőtől hallottam.
Tehát csak úgy nem jön be ide unión kívüli ember.

tükörfúró 2011.08.11. 18:32:42

Ti értitek mi akar ez lenni??

Lopd el más rendszámát és tedd fel? Ennyire már csak nem hülye senki, inkább 2év akár letöltendő, mint némi bírság..

Vagy hogyan lesz abból megúszás, hogy a hatóság félrevezetésével csináltatok egy uj táblát saját rendszámomra, azthazudva, hogy elhagytam az eredetit?

Hisz ugyanaz a kombináció lesz rajta, amiből már van kettő, igy lesz egy harmadik.
És????

Ez kb nagyobb hülyeség, minthogy a rendőrnek a helyszinen 22kilós dossziét kell bemutatni neked ha nem akkor a mérés érvénytelen, vagy a jelzőlámpába rejtett trafipaxok, vagy a többi hihetetlen elmeroggyant kitalált hoax állatság.

Nem is értem egy TC miért foglalkozik egyáltalán ilyenekkel.

Suttora 2011.08.11. 19:57:49

@tükörfúró: Arról van szó, hogy ha te elhagytad a rendszámod, akkor azt valaki megtalálhatta és feltehette a saját autójára. Neked azért kell csináltatnod egyet, mert ugye azt hazudtad, hogy elveszett, így neked csak egy van. Ha viszont valaki feltette a sajátjára a te megtalált rendszámodat és azzal száguldozik, te kapod a csekket. Ekkor te jelzed, hogy ebből a rendszámból 3 db létezik és nálad csak kettő van, így már nem bizonyítható egyértelműen, hogy a fényképen a te autód szerepel. Nyilván egy cseppet sem életszerű, hogy valaki két különböző rendszámot tesz fel előre ill. hátra, de elméletben előfordulhat és ez elegendő a bizonyíthatóság megdöntéséhez.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.08.11. 22:20:49

@valamik1: pl a belorusz hogyan jön át magyarországra? mert ugye nincs közös határunk velük. először belép lengyelországba, majd onnan szépen el tud jutni hozzánk úgy, hogy sehol nem ellenőrzik a határon, tehát a magyar hatóság nem is tudja, hogy mikor jár nálunk, hacsak véletlenül nem ellenőrzik. a lengyelek meg kétlem, hogy ne engednék be az únióba azért mert magyarországon nem fizetett be egy büntetést
süti beállítások módosítása