Egy milla kedvezmény, neked is

  2011. július 22. - Stump András Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

akcio-cimlap

Amint szóba elegyedünk az értékesítővel, meghökkentő ténnyel kell szembesülnünk: a használtautó-beszámítási diszkonthoz nem is kell használt autó.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr773088209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ciri 2011.07.22. 14:12:21

@ommm:

Szerintem meg az Opel Corsa akciós áráról.
Veled semmi bajom, félre ne értsd.

Ciri 2011.07.22. 14:17:51

@fogash:

"De, egy jó kereskedő igenis versengjen a kegyeimért, hiszen belőlem él. Normális helyeken a kiszolgálásomból,"

Ne haragudj, de ameddig azzal a mentalitással mész be egy szalonba, hogy az ott dolgozók (idézlek) köcsögök meg "fel kellene gyújtani", addig csak a pénztárcádat nézik és nem ügyfél leszel, hanem vásárló.
Nem tudnak majd Neked megfelelni, mert nem is akarod és nem is akarnak.
Egy normális világban (nem a Te álomvilágodban) aki szolgáltat, az nem büdös csicska, hanem partner.

Dr. Robin Masters 2011.07.22. 14:22:11

@fogash:

Azoknak a marketingeseknek köszönhető, hogy idehaza még van autókereskedelem. Akár tetszik akár nem, a marketing munka nem csak abból áll, hogy bevillantanak a vevő képéve egy "-1 millió csak most csak itt" akciót. A régi ügyfeleik után és a céges vevők után rendesen mennek, tárgyalnak velük, ilyen olyan garanciák, szervízkedvezmény és egyéb szolgáltatások. Ha nem lennének ők ott, akkor bizony idehaza már csak valami csökevény autókereskedelem lenne.

eichler 2011.07.22. 14:26:09

@fogash: 18 éve ezzel foglalkozom, és egyébként még egyetlen kilóméterórát sem tekertem vissza. :)

95 bajnoka 2011.07.22. 14:33:57

@fogash: Még egyszer megkérdezném!
Mivel is foglalkozol te jóember?
Melyik az a szakma,ahol ilyen szentek dolgoznak?

95 bajnoka 2011.07.22. 14:35:59

@Ciri: Egyetértek.
Csak kiböki az oldalam,hogy vajon mivel foglalkozik az,akinek ilyen elvárásai vannak,mint "vevő vagyok,tojjátok össze magatokat,mert megjöttem" úrnak?

Bambano 2011.07.22. 14:47:41

@Ciri: anno egy haver kérte, hogy segítsek már neki autót venni. legalább 4 olyan kereskedésbe sikerült bemenni (mind márkakereskedés volt), ahol nemhogy nem voltak hajlandók foglalkozni velünk, még vissza sem köszöntek. Pedig akkoriban öltöny-nyakkendő-fehér ing volt a stílusom.

Az ilyet nehéz partnernek tekinteni. Ha egy kereskedő kienged valakit úgy a szalonból, hogy még egy fénymásolt árlistát sem adott neki, az idióta vagy nem akar eladni.

megint 2011.07.22. 14:53:12

fogash, persze, hogy többért fogják eladni annak aki nem alkudozik elég keményen, ők is pénzből élnek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.22. 14:55:15

@fogash: Én most kapcsolódok csak be, de az óratekergetéssel megint egy jellemző helyzetet hoztál fel. Ugyanis a magyar használt autó vásárló KÖVETELI, hogy átbasszák és hamis kilométer futást kapjon.

Minden ilyen témájú cikkhez sajnos ezt le kell írnom, volt szerencsém mindkét oldalról ezeket szemügyre venni.

A kedves magyar vásárló az ÉVEZRED BIZNISZÉT akarja megcsinálni (mindezt persze úgy, hogy annyi esze van, mint egy marék lepkének), azaz a kocsi legyen:

-kurva olcsó
-nagyon fiatal
-karcmentes és hibátlan állapotú

A valóság azonban az, ahogyan a viccben is, hogy sajnos a fenti listából egyszerre maximum kettő tétel választható. De ő hármat akar. Ilyen pedig az esetek 0,2 %-ában fordul elő. Ezt kéne felfogniuk.

Mindenki az óraálláson lovagol és hiába van egy szervizkönyves, őszinte, jó állapotú 160 ezret futott autód eladó, a szervizkönyv nélküli 102 ezret futott lesz a nyerő. És az az érzésem, hogy tudat alatt még a leghülyébb vevő is tisztában van ennek az irrealitásával, de erősebb az "évezred biznisze" megcsinálásának akarata és elnyomja a józan paraszti észt.

Dióhéjban erről van szó.

gumifust 2011.07.22. 14:57:40

Én azt mondom , hogy új autót max 8-10 milla környékén érdemes venni . No nem mintha nekem lenne ennyi de ezért a pénzért már adnak is valamit , 3-4 milláért lehet venni egy kis autót egy pici motorral . Igaz van akinek sokat számít az új autó szag, de az autó hamar kiszellőzik . Szerintem sokkal érdemesebb egy régi autót venni és azt betolni egy jó szervizbe és kiadni a melót hogy tessék felújítani úgy hogy 2-3 évig ne legyen gond vele . Bőven 3 milla alatt meglenne az egész , és mellé lenne egy olyan autó ami normális méretű és felszereltségű , csak annyi hogy nem új.
A reexportról csak annyit , hogy ki kell használni a piac adta lehetőségeket.

Ciri 2011.07.22. 14:59:15

@Bambano:

"Az ilyet nehéz partnernek tekinteni."

100 százalékig egyetértek. Az ilyen embert hajtsák el a halál retkes faszába.
Ez egy k@rva szép szakma tud lenni annak, aki szereti és tiszteli. Sokan úgy gondolják, hogy ebbe egy-két év alatt bele lehet jönni, pedig ez nem csak idő kérdése, hanem hozzáállásé is.
Csak sajnos nem mindenhol ilyen emberek ülnek, ez tény.
Ha a tulajdonos nem veszi ezt észre, vessen magára és zárja be a boltot.

Hurri Kán 2011.07.22. 15:09:38

Jó cikk... minden esetre megint nem lettem okosabb, hogy akkor mennyi is x típusnak y felszereltséggel konfigurálva az ára? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.22. 15:12:10

@95 bajnoka: Ez a helyzet nagyrészt a rendszerváltásnak köszönhető, túl hirtelen változott meg sok dolog a megnyíló piacokkal és a hirtelen meggazdagodókkal az élen. Így a hozzáállás kisarkosodása mind a vevő, mind az eladó részéről.

Tehát amikor találkozik a "Mi a kurva anyját akar EZ itt?!" és az "Én vagyok a vevő, az ISTEN, 'basszájba" halmaz, akkor indul a köpködés. Talán ha az emberek normálisabban viszonyulnának (mindkét oldalról) egymáshoz, jobb hangulat lenne, sikeresebb üzletmenet és nem az alárendeltség kicsikarásának próbálgatása a másik félen.

Az elcsúszott kultúra (hiánya), aminek ez a helyzet köszönhető.

yxcvbnma 2011.07.22. 15:28:11

@95 bajnoka:
Hehe, tetszik, hogy mennyire trollosan általánosított egy egész korosztályra.

Én amikor legutóbb autót vettem, akkor nem igazán fért bele az időmbe, meg kedvem se volt, hogy hetekig járkáljak a szalonokba. Örülnék ha annyi szabadidőm lenne.
A másik, hogy azért akartam kocsit venni, mert szükségem volt rá.
Akinek belefér az, hogy hetekig járkál szalonokba, mindenhol alkudozik egy délelőttöt, az ne is vegyen kocsit, mert vagy jó a régi, vagy nem is kell neki.

Én nem azt írtam, hogy neten vennék autót. De a sok autómárka kínálatát valahogy szűkíteni kell ,mielőtt napokat elcseszek a szalonba járással. Erre meg bőven jó az internet.

Ha meg a neten azt látom, hogy a nagyjából ugyanazt tudó kocsi 1 millával több mint a konkurens márkák hasonló terméke, akkor nekem nem az jut az eszembe, hogy bemegyek oszt jól lealkudom. Hanem azt, hogy azt nem éri megnézni/megvenni.

Ja, hogy közben van egy félig meddig publikus, összekacsintós, de a neten nem publikált 1 millás kedvezmény a kocsin?
Arról én nem tehetek, legfeljebb nem azt a kocsit veszem meg.

Ez végül is kinek rosszabb?
Nekem, aki egy másik (amúgy majdnem ugyanazt tudó)autót vesz meg, vagy a cégnek, amelyik vesztett egy potenciális ügyfelet?

egérszalonna 2011.07.22. 15:30:03

@fogash:

"Mint említettem ár x érték amit keresek, nem mindig a legolcsóbbat"

Azélrt eldöntetnéd, melyik hozzászólásod kellene hinnünk, mert a másikban ezt írod:

"ha veszek egy tévét-mosógépet-komolyabb fényképezőt, satöbbi, akkor se a helyi euronicsba, vagy satrunba megyek, hanem az argep.hu-ra. Aztán megrendelem onnét, ahol a legolcsóbb"

Nézd, a jobb kereskedők jellemzően nem szállnak be az online piactéren folyó árversenybe. Mi sem tettük és jó döntpés volt. Tudod te, hány jajgató vevővel találkoztunk már, akik "jó olcsón" bevásároltak, aztán sopánkodtak a következmények miatt?

egérszalonna 2011.07.22. 15:31:39

@jvertes:

"El se kell menni a kereskedőkhöz, ha meg akarjuk tudni, hogy hol mennyi kedvezményt adnak a listaárból... holvegyekautot.hu - itt megmondom, hogy milyen autot szeretnék, vagy azt, hogy mennyiért, és máris tendereztethetem a kereskedőket, hogy ki adja olcsóbban és mennyivel..."

Oszt gondolom te sem érted, hogy az erősen elméleti modelled miért bukik meg a gyakorlatban. :-)

Hurri Kán 2011.07.22. 15:33:29

Az igazsághoz az is hozzátartozik, h az ún. válság előtt azért az újautó-értékesítők kicsit magasabb lovon ültek, mint mostanában...

jvertes 2011.07.22. 15:43:54

@egérszalonna: ez nem elmélet, hanem nagyon is gyakorlat, épp most válaszoltam meg egy kérdést a htt://holvegyekautot-hu oldalon, ugyanis épp most licitáltatok, és bár még nem tartok a végső ajánlat kiválasztásánál, de a kereskedők már a visszakérdezéseikben is meglengetik a millió feletti engedményeket... Próbálkoztam élőben is, sokkal keményebben tartják az árat, mint így, hogy feketén fehéren látszik: valóban van konkurens, akinél olcsóbb ugyanaz a verda.

egérszalonna 2011.07.22. 15:56:58

@jvertes:

"bár még nem tartok a végső ajánlat kiválasztásánál"

... de már tudod a végeredményt. Erre mondom, hogy komolytalan. :-)

egérszalonna 2011.07.22. 15:57:58

@gyvy:

"Az igazsághoz az is hozzátartozik, h az ún. válság előtt azért az újautó-értékesítők kicsit magasabb lovon ültek, mint mostanában..."

Mindenkire el lehet mondani ugyanezt, még a munkavállalókra is.

95 bajnoka 2011.07.22. 16:05:03

@yxcvbnma: Köszönöm a reagálást,benne van a válasz is,amit adnék rá.
Egyrészt pont TE általánosítottál egy korosztályra,amit én kifogásoltam,mert magam is a tagja vagyok,de nem az interneten élem az életem,hanem a való életben..

Ezért pedig külön gratulálok:
"Ja, hogy közben van egy félig meddig publikus, összekacsintós, de a neten nem publikált 1 millás kedvezmény a kocsin?
Arról én nem tehetek, legfeljebb nem azt a kocsit veszem meg.

Ez végül is kinek rosszabb?
Nekem, aki egy másik (amúgy majdnem ugyanazt tudó)autót vesz meg, vagy a cégnek, amelyik vesztett egy potenciális ügyfelet?"

Sztem ugyanis Te veszítettél egy milliót. Üdv a Föld nevű bolygón..:D

egérszalonna 2011.07.22. 16:08:02

@95 bajnoka:

"Sztem ugyanis Te veszítettél egy milliót."

Igen, de legalább megdöglött a szomszéd tehene is. :-))

95 bajnoka 2011.07.22. 16:19:19

@egérszalonna: "Nézd, a jobb kereskedők jellemzően nem szállnak be az online piactéren folyó árversenybe. Mi sem tettük és jó döntpés volt. Tudod te, hány jajgató vevővel találkoztunk már, akik "jó olcsón" bevásároltak, aztán sopánkodtak a következmények miatt?"

Utána meg jön ide észt osztani,hogy minden autókereskedőt fel kellene gyújtani benzinnel..de a világ pénzéért le nem írná,melyik az a nagyra becsült szakma,amely a soraiban tudhatja őméltóságát!

yxcvbnma 2011.07.22. 16:45:44

@95 bajnoka:
Miért is vesztettem egy milliót?

Én így gondolom:

"A" listaára 5M, "B" listaára 4M.*
Az "A"-t nem veszem meg, helyette "B"-t alku után 3,6-ért, ingyen kókuszillatosítóval, meg heremasszírozóval.

Persze elvi síkon az "A"-t ugyanúgy 3,6 környékére le lehetett volna alkudni, de ezt az infot nem osztotta meg velem a márkakereskedő, mert járultam a színe elé.

Na most akkor hol van a bukott egy millióm?

Nagy különbség meg nincs "A" és "B" között, mert egy Astra, Golf, Ceed, Focus, Megane (és így tovább között) nincs olyan egetrengető különbség, ami magánhasználatot befolyásolná.
Most ne "autóimádó" szerepkörben nézzük ezt a mondatomat, hanem mint közlekedőedényként tekintve a kocsikra. Távol áll tőlem bármilyen márkafanatikus vérig sértése, meg nem akarok ebből vitát generálni, de a mai világban nincs markáns különbség az adott szegmens kocsijai között.

* A példa esetén szerepel csak két típus. Alapban pl 25 típus szerepel, ismerősök, barátok tanácsa miatt kiesik 8 db (csakefbetűsetne, meg hasonló:)...), előzetes netes nézegetés közben 12 (nemtecciknekem, vagy asszonynak, nem lehet olyanra extrázni ahogy akarom, listaár, fórum tapasztalatok), marad 5 típus. Na ezt a maradék 5-öt nézem meg személyesen, beleülve, próbaúttal, alkudozva. Ami belefér már pár napba, míg a 25 személyes alku az több hét.

yxcvbnma 2011.07.22. 16:52:43

Fedvény:
Persze elvi síkon az "A"-t ugyanúgy 3,6 környékére le lehetett volna alkudni, de ezt az infot nem osztotta meg velem a márkakereskedő, mert nem járultam a színe elé.

McZozo 2011.07.22. 17:09:23

GM keleteuropai arazasi kisfonoke voltam egy ideig. Az eladas kulfoldre telleg jelentos gond volt, de miutan a roman delerek eroteljes nem tetszesuket fejtettek ki a gm kozpontja kenytelen volt nyomast gyakorolni a delerekre, azzal hogy nem adnak meg nekik bizinyos kedvezmenyeket ha ezt nem fejezik be. eladasok vvolumenetol es bevteletol volt fuggo, hogy ez be tudtak e tartani az adott kereskedovel. a nemetorszagba meno autok meg nem igazan erdekeltek az itteni Gm et mivel mas regios korzet ala tartozott, igy tehat nem nagyon tudtak mit tenni a nemet dealerek. persze nevlegesen it is volt egy szemelyes talakozora behivott ej ej az adott dealernek de osszessegeben az itteni GM csak orult mert azok a szamok az itteni szamokat hoztak nem az ottaniakat. es mivel nem region belul volt nem is pampoghatott mas orszag erte.

ez a regios kvota meg nem igazan akadajoz senkit mert az opelnek itt van a regionalis lerakata a chevinek meg kooperba es boven van ott annyi auto mindig, hogy a kereskedok nem gyozik eladni, nem hogy korlatoznanak minket a darabszammal. ugyanis a regionalis sales vezeto hogy bemutassa milyen fasza gyerek egyre tobb es tobb autot hiv le a regionalis kozpontba es az adott orszagok reszere kulonit el adott darabszamokat azon a telepen felszereltsegtol fuggoen. es utana az adott orszagok ebbol gazdalkodhatnak illetve idonken atadnak egymas kozt kisebb darabszamokat ha a felszereltseg megengedi. de mivel ez eleve egy felfele nyomott darabszam volt orultek ha meg tudtak kozeliteni a delerek ezt a darabszamot. ez altalaban nem is sikerult igy aztan jott minden honap vegen mikor az elszamoltatas votl az esztelen kedvezmenykeres es adas a delaerek es a kozpont reszerol. ez persze meg azzal volt megspekelve hogy a dealerek mar be voltak jol idomitva erre es tudtak hogy honap kozbe a nagy gm ugyse ad olyan kedvezmenyeket amit szeretnenek mert olyankor mukodott az ideologia hogy mi premium marka vagyunk es hozni kell a megfelelo margin szamokat, ezert ami autot tenylegesen eladtak azt se jelentettek be ezaltal a szamok meg sokkolobbak voltam mint a valosag igy aztan honap vegen fejvesztve kapkodva a gatyeszt a labujjunkig lehuzva elkezdodott az eszetlen kedvezmeny adasa a delereknek akik ilyenkor beregisztraltak az addig eladott autokat plusz azt a par darabot amit tenyleg ekkor eladtak es tessek maris kozelebb voltunk a tervhez a hirtelen megjeleno autokkal. A dealer meg orult a markaban mert ilyenkor extra kedvezmenyt kapott a GM tol es igy az o haszna jeletosen felment a korabban dragabban eladott autokon.

Bambano 2011.07.22. 17:18:22

@McZozo: ezt a hozzászólást kellene elküldeni valami Neelie Kroos kategóriás nőszemélynek, akkora balhé lenne belőle, hogy ihaj...

jvertes 2011.07.22. 17:29:09

@egérszalonna: olyan kereskedőként, aki "nem szállt be az online árversenybe" Te nyilvánvalóan arról akarsz mindenkit meggyőzni, hogy a neten csak pofára lehet esni, és a minőséget mindig meg kell fizetni. Én - vásárlóként - viszont azt tapasztalom, hogy a net segít az ugyanazon paraméterekkel rendelkező, ugyanazon cég által gyártott ugyanazon, termékek közül megtalálni a legolcsóbbat, és erre még sose fáztam rá. És ha sok vásárló tapasztalja ugyanezt, akkor végül is azok a kereskedők fáznak rá, akik "nem szállnak be az online árversenybe"...
De ha off-line módon be akarsz szállni, szívesen elmegyek majd Hozzád a holvegyekauto.hu oldalon elért legjobb ajánlattal, s ha ráígérsz, Nálad veszek autót...

McZozo 2011.07.22. 17:34:43

@fogash:

nem igy mukodik a kereskedo nem fix aron kapja. hanem az eppen futo gm akcio fugvenyeben veszi. illetve meg az is szamit hogy milyen keszletei vannak hany demoautoja stb stb. tehat ennek fenyebe van egy sajat marginja amivel szabadon jatszhat. ez nem igazan sok ma mar (3-8%) es amivel inkabb szeretnek jatszani hogy letolatjak az importorrel a gatyat miutan sirnak hogy nem tudnak eladni. ilyenkor specialis dealer vagy regios keszletkisopro akciokat kapnak es annak fenyeben tudnak kedvezmenyt adni. ugy gm nek az az erdeke hogy a regios raktarat leuritse ezert kotelezoen ranyom sok szar autot a kereskedore. aki aztan a sajat keszletet duzzasztja addig mig o fullad bele ilyenkor o kezd sirni, hogy semmi tobbet nem hiv le ha fene fenet eszik akkor se ilyenkor a gm nagy kegyesen utolagosan ad kedvezmenyt a dealer keszleteire is. Plusz a demoautok amiket kotelezoen kell tartaniuk de ennek fejezbe hugyert szarert veszik amit aztan iszonyu hasonnal adnak el a demoido lejarta utan. tehat tok nem azonos a bekerulesi ar azonos autok eseteben

Ciri 2011.07.22. 17:40:32

@jvertes:
Milyen márkáról beszélünk?

McZozo 2011.07.22. 17:45:45

@Bambano:
hat lehet lenne valami da azert a darabszam az darabszam szarnak bele csak regionalisan a darabszam menjen

McZozo 2011.07.22. 17:49:16

@fogash: mert a weboldalat az importor csinalja es mint emlitettem o meg sok tenyezotol fuggoen jatszhat az arral

jvertes 2011.07.22. 17:57:54

@Ciri: Amire korábban utaltam, hogy már - a szoftver által az első 24 órában engedélyezett - kereskedői kérdésekben ajánlatként benn volt, az egy másfél-milliós kedvezmény egy Ford Mondeora, de amit keresek, az gyakorlatilag tetszőleges felső-középkategória (Passattól az Avensis-en és a Volvo S60-on keresztül Saab 9-5-ig bármi, kivéve a francia autókat), az elvárt extrák: automata váltó, tolató radar, tempomat. 19 kereskedőhöz ment ki a holvegyekauto.hu -n az ajánlatkérésem, és a következő 48 órában jönnek meg az ajánlatok. A legjobbakat kiválasztva a kereskedők újra licitálhatnak, immár látva azt, hogy én miket tartottam jónak, és mikkel konkurálnak. A második licitkör után döntök én. A lealkudott árrést fel merem tenni arra, hogy ennél többet - egy szalonba bemenve élőben - nem lehet elérni az alku során!

The Good Boy 2011.07.22. 17:57:55

egy hónappal ezelőtt nekem pont ellenkező benyomásom volt egy autószalonban. Mintha annyi kuncsaftjuk lenne, hogy már nem is akaródzna nekik autót eladni, hiszen már a raktárat is kisöpörték...
Történt, hogy az egyik vidéki megyeszékhely autószalonjába tévedtem be alkatrész ügyben (csak kopó kellett a vashoz, semmi extra). A szalon korábban egy márkás volt, de a válság óta már négy márka szervize és elvileg értékesítési pontja. A négy márka közül kettő a jelenlegi és az előző autóm képviselete is. Mivel az alkatrész kereskedőnél pont ügyfél volt, ezért elkezdtem nézegetni az egyik, a szalon közepére letámasztott vasat (igazából, ha most autót akarnék venni, akkor el is csábított volna a közel 7 milkáig, vak kapcsoló mentesen, de félbőr ülésekkel is felöltöztetett, 2010-es gyártású kompakt szalonautó bő 4,5-ért). Egyetlen egy dolgozónak nem keltettem fel az érdeklődését, azzal, hogy ülés- csomagtér és egyéb próbának vetettem alá magamat és az autót. Köszönni is csak az időközben arra járó, az előző két autóm eladását nyélbe ütő kereskedő tudott. Mondjuk a jelek szerint ők emlékeznek az ember fiára. Aztán az én személyes tesztem véget is ért negyed óra alatt, mert addigra szabadult fel az alkatrészes emberke, aki viszont nagyon segítőkész volt. De ha autót akartam volna aznap venni, akkor a szalon dolgozóinak hozzáállása alapján nem ott tettem volna meg! (pedig nem útszéli koldusnak néztünk ki a feleségemmel, hogy ne lehetett volna komolyan venni az autó iránti kiemelt érdeklődésünket)

McZozo 2011.07.22. 18:00:32

@jvertes: ha nagyon kulonleges autot rendelsz az extrak miatt akkor nem fog valtozni mert az akciok a raktarkeszletekre vannak nem a egyedi rendelesekre altalaba

egérszalonna 2011.07.22. 18:03:55

Hozzám ne gyere, először is nem vagyok (és sosem voltam) autókereskedő, másrészt vállalkozóként már gyakorlatilag nyugdíjba mentem, durván negyed évszázaddal a korhatár előtt. Nem kis részben azért állt össze a nyugdíjalapom, mert nem hittem abban, hogy mindenkinél olcsóbbnak kell lennem. :-) Azoknak a versenytársaknak a 90+ %-a pedig az elmúlt 3 évben szépen éhen döglött, akik a másik utat járták. Na, ők még most sem értik, miért...

A holvegyek honlapot már hatodszor írod be. Értem én, hogy jól jön a Google keresőjében a találat, mert jobban lesz rangsorolva az oldal, de mostanra azért kezdesz egy kissé elszemtelenedni.

egérszalonna 2011.07.22. 18:08:39

@The Good Boy:

Sajnos ez is jellemző, rossz az alkalmazottak hozzáállása és nem kéri őket számon a vezetőség sem.

95 bajnoka 2011.07.22. 18:10:40

"Nagy különbség meg nincs "A" és "B" között, mert egy Astra, Golf, Ceed, Focus, Megane (és így tovább között) nincs olyan egetrengető különbség, ami magánhasználatot befolyásolná."

Ja..ha így nézzük akkor sehol..
Ha krumplileves gyakorlatilag olyan,mint a rántott hús,akkor sehol,jóember.
Igaz-igaz,mindkettővel tele lett a hasad.

Csakhogy mi itt arról beszélünk,hogy én azért a pénzért ettem rántott húst,mint te krumplilevest,mert volt képem utána járni.

Hol buktál egy millát?Hozzám képest,aki ugyanannyiért jobb terméket vettem.

És itt most egyebet nem tudok mondani,kérem kaccsojjjja ki..

95 bajnoka 2011.07.22. 18:15:11

@jvertes: valld be baszod,hogy tied az a tetves honlap,amit minden hozzászólásodban egyszer legalább leírsz,mert akkor végre ugorhatunk.
Nem érdekel a hüle reklámod.
Nagyon jó biztos, Vegyél ott,de hagyjuk végre,nem kell minden hozzászólásodban leírni.

Ciri 2011.07.22. 18:16:32

@jvertes:

Csupán jóindulatból, egyáltalán nem bántásként (komolyan):

Baszod, te azt sem tudod mit akarsz!!
Már most szólok, hogy nem olyan autót fogsz vásárolni (legalább is hangyafasznyi esély van rá), amiben vígan mereszted a segged évekig.

Menj be abba a kurva szalon(ok)ba, próbáld ki mindet, érdeklődj az extrák, motorok, váltók után és utána maximum kettő márka maradjon.

A százalékos engedmények hasonlítgatását meg nagyon hamar fejezd be, mert az semmire sem jó.

Ciri 2011.07.22. 18:17:43

@95 bajnoka:
Én hülye, még meg is kajáltam.

95 bajnoka 2011.07.22. 18:20:19

@egérszalonna: "A holvegyek honlapot már hatodszor írod be. Értem én, hogy jól jön a Google keresőjében a találat, mert jobban lesz rangsorolva az oldal, de mostanra azért kezdesz egy kissé elszemtelenedni."

Bocs,ezt csak most olvastam,egymástól függetlenül jutottunk ugyanide..

jvertes 2011.07.22. 18:52:55

@Ciri: én valóban VÁSÁROLOK azon a honlapon (a nevét már nem írom ki, mert látom: az online árösszehasonlítási lehetőségtől ódzkodó kereskedőknek ez fáj), és 12 féle autó volt eddig évekig a seggem alatt, így megtanultam, hogy olyan nagy különbség két azonos kategóriájú és azonos korú autó között nincs. Ezért nem ragaszkodom egy adott márkához. Vettem már minden formában és mindenféle autót, pl. egyszer egy új Vectráért szilveszter napján (dec 31!) alkudtam egyet Sopronban csak azért, mert az Omegámnak kilyukadt a tankja, napokba került volna a javítása, s nem volt mivel átjárnunk síelni Semmeringre... (azt az autót meg is vettem, de átmenetileg egy Astrát kaptam kölcsön, majd Vízkereszt napján mehettem a Vectráért, amit tortával, pezsgővel adtak át, annyira örültek, hogy még toltam egyet az előző évi forgalmon.)Most a netes vásárlást próbálom ki, és egyelőre úgy látom, hogy ez jobb a szalonosnál, ha tévedek, esküszöm, hogy szólok...

yxcvbnma 2011.07.22. 19:08:31

@95 bajnoka:
Az ár nem 100%-ban korreál kocsi megfelelőségéhez.
Főként úgy, hogy a végén a kialkudott ár nagyjából ugyanannyi lesz, vagyis a te álláspontod szerint ugyanaz az értéke.

A céges megánom egy eléggé beteges, szervízigényes darab. Kétszer már próbálták ellopni, de sajna nem sikerült nekik, de cserébe hónapokig szervizben volt a kocsi.
De nem is ez az érdekes, hanem most ezt azért írom le bevezetésképpen, hogy a céges kocsim fenti sajátossága miatt megfordult pár csereautó a kezem között. Volt köztük Astra, Cordoba, Ceed, Focus, Hyundai i30, Lanos:) és az eredeti márka majdnem teljes típusválasztéka(Cliotól Lagunáig):)
Olyan észveszejtő különbség nem volt köztük, csak annyi, hogy el tudtam dönteni, hogy ezek közül melyiket NEM venném meg soha az életben.
Persze nem kell kiforgatni, Laguna és a Lanos ég és föld, de nem is ugyanabban a kompakt ligában játszanak. Vagyis vásárláskor nem lesz egymásnak a konkurenciája, mert a Laguna árát nem alkuszod le a lanos szintjére.

A Focus Astra Golf szentháromságban egy átlagember kvázi tökmindegy melyiket választja, átlagos használatban majdnem ugyanazt kapja (ha a életérzést, meg az egyéb marketing szarokat nem vesszük figyelembe).

Oszt ki is kapcsoltam

McZozo 2011.07.22. 19:36:14

@yxcvbnma: HAt mivel GM es voltam elvileg oda kene huzzak de az az igazsag hogy rovid egymasutanban volt szerencsem probalni a ceedet a focust es az uj illetve a regi astrat. illetve az elso szerias focusbol is vezettem tobbet anno.

Azt kell mondjam hogy e harom kozul a ceed mesze belso anyagokban motorteljesitmenyben es arban viszi a primet.
Az uj focus szerintem randa de ez szubjektiv (elso szeriasat imadtam) de ettol fuggetlenul kellemesen megy van hely benne kicsit a belso anyagok ha nem a titaniumot veszed kopogosak es puritanak de egyutt lehet vele elni.

Az astra nagyon tetszett mikor meglattam azt mondtam vegre egy szep auto az elozo utan ami ronda volt de kellemesen vezetheto jo igaslo auto. Na erre beulok es ekkor ert az elso csalodas az anyagok az osszeszereles mintha egy regi deawoo ba ulnek. aztan a masodik mikor elindultunk es szo szerint olyan feelingje volt az 1.4 es motornak mintha rakotottek volna egy kamiont hatul. egy sztrada emelkedore nem votl kepes felmenni. En meg ilyen szarban nem ultem.

Golfhoz eddig nem volt szerencsem sajnos bar ez lehet azon is mulot hogy nemis tetszik se kivul se belul es ehhez meg marha draganak is tartom, bar lehet ott is lehet lenyomni arakat ha az ember komolyabban probalkozik. bar en utoljara mikor voltam egy golf kereskedesben ott ment el az autotol a kedvem mikor egy 1.6 os fapad golf ara 200.000 volt olcsobb mint egy 1.6 os passate. es akkor mondtam ezt igy inek adjak el azota lehet valtozott a helyzet igy ebbe nem mennek bele melyebben

De e lenyeg a lenyeg hogy a focus es az astra mar csak a nevebol el mert szerintem a ceed i30 paros sokkal sokkal racionalisabb es nem utolsosorban kellemesebb auto is szerintem. az arkulonbsegrol nem is beszelve ket eve bemetem konkret veteli szandekkal tobb autokereskedesbe es egy 1.6 diesel trend focus 5 milla folott jart 3.8 ert egy haromeves szarrahajtottat akartak mindenaron ramsozni ekkor bementem nissan kia szalonba ahol ajanlatot adtak egy ceed ex plusra 1.6 diesellel 3.6 millio forintert
szeritnem a szamok magukert beszelnek

95 bajnoka 2011.07.22. 19:39:44

@yxcvbnma:
", átlagos használatban majdnem ugyanazt kapja (ha a életérzést, meg az egyéb marketing szarokat nem vesszük figyelembe)."

Hááááháhááá..:D
Ez qurva jó..:D
Ezt mondom én is..:)
Ha az ízt,állagot,tápértéket nem nézed,a rántott hús pont ugyanaz,mint a krumplileves.

Amúgy meg döbbenet..:(
Fingom sincs,mit keres egy autós oldalon egy olyan ember,aki szerint idééééézem:
"A Focus Astra Golf szentháromságban egy átlagember kvázi tökmindegy melyiket választja"

Pffff..megdöbbentő baromság,illetve akinek mindegy az nem autót akar,hanem távolságra juttató céleszközt,amihez viszont egy Wartburg is jó.

Nevetséges lenne,ha nem lenne siralmas.

H

egérszalonna 2011.07.22. 20:08:11

@McZozo:

Egy hete írtam:

Most ültem bele egymás után az új Astrába, majd a Focusba, friss az élmény.

A Focus nálam azonnal kiesett, ugyanaz a hibája, mint az Octaviának: ha beállítom magamnak az első ülést, a B-oszloptól nem férek el. A könyöklőt el sem érem, annyira elöl van, de az oszlop miatt egyébként sem tudnám használni, mert útban van. Ha jobbra, vagy balra nézek, a B-oszlop pont a látóterembe takar, zavaró és kényelmetlen. Kár.

Az Astra ilyen szempontból egyértelműen jobb, az üléshelyzet is jóval kényelmesebb. Hátul viszont túl pici, kényelmetlenebb a Ceednél. A háttámla közepe ki van mélyítve, a két szélén van egy-egy hupli. Emiatt nem lehet úgy a két térd közé venni, mint a Ceedét, a kimélyített résznél viszont kényelmetlen helyzetben van a láb és nem fér el a térd. Érdekessége, hogy hátul csontkemény műanyagból van az ajtóborítás. Az 1.4-es turbómotor csalódás, az Octavia 1.4 TSi-je egyértelműen jobban muzsikál. Viszont szépen síkba dől az ülés, mint a Ceednél, ez pozitívum.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.22. 20:27:31

@95 bajnoka: Amúgy meg döbbenet..:(
Fingom sincs,mit keres egy autós oldalon egy olyan ember,aki szerint idééééézem:
"A Focus Astra Golf szentháromságban egy átlagember kvázi tökmindegy melyiket választja"

- egyetértek az írójával. Egy jó áron elhozható 1.4-1.6 alapmodell esetében, aki normál használatra veszi, hótt teljesen tökmind1 hogy Astra Golf v. Fóka. A napi gyakorlatban mind1 hogy 6.2 v. 5.8 a katalógus átlagfogyasztás, 12.5 v. 13.1 alatt gyorsul, és a bázisfelszereltségnél mind undorító belül, van akinek a konzervatívan undoríró (Golf trendline), van akinek a bazári undorító (Focus trend) elfogadható. Aztán veszi amelyik teccik, vagy jobb ajánlatot kap rá.

yxcvbnma 2011.07.22. 20:42:34

@95 bajnoka: Ámen. Te érzelmi alapon gondolkodsz szerintem, kár veled beszélni erről. Próbálj ki több típust... Baráti körben van Wartburg, vezettem, zsigulinál szerintem jobb.

@McZozo:

Megan 1,5dci kombi kényelmes, jól pakolható. A kulcsnélküli ajtónyitás, indítás praktikus. Egy segg-gel többszáz km, akár mellékutakon is, nem fáradok el. Egy tankkal 1000 km hatótáv (nagyon jóóó!). Csak állandóan vmi elektronikai gebasz, utasoldali légzsák kábel az anyósülés alatt szinte 2havonta szakad el, pedig sose teszek a lábtérbe palackot. 120 k-nál vezérműszíjszakadás, 150-nél üzemanyagrendszer, 220-nál első futómű. Magánba nem kell, cégesben kitűnő, ha van assistance, meg a lízingcég egyből ad csereautót.:)

A ceed, i30 nekem is tetszett, de az i30kombi valahogy jobban kéne, abban nagyon kényelmesen éreztem magamat. Ha most akarnék újat venni, akkor komoly esélyük lenne. Tudnak mindent mint a nevesebb gyártók termékei, jóval kevesebbért.

Az új Focus nekem se tetszett. Szép volt és jó, de semmi nem fogott meg benne. A régi az valahogy sokkal karakteresebb volt. Közlekedőedény:) 1,6tdci volt nálam, hangos csúnya hang, de jól fogyasztott.

A H Astra nekem sose volt zsánerem, a belső tér, és főként az indexkapcsolója (basszus, aki azt a kapcsolhatatlan vacakot belerakta...) miatt. Nálam is 1,4-es volt, gyenge, nagy fogyasztású volt.
A G Astra viszont tetszik. Talán mert az volt az első üzemanyagkártyás kocsim, amit korlát nélkül használhattam, érzelmi kötödésem van hozzá:)

A Golfon érződik az, hogy nagyon rámentek a minőségre, és ez visszaköszön. De nem váltott ki belőlem birtoklási vágyat. A váltója talán ennek volt a legjobban kapcsolható.

A Cordoba... 10 000-et futott féléves kocsi volt, és sokszor csak 3 henger indult el reggel. Alig volt hely elől, nagyon zavart a vastag A oszlop, túl közel volt. Nagyon kényelmetlen volt az ülése, nem is lehetett jól beállítanom magamra. Viszont ha elindult mind a 4 henger, akkor viszont ment.

A Lanos kicsi volt, hangos a motorja, sokat fogyasztott. 1,2-es motor, klíma nélkül:S Nem tetszett.

Clio Rendben volt, semmi különös.

Fiat Grande Punto 1,4T Erős motor, nagyon jó! Imádtam, egyszerűen nem lehetett vele lassan menni:) Fogyasztás viszont horror. Hosszú alacsony első túlnyúlás megtréfált engem párszor. Nehéz szívvel adtam vissza, de csakis üzemanyagkártyával :) Magánba nem kell, nagyon sokat fogyaszt, állandóan tankolni kellett:) Bp-Zalaegerszeg kanyar nem jött ki egy tankkal.

Laguna 2,2 dci. Kényelmes nagy dög, de a motorja gané. Alul semmi nyomaték, állandó lefulladás, lassú gázreakció. 2500 felett megindul mint egy gőzmozdony (akkor már minek, mert alatta vagy lefulladt, vagy a swiftes hülyegyerek rég lehagyott míg kiforgott). Más motorral nem lehet rossz. Autópályán 6 literes fogyi.

Geresics · http://geresics.blogspot.com/ 2011.07.22. 21:30:25

Kia Cee'D SW L 1.4 benzin akciós listaára 3199000Ft 2 lufival, klímával. Vajon mennyiért lehet elhozni?

Lucky Larry Silverstein 2011.07.22. 21:33:56

@yxcvbnma:

régi Swift 1.3: kölcsönbe nálam, a sok szidás ellenére motor jó, erős, takarékos, futómü nyúlós, tér nekem kicsi(192 vk)

új Swift 1.3(már ez is régi...:)kölcsönbe nálam, normális minőségü kisautó, elöl tér jó, jobb futómü, nyomatékszegény motor, elég steril autó, jó fogyasztás

1997 Vectra B 1.8 Caravan: saját (volt)csak 20000 km-t volt meg, megfelelő tér, átlagos kanyarodás, egész jó fogyi (én 7,5el eljártam), nemerősnemgyenge motor. Uncsi ótó, kormányszervo problémák, izzók

1997 Mazda 323 1.5i 3ajtós: saját(volt), sokat kapott, 305e kilométerrel adtam el. Sportos futómü, kis fogyasztás, inkább szük, csunya beltér jó váltó és motor. Egyik legjobb autóm volt, 1cer vízpumpa, semmi más, ma is futkos a kicsikocsi.

2005 Mondeo Turnier 2,2 tdci: saját, nagy hajó, tágas, 6.7 átlagfogyi (Bp+autópálya), jó futómü döglött kormány. Kényelmes nem sportos, aki vezetni szeret ne vegyen ekkora dögöt, még megvan, hibamentes. Ja, hallani hogy dízel.

1996 Fiat Punto 1.1i: saját(volt), szép, tágas, kicsit nagy fogyasztás, fapad, szar kormány, szar motor, átlagos váltó, és mégis szerettem (a Punto rejtély). 180ezret mentem vele, kisebb hibák voltak.

2005 Astra G 1.4 twinport: saját, megvan még, mindenben átlagos, elég tágas, nagyon keveset fogyaszt, unalmas ótó, de jó. Hibamentes, mondjuk ebbe még csak 60.000 van.

307 kombi 2.0 hdi: céges volt, ronda beltér, átlagos hely, gyenge váltó, eccer 130nál éjjel elment az összes lámpa (assistance 25.000 ft). Dízel, sajátba sose kéne.

308 2.0 hdi: céges volt, szép minőségi ugrás a 307hez képest, gyenge váltó. Már nincs, nem ment még 20.000et se, amikor visszaadtam, szerintem jönnek majd a bajok ezen is.

Clio 1.2 2003: kölcsibe, csereautó. Kis tér, gyenge kormány, szar pedálérzet, puha futómü, billeg. Eddig a legszarabb váltó, amit fogtam. Életveszély.

Corsa 1.0 12v 1999: anyámkocsija. Elöl tágas, fapad, morgós háromhengeres, kis fogyasztás, csak 1 személlyel megy elfogadhatóan. Régen hibamentes, igénytelen, szeressük..:) Kicsit billeg ez is, puha.

Merci 220 cdi 2006 kölcsibe, egyetlen prémiumautó amit vezettem. Megéri? Nem. Jobb a minőségérzet? Igen. A csillag látszik bentről, az fasza, súlyos minden, tér szükös, többi OK. Spec ez a példány beteg volt, a 150 lóból a fele biztos nem volt meg. 100 fölött nem gyorsult egyáltalán, de kereskedői csereautó, leszartam. Azt mondta a barátnője ezzel jár 2 éve..:))) Ne vegyetek nő után autót.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.22. 21:34:56

@Geresics: Ha készpénzzel mész 4 misiért....:DDD

yxcvbnma 2011.07.22. 22:32:18

OFF
@Bathory:

Én a saját kocsijaimat fel se soroltam, meg cégesből se mindet. De nem versenyezni akarok félre ne érts, csak lusta vagyok mindet leírni:)

Múltkor egy sörözéskor összeszámoltuk a társaságban, hogy ki mennyi kocsit vezetett:) Hiába, az alkohol előhozza a gyerekes infantilizmust. Én 110et számoltam össze, mert eléggé mozgalmas életem volt eddig:)

Legjobb emlékeim az első kocsimról vannak, ami egy 1,3-as Samara volt:) Olcsó, keveset fogyasztó, de borzalmas belterű kocsi. A ruszkiknak meg kellett volna tiltani a műanyaggyártást... A gyújtáselektronika évente elszállt, tartalék bekészítve a csomitartó bal oldalfalán lévő rekeszbe:) Érzékeny volt a benzinre, könnyen eldugult a karburátor. De imádtam, és most is jólesik ránézni ha látok egy ugyanolyan típust az utcán. Szegényke viszont teljesen elrohadt, eladtam, bár az ügyfélkapu szerint még forgalomban van:)

Fiat Ducato Maxi 2,2 Strandra járni nagyon jó, hátul faszán át lehet öltözni. Meg habszivacs lap bekészítve, hátra leterítve mehet a bevetés:) Buliba csak ezzel mentem, ott jól jött a habszivacs ágy:) Mindenhol, minden körülmények között 10 literes fogyasztás (teljes terheléssel is). Bp-Sopron 2 óra, objektív előtti időben, pályán 160as vég. Városban jól ugrik, magasból átlátni a forgalmat, tükrökből jól belátható a kocsi környezete. A menetlevél vezetése macerás volt. Ellopták sajna:S

Kispolszki:) Gokart közúton, mintha a földön ülnék, Karos indítás, nagy sebességérzet:) Ducatoval volt egy kis ideig párhuzamosan:) Haverok azzal cukkoltak, h miért nem használom garázsnak a Ducatot:) Parkolóban összetörték, elbontottuk haverral, aki nagy kispolszkis még ma is.

Corsa 1,4 Nagyobb mint a swift, de futómű hasonló. Fogyasztás viszont kicsit nagy, de a belterében nem az olcsóság érzet dominál. Ennél a kocsinál tanultam meg, hogy mi az a légtömegmérő, és hogy mennyire drága:S Klíma hiánya miatt eladtam. Elég jó áron ment el.

Yaris verso Csúnya kocsi, de nagyon praktikus. Kisautó, kompromisszumokkal családi kocsiként is elsüthető. Magas üléspozíció, hely mindenhol. A szellőző rendszer, meg a klíma viszont kevés a légteréhez. A hátsó üléssor nyomtalanul elhajtogatható a padlólemezbe, és voila, síkpadlós minifurgonná lesz a kocsi. Beépített zseblámpa a csomagtartó tetején:)) A nagy bódé ellenére fogyasztás 6 liter. A középre tett műszerfalért, meg a digitális km óráért valakit nagyon megrugdosnék...A futómű kemény, jól irányítható. Kellett a zsé, mennie kellett.

az 1,3-as régi GS Swift nagyon bejött nekem, a sportüléses. Én elférek benne, kár, hogy mélyre kell ülni. A sportülés oldalsó műanyagelemeit már szétültem:) Erő viszont van benne. Futómű viszont nagyon nem. AZ egész belső téren érződik az olcsóság. Nincs tompított visszajelző, üzemanyagszint lámpa, márkajel a kormányon, meg ilyen apróságok éreztetik veled, h egy olcsó kocsiban ülsz. De nagyon megy:) Pörgős motor, csak az a kár, hogy egy előzés "klíma ki, visszakettő, padlógáz, klíma be" koreográfián alapul. A forgalomban a biciklist is többre becsülik nála. Jelenleg tartalékautóként van, a céges mellet. Gyakorlatilag annyi a szerepe, hogy bizonyítsa a cégvezetőség felé, hogy a privát céljaimra nem a cégautót használom. Fenntartási költsége minimális, alibikocsinak tökéletes:)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.22. 23:18:08

@gyvy: Cigánykodni kell mindenhol. Vettem pár kis picsányi doboz mérőműszert. Semmi komoly, nyomásmérő, vákummérő ilyesmi (nem kínai, az az ötöde sem lett volna). 220 netto. Írok a kereskedőnek, hogy megveszem, ha ad ajándékba egy nyomás-vákuum pumpát (50 netto). Másnap hívnak, hogy OK. Kérdezem én, hogy miért nem lehet egyből annyiért árulni, vagy miért nem szólnak maguktól, ha ekkora tételt vásárolok, ajándékot, vagy kedvezményt kapok?

95 bajnoka 2011.07.22. 23:51:33

Próbáljak ki többet?
Ez jó..
Csak ma mentem 19 KÜLÖNBÖZŐ típussal,összesen 32 autóval..:D

Majd igyekszem.

vinyi 2011.07.23. 00:16:21

@janper: baromi sok időt elvesz ám 4-5-6-7 évente egy autóvásárlás...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.23. 01:08:53

@McZozo: Ne haragudj, nem személyeskedni akarok, de ilyen helyesírással és fogalmazással két mondat után feladtam a mondókád olvasását. Ez is 5 másodpercet elvett az életem hasznosabbik feléből.

Az első két mondat tartalmát pedig kénytelen vagyok erősen kétségbe vonni, ugyanezen lendülettel.

McZozo 2011.07.23. 02:40:55

@KuKori: Elnezesed kerem hogy raboltam draga idodet. mentsegemre legyen mondva, hogy kulfoldi munkahelyrol irok ahol nincsen ekezet es gyorsan stikaban kellett irnom mert nem szeretik ha az ember mast csinal munka kozben. Ettol fuggetlenul senki nem kert hogy olvass aki akarta ertette mit irtam mint a valaszokbol kiderult.Amugy meg nem ertem hogy mit vonsz ketsegbe az elso ket mondatomon de te tudod. Ajanlom magamat.

McZozo 2011.07.23. 02:53:24

@yxcvbnma:

Akkor nagysagrendileg hasonlo a velemenyed. kis kulonbseggel, ami szubjektiv. Focus nekem se tetszik csak azt mondtam az uj astrahoz kepest meg mindig jobban kene, pedig az uj astra nagyon tetszett mig ki nem probaltam. Annyi kiegeszites hogy en a focus alatt a most kifutot ertem. Azt ami par honapja fut meg nem probaltam. Kinezetre valamit javitottak rajta de nem volt szerencsem. Bar elobe epp tegnap lattam egyet es elsore azt hittem fiesta csak furcsa volt a merete. Lassan jottem ra hogy ez a focus.
Nekem a ceed i30 parosbol inkabb a ceed jon be mert kicsit karakteresebb de ez megint csak izlesek es pofonok. vezettem a sima 1.4 eset is es az is meglepoen kellemes csalodas meg vezettem az 1.6 crdi t is ami viszont nagyon nagyon jo. Ezzel szembe vezettem az 1.6 os 90 lovas disel focat is az meg tok halott volt.
Golfot elhiszem hogy jo mert ha nem az lenne nem vennek annyian csak en is azt mondtam hogy nekem nem jon be se kivul se belul. De en mar ranezesre viszolygok a wv csoport emberkozelibb markaitol. Szamomra az az igazi fapad a skoda meg a wv. De ettol meg lehet jo auto.
Franciak nalunk is voltak a csaladba kenyelmesek voltak szepek voltak de nagyon megbizhatatlanok, sok hibaval igy felmenoim hibajabol tanulva sose vetemedtem rajuk. Inkabb a japan vonal fogott meg mig meg tenyleg japanok voltak volt 3 mazdam elso ketto igazi japan volt mindketto maga a csoda aztan harmadikra bedoltem egy spanyol epitesu ford koprodukcios mazdanak, hat az maga volt a katasztrofa 60e km nel minden megadta magat benne ami megadhatta.

Aztan volt szerencsem sok nagyobb kategorias autohoz is csak gondoltam azokat nem sorolom mert a kozepkategoriasokrol kezdtunk beszelgetni.

McZozo 2011.07.23. 02:55:20

@Geresics:

Miota a frissitett modell van mar nem akkora a kedvezmeny sajnos. En anno a kifuto elso szeriara kaptam ezt a kedvezmenyt amit korabban emlitettem.

Ben Franklin 2011.07.23. 02:57:17

@yxcvbnma: Régiswiftről.

Az 1.3as 68 lovas volt hozzá nem egész 800 kg, 13 alatt ment 100ra. Fura, ma egy ilyen gyorsulású autót lomhának mondanék, de ebből is láccik hogy ha a földön ülsz és nincs szivacs az ajtókban az jót tesz az élménynek....:)/kivéve autópálya/

De ha lett volna ilyenem, akkor a gyári rugókat/kerekeket kidobtam volna, mert támolyog velük a gép. 90nél persze mind1.

McZozo 2011.07.23. 03:07:43

@egérszalonna:

Melyik focarol beszelsz a vadi ujrol vagy a kifutorol? Csak erdekel mert az ujat meg nem probaltam de most fogok berelni megint majd probalok azt kerni.

Astrat sajnos csak egy sima 1.4 eset vezettem alap felszereltseggel. es az mind belterben mind motorikusan gagyi volt. sajna mire ez kijott mar nem voltam a gm nel igy tobbet nem tudtam kiprobalni. en mar csak az insignia arazasat csinaltam utana leptem. igy nem tudom a felszereltsegeit de lehet olyan lett mint a renaultok hogy bizinyos felszereltsegi szinteken masok a belso anyagok igenyesebb a belter. mert az alap nagyon gaz a TC n meg nagyon dicsertek en meg nem ertem miert.
Scodak praktikusak nagyok csak ha beulsz tiszta depresszio. Elmentem kiprobalni anno mikor vettem az utso automat de se arban se kinezetben nem tudott megfogni de ettol meg elismerem hogy praktikus autok.
1.4 turbot kiprobalnam kivancsi vagyok ra, nekem csak az a gyanus ezeknel hogy nem hiszek a tartossagban mikor egy ilyen mini motort szanaszejjel huuznak. Kivancsi lennek 5 10 ev mulva hol lesznek. De hat efele halad a vilag

McZozo 2011.07.23. 03:09:50

@Ben Franklin:
Cegeset vezettem ilyet es meglepoen furge volt erzesre de viszont papir volt erzetre is, ha azzal balesetezel, akkor fix harangoztak.

Ben Franklin 2011.07.23. 03:13:51

@McZozo: Jaja, valamit valamiért. A Mazda MX5 is azért szuper sportautó mert 90 lóerővel is élvezet minden kilométer országúton, egy BMW 335d meg hiába turbó meg 300 ló, autópályára fejlesztették, vastag hangszigetelés 1650 kg.

McZozo 2011.07.23. 03:23:06

@Ben Franklin:

Igen sokan a loerot nezik csak a sulyt nem. Csak ugy osszehasonlitaskeppen 98 as 2.0 v6 xedos 6 osom 1140 kg volt 142 loerovel. mint a raketa olyan volt. parom 2009 es 1.4 es corsaja 1500 kg 90 loval. pedig anno mx3 asom is 100 paci volt csak az 900 kg volt es igy sportauto erzes. mx5 sajna kimaradt a ket ules miatt de egyszer ha megerem meg akarok egyet vezetni.

F 131 2011.07.23. 03:33:25

@McZozo: ha az Insignia árazását te csináltad, akkor köszönjük, az rendben van.:) Amit a demo autókról írtál, az viszont nem az igazi, mert ha ezeken akkorát lehetne szakítani, akkor mindenki törné magát, hogy forgalomba helyezzen minél többet. Ezzel szemben szinte mindenhol a minimális darab van. Ha bármilyen flottát tudsz adni, az a demo ára körül van. Te mit vennél inkább, újat pl. 4,3-ért, vagy 4 hónapos 5-7 ezret futottat 4,25-ért?

McZozo 2011.07.23. 03:51:25

@F 131:

Attol meg hogy en/mi csinaltuk, nem azt mondtam, hogy egyetertek vele. mi mar akkor mondtuk hogy el van cseszve az egesz csak hat lekuldtek az elvarasokat iranyelveket es a magyar paic tenyleges helyzete marhara nem erdekelte a kozpontot. egy szamitott a megfelelo margint kelett papiron hozni es passz. Szal ne nekem koszond hanem a nemet kozpontnak a vegleges arakat. Demo autokrol nem tudok altalanossagban beszelni csak GM rol es ott nem lehet torni magat hogy minnel tobbet forgalomba helyezzen mert fix darabszam eloirasok vannak. aminel nem lehet se tobbet se kevesebbet lehivnia az adott delernek. es tartania kellett a dealernek x ideig kulonben elvesztette a tammogatast az auton. szoval ezert nem szerettek csak a delerek mert allt benne a penzuk. de ettol meg horror kedvezmennyel kaptak meg es mikor eladtak szep hasznuk volt rajta mert altalaban par szazezres kedvezmenyt adtak ra mikozbe millios kedvezmenyt kaptak. nem a profit miatt rossz buli hanem a finanszirozas miatt. Nalunk a delernek ket valasztasa volt lehetett a GM el finansziroztatni de nnek eleg szigoru feltetelei voltak es sok esetben rosszabb is volt mint egy piaci finanszirozas, vagy ugye a piacrol. Es azert pruszkoltek mert az opel eseteben impotor eloirt egy kotelezo darabszamot amit le kelett hivnia az adott tradernek plusz meg a demo autokat is rajuk nyomtak. es nem erdekelte a gm et hogy milyen a piaci helyzet es nem adnak el semmit akkor is nyomta nyomta rajuk az uj atokat. mert csak abban az esetben kaptak kulonfele target bonuszokat. igy amig birtak vettek is az autokat, csak egy ido utan nem birtak tovabb. pont amiatt hogy mar akkora penzeket kelett finanszirozniuk hogy mar sok esetben a vegen meg hasznuk se maradt az auton. Itt volt ak ulonbseg kint pl nemetben a deler bizomanyba kapja az autokat nagyresyben mig nalunk a delernek kotelezo darabszamot meg kell vennie

F 131 2011.07.23. 04:10:39

Üdv mindenkinek. Valaki egy előző cikknél (nagyon helyesen) azt írta, hogy használt autónál nem típust, hanem állapotot veszünk. A kommenteket olvasva az az érzésem van, hogy sokan azt gondolják, hogy új autónál meg kedvezményt. Szerintem inkább célravezető új autónál autót választani (persze a lehetőségekhez mérten), és utána kell arra a legjobb árat elérni. Mert hiába legolcsóbb az X modell, ha nem tetszik pl. a belseje, akkor egy idő után meg fogja utálni. Sokkal kisebb bukás ilyen esetben az Y modellt választani akár 100-150.000.-Ft-al drágábban, mint fél-egy éven belül eladni a rosszul választott autót. Ha valaki neten csak kedvezményeket hasonlít össze, akkor az autóvásárlásból eltűnik az autó. Pedig új autót venni lehet nagyon örömteli dolog mind az ügyfél, mind az értékesítési tanácsadó részére, ha kiderül átadáskor, hogy amit együtt állítottunk össze megrendeléskor, az pontosan az amire az ügyfélnek szüksége van, és az, ami tetszik neki.

F 131 2011.07.23. 04:16:52

@McZozo: félreértettél, szerintem a mai Opel palettán az Insignia toronymagasan az aminek rendben van az ára. Ezt jelzi az is, hogy nálunk volt olyan időszak, amikor a legtöbb megrendelt, ügyfeles autó nem Corsa és Astra volt, hanem Insignia.

egérszalonna 2011.07.23. 06:35:09

@McZozo:

"Melyik focarol beszelsz a vadi ujrol vagy a kifutorol?"

Az újról.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.07.23. 07:40:03

A kereskedők nyaljanak sót.
Kb. 5 éve annak, hogy nem voltak hajlandók kp-re adni új autót, csak és kizárólag úgy, ha van benne valamennyi hitel is. Így nem kellett, nem lett új autó...
Remélem most olvassa valamelyikük, hogy nyúlna meg a nyaka.

magyar_ellenállás 2011.07.23. 08:13:35

Amíg a marketing gátlástalan hazudozásról szól, addig ne várjatok csodát. Csak épp van a jópofa hazudozás (hogyan készül a Milka csoki), és van az efféle használtautós cigánytempó.

Amúgy a vásárlók java része is sík hülye, sajnos, ez kóros betegség, szoftverhiba, gyakran magamon is tapasztalom, hogy könyörög a másik énem, hogy ne vegyek meg valamit, de mégsem bírom ki. Mondjuk, a kormány tesz annak érdekében, hogy csökkenjen a vásárlóerő, a végén még hálásak leszünk nekik. :)

AMúgy nem tudom, mit kell annyit rugózni egy autóvásárláson, ha nem ütközik jogszabályba valamelyik része az ügymenetnek. A Zemberek úgyis 3 évente átülnek egy másik fostalicskába, akkor meg minek idegelik szét magukat, ha végül kiderül, hogy "rossz" vásárt csináltak?

magyar_ellenállás 2011.07.23. 08:20:48

A vásárlás meg sokszor nem azon múlik, hogy az ember mit akar valójában. Ahhoz nagyon határozott jellemnek vagy kőgazdagnak kell lenni, hogy ne kelljen állandóan kompromisszumokat kötni.

Nekünk 4 kis aszfaltpattanás áll az udvaron (3 benzines, 1 dízel), amivel 4-en négyfelé megyünk reggelente. De nincs köztük egy olyan autó, amibe pl. a teljes család (per pill. 6 fő) be tudna ülni egyszerre, nincs utánfutónk, nincs dobozos autónk, amibe be lehetne rámolni nagyobb szállítmányokat. Amikor vettük a kocsikat, csak rohangáláshoz kellettek, a franc gondolt arra, hogy egyszer változni fog a felállás.

Geresics · http://geresics.blogspot.com/ 2011.07.23. 08:42:05

El vagyok keseredve (bár ez senkit nem érdekel)... Akkora trollok vannak megint ezen a fórumon, hogy bármelyik mesefilmbe főgonoszok lehetnének...

Pl: "Csak ma mentem 19 KÜLÖNBÖZŐ típussal,összesen 32 autóval." ennek valaki utánaszámolt már? Ha ezt 12 óra alatt teljesíti, akkor az 22 és fél perc/autó, és akkor nem evett, nem ivott, és nem ment WC-re, valamint egyik autóból a másik autóba ült. Hihető. Esetleg ha egy hotelnél parkolófiú. Nyilván reális képet lehet kapni egy autóról, míg beállsz a bejárattól a garázsba. Vagy ha a kereskedésben gurulsz 5 métert.

De az sem kutya, amikor valakinek már 20 autója volt. Hány év alatt? Most vagy 40, és 20 évesen vetted az elsőt? Akkor lehet, hogy veled van a baj!

Azt is elhiszem, hogy valakinek kitakarja a B oszlop a kilátását. De akkor őt biztosan Jeti Petinek hívják, és legalább 235cm magas. Vannak ilyen magas emberek, de attól még az átlag 50-60cm-el alacsonyabb ember nyilván nem küzd ilyen gonddal. Ja hogy ő sem ilyen magas? Akkor tanulj meg ÜLNI az autóban, és nem feküdni! (Múltkor nem fértem el egy öreg 5-ös BMWben hátul, annyira feküdt benne a 175cm magas tulajdonos. Gratulálok neki is.

Sajnálom, hogy odáig süllyedt ez a fórum, hogy ha valakinek van egy véleménye, akkor hazudik hozzá valami szépet, hogy rendesen alátámassza!

TISZTELET A KIVÉTELEKNEK! Minden 4. fórumozó értelmes embernek tűnik! Kár, hogy elveszik a véleményük a többi között.

Kedves trollok: lehet anyázni a kommentemre, de úgy sem olvasok most egy darabig fórumot inkább, szóval felesleges...

eichler 2011.07.23. 08:54:24

@McZozo: Végre valaki, aki fellibbentette a fátylat arról az oldalról is! Nyomok egy "like"-ot!

magyar_ellenállás 2011.07.23. 09:04:25

@Geresics: Ja, a max. 3 évenkénti kocsiváltást én is ironikusan értettem. Jó, én csóró vagyok, így nem érthetem azok gondolkodását, akik azzal rajolniak, hogy 20 év alatt volt 10 autójuk, ebből 9 és fél a világ legjobb kocsija volt, 3 mp alatt volt 100-on, 4,5 liter volt a fogyija, de lecserélte mindet, mert jött egy alkalmi vétel, meg még nyert is rajta.

Peeersze.

Hurri Kán 2011.07.23. 10:46:17

@BOSCHtechnikus:
Szerintem az alku is a piacgazdasághoz tartozik, amíg nincs megállapodás, addig egy teljesen normális dolog...

A Te esetedben, próbáljunk kicsit a kereskedő fejével gondolkozni: miért ajánlotta volna fel egyből a kedvezményt, ha esetleg anélkül is megveszed, ami kell? Nem? Ha kell, majd akkor felajánlja. Az ő részéről szerintem ez teljesen érthető...

Más kérdés, megint nem jutottunk közelebb az eredeti kérdéshez, -és már nem csak autónál- mennyi is lehet akkor egy termék valós ára? :)

egérszalonna 2011.07.23. 10:47:40

@Geresics:

"Azt is elhiszem, hogy valakinek kitakarja a B
oszlop a kilátását. De akkor őt biztosan Jeti
Petinek hívják, és legalább 235 cm magas."

Tudom, hogy furcsa, de az ember szeret kenyelmesen ulni a kocsiban. Ez az en magassagommal ugy jon ossze, hogy koppanasig hatratolom az ulest. Mit nem ertesz meg mindig? :-)

egérszalonna 2011.07.23. 10:51:28

@BOSCHtechnikus:

"Kérdezem én, hogy miért nem
lehet egyből annyiért árulni , vagy miért nem
szólnak maguktól , ha ekkora tételt
vásárolok, ajándékot, vagy kedvezményt
kapok?"

Na, vajon rajossz-e a megfejtesre? Figyelem, masok mar segitettek. :-)

Larry Silverstein 2011.07.23. 11:51:49

@egérszalonna: A legtöbb kocsiban én is koppig tolom az ülést hátra(normális támlaszög), de nincs ilyen problémám, 192 vk. De ha annyira zavar, a 3 ajtósokban hátrébb van az oszlop. Autógyártó meg sosem fog 200+osokra kocsit tervezni, mert tönkremegy.

McZozo 2011.07.23. 12:45:30

@F 131:

ja bocsi felre ertettelek akkor. amugy lehet azota finomodott kicsit de mikor a bevezeteset csinaltuk en dragallottam a versenytarsakhoz kepest de azota mivel mar nem uj modell valoszinuleg finomult es amargin elvarasokat is csokkentette a ceg.minden modellnel igy megy a koraval csokken az elvart margin. pl a kifutasa vegere a vectran mar csak kb 2000 usd margint vart el a ceg mig az insignianal indulaskor 6-7000 et

egérszalonna 2011.07.23. 13:10:16

@Benfranklin:

"A legtöbb kocsiban én is koppig tolom az ülést hátra(normális támlaszög), de nincs ilyen problémám, 192 vk."

Mivel szinte centire azonos a magasságunk, biztosan tudom, hogy van ilyen problémád. De vagy nem utazol hosszú távon, vagy hozzászoktál egy rossz megoldáshoz, ezért nem tudatosul. A Focusban ebből az üléshelyzetből ugyanis az ajtón levő könyöklőt el sem éred, magyarul nem tudod rendeltetésszerűen használni az autót. Az oldalüveg mellé is hiába próbálsz felkönyökölni, mert akkor a karod hátulját (a tricepszedet) nyomja a B-oszlop. És még a látóteredbe is beleesik. Na most ülj bele ezután egy Ceedbe és elcsodálkozol, mennyivel kényelmesebben elférsz. Pedig az is csak egy alsó-közepes, nem egy nagyautó.

McZozo 2011.07.23. 13:54:42

@egérszalonna: Ugyan en csak 180 vagyok viszont hasban potlom a ti magassagotokat es igy nekem is koppig kell tolni es ezt a konyoklos dolgot meg tudom erositeni en se birtam fokaban felkonyokolni. mig a ceedbe siman de nekem az ulese is jobb meg ami meglepoen jo hogy a ceed puha anyagokkal van burkolva belul mindenutt jo beleulni megfogni rakonyokolni mig astra es focus alapmodelljei fapadosak

Larry Silverstein 2011.07.23. 14:17:34

@egérszalonna: Tényleg nem érzem ezt problémának, lehet más az ingerküszöbünk. 5 ajtós kicsiből nem volt gondom a Punto1ben, a 3 ajtós B Corsában egyáltalán, a 3 ajtós 323 Mazdában egyáltalán. Focust nem vezetek, csak Mondeot, Astrát, Vectrát az se volt rossz. De ha zavar 3 ajtó 'azt jóccakát.

Larry Silverstein 2011.07.23. 14:37:50

@egérszalonna: Amúgy nagyon jó autónak tartom a kifutó Focust és a Ceedet is. Vásárlás előtt érdemes terpeszkedni a kocsiban, aztán venni ami tetszik. Én a magassághoz 90 kg vk, tehát nem tudom mi milyen a 'bojlertestüeknek'...:) Hosszú végtagjaim vannak és ritkán megyek nagy távot.

@McZozo: Amúgy nehéz a 2009es Corsa de azér 1500 kiló.....1065 kiló + kb. még 110 és megvan a menetkész tömeg(sofőrrel)

fogash 2011.07.23. 15:25:30

@Ciri: "Egy normális világban (nem a Te álomvilágodban) aki szolgáltat, az nem büdös csicska, hanem partner."

Nem az én álomvilágomról van itt szó, de ha ő belőlem él (márpedig elvileg így van, akkor járjon a kedvemben! Ne szopjon le, ne alázkodjon meg előttem, de fogadja a köszönésem, ha betérek hozzá (neadjosten köszönjön előre), ne pofákat vágjon, ha elsőre csak katalógust kérek, ne pofára adjon engedményt, ne az én befizetett előlegemből fizesse ki a már leszállított autó forgalomba helyezését, satöbbi. Sí-rí minden kereskedő, hogy milyen szar nekik, mert nem 200, csak 50ezer autó megy el egy évben. Mégis ŐK ülnek a magas lovon, ők nem válaszolnak emailekre, próbálnak hülyeségekkel etetni, és így tovább. Ismétlem, NE csicska legyen, de ne is próbáljon átbaszni.

@Dr. Robin Masters: "Azoknak a marketingeseknek köszönhető, hogy idehaza még van autókereskedelem." Kiknek? Akik az utóbbi 6-6,5 évben csak annyit bírtak kitalálni, hogy a Citroen mindig listaár minusz 1 millióért eladó? Csak van, amikor "kifizetjük Ön helyett az áfát", van amikor "nyári akció", máskor "téli akció", de mindig ugyanaz. Ha egy korsó sör 300Ft, akkor nekem az egy 300 forintos sör marad akkor is, ha az van ráírva, hogy most 1500 helyett akciósan 300... A marketing pont ennyit ad hozzá. Ha az embernek autó kell, megveszi. Ha NEM kell neki, akkor a marketing még mindig beugrathatja egy vételbe, egy (átgondolatlan) hitelbe. Mindezt csak azért, hogy a kereskedőnek legyen miből élnie? Könyörgöm, ki is van kiért? Én vegyek azért autót, hogy te (kereskedő) ne halj éhen? Akkor küzdjön) meg érte, hogy nálad vegyem, ne a szomszéd megyében. Na ez nem megy nekik igazán.

@95 bajnoka: "Melyik az a szakma,ahol ilyen szentek dolgoznak?" Egyrészt nem tartom magam szentnek, másfelől kvára semmi közöd hozzá, hogy én mivel foglalkozom. De hogy örüljél, most a luxusiparban nyomom. Olyan órákhoz gyártok alkatrészeket, amelyek drágábbak, mint az itt szóba került autók többsége. Azelőtt meg beszállítója voltam a Bentley-nek, a Maseratinak, a 3 németnek. És nem kábelkorbácsot gyártottam, mielőtt a következő ostobasággal előállnál.

@egérszalonna: "Tudod te, hány jajgató vevővel találkoztunk már, akik "jó olcsón" bevásároltak, aztán sopánkodtak a következmények miatt?"

Na, akkor lassan, hogy te is értsd: ÁR-ÉRTÉK arány = milyen árut/szolgálatást kapok milyen áron. Miért megyek az árgép.hu-ra? Mert ha az összes mosógéptesztet elolvastam és tudom, hogy nekem a Whirlpool AWG2015 (csak példa, lehet hogy nincs is ilyen, mielőtt fennakadnál) kell, akkor az árgépen megnézem, hogy AZ hol a legolcsóbb. Hogy ott gyári garancia van-e, hogy kihozzák-e, hogy a régit elviszik-e, stb. Aztán ezek alapján kiválsztom azt, aki az adott terméket és az általam elvárt szolgáltatásokat (házhoz szállítás, régi elvitele, garancia) a legolcsóbban adja.

Ha nálad sokan rinyálnak, az azért van, mert nem figyeltek és a példabeli AWG mosógép helyett az AWT-t kapták, amiben nincs centrifuga. Vagy nem vitték el tőlük a régit. Vagy butított aldis változat volt...

Ugyanez autóra fordítva: ha már eljutottam odáig, hogy nekem Octavia 1.4TFSI Ambiente kell vonóhoroggal, akkor igenis találjam meg a neten azt a magyar (vagy akár külföldi) kereskedőt, aki PONT AZT a legolcsóbban oda tudja nekem adni. Ne kelljen a szalonba mászkálnom, alkudoznom, pofára mennem és addig csavani az eladó tökét, míg megutál.

Még egy párhuzam: a kórházban mindenki fizet, szájhagyomány alapján dagad a boríték. Adok 40et, én nyugodt vagyok, hogy jól adtam (tán túl sokat is), a doki esetleg besértődik, hogy miért csak ennyit. Nem lenne tisztább, ha ki lenne írva: szülés 35eFt?!

@egérszalonna:"Sajnos ez is jellemző, rossz az alkalmazottak hozzáállása és nem kéri őket számon a vezetőség sem."

És az "alkalmazott" az nem autókereskedő a vevő szemszögéből nézve? Lehet, hogy a kereskedés tulaja egy földön járó isten, de amennyi neveletlen, motiválatlan, érdektelen türhő a szalonokban tölti a napját (névkitűzővel az ingén), az alapján úgy tűnik, még mindig túl sok a szalon.

@95 bajnoka: "mi itt arról beszélünk,hogy én azért a pénzért ettem rántott húst,mint te krumplilevest,mert volt képem utána járni."

arról megint csak hetekig lehetne vitatkozni, hogy egy Astra/Focus, vagy Megane/C4 között van-e BÁRMILYEN érdemi különbség... A krumplileves/rántotthús helyett én azt mondanám, rántott hús/rántott csirke a különbség kettőnk között. Illetve ha a neten a valóságot közelítő adatok lennének, akkor a "volt képem utána járni" kifejezés azt jelentené, hogy otthonról 2-3 este alatt lezongorázom az egészet, nem pedig azt, hogy pénzt-időt nem kímélve járom le személyesen a környékbeli nemtörődöm kereskedőket...

""A Focus Astra Golf szentháromságban egy átlagember kvázi tökmindegy melyiket választja"
Pffff..megdöbbentő baromság,"

oké te világesze, akkor fejtsd ki nekünk, autóhoz nem értőknek, hogy melyik és miért annyival sokkaldesokkalkurvajobb a másik kettőnél. Komolyan, érdekel!

@Geresics: kösz, hogy megírtad helyettem! :)

@gyvy: "Szerintem az alku is a piacgazdasághoz tartozik, amíg nincs megállapodás, addig egy teljesen normális dolog..."
Aha, ez igaz. Csak ha egy 200ezres vásárláshoz 50ezres "ajándékot" kap egy sima kérdés után, akkor a 200eFt kiinduló ár kimeríti a tisztességtelen árképzés fogalmát. Ezt mifelénk cigánykodásnak mondják. És az is lehet, hogy sokkal többet eladna, ha csak 160 lett volna az indulóár, amiből 10ezret enged, mivel sokat vásároltál.

@egerszalonna és a többiek: én 188cm vagyok és 105 kiló. Az octaviában ha koppig hátranyomom az ülést, akkor a kuplungot nem tudom padlóig benyomni. Az persze tiszta elmélet, hogy nyújtott lábbal ütközve garantált a medencetörés. Tán nem véletlen, hogy aki hivatásszerűen vezet és nem taxis (hanem mondjuk versenyző, tehát fontos neki, hogy tudja kezelni is az autót), az relativ közel ül a kormányhoz és nem fekteti el a támlát, mint egy hmcs.

McZozo 2011.07.23. 18:22:06

@Báthory:
Nem tudom nem vagyok szakertoje a dolognak forgalmiba 1270 volt es gm nel szerelo sracok mondtak mikor atvettem hogy ez a csupasz sulya es az extrakkal legkondi egyebek felmegy massfel tonnara plusz sofor. 1.4 cosmo plusz volt tovabbi extrakkak es alig ment szo szerint belet kitaposhattam semmi. vezettem 1.4 gtc astrat sokkal jobban ment. sot vezettem 1,4 kombi ceedet az is jobban ment

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.24. 05:16:09

Magyarorszagon egy tradiciok nelkuli torz kereskedelmi rendszer mukodik penz nelkuli vevokkel.

a vevoknek "vasarolni" kell megtanulni, felismerni hogy a jo uzlet az ahol mindet fel jol jar. ( ahol csak az egyik fel jar jol az becsapasnak szoktak hivni )

generacioknak kell felnoni ahhoz hogy valtozzon ez, addig a balkan balkan marad. Ez nem vasarloero kerdes - ez mentalitas.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.24. 05:20:35

@Geresics:

a trollok ban igazad van

de

EN 195CM vagyok es kitakarja nekem is a kilatast. csatlakozom az elottem szolokhoz: en is ugy ulok be egy kis kocsiba hogy egybol hatra huzom az ulest. mondjuk sokszor nem ulok mas kocsijaba, de ez olyan mint az etteremben az az elso hogy megsozom a levest kostolas nelkul - tuti ugy a legjobb, tapasztalat.

fogash 2011.07.24. 07:45:09

@visszakettopadlogaz: levest sozni kostolas nelkul = megserteni a szakacsot... :)

Rocko- 2011.07.24. 10:06:40

@fogash: erősen kétlem hogy egy ismeretlen szakács ELŐRE tudja hogy milyen sósen szeretem a levest.
szóval megkérdezés nélkül levest sózni = megsérteni a vendéget.

egérszalonna 2011.07.24. 10:27:44

@fogash:

Ma jó napom van, elmondom, mi a szitu.

A kereskedelemben és a szolgáltatásban dolgozó munkaerő egy része azért ég ki korán, mert a magadfajta Balkán-széli, rátarti bunkók felemésztik az emberi energiáit. Hiszen miről is van szó? Bele akarod kényszeríteni ezeket az embereket egy alá-fölérendeltségi viszonyba, saját alkalmazottadként akarsz velük bánni (ezt le is írod). Ezek az emberek ezt nyilvánvalóan nem akarják. Ők partnerként tekintenek rád és joggal várják el, hogy te se próbálj föléjük kerekedni.

Persze nincsenek illúzióim, tudom, hogy te ezt soha nem fogod megérteni. Mint ahogyan azt sem, hogy ez az ország nem akkoir fog felemelkedni, ha a kereskedők letolt gatyával kiszolgáltatják neked az utolsó alku utáni árat az interneten, hanem akkor, ha a magadfajta söpredék megritkul.

fogash 2011.07.24. 18:55:13

@egérszalonna: eddig tartottam magam, de most nem: soptedek az anyad, te paraszt!
a temahoz: leszarom, hogy ki miben egett ki, en 97%ban sajnos olyan eladokkal talalkoztam, akik pokhendi, lekezelo modon bantak velem rogton az elso alkalommal annak ellenere, hogy rendeden felotozve, rendesen szolva fordultam hozzajuk. es amig pofara dontenek +/- szazezrekrol, addig az NEM KORRELT UZLEZELES, hanem visszaeles az en tapasztalatlansagommal. en 5 evente egyszer probalok autot venni, o hetente elad egyet. vajon kinek van rutinja ezen a palyan, ki tudja a masik hibait kihasznalni?...
szoval ne papolj te itt nekem, hogy szegeny kereskedok, mert en egyaltalan nem akarom oket csicskaszerepbe kenyszeriteni, de a kereskedelem egy SZOLGALTATAS es mint ilyen, eleve definialja, kinek kell(ene) kiszolgalnia a masikat.
azt mar megtudtuk itt, hogy a kilometerorakat a vevok miatt tekergetik, a lamu listaarakat millios kedvezmenyekkel a vevok kenyszeritik ki. a harmadik lepcso, hogy szegeny taknyos huszoneves autoertekesitok is a vevok miatt lesznek kiegett , nemtorodom bunkok. koszi!

fogash 2011.07.24. 18:56:54

soptedek = sopredek

acsa77 2011.07.25. 11:36:07

@Bathory: de azért a szerényebb fogyasztási cikkeknél sokkal nagyobb a gondolkodás, választás lehetősége. Egy modern autóban nem sok mindent lehet kispórolni, másképp csinálni. Kenyeret, szuper húst tudok otthon sütni, leszarva a feldolgozott étel árrését, örüljünk, hogy itt még olcsó a zöldség/gyümölcs, le tudok mondani TV-ről, DVD-ről, új bőrfotelről, már a jómódúaknál is divat az extrém minimális lakásfelszerelés/holmihalmozás stb. De egy kocsinál csak arra van esély, ha normális szerelő van a közelben, aki meghaladja egy átlag belgyógyász diagnosztikai képességét. A szalonok ugye inkább a szervizelésből és a gányolásból profitálnak, nem kell őket félteni.

papa33 2011.07.29. 19:56:06

Nem nekünk kell órát tekergetni, ez f..ág: azt kell tudomásul venni, hogy egy 5 éves autó új felét sem, 10 éves szinte semmit sem ér, ennyiért kell kínálni, ha nem néz ki jól, bontó, ha OK, max pici eltérés ezektől, minden mást, extrát el kell felejteni. És nincs új nélkül használt autó. Meg használt kultúra sem. Tessék nézni, ma a 100 cmes TV 90 ezer, holnap 75, na mennyit adnak érte 5 évesen??? Épp olyan tartós fogyasztási cikk...

Sokan ott vesznek autót, ahol a régit egyből megveszik. Én is förtelmesnek tartom a cigánykodást, valamint hazánkban erőn felüli, luxus az autó, kurmányunk szerint meg fejőstehén a gazda...
Nem féltem a kereskedőket, anno S csalni akart, D beszámítással átb..ni, van olyan, aki minden ismerősömet átverte, volt ígérgetés, majdnem autó nélküliség a teljes befizetés után, volt okirathamisítás hitellel, átdátumozva és újrakötve +sokezerrel havonta a részlet és később derült ki, na ezeket sajnáljam?
Ha tegnap nem vettem 3 milláért, ma mért is adjak 3.5öt ugyanazért? Csók a bankoknak is.
süti beállítások módosítása