Strandolni pufajkában?

  2011. július 21. - Stump András Címkék: tutorial hyundai téligumi kezdő sofőr dot szám

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Pistának idén kijárt a jóból: többet tudhatott meg a kaucsukszakma kaviárjáról két nap alatt, mint amit egy vasárnapi autós valaha tapasztalni fog, ráadásul nem reszelősen száraz szófosásként, hanem saját érzékszervei segítségével. Nehogy ismételjük magunkat, most nem erről lesz szó, hanem a vajas kenyérről.

A jó öreg téli-nyári kérdés. Nem lehet elégszer elővenni. Aki most veszi első autóját, talán értetlen, mi ez a nagy felhajtás a szezontermékek körül. Nekik csavaroztunk ide egy félkezes kapaszkodót, ne kelljen megfulladniuk a marketingszövegek háborgó óceánjában.

Annyira örülünk, hogy sikerült elkanyarodni a vezetéstechnikai kérdésektől, hogy ebbe az anyagba már beleszőttünk egy középhaladóknak szánt részt is. Aki nincs képben a DOT-szám titkával, most jól megkapja. Nehogy átverjék egy túltárolt vagy ősöreg gumival.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr673080721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

perszepersze 2011.07.21. 21:04:06

@TSiga: Hova Tolod Paraszt!?! Váá, ez nagyon nagy!:)

perszepersze 2011.07.21. 21:07:21

@1kutya: Ha már így vágod a gumikeverékeket, kérlek segíts már, hogy milyen keverékből áll egy asztfaltgumi, egy múrvagumi, esőgumi, intermedia, slick? Gondolom minden nap versenyzel, ugye?

yenoee 2011.07.21. 21:09:33

@TSiga: Hiába Taposod lesz az.

1kutya 2011.07.21. 21:11:00

@perszepersze: így oké!

egyébként ezt a futja vs nemfutja kérdést sem nagyon értem, mert ha váltogatod, akkor ugye kétszer annyit megy (feltételezve ugye az ideális állapotot, mikor 6-6 hónap és kb uakkora futás télen-nyáron), tehát uott vagy ahol a part szakad...

1kutya 2011.07.21. 21:12:49

@perszepersze: ez most hogy is jön ide???

utcai téli és utcai nyári gumiról volt szó! a versenyzésnek ehhez momentán nagyon kevés köze van...

perszepersze 2011.07.21. 21:12:59

Ja, a keverékek, az adalékok azok nagyon fontosak! Korom, kén, szilika, nyersgumi, műgumi, kőolaj. Mennyi is a szilikatartalom egy űbergyártó téligumijában? 0,4% vagy 0,6%? A többit mezei, olcsó cuccok adják. Ne essünk már hasra a marketingdumától!

perszepersze 2011.07.21. 21:17:58

@1kutya: ebben maximálisan igazad van, de én azt akarom kihozni az egészből, hogy az autóm egy öreg, 3.6-os lorinser mercedes, amire szeretnék jó minőségű, de méregdrága slick gumit tenni, de mivel most nem tellik rá, ezért rajta hagytam a szintén nem olcsó continental téli gumit, mert azzal sokkal jobban tapad, mint egy budget kategóriás nyári gumi. És én legalább odafigyelek a mélységre, nyomásra és ha valami hiba van, akkor igyekszem hamar, garnitúrában cserélni a gumikat.

1kutya 2011.07.21. 21:23:07

@perszepersze: nem vagyok vegyész (pöttyet tanultam), de mivel autószerelő vagy, tanulnod kellett (volna:) anyagismeretet és tudhatnád, hogy bizonyos adalékanyagok nagyon kis mértékű használata is nagyban tudja befolyásolni egy keverék alapvető tulajdonságait is! üveggyártásnál tudnék pár példát írni, de off és az sem ide tartozik...

Bambano 2011.07.21. 21:23:41

@Balage85: teljesen jó a téli gumi nyárra, főleg, ha nincs kihasználva az autó.

perszepersze 2011.07.21. 21:24:20

@1kutya: Sajna nem megyek sokat, mert melóba járni egy szimpla 190e-t használok, kb. napi 20 km.-re, de ha megjön a fizu, akkor szeretem elővenni a bővérűbb autót, és ha már a jézuska megadta a nagyobb motort és a gyári, sportosabb változatot, hát akkor igyekszem kitaposni a szemét, de csak ésszel.:)

Bambano 2011.07.21. 21:25:36

@1kutya: természetesen nem vagy ugyanott, de ezt is elmondtuk már párszor.

1kutya 2011.07.21. 21:27:14

@perszepersze: mondtam, hogy így már teljesen tiszta és elfogadható az álláspontod, csak először ez nem jött le:)

csak így ugye szépen lassan leamortizálod az egyébként szintén drága fasza télit is:(

Bambano 2011.07.21. 21:28:04

@veteránszabászat: az öreg gumi anyaga rideggé válik, ezért nem tapad. Emellett hajszálrepedések is megjelennek rajta.

Én is nemrég dobtam ki keveset futott 7 éves michelin alpin a3-as téligumimat, tiszta hajszálrepedés volt az egész. Mondjuk az a gumi újkorában is rossz volt, de ennyi idős korára totál gagyi lett.

1kutya 2011.07.21. 21:28:13

@Bambano: azért írtam a zárójeles részt is.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.21. 21:28:47

Én sem szeretnék itt bezzeg a régi szép időkben című nótába kezdeni (és azt is elmondom, hogy van külön téli gumim lemez felnin és nyári gumim k.felnin, szorgalmasan cserélem is őket ha jön a váltás ideje), de az biztos, hogy ez az egész dolog túl van lihegve: a gyártók és a marketing áldozatai vagyunk.

Apáink és nagyapáink megvették a Zsigát nyári gumival, ha szerencsések voltak vettek egy traktor mintás pneumantot vagy vmi orosz rettenetet (szigorúan egy párat csak a hajtott kerékre) és amíg tartott a minta használták. DOT szám, meg 7 fok... Ezen a régi öregek csak röhögnek, azt se tudják mi az.

Ezzel számos mai baromságot lehet párhuzamba állítani, pl. mindig felröhögök, amikor olyanokat hallok, h jaj, jön a gyerek kéne egy nagy kombi, de egy egyterű még jobb lenne ISOFIX-el, vagy integrált gyereküléssel, én meg felnőttem a trabi 601-ben úgy, h apám beszerelt nekem középre a két ülés közé egy kis műanyag kormányt és ő vezetett én meg brümmögtem és utánoztam ahogy ő vezet, tekertem a kis volánt.

Nekem van emlékem, a mai gyerekeknek meg nem is lesz. Nem sírom vissza a múltat, de a mai ember el van hülyítve, ez tény..

perszepersze 2011.07.21. 21:29:26

@1kutya: Jelentem, ezt eltaláltad! Anyagismeret órát mindíg ellógtam,mert nem tudott érdekelni, hogy a gumi mitől fekete, az olaj miért ken, meg ilyenek. Szerelni szeretek, de azt nagyon. Úgy hogy ne verjek át senkit, és ne keljen kölcsönt felvennie a delikvensnek, ha besz.rik az autója. Ezért nincs (már) pénzem, és ezért kell dolgoznom felszolgálóként, hogy ne haljon éhen a család!

Bambano 2011.07.21. 21:32:39

@1kutya: a zárójeles résszel együtt sem igaz, hogy ugyanott vagy. mindkét gumifajtát 8 mm-es profilmélységgel divat szállítani, a télit 4mm-ig, a nyárit 1.5 mm-ig használhatod, utána cserélni illik.

Következésképp a téliről sokkal kevesebbet koptathatsz le, mint a nyáriról, vagyis a nyárival többet lehet menni.

1kutya 2011.07.21. 21:34:05

@klarky: csak éppen nem is 150-el tolták a pályán 10 centis hóban...

Bambano 2011.07.21. 21:36:17

@klarky: sőt, ha még régebbre mentél volna vissza, emlékezhetnél arra is, hogy emberek futottak az autók előtt és zászlóval meg egyebekkel figyelmeztették a gyalogosokat. és gyakran lehetett még lóvontatású járművel is találkozni.

azelőtt meg olyan is volt, hogy nem faxoltak, hanem barlangok falára rajzoltak és körülugrálták a tüzet.

hagyjuk már a régi idők felemlegetését, amikor én pl. egész nap focizhattam a házunk előtt az utcán, mert egy autó járhatott rajta összesen, apám, mikor jött haza melóból (másnak nem volt kocsija). Akkor meg úgyis menni kellett.. ha megcsúsztál, megcsúsztál, 50 kilométeren belül nem volt másik autó, aminek nekimehettél volna.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.21. 21:36:40

@1kutya: És hova kell rohanni??? Induljon el mindenki időben...

150 km/h 10 cm-hóban... Hülyeségen a szöggel kivert Nokian Hakkapeliitta sem segít!

Bambano 2011.07.21. 21:39:02

@1kutya: mer nem volt pálya...

1kutya 2011.07.21. 21:39:12

@Bambano: hááát... ezzel ha nem is vitatkoznék, de anno 2 teljes szezonban eljártam dolgozni Tmikire Debrecenből dolgozni, ami jelentett összesen 120ezer kilométert (60/év) és kibírta 1-1 garnitúra. kötve hiszem, hogy 2 garnitúra téli kibírta volna...

1kutya 2011.07.21. 21:41:01

@klarky: nono! láttam én már olyat:-DDD

perszepersze 2011.07.21. 21:42:13

@Bambano: Na a mislenalpájn az engem is jól meg... egy téli szezon után levettem, lemostam, glicerinnel lekentem, kissé leengedtem a nyomást, oszt gondoltam, jó napot. télen visszadobtam, tavaszra meg nem kirühesedett a nyavalyás!?! Visszavittem, mondtam, hogy csókolom 2 szezont futott, új gumi, itt a számla róla, csináljanak valamit. Mondták, ha már szép nem vagyok, akkor legalább hülye ne legyek, egyem meg a számlát, a gumival meg azt csinálok amit akarok, őket egy cseppet sem érdekli a problémám!

ommm 2011.07.21. 21:42:21

Meddő vita. Aki hülye, az úgyis szarrá koptatja a téli gumijait nyáron, vagy közlekedik a vén, repedt abroncsokkal. Szíve joga. Egyelőre nincs rá statisztika, hány balesetért felelősek az abroncsok, a pénztárcáját pedig mindenki magának őrzi. Lelke rajta.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.21. 21:43:31

@Bambano: Sejtettem, h ez lesz a többség reakciója, de a tény attól még tény marad. Felnőttünk, nem haltunk meg.

Kevesebb autó volt? Ja igen, de milyenek?

És nem volt ez oly régen. Én magam is úgy tanultam vezetni, pedig nincs 20 éve. Hátsókerekes nagypolski, hátul ezer éves téli gumi (ma is megvan, azt szoktam télre felrakni a régi autónkra), elöl nyári és hajrá.

Amúgy nagy igazság az a mondás, h aki azt mondja, h még sosem csúszott meg autóval az csak egyszer fog. Először, meg utoljára. Foházkodhatsz te a bármely menő mikrolamellás szuperlágy téligumihoz, az ABS-hez, menetstabilizátorhoz, kipörgésgátlóhoz, ha a kocsi megindul akkor már csak az égiek segíthetnek. Ez régen is így volt, meg ma is így van.

Nem a dot számon és a szikikaarányon fog múlni a dolog, hanem rajtad. De nem kell velem egyet érteni...

perszepersze 2011.07.21. 21:52:42

@ommm: Mikor lesz már teszt a jó kis volvóról? Vagy neked is előbb gatyába kell rázni a gépet, mint az átlag T5R-et? Pedig isteni autó, leszámítva a folyton rosszalkodó elektronikát, a gyenge anyagminőséget, az alultervezett olajzást, és a min. 16 lityis fogyasztást. Hiába dicsérte mindenki a motort, hogy porsche technológia, a rönyó motor az rönyó motor.:( Sajnos el kellett adni, mert többet volt rossz mint jó, az életem ráköltöttem, de örök szerelem az tuti...

Bambano 2011.07.21. 21:52:50

@klarky: az általad leírtak többségével nem vitatkozom, csak azzal, hogyha valami jó volt 30 éve, akkor most ne legyen jobb.

Én szeretek rendes gumit venni az autómra, szerintem látványos a különbség egy prémium nyári meg egy prémium téli között télen.

Még annyit, hogyha a kocsi megindul, akkor tényleg vége a dalnak. Csak rendes kocsi rendes gumikon sokkal később indul meg és ritkábban okoz meglepetést.

Laresz 2011.07.21. 22:00:41

@klarky: amíg mindenkinek az van, nem tűnik fel annyira a 0-a tapadás. Amikor sokaknak van téli és Te meg pattogsz közöttük fékezéskor mint a biliárd golyó az bizony baj.

Ha a trabival ütköztök és a hátadon jön ki a volán, az azért nem lett volna annyira vidám, nem?

amikor az első télimet feltettem, maga volt a csoda: az autó elindult, megállt, lehetett vele közlekedni és nem kínlódni.
Szép a nosztalgia az idő megszépít de azért én nem vágyom a 10cm széles stomil virslikre ami a trabinkon volt ammo, télen halál volt.

perszepersze 2011.07.21. 22:01:03

@ommm: Német főnököm, akinek 2 kisebb benzinkútja van, szerelő és gumis műhellyel, olyan lazán megvágta a gumi profilját 4 mm. környékén, hogy csak pislogtunk. Belevágott 3 mm.-t és volt neki megint 7 mm. mély futófelület a gumin. Soha, semmi gondja nem volt ezekkel a gumikkal! Amíg máriapócson a Rabócsi amatőr rally-krossz pálya volt és rendszeresen jártunk, lazán vágtunk mi is a lekopott gumikra olyan mintát, hogy csak úgy vágta ki a földet maga alól. Működött!

perszepersze 2011.07.21. 22:07:33

Meg átlag astra classic-on, swiften, ignisen, olyan sokat számít a dot szám, mint a leesett mákszem. Nem az ilyen autósok okozzák a baleseteket, mert ésszel, normál tempóval járnak és nem is nagyon szaggatja ki magát a motor a kasztniból. Akkor meg minek aggódjon ilyen marhaságokon és igenis inkább járok nyáron téli gumival, mintsem járjak télen nyárival. És kopáshatáron cserélem, nem játszok sem a saját, sem a másik életével!

veteránszabászat 2011.07.21. 22:14:45

@Bambano: Igen, ezen már a múltkor vitatkoztunk itt páran. A lényeg tömören, hogy mondasz dolgokat, de feltételezem, hogy nem tudod őket alátámasztani hitelt érdemlően. Az kevés, hogy hallottad valakitől vagy olvastad valahol, ezeken már túl vagyunk.

A megválaszolatlan kérdések például, hogy mennyivel teljesítenek rosszabbul az öreg abroncsok, mint az újak, milyen idős kortól jelentős a romlás stb.?

A repedezettséggel kapcsolatban sincs semmi konkrétum. Ha jól emlékszem az abroncsok egy vékony radírnál kicsit bonyolultabb összetételűek vagy gondolod, hogy ha kívül hajszálrepedezett, akkor belül is?

Biztos vagyok benne, hogy ha gondot jelenten az évjárat (öreg gumi veszélyes), akkor erre a gumigyártó minden erejével felhívná a vásárlók figyelmét, nehogy gondja legyen belőle.

Bambano 2011.07.21. 22:21:11

@veteránszabászat: felhívják. hogy te nem hallottál róla, az a te hibád.

ezen kívül a saját tapasztalatom is ezt mutatja.

perszepersze 2011.07.21. 22:21:22

@veteránszabászat: És fel is hívja! Sajnos, az autó mint tartós fogyasztási cikk is olyan tartós, hogy megértem miért cserélik le őket 2-3 év után. festékvastagság nuku, gyenge, gagyi anyagok, defektes alulméretezett akkuk, silány gumik...

peri77 2011.07.21. 22:25:20

@perszepersze: talán nem véletlen, hogy felszolgálóként kell dolgozzál, ha így gondolkodsz

@klarky: igen nagy hülyeség pl. a gyerekülés, de szerintem azok nem így gondolják akiknek a gyermekének az életét megmentette már, én ismerek ilyet személyesen, sajnos a szülők nem élték túl a balesetet

saját tapasztalataim gumi ügyben :

téli gumi nyáron egy fos, nem lehet vele fékezni rendesen (a fékút sokkal hosszabb) valamint csúszkál az autó összevissza

öreg gumi meg merev mint a franc, a komfortérzet sokkal szarabb vele (télen a nyárigumival ugyanez a helyzet)

üdv

veteránszabászat 2011.07.21. 22:26:35

@Bambano: Mutatnál a kedvemért egy számlát vagy használati utasítást, ahol egyértelműen felhívják a figyelmemet arra a gumigyártók, hogy mikortól számít öregnek egy gumi és mivel jár?

United Steaks 2011.07.21. 22:26:42

Nagyapám mikor elkopott a gumi, vett egy új autót. Tudott élni az Öreg, nem is maradt utána, csak két olasz bőrkabát...

veteránszabászat 2011.07.21. 22:27:58

@Bambano: Az hogy ommm azt mondja, hülye vagyok, az nem felhívás.

1kutya 2011.07.21. 22:33:08

@perszepersze: ööö... mikoriban jártatok ti a rabócsira amatőr versenyekre és mivel nyomtátok????

lehet, hogy ismernünk kellene egymást?

1kutya 2011.07.21. 22:39:39

@peri77: "téli gumi nyáron egy fos, nem lehet vele fékezni rendesen (a fékút sokkal hosszabb)" ezt pofázom, különösen mióta igazságügyi szakértő áprilisban megállapította, hogy a cégessel azért okoztam balesetet, mert a hirtelen jött 25fokos "nyárban" nem tudtam megállni 25km/h-s sebességnél 10 méteren...

perszepersze 2011.07.21. 22:40:26

@peri77: Kedves Embertársam! Na, akkor tisztázzuk a dolgot.:) Egy jól felszerelt 2 állásos műhely olyan 10 millió forint, plussz kaja, pia, rizseshús, vállalkozás. Ha tudnál olvasni, amit nem is kétlek, elolvashattad volna azt is, hogy azért szerelek feketén és k.rva olcsón, mert szeretek szerelni és nem akarok más, nálam jóval szegényebb emberek kárán meggazdagodni és csak akkor adom ki a kocsit a kezem alól ha ténylegesen jó, üzembiztos. Igaz ez az autó nem jön vissza ugyanezzel a hibával és nem tudok még egy bőrt lehúzni a parasztról, de tényleg nem akarok meggazdagodni! Van saját kifizetett házam, 2 öreg mercedesem, feleségem, 2 kutyám. Nekem ez elég, ja és én 17 évesen németországban kezdtem melózni (2év), utána svájc egy rövid időre(2,5év), majd a benelux államok jöttek pár évig és képzeld, autót szereltem.:) Öt csillagos szállodában felszolgálni nem is olyan lenézendő dolog, elég versenyképesen lehet keresni, mind hivatalosan, mind feketén, borravalóval egyaránt. Pláne ha te vagy az éttermi vezető, Vagy olyan szar pénz már magyarországon a havi 2-3-4K. 180 órára, szezontól függően? Szólj ha igen, és akkor hagyom, hogy itt oszd a semmit a nullával tovább. Szép estét neked!

Bambano 2011.07.21. 22:41:20

@veteránszabászat: 21. század. feltalálták a guglit, legyél önálló. nekem nem tisztem a deviánsokat észre téríteni.

perszepersze 2011.07.21. 22:44:22

@1kutya: 97.-ben fekete xr3-as escort sárga csíkkal a motorháztetőn, tetőlemezen, sárga felnikkel. az unokatesóm vezetett, Juhász Zsolti, az apjával szereltünk a versenyen. Nekem akkor egy amerikai opel senatorom volt, lehet, hogy láttad, nem sok rohangált itt borsodban, de szabolcsban sem.

ommm 2011.07.21. 22:51:53

@perszepersze: Nem tudom, egy autóról beszélünk-e, de azért nem írok róla, mert nem történt vele semmi. Tökéletesen megy és működik mindene a tempomat kivételével, kapott komplett új fékeket, olajat és szűrőket, belement a vétel óta hatezer kilométer és köszöni, jól van. Kényelmes, tágas, szeretjük, a gyerek alszik benne és szól a zene. Ja, az átlag 11,3. Biztos mákom volt, de több baja nem lett, mint ami a vételkor tudvalévő volt.

perszepersze 2011.07.21. 22:55:59

@ommm: Jó, jó! De egy cikket igazán megérdemelhetne a nép, hiszen vannak olyan fanatikusak a volvósak is mint az alfások. Sokan meg nem is tudják, hogy mit is tud, takar, rejteget egy T5.-ös, ne adj isten T5R.-es volvó! Illene őket is informálni!

ommm 2011.07.21. 22:57:33

@perszepersze: A B5234T3-nek és a szériának sok köze nincs a Renaulthoz, a VME (Volvo Modular Engine) saját fejlesztés.

perszepersze 2011.07.21. 22:59:20

@ommm: Na a 850 t5r egy kicsit többet fogyaszt, pláne ha alátaszed a v70 t5 AWD váltóját, hátsó hídját, futóművét. 16 alatt sosem állt meg!:)

ommm 2011.07.21. 23:02:23

@veteránszabászat: Nem állt szándékomban megsérteni senkit, de én - a lehetőségeimhez képest - mindig igyekszem minimalizálni a kockázatát annak, hogy technikai hiba miatt kelljen ottmaradnom az úton nekem vagy a családomnak.

veteránszabászat 2011.07.21. 23:03:15

Ó kedves Bambanő! Szeretem ezt a stílust. Innen-onnan felszedtél információkat, sikeresen bedarált a marketinggépezet és hinted az igét. Konkrétum persze semmi. Áruld el légyszi, pontosan honnan tudod, hogy a repedezett gumi nem jó?

A saját tapasztalattal légyszi gyere, mert az annyit ér, mint egy homeopátiás bogyó. Persze, hogy azt fogod tapasztalni, hogy az új gumi jobb, mert tényleg jobb, hiszen új, ráadásul alá kell támasztanod a döntésed, miszerint pusztán azért cseréltél le még hibátlan gumikat, mert hajszálrepedések voltak rajtuk. Természetesen nem fogod azt érezni, hogy az új gumik éppen csak jobbak (az újságukból fakadóan), mint a régiek voltak és kétes helyekről felszedett tudásod is ezt támasztja majd alá.

Gumis weboldalt pedig kár linkelned, mert egy, pár perc alatt dobok össze neked egyet, kettő nem hitelt érdemlő.

Egyébként pedig már próbáltam keresni hivatalos teszteket, ahol új, használt és öreg gumikat hasonlítottak össze, de eddig nem sikerült, pedig nem szoktam bénázni.

perszepersze 2011.07.21. 23:03:22

@ommm: Igen, ezt is tudom. De akkor hogyan került ez a motor hamarabb a safrane turbóba? Rejtély ez, hiszen egyezik a lökettérfogat, a furat és a löket. Mulder ügynökért kiállt...
Megkerseem a mikrofilmet, amit még a műhelyből kölcsönöztem ki egy hétre, vagy 12 évvel ezelőtt.:)

1kutya 2011.07.21. 23:03:33

@perszepersze: no várjcsak! akkoriban mi: benettonszínű (zöld/sárga/kék) traban egy 16 éves sráccal a volánnál (unokaöcsém).

mond valamit?

ommm 2011.07.21. 23:05:11

@perszepersze: Az lehet, de nekem jó ez így, ahogy van. Nem a legszebb, nem a legjobb, sőt, tkp. semmiben sem LEG, de amire kell, arra jó. És a hangja imádni való.

ommm 2011.07.21. 23:07:39

@perszepersze: Hahó, az egy háromezres, biturbó V6-os volt. Az egy elég régi motor és tényleg közös munka. De a B-család az Volvo.

Specialized78 2011.07.21. 23:07:55

Srácok!
Ez a videó mire volt igazán jó?
Legalább 20 indokot lehetne sorolni azért,amiért a "jó"nyári gumi miért jobb a télinél nyáron.És legalább 20 indokot,hogy miért érdemes azoknak,akik 15.000Km-nél kevesebbet mennek,a legjobb 4 évszakost megvenniük.A 4 évszakosokról miért nem esett szó? 3 perces videó volt,nyögvenyelősen,flegmán.Adatok,technikai részletek,valós információk nélkül.Ezért most azt érzem,kár volt így...Jó lett volna,ha az átlag ember tisztán látása miatt egy hosszú,minden részletre kiterjedő cikk jelenik meg,mert a legtöbb helyen tévesen közlik az információkat,pedig nagyon sok embernek nagyon sok pénzt lehetne a zsebében hagyni,ha megfelelő abroncs lenne az autóján.Remélem,a kritika miatt nem vagyok troll.Üdv.

veteránszabászat 2011.07.21. 23:08:58

@ommm: Ahhoz, hogy megsérts, minimum egy hidegvágóra lenne szükséged :)

Nem vagyok sértődős, csak utálom, hogy hozzászólásokkal kell töltenem az időm - nem is szoktam nagyon -, és mindenki konkrétumok nélkül állít mindenfélét (sajnos ti is). Lehet, hogy tévedek, csak egyelőre még erről senkinek sem sikerült meggyőznie.

Béke

ommm 2011.07.21. 23:09:23

@veteránszabászat: Leginkább azért, mert az öreg gumikat mindenki kidobja :)

perszepersze 2011.07.21. 23:09:38

Hogy a viharba ne! Hiszen volt ott a katrgóriájában egy rózsaszín trabi is, egy elég szép lány terelgette. A haveromat aki trabival ment, a csaj úgy megborította, hogy a tetőoszlop meg a cső is ment vagy 10 centit. Mi meguntuk a Rabócsit, mert berakták az 1.6-ba az 1,8.-as Siroccót, erre azt mondta rabócsi, hogy óvjuk meg, a mi pénzünkön persze. A hülye is tudta, hogy a 16 "voltos" vw motor az nem ezerhatos.:(

bardocz 2011.07.21. 23:10:04

@1kutya: Nagyapámnak téli gumi van még a kocsiján, és volt szerencsém vezetni. Kanyarban az autó tolta az orrát, meg nyikorgott, pedig egyáltalán nem kanyarodtam gyorsan. Képzelem milyen lett volna egy vészfékezésnél.

perszepersze 2011.07.21. 23:11:25

@ommm: Safranban volt sor 5 turbóval, ha kell csinálok fényképet róla, a kollégámé a kocsi!

perszepersze 2011.07.21. 23:13:34

@ommm: De kell a cikk, tessék már végre megérteni! Proszím peknye!!!!

perszepersze 2011.07.21. 23:16:44

@1kutya: Furcsa volt az a vékony, fiatal gyerek, mert mindenki csak nézegetett, hogy mit akar az a kis tejfelesszájú gyerek itt, aztán meg olyat ment, hogy csak na!!! Mondjuk az a trabi is szépen meg volt csinálva, az vitathatatlan....

Solimo 2011.07.21. 23:20:48

Tisztelt Elkövetők!
Ha már beülnek egy riporthelyzetbe, vagy úgy csinálnak, akkor legyenek kedvesek kívül hagyni az izzadságszagot. Nem azért olvasom a TC-t, hogy borzolódjon hátamon a Sir!
Vagy spontán beszélgetünk, vagy nem beszélgetünk.
"- Amikor ezt mondod, Bandi, én hátratolom a sityakom és megkérdem:
- Te hülye vagy?"

Ok. Csikós is érezte a gázt...
A rovat nagyon jó. Kell ilyen, sok kakukk futkározik az utakon (én sem tudtam a dot kódot. Kakukk-kakukk!!!), megvan hozzá a stáb, megvannak az értelmesen kommunikáló emberek, de csókolom, ne ilyen amatőr módra.
Nem tudom kiderült-e a pipámból, hogy nem a készítőkre haragszom, hanem a megvalósítás módjára, inkább értük.
Ez egy műfaj, film, tv, videó ...vannak szabályai, illik betartani, de a maché, a csinált, a művi, az mindig őszintétlen.
Tudom, hogy itten zömében mérnökemberek vannak, de ha a tervezést felváltják a kommunikációra, az újságírásra, a filmre akkor ennek a szakmának a szabályait is illik tiszteletben tartani.
Bocs, csak azért fáj az egész, mert szeretem, és elismerem a tudásukat, munkájukat.

Shadowbull 2011.07.21. 23:20:57

@klarky: Dedapaink meg azon rohognek, hogy van ez a csomo antibioikum, meg korhai ellatas.

Anno dednagyanyank megszulte mint a 8 gyereket az istalloban, es aki igazan kemeny volt, az tulelte, felnott gyogyszerek meg orvosok nelkul!

CSak a marketinggepezet tomi az agyunkat hogy ez nekunk kell, de nem kell.

(Mindig csodalkozom, hogy idorol idore mindig feltunik valaki, aki arra hivatkozik, hogy mi is felnottunk gyerekules meg teligumi nelkul. Es vajon hanyan vannak, kik NEM nottek fel, mert meghaltak egys banalis koccanasban?)

sb

Shadowbull 2011.07.21. 23:23:53

@Specialized78: A negyevszakos gumi a leheto legszarabb megoldas.

Se nyaron se telen nem jo.

Egyebkent meg soha nem ertettem, hogy azok akiknek nincs penze negy olcso teligumira se, azok hogy a faszba autoznak? Annyi penz van, hogy teletankolja az autot, de ha mar kozbejon valami rendkivuli kiadas, akkor borul a kassza?

Inkabb busszal kene akkor jarni.

sb

bardocz 2011.07.21. 23:28:57

@Shadowbull: Ezzel abszolút egyetértek. Aki gumin, meg féken spórol, az járjon gyalog.

perszepersze 2011.07.21. 23:29:40

@Shadowbull: Van olyan ismerősöm, aki minden nap 2000-ért tankol az autójába, mert annyiból jár be a munkahelyére és haza. Nem vesz csak a hajtott kerékre téligumit, mert a hátsó tengely az "bohóc" tengely szerinte.:) Pedig nagyon csövön van a csávó, nem kenyérre kell spórolnia!

1kutya 2011.07.22. 00:06:00

@perszepersze: na az a vékony, magas, fekete (a neve is az:) kölök az unokaöcsém:-DDD

és most hogy mondod, emléxem a csajra is a rózsaszín trabiban, meg rátok is a fekete escorttal!

mily kicsi a világ...

van anyáméknál pár fotó azokról a versenyekről, ha hazajutok elhozom őket és beszkennelve átdobom. jó lesz nosztalgiázni...

Sopánka76 2011.07.22. 07:00:34

Skacok! Írni nagyon jól tudtok, de ez a tévéműsor valahogy nehézkesen megy. Vontatott ahogy előadjátok, hosszúak a mondatok, alig bírom kivárni, hogy kimondjátok végre a lényeget, fölösleges mondatok, késleltetések vannak benne, és olyanokat mondtok el, amit leírva sokkal jobban át lehet adni. Ugyanennyi információt negyed-ötöd időben is át lehetne adni, és még szórakoztatóbb is lenne. Szerintem ez így nem sokat ér. Autó mellett beszélgetni? Akkor már inkább tegyetek be képeket a szöveg mellé. Videónak akkor van értelme, ha mozog is az autó, szerintem. Monológot előadni, ahhoz nagyobb rákészülés, profibb előadás kell, betanulni, erőteljesen hangsúlyozni, és kíméletlenül minden szónak súlya legyen.

In Motion 2011.07.22. 07:40:49

Ha mar tenyleg a "noob"-oknak szol ez a video, akkor lehetett volna szo a helyes guminyomasrol, ami szinten eleg fontos. Igy, hogy a musor feleben arrol beszeltek, hogy kinek nem szol a musor, eleg unalmas es keves is sajnos.
Amikor a DOT-rol beszel a Bandi, rakozelithetett volna a kamera a gumira.

Pepejoe 2011.07.22. 07:44:18

@veteránszabászat:
Általánosságban valóban elmondható, hogy nem jó az öreg gumi, 5-6 év felett tényleg nem érdemes, hacsak egy igazán szakmabeli nem vizsgálja meg és "engedélyt nem ad rá". Hétköznapi halandó tartsa be ezt az 5-6 éves témát, mert abból nem lehet gond.
Ellenben én is vettem motorra és első kerékre ráadásul egy CBR-re 10 éves gumit és hibátlan volt. Nem tudtam ott hagyni, mert szó szerint pár ezerért kaptam meg 30 ezer helyett, egy elfelejtett gumi volt a pincében, 0 km.-es.
A gumis rosszul lett amikor meglátta a számokat, de csak addig, amíg nem vizsgálta meg. Felrakás után mentem vele egy kört és pár km. után nyomtam vele vígan egy elsőkerekezést, azt hiszem megfelel. Azóta még fent van és semmi panasz.
1 éves gumi is lehet tré, ha rosszul tárolják, kivágják a műhely elé a napra, esetleg dohos helyen, túl hidegben-túl melegben tárolják, ilyet is tapasztaltam.
Kipárolognak a gumi anyagából a különféle lágyítóanyagok és összetevők, egy darab száraz valami marad belőle.
Úgyhogy igazad van, tényleg nem kell túlmisztifikálni a dolgot.

Specialized78 2011.07.22. 08:32:44

@Shadowbull:
Legalább ha állítasz valamit,néznél utána.Ez a dogma,amit állítottál,hogy a 4 évszakos gumi se télen,se nyáron nem jó,már régen megdőlt.Tudod,a francia autók sem szarok már,csak éppen követni kellene a fejlődés menetét.Nézd meg az ADAC gumitesztet pl a Hankook Optimo 4S-ről,vagy a GoodYear Vector 4 Seasonről.De az AutoBild tesztjében is az van róluk,hogy mind nyáron,mind télen felveszik a versenyt a "JÓ"nyári,illetve a "JÓ"téli gumival.Én itt általában nem szoktam fosni a szót,megteszik ezt nélkülem is ész nélkül úgy,hogy régi dogmákat,vagy szimplán hülyeségeket beszélnek.A gumi téma viszont olyan dolog,amikor hozzá szoktam szólni,mert sok esetben még a magukat hozzáértőknek vallók is elképesztő marhaságokat állítanak.De még egyszer mondom,meg kell nézni az ADAC teszteket,vagy néhány jelentős lap,pl az említett AutoBild,vagy AutoMagazin gumitesztjét.Téves információt pedig NEM kell közölni,mert arra ott vannak a trollok.

Specialized78 2011.07.22. 08:42:57

Egyébként,az általam említett két 4 évszakos abroncs azoknak lehet ideális,akik évente 15.000Km-nél kevesebbet mennek.Aki jóval többet,azoknak megéri a két külön szett.Bár ehhez is hozzá kell tenni,csak akkor,ha azok is a legjobbakhoz tartoznak.Mert ha valaki sz@r télit vesz és sz@r nyárit,akkor annál a két említett 4 évszakos nagyságrendekkel jobb mind télen,mind nyáron.A céges autómon egyébként évente kell cserélni mind a nyárit,mind a télit,lévén én havonta megyek 15.000-et.Heti kétszer megyek BP-Debrecen-BP-Linz-BP távot,a többi nap belföld.
Az a megállapítás sem minden gumira igaz,hogy a téli gumi mennyire kopik.A Vectrámon Matador MP56-os gumik vannak,amikben 56.000Km van és még 4.8mm a profilmélysége.
A nyári Firestone 590 Fuelsaver pedig lassú kanyarban,a 40 fokos aszfalton csikorgott,mintha téli lett volna.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.22. 09:15:02

Srácok!

Még1x mondom, h én sem vetem meg a haladást, nekem is van téli gumim, használom is rendeltetésszerűen, sőt ha gyerekem lenne én venném meg a legdrágább gyerekülést neki azt is elhihetitek!

De:

Azt igenis mondom, h ezek a vívmányok túl vannak misztifikálva (ezáltal hamis érzetet adnak az esetlegesen amúgy sem rutinos sofőrnek). Nem azért fogsz túlélni egy balesetet, mert csak a téligumi 200 ezerbe került a kocsin vagy 60-80 ezres a gyerekülés. Miért, téligumival még nem halt meg senki? Gyerekülésben még nem maradt ott baba? Hagyjuk már... Én be is tiltanám, hogy ezeket túlzott jelzőkkel ellátva reklámozzák, mert nem igaz az, hogy minden bajt megoldanak és leveszik a felelősséget a sofőr válláról.

És igenis felnőttünk én is és a tesóm is a trabikban, skodákban, moszkvicsokban és ezt nem a nosztalgia mondatja velem hanem a tény, h itt vagyok/vagyunk és velünk együtt hála az égnek sokan mások is.

(Vki írta, hogy 1 pár nyári és egy pár téli gumival csak pattogni lehet a városi forgalomban, mint a biliárdgolyó. Mennyivel is lehet menni városban? 50! Ha szakad a hó, az orrodig se látsz mennyivel mész? 30-40? És neked onnan megállni Michelin Alpin kell? Muhaha... akkor add vissza a jogsid. Igen kell, ha az Alpokba vagy a Tátrába mész síelni. Leugorni a teszkóba elég a hajtott keréken a dömpermintás ruszki téli gumi és a nyári elöl.)

Bambano 2011.07.22. 13:41:14

@veteránszabászat: szóval te is az a fajta fórumozó vagy, aki a saját tapasztalatot nem fogadja el, a webes forrásokat nem fogadja el, semmit nem fogad el, ami a kis világán kívül esik, esetleg cáfolja. következmény: teljesen felesleges bármit is linkelni, úgysem olvasod el és akkor sem lehetne meggyőzni, ha eg 25 köbméteres betontömb esne a fejedre.

@klarky: a legtöbb autón a hajtott kerék az első... ha havazik, akkor a nyárigumi huszároknak nem csak a megállás problémás, hanem az elindulás is. Tisztára olyanok vagytok itt páran, mint Don Quijote, tojtok rá, hogy a világ meg sok százmillió ember tapasztalata teljesen ellentmond annak, amit képviseltek.

@Specialized78: a magyar autósok zöme nem megy 15k-t évente. Téli gumi mégis kellene mindenkinek.

"mert sok esetben még a magukat hozzáértőknek vallók is elképesztő marhaságokat állítanak" milyen igaz!
"Téves információt pedig NEM kell közölni, mert arra ott vannak a trollok." ez még igazabb!!

már csak az érdekelne, ha ilyen jó tanácsokat tudsz, te miért nem fogadod meg őket? a négyévszakos gumit meg minimális matematikai tudással el lehet dönteni, hogy jó-e vagy sem. (hint: nem jó)

Ja, a francia autókról mostanában volt cikk itt is: totalcar.hu/magazin/hirek/2011/07/21/az_uj_autok_leggyengebb_pontja/

A legótvarosabb autó a cikkben szereplő felmérés szerint a Renault Megane II. A második legótvarosabb egy peugeot, a negyedik helyen is renault van. Ezek milyen országban készülnek? Csak nem a franciáknál???

Egyébként meg eszembe jutott egy jó hasonlat, hogy miért kell téli meg nyári gumi.. triodena a kulcsszó:PPPPP

Laresz 2011.07.22. 14:13:36

@klarky: megszólíttatásom okán:
a teszkóba leugorni sem elég, ha a sor megáll n méteren te meg n+10m-en csupán a tapadás okán akkor mit teszel?

Halljuk, egy rutinos róka mit tesz?
Érdekelne, mert eddig csak kb 1M km-t vezettem baleset nélkül, hátha tudsz újat mondani.

Specialized78 2011.07.22. 14:15:13

@Bambano:
Nem tudom,honnan veszed,hogy a magyar autósok zöme nem megy 15.000Km-t.Szerintem sokkal többet mennek.Na nem azokra gondolok,akik egész nap a gép előtt ülnek és hétvégén beindítják a tuning ladát.
Milyen tanácsot nem fogadok meg,amit én adtam?Te is levegőbe beszélsz,már ne haragudj.Írtam,hogy az ADAC és még számos teszt igazolja,amit írtam.Amit pedig a Megane2-ről írtál...:)))))
Az a Renault sötét időszaka volt a Lagunával együtt.Ezt mindenki tudja,esetleg 1-2 bamba/nő?/nem.És ez érvényes a régi Peugeotra,Citroenre is.Nézd meg az újkori francia autókról írt cikkeket.Ne 2-3 generációval ezelőttiekkel példálózzál,mert azokra senki nem mondta,hogy jók.Még egy halk megjegyzés.Örülök,hogy nő léttedre elkezdett foglalkoztatni az autós téma és tudod azt,hogy a Renault,meg a Peugeot francia.De ha valamire reflektálsz,akkor tényekkel támaszd alá,vagy minimálisan olvass utána a dolgoknak,mielőtt próbálsz nagyon okos lenni.--------->Hankook Optimo4S,GoodYear Vector 4 Season.A matematika és a gumikhoz nem értés pedig semmilyen összefüggésben nincsen egymással.Még ha a fizikát írtad volna,akkor valami logika került volna az egyenletbe,de így semmi.

Specialized78 2011.07.22. 14:26:07

Bambano!
Az erős megfogalmazásért ne haragudj,visszaolvasva,amit írtál,nem ilyen stílusban kellett volna válaszolnom,elnézést.Amit írtál,hogy nem fogadom meg a tanácsom,vélhetően a Matador MP56-ra írtad.Azon azért nem 4 évszakos van,mert 3 éve kaptam 4 db téli gumit.Szia.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.22. 14:50:43

@Laresz: Sajnálom ha így érzed, de hidd el, h én nem akarok vitát generálni. Én elmondtam, h volt a múltban, azt hogy még én magam is így tanultam vezetni, sőt 3 évvel ezelőtt, amikor még csak a polskink volt így jártam és még megvagyok. Ma már nem így van, mert lett másik autó, vettem rá gumikat is ahogy kell, szóval felesleges ezen rugózni.

Ne engem kérdezz meg, h kell télen autót vezetni egy pár téligumival, hanem papádat, vagy a szomszéd bácsit, ha neked erről nincs tapasztalatod. (pedig 1 milliót vezettél)

Ehhez az 1 millió km-hez. Ezen mindig rácsodálkozok, h jön vki, aki dobálózik a millióival, holott tudom, hogy faterom világ életében hivatásos sofőr volt, személyautótól kezdve a városi buszig mindent vezetett hivatásosan 16 éves katona kora óta és mikor eljött az idő alig lehetett igazolást szereznie 1,250 millióról (mert az hivatalosan nem bemondásra megy, hanem vinni kell a papírokat hozzá amit a cég leigazol).

De ebben az országban mindenki milliókat fut, sőt, nem is tudom már melyik énekes Soltész Rezső, vagy a tököm tudja ki rendszeresen 3-4 milliót mond. Igen, otthon a PS-en Collin McRae rallyval. Esetleg...

Bambano 2011.07.22. 15:14:39

@Specialized78: matematikailag annyi, hogyha nagy szórású adatok átlagát veszed, az átlag mindig nagyon el fog térni az adatoktól. ezért nem jó a 4évszakos.

Az általad istenített két gumi közül a GY Vector4 az adac teszt szerint egy bazira drága közepes szintű gumi a téligumik között, de nyári tesztet nem találtam róla. A hankookról meg egyáltalán nem találtam tesztet az adacnál.

A tanácsról meg annyit: azt írtad, egy szép hosszú trollkodós hozzászólás közepén, hogy ne trollkodjanak. Erre próbáltam célozni, de látom, nem esett le.

A helyhatározói ragokat sem ártana pontosabban használni, de ezt már csak az elfojtott grammatikanáci mondatja velem...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.22. 15:21:31

@Bambano: "A hankookról meg egyáltalán nem találtam tesztet az adacnál."

Hankook Icebear w440 2 évvel ezelőtt tesztgyőztes volt (sajna, hogy melyik méret arra nem emlékszem)

Tuti, mert csak ezért vettem ezt és tényleg isteni gumi.

pl.:

taylorgumi.hu/gumitesztek/hankook-icebear-w440-gumiteszt.html

Bambano 2011.07.22. 15:25:13

@klarky: itten mostan arról vó'na szó, hogy a 4évszakos gumi is jó. Ebben a vitában a hankook mellett érvelni egy olyan gumival, aminek a neve alapján téligumit lehet sejtetni, eléggé offtopic.

vagy emlegeti a gy vector4-et, amiről tényleg találtam adac tesztet. csak a gy ug7+ rommáveri ugyanabban a tesztben, 25%-kal alacsonyabb árért. és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az ug7+-nál is van jobb téligumi.

Specialized78 2011.07.22. 16:05:36

Látom,hiába írtam Bambano,hogy elnézést,sértettségeden nem tudtál túllépni.De itt igazából senkivel szemben nincs elvárásom.Ezért írtam és ezek szerint igaz is,hogy tájékozatlan vagy a témában.Google,ha tudnád,hol kell keresni,kb 2 kattintás és előugranának a táblázatok.De ha autós újságot is lapoznál,akkor sem lenne kérdés.Az,hogy a legjobb téli gumi jobb az Optimo4S-nél és a Vector-nál,ugye csak a teljesen hozzá nem értőknek lehet kérdés...Én azt mondtam,hogy mind télen,mind nyáron bőven van bennük tartalék és az átlagos télinél és az átlagos nyárinál mind a két általam említett 4 évszakos jobb eredményt ért el.Jó keresgetést a neten:)
A célzással kapcsolatban...Legyél egyértelmű és akkor nincs minek leesnie.Legalább három dologra lehetett érteni ezt.Bár nőktől egyértelműséget kérni tudom,eleve halott dolog.Még ha ez általánosítás is...
Továbbiakban nem veszem el az időt senkitől.Aki pedig továbbra sem tud belenyugodni abba,hogy tudatlan,meghagyom ezen állapotában,több infót nem adok.:)

Laresz 2011.07.22. 17:04:16

@klarky: távol álljon tőlem, hogy vitát generáljak, én eddig is megoldottam ezentúl is megtudom :-)
Sajnos már nincs kit megkérdezzek, de magamtól is tudom, hogy amíg mindenki közel azonos feltételekkel közlekedik, a dolog működik. Lassan, de működik. Amint Te leszel benne az aki csak lassan, küszködve tud elindulni, aki miatt nem megy át a zöldön csak két autó, Te leszel az aki belecsúszol az előtted megállóba mert neki sokkal jobbak a gumijai.

A millió km: 84 óta van jogosítványom, azóta aktívan vezetek. Szeretek vezetni, a munkaválasztásaimat is ez motiválta. Volt olyan negyedéves karbantartási (informatika)köröm egy nagy országos céggel amit befejeztem és kezdhettem is elölről. Nagyon élveztem, jól is fizetett. Pedig egy Skoda 120L volt a járgány. Kétévente volt motorgenerál 150-180 ezer km táján. Csak ez három évig tartott. Azóta is úton vagyok mint a lósz&r. A hivatásos sofőrök, leszámítva a kamionosokat nem mennek ennyit. Várnak, rakodnak, várnak, jegyet osztanak stb...

Bambano 2011.07.22. 17:15:06

@Specialized78: azért te nem vagy itt akkora nagyember, hogy megsértődjek miattad... 1992-ben írtam az első hozzászólásomat publikus fórumra, van annyi tapasztalatom, hogy az ilyen gyenge próbálkozások sértegetésre leperegnek rólam.

A gumikról annyit: te emlegetted az adac tesztet. Hát megnéztem. Bocsánat, hogy megtettem azt, amit javasoltál. :P az általad emlegetett tesztben az általad emlegetett gumi pont a táblázat közepén volt. Következmény: ez a mondatod: "az átlagos télinél és az átlagos nyárinál mind a két általam említett 4 évszakos jobb eredményt ért el" nem igaz, mert nyárival nem hasonlították az adac teszten, a téliek közül meg pont középen volt, tehát nagyjából az átlag átlagát hozta. következmény2: egyenlő az átlaggal, nem ért el jobb eredményt.

Ok, egyértelműbb leszek: ostobaságot beszéltél, tudatlan vagy és troll.

Egyébként szerintem te vagy az utolsó itt, akinek még nem esett le, hogy nem vagyok nő, de mindegy. Pontosan ennyire figyeltél arra, amit írtam.

veteránszabászat 2011.07.22. 20:42:05

@Bambano: Csillag virágszálam. Fecsegsz itt a levegőbe össze-vissza, konkrétum pedig sehol. A saját tapasztalat erősen szubjektív, de azt hiszem te sem fogadnád el azt, ha azt mondanám a vitánkban, hogy az én tapasztalatom pont az ellenkezője, mint a tiéd. A netes linkeket ugye nem gondolod komolyan?

Meggyőzhető vagyok tesztekkel, mérési eredményekkel, hiteles tanulmányokkal, de egyelőre még egy használati útmutatót sem tudtál felmutatni.

A te stílusod szerint a következőt kellene egyébként válaszolnom: a saját tapasztalatom, hogy a hajszálrepedésekkel teli öreg, de jó gumi nem jelentősen rosszabb az újnál és ha nem hiszel nekem, nézz szét a neten, oldalak tucatjain írják, hogy a gumigyárak azért verik az emberek fejébe ennek az ellenkezőjét, hogy nagyobb profitra tegyenek szert.

Apropó, a kérdésemre azért elfelejtettél válaszolni.

Az EREDETI 2011.07.22. 22:36:28

Nem birom vegignezni a videoitokat, annyira ingerlo stilusban adjatok elo. Foleg a kopasz

bardocz 2011.07.23. 00:13:50

@Az EREDETI: 46. másodperctől kell nézni. Úgy jó.

robincook 2011.07.23. 02:14:19

Csak 1 ok: fékút jóval nagyobb téli gumival. Akkor meg miről beszélünk?! Rendőr részéről büntetni kellene, ha valaki nyáron azt használ. Ráadásul téli gumi még inkább hajlamos a mögötted menő szélvédőjét szitává lőni. 4 évszakos gumit meg csak a skót barmok vesznek, az se nyáron se télen nem jó. Ne az Adac-ot olvasgasd csak próbáld ki b+. Csókoltatom a Wanle, matador és hasonló alja gumikat vásárlók közönségét is!

DrSzoke 2011.07.23. 02:55:40

@perszepersze: en egyet ruhellek ebben az egeszben.45 vagyok,83-tol van jogsim.A 90-es evek elejeig azt sem tudtuk mi az a teli gumi.A ladaban,wartyoban nem automata ov volt,azt sem kapcsoltuk be,ertelme sem sok lett volna.Legzsakot es abs-t filmekben lattunk,vagy a Balaton partjan Herr Muller parkolo autojaban.Ma beleagymostak teljesen az emberekbe,hogy abs,esp,25 legzsak,navi meg bluetooth nelkul nem elet az elet.Latom a kommentekbol,sot a TC tesztek is ezt oltjak az olvasoba.Nincs a kocsiban usb meg blutusz...hubazzedeszar.Ugyanmar.Kozben eszre sem vesszuk hogy az elmult 10 ev ujonnan eladott autoinak az elettartama reszben ezeknek koszonhetoen a felere csokkent.De amig ment addig volt benne ftc,mtk meg esp.Nevetseges.Ja,mielott vki kikostolna,mondom mindezt huszonev autoszereloi multtal,sajat muhellyel.

l69 2011.07.23. 12:10:34

@robincook: "Csak 1 ok: fékút jóval nagyobb téli gumival"
Ez baromság. Én most dobáltam ki a télivel egyidős nyári gumikat, épp az említett michelinekre jellemző pókhálósodás miatt. A most fennmaradt téli Continentálok kánikulában leragadnak az útra fékezéskor. Az abs is később kezd dolgozni. Nálam a lassulás mindenképp erősebb lett. Sajnos ki kellett próbálni de kellemes volt a meglepetés.

Bambano 2011.07.23. 14:12:25

@veteránszabászat: én írtam konkrétumokat, de mivel szelektív vakságban szenvedsz, nem vagy hajlandó semmit sem elfogadni, sem észrevenni, ami megrendítené a te kicsi világodat. úgyhogy ezentúl ne válaszolj a hozzászólásaimra.

veteránszabászat 2011.07.23. 15:48:22

@Bambano: A tapasztalatod és a gumi.hu belinkelése a konkrétumaid, semmi más. Feltételezem, hogy mindketten tudjuk, miért nem válaszolsz a kérdéseimre. Kellemetlenek, elismerem.

Egyáltalán nem szégyen együtt sétálni a többi báránykával, bégetve elkölteni nagyobb összegeket, főleg, ha megteheted és legalább így maximálisan biztonságban érezheted magad.

Látom nagyon borzolom az idegszálaidat, ígérem többé nem túrok közéjük.

Bambano 2011.07.23. 16:46:56

@veteránszabászat: www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s

kizártnak tartom, hogy tudd, mit gondolok a dologról.

vinogyel 2011.07.23. 19:54:44

Hát én nem ragoznám, csak annyit mondok, hülyeség ellen nincs gyógyszer. Akik meg azért patkolnak el, mert nem az évszaknak (azaz a körülményeknek) megfelelő gumikkal közlekednek, megkapják a Darwin díjat.

acsa77 2011.07.24. 12:03:52

Szándékosan ilyen 80-as évekbeli alsónadrágos szexfilmzenét tettek be egy GUMIS film mögé? :)

Ez a gumi-téma már eléggé lerágott csont, már 2-3 négy évszakos is jó. A legrosszabb esős, jégbordás utakon is használhatóak, még ha meg is jelenik egy állat, vagy egy szembejövő kamion a saját sávban.

@klarky: az a 60 ezres gyerekülés No.ban rendelve 30 ezer, és annyit már megér, már komfortban is. Pl. függőleges háttal sem borul ki a fej előre alvás közben. Egyébként jégen valóban nincs különbség a legtöbb gumi között, de egy jó hóprofil már számít. Az Alpin tudását már sokan lemásolták olcsóbban, de az Alpin kifejezetten alacsony kopásra van, ezért is az ár.

@perszepersze: lehet, hogy neki nem volt (statisztika), de az efféle sikeres gumisok eddig csak bajt okoztak. Simán rámondják egy nyári gumira, hogy még elmegy egy szezont, miközben a vészfékezésnél csúsznak mint a jégen. (És csattan az autó.) És hiába rázom a cikkeket a tulajnak, ugye én nem vagyok "szakértő". Pedig még meg is mutattam, hogy csigahajtáson túl manőverezve csúszik az autó. Egy sima kitérésre is alkalmatlan volt. Kétszer csapódott rá gyönyörű Carinára a pótkocsi, mert mind a hat gumi szar volt. (Amire egy sikeres gumicég vezetője azt mondta, hogy ok.) Már sokszor nem is állok vitába, mert németül vagy angolul sem tudnak efféle szakértők. A legjobb az, amikor csóválják a fejüket, égetik a tízezreseket, és a fénytől nem látják a pár száz forintos alkatrészeket és célszerszámokat.

abc 2011.07.24. 19:54:04

@Bambano: "Ja, a francia autókról mostanában volt cikk itt is"

és kik is írtáka baromságokat? Angolok. Melyik népet utáljáka legjobban? A franciákat.
Angol autokról nem írhattak mert nincs.
A "szar" franciák meg europa második legnagyobb autogyártói európában.

Specialized78 2011.07.24. 20:41:12

Bambanő!
Látom,vannak még itt emberek rajtam kívül is,akiknél kivered a biztosítékot.:)
Hajrá!:)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.18. 21:59:25

@klarky: "Apáink és nagyapáink megvették a Zsigát nyári gumival"

Ez egy gyakori érv (és közkeletű tévedés), miért nem vesz valaki téli gumit, aki 30-40-50 éve vezet.

Akkor GUMI volt, nem nyári gumi. Ami összetételében és mintázatában sokkal közelebb állt a mai négyévszakosokhoz.
(Én is hajtottam a Zastavát ilyennel 15 cm-es hóban. Ment, bár a fékutak érdekesek voltak.)

Aztán több autó lett, gyorsabbak, erősebbek, több baleset is, így a gumikon is javítottak. Jobb gumik lettek, alkalmasabb az autókra, az útviszonyokra. NYÁRON.

Viszont ami nyáron jobb gumi volt, az télen rosszabb.
Így télre is kellett alkalmasat csinálni, ezért lettek téliek is.
(Leegyszerűsítettem, tudom. :-))

De a lényeg a lényeg, 30 éve nem nyári gumik voltak. (Ami nem téli, az nem feltétlenül nyári.) Utólag tényleg négyévszakosnak kéne nevezni őket, mindig megállták a helyüket. Valamilyen szinten.
(Az nyilvánvaló, hogy egy mostani nyári gumi mennyivel jobb azoknál nyáron. És nemcsak mert a gumiipar fejlődött, hanem mert nem igazán nyárra voltak optimalizálva, inkább általános gumik voltak.)

Bocs, hogy így egy hónap után jövök ezzel. Idetévedtem. ;-)