Versenyezni olcsón, de hol?

  2011. július 19. - ommm Címkék: hol versenyezni mennyiért

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Már régen feszít ez a téma, aztán ma egy kicsit elkezdtem túrni ez irányban a netet, MNASZ-től a különféle amatőr bajnokságokig és meg kell mondjam, nem csalódtam. Ekkora iszonyatos nagy káosszal ritkán találkozik az ember, pedig azért csak itt élünk, apróságokon a magyar ember már nem akad fenn.

Mintegy másfél óra kutakodás, alapkiírás-böngészés és mindenféle kupakiírás-olvasás után nagy nehezen eljutottam a Gyorsasági OB II. osztályán keresztül az frt.hu-hoz, de aztán végleg elvesztettem a fonalat. Gondoltam, felhívom Duent, ha valaki, hát ő csak jobban belelát ebbe, és felteszem neki az egymillió forintos kérdést: hol és melyik versenyen/bajnokságban induljon az, aki összerakta az autóját és van annyira értelmes, hogy egy zárt pályán próbálná ki végre, nem a közúton?

LMI11July-LeadPhoto-550x412

A probléma mélységét mi sem jelzi jobban, hogy hirtelen ő sem tudott egyértelmű választ adni, aztán addig-addig beszélgettünk erről, míg ki nem hűlt a reggeli rántottája, bocs.

Ez nem egy megoldó poszt, nem fog választ adni a címben feltett kérdésre, de máris belefutottunk olyan logikai bukfencekbe és - mondjuk ki - értelmezhetetlen marhaságokba, melyek mindennél jobban jellemzik a hazai autósportot. Nem okvetlenül kell azonnal az MNASZ-re gondolni - bár tény, hogy az utóbbi években már a bírálásába is belefáradt mindenki - de azért jópofa, hogy MNASZ-licenccel csak MNASZ által szervezett versenyeken indulhatunk. Nyilván meg lehet magyarázni, de inkább ne, ha lehet, ez tisztán csak egy monopolhelyzettel való visszaélésnek tűnik. Persze jó, mit akarhatunk, mikor az MNASZ-vezetőségi tagságért nem jár pénz, csak a felebaráti szeretet. Ajvé, ajvé, panaszkodna Csíkborc ilyenkor.

Abban megegyeztünk Duennel, hogy a baj a fejetlenségben keresendő, nagyon sok apró bajnokság, amatőr kupa létezik, a kiírások változók és egyelőre nincs egy hely, ahol világosan, kereshetően és áttekinthetően el lehet igazodni közöttük. Pedig vannak jó kis bulik, nem is sok pénzért, jó helyeken. Gyorsaságiban és raliban egyaránt, már pár tízezer forinttól.

Nem adtuk még fel, előbb-utóbb kibogozzuk a szálakat.

Az már csak az érem másik oldala, hogy nálunk miért nem működhet egy olyan zseniális dolog, mint a Chumpcar vagy a LeMons-sorozat, melyen kifejezetten 500 dollár érték alatti autók állhatnak rajthoz. Arra külön felhívnám a figyelmet, hogy hány futamot bonyolítanak le évente ill. mennyi a regisztrációs díj egy szezonra (500 dollár/verseny/autó, 100 dollár/verseny/pilóta) és ebből hogy jönnek ki (nyereséggel). Eszméletlen jó móka, csak kéne egy-két elszánt ember, akikkel bele lehet vágni és persze hazai viszonyokra beállítani az anyagi vonzatot.

Az pedig, hogy közben eszméletlen jól érzik magukat a résztvevők, nézők egyaránt, csak a bónusz. De hát, az amerikaiak ugye hülyék, mi meg okosak vagyunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr423079773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.07.19. 17:43:25

Pista, a Volvóról nem írsz egy posztot mostanában?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.19. 17:46:08

A licences versenyzők (meg sportbírók, felügyelők stb.) számára tiltott verseny nem magyar találmány, hanem FIA sportszabályokból jön.

Z o z ó 2011.07.19. 17:46:54

engem is érdekelne hogy mi van a 70-essel:)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.07.19. 18:08:41

A finn amatőrverseny-kultúra is követendő példa lehetne. Hátha mi is tanulnánk tőlük egy kis Sisu-t. :)

ss26 2011.07.19. 18:17:04

Ez jó! Honosítsuk meg, de gyorsan! :)

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.19. 18:39:33

Nehogymá' ne csináljuk meg ezt mi is, ha az iperialisták is meg tudták.

AD 2011.07.19. 18:42:04

A MORSZ rendezésű roncsderbi (igazából rallycross) futamok nagyon jók. Nézőként nagyon élvezetesek, vezetni meg gyanítom még egy nagyságrenddel jobb lehet.

A hab a tortán, hogy a nagykategória mellett a ladafutam a legjobb, ami nem kerülhet egy vagyonba.

Castigliano (törölt) 2011.07.19. 19:20:28

Ha már az olcsó versenyzés a téma,akkor engem inkább az érdekelne,hogy a patesz polskival mi van :)

valifi 2011.07.19. 19:28:34

bár éppen véget ért, de nagyon jó móka volt: minirally
azt pedig egyáltalán nem értem, hogy a tc hasábjain folyamatosan kerülik - bár karotta nyomul benne - a timeattack pont hu versenyeit, amelyek nagyon színvonalasak, remek gépekkel...
valamint a nagy közös meghirdetett trackdayek - bár az nem egy zárt verseny - ahol ha a tc 1x forgatna, egész évre elegendő beszédtéma és képanyag gyűlne össze..(elnézést, ha már volt ilyen riport)

Szellőlány 2011.07.19. 19:53:02

Javaslom az Ezerjó Kupát - amelyet ugyan sokszor, sokan és sokféleképpen leírtak már (minden értelemben), de 15 év után még mindig megy és szeretik :)
Ajánlanám még olvasgatni a duen.hu Ezerjó Kupa fórumáról a következő hozzászólást, sokmindent elmond:
dictus magister1060. • 2011-07-16 14:08:26

Carcarias 2011.07.19. 19:57:20

Akit érdekel tudom ajánlani az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokságot (OAGB). Jól szervezett és komoly széria, a technikát pedig adják. www.amatorgokart.hu

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.07.19. 20:04:07

Ez egy jó ötlet, tetszik a dolog
Audi, 5 henger, turbo, quattro és miénk a pálya...
Mondjuk azért vmi lóerő szabályzást betennék :-D

ommm 2011.07.19. 20:13:40

@valifi: Már nincs. Az FRT van helyette, úgy tudom.

A Time attacknek meg van a saját közönsége, nagyon rossz duma ez a "folyamatosan kerülik", egyszerűen csak arról van szó, hogy a résztvevőkön kívül nem érdekli az olvasókat, ilyen egyszerű, bár tudom, hogy jó móka, egyszer tán ott kötök ki majd én is.
És ha valami nem érdekli őket, akkor hétvégén senki nem fog a családja mellől felállva elmenni dolgozni a hetven fokos aszfaltra reggeltől-estig.

bardocz 2011.07.19. 20:24:26

@ommm: Próbáltátok már, hogy tudod, hogy nem érdekli a közönséget? Egy versenyzésbuzi mindenről szívesen olvasna:)

ommm 2011.07.19. 20:27:35

@Carcarias: Jópofa, de az, hogy büntetik a támadó pályáról kivezetését, ami a legősibb trükk, hááát...

ommm 2011.07.19. 20:29:18

@bardocz: Persze, pontosan látjuk, mennyit hoz egy-egy versenysportos cikk vagy írás és azt is, mennyi munkával jár. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy teljesen mellőzük a témát, de túlzottan nem érdemes nekünk belefolynunk, erre vannak a specializált oldalak.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.19. 20:59:34

Hungaroringen van valami fizetős móka. Egyszer írtam nekik mélt, hogy mennék, de német papíros az autóm. Jött a válasz, hogy akkor nem mehetek, csak forgalomban lévő géppel lehet. elszomorodtam, aztán nézegettem a képeket, mit látok? Csomó "P" rendszámos vasat. Most akkor hogy is van ez?

vancello · http://vancello.hu 2011.07.19. 21:10:37

Olcsón versenyezni? Tatabányán lehetséges, ha Ladája van valakinek. Évente kétszer is.

sunblind 2011.07.19. 21:19:09

nincs kedved felhívni a Varga Zolit is? ... az is megérne egy poszt, amit ő mesél. De hozzá se csak egy huszast dobjábe ;)

Squeky 2011.07.19. 21:23:35

www.szlalomverseny.hu Gondolom nem ilyenre gondoltatok, de sztem ennél olcsóbban sehol nem lehet versenyezni;)

bardocz 2011.07.19. 21:24:19

@ommm: Ejj, hát miféle autóbuzik járnak ide?! :-)

ommm 2011.07.19. 21:34:29

@sunblind: Nem véletlenül megy a taljánoknál ő sem.

@Squeky: Egyelőre.

Carcarias 2011.07.19. 21:34:35

@ommm: hát van néha véleményes döntés, de a lehetőségekhez képest a legolcsóbb formája a versenyzésnek, és ahhoz képest profi a szervezés szerintem. Itt kihangsúlyozom hogy nem érdekem embereket verbuválni, csak szerény személyem is ott vitézkedik! :)

ommm 2011.07.19. 21:37:56

@Carcarias: Erősen agyalok azon, hogy Kőbányán indulok-kipróbálom.

Carcarias 2011.07.19. 21:46:42

Én csak ajánlani tudom. Jó balhé, jó emberek, egy kis versenyzés, jó buli. És a kőbányai az egyik kedvenc pályája mindenkinek.

sunblind 2011.07.19. 21:55:55

@ommm: jah, ez a Dudás is csak elpuhul ... régen port reggelizett murvával, szörnyű csúnyán beszélt, és szépségkirájlányok ugráltak rajt éccaka.. mosmeg rántottát reggeliz, ehh.

valifi 2011.07.19. 22:04:43

@Süni25: akkor ne a hring nyílt napra menj az ezer ember közé, hanem timeattack.hu
még rendszám sem kell...

valifi 2011.07.19. 22:17:59

@ommm: ne ragozd tovább kérlek, magad is tudod, hogy jól ebből már nem jössz ki...mert kit is érdekelnének nem gagyituningos, hanem pályaversenyre nemesített közúti forgalomban is használatos nsx-ek, rs4-ek, m3csl-ek, gtr-ek, sti-k, evo-k, melyeknek csak a féktuningja 1 milla? kit is érdekelnének tippek a bevált alkatrészekről, futómű-beállítás, guminyomás, ideális ívek, belső kamerás felvételek, és objektív eredmények, hogy akkor az m3csl, vagy az evo6 megy jobb időt..?!
Tudod nem mindenkit érdekel folyamatosan a sok oldtimer, meg hatezer év 800ezer kilométer...
de hát ugye a cikkek kommentjeiből azért lejön, hogy talán valami másra (is) vágynának az olvasók..
végezetül még csak annyi, hogy nem vagyok reklámembere a nevezett versenynek, ez szigorúan a magánvéleményem, de nem állhatom meg, hogy mennyire nagyon kerületik ezt a bitang jó kezdeményezést...

bardocz 2011.07.19. 22:25:41

@valifi: Nekem ez az oldal nem jön be, pedig érdekelne.

valifi 2011.07.19. 22:30:21

@bardocz: hoppá, most nekem se jön be, szerintem nézz vissza holnap..

Kiflitzsömlével 2011.07.19. 22:45:11

"Az már csak az érem másik oldala, hogy nálunk miért nem működhet egy olyan zseniális dolog, mint a Chumpcar vagy a LeMons-sorozat,"

- az orszag tulnyomo tobbsege orul, ha jut a szamlakra, meg kajara. Ha mar nem egy szakadek, hanem valamirevalo autot megengedhet, az maga a mennyorszag. Nyilvan ebbe a tobbsegbe ti ujsagirok, havi netto felmillaval nem tartoztok bele.

bardocz 2011.07.19. 22:54:02

@Kiflitzsömlével: Mondjuk az is hozzátartozik, hogy amit ott megcsinálsz 500$-ból, azt itthon összehozod 1500-ból.

valifi 2011.07.19. 23:04:15

jahh, és végezetül:
karotta.blog.hu/2011/04/12/ilyen_napokert_elunk - 82 komment
karotta.blog.hu/2010/08/22/egy_uvolto_hacsi_es_ket_csapzott_csaj_a_hungaroringen - 103 komment
hát az ilyesmi tényleg senkit sem érdekel, elég kevés kattintás a kattintásoptimalizáltkattintásgenerátorgyárban, és még csak szponzor, vagy híres ember sincs...
tudod mit, jobb lesz, ahogyan írtad, és megmarad tematikus oldalakon az igazi benzinvérűeknek, úgyis azok a legjobb dolgok amiket nem hypol a nép...
én kérek elnézést hozzászólásaimért.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.20. 00:07:31

Van azért olyan hely, ahol tényleg fillérekért lehet versenyezni, csak nyitott szemmel kell járni...

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2011.07.20. 00:41:19

A Nagypolákról miért nincs cikk? Rohad a kert végében, vagy mi van vele?

Agent Cooper 2011.07.20. 01:00:49

@Lakótelepi Ladás hülyegyerek: tudod, pontosan látják, mennyit hoz egy-egy nagypolákos cikk vagy írás és azt is, mennyi munkával jár. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy teljesen mellőzik a témát, de túlzottan nem érdemes nekik belefolyniuk.
Érted, ez egy ilyen kikalkulálós fajta újság lett.

lokids 2011.07.20. 01:15:18

@vancello: Tatabányán hol? Bár nincs ladám, és nem is lesz...
Olyna verseny nincs, ahol az utcán napi hazsnálatban lévő kocsikat használnak?

De tényleg pofátlanság mennyibe kerül az autó sport. Suzuki Bio kupa felől érdeklődtem, és mikor visszírtak, hogy kb 700K/versenyhétvége, akkor feladtam. Fizetésből élő ember hol tud ennyit kidobni?

Marad az, hogy néha gokart. Azt viszont kisembereknek tervezték. A magam 190cm/113Kg-jával már cipőkanállal is alig férek bele.

vancello · http://vancello.hu 2011.07.20. 08:55:17

@lokids: vancello.blog.hu/2010/10/11/11_lada_talalkozo_tatabanya

Bár ez téged akkor nem érint. :)
Nyilván vannak más szlalomversenyek is, nekünk csóróknak.

evsp 2011.07.20. 09:16:27

@vancello: Fentebb már valaki belinkelte a szlalomverseny.hu oldalt, ott épp az ilyen versenyeket gyűjtik össze: Extrem kupa, Oszak, Esztergomi szlalom stb. Az Oszak az ráadásul MNASZ rendezvény, és nagyon jó pilóták vannak az élmezőnyben. Bárki nevezhet saját autóval, és a nevezési díj sem horror...

Szkotti 2011.07.20. 09:20:37

@Kiflitzsömlével: Akkor majd nézz körül a ralis oldalakon, tavasztól őszig gyakorlatilag minden hétvégén van valamilyen autóverseny, és mindegyiken vannak indulók.
A szlalomversenyeken, ahol korábban (10-15 évvel ezelőtt) a családi autót nyüstölte Apa, most egy erős szériaautóval a mezőny közelébe se érsz, mindenki épített autóval, slickkel megy, "amatőrizmust" már sehol nem találsz. Nyilván nem éhbérből élők űzik ezt a sportot, de nincsenek kevesen.

Secnir 2011.07.20. 09:21:24

olcsón versenyezni?

már meg van oldva.
menj végig az M0-n szombat este. tele van bajnokokkal...

vancello · http://vancello.hu 2011.07.20. 09:24:09

@evsp: És olcsósága mellett nézőként is látványos! Vannak ügyes kezű gyerekek, akik csak itt tudnak érvényesülni. Sokuknak volna helye egy pénzmosós Lancerben a "versenyzők" helyett.

Szkotti 2011.07.20. 09:31:15

Amúgy meg, először el kell dönteni, melyik szakág felé akar tendálni az ember, mindegyiknek megvannak az "alsó tagozatai"
Szlalom, amatőr rali-ralisprint szerte az országban
ralikrossz-autókrossz (Nyirád, Kakucs, Rabócsiring)
pálya (Pannóniaring, Euroring, Slovakia-ring)
drift-gymkhana

Nyilván mindegyiknek saját technikai követelményei vannak, és a rendezők tudnak tájékoztatni ezekről.

pzs_00 2011.07.20. 09:35:22

@ommm: "És ha valami nem érdekli őket, akkor hétvégén senki nem fog a családja mellől felállva elmenni dolgozni a hetven fokos aszfaltra reggeltől-estig."

Hetvegen? Nekem egyetlen bajom vele, hogy nem hetvegere esnek az idopontok...

SZPTRSZB 2011.07.20. 09:40:39

Régebben mi az ilyen versenyzősdit megoldottuk helyben. Egy kellő méretű leeresztett halastó medrében, ami oválpályának sem utolsó, ráadásul a körben lévő gát tetejéről jól be lehetett látni a pályát. Brutál csapatásokat vittünk ott véghez,6-8 fős stabil gárdával. Ez a poszt ráébresztett milyen régen is csapattunk ott egy jót. Összeszedem a régi betyárokat.

hofi601 2011.07.20. 11:23:05

@Carcarias: Ez a kőbányai a Kesjár-féle pálya? Ezer éve jártam ott, de a pályarajz ismerős.
A gokartban is vannak súlycsoportok? :) Én a bő mázsámmal nehezen tudom felvenni a versenyt a könnyűsúlyú pilótákkal.
Egyébként az "olcsó autóversenyzés" szerintem oximoron. Ha bármivel, bármilyen kategóriában szeretnél versenyezni, az ott kezdődik, hogy kell egy cső, egy ülés, egy négypontos öv, egy bukó. Még autód nincs, de máris elköltöttél 3-400e Ft-ot, mert ezeken ugye nem illik spórolni. 18-20 évesen persze én is máshogy láttam, de kétgyerekes apukaként már nem szeretnék annyira autóban meghalni.
Ha tényleg versenyezni szeretnél, és nem csak bohóckodni, szórakozni, akkor pedig még rengeteg dolog szükségeltetik hozzá. Úgy nem lehet felszabadultan versenyezni, hogy minden féktávon, kanyarban dollárjelek forognak a fejedben (ezt az RD blogon is alaposan kitárgyalták). Bele kell, hogy férjen 1 tk, rengeteg tesztkilométer, gumigarnitúra, üzemanyag, fékszett stb. És ezt nem lehet olcsón megúszni, bármilyen autóról is legyen szó.
Ha nincs meg ez a háttér, akkor mindig meg tudod magyarázni magadnak, hogy azért kaptál ki, mert a másik új/drágább gumival ment, többet tesztelt, jobbak a szerelői, és lehet gyártani az összeesküvés-elméleteket is.
A legolcsóbbak talán a márkakupák lennének, de azoknak a nagy része tényleg nem érdekel senkit a versenyzőkön és a hozzátartozóikon kívül. A profi márkakupák megint más kategóriát alkotnak, és nem az olcsóságról szólnak.
Talán szlalomra össze lehet rakni olcsón egy autót, amivel, ha ügyes vagy lehetsz eredményes. De még oda is kell egy tréler, oda kell vonszolni a verseny helyszínére, szóval azt sem úszod meg 2 forintból azért.
Nekem ez a "menjünk hulladékokkal" nem verseny, csak bohóckodás.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.07.20. 11:31:36

A _legjobb_ LeMons videó:
www.vimeo.com/2678089
Van minden, hülyebéemvés dádádá, valami fantasztikusan elb...ott futóműgeometria bemutató egy Chevy Corvair-tól, BMW 2002 átvágás sikánon, vááá. Kéne ilyesmi itthonra, nagyon. Inkább ott adja ki az ember a mérgét, mint az utakon.

Carcarias 2011.07.20. 11:43:57

@hofi601: Igen vannak súlycsoportok és igen ez a régi Kesjár pálya, csak már ki lett szélesítve. Bővebb info az amatorgokart.hu -n.

ommm 2011.07.20. 11:46:15

@valifi: Nincs mit ragozni jóember, a számok magukért beszélnek.

ommm 2011.07.20. 11:56:32

@Kiflitzsömlével: Lol, boldog lennék jóember. Viszont ha megnézed, hol és melyik sportágban mennyi amatőr induló van, akkor rájössz, hogy van itt bőven elég vállalkozó kedvű ember és szereléstől vissza nem riadó srác.

ommm 2011.07.20. 11:58:12

@valifi: Ezredszer is leírom, hogy nem a kommentből él a cég. Ez egy feature, amit te és a többiek megkaptok, mert szívesen vesszük a visszajelzéseket (látsz máshol ennyit és ilyet?), de ennyi. Semmi értéknövelő tulajdonsága nincs.

w a s d 2011.07.20. 13:50:21

@ommm: Valami bejegyzés lesz róla? Persze csak ha az új terv is autóról szól, és nem pl. "ház vétele projekt".

valifi 2011.07.20. 16:34:25

@ommm: kispajtás, mondtam ne ragozd tovább, maradj csak a pelenkás performanszoknál...

ommm 2011.07.20. 16:35:42

@valifi: Na, kőfejű kispajtásom, ez esetben szervusz.

FISTI 2011.07.20. 17:13:42

@ommm: a stílus és a tett maga az ember, elégtelenre vizsgáztál Annamária, leülhetsz. most nyugodtan moderálj ki ezen a nicken is, ha már a tények ennyire mély sebet ejtenek érzékeny, autós újságírói lelkedben.

ommm 2011.07.20. 17:27:58

@FISTI: Az értetlenséged, barátom, az amit nem értek. Ne haragudj azért, ha egyszerűen a time attack nem érdekli az olvasókat és nem foglalkozunk vele, hogy nem lihegek ott a nyakadban egy kamerával napi szinten.
Mindazonáltal jó dolognak tartom én is, meg az az egy-két ezer ember is, akit érdekel és elolvasná. Ha találkozunk a pályán, akkor majd mondd el, mi a bajod. Remélem, mihamarabb ott leszek.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.20. 22:07:23

@SZPTRSZB: Mesélj erről többet. Izgalmasan hangzik. Akár privátban is.

SZPTRSZB 2011.07.25. 08:37:28

@streetsta: Boccs, hogy csak most reagálok,de nem voltam netközelben.
A halastavi csapatást valójában a kényszer szülte, mert a rendőri szigor még a helyi vásártérről is elűzte a lelkes amatőröket, így kelett egy hely ahol karhatalomtól és berzenkedő lakosoktól távol viszonylagos biztonságban nyomhattuk a roncsoknak. A helyszín felfedezése a véletlen műve volt, sokat endúróztunk a pusztában hasonszőrű hülyegyerekekkel és egy ilyen barangolás kapcsán jutottunk el a kiszáradtt tavakhoz. Először a motoros körversenyek helyszine volt ez, erre a célra építettünk hat dirt track gépet levetett TS MZ-ek ből, brutáljó mókák voltak azok is. Aztán jött az autós csapatás ami két szezont élt meg és tetemes mennyiségű nagypolskit, zsigát, ladát, wartburgot és trabit evett meg. Van valahol VHS-en egy pár raccing videóm ebből az időből ha lessz időm feltöltöm valahova. A régi banda szrvezés alatt áll, úgy látszik csak én estem ki a csapatós társaságból, mert ők a MESTER TROPHY -ban nyomják, ez inkább off road de lowbudget és komoly élmény.
Fent van a neten is, talán FACEBOOK-on is.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.25. 08:48:29

@SZPTRSZB: És a kiszáradt meder még létezik? Ha igen, merre?

SZPTRSZB 2011.07.26. 21:29:26

@streetsta: Kellett egy kis idő mire utána tudtam nézni. Megvan a meder, de tele van vastagon aljnövényzettel. Szarvas határában a szentesi út irányából közelíthető meg, jelenleg komoly terepjáróval, vagy quaddal. Ha kell megnézem a GPS kordinátáit.

vincent923 2011.07.27. 18:23:49

B.-A.-Z. megyei Rally Sprint bajnokságot is érdemes megnézni. (bazrally.gportal.hu)

V_Ati 2011.09.20. 15:01:13

Sziasztok.
Mi már jó pár éve megyünk (ha van rá pénzünk) egy fentebb említett amatőr rally bajnokságba, ami már 15 éves múltra tekint vissza. Nem olcsó mulatság még zsigulival sem. Amikor kb 8-10 éve elkezdtük elég széria közeli autókkal ment mindenki, mi is (széria motor, váltó, utcai gumik, stb...).
Mostanra annyira tovább fejlődött, hogyha lépést szeretnénk tartani, akkor bizony komoly beruházásokat kell tennünk.

Engedjetek meg egy kis összegzést, a teljesség igénye nélkül, amely nagyságrendileg képet ad az amatőr versenyzés hozzávetőleges anyagi vonzatáról.
-karosszéria, cső kb 150-200e
-2ülés, 2öv kb 100e használtan
-2 sisak kb 50e használtan
-széria motorra kb 100e ft-ot lehet költeni (kuplung, karbi felújítás, gyújtás, stb...)
Ez így kb 400-500eFt és van egy széria zsigánk.

Ezt tovább fejleszteni:
-A-s motor jó anyagokból, saját munkával, ha valamennyit értünk hozzá kb 400eFt-tól a csillagos égig
-váltó kapcsolókörmös (tolós) 150-200eFt-tól
-difi kb 80-100eFt-tól
-futómű, lendéscsillapító, fék 100-200eFt-tól
-4db 14-15-ös kerék slickkel használtan 100eFt-tól
Így talán már odaállhatunk a rajthoz, ha nem csak bohóckodni akarunk és annyia nem is nevetnek ki bennünket, hogy mit is akarunk.

(Arról nem beszélve, hogy az eleje Pl Bodnár, Kálmán, stb... motorral-a motor többe van mint nekünk az összes többi-, új Pirellikkel, szakaszonként más más gumikkal, stb-stb... megy, tartalék kerék szetteket, váltót, plusz alkatrészeket visznek.)

Számolunk?

És akkor vegyük még hozzá a verseny költségeit, mint nevezési díj, benzin, tréler, utiköltség, kaja, stb... versenyenként kb 50-60eFt, a kopó alkatrészeket nem számolva...és...Ha nem törjük össze magunkat és az autónkat...

Valamint nem beszélve a sok-sok munkaóráról amit a szereléssel, szétszedéssel-összerakással, beállítással, teszteléssel töltünk, amit a családunktól rabolunk el.

De akit egyszer megfertőzött a benzin...
süti beállítások módosítása