A nép-Porsche

  2011. július 09. - Motordoktor Címkék: volkswagen porsche bogár vw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

A sárvédők nem maradnak, a gyáriak kerülnek vissza

Ezt a autót a nagyon szép lakatosmunka és fényezés, valamint a Porsche fékrendszer és futómű miatt vettem meg. Úgy éreztem, hogy ebből lehet gyors bogarat csinálni, mert az alap, a futómű a fékekkel már megvan, innen könnyű építkezni. Motorom volt hozzá, valamint a torsen difis váltó is itt pislogott a garázs sarkában.

Az autón Porsche kerékagyak voltak, a hozzájuk tartozó úszónyerges fékekkel, amelyek egy 1985 tájékáról származó 944-es modellen voltak. A viszonylag nagy tárcsák és ATE nyergek egy 1200 kilogrammos, 150 lóerős autót a korabeli tesztek szerint jól lassítottak, nyilvánvaló, hogy a 900 kg-os, szintén 150 lóerős bogarat is megfogják majd. És tényleg: nagyon jól fogott, nem lehetett hasonlítani a bogár gyári fékrendszeréhez.

A szép az benne, hogy a féknyergek sem elöl, sem hátul nem adapterezéssel vagy bármilyen otthoni barkács megoldással kerültek fel, hanem az autó kapott elöl egy 944-es csonkállványt, hátul pedig tulajdonképpen egy komplett futóművet lengőkarostul. Így persze a felni lyukkör is Porsche 5x130-as lett és nagyon szép, gyárinak tűnt az egész. Semmi gány, csak egy gömbfejet kellett kicserélni és csak össze kellett csavarozni az egészet.

Nem gondolná az ember mennyire rokon egy bogár és egy 944-es

Egészen elégedett voltam pontosan addig a pillanatig, amíg egy barátom nem ajánlott egy komplett garnitúra Porsche féket kerékagyakkal. Ez azonban nem a korai úszónyerges 944-esé volt, hanem a későbbi 944 turbo és 944 S2 fékrendszere, amely körben négydugattyús brembo nyergekkel volt szerelve. Ez fékben olyan, mint borban egy villányi vörös: vannak vetélytársak, de jobb nem sok van nála. Mivel az első rugóláb már eleve fogadja a Porsche csonkállványt, hátul meg már minden elő van készítve ez csak egy napos szerelgetés és lesz egy körben 4 dugattyús brembo fékem Porsche felirattal. Ez utóbbi is számít, mert én nem tagadom, a 911-es bűvöletében élem a napjaimat. Biztos van gyorsabb és jobb autó is, mint a korai 911-esek, tudom, hogy még olajfolyás és megbízhatósági gondokkal is küzdött pár széria, de nekem ez nem számít. Ha számítana Toyota Corollát vennék, mert az állítólag jó.

Nekem egy lámpakeretes, fém lökhárítós 911-es a 70-es évek elejéről az álmaim netovábbja.

Belseje alakul, még kap két sportülést

El is mentem a fékekért, és ahogy léteznek kényszer vállalkozók, úgy kényszer alkudozók is, akik vágynak az árura, mint a drogra, de lapos a zsebük. Váltakozó szerencsével küzdöttünk, hosszasan alkudozva, végül enyém lett. Direkt nem írok számokat, mert egyrészt a feleségem is néha olvassa az írásaimat, másrészt pedig a számok semmitmondóak. Nyilván páran hülyének néznének miatta, én meg azokat nézem hülyének, akik például ékszerekért adnak pénzt, akármennyit.

Nálam volt a fék és megindult megint az önkéntes vesszőfutásom. Persze, minden egyszerű, odamegyek, felcsavarozom, lelégtelenítem, beállítom a futóművet és kész. A tárcsák nem nagyobbak, 298 mm, nem lehet baj. De lett. Ezek a féknyergek ugyanis nagyon nagyok. Azonnal látszott, hogy a 15”-os felni felejtős, esélytelen, valamint a 16”-os felniből is csak egy-kettő megy fel, mert vagy az ET-je nem megfelelő és kilóg majd a gyári sárvédő alól, vagy beleér belül valamibe, pl. a féknyeregbe vagy a rugóba, lengőkarba. Legyen 17”-os, mert az jól néz ki.

Vad keresgélés után nálam volt egy garnitúra Boxster felni, relatíve olcsón hozzájutottam, eredeti, nem replika felnikhez.

Próbálgatás, mérés, centizés, nem jó. Megint geometria problémák vannak, vagy idióta méretű gumit kell rátenni, amivel nem lehet közlekedni, vagy megint kilóg vagy beleér valahová. Gyorsan jött, gyorsan megy, eladtam. Minimálist buktam rajta, ez volt a tanulópénz.

Porsche Cup1 16"-os felniken gurul

Megint keresgélés és meglett a nagy ő. Ez egy 16”-os Porsche felni, Cup1-es, 911-esről való és nagyon ritka 70-es ET-jű, ez hátra nagyon szépen befér majd a gyári sárvédők alá. Ezek egyelőre még nincsenek az autón, csak a peremezett műanyag idomok, a gyáriak most vannak fényezőnél. Egyszerre nem tudok mindent csinálni, mert sem anyagi sem agyi kapacitásom nincs rá, a cél az, hogy a szerkesztőségi most mutasd meg autós vetélkedőre elkészüljek.

Akkor lesz az igazi fellépés, akkor már szépnek és erősnek kell lenni. Nem lesz mentség, nem lehet majd rossz fúvókázásra panaszkodni, nyerni kell, nincs mese. Ezek a malomkeréknyi féktárcsák kicsit növelik majd a forgó tömeget, de ennyi előnyt adhatok nekik. Legalább a negyedmérföld végén meg tudok majd állni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr683051863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BartiS2 2011.07.09. 10:21:47

jah elég ismerős a fék de nem olcsó mulatság, nekem amikor vettem a 951est le kellett cserélnem az elsőket és a két tárcsa valami 100 pénz volt 3 éve..

BartiS2 2011.07.09. 10:23:36

egyébként nekem is az a 911 es az egyik álmom de mondjuk 964 es technikával... lehet látni olyanokat a mobile.de n csak éppen többe kerülnek mint egy 996 turbo :-)

zoltanvarga81 2011.07.09. 10:35:00

Jo lesz ez ha elkészül...videon nagyon erős a bogár:-)
Marha ritkán kommentelek...hogy miért?
Mindig elolvason és rájövök,hogy itt az ország legokosabb és leggazdagabb olvasotábora...ha trabantrol van szo az van otthon,ha porschérol akkor az is van ha nem neki egy havernak:-)
És persze jo magyar szokás szerint mindenki jobban tud mindent...tisztelet a kivételnek!

w a s d 2011.07.09. 10:35:29

@www.doominogame.com:

Nem csodálkoznék, ha azok "a régi barbár kinézetű műszerek" vdo- k lennének...

zoltanvarga81 2011.07.09. 10:40:30

Már kivácsisángbol csak megnéztem pár képen a fényezést...gondolom eleve egy pár százezres auto nem egy 2-3gurigás..teljesen jo...szkállemeznél is,sarkoknál is...gumirészeknél tiszta,nincs összefujva,nem rozsdál...mit akarsz?:-))

w a s d 2011.07.09. 10:46:06

@Rocko-: Azért az annál gyönyörűbb kiegészítő műszereket megnézném.:)

Holdkóros Tónyó 2011.07.09. 10:50:24

Nem baromi kényelmetlen a függőleges pedálsor? Úgy értem, ha már ennyit dolgozol az autóval, nem akarod azt is megváltoztatni?

svájci néger 2011.07.09. 10:56:19

@tattoo1: ...mert amig nem teszed, lövésed sincs, hogy mirôl mondasz véleményt.

tattoo1 2011.07.09. 11:04:09

@svájci néger: én tetoválok immáron 10 éve és nem hiszem,hogy örülnél ha arról írnék cikket,hogy javítottam ki az elsőre nem sikerült tetoválásod...és nem tudom utána kinek ajánlanál....

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.09. 11:05:27

@Motordoktor: Csak szólok, hogy a betegség, amiben szenvedsz, egy nagyon súlyos, kóros stádiumba érkezett.

tattoo1 2011.07.09. 11:05:38

és mondom még1xer nem avval van bajom,hogy mit épít,mert le a kalappal....csak szakemberként furcsa a tudása....

Hurri Kán 2011.07.09. 11:05:48

Hát, doki, ez az autó se lesz kész soha :D

Rocko- 2011.07.09. 11:09:37

@w a s d: hát a gyönyörűség relatív. kinek ez, kinek az.
de hogy korabeli Porsche-ba (VW-be, Audiba) jobb kiegészítőműszert, mint az akkori gyári beszállítóét nem tudok elképzelni, az biztos.

Motordoktor 2011.07.09. 11:12:45

@w a s d: Igen, a 3 kiegészítő műszer 1974-es VDO, még nem színezett világítású, hanem "sárga", de már sajnos "üveg" mutatósok. A konzol is hozzájuk tartozik. A fordszámmérő pedit Autometer, amely a 70-es évek amerikai tuning bogarainak elmaradhatatlan kelléke volt. Ebben a méretben és így vagy a műszerfal tetejére rakva.

Hurri Kán 2011.07.09. 11:12:53

@Rocko-:
Így van... nincs is szebb egy 67'-es gyártású jegesmedvefarok-fityegőnél a visszapillantóra :DDD

Motordoktor 2011.07.09. 11:16:11

@zoltanvarga81: És mindenki az ÉN autómat akarja olyanra készíttetni VELEM, ami NEKI tetszik. :-))))

Hurri Kán 2011.07.09. 11:22:31

OFF:
Hehe, Silverstone-ban megint esik... :)

Samott 2011.07.09. 11:30:01

Hogy lehet az ilyesmit levizsgaztatni? Ugy ertem eleg komoly atepitesek vannak rajta, lehet az ilyesmire legalisan vizsgat szerezni?

Wari 2011.07.09. 11:32:56

Szerintem csak azt kéne megérteni és elfogadni,hogy nem vagyunk egyformák.A Doki erre költi a pénzét,és ezt alakítja át a saját ízlése szerint...ennyi -).Nekem tetszik,de a sárvédő szerintem is eldobós -).Mondjuk Én még ültetnék az elején 5.centit,mert akkor jobb lesz a fékhatás.A Bogár hajlamos fenékre ülni,ha erősen rá állsz a kontrára.Én kb: egy lakás árát költöttem el bogarakra,és egyéb régi fauvékra! Ennek ellenére nem sajnálom azt a pénzt amit beleöltem!Nekem 22-éve ez a kábítószer -).Néha nem sikerül a tuning amit kitaláltam,és szétesik a motor.De ha bejön...akkor olyat megy hogy behorpad a szemgolyóm -DD

lwcolors 2011.07.09. 11:34:24

Motordoktor!
Tetszik az autó, és tetszik a cikksorozatban, hogy egy nem csak arról szól, hogy beleraktam ezt+azt, aztán most aszfaltot szántok vele.
Szép a kocsi, de én is visszatenném rá az eredeti sárvédőket, akár fényes feketére fényezve.
Még sok ilyen cikket!
Ákos

Kovacsla 2011.07.09. 11:34:57

Én személy szerint a Corollát választottam, de fogadd a lelkes őrülteknek kijáró tiszteletemet, elvégre gyakorló vasútmodellezőként tudom, mi az :)

joe1234 2011.07.09. 11:51:48

elöször is full respect, szép a gép, megnéztem a videot is jól is szalad.
tényleg elismerés az elhivatottságért.
nekem is vannak ilyen jellegű szenvedélyeim csak nagyon jól müködik az asszonynak keresztelt leszabályzás,szerencsés vagy, hogy nálatok ezt jobban tűrik.
Mert haveszek valamit akkor az megy, ennek már megint mi értelme, meg minek ez neked, meg ugy is csak buksz rajta (de eeben nem szokott igaza lenni).
valld be őszintén előfordult már?:))))

Bambano 2011.07.09. 12:11:45

ha vissza akarod rakni a gyári sárvédőket, akkor úgyis fényezni kell, akkor meg mit számít, hogy milyen a kocsi?

Sk@ punk 2011.07.09. 12:20:50

Doctore!:)

A sárvédőktől eltekintve (bár megszokhatóak:D) gyönyörű!

Grat hozzá!

bexxter 2011.07.09. 12:26:18

@Bambano: Nézz meg egy bogarat sárvédők nélkül :) Nem kell fényezgetni, max azt amit fel akar tenni, ha más a szine.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.09. 12:31:37

Azoknak, akik a sárvédőt szeretnék lecseréltetni (érthető okokból) egy rövid idézet a posztból: "befér majd a gyári sárvédők alá. Ezek egyelőre még nincsenek az autón, csak a peremezett műanyag idomok, a gyáriak most vannak fényezőnél."
Ez talán megnyugtat mindenkit, aki elsiklott felette,

Lusta_Dick 2011.07.09. 12:33:53

Szia Motordoki!

Olvastam a kínlódásod már párszor a karburátorral fúvókázás stb... Esetleg ha érdekel szörnyen akciós áron feltudnék dobni egy ausztrál AEM gyártmányú EMS Stinger V3-at 2db új bosch lsm11-el és ajiba adok mellé 4 recon bosch 450ccm injektort. ;)
Persze persze tudom jó küzdeni a karburátorral, de 2011-ben ha az ember nem ragaszkodik a szopáshoz teljes mértékben, és hajlandó áldozni a technika oltárán és lejjebb adni a korhűségből akkor nagyon jó tud lenni egy ilyen cucc... if ju hev eni kvesztsön wrájt for mí :)

JoeYi 2011.07.09. 13:51:32

ha olyan lesz mint a videón, akkor igazi száguldó koporsó féleség.

Kár a porsche feliratú felnikért meg féknyergekért, ízléstelenül festenek egy VW-n.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.09. 14:11:14

@JoeYi: Egy VW-en ízléstelenül fest egy Porsche féknyereg???

Apám, neked sem a lábad fáj!

Hurri Kán 2011.07.09. 14:14:53

OFF:
De jó kis időmérő lesz még... :D

travelnyuszi 2011.07.09. 14:44:09

L.U.Z.E.R Vegyél Porsche-t. Attól majd kinő a pöcsöd.

Hurri Kán 2011.07.09. 14:49:45

@travelnyuszi:
Ezért érdemes volt felkelned ma.

travelnyuszi 2011.07.09. 14:55:13

@gyvy: Ugye? Troll of the year! És még igazam is van...

Hurri Kán 2011.07.09. 14:58:29

@travelnyuszi:
Veled ellentétben lehet másnak nem fasztoldónak kell az autó, hanem azért bütykölgeti, mert szereti csinálni, mert ez a hobbija...

travelnyuszi 2011.07.09. 15:00:39

@gyvy: Miért, milyen autóm van? És mekkora a faszom?

30SC 2011.07.09. 15:17:28

@Motordoktor:

Szia doki, van egy ütött-kopott 75-ös Targa 911S-em. Nem vállalnád a micijának az átnézését? Még nem volt időm vele foglalkozni, mert demóautó egyenlőre. Cserébe élvezkedhetsz vele, ha én is a bogárral :)))

Matyi21zs 2011.07.09. 15:22:28

meg kell hagyni, hogy a videón jól gyorsul a kicsike de azt azért ne felejtsük el, hogy csak 160ig van órázva körbe. azért egy 260as órán nem menne ilyen gyorsan körbe a mutató!! :-)

Szabó bakter 2011.07.09. 15:29:40

Az első képen a kocsi alatt nem egy alfa felni figyel? vagy csak hasonló?

Motordoktor 2011.07.09. 15:32:24

@Matyi21zs: Igen ez így látványosabb, azonban nem hivatalos mérésel a 14.7 s 144-es átlépővel negyedmérföldön az nem rossz.

Motordoktor 2011.07.09. 15:37:41

@JoeYi: Pláne egy Audin (RS) ízléstelen. Csak ők sem vették észre.
www.pistonheads.com/pics/news/19882/sml_Astra%20004-L.jpg

Rocko- 2011.07.09. 15:40:11

@streetsta: asszem túlzott elvárás az értelmező olvasás. :(
pár éve még röhögtem az érettségin, hogy feladat egy adot szöveget elolvasni és értelmezni. de nem, úgy látszik van jogalapja: ez kb. 3 hét alatt a harmadik iromány, aminél az emberek nem képesek felfogni a tartalmat.
szomorú vagyok.

Hurri Kán 2011.07.09. 15:43:37

@Motordoktor:
Ha jól tudom (nem biztos) az Audinak egy-két sportmodelljét (RS2 RS4?6?) eleve Porsche-fékekkel szerelték, nem?
Bár gondolom a felirat nem az volt rajta...

Motordoktor 2011.07.09. 15:44:51

@gyvy: Jól tudod, 5x130-as kerékagy volt rajtuk (Porsche) és az újabb, BigRed brembo féknyereg Porsche felirattal. A bogáron a fék tekinthető annak az elődjének, ezek a régebbi brembo nyergek.

JoeYi 2011.07.09. 15:45:19

@Motordoktor: köszi a linket. Igen, ez is ízléstelen.

Amúgy a felni az ami jobban bántja a szemet, nem illik a kocsihoz a Porsche címer véleményem szerint. Vagyis illik, úgy mint erre: img.index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/szerelem/culthun/.gdata/cikk/culthu_16.jpg

Nem bántásból, ez csak egy vélemény. Amúgy a kocsi többi része tök patent

Matyi21zs 2011.07.09. 15:56:32

@Motordoktor: jaaaa az úgy nem rossz. én a sajátomét még soha se próbáltam. nekem elsőkerekes autóm van de mentem ladákkal és ott jobban érezni,hogy megy főleg amikor beül a hátulja te meg a madarakat nézed odafent. amúgy nem rossz indulatú volt a hosszászólás csak egy mellékes infó (mert manapság már 150le az nem nagy puff csak ha régi autóban van) de őszintén mondva srácok én is már elköltöttem az autóm árát tuningra és még mindig nincs kész, vagyis még mindig nem olyan amilyennek akarom. pedig aztán még szerelőt nem látott a kicsikém!! :-(

Rocko- 2011.07.09. 15:59:19

@JoeYi: tekintve hogy a Bogár a 911-es elődjének tekinthető, igen vicces amiket írsz.
de ne hagyd abba, mi jól szórakozunk!

JoeYi 2011.07.09. 16:06:24

@Rocko-: ez a fórum tényleg egy trollbánya, kár is bármit hozzászólni :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.09. 16:19:05

@gyvy: pont hogy Porsche felirat volt rajta (:

@JoeYi: a "Bogárra-Porsche-felnit" ügy tekintetében ez az etalon:

special.blog.hu/2010/12/26/volkswagen_bogar_rat_rod

de lehet, hogy jobb ha te ezt nem nézed meg, mert kardodba dőlsz ((:

bömbölő 2011.07.09. 16:23:41

Gratulalok Motordoki! Nagyon szepen nez ki a bogarka:) ha lesz ra lehetoseged tegyel fel videot is hogy halljam a hangjat legyszives!
Olvastam minden cikkedet a motor epitesrol es csak elismeroen bologattam:)minden jot es sok sikert a tovabbi munkaidhoz!

Hurri Kán 2011.07.09. 16:35:16

@GYUSZI BACSl:
Ezért kérdeztem, mivel nem ismerem annyira pontosan ezeket a típusokat.

nem mondom meg 2011.07.09. 16:38:24

Kedves Doktor!

A sárvédő nem eladó véletlenül? :-D

Esetleg kérnék árajánlatot is egy AD-s, 1.6-os motor gyári állapotú felújítására. :-)

ÜdVW
(o\_|_/o)

Fook 2011.07.09. 16:41:13

jó verda, kéne
de ez még inkább

www.last.fm/group/poland

megint 2011.07.09. 16:43:13

Tökéletesen passzol ez a felni az autóhoz , amúgy is szép alapjáraton ez a felni, fék tökéletes választás, szép autó, nálam is a régi 911 porschek jelentik a maximumot. A sok okostojásnak sztem fogalma sincs, hogy mennyibe lenne egy tökéletesre(persze ilyen nincs) restaurált 911-es a 70-es évekből.
GYUSZI BACSI, beteg dolog, de nekem nagyon tetszik az a rat.

Bambano 2011.07.09. 17:32:50

@JoeYi:
www.youtube.com/watch?v=uKV9PVHw2xA

egy ilyennel elízléstelenkednék szívesen...

Nagymoli 2011.07.09. 20:01:47

Örülnék egy Porsche 924, vagy 944-nek! De a fékek a Bogárnak is jól mutatnak :-) De ahogy Orbánékat nézem, örülök, ha bringázhatok majd, nemhogy kocsit tankoljak... .-/

biker_kolee 2011.07.09. 20:26:57

@JoeYi: Tudod, mi az ízléstelen barátom? A blogomban található legtöbb járgány. Kivételek vannak persze. Ez MÉRFÖLDEKKEL szebb, sőt, soha rosszabbat ennél. Senkinek se.

Dennis01 2011.07.09. 21:43:57

@Rocko-: Egyetertek veled. Nemet autokba VDO, angol autokba Smith, talan TIM, olasz autoba pedig Veglia Borletti valo.. :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.07.09. 21:53:37

@Motordoktor: pont ilyenem (RS2)volt és úgy állt meg , mintha falnak mentem volna.:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.09. 22:07:51

jol nez ki ez a bogar, es valahogy ( ez lehet belemagyarazas ) nem tunnnek idegennek rajta a porsche cuccok - a vervonal az vervonal, idovel megkapja a gazdag nagybacsi draga cuccait :)

en nem szeretem kulonossen a bogarakat de szeretem a jol megcsinalt precizen szerelt es karbantartott kocsikat, ez pedig az.

2011.07.09. 22:39:25

A legjobb hogy nekem sose tetszettek a bogarak, de a motordokié baromira bejövős, kéne. :)

@Motordoktor: A következő videón lehetne hogy látszódjon a ford.szám mérő?
A videó alapján úgy tűnik hogy nagyon alacsony fordulatról megindul, nem egy pörgős motor.
Gratulálok a géphez! ;)

Lowtyo 2011.07.09. 23:52:16

köpködtem ezért a háromhármas projektért, de kezd tetszeni.

Merida001 2011.07.10. 00:49:28

@Motordoktor:

Másodikban 100km/h!! Eszméletlenül húz, szinte körbeforog a mutató a kilométer órán belül.:)

A blokk maga AS 41, vagy AS21-es? Engle vezérműtengely van benne van? Vagy Scat? A 296-os a 110-es vagy a 120-as? www.englecams.com/
Mekkorák a karbik 40 feletti méretűek? Nagyon jó lett a motor! Gratulálok hozzá! Olajhűtés előre került gondolom, amit lehet kapni hozzá kiegészítőként?

Merida001 2011.07.10. 00:50:43

@tattoo1:

Fagolyószerű rendszer alatt konkrétan mit értesz?

szabopsz 2011.07.10. 06:25:40

Remélem a borsodi belsőség talira elgurulsz vele.

w a s d 2011.07.10. 10:32:53

@Motordoktor: Na azt nem gondoltam volna, hogy a kiegészítő műszerek terén is ilyen szintű kor szerinti felosztás van, nekem annyi tűnt föl, hogy a mostani vdo- k dizájnja is nagyon hasonló.

w a s d 2011.07.10. 10:42:11

@Rocko-: Pont attól lesz szép is szerintem, hogy korhű, és a lehető legközelebb áll a gyárihoz kinézetre, a számlap és mutató dizájnt nézve pl.

zöldi 2011.07.10. 11:13:43

Nem arról volt szó, hogy szigorúbbak lesznek a moderálási irányelvek? A hozzászólók 10%-át simán kitiltanám a helyetekben 1-2 évre...míg kb leérettségiznek.

ablakostót 2011.07.10. 12:01:13

Motordoki!
Úgy látom néhány kitérő után visszataláltál a bogárhoz, gratulálok a kitartásodhoz és az átépítéshez!
Üdv.: Ablakos

McK (törölt) 2011.07.10. 12:36:50

Gratulálok!
Ezt a sorozatot imádom olvasni,jó tudni,hogy vannak,aki meg is merik valósítani az álmaikat,nem csak sírnak,hogy nekik nem megy..
Komoly lesz,és sosem lesz kész. Ez ilyen..

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.07.10. 14:11:42

Én úgy vagyok a bogarakkal, mint a zsiráffal. Szép, szép, de otthonra nem kéne. Mindig körbenyalom a szép példányokat, de nem érzem a késztetést, hogy autózzak velük. Ez a példány viszont kurvára kéne. Jó motor, fék és futómű, karakteres vonalak. Odaadnám érte a pont ennyi lóerős motoromat :)
Gratulálok, és sok kitartást a továbbiakban

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.07.10. 14:16:20

Nagyon jó lesz ez a Bogár! A sok májerek meg nem számítanak, mert vagy irigykednek, vagy nem hisznek a hagyományos autóépítésben. Csak a chiptuningban, a gázpedál-elektronikában.
Amúgy a Bogáron miért mutat rosszul a Porsche fék meg felni? Tessék már nézni, az 1 cég! Hány gófot meg passatot lát az ember A8, meg Porsche-felnikkel. Semmi szégyelni való nincs benne, és nem is gáz.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.07.10. 14:22:25

Remélem - ha kész lesz -, lesz egy összefoglaló egy nagy képsorozattal, hozzájuk egy-két mondatnyi gondolattal!

egyszo (törölt) 2011.07.10. 14:30:08

Helye sírás. Nép Porsche. Pont, mint a Volks Wagen, vagy por lasztó.

Motordoktor 2011.07.10. 16:26:12

@szabopsz: Persze, ott leszek, remélem akkor már kívülről is "rendes" lesz a gép. (sárvédők, lökhárítók, stb.)

lally 2011.07.10. 17:52:43

@egyszo: Csak most kapcsolok, hogy mi az igazi cím. Idáig azt hittem, hogy a nép Porschéja akart lenni.

Gyalá zat a mi itt fojik. Minden ki el felelytet hejesssen irni.

egyszo (törölt) 2011.07.10. 19:30:42

Lally!
Hajmeresztő egyébként, ami az indexen heje sírás címszó alatt zajlik. Rendszeresen leírják, hogy "New York-i" meg "Pest megyei". Vesszők rendszeresen rossz helyen vannak. Schmitt Pali bácsi nem intézkedett még eleget.

kzolee 2011.07.10. 21:07:47

Ha elkészül ez az autó, akkor eddig a leggusztább bogár lesz, amit láttam. Gratula!

Várom már a fotókat a gyári sárvédőkkel + a sportülésekkel ;-)

Kitartást így a projekt vége felé is!

tattoo1 2011.07.10. 22:24:20

@Merida001: nincs benne elektronika,se ilyen-olyan jetronic befecskendezés....karburátor,4 gyertya,4 dugó ozt ennyi...olyan,mint egy lada motor csak vízhűtés nélkül....úgyhogy még avval sincs gond...

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2011.07.10. 22:51:49

Hát én bizony hagynám rajta ezeket a sárvédőket, mert kurva jól néznek ki!!!

Merida001 2011.07.10. 23:00:52

@tattoo1:

Attól azért a tuning kütyük jó összehangolása attól még jóval bonyolultabb. Persze, ha azt vesszük figyelembe, hogy a tartósság is cél. A Bogárnál meg még 4 perverzió is van, amitől egyedi: farmotor, hátul hajt, boxer, levegős...:)))

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.07.11. 13:41:29

@tattoo1:
"...olyan,mint egy lada motor csak vízhűtés nélkül..."

naja hajszálra pont olyan, jesszusom (...)

...esetleg pont olyam mint egy Sismson blokk, csak itt 4 henger van, nem ?

(szerintem maradja valami tetkós fórumon és ott kommentelj, ott nem csinálsz magadból közröhely tárgyát.

üdv

agobela 2011.07.11. 16:13:59

Doki

Hajrá, várjuk a következő állapotot. A végeredményt nem merem leírni, mert talán egy ilyennek nincs vége.
www.vw1303s.at
A kommentekre , pedig úgy látom felkészültél.

Motordoktor 2011.07.11. 16:25:31

@agobela: Kommentekre felkészültem, de ha Te írnád, hogy nem értek hozzá, az kicsit megakasztana. ;-)

agobela 2011.07.11. 16:46:11

Egyébként az első képről (1/8) az alábbi link jut eszembe:
blogs.insideline.com/straightline/MoreCategories/suspension-walkarounds/

üdv

Motordoktor 2011.07.11. 19:46:48

@agobela: de jó link ez, nem is ismertem.
A vw1303s.at meg igen...

mtk001 2011.07.12. 20:17:21

Hol a piros bogár Doki ?
Ebbe jön át annak a motorja ?

Nekem nagyon tetszik ez bogár - bocsánat Bogár - projekt !
Remélem elvered az összes nyúlegér, billentyűzet-autósszakértőt !!!

LucziI 2011.07.12. 22:06:45

Ebbe a Bogár-ba most 4 vagy 5 seb. váltó van?

Slow 2011.07.13. 08:53:23

Meghajtanám, por se lenne belőle :)

zum trucc 2012.01.20. 06:28:34

Erősen túlértékeled a villányi borokat, csak az itthoni igénytelen vörösborok között császár, egyébként "futottak még".

Motordoktor 2012.01.20. 21:06:20

@zum trucc: Mivel nem ittam jobbat, így nekem tetszik.

zum trucc 2012.01.20. 21:45:17

@Motordoktor: Persze, nem akartam nagyzolni 800 ft, ausztrál vörösbor, Lidl, kóstold meg egyszer, és akkor eldöntheted. Egészségedre.